[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.479 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
AcoLyte! schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:15:
Breaking news: https://www.vi.nl/nieuws/veltman-blijft-ajax-trouw
Persoonlijk vind ik dit goed nieuws, prima seizoen gedraaid en kan eventueel de aanvoerdersband dragen eind van de week.
Mooi, dan kan Tete prima weg en kan er een back uit de jeugd weer aansluiten :)

Edit: dat artikel zegt helemaal niets 8)7 lekkere clickbait.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 04-07-2017 14:19 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Even een vraag over de voorronde CL die Ajax moet. Hoorde dat Ajax maar 2 voororndes moet ipv 3 ,dankzij halen finale EL.. Is dat echt zo, en was het niet zo dat vorig jaar de vertgenwoordiger (geloof ook Ajax) ook maar 2 rondjes hoefde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Sjah schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:21:
Even een vraag over de voorronde CL die Ajax moet. Hoorde dat Ajax maar 2 voororndes moet ipv 3 ,dankzij halen finale EL.. Is dat echt zo, en was het niet zo dat vorig jaar de vertgenwoordiger (geloof ook Ajax) ook maar 2 rondjes hoefde?
Klopt ze hoeven 'maar' 2 voorrondes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:52
Dat Ajax 2 voorrondes moet spelen heeft niks te maken met het behalen van de halve finale EL.
Dit is op basis van de rating van de eredivisie en de plekken die hierbij horen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
lateef schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:10:
Jij lijkt hem voornamelijk af te serveren omdat je verwacht hoe zijn rol zal zijn in de spelersgroep, maar hoe weet jij hoe hij zal functioneren in zo'n groep?
Eindelijk, dat is inderdaad wat ik steeds bedoel te zeggen. Als voetballer zal hij gerust wel bijdragen, maar ik denk dat je er heel veel minder aan gaat hebben als team zijnde. Puur omdat hij een heel ander persoon in zo'n groep is.

En nee, dat kan ik niet met 100% garantie voorspellen, maar dat geldt voor 95% van de discussies hier. Het is gewoon voornamelijk mening en gevoel. Ik baseer het op wat ik tot nu toe van hem gezien heb.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zie net dat Diks nummer 17 krijgt. Geen 2 of 4, zouden ze met iemand bezig zijn?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
Ik zie net dat Diks nummer 17 krijgt. Geen 2 of 4, zouden ze met iemand bezig zijn?
Of hij wil gewoon nummer 17 :? nummers zeggen sowieso weinig tegenwoordig, zo speelt Dolberg met 25 en Kluivert met zelfs 45 geloof ik etc.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
De oma van Matthijs de Ligt neemt even tijd om Heiko te bedanken _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uNaupub.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Martinusz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Of hij wil gewoon nummer 17 :? nummers zeggen sowieso weinig tegenwoordig, zo speelt Dolberg met 25 en Kluivert met zelfs 45 geloof ik etc.
Maar die twee werden aan het begin van afgelopen seizoen ook niet gezien als basis spelers.
Als ze Diks huren verwacht ik wel dat hij basis speler zal worden. Als ze nog iemand halen en dan Diks voor de bank huren vind ik dit vrij raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:43
Deadsy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Maar die twee werden aan het begin van afgelopen seizoen ook niet gezien als basis spelers.
Als ze Diks huren verwacht ik wel dat hij basis speler zal worden. Als ze nog iemand halen en dan Diks voor de bank huren vind ik dit vrij raar.
Diks moet de concurrentie aan met Nieuwkoop. Dat zijn de twee rechtsbacks dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nu nog iemand voor de linksback positie en iemand om Nelom van de bank te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ankona schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:12:
Nu nog iemand voor de linksback positie en iemand om Nelom van de bank te houden.
Woudenberg mag nu niet meer weg neem ik aan.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Deadsy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Dan nog steeds kan Diks met nummer 17 willen spelen ;)
D-e-n schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:31:
[...]

Diks moet de concurrentie aan met Nieuwkoop. Dat zijn de twee rechtsbacks dit seizoen.
Lol ik was in de veronderstelling dat het een linksback was 8)7 daar moeten ze nog op zoek, valt niet mee op die positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:31:

Lol ik was in de veronderstelling dat het een linksback was 8)7 daar moeten ze nog op zoek, valt niet mee op die positie.
Bruno Martins Indi terughalen? Zullen niet veel mensen het met mij eens zijn, maar ik vind hem een zeer goede voetballer. Alles is zo simpel en effectief wat hij doet waardoor het amper opvalt. (Wat dan weer wel opvalt is dat hij niet het meest intelligente organisme is dat op deze aardbol rondloopt en nog wel eens domme dingen doet)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Bruno Martins Indi terughalen? Zullen niet veel mensen het met mij eens zijn, maar ik vind hem een zeer goede voetballer. Alles is zo simpel en effectief wat hij doet waardoor het amper opvalt. (Wat dan weer wel opvalt is dat hij niet het meest intelligente organisme is dat op deze aardbol rondloopt en nog wel eens domme dingen doet)
Wow...ik vind hem altijd de zwakste schakel als hij mee mag doen bij Oranje, wat een beperkte voetballer is dat. Geen idee hoe hij het bij zijn club doet? Maar ik verwacht dat hij ook wat te duur is (salaris)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Die is ook niet haalbaar. Is gewoon een basisspeler bij Stoke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:44:
Martins Indi is bij het grote publiek nogal onderschat omdat hij die domme rode kaart pakte tegen IJsland wat ons mede het EK kostte, maar is absoluut een versterking voor elke Nederlandse club. Hij is echter niet haalbaar en ook niet op een leeftijd om terug te keren, bovendien in principe een typische centrale verdediger die eigenlijk niet echt een linksback is. Dan zou je eerder eens met Pieters kunnen bellen, dat is ook een echte back die misschien wel bij Oranje in beeld wil komen en misschien weer in Nederland wil wonen (geen idee of dit klopt).

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 05-07-2017 11:39 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Martins Indi is bij het grote publiek nogal onderschat omdat hij die domme rode kaart pakte tegen IJsland wat ons mede het EK kostte, maar is absoluut een versterking voor elke Nederlandse club. Hij is echter niet haalbaar en ook niet op een leeftijd om terug te keren, bovendien in principe een typische centrale verdediger die eigenlijk niet echt een linksback is. Dan zou je eerder eens met Pieters kunnen bellen, dat is ook een echte back die misschien wel bij Oranje in beeld wil komen en misschien weer in Nederland wil wonen (geen idee of dit klopt).
Emanuelson is nog op zoek.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
JanW schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:00:
Die is ook niet haalbaar. Is gewoon een basisspeler bij Stoke.
Volgens mij kwamen ze er niet uit met Porto en keert hij daar nu terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Emanuelson is nog op zoek.... :+
Is hij wat kwijt dan?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hij mist een club waar hij onder contract staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Ook Pieters is niet haalbaar, basisspelers bij een middenmoter in de Premier League zijn voor NL teams veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Ankona schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
Ik zie net dat Diks nummer 17 krijgt.
Zijn eigen voorkeur blijkbaar ..
Vorig seizoen bij Vitesse :
Zo gaat Kevin Diks spelen met nummer 17, zijn leeftijd tijdens zijn debuut vorig seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

toolkist schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:41:
Wat een lulverhaal.. om maar alleen even op je laatste zin in te gaan
Als je een volledige post betitelt als een lulverhaal zou het je sieren als je er niet 1 zinnetje uithaalt om je gelijk aan te tonen. Kom dan met tegenargumenten voor alles of geef aan dat je het alleen met niet eens bent met het gedeelte waarop je reageert.
Veltman en Klaassen tellen voor het gemak niet als eigen jeugd?
Excuus, ik was hierover niet duidelijk.
Ik bedoelde hierbij de (jongere) talenten die aan het doorbreken zijn/waren, Veltman en Klaassen zijn 25 en 24 en die tel ik daarbij niet mee. Het gaat mij om spelers als Van de Beek, Tete, Riedewald, Nouri, De Jong, de Ligt, Dolberg.

Maar voor de statistieken: Maar ter info, bij de zo geroemde jeugdspelers van Ajax kregen alleen Dolberg, Veltman en Klaassen meer speelminuten dan Hendrix bij PSV.
dutchgio schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:48:
En Dolberg is juist geen eigen jeugd, klopt dus niet zoveel van. :)
Dolberg wordt bij Ajax gewoon gezien als eigen jeugd, dat doen ze altijd bij spelers die in de A hebben gespeeld.
Martins Indi is bij het grote publiek nogal onderschat omdat hij die domme rode kaart pakte tegen IJsland wat ons mede het EK kostte, maar is absoluut een versterking voor elke Nederlandse club.
Waarom is hij absoluut een versterking dan?
Hij presteerde redelijk bij Stoke, maar bij Porto (en Oranje) faalde hij. En bij Feyenoord vond ik hem niet beter dan nu...hij kan prima mandekken, hij is sterk en snel, maar hij is ook onbesuisd, lomp en positioneel matig.

[ Voor 18% gewijzigd door Baseman77 op 06-07-2017 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:49:
Excuus, ik was hierover niet duidelijk.
Ik bedoelde hierbij de (jongere) talenten die aan het doorbreken zijn/waren, Veltman en Klaassen zijn 25 en 24 en die tel ik daarbij niet mee. Het gaat mij om spelers als Van de Beek, Tete, Riedewald, Nouri, De Jong, de Ligt, Dolberg.
Wanneer je praat over het algemene beeld dan tellen spelers als Veltman en Klaassen wel degelijk mee. Daarnaast scheer je de andere spelers over één kam en dat is niet terecht. Je moet daadwerkelijk kijken of spelers aan het doorbreken zijn of dat ze al zijn doorgebroken. Voor de beeldvorming, Jorrit Hendrix debuteerde al op 3 augustus 2013 in het eerste van PSV en heeft in vier jaar tijd 85 competitiewedstrijden gespeeld in het eerste, dus absoluut geen slechte record. Maar je eigen betoog geeft al precies dat aan waar het om gaat; hij is de enige. Er zijn geen andere jeugdspelers van PSV die op die manier zijn doorgebroken en dat staat in een schril contrast met het aantal jeugdspelers bij Ajax wat is doorgebroken tot het eerste elftal. En de reden daarvan is waar de gehele discussie om gaat; PSV koopt en huurt spelers voor plekken waar ze ook jeugdspelers had kunnen inzetten. Dat is wat Ajax wel doet, de jeugd krijgt daar wel een kans en breken ook daadwerkelijk door. En dan nog kun je beide situaties niet vergelijken. Waar Hendrix full-time werd overgeheveld naar het eerste spelen jeugdspelers van Ajax ook nog in de eerste en soms ook in het tweede debuutjaar wedstrijden voor Jong Ajax.

Hendrix zit al meerdere seizoenen bij het eerste van PSV, dus mag je die situatie niet vergelijken met die van Nouri, van de Beek, de Jong of de Ligt. Die spelers zijn namelijk bezig met hun eerste jaar bij het eerste van Ajax en maken sommigen ook nog hun minuten in Jong Ajax.[/quote]Maar voor de statistieken: Maar ter info, bij de zo geroemde jeugdspelers van Ajax kregen alleen Dolberg, Veltman en Klaassen meer speelminuten dan Hendrix bij PSV. Dolberg is geen jeugdproduct van Ajax maar een gekochte jeugdspeler. Veltman en Klaassen zijn dat wel.
Dolberg wordt bij Ajax gewoon gezien als eigen jeugd, dat doen ze altijd bij spelers die in de A hebben gespeeld.
Volgens mij niet.. het wordt echter te pas en te onpas door buitenstaanders geroepen om te misbruiken in discussies. Bij Ajax spreken ze over doorgebroken spelers vanuit Jong Ajax, dat is heel wat anders dan jeugdproducten. Wanneer er bij Ajax wordt gesproken over jeugdproducten dan bedoelen ze daarmee spelers als Klaassen, Veltman, Tete, Riedewald, de Ligt, Nouri, de Jong, van de Beek en noem ze maar op. Spelers die vanuit de eigen jeugdopleiding zijn doorgebroken, spelers die al voor hun 15e bij Ajax voetbalden. Dus geen Dolberg, geen Bazoer en dergelijke.
Als er uit één lichting 1 à 2 spelers doorbreken, dan doe je het als club echt prima. Bergwijn is momenteel die speler, met eventueel Lundqvist en Gudmundsson die komend seizoen volgen.
Gudmundsson is geen jeugdspeler van PSV, die kwam pas op zijn 18e naar PSV. Voor Lundqvist geldt het zelfde, die kwam op zijn 16e naar PSV en vergelijkbaar met Dolberg. Bergwijn zou je een jeugdproduct van Ajax kunnen noemen, die voetbalde al als F'je in de jeugdopleiding van Ajax (:P)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 06-07-2017 10:24 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of het een aangekochte jeugdspeler of een jeugdspeler is die alle jeugd teams heeft doorlopen.
Een aangekochte jeugdspeler heeft namelijk uiteindelijk hetzelfde doel, het eerste elftal halen, net als jeugdspelers die alle elftallen doorlopen.

Eigenlijk moet je gewoon kijken naar hoeveel spelers stromen er vanuit jeugd/jong elftallen door naar eerste elftal (ongeacht aangekocht of niet), dat zet je af tegen hoeveel spelers er aangetrokken (gekocht/gehuurd) zijn bij het eerste elftal.

Als de balans is dat er geen/weinig spelers doorstromen vanuit lagere elftallen, maar er jaarlijks spelers gekocht/gehuurd worden voor plekken in het eerste elftal, dan stroomt er dus weinig jeugd door in je eerste elftal. Dat kan allerlei redenen hebben, zoals niet goed genoeg, of dat ze gewoon geen enkele kans krijgen om het te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Han schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:16:
Maar je eigen betoog geeft al precies dat aan waar het om gaat; hij is de enige. Er zijn geen andere jeugdspelers van PSV die op die manier zijn doorgebroken en dat staat in een schril contrast met het aantal jeugdspelers bij Ajax wat is doorgebroken tot het eerste elftal.
Laat even duidelijk zijn dat Ajax hierin inderdaad een enorme voorsprong heeft.
Maar Hendrix is zeker niet de enige hoor: Zoet, Locadia, Brenet en dit seizoen Bergwijn.
En de reden daarvan is waar de gehele discussie om gaat; PSV koopt en huurt spelers voor plekken waar ze ook jeugdspelers had kunnen inzetten. Dat is wat Ajax wel doet, de jeugd krijgt daar wel een kans en breken ook daadwerkelijk door.
Dat komt door de achtergrond hiervan: Bij PSV is de jeugd een middel (dat ook pas sinds enkele jaren echt gezien wordt als serieus middel) en bij Ajax is de jeugd een doel.
Hendrix zit al meerdere seizoenen bij het eerste van PSV, dus mag je die situatie niet vergelijken met die van Nouri, van de Beek, de Jong of de Ligt.
Mee eens.
Al vind ik het opvallend hoe de verschillen vooral in de media zijn. Met name bij Nouri, de nieuwe Cruijff...waarbij Hendrix op Nouri zijn huidige leeftijd veel meer wedstrrijden speelde in het 1e, maar wat ter kennisgeving werd aangenomen.

De talenten van Ajax worden vaak ontzettend gehypt, mede door toedoen van Ajax zelf, wat voordelen heeft. Maar ook zeker nadelen, kijk alleen al naar het vroegtijdige vertrek van vele jeugdspelers die 'wel even' de top gingen bereiken. Zoals nu Riedewald (de nieuwe Rijkaard) en Tete (die als veel betere jeugdspeler dan voorganger Van Rhijn werd gezien).
Bij Ajax spreken ze over doorgebroken spelers vanuit Jong Ajax, dat is heel wat anders dan jeugdproducten.
Officieel kun je groot gelijk hebben.
Het zal ook vooral de media zijn die dat onderscheid anders maken, waarbij de directie van Ajax ze natuurlijk niet corrigeert.
Gudmundsson is geen jeugdspeler van PSV, die kwam pas op zijn 18e naar PSV. Voor Lundqvist geldt het zelfde, die kwam op zijn 16e naar PSV en vergelijkbaar met Dolberg.
Wat betreft Gudmundsson heb je helemaal gelijk. Lundqvist tel ik wel als jeugdspeler van PSV, zoals ik Bazoer ook tel als jeugdspeler van Ajax.
Dolberg was trouwens 18 (of nog net 17) toen hij werd gehaald door Ajax. Vergelijkbaar met Gudmundsson dus.
Martinusz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:27:
Eigenlijk moet je gewoon kijken naar hoeveel spelers stromen er vanuit jeugd/jong elftallen door naar eerste elftal (ongeacht aangekocht of niet), dat zet je af tegen hoeveel spelers er aangetrokken (gekocht/gehuurd) zijn bij het eerste elftal.

Als de balans is dat er geen/weinig spelers doorstromen vanuit lagere elftallen, maar er jaarlijks spelers gekocht/gehuurd worden voor plekken in het eerste elftal, dan stroomt er dus weinig jeugd door in je eerste elftal. Dat kan allerlei redenen hebben, zoals niet goed genoeg, of dat ze gewoon geen enkele kans krijgen om het te laten zien.
Helemaal mee eens!
Dat discussieert ook veel makkelijker en duidelijker.

Wat dat betreft ben ik heel benieuwd naar komend seizoen. In zijn 1e jaar gebruikte Cocu te veel jeugdspelers (ook door omstandigheden), in zijn 2 seizoenen daarna (te) weinig. Nu komt er weer een lichting aan met enkele erg talentvolle spelers, dus hopelijk krijgen die meer kansen.
Presteren van het team is het belangrijkste, maar enkele jeugdspelers die goed meedoen is altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:51:
Laat even duidelijk zijn dat Ajax hierin inderdaad een enorme voorsprong heeft.
Maar Hendrix is zeker niet de enige hoor: Zoet, Locadia, Brenet en dit seizoen Bergwijn.
Mjah... sorry voor het zeuren, maar ook Locadia is geen jeugdproduct van PSV, die kwam pas op zijn 17e en dat zelfde geldt voor Brenet. Beide spelers hebben niet in de jeugd van PSV gespeeld en maakten hun debuut direct in het eerste.. (klaarblijkelijk het eerste jaar in de A1 gespeeld). Maar beiden zijn geen jeugdproduct, niet geheel onbelangrijk wanneer je het als argumentatie wilt gebruiken in een discussie over doorgebroken jeugdspelers bij PSV :)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 06-07-2017 11:31 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Han schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Mjah... sorry voor het zeuren, maar ook Locadia is geen jeugdproduct van PSV, die kwam pas op zijn 17e en dat zelfde geldt voor Brenet. Beide spelers hebben niet in de jeugd van PSV gespeeld en maakten hun debuut direct in het eerste. Niet geheel onbelangrijk wanneer je het als argumentatie wilt gebruiken in een discussie over doorgebroken jeugdspelers bij PSV :)
Locadia heeft samen met Depay in Jong gespeeld, weet ik zeker. Hij werd zelfs gekscherend Messi van de maandagavond genoemd omdat hij aan de lopende band scoorde.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 06-07-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Chrosser schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Locadia heeft samen met Depay in Jong gespeeld, weet ik zeker.
Brenet ook, seizoen 2011 / 2012.

En dan hebben we het nu dus niet over spelers als Depay die op zijn 21e is weggekocht. Als hij minder goed was geweest zou hij nu bij wijze van spreken ook nog voor PSV gevoetbald hebben. Zal bij Ajax ongetwijfeld ook met een aantal spelers zo zijn, maar het punt is dat hele goede spelers uit eigen jeugd ook weer heel snel kunnen worden weggekocht. Hierdoor zegt het aantal jeugdspelers uit eigen opleiding wat op enig moment deel uit maakt van de hoofdmacht an sich ook nog niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Locadia kwam op zijn 16e, Brenet op zijn 17e. Beiden hebben nog in de A jeugd van PSV gespeeld, tekenden 1 jaar na hun komst hun 1e profcontract en debuteerden in hun 2e jaar in het 1e, waarbij ze op dat moment deel uitmaakten van de selectie van Jong PSV en daar ook gewoon speelden.

Willems kwam ook op zijn 17e, maar wordt over het algemeen niet gezien als jeugdspeler van PSV omdat hij niet in de jeugd heeft gespeeld. Hij begon in Jong PSV, maar werd in zijn 1e seizoen al basisspeler van het 1e (vooral door blessures bij zowel Pieters als Tamata).

[ Voor 38% gewijzigd door Baseman77 op 06-07-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je pas in de A-jeugd bij een club komt noem ik dat echt geen jeugdproduct van de club hoor. Net zoals die nu bij Oranje Onder 19 drie keer scoorde tegen Duitsland pas op zn 16e weggeplukt is bij alweer Sparta Feyenoord... (edit: Piroe dus, zal wel vnl. door NEC/Oss zijn opgeleid https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Joël_Piroe)
Zelfde geldt bij Ajax voor een Eriksen, etc. (Dolberg was 17 geloof ik en ook in de A-jeugd gespeeld?)

(volgens de papieren regels klopt het allemaal vast wel maar gevoelsmatig natuurlijk niet. Voor de UEFA moet je minstens 36 maanden tussen je 15e en 21ste bij de club hebben gespeeld en in de Engelse leagues onder de Premier League moet je minstens één jaar voor het einde van de A-jeugd ingeschreven staan bij de club. Vanaf komend seizoen verplicht 1 'zelf' opgeleide speler daar lees ik net)

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 06-07-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Baseman77 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:51:
Officieel kun je groot gelijk hebben.
Het zal ook vooral de media zijn die dat onderscheid anders maken, waarbij de directie van Ajax ze natuurlijk niet corrigeert.
Verwacht jij dan van directies van voetbalclubs dat zij actief de berichtgeving in de media gaan corrigeren als het niet correct verwoord is?

Daar kan je dan wel een hele afdeling voor opzetten. Meestal bestaat die al en wordt Marketing of PR genoemd, die hebben vaak al genoeg te doen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:44
apis29 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:57:
Als je pas in de A-jeugd bij een club komt noem ik dat echt geen jeugdproduct van de club hoor. Net zoals die nu bij Oranje Onder 19 drie keer scoorde tegen Duitsland pas op zn 16e weggeplukt is bij alweer Sparta Feyenoord... (edit: Piroe dus, zal wel vnl. door NEC/Oss zijn opgeleid https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Joël_Piroe)
Zelfde geldt bij Ajax voor een Eriksen, etc. (Dolberg was 17 geloof ik en ook in de A-jeugd gespeeld?)

(volgens de papieren regels klopt het allemaal vast wel maar gevoelsmatig natuurlijk niet. Voor de UEFA moet je minstens 36 maanden tussen je 15e en 21ste bij de club hebben gespeeld en in de Engelse leagues onder de Premier League moet je minstens één jaar voor het einde van de A-jeugd ingeschreven staan bij de club. Vanaf komend seizoen verplicht 1 'zelf' opgeleide speler daar lees ik net)
Klopt dat Piroe van Feyenoord afkwam maar dat was niet op zijn 16e maar volgens mij op zijn 14e (staat ook in de link van jou PSV 2014-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Han schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:16:
[...]
Volgens mij niet.. het wordt echter te pas en te onpas door buitenstaanders geroepen om te misbruiken in discussies. Bij Ajax spreken ze over doorgebroken spelers vanuit Jong Ajax, dat is heel wat anders dan jeugdproducten. Wanneer er bij Ajax wordt gesproken over jeugdproducten dan bedoelen ze daarmee spelers als Klaassen, Veltman, Tete, Riedewald, de Ligt, Nouri, de Jong, van de Beek en noem ze maar op. Spelers die vanuit de eigen jeugdopleiding zijn doorgebroken, spelers die al voor hun 15e bij Ajax voetbalden. Dus geen Dolberg, geen Bazoer en dergelijke.
De Jong is overigens op zijn 18e pas gekocht van Willem II ;) (waar hij ook de volledige jeugd heeft doorlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je De Jong uit het lijstje haalt klopt het. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
kimiferrari schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:19:
[...]

Klopt dat Piroe van Feyenoord afkwam maar dat was niet op zijn 16e maar volgens mij op zijn 14e (staat ook in de link van jou PSV 2014-)
Ja ik had dat zinnetje van 'stroomde door in 2016' zeker nog in m'n hoofd ... (had zelfs nog gelezen dat ie in de B had gespeeld bij PSV een paar dagen geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Noiz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:46:
De Jong is overigens op zijn 18e pas gekocht van Willem II ;) (waar hij ook de volledige jeugd heeft doorlopen)
Tsssss... stelletje cultuurbarbaren! :P

Ik bedoelde uiteraard Nigel de Jong, die vanaf zijn 9e bij Ajax voetbalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zal Luuk de Jong na het vertrek van Siem naar Newcastle weer z'n vorm halen ?
Ik had echt het gevoel dat het door de komst van Siem kwam

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hackus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:49:
Zal Luuk de Jong na het vertrek van Siem naar Newcastle weer z'n vorm halen ?
Ik had echt het gevoel dat het door de komst van Siem kwam
Voor dat Siem kwam was het ook al drama. Lijkt wel of hij een beperkte houdbaarheidsdatum heeft bij een club/competitie. PSV werd op een gegeven moment wellicht te voorspelbaar met al die hoge ballen op Luuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:58
Han schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Voor dat Siem kwam was het ook al drama. Lijkt wel of hij een beperkte houdbaarheidsdatum heeft bij een club/competitie. PSV werd op een gegeven moment wellicht te voorspelbaar met al die hoge ballen op Luuk.
Wat competitie is de eredivisie zijn limiet en dan alleen in een elftal wat lekker draait zoals Twente of PSV voor afgelopen seizoen. Hij mist de kwaliteiten om een team op sleeptouw te nemen.

Ajax zou weer een Zuid-Amerikaanse versterking hebben. Pereira de Silva, 18-jarige spits van Santos, komt voor 2 miljoen. Hopelijk voor de iets langere termijn gehaald en niet om een aanstaand vertrek van Dolberg op te vangen.

https://www.telesport.nl/...-strikt-danilo-pereira-18

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 07-07-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sempy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:27:
[...]
Ajax zou weer een Zuid-Amerikaanse versterking hebben. Pereira de Silva, 18-jarige spits van Santos, komt voor 2 miljoen. Hopelijk voor de iets langere termijn gehaald en niet om een aanstaand vertrek van Dolberg op te vangen.
Volgens de media eerst nog voor Jong Ajax of O19, en niet als vervanger voor een vertrekkende Dolberg op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De (talentvolle) spitsen die bij onder 19 zouden 'moeten' spelen zijn vertrokken; Redan naar Chelsea, en Malen is 2 jaar terug al naar Arsenal gegaan.

Daardoor mis je daar nu een spits, wat die spits van Santos kan opvullen. Ik verwacht niet dat dit direct materiaal voor Ajax 1 is dan wel dat het duidt op een vertrek van Dolberg.

Cassierra mag worden verhuurd dus dan zal hij met Sierhuis moeten uitvechten of het Jong Ajax of onder-19 wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 07-07-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Hackus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:49:
Zal Luuk de Jong na het vertrek van Siem naar Newcastle weer z'n vorm halen?
Ik mag het toch hopen.
Ik verwacht niet dat Siem iets met de vormdip van Luuk te maken had, maar Luuk draaide wel een opvallend slecht seizoen. Op een korte periode na de winterstop na was het echt waardeloos...

De 2 seizoenen ervoor speelde hij echter heel sterk, dus ik verwacht weer een goed seizoen van hem.
Maar als hij wordt verkocht vind ik dat ook prima.
Sempy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:27:
Wat competitie is de eredivisie zijn limiet en dan alleen in een elftal wat lekker draait zoals Twente of PSV voor afgelopen seizoen. Hij mist de kwaliteiten om een team op sleeptouw te nemen.
Dat ligt eraan wat je verstaat onder op sleeptouw nemen.
Qua doelpunten heb je inderdaad minder aan hem Europees en hij is geen Europese topspeler, maar qua inzet, mentaliteit en duelkracht is hij ook in Europa uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:43
dutchgio schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:34:
De (talentvolle) spitsen die bij onder 19 zouden 'moeten' spelen zijn vertrokken; Redan naar Chelsea, en Malen is 2 jaar terug al naar Arsenal gegaan.
Dat wordt wel een enorm probleem voor het Nederlandse voetbal want dat soort jongens breekt dus gewoon heel moeilijk door uiteindelijk. Je ziet het ook aan Rodney Kongolo: zijn leeftijdsgenoten snuffelen al aan de eredivisie of hebben gewoon al veel minuten gemaakt en hij zit nog ergens in een Engels jeugdelftal. Zelfs de Engelse talenten hebben er volgens mij ook last van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:34:

Daardoor mis je daar nu een spits, wat die spits van Santos kan opvullen. Ik verwacht niet dat dit direct materiaal voor Ajax 1 is dan wel dat het duidt op een vertrek van Dolberg.

Cassierra mag worden verhuurd dus dan zal hij met Sierhuis moeten uitvechten of het Jong Ajax of onder-19 wordt.
Enige andere spits die lekker draait in de jeugd (naja ook 19 nu) is Kaj Sierhuis, dus op zich niet zo gek om er nog 1 bij te halen. Zeker omdat je kunt verwachten dat Dolberg na dit jaar sowieso weg is, en Huntelaar wellicht ook (1 jaar contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
Veltman nieuwe Ajax aanvoerder :+

Nuttig, een aanvoerder die vaak van het veld gestuurd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Een aanvoerder is toch ook vooral buiten het veld belangrijk? Veltman is daar dan wat vaker te vinden. :+

Opmerkelijk inderdaad, een week terug zou hij nog De Boer achterna gaan. Mondeling akkoord tot verlengen van je contract en ook meteen aanvoerder, het kan snel gaan.

Tete gaat weg dus dan zal hij alsnog het meeste spelen, en hij was al tweede aanvoerder. Doorschuiven is dan een makkelijke keuze in plaats van de kans op 'onrust' bij het kiezen van een compleet nieuwe.

[ Voor 64% gewijzigd door dutchgio op 07-07-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zowel Ajax als Tete schijnen rond te zijn met Olympique Lyon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
Han schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:04:
Zowel Ajax als Tete schijnen rond te zijn met Olympique Lyon :)
Had toch liever Veltman zien gaan en Tete zien blijven. Had de hoop dat door het vertrek van Bosz Tete misschien van gedachte zou veranderen. Maar goed, het is wat het is: Jammer, maar geen enorme aderlating.

Opvallend overigens, 2 spelers al naar Lyon (hoewel traore officieel vanaf chelsea natuurlijk), kan je toch niet helemaal los zien van de halve finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
KingKoning schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Opvallend overigens, 2 spelers al naar Lyon (hoewel traore officieel vanaf chelsea natuurlijk), kan je toch niet helemaal los zien van de halve finale.
Daarom namen ze Veltman niet maar Tete :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
KingKoning schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Had toch liever Veltman zien gaan en Tete zien blijven. Had de hoop dat door het vertrek van Bosz Tete misschien van gedachte zou veranderen. Maar goed, het is wat het is: Jammer, maar geen enorme aderlating.
Anders ik wel. Met name het aanvoerdersschap van Veltman begrijp ik niet. Als er iemand structureel niet de-escaleert maar escaleert in het veld is het Veltman. Hij staat stijf van de praatjes, nog los van het feit dat hij structureel domme kaarten pakt. Waarom maken ze een dergelijke droeftoeter nu captain? Doe dan gewoon Viergever of desnoods Schöne of Huntelaar, ook al weer je bij die laatste twee dat ze verre van alles zullen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat nog maar weer bewijst dat de band zelf niet heilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goede en verwachte keuze voor de aanvoerdersband... Prima speler... heeft het vorig jaar prima gedaan en speelde terecht Tete uit de basis.... krijgt alleen teveel onnodige kaarten, maar heb er vertrouwen in dat het dit seizoen helemaal goed gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Ach Suarez kreeg ook de band na wat "kleine" incidentjes :p

Maar hij is toch de terechte aanvoerder, speelt het langst in het team en is sowieso basisspeler. Iets wat ik Schone niet zie zijn. En Ziyech als aanvoerder zie ik persoonlijk al helemaal niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Plus zo'n band om je arm, wellicht helpt het positief en gaan zijn rariteiten soms uit zijn spel/gedrag :)
Of het is tactisch en krijgt hij als aanvoerder niet zo snel geel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:54:

Vier rode kaarten in iets meer dan 4 seizoenen, waarvan 2 dit jaar. Schandalig inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Veltman is en blijft een poor man's Daley Blind, met minder vechtlust, voetballend vermogen en meer praatjes. Blijf hopen dat hij verkocht wordt, ik zeg postzegel op het voorhoofd en naar lekker naar Engeland opsturen :Y :w

Overigens lijkt Keizer voor titel en CL plaatsing te gaan & gaat hij er bovendien blijbkaar vanuit dat dit het wel is qua uitgaande transfers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
Leon Zwiers schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:54:

Ach, in Rotterdam hadden ze 2e seizoenshelft een aanvoerder die meestal op de bank zat. Dat is dan misschien ook niet altijd even practisch :+ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 07-07-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:46
Ik ben geen fan van Veltman en snap helemaal niets van zijn verlening en benoeming tot aanvoerder. Echter, dat gezegd hebbende is er momenteel geen logische kandidaat. Als hij aankomend seizoen continu in de basis staat zie ik de Ligt het seizoen erop wel aanvoerder zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mijn inziens zegt het ook iets over de rol van Schone...zou die geen basisplek meer hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Veltman was ook al de reserve-aanvoerder. Dus dit is ook gewoon een logische keus. Plus dat het gewoon een goede back is, zeker voor de eredivisie. Nu nog het nieuws van de contractverlengin.

Ik verwacht dat Schöne veel meer op de bank zal zitten dit jaar (weer). Je zag afgelopen seizoen al vaak genoeg dat hij tegen de sterke tegenstanders op de plek als verdedigende middenvelder tekort komt. Voetballend en vooruit is het fantastisch natuurlijk, maar het ontbreekt hem aan loopvermogen/snelheid en gewoon slimheid die een echte 6 wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
BoB_HenK schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:27:
Veltman is en blijft een poor man's Daley Blind, met minder vechtlust, voetballend vermogen en meer praatjes. Blijf hopen dat hij verkocht wordt, ik zeg postzegel op het voorhoofd en naar lekker naar Engeland opsturen :Y :w

Overigens lijkt Keizer voor titel en CL plaatsing te gaan & gaat hij er bovendien blijbkaar vanuit dat dit het wel is qua uitgaande transfers..
Op het moment ga ik er ook van uit dat er niemand meer vertrekt omdat ik niet denk dat een speler van Ajax ergens bovenaan het lijstje staat.

Maar het probleem is wel dat sommige spelers van Ajax waarschijnlijk bij diverse clubs als optie 2 of 3 op het lijstje staan en dat kan gevaarlijk worden.
Dat ze maanden bezig zijn om optie 1 binnen te halen en dat deze dan 1 of 2 weken voor sluiting niet komt ze opeens bij Ajax aankloppen en dan zo wanhopig zijn dat ze voldoen aan de vraagprijs van Ajax.

En dat dan opeens een Sanchez voor 40mln vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 22:36
Malfunctions schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:21:
Ik ben geen fan van Veltman en snap helemaal niets van zijn verlening en benoeming tot aanvoerder. Echter, dat gezegd hebbende is er momenteel geen logische kandidaat. Als hij aankomend seizoen continu in de basis staat zie ik de Ligt het seizoen erop wel aanvoerder zijn.
Het is inderdaad dat er geen logische vervanger is. Veltman is wel de aller laatste die ik een aanvoerders band geef. Totaal geen uitstraling en soms kinderlijk slecht.. Nee, daar ga je nog geen sneeuwballen gevecht mee winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Tete foetsie, jammer
Slechts voor 5 miljoen.
Zie liever Veltman gaan maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Veltman is aanvoerder tot het transferwindow gesloten is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Harribo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:23:
Tete foetsie, jammer
Slechts voor 5 miljoen.
Zie liever Veltman gaan maar ja
Contract liep af en zat een jaar op de bank. Daar ga je niet meer voor krijgen. Goed dat ie weg is en dat Veltman gaat verlengen. Sowieso de betere voetballer van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:30:
Veltman is aanvoerder tot het transferwindow gesloten is.
Ondanks zijn verlenging en aanvoerdersband lijkt mij de kans op een vertrek nog altijd mogelijk. Hij heeft een goede band met de Boer en hij ambieert een buitenlands avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JanW schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:22:
[...]

Contract liep af en zat een jaar op de bank. Daar ga je niet meer voor krijgen. Goed dat ie weg is en dat Veltman gaat verlengen. Sowieso de betere voetballer van de twee.
Het is nog niet zeker of hij verlengd ;)
En zelfs dat is geen garantie dat ie blijft.

Edit:
Riedewald gaat alsnog vertrekken, beetje slap verhaal hangt ie op dat er vorig jaar iets geknapt is etc etc en dat ie lang bij Ajax wilde blijven....standaard geneuzel dus ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 08-07-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Het is nog niet zeker of hij verlengd ;)
En zelfs dat is geen garantie dat ie blijft.

Edit:
Riedewald gaat alsnog vertrekken, beetje slap verhaal hangt ie op dat er vorig jaar iets geknapt is etc etc en dat ie lang bij Ajax wilde blijven....standaard geneuzel dus ;)
Met zijn uitspraken heb ik wel het gevoel dat hij mentaal niet sterk genoeg is.
In de kansen die hij in de laatste maanden heeft gehad vond ik hem regelmatig tegenvallen.

Als hij zich zou richten op de LB positie dan zou hij een goede kans maken om basis speler te worden, maar dat wil hij dus niet.
Hij zou kunnen vechten om 1e reserve te zijn voor het centrum maar dat wil hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gaat goed in Bremen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Oostenrijk. ;)

Maar wat een iele mannetjes allemaal, joh. 't Is vel over been. Hou ik totaal niet van. Maar ook voetballend vind ik het niks bijzonders. Zie er nou niet echt eentje, waarvan ik zeg wow. Maar ja, ze zijn nog jong en kunnen nog ontwikkelen, zullen we maar zeggen! O-)

Met Nouri is trouwens iets serieus aan hand. Spel ligt al een kwartier stil.

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 08-07-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
chim0 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:32:
[...]

Oostenrijk. ;)

Maar wat een iele mannetjes allemaal, joh. 't Is vel over been. Hou ik totaal niet van. Maar ook voetballend vind ik het niks bijzonders. Zie er nou niet echt eentje, die er tussenuit springt. Maar ja, ze zijn nog jong en kunnen nog ontwikkelen, zullen we maar zeggen! O-)

Met Nouri is trouwens iets serieus aan hand. Spel ligt al een kwartier stil.
Ja, dat was de verwachting he. Al die jonge gastjes. Mannelijke potjes gaan die niet winnen. Nouri lijkt ook flink geblesseerd nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wow serieuze shit nu. Ziekenwagen op het veld, Nouri afgedekt met doeken en een parasol voor de zon. Iedereen staat ademloos langs de kant toe te kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 08-07-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 19:44
Nou, dat ziet er niet heel fris uit bij Nouri. De artsen waren er gelukkig snel bij, maar voor je gevoel gebeurt er angstvallig weinig en dat is meestal geen goed teken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ArieR schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:38:
Nou, dat ziet er niet heel fris uit bij Nouri. De artsen waren er gelukkig snel bij, maar voor je gevoel gebeurt er angstvallig weinig en dat is meestal geen goed teken...
ik hoop dat hij bevangen is door de hitte ofzo, maar het ziet er allemaal veel ernstiger uit...
alhoewel het medisch personeel wel rustig lijkt te blijven... maar zoveel ambulances en mensen die nodig zijn oogt zeer beangstigend.

defilibrator leesik nu op ajaxlife twitter... :(

[ Voor 4% gewijzigd door P.O. Box op 08-07-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ArieR schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:38:
Alles wordt wel goed afgedekt, ook goed dat ze niet perse laten zien wat er momenteel gebeurd.
Ben blij dat de doktoren erbij zijn en er zo snel is ingegrepen.

Beeld staat nog altijd bij van die voetballer die opeens in elkaar zakte.
Soms vraag ik mij af hoe goed top sporters worden gecontroleerd, behalve bij de medische keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:42:
[...]

Alles wordt wel goed afgedekt, ook goed dat ze niet perse laten zien wat er momenteel gebeurd.

Soms vraag ik mij af hoe goed top sporters worden gecontroleerd, behalve bij de medische keuring.
Je ziet vlak boven het doek iemand 'heen en weer' gaan alsof ie hartmassage aan het geven is... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 05:16

Sargan

Filmfreak...

Volgens diverse twitterbronnen van Ajax wordt Nouri gereanimeerd...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:42:
[...]

Je ziet vlak boven het doek iemand 'heen en weer' gaan alsof ie hartmassage aan het geven is... :N
Ja, lees het ook op Twitter van wat eerder is gepost.

Zag hem wel liggen - was bij bewustzijn, maar dan nog niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Dit is natuurlijk complete lariekoek, ze trainen zelfs met hartslagmeters etc.
Weet je hoeveel voetballers er zijn? Procentueel gezien heb je dus gewoon kans van 1 op x dat er bij een speler een x wat gebeurt. Net als dat een jong iemand op straat weleens in elkaar zakt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
[...]

Volgens mij staat alle Ajacieden onder constant medisch toezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:44:
[...]

Dit is natuurlijk complete lariekoek, ze trainen zelfs met hartslagmeters etc.
Weet je hoeveel voetballers er zijn? Procentueel gezien heb je dus gewoon kans van 1 op x dat er bij een speler een x wat gebeurt. Net als dat een jong iemand op straat weleens in elkaar zakt etc.
Ah dat wist ik niet, meende toen mij te herinneren dat ze in het programma aangaven dat er meer moest worden gecontroleerd. Gelukkig lees ik nu dat dit wel gebeurd en dat er veel aandacht voor is.

Het is en blijft raar; was er laatst ook geen voetballer waarbij het ook opeens gebeurde?

Hopelijk komt het goed, wat akelig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
WTF reanimatie alles! M'n moeder is aan het huilen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

klopt @chim0 , je zegt dat al snel he.
hoop dat het goed afloopt met Nouri, ben er stil van eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Ah dat wist ik niet, meende toen mij te herinneren dat ze in het programma aangaven dat er meer moest worden gecontroleerd. Gelukkig lees ik nu dat dit wel gebeurd en dat er veel aandacht voor is.

Het is en blijft raar; was er laatst ook geen voetballer waarbij het ook opeens gebeurde?

Hopelijk komt het goed, wat akelig allemaal.
Was bij Cheick Tiote, oud speler van o.a. Fc Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Iedereen moet van het veld. Waarschijnlijk komt er een traumahelikopter.

Waarschijnlijk hartfalen. Hij rende en stortte gewoon in elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 08-07-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze al zolang met hem bezig zijn, dan kan het nooit goed nieuws zijn.
Hoop dat alles goedkomt met hem, maar heb er een hard hoofd in..

Wel apart dat dit vrijwel nooit op de Nederlandse velden gebeurd, maar de 2 keren dat ik me kan herinneren was beide bij Ajax..
Bij Evander Sno destijds bij Jong Ajax.... Natuurlijk toeval en domme pech... Maar wel apart.

Maar nogmaals.
Hoop dat alles goed komt met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Wtf, hopen dat het goed komt! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Was hij niet bij bewustzijn? Ja toch?
Heb gelezen dat overlevingskans groter is bij meteen reanimeren?

Ziggo geeft nu aan hartfalen/hartproblemen.

Kom op Nouri, blijf bij ons!
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:58:

Wel apart dat dit vrijwel nooit op de Nederlandse velden gebeurd, maar de 2 keren dat ik me kan herinneren was beide bij Ajax..
Bij Evander Sno destijds bij Jong Ajax.... Natuurlijk toeval en domme pech... Maar wel apart.

Maar nogmaals.
toolkist schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:50:
[...]

Was bij Cheick Tiote, oud speler van o.a. Fc Twente
Gebeurd ook in het buitenland.

Zelfde gebeurd trouwens heel vaak bij sporters (en ook niet-sporters), zelfs bij amateurs die bijvoorbeeld rustig aan wat rennen/hardlopen. Ze zouden overal zo'n kastje moet hangen en iedereen er les in moeten geven (al op de lager school mee beginnen).

[ Voor 73% gewijzigd door HollowGamer op 08-07-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
De duur van reanimatie zegt niks, kan ook uit voorzorg zijn, wel is hij niet stabiel, anders waren ze eerder per ambulance vertrokken.
Hopelijk komt het goed, maar de vraag natuurlijk of hij überhaupt de oude kan worden.

Edit: net beelden gezien van het moment, hij gaat zelf zitten/liggen, ademt daar nog wel, maar wel hevig.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 08-07-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:58:

Maar nogmaals.
Sno speelde toen al met een ecd of hoe heet dat

Heftig dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:59:
Was hij niet bij bewustzijn? Ja toch?
dat was niet duidelijk...
hij lag ineens op de grond... toen de camera inzoomde lag hij op de grond op zijn rug met een knie omhoog en bewoon hij zijn been en zijn hoofd... maar hij had zijn ogen dicht....
daarna zijn lange tijd de dokters van ajax en werder redelijk rustig (op het oog) met hem bezig geweest.... en langzaam breidde het aantal mensen en ambulances er omheen zich uit, en toen zag je ineens hartmassage in beeld... en die ging heel lang door... te lang in mijn ogen... (las op ajaxlife-twitter dat het ook kon zijn dat het niet 1 lange hartmassage was, maar steeds eer opnieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
Zat de wedstrijd te kijken. Ben er misselijk van. Manmanman :|

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
P.O. Box schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:01:
[...]

dat was niet duidelijk...
hij lag ineens op de grond... toen de camera inzoomde lag hij op de grond op zijn rug met een knie omhoog en bewoon hij zijn been en zijn hoofd... maar hij had zijn ogen dicht....
daarna zijn lange tijd de dokters van ajax en werder redelijk rustig (op het oog) met hem bezig geweest.... en langzaam breidde het aantal mensen en ambulances er omheen zich uit, en toen zag je ineens hartmassage in beeld... en die ging heel lang door... te lang in mijn ogen... (las op ajaxlife-twitter dat het ook kon zijn dat het niet 1 lange hartmassage was, maar steeds eer opnieuw)
Dat beeld heb ik gelukkig niet gezien, was op mijn ander scherm aan het kijken. Zag hem inderdaad op de grond liggen en toen al het medisch personeel er bij komen.

Denk dat steeds opnieuw wel kan; volgens Wiki is het heel moeilijk vol te houden, zijn het niet meerdere personen geweest die dit hebben uitgevoerd?

Al eerdere geposts, ajaxlife updates: https://twitter.com/ajaxlife

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 08-07-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Op twitter zie je wel het beeld van het voorval, daar lijkt het niet ernstig, hij lijkt niet lekker te zijn en te gaan liggen. Daarna zal het wel snel slechter zijn geworden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
Nee leek inderdaad niet of er iets ernstigs was, even daarna kwam het medisch personeel er heel snel bij.

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* alles op z'n tijd.

[ Voor 88% gewijzigd door naitsoezn op 08-07-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hij is ingepakt en de heli in