[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.505 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:55
En zoals verwacht Feyenoord weer eens thuis :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil er nu niet in de Kuip voetballen? Zelfs menige Ajacied geeft er de voorkeur aan! :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:54:
Wie wil er nu niet in de Kuip voetballen? Zelfs menige Ajacied geeft er de voorkeur aan! :Y
Dat is alleen om 50 duizend zure gezichten achter te laten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:54:
Uiteraard, bijna gratis punten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ramzzz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Smerig. En bewust.

Eén van de weinige keren dat Nijhuis de situatie - dankzij hulp van de videoscheids - goed beoordeelde.

Wat laat die man veel ombestraft zeg. :N
Dat heet mannelijk voetbal 8)7 Ik ben meer voorstander van sneller voor overtredingen fluiten. De regels zijn er niet voor niets, het is de sport om binnen de regels te proberen te winnen. Een overtreding is een overtreding, er bestaan geen zware en lichte varianten. Ondervindt een tegenstander hinder, dan affluiten en conform de regels een vrije trap toekennen. Is de overtreding opzettelijk, dan bestraffen met geel (dus niet een kaart trekken op basis van het gevolg, heel even vasthouden bij een corner -> geel. Verkeerd uitkomen bij een normaal ingezette sliding waarbij je een tegenstander blesseert -> enkel vrije trap.) Rood alleen voor excessief onsportief/agressief gedrag.

Bij Nijhuis: overtredingen lekker laten voor wat het is, alles mag. Iets tegen de scheidsrechter zeggen meteen geel. Speel dan zonder scheidsrechter, voor het spel maakt het weinig uit en het scheelt een hoop kaarten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
Martinusz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:48:
En zoals verwacht Feyenoord weer eens thuis :p
Er zal vast niets achter zitten, maar nu dacht ik gelezen hebben dat het 11x op rij al thuis is. Wat is de kans daarop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:49:
[...]

Er zal vast niets achter zitten, maar nu dacht ik gelezen hebben dat het 11x op rij al thuis is. Wat is de kans daarop :o
0.00048828125. Zo vreemd is dat toch niet?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Ankona schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

0.00048828125. Zo vreemd is dat toch niet?
Even veel kans als de andere ruim 200 mogelijke combinaties :)
Kans 1 op 2048

Edit: scrap that. De kans op 6 keer thuis en 5 keer uit is natuurlijk groter. Het is nog ochtend ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Fleximex op 27-10-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Vanwege de vele warme balletjes theorieën en het 'geluk' wat Feyenoord schijnbaar heeft bij lotingen ben ik eens over flink wat duels gaan bekijken of Feyenoord wel echt het geluk heeft om vaak thuis te loten.

Ik heb alle duels meegenomen sinds seizoen 1980/81, de finalewedstrijden van Feyenoord zijn standaard meegenomen als thuisduel. Feyenoord heeft sinds die tijd 125 duels gespeeld, waarvan 66 thuis en 59 uit. Procentueel gezien 52,8% thuis en 47,2% uit.

Niks geks dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Terranova schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:49:
Je dacht gelezen te hebben? Hoe werkt zoiets? Droom je dat dan? :o

Maar iedereen uit de droom te helpen, Feyenoord heeft dit jaar nog de kwartfinale gespeeld (2016/17 editie), speelden uit bij Vitesse op 26 januari 2017 (weliswaar verloren 2-0).

De afgelopen vijf edities van de KNVB beker:

2017/18: 2 wedstrijden, 2x thuis
2016/17: 4 wedstrijden; 3x thuis, 1x uit
2015/16: 4 wedstrijden, 4x thuis, 1x uit (exclusief finale in de Kuip)
2014/15: 1 wedstrijd; 1x uit
2013/14: 4 wedstrijden, 2x thuis, 2x uit

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 10
27.10. 20:00 FC Twente v Excelsior
28.10. 18:30 Heracles v VVV-Venlo
28.10. 18:30 RodaJC v Feyenoord
28.10. 20:45 Willem II v Ajax
28.10. 20:45 PEC Zwolle v ADO Den Haag
29.10. 12:30 Vitesse v PSV
29.10. 14:30 Sparta v FC Groningen
29.10. 14:30 FC Utrecht v NAC
29.10. 16:45 scHeerenveen v AZ

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
JST94 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:41:
Vanwege de vele warme balletjes theorieën en het 'geluk' wat Feyenoord schijnbaar heeft bij lotingen ben ik eens over flink wat duels gaan bekijken of Feyenoord wel echt het geluk heeft om vaak thuis te loten.

Ik heb alle duels meegenomen sinds seizoen 1980/81, de finalewedstrijden van Feyenoord zijn standaard meegenomen als thuisduel. Feyenoord heeft sinds die tijd 125 duels gespeeld, waarvan 66 thuis en 59 uit. Procentueel gezien 52,8% thuis en 47,2% uit.

Niks geks dus.
Bovendien heeft Feyenoord de laatste jaren ook weer relatief vaak Eredivisieclubs geloot (meen ik gelezen te hebben ;) ).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
JST94 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:41:

Niks geks dus.
Vooropgesteld: Ik geloof ook niet in warme balletjes. Maar wel in geluk Op de hele lange termijn is de verhouding uit/thuis blijkbaar idd 50/50. De discussie gaat echter met name over de laatste jaren.

FCupdate heeft dat naast elkaar gezet

Conclusie: In de afgelopen 10 jaar 68% thuis (Exclusief finales!). Dat is toch zeker wel een behoorlijk stuk geluk.

Uit datzelfde artikel: De laaste 13 bekerwedstrijden

Feyenoord 3 - 0 PEC Zwolle
Feyenoord 1 - 0 Ajax
Feyenoord (e) 2 - 1 Willem II
Roda JC Kerkrade 0 - 1 (e) Feyenoord
Feyenoord 3 - 1 AZ
Feyenoord 2 - 1 FC Utrecht
Feyenoord 4 - 1 FC Oss
Feyenoord 4 - 0 Excelsior
Feyenoord 5 - 1 ADO Den Haag
Vitesse 2 - 0 Feyenoord
Feyenoord 2 - 0 ADO Den Haag
Feyenoord 4 - 1 Swift
Feyenoord - Heracles (tussen 19 en 21 december)

[ Voor 17% gewijzigd door KingKoning op 27-10-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Lekker interessant, het is de beker maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Vincent Dave schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:53:
Lekker interessant, het is de beker maar.
Eens. Echter nu de directe plaatsing CL wegvalt wordt de beker opeens ook voor topclubs interressanter. Ik vind het ook een beetje een B-prijs, leuk voor de subtoppers, maar voor topclubs alleen als je hem naast de titel pakt.

Echter, het is wel de enige manier om rechtstreekse plaatsing in een europees hoofdtoernooi af te dwingen, dus die beker wordt best interressant voor de top 3.

Als die directe CL plek weg blijft (waar het op lijkt in dit dramatische europese seizoen :X), zal de beker aan status gaan winnen.

[ Voor 10% gewijzigd door KingKoning op 27-10-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Yep... geen voorronden maar directe plaatsing voor het hoofdtoernooi EL. Best wel een verschil aangezien je als Nederlandse ploeg grote kans hebt op een vervelende loting. Sowieso zijn die play-offs een pain-in-the-ass; het verkloot een reguliere seizoensvoorbereiding en je moet direct vollle bak met een elftal met daarin hoogstwaarschijnlijk personele wisselingen ten opzichte van het seizoen er voor.

Die beker geeft een hoop rust. En die voorronden CL overleven we als Nederlandse clubs toch bijna nooit. Misschien de eerste ronde wel maar de tweede, beslissende ronde niet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ph4ge schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Bovendien heeft Feyenoord de laatste jaren ook weer relatief vaak Eredivisieclubs geloot (meen ik gelezen te hebben ;) ).
Daarom speelden ze ook zo onwennig tegen een hoofdklasser. Vergelijk het met een club die alleen maar amateurs treft en er vorig jaar tegen een echte JL club helemaal uit Friesland uitvliegt. Is gewoon anders.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
De directe EL plek voor de bekerwinnaar is ook weg; die moet nu 2 voorrondes door zien te komen dacht ik.
Dan is het al een stuk minder interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Baseman77

We move

Han schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:13:
En die voorronden CL overleven we als Nederlandse clubs toch bijna nooit. Misschien de eerste ronde wel maar de tweede, beslissende ronde niet.
Als onze landskampioen ook voorrondes moet spelen, dan kom je wel in een heel andere poule dan die van de nummer 2 van de Eredivisie de afgelopen jaren...dat maakt nogal een verschil, waardoor de kans op plaatsing voor de groepsfase wel een stuk groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:57:
Als onze landskampioen ook voorrondes moet spelen, dan kom je wel in een heel andere poule dan die van de nummer 2 van de Eredivisie de afgelopen jaren...dat maakt nogal een verschil, waardoor de kans op plaatsing voor de groepsfase wel een stuk groter is.
Hoezo kom je in een andere poule? Volgens mij komt de aanstaande kampioen in een exact zelfde situatie waarin afgelopen seizoen de runner-up terecht kwam; twee voorronden. En plaatsing bij loting is op basis van de ranglijst. De runner-up van dit seizoen mag zich opmaken voor maar liefst 3 voorronden, die al beginnen medio eind juli (!!!)
De landskampioen van volgend seizoen zal daardoor twee voorrondes moeten overleven om de groepsfase te bereiken van de Champions League. De nummer twee van de Eredivisie begint in 2018 een ronde eerder dan nu en moet drie voorrondes overleven om zich te plaatsen voor de Champions League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Hoezo kom je in een andere poule? Volgens mij komt de aanstaande kampioen in een exact zelfde situatie waarin afgelopen seizoen de runner-up terecht kwam; twee voorronden. En plaatsing bij loting is op basis van de ranglijst. De runner-up van dit seizoen mag zich opmaken voor maar liefst 3 voorronden, die al beginnen medio eind juli (!!!)
[...]
Klopt echter kom je in het kampioenen deel met de kampioenen van Schotland, Noorwegen, Polen, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:04:
Klopt echter kom je in het kampioenen deel met de kampioenen van Schotland, Noorwegen, Polen, etcetera.
Dat geldt toch alleen voor die eerste ronde? In de tweede, cruciale ronde, kan je toch loten tegen 10 teams die behoren tot de Non-Champions section? Dus:

- de 5 winnaars van de 3e kwalificatieronde
- 2 teams die 3e is geworden is in Portugal of België
- 3 teams die 4e zijn geworden in Duitsland, Spanje en Engeland

Dus bijvoorbeeld zoals afgelopen play-offs; CSKA Moskou, Liverpool, Napoli, Sporting of een Sevilla FC

Ga er maar aan staan. Ik blijf van mening dat er een grotere kans is om niet door te gaan dan wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 27-10-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
KingKoning schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Vooropgesteld: Ik geloof ook niet in warme balletjes. Maar wel in geluk Op de hele lange termijn is de verhouding uit/thuis blijkbaar idd 50/50. De discussie gaat echter met name over de laatste jaren.

FCupdate heeft dat naast elkaar gezet

Conclusie: In de afgelopen 10 jaar 68% thuis (Exclusief finales!). Dat is toch zeker wel een behoorlijk stuk geluk.

Uit datzelfde artikel: De laaste 13 bekerwedstrijden

Feyenoord 3 - 0 PEC Zwolle
Feyenoord 1 - 0 Ajax
Feyenoord (e) 2 - 1 Willem II
Roda JC Kerkrade 0 - 1 (e) Feyenoord
Feyenoord 3 - 1 AZ
Feyenoord 2 - 1 FC Utrecht
Feyenoord 4 - 1 FC Oss
Feyenoord 4 - 0 Excelsior
Feyenoord 5 - 1 ADO Den Haag
Vitesse 2 - 0 Feyenoord
Feyenoord 2 - 0 ADO Den Haag
Feyenoord 4 - 1 Swift
Feyenoord - Heracles (tussen 19 en 21 december)
Geluk? Nee, ik noem het regressie naar het gemiddelde. Exclusief de finales speelt Feyenoord sinds 1980 vaker uit dan thuis. Zegt wel wat over die verhouding als we nu veelal thuis loten, dan hebben we eerder weer meer uit gespeeld. ;)

Al dat gezanik om warme balletjes en 'geluk' met lotingen slaat mijn inziens nergens op. Uiteindelijk zal je altijd rond de 50% uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Geluk? Nee, ik noem het regressie naar het gemiddelde. Exclusief de finales speelt Feyenoord sinds 1980 vaker uit dan thuis. Zegt wel wat over die verhouding als we nu veelal thuis loten, dan hebben we eerder weer meer uit gespeeld. ;)

Al dat gezanik om warme balletjes en 'geluk' met lotingen slaat mijn inziens nergens op. Uiteindelijk zal je altijd rond de 50% uit gaan komen.
Tuurlijk is het gewoon kansspel, maar het is opvallend. Zo had Den Haag heel lang alleen maar uitwedstrijden in de Beker, ook zoiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Baseman77

We move

Han schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:15:
Dat geldt toch alleen voor die eerste ronde? In de tweede, cruciale ronde, kan je toch loten tegen 10 teams die behoren tot de Non-Champions section? Dus:

- de 5 winnaars van de 3e kwalificatieronde
- 2 teams die 3e is geworden is in Portugal of België
- 3 teams die 4e zijn geworden in Duitsland, Spanje en Engeland
Ja en nee, vanaf 2018/2019 stroomt namelijk de top 4 van de competities uit Spanje, Engeland, Duitsland en Italië rechtstreeks door naar de groepsfase van de CL. Dus ploegen uit deze landen ontbreken dan in de play-offs.
Een nadeel is wel dat er minder plekken te verdelen zijn in de play-offs, dit gaat van 10 naar 8. Een andere aanpassing is dat clubs die ooit een Europees toernooi wonnen vanaf 2018 een bonus in hun clubcoëfficiënt krijgen, wat dan juist weer gunstig is voor Ajax, PSV en Feyenoord.

Kort gezegd: De play-offs voor de CL worden minder zwaar, maar er stromen minder ploegen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ankona schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:25:
Daarom speelden ze ook zo onwennig tegen een hoofdklasser. Vergelijk het met een club die alleen maar amateurs treft en er vorig jaar tegen een echte JL club helemaal uit Friesland uitvliegt. Is gewoon anders.
Hoeveel wedstrijden duurt het nog voordat ze gewend zijn aan Eredivisie clubs?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zo. En het is weer feest.... Nelom geblesseerd.
Nou is dat niet zo erg, want Haps is gewoon inzetbaar. Maar dat is dus nr 13 in 2 maanden.

W T F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Alleen Diks blijft maar fit

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Die is al geblesseerd geweest, is helaas voor Feyenoord alweer fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:35:
Zo. En het is weer feest.... Nelom geblesseerd.
Nou is dat niet zo erg, want Haps is gewoon inzetbaar. Maar dat is dus nr 13 in 2 maanden.

W T F
Iemand Raymond Verheijen al gebeld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Sorry hoor, het is vrijdag en ik heb een binnenpretje maar gewoon die namen Diks en Haps. En dan nog rechtsback en linksback ook. Dan kan je een club toch niet meer serieus nemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Even tussendoor wat Belgisch voetbal:

Mijn club staat zowaar op de tweede plek in de eerste klasse van het Belgisch voetbal na 12 (van de 30) speeldagen. Gezien we 1 van de kleinere clubs zijn in de hoogste afdeling en we regelmatig eens pendelen tussen eerste & tweede klasse (2 degradaties (en dus ook promoties) meegemaakt de afgelopen 10 jaar) is dat op z'n zachtst gezegd een zeer aangename verrassing :D

Zondag de topper tegen leider Club Brugge (die staan wel 7 punten los; dus helaas is de inzet niet de leidersplaats, dat zou pas mooi geweest zijn _/-\o_ )

Een tevreden supporter in alle geval! :9

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jebus4life schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:55:
Even tussendoor wat Belgisch voetbal:

Mijn club staat zowaar op de tweede plek in de eerste klasse van het Belgisch voetbal na 12 (van de 30) speeldagen. Gezien we 1 van de kleinere clubs zijn in de hoogste afdeling en we regelmatig eens pendelen tussen eerste & tweede klasse (2 degradaties (en dus ook promoties) meegemaakt de afgelopen 10 jaar) is dat op z'n zachtst gezegd een zeer aangename verrassing :D

Zondag de topper tegen leider Club Brugge (die staan wel 7 punten los; dus helaas is de inzet niet de leidersplaats, dat zou pas mooi geweest zijn _/-\o_ )

Een tevreden supporter in alle geval! :9
En nu moeten we gokken welke club dat is ofzo? :? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Outerspace schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Tweakers.net is zowel NL als BE. Valt het dan onder buitenlands? :+
Tweakers misschien wel, maar dit topic niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Als het zo doorgaat staan er straks Feyenoord fans in zijn tuin om m eens te blesseren :+
Ik zie op wat Feyenoord fora zijn naam plots steeds vaker voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Martinusz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Bij Feyenoord werken ze wel via zijn methodiek, normaal staat hij altijd vooraan om zijn gal te spuwen over de werkwijzes van bepaalde clubs. Nu blijft het angstvallig stil. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:34:
[...]

Bij Feyenoord werken ze wel via zijn methodiek, normaal staat hij altijd vooraan om zijn gal te spuwen over de werkwijzes van bepaalde clubs. Nu blijft het angstvallig stil. :9
Daarom zeg ik het ook ;) die man heeft altijd een grote bek, maar nu is het stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Lucky Ajax...... Younes geblesseerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Martinusz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

En nu moeten we gokken welke club dat is ofzo? :? :+
STVV.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Outerspace schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Tweakers.net is zowel NL als BE. Valt het dan onder buitenlands? :+
Alleen de Vlaamse clubs. :+
Leon Zwiers schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:49:
Lucky Ajax...... Younes geblesseerd 8)
De verdedigers van Feyenoord hadden anders flink wat moeite met hem.

[ Voor 33% gewijzigd door Vincent Dave op 27-10-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Vincent Dave schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Alleen de Vlaamse clubs. :+

[...]

De verdedigers van Feyenoord hadden anders flink wat moeite met hem.
Ja niet zo gek. De verdedigers die als nr 7 op de lijst staan. Gelukkig verprutst Younes zelf alle kansen die hij creëert. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

Dat geldt toch alleen voor die eerste ronde? In de tweede, cruciale ronde, kan je toch loten tegen 10 teams die behoren tot de Non-Champions section?
Nope, die blijven geheel gescheiden. Champions route en League route.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Aangezien Tweakers uit zowel NL als BE komen, kan hier gewoon over de beide competities worden gesproken, wat ons betreft.

BE liep vooralsnog geen storm... mocht dit te verwarrend worden, dan kunnen we dit heroverwegen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ach volgens mij is dit de eerste Belgische post in 390 pagina's, waait vanzelf weer over ;)
Positieve is dat de eredivisie nog wat lijkt in vergelijking met die Belgische competitie, want man man man, je zou daar maar een seizoenkaart hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Martinusz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:35:
Ach volgens mij is dit de eerste Belgische post in 390 pagina's, waait vanzelf weer over ;)
Positieve is dat de eredivisie nog wat lijkt in vergelijking met die Belgische competitie, want man man man, je zou daar maar een seizoenkaart hebben :X
Weet je dat wel zeker? Een Excelsior - Sparta, ondanks dat het een derby zou moeten zijn, was niet om aan te gluren. En in Europees verband doet België het beter. PSV, Feyenoord en Ajax spelen op dit moment ook geen wondervoetbal. Soms verre van zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Goed van Barca zijn we af, Catalonie is nu een onafhankelijk land.. of zoiets.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ja O-)
Een Excelsior - Sparta, ondanks dat het een derby zou moeten zijn, was niet om aan te gluren. En in Europees verband doet België het beter. PSV, Feyenoord en Ajax spelen op dit moment ook geen wondervoetbal. Soms verre van zelfs.
Je verwacht wel wondervoetbal in België :o
Het is niet alleen het voetbal, ook de hele entourage eromheen, ooit weleens het "stadion" van FC Antwerp gezien? Dat van RBC ligt er op dit moment nog beter bij. :+

ze 'krijgen' wel een nieuw stadion geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Hans Kraay Senior is overleden.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=315906

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
RIP Hans.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Martinusz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

Ja O-)

[...]

Je verwacht wel wondervoetbal in België :o
Dat is meteen het andere uiterste. Qua sfeer is het in Nederland wel wat beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
Kijk ff manchester - tottenham.
Wat is die Eriksen toch goed zeg.
Jammer dat Ajax hem niet meer heeft of nog meer dat hij geen Nederlander is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ook bezig (op Eurosport 1): WK Onder 17 Finale tussen Spanje en Engeland, inmiddels 2-0 voor Spanje in de eerste helft (32e minuut). Is volgens mij ook een herhaling van de EK finale die Spanje maar nipt won op penalties. Engelse jeugd die het de laatste paar jaar heel goed doet op internationale toernooien, eerder vanmiddag nog een lijstje bij Football Focus op de BBC (o.a. WK Onder 20 kampioen, Toulon toernooi gewonnen, ...).
Topscoorder tot nu toe van het toernooi: Brewster van Liverpool (een type Rashford)

Live commentaar: http://www.bbc.com/sport/live/football/41753532

edit: vlak voor de rust een tegengoal van Engeland en na de rust toegeslagen. Eindstand 5-2 voor Engeland
Summary
  • ENGLAND WIN U17 WORLD CUP FOR FIRST TIME
  • Result: England 5-2 Spain - England were 2-0 down shortly before half-time
  • Liverpool striker Brewster scores and wins golden boot with eight goals
  • Man City midfielder Foden scores twice
  • England now world champions at U17 and U20 level

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 28-10-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oei Feyenoord

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Hoeveel kansen kan je nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Nou. Scoren lijkt een best probleem te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:06:
Nou. Scoren lijkt een best probleem te worden
Lijkt.... _O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:37

Vos

AFCA

Kansen zat, maar je moet ze wel willen maken. Mist wat overtuiging.

Oei Jones, haha.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 28-10-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vorig jaar was dit met hetzelfde spel gewoon 1-5 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De wissels hebben het ook alleen maar slechter gemaakt. Voor de wissels kreeg je tenminste kansen zat.

Seizoen voorbij in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Het scorend vermogen is bij het begin van het seizoen al als zwak punt aangegeven. Kuyt is niet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Oef die blunder van Jones loopt bijna verkeerd af.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Even op je gemakje rondspelen nu jongens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mooie uitslag :) nu Ajax wel de 3 punten aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:27
Rip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:46:
[...]

Feyenoord verliest alleen PSV uit en City thuis. PSV verloor al meer dan eens van teams waar ze eigenlijk niet van mogen verliezen, waar ze echt door een ondergrens heen zakten.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Wat een drama, hoezo vormcrisis?

Enig lichtpuntje was Larsson, paar keer goed langs zn man gekomen en de bal voorgegeven, maar daar wordt dan niks mee gedaan :'(

Hoe Toornstra die bal er niet in krijgt 1 meter voor de goal 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door amahusu op 28-10-2017 20:22 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Ajax had toch het patent op het missen van 25 kansen voordat er eindelijk een doelpunt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Dit had ik totaal niet verwacht.
Misschien Vermeer eens een kans geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02
Mooi resultaat :)
Nu hopen dat wij zo 3 puntjes kunnen pakken.

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 28-10-2017 20:27 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:24:
Dit had ik totaal niet verwacht.
Misschien Vermeer eens een kans geven?
Want? Die maakt de goals wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:25:
[...]

Want? Die maakt de goals wel? :+
Die houd het misschien schoon achterin.
Vind Jones de laatste tijd toch wat onzeker overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vermeer maakt ook met regelmaat grove fouten, dat zal ook nu niet anders zijn.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vorig seizoen waren er allemaal mensen die Kuyt nog steeds niet de credits gaven die hij verdiende. Wellicht beginnen mensen het nu te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Wat me ook opvalt (al tijden eigenlijk) is dat de corners echt dramatisch slecht worden genomen. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer er voor het laatst uit een corner is gescoord bij Feyenoord.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Kuyt scoort gewoon goals. Je hebt nu gewoon geen vervanger voor Toornstra. Die kan slecht spelen tot in de eeuwigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
amahusu schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:31:
Wat me ook opvalt (al tijden eigenlijk) is dat de corners echt dramatisch slecht worden genomen. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer er voor het laatst uit een corner is gescoord bij Feyenoord.
Geldt voor alle spelhervattingen.

Maar wat vandaag vooral opviel is de slappe manier van spelen. Roda kon gewoon de bus parkeren in de eigen 16. Vervolgens ging Feyenoord tikkie breed-tikkie terug richting Jones en af en toe ging Roda dan de aanval in. Roda hoefde die bal eigenlijk nooit zelf naar voren te brengen, dat deed Feyenoord wel voor ze.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:29:
Vorig seizoen waren er allemaal mensen die Kuyt nog steeds niet de credits gaven die hij verdiende. Wellicht beginnen mensen het nu te zien.
Ah het heeft nog even geduurd, maar het gaat minder met Feyenoord en dat komt natuurlijk door het ontbreken van Kuyt :O prachtige carrière gehad hoor, maar dat laatste jaar Feyenoord was gewoon slecht, zonder Kuyt werden veel betere wedstrijden gevoetbald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ph4ge schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:13:
De wissels hebben het ook alleen maar slechter gemaakt. Voor de wissels kreeg je tenminste kansen zat.

Seizoen voorbij in oktober.
Competitie nu gebruiken om aan je team (jeugd) te bouwen. Beker is de prijs waar de spelers voor gespaard moeten worden (indien nodig)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ankona schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:39:
[...]

Competitie nu gebruiken om aan je team (jeugd) te bouwen.
Er valt helemaal niks te bouwen. Nieuwkoop is sowieso basis, St Juste momenteel ook en voor de rest heb je enkel twee aardige tieners die nog maar net 17 zijn in de groep. Daarnaast moet je in de competitie gewoon zo hoog mogelijk eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat begint speelt Dolberg slecht zeg!

De Ligt met een kansloze gele kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 28-10-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:58
Wat een rampen team dat Ajax.
Vooral Huntelaar raakt geen bal goed, kansloos om hem voor Dolberg neer te zetten. Wat raar dat 'ie "toevallig" onder keizer niet goed meer speelt.
Hopelijk wordt Bosz snel ontslagen en kan 'ie weer terug komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is nog het enige houvast wat we hebben :p Wij spelen slecht met 7 blessures, Ajax en PSV doen pijn aan de ogen met hun basiselftal :+

spoiler:
Nee, het is geen houvast, het blijft bagger

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 28-10-2017 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02
Ik wilde nog een grapje maken over Feyenoord, maar ik wacht eerst de uitslag van deze wedstrijd maar even af :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:37:
[...]

Ah het heeft nog even geduurd, maar het gaat minder met Feyenoord en dat komt natuurlijk door het ontbreken van Kuyt :O prachtige carrière gehad hoor, maar dat laatste jaar Feyenoord was gewoon slecht, zonder Kuyt werden veel betere wedstrijden gevoetbald.
Het ging niet om het voetbal, het ging om de coaching en het oppeppen van het elftal. Dat lag gewoon bij Kuyt, ook als hij niet speelde.

Overigens niet omdat het nu minder gaat, 70% van het kampioenschap is aan Kuyt te danken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:03
Ajax speelt niet best, tempo veels te laag. Huntelaar, viergever en van de Beek vallen opnieuw door de mand. We kunnen nu ook wel zien dat Dolberg geen linksbuiten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
PWM schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:36:
[...]
Het ging niet om het voetbal, het ging om de coaching en het oppeppen van het elftal. Dat lag gewoon bij Kuyt, ook als hij niet speelde.

Overigens niet omdat het nu minder gaat, 70% van het kampioenschap is aan Kuyt te danken.
Ik vind dat overdreven. Ik word ook een beetje moe van altijd die verwijzingen naar dat soort onmeetbare dingen als het niet loopt. Met Kuyt werd er ook negen wedstrijden op rij verloren. En dat veranderde pas na een tactische aanpassing.

Het is gewoon simpel : Feyenoord mist teveel spelers achterin, Jorgensen mist nog wat ritme en je mist de goals van Kuijt en in mindere mate Elia. Voeg daarbij een coach zonder inzicht en je krijgt dit. En dan gaat het nu ook tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Lol...penalty! Leek heel goedkoop. Betere beelden nodig.

Wat een dramatisch Ajax weer.

[ Voor 122% gewijzigd door Vos op 28-10-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Waarom geen goeie beelden, zo zie je toch niets op de herhaling. Was net ook al bij die gele kaart van de ligt. Beelden van de verkeerde hoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Nou Higler, het is je gelukt... hoofdrolspeler te worden :/

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Dit is een penalty? Really Higler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 22:54
Op deze manier wordt PSV lachend kampioen :p

Feyenoord en Ajax die beiden er niks van bakken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dit was ook niks, goed gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 11:44

Typhone

Who Dares Wins

Neres raus. Schöne raus. Viergever raus.
Met name die eerste en die laatste doen he-le-maal niks vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Zowel Feyenoord, Ajax en Higler dramatisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:59:
Neres raus. Schöne raus. Viergever raus.
Met name die eerste en die laatste doen he-le-maal niks vandaag.
En Dolberg? En Huntelaar? En...? Oftewel bijna iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 11:44

Typhone

Who Dares Wins

Ja dat hij tegen deze vleugels Dolberg op links heeft gezet is al zelfmoord. Mag hopen dat Keizer aan het einde van het seizoen weg is. Gaat die 1-4 van vorige week niks aan veranderen. Huntelaar krijgt geen enkele bal nu. Zinloos hem dus op te stellen in eerste instantie...

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 28-10-2017 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Typische Formule 1 penalty :+

Ja, er word aan een arm getrokken, dus pingel

Nee, 9 van de 10 keer krijg je hem niet op die plek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:03
Hoe durf je Wober eruit te halen en Viergever te laten staan, die laatste verneukt echt alles...
Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.