Amrabat kan el Ahmadi en Vilhena moeiteloos vervangen... sterker nog, ik denk dat ie op korte termijn Vilhena uit de basis gaat spelen. ALs Jorgensen straks weer fit en in vorm raakt zal het wel weer gaan swingen, tot die tijd maar overlevendvdkiwi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:30:
[...]
Alle Feyenoorders zijn arrogant toch?
Daar staat de club, sinds mei 2017, ook wel een beetje om bekend.
Ik zie ons (Ajax) de boel niet zo snel op de rails krijgen. Tenminste, niet zoals Bosz dat vorig jaar deed.
Alleen om die reden denk ik dat wij geen titelkandidaat zijn, ondanks dat we best een leuke ploeg op het veld hebben staan.
Feyenoord geef ik de beste kansen maar ik vraag me af hoeveel impact de 6 CL wedstrijden gaan hebben, met eventueel nog EL na de winterstop. Is de selectie zoveel breder als vorig jaar dat een uitval van bv Vilhena of El Amadi goed opgevangen kan worden?
Houden ze dit team heel dan worden ze kampioen, ze hebben gewoon een heel sterk team.
PSV gaat naar plek 2 denk ik. Waarom? Ze zijn volgens mij beter dan de rest.
Ach, komend weekend wordt er eentje waarin Ajax en PSV goed kunnen zien waar ze staan.
Ajax thuis tegen Vitesse en PSV mag op bezoek in Utrecht.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ajax krijgt Vitesse thuis en daarna Heerenveen uit. In de huidige vorm waarin Ajax verkeerd gaan dat zeer lastige wedstrijden worden en zal het mij verbazen wanneer er 6 punten worden gehaald. Als dat zo is dan zal dat veel vertrouwen geven tot aan de winterstop. Maar ik vrees serieus het ergste. Ajax zou zo maar over twee speelronden op plek 8/9 kunnen staan.frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:45:
Ach, komend weekend wordt er eentje waarin Ajax en PSV goed kunnen zien waar ze staan.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ach ja, soms moet je ook anderen een kans geven.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
PSV heeft niet echt een lastig programma op Utrecht en Vitesse uit voorlopig. Kunnen ze mooi zich proberen te herpakken. 10 december Ajax-PSV. Daar durf ik echt geen voorspelling op los te laten.
Hahaha doe ik ook niet hoor maar ik moet er om lachen want ik zie nu de bekende namen hetzelfde roepen over andere clubs terwijl ze ongeveer een jaar geleden "boos" werden als het hun clubje betrog vandaar ;-)
Ik ben Feyenoorder maar merk niets van arrogantie bij mijn stadion maatjes, sterker nog iedereen roept dat we blij mogen zijn als we 3de worden in de CL. Wel ben ik van mening dat Feyenoord het meest uitgebalanceerde elftal is in Nederland en daarom ook op dit moment de grootste kanshebber is voor de titel. Net zoals zo'n beetje alle analisten op de Nederlandse TV. Vorig jaar riep ik dat PSV dat in theorie was (en Ajax een goede 2de) maar gelukkig heb ik er geen verstand van bleek vorig jaar ;-)
Ik ben Feyenoorder maar merk niets van arrogantie bij mijn stadion maatjes, sterker nog iedereen roept dat we blij mogen zijn als we 3de worden in de CL. Wel ben ik van mening dat Feyenoord het meest uitgebalanceerde elftal is in Nederland en daarom ook op dit moment de grootste kanshebber is voor de titel. Net zoals zo'n beetje alle analisten op de Nederlandse TV. Vorig jaar riep ik dat PSV dat in theorie was (en Ajax een goede 2de) maar gelukkig heb ik er geen verstand van bleek vorig jaar ;-)
Ik begrijp niet helemaal waarom PSV zich zou moeten herpakkenLeon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:00:
PSV heeft niet echt een lastig programma op Utrecht en Vitesse uit voorlopig. Kunnen ze mooi zich proberen te herpakken. 10 december Ajax-PSV. Daar durf ik echt geen voorspelling op los te laten.
Als je aan mij had gevraagd of PSV dan na 5 wedstrijden (AZ, Feyenoord, Heerenveen, Roda en NAC) gedeeld bovenaan zou staan (jaja, doelsaldo), had ik gezegd dat ze blij zouden mogen zijn met een punt of 6.
Aanstaand weekend er vol op en proberen te winnen en dan heb je buiten Ajax en Vitesse alle goede ploegen al gehad deze seizoenshelft.
Kort gezegd, PSV heeft het lastigste programma al gehad en zijn daar goed doorheen gekomen. De tests voor Ajax en Feyenoord (nouja, de eerste test in de competitie voor Feyenoord is al geweest) komen nu pas.
-----------
Overigens; de mening van analisten gebruiken als het je uitkomt kan iedereen wel. En dan is er natuurlijk ook nog de gradatie in analisten he. Eigenlijk kan niemand serieus genomen worden behalve als die een keer positief is over je eigen club.
[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 19-09-2017 11:35 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Omdat PSV beter kan dan dit. Het geluk houdt een keer op. Nu tegen AZ en Feyenoord zeer goed weggekomen. Heerenveen verloren. Utrecht, VItesse en Ajax zullen lastig zijn voor dit PSV. Daar kunnen ze zo 9 punten verliezen en dat haal je waarschijnlijk niet meer in, getuige vorig seizoen. Plus, PSV heeft hetzelfde probleem als AJax nu heeft. In de potjes tegen de kleintjes lieten ze zich afgelopen seizoen toch een paar keer verassen. Jaren hiervoor verwachtte je enkel dat Ajax lastig zou zijn voor ze, PSV is flink afgegleden in 3 jaar tijd.St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:24:
[...]
Ik begrijp niet helemaal waarom PSV zich zou moeten herpakkenResultaten zijn gewoon OK in de competitie. Heerenveen uit kan je van verliezen (doet PSV wel vaker). En verder alles gewonnen. Voetballend mag het soms allemaal wel wat beter, maar het gaat nog altijd om de punten. Ik vind dat PSV zich al uitstekend heeft hersteld na het debacle in de EL.
Als je aan mij had gevraagd of PSV dan na 5 wedstrijden (AZ, Feyenoord, Heerenveen, Roda en NAC) gedeeld bovenaan zou staan (jaja, doelsaldo), had ik gezegd dat ze blij zouden mogen zijn met een punt of 6.
Aanstaand weekend er vol op en proberen te winnen en dan heb je buiten Ajax en Vitesse alle goede ploegen al gehad deze seizoenshelft.
Kort gezegd, PSV heeft het lastigste programma al gehad en zijn daar goed doorheen gekomen. De tests voor Ajax en Feyenoord (nouja, de eerste test in de competitie voor Feyenoord is al geweest) komen nu pas.
-----------
Overigens; de mening van analisten gebruiken als het je uitkomt kan iedereen wel. En dan is er natuurlijk ook nog de gradatie in analisten he. Eigenlijk kan niemand serieus genomen worden behalve als die een keer positief is over je eigen club.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 19-09-2017 11:43 ]
Donders afgegleden de afgelopen 3 jaar inderdaad.. slechts 2x kampioen. Wat is er dan wel niet met de rest gebeurdLeon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:42:
[...]
Omdat PSV beter kan dan dit. Het geluk houdt een keer op. Nu tegen AZ en Feyenoord zeer goed weggekomen. Heerenveen verloren. Utrecht, VItesse en Ajax zullen lastig zijn voor dit PSV. Daar kunnen ze zo 9 punten verliezen en dat haal je waarschijnlijk niet meer in, getuige vorig seizoen. Plus, PSV heeft hetzelfde probleem als AJax nu heeft. In de potjes tegen de kleintjes lieten ze zich afgelopen seizoen toch een paar keer verassen. Jaren hiervoor verwachtte je enkel dat Ajax lastig zou zijn voor ze, PSV is flink afgegleden in 3 jaar tijd.

Maar noem het bij PSV maar geluk, en het tegenovergestelde bij Feyenoord pech. Ik vind het prima
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 19-09-2017 11:46 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wel grappig om eens te zien het gezeur op elkaar van Feyenoorders en PSV'ers
Wel een teken dat het niet goed gaat met Ajax, anders was daar veel meer commentaar op
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ajax heeft ook alleen maar pech toch?Martinusz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:46:
Wel grappig om eens te zien het gezeur op elkaar van Feyenoorders en PSV'ersWel een teken dat het niet goed gaat met Ajax, anders was daar veel meer commentaar op
Van kampioen met enorme voorpsprong van 17 punten, naar kampioen bij de gratie van de Graafschap, wat eigenlijk helemaal niet kon, naar uiteindelijk vorig seizoen kansloos 3e.St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:44:
[...]
Donders afgegleden de afgelopen 3 jaar inderdaad.. slechts 2x kampioen. Wat is er dan wel niet met de rest gebeurd
Maar noem het bij PSV maar geluk, en het tegenovergestelde bij Feyenoord pech. Ik vind het prima
En er zijn een paar heel belangrijke spelers vertrokken en er is amper wat voor teruggehaald door financiële issues + EU voetbal gemist.
Vind ik persoonlijk wel een flinke achteruitgang.
Naja pech, de flow is er in ieder geval zeker nog niet. Als je kijkt naar de statistieken etc. van doelpogingen etc. is het bizar dat ze zo weinig hebben gescoord en dat ze dus ook al punten hebben verspeeld.

Maarja, dan moet je ze maar in het mandje leggen

Correctie: Financiële issues? Afgelopen jaren 48 miljoen afgelost.Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:55:
[...]
En er zijn een paar heel belangrijke spelers vertrokken en er is amper wat voor teruggehaald door financiële issues + EU voetbal gemist.
Vind ik persoonlijk wel een flinke achteruitgang.
Steam ID = Ackerfiets
Financiële issues is wat hoog ingezet, maar feit is dat ze de begroting niet sluitend kregen zonder EU voetbal en hebben moeten aanpassen.
Financiële voorzichtigheid met een door iedereen onverwachte tegenslag van 5 miljoen inderdaad. Maar dat is in de voetbalwereld wel te overzien.
Steam ID = Ackerfiets
Te overzien, maar het heeft ze blijkbaar wel beperkt in het adequaat versterken van de selectie.
Ajax fans zijn nog niet vergeten
https://speld.nl/2017/09/...rden-iets-minder-stellig/
Moest ook wel lachen om het Wij zijn Ajax, Wij zijn de Zesde!
Ajax fans zijn nog niet vergeten
[ Voor 54% gewijzigd door LZ86 op 19-09-2017 12:19 ]
Gelukkig hebben we weer materiaal om Ajax te bashen:
http://www.telegraaf.nl/t...oorselectie_Oranje__.html
Al vind ik het persoonlijk logisch dat ie erbij zit (basisplaats is weer wat anders).
Al vind ik het persoonlijk logisch dat ie erbij zit (basisplaats is weer wat anders).
Als je bij Ajax speelt is het een garantie dat je geselecteerd wordt bij Oranje. Altijd hetzelfde liedje /sMartinusz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:42:
Gelukkig hebben we weer materiaal om Ajax te bashen:
Huntelaar is een goede spits. Ik vind het ook logisch. Hoewel op dit moment ik Dost nog steeds een kans als eerste spits van Oranje zou geven. Scoort er niet voor niets op los in Portugal, ondanks dat die competitie niet van het niveau Engeland of Duitsland is. Dat is de Eredivisie ook niet.
Liever Huntelaar dan Janssen tbh
edit: WTF, Locadia?????
edit: WTF, Locadia?????

[ Voor 34% gewijzigd door LZ86 op 19-09-2017 13:50 ]
Huntelaar zou ik ook niet eerste spits maken, maar als invaller of wellicht als een andere tactiek gevraagd wordt brengen.Fleximex schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:47:
[...]
Als je bij Ajax speelt is het een garantie dat je geselecteerd wordt bij Oranje. Altijd hetzelfde liedje /s
Huntelaar is een goede spits. Ik vind het ook logisch. Hoewel op dit moment ik Dost nog steeds een kans als eerste spits van Oranje zou geven. Scoort er niet voor niets op los in Portugal, ondanks dat die competitie geen niveau Engeland of Duitsland. Dat is de Eredivisie ook niet.
Mijn inziens is dit de volgorde:
1) Dost
2) Janssen / Huntelaar
3) Tja.... Luuk de Jong en/of Locadio ofzo
2) vind ik afhankelijk van hoe Janssen draait, op dit moment zou ik Huntelaar op 2 hebben, mocht Janssen weer gaan vlammen dan is het om het even welke nummer 2 is.
Het verschil is wel dat Dost zijn basisplaats aan het kwijt raken is en dat Huntelaar hem juist aan het veroveren is. Op zich snap ik de keuze wel, al had ik de keuze voor Dost ook prima begrepen.Fleximex schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:47:
Huntelaar is een goede spits. Ik vind het ook logisch. Hoewel op dit moment ik Dost nog steeds een kans als eerste spits van Oranje zou geven. Scoort er niet voor niets op los in Portugal, ondanks dat die competitie niet van het niveau Engeland of Duitsland is. Dat is de Eredivisie ook niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet hetgeen waar je op doelde met je post, maar ik vind het onbegrijpelijk dat Cassierra morgen niet eens in de selectie zit voor de bekerwedstrijd tegen Scheveningen.dvdkiwi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:56:
Ach ja, soms moet je ook anderen een kans geven.
Geef Klaas lekker rust met het oog op komend weekend. Cassierra heeft in Jong Ajax laten zien wel degelijk te kunnen scoren (tegen slechte tegenstanders, maar dat is Scheveningen natuurlijk ook). Dolberg basis zodat ie eindelijk weer eens scoort, Cassierra een half uurtje voor het vertrouwen dat ie echt nog wel in de picture is.. Maar nee hoor...

Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:10:
Te overzien, maar het heeft ze blijkbaar wel beperkt in het adequaat versterken van de selectie.
Ajax fans zijn nog niet vergetenhttps://speld.nl/2017/09/...rden-iets-minder-stellig/

Jong Ajax speelt morgen ook voor de beker he. Dus Cassiera zal wel 90 minuten daar maken.toolkist schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:25:
[...]
Niet hetgeen waar je op doelde met je post, maar ik vind het onbegrijpelijk dat Cassierra morgen niet eens in de selectie zit voor de bekerwedstrijd tegen Scheveningen.
Geef Klaas lekker rust met het oog op komend weekend. Cassierra heeft in Jong Ajax laten zien wel degelijk te kunnen scoren (tegen slechte tegenstanders, maar dat is Scheveningen natuurlijk ook). Dolberg basis zodat ie eindelijk weer eens scoort, Cassierra een half uurtje voor het vertrouwen dat ie echt nog wel in de picture is.. Maar nee hoor...![]()
[...]
![]()
Is iedereen vergeten hoe Dost uit tegen Luxemburg uit acteerde? Dost is bruikbaar als je met vier aanvallers speelt en de tegenstander echt vast zet maar hij kon in mijn ogen nooit de vaste spits worden van dit Oranje. Tegen bijna gelijkwaardige of betere tegenstanders heb je gewoon een spits nodig die een bal vast kan houden en kan combineren.
Als Janssen fit is en in vorm dan is hij absoluut de beste keuze in mijn ogen. Helaas is dat nu niet het geval. Maar tegen de Fransen had je gewoon met Depay of Promes in de punt kunnen spelen. De eerste deed het tegen Italië, de tweede bij zijn club.
Als Janssen fit is en in vorm dan is hij absoluut de beste keuze in mijn ogen. Helaas is dat nu niet het geval. Maar tegen de Fransen had je gewoon met Depay of Promes in de punt kunnen spelen. De eerste deed het tegen Italië, de tweede bij zijn club.
Maar we zullen toch heel aanvallend moeten gaan spelen om nog een kans te maken? Jansen en Dost is misschien wel een idee.D-e-n schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:27:
Is iedereen vergeten hoe Dost uit tegen Luxemburg uit acteerde? Dost is bruikbaar als je met vier aanvallers speelt en de tegenstander echt vast zet maar hij kon in mijn ogen nooit de vaste spits worden van dit Oranje. Tegen bijna gelijkwaardige of betere tegenstanders heb je gewoon een spits nodig die een bal vast kan houden en kan combineren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat zijn de amateurs toch en niet Jong Ajax?Terranova schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:21:
[...]
Jong Ajax speelt morgen ook voor de beker he. Dus Cassiera zal wel 90 minuten daar maken.
Tegen Wit Rusland zou je moeten aanvallen ja. Dost en Janssen weet ik niet, wellicht een andere combinatie.
Verwijderd
Je mag rustig zeggen dat PSV het slechtste eftal in jaren heeft. Dat ze punten halen tegen betere teams is niks meer dan geluk en dat gaat helaas voor PSV zeker een keer stoppen.Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:42:
[...]
Omdat PSV beter kan dan dit. Het geluk houdt een keer op. Nu tegen AZ en Feyenoord zeer goed weggekomen. Heerenveen verloren. Utrecht, VItesse en Ajax zullen lastig zijn voor dit PSV. Daar kunnen ze zo 9 punten verliezen en dat haal je waarschijnlijk niet meer in, getuige vorig seizoen. Plus, PSV heeft hetzelfde probleem als AJax nu heeft. In de potjes tegen de kleintjes lieten ze zich afgelopen seizoen toch een paar keer verassen. Jaren hiervoor verwachtte je enkel dat Ajax lastig zou zijn voor ze, PSV is flink afgegleden in 3 jaar tijd.
En idd Locadia opgeroepen, doe eens normaal zeg.
Tis maar een voorselectie he. Als je 35 man kiest kom je uiteindelijk ook bij Locadia uitVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:08:
[...]
Je mag rustig zeggen dat PSV het slechtste eftal in jaren heeft. Dat ze punten halen tegen betere teams is niks meer dan geluk en dat gaat helaas voor PSV zeker een keer stoppen.
En idd Locadia opgeroepen, doe eens normaal zeg.
Oh ja je hebt gelijk, Livescore.com maakt er Jong Ajax vantoolkist schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:04:
[...]
Dat zijn de amateurs toch en niet Jong Ajax?

Wat mij betreft de uiteindelijke selectie:
Doel:
Jasper Cillessen (Barcelona)
Maarten Stekelenburg (Everton)
Jeroen Zoet (PSV)
Verdediging:
Nathan Aké (AFC Bournemouth)
Daley Blind (Manchester United)
Timothy Fosu-Mensah (Crystal Palace)
Wesley Hoedt (Southampton)
Daryl Janmaat (Watford)
Matthijs de Ligt (Ajax)
Bruno Martins Indi (Stoke City)
Karim Rekik (Hertha BSC)
Kenny Tete (Olympique Lyon)
Joël Veltman (Ajax)
Stefan de Vrij (Lazio)
Middenveld:
Donny van de Beek (Ajax)
Marco van Ginkel (PSV)
Davy Klaassen (Everton)
Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion)
Wesley Sneijder (OGC Nice)
Kevin Strootman (AS Roma) (is die niet 1 wedstrijd geschorst? zo ja, dan mag ie thuisblijven ipv vd Beek, kan die een keer meekijken)
Jens Toornstra (Feyenoord)
Tonny Vilhena (Feyenoord)
Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Aanval:
Ryan Babel (Besiktas)
Steven Berghuis (Feyenoord)
Memphis Depay (Olympique Lyon)
Bas Dost (Sporting Lissabon)
Eljero Elia (Istanbul Basaksehir)
Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
Vincent Janssen (Fenerbahçe)
Jeremain Lens (Besiktas)
Jürgen Locadia (PSV)
Robin van Persie (Fenerbahçe)
Quincy Promes (Spartak Moskou)
Arjen Robben (Bayern München)
Geen van Persie (die is toch nog licht geblesseerd aan z'n knie?) en Dost (pas niet in de speelstijl van Oranje, Babel heeft hetzelfde probleem)
Doel:
Jasper Cillessen (Barcelona)
Maarten Stekelenburg (Everton)
Jeroen Zoet (PSV)
Verdediging:
Nathan Aké (AFC Bournemouth)
Daley Blind (Manchester United)
Timothy Fosu-Mensah (Crystal Palace)
Wesley Hoedt (Southampton)
Daryl Janmaat (Watford)
Matthijs de Ligt (Ajax)
Bruno Martins Indi (Stoke City)
Karim Rekik (Hertha BSC)
Kenny Tete (Olympique Lyon)
Joël Veltman (Ajax)
Stefan de Vrij (Lazio)
Middenveld:
Donny van de Beek (Ajax)
Marco van Ginkel (PSV)
Davy Klaassen (Everton)
Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion)
Wesley Sneijder (OGC Nice)
Kevin Strootman (AS Roma) (is die niet 1 wedstrijd geschorst? zo ja, dan mag ie thuisblijven ipv vd Beek, kan die een keer meekijken)
Jens Toornstra (Feyenoord)
Tonny Vilhena (Feyenoord)
Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Aanval:
Ryan Babel (Besiktas)
Steven Berghuis (Feyenoord)
Memphis Depay (Olympique Lyon)
Bas Dost (Sporting Lissabon)
Eljero Elia (Istanbul Basaksehir)
Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
Vincent Janssen (Fenerbahçe)
Jeremain Lens (Besiktas)
Jürgen Locadia (PSV)
Robin van Persie (Fenerbahçe)
Quincy Promes (Spartak Moskou)
Arjen Robben (Bayern München)
Geen van Persie (die is toch nog licht geblesseerd aan z'n knie?) en Dost (pas niet in de speelstijl van Oranje, Babel heeft hetzelfde probleem)
@toolkist
Ik twijfel over v Ginkel. Maar ja, Pröpper deed het goed op die plek en Toornstra kan ook op rechts.
Wellicht een verdediger extra. Ik twijfel ook over Janmaat in plaats van Veltman. De Ligt zou ik sowieso thuislaten. Dan liever Mensah. Die beviel goed tegen de Fransen en is gewend aan weertstand waar De Ligt vaak onder bezwijkt.
Ik twijfel over v Ginkel. Maar ja, Pröpper deed het goed op die plek en Toornstra kan ook op rechts.
Wellicht een verdediger extra. Ik twijfel ook over Janmaat in plaats van Veltman. De Ligt zou ik sowieso thuislaten. Dan liever Mensah. Die beviel goed tegen de Fransen en is gewend aan weertstand waar De Ligt vaak onder bezwijkt.
Ik zou altijd voor Janmaat kiezen, doet het gewoon prima in een sterke competitie en heeft daarvoor zn sporen ruimschoots verdient. Maar nu zou ik in het bijzonder voor hem kiezen want, nogmaals, er moet aangevallen worden. Janmaat heeft een prima voorzet en loopvermogen om counters onschadelijk te maken. Ik verwacht ook geen buitenspelers van de komende tegenstanders.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mensah is nog helemaal geen weerstand gewend, die heeft nog minder lastige potten gespeeld dan De Ligt.D-e-n schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:31:
@toolkist
Met Robben op rechts heb je geen aanvallende back nodig, zet daar maar een goede verdediger nodig zodat Robben niet achter zn man aan hoeft.
Van Ginkel is puur een aanvallende middenvelder, die zijn er al genoeg met Sneijder/Klaassen/Wijnaldum/Toornstra.
De Ligt hoeft overigens ook niet in de basis van me, gewoon met De Vrij en Hoedt spelen.
@toolkist
Mensah speelt wekelijks onder weerstand nu. De Ligt is een groot talent maar heeft op de belangrijke momenten toch vooral gefaald. Van de voorselectie zou ik alleen Rekik eerder dumpen.
Mensah speelt wekelijks onder weerstand nu. De Ligt is een groot talent maar heeft op de belangrijke momenten toch vooral gefaald. Van de voorselectie zou ik alleen Rekik eerder dumpen.
Sparta...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is toch echt om te huilen.... Wat moeten we daar nou mee?
Ach, nu kunnen we ons tenminste weer volop op de competitie richten
Ben al heel lang Sparta fan maar dit is toch echt wel de ondergrens hoor...
Voor Jansen is Fener eigenlijk een slimme zet. Naast voetballen moet hij ook met de verwachtingen om kunnen gaan bij zo een club die qua statuur altijd wilt strijden voor de titel. De seizoenstart laat zien dat ze deze keer wel outsiders zijn voor de titel. Dat is Tottenham ook altijd. Hij zal prima worden voorzien van passes door iig Valbuena maar als ze niet verder verbeteren (op het middenveld) dan kan het net zo goed een verloren seizoen worden. Ben ook benieuwd of van Persie zich herpakt en ze voorin een sterke duo kunnen vormen.
Tegen AZ waren ze beter. Maar wordt alleen het leuke spel van AZ onthouden terwijl die minder goede kansen creëerden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:08:
[...]
Je mag rustig zeggen dat PSV het slechtste eftal in jaren heeft. Dat ze punten halen tegen betere teams is niks meer dan geluk en dat gaat helaas voor PSV zeker een keer stoppen.
Tegen Feyenoord zijn ze 11 tegen 11 beter. Maar alleen de tweede helft wordt onthouden. En dat PSV zo zwak speelde in die helft lag natuurlijk alleen aan Feyenoord en de eerste helft was omdat Feyenoord een verkeerde tactiek had.
Doe me een lol
Prachtig toch al die bekerstunts.Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:45:
[...]
Kozakken Boys die wint van De Graafschap
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Je hebt juist met Robben een aanvallende back nodig. Robben trekt naar binnen en gaat voor eigen succes, de back duikt in de ruimte die er ontstaat geeft voorzetten. Een van de redenen dat Robben de laatste tijd ook slecht functioneert in Oranje is omdat hij gewoon constant dubbele dekking krijgt en er niemand buitenom gaat. En ik verwacht niet dat de tegenstander met buitenspelers speelt dus een goede verdediger (voor zover Janmaat dat echt helemaal niet is) zal dus weinig toevoegen.toolkist schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:49:
Mensah is nog helemaal geen weerstand gewend, die heeft nog minder lastige potten gespeeld dan De Ligt.
Met Robben op rechts heb je geen aanvallende back nodig, zet daar maar een goede verdediger nodig zodat Robben niet achter zn man aan hoeft.
Triest, vorig seizoen nog halve finales...Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:45:

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 20-09-2017 10:11 ]
Ik hoop dat Kozakken Boys degradeert..
En pastoor is weer eens piswoest. Ja, omdat hij bang is dat hij zelf voor lul staat. Nu ligt het natuurlijk weer puur aan de spelers. Irritant mannetje is het toch.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom krijgt van Wolfswinkel geen kans eigenlijk? Die legt ze er aan de lopende band in bij Basel. Locadia krijgt het zelfs hier nauwelijks voor elkaar...
'Zelfs hier'? Heb ik iets gemist? Is de Zwitserse competitie inmiddels een competitie van wereldformaat, waar alle toppers excelleren?ParaDroid2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:16:
Waarom krijgt van Wolfswinkel geen kans eigenlijk? Die legt ze er aan de lopende band in bij Basel. Locadia krijgt het zelfs hier nauwelijks voor elkaar...
Dat er op relatief hoog niveau wordt gevoetbald heeft vermoedelijk alleen met de geografische ligging (daar en hier) te maken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zou mij niets verbazen als Dickie achter dit verhuur zit. Zo van, Janssen, je moet wel spelen om in de basis te starten ik weet nog wel een club voor je.nwnc schreef op woensdag 20 september 2017 @ 01:26:
Voor Jansen is Fener eigenlijk een slimme zet. Naast voetballen moet hij ook met de verwachtingen om kunnen gaan bij zo een club die qua statuur altijd wilt strijden voor de titel. De seizoenstart laat zien dat ze deze keer wel outsiders zijn voor de titel. Dat is Tottenham ook altijd. Hij zal prima worden voorzien van passes door iig Valbuena maar als ze niet verder verbeteren (op het middenveld) dan kan het net zo goed een verloren seizoen worden. Ben ook benieuwd of van Persie zich herpakt en ze voorin een sterke duo kunnen vormen.
Waarom zou Dickie daarachter zittenVincent Dave schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:45:
[...]
Zou mij niets verbazen als Dickie achter dit verhuur zit. Zo van, Janssen, je moet wel spelen om in de basis te starten ik weet nog wel een club voor je.
Dit was inderdaad de enige optie, nadat hij tot ongenoegen van Tottenham, West Brom had afgewezen.
'Hard werken', daar waar Janssen goed in is, wordt in Turkije ook wel gewaardeerd. Het kan zo maar eens een succes worden.
Z'n eerste veldgoal heeft ie al, dat duurde bij Tottenham te lang.
'Hard werken', daar waar Janssen goed in is, wordt in Turkije ook wel gewaardeerd. Het kan zo maar eens een succes worden.
Z'n eerste veldgoal heeft ie al, dat duurde bij Tottenham te lang.
[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 20-09-2017 11:14 ]
Ik denk dat FC Basel qua niveau te vergelijken is met Ajax of Feyenoord qua niveau en Huntelaar roepen we (misschien) ook op.Ramzzz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:32:
'Zelfs hier'? Heb ik iets gemist? Is de Zwitserse competitie inmiddels een competitie van wereldformaat, waar alle toppers excelleren?
Dat er op relatief hoog niveau wordt gevoetbald heeft vermoedelijk alleen met de geografische ligging (daar en hier) te maken.
Je weet ook dat 'presteren' (lees: scoren, het is immers een spits) tegen niveau prut of gelijk of hoger niveau andere kwaliteiten vergt?ph4ge schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat FC Basel qua niveau te vergelijken is met Ajax of Feyenoord qua niveau en Huntelaar roepen we (misschien) ook op.
Tja, maar nogmaals, als een Nederlandse spits bij een Nederlandse topclub redelijk functioneert roepen we hem ook op en dat ontloopt elkaar niet zoveel met Zwitserland. Ik heb namelijk niet de indruk dat de rest van onze competitie wel sterker is dan de competitie van Zwitserland op dit moment, helaas.Ramzzz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:28:
Je weet ook dat 'presteren' (lees: scoren, het is immers een spits) tegen niveau prut of gelijk of hoger niveau andere kwaliteiten vergt?
Zijn er nog ergens glazen wanden die eruit gesloopt moeten worden?rikoos schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:
Is Erik Pieters nou echt geen optie ?
Afgelopen zomer is het glazen plafond al 'vanzelf' gesneuveld.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 20-09-2017 12:33 ]
Waarom niet, waarom wel, zou toch kunnen?Martinusz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:10:
[...]
Waarom zou Dickie daarachter zittenJanssen weet ook wel dat hij moet spelen om in aanmerking te komen en de enige transfermarkt die nog open was was die van Turkije, veel keus had hij dus niet meer
Zo ken ik er nog wel 1... Fc Oss heeft al geen briljante spelers in de basis, dus hadden ze nu bedacht dat een deel van de reserves wel mochten spelen tegen Almere... Goh wat een verrassing dat je dan verliest en de 2e ronde dus alweer niet haaltVlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:45:
[...]
Verdomme net te laat ingeschakeld, staat het al 1-0 voor Ajax
Mooi afstandschot van Dolberg, vanaf 25-30 meter.
We spelen overigens weer eens op een niet gesproeide plastic mat, hoera

En ADO speelt geeneens.toolkist schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:38:
Mooi afstandschot van Dolberg, vanaf 25-30 meter.
Wat denk je hier dan van?
AVV Swift
0 - 0
Vitesse
90e minuut
AVV Swift
0 - 0
Vitesse
90e minuut
[ Voor 12% gewijzigd door Mars18 op 20-09-2017 18:49 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Vitesse.. nu hoop ik dat ze eruit vliegen
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Zelfs tegen Scheveningen weet Ajax geen opening te creëren.
Het is weer ouderwets slaapverwekkend.
En Ajax en Vitesse moeten toch tegen elkaar, over een paar dagen? Spannond!
Hoe doet Wober en die rechtsback het bij Ajax?
Siem de Jong scoort de 0-2, schijnt. Kon m'n ogen niet openhouden.
Ik zag net perongeluk de 0-2, met deze kliek aan het roer heb je het tegen iedere tegenstander moeilijk. Nu rust, ik ga wat anders doem vanavondzetje01 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:08:
Zelfs tegen Scheveningen weet Ajax geen opening te creëren.
XXXVI
Worden geen van beiden echt getest. En Ajax speelt te traag om aanvallend iets te kunnen betekenen, Orejuela heeft dus ook geen rushes naar voren ofzo. Viergever ook niet overigensDeadsy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:13:
Hoe doet Wober en die rechtsback het bij Ajax?
Is Vitesse al aan de strafschoppen begonnen? Zowel Ajax als Vitesse sparen zelfs hun reserves voor zondag lijkt het wel...
Het is toch triest dat (ik zal alleen voor mezelf spreken) afwassen, koffie zetten, tanden poetsen, en rondje hond leuker zijn dan Ajax kijken.ephymerous schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:16:
[...]
Ik zag net perongeluk de 0-2, met deze kliek aan het roer heb je het tegen iedere tegenstander moeilijk. Nu rust, ik ga wat anders doem vanavond
Vitesse achter op strafschoppen
En Vitesse eruit! Hahaha man man man, lijkt ADO wel vorig jaar..
En Vitesse eruit! Hahaha man man man, lijkt ADO wel vorig jaar..
[ Voor 53% gewijzigd door m0nk op 20-09-2017 19:39 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
En eruit... Bye bye
Eiting speelt als 1 van de weinigen best een goede pot, denkt in ieder geval steeds vooruit ipv tikkieterugschone
Je zou inderdaad een monsterscore verwachten, meer het is echt zomeravondvoetbal.
Het is dat Scheveningen het Ajax ook niet moeilijk kan maken maar Ajax laat wel erg weinig zien.
Het is dat Scheveningen het Ajax ook niet moeilijk kan maken maar Ajax laat wel erg weinig zien.
Had iemand wat anders verwacht? Uitwedstrijd op droog plastic, geen eigen publiek, sterk veranderde samenstelling en tegen een amateurclub. Had niet anders verwacht. Wellicht wordt het nog 1-5/1-6 als Scheveningen op is straks, maar een grote uitslag wordt het niet.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar dan lees je dit:Han schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:48:
Had iemand wat anders verwacht? Uitwedstrijd op droog plastic, geen eigen publiek, sterk veranderde samenstelling en tegen een amateurclub. Had niet anders verwacht. Wellicht wordt het nog 1-5/1-6 als Scheveningen op is straks, maar een grote uitslag wordt het niet.
Dat is wel erg slecht.Inmiddels halverwege de tweede helft en Ajax heeft nog niet op doel geschoten. Inderdaad, de goal was dus geen schot op doel. #schaja
Ajax heeft er ook totaal maar dan ook totaal geen zin in. Het voetbalt in een veela te laag tempo en vindt het wel best. Geen eigen publiek, dus niemand om je voor uit te sloven. Doorgaan doe je sowieso wel.
Het is niet zo dat je tegen Swift speelt ofzo
Het is niet zo dat je tegen Swift speelt ofzo
Ach ik sluit bij je aan. Maar er word weinig over gesproken en het is een beetje onder gesneeuwd na de finale van Ajax en het kampioenschap van Feyenoord maar het voetbal in Nederland holt achteruit.zetje01 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:21:
[...]
Het is toch triest dat (ik zal alleen voor mezelf spreken) afwassen, koffie zetten, tanden poetsen, en rondje hond leuker zijn dan Ajax kijken.
Ik schaar dit soort potjes onder de categorie oefenpotjes van Oranje... die kijk je ook niet.
Je zou in ieder geval verwachten dat er een paar hun best doen om te laten zien dat ze ook komend weekend willen starten.Han schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:48:
Hey, daar was een vleugje Dolberg zoals ie vorig seizoen speelde
[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 20-09-2017 20:07 ]
Ach winnen en geen blessure oplopen op dat ruk veld.
gvd Jones, wil je nu de tegengoal al voor de tweede minuut achter je hebben voor de verandering?
alles kan off-topic
Apart dat van Bronckhorst nagenoeg geen spelers rust geeft
Vilhena en Boetius krijgen rust. Maar vergeet niet dat Feyenoord niet de luxe heeft om tegen een amateur club aan te treden. Die moeten met serieuze weerstand rekening houden.toolkist schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:05:
Apart dat van Bronckhorst nagenoeg geen spelers rust geeft
alles kan off-topic
@toolkist vind je het heel vreemd. Feyenoord speelt in tegenstelling tot bijna alle anderen “gewoon” tegen een eredivisionist.
Dus heb je meer ervaring een op papier een sterkere tegenstander dus stel je een beter team op.
Dus heb je meer ervaring een op papier een sterkere tegenstander dus stel je een beter team op.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ja dat vind ik vreemd. Je hoeft niet zoals Ajax met 11 anderen te spelen, maar St Juste had toch prima kunnen spelen ipv Botteghin of vd Heijden bijvoorbeeld en Tapia voor El Ahmadi? Thuis tegen Ado (je hebt zondag gezien hoe slecht ze zijn) moet dat echt wel kunnen. En de drukste 2 maanden van het seizoen komen eraan he...Rubman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:08:
@toolkist vind je het heel vreemd. Feyenoord speelt in tegenstelling tot bijna alle anderen “gewoon” tegen een eredivisionist.
heb niet het gevoel dat Gio echt vooruit denkt.toolkist schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:22:
[...]
Ja dat vind ik vreemd. Je hoeft niet zoals Ajax met 11 anderen te spelen, maar St Juste had toch prima kunnen spelen ipv Botteghin of vd Heijden bijvoorbeeld en Tapia voor El Ahmadi? Thuis tegen Ado (je hebt zondag gezien hoe slecht ze zijn) moet dat echt wel kunnen. En de drukste 2 maanden van het seizoen komen eraan he...
Understatement van de maand. Maar los daarvan, het is gewoon een wedstrijd tegen een eredivisionist waarbij beide teams willen winnen.Deadsy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:23:
[...]
heb niet het gevoel dat Gio echt vooruit denkt.
alles kan off-topic
Klopt, maar je moet die jongens toch ooit eens een kans geven en bepaalde spelers wat rust geven. Als je echt telkens met dezelfde 10 of 11 spelers speelt krijg je problemen.Ankona schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:25:
[...]
Understatement van de maand. Maar los daarvan, het is gewoon een wedstrijd tegen een eredivisionist waarbij beide teams willen winnen.
Amrabat is al aardig gebracht en vandaag mag ook Larsson in de basis beginnen. Vente heeft vorige week al twee keer in mogen vallen en Toure heeft ook al een keer een paar minuten gekregen. Ga je alles omgooien dan is er weinig verschil met spelen in het tweede.
alles kan off-topic
Vente heeft bij elkaar nog geen half uur gehad, dat is nou niet bepaald het rusten van je belangrijke spelersAnkona schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:29:
Amrabat is al aardig gebracht en vandaag mag ook Larsson in de basis beginnen. Vente heeft vorige week al twee keer in mogen vallen en Toure heeft ook al een keer een paar minuten gekregen. Ga je alles omgooien dan is er weinig verschil met spelen in het tweede.
Maar ik vind het prima zo hoor, vooral alles met grotendeels dezelfde 11 spelen dan houden wij ondanks Keizer nog een kans
Kramer speelt ook voor Jorgenson, Diks speelt voor Nieuwkoop, Vermeer had anders minuten gemaakt etc. Er is al heel veel gewisseld, nog meer wisselen en je maakt het jezelf extra moeilijk.toolkist schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:40:
Vente heeft bij elkaar nog geen half uur gehad, dat is nou niet bepaald het rusten van je belangrijke spelers
Maar ik vind het prima zo hoor, vooral alles met grotendeels dezelfde 11 spelen dan houden wij ondanks Keizer nog een kans
Kramer speelt puur vanwege de blessure. Als Jorgenson fit was dan had Kramer nooit gespeeld.ph4ge schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:51:
[...]
Kramer speelt ook voor Jorgenson, Diks speelt voor Nieuwkoop, Vermeer had anders minuten gemaakt etc. Er is al heel veel gewisseld, nog meer wisselen en je maakt het jezelf extra moeilijk.
Maar St Juste had er gewoon kunnen staan. Of gaat Gio hem er pas in zetten als Botteghin geblesseerd is?
Ja, noodgedwongen is er ook al een hoop gewisseld, dat moet je niet vergeten als je stelt dat Gio ook nog eens meer moet rouleren. Al ben ik het met je eens dat St Juste wel wat meer minuten mag maken, maar ik snap wel dat ze na alle wisselingen en een paar tegenslagen even kiezen voor houvast centraal achterin.Deadsy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:53:
Kramer speelt puur vanwege de blessure. Als Jorgenson fit was dan had Kramer nooit gespeeld.
Maar St Juste had er gewoon kunnen staan. Of gaat Gio hem er pas in zetten als Botteghin geblesseerd is?
Ik denk niet dat je op elke linie iemand nieuw wil brengen. Daarbij speelt dat in de verdediging het centrum staat maar de vleugels onbetrouwbaar zijn. Dat St Juste nog even moet wachten kan ik dus wel begrijpen.
alles kan off-topic
Wat is Feyenoord slecht.. pf.. niet om aan te gluren.
Kramer held
Dit topic is gesloten.