[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.540 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JST94 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:30:
[...]

Als je na nog geen 2 minuten al achter de feiten aanloopt door een fout van je captain kan je moeilijk Kramer de schuld geven. Hetzelfde geldt voor het verhaal over City, heb je gezien hoe die gasten lopen te ballen tegen Liverpool, ons en Watford? Dan kan je nog zo'n leuke tactiek uitdenken. Maar je krijgt gewoon op je broek. Simpel.

Ik vind Kramer ook niks, maar ik vind het nogal makkelijk om hem direct de kop van jut te maken. Hij is niet de schuldige aan de zeer snelle tegengoals tegen City en PSV.
Weet je wat (imho) helemaal opzienbarend is, naast het tactische (relatieve) onbenul van beide coaches?

Dat de club die altijd de eigen broek ophield met eigen kweek van verdedigers die ook meestal het Nederlands Elftal haalden, anno 2017 speelt zonder zelf opgeleide verdedigers... beschamend.

Daarbij is vrijwel elke speler bij beide teams vandaag onder de maat gebleven (die ze moeten halen om in Nederland kampioen te worden), en dat negatieve record van meer dan anderhalf jaar uitwedstrijden zonder doelpunt moet voor Toornstra ook wel als een molensteen om zijn nek hangen.

En dan zie je ook nog eens dat de teams die tot nu toe prachtig combinatievoetbal speelden en er bovenuit leken te stijgen, een collectieve off day hebben, en de slechtste ploeg van de Eredivisie dit seizoen ineens van één van de betere teams wint met 4-0.

Ik heb het gevoel dat dit mijn laatste seizoen EDL-abonnement is, ik kijk nog amper, en àls ik kijk, valt het vrijwel atijd tegen.

Ik draag het Nederlands voetbal een warm hart toe, maar dan mag dat best een beetje van twee kanten komen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Even kort over het Nederlands elftal. Kenny Tete lijkt mij op dit moment toch echt de beste rechtsback:

Neymar komt Kenny Tete tegen
https://twitter.com/OL_Plus/status/909498323261968385

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Op basis van één actie? Chapeau 8)7

Edit: Oké, het waren er twee...

[ Voor 33% gewijzigd door Family Guy op 18-09-2017 09:25 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
Je moet het filmpje in de reacties ook even zien, daar zit hij ernaast en komt een goal uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hij glijdt daar toch wat lullig uit, maar goal komt toch ook echt door matig verdedigen van de rest. Misschien handig om Cavani te dekken. Maar niet op basis van één actie nee. Hij speelt toch al langer beter dan andere backs in Nederland. Liever een die wel kan verdedigen en niet aanvallen dan andersom.

Had ik dit niet op maandagochtend moeten posten? Wat is iedereen realistisch en zuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Fleximex schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:30:
Liever een die wel kan verdedigen en niet aanvallen dan andersom.
Dat hangt toch echt van de tegenstander en het systeem af. In het huidige voetbal kan een rechtsback zich zelden de hele wedstrijd bezig houden met slechts 1 man uit schakelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het heeft weinig te maken met nationaal voetbal binnen NL/BE, daarnaast is het weer een lokroep om Tete en Veltman met elkaar te vergelijken. Daar hebben we nu niks meer aan, hij zit nu in Frankrijk en Veltman bij Ajax :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:53
jaapstobbe schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:37:
[...]
Zo'n dom gelijkspel tegen de kleinere clubs zoals vandaag, kan je uiteindelijk weer fataal worden.
Iets zegt me dat dit nog veel vaker gaat voorkomen dit seizoen :X

Eerste helft gisteren was gewoon goed, maar dat kwam voornamelijk omdat Ado zo ontzettend slecht was (eender als vorig seizoen). Daar hadden we één of twee goals meer moeten maken.
Maar die tweede helft, man man man. Zo roep je het over jezelf af, terecht uitslag die 1-1.

Psv-Fey was een leuke pot! Vooral de eerste helft, tweede helft was ietsje minder.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Fleximex schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:30:
Hij glijdt daar toch wat lullig uit, maar goal komt toch ook echt door matig verdedigen van de rest. Misschien handig om Cavani te dekken. Maar niet op basis van één actie nee. Hij speelt toch al langer beter dan andere backs in Nederland. Liever een die wel kan verdedigen en niet aanvallen dan andersom.

Had ik dit niet op maandagochtend moeten posten? Wat is iedereen realistisch en zuur ;)
Nee hoor. Heb nog steeds de zoete nasmaak van gisteren in m'n mondhoeken. Mede omdat er hier een aantal afgelopen week heel stellig waren dat maar één team kon winnen en iedereen die het daar niet mee eens was op moest donderen.

Wat betreft Tete: Onbegrijpelijk dat Ajax hem op deze manier de deur uitgewerkt heeft. Kan zeker uitgroeien tot een van de sterkhouders van Oranje, al is die dat nu zeker nog niet. Hierover hebbende; weet iemand hoe 't met Jeffrey Bruma staat?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:17

Baseman77

We move

ph4ge schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:37:
Feyenoord heeft van zichzelf verloren
Dus het lag aan Feyenoord dat PSV de 1e helft zoveel beter was?
En het was ook de verdienste van Feyenoord dat PSV door het missen van de kansen in de 1e helft Feyenoord in leven liet?
En het lag niet aan de zwakte van PSV dat Feyenoord met 10 man veel te makkelijk enkele grote kansen wist te creeëren?

PSV had bij rust de wedstrijd al beslist moeten hebben, maar mocht na de 2e helft blij zijn met de overwinning.
Op basis van de 1e helft was de overwinning niet meer dan terecht, op basis van de 2e helft had Feyenoord de gelijkmaker verdiend.
Ramzzz schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:29:
Ik heb het gevoel dat dit mijn laatste seizoen EDL-abonnement is, ik kijk nog amper, en àls ik kijk, valt het vrijwel atijd tegen.
Dus jij bent faliekant tegen verassingen?
Twente wint met 4-0 van Utrecht, jij klaagt daarover terwijl ik het juist briljant vind. Dat onverwachte maakt het juist zo mooi, anders kunnen we het voortaan wel grotendeels schriftelijk afdoen.

PS: Ik blijf het apart vinden dat Nederlanders zo kunnen klagen over het niveau van de eigen competitie, terwijl het in het buitenland vaak nauwelijks beter is. Zo is de gemiddelde PL wedstrijd erg matig, alleen spelen die in een veel hoger tempo en lijkt het daardoor nog iets. Maar vooral in het buitenland geldt dat de enkele puisant rijke clubs domineren en de rest er een beetje achteraan loopt, dat zie je in Nederland toch veel minder.
Ankona schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:31:
Wat betreft die eerste, het was een harde en ongelukkige botsing, maar er kwamen twee spelers onbesuisd invliegen. Zowel als De Jong als Berghuis.
Wtf? De Jong kwam onbesuisd invliegen???
Hoe kom je daar in godsnaam bij? :?

Misschien handig om de schandalige charge van Berghuis een keer fatsoenlijk te bekijken: https://twitter.com/FOXSportsnl/status/909433245959360518

De Jong doet helemaal niets verkeerd, terwijl Berghuis zo ongeveer in komt springen en echt veel te laat is. Je ziet aan de enorme klap die De Jong krijgt hoe hard Berghuis in komt vliegen. Als Lozano al 2 wedstrijden schorsing voor 'ernstig gemeen spel' krijgt, dan zou Berghuis de komende 2 maanden thuis mogen zitten...
Je ziet aan de hele actie dat Berghuis, toen hij De Jong zag, moeite deed de onvermijdelijke botsing te voorkomen, oa door zijn benen in te trekken.
Er was niets onvermijdelijks aan die botsing, Berghuis was schandalig laat en had zijn charge nooit in mogen zetten.
Gezien de gevolgen van de botsing denk ik dat iedereen vrede heeft met een gele kaart, maar eerlijk gezegd vind ik dat die kaart onterecht gegeven is.
Wauw, echt wauw 8)7
Iedereen vindt juist dat de gele kaart een dieprode had moeten zijn, mede vanwege de serieuze gevolgen. En deze kaart onterecht vinden is te onzinnig voor woorden.
Family Guy schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:28:
Wat betreft Tete: Onbegrijpelijk dat Ajax hem op deze manier de deur uitgewerkt heeft.
Waarom onbegrijpelijk?
Tete is een prima verdediger, maar aan de bal is hij erg matig. En dat laatste is nogal een probleem als je met opkomende backs speelt. Tete raakt bijna in paniek als hij met de bal de middenlijn moet oversteken, dus ik begrijp wel dat Ajax hem heeft laten gaan. Al had Ajax natuurlijk beter Veltman verkocht, die is niet beter dan Tete.

[ Voor 8% gewijzigd door Baseman77 op 18-09-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Family Guy schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:28:
[...]

Wat betreft Tete: Onbegrijpelijk dat Ajax hem op deze manier de deur uitgewerkt heeft. Kan zeker uitgroeien tot een van de sterkhouders van Oranje, al is die dat nu zeker nog niet.
Pardon?
Je vergeet even wie zijn zaakwaarnemer is?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Ik ben het er ook over eens dat dit rood had moeten zijn. Hoe kan je het verkopen dat Lozano door iemand op de voet te staan rood krijgt en Berghuis vol iemand op zijn borst raakt met de knie niet?

Want dat is de vergelijking. Ik vind beoordelen intentie/potentieel goed, maar het gebeurt totaal niet consequent. Ja, Lozano kwam dom met de noppen naar voren waardoor rood terecht was (1 wedstrijd schorsing genoeg daarentegen). Maar waarom is met je noppen naar voren of over de bal de enige actie waarvan je de charge op het potentieel beoordeeld.

Dus: hij KON Dumfries zijn been breken. Maar als Berghuis vol met zijn knie mogelijk de ribben van de Jong breekt (minimaal gekneusd) dan is het minder erg en geven we geel. Voor mij is dat geen logica :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:34:
[...]

Pardon?
Je vergeet even wie zijn zaakwaarnemer is?
Raiola toch? Toch een van de meest succesvolle zaakwaarnemers ter wereld...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:29:

[...]

Wauw, echt wauw 8)7
Iedereen vindt juist dat de gele kaart een dieprode had moeten zijn, mede vanwege de serieuze gevolgen. En deze kaart onterecht vinden is te onzinnig voor woorden.
gevolg van een overtreding zou niet mee mogen wegen in de strafmaat. Met een beetje pech kan een klein duwtje met een verkeerde landing een breuk opleveren terwijl het in 99% van de gevallen niet meer dan een vrije trap is.

Dat de Jong kneuzingen of erger hier aan overhoudt doet niets af aan de charge van Berghuis, te laat, geen kans op de bal en ontzettend risicovol. Dat hij het niet met de intentie doet om te blesseren is een tweede maar nog steeds bijzonder onbesuisd.

Het hele probleem is niet de gele kaart, de overtreding of de gevolgen van de overtreding maar voornamelijk de wispelturigheid van de scheidsrechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:29:
Dus het lag aan Feyenoord dat PSV de 1e helft zoveel beter was?
En het was ook de verdienste van Feyenoord dat PSV door het missen van de kansen in de 1e helft Feyenoord in leven liet?
En het lag niet aan de zwakte van PSV dat Feyenoord met 10 man veel te makkelijk enkele grote kansen wist te creeëren?
Over de hele eerste helft was PSV beter maar ook weer niet zoveel beter. Ja, het was Feyenoord wat simpelweg niet scherp begon en daardoor achter de feiten aan liep. En ik vond het ook zichtbaar dat PSV simpelweg veel meer met energie smeet en dat maar de vraag was of ze dat vol gingen houden terwijl Feyenoord met de handrem er op speelde cq niet fris was.

In de tweede helft zag je gewoon dat Feyenoord op bijna elke positie meer kwaliteit heeft en dat PSV dat zelfs met een man meer in een thuiswedstrijd niet meer kon compenseren met fitheid. En dat ondanks de stand, de entourage en de rode kaart Feyenoord ook mentaal sterker was.
Napo schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:47:
Het hele probleem is niet de gele kaart, de overtreding of de gevolgen van de overtreding maar voornamelijk de wispelturigheid van de scheidsrechters.
Kuipers was gewoon vanaf de eerste minuten aan het marchanderen. De ene keer rechtlijnig volgens het boekje en de andere keer "in de geest van de wedstrijd". Een aantal overtredingen waren te zwaar bestraft en een aantal te licht bestraft.

Gevolgen wegen inderdaad niet mee bij de strafmaat, soms moet een speler met een brancard het veld af zonder dat er iets verkeerds gebeurde en een andere keer blijft een doodschop zonder gevolgen.

[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 18-09-2017 11:14 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04

m0nk

16-09-2003 15.15

Wat ik me dan weer afvraag, kan me herinneren dat er een keeper van Zwolle 3 wedstrijden geschorst werd vanwege het duwen van een ballen jongen?

https://twitter.com/101greatgoals/status/909429555168935937

Onana? Ook al is het wat vervelend van die jongen. Onana moet daar met zijn handen van hem afblijven. Die jongen is 14..

Gevonden:
Doelman Diederik Boer van FC Zwolle is voor drie wedstrijden geschorst. De commissie van beroep van de KNVB heeft hem woensdag deze straf opgelegd.
Boer krijgt de straf voor het `slaan dan wel stompen dan wel met kracht duwen van een ballenjongen`.

Dat was eind mei tijdens de ontmoeting in de nacompetitie met VVV-Venlo. Ook wordt een openstaande voorwaardelijke straf van één duel uitgevoerd.

Boer kreeg aanvankelijk een schikkingsvoorstel van zes duels schorsing. De tuchtcommissie verlaagde de straf naar twee duels, waarna de aanklager betaald voetbal in beroep ging.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
m0nk schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:59:
Wat ik me dan weer afvraag, kan me herinneren dat er een keeper van Zwolle 3 wedstrijden geschorst werd vanwege het duwen van een ballen jongen?

Onana? Ook al is het wat vervelend van die jongen. Onana moet daar met zijn handen van hem afblijven. Die jongen is 14..

Gevonden:

[...]
Serieus? Kan je je hier druk om maken?

Zit de haat voor Ajax zo diep? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04

m0nk

16-09-2003 15.15

Terranova schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:06:
[...]

Serieus? Kan je je hier druk om maken?

Zit de haat voor Ajax zo diep? 8)7
Waar slaat dat nou weer op.. ;( Heeft niks met Ajax te maken, als het de keeper van VVV venlo was geweest had ik precies dezelfde mening.. Alleen omdat ik een ADO logootje in mijn profiel heb staan is het blijkbaar weer een vaststaand feit dat ik een haat voor Ajax heb.. ;w

En ja, serieus, ik vind dat als je een prof voetballer bent (elke volwassenen overigens), je van ballen jongens/kinderen af blijft.

@hieronder obvious troll is obvious :z

[ Voor 15% gewijzigd door m0nk op 18-09-2017 11:32 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Ik vind overigens wel dat de KNVB streng op moet treden tegen clubs waar dit soort jongens langs de zijkant zitten.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
m0nk schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:59:

Gevonden:

[...]
Als dat manneke zich groot genoeg voelt om het spel te mogen rekken, dan moet dit ook gewoon kunnen. Wat een gezever om niks zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:38:
[...]

Als dat manneke zich groot genoeg voelt om het spel te mogen rekken, dan moet dit ook gewoon kunnen. Wat een gezever om niks zeg...
Maakt de reactie van de keeper nog steeds niet acceptabel. Dan moet de scheidsrechter ingrijpen en de ballenjongen wegsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Napo schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:47:
gevolg van een overtreding zou niet mee mogen wegen in de strafmaat.
Mee eens.
Maar bij de 'publieke opinie' zie je dit wel vaak gebeuren.
Helemaal mee eens d:)b
ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:57:
Over de hele eerste helft was PSV beter maar ook weer niet zoveel beter.
De 13 (!) doelpogingen van PSV tegenover de 2 (!) van Feyenoord zeggen veel over de 1e helft, tot gisteren had Feyenoord zoveel doelpogingen nog niet eens tegen gehad tijdens een gehele wedstrijd.
Ja, het was Feyenoord wat simpelweg niet scherp begon en daardoor achter de feiten aan liep. En ik vond het ook zichtbaar dat PSV simpelweg veel meer met energie smeet en dat maar de vraag was of ze dat vol gingen houden terwijl Feyenoord met de handrem er op speelde cq niet fris was.
In de tweede helft zag je gewoon dat Feyenoord op bijna elke positie meer kwaliteit heeft en dat PSV dat zelfs met een man meer in een thuiswedstrijd niet meer kon compenseren met fitheid. En dat ondanks de stand, de entourage en de rode kaart Feyenoord ook mentaal sterker was.
Right, dus al het goede dat PSV deed kwam voort uit minder presteren van Feyenoord en al het slechte van PSV kwam voort uit goed presteren van Feyenoord...tuurlijk, droom verder 8)7
Een inhoudelijke discussie is zinloos op deze wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Na De Boer ook Jonker al weer vroeg clubloos; ontslagen bij Wolfsburg.
Zijn we toch nog ergens goed in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:06:
Na De Boer ook Jonker al weer vroeg clubloos; ontslagen bij Wolfsburg.
Zijn we toch nog ergens goed in. :+
Koeman schuift ook voorzichtig aan richting de schopstoel las ik.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Baseman77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:53:
De 13 (!) doelpogingen van PSV tegenover de 2 (!) van Feyenoord zeggen veel over de 1e helft, tot gisteren had Feyenoord zoveel doelpogingen nog niet eens tegen gehad tijdens een gehele wedstrijd.
Vandaar dat PSV een xG-ratio van 0,9 had en Feyenoord van 1,93. Die doelpogingen van PSV stelde dus schijnbaar niet zoveel voor.

Toen Feyenoord in de 2e helft overging van mandekking op zonedekking en van 4-3-3 naar 4-1-3-1 zag je duidelijk dat PSV bar weinig te zeggen had tegen 10 man dat al een zware doordeweekse wedstrijd in de benen had.

[ Voor 19% gewijzigd door JST94 op 18-09-2017 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:53:
Right, dus al het goede dat PSV deed kwam voort uit minder presteren van Feyenoord en al het slechte van PSV kwam voort uit goed presteren van Feyenoord...tuurlijk, droom verder 8)7
Een inhoudelijke discussie is zinloos op deze wijze.
Dat maak jij er van. Ik zeg dat PSV de eerste helft boven zn kunnen speelde en Feyenoord onder zn niveau speelde. Daarnaast zeg ik dat het verschil toen al niet zo groot was als dat jij beweerde, ondanks vele kansloze schoten. De tweede helft maakte de verhoudingen beter duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Family Guy schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:39:
[...]

Raiola toch? Toch een van de meest succesvolle zaakwaarnemers ter wereld...
Zeker succesvol voor hem zelf, een plaag voor de rest van de voetballerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:47:
[...]

Dat maak jij er van. Ik zeg dat PSV de eerste helft boven zn kunnen speelde en Feyenoord onder zn niveau speelde. Daarnaast zeg ik dat het verschil toen al niet zo groot was als dat jij beweerde, ondanks vele kansloze schoten. De tweede helft maakte de verhoudingen beter duidelijk.
Precies zoals zo'n beetje alle analisten op TV en kranten ook aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
JST94 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:33:
[...]
Toen Feyenoord in de 2e helft overging van mandekking op zonedekking en van 4-3-3 naar 4-1-3-1 zag je duidelijk dat PSV bar weinig te zeggen had tegen 10 man dat al een zware doordeweekse wedstrijd in de benen had.
Als PSV supporter kijk ik ook vanuit PSV. PSV zette de tweede helft geen druk meer op Feyenoord. Dat had niets met Feyenoord te maken, want PSV probeerde het niet eens. Ze stonden met een hele andere instelling in het veld. Verdedigend was er ook nul intentie om meer op te bouwen. Terwijl er in de eerste helft nog al eens een bal hard ingespeeld werd.

Het was ook niet alsof Feyenoord nou zou geweldig speelde in de tweede helft die heel gezapig was. Het is ook voor Feyenoord een stuk makkelijker voetballen als er nul pressie op de achterste 4 is. PSV leek door Cocu met de taak in het veld gestuurd te zijn om een handbalverdediging op te zetten. Misschien is dat het gebrek aan kwaliteit of vorm bij PSV. Maar ik wijt de krachtverhoudingen op het veld in de tweede helft toch meer aan PSV dan aan Feyenoord.

Een 1-1 zou overigens de terechte uitslag geweest zijn. Net zoals een overwinning voor PSV vorig jaar i.p.v. die 0-1 voor Feyenoord :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 18-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Fleximex schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:19:
[...]

Als PSV supporter kijk ik ook vanuit PSV. PSV zette de tweede helft geen druk meer op Feyenoord. Dat had niets met Feyenoord te maken, want PSV probeerde het niet eens. Ze stonden met een hele andere instelling in het veld. Verdedigend was er ook nul intentie om meer op te bouwen. Terwijl er in de eerste helft nog al eens een bal hard ingespeeld werd.

Het was ook niet alsof Feyenoord nou zou geweldig speelde in de tweede helft die heel gezapig was. Het is ook voor Feyenoord een stuk makkelijker voetballen als er nul pressie op de achterste 4 is. PSV leek door Cocu met de taak in het veld gestuurd te zijn om een handbalverdediging op te zetten. Misschien is dat het gebrek aan kwaliteit of vorm bij PSV. Maar ik wijt de krachtverhoudingen op het veld in de tweede helft toch meer aan PSV dan aan Feyenoord.
Misschien dacht hij 'roeien met de riemen die je hebt' om op de oerdegelijke verdediging te leunen... :+

/sarcasme

Ik snap niet hoe je Feyenoord zo onder de druk uit laat spelen. En niet hoe Feyenoord dat niet weet te benutten, ondanks de man minder-situatie.

Ik vind niet voor niets beide coaches niet bijster goed op het gebied, van strategie, tactiek, overwicht en wissels.

PSV mocht blij zijn dat Zoet een prima wedstrijd stond te keepen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:47:
[...]

Zeker succesvol voor hem zelf, een plaag voor de rest van de voetballerij.
Oneens, Raiola is er niet voor de clubs maar voor de spelers die hem inhuren.
Voor die spelers weet hij toch vaak het onderste uit de kan te halen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:47:
Ik zeg dat PSV de eerste helft boven zn kunnen speelde en Feyenoord onder zn niveau speelde. De tweede helft maakte de verhoudingen beter duidelijk.
Ik maak er dus helemaal niets van, jij zegt letterlijk dat al het goede van PSV tot stand kwam dankzij Feyenoord en al het negatieve van PSV door Feyenoord. Dat is puur rederen vanuit het voordeel van Feyenoord en daardoor onzin.
rikoos schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:18:
Precies zoals zo'n beetje alle analisten op TV en kranten ook aangaven.
Welke dan?
Ik lees en hoor vooral dat PSV het in de 1e helft had moeten beslissen en dat Feyenoord op basis van de 2e helft een punt verdiende. Dat is toch heel wat anders.
Fleximex schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:19:
PSV zette de tweede helft geen druk meer op Feyenoord. Dat had niets met Feyenoord te maken
Dat had wel degelijk ook met Feyenoord te maken.
Waar Feyenoord in de 1e helft vol onder druk werd gezet, probeerde Feyenoord ook vooruit te spelen. Door dit laatste werd er ruimte achter de verdediging weggegeven en daar profiteerde PSV van. De 2e heflt leunde Feyenoord echter achteruit en speelde men op de counter, volkomen logisch met 10 man. Hierdoor maakte Feyenoord het veld erg klein, moest PSV het spel maken en werd er een veel hogere balcirculatie gevraagd van de PSV verdediging, En dit laatste is dit seizoen een probleem, wat de 2e helft tegen Feyenoord wederom duidelijk maakte. PSV speelde de bal achterin rond, maar kon door het trage tempo hierin geen openingen vinden op de helft van Feyenoord. Feyenoord hoefde alleen maar gegroepeerd te blijven, wachten op balverlies van PSV en daarna zo snel mogelijk naar voren te rennen. Wat ze overigens prima deden. En PSV stond het toe, wat nooit had mogen gebeuren.

[ Voor 40% gewijzigd door Baseman77 op 18-09-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Baseman77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:13:
[...]

Welke dan?
Ik lees en hoor vooral dat PSV het in de 1e helft had moeten beslissen en dat Feyenoord op basis van de 2e helft een punt verdiende. Dat is toch heel wat anders.

[...]
Gisteren bij Ziggo en Fox waarin werd aangegeven dat PSV blij moest zijn met het punt en Feyenoord zichzelf te kort heeft gedaan door zo angstig te spelen in de eerste helft. Pas in de 2dehelft werd duidelijk dat de selectie van Feyenoord veel verder is dan PSV.

Niet mijn woorden maar kan mij er wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bossie schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:32:
[...]

Oneens, Raiola is er niet voor de clubs maar voor de spelers die hem inhuren.
Voor die spelers weet hij toch vaak het onderste uit de kan te halen.
Dat mag, maar als je niet ziet dat de huidige gekte mede veroorzaakt wordt door dit soort mensen, dan heb je oogkleppen op :) zonder (louche) zaakwaarnemers zou de voetbalwereld niet omvallen, het zou een zucht van verlichting zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

rikoos schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:51:
[...]

Gisteren bij Ziggo en Fox waarin werd aangegeven dat PSV blij moest zijn met het punt en Feyenoord zichzelf te kort heeft gedaan door zo angstig te spelen in de eerste helft. Pas in de 2dehelft werd duidelijk dat de selectie van Feyenoord veel verder is dan PSV.

Niet mijn woorden maar kan mij er wel in vinden.
Of moet Feyenoord blij zijn dat het slechts bij 1-0 bleef omdat PSV angstig ging spelen in de tweede helft? In de eerste helft werd duidelijk dat de selectie van PSV veel verder is dan Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:54:
[...]

Dat mag, maar als je niet ziet dat de huidige gekte mede veroorzaakt wordt door dit soort mensen, dan heb je oogkleppen op :) zonder (louche) zaakwaarnemers zou de voetbalwereld niet omvallen, het zou een zucht van verlichting zijn.
De huidige gekte word veroorzaakt door de markt, zaakwaarnemers zijn simpelweg een methode voor spelers om hun winstpotentieel te maximaliseren.

Zaakwaarnemers zijn dan ook niet het probleem, maar simpelweg een gevolgd van de bizarre bedragen die in de voetbalwereld rond gaan. De bedragen zijn simpelweg het gevolg van het feit dat we allemaal op een of andere manier aan deze gekte meebetalen (persoonlijk door fox/ziggo elke maand wat centjes over te maken).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Niku schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:55:
[...]
In de eerste helft werd duidelijk dat de selectie van PSV veel verder is dan Feyenoord.
Dit is echt een dagkoers geworden. Las vandaag ook weer een stuk over de volwassenheid van PSV, in dezelfde krant die zaterdag (2 dagen geleden!!) nog een stuk had over hoe het kwam dat Feyenoord zo veel verder is dan PSV 8)7

En volgende week wint Feyenoord en verspeeld PSV punten en dan is het weer andersom. Vermoeiend.

Volgens mij is de conclusie dat zowel PSV, Feyenoord als Ajax alle 3 helemaal niet ver zijn. En niet volwassen. En tactisch niet sterk.

Op dit moment is een wedstrijd tussen PSV en Feyenoord een coinflip. Alles wat er meer over geschreven word is eigenlijk teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

PWM schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:38:
[...]

Dit is echt een dagkoers geworden. Las vandaag ook weer een stuk over de volwassenheid van PSV, in dezelfde krant die zaterdag (2 dagen geleden!!) nog een stuk had over hoe het kwam dat Feyenoord zo veel verder is dan PSV 8)7

En volgende week wint Feyenoord en verspeeld PSV punten en dan is het weer andersom. Vermoeiend.

Volgens mij is de conclusie zat zowel PSV, Feyenoord als Ajax alle 3 helemaal niet ver zijn. En niet volwassen. En tactisch niet sterk.

Op dit moment is een wedstrijd tussen PSV en Feyenoord een coinflip. Alles wat er meer over geschreven word is eigenlijk teveel.
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bossie schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
[...]

De huidige gekte word veroorzaakt door de markt, zaakwaarnemers zijn simpelweg een methode voor spelers om hun winstpotentieel te maximaliseren.

Zaakwaarnemers zijn dan ook niet het probleem, maar simpelweg een gevolgd van de bizarre bedragen die in de voetbalwereld rond gaan. De bedragen zijn simpelweg het gevolg van het feit dat we allemaal op een of andere manier aan deze gekte meebetalen (persoonlijk door fox/ziggo elke maand wat centjes over te maken).
De markt, daar maken de zaakwaarnemers deel van uit hoor. Er zijn vast nette zaakwaarnemers, maar er zitten gewoon boeven tussen en Raiola is er 1 van. Volgens mij loopt er ook een onderzoek naar hem, dat is ook niet zomaar. Sowieso is het natuurlijk belachelijk dat een club naast voor de speler bijv. 20 miljoen naar een zaakwaarnemer overmaakt 8)7
En dan hebben we het nog niet over spelers die uitgebuit worden door zaakwaarnemers of zo in de tang zitten dat ze helemaal niets over hun carriere te vertellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Dit is echt een dagkoers geworden.
Is dat ooit anders geweest? Zo ver ik kan herinneren is in het voetbal altijd geweest dat de trainer vandaag een demigod is en morgen moet ie met pek en veren de stad door omdat hij verloren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Volgens mij is de conclusie dat zowel PSV, Feyenoord als Ajax alle 3 helemaal niet ver zijn. En niet volwassen. En tactisch niet sterk.

Exact.

Zie ook de zeperd van Utrecht, dat wekenlang werd opgehemeld.

Afgedroogd als een stel pupillen. Door Twente, dat zelfs geen natte krant mocht heten, de eerste 4 wedstrijden.

Dat zelfs Ten Hag in zo'n valkuil trapt, aangeschoten wild verwachten... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Martinusz schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:48:
[...]

De markt, daar maken de zaakwaarnemers deel van uit hoor. Er zijn vast nette zaakwaarnemers, maar er zitten gewoon boeven tussen en Raiola is er 1 van. Volgens mij loopt er ook een onderzoek naar hem, dat is ook niet zomaar. Sowieso is het natuurlijk belachelijk dat een club naast voor de speler bijv. 20 miljoen naar een zaakwaarnemer overmaakt 8)7
En dan hebben we het nog niet over spelers die uitgebuit worden door zaakwaarnemers of zo in de tang zitten dat ze helemaal niets over hun carriere te vertellen hebben.
Misschien, maar als een club die keuze maakt dan prima toch, hetzelfde met spelers die hun carrière uit handen geven aan derde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
[...]

Al zou ik eerder mijn geld op Feyenoord en PSV zetten dan op PSV ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Baseman77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:13:
Welke dan?
Volkskrant:
Feyenoord is de morele winnaar van het ‘top-duel’, de eerste twintig minuten glorieerde de landskampioen in defensieve kwetsbaarheid en te weinig intensiviteit. Het gemis van topschutter Nicolai Jorgensen is groot, vervanger Michiel Kramer bewees meer dan eens niet geschikt te zijn voor het systeem dat Giovanni van Bronckhorst wil spelen. Eigenlijk speelde Feyenoord in de eerste helft al met tien man. Illustratief kwam dat ook ten uiting in de resterende 45 minuten van de wedstrijd. De Rotterdammers hebben meer mogelijkheden dan PSV en dat is in een niet zo grijs verleden weleens totaal anders geweest.

Telegrof:
Feyenoord begon aan het duel in Eindhoven zoals vooraf werd gevreesd: oververmoeid, gebrek aan concentratie en mentaal geknakt na een 4-0 nederlaag (City, red.) voor eigen publiek. Het bleek allemaal tussen de oren te zitten, de effectiviteit waar Feyenoord normaal om geroemd werd, was in Eindhoven verdwenen. Niettemin verklaarden verschillende PSV-ers al na de wedstrijd totaal niet het gevoel te hebben gehad dat de regerend landskampioen het numerieke ondertal had. Een nederlaag met perspectief zeiden verschillende spelers al na afloop. Met nota bene tien man ontstond er totale dominantie tegen een tegenstander die zo enorm wisselvallig is. Het uitvallen van Berghuis (rode kaart, red.) en vooral de wissel van Kramer was een godsgeschenk voor de kansen op een goed resultaat voor Feyenoord. Dynamisch voetbal en beweeglijke spelers zoals Boëtius in de punt van de aanval blijken het juiste antwoord te zijn voor lastige uitduels. Van Bronckhorst zal dit recept ongetwijfeld meenemen naar de resterende CL-wedstrijden

AD:
PSV-Feyenoord, een toonbeeld van een potje schaken, met uiteindelijk de winnaar van de beste openingszet. Het Algemeen Dagblad schrijft verder dat El Ahmadi de personificatie was van de wederopstanding van Feyenoord. Ook Amrabat kreeg de complimenten van de ochtendkrant. Vorig jaar de schlemiel, dit jaar de held van PSV: Jeroen Zoet. PSV won de wedstrijd doordat de rotsvaste keeper Feyenoord zeker twee, drie keer uitstekend van scoren afhield. Van Bronckhorst erkent dat Feyenoord van zichzelf heeft verloren door weer niet scherp te beginnen, maar is blij dat zijn team veerkracht toonde in de tweede helft.

Trouw:
PSV won zonder ook zelf precies te weten hoe dat mogelijk was. Feyenoord was gemakzuchtig en slordig in de eerste helft, maar frivool en agressief in de tweede helft. De regerend landskampioen moest weer vanaf de tweede minuut in de achtervolging in één week tijd. Het is typerend voor de Rotterdammers dat er vooraf vooral in offensief opzicht aan de wedstrijd werd begonnen, zonder eerst defensief de zaken op orde te hebben. In de tombola kreeg Feyenoord na rust de kansen, PSV de punten. De Eindhovenaren konden werkelijk niets meer inbrengen met z’n elven, terwijl Feyenoord de kansen aaneenreeg. Feyenoord was met tien man de betere ploeg en verdiende minstens een gelijkspel, maar PSV was de gelukkigste zondagmiddag

En dan nog Fox/Ziggo etc.

En Mario v/d Ende nog over de 2 strafschopmomenten
https://twitter.com/Mario...status/909449468176666629

Edit: Kishna kruisband gescheurd.. Wat diep triest voor die jongen. EInde carriëre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hij wilde Ajax pijn doen, dat liep even anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:10:
[...]

Volkskrant:
Feyenoord is de morele winnaar van het ‘top-duel’, de eerste twintig minuten glorieerde de landskampioen in defensieve kwetsbaarheid en te weinig intensiviteit. Het gemis van topschutter Nicolai Jorgensen is groot, vervanger Michiel Kramer bewees meer dan eens niet geschikt te zijn voor het systeem dat Giovanni van Bronckhorst wil spelen. Eigenlijk speelde Feyenoord in de eerste helft al met tien man. Illustratief kwam dat ook ten uiting in de resterende 45 minuten van de wedstrijd. De Rotterdammers hebben meer mogelijkheden dan PSV en dat is in een niet zo grijs verleden weleens totaal anders geweest.

Telegrof:
Feyenoord begon aan het duel in Eindhoven zoals vooraf werd gevreesd: oververmoeid, gebrek aan concentratie en mentaal geknakt na een 4-0 nederlaag (City, red.) voor eigen publiek. Het bleek allemaal tussen de oren te zitten, de effectiviteit waar Feyenoord normaal om geroemd werd, was in Eindhoven verdwenen. Niettemin verklaarden verschillende PSV-ers al na de wedstrijd totaal niet het gevoel te hebben gehad dat de regerend landskampioen het numerieke ondertal had. Een nederlaag met perspectief zeiden verschillende spelers al na afloop. Met nota bene tien man ontstond er totale dominantie tegen een tegenstander die zo enorm wisselvallig is. Het uitvallen van Berghuis (rode kaart, red.) en vooral de wissel van Kramer was een godsgeschenk voor de kansen op een goed resultaat voor Feyenoord. Dynamisch voetbal en beweeglijke spelers zoals Boëtius in de punt van de aanval blijken het juiste antwoord te zijn voor lastige uitduels. Van Bronckhorst zal dit recept ongetwijfeld meenemen naar de resterende CL-wedstrijden

AD:
PSV-Feyenoord, een toonbeeld van een potje schaken, met uiteindelijk de winnaar van de beste openingszet. Het Algemeen Dagblad schrijft verder dat El Ahmadi de personificatie was van de wederopstanding van Feyenoord. Ook Amrabat kreeg de complimenten van de ochtendkrant. Vorig jaar de schlemiel, dit jaar de held van PSV: Jeroen Zoet. PSV won de wedstrijd doordat de rotsvaste keeper Feyenoord zeker twee, drie keer uitstekend van scoren afhield. Van Bronckhorst erkent dat Feyenoord van zichzelf heeft verloren door weer niet scherp te beginnen, maar is blij dat zijn team veerkracht toonde in de tweede helft.

Trouw:
PSV won zonder ook zelf precies te weten hoe dat mogelijk was. Feyenoord was gemakzuchtig en slordig in de eerste helft, maar frivool en agressief in de tweede helft. De regerend landskampioen moest weer vanaf de tweede minuut in de achtervolging in één week tijd. Het is typerend voor de Rotterdammers dat er vooraf vooral in offensief opzicht aan de wedstrijd werd begonnen, zonder eerst defensief de zaken op orde te hebben. In de tombola kreeg Feyenoord na rust de kansen, PSV de punten. De Eindhovenaren konden werkelijk niets meer inbrengen met z’n elven, terwijl Feyenoord de kansen aaneenreeg. Feyenoord was met tien man de betere ploeg en verdiende minstens een gelijkspel, maar PSV was de gelukkigste zondagmiddag

En dan nog Fox/Ziggo etc.

En Mario v/d Ende nog over de 2 strafschopmomenten
https://twitter.com/Mario...status/909449468176666629

Edit: Kishna kruisband gescheurd.. Wat diep triest voor die jongen. EInde carriëre
1e helft:
1e helft

2e helft:
2e helft

Dat de media het wellicht veel interessanter vindt om over de sterke 2e helft van Feyenoord te schrijven zegt natuurlijk niet alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:41

St@m

@ Your Service

Ik vind het allemaal prima hoor :D Heel goed Feyenoord, jullie hebben met 10 man de 2e helft heel goed gevoetbald. Keurig! Hoeveel punten nemen jullie mee naar huis?
Een wedstrijd draait om 90 minuten. Wordt nog wat als Feyenoord straks echte tegenstanders krijgt. Ze kunnen niet eens winnen van een ploeg die er volgens de supporters he-le-maal niets van kan. Die hebben ze deze competitie alleen nog maar gehad.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:33:
[...]

1e helft:
[afbeelding]

2e helft:
[afbeelding]

Dat de media het wellicht veel interessanter vindt om over de sterke 2e helft van Feyenoord te schrijven zegt natuurlijk niet alles.
Allemaal prima, maar als je naar je eigen screens kijkt van de 1e helft hebben beide ploegen 0 grote kansen gecreëerd en heeft PSV slechts 3 schoten op doel meer. Balbezit nagenoeg gelijk. Zo goed deed PSV het dan dus toch niet :+

2e helft is wel anders ( met een man minder ).

Zegt beide gewoon helemaal niets, want ondanks dat PSV in de eerste 20-30 minuten (optisch) zeer gevaarlijk was en later werd weggespeeld heeft het gewoon de 3 punten. En het draait allemaal om die punten.

Zonde van Feyenoord, maar het spel in die 2e helft stelt me iig wat gerust. PSV heeft zich gewoon zeer kranig geweerd en had deze keer het geluk aan zijn zijde. Was vorig jaar wel andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:00:
Ik vind het allemaal prima hoor :D Heel goed Feyenoord, jullie hebben met 10 man de 2e helft heel goed gevoetbald. Keurig! Hoeveel punten nemen jullie mee naar huis?
Een wedstrijd draait om 90 minuten. Wordt nog wat als Feyenoord straks echte tegenstanders krijgt. Ze kunnen niet eens winnen van een ploeg die er volgens de supporters he-le-maal niets van kan. Die hebben ze deze competitie alleen nog maar gehad.
Eerst verzinnen dat Feyenoord de scheidsrechter de schuld geven, nu verzinnen dat men vindt dat PSV er helemaal niets van kan. :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:27:
[...]

Eerst verzinnen dat Feyenoord de scheidsrechter de schuld geven, nu verzinnen dat men vindt dat PSV er helemaal niets van kan. :N
:F
Wellicht toch eens het topic doorlezen hier. Hoe vaak is er geklaagd dat de scheids inconsequent was en Feyenoord 2 penalty's moest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:34:
[...]

Wellicht toch eens het topic doorlezen hier. Hoe vaak is er geklaagd dat de scheids inconsequent was en Feyenoord 2 penalty's moest hebben?
En hoevaak is dat beaamd door media en spelers zelf?

Edit: https://nos.nl/artikel/21...-werkgroep-kunstgras.html Hopen dat ze het erdoor krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 18-09-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:38:
[...]

En hoevaak is dat beaamd door media en spelers zelf?

Edit: https://nos.nl/artikel/21...-werkgroep-kunstgras.html Hopen dat ze het erdoor krijgen
Wat boeit dat? Het is toch wel duidelijk dat ie met Feyenoord ook de supporters bedoelt?
Compensatie gaat overigens niet puur om de kosten van het vervangen van kunstgras door een natuurgrasveld of hybride veld. Het gaat ook over compensatie voor het aanleggen van een apart trainingscomplex, wedstrijden met sponsors en maatschappelijke acties in het stadion, als het kunstgras verplicht verdwijnt.
Zo, de kunstgrasclubs hebben de duimen wel echt helemaal leeggezogen met welke lulsmoezen ze aan kunnen komen om maar extra vergoeding te krijgen... 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door toolkist op 18-09-2017 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:14:
PSV in de eerste 20-30 minuten (optisch) zeer gevaarlijk was en later werd weggespeeld
Speelt PSV Feyenoord weg dan het het optisch gevaarlijk, is Feyenoord optisch gevaarlijk dan heet het weg spelen. :D

Ga vooral door met die discussie met z'n allen, zo raak ik wel door mijn voorraad popcorn heen. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:34:
Dat is iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan ben ik benieuwd wat daar zo heel anders aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:20:
Dan ben ik benieuwd wat daar zo heel anders aan is.
Ben ik nou zo dom???

Ik zie helemaal niemand zeggen dat PSV er niets van kan. Misschien vinden een paar mensen Feyenoord beter maar ook dat is iets heel anders dan dat PSV er niets van kan.

Ik zie ook niemand de scheidsrechter de schild geven. Berghuis en Gio krijgen er van langs. Dat de scheidsrechter slecht was is wat anders dan hem de schuld geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zomaar een greep...
Kuipers was wel de zwakste man op het veld vandaag. Wat zat die man er vaak naast. Twee 100% strafschoppen gemist en als klapper die actie waarbij Haps door twee psv'ers omvergekegeld wordt, de vrije trap tegen krijgt en vervolgens ook nog een kaart omdat hij iets te nadrukkelijk zijn verbazing laat merken.
Tja, Kuipers zal wel instructie gekregen hebben om Feyenoord weer eens even goed te naaien.

[...]
Ben niet anders gewend van hem in topwedstrijden. Ontzettend vaak inconsequent en mist belangrijke punten. Ik zie liever andere arbiters op topwedstrijden.
yo, strafschop nr 2 gemist... en bedankt Kuipers!
Kuipers is echt partijdig aan het fluiten hoor.
Haps die onderuit getikt werd. Niks
Vilhena die een tik krijgt, vrije trap
Boetius bij de zijlijn harde duw. Niks
Kuipers fluit wel wat eenzijdig imho, pingel niet gezien bij Botteghin en een “kleine” overtreding meteen tweede geel. Plus nog wat andere onzuiverheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:32:
Zomaar een greep...

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
In geen van de quotes lees ik "dat PSV er niets van kan" noch dat het verlies de schuld is van de scheidsrechter. Het staat er gewoon niet.

Ik werd vanochtend juist aangesproken op dat ik het teveel op Feyenoord betrek. Voor de duidelijkheid, nogmaals, het was niet de schuld van de scheidsrechter. Feyenoord heeft het helemaal aan zichzelf te danken.

De scheidsrechter was wel slecht. Bij VI geven ze hem ook een draai om de oren. Zoals ze daar ook lieten zien, 3 minuten voor de rode kaart een bijna identieke overtreding in de 16 niet bestraft. Waarom zou je dat niet mogen zeggen?

En PSV kan er heus wel wat van, hoewel Feyenoord en Ajax meer kwaliteit hebben. Niemand claimt dat ze er niks van kunnen, dat is gewoon verzonnen.

[ Voor 50% gewijzigd door ph4ge op 18-09-2017 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:34:
[...]

In geen van de quotes lees ik "dat PSV er niets van kan" noch dat het verlies de schuld is van de scheidsrechter. Het staat er gewoon niet.

Ik werd vanochtend juist aangesproken op dat ik het teveel op Feyenoord betrek. Voor de duidelijkheid, nogmaals, het was niet de schuld van de scheidsrechter. Feyenoord heeft het helemaal aan zichzelf te danken. De scheidsrechter was wel slecht. Bij VI geven ze hem ook een draai om de oren.

En PSV kan er heus wel wat van, hoewel Feyenoord en Ajax meer kwaliteit hebben. Niemand claimt dat ze er niks van kunnen.
Laat het "PSV kan er niets van" ff los, daar ga ik de hele tijd al niet op in omdat ik dat ook niet zo voorbij zie komen in het topic.

Jij bent zo'n beetje de enige die klaagt over de scheids en daarbij expliciet aangeeft dat t verlies niet aan hem ligt maar aan Feyenoord/Gio zelf.
Als diverse mensen hier alleen maar klagen hier over de partijdigheid van de scheids en geen enkele keer dat Feyenoord zelf slecht speelde/verkeerde tactiek had in de 1e helft, dan is het toch niet heel vreemd dat dat gezien wordt als 'het is allemaal de schuld van de scheids'?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Misschien is "PSV kan er niets van" overdreven, al heb ik het even nagezocht en heb ik toch echt dingen gelezen als "prutsploeg", maar goed..
PSV wordt in ieder geval niet serieus genomen. Maximaal plek 3, zal moeten strijden met Utrecht, Vitesse enz..
Feit is gewoon dat Feyenoord klop heeft gekregen van een ploeg die ze wel even zouden verslaan, ik bedoel, er is geen enkele speler die ook maar in de buurt van de basis komt van Feyenoord. Zeker zonder Lozano. En dan lees ik hier constant dat gehuil over hoe goed ze wel niet waren de 2e helft. Fuck it, je hebt een topper verloren, 3x serieuze tegenstand gehad dit seizoen (Vitesse, ManC en PSV) 1x gewonnen omdat je de strafschoppen beter inschoot. Na 90 minuten gewoon 1-1.

Ik ga het wel zien in de loop van het seizoen, maar onder de indruk ben ik echt niet van Feyenoord. Komt straks een mooie periode aan;
Napoli, AZ, PEC, Sjachtar, Ajax. Als je dan nog aan kop staat heb je recht van spreken, maar vooralsnog heeft Feyenoord gewonnen van 4 degradatieklanten en verloren van een subtopper (in de bewoording van de mensen hier).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Amen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Eens met @St@m . Het gaat in het voetbal om de punten. Je kan zoveel beter spelen dan je tegenstander, als je geen goals maakt en de punten laat liggen wordt je geen kampioen....punt.

De concentratie in de topwedstrijden moet flink verbeteren bij Feyenoord, als je op deze manier tegen onnodig puntverlies aan blijft lopen kan je wel blijven roepen dat je zo gestreden hebt en jezelf vergeet te belonen..... maar daar wordt je geen kampioen mee.

Het geluk is nu dat de andere leden van de top 3 ook niet in goede doen zijn, anders had je nu 3e gestaan.

De wedstrijden AZ en Ajax gaan inderdaad bepalend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:21:
kan je wel blijven roepen dat je zo gestreden hebt en jezelf vergeet te belonen..... maar daar wordt je geen kampioen mee.
Helaas niet, anders waren wij nu al kampioen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:22:
[...]

Helaas niet, anders waren wij nu al kampioen ;)
Ohja, ik was Ajax bijna vergeten, maar die waren ook niet al te gelukkig in de afronding geloof ik :+
Is het daar al crisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:24:
[...]

Ohja, ik was Ajax bijna vergeten, maar die waren ook niet al te gelukkig in de afronding geloof ik :+
Is het daar al crisis?
Helaas nog niet. Met deze trainer wordt het vroeg of laat toch crisis, dus kan dat beter nu maar vast zijn zodat een nieuwe coach nog de tijd heeft om er iets van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 25-09 20:30
Feyenoord moreel de winnaar hoor ik op tv. Boeien. Tweede keer dat we een doelpunt tegen krijgen in de beginfase van een wedstrijd. Dat was vorig seizoen ook al zo.
Kramer komt te kort als stand in. Pinch hitter prima. Maar nog 4 wedstrijden zonder onze eerste spits. Dat wordt punten morsen of heel diep gaan.
Pluspunt is wel dat Amrabat laat zien dat hij een meerwaarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Je kunt van de wedstrijd vinden wat je wil, wie dan ook de schuld geven als je er zin in hebt. Ik heb ook goede en (hele) slechte dingen gezien. Uiteindelijk zijn de punten in Eindhoven gebleven en dat is zuur. Maar het gaat er bij het spelletje om om de bal in het netje van de tegenstander te schieten dat is PSV helaas wel gelukt en Feyenoord niet.

Wordt nog een spannend seizoen, maar het zou mij niets verbazen als de schaal dit keer weer eens niet naar een van de klassieke drie gaat. Geen van die drie kan nog echt overtuigen. PSV mist samenhang, Ajax heeft over de hele linie veel kwaliteit verkocht en vooral een erg zwakke verdediging. Feyenoord is zwak op de backs en moet het doen met een coach zonder verstand van voetbal. Die schaal kan dus zomaar naar Alkmaar, Utrecht of Arnhem gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:24:
Is het daar al crisis?
Ik hoop het. Kunnen we mooi dat technisch hart eruit snijden. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Feyenoord en Ajax hadden uit wedstrijden die traditioneel lastig zijn en hadden niet het geluk aan hun zijde. Zou echt scorebord journalistiek zijn om daar conclusies voor de rest van het seizoen aan te plakken. Zeker gezien de manier waarop die punten werden gemorst. Voetbal blijft een sport waar de sterkste nou eenmaal niet alles wint, maar over een hele competitie meestal wel. Clubs als Utrecht en PSV zijn dan uiteindelijk niet stabiel genoeg ondanks dat ze wel kunnen stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:12:
[...]

Degenen verantwoordelijk voor de aanstelling van deze coach / het beleid, zouden met pek (na verlies tegen PEC? :+ ) en veren de JC Arena uit gejaagd moeten worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:35:
[...]

Degenen verantwoordelijk voor de aanstelling van deze coach / het beleid, zouden met pek (na verlies tegen PEC? :+ ) en veren de JC Arena uit gejaagd moeten worden. :+
Die hebben we net gehad, dus dat duurt nog te lang voor we daar weer tegen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De veren van de adelaar van (na het verlies tegen) Vitesse dan maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 25-09 20:30
Gonadan schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:12:
[...]

Ik hoop dat Bergkamp zijn functie nog heel lang zal beoefenen d:)b

Maar even serieus. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat Ajax weer gaat draaien. Ze hebben teveel kwaliteit om te lang door te modderen. Bergkamp euh ik bedoel Keizer heeft nog een beetje tijd nodig.
Van de top 3 zie ik nog geen torenhoge favoriet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:23:
Feyenoord en Ajax hadden uit wedstrijden die traditioneel lastig zijn en hadden niet het geluk aan hun zijde. Zou echt scorebord journalistiek zijn om daar conclusies voor de rest van het seizoen aan te plakken. Zeker gezien de manier waarop die punten werden gemorst. Voetbal blijft een sport waar de sterkste nou eenmaal niet alles wint, maar over een hele competitie meestal wel. Clubs als Utrecht en PSV zijn dan uiteindelijk niet stabiel genoeg ondanks dat ze wel kunnen stunten.
:D ze zijn een keer kampioen hoor, whahaha.. "Clubs als Utrecht en PSV"
Had ik al een keer eerder gezegd dat arrogantie Feyenoorders misstaat? Whahahaha..

Net klop gekregen van de meest succesvolle ploeg van deze eeuw.. zelf deze eeuw 1x kampioen en dan dit soort uitspraken doen :D geniaal!

Ik zie dat je ook al een escape hebt ingebouwd door te zeggen dat de sterkste de competitie meestal wint, ik zal je verklappen dat de sterkste na 34 wedstrijden bovenaan staat.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 19-09-2017 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:17:
[...]

:D ze zijn een keer kampioen hoor, whahaha.. "Clubs als Utrecht en PSV"
Had ik al een keer eerder gezegd dat arrogantie Feyenoorders misstaat? Whahahaha..

Net klop gekregen van de meest succesvolle ploeg van deze eeuw.. zelf deze eeuw 1x kampioen en dan dit soort uitspraken doen :D geniaal!

Ik zie dat je ook al een escape hebt ingebouwd door te zeggen dat de sterkste de competitie meestal wint, ik zal je verklappen dat de sterkste na 34 wedstrijden bovenaan staat.
Je moet je eens niet telkens zo aangevallen voelen als iemand vindt dat Ajax en Feyenoord betere selecties hebben dan PSV. Dat heeft niks met arrogantie te maken, de meeste experts zijn het er over eens. Zelfs de meeste PSVers geven hun ploeg dit jaar weinig kans. Je kan de underdog positie ook omarmen, dat is waarschijnlijk een stuk prettiger voor jezelf want je zal nog wel vaker horen dat PSV dit seizoen geen topkandidaat is voor de titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:42:
[...]

Je moet je eens niet telkens zo aangevallen voelen als iemand vindt dat Ajax en Feyenoord betere selecties hebben dan PSV. Dat heeft niks met arrogantie te maken, de meeste experts zijn het er over eens. Zelfs de meeste PSVers geven hun ploeg dit jaar weinig kans. Je kan de underdog positie ook omarmen, dat is waarschijnlijk een stuk prettiger voor jezelf want je zal nog wel vaker horen dat PSV dit seizoen geen topkandidaat is voor de titel.
PSV is gewoon kampioenskandidaat, traditioneel 1 van de top 2 zelfs. Zeker geen club als Utrecht. Dat is toch echt Feyenoord die nu na, -hoeveel jaar was het ook alweer?- een keer kampioen is geworden.

Maar wees lekker overtuigd! We gaan het wel zien, de eerste slag is in ieder geval al verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:17:
[...]
de meest succesvolle ploeg van deze eeuw..
Prestaties in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, daar weten Feyenoorders ook al alles van :+ . Zou je sieren om wel een beetje de feiten op een rij te houden. PSV is dit jaar ( vorig jaar begon het al ) kwalitatief een enorm stuk minder dan voorgaande jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:53:
[...]

Prestaties in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, daar weten Feyenoorders ook al alles van :+ . Zou je sieren om wel een beetje de feiten op een rij te houden. PSV is dit jaar ( vorig jaar begon het al ) kwalitatief een enorm stuk minder dan voorgaande jaren.
Feit is dat PSV gewonnen heeft van het grote Feyenoord, en evenveel punten heeft als het grote Feyenoord. Terwijl Feyenoord 4 degradatieklanten heeft gehad. Dat zijn de feiten.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 19-09-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:53:
[...]

En dat vind ik juist wel meevallen. Ik denk dat het een mentaliteitskwestie is in Eindhoven. Media spraken van een ontketend PSV in de eerste helft. Als ze dat vast weten te houden (mentaliteit?) zijn ze wel degelijk een grote kanshebber voor het kampioenschap.

Jammer genoeg zitten er te veel matties en G's bij PSV die het belangrijker vinden dat hun haartjes goed zitten en tattoo's niet vies worden tijdens een van de spaarzame slidings.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ja, maar denk jij dat PSV het met deze selectie lang vol gaat houden? Je zag het spelbeeld, de andere sub-top ploegen krijgt PSV het nog moeilijk genoeg mee. ( Zie Heerenveen bijvoorbeeld ).

Ik zeg niet dat Feyenoord dat wel effies doet, maar ik schat dit jaar Ajax en Feyenoord wel hoger in dan PSV
Family Guy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:56:
[...]

En dat vind ik juist wel meevallen. Ik denk dat het een mentaliteitskwestie is in Eindhoven. Media spraken van een ontketend PSV in de eerste helft. Als ze dat vast weten te houden (mentaliteit?) zijn ze wel degelijk een grote kanshebber voor het kampioenschap.

Jammer genoeg zitten er te veel matties en G's bij PSV die het belangrijker vinden dat hun haartjes goed zitten en tattoo's niet vies worden tijdens een van de spaarzame slidings.
Er speelt absoluut iets mentaals bij PSV ja, ben ik het mee eens. Maar ook de kwaliteit die PSV de afgelopen jaren had is veel van weg. Pereiro heeft het nog nooit lang achter elkaar goed gedaan, de spitsen scoren niet, de verdediging is matig ( op Arias na ), Hendrix is een leuke speler, maar niet goed genoeg voor PSV. Lozano wordt wel een topper denk ik.

Guardado/Moreno zijn enorme aderlatingen gebleken. PSV heeft moeite nieuwe spelers te halen dus directe versterkingen zullen lastig zijn in de winter. Zodra er een speler geblesseerd is, is er weinig breedte om die te vervangen.

[ Voor 65% gewijzigd door LZ86 op 19-09-2017 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:56:
Ja, maar denk jij dat PSV het met deze selectie lang vol gaat houden? Je zag het spelbeeld, de andere sub-top ploegen krijgt PSV het nog moeilijk genoeg mee. ( Zie Heerenveen bijvoorbeeld ).

Ik zeg niet dat Feyenoord dat wel effies doet, maar ik schat dit jaar Ajax en Feyenoord wel hoger in dan PSV
Uit bij Heerenveen is voor PSV traditioneel lastig (dat is een geldig excuus blijkbaar).
Jouw glazen bol is net zo kapot als de mijne, maar ja.. Ik verwacht dat PSV en Ajax voorlopig nog wel meedoen om de titel. Feyenoord lijkt me afgehaakt bij de winterstop en zal na 1 seizoen weer behoren tot de subtop. Een beetje zoals AZ en Twente ooit.

Of ze haken aan bij de top 2, dat kan ook. Eind oktober zijn de kaarten beter geschud.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 19-09-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:00:
[...]

Uit bij Heerenveen is voor PSV traditioneel lastig (dat is een geldig excuus blijkbaar).
Jouw glazen bol is net zo kapot als de mijne, maar ja.. Ik verwacht dat PSV en Ajax voorlopig nog wel meedoen om de titel. Feyenoord lijkt me afgehaakt bij de winterstop en zal na 1 seizoen weer behoren tot de subtop. Een beetje zoals AZ en Twente ooit.
We gaan het zien. Ik denk juist dat alles rond de winterstop nog erg bij elkaar in de buurt zal liggen :+ Feyenoord zal het lastig hebben gezien het drukke programma de komende tijd ( en dan toppers als PSV uit, AZ uit, Utrecht uit en de klassieker na een EU wedstrijd -O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:51:
[...]

PSV is gewoon kampioenskandidaat, traditioneel 1 van de top 2 zelfs. Zeker geen club als Utrecht. Dat is toch echt Feyenoord die nu na, -hoeveel jaar was het ook alweer?- een keer kampioen is geworden.

Maar wees lekker overtuigd! We gaan het wel zien, de eerste slag is in ieder geval al verloren.
Ik vind het juist arrogant dat jij niet gewoon naar de selecties kan kijken maar er vanuit gaat dat PSV topfavoriet was omdat ze dat vroeger ook waren. Na 5 slagen staat het gelijk, ja. Dat zegt nog niks. Het is je hoofd in het zand steken als je alleen daar naar kijkt. Natuurlijk maakt PSV kans op het kampioenschap, maar de kansen voor Ajax en Feyenoord zijn gewoon een stuk groter. PSV moet ook nu het verschil maken want het programma van Feyenoord is inderdaad een stuk moeilijker en Jorgensen wordt gemist.

Zijn alle analisten arroganten Feyenoorders, of zou het op zn minst een valide mening zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 19-09-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
Dus, bekervoetbal deze week! Een paar leuke wedstrijden zitten er wel bij:

Dinsdag:
MVV - AZ

Woensdag
Excelsior - Heerenveen
Ajax (am) - FC Utrecht
Feyenoord - Ado Den Haag

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:13:
[...]

Ik vind het juist arrogant dat jij niet gewoon naar de selecties kan kijken maar er vanuit gaat dat PSV topfavoriet was omdat ze dat vroeger ook waren. Na 5 slagen staat het gelijk, ja. Dat zegt nog niks. Het is je hoofd in het zand steken als je alleen daar naar kijkt. Natuurlijk maakt PSV kans op het kampioenschap, maar de kansen voor Ajax en Feyenoord zijn gewoon een stuk groter. PSV moet ook nu het verschil maken want het programma van Feyenoord is inderdaad een stuk moeilijker en Jorgensen wordt gemist.

Zijn alle analisten arroganten Feyenoorders, of zou het op zn minst een valide mening zijn?
Topfavoriet? Zit je nou gewoon weer dingen te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:19:
Topfavoriet? Zit je nou gewoon weer dingen te verzinnen?
Ik dacht al dat je dit zou zeggen. Maar als je er zo hard tegenin gaat dat Ajax en Feyenoord geen topfavoriet zijn dan is inderdaad de enige logische conclusie dat je PSV topfavoriet vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:24:
[...]

Ik dacht al dat je dit zou zeggen. Maar als je er zo hard tegenin gaat dat Ajax en Feyenoord geen topfavoriet zijn dan is inderdaad de enige logische conclusie dat je PSV topfavoriet vindt.
Er is geen topfavoriet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:24:
[...]

Je kan je beter afvragen op welke wijze clubs nu al als instabiel worden weggezet
ph4ge schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:23:
Clubs als Utrecht en PSV zijn dan uiteindelijk niet stabiel genoeg ondanks dat ze wel kunnen stunten.
Als dat een conclusie is op basis van de eerste 5 wedstrijden is Ajax zeker niet stabiel en is dat met Feyenoord ook maar de vraag. Feyenoord is in ieder geval net zo stabiel als PSV op dit moment.
Zie ik PSV als titelkandidaat? Niet met de huidige beperkte selectie. Er zijn te veel spelers die denken dat ze toch wel gemakkelijk een stap hoger kunnen gaan voetballen en dat ze in de Eredivisie wedstrijden op 90% kunnen uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:05:
[...]
de klassieker na een EU wedstrijd -O- )
Daar moeten ze inderdaad mee ophouden bij de KNVB, topwedstrijden rond een Europees duel. Niet dat Feyenoorders erom rouwden vorig seizoen maar dat is een neveneffect, nu is het in hun 'nadeel'. Waarom ik het graag beter gepland zie is om de krachtsverhoudingen beter tot zijn recht te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
DE hele top 3 is deze zomer verzwakt, het is de vraag wie de boel het snelst weer goed draaiend heeft en wie de minste pech met schorsingen en blessures krijgt. Ajax heeft de middelen om in de winterstop nog wat te gaan shoppen, Ajax en Feyenoord hebben jeugd waaruit mogelijk nog wat door kan breken. PSV heeft een aantal goede spelers, maar in mijn ogen moet dat nog gaan draaien en dat doet het al een jaar of 2 niet meer. Onderling kan er vanalles gebeuren en ze kunnen allemaal punten morsen.

Vandaar dat ik nog altijd rekening hou met AZ, Vitesse en Utrecht als mogelijke verrassingen van het seizoen. Wordt in elk geval spannend, de top 10 zal heel dicht bij elkaar blijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Napo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:35:
Als dat een conclusie is op basis van de eerste 5 wedstrijden is Ajax zeker niet stabiel en is dat met Feyenoord ook maar de vraag. Feyenoord is in ieder geval net zo stabiel als PSV op dit moment.
Zie ik PSV als titelkandidaat? Niet met de huidige beperkte selectie. Er zijn te veel spelers die denken dat ze toch wel gemakkelijk een stap hoger kunnen gaan voetballen en dat ze in de Eredivisie wedstrijden op 90% kunnen uitspelen.
Feyenoord verliest alleen PSV uit en City thuis. PSV verloor al meer dan eens van teams waar ze eigenlijk niet van mogen verliezen, waar ze echt door een ondergrens heen zakten. Dat overkwam Feyenoord alleen enigszins toen ze wel heel veel gas terug namen tegen Heracles. Ik zou Feyenoord dus toch als stabieler omschrijven, ook omdat dat lukt ondanks een waslijst aan blessures en een zwaarder programma terwijl PSV nog weinig externe tegenslagen heeft gekend maar het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vincent Dave schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:41:
[...]

Daar moeten ze inderdaad mee ophouden bij de KNVB, topwedstrijden rond een Europees duel. Niet dat Feyenoorders erom rouwden vorig seizoen maar dat is een neveneffect, nu is het in hun 'nadeel'. Waarom ik het graag beter gepland zie is om de krachtsverhoudingen beter tot zijn recht te laten komen.
Vorig jaar was PSV uit na Man U in de europa league. Feyenoord won die uiteindelijk ( onterecht, rollen omgedraaid vergeleken met eergisteren ) maar toch zeker wel last van gehad. Uiteindelijk Ajax het meeste, omdat die ver kwamen. Maar ik snap niet zo goed dat ze die topwedstrijden niet of voor de start van de EL/CL doen, of in de pauzeweken/December.

Op deze manier naai je altijd de europees (uit)spelende ploeg. En dan ook die kutbeker er nog tussendoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FC Utrecht als outsider voor de titel? Acht ik kansloos. Uit tegen Groningen en Twente verloren, dus in 5 wedstrijden al zes verliespunten. Voor een eventuele titelkandidaat lijkt mij dat te veel. Qua mentaliteit is dat ook net het verschil: als een van de grote 3 uit bij Twente 4-0 verliest, breekt de pleuris uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Utrecht lijkt het meestal alleen te kunnen tegen de top 3. En dan van FC natte krant verliezen de week erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
desmond schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:55:
FC Utrecht als outsider voor de titel? Acht ik kansloos. Uit tegen Groningen en Twente verloren, dus in 5 wedstrijden al zes verliespunten. Voor een eventuele titelkandidaat lijkt mij dat te veel. Qua mentaliteit is dat ook net het verschil: als een van de grote 3 uit bij Twente 4-0 verliest, breekt de pleuris uit.
Als je geen kampioen krijgt met meer dan 80 punten dan kan iedereen die punten morst bijblijven. die zeepert bij Twente was natuurlijk niet iets wat je van een topper verwacht, maar vorig jaar kon je ook kampioen worden met een verlies tegen GAE, Excelsior, Ajax en Sparta. Toch ook niet bepaald een rijtje waarvan je van te voren verwacht dat die het je moeilijk gaan maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Ankona True, maar het gaat me om het aantal verliespartijen. Met twee in vijf wedstrijden gaat dat imo te hard. PSV werd vorig jaar derde en verloor slechts twee wedstrijden. Op zich was ik blij voor Twente, maar vond het ook weer jammer voor Utrecht. Meer topploegen juich ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Jammer van de 1-0 nederlaag, psv viel mij echt tegen.
En de scheids was ook erg op de hand van PSV.

Maar goed nog genoeg wedstrijden.

Domme rode kaart van Berghuis natuurlijk.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
ph4ge schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:13:
[...]
Zijn alle analisten arrogante Feyenoorders (...)
Alle Feyenoorders zijn arrogant toch?
Daar staat de club, sinds mei 2017, ook wel een beetje om bekend.

:+

Ik zie ons (Ajax) de boel niet zo snel op de rails krijgen. Tenminste, niet zoals Bosz dat vorig jaar deed.
Alleen om die reden denk ik dat wij geen titelkandidaat zijn, ondanks dat we best een leuke ploeg op het veld hebben staan.

Feyenoord geef ik de beste kansen maar ik vraag me af hoeveel impact de 6 CL wedstrijden gaan hebben, met eventueel nog EL na de winterstop. Is de selectie zoveel breder als vorig jaar dat een uitval van bv Vilhena of El Amadi goed opgevangen kan worden?
Houden ze dit team heel dan worden ze kampioen, ze hebben gewoon een heel sterk team.

PSV gaat naar plek 2 denk ik. Waarom? Ze zijn volgens mij beter dan de rest.

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Toch wel leuk om te lezen dat als je vindt dat je club beter is dan anderen dat als arrogant wordt gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Er staat een smiley bij he, neem het nou niet zo serieus :P
rikoos schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:34:
Toch wel leuk om te lezen dat als je vindt dat je club beter is dan anderen dat als arrogant wordt gezien.
Toch wel leuk dat het richting Amsterdam blijkbaar wel oké is om te zeggen dat ze arrogant zijn, maar richting Rotterdam niet ;)

*ships, ga ik er zelf ook serieus op in....

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2017 10:40 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.