Hopen dat Gio Kramer eruithaalt en Larsson erin zet, anders speel je met 9.
Dat is het scorebord. De manier er op is natuurlijk jammer.
Trainer van Genk/Gent, van Hazebroek of zoiets.ephymerous schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:12:
[...]
Ik heb geen paraat lijstje met haalbare namen. Dat mag je verwachten van het bestuur bij Ajax. Laudrup is een naam die in me opkomt.
Helemaal mee eens. Ajax was vorig seizoen magistraal tegen Feyenoord, maar verloor alsnog met 1 punt het kampioenschap. Zo'n dom gelijkspel tegen de kleinere clubs zoals vandaag, kan je uiteindelijk weer fataal worden.PWM schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:35:
Ach. Zolang Ajax en PSV hun punten elder laten liggen, is er niets aan de hand. PSV en AJAX uit moet je vooraf gewoon op verlies calculeren. Feyenoord heeft PSV uit gehad en met deze stand nog koploper. Daar is niet mis mee
Dat is het scorebord. De manier er op is natuurlijk jammer.
Amrabat hoorde gewoon basis te staan. 442 had tegen dit counterende PSV perfect geweest. Maar dat kan je nu vergeten.
Vilhena speelt ontzettend zwak, die moet je nu gewoon wisselen
Het is een terechte gele kaart, zwaar bestraft maar niks tegenin te brengen. Maar dan had hij bijv. de overtreding op Botteghin in de 16 ook niet af moeten doen als te licht voor een penalty en hadden Van Ginkel en Hendriks ook geel moeten krijgen voor het onderbreken van een aanval. En die overtreding op Haps ook geel ook al was het vroeg in de wedstrijd. Was dan de hele wedstrijd zo rechtlijnig geweest.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:32:
ohnee, PSV speelt gewoon effectiever, maar Kuipers fluit gewoon enorm slecht. Dom van Berghuis natuurlijk, maar die Hendrix laat zich daar gewoon vallen zodra ie een handje voelt.
Hopen dat Gio Kramer eruithaalt en Larsson erin zet, anders speel je met 9.
Dom van Berghuis dat hij de scheidsrechter de kans geeft en dom van Gio dat hij niet Larson brengt als je ziet hoe Berghuis in de wedstrijd zit en gezocht wordt. Dat ligt helemaal aan Feyenoord zelf, maar doet niets af aan dat Kuipers en Feyenoord weer een ongelukkige combinatie is.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 17-09-2017 17:41 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
XXXVI
Blijf er echter wel bij dat Kuipers ontzettend inconsequent fluit. zie post van @ph4ge hierboven
Ik zou Kramer eruithalen voor Larsson en Vilhena voor Amrabat
edit: Nu ook weer. Amrabat werdt gestopt op eenzelfde manier als Hendrix net, maar nu geen geel?
[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 17:50 ]
Vorig jaar heeft erg veel van de tactische zwakheid van Gio verbloemd natuurlijk. Hij heeft een jaar lang op hetzelfde systeem kunnen teren waar hij tijdens de periode Advocaat voor gekozen had.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:44:
Hopen dat Gio wakker is.
En de stupiditeit houdt niet op: alleen Boetius in de spits nu en nog een niet scorende speler erbij.
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 17-09-2017 17:52 ]
Van Bronckhorst is gewoon erg conservatief. Ik denk dat hij Berghuis wisselen al lang in zn hoofd had, maar wisselen in de eerste helft 'hoort niet'.D-e-n schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:50:
[...]
Vorig jaar heeft erg veel van de tactische zwakheid van Gio verbloemd natuurlijk. Hij heeft een jaar lang op hetzelfde systeem kunnen teren waar hij tijdens de periode Advocaat voor gekozen had.
En de stupiditeit houdt niet op: alleen Boetius in de spits nu en nog een niet scorende speler erbij.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jammer dat die bal er weer niet in mag.
PSV angstig lijkt het ondanks de voorsprong in doelsaldo en man op het veld.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Gio is een trainer van de vorige eeuw. Die komt met dooddoeners als "vertrouwen geven" maar daar kom je er niet meer mee anno 2017.
Haps had hier totaal geen aandeel in, wordt zowat weg geworpen door tegenstander

Ze laten zich wel makkelijk vallen... let maar op de voeten. Er is zekers contact, maar dan op die manier vallen is gewoon theater.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:01:
yo, strafschop nr 2 gemist... en bedankt Kuipers!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat is zo, maar dan moet je er consequent wel of niet voor fluiten... Niet de ene keer wel en de andere keer niet. Als het nu geen geel/pingel was had ie Berghuis ook moeten laten staanHan schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:03:
[...]
Ze laten zich wel makkelijk vallen... let maar op de voeten. Er is zekers contact, maar dan op die manier vallen is gewoon theater.
[ Voor 79% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 18:07 ]
Net een overtreding in de 16 maar tegen PSV fluiten ho maar
Bij die rode kaart had die PSVer ook door kunnen lopen. Makkelijk vallen doet weinig af aan de overtreding.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:03:
Dat is zo, maar dan moet je er consequent wel of niet voor fluiten... Niet de ene keer wel en de andere keer niet. Als het nu geen geel/pingel was had ie Berghuis ook moeten laten staan
Feyenoord gewoon de bovenliggende partij, maar PSV wil ook reageren in plaats van domineren natuurlijk dus kan vertekenen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Feyenoord groot deel van de tweede helft toch echt de bovenliggende partij.
[ Voor 34% gewijzigd door Rubman op 17-09-2017 18:12 ]
Weer een enorme kans gemist..... Dit PSV verdient die 3 punten echt niet. Tijd rekken tegen 10 man
[ Voor 46% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 18:26 ]
Feyenoord heeft gewoon veel meer kwaliteit dan dit PSV en dat komt er nu uit, ondanks dat Feyenoord een extra wedstrijd in de benen heeft. Maar de bal is rond, als je zelf domme dingen doet en pech heb kan je hier zomaar verliezen.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:15:
Zou PSV zichzelf zo enorm hebben leeggespeeld de 1e helft?
Om Ambrabat kan Gio niet meer heen, speelt weer prima. Nu nog jezelf belonen.
Zoals @ph4ge aangeeft Amrabat verdient echt een basisplaats. Ik zeg voor Toornstra die toch weer in de grote wedstrijden wegzakt vind ik. Zoals hij samen speelt met El Ahmadi is gewoon leuk om naar te kijken.
Maarja Gio gaat Toornstra er niet af halen voor Amrabat
Die pas naar bassie bedoel ik onder andere, wordt een beetje een immers verhaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 17-09-2017 18:31 ]
Weggespeeld worden door 10 man terwijl je voorstaat. Met alle geluk van de wereld en nog wat extra heeft PSV geen tegengoal geslikt.
Ik hopp dat Feyenoord er nu echt eens een keer van leert, want het puntverlies bleek volledig onnodig
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 18:34 ]
Verwijderd
Edit: LoL, die Lammers speelt even 6 Feyenoorders uit in zijn uppie.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 18:35 ]
Gezien het tijdrekken en de houding van Cocu geloof ik niet dat dit gewoon het plan was.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:34:
Overdrijven is ook een vak. PSV kiest bewust voor de counter en hierdoor lijkt Feyenoord ook beter. Tuurlijk hebben ze meer kansen dan PSV gehad, maar het is voornamelijk de taktiek die het zo laat lijken.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:34:
Overdrijven is ook een vak. PSV kiest bewust voor de counter en hierdoor lijkt Feyenoord ook beter. Tuurlijk hebben ze meer kansen dan PSV gehad, maar het is voornamelijk de taktiek die het zo laat lijken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
... LOL

nee nee, Feyenoord heeft een beter doelsaldoSt@m schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:35:
Hop, en weer bovenaan.
[ Voor 54% gewijzigd door ph4ge op 17-09-2017 18:39 ]
En dit geloof je zelf?Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:34:
Heb je nog geen valide punt zien maken.
PSV speelde de tweede helft gewoon een stuk zwakker. Misschien teveel gegeven in de eerste helft?
Feyenoord met 10 man in de tweede helft 4 goede kansen op een doelpunt. PSV met 11 man 2 halve kansjes!?!
Bovenaan? Club uit Rotterdam blijft bovenaan staan op doelsaldoSt@m schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:35:
Hop, en weer bovenaan.
Overdrijven is een vak. Gebeurt aan beide kanten. Kansen benutten is ook een kwaliteit.. de rest mogen jullie allen zelf invullen.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:35:
[...]
geloof je het zelf nog? Ga lekker op fr12 trollen ofzo
Dat lijkt me een hel slecht idee. Amrabat is geen aanvallende middenvelder maar net als Vilhena en El Ahmadi een controlerende speler. Daar moet je er, zeker tegen mindere tegenstanders, geen drie van hebben. Twee is eigenlijk al veel. Ook scoort hij zelden.Rubman schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:30:
Zoals @ph4ge aangeeft Amrabat verdient echt een basisplaats. Ik zeg voor Toornstra die toch weer in de grote wedstrijden wegzakt vind ik.
Ik vind eigenlijk dat Gio hem nu ook niet had moeten brengen voor Kramer. Daar had je een scorende speler voor moeten brengen. Je moet, ook al wil je meer controle met tien man, scoren.
Kansen benutten is zeker een kwaliteit waarin Feyenoord vandaag tekort schoot.Vincent Dave schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:39:
[...]
Overdrijven is een vak. Gebeurt aan beide kanten. Kansen benutten is ook een kwaliteit.. de rest mogen jullie allen zelf invullen.
Laten we ook maar niet over die 2 pingels hebben die niet gegeven zijn.
Het spel uit de 2e helft stelt me wel gerust. Tegen kleine ploegen gaat dit Feyenoord weinig punten laten liggen met dit spel. En ook de top 5 ploegen kan je best wegspelen als Gio zijn tactiek nu eens meteen goed heeft. Dus zoals het in de 2e helft stond alleen dan met 11 man ( en dus GEEN KRAMER GIO! )
Tegen een sterke tegenstander of als je met een man minder speelt kan het wel. Je moet hem inderdaad niet voor Toornstra brengen.D-e-n schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:48:
[...]
Dat lijkt me een hel slecht idee. Amrabat is geen aanvallende middenvelder maar net als Vilhena en El Ahmadi een controlerende speler. Daar moet je er, zeker tegen mindere tegenstanders, geen drie van hebben. Twee is eigenlijk al veel. Ook scoort hij zelden.
Ik vind eigenlijk dat Gio hem nu ook niet had moeten brengen voor Kramer. Daar had je een scorende speler voor moeten brengen. Je moet, ook al wil je meer controle met tien man, scoren.
Larsson is nog niet volledig wedstrijdfit, wat niet wegneemt dat ik m wel had gebracht ipv BilalHan schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:50:
Ik snapte die wissel ook niet. Waarom Amrabat voor Kramer? Is Larsson geblesseerd?

Dit kan wel eens een lang seizoen worden waarna alle voetjes hopelijk weer op de grond staan. In Rotterdam noemen ze het zelfvertrouwen, zodra ze hetzelfde doen in Amsterdam heet het vreemd genoeg ineens arrogantie.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Wat is dit voor een onzin opmerking? Feyenoord is titelkandidaat. Wat is daar raar aan?OPSLAGHOND schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:52:
Dit kan wel eens een lang seizoen worden waarna alle voetjes hopelijk weer op de grond staan.
Als PSV Feyenoord nu had weggespeeld was ik het volledig met je eens. Het was echter een wereldwonder dat PSV als winnaar van het veld is gestapt. Feyenoord blijft met het vertoonde spel gewoon titelkandidaatOPSLAGHOND schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:52:
Zo, 1 wedstrijd in Europa en de eerste verliespunten zijn een feit.![]()
Dit kan wel eens een lang seizoen worden waarna alle voetjes hopelijk weer op de grond staan. In Rotterdam noemen ze het zelfvertrouwen, zodra ze hetzelfde doen in Amsterdam heet het vreemd genoeg ineens arrogantie.
WereldwonderLeon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:06:
[...]
Als PSV Feyenoord nu had weggespeeld was ik het volledig met je eens. Het was echter een wereldwonder dat PSV als winnaar van het veld is gestapt. Feyenoord blijft met het vertoonde spel gewoon titelkandidaat
Een wereldwonder dat het bij rust niet al 5-0 stond ja.
Feyenoord helemaal weggespeeld de 1e helft.
2e helft heeft PSV weer lekker op zn PSV's uitgespeeld..

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 17-09-2017 19:08 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Beide gewoon een directe rode kaart, net zoals het inkomen van Ramselaar op Amrabat waarbij hij bijna zijn hoofd van zijn romp af schopt.toolkist schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:11:
Zie die overtreding van Berghuis op de Jong nu pas, daarmee vergeleken deed Lozano vorige week echt helemaal niks...
Maar helaas komt Berghuis er mee weg door een fout van Kuipers en moet PSV Lozano missen, maar ach.. zonder Lozano zou PSV zeker weten verliezen van Feyenoordtoolkist schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:11:
Zie die overtreding van Berghuis op de Jong nu pas, daarmee vergeleken deed Lozano vorige week echt helemaal niks...
En Jan Arie met twee voeten vooruitJST94 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:12:
[...]
Beide gewoon een directe rode kaart, net zoals het inkomen van Ramselaar op Amrabat waarbij hij bijna zijn hoofd van zijn romp af schopt.
Ben niet anders gewend van hem in topwedstrijden. Ontzettend vaak inconsequent en mist belangrijke punten. Ik zie liever andere arbiters op topwedstrijden.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:18:
Kuipers heeft waardeloos gefloten vandaag.
Andere kant, al fluit Kuipers nog zo slecht. Toornstra had die bal vanaf 5 meter gewoon binnen moeten schieten. Nederlaag roep je volledig over jezelf af als je dat soort kansen mist.
Wel knap dat PSV de eerste 25 minuten zo speelde, niet makkelijk gezien de vorm van de laatste maanden.
Dan zie je toch dat de individuele kwaliteit net te kort schiet om het gewoon af te maken. Je mist Jörgensen best wel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee.JST94 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:12:
[...]
net zoals het inkomen van Ramselaar op Amrabat waarbij hij bijna zijn hoofd van zijn romp af schopt.
[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 17-09-2017 19:55 ]
De misplaatste arrogantie?D-e-n schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:02:
[...]
Wat is dit voor een onzin opmerking? Feyenoord is titelkandidaat. Wat is daar raar aan?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
Ik baal ervan dat ik hier niet eens meer van op kijk, de gemiddelde voetbalsupporter heb ik geen hoge dunk van op. Ongeacht de clubkleuren.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:06:
Feyenoord fans hadden blijkbaar staan zingen bij de overtreding op Luuk de Jong dat het zijn nek had moeten wezen. Die mensen sporen echt niet!
XXXVI
Welke misplaatste arrogantie bedoel je dan precies? Heb je bronnen?
Jij ook, kom eens met bronnen? En als je die niet hebt, laat die misplaatste haat posts op alles wat met Feyenoord te maken heeft even achterwege en doe gewoon normaal mee met de discussie of blijf liever weg als je dat niet kunt...Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:06:
Feyenoord fans hadden blijkbaar staan zingen bij de overtreding op Luuk de Jong dat het zijn nek had moeten wezen. Die mensen sporen echt niet!
[ Voor 53% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 20:25 ]
Die eerste heb ik mijn twijfels over, die tweede is olie dom en volkomen terecht.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:29:
mijn god. Die 1e was terecht....maar dit is echt bullshit.
Die Kuipers fluit als een PSVer
Wat betreft die eerste, het was een harde en ongelukkige botsing, maar er kwamen twee spelers onbesuisd invliegen. Zowel als De Jong als Berghuis. Je ziet aan de hele actie dat Berghuis, toen hij De Jong zag, moeite deed de onvermijdelijke botsing te voorkomen, oa door zijn benen in te trekken.
Gezien de gevolgen van de botsing denk ik dat iedereen vrede heeft met een gele kaart, maar eerlijk gezegd vind ik dat die kaart onterecht gegeven is. Dit was gewoon een erg ongelukkige botsing zonder enige opzet of gemeen spel.
Kuipers was wel de zwakste man op het veld vandaag. Wat zat die man er vaak naast. Twee 100% strafschoppen gemist en als klapper die actie waarbij Haps door twee psv'ers omvergekegeld wordt, de vrije trap tegen krijgt en vervolgens ook nog een kaart omdat hij iets te nadrukkelijk zijn verbazing laat merken.
Erg zure avond, maar vooral omdat Feyenoord zelf weer eens de eerste helft als warming-up gebruikte en voor de zoveelste keer vroeg in de wedstrijd op achterstand kwam. Gezien de tweede helft was een overwinning op basis van het spel gewoon mogelijk.
alles kan off-topic
Check de premier league stand, nummers 1 en 2 evenveel punten en exact hetzelfde doelsaldoFleximex schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:05:
Overigens grappig. Iets wat je niet vaak ziet. PSV en AZ hebben hetzelfde doelsaldo en aantal punten. Maar PSV heeft een beter onderling resultaat en staat daardoor tweede.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
http://voetbalflitsen.nl/...had-zijn-nek-moeten-wezenLeon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:24:
[...]
Welke misplaatste arrogantie bedoel je dan precies? Heb je bronnen?
[...]
Jij ook, kom eens met bronnen? En als je die niet hebt, laat die misplaatste haat posts op alles wat met Feyenoord te maken heeft even achterwege en doe gewoon normaal mee met de discussie of blijf liever weg als je dat niet kunt...
Veel kijkplezier!
Dank je wel voor de bron. Inderdaad een schande van die eencelligen. Nu voortaan meteen de bron meeposten he? En probeer een beetje positiever hier in het topic te posten. Je komt echt over als een enorme troll, en dat is jammer.

Even het liedje opgezocht:
Maar die verdomde Feyenoorders toch.Cheerio, cheerio, in Eindhoven zingen we zo,
Ajax moet dood en AZ moet kapot,
en zondag dan schoppen we Feyenoord verrot.

[ Voor 52% gewijzigd door JST94 op 17-09-2017 21:15 ]
https://www.vi.nl/audio/n...-bronckhorst-te-schrijven
De omzetting naar 4-1-3-1 van Gio werkte anders uitstekend. PSV werd door 10 man overklast, alleen jammer dat je jezelf vergeet te belonen.
Luister dat stukje maar eens, wordt het haarfijn in uitgelegt.JST94 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:21:
Wat kan Gio er aan doen dat Berghuis als een debiel zijn team benadeeld of dat onze captain niet meeloopt met zijn man (Pereiro)? Dat zijn gewoon individuele fouten.
De omzetting naar 4-1-3-1 van Gio werkte anders uitstekend. PSV werd door 10 man overklast, alleen jammer dat je jezelf vergeet te belonen.
Gio had never nooit met Kramer moeten beginnen, die kan er geen ruk van. Hij wisselt m noodgedwongen door die rode kaart en plots gaat het lopen als een gek en spelen de overige 10 PSV helemaal zoek.
Natuurlijk was die goal van Pereiro een dekfout, maar door zo te beginnen hielp Gio PSV wel in het zadel. Pas na een half uur spelen was Feyenoord de bovenliggende partij. Toen had PSV inmiddels wel een stel enorme kansen gehad.
Met Kramer speel je gewoon met een man minder. Tegen een NAC/Sparta etc kom je daar nog wel mee weg, maar tegen PSV is dat dodelijk.
Tegen City begint ie ook al met een debiele opstelling tegen de 5 middenvelders van Guardiola. En met Kramer notabene.
Ik denk echt dat als Jorgensen fit was geweest we gewoon dik van dit PSV hadden gewonnen. Omdat de rest van het elftal zo goed is dat ze de foute keuzes van Gio maskeren
De opstelling van PSV vond ik in ieder geval wel goed. Met Pereiro op 10 gebeurd er tenminste wat. Met Hendrix, V Ginkel en Ramselaar samen heb je überhaupt geen creativiteit op het middenveld. Je moet dan nog hameren op de uitgangspunten bij omschakelmomenten
Als je na nog geen 2 minuten al achter de feiten aanloopt door een fout van je captain kan je moeilijk Kramer de schuld geven. Hetzelfde geldt voor het verhaal over City, heb je gezien hoe die gasten lopen te ballen tegen Liverpool, ons en Watford? Dan kan je nog zo'n leuke tactiek uitdenken. Maar je krijgt gewoon op je broek. Simpel.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:26:
[...]
Luister dat stukje maar eens, wordt het haarfijn in uitgelegt.
Gio had never nooit met Kramer moeten beginnen, die kan er geen ruk van. Hij wisselt m noodgedwongen door die rode kaart en plots gaat het lopen als een gek en spelen de overige 10 PSV helemaal zoek.
Ik vind Kramer ook niks, maar ik vind het nogal makkelijk om hem direct de kop van jut te maken. Hij is niet de schuldige aan de zeer snelle tegengoals tegen City en PSV.
Het is niet zozeer de schuld van Cocu, PSV heeft gewoon een slechte, ongebalanceerde selectie. Veel succes daar wat van te maken. Ik zou buiten Lozano en heel misschien v Ginkel geen enkele PSV-er in Feyenoord hoeven te zien, en dat is flink wat jaar wel anders geweest.Chrosser schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:27:
Vind PSV (Cocu) juist het tactisch onbenul. Dat je het met 11 tegen 10 niet zo kunt omzetten dat je makkelijk onder de druk uit komt gevoetbald is toch gewoon erg slecht. Zelfs op mn twitter timeline riep iedereen al dat tegen 10 spelen niet voordelig voor PSV zou zijn.
De opstelling van PSV vond ik in ieder geval wel goed. Met Pereiro op 10 gebeurd er tenminste wat. Met Hendrix, V Ginkel en Ramselaar samen heb je überhaupt geen creativiteit op het middenveld. Je moet dan nog hameren op de uitgangspunten bij omschakelmomenten
Maar wel aan het feit dat de aanval niet in staat was gevaarlijk te worden zolang hij op t veld staat. Tegen City werdt je vooral overlopen op t middenveld, je weet dat er 5 middenvelders staan, en dan stel je er zelf maar 2 op. Dat is vragen om tegengoals. Zeker als je met Kramer erin iemand hebt die amper meedoet aan het spelJST94 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:30:
[...]
Ik vind Kramer ook niks, maar ik vind het nogal makkelijk om hem direct de kop van jut te maken. Hij is niet de schuldige aan de zeer snelle tegengoals tegen City en PSV.
Tegen PSV speelde je voor de rode kaart al met 10 man. Kramer inspelen = bal kwijt = aanval weg/counter PSV. Levensgevaarlijk.... waarom denk je dat PSV in de 1e helft het middenveld zo domineerde
[ Voor 30% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 21:34 ]
2e helft was Feyenoord met 10 man oppermachtig tegen PSV. PSV was bang 2e helft.
Het gaat bij het probleem van het Nederlandse voetbal altijd over gebrek aan geld, een slechte generatie en verdedigen maar het is de Hollandse trainersschool die aan een update toe is. We hebben de vernieuwingen in het voetbal compleet gemist.
Wanneer duikt de pers daar eens op?
@Leon Zwiers
Amrabat voor Kramer is handig bij PSV uit maar tegen de ploegen waar je zelf moet voetballen is dat echt een nogo. Twee verdedigende middenvelders is al veel maar drie tegen pakweg NAC of PEC gaat echt nergens over. Wie gaat die goals dan nog maken?
Gewoon Larsson erin als Kramer niet kan.
[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 17-09-2017 21:42 ]
Dat is ook maar hoe de wind waait. volgens de ''kenners'' zijn Botteghin en Van der Heijden opeens ook de messias van de verdediging. Terwijl ze een dik jaar geleden nog uitgelachen werden. Stuk voor stuk zijn het echt geen bijzondere voetballers (evenals PSV, daar absoluut niet van). Het was wel veruit het meest hechte collectief, dat heeft ze het kampioenschap opgeleverd en is grotendeels te danken aan GioLeon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:30:
[...]
Het is niet zozeer de schuld van Cocu, PSV heeft gewoon een slechte, ongebalanceerde selectie. Veel succes daar wat van te maken. Ik zou buiten Lozano en heel misschien v Ginkel geen enkele PSV-er in Feyenoord hoeven te zien, en dat is flink wat jaar wel anders geweest.
Bij VI pro gaan ze daar regelmatig wel op in.D-e-n schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:40:
Ik vind Gio en Cocu allebei tactisch ondermaats. Het is allemaal zo conservatief en ouderwets.
Het gaat bij het probleem van het Nederlandse voetbal altijd over gebrek aan geld, een slechte generatie en verdedigen maar het is de Hollandse trainersschool die aan een update toe is. We hebben de vernieuwingen in het voetbal compleet gemist.
Wanneer duikt de pers daar eens op?
[ Voor 25% gewijzigd door Chrosser op 17-09-2017 21:42 ]
Absoluut waar, alleen is Feyenoord dit seizoen wel de ploeg met de meeste kwaliteit op bijna elke positie een betere speler dan PSV. Ajax zit duidelijk in een soort overgangsfase ( en die naaien zichzelf met dat wanbeleid ) En wat er met PSV is gebeurd in 2 jaar tijd weet ik niet, maar goed is het niet. Hierop voortborduren en de defensie versterken ( en een goede 2e spits ) moet een volgende stap zijn.Chrosser schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:40:
[...]
Dat is ook maar hoe de wind waait. volgens de ''kenners'' zijn Botteghin en Van der Heijden opeens ook de messias van de verdediging. Terwijl ze een dik jaar geleden nog uitgelachen werden. Stuk voor stuk zijn het echt geen bijzondere voetballers (evenals PSV, daar absoluut niet van). Het was wel veruit het meest hechte collectief, dat heeft ze het kampioenschap opgeleverd en is grotendeels te danken aan Gio
Botteghin is een prima verdediger, hij kan alleen niet voetballen
@D-e-n Amrabat stichtte vandaag anders enorm veel gevaar met een enorme drang naar voren. Ik ben met je eens dat een Larsson waarschijnlijk aanvallend meer gaat toevoegen, maar ik denk niet dat Gio nog om Amrabat heenkan. De vraag is dan alleen wie hij slachtoffert. Toornstra niet, je enige aanvallende middenvelder. el Ahmadi niet, want dat is je aanvoerder en is wekelijks belangrijk.
Denk dat Vilhena misschien wel voor zijn plek zal moeten vrezen.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 21:47 ]
Ja, die jongens van Catenaccio hebben het daar wel over toch? Dat is een serieuze manier van journalistiek bedrijven die ook echt van deze tijd is. Dat zou ook op tv meer aandacht moeten krijgen. We lopen ook achter bij de BBC wat dat betreft.Chrosser schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:40:
[...]
Bij VI pro gaan ze daar regelmatig wel op in.
@Leon Zwiers
Amrabat kan gewoon rechtsback toch.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 17-09-2017 21:51 ]
grote lulkoek dit. Ik ben zeker fan van Jorgensen. Maar Kramer weet soms toch echt wel waardevol te zijn. Hij moet niet gaan hangen en sleuren. Maar hij is balvaster dan ik dacht.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:26:
[...]
Luister dat stukje maar eens, wordt het haarfijn in uitgelegt.
Natuurlijk was die goal van Pereiro een dekfout, maar door zo te beginnen hielp Gio PSV wel in het zadel. Pas na een half uur spelen was Feyenoord de bovenliggende partij. Toen had PSV inmiddels wel een stel enorme kansen gehad.
Met Kramer speel je gewoon met een man minder. Tegen een NAC/Sparta etc kom je daar nog wel mee weg, maar tegen PSV is dat dodelijk.
Tegen City begint ie ook al met een debiele opstelling tegen de 5 middenvelders van Guardiola. En met Kramer notabene.
Ik denk echt dat als Jorgensen fit was geweest we gewoon dik van dit PSV hadden gewonnen. Omdat de rest van het elftal zo goed is dat ze de foute keuzes van Gio maskeren
Jörgensen loopt al een tijdje ook niet lekker te ballen. Die is gewoon nog niet topfit. Die 1-0 achterstand had je niet aan Kramer te danken. Ook niet het gebrek aan grip aan het begin van de wedstrijd.
Bronck is niet tactisch de meest geniale coach. Doet weinig verrassends. Maar individuele fouten kun je weinig aan doen. En het was in mijn ogen ook zo dat ongeveer 10 minuten voor rood van Berghuis Feyenoord iets meer grip begon te krijgen.
Tegelijkgertijd hoop ik ook op meer speelminuten voor Amrabat en Sam Larsson.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Luxe probleem. Ik geloof alleen niet dat Vilhena zomaar uit de basis gehaald wordt. Boetius speelt ook veel beter dan ik verwacht had. Ik was ook niet echt gelukkig met het feit dat hij zou komen. Maar die jongen zorg voor enorm veel dreiging, en is een fijnere speler dan Elia.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:45:
[...]
Absoluut waar, alleen is Feyenoord dit seizoen wel de ploeg met de meeste kwaliteit op bijna elke positie een betere speler dan PSV. Ajax zit duidelijk in een soort overgangsfase ( en die naaien zichzelf met dat wanbeleid ) En wat er met PSV is gebeurd in 2 jaar tijd weet ik niet, maar goed is het niet. Hierop voortborduren en de defensie versterken ( en een goede 2e spits ) moet een volgende stap zijn.
Botteghin is een prima verdediger, hij kan alleen niet voetballen. v/d Heijden voldoet, maar het is geen weergaloos centrum nee. Speelt ook mee dat je links en rechtsback nu matiger is en ze meer onder druk komen dan vorig seizoen.
@D-e-n Amrabat stichtte vandaag anders enorm veel gevaar met een enorme drang naar voren. Ik ben met je eens dat een Larsson waarschijnlijk aanvallend meer gaat toevoegen, maar ik denk niet dat Gio nog om Amrabat heenkan. De vraag is dan alleen wie hij slachtoffert. Toornstra niet, je enige aanvallende middenvelder. el Ahmadi niet, want dat is je aanvoerder en is wekelijks belangrijk.
Denk dat Vilhena misschien wel voor zijn plek zal moeten vrezen.
Al met al een bijzondere wedstrijd. Je verliest door een paar individuele fouten. En laat met 10 man PSV thuis in zijn broek poepen.
By the way. Waarom kreeg van Ginkel geen kaart op het moment dat Haps hem wel kreeg. nogal
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Eerder 5 aanvallers en twee middenvelders (ook vrij duidelijk te zien in de meeste City wedstrijden dat alleen D Bruyne en Fernandinho tegenwoordig centraal staan). Als je iedereen een mannetje wilt geven was het zo onlogisch nog niet. Nelom op Bernardo Silva, Amrabat op Mendy, drie centraal op Aguero, Jesus en David Silva, Vilhena en El Ahmadi tov De Bruyne en Fernandinho.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:30:
Maar wel aan het feit dat de aanval niet in staat was gevaarlijk te worden zolang hij op t veld staat. Tegen City werdt je vooral overlopen op t middenveld, je weet dat er 5 middenvelders staan, en dan stel je er zelf maar 2 op. Dat is vragen om tegengoals. Zeker als je met Kramer erin iemand hebt die amper meedoet aan het spel
Enige is of je Kramer wel moest opstellen ipv Toornstra ... (Toornstra heeft zelf nog gezegd dat de reden is dat hij niet in de basis begon omdat het dan drie tegenover de twee van hun zou zijn).
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 17-09-2017 22:26 ]
Die twee buitenste mensen zijn toch meer wingback dan aanvaller.
Als je City ziet spelen zie je alleen De Bruyne en Fernandinho op het middenveld met niemand in de buurt, of het nou wingbacks of 'aanvallers' zijn, centraal op het middenveld kom je ze niet tegen ...D-e-n schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:26:
[...]
Die twee buitenste mensen zijn toch meer wingback dan aanvaller.
Aguero, Jesus, Bernardo en David Silva, en De Bruyne in de basis zijn gewoon 5 aanvallers/aanvallende middenvelders met ook nog eens twee zeer aanvallende wingbacks, in het centrum van het middenveld is het zo druk nog niet ... (maar tov eerdere seizoenen speelt dan nu De Bruyne centrale 'middenvelder', Fernandinho de andere CM/DM, twee naar binnen trekkende vleugels en twee overlappende wingbacks en één of twee centrale aanvallers)

Zoiets zou Feyenoord eruit zien met een driemans middenveld

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 18-09-2017 00:12 ]
Dit topic is gesloten.