Haha.Han schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:44:
[...]
Zou bijna denken dat je een Feyenoord aanhanger bent
Bij het schikkingsvoorstel is er geen sprake van een strafeis, de aanklager is voor het gemak op de stoelen van de eiser, verweerder en rechter gaan zitten om zo een voorstel te doen waar iedereen mee zou kunnen leven.
Ben je het er niet mee eens dan laat je de zaak behandelen en zal de aanklager in zijn rol als aanklager met een eis komen. (Bij jusititie werkt het niet anders)
Ben je het er niet mee eens dan laat je de zaak behandelen en zal de aanklager in zijn rol als aanklager met een eis komen. (Bij jusititie werkt het niet anders)
alles kan off-topic
Dus wanneer ik het schikkingsvoorstel van het CJIB niet accepteer en besluit om in beroep te gaan (lees: toetsing rechtelijke macht) dan verhoogt justitie de strafeis? Vreemd, ik werk veel voor zowel justitie als het openbaar ministerie, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Wel dat de rechtelijke macht na afweging van alle feiten zelf tot een hogere strafmaat komt, maar dat is niet vanwege een in tweede instantie verhoogde strafeis, die blijft altijd het zelfde zoals deze geëist in het voorstel waar tegen beroep is aangetekend.Ankona schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:51:
Bij jusititie werkt het niet anders
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ongeacht of het zo hoort vind ik het juist wel een goed signaal.
Om het snel af te handelen krijgen ze een voorstel van 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.
Wanneer je in beroep gaat vervalt die 1 voorwaardelijk, vind de tuchtcommissie dat de aanklager gelijk heeft heb je dus een extra wedstrijd aan je broek.
Zo voorkom je inderdaad onnodige beroepszaken om puur tijd te rekken of gewoon te etteren. Immers wanneer je 'onschuldig' zou zijn, wordt je als het goed is vrijgesproken of krijg je alsnog een lagere straf dan geeist.
Om het snel af te handelen krijgen ze een voorstel van 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.
Wanneer je in beroep gaat vervalt die 1 voorwaardelijk, vind de tuchtcommissie dat de aanklager gelijk heeft heb je dus een extra wedstrijd aan je broek.
Zo voorkom je inderdaad onnodige beroepszaken om puur tijd te rekken of gewoon te etteren. Immers wanneer je 'onschuldig' zou zijn, wordt je als het goed is vrijgesproken of krijg je alsnog een lagere straf dan geeist.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dus de voorwaardelijke eis is enkel een ruilmiddel en houdt geen stand bij een beroep?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zo gebruiken ze het nu wel jaHan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:26:
Dus de voorwaardelijke eis is enkel een ruilmiddel en houdt geen stand bij een beroep?
Nogmaals geen idee hoe dat met normaal recht gaat, maar goed het is ook geen normaal recht maar een tuchtcommissie van een voetbalbond, die stellen hun eigen regels op. Wat mij betreft schaffen ze het in beroep gaan gewoon af
Zo kan je het wel een beetje zien in deze situatie, maar het is niet alleen een ruilmiddel. De voorwaardelijke straf kan alsnog worden opgelegd in de vorm van een extra wedstrijd schorsing wanneer dezelfde speler binnen korte tijd eenzelfde actie doet.Han schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:26:
Zou diezelfde speler bijvoorbeeld voor de nieuwe actie (vergelijkbaar met de eerder bestrafte situatie) 2 wedstrijden krijgen, kan de voorwaardelijke straf van hiervoor daarbij worden opgenomen en de eis dus 3 wedstrijden worden.
Overigens is het denk ik helemaal niet zo raar dat dit op deze manier wordt gedaan: de aanklager geeft eigenlijk aan dat hij 3 wedstrijden schorsing wil, maar maakt daar 2 van en 1 voorwaardelijk. Deze is op dat moment een schikking, en de aanklager bepaald niet of iemand schuldig is of niet (niet in de letterlijke zin), maar doet een voorstel waarmee de speler/ club al dan niet akkoord kan gaan.
Bij niet akkoord wordt naar de schuldvraag gekeken en veranderd het voorstel van 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk naar 3 wedstrijden, wanneer de speler schuldig wordt bevonden. Immers is dan echt bepaald dat de speler schuldig is, waar dat bij de schikking nog niet het geval is. Dit is echter het voorstel, welke straf gegeven wordt is dan niet meer aan de aanklager en kan dus ook veranderd worden in een lagere (of zelfs hogere) straf.
Wel had ik zelf (als Feyenoorder) bij die actie wel het gevoel dat hij niet deze intentie had, wel hard maar niet overdreven, maar dat het heel ongelukkig was dat hij zo aan het glijden kwam. De intentie kan je natuurlijk alleen maar naar gissen, maar ik vond het er vooral ongelukkig uitzien.
Ten slotte: Wat de aanklager als schikking neerlegt lijkt volledig willekeurig, spelers die vaker vergelijkbare (strafbare) feiten plegen, mogen zwaarder bestraft worden en de basis straf is voor alle spelers altijd gelijk, dit voorkomt ook onduidelijkheid en ik vermoed vaak ook het in beroep gaan omdat de basis eis al vast ligt.
[ Voor 21% gewijzigd door jbdeiman op 15-09-2017 10:42 ]
Maar inmiddels is de eerste straf gehandhaaft, dus 2+1 voorwaardelijk
https://www.vi.nl/nieuws/...s-met-feyenoord-en-putten
https://www.vi.nl/nieuws/...s-met-feyenoord-en-putten
In Amerika is het een hele normale gang van zaken, in Belgie komt het ook veel voor, maar echte schikkingen komen in Nederland weinig voor, behalve als je heel rijk of een heel groot bedrijf bent en het gaat om een economisch delict. Buiten het strafrecht is een schikking te vergelijken met een compromis, beide partijen gaan niet voor hun hele gelijk naar de rechter omdat ze riskeren dat ze het niet krijgen en het heel veel geld en tijd kost om het te krijgen. Dat is ook de gedachte van de aanklager van de KNVB, een schikking is een iets lagere straf dan hij denkt dat je anders zou krijgen zodat een procedure voorkomen kan worden.Han schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:15:
Dus wanneer ik het schikkingsvoorstel van het CJIB niet accepteer en besluit om in beroep te gaan (lees: toetsing rechtelijke macht) dan verhoogt justitie de strafeis? Vreemd, ik werk veel voor zowel justitie als het openbaar ministerie, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Wel dat de rechtelijke macht na afweging van alle feiten zelf tot een hogere strafmaat komt, maar dat is niet vanwege een in tweede instantie verhoogde strafeis, die blijft altijd het zelfde zoals deze geëist in het voorstel waar tegen beroep is aangetekend.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik snap wel wat een 'voorwaardelijke straf' betekend, alleen bevreemd het mij dat het als 'ruilmiddel' wordt gebruikt. Wanneer je het schikkingsvoorstel niet accepteert dan wordt deze 'voorwaardelijke straf' bij de onvoorwaardelijke eis opgeteld, tenminste, dat werd geopperd hier.jbdeiman schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:34:
Zo kan je het wel een beetje zien in deze situatie, maar het is niet alleen een ruilmiddel. De voorwaardelijke straf kan alsnog worden opgelegd in de vorm van een extra wedstrijd schorsing wanneer dezelfde speler binnen korte tijd eenzelfde actie doet.
Zou diezelfde speler bijvoorbeeld voor de nieuwe actie (vergelijkbaar met de eerder bestrafte situatie) 2 wedstrijden krijgen, kan de voorwaardelijke straf van hiervoor daarbij worden opgenomen en de eis dus 3 wedstrijden worden.
Want de tuchtcommissie kan geen 'voorwaardelijke straf' toevoegen aan de uitspraak? Dat kan het dus wel. Dus de eis had in deze gewoon vanaf het begin 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk moet zijn en niet eerst een lichtere en pas nadat er beroep tegen aan wordt getekend een zwaardere straf eisen. Echt een vreemde manier van dit.Overigens is het denk ik helemaal niet zo raar dat dit op deze manier wordt gedaan: de aanklager geeft eigenlijk aan dat hij 3 wedstrijden schorsing wil, maar maakt daar 2 van en 1 voorwaardelijk. Deze is op dat moment een schikking, en de aanklager bepaald niet of iemand schuldig is of niet (niet in de letterlijke zin), maar doet een voorstel waarmee de speler/ club al dan niet akkoord kan gaan.
Bij niet akkoord wordt naar de schuldvraag gekeken en veranderd het voorstel van 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk naar 3 wedstrijden, wanneer de speler schuldig wordt bevonden. Immers is dan echt bepaald dat de speler schuldig is, waar dat bij de schikking nog niet het geval is.
Hoe dan ook, het hoger beroep van PSV tegen de schorsing van Hirving Lozano is geweest en de tuchtcommissie heeft een straf opgelegd van twee wedstrijden schorsing plus één wedstrijd voorwaardelijk. De uitspraak is conform het eerste schikkingsvoorstel.
Ik geef volgens mij ook aan dat de commissie prima een voorwaardelijke straf kan laten staan. Wat ik aan wil geven is dat de aanklager de eis verhoogd, maar daar hoeft de commissie helemaal niets mee te doen. In eerste instantie wil de aanklager d.m.v. een "lichtere" minimale eis dat deze schikking geaccepteerd wordt, zonder dat de commissie hierover moet oordelen.Han schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:44:
[...]
Ik snap wel wat een 'voorwaardelijke straf' betekend, alleen bevreemd het mij dat het als 'ruilmiddel' wordt gebruikt. Wanneer je het schikkingsvoorstel niet accepteert dan wordt deze 'voorwaardelijke straf' bij de onvoorwaardelijke eis opgeteld, tenminste, dat werd geopperd hier.
[...]
Want de tuchtcommissie kan geen 'voorwaardelijke straf' toevoegen aan de uitspraak? Dat kan het dus wel. Dus de eis had in deze gewoon vanaf het begin 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk moet zijn en niet eerst een lichtere en pas nadat er beroep tegen aan wordt getekend een zwaardere straf eisen. Echt een vreemde manier van dit.
Hoe dan ook, het hoger beroep van PSV tegen de schorsing van Hirving Lozano is geweest en de tuchtcommissie heeft een straf opgelegd van twee wedstrijden schorsing plus één wedstrijd voorwaardelijk. De uitspraak is conform het eerste schikkingsvoorstel.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar het uitgangspunt achter een eerste (iets lichtere) eis van de aanklager is dat juist niet alles door de commissie moet worden beoordeeld. Anders kan je beter direct naar de commissie gaan en een eis van 3 wedstrijden neerleggen. Nu is 't de keuze aan de club/ speler of ze het risico willen lopen toch 3 wedstrijden te krijgen, wanneer ze eigenlijk zeker zijn dat een schorsing terecht is.
Maar zoals gezegd vind ik de hele aanklacht in deze nogal overdreven en als er al een schorsing uit moest komen (vind ik van niet, was vooral ongelukkig ivm de glijpartij) zou dit max 1 wedstrijd zijn geweest.
Yep ik was in Rome en er waren een man of 100 a 150 max die zich zwaar misdroegen en op de media toen daar werd LETTERLIJK verteld dat het leek dat alle supporters plunderend, slopend en verkrachtend door de straten liepen. Dit is precies een soort gelijk iets. Al gaat de Engelse politie 100x beter met dit soort lastposten om dan de Italianen doen. In Italie slaan ze eerst en dan praten en in Engeland praten ze eerst voordat ze gaan slaan.JST94 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:50:
[...]
Haha.Maar het is wel zo, zie bijvoorbeeld Feyenoord in Rome, als ik de krant moest geloven was het een gigantische veldslag daar. Net zoals gister in Engeland, of liepen honderden PSV'ers geld te smijten naar zwervers.
Ondertussen, na jaren bezoek aan Nederlandse en Buitenlandse stadions, weet ik dat je de media op dit gebied moet snappen om te begrijpen ;-)
Er zijn 3 stappen in het proces:Han schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:44:
Dus de eis had in deze gewoon vanaf het begin 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk moet zijn en niet eerst een lichtere en pas nadat er beroep tegen aan wordt getekend een zwaardere straf eisen. Echt een vreemde manier van dit.
1) schikking
2) tuchtcommissie
3) beroep
Bij stap 1 doet de aanklager een voorstel om stap 2 te voorkomen, om dat aantrekkelijk te maken is dit lager dan wat de aanklager denkt dat de werkelijke straf zou worden bij 2. Gaat de club toch naar 2, dan komt de eis van de aanklager die gelijk is aan wat de aanklager denkt dat de straf moet zijn.
PSV dacht aan 0 wedstrijden schorsing. De aanklager dacht aan 3+1 maar deed als schikkingsvoorstel 2+1, PSV vond dat nog steeds teveel. De tuchtcommissie vond 3+1 teveel en is uiteindelijk op 2+1 geland, wat toevallig gelijk was aan het schikkingsvoorstel. De gang van zaken is dus prima volgens het boekje.
Er is (nog) geen sprake van stap 3, beroep. Zover zal het wel niet komen want voor PSV heeft het geen zin terwijl ze het risico lopen dat de straf juist zwaarder wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 15-09-2017 11:58 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het is raar dat:
- de uitspraken van Dumfries en Schaars niet meegenomen worden door tuchtcommissie.
- de uitspraak van 2+1 wedstrijden nog steeds is op basis van een tackel met twee benen. De tackel is overduidelijk een met één been (wel noppen naar voren) en het stambeen dat wegglijdt doet niet eens mee en raakt niks.
- op het wedstrijdformulier staat dat Dumfries gewisseld vanwege een blessure door de actie van Lozano terwijl dit niet is.
- er op twee formulieren foutieve wedstrijden (Heerenveen - Zwolle en Groningen - Zwolle) stonden.
- de grensrechter veel dichterbij, met beter zicht, staat dan Blom in de wedstrijd zijn vlag omlaag houdt, maar achteraf verklaart een tackle met twee benen naar voren geconstateerd te hebben.
- de uitspraak niet is gedaan op het feit dat Lozano Dumfries hem raakt maar het gevaarlijk spel is. Iemand vol tegen de enkels schoppen is dus minder erg dan iemand niet raken (maar dat er wel een kans is dat iemand hard geraakt wordt)
De tuchtcommissie moet een solide onafhankelijke commissie zijn, maar het lijkt net alsof ze na de beroepen van Feyenoord en vrijspraken van Feyenoord spelers vorig jaar zoiets hebben van: "Dit laten we ons niet nog eens gebeuren. We geven een signaal af".
Dit riekt een beetje naar competitievervalsing. Er zijn deze competitie veel ergere overtredingen geweest.
Wat dacht je van deze: http://www.soccernews.nl/...toffer_van_bizarre_charge
Drie wedstrijden schorsing. En dit is i.t.t. Lozano wel wat meer dan schrampen. Verder stapt Peersman nog op Cassierra (niet in filmpje).
Of wat dacht je van het spugen van Locadia iets wat niet eens in het heetst van de strijd gedaan werd. Eigenlijk veel erger.
Eén wedstrijd was op zijn plaats geweest. Maar 2+1 wedstrijden slaat nergens op en valt gewoon niet uit te leggen.
- de uitspraken van Dumfries en Schaars niet meegenomen worden door tuchtcommissie.
- de uitspraak van 2+1 wedstrijden nog steeds is op basis van een tackel met twee benen. De tackel is overduidelijk een met één been (wel noppen naar voren) en het stambeen dat wegglijdt doet niet eens mee en raakt niks.
- op het wedstrijdformulier staat dat Dumfries gewisseld vanwege een blessure door de actie van Lozano terwijl dit niet is.
- er op twee formulieren foutieve wedstrijden (Heerenveen - Zwolle en Groningen - Zwolle) stonden.
- de grensrechter veel dichterbij, met beter zicht, staat dan Blom in de wedstrijd zijn vlag omlaag houdt, maar achteraf verklaart een tackle met twee benen naar voren geconstateerd te hebben.
- de uitspraak niet is gedaan op het feit dat Lozano Dumfries hem raakt maar het gevaarlijk spel is. Iemand vol tegen de enkels schoppen is dus minder erg dan iemand niet raken (maar dat er wel een kans is dat iemand hard geraakt wordt)
De tuchtcommissie moet een solide onafhankelijke commissie zijn, maar het lijkt net alsof ze na de beroepen van Feyenoord en vrijspraken van Feyenoord spelers vorig jaar zoiets hebben van: "Dit laten we ons niet nog eens gebeuren. We geven een signaal af".
Dit riekt een beetje naar competitievervalsing. Er zijn deze competitie veel ergere overtredingen geweest.
Wat dacht je van deze: http://www.soccernews.nl/...toffer_van_bizarre_charge
Drie wedstrijden schorsing. En dit is i.t.t. Lozano wel wat meer dan schrampen. Verder stapt Peersman nog op Cassierra (niet in filmpje).
Of wat dacht je van het spugen van Locadia iets wat niet eens in het heetst van de strijd gedaan werd. Eigenlijk veel erger.
Eén wedstrijd was op zijn plaats geweest. Maar 2+1 wedstrijden slaat nergens op en valt gewoon niet uit te leggen.
Bij de zaken rond Feyenoord is al gebleken dat de tuchtcommissie gewoon zelf naar de beelden kijkt en afweegt wat ze de overtreding waard vinden, maar al het andere bewijs (er van uitgaande dat er tenminste 2 bewijsstukken zijn), zeker van de administratieve kant, nauwelijks meeweegt.Fleximex schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:30:
EDIT: Jorgenson mist in ieder geval PSV uit, ADO thuis, NAC thuis, Napoli uit en AZ uit. Fijn dat kunstgras.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 15-09-2017 14:46 ]
Ik vraag mij toch af welke spelers er van Feyenoord vorig seizoen zijn vrijgesproken. Feyenoord heeft vorig seizoen geen enkele rode kaart gepakt (In de Eredivisie). Op basis van videobeelden is alleen Vilhena terecht geschorst, maar qua vrijspraken staat mij niks bij.
[ Voor 51% gewijzigd door JST94 op 15-09-2017 14:28 ]
@Hackus wat is het programma?

Ja @Hackus ..... je loopt achter man!
Eredivisie speelronde 5
16.09. 18:30 Excelsior v Heerenveen
16.09. 19:45 NAC v FCGroningen
16.09. 19:45 RodaJC v Willem II
16.09. 20:45 PECZwolle v Heracles
17.09. 14:30 ADO Den Haag v Ajax
17.09. 14:30 FCTwente v FCUtrecht
17.09. 16:45 PSV v Feyenoord
17.09. 16:45 Vitesse v VVV-Venlo
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vanavond eens kijken of Sp-ar-ta weer kan stunten, na die 1-0 tegen Twente.
Hhet spel van Sparta was erg prettig om te zien, afgelopen zondag - alhoewel, ik denk dat de staat van ontbinding van Twente eerder de oorzaak was dan het fijne spel van Sparta.
Robert Mühren had zijn benen uit de knoop na de rust, dat scheelde wel - in de eerste helft raakte hij bijzonder weinig pepernoten... .
Hhet spel van Sparta was erg prettig om te zien, afgelopen zondag - alhoewel, ik denk dat de staat van ontbinding van Twente eerder de oorzaak was dan het fijne spel van Sparta.
Robert Mühren had zijn benen uit de knoop na de rust, dat scheelde wel - in de eerste helft raakte hij bijzonder weinig pepernoten... .
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
FTFYHackus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:34:
Eredivisie speelronde 5
15.09 20:00 Sparta v AZ
Weghorst mist twee keer binnen een minuut een penalty lol. Wel dom dat de eerste penalty over moest omdat de keeper te snel van zijn lijn kwam. Ja het is volgens de spelregels, maar die worden zelden door de arbitrage nageleefd. Net als dat je bij een penalty niet mag stoppen in je aanloop. Daar wordt ook zelden voor gefloten. Of te vroeg inlopen. Ach ja
En daarbij, het was imho überhaupt geen pingel.Fleximex schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:45:
Weghorst mist twee keer binnen een minuut een penalty lol. Wel dom dat de eerste penalty over moest omdat de keeper te snel van zijn lijn kwam. Ja het is volgens de spelregels, maar die worden zelden door de arbitrage nageleefd. Net als dat je bij een penalty niet mag stoppen in je aanloop. Daar wordt ook zelden voor gefloten. Of te vroeg inlopen. Ach ja
De arbitrage staat - imho, voor zover wij het kunnen beoordelen zonder herhaling - echt te schutteren. Buitenspel geven waar het zeer zeker de schutter niet is die evt. buitenspel staat... vrije trappen geven voor eenzijdige glijpartijen, duwen van één partij onbestraft laten...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
@dutchgio
Bedankt voor het aanvullen 👍
Bedankt voor het aanvullen 👍
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik ben zelf benieuwd naar PEC v Heracles en PSV v Feyenoord.
En het is mooi dat Wout Weghorst zijn gram wist te behalen met 2 goals, na de gemiste penalty's.
Hij kan zo voor het NL elftal geselecteerd worden..
PEC v Heracles is een mooie regio derby, en Feyenoord na dinsdag hoe ze hersteld zijn van dat verlies.
En het is mooi dat Wout Weghorst zijn gram wist te behalen met 2 goals, na de gemiste penalty's.
Hij kan zo voor het NL elftal geselecteerd worden..
PEC v Heracles is een mooie regio derby, en Feyenoord na dinsdag hoe ze hersteld zijn van dat verlies.
Ho even, niet te hard. Weghorst in Oranje? Het materiaal wat we hebben laat te wensen over, maar Wout Weghorst zit nog wel ver onder dat niveau. Dost, Huntelaar, Van Persie, zelfs Jansen zijn beter dan Wout Weghorst.
Het KAN maar zo.JanW schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:14:
Ho even, niet te hard. Weghorst in Oranje? Het materiaal wat we hebben laat te wensen over, maar Wout Weghorst zit nog wel ver onder dat niveau. Dost, Huntelaar, Van Persie, zelfs Jansen zijn beter dan Wout Weghorst.
Roda gaat het dit seizoen echt bizar zwaar krijgen.
Roda mag er direct naar de plastic divisie, Twente mag van mij blijven aangezien die op echt gras spelen.
alles kan off-topic
City btw nu ook Watford met 6-0 afgedroogd. Die lui zijn dus gewoon echt goed. Het blijft jammer, maar een schande ga ik het steeds minder vinden.
Niks ervan, die mogen nog degraderen ivm dat financiële gedoe van afgelopen seizoenen.Ankona schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:47:
Roda mag er direct naar de plastic divisie, Twente mag van mij blijven aangezien die op echt gras spelen.
Nou, Dolberg eindelijk op de bank. Beter laat dan nooit van die Keizer. Snap alleen niet wat ie toch met die vleugels doet.... Nu weer Neres op de bank. Geeft die jongen lekker vertrouwen zo
Die Keizer dacht laatst dat ze goed gespeeld hadden, dat dacht hij. Als Ajax coach verwacht ik meer dan dat 'ie dat denkt
Domme Kluivert, krijgt een gerechte gele kaart.
XXXVI
Kluivert is iets te gebrand om te presteren, eerst al een overtreding en nu meteen geel na een duik.
Kluivert gaat zo z'n 2e geel pakken, fucking stom
Die actie van v/d Beek was eigenlijk een beetje rood als je die Mexicaan van PSV voor hetzelfde uit t veld stuurt.
Die arme Immers uit de wedstrijd schoppen
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 14:37 ]
Had ook gewoon Neres moeten laten staan na een prima wedstrijd tegen PEC, geef hem eens een paar wedstrijden achter elkaar vertrouwen.
Als v/d Beek daarvoor niet een flinke duw zou krijgen wel ja, maar Nijhuis stond er ook bovenopLeon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:36:
Die actie van v/d Beek was eigenlijk een beetje rood als je die Mexicaan van PSV voor hetzelfde uit t veld stuurt.
Ach die 1e overtreding was niks spannends. Gewoon een klein zetje in een duel, die gebeuren er zoveel in een wedstrijd. Geel voor schwalbe was natuurlijk helemaal terecht.dutchgio schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:35:
Kluivert is iets te gebrand om te presteren, eerst al een overtreding en nu meteen geel na een duik.
Ondertussen Twente 2-0 voor tegen Utrecht, kunnen toch nog voetballen.
serieusdutchgio schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:48:
Ondertussen Twente 2-0 voor tegen Utrecht, kunnen toch nog voetballen.
Lol... die charge van achter door Beugelsdijk op Huntelaar is blijkbaar geen gele kaart waard
Vergelijkbaar met Donny zn actie op Immers, ookal werd Donny daarvoor uit balans gebracht.Han schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:50:
Lol... die charge van achter door Beugelsdijk op Huntelaar is blijkbaar geen gele kaart waard
Nijhuis heeft altijd zn eigen set regels mbt 'mannelijk voetbal'.
Inderdaad, hij is net goed bezig en mag nu opeens weer banken.dutchgio schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:37:
Had ook gewoon Neres moeten laten staan na een prima wedstrijd tegen PEC, geef hem eens een paar wedstrijden achter elkaar vertrouwen.
Kluivert is een vriendje van z'n Jong Ajax tijd, dus Keizer zal altijd voor Kluivert gaan.Deadsy schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:55:
[...]
Inderdaad, hij is net goed bezig en mag nu opeens weer banken.
Als die spelers toch eens iets gaan doen met die passjes van Ziyech scoort Ajax minimaal 5 keer per potje
Gaat vrij makkelijk zo ja.
Iets scherper afronden, een bekend kwaaltje, en je staat zo met grote cijfers voor.
Iets scherper afronden, een bekend kwaaltje, en je staat zo met grote cijfers voor.
Denk dat ADO niet zal degraderen maar dat ze er net boven blijven. Roda is te slecht.
Verdorie zeg, geef een van die gasten toch rood. Aso lui

XXXVI
Die Beugelsdijk had er al lang met rood af gemoeten, wat een hork
Dit is weer het ADO wat ik ken, wel verrassend dat Nijhuis zowaar al met geel strooit
Het is Nijhuis he, dat het al een kaart was, is al een wondertoolkist schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:10:
Daar komt ie goed weg, kun je ook als natrappen zien...
Twente 3-0. Jan van Halst kan maandag zijn carriere als analist nieuw leven in blazen.
Tja, dit gaat een grote uitslag worden voor Ajax denk ik zo. ADO kan alleen maar schoppen en komen compleet niet aan voetballen toe. Die gaan ook niet met 11 man eindigen. Ajax speelt degelijk.
edit: WTF Utrecht..........

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 17-09-2017 15:12 ]
Nu alleen de doelpunten nog. Zo lang we er niet meer scoren kam het nog prima fout gaan. Laten we maar eens beginnen met het wisselen van Kluivertje, die lijkt er veel te makkelijk over te denken.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:11:
Tja, dit gaat een grote uitslag worden voor Ajax denk ik zo. ADO kan alleen maar schoppen en komen compleet niet aan voetballen toe. Die gaan ook niet met 11 man eindigen. Ajax speelt degelijk.
En waarom gaat Frenkie de bal nou weer helemaal brengen, speel toch eens eerder....
Je kunt De Jong zo als buitenspeler opstellen. Die blijft maar lopen tot aan de achterlijn...
Mag elke keer ver komen, maar gaat dan inderdaad net te ver. De pass om iemand weg te sturen blijft uit.
Mag elke keer ver komen, maar gaat dan inderdaad net te ver. De pass om iemand weg te sturen blijft uit.
Younes ook weer onzichtbaar/slecht. Beide vleugels doen het niet goed bij Ajax. Dat uitgerekend Veltman de ban moet breken zegt opzich genoeg. Huntelaar zal in de 2e helft ook nog wel een goal maken, die was er al 2 keer dichtbij.
ADO moet je nog niet uitvlakken, want 1-0 is een linke stand, maar als Ajax er rap eentje bijprikt is het klaar. Dit ADO kan niet op tegen Ajax
ADO moet je nog niet uitvlakken, want 1-0 is een linke stand, maar als Ajax er rap eentje bijprikt is het klaar. Dit ADO kan niet op tegen Ajax
Juist zijn voetballende vermogen wil je vanuit het middenveld hebben omdat je dan een overtal situatie kan creëren. Hij loopt zo drie man voorbij zonder probleemdutchgio schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:18:
Je kunt De Jong zo als buitenspeler opstellen. Die blijft maar lopen tot aan de achterlijn...
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 17-09-2017 15:24 ]
Hadden ze bij Ajax nu maar een andere buitenspeler, die het de laatste tijd wel leuk gedaan heeft.Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:23:
Younes ook weer onzichtbaar/slecht. Beide vleugels doen het niet goed bij Ajax. Dat uitgerekend Veltman de ban moet breken zegt opzich genoeg. Huntelaar zal in de 2e helft ook nog wel een goal maken, die was er al 2 keer dichtbij.
Ik dacht altijd dat ik Sylvana Simons zag lopen als hij speelde.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:35:
Vilhena heeft het gekleurde haar eraf. Eindelijk volwassen geworden!
Het wordt tijd om in te grijpen. Kluivert en Younes doen totaal niet mee, tijd voor Cerny en Neres
Of gewoon Dolberg voor Younes.
Je moet wel iets doen, anders is het weer afwachten tot de 1-1 en dan met een noodgreep nog proberen te winnen.
Je moet wel iets doen, anders is het weer afwachten tot de 1-1 en dan met een noodgreep nog proberen te winnen.
Wat een held die Nijhuis...
Met Dolberg op links hoef je van die kant helemaal weinig te verwachten, Dolberg blijft echt niet aan de zijkant hangen.dutchgio schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:47:
Of gewoon Dolberg voor Younes.
[ Voor 87% gewijzigd door toolkist op 17-09-2017 15:48 ]
Jezus wat een schoppers.. En die bal net weg gooien.. aso lui
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Wat zou Keizer gezegd hebben in de rust. Laat ze maar een beetje voetballen, anders is het zo zielig voor ze? ADO is nu gewoon beter
Wedstrijd volledig gekanteld, mede doordat je in de eerste helft het niet afmaakt.
Kluivert denkt dat ie overal mag lopen behalve rechtsbuiten.dutchgio schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:53:
Wedstrijd volledig gekanteld, mede doordat je in de eerste helft het niet afmaakt.
De Jong kont weer letterlijk elke bal persoonlijk afgeven, ipv een keer een bal over meer dan 5m te passen.
Younes doet niet mee, stopt ook standaaard halverwege met meeverdedigen, als ie uberhaupt al meeloopt..
En de trainer laat het allemaal gebeuren....
Was die alweer bijna. Zie je ook niet aankomen...
OHHHHH WAT EEN VERDIENDE GOAL!!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Zelden zon onverdiende gelijkmaker gezien. De kansloze staf roept het af door met zon kansloze verdediging achteruit te gaan lopen

XXXVI
Was jij het niet die een simple overwinning voor Ajax voorspelde?Leon Zwiers schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:58:
Weer bijna goal voor ADO. Ajax wankelt......
Tja. De vraag was al wanneer, dat ie kwam was wel duidelijk.
Lekkere goal hoor...
Waarom laat Keizer het nou weer gebeuren? Ziet ie nou totaal niet dat dit eraan zit te komen?
Waarom laat Keizer het nou weer gebeuren? Ziet ie nou totaal niet dat dit eraan zit te komen?
Typisch Ajax . Typisch. Niet kunnen afmaken, gefrustreerd door Nijhuis, en dan krijg je hem om je oren.
Keizer heeft niet het inzicht, Spijkerman ook niet.
Kansloos.
Kansloos.
Dus ie ie verdiend toch? Aparte redenering heb jij...ephymerous schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:02:
Zelden zon onverdiende gelijkmaker gezien. De kansloze staf roept het af door met zon kansloze verdediging achteruit te gaan lopen
Jazeker, als ze niet na de 1e helft waren gestopt met voetballen was dat natuurlijk ook gewoon gebeurtjaapstobbe schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:02:
[...]
Was jij het niet die een simple overwinning voor Ajax voorspelde?
hij bedoelde vast onnodigtoolkist schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:03:
[...]
Dus ie ie verdiend toch? Aparte redenering heb jij...
DUGG
Ik zeg ook niets meertoolkist schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:03:
[...]
Dus ie ie verdiend toch? Aparte redenering heb jij...
[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 17-09-2017 16:05 ]
XXXVI
Dit topic is gesloten.