Hopelijk gaat die in beroep. PSV moet wel punten pakken tegen Feyenoord.
Niet? Kijk eens naar z'n rechterbeen, gestrekt met noppen vooruit. Absoluut rood. Boeiend of ie dan struikelt of niet, dit is een schenenbreker als je em verkeerd raakt.
Verwijderd
In beroep gaan lijkt mij niet meer dan terecht. Dit is niks opzet en ook niet spijkerhard inkomen.
Ik heb nog een paar keer de herhaling bekeken. Je kan rood geven hiervoor. Noppen vooruit, vol op de voet. Domme onbesuide actie
Precies dat.Leon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:14:
Ik heb nog een paar keer de herhaling bekeken. Je kan rood geven hiervoor. Noppen vooruit, vol op de voet. Domme onbesuide actie
Of ie het expres doet of niet maakt verder geen zak uit, als je uitglijdt en daarmee een doorgebroken speler neerhaalt krijg je ook gewoon rood. Of net als Sane gisteren bij Liverpool, als je ergens ver buiten de 16 de keeper raakt met je voet vooruit op hoofdhoogte.
https://twitter.com/TheYorin/status/906837218823753728
Kijk m nog maar een paar keer na zou ik zeggen aan de twijfelaars
Ik zie hier niet echt rood in eigenlijk.
Hoe kun je hier géén rood in zien?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Raakt hem niet eens.. Niets aan de hand, zeker geen rode kaart. Gebeuren wel ergere dingen op het veld.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
rechter been, kijk maar in die 2e camerahoek. Door die 1e hoek ging ik ook twijfelen, maar hij stampt met noppen vooruit vol op de enkel/wreef van Dumfries. Je kan hier best rood voor geven, maar je kan met geel wegkomen als je geluk hebt omdat ie best sneaky is.
Vanuit 1 hoek gezien, en jij trekt je conclusies?Leon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:19:
https://twitter.com/TheYorin/status/906837218823753728
Edit: ik zie maar 1 camerahoek.
[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 10-09-2017 13:23 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hij komt was harder in ja, maar voor zover die beelden laten zien uit de tweet stapt hij alleen met wat snelheid op de voet van de Heerenveen speler en glijdt dan uit. Geel hooguit.dvdkiwi schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:21:
Hoe kun je hier géén rood in zien?
Vanaf seconde 12 krijg je die close upcarpebios schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:22:
[...]
Vanuit 1 hoek gezien, en jij trekt je conclusies?
Edit: ik zie maar 1 camerahoek.
Kijk seconde 8 uit die tweet maar eens rustig na (balkje heen en weer slepen). Hij springt 't duel in met z'n been naar voren.Terranova schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:22:
[...]
Hij komt was harder in ja, maar voor zover die beelden laten zien uit de tweet stapt hij alleen met wat snelheid op de voet van de Heerenveen speler en glijdt dan uit. Geel hooguit.
@St@m Ik ben benieuwd wat je dan wel rood vindt...
Genoeg..toolkist schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:24:
[...]
@St@m Ik ben benieuwd wat je dan wel rood vindt...
Wordt gewoon geseponeerd.
Maar PSV ging deze wedstrijd waarschijnlijk toch niet winnen, dus maakt niet zoveel uit.
[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 10-09-2017 13:27 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zie het, slechte intentie, maar hij raakt hem niet. Ik zou zeggen geel, maar kan mij in rood ook wel vinden, omdat de intentie er is.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wauw daar hebben we wat aan.
Noppen vooruit mag in ieder geval?
Verwijderd
Hij landt met zijn noppen in het gras en lijkt hem niet te raken. Ik zie er nog steeds geen rood in.
Ja hoor.toolkist schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:27:
[...]
Wauw daar hebben we wat aan.
Noppen vooruit mag in ieder geval?
Gelukkig vind verder niemand het rood van al mijn Ajax en Feyenoord vrienden, Bruggink vind het ook geen rood. Een tweetal tweakers die extreem voor Ajax en Feyenoord zijn en vooral anti-PSV vinden het rood.. be my guest
Nogmaals, er zijn wel ergere overtredingen. Hier was vrij weinig aan de hand. Mooi stukje theater en een scheids die het nooit kan laten om een rare beslissing te nemen.
Of het nou rood is of niet... Dit is toch geen verdedigen!
Enigste wat je hiermee bereikt is een onnodige kaart, in dit geval rood. Waarmee je team nog extra in de steek laat.
Enigste wat je hiermee bereikt is een onnodige kaart, in dit geval rood. Waarmee je team nog extra in de steek laat.
En bij mij wel, ook de PSV fans...St@m schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:30:
[...]
Ja hoor.
Gelukkig vind verder niemand het rood van al mijn Ajax en Feyenoord vrienden, Bruggink vind het ook geen rood. Een tweetal tweakers die extreem voor Ajax en Feyenoord zijn en vooral anti-PSV vinden het rood.. be my guest
Nogmaals, er zijn wel ergere overtredingen. Hier was vrij weinig aan de hand. Mooi stukje theater en een scheids die het nooit kan laten om een rare beslissing te nemen.
Bruggink is een ex-PSVer dus die mening zegt ook niks (en heeft Bruggink ooit al iets nuttigs gezegd?).
Leon en ik vooral anti PSV? Ook dat valt vies tegen, Leon is in mijn ogen 1 van de Feyenoorders hier die het minste last heeft van een specifiek gekleurd brilletje. Wat betreft mezelf, ik had met het oog op volgende week liever PSV met Lozano gezien, dan hadden ze nog een kans gehad tegen Feyenoord...
Er zijn hier amper anti-mensen ( Ok ok @Harribo dan wel met zijn Veltman hetze
)
Maar deze overtreding is gewoon donkergeel minimaal. Dat er rood gegeven wordt kan, zeker bij Blom. Moet je maar niet zo dom inkomen terwijl je al 2-0 achter staat en weggespeeld wordt.
Hoe dan ook is Lozano er niet bij tegen Feyenoord
Maar deze overtreding is gewoon donkergeel minimaal. Dat er rood gegeven wordt kan, zeker bij Blom. Moet je maar niet zo dom inkomen terwijl je al 2-0 achter staat en weggespeeld wordt.
Hoe dan ook is Lozano er niet bij tegen Feyenoord
Ik weet niet welke mythische status Feyenoord opeens heeft, maar zoveel liggen de ploegen volgens mij niet uit elkaar? En Feyenoord lijkt de topscorer te missen.toolkist schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:37:
[...]
dan hadden ze nog een kans gehad tegen Feyenoord...
Op basis van t 1e camerashot in de tweet vind ik t geen rood, op basis van de 2e kan ik m me wel voorstellen, gestrekt been moet je gewoon niet doen en daar lijkt t wel sterk op vanuit dat standpunt.
Als dit een Feyenoordspeler was geweest was die vast geseponeerd geweest, bij alle andere ploegen durf ik niet in te schatten wat ze doen daar bij de KNVB
Als dit een Feyenoordspeler was geweest was die vast geseponeerd geweest, bij alle andere ploegen durf ik niet in te schatten wat ze doen daar bij de KNVB
Hoe dan ook maakt seponeren niet uit volgens de KNVB regels? Beetje vaag alleen want er wordt daar alleen maar over schikking gesproken
"De speler is als gevolg van de directe rode kaartregeling altijd de eerstvolgende wedstrijd na de wedstrijd waarin hij rood heeft gekregen uitgesloten. Vervolgens is de speler als hij zijn schikkingsvoorstel niet heeft geaccepteerd of geen schikkingsvoorstel aangeboden heeft gekregen weer speelgerechtigd totdat de tuchtcommissie uitspraak heeft gedaan".
Het woordje "altijd" verward me daarin wat
"De speler is als gevolg van de directe rode kaartregeling altijd de eerstvolgende wedstrijd na de wedstrijd waarin hij rood heeft gekregen uitgesloten. Vervolgens is de speler als hij zijn schikkingsvoorstel niet heeft geaccepteerd of geen schikkingsvoorstel aangeboden heeft gekregen weer speelgerechtigd totdat de tuchtcommissie uitspraak heeft gedaan".
Het woordje "altijd" verward me daarin wat
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2017 13:51 ]
Bij Feyenoord loopt het, bij PSV totaal niet. De enige speler die bij PSV wel presteerde, is er niet bij... Dan is Feyenoord toch echt de zware favoriet voor mij.PWM schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:42:
[...]
Ik weet niet welke mythische status Feyenoord opeens heeft, maar zoveel liggen de ploegen volgens mij niet uit elkaar? En Feyenoord lijkt de topscorer te missen.
Volgens mij is het simpel. Ja, dit moet gewoon rood zijn. Is het de intentie niet, dan zou dit lompe gedrag gewoon afgestraft moeten worden.
Het probleem is denk ik eerder, zoals zo vaak, dat het inconsequent is. Waarom krijgt hij hem wel en een andere speler dit weekend niet.
Ik heb dit seizoen al 2 klappen gezien die vele malen erger waren dan Vilhena tegen Sparta. Geen kaart, geen onderzoek. Dat is het echte probleem.
Ik durf wel te beweren dat bij een videoscheids, rood hier was blijven staan. Maar ik snap de PSV-ers wel die het niet terecht vinden.
Het probleem is denk ik eerder, zoals zo vaak, dat het inconsequent is. Waarom krijgt hij hem wel en een andere speler dit weekend niet.
Ik heb dit seizoen al 2 klappen gezien die vele malen erger waren dan Vilhena tegen Sparta. Geen kaart, geen onderzoek. Dat is het echte probleem.
Ik durf wel te beweren dat bij een videoscheids, rood hier was blijven staan. Maar ik snap de PSV-ers wel die het niet terecht vinden.
Heb je de 2e helft van Feyenoord gisteren gezien?toolkist schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:51:
[...]
Bij Feyenoord loopt het, bij PSV totaal niet. De enige speler die bij PSV wel presteerde, is er niet bij... Dan is Feyenoord toch echt de zware favoriet voor mij.
Yo, ook nog een pingel. Die PSV verdediging is maar slap zeg.
En gepakt door Zoet.
En gepakt door Zoet.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2017 14:03 ]
Toen hoefden ze niet meerLeon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:53:
[...]
Heb je de 2e helft van Feyenoord gisteren gezien?
Heb ik ook gemist, wat deed ie?St@m schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:54:
Dat is rood, voor Locadia.
Als je wil weten wat ik een rode kaart vind @toolkist
Gelukkig heeft de regie het gemist.. scheelt weer.
Gelukkig voor PSV het inschieten door Reza ookLeon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:02:
Niet toevallig nog door hem over de lijn getild?Leon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:02:
En gepakt door Zoet.
Jorgensen is er definitief niet bij woensdag. Dat wordt met Kramer de CL in.....
Of gewoon slim ijn en 5-3-2 spelen zonder spits
Of gewoon slim ijn en 5-3-2 spelen zonder spits
@Leon Zwiers
Waarom weer gelijk 532? Je kunt toch gewoon een extra middenvelder brengen of met een valse spits spelen? Het hangt ook van de speelwijze van City af denk ik.
Waarom weer gelijk 532? Je kunt toch gewoon een extra middenvelder brengen of met een valse spits spelen? Het hangt ook van de speelwijze van City af denk ik.
Omdat City op alle fronten 10 klassen beter is? Dichttimmeren en op de counter loeren doen alle kleine ploegen tegen de groten. En nog best vaak met resultaat. Als je tegen city gaat aanvallen als een malle krijg je hetzelfde als Liverpool gisteren, dan ga je eraf met een nulletje of 5/6
@Leon Zwiers
Je roept nu net als iedereen gelijk 532 omdat we tegen een betere ploeg spelen maar dan verwar je het systeem met het wel of niet afwachtend spelen. 442 of 451 hoeft helemaal niet aanvallender te zijn dan 532.
Het gaat er om dat je City op de juiste manier stopt. Wanneer ze, bijvoorbeeld, met twee buitenspelers en één spits spelen is het vrij zinloos om je centrum vol te plempen met verdedigers. Dan hol je alleen maar achteruit en kom je die verdedigers elders op het veld tekort.
Van Marwijk speelde vrij verdedigend terwijl het toch 433 heette. Man City speelt volgens mij regelmatig met drie verdedigers nu maar dat kun je met de mensen aan de zijkant ook net zo goed uitleggen als vijf. Het gaat om de veldbezetting
Je roept nu net als iedereen gelijk 532 omdat we tegen een betere ploeg spelen maar dan verwar je het systeem met het wel of niet afwachtend spelen. 442 of 451 hoeft helemaal niet aanvallender te zijn dan 532.
Het gaat er om dat je City op de juiste manier stopt. Wanneer ze, bijvoorbeeld, met twee buitenspelers en één spits spelen is het vrij zinloos om je centrum vol te plempen met verdedigers. Dan hol je alleen maar achteruit en kom je die verdedigers elders op het veld tekort.
Van Marwijk speelde vrij verdedigend terwijl het toch 433 heette. Man City speelt volgens mij regelmatig met drie verdedigers nu maar dat kun je met de mensen aan de zijkant ook net zo goed uitleggen als vijf. Het gaat om de veldbezetting
Volgens mij kunnen we het beste gewoon het oude Chelsea model hanteren. Een 10-0-0 opstelling. Alles wat we onder de 0-3 houden is mooi meegenomen.
Shaktar en Napoli zijn de wedstrijden dat we moeten hopen.
Verwijderd
Jullie overschatten die andere ploegen. Feyenoord moet gewoon 1e worden in de poule en alles daaronder is gewoon niet best
Mjah... en Feyenoord had gisteren het geluk dat Heracles zijn dag niet had, anders hadden ze dik verlorenLeon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:22:
Gisteren had Ajax geluk dat PEC niet durfde door te drukken,

Mijn god zeg, wat kan jij toch af en toe dom lullen, net zo lang ergens een draai aan geven zodat het past in jouw straatje. Als je iets negatiefs wil benadrukken over bijvoorbeeld Ajax dan ligt het aan het falen van de tegenstander en bij 'jouw' Feyenoord is het helemaal top wanneer het draait en wanneer het minder gaat verzaken ze zelf en ligt het niet aan de tegenstander. Serieus, aan de ene kant knap consistent ,aan de andere kant echt best triest.
Heb je wel eens bedacht dat wanneer een tegenstander van Ajax niet doordrukt het wellicht ook aan het spel van Ajax kan liggen? Of wanneer Heracles de tweede helft Feyenoord compleet onder druk zet het ook te maken kan hebben met een tactische omzetting bij Heracles in plaats van een Feyenoord die gas terug neemt? Nu wil ik niet stellen dat het ook daadwerkelijk zo is, maar het zijn mogelijkheden. En niet zo zwart/wit zoals jij dat altijd stelt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Right back at you kerel!Han schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:08:
[...]
Mjah... en Feyenoord had gisteren het geluk dat Heracles zijn dag niet had, anders hadden ze dik verloren
Mijn god zeg, wat kan jij toch af en toe dom lullen, net zo lang ergens een draai aan geven zodat het past in jouw straatje. Als je iets negatiefs wil benadrukken over bijvoorbeeld Ajax dan ligt het aan het falen van de tegenstander en bij 'jouw' Feyenoord is het helemaal top wanneer het draait en wanneer het minder gaat verzaken ze zelf en ligt het niet aan de tegenstander. Serieus, aan de ene kant knap consistent ,aan de andere kant echt best triest.
Heb je wel eens bedacht dat wanneer een tegenstander van Ajax niet doordrukt het wellicht ook aan het spel van Ajax kan liggen? Of wanneer Heracles de tweede helft Feyenoord compleet onder druk zet het ook te maken kan hebben met een tactische omzetting bij Heracles in plaats van een Feyenoord die gas terug neemt? Nu wil ik niet stellen dat het ook daadwerkelijk zo is, maar het zijn mogelijkheden. En niet zo zwart/wit zoals jij dat altijd stelt.
Feyenoord had gisteren ook zat geluk in de 2e helft. Alleen maken ze gelukkig in een goede 1e helft al het verschil.
Maar zelfs hardcore Ajacieden kunnen niet tevreden zijn met die 3-0 gisteren door het getoonde spel. Dat zijn de spelers namelijk zelf ook niet.
Maar prima als je het telkens op de man wil spelen hoor, het zou je enkel sieren als je met onderbouwing komt dat Ajax zo geweldig gespeeld heeft als je blijkbaar denkt
Edit: https://twitter.com/FOXSportsnl/status/906860672675348480

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2017 15:29 ]
Lees jij soms je eigen posts nooit terug of zo? Je doet het namelijk gewoon weer. Feyenoord speelde een goede eerste helft volgens jou, maar blijkbaar is dat het enige wat je dat wilt zien. Heracles speelde als een dweil de eerste helft, daar al eens aan gedacht? Toen Heracles tactisch omschakelde in de tweede helft kwam Feyenoord in de problemen. Maar helaas zie jij alles enkel en alleen uit Feyenoord perspectief; spelen ze goed dat komt dat alleen door Feyenoord, niet omdat de tegenstander slecht is. Komt Feyenoord in de problemen dat is dat omdat ze het zelf laten liggen, niet omdat de tegenstander beter speelt.Leon Zwiers schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:21:
Feyenoord had gisteren ook zat geluk in de 2e helft. Alleen maken ze gelukkig in een goede 1e helft al het verschil.
Er zijn maar weinig wedstrijden waarbij iedereen tevreden is. Bij geen enkele clubMaar zelfs hardcore Ajacieden kunnen niet tevreden zijn met die 3-0 gisteren door het getoonde spel. Dat zijn de spelers namelijk zelf ook niet.
Waar zeg ik dat Ajax geweldig speelt dan? Je moet geen dingen gaan verzinnen om een punt te maken. Ik benadruk alleen dat jouw visie op Feyenoord ten opzichte van andere clubs (en met name op Ajax) zo scheef is als de toren van PisaMaar prima als je het telkens op de man wil spelen hoor, het zou je enkel sieren als je met onderbouwing komt dat Ajax zo geweldig gespeeld heeft als je blijkbaar denkt
En mocht je het nog niet begrijpen; wanneer Ajax wint dan is dat volgens jou niet omdat Ajax goed speelde maar omdat de tegenstander zwak is. En wanneer een tegenstander van Ajax niet doordrukt of één á twee goals maakt dat ligt dat niet aan het spel van Ajax maar aan, je raad het al, de zwakte van de tegenstander. Je draait alles 180 graden om wanneer het over jouw eigen clubje gaat of om de rest. En ja, dat is gewoon niet reëel en zelfs trollerig in mijn ogen. En nee, niet op de man maar op de inhoud.
[ Voor 14% gewijzigd door Han op 10-09-2017 15:36 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik ben daarin niet de enige he, lees de sportmedia maar eens terug. Lees de interviews met de spelers van Heracles/Feyenoord eens terug. Feyenoord heeft t gisteren de laatste 20 minuten enorm zwaar gehad, wat daaraan te grondslag ligt is volgens de spelers zelf gemakzucht, media en analisten gaan daarin mee.Han schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:31:
[...]
Lees jij soms je eigen posts nooit terug of zo? Je doet het namelijk gewoon weer. Feyenoord speelde een goede eerste helft volgens jou, maar blijkbaar is dat het enige wat je dat wilt zien. Heracles speelde als een dweil de eerste helft, daar al eens aan gedacht? Toen Heracles tactisch omschakelde in de tweede helft kwam Feyenoord in de problemen. Maar helaas zie jij alles enkel en alleen uit Feyenoord perspectief; spelen ze goed dat komt dat alleen door Feyenoord, niet omdat de tegenstander slecht is. Komt Feyenoord in de problemen dat is dat omdat ze het zelf laten liggen, niet omdat de tegenstander beter speelt.
[...]
Er zijn maar weinig wedstrijden waarbij iedereen tevreden is. Bij geen enkele club
[...]
Waar zeg ik dat Ajax geweldig speelt dan? Je moet geen dingen gaan verzinnen om een punt te maken. Ik benadruk alleen dat jouw visie op Feyenoord ten opzichte van andere clubs (en met name op Ajax) zo scheef is als de toren van Pisa
Maar je mag dus niet vinden dat je club een goede 1e helft speelde? Dus het ligt altijd aan de tegenstander als Feyenoord voorstaat of optisch goed speelt? Want zo kom je nu aardig op me over. Een soort lucky Feyenoord als ik je moet geloven.
En als jij mijn posts goed zou lezen ben ik in het verleden vaak zat positief over Ajax geweest. Met name eind vorig seizoen. Ik had ze ook als gedoodverfde favoriet staan voor het kampioenschap dit seizoen. Maar toen gebeurde de transferzomer met dan onnavolgbare beleid.
Want zoals je nu op me reageert is je visie ten opzichte van mij zo scheef als de toren van Pisa
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2017 15:41 ]
Verwijderd
Handbal lijkt mij voor jou een betere sport danPWM schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:22:
Volgens mij kunnen we het beste gewoon het oude Chelsea model hanteren. Een 10-0-0 opstelling. Alles wat we onder de 0-3 houden is mooi meegenomen.

Feyenoord gaat helemaal niet met een ander systeem spelen tegen City hoor. Blijft gewoon in het vertrouwde systeem voetballen. En gaan daar met een beetje mazzel ook een resultaat mee behalen wat weinigen hier voor mogelijk lijken te houden.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees dat je er gewoon met 0-3 vanaf gaat als je je eigen spel gaat spelen.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:33:
[...]
Handbal lijkt mij voor jou een betere sport dan![]()
Feyenoord gaat helemaal niet met een ander systeem spelen tegen City hoor. Blijft gewoon in het vertrouwde systeem voetballen. En gaan daar met een beetje mazzel ook een resultaat mee behalen wat weinigen hier voor mogelijk lijken te houden.
Gewoon hopen dat City dezelfde fout maakt als toen tegen Ajax.
Hopen dat Feyenoord hetzelfde niveau als Ajax toen kan halenDeadsy schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:51:
Gewoon hopen dat City dezelfde fout maakt als toen tegen Ajax.
XXXVI
Bij Studio Voetbal zit Jan Smit van Heracles en nu KNVB. Wat een verschrikkelijk zwakke man is dat. Totaal geen visie. Prima KNVB man blijkbaar.
Ook gezien. Ontwijken van vragen en weet ook niet echt wat z'n functie inhoudt. Begint goed. Jansma maakte m met de grond gelijk.
Verwijderd
Benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan bij de KNVB met een Jan Smit die het normaal lijkt te vinden dat hij zich welhaast dagelijks bemoeit met de werkzaamheden van de nog te benoemen algemeen directeur Gudde.
Gudde was bij Feyenoord niet alleen algemeen directeur maar tevens, na het vertrek van Jacobs, ook financieel directeur. Kan me voorstellen dat Gudde mede door die combinatie bij Feyenoord frequenter contact had met de RvC daar als een soortement van klankbord.
Bij de KNVB zal Gudde slechts algemeen directeur zijn. Lijkt mij dat hij dan echt niet zit te wachten op een voorzitter van de RvC die elke dag over zijn schouder mee kijkt.
Gudde was bij Feyenoord niet alleen algemeen directeur maar tevens, na het vertrek van Jacobs, ook financieel directeur. Kan me voorstellen dat Gudde mede door die combinatie bij Feyenoord frequenter contact had met de RvC daar als een soortement van klankbord.
Bij de KNVB zal Gudde slechts algemeen directeur zijn. Lijkt mij dat hij dan echt niet zit te wachten op een voorzitter van de RvC die elke dag over zijn schouder mee kijkt.
Even een opvallend klein feitje:
6 Penalties dit weekend.. Waarvan 4 mis.. Dat is niet best..
6 Penalties dit weekend.. Waarvan 4 mis.. Dat is niet best..
Viel mij ook op, volgens mij was er in elke wedstrijd wel een penalty en nooit twee. En idd erg veel gestopt.
alles kan off-topic
Ben bang dat het dan wel een beetje een Frankrijk-Nederland verhaal wordt...Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:33:
[...]
Handbal lijkt mij voor jou een betere sport dan![]()
Anderzijds, Manchester United thuis vorig seizoen was volgens mij ook 'gewoon' 4-3-3. Maar dan wel heel gedisciplineerd spelen, linies kort op elkaar en terugtrekken op eigen helft.
Ben benieuwd! Die tweede helft tegen Heracles zorgt hopelijk voor wat extra scherpte.
probleem bij Feyenoord is dat ze soms te makkelijk denken en te grote gaten tussen de linies open laten vallen. Vooral dat laatste zorgt voor tegendoelpunten als de tegenstander snel countert, kijk maar naar bijna alle tegendoelpunten vorig seizoen.Shadow_Zero schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:25:
[...]
Ben bang dat het dan wel een beetje een Frankrijk-Nederland verhaal wordt...
Anderzijds, Manchester United thuis vorig seizoen was volgens mij ook 'gewoon' 4-3-3. Maar dan wel heel gedisciplineerd spelen, linies kort op elkaar en terugtrekken op eigen helft.
Ben benieuwd! Die tweede helft tegen Heracles zorgt hopelijk voor wat extra scherpte.
Van Bronckhorst een beetje inschattend.... toffe peer voor de groep, maar strategisch een drama. Die past zich echt niet aan aan de omstandigheden, de stand of de tegenstander.
alles kan off-topic
Ach Manchester City steekt niet in topvorm, wonnen maar met 5-0 van Liverpool afgelopen weekend
moet te doen zijn voor Feyenoord!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Feyenoord heeft dit seizoen alles op kunstgras gewonnen, dan kunnen we ook van City winnen.Martinusz schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:43:
Ach Manchester City steekt niet in topvorm, wonnen maar met 5-0 van Liverpool afgelopen weekendmoet te doen zijn voor Feyenoord!
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Na vier wedstrijden gespeeld.. En ja, je bent nooit kansloos.ph4ge schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:53:
[...]
Feyenoord heeft dit seizoen alles op kunstgras gewonnen, dan kunnen we ook van City winnen.
Op kunstgras wel. Misschien de wedstrijd verplaatsen naar het kasteel of woudestein?ph4ge schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:53:
[...]
Feyenoord heeft dit seizoen alles op kunstgras gewonnen, dan kunnen we ook van City winnen.
alles kan off-topic
Of in interviews gewoon niet zo sterk. Bij Heracles heeft ie toch prima werk verricht, alleen werd ie daar nooit zo scherp geinterviewd omdat het maar Heracles isPWM schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:02:
Bij Studio Voetbal zit Jan Smit van Heracles en nu KNVB. Wat een verschrikkelijk zwakke man is dat. Totaal geen visie. Prima KNVB man blijkbaar.
Als de KNVB hier al wat mee doet (Locadia is geen Kramer
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En City heeft nog niks op kunstgras gewonnenph4ge schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:53:
[...]
De truc bij een beroep zit hem in het uitstellen van de straf en hem zo over een belangrijke komende wedstrijd heen te tillen.ph4ge schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:11:
[...]
Als de KNVB hier al wat mee doet (Locadia is geen Kramer) dan kan je in beroep gaan en is hij er tegen Feyenoord gewoon bij. Lozano zal PSV waarschijnlijk wel missen, rode kaarten na pittige overtredingen leveren bijna altijd een schorsing en ook bij beroep mist hij sowieso 1 wedstrijd, ook al was de overtreding "donker geel".
alles kan off-topic
Dat schijnt te kunnen bij straffen op basis van beelden, maar niet bij rode kaarten. Dan volgt standaard tenminste 1 wedstrijd schorsing tenzij direct geseponeerd. Ik kan me niet voorstellen dat dit geseponeerd wordt, dat doen ze alleen als er niets aan de hand was.Ankona schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:16:
De truc bij een beroep zit hem in het uitstellen van de straf en hem zo over een belangrijke komende wedstrijd heen te tillen.
Bij eventueel Locadia kan het dan wel, bij Lozano niet.
Er is wat discussie omtrent rood of geel, maar ik denk niet dat dat tot een sepot zou leiden. Het is op deze manier beoordeeld en dat houdt wel stand.
Er is wat discussie omtrent rood of geel, maar ik denk niet dat dat tot een sepot zou leiden. Het is op deze manier beoordeeld en dat houdt wel stand.
Bij rode kaarten volgt inderdaad automatisch een wedstrijd schorsing ongeacht beroep of niet.
Enige kans voor Lozano is seponeren. Maar dat gaat niet gebeuren lijkt me
Enige kans voor Lozano is seponeren. Maar dat gaat niet gebeuren lijkt me
De Boer dus alweer ontslagen... Mijn voorspelling: uiterlijk komende zomer is ie weer trainer bij Ajax en anders bij Oranje.
Ik wou net zeggen, zal ie weer bij Ajax aan de slag gaan ?toolkist schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:58:
De Boer dus alweer ontslagen... Mijn voorspelling: uiterlijk komende zomer is ie weer trainer bij Ajax en anders bij Oranje.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Lijkt me wel dat het sowieso Nederland wordt. Het buitenland is nu wel klaar na 2 mislukkingen.
Van Keizer zal men pas afscheid nemen als het kampioenschap vergeven is.
Twente komt binnenkort wellicht ook vrij...
Van Keizer zal men pas afscheid nemen als het kampioenschap vergeven is.
Twente komt binnenkort wellicht ook vrij...
[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 11-09-2017 13:06 ]
Ik denk zelf van Verbeek snel bij Twente start
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zou er in Eindhoven nog een vacature komen?
(waarom mogen coaches wel buiten het transfer window gewisseld worden? )
(waarom mogen coaches wel buiten het transfer window gewisseld worden? )
[ Voor 47% gewijzigd door Ankona op 11-09-2017 13:13 ]
alles kan off-topic
Ik denk dat eerst Ajax weer intern op de schop moet voordat de Boer terugkeert. De Boer gaat geen marionet van het technisch hart spelen. Ik denk eerder dat hij a la Van Gaal en Koeman zn carriere weer nieuw leven in wil/moet blazen bij een club als AZ. Overigens heeft hij goed geboerd, nog geen 3 maanden werken en waarschijnlijk een paar miljoen pond incasseren.toolkist schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:58:
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 11-09-2017 13:20 ]
Voor Oranje is hij dus blijkbaar ook ongeschikt. Want als hij al niet doorheeft dat je er bij Crystal Palace niet zomaar even een systeem kunt inbrengen dan vraag ik me af of hij bij Oranje wel het realisme heeft om gewoon naar het spelersmateriaal te kijken. En als we iets bij dit Oranje niet kunnen hebben is het dat achterlijke geschuif.toolkist schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:58:
Doe bij Oranje maar lekker een buitenlander, wel met feeling voor het Nederlandse avontuurlijke voetbal maar met een frisse blik.
De Boer moet inderdaad lekker terugkeren in de ED bij een subtopper. Daar kan ie zijn carriëre nieuw leven inblazen
Als assistent aanschuiven bij Heerenveen of een andere club die lekker vrijuit aanvallend voetbal speelt.Leon Zwiers schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:33:
De Boer moet inderdaad lekker terugkeren in de ED bij een subtopper. Daar kan ie zijn carriëre nieuw leven inblazen
alles kan off-topic
Als assistent? Dat gaat wel een beetje ver. Eens dat een subtopper goed zou zijn nu voor de Boer, maar als assistent van Streppel lijkt me een beetje te negatief.Ankona schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:41:
[...]
Als assistent aanschuiven bij Heerenveen of een andere club die lekker vrijuit aanvallend voetbal speelt.
De man is (als trainer) 4x kampioen van NL geworden. Er is niemand van de huidige trainers in de ED die dat kan zeggen.
Maar de beste man zit ook vast in een zeer passief defensief en achterhaald spel.KingKoning schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:52:
[...]
Als assistent? Dat gaat wel een beetje ver. Eens dat een subtopper goed zou zijn nu voor de Boer, maar als assistent van Streppel lijkt me een beetje te negatief.
De man is (als trainer) 4x kampioen van NL geworden. Er is niemand van de huidige trainers in de ED die dat kan zeggen.
alles kan off-topic
De Boer heeft nooit (of in ieder geval nooit openlijk) problemen gehad met het TH zoals het er nu zit.ph4ge schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:16:
[...]
Ik denk dat eerst Ajax weer intern op de schop moet voordat de Boer terugkeert. De Boer gaat geen marionet van het technisch hart spelen. Ik denk eerder dat hij a la Van Gaal en Koeman zn carriere weer nieuw leven in wil/moet blazen bij een club als AZ. Overigens heeft hij goed geboerd, nog geen 3 maanden werken en waarschijnlijk een paar miljoen pond incasseren.
Ook lullig voor die Riedewald en Fosuh mensah. Die moeten maar afwachten of de opvolger het in ze ziet zitten.
Ik denk dat de Boer even helemaal niks gaat doen, die krijgt 5,5 miljoen euro mee 
Fosuh Mensah zal wel meevallen, maar Riedewald kan het wel vergeten natuurlijk. Speelde ook dramatisch trouwens toen hij inviel gisteren.Leon Zwiers schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:54:
Ook lullig voor die Riedewald en Fosuh mensah. Die moeten maar afwachten of de opvolger het in ze ziet zitten.
Lozano schikkingsvoorstel van 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk, vanwege ernstig spel.
Steam ID = Ackerfiets
Tja, als dat van Vilhena vorig jaar al hetzelfde was, mag dit wel wat zwaarder worden bestraft tbh. Wordt tijd dat ze standaardstraffen in gaan voeren. Nu ben je afhankelijk van hoe het weekend van de aanklager was.
Als je dan ook ziet hoe die Thesker van Twente erin vloog, die kreeg dan geel (wel zijn tweede), maar dat was bewust gestrekt been vooruit, was gewoon diep rood. Achja het blijven menselijke beslissingen, daar gaan we niets aan veranderen helaas.
Vooral jammer dat die mensen die ontkomen aan direct rood door een gele kaart niet achteraf aangepakt kunnen worden, zoals Kramer 2 seizoenen geleden.
Of ze zetten direct hoog in, wetende dat PSV toch wel in beroep zal gaan en er dus wellicht een wedstrijd van af gaat.
Dat vind ik ook een manco, snap ook niet dat ze dat veranderen. Een onterechte gele kaart kan nooit ingetrokken wordenLeon Zwiers schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:18:
Vooral jammer dat die mensen die ontkomen aan direct rood door een gele kaart niet achteraf aangepakt kunnen worden, zoals Kramer 2 seizoenen geleden.
Dat hele achteraf aan de hand van beelden beoordelen is een lachertje. Het is goed dat er de mogelijkheid bestaat om excessief wangedrag dat gemist is alsnog te kunnen aanpakken. Maar dan overrule je gewoon alles, dus ook een eventuele gele kaart of ander vaag geleuter van wel beoordeeld.
En het moet alleen om echt buitensporig gedrag gaan. Het moet niet zo zijn dat er een heel video team klaar zit om alle mogelijke beslissingen van de scheidsrechters nog eens over te doen.
Een beetje rood dat gemist is door de scheids? geluk gehad. Heel vies spel dat door de scheids gemist werd en met geel beoordeeld is, dat mag worden herzien.
En het moet alleen om echt buitensporig gedrag gaan. Het moet niet zo zijn dat er een heel video team klaar zit om alle mogelijke beslissingen van de scheidsrechters nog eens over te doen.
Een beetje rood dat gemist is door de scheids? geluk gehad. Heel vies spel dat door de scheids gemist werd en met geel beoordeeld is, dat mag worden herzien.
alles kan off-topic
Geldt ook voor onterechte doelpunten, die worden ook nooit ingetrokken.Martinusz schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:20:
[...]
Dat vind ik ook een manco, snap ook niet dat ze dat veranderen. Een onterechte gele kaart kan nooit ingetrokken wordenlekker handig als het je 5de is, wordt je voor niets geschorst
Wat mij betreft zou er wel wat minder standaard met kaarten gezwaaid mogen worden. Beetje duwtje in een ongelukkige situatie? Als het in het spelbeeld past gewoon vrije trap en klaar. Voor een kaart moet er echt opzet aanwezig zijn om het spel te frustreren of wangedrag. (Blaffen tegen een official, geen pardon maar een ongelukkige maar niet gemene tackle enkel een vrije trap)
alles kan off-topic
In Duitsland doet de videoref het anders prima. Dit weekend ook nog eentje eraf na ingrijpen van de videoref met direct rood. Laat ze als 1e stap daar eens vaart achter zetten
Meest idiote vind ik nog dat omdat niet overal doellijn technologie aanwezig is het ook niet gebruikt mag worden als het er wel is. Ieder mogelijkheid om fouten te voorkomen moet je toch benutten? Niemand zal er slechter van worden als de arbitrage een foutje minder maakt .
alles kan off-topic
Neenee, want dan heb je voordeel als het wel gecorrigeerd wordt. Zie de discussie vorig seizoenAnkona schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:46:
Meest idiote vind ik nog dat omdat niet overal doellijn technologie aanwezig is het ook niet gebruikt mag worden als het er wel is. Ieder mogelijkheid om fouten te voorkomen moet je toch benutten? Niemand zal er slechter van worden als de arbitrage een foutje minder maakt .
Maar ben het helemaal met je eens hoor. Voor grasvelden met gras, doellijntechnologie en videoref moet gewoon geld vrijgemaalt worden in de Eredivisie.
Is er al iets van Locadia bekend? En vinden we nu ook allemaal dat als de KNVB niet ingrijpt dat de club zelf tegen dit wangedrag moet optreden en een schorsing moet opleggen?
PSV gaat nog in beroep ook.......
Dan mag de aanklager van mij ook meteen even naar die Locadia actie kijken.
Hij komt er stevig in, maar 3 wedstrijden schorsing? Dan was geel nog meer op zijn plaats geweest.Leon Zwiers schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:41:
PSV gaat nog in beroep ook.......
2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk is een prima straf voor die actie. PSV gokt op vrijspraak denk ik, maar dat gaat m toch niet worden. Bij Vilhena was de eis tijdens de zitting ook plots hoger dus kom maar op met die 3 +1 voorwaardelijk
Gezien je reacties zit 'al het onrecht' dat Feyenoorders is aangedaan je wel hoog zegLeon Zwiers schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:49:
2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk is een prima straf voor die actie. PSV gokt op vrijspraak denk ik, maar dat gaat m toch niet worden. Bij Vilhena was de eis tijdens de zitting ook plots hoger dus kom maar op met die 3 +1 voorwaardelijk
Ik ben het totaal niet met je eens. Hij komt lomp in, en doordat hij daarbij (of daardoor) wegglijdt ziet het er helemaal heftig uit, maar een scheidsrechter die het uit een andere hoek bekijkt geeft gewoon geel.
Verwijderd
Sneu voor de Boer natuurlijk. Een clubleiding die inzet op een trainer voor een verandering van speelstijl om vervolgens na 4 wedstrijden betreffende trainer de wacht aan te zeggen. Pleit niet bepaald voor consistentie in het beleid van Crystal Palace.
Dit topic is gesloten.