Het gaat helemaal niet om de loting. Ajax zou deze wedstrijd met het 2e elftal op het strand van Scheveningen nog dik moeten winnen.
Het gaat er mij persoonlijk om dat het niet de eerste keer is dat een amateurploeg in de beker tegen een topclub moet spelen en dat er problemen zijn met de accommodatie. En ipv dat de KNVB er voor zorgt dat zo'n wedstrijd mogelijk kan zijn, moet de amateurclub er zelf voor een oplossing zorgen. En in veel gevallen zijn de topclubs(kan ook alleen Ajax zijn, mijn blik is daar meer opgericht dus kan niet voor Feyenoord e.d. spreken) dan weer de lul.
De KNVB zorgt er wel voor dat de wedstrijden gespeeld moeten worden, maar zodra er problemen zijn dan mag de club het zelf oplossen. Zoals bij JOS tegen Ajax een tijdje geleden, mocht JOS zelf voor de verlichting zorgen wat te duur was en uiteindelijk heeft Amsterdam en/of Ajax voor de kosten van het Olympisch Stadion mogen opdraaien.
In dit geval is zijn er blijkbaar meerdere problemen met de accommodatie dus dan moet er verplaatst worden. En dat Den Haag dan beslist dat Ajax supporters niet welkom zijn is vervelend en misschien de makkelijkste oplossing voor Den Haag, maar dat kan gebeuren.
Wat ik dan wel weer apart vind is dat Ajax niet eens heeft kunnen meedenken over de situatie om alsnog de supporters erbij te kunnen laten zijn.
Dus voor mij is het vooral de KNVB die hier verantwoordelijk voor is. En dat het nou is voor de eisen voor de accommodatie of het überhaupt mogelijk laten zijn dat dit soort wedstrijden uit de loting mag komen. Deze problemen zijn er bijna elk jaar weer.