[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.559 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20
Zeer beperkte voetballer die vanwege zijn gretigheid, werklust en absurde conditie een zeer mooie carrière heeft gehad.
Zou er graag een stuk of 4 van hem in Oranje willen hebben.

En Luxemburg speelt gelijk. Dan moet je je als Oranje diep schamen. Die gasten doen het puur op teamwork, hard werk etc.

Als voorbereiding op de laatste wedstrijden misschien eens met de selectie de amateur velden langs gaan. Kunnen ze zien wat werken is.

[ Voor 30% gewijzigd door Deadsy op 03-09-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19

Fiber

Beaches are for storming.

Fleximex schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:36:
Toen Griezmann gewisseld was waren op Koscielny en Lloris na alle spelers van Frankrijk donker getint. Niet racistisch bedoeld of iets maar het viel me op. Dat zijn echt de nieuwe moderne voetballers. Groot, sterk, technisch en beweeglijk: de totaal voetballer. Daar hebben in Nederland er geen een van :P
En toch bakken ze er niks van tegen Luxemburg...

Zou toch leuk zijn als Luxemburg dit ook zou kunnen tegen Zweden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:19
Nederland kan nog eerste in de poule worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
En dan moet je beseffen dat de Luxemburgers dit doen uit trots etc. Want hun kunnen zich nergens voor kwalificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De witte Chinees c.q. Arno Vermeulen (welke trouwens een nieuw uiterlijk bleek te hebben met zijn langere haar en bril) had natuurlijk wel degelijk een punt inzake Vincent Janssen. Ja, hij trok gaten voor medespelers waardoor zowel Robben als Pröpper konden scoren maar verder was het wederom huilen met de pet op wat Janssen liet zien.

Helaas gold dat voor meerdere spelers. Want Wijnaldum bleek wederom uit te blinken in het zich verstoppen, alsof hij de bal niet wilde hebben en om die reden tig keer maar lekker veilig in de dekking bleef lopen.

En wat de verdedigers hadden gegeten of onderling hadden afgesproken? Kwam menigmaal voor dat nota bene Pröpper, de Vilhena en nota bene Janssen de achterste spelers waren in plaats van enige verdediger. Waar waren de verdedigers bijvoorbeeld bij dat tegendoelpunt?

Dat je van Tete niet moet vragen op te komen aan de zijlijn noch voorzetten geven van tegen de achterlijn van de tegenstander aan was al bekend van Ajax. Helaas liet hij in deze wedstrijd blijken dat hij wat dat betreft nog niet heeft bijgeleerd.

Nee, het viel al met al niet echt mee. De punten zijn binnen maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Advocaat had ook wat mij betreft echt wel meer mogen wisselen. Uitgerekend deze wedstrijd schreeuwde om een dubbele bezetting in de spits. Dost had er echt wel een paar ingelegd uit al die voorzetten van de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 18:07
Ik quote net de verkeer maar over Ruud gullit
dat heb ik totaal niet zijn tv carriere loopt sowieso wel door ze zijn gek op hem in Engeland, ik denk dat hij er serieus veel lol in heeft en dat ie echt graag naat het wk wil

[ Voor 41% gewijzigd door Erik82 op 04-09-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:30
Fleximex schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:19:
Gaat hard bij de Belgen.

Toch wel pijnlijk dat Luxemburg zo lang stand houdt. Nederland is qua aanval nog wel een top 10-20 land. Maar qua verdedigen staan we echt op 40-60. Natuurlijk heeft Luxemburg geluk. Maar dat dwing je ook af.

edit: en daar was het bijna 0-1 voor Luxemburg _O-
maar op zich zijn we dit sinds het tijdperk Stam/de Boer altijd wel geweest. Zelfs op het WK2010, waarin we de finale haalde, was er mega veel kritiek op de verdediging (Matthijssen met name, maar ook Heitinga regelmatig onderwerp van gesprek).

Achteraf gezien was de verdediging toen natuurlijk veel sterker dan nu, maar volgens mij stond het toen met name goed omdat je De Jong/v Bommel had en de grote 4.
Dat de verdediging niet goed is, is eigenlijk nooit echt een groot probleem geweest omdat het daarvoor beter was. Nu de aanval en het middenveld ook hapert, valt het opeens heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
KingKoning schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:00:
[...]
Achteraf gezien was de verdediging toen natuurlijk veel sterker dan nu
Absoluut mee oneens. Als iedereen fit is is ons beste centrum beter dan dat van toen. Van Dijk en De Vrij spelen op een niveau waar Heitinga en Mathijssen nooit gekomen zijn, en ze zijn nog niet aan hun top. Met onder andere Mensah, Hoedt, v Drommelen, Kongolo, de Ligt en bijvoorbeeld ook die gast van Fortuna is er voldoende talent.

Verdedigen doe je echter met elf. En als wij tegen die Fransen vrolijk gaan aanvallen terwijl we daar de spelers niet voor hebben dan komt er zoveel druk op je defensie dat zelfs spelers van het niveau Frank de Boer nog uiteen gespeeld zouden worden.
Nu de aanval en het middenveld ook hapert, valt het opeens heel erg op.
Dat is dus het probleem. Waar is de nieuwe Sneijder of van Persie? Probleem is dat dat bij de KNVB en ook bij het conservatieve deel van de volgers nog niet lijkt doorgedrongen. Er wordt nog steeds geredeneerd vanuit de positie van het technisch en tactisch almachtige topland dat enkel fysiek en mentaal wat bijgeschaafd moet worden. Terwijl we juist op de andere vlakken de boot dreigen te missen.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 04-09-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
In het moderne voetbal heb je ook geen klassieke verdediging meer. Iedereen is verdediger, spitsen die de bal kwijt zijn lopen mee terug om die weer te veroveren, pas als de bal weer in het bezit van de ploeg is gaan de aanvallers weer naar voren om positie in te nemen. Ondertussen vliegen de backs over het middenveld heen om een aanval op te zetten.
Ik zie in Nederland weinig spelers die zo kunnen voetballen. Nelom misschien, maar die heeft slechts de capaciteiten om met een middenmoter in de JL mee te komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:03:
De witte Chinees c.q. Arno Vermeulen (welke trouwens een nieuw uiterlijk bleek te hebben met zijn langere haar en bril) had natuurlijk wel degelijk een punt inzake Vincent Janssen. Ja, hij trok gaten voor medespelers waardoor zowel Robben als Pröpper konden scoren maar verder was het wederom huilen met de pet op wat Janssen liet zien.

Helaas gold dat voor meerdere spelers. Want Wijnaldum bleek wederom uit te blinken in het zich verstoppen, alsof hij de bal niet wilde hebben en om die reden tig keer maar lekker veilig in de dekking bleef lopen.

En wat de verdedigers hadden gegeten of onderling hadden afgesproken? Kwam menigmaal voor dat nota bene Pröpper, de Vilhena en nota bene Janssen de achterste spelers waren in plaats van enige verdediger. Waar waren de verdedigers bijvoorbeeld bij dat tegendoelpunt?

Dat je van Tete niet moet vragen op te komen aan de zijlijn noch voorzetten geven van tegen de achterlijn van de tegenstander aan was al bekend van Ajax. Helaas liet hij in deze wedstrijd blijken dat hij wat dat betreft nog niet heeft bijgeleerd.

Nee, het viel al met al niet echt mee. De punten zijn binnen maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Advocaat had ook wat mij betreft echt wel meer mogen wisselen. Uitgerekend deze wedstrijd schreeuwde om een dubbele bezetting in de spits. Dost had er echt wel een paar ingelegd uit al die voorzetten van de zijkanten.
Advocaat valt me ook erg tegen. Inderdaad, Tete was niet geschikt omdat de Bulgaren zonder buitenspelers speelden. Tete deed helemaal niets met die ruimte (is hij ook de speler niet naar). Blind had er ook meer mee kunnen doen, maar was niet voor niets de gevaarlijkste man, ze gaven de backs alle ruimte. Misschien had Advocaat de inschatting gemaakt dat Tete wel een man zou krijgen, maar al vrij snel was duidelijk dat dat niet het geval was dus wissel hem dan.

Dat Advocaat niet aanvallend wisselde snapte ik ook niet. Achteraf een flauw excuus dat de Bulgaren geen makkelijke tegenstander is. Dat kan wel zo zijn, maar een kleine overwinning is in deze situatie net zo goed een verlies. Als je veel op de helft van de tegenstander speelt was Dost sowieso waardevol.

Dat Vilhena en Propper tot de beste spelers behoorden geeft ook wel aan hoe fout zijn opstelling was tegen Frankrijk, met Sneijder en Strootman als nutteloze veldvulling. Luxemburg kan die Fransen op 0 houden, als wij de boel hadden dichtgespijkerd in plaats van naïef proberen aan te vallen hadden we ook maar een kleine nederlaag geleden hooguit.
Ankona schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:24:
In het moderne voetbal heb je ook geen klassieke verdediging meer. Iedereen is verdediger, spitsen die de bal kwijt zijn lopen mee terug om die weer te veroveren, pas als de bal weer in het bezit van de ploeg is gaan de aanvallers weer naar voren om positie in te nemen. Ondertussen vliegen de backs over het middenveld heen om een aanval op te zetten.
Ik zie in Nederland weinig spelers die zo kunnen voetballen. Nelom misschien, maar die heeft slechts de capaciteiten om met een middenmoter in de JL mee te komen.
Dat is een van de problemen, ja. Tegen die Fransen zag je gewoon dat iedereen werkt en iedereen fysiek sterk is, maar dat ook iedereen aanvalt. Bij Nederland heb je nog ouderwets Sneijder, Robben en Promes die alleen maar aanvallen en daar komt Wijnaldum bij die zich alleen maar loopt te verstoppen. In balverlies sta je dan constant tegen een overmacht en is het niet zo gek dat de verdedigers ook individueel steekjes gaan laten vallen. Je kan discussieren over de kwaliteiten van Vilhena en Propper, beiden zullen waarschijnlijk nooit wereldklasse worden zoals Sneijder dat ooit was, maar het zijn wel moderne middenvelders. Wijnaldum op papier ook wel, maar die heeft volgens mij last van oranje vrees ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 04-09-2017 08:28 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb het idee dat Wijnaldum twijfelt. Moet hij zoals bij Liverpool blijven gaan met het risico dat hij het elftal uit elkaar trekt of moet hij controleren?

Bij Strootman heb ik hetzelfde als bij De Jong in zijn nadagen bij Milan : het lijkt wel alsof spelen in die positie in Italië elke dynamiek uit je spel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wijnaldum heeft bij Liverpool iemand die het vuile werk opknapt (Henderson) en het zelfde geldt voor Strootman (de Rossi). Het middenveld is gewoon compleet ongebalanceerd, zowel tegen Frankrijk als tegen Bulgerije werdt er gespeeld met meerdere box-to-box middenvelders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:37:
Ik heb het idee dat Wijnaldum twijfelt. Moet hij zoals bij Liverpool blijven gaan met het risico dat hij het elftal uit elkaar trekt of moet hij controleren?

Bij Strootman heb ik hetzelfde als bij De Jong in zijn nadagen bij Milan : het lijkt wel alsof spelen in die positie in Italië elke dynamiek uit je spel haalt.
JST94 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:42:
Wijnaldum heeft bij Liverpool iemand die het vuile werk opknapt (Henderson) en het zelfde geldt voor Strootman (de Rossi). Het middenveld is gewoon compleet ongebalanceerd, zowel tegen Frankrijk als tegen Bulgerije werdt er gespeeld met meerdere box-to-box middenvelders.
Ik heb Vilhena 2 prima wedstrijden zien spelen, waarin hij uitstekend het vuile werk opknapte, om vervolgens als hij de bal had bijna altijd naar voren te spelen (wat ook weleens mis ging, maar wat NL wel nodig heeft). Maar volgens mij geldt voor zowel Strootman als Wijnaldum dat ze helemaal niet de vedettes zijn waar heel het elftal voor in dienst moet spelen maar dat ze het zelf ook van hun werklust moeten hebben. Sowieso moet in het moderne voetbal iedereen werklust hebben en vuil werk opknappen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wellicht dat een 442 met Promes als voorste middenvelder dan zou kunnen werken. Dan heb je toch wat creativiteit vanuit die positie en kunnen de drie heren achter hem lekker lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:20:
[...]

Absoluut mee oneens. Als iedereen fit is is ons beste centrum beter dan dat van toen. Van Dijk en De Vrij spelen op een niveau waar Heitinga en Mathijssen nooit gekomen zijn, en ze zijn nog niet aan hun top. Met onder andere Mensah, Hoedt, v Drommelen, Kongolo, de Ligt en bijvoorbeeld ook die gast van Fortuna is er voldoende talent.

Verdedigen doe je echter met elf. En als wij tegen die Fransen vrolijk gaan aanvallen terwijl we daar de spelers niet voor hebben dan komt er zoveel druk op je defensie dat zelfs spelers van het niveau Frank de Boer nog uiteen gespeeld zouden worden.

[...]

Dat is dus het probleem. Waar is de nieuwe Sneijder of van Persie? Probleem is dat dat bij de KNVB en ook bij het conservatieve deel van de volgers nog niet lijkt doorgedrongen. Er wordt nog steeds geredeneerd vanuit de positie van het technisch en tactisch almachtige topland dat enkel fysiek en mentaal wat bijgeschaafd moet worden. Terwijl we juist op de andere vlakken de boot dreigen te missen.
Eens, ik doelde met name op de verdediging zoals die afgelopen 2 wedstrijden stond. Met van Dijk, Mensah en straks de Ligt heb je idd wel talent achterin.

Grootste probleem is dat er 0 vervanging is voor de grote 4. En er ook niet aan komt. Tussen de generatie kluivert en sneijder/robben zat ook een gat, maar nu is er na de generatie van de grote 4 gewoon niets.
Wijnaldum doet het leuk bij Liverpool, Klaassen bij Everton, maar je heb niemand die a la Robben/Sneijder/v Persie een wedstrijd open breken.

Als er nou een 18 jarig jochie was waarvan je het idee had dat hij top ging worden dan wist je dat er iig wat aankwam, maar het is gewoon niks op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik heb het gevoel dat Advocaat denkt dat het op onderling resultaat (bij gelijke stand) wordt beslist, dan is elke overwinning op Zweden in principe goed genoeg, aangezien het uit een gelijkspelletje werd.
Hij zei immers dat de kans dat Oranje 2e wordt na gisteravond gelijk is gebleven, ook al loopt Zweden uit op doelsaldo.
De 'kans' is juist enorm veel kleiner geworden. Nederland moet er na gisteren 1 meer maken tegen zweden dan voor de wedstrijden. Ik ga er dan wel van uit dat zowel Nederland als Zweden tegen Wit-Rusland resp. Luxemburg winnen.

Zorgwekkend.

[ Voor 19% gewijzigd door Witte op 04-09-2017 09:21 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Witte schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:19:
Ik heb het gevoel dat Advocaat denkt dat het op onderling resultaat (bij gelijke stand) wordt beslist, dan is elke overwinning op Zweden in principe goed genoeg, aangezien het uit een gelijkspelletje werd.
Hij zei immers dat de kans dat Oranje 2e wordt na gisteravond gelijk is gebleven, ook al loopt Zweden uit op doelsaldo. De 'kans' is juist enorm veel kleiner geworden.
Zorgwekkend.
jep. Met name omdat zweden nog thuis speelt tegen luxemburg.... en NL uit bij Wit Rusland.

Die wedstrijd tegen zweden moet je natuurlijk sowieso winnen en dan telt elke goal "dubbel" (doelsaldo technisch), maar ik ben bang dat je die pot niet eens met de huidige 6 goals achterstand begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Het schema was al bekend. Dat doet niks af aan de kans. Wel met hoeveel je uiteindelijk wint (of verliest).

Houdoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:23:
jep. Met name omdat zweden nog thuis speelt tegen luxemburg.... en NL uit bij Wit Rusland.

Die wedstrijd tegen zweden moet je natuurlijk sowieso winnen en dan telt elke goal "dubbel" (doelsaldo technisch), maar ik ben bang dat je die pot niet eens met de huidige 6 goals achterstand begint...
Ik denk ook dat het 9 of 10 goals achterstand worden. Dan moet je dus met 5 goals verschil winnen van Zweden. Als ze nou tegen Frankrijk hadden opgelet en de 2-0 over de streep hadden getrokken en tegen Bulgarije alles op alles hadden gezet om er nog 2 te maken was het een ander verhaal, maar nu ga je kansloos die wedstrijd tegen Zweden in. Of er moet echt een voetbalwonder gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:24
De kans dat Luxemburg ook tegen Zweden gaat stunten lijkt me ook niet zo groot.

Als het uiteindelijk op doelsaldo misloopt mag je onder andere de afgelopen twee wedstrijden wel aanrekenen, zoveel tegen krijgen tegen Frankrijk was onnodig en tegen Bulgarije had je er zelf meer moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Die afgekeurde goal van Dost is ook wel een dure......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:33
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:30:
Extreem duur.
Van de andere kant moet Oranje niet zeuren als ze verliezen van Bulgarije en slecht spelen.
Robben gebruikte het woord waar ik naar op zoek was: apathisch.

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 04-09-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:30:
Zo kan je wel altijd een moment uitkiezen, punt is dat er totaal geen visie is bij de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vincent Dave schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:00:
[...]

Zo kan je wel altijd een moment uitkiezen, punt is dat er totaal geen visie is bij de KNVB.
Dat laatste sowieso. Maar het gebrek aan echte wereldtoppers is nu een gegeven waar met name de bondscoaches mee om moeten gaan. Dan is de goal van Dost een belangrijk moment waar ze niks aan kunnen doen. Maar inderdaad: de verloren pot in Bulgarije had voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:05:
[...]

Dat laatste sowieso. Maar het gebrek aan echte wereldtoppers is nu een gegeven waar met name de bondscoaches mee om moeten gaan. Dan is de goal van Dost een belangrijk moment waar ze niks aan kunnen doen. Maar inderdaad: de verloren pot in Bulgarije had voorkomen kunnen worden.
Sure met kwaliteit valt of staat alles, echter kun je met een duidelijke visie en vaste speelstijl prima presteren met wat mindere goden. Wordt zovaak bewezen door kleinere clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:05:
Helaas kent voetbal wel een soort karma. Als je alles verkeerd doet zoals Blind dan roep je pech over jezelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Vincent Dave @ph4ge
Volgens mij zijn we het er dus aardig over eens dat er in de leiding de nodige fouten zijn gemaakt. Maar dan nog baal ik als supporter van die goal van Dost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
ph4ge schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:22:
[...]

Helaas kent voetbal wel een soort karma. Als je alles verkeerd doet zoals Blind dan roep je pech over jezelf af.
Wordt er wel moe van dat gezeik steeds op Blind (had nooit aangenomen moeten worden), what about Hiddink dan? Die fietst overal weer makkelijk tussen.
@D-e-n Zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vincent Dave schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:36:
Wordt er wel moe van dat gezeik steeds op Blind (had nooit aangenomen moeten worden), what about Hiddink dan? Die fietst overal weer makkelijk tussen.
@D-e-n Zeker
Hiddink was bij deze kwalificatieronde niet betrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
ph4ge schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:00:
[...]

Hiddink was bij deze kwalificatieronde niet betrokken.
Heel jammer dat je het verband niet (wil) ziet (zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vincent Dave schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:03:
Heel jammer dat je het verband niet (wil) ziet (zien).
Wat wil je horen? Hij heeft het destijds ook heel slecht gedaan, ja. Maar dat is niet meer erg actueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
ph4ge schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:38:
[...]

Wat wil je horen? Hij heeft het destijds ook heel slecht gedaan, ja. Maar dat is niet meer erg actueel.
Juist niets, ik ben geen fan van Blind maar er wordt geen moment onbenut gelaten om hem een trap na te geven. Dat weten we inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vincent Dave schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:48:
Juist niets, ik ben geen fan van Blind maar er wordt geen moment onbenut gelaten om hem een trap na te geven. Dat weten we inmiddels wel.
Zolang het WK niet achter de rug is zal er toch vaak gesproken worden over waar het mis ging en dus wiens schuld dat is. Maar volgens mij zijn we allemaal ook kritisch over Advocaat, vooral zn opstelling tegen Frankrijk en zn wissels tegen Bulgarije.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ph4ge schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:22:
[...]

Datzelfde valt Advocaat toch ook te verwijten?

De afgelopen twee wedstrijden heeft hij ook alles verkeerd gedaan. Tegen Frankrijk is met een onderbezet middenveld zelfmoord gepleegd. En daarnaast had hij in moeten grijpen met Strootman. Speelde een draak van een wedstrijd en ondanks dat zijn tweede gele kaart wellicht twijfelachtig was, was het een kwestie van tijd voordat die tweede viel. Hij had allang van het veld gehaald moeten worden voor hij die tweede gele kaart viel.

Nederland had in die wedstrijd alles op alles moeten zetten om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Wellicht niet des Nederlands - maar dat lijkt me op het moment niet zo relevant - hadden ze gewoon 4-4-2 of wellicht zelfs 4-5-1 moeten spelen om tegenwicht te kunnen bieden tegen het ijzersterke middenveld van Frankrijk. Een gelijkspel of een veel kleinere nederlaag waren dan wel waarschijnlijk geweest. En wellicht dat je dan zelfs in een opleving/uit een counter een winnende treffer had kunnen spelen Robben en in mindere mate Promes en Depay hebben die kwaliteiten nog steeds.

En waar het in de wedstrijd tegen Frankrijk mis ging door te veel te vertrouwen op 'eigen kracht' en een herkenbare, aanvallende speelstijl, ging Nederland gister 'ten onder' aan gebrek aan lef en tactisch onvermogen. Sleutelwoorden overigens die de carrière van Advocaat mijns inziens typeren. Het was gister niet slechts de overwinning die telde, maar ook het doelsaldo. Zeker wanneer je weet dat je concurrent in de rust met 3-0 voorstaat en ze al een beter doelsaldo hebben. Natuurlijk werkt het niet mee wanneer zes van de tien veldspelers een onvoldoende scoren, maar in mijn beleving heeft dat heel veel te maken met wat een coach meegeeft voor de wedstrijd. Ik heb het idee dat bij Advocaat het besef ontbrak dat het doelsaldo cruciaal is en dat voor hem alleen de overwinning telde. Helaas zit Nederland echter in een situatie dat dat alleen niet meer telt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
Was advocaat ook niet verantwoordelijk voor de slechtste wissel uit het moderne voetbal ooit?
Bij een 2-1 voorsprong tegen een uiterst gevaarlijk Tsjechië de beste speler (Robben) voor een matige middenvelder wisselen (Bosvelt). Een bijzonder goedlopend elftal werd acuut de nek om gedraaid. Wedstrijd werd met 3-2 verloren en omdat Duitsland verloor van een al geplaatst B-elftal van Tsjechië werd ter nauwer nood de volgende ronde gehaald.

Sterker: ik heb Advocaat nog nooit kunnen betrappen op het hebben van toegevoegde waarde. Hij is enorm arrogant, en maakt daardoor beginnersfouten. Maar hij wordt op handen gedragen, zelfs door Johan Derksen.

Ik zie 100x liever Louis van Gaal die om de WK in 2002 te halen per se in en tegen Ierland moest winnen. Hij stelde een ploeg op met bijna alleen maar aanvallers.
De Ieren werden helemaal van de mat gespeeld, maar de bal wilde er die dag niet in (van Nistelrooij werd door de keeper voor open doel tegen het gras gebeukt, geen penalty), en de enige tegenaanval van de Ieren werd fataal.

[ Voor 22% gewijzigd door Witte op 04-09-2017 12:21 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
lateef schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:00:
[...]

Datzelfde valt Advocaat toch ook te verwijten?

De afgelopen twee wedstrijden heeft hij ook alles verkeerd gedaan. Tegen Frankrijk is met een onderbezet middenveld zelfmoord gepleegd. En daarnaast had hij in moeten grijpen met Strootman. Speelde een draak van een wedstrijd en ondanks dat zijn tweede gele kaart wellicht twijfelachtig was, was het een kwestie van tijd voordat die tweede viel. Hij had allang van het veld gehaald moeten worden voor hij die tweede gele kaart viel.

Nederland had in die wedstrijd alles op alles moeten zetten om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Wellicht niet des Nederlands - maar dat lijkt me op het moment niet zo relevant - hadden ze gewoon 4-4-2 of wellicht zelfs 4-5-1 moeten spelen om tegenwicht te kunnen bieden tegen het ijzersterke middenveld van Frankrijk. Een gelijkspel of een veel kleinere nederlaag waren dan wel waarschijnlijk geweest. En wellicht dat je dan zelfs in een opleving/uit een counter een winnende treffer had kunnen spelen Robben en in mindere mate Promes en Depay hebben die kwaliteiten nog steeds.

En waar het in de wedstrijd tegen Frankrijk mis ging door te veel te vertrouwen op 'eigen kracht' en een herkenbare, aanvallende speelstijl, ging Nederland gister 'ten onder' aan gebrek aan lef en tactisch onvermogen. Sleutelwoorden overigens die de carrière van Advocaat mijns inziens typeren. Het was gister niet slechts de overwinning die telde, maar ook het doelsaldo. Zeker wanneer je weet dat je concurrent in de rust met 3-0 voorstaat en ze al een beter doelsaldo hebben. Natuurlijk werkt het niet mee wanneer zes van de tien veldspelers een onvoldoende scoren, maar in mijn beleving heeft dat heel veel te maken met wat een coach meegeeft voor de wedstrijd. Ik heb het idee dat bij Advocaat het besef ontbrak dat het doelsaldo cruciaal is en dat voor hem alleen de overwinning telde. Helaas zit Nederland echter in een situatie dat dat alleen niet meer telt.
Het lukt Hiddink niet.
Het lukt Blind niet.
Het lukt Advocaat niet.

Ligt het dan echt aan de coach?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
toolkist schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:04:
[...]

Het lukt Hiddink niet.
Het lukt Blind niet.
Het lukt Advocaat niet.

Ja :)

2 oude stempel en 1 zonder enige ervaring :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 15:00

jeka

Support your local club.

Als je een coach hebt zoals van Gaal dan lukt het denk ik wel. Het resultaat telt uiteindelijk.
Als je geen team meer hebt met topspelers moet je wat anders verzinnen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Als je als coach zijnde al weet dat je een team hebt dat niks is, dan ga je toch zeker tegen Frankrijk met 5 verdedigers spelen. Zolang je zelf geen doelpunten tegen krijgt, krijg je zelf altijd wel een kans om te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:05:
[...]

Ja :)

2 oude stempel en 1 zonder enige ervaring :)
En dat zijn de enige coaches die het aandurven om met deze groep te gaan werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jeka schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:07:
Als je een coach hebt zoals van Gaal dan lukt het denk ik wel. Het resultaat telt uiteindelijk.
Als je geen team meer hebt met topspelers moet je wat anders verzinnen.
Sterker nog, van Gaal deed het gewoon in 2014. Of zijn we allemaal de openingswedstrijd van poule B vergeten tegen Spanje? >:)

Oke, die selectie was nog iets beter dan nu, maar ook niet echt geweldig. De coach maakte daar een enorm verschil. Nadat hij vertrok stortte Oranje meteen in elkaar, met dezelfde spelers. Het eindeloos Blind bashen begint wel vermoeiend te worden, zeker, maar hij was ook echt een eersteklas prutser die niks creatiefs deed met de spelers die hij had. Advocaat en Hiddink ook niet. Het is tijd voor de nieuwe generatie denk ik, en dan bedoel ik niet Gullit. Ik vraag me af hoe Oranje had gespeeld de afgelopen jaren als Koeman, van Gaal had opgevolgd...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Eigenlijk was het hetzelfde materiaal als nu. Toen net over de datum, nu nog een stuk verder. Op de een of andere manier hebben de NL clubs geen generatie spelers opgeleid die nu op hoog niveau kunnen toppen.

De kracht van coaches als Van Marwijk en Van Gaal was dat ze het spel, tegen de wens van het volk in, aanpasten aan het materiaal.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:36:
[...]

Sterker nog, van Gaal deed het gewoon in 2014. Of zijn we allemaal de openingswedstrijd van poule B vergeten tegen Spanje? >:)

Oke, die selectie was nog iets beter dan nu, maar ook niet echt geweldig. De coach maakte daar een enorm verschil. Nadat hij vertrok stortte Oranje meteen in elkaar, met dezelfde spelers. Het eindeloos Blind bashen begint wel vermoeiend te worden, zeker, maar hij was ook echt een eersteklas prutser die niks creatiefs deed met de spelers die hij had. Advocaat en Hiddink ook niet. Het is tijd voor de nieuwe generatie denk ik, en dan bedoel ik niet Gullit. Ik vraag me af hoe Oranje had gespeeld de afgelopen jaren als Koeman, van Gaal had opgevolgd...
Eens, dit doet me een beetje denken aan de uitspraken van Youri Mulder waarbij hij duidelijk aangaf dat deze voetballers duidelijk vooraf verteld moet worden wat hun taken en verwachtingen zijn.

Dat zou bijzonder triest zijn als een team zonder duidelijke instructies zichzelf niet kan organiseren, maar als je erover nadenkt dan besef je dat je geen echte leider in het team hebt, je hebt geen controleur die het aangeeft wanneer het team moet inzakken etc en je hebt ook geen playmaker die constant aanspeelbaar is en het aanvallende spel dicteert (Sneijder was dit eens).

Het resultaat is dat alles van toeval aanelkaar hangt en je bijzonder voorspelbaar bent voor de tegenstander.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
[...]
Het ligt niet alleen aan de coach. Nederland heeft niet meer het materiaal wat het zo'n 40 jaar - met een klein dipje begin jaren 80 - wek heeft gehad. Dat is de bondscoach niet te verwijten, dat heeft te maken met structurele problemen binnen het Nederlands voetbal.

Echter heeft Nederland nog wel het materiaal waarmee je je op een EK met 24 landen behoort te plaatsen en het materiaal waarmee je boven Zweden en Bulgarije in een poule behoort te eindigen. Dat dat niet lukt, heeft te maken met fouten die de bondscoaches hebben gemaakt (en de KNVB door drie keer op rij een incapabele bondscoach aan te stellen). Even goed als dat Hiddink en Blind aanwijsbare fouten hebben gemaakt, heeft Advocaat dat nu ook gedaan. Wanneer slechts het resultaat telt, hoef en mag je niet met 4-0 van Frankrijk verliezen. Dat dat gebeurt heeft alles te maken met de keuzes van de bondscoach. Even zo zeer als dat de keuzes en de opdracht er debet aan zijn dat Nederland niet meer en langer zijn wil aan Bulgarije op kan leggen. En vandaar uit meer de hoogst noodzakelijke doelpunten kan scoren. Advocaat heeft daarin fouten gemaakt. Zijn uitgangspositie was natuurlijk verder van ideaal, maar met een reëlere visie in de wedstrijd tegen Frankrijk en daardoor meer vertrouwen in de wedstrijd tegen Bulgarije had Nederland er nu waarschijnlijk beter in plaats van slechter voorgestaan dan voor de aanstelling van Advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Ankona schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:39:
Eigenlijk was het hetzelfde materiaal als nu. Toen net over de datum, nu nog een stuk verder. Op de een of andere manier hebben de NL clubs geen generatie spelers opgeleid die nu op hoog niveau kunnen toppen.

De kracht van coaches als Van Marwijk en Van Gaal was dat ze het spel, tegen de wens van het volk in, aanpasten aan het materiaal.
De tweede ronde van Marwijk was anderes ook niet om aan te zien. Na een WK-finale in 2010 kwam een vrij roemloos EK in 2012. Met van Gaal wel het WK in 2014 als soort laatste opleving. Nadien is het al 3 jaar voortsukkelen. Toen werd al gezegd dat een aantal spelers Van Gaal op hun blote knietjes moesten danken voor dat WK. Iemand als Martens Indi had anders nooit het buitenland gehaald. Je ziet ook erg weinig Nederlandse spelers nog bij buitenlandse topclubs. Robben is de laatste van een generatie. De rest zit op de bank, bij een buitenlandse middenmotor of een Nederlandse topclub. En dan is de Europa League vaak al te hoog gegrepen. Dat WK verbloemde ook een hoop ellende bij de KNVB, die als een soort stuurloze olietanker opereert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
lateef schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:46:
[...]

Het ligt niet alleen aan de coach. Nederland heeft niet meer het materiaal wat het zo'n 40 jaar - met een klein dipje begin jaren 80 - wek heeft gehad. Dat is de bondscoach niet te verwijten, dat heeft te maken met structurele problemen binnen het Nederlands voetbal.

Echter heeft Nederland nog wel het materiaal waarmee je je op een EK met 24 landen behoort te plaatsen en het materiaal waarmee je boven Zweden en Bulgarije in een poule behoort te eindigen. Dat dat niet lukt, heeft te maken met fouten die de bondscoaches hebben gemaakt (en de KNVB door drie keer op rij een incapabele bondscoach aan te stellen). Even goed als dat Hiddink en Blind aanwijsbare fouten hebben gemaakt, heeft Advocaat dat nu ook gedaan. Wanneer slechts het resultaat telt, hoef en mag je niet met 4-0 van Frankrijk verliezen. Dat dat gebeurt heeft alles te maken met de keuzes van de bondscoach. Even zo zeer als dat de keuzes en de opdracht er debet aan zijn dat Nederland niet meer en langer zijn wil aan Bulgarije op kan leggen. En vandaar uit meer de hoogst noodzakelijke doelpunten kan scoren. Advocaat heeft daarin fouten gemaakt. Zijn uitgangspositie was natuurlijk verder van ideaal, maar met een reëlere visie in de wedstrijd tegen Frankrijk en daardoor meer vertrouwen in de wedstrijd tegen Bulgarije had Nederland er nu waarschijnlijk beter in plaats van slechter voorgestaan dan voor de aanstelling van Advocaat.
Als Strootman geen 2e geel krijgt verlies je waarschijnlijk ook niet met 4-0, is dat dan de schuld van Advocaat? Iemand die 'de man' wil zijn bij AS Roma moet toch ook gewoon beter weten? 2-0 achterstaan uit tegen dit Frankrijk is niet vreemd, en had ook met 16 man achter de bal gewoon kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:43

Baseman77

We move

Señor Sjon schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:49:De tweede ronde van Marwijk was anderes ook niet om aan te zien. Na een WK-finale in 2010 kwam een vrij roemloos EK in 2012.
Klopt, het EK zelf verliep vrij bedroevend.
Alleen plaatste Oranje zich wel moeiteloos voor dit EK...heel wat anders dus dan het niet kwalificeren voor het EK 2016 en de huidige grote problemen met kwalificatie voor het WK 2018.
toolkist schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:58:
Als Strootman geen 2e geel krijgt verlies je waarschijnlijk ook niet met 4-0, is dat dan de schuld van Advocaat?
Grotendeels wel, iemand die zo slecht presteerde als Strootman die wedstrijd had namelijk sowieso in de rust gewisseld moeten worden. Of misschien had hij wel een wereldpartij gespeeld in een (realistischere) verdedigende opstelling met een behoudende tactiek.

[ Voor 34% gewijzigd door Baseman77 op 04-09-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
En beiden onder Van Marwijk. Dat trok dus ook op niks.

Bij het AD hebben ze nog goede hoop op een nieuwe, goede generatie vanaf 2020.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Het lukt Hiddink niet.
Het lukt Blind niet.
Het lukt Advocaat niet.
Ik denk dat er momenteel gewoon heel weinig goede Nederlandse coaches zijn. Welke coach kan nog een beetje zijn stempel drukken op een team en variatie in het spel brengen? Ten Hag doet het, Koeman doet het, Bosz doet het, van Gaal deed het, iemand als Verbeek ook nog wel. Maar verder?

In mijn ogen de belangrijkste reden van het afglijden van het Nederlandse voetbal: de begeleiding is niet meer vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
toolkist schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:58:
[...]

Als Strootman geen 2e geel krijgt verlies je waarschijnlijk ook niet met 4-0, is dat dan de schuld van Advocaat? Iemand die 'de man' wil zijn bij AS Roma moet toch ook gewoon beter weten? 2-0 achterstaan uit tegen dit Frankrijk is niet vreemd, en had ook met 16 man achter de bal gewoon kunnen gebeuren.
Nee, maar Strootman laat het wel constant afweten in deze serie lijkt bijna elke wedstrijd wel een negatieve hoofdrol te hebben.

Ik moet toegeven dat ik AS Roma niet volg en zie ze soms alleen maar samengevat of tijdens CL schakelkanaal op Ziggo, Maar als je alleen al na het spelersmateriaal kijkt dan zie je meteen dat hij maximaal derde in de pikorde staat voor een plek op het middenveld.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:24
In een 3-mans middenveld speel je dan wel vrijwel alles...
2790 minuten in 33 wedstrijden vorig seizoen van een maximale 2970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
dutchgio schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:27:
In een 3-mans middenveld speel je dan wel vrijwel alles...
2790 minuten in 33 wedstrijden vorig seizoen van een maximale 2970.
klopt, maar ik wilde vooral de positie/rangorde van Strootman bij AS Roma nuanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ik meen dat Strootman zijn bijnaam bij Roma 'de stofzuiger' is, oftewel hij ruimt nogal wat op en is de harde werker op het middenveld. Bij Oranje is hij een van de weinige spelers tussen de 25 en 30 jaar en hij heeft altijd een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel gehad, ik denk dat zijn probleem bij Oranje is dat hij teveel hooi op zijn vork neemt. Jansen heeft daar de afgelopen wedstrijden ook een handje van, ze willen zich te graag bewijzen en gaan daardoor forceren, waardoor ze juist slechter gaan presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Baseman77 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:13:
Ik meen dat Strootman zijn bijnaam bij Roma 'de stofzuiger' is, oftewel hij ruimt nogal wat op en is de harde werker op het middenveld. Bij Oranje is hij een van de weinige spelers tussen de 25 en 30 jaar en hij heeft altijd een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel gehad, ik denk dat zijn probleem bij Oranje is dat hij teveel hooi op zijn vork neemt. Jansen heeft daar de afgelopen wedstrijden ook een handje van, ze willen zich te graag bewijzen en gaan daardoor forceren, waardoor ze juist slechter gaan presteren.
Jansen doet exact hetzelfde bij Tottenham, hij probeert zich als F9 te bewijzen en is overijverig in het pressen, meeverdedigen etc. Het resultaat hiervan is dat jij juist hierdoor als spits/afmaker puf te kort komt, of simpelweg niet op de plek staat waar hij verwacht word te staan als eindpunt.

Griezman doet dit ook bij Frankrijk, maar die spelen met twee spitsen waarvan er altijd een voorin de punt blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De schade onder oa Blind, maak je niet zo even goed. Je kunt geen wonderen verwachten van Advocaat, maar ik denk dat het elftal wel beter wordt nu.(of het te laat is, tja...)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:20:

[...]

Helemaal waar, maar die geldt ook de andere kant op. Het verdedigen met elf is ook een stuk makkelijker als het mes wat meer tussen de tanden zit. Puur op tactisch vlak gaan we het ook niet meer redden. Als Nederland als voetballand nog wat wil betekenen zal het op alle fronten moeten verbeteren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
Bossie schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:23:
[...]

Jansen doet exact hetzelfde bij Tottenham, hij probeert zich als F9 te bewijzen en is overijverig in het pressen, meeverdedigen etc. Het resultaat hiervan is dat jij juist hierdoor als spits/afmaker puf te kort komt, of simpelweg niet op de plek staat waar hij verwacht word te staan als eindpunt.

Griezman doet dit ook bij Frankrijk, maar die spelen met twee spitsen waarvan er altijd een voorin de punt blijft staan.
Wat Vincent Jansen betreft, daar gaat in de winterstop een strik om heen en die zal toch echt weg moeten bij Spurs. Zit niet in de selectie voor de CL. Ook niet vreemd aangezien ie nu 4e of 5e spits is na Kane, Llorente, Delli Alli en Song.

Dus enige speeltijd die ie krijgt is waarschijnlijk als tijdsvulling in blessure tijd.

Zo dom. want hij kon verhuurd worden of weg naar een andere PL club. Dan speelt je wel degradatievoetbal, maar je staat in ieder geval elke week op het veld. Slechter wordt je er niet van.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
D-e-n schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:48:
Wellicht dat een 442 met Promes als voorste middenvelder dan zou kunnen werken. Dan heb je toch wat creativiteit vanuit die positie en kunnen de drie heren achter hem lekker lopen
Ik zeg, voor Wit Rusland, met 3-4-3 spelen! En een beetje creatief, niet zo'n standaard opstelling die makkelijk te verdedigen is.
Janssen en Dost als centrumspitsen (neem Huntelaar mee als sub), Robben een vrije rol op rechts, Blind als linker wingback (Willems als sub, afhankelijk van vorm, maar slinger die ballen maar de 16 in vanaf links naar die 2 centrumspitsen!), 3 veelzijdge 'centrale' middenvelders die elkaars positie overnemen en de veldbezetting in balans houden maar waar mogelijk bij de aanval aansluiten (zou nu zeggen Vilhena, Propper, van Ginkel of Klaassen) 3 verdedigers die ook nog wel eens bij een corner een bal er in koppen (bijv. De Vrij, Martins Indi en Van Dijk). En ga maar opportunistisch spelen!

Wat is er eigenlijk gebeurd met De Guzman en Fer? Was daar toch wel aardig van gecharmeerd destijds.
Janmaat nog steeds geblesseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Shadow_Zero
Janmaat was weer geblesseerd dacht ik. Fer speelt gewoon bij Swansea. De Guzman zit nu in Duitsland maar geen idee hoe hij het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Shadow_Zero schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:11:
[...]

Ik zeg, voor Wit Rusland, met 3-4-3 spelen! En een beetje creatief, niet zo'n standaard opstelling die makkelijk te verdedigen is.
Janssen en Dost als centrumspitsen (neem Huntelaar mee als sub), Robben een vrije rol op rechts, Blind als linker wingback (Willems als sub, afhankelijk van vorm, maar slinger die ballen maar de 16 in vanaf links naar die 2 centrumspitsen!), 3 veelzijdge 'centrale' middenvelders die elkaars positie overnemen en de veldbezetting in balans houden maar waar mogelijk bij de aanval aansluiten (zou nu zeggen Vilhena, Propper, van Ginkel of Klaassen) 3 verdedigers die ook nog wel eens bij een corner een bal er in koppen (bijv. De Vrij, Martins Indi en Van Dijk). En ga maar opportunistisch spelen!

Wat is er eigenlijk gebeurd met De Guzman en Fer? Was daar toch wel aardig van gecharmeerd destijds.
Klinkt aardig. Maar ben bang dat tegen Wit Rusland Sneijder en Strootman weer basis staan. En ik denk dat hij vlugger v Persie oproept inplaats van Huntelaar.

Zie zelfs liever ook Huntelaar als sub aangezien hij het bij Ajax goed doet als deze.

edit:
Mocht het Keizer lukken Huntelaar en Dolberg in de basis te hebben met goede prestaties van beide dan zou hij van mij zelfs basis mogen. Maar na die 2 wedstrijden moet er afscheid genomen worden van de oudere spelers.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 04-09-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Shadow_Zero schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:11:
[...]

Ik zou lekker 5-3-2 spelen. Juist tegen clubs waarvan je verwacht dat ze de boel op slot gaan gooien. Laat ze maar komen en klap er dan met een snelle counter / combinatie overheen. Het spel enkel op de helft van de tegenstander willen spelen speelt de zwakkere ploeg juist in de hand. Die zetten de boel vast en loeren op een counter.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maar als je zelf blijft wachten komen ze alsnog niet. Het enige wat je moet voorkomen is dat je elkaar in de weg gaat lopen,dus met tien man rond de zestien is niet handig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Want counteren zijn we zo goed in gebleken de laatste tijd?
Als je de bal snel voor geeft, heeft een zwakkere ploeg als Wit-Rusland geen kans om druk te zetten. En dan er voor zorgen dat die afvallende bal voor ons is en van daaruit kansen creeeren (of gelijk strak in de kruising koppen mag ook natuurlijk ;) ). We hebben doelpunten nodig en vechten voor onze laatste kans (tenzij Luxemburg ineens snel met 0-2 voor komt...), een countertactiek lijkt me niet de sleutel tot veel doelpunten.

Een beetje wat van Hooijdonk vaak adverteert, 'Ga maar opportunistisch spelen'. Maar wel een voorzet van de flanken, want die ballen van achteruit zijn zo kansloos. Misschien kun je Toornstra nog als (rechter)middenvelder gebruiken in dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:01:
[...]

Klopt, het EK zelf verliep vrij bedroevend.
Alleen plaatste Oranje zich wel moeiteloos voor dit EK...heel wat anders dus dan het niet kwalificeren voor het EK 2016 en de huidige grote problemen met kwalificatie voor het WK 2018.

[...]

Grotendeels wel, iemand die zo slecht presteerde als Strootman die wedstrijd had namelijk sowieso in de rust gewisseld moeten worden. Of misschien had hij wel een wereldpartij gespeeld in een (realistischere) verdedigende opstelling met een behoudende tactiek.
Voor wie dan, Propper of van Ginkel? Veel andere opties waren er niet. Strootman is ervaren genoeg om zich te moeten kunnen realiseren dat ie gewoon op simpel moet spelen als het niet lukt.
Bossie schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:21:
[...]

Nee, maar Strootman laat het wel constant afweten in deze serie lijkt bijna elke wedstrijd wel een negatieve hoofdrol te hebben.

Ik moet toegeven dat ik AS Roma niet volg en zie ze soms alleen maar samengevat of tijdens CL schakelkanaal op Ziggo, Maar als je alleen al na het spelersmateriaal kijkt dan zie je meteen dat hij maximaal derde in de pikorde staat voor een plek op het middenveld.
Volgens mij is hij de nr 2, na De Rossi. Juventus wilde ook niet voor niets 45m voor hem aftikken afgelopen transferperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Shadow_Zero schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:36:
Een beetje wat van Hooijdonk vaak adverteert, 'Ga maar opportunistisch spelen'. Maar wel een voorzet van de flanken, want die ballen van achteruit zijn zo kansloos. Misschien kun je Toornstra nog als (rechter)middenvelder gebruiken in dit systeem.
Huntelaar, Dost en Kramer naast elkaar zetten en lepelen die ballen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bij Roma heeft Strootman het geluk dat hij 2 sterke spelers naast zich heeft om bepaalde taken van hem over te nemen.
Bij Oranje word verwacht dat hij het middenveld op sleeptouw neemt en misschien is hij hier te beperkt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:33
Ach, die gasten kunnen het best. Alleen de dingen die ik mis, zijn het verstand, de wilskracht en iemand (op Robben na) die gewoon de ballen heeft om de leiding te pakken.
Op papier kun je best wat mooie teams maken en er zijn genoeg teams geweest die met hard werken wat bereikt hebben. Er zijn ook zoveel ploegen om een voorbeeld aan te nemen.

Kwaliteits verschillen met een Frankrijk, Spanje, België of Duitsland zijn er zeker, maar ik durf te wedden dat ze van alle 4 de landen winnen, maar dan misschien niet op zijn Hollands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
toolkist schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:37:
[...]
Volgens mij is hij de nr 2, na De Rossi. Juventus wilde ook niet voor niets 45m voor hem aftikken afgelopen transferperiode
Denk dat Naingolan toch iets hoger in aanzien staat, tevens al twee jaar een target voor Chelsea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:44:
[...]

Huntelaar, Dost en Kramer naast elkaar zetten en lepelen die ballen. :P
Nu vergeet je toch de nieuwe tank van tegenwoordig: Veerman! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
[...]
Wat erg dit, een gerucht aanhalen als bewijs om aan te geven waar Strootman in de pikorde staat (Het geld is nooit uitgegeven voor hem bovendien zeggen bedragen niets meer in deze knotsgekke voetbalwereld). Het werd hier al gezegd, Strootman is een overschatte speler en kan de kwaliteiten die hij heeft tot uiting laten komen door de betere spelers om hem heen. Overschat omdat hij zowat als redder van het Nederlandse voetbal werd gezien. In het Oranje van tien jaar geleden zou hij niet eens bankzitter zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
[...]

Voor wie dan, Propper of van Ginkel? Veel andere opties waren er niet. Strootman is ervaren genoeg om zich te moeten kunnen realiseren dat ie gewoon op simpel moet spelen als het niet lukt.
Toen hij die kaart pakte had ik gelijk al zoiets van "Wissel hem maar, want je zult zien dat ie anders een tweede pakt!". En zowaar... Nou sloeg die tweede kaart nergens op (maakt die 4-0 ook allemaal extra zuur, zeker als je op het einde van de rit doelsaldo te kort zou komen), maar als je zo overlopen wordt, en een Strootman zit zo slecht in de wedstrijd, lijikt het me toch geen verkeerde tactische keuze om er iemand neer te zetten die nog geen kaart heeft zodat je daar iig wat minder risico loopt. Volgens mij had je prima Vilhena kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Strootman is ervaren genoeg om zich te moeten kunnen realiseren dat ie gewoon op simpel moet spelen als het niet lukt.
Blijkbaar dus niet. In zijn ijver om zijn slechte spel te verbeteren liep hij zichzelf voorbij, wat Advocaat had moeten zien. Hij had moeten ingrijpen, Strootman tegen zichzelf in bescherming moeten nemen en hem moeten wisselen. Voor inderdaad Vilhena, Pröpper of Van Ginkel.

Nu is dit achteraf makkelijk praten natuurlijk, maar los van die rode kaart blijft het heel vreemd om weggespeeld te worden maar een van je slechtst presterende spelers niet in de rust te wisselen. Helemaal aangezien die speler in de zeer belangrijke as van het team speelt.
Volgens mij is hij de nr 2, na De Rossi. Juventus wilde ook niet voor niets 45m voor hem aftikken afgelopen transferperiode.
Geen idee of hij nummer 1, 2 ,3 of 4 is, maar hij is erg belangrijk voor Roma en een vaste en belangrijke basisspeler. Wat verre van gewoon is gezien zijn eerdere zeer ernstige knieblessure.
Doodzonde dat hij in Oranje de laatste wedstrijden zijn niveau niet kan vinden.
Vincent Dave schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:32:
Het werd hier al gezegd, Strootman is een overschatte speler en kan de kwaliteiten die hij heeft tot uiting laten komen door de betere spelers om hem heen.
En dan tegen anderen beginnen over "wat erg" :F
Wie overschat Strootman dan? Bij Roma in ieder geval niemand, gezien zijn vaste basisplaats. En iemand die wekelijks presteert op hoog niveau in de Serie A is zeker goed genoeg voor Oranje, helemaal in deze periode.

Het lijkt me handiger dat de bondscoach zich afvraagt waarom spelers als Strootman en Wijnaldum vaste basisspelers zijn bij hun clubs, wekelijks op hoog niveau presteren en zeer gewaardeerd worden, maar moeite hebben om dat niveau in Oranje te etaleren.
Een (bonds)coach wordt betaald om zijn team het beste te laten renderen en optimaal gebruik te maken van de kwaliteiten van zijn (betere) spelers, niet om 11 namen op het bord te zetten en hopen dat het goed gaat.
Overschat omdat hij zowat als redder van het Nederlandse voetbal werd gezien.
Door wie?
In het Oranje van tien jaar geleden zou hij niet eens bankzitter zijn geweest.
Wat een onzinnig en armzalig argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14

Sargan

Filmfreak...

Is het met Strootman bij Oranje niet hetzelfde als Seedorf? Bij zijn eigen club heel goed, maar in Oranje wil het maar niet lukken.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Vincent Dave schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:32:
[...]

Wat erg dit, een gerucht aanhalen als bewijs om aan te geven waar Strootman in de pikorde staat (Het geld is nooit uitgegeven voor hem bovendien zeggen bedragen niets meer in deze knotsgekke voetbalwereld). Het werd hier al gezegd, Strootman is een overschatte speler en kan de kwaliteiten die hij heeft tot uiting laten komen door de betere spelers om hem heen. Overschat omdat hij zowat als redder van het Nederlandse voetbal werd gezien. In het Oranje van tien jaar geleden zou hij niet eens bankzitter zijn geweest.
Ik vond Strootman in zijn tijd bij PSV een goede en bepalende schakel in het team. Maar daarna is hij onzichtbaar geworden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Baseman77 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:45:
[...]
En dan tegen anderen beginnen over "wat erg" :F
Wie overschat Strootman dan? Bij Roma in ieder geval niemand, gezien zijn vaste basisplaats. En iemand die wekelijks presteert op hoog niveau in de Serie A is zeker goed genoeg voor Oranje, helemaal in deze periode.

Het lijkt me handiger dat de bondscoach zich afvraagt waarom spelers als Strootman en Wijnaldum vaste basisspelers zijn bij hun clubs, wekelijks op hoog niveau presteren en zeer gewaardeerd worden, maar moeite hebben om dat niveau in Oranje te etaleren.
Een (bonds)coach wordt betaald om zijn team het beste te laten renderen en optimaal gebruik te maken van de kwaliteiten van zijn (betere) spelers, niet om 11 namen op het bord te zetten en hopen dat het goed gaat.
Zoals ik al zei, het zijn geen spelers met de kwaliteiten een elftal te dragen, Wijnaldum idem (al vermoed ik dat hij vooral spelinzicht intelligentie mist die Strootman wel heeft). Het is al 'erg' (zie alles in perspectief) genoeg dat de bondscoaches het niet inzien.
[...]
Door wie?
[...]
Met name net voor zijn blessure net voor het WK 2014, door de media etc. Van Gaal was zelfs hierdoor genoodzaakt om zijn elftal drastisch aan te passen naar 5-3-2 :D. Prima dat je kritisch bent maar ken wel de feiten.
Wat een onzinnig en armzalig argument.
Dit was slecht een vluchtige opmerking, om mij hierop 'aan te vallen' is te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:43:
[...]

Toen hij die kaart pakte had ik gelijk al zoiets van "Wissel hem maar, want je zult zien dat ie anders een tweede pakt!". En zowaar... Nou sloeg die tweede kaart nergens op (maakt die 4-0 ook allemaal extra zuur, zeker als je op het einde van de rit doelsaldo te kort zou komen), maar als je zo overlopen wordt, en een Strootman zit zo slecht in de wedstrijd, lijikt het me toch geen verkeerde tactische keuze om er iemand neer te zetten die nog geen kaart heeft zodat je daar iig wat minder risico loopt. Volgens mij had je prima Vilhena kunnen brengen.
Vilhena werd al gebracht voor Sneijder, had je die dan willen laten staan? Die helpt ook niet bepaald tegen overlopen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Ankona schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:01:
Ik vond Strootman in zijn tijd bij PSV een goede en bepalende schakel in het team. Maar daarna is hij onzichtbaar geworden.
Nou volg ik de Italiaanse competitie niet bepaald op de voet maar volgens mij is hij ook nooit meer de Strootman van voor zijn blessures geworden.

Overigens had ik hem ook gewisseld omdat hij zo slecht speelde en we overlopen werden, maar (advocaat van de Duivel) aan de andere kant begrijp ik ook wel weer dat in Dick zijn visie we maar een paar toppers hebben die het in het buitenland goed doen en dat je die dus laat staan als het moeizaam gaat. Vilhena was er al in voor Sneijder en anders val je toch weer terug op een op papier mindere en aanvallende ingestelde speler als je ook Strootman er uit haalt.

Met mijn gekleurde bril zou ik zeggen dat je beter een Eredivisie speler in topvorm kan opstellen dan een speler die in het buitenland speelt maar in Oranje verkrampt. Dat deed Van Gaal ook, die stelde ook spelers op die op een wat lager niveau speelde maar wel goed in vorm waren. Eredivisiespelers hebben dit podium ook nodig om zich te ontwikkelen en die stap te maken.

EDIT: Volgens Turkse media heeft Van Persie zijn kruisband gescheurd tegen Frankrijk en is het voor hem einde seizoen. Heel lullig voor hem, maar daar is Feyenoord goed weggekomen. Zou op zijn leeftijd en met zijn fysieke gesteldheid ook weleens einde carrière kunnen zijn. Zou toch zonde zijn dat zo'n carrière als een nachtkaars uit gaat, maar het Kuyt scenario is niet voor iedereen weggelegd.

[ Voor 42% gewijzigd door ph4ge op 05-09-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Vincent Dave schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:08:
Zoals ik al zei, het zijn geen spelers met de kwaliteiten een elftal te dragen
Dat is ook logisch, aangezien die spelers zeldzaam zijn...voetbal is ook niet voor niets een teamsport, waarbij het team belangrijker is dan het individu. En ook spelers die niet in staat zijn om een elftal te dragen kunnen een hoog niveau halen en in dit geval zeker goed genoeg zijn voor Oranje. Gelukkig maar, aangezien we anders zo ongeveer alleen Robben over zouden houden (en die heeft er ook moeite mee).
Het is al 'erg' (zie alles in perspectief) genoeg dat de bondscoaches het niet inzien.
Je bedoelt dat zowel de clubcoaches als de verschillende bondscoaches het bij Strootman en Wijnaldum niet goed zien, maar jij wel?
Hoe kom je er overigens bij dat de verschillende bondscoaches zowel van Strootman als van Wijnaldum verwachten dat ze het team dragen? En wat versta je eigenlijk überhaupt onder het team dragen?
Met name net voor zijn blessure net voor het WK 2014, door de media etc. Van Gaal was zelfs hierdoor genoodzaakt om zijn elftal drastisch aan te passen naar 5-3-2 :D. Prima dat je kritisch bent maar ken wel de feiten.
Waar is dan het "feit" dat Strootman werd gezien als redder van het Nederlandse voetbal?
Dat jij dit vindt maakt het namelijk nog geen feit...

Van Gaal vond Strootman dermate belangrijk dat hij mede door zijn wegvallen afstapte van 4-3-3 naar 5-3-2, maar wanneer noemde hij Strootman de redder van het Nederlandse voetbal? Dat moment zal ik gemist hebben.
Dit was slecht een vluchtige opmerking, om mij hierop 'aan te vallen' is te simpel.
Dat jij hele slechte argumentatie gebruikt is niet mijn fout, dit bij mij neerleggen is te simpel.
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:24:
Vilhena werd al gebracht voor Sneijder, had je die dan willen laten staan? Die helpt ook niet bepaald tegen overlopen worden.
Pröpper of Van Ginkel voor Sneijder, Vilhena voor Strootman...zo moeilijk is het niet hoor.
Advocaat heeft het daarna tegen Bulgarije namelijk precies zo gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 05-09-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:29:
[...]

Nou volg ik de Italiaanse competitie niet bepaald op de voet maar volgens mij is hij ook nooit meer de Strootman van voor zijn blessures geworden.

Overigens had ik hem ook gewisseld omdat hij zo slecht speelde en we overlopen werden, maar (advocaat van de Duivel) aan de andere kant begrijp ik ook wel weer dat in Dick zijn visie we maar een paar toppers hebben die het in het buitenland goed doen en dat je die dus laat staan als het moeizaam gaat. Vilhena was er al in voor Sneijder en anders val je toch weer terug op een op papier mindere en aanvallende ingestelde speler als je ook Strootman er uit haalt.

Met mijn gekleurde bril zou ik zeggen dat je beter een Eredivisie speler in topvorm kan opstellen dan een speler die in het buitenland speelt maar in Oranje verkrampt. Dat deed Van Gaal ook, die stelde ook spelers op die op een wat lager niveau speelde maar wel goed in vorm waren. Eredivisiespelers hebben dit podium ook nodig om zich te ontwikkelen en die stap te maken.

EDIT: Volgens Turkse media heeft Van Persie zijn kruisband gescheurd tegen Frankrijk en is het voor hem einde seizoen. Heel lullig voor hem, maar daar is Feyenoord goed weggekomen. Zou op zijn leeftijd en met zijn fysieke gesteldheid ook weleens einde carrière kunnen zijn. Zou toch zonde zijn dat zo'n carrière als een nachtkaars uit gaat, maar het Kuyt scenario is niet voor iedereen weggelegd.
Van Persie out, Huntelaar in?
Ook man met ervaring, fit en scoort. Heel veel andere spitsen hebben we niet naast Dost en Jansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:16:
Van Persie out, Huntelaar in?
Ook man met ervaring, fit en scoort. Heel veel andere spitsen hebben we niet naast Dost en Jansen?
Huntelaar heeft een matige periode achter de rug, maar als hij zo door gaat bij Ajax en daar straks in de basis staat dan kan je niet om hem heen. Hij heeft zich ook bewezen als pinch hitter dus je kan hem er goed bij hebben.

Inderdaad, we hebben De Jong, Van Wolfswinkel, Castagnois, Locadia en Kramer nog en dan heb je het wel gehad met Nederlandse spitsen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben geen fan van zaakwaarnemers, maar als je leest hoe Gyan gebruikt is door het ontbreken van een zaakwaarnemer, ga je toch anders denken. Die heeft dus 10 jaar gevoetbald, inclusief EL winst en CL, voor het salaris van een krantenwijk.

Heb ook maar een bijdrage gedaan. Zou Feyenoord sieren ook een klein gebaar te maken.

https://nl.dreamordonate....-man-achter-chris-gyan-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij was Huntelaar een spil in het dramatische EK 2012. Schijnt dat hij niet zo goed met de rest van het team om kon gaan en toen heel vervelend werd. Weet dus niet of het zo verstandig is om hem er weer bij te halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:42:
Volgens mij was Huntelaar een spil in het dramatische EK 2012. Schijnt dat hij niet zo goed met de rest van het team om kon gaan en toen heel vervelend werd. Weet dus niet of het zo verstandig is om hem er weer bij te halen.
Toen was van Persie er ook natuurlijk ;) en dat is 5 jaar geleden, ik denk dat het wel mee zal vallen. Iedereen is weer ouder en volwassener en andere spelers. Vergeet niet dat Huntelaar na van Persie topscorer is van Oranje met minder speelminuten. Als van Persie weer mag aanschuiven waarom Huntelaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tja, of die verhalen waar zijn dat weet ik dan ook weer niet. Ik weet dat hij botste met van Persie, maar goed
Achterhoekse nuchterheid en Rotterdamse flair passen niet altijd even goed ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:26:
[...]

Huntelaar heeft een matige periode achter de rug, maar als hij zo door gaat bij Ajax en daar straks in de basis staat dan kan je niet om hem heen. Hij heeft zich ook bewezen als pinch hitter dus je kan hem er goed bij hebben.

Inderdaad, we hebben De Jong, Van Wolfswinkel, Castagnois, Locadia en Kramer nog en dan heb je het wel gehad met Nederlandse spitsen volgens mij.
Anders Depay daar toch maar eens proberen. Die deed het tegen Italië niet onaardig en wellicht is een systeem met drie bewegende aanvallers (Depay, Robben, Promes) wel goed voor het elftal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:55:
[...]

Anders Depay daar toch maar eens proberen. Die deed het tegen Italië niet onaardig en wellicht is een systeem met drie bewegende aanvallers (Depay, Robben, Promes) wel goed voor het elftal
Ik denk dat Depay sowieso een goede optie is tegen de wat mindere teams. Dat zijn vaak juist de potjes waarin Depay uitblinkt en voor veel gevaar zorgt. Tegen echt goede verdedigers (zoals in de PL) heeft hij vaak een stuk meer problemen en dan is zijn rendement (helaas) vaak vrij beroerd.

Hoop wel dat hij op dat gebied inmiddels al wat vooruitgang heeft geboekt, hem m al een tijd niet meer in actie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:55:
Ik heb juist het gevoel dat dit team behoefte heeft aan een spits die een aanspeelpunt is en een bal vast kan houden. Beetje zoals Pelle bij Feyenoord destijds. Het geeft spelers met weinig vertrouwen rust als ze ook gewoon de bal naar voren kunnen rammen en de tijd krijgen om zich een beetje te reorganiseren voordat die bal weer terug komt. Je zal ook power en opportunisme nodig hebben om de muren die de Wit Russen en Zweden gaan bouwen te beslechten.

Ik denk dat Dost en/of Huntelaar daarom het meest geschikt zijn de komende interlands. Depay zal zich denk ik constant vastlopen, die zou wel om een Dost of Huntelaar heen kunnen spelen als 2e spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Baseman77 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:16:
[...]
Waar is dan het "feit" dat Strootman werd gezien als redder van het Nederlandse voetbal?
Dat jij dit vindt maakt het namelijk nog geen feit...

Van Gaal vond Strootman dermate belangrijk dat hij mede door zijn wegvallen afstapte van 4-3-3 naar 5-3-2, maar wanneer noemde hij Strootman de redder van het Nederlandse voetbal? Dat moment zal ik gemist hebben.
[...]
Zodra er woorden verdraaid worden haak ik af.

Bij feit refereerde aan de switch van systemen en dat werd toch echt puur aan de afwezigheid van Strootman gehangen. Jij verdraait de boel of je hebt moeite met begrijpend lezen.

Wilde alleen maar benadrukken dat Strootman helemaal niet zo goed is als men beweert en hij doet ook niet bepaald zijn best om het tegendeel te bewijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij wás Strootman goed. Ik vond hem toen hij PSV speelde veel dynamischer dan nu. Vraag is of dat aan Oranje ligt of dat hij in Roma ook zo balt.

@ph4ge
Tegen Italië deed Depay het anders prima als spits. Er is in mijn ogen ook een verschil tussen hoe je Zweden moet benaderen en Wit-Rusland. Tegen de Wit-Russen zou je voor Dost kunnen gaan met iemand dicht in zijn rug of er zelfs naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:24:
[...]

Een dubbele wissel was misschien wat zwaar, maar je had nog Propper en van Ginkel. Anderzijds, het maakte in die wedstrijd waarschijnlijk niet uit wie er speelden, we werden gewoon overklast door Frankrijk. Ik denk dat stap 1 had moeten zijn om doelpunten en rode kaarten te voorkomen en de schade zo beperkt mogelijk houden, en hopen op een countertje. Na de rode kaart was het echt te naief en mochten we nog blij zijn met 4-0. Sneijder had in ieder geval nog geen kaart en speelde niet dramatischer dan Strootman of Wijnaldum m.i..

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 05-09-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Vincent Dave schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:33:Bij feit refereerde aan de switch van systemen en dat werd toch echt puur aan de afwezigheid van Strootman gehangen. Jij verdraait de boel of je hebt moeite met begrijpend lezen.
In plaats van mij te beschuldigen lijkt het me verstandiger dat jij je voortaan beter en duidelijker uitdrukt...eerst wordt Strootman overschat (al weet ik nog steeds niet door wie, ondanks mijn vraag hierover aan jou), dan werd hij als de redder des vaderlands gezien (ook hierbij is nog steeds niet duidelijk door wie, want eerst was het vooral de media en nu alleen Van Gaal), daarna moet ik volgens jou wel de feiten kennen (maar de door jou genoemde media is ineens mysterieus verdwenen en de referentie van jouw feit was verre van duidelijk, dus wie moet nu welke feiten kennen?) en ik heb nog geen antwoorden op enkele vragen gehad.
Wilde alleen maar benadrukken dat Strootman helemaal niet zo goed is als men beweert en hij doet ook niet bepaald zijn best om het tegendeel te bewijzen.
Maar wie is "men" en hoe goed beweert deze men dan dat Strootman is?
Oftewel, wederom ben je niet duidelijk genoeg.

Dat Strootman tegenvalt en hooguit matig speelt tijdens de laatste wedstrijden van Oranje zal niemand ontkennen trouwens. Dus met het 2e gedeelte van je laatste zin ben ik het helemaal eens!
Shadow_Zero schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:45:
Anderzijds, het maakte in die wedstrijd waarschijnlijk niet uit wie er speelden, we werden gewoon overklast door Frankrijk.
Het maakt wel degelijk uit wie speelden. Als bijna alle spelers in je as aan het verzaken zijn, dan heb je als team een heel groot probleem. Slechts 1 van die spelers vervangen lost dan ook niets op.
Ik denk dat stap 1 had moeten zijn om doelpunten en rode kaarten te voorkomen en de schade zo beperkt mogelijk houden, en hopen op een countertje. Na de rode kaart was het echt te naief en mochten we nog blij zijn met 4-0.
Dit ben ik helemaal met je eens.
Sneijder had in ieder geval nog geen kaart en speelde niet dramatischer dan Strootman of Wijnaldum m.i..
Dit ben ik dan weer niet met je eens, ik vond Sneijder namelijk de allerslechtste.
In balbezit deed hij niets goed en bij balverlies deed hij niet mee, dat is nog erger dan weinig goed doen en te makkelijk overlopen worden zoals bij Strootman en Wijnaldum.

Sneijder is al een tijd bezig met een dalende lijn, wat niet meer dan normaal is.
Desondanks kan hij nog best van waarde zijn, tegen teams waarbij Oranje de betere is en dus vooral op de helft van de tegenstander speelt. Tegen de toplanden is hij echter volslagen nutteloos, wat wel bleek tegen Frankrijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Baseman77 op 05-09-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:29:
Ingescheurd ipv afgescheurd lijkt het te zijn.
https://www.vi.nl/nieuws/...sluitstuk-wk-kwalificatie

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:03
UEFA wil eerlijkere Champions League: ‘Open voor elke suggestie’
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=312500

jaja eerst zien dan geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De Sloveen is voor het doorvoeren van veranderingen echter afhankelijk van Real Madrid, Barcelona, Bayern München, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Arsenal, Liverpool en Paris Saint-Germain, de clubs die vorig jaar al dreigden uit de Champions League te stappen om hun eigen 'Super League' te beginnen.
Lees meer op www.voetbalzone.nl
Ik zeg: :w

Grote praatjes, nog grotere plannen om het allemaal eerlijker te maken, en uiteindelijk krijgt de subtop van Engeland en de middenmoot van Spanje nog een plekje erbij :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
naitsoezn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:08:
Ik zeg: :w

Grote praatjes, nog grotere plannen om het allemaal eerlijker te maken, en uiteindelijk krijgt de subtop van Engeland en de middenmoot van Spanje nog een plekje erbij :X
Ceferin komt uit een klein land, is verkozen door de kleine landen (5 voor 12 schaarden ook een paar grotere landen zich achter hem) en is voor zijn herverkiezing ook weer afhankelijk van de grote landen. Hij komt op mij ook helemaal niet zo verkeerd over. Ik geloof best dat hij wat wil veranderen wat goed is voor de kleinere landen, of het hem zal lukken blijft de vraag. Het WK is ook hervormd in het voordeel van de kleintjes (buiten Europa) en het EK ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En hierbij de verklaring van van Persie:
https://www.vi.nl/nieuws/...gen-over-knieblessure-weg

Gaat goed in Turkije :z

* Outerspace hoopt toch dat Huntelaar er bij komt. Bij Ajax bewijst hij het toch niet kwijt te zijn. Ik denk dat we er meer aan hebben als vast aanspeelpunt, dan een 'zwervende' spits.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
chimera2 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:57:
UEFA wil eerlijkere Champions League: ‘Open voor elke suggestie’
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=312500

jaja eerst zien dan geloven
Hij weet dat hij beide nodig heeft. De grote clubs en de kleine clubs.
De grote clubs zijn nodige om de commerciele contracten binnen te halen en de kleine clubs zijn nodig om de CL op de termijn aantrekkelijk te houden.

Want als er alleen de grote clubs uit de grote 4 of 5 landen mee zouden doen aan de CL dan zou deze op termijn zijn aantrekkings kracht verliezen in vrij veel landen. Omdat de mensen in deze landen het zat zullen zijn om continu dezelfde paar buitenlandsse clubs te zien.

De grote clubs hebben geen probleem met de kleine clubs. Zolang de bulk van de centen maar naar hun gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 05-09-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19

Fiber

Beaches are for storming.

Bert van Marwijk gaat in ieder geval wel (weer) naar het WK...

https://nos.nl/artikel/21...saudi-arabie-naar-wk.html

Toch de coach die ons in 2010 bijna wereldkampioen maakte...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Outerspace schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:36:
* Outerspace hoopt toch dat Huntelaar er bij komt. Bij Ajax bewijst hij het toch niet kwijt te zijn. Ik denk dat we er meer aan hebben als vast aanspeelpunt, dan een 'zwervende' spits.
Dat is nog wel erg vroeg om dat te concluderen. De resultaten van Ajax zijn niet om over naar huis te schrijven en Huntelaar moet eerst maar eens basisspeler worden. Ik denk dat we het er inmiddels allemaal wel over eens zijn dat een handvol aardige wedstrijden bij Ajax niet meer genoeg zou moeten zijn voor een selectie voor Oranje. Als hij de huidige lijn doorzet dan wellicht kan je hem goed gebruiken.
Fiber schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:39:
Bert van Marwijk gaat in ieder geval wel (weer) naar het WK...

https://nos.nl/artikel/21...saudi-arabie-naar-wk.html

Toch de coach die ons in 2010 bijna wereldkampioen maakte...
Dit is gewoon een geweldige prestatie van Bert. *O* Geen gedoe over Hollandsche school en aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen, maar gewoon kijken naar je materiaal en uitvogelen hoe je daar het beste resultaat uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
PWM schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:31:
Ik ben geen fan van zaakwaarnemers, maar als je leest hoe Gyan gebruikt is door het ontbreken van een zaakwaarnemer, ga je toch anders denken. Die heeft dus 10 jaar gevoetbald, inclusief EL winst en CL, voor het salaris van een krantenwijk.

Heb ook maar een bijdrage gedaan. Zou Feyenoord sieren ook een klein gebaar te maken.

https://nl.dreamordonate....-man-achter-chris-gyan-3/
Feyenoord sluist alle inkomsten van het boek 'King' al door naar Gyan. :)
Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.