Nee dat is juist, echter verdient Strootman voor zijn rotkop alleen al een gele kaartph4ge schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:04:
[...]
Hij liep een beetje door. Kan je voor fluiten. Geel slaat nergens op, laat staan een tweede.
Je lacht erom, maar zou me niks verbazen als uiterlijk meespeelt in beslissingen van de scheids. Klaassen met z'n ideale schoonzoon uiterlijk, kreeg toch vaak het voordeel van de twijfel.Vincent Dave schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:27:
[...]
Nee dat is juist, echter verdient Strootman voor zijn rotkop alleen al een gele kaart
Het probleem is dat Nederland steeds op een niveau voetbalt waardoor we zo laag staan.
Dat zou dan opeens een stuk beter moeten? Ik heb er niet veel vertrouwen in.
Voetbal technisch brengen ze weinig. Dan zal je dat moeten proberen te compenseren met vechtlust.
Laat nu net dat het grote manco zijn. Strak dekken is er ook niet bij, tegenstander komt vrij gemakkelijk zonder een fysiek duel al meters ver in het strafschopgebied.
Over voetbal technisch gesproken .... In vergelijking met die Fransen... Ballaanname, vrij lopen, passen, overzicht etc... Allemaal facetten die te traag gaan.
Dat zou dan opeens een stuk beter moeten? Ik heb er niet veel vertrouwen in.
Voetbal technisch brengen ze weinig. Dan zal je dat moeten proberen te compenseren met vechtlust.
Laat nu net dat het grote manco zijn. Strak dekken is er ook niet bij, tegenstander komt vrij gemakkelijk zonder een fysiek duel al meters ver in het strafschopgebied.
Over voetbal technisch gesproken .... In vergelijking met die Fransen... Ballaanname, vrij lopen, passen, overzicht etc... Allemaal facetten die te traag gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 01-09-2017 09:42 ]
Beetje voorbarig, ze zouden nog best de niet slechste nummer 2 kunnen worden in dat geval, maar goed, eerst maar eens 3 x winnenExocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:18:
Conclusie: ook al voltrekt het wonder dat Nederland drie keer achter elkaar wint en doelsaldo goedmaakt op Zweden (of Zweden punten laat liggen) dan liggen ze eruit omdat ze de slechtste nummer twee zijn.
Als we 3 keer (met grote cijfers) winnen en dus tweede worden dan zal je waarschijnlijk niet de slechtste nummer 2 zijn. Daar lijkt het op dit moment misschien wel op, maar er zijn nog zoveel wedstrijden in andere poules ook te spelen dat daar ook wel een verrassing tussen zal zitten.Snowdog schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:09:
Beetje voorbarig, ze zouden nog best de niet slechste nummer 2 kunnen worden in dat geval, maar goed, eerst maar eens 3 x winnen
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ach ja, krampachtig vastklampen aan vergane glorie. Tegen Frankrijk verwachten dat je nog wel kan stunten, niet hopen, nee, verwachten. "Er zijn geen kleine voetballanden meer", het was misschien geen 9-0, maar Nederland voelt toch behoorlijk klein zo, wellicht maar eens ons op dat Nederige gaan focussen...
Ooit komt de dag dat Advocaat zegt dat hij stopt en het ook echt meent, het mag van mij vandaag nog. Hopelijk neemt hij Strootman mee met pensioen, die had nooit internationaal moeten spelen, ugh.
Ooit komt de dag dat Advocaat zegt dat hij stopt en het ook echt meent, het mag van mij vandaag nog. Hopelijk neemt hij Strootman mee met pensioen, die had nooit internationaal moeten spelen, ugh.
En ook gelijk de bejaarden Sneijder, Robben, Van Persie 
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan en voor hun was die tijd allang aangebroken.
Het probleem met Nederland is altijd hun mentaliteit 'we doen het wel even'. Nederland heeft nog nooit iets gewonnen maar zien zich zelf wel altijd tot de top 10 van de wereld behoren.
De huidige cijfers op de ranglijst spreken voor zich, neem alsjeblieft een voorbeeld aan Belgie, jaren lang waren de Nederlanders negatief over ze, maar nu moeten ze zich zelf kapot schamen.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan en voor hun was die tijd allang aangebroken.
Het probleem met Nederland is altijd hun mentaliteit 'we doen het wel even'. Nederland heeft nog nooit iets gewonnen maar zien zich zelf wel altijd tot de top 10 van de wereld behoren.
De huidige cijfers op de ranglijst spreken voor zich, neem alsjeblieft een voorbeeld aan Belgie, jaren lang waren de Nederlanders negatief over ze, maar nu moeten ze zich zelf kapot schamen.
Als men naar de standen in de andere groepen kijkt dan zie ik alleen in groep E een klein kansje dat de nummer 2 met minder punten eindigt dan Nederland. Vergeet niet dat Nederland 6 punten moet afgeven (die tegen Luxemburg) ivm de ongelijkheden van de groepen.Snowdog schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:09:
[...]
Beetje voorbarig, ze zouden nog best de niet slechste nummer 2 kunnen worden in dat geval, maar goed, eerst maar eens 3 x winnen
Dus om het WK alsnog te halen.
- 3 x winnen, dus geen enkel verliespunt meer
- dan bij mirakel niet de laatste no 2 worden
- en dan als laatste nog de play off winnen ook.
De kans dat iemand van ons hier op GoT bij de aanstaande staatsloterijtrekking de jackpot wint lijkt me groter...
Die puntenaftrek geldt in andere groepen toch net zo goed (bijv. de genoemde groep E). Daarnaast moeten zowel Denemarken en Montenegro nog tegen elkaar en Polen. Als ze allebei tegen Polen zouden verliezen zouden ze al op eenzelfde aantal punten uitkomen of met een gelijkspel tegen Polen en gelijkspel tegen elkaar komen ze al op een lager aantal punten uit (en zo zijn er nog heel wat combinaties te bedenken). De kans dat de nummer 2 daar slechter wordt dan Nederland als we nu alles zouden winnen en 2e worden, lijkt me dus helemaal niet zo klein.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:42:
[...]
Als men naar de standen in de andere groepen kijkt dan zie ik alleen in groep E een klein kansje dat de nummer 2 met minder punten eindigt dan Nederland. Vergeet niet dat Nederland 6 punten moet afgeven (die tegen Luxemburg) ivm de ongelijkheden van de groepen.
Dus om het WK alsnog te halen.
- 3 x winnen, dus geen enkel verliespunt meer
- dan bij mirakel niet de laatste no 2 worden
- en dan als laatste nog de play off winnen ook.
De kans dat iemand van ons hier op GoT bij de aanstaande staatsloterijtrekking de jackpot wint lijkt me groter...
Ik heb de andere groepen niet in detail bekeken, maar er komen vast nog wel wat verrassende resultaten waardoor we niet als slechtste nummer 2 zullen eindigen als we alles nu winnen en op basis van doelsaldo 2e worden. De kans dat we het inderdaad nog halen, is door het gegeven dat we alles zullen moeten winnen echter wel niet al te groot. Gaat alleen wat ver om het te vergelijken met de kans de jackpot te winnen, die is toch echt een heel stuk kleiner schat ik zo.
Ik had bepaalde spelers graag bij een beter/ander team gezien, maar ik vind het ook wel mooi dat een aantal werkweigeraars gisteren géén transfer heeft kunnen maken. Nu is Spanje nog open tot vanavond en die mogen volgens mij wel spelers uit het buitenland kopen vanuit landen waar de markt dicht is, dus er kan natuurlijk nog wel wat gebeuren.
Zie: https://www.vi.nl/nieuws/...assend-naast-een-transfer
Zie: https://www.vi.nl/nieuws/...assend-naast-een-transfer
https://www.vi.nl/nieuws/...m-mislopen-barca-transferIn Spanje is het vandaag pas Deadline Day. Ook in de Primera División worden nog een hoop deals verwacht deze vrijdag. Zo is Riyad Mahrez op weg naar Barcelona en hopen de Catalanen volgens Sport ook nog Philippe Coutinho binnen te hengelen. Het is de vraag of Liverpool akkoord gaat met een vertrek van de Braziliaan, nu ze zelf geen vervanger meer kunnen halen. Atlético Madrid hoopt nog steeds Diego Costa vast te leggen. Mocht het daadwerkelijk tot een terugkeer van Costa naar Madrid komen, dan zal de club hem vanwege het transferverbod eerst een half jaar moeten verhuren.
[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 01-09-2017 11:26 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nederland komt maximaal aan 19 punten, daar gaan de twee overwinningen tegen Luxemburg vanaf: 13 punten resteert. Denemarken of Montenegro komt maximaal aan 22 punten (zij hebben nog 4 wedstrijden te spelen, om te beginnen vanavond) en verliezen hun 6 punten tegen Kazachstan, dus komen maximaal aan 16 punten, 3 meer dan Nederland.Snowdog schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:01:
[...]
Die puntenaftrek geldt in andere groepen toch net zo goed (bijv. de genoemde groep E). .. (knip)
Polen moet vanavond tegen het reeds kansloze Roemenie (thuis) en is als het wint zo goed als geplaatst. In de wedstrijden tegen Denemarken en Montenegro zal het niet meer nodig zijn en wordt het op zijn gunstigst (uit NL perspectief) een gelijkspel. Denemarken en Montenegro moeten ook tegen elkaar dus een van de twee pakt of de volle punten en kunnen vanuit NL belang alleen hopen op een gelijkspel. Kortom, Denemarken en Montenegro moeten beiden verliezen van het reeds defacto geplaatste Polen en tegen elkaar gelijkspelen (of degene die eventueel wint van Polen moet verliezen van de ander). Tel uit de kans daarop. Niet 0 uiteraard, maar echt heel klein.
Tuurlijk is mijn vergelijking met staatsloterij-jackpot-kansen zwaar overdreven, maar ik wil daarmee benadrukken hoe enorm miniem de kansen van Nederland zijn om alsnog het WK te halen. We hebben het niet alleen niet meer in eigen hand, we hebben bij wijze van spreken een hand van god nodig. Misschien kan Maxima bij Maradona vragen of we de zijne kunnen lenen
En daarbij, het Nederlands elftal heeft op dit moment op een WK ook helemaal niets te zoeken. Wordt ons een frustrerende afgang daar tenminste bespaard. (voordeel-nadeel). Volgend jaar als Nederland kwa sport dan maar uitkijken naar de Winter-OS (lees: schaatsen, daar kunnen we wel eerste worden tussen 6 landen, haha) en naar de Tour de France met eindelijk weer een Nederlandse favoriet (Tom Dumoulin) aan de start.
Ik snap die lofzang rondom Mensah niet helemaal. Ja het is een debutant maar zijn directe tegenstander heeft gewoon twee ballen in het netje geknald. Op dit niveau kan hij gewoon nog niet mee (net als de rest van het elftal trouwens). Maar goed, wat Derksen al zei over een manke Tete, Mensah is wel een betere optie dan Veltman.
PSN: Finally_Chris
Kunnen we hiermee nu eens kappen? Wanneer je je plaatst heb je er wat te zoeken. Je maakt eigenlijk dezelfde fout als al die coaches die denken dat we onze tegenstander voetballend moeten aftroeven: je hebt de verkeerde referentie. We moeten stoppen met denken als een topland zoals Frankrijk of Spanje. We moeten de komende jaren denken als pakweg Zweden. Daar hoort een andere manier van spelen bij en een andere manier van benadering, ook van de supporters. Probeer je gewoon te plaatsen en eenmaal daar zien we wel.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:28:
[...]
En daarbij, het Nederlands elftal heeft op dit moment op een WK ook helemaal niets te zoeken.
Jij bent geinteresseerd in een WK waar Nederland aan mee doet en dan moet proberen met knokvoetbal en counteren met geluk de poule te overleven en dan na de eerste afvalronde meteen naar huis?Of zoals het (rampzalig) ging tijdens EK 2012?D-e-n schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
[...]
Kunnen we hiermee nu eens kappen? Wanneer je je plaatst heb je er wat te zoeken. Je maakt eigenlijk dezelfde fout als al die coaches die denken dat we onze tegenstander voetballend moeten aftroeven: je hebt de verkeerde referentie. We moeten stoppen met denken als een topland zoals Frankrijk of Spanje. We moeten de komende jaren denken als pakweg Zweden. Daar hoort een andere manier van spelen bij en een andere manier van benadering, ook van de supporters. Probeer je gewoon te plaatsen en eenmaal daar zien we wel.
Nee, dank je, dan heb ik liever dat Nederland niet meedoet. Nou ja, ik wil een ander zijn plezier niet misgunnen, dan kijk ik gewoon neutraal naar wedstrijden met Nederland of wellicht helemaal niet.
Het EK in 2012 was ook typisch zo'n WK waar verwachtingen en kwaliteit niet overeenkwamen. Oranje had het net niet meer met die spelers.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:43:
[...]
Jij bent geinteresseerd in een WK waar Nederland aan mee doet en dan moet proberen met knokvoetbal en counteren met geluk de poule te overleven en dan na de eerste afvalronde meteen naar huis?Of zoals het (rampzalig) ging tijdens EK 2012?
En waarom zou je minderwaardig doen over de manier waarop de meerderheid van alle landen het WK benadert? Dat is nu precies de arrogantie waar we vanaf moeten. Ook met het oog op de toekomst is het belangrijk. Jonge spelers doen er ervaring op die ze later kunnen gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 01-09-2017 11:54 ]
Ik denk dat Polen zelfs als het geplaatst is best nog kan winnen van beide landen, hebben al zo vaak gezien dat landen die al geplaatst zijn voor een volgende ronde alsnog hun resterende wedstrijd(en) winnen. Ik zie een gelijkspel tegen Polen dan ook niet als best mogelijke resultaat (vanuit NL perspectief). Verder mee eens dat we er weinig te zoeken hebben, maar het wordt wel weer een wat minder leuk WK om te volgen zonder Nederland. Zelfs als ze er weinig van bakken.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:28:
[...]
Nederland komt maximaal aan 19 punten, daar gaan de twee overwinningen tegen Luxemburg vanaf: 13 punten resteert. Denemarken of Montenegro komt maximaal aan 22 punten (zij hebben nog 4 wedstrijden te spelen, om te beginnen vanavond) en verliezen hun 6 punten tegen Kazachstan, dus komen maximaal aan 16 punten, 3 meer dan Nederland.
Polen moet vanavond tegen het reeds kansloze Roemenie (thuis) en is als het wint zo goed als geplaatst. In de wedstrijden tegen Denemarken en Montenegro zal het niet meer nodig zijn en wordt het op zijn gunstigst (uit NL perspectief) een gelijkspel. Denemarken en Montenegro moeten ook tegen elkaar dus een van de twee pakt of de volle punten en kunnen vanuit NL belang alleen hopen op een gelijkspel. Kortom, Denemarken en Montenegro moeten beiden verliezen van het reeds defacto geplaatste Polen en tegen elkaar gelijkspelen (of degene die eventueel wint van Polen moet verliezen van de ander). Tel uit de kans daarop. Niet 0 uiteraard, maar echt heel klein.
Tuurlijk is mijn vergelijking met staatsloterij-jackpot-kansen zwaar overdreven, maar ik wil daarmee benadrukken hoe enorm miniem de kansen van Nederland zijn om alsnog het WK te halen. We hebben het niet alleen niet meer in eigen hand, we hebben bij wijze van spreken een hand van god nodig. Misschien kan Maxima bij Maradona vragen of we de zijne kunnen lenen![]()
En daarbij, het Nederlands elftal heeft op dit moment op een WK ook helemaal niets te zoeken. Wordt ons een frustrerende afgang daar tenminste bespaard. (voordeel-nadeel). Volgend jaar als Nederland kwa sport dan maar uitkijken naar de Winter-OS (lees: schaatsen, daar kunnen we wel eerste worden tussen 6 landen, haha) en naar de Tour de France met eindelijk weer een Nederlandse favoriet (Tom Dumoulin) aan de start.
De bal is rond, je bent nooit kansloos. Geloof het of niet, maar als we het WK halen zijn we waarschijnlijk weer groepshoofd (gaat om de resultaten op WK's en we zijn 3e en 2e geworden de laatste keren). Dan kom je dus waarschijnlijk in een poule die te doen is, ook voor een matig Oranje. Daarna is het knock out en zijn er per definitie gekke dingen mogelijk.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:43:
Jij bent geinteresseerd in een WK waar Nederland aan mee doet en dan moet proberen met knokvoetbal en counteren met geluk de poule te overleven en dan na de eerste afvalronde meteen naar huis?Of zoals het (rampzalig) ging tijdens EK 2012?
Nee, dank je, dan heb ik liever dat Nederland niet meedoet. Nou ja, ik wil een ander zijn plezier niet misgunnen, dan kijk ik gewoon neutraal naar wedstrijden met Nederland of wellicht helemaal niet.
Dat er een stuk of 8 landen in de wereld zijn, waaronder Frankrijk, die op dit moment gewoon veel beter zijn wil niet zeggen dat je als Nederland niets te zoeken hebt op een toernooi waar 32 landen aan mee doen. Bovendien kan een team ook ineens groeien in een toernooi, zie vorige WK. Zou zomaar kunnen dat Oranje in 2018 heel anders is dan nu, for all we know hebben we gisteren wel de definitieve doorbraak van Vilhena en Fosu Mesa gezien en gaan die knallen op het WK.
Nee, dat we deze keer geen realistische kans hebben om het WK te winnen is geen enkele reden om dan maar te zeggend dat we beter thuis kunnen blijven. Dit Frankrijk is niet de norm en Nederland kan beter.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zijn we vergeten dat we het afgelopen EK (ook) niet meededen? Zijn we vergeten dat we nu niet alleen niet tweede achter Frankrijk staan maar voorlopig vierde(!) in een poule van 6 achter Zweden en Bulgarije?ph4ge schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:53:
[...]
Nee, dat we deze keer geen realistische kans hebben om het WK te winnen is geen enkele reden om dan maar te zeggend dat we beter thuis kunnen blijven. Dit Frankrijk is niet de norm.
Zelfs met knok- en countervoetbal zijn we dus middenmootlanden als Zweden en Bulgarije niet de baas. Okay, beetje pech ook hier en daar, maar twee keer achter elkaar zo slecht presteren tijdens de kwalificatie is geen toeval meer. Dit gaat wel flink wat verder dan "eventjes niet met de beste 10, 12 landen van de wereld mee kunnen doen".
Ik heb bewust de jaren 80-86 meegemaakt met Oranje (ik ben al een wat ouwe lul van net boven de 50). We zitten nu net in zoiets. Ik zie het alleen wat somberder in dan toen om op relatief korte termijn terug te keren. Maar wie weet.
Dit is wel au:
https://nos.nl/artikel/21...van-oranje-in-parijs.html
vooral deze:
https://nos.nl/artikel/21...van-oranje-in-parijs.html
vooral deze:
Alleen Wesley Hoedt (53) en Stefan de Vrij (47) verstuurden meer passes dan keeper Jasper Cillessen (39).
Even een kleine correctie. Ik heb gisteren geen knokken gezien in ieder geval.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:01:
[...]
...
Zelfs met knok ploeter - en countervoetbal zijn we dus middenmootlanden als Zweden en Bulgarije niet de baas.
...
Dat spelen we dus niet.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:01:
[...]
Zelfs met knok- en countervoetbal zijn we dus middenmootlanden als Zweden en Bulgarije niet de baas.
Ook hier: de verkeerde insteek. Het streven moet zijn: de beste 32 landen. En dat moet nog steeds kunnen, zelfs met een mindere generatie. Moet je eens kijken wie er straks allemaal wél meedoen.Dit gaat wel flink wat verder dan "eventjes niet met de beste 10, 12 landen van de wereld mee kunnen doen".
Ik ook maar die crisis was toch minder groot. We verloren de kwalificatie van landen als België, Frankrijk en Spanje die ver kwamen in het uiteindelijke toernooi.Ik heb bewust de jaren 80-86 meegemaakt met Oranje
Semantics.Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:04:
[...]
Even een kleine correctie. Ik heb gisteren geen knokken gezien in ieder geval.
Ik verwijt de spelers overigens niet dat ze hun best niet doen. Dat zag ik zeker wel doen. Ze waren alleen volkomen machteloos. Met knokvoetbal heb je alleen een kans als je niet te veel technisch en taktisch de mindere bent. Tegen Bulgarije en Zweden is dat mogelijk net voldoende, tegen landen als Frankrijk op dit moment echter niet.
Sprankje hoop voor langere termijn: ik kan me nog herinneren dat nog niet zo lang geleden Frankrijk na een topperiode (met Zidane e.a.) ook in een enorme dip heeft gezeten en met staart tussen de benen op twee eindtoernooien naar huis werden gestuurd na de poulewedstrijden. Dus vanaf de bodem terugkeren aan de top met een nieuwe topselectie kan wel.
Volgens mij speelt Polen toch echt uit bij Denemarken...en bovendien zijn er meel poules dan alleen die en waar de nummer twee op een lager puntenaantal kan komen.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:28:
[...]
Polen moet vanavond tegen het reeds kansloze Roemenie (thuis) en is als het wint zo goed als geplaatst.
Neemt niet weg dat het gisterenavond, en eigenlijk de hele kwalificatiereeks, dramatisch is.
Waar ik vooral heel erg gefrustreerd van raak is het feit dat spelers die werkelijk niets presteren (zeker bij NL) opgesteld blijven worden. Strootman was dramatisch tegen Bulgarije en gisteren weer. Voor Sneijder geldt in iets mindere mate hetzelfde. Janssen speelt niet bij Spurs. Hoedt heeft volgens mij ook al een paar weken niet gevoetbald op wedstrijdniveau. Cillessen is reserve-keeper. Hoe kun je dan verwachten dat die lekker samen gaan voetballen tegen landen die wel een vaste lijn hebben?
Het is probleem zit in meerdere dingen, maar ik wil spelers in een Oranje shirt als leeuwen zien in plaats van lammetjes om het maar even heel simpel te zeggen. Als de tegenstander sterker is, zorg er dan voor dat je minimaal het gras opvreet en tenminste met het gevoel dat alles is gegeven van het veld afgaat.arsimo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:10:
[...]
Semantics.
Ik verwijt de spelers overigens niet dat ze hun best niet doen. Dat zag ik zeker wel doen. Ze waren alleen volkomen machteloos. Met knokvoetbal heb je alleen een kans als je niet te veel technisch en taktisch de mindere bent. Tegen Bulgarije en Zweden is dat mogelijk net voldoende, tegen landen als Frankrijk op dit moment echter niet.
Dat is voornamelijk mentaliteit, Griezman zag je gisteren in de eerste helft bij een omschakelmoment van Nederland terugrennen om de counter te stoppen door simpelweg de oranje speler neer te halen op het eerste moment dat hij dichtbij genoeg was om hem te kunnen raken.
Zoals hier meermaals genoemd, het frustrerende is de manier waarop het gebeurd, als ik dit soort dingen wil zien ga ik wel Crystal Palace kijken
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ben ik het niet mee eens. Als je aan een toernooi meedoet doe je dat om voor de prijzen te gaan. Op een EK zouden dan ook enkel de 16 beste landen moeten strijden (waarvoor heb je anders de voorrondes? - ok, extra tv inkomsten genereren, maar sportief?)D-e-n schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
[...]
Kunnen we hiermee nu eens kappen? Wanneer je je plaatst heb je er wat te zoeken. Je maakt eigenlijk dezelfde fout als al die coaches die denken dat we onze tegenstander voetballend moeten aftroeven: je hebt de verkeerde referentie. We moeten stoppen met denken als een topland zoals Frankrijk of Spanje. We moeten de komende jaren denken als pakweg Zweden. Daar hoort een andere manier van spelen bij en een andere manier van benadering, ook van de supporters. Probeer je gewoon te plaatsen en eenmaal daar zien we wel.
Dus meedoen aan een toernooi waarvan je vooraf al weet dat je kansloos bent om de eerste ronde te overleven, dat moet je niet willen. Blijf dan lekker thuis en geniet van het spel van de landen die wel voor de prijzen kunnen spelen.
Het huidige NL elftal heeft tegen teveel landen niets in te brengen en moeite met de middenmoters. Zelfs van de kleintjes staat niet eens vooraf vast dat er makkelijk van gewonnen gaat worden. Dan heb je op een eindronde niets te zoeken, ook niet als daar 36 teams aan mee mogen doen. Het is geen schoolvoetbal.
alles kan off-topic
Waarom moet dat insteek zijn? Nederland wil met de topmeedoen. Tuurlijk, we weten dat we te klein en te arm (lees: we willen als maatschappij er niet zo idioot veel instekem als sommigen andere landen menen te moeten doen) om dat min of meer continu te kunnen doen zoals Spanje, Duitsland en in mindere mate Engeland, Frankrijk (ook ups en downs) en Italie (ook iets minder nu al zitten ze er wel altijd bij). We zitten een beetje in zelfde schuitje als Portugal bijvoorbeeld, soms mooie generaties en dan weer minder.D-e-n schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:07:
Ook hier: de verkeerde insteek. Het streven moet zijn: de beste 32 landen. En dat moet nog steeds kunnen, zelfs met een mindere generatie. Moet je eens kijken wie er straks allemaal wél meedoen.
Tuurlijk moet Nederland ook in mindere tijden zijn best doen om er bij te zijn op een eindtoernooi, maar het streven moet mijn inziens altijd zijn om het nivo te halen om op een eindtoernooi de laatste 4 te kunnen halen. Lukt het niet, okay, jammer, maar altijd werken en investeren om minimaal eens in een decennium dat nivo op een eindronde weer te halen. Genoegen nemen met knokken en hopen vanuit de middenmoot op een incidenteel wondertje vind ik totaal niet interessant. Laten we dan als sportland het topvoetbal dan maar vergeten en (nog meer) op andere sporten inzetten.
Stuk of 8? We staan op plaats 36. Dus er zijn 35 betere landen. en er doen er 32 mee.... Inderdaad, we hebben er niets te zoekenph4ge schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:53:
[...]
Dat er een stuk of 8 landen in de wereld zijn, waaronder Frankrijk, die op dit moment gewoon veel beter zijn wil niet zeggen dat je als Nederland niets te zoeken hebt op een toernooi waar 32 landen aan mee doen.
Nederland kan best met de top meedoen. Goede opleidingen opzetten en de spelers met de juiste mentaliteit selecteren. Missschien niet de aller beste opvallendste talenten die voor hun twintigste al op de bank in een grote competitie voor veel geld zitten weg te roesten. Maar de jongens die goed zijn en een commitment willen geven. Kijk eens hoe Nederland als onbeduidend volleybal land ooit dankzij een aantal ambitieuze jongens naar Olympisch goud gestegen is. (Bankrasmodel - ondanks dat op een gegeven moment toch een aantal spelers de verleiding voor het grote geld niet heeft kunnen weerstaan hebben ze een enorme groei door kunnen maken)
Nederland is welvarend genoeg en ook voor topsport zijn er voldoende faciliteiten en kennis. Je moet alleen de spelers vinden die de sportieve top willen bereiken ipv enkel een materiele ambitie na te streven. Die spelers zullen er echt wel zijn, je moet ze herkennen en koesteren.
Nederland is welvarend genoeg en ook voor topsport zijn er voldoende faciliteiten en kennis. Je moet alleen de spelers vinden die de sportieve top willen bereiken ipv enkel een materiele ambitie na te streven. Die spelers zullen er echt wel zijn, je moet ze herkennen en koesteren.
alles kan off-topic
@Ankona @arsimo
Halen jullie nu korte en lange termijn niet door elkaar? Je moet die twee dingen gescheiden houden.
Korte termijn:
We hebben nu geen echte toppers en de volgende kwalificatie waarschijnlijk ook niet. Dus dan kun je een EK of WK gewoon niet benaderen alsof je Frankrijk of Duitsland bent. Dan moet je gewoon realistisch proberen een goed en weerbaar team neer te zetten en je te plaatsen. Dat moet ook met de huidige beperkingen gewoon mogelijk zijn. Zie IJsland.
Lange termijn:
Ja, op de lange termijn moet je proberen weer top te worden. Maar dan moeten we het hebben over de opleiding, de eredivisie, de coaches. Dan heb je het over wel of geen buitenlandse coaches, hoe hou je je talenten langer hier, kunstgras, verkleining van de eredivisie ja of nee, meer of minder divisies enzovoort. Oranje is in dat kader niet de oorzaak maar het gevolg.
Halen jullie nu korte en lange termijn niet door elkaar? Je moet die twee dingen gescheiden houden.
Korte termijn:
We hebben nu geen echte toppers en de volgende kwalificatie waarschijnlijk ook niet. Dus dan kun je een EK of WK gewoon niet benaderen alsof je Frankrijk of Duitsland bent. Dan moet je gewoon realistisch proberen een goed en weerbaar team neer te zetten en je te plaatsen. Dat moet ook met de huidige beperkingen gewoon mogelijk zijn. Zie IJsland.
Lange termijn:
Ja, op de lange termijn moet je proberen weer top te worden. Maar dan moeten we het hebben over de opleiding, de eredivisie, de coaches. Dan heb je het over wel of geen buitenlandse coaches, hoe hou je je talenten langer hier, kunstgras, verkleining van de eredivisie ja of nee, meer of minder divisies enzovoort. Oranje is in dat kader niet de oorzaak maar het gevolg.
Dankje Bossie voor je wijze reactie. Maar ik schaamde me kapot toen ik gisteren naar Nederland keek. 11 Idioten zonder eergevoel zien spelen? Schande, echt waar. Ze durfden die Pogba nog geen trap te verkopen. Andersom wel natuurlijk.. Die Fransen zijn daar iets handiger mee, leek het wel.Bossie schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:21:
[...]
Het is probleem zit in meerdere dingen, maar ik wil spelers in een Oranje shirt als leeuwen zien in plaats van lammetjes om het maar even heel simpel te zeggen. Als de tegenstander sterker is, zorg er dan voor dat je minimaal het gras opvreet en tenminste met het gevoel dat alles is gegeven van het veld afgaat.
Dat is voornamelijk mentaliteit, Griezman zag je gisteren in de eerste helft bij een omschakelmoment van Nederland terugrennen om de counter te stoppen door simpelweg de oranje speler neer te halen op het eerste moment dat hij dichtbij genoeg was om hem te kunnen raken.
Zoals hier meermaals genoemd, het frustrerende is de manier waarop het gebeurd, als ik dit soort dingen wil zien ga ik wel Crystal Palace kijken
En dan gaat zo'n gozer genaamd: Kevin Strootman er een beetje zenuwachtig omheen lopen draaien in een interview met Voetbal International. Nogmaals, ik schaam me voor die spelers die we nu hebben en dan moeten Robben, van Persie en Sneijder het maar even doen.
Ik zeg niet dat mijn woorden heilig zijn, maar die gasten zijnin mijn ogen echt een diepe treurigheid.
Nog eentje dan! Wesley Hoedt, die met zijn arrogante koppie even een interview doet bij het huis terduin. Als je dan zie hoe hij speelt snap ik niet hoe hij daar zo durft te staan, net zoals Strootman.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 01-09-2017 13:23 ]
Het is (ook) een instellingskwestie, een keuze in filosofie. Als we als Nederland-voetballand gaan instellen op knokken-en-counteren zoals menig ander land doet en niet langer op aanvallend-attractief dan kwalificeert Oranje zich ongetwijfeld vaker en zullen Nederlandse clubs ook vaker de voorrondes voor CL en EL in augustus doorkomen. Maar ik denk dan ook dat aan de andere kant de hoogtepunten (laatste 4 WK en EK, een finale EL of heel soms laatste vier CL) minder zullen worden. Het is kiezen voor het een of het ander, zie ook de filosofie bij opleidingen van met name Ajax maar ook andere Nederlandse clubs.D-e-n schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:02:
@Ankona @arsimo
(knip)
Ik heb dan liever dat we om de zoveel tijd met grote landen kunnen meedoen gevolgd door een frusterende tijd helemaal niet dan een middenmootvoetballand worden en dan wel er vaak bij zijn maar op een enkele mazzeluitschieter na nooit met de besten meedoen.
@arsimo
Je moet helemaal niet kiezen. Bij Oranje draait het om presteren met de spelers die je nu hebt, aan een team bouwen is sowieso onmogelijk. De Nederlandse clubs moeten los daarvan hun eigen filosofie handhaven of ontwikkelen, trouw aan de aanvallende Nederlandse inborst maar wel weer vernieuwend.
Kort gezegd: nu wel Pieters of Fer opstellen maar dat niet tot uitgangspunt voor de opleiding maken.
Je moet helemaal niet kiezen. Bij Oranje draait het om presteren met de spelers die je nu hebt, aan een team bouwen is sowieso onmogelijk. De Nederlandse clubs moeten los daarvan hun eigen filosofie handhaven of ontwikkelen, trouw aan de aanvallende Nederlandse inborst maar wel weer vernieuwend.
Kort gezegd: nu wel Pieters of Fer opstellen maar dat niet tot uitgangspunt voor de opleiding maken.
Toen we bovenaan stonden waren we niet het beste land ter wereld, en nu zijn we niet het 36ste land ter wereld. Die ranking betekent helemaal niets. Het gaat om het presteren op eindtoernooien.Leon Zwiers schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:25:
Stuk of 8? We staan op plaats 36. Dus er zijn 35 betere landen. en er doen er 32 mee.... Inderdaad, we hebben er niets te zoeken
Als Wales (nr 18) tegen Oranje moet spelen graven ze zich in en zijn ze dankbaar met een punt. Ons materiaal is veel beter. Op het moment komt het er totaal niet uit, voornamelijk vanwege slechte coaches. Ik neem Dick niets kwalijk, tegen Frankrijk hoor je te verliezen, maar Blind en Hiddink hebben echt heel veel laten liggen tegen veel zwakkere landen dan ons, door gewoon slechte selecties en slechte (achterhaalde) tactiek.
Brazilië, Duitsland, Frankrijk, België en Spanje zijn echt veel beter. Daar achter zit een groep met Argentinie, Engeland, Italie etc waar we qua materiaal ook weer niet zoveel slechter zijn en met een juiste tactiek en wat geluk best een resultaat kunnen halen. Peru, Wales, Slowakije, Iran etc staan nu ook flink boven ons maar wij hebben gewoon veel beter materiaal. Aangezien we op een WK waarschijnlijk groepshoofd zijn ontlopen we in de eerste ronde de meeste echte toplanden en dan zal je bijv. 2e moeten worden in een poule met Zwitserland, Peru en Egypte. Dat is gewoon prima mogelijk ondanks dat ze allemaal een betere ranking hebben dan wij.
Het is nu vrijwel onmogelijk om het toernooi te halen, maar als we het toernooi halen zijn we ook weer gewoon outsider, zeker als er nog een paar spelers zijn die wel stappen zetten en Advocaat definitief afscheid neemt van de oudjes (of Robben moet nog 1 keer kunnen pieken).
We moeten realistisch zijn, ook weer niet doorschieten met hoe slecht we zijn. Laatste 16 op de WK is gewoon een realistisch doel met dit materiaal, maar helaas hebben we het bijna verpest. Vergis je niet, op een eindtoernooi is de vorm van de dag en geluk net zo belangrijk als kwaliteit.
offtopic:
Iemand die lid is van het Feyenoord legioen en zn code wel wil delen zodat ik een extra CL passe partout kan kopen? DM
Iemand die lid is van het Feyenoord legioen en zn code wel wil delen zodat ik een extra CL passe partout kan kopen? DM
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 01-09-2017 15:24 ]
Van Persie is naar huis. Klote voor hem maar ben er wel blij mee want hij voegt niets toe op of buiten het veld.
Nu nog slim genoeg zijn om Sneijder niet in de basis te zetten tegen de Bulgaren.
Nu nog slim genoeg zijn om Sneijder niet in de basis te zetten tegen de Bulgaren.
Nee, maar dat is omdat ik bij de opstelling las dat de wedstrijd om 18:00 terwijl ik een 20:30/45 had verwacht.Leon Zwiers schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:21:
Zo, iedereen klaar voor de afgang tegen de Bulgaren?
Wat de opstelling betreft, is dat een 433 of een 4231?
https://www.vi.nl/nieuws/...-en-geeft-propper-de-kans
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Alleen Janssen is voor mij een echte verrassing. Moet het allengs echt wel eens gaan laten zien of het kan zo maar gebeuren dat hij ook in Oranje minder en minder speelminuten gaat maken.
Had het plaatje gezien, maar zie op tv dat het gewoon een 433 (punt naar voren), had gehoopt dat Wijnaldum/Vilhena verdedigende middenvelders waren (4231).
Voorspellingen? Ik gok op 0-1, door Manolev
Wedstrijd is nog maar net begonnen he. Maar goed, sterk begin. Beetje aan positief doelsaldo werken zou prettig zijn als we dan toch zo beginnen
Vilhena is weer bij de Carpetright geweest.
Wut, Oranje kan voor staan? 
edit: Danny Blind gespot in het station. Dit is verloren.
edit: Danny Blind gespot in het station. Dit is verloren.
[ Voor 54% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-09-2017 18:14 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
NL mag blij zijn met de andere uitslagen van vorige wedstrijden. Kwalificatie moet nu gewoon haalbaar zijn, toch?
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 03-09-2017 18:17 ]
Verwijderd
Natuurlijk moet Oranje op het WK zijn. Zonder is dat hele toernooi direct veel minder leuk.
ssst, eerst winnen vandaag.Coltrui schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:16:
NL mag blij zijn met de andere uitslagen van donderdag. Kwalificatie moet nu gewoon haalbaar zijn, toch?
Pfff, wat is die Tete toch slecht, zeg. Geef die vent een stadionverbod.
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 03-09-2017 18:19 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nou, ze kakken weer enorm in na dat goede begin... Je moet aan dat doelsaldo werken stelletje slackers!
Nu al weer de trein terug vanaf Adam Arena naar Vlissingen ? Tja, NS en zondagavond.DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:13:
Wut, Oranje kan voor staan?
edit: Danny Blind gespot in het station. Dit is verloren.![]()
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vanwaar die aversie? Hij speelt niet meer bij Ajax toch?gambieter schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:18:
Pfff, wat is die Tete toch slecht, zeg. Geef die vent een stadionverbod.
Het is natuurlijk allemaal middelmaat, maar verdedigend is hij één van de sterkste spelers die Nederland nog heeft. Daar lijkt me het probleem nou niet het grootst.
Kan zo zijn, maar tot nu toe speelt hij slecht en bij die bal op de paal leek het echt nergens op.lateef schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:36:
[...]
Vanwaar die aversie? Hij speelt niet meer bij Ajax toch?
Het is natuurlijk allemaal middelmaat, maar verdedigend is hij één van de sterkste spelers die Nederland nog heeft. Daar lijkt me het probleem nou niet het grootst.
Overigens heeft Zweden een makkelijke avond en al 3x gescoord. We moeten echt aanvallen alsof we 1-0 achter staan. Snap overigens niet hoe dat kan, die Wit Russen kunnen meestal wel verdedigen.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 03-09-2017 18:39 ]
Het lijkt FC Lienden wel waar ik naar kijk
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voorlopig maken die Zweden weer teveel goals en dan moeten ze nog tegen Luxemburg. Die hebben een vrij gelukkige reeks volgens mij.Coltrui schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:16:
NL mag blij zijn met de andere uitslagen van vorige wedstrijden. Kwalificatie moet nu gewoon haalbaar zijn, toch?
Wil jij nu even je excuses aanbieden aan FC Lienden ?Hackus schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:39:
Het lijkt FC Lienden wel waar ik naar kijk
De Zweden werken ondertussen wel lekker aan het doelsaldo...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Het niveau is zo verschrikkelijk laag met zoveel spelers die echt een schandalig laag niveau halen... het is alleen geen incident meer, maar structureel.
Ik zou er echt niet rouwig om zijn als we Rusland niet halen. Deze lichting heeft het gewoon niet, we zijn lichtjaren verwijderd van de teams waar je je mee wilt meten.
Ik zou er echt niet rouwig om zijn als we Rusland niet halen. Deze lichting heeft het gewoon niet, we zijn lichtjaren verwijderd van de teams waar je je mee wilt meten.
Verwijderd
Advocaat heeft tenminste wat te doen in de rust. Oranje zal dan wel mee krijgen hoeveel het in Wit-Rusland staat. Misschien is een vervanging van Janssen voor Depay wel niet zo gek gedacht bijvoorbeeld.
Nou, gooi straks Memphis er maar in ofzo.
En dan te bedenken dat we een maand geleden nog zaten te z##ken over het niveau van het damesvoetbal...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Wel treffend dat Jansen weer speelt terwijl hij amper minuten krijgt bij de Spurs.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dit is echt zo'n bullshit. Als je fan bent hoop je dat ze zich plaatsen. Zo laf dat we dat kennelijk alleen willen als wereldtop zijn. We zijn modaal maar zat modale ploegen die zich plaatsenRoD schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:42:
Was dit van Janssen nu net een pass of een schot
Robben verwachte die bal niet
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Inderdaad. We kunnen ons niet meten met Frankrijk of Duitsland, maar een mindere selectie dan Zweden hebben we echt niet.D-e-n schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:45:
[...]
Dit is echt zo'n bullshit. Als je fan bent hoop je dat ze zich plaatsen. Zo laf dat we dat kennelijk alleen willen als wereldtop zijn. We zijn modaal maar zat modale ploegen die zich plaatsen
Als ik het goed begrijp... In het meest ideale realistische geval...
Nederland gaat 3x winnen. Is dus 9 punten.
Zweden gaat 2x winnen. Is dus 6 punten.
NL 19 punten, Zweden 19 punten.
Op doelsaldo zou Nederland nu (live) al 5 achter Zweden staan. Zweden schiet vandaag prijs, en in oktober tegen Luxemburg. Nederland schiet alleen prijs tegen Wit Rusland.
Op doelsaldo zou Nederland nu (live) al 5 achter Zweden staan. Zweden schiet vandaag prijs, en in oktober tegen Luxemburg. Nederland schiet alleen prijs tegen Wit Rusland.

Het is geen bullshit, het is een meningD-e-n schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:45:
[...]
Dit is echt zo'n bullshit. Als je fan bent hoop je dat ze zich plaatsen. Zo laf dat we dat kennelijk alleen willen als wereldtop zijn. We zijn modaal maar zat modale ploegen die zich plaatsen
Ik kijk graag naar voetbal, maar dit is van een dusdanig bedenkelijk niveau dat ik dat niet nog eens in Rusland hoef te zien. "Modaal" kan ik me ook niet vinden; we zitten te worstelen met de nummer 52 van de wereld. Daar mag je het niet mee eens zijn, het is tenslotte niet meer dan een mening.
Na 45 minuten 80% balbezit en 1-0 voor. Grote kans dat we na 90 minuten met lege handen staan.
Tja, het Nederlands Elftal is al drie jaar een opeenstapeling van individuele fouten, om daar nou één speler op af te rekenen. Als je dat had willen doen, had je inmiddels een elftal met Jupiler League spelers op moeten stellen.ph4ge schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:37:
[...]
Kan zo zijn, maar tot nu toe speelt hij slecht en bij die bal op de paal leek het echt nergens op.
Ik zie toch liever Dost. Janssen doet nu wel leuk mee, maar dat komt omdat hij zich uit de spits laat zakken. Daardoor is het veel te druk op de rand van de 16. De backs van Nederland hebben nu toch al een aantal keer kunnen voorgeven. Met Dost gaat er geheid een bal in.
@RoD
Heb je het EK gezien? Dat was toch ook niet om aan te gluren? Moeten we ons daar dan te groot voor voelen? Zo van "als het geen goed voetbal is dan hoeft het niet". Begrijp het nu:dat kunnen we ons de komende jaren niet veroorloven
En ik zie nog altijd liever een waardeloos Oranje dan een waardeloos Bulgarije op een toernooi
Heb je het EK gezien? Dat was toch ook niet om aan te gluren? Moeten we ons daar dan te groot voor voelen? Zo van "als het geen goed voetbal is dan hoeft het niet". Begrijp het nu:dat kunnen we ons de komende jaren niet veroorloven
En ik zie nog altijd liever een waardeloos Oranje dan een waardeloos Bulgarije op een toernooi
[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 03-09-2017 18:53 ]
Maar we moeten nog tegen Zweden, elke goal die we dan maken telt dubbel. Met 3 doelpunten verschil van Zweden winnen kan, maar het begint er op te lijken dat het een grotere overwinning zal moeten worden...Saturnus schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:47:
Als ik het goed begrijp... In het meest ideale realistische geval...
Vanwaar die Calimero over Ajax? Slechte spelers zijn overal te vinden, dat betekent niet dat ze in Oranje moeten spelen. Als Tete het beste is wat we hebben op rechtsback, dan horen we op geen enkel groot toernooi thuis.lateef schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:36:
Vanwaar die aversie? Hij speelt niet meer bij Ajax toch?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens het AD heeft Zweden ook weer de nodige mazzel gehad tegen de Wit Russen
Dubbel, goed punt.ph4ge schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:54:
[...]
Maar we moeten nog tegen Zweden, elke goal die we dan maken telt dubbel. Met 3 doelpunten verschil van Zweden winnen kan, maar het begint er op te lijken dat het een grotere overwinning zal moeten worden...
Geeft hoop in de zin van dat het dan niet 'onmogelijk' is maar dat er een wonder nodig is. Moeten winnen met 3 doelpunten verschil klinkt dan inderdaad als een waarschijnlijk scenario.
Als ze tegen Bulgarije niet eens met 3-0 kunnen winnen, hoe moet dat dan tegen Zweden? Nee, kansloos.Saturnus schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:04:
[...]
Dubbel, goed punt.
Geeft hoop in de zin van dat het dan niet 'onmogelijk' is maar dat er een wonder nodig is. Moeten winnen met 3 doelpunten verschil klinkt dan inderdaad als een waarschijnlijk scenario.
Waarom dubbel, was dat niet alleen bij uitwedstrijden ofzo?ph4ge schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:54:
[...]
Maar we moeten nog tegen Zweden, elke goal die we dan maken telt dubbel. Met 3 doelpunten verschil van Zweden winnen kan, maar het begint er op te lijken dat het een grotere overwinning zal moeten worden...
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Robben probeert het allemaal mooi en moeilijk te doen.
Agree, ik beschouw het als afgelopen.Vincent Dave schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:07:
[...]
Als ze tegen Bulgarije niet eens met 3-0 kunnen winnen, hoe moet dat dan tegen Zweden? Nee, kansloos.
Omdat Nederland - Zweden onderling is.Bananenplant schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:09:
[...]
Waarom dubbel, was dat niet alleen bij uitwedstrijden ofzo?
Als Nederland tegen Zweden scoort is dat voor NL +1 en voor Zweden -1.
Bij balbezit is er bijna geen hond die zich vrij loopt. Iedereen huppelt maar wat rond terwijl ze gedekt worden.
edit:
Uhu, Sneijder kan hier nog een draai aan geven.
edit:
Uhu, Sneijder kan hier nog een draai aan geven.
[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 03-09-2017 19:11 ]
Er is toch geen enkele beleving in het spel van oranje.
Allemaal de verplichte balletjes breed of naar achteren, niemand die écht voor wil gaan en dat pasje harder wil lopen.
Als je met zo'n instelling in het veld staat is het helemaal niet erg als je niet naar Rusland gaat.
Allemaal de verplichte balletjes breed of naar achteren, niemand die écht voor wil gaan en dat pasje harder wil lopen.
Als je met zo'n instelling in het veld staat is het helemaal niet erg als je niet naar Rusland gaat.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik zit ook met stijgende verbazing naar Robben te kijken. Zogauw hij de bal krijgt, staat hij als een blanke om die bal te dansen zonder enig idee. Het is echt pijnlijk om naar te kijkengambieter schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:09:
Robben probeert het allemaal mooi en moeilijk te doen.
Alles of niets, Advocaat! Gooi die Dost erbij man. Die Janssen speelt weer eens als een natte krant......
Ik vrees dat ze er toch een tweede moeten inknallen. Clean sheet is de tig laatste wedstrijden geen sinecure gebleken...
Janssen toont ook aan waarom hij inmiddels derde spits is bij zijn eigen club maar helaas hebben we niets beters.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wanneer niet, die komt op de lijst van meest overschatte spelers, Net nog, alle tijd om uit te halen 5 (?) meter voor het doel en hij weet hem meters voorlangs te krijgen.Leon Zwiers schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:12:
Die Janssen speelt weer eens als een natte krant......
Ze zouden spelers als Blind moeten verbieden om de bal terug te spelen. Beter naar voren zonder succes dan naar achter.
Promes loopt wel veel bij de scheids te janken trouwens.
Kunnen we de volgende keer Huntelaar selecteren?
Robben met zijn kwaliteit is ook vaak te laat
Laat die Bulgaren er maar 1 in trappen, wellicht dat dan wat lampjes aan gaan bij die van ons waar ze mee bezig zijn...
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Die laat bij Ajax in ieder geval zien dat hij wil winnen en voor het team speelt. En nu al meer speelminuten in de competitie dan Janssen.Deadsy schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:18:
Kunnen we de volgende keer Huntelaar selecteren?
Het lijkt wel of het Nederlands elftal de theoretische kans om zich te plaatsen zo klein mogelijk wil houden...
Aanvallend is het gewoonweg dramatisch. Het moet veel dynamischer. Depay wellicht.
don't mistake lack of talent for genius.
daarom ook.PolarBear schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:22:
[...]
Die laat bij Ajax in ieder geval zien dat hij wil winnen en voor het team speelt. En nu al meer speelminuten in de competitie dan Janssen.
Hij is oud, het beste is er al vanaf maar hij is nog gretig.
4-4-2 met een 2 spitsen systeem.
Speelminuten lijkt niet uit te maken voor selectie. Want cillessen lijkt ook nog onbetwist nummer 1 te zijn.PolarBear schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:22:
[...]
Die laat bij Ajax in ieder geval zien dat hij wil winnen en voor het team speelt. En nu al meer speelminuten in de competitie dan Janssen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Goede aanval, ze kunnen het wel.
Dit topic is gesloten.