[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.560 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

St@m

@ Your Service

PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:21:
Uitstekend nieuws voor elke defensie in de eredivisie:

https://www.vi.nl/nieuws/...eep-door-transfer-de-jong

Nog een jaar van hem genieten :p
Ik ben er niet heel rouwig om. Ja hij is uit vorm, maar een doelpunt kan hem weer op het juiste spoor brengen. Daarbij heb ik een niet al te hoge pet op van Locadia.
En hij kan zeker van meerwaarde zijn, zeker in de ED.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
KingKoning schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:42:
[...]

Daarnaast vind ik het idee om transfergelden te verdelen ook nogal communistisch. Ja, ik ben het eens met dat je als gehele ED een fonds op moet richten om de transitie naar gras te bewerkstelligen, maar transfergelden verdelen vind ik nogal sovjet gedacht.
Transitie naar gras? Het had er nooit moeten zijn. Wmb zetten ze in de voorwaarden van de proflicentie dat je een grasveld moet hebben. Je speelt voetbal, dat hoort erbij. Je gaat toch ook de kleedkamers niet schrappen en roepen dat men maar bij de buren moet gaan douchen?

Als je een club wil runnen moet je een grasveld hebben. Hoogstens hybride, maar niet vol kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
KingKoning schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:42:
Dat is wel bijzonder kort door de bocht, 1 zomertje heeft Feyenoord voornamelijk binnen de ED geshopt. PSV en Ajax doen dat ook regelmatig, maar zeker bij Ajax ligt de focus meer om spelers al eerder in de jeugdopleiding te krijgen.

Daarnaast vind ik het idee om transfergelden te verdelen ook nogal communistisch. Ja, ik ben het eens met dat je als gehele ED een fonds op moet richten om de transitie naar gras te bewerkstelligen, maar transfergelden verdelen vind ik nogal sovjet gedacht.
Volgens mij haalt Feyenoord al jaren bijna alleen Eredivisie spelers op. Botteghin, Larssen, Ambrabat, St Juste, Haps, Vd Heijden, Tapia, Vejinovic, Bilal, Toornstra, Vermeer etc, de selectie zit vol met spelers uit de Eredivisie, aangevuld met voormalige Eredivisie spelers. Ajax en PSV doen dat echt een stuk minder. Beiden hebben maar een paar topaankopen in de Eredivisie gedaan de laatste jaren.

Waarom is TV gelden verdelen niet communistisch en transfergelden wel? De TV rechten van de top3 zijn ook veel meer waard dan de rest. De verdeling in transferinkomsten is veeeel schever, vandaar dat ik daar aan denk. Excelsior krijgt 0 euro uit transferinkomsten deze zomer vs 80+ miljoen voor Ajax, dat terwijl de TV gelden 2m vs 9,5m verdeeld is. Als er dan genivelleerd moet worden zou ik het niet bij de tv gelden zoeken, bovendien zit daar ook lang niet zoveel groei in.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 29-08-2017 13:07 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

FreakNL

Well do ya punk?

m.b.t de kunstgras discussie;

Ook ik ben een voorstander van echt gras. Maar simpelweg roepen dat een grasmat 60k kost is wat kort door de bocht.

Ik betrek dit even op mijn club (Sparta), waar we sinds 2014 kunstgras hebben, maar de business case is voor elke club vergelijkbaar.

Ten eerste is daar de besparing. Dat gaat veel verder dan alleen de vergelijking in onderhoud tussen gras en kunstgras. De mat bij Sparta kan bijvoorbeeld vele malen intensiever belast worden dan een normaal grasveld. Dat betekent dus dat zowel het eerste als het 2e (wat in de tweede divisie uitkomt) gewoon op het Kasteel kan voetballen, zelfs als er maar 12 uur tussen een wedstrijd zit. Tevens wordt er door vele teams (van het eerste tot aan de jeugd) op getrained. Dit geeft ook een logistiek voordeel, want er hoeven minder busjes heen-en-weer te rijden... En zo zijn er nog wel meer zaken. Al-met-al heeft de stap naar kunstgras Sparta een besparing van 500.000 euro opgeleverd, op jaarbasis. Dat geld gaat overigens niet naar extra spelers, maar naar de eigen jeugd, die bij Sparta vrij sterk is (en dat is ook weer goed voor het NL voetbal), dus ook de stelling dat het geld alleen maar gebruikt om op korte termijn je selectie sterker te maken gaat ook niet altijd op.

Ook hoor je het woord competitievervalsing vaak als argument gebruikt worden. Zolang echter clubs als Ajax, Twente en PSV met wisselende selecties mee mogen doen in de Jupiler League (waar de belangen voor een De Graafschap of Cambuur echt levensgroot zijn) lijkt het me hypocriet om over een grasmat te klagen. Bovendien moet elke club 1 keer naar Sparta, 1 keer naar Heracles, 1 keer naar Zwolle, etc... Als Sparta weer op gras gaat spelen wordt dat weer een knollenveld (heeft met de ondergrond te maken op locatie), dat kan natuurlijk ook als competitievervalsing gezien worden...

Overigens heeft Sparta als uitgangspunt om weer op gras te gaan spelen. En dat uitgangspunt ondersteun ik ook. Het is dus zeker niet zo dat ik fan ben van kunstgras. Maar ik begrijp de keuze. Bijna de helft van de eredivisie zit constant in de financiële problemen (ook clubs als PEC, waar je nauwelijk iets van hoort), dus dan ga je creatief worden. Waar kan ik geld vandaan halen, waar kan ik op besparen. Op het moment is kunstgras toegestaan, en als dat dan 5 ton scheelt op jaarbasis snap ik dat clubs daarvoor kiezen... Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Iemand haalt hier Go Ahead aan. Dat is inderdaad een echte traditieclub en het is prachtig dat zij nog op gewoon gras spelen. Maar ze spelen wel Jupiler League.... Ik zeg niet zozeer dat ze met kunstgras nog eredivisie hadden gespeeld, maar elk dubbeltje is er 1....

Overigens snap ik de discussie over dat het spel verandert niet echt zo... Het spel verandert ook als je op een knollenveld speelt. Maargoed, dat zou je onder de charme van het voetbal kunnen scharen..

Anyways, een direct verbod op kunstgras lijkt me wel iets te ver gaan... Dat is eigenlijk hetzelfde als de HRA stel op sprong afschaffen; Er komen mensen/clubs in de problemen. En die clubs kun je gebrek aan historisch besef of charme verwijtten, maar het zijn gewoon bedrijven die een bedrijfsmatige keus gemaakt hebben, hoe jammer dat voor de romanticus ook is.. Wel zou je naar een soort afbouwmodel kunnen gaan, waarbij clubs verplicht worden binnen 5 jaar weer terug te gaan naar gras, desnoods een hybride vorm.. Als dat tenminste breed gedragen wordt en de TV gelden eerlijker verdeeld worden. Kijk eens naar de sleutel in Engeland, veel eerlijker... Hier pakt de top-3 80% van de gelden en dan zeuren dat het niveau omlaag gaat en de helft op kunstgras speelt.... Die overige 15 clubs zijn ook gewoon nodig, dus je doet het met elkaar....
ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

.

Waarom is TV gelden verdelen niet communistisch en transfergelden wel? De TV rechten van de top3 zijn ook veel meer waard dan de rest. De verdeling in transferinkomsten is veeeel schever, vandaar dat ik daar aan denk. Excelsior krijgt 0 euro uit transferinkomsten deze zomer vs 80+ miljoen voor Ajax, dat terwijl de TV gelden 2m vs 9,5m verdeeld is.
Transfergelden bereik je door goed beleid. Of een goede jeugdopleiding. Sparta steekt daar jaarlijks meer dan een miljoen in. Moeten we dan die 4 miljoen van Van Drongelen gaan verdelen onder clubs als NAC en Roda die 0 euro in de jeugd steken. Dat lijkt me niet terecht.

TV gelden is een heel ander verhaal. Je zou hooguit kunnen kijken naar het aantal kijkers en op basis daarvan verdelen. Een club die leuk speelt en veel aanvalt trekt dan op termijn meer kijkers dan een schopploeg die alleen verdedigt. Maar nu is het zo dat er alleen gekeken wordt naar hoe hoog je eindigt (en nog oneerlijker) hoeveel eredivisie je gespeeld hebt de laatste 10 jaar...

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Een club als Heracles doet alle trainingen ook in het stadion omdat ze geen trainingsvelden hebben zei Verbeek gisteren bij VI. Als ik op google maps kijk zie beste wel veel voetbalvelden (kunstgras?) eromheen. Zijn dit dan de velden van amateurclubs?

Heracles kan daar dan toch eventueel wel van van huren/kopen om op te trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja natuurlijk kunnen ze dat! Maar dat kost toch ook weer geld. Trainen in het stadion (wat je toch al in bezit hebt) is juist de besparing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
FreakNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:05:
Transfergelden bereik je door goed beleid. Of een goede jeugdopleiding. Sparta steekt daar jaarlijks meer dan een miljoen in. Moeten we dan die 4 miljoen van Van Drongelen gaan verdelen onder clubs als NAC en Roda die 0 euro in de jeugd steken. Dat lijkt me niet terecht.

TV gelden is een heel ander verhaal. Je zou hooguit kunnen kijken naar het aantal kijkers en op basis daarvan verdelen. Een club die leuk speelt en veel aanvalt trekt dan op termijn meer kijkers dan een schopploeg die alleen verdedigt. Maar nu is het zo dat er alleen gekeken wordt naar hoe hoog je eindigt (en nog oneerlijker) hoeveel eredivisie je gespeeld hebt de laatste 10 jaar...
Zowel transfers als tv gelden zijn sterk afhankelijk van prestaties en profiteren van zo sterk mogelijke tegenstanders. Transfers zijn veel meer de waan van de dag en wat een gek er voor geeft, het zou daarom logisch zijn om daar een meevaller een inimini beetje te herverdelen. Op TV geld heb je amper meevallers. Het zullen ook de rijke clubs zijn die het meest profiteren van de herintroductie van echt gras.

Je zal de top 3 echt 10% van hun tv inkomsten moeten laten inleveren om een deuk te slaan in de kosten van echt gras. En dat elk jaar weer. Met een half procent van de transfersommen los je het ook op en op zulke bedragen merk je het niet, en als je een keer geen geluk hebt met verkopen betaal je ook minder mee. Internationale prijzengelden een beetje herverdelen zou ook kunnen, maar ik ben bang dat dat niet veel is in de voorzienbare toekomst.

Overigens zullen clubs die niet voor kunstgras hebben gekozen het ook niet leuk vinden als alleen kunstgrasclubs geld krijgen om weer terug te schakelen. Je zal echt opnieuw naar solidariteit moeten kijken (als je weerstand wil in de competitie en op echt gras wil spelen) en de TV gelden zijn wel genoeg genivelleerd en groeien nauwelijks mee.
Pos2007 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:08:
Een club als Heracles doet alle trainingen ook in het stadion omdat ze geen trainingsvelden hebben zei
Wat ze ook nog eens een extra groot thuisvoordeel geeft, want het ene kunstgrasveld is echt het andere niet.

[ Voor 38% gewijzigd door ph4ge op 29-08-2017 13:17 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Tv gelden worden eerlijk verdeeld. Kunstgras is goedkoper, maar het hoort gewoon niet. Het is ook nog eens slecht voor het aanzien van de competitie. Afbouwmodel lijkt me sowieso goed.

En 500k besparing per jaar? Een grasveld kost dus 500.000 euro + de kosten van kunstgras per jaar? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Is er dan creatief gerekend met het niet hoeven huren van een trainingsveld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat heeft niets met creatief rekenen te maken. Dat heeft gewoon te maken met alle besparingen die voortkomen uit het feit dat een kunstgras veld veel vaker gebruikt kan worden dan een gewoon veld.

De TV gelden worden helemaal niet eerlijk verdeeld. Maar ik kan me voorstellen dat de top-3 daar anders over denkt.

Op deze manier komen we er ook niet uit. De top-3 zegt; Het hoort niet. Maar dat is onzin, het is gewoon (vooralsnog) reglementair. Ik zou ook kunnen zeggen; Wat niet hoort is een Jupiler Leauge degraderen tot een speeltuincompetitie. Maar ook dat is (vooralsnog) reglementair.

Laten we constructief denken in deze, in plaats van met onderbuikgevoelens te roepen dat iets niet hoort... Ik kan me best voorstellen dat we de kunstgrasvelden gaan afbouwen/uitfaseren, ben daar zelfs voorstander van. Maar als wisselgeld moet er een (long overdue) eerlijkere verdeling van de TV-gelden komen en vaste selecties bij de 2e elftallen in de JL...

Momenteel worden de TV gelden als volgt verdeelt;
Afbeeldingslocatie: http://www.itwm.nl/uploads/1fa2b14373defa871becce34fd8a1d0f.jpg

Als je de Engelse verdeelsleutel zou toepassen kom je hierop:

Afbeeldingslocatie: http://www.itwm.nl/uploads/0fe18f24dd792760a3e38a36173955e4.jpg

Een eerlijkere verdeling mijn inziens. Je hebt alle clubs toch nodig? Er komt meer geld bij de kleinere clubs terecht waardoor de mogelijkheid tot gras ook weer terugkomt. Natuurlijk moet je en passant dan wel de clubs verplichten tot echt gras, anders blijven ze gewoon op kunstgras spelen..

Maar we zitten nu in een soort impasse;

De grotere clubs roepen -> Wij willen van het kunstgras af!!
De kleinere clubs roepen -> Daar hebben we geen geld voor (over)

En passant is er de discussie over tv-gelden en wisselende jeugd-selecties in de JL... Combineer die twee feiten dan. Verdeel de TV gelden eerlijker met als eis dat kunstgras verdwijnt... En als bonus vast selecties in de JL... (zoals alle clubs dat moeten hebben).

[ Voor 37% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:39:
[...]

Wikipedia: Bosman-arrest ?

Is allang geregeld... Tenminste, als je transfervrij bent.. Heb je nog een lopend contract zal dat afgekocht moeten worden... Maar dat heeft niets met vrij verkeer van werknemers te maken...
De transferwindows zijn een inperking van het vrije verkeer wat niet overeenkomst met de Europese wetgeving. Daarin is de EU de UEFA terwille geweest. Wanneer een speler wil kan hij dat aanhangig maken bij het Europese Hof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
FreakNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:40:
De TV gelden worden helemaal niet eerlijk verdeeld. Maar ik kan me voorstellen dat de top-3 daar anders over denkt.
Ik denk dat je plaatje grof overschat hoe het aantal tv kijkers naar kleine clubs zich verhoudt met kijkers naar grote clubs. Er gaan misschien maar 4x zoveel mensen in de Kuip als dat er in het Kasteel passen, maar er kijken misschien wel 10x zoveel mensen naar Feyenoord op tv (aanname). Deze 'scheve' verhouding komt voort uit het feit dat de 3 grote clubs het anders alleen wilden gaan doen en niemand nog een cent gaf om de rest. Even gekeken naar dit weekend, de top 3 speelt alle 3 tegen 'kleine' clubs, alleen Ajax uit (zal misschien 20.000 schelen). Om half 3 kijken altijd de meeste mensen dus vertekent iets, maar nog steeds:

Feyenoord - W2: 236.000 kijkers
VVV - Ajax: 305.000 kijkers
PSV - RODA JC: 193.000 kijkers
NAC - Sparta 42.000 kijkers

Hoeveel mensen zouden VVV-Ajax kijken om VVV aan het werk te zien? En naar de laatste Klassieker keken 870.000 mensen op Fox, de kampioenswedstrijd van Feyenoord niet veel minder. (bron: kijkonderzoek.nl). De vergelijking met de UK is scheef omdat ze daar praktisch onbeperkt geld te verdelen hebben.

Ik ben het met je eens dat de discussie omtrent het kunstgras niet los is te zien van financiën maar de televisiegelden opnieuw verdelen gaat praktisch gezien niet. Het lijkt mij heel krom als 10x zoveel mensen naar Ajax kijken dat ze nog niet eens bijna 2x zoveel krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 29-08-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:09:
Ja natuurlijk kunnen ze dat! Maar dat kost toch ook weer geld. Trainen in het stadion (wat je toch al in bezit hebt) is juist de besparing....
Dat snap ik, ik bedoelde meer dat het wel kan als er een potje komt voor die clubs. Ik dacht dat er geen ruimte was in de buurt voor extra velden. Volgens Verbeek zou dit dan "miljoenen" moeten kosten.

Ze kunnen met een echt grasveld natuurlijk niet met de hele club in het stadion trainen. Een alternatief moet dan wel mogelijk zijn, anders gaat zo'n club niet overstappen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zouden er in Engeland ook niet veel meer kijkers naar Manchester kijken dan naar Sunderland?

Een competitie maak je met 18 ploegen..

Maar je kan inderdaad beargumenteren dat een eerlijke verdeling op basis van kijkcijfers moet gaan. Ik ben het daar overigens niet mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:19
Jammer dat Ajax zich niet meer gaat versterken. Zeker gezien de slechte prestaties had ik wel wat meer spelers verwacht die Ajax echt versterkt. Vooralsnog is dat alleen Huntelaar die in eerste instantie voor de breedte is gehaald. Jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel knap inderdaad dat ze zeggen zich niet meer te versterken, maar dat is ook een beetje je positie niet willen verspelen. Als ze nu nog gaan kopen word dat al snel gezien als paniek.

De kaarten zijn toch geschud? Je kan meteen zien dat Keizer anders is als Bosz, Keizer heeft twijfels. dat zie je aan zijn wissels onder druk, en dat zie je nog beter in practisch ieder interview wat hij gegeven heeft.
En daarnaast, wat zal er nu nog bij Ajax aansluiten wat beter is dan wat ze hebben?

Donderdagavonden voor Vitesse gaan zitten, hopen dat ze ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 22:40

Shabbaman

Got love?

Waarom zou Ajax zich moeten versterken? Ze spelen dit seizoen maar weinig wedstrijden, dus een brede selectie hebben ze niet nodig. Qua niveau heb je ook niet echt iets nodig om in de eredivisie uit te kunnen blinken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Ankona schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:12:
Kijk naar ons eigen dorpsclubje. Twee grasvelden en een kunstgrasveld. Het kunstgrasveld wordt intensief voor de trainingen, bierteams en pupillen gebruikt, het wedstrijd grasveld ligt er prima bij.

en dat voor een tweede klasse club met in totaal ongeveer 20 teams (jeugd - bejaard) Het kan dus gewoon!
Bij ons speelt alleen het eerst op het hoofdveld (echt gras) maar een amateurveld wordt één keer per jaar eruit gehaald en opnieuw ingezaaid. Het ligt er dan een paar weken prachtig bij tot ze het na een paar wedstrijden kapot lopen en dan heb je de rest van het seizoen een baggerveld. Een profclub moet het elke week of om de twee weken een goede mat hebben liggen en dat vergt dus onderhoud. Dat kost nogal wat. Bovendien is het type gras bij een amateurvereniging niet te vergelijken met het gras bij een profclub. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou de werkelijke kosten zijn voor het onderhoud van zo'n veld. Feyenoord heeft de beste mat van Nederland maar ik neem aan dat het geen 100.000 euro kost per maand om dat veld te onderhouden. Feyenoord is ook maar een "arm" clubje maar heeft wel de beste grasmat dus zo duur kan het ook weer niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002

Koppensneller

winterrrrrr

hotymoty schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:37:
Jammer dat Ajax zich niet meer gaat versterken. Zeker gezien de slechte prestaties had ik wel wat meer spelers verwacht die Ajax echt versterkt. Vooralsnog is dat alleen Huntelaar die in eerste instantie voor de breedte is gehaald. Jammer weer.
Die Wöber hebben we nog niet veel kunnen zien, maar hij kan op LB spelen en is allicht beter dan Dijks. Datzelfde geldt voor Orejuela t.o.v. Veltman, maar die zie ik dan liever terugschuiven naar het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

De vergelijking met de UK is scheef omdat ze daar praktisch onbeperkt geld te verdelen hebben.
Elk vergelijk met de PL is slecht omdat de situatie daar volledig anders was.
Bij de laatste veiling daar had je 2 hele grote bedrijven (met absurd vee geld) welke de rechten wilden hebben en tegelijkertijd absoluut niet wilden dat de ander de rechten zou krijgen.
Beide waren bereid om de rechten binnen te halen al zoude ze er verlies op maken.

Als bv FOX en RTL elkaar het licht niet in de ogen zouden gunnen en beide de rechten wilden dan zou het bedrag hier ook iets hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
chim0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Bij ons speelt alleen het eerst op het hoofdveld (echt gras) maar een amateurveld wordt één keer per jaar eruit gehaald en opnieuw ingezaaid. Het ligt er dan een paar weken prachtig bij tot ze het na een paar wedstrijden kapot lopen en dan heb je de rest van het seizoen een baggerveld. Een profclub moet het elke week of om de twee weken een goede mat hebben liggen en dat vergt dus onderhoud. Dat kost nogal wat. Bovendien is het type gras bij een amateurvereniging niet te vergelijken met het gras bij een profclub. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou de werkelijke kosten zijn voor het onderhoud van zo'n veld. Feyenoord heeft de beste mat van Nederland maar ik neem aan dat het geen 100.000 euro kost per maand om dat veld te onderhouden. Feyenoord is ook maar een "arm" clubje maar heeft wel de beste grasmat dus zo duur kan het ook weer niet zijn.
Als ik jou zo hoor kunnen de BVO's dus aardig wat van de amateurs leren. Bij ons worden ieder weekend ik schat een stuk of 5 wedstrijden op het hoofdveld gespeeld. En aan het einde van het seizoen ligt die mat er nog prima bij, enkel met het handmatige onderhoud door de vrijwilligers.
Zo moeilijk is dat dus blijkbaar niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:13:
[...]

Als ik jou zo hoor kunnen de BVO's dus aardig wat van de amateurs leren. Bij ons worden ieder weekend ik schat een stuk of 5 wedstrijden op het hoofdveld gespeeld. En aan het einde van het seizoen ligt die mat er nog prima bij, enkel met het handmatige onderhoud door de vrijwilligers.
Zo moeilijk is dat dus blijkbaar niet.
En zo zijn er nog flink wat andere amateur ploegen die het kunnen zonder er tonnen tegenaan te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

https://www.defeijenoorde...van-het-gras-van-de-kuip/

Leuk artikel om te lezen. De kosten van onderhoud zijn dus gelijk. Het grote verschil is blijkbaar dat er geen veldverwarming onder hoeft aan te leggen bij kunstgras. Dat scheelt behoorlijk. Hetgeen weer onbegrijpelijk is aangezien een kunstgrasveld ook kan bevriezen en dan zelfs gevaarlijker is dan een gewoon veld.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:24:

Leuk artikel om te lezen. De kosten van onderhoud zijn dus gelijk. Het grote verschil is blijkbaar dat er geen veldverwarming onder hoeft aan te leggen bij kunstgras. Dat scheelt behoorlijk. Hetgeen weer onbegrijpelijk is aangezien een kunstgrasveld ook kan bevriezen en dan zelfs gevaarlijker is dan een gewoon veld.
En daar bovenop kan een kunstgras veld ook onprettig zijn bij warm weer.
Dus het enige voordeel is geen verwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Han schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:24:

Je zou bijna gaan denken dat Beltman een hekel heeft aan kunstgras. “Nee hoor, het is best mooi. Vooral als het brandt”
:P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:39:
En daar bovenop kan een kunstgras veld ook onprettig zijn bij warm weer.
Dus het enige voordeel is geen verwarming?
Niet geheel maar wel gedeeltelijk. Zoals eerder al aangehaald, kunstgras slijt nauwelijks en is daardoor zowel als trainingsveld als wedstrijdveld te gebruiken. Wat weer onderhoud bespaard op trainingsfaciliteiten/velden. Voor amateurs gold vaak dat de gemeente subsidies of andere zaken er tegenover stelde, zoals lichtmasten etc. Maar puur vanwege de financiën is een kul-argument, net als ongeschikte ondergrond voor echt gras; zie het stukje 'lava ondergrond'.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Niet geheel maar wel gedeeltelijk. Zoals eerder al aangehaald, kunstgras slijt nauwelijks en is daardoor zowel als trainingsveld als wedstrijdveld te gebruiken.
Het kunstgras slijt helaas idd niet zo snel, je kleding des te harder. (vraag maar aan keepers die regelmatig op plastic trainen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 12:33
Ankona schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Het kunstgras slijt helaas idd niet zo snel, je kleding des te harder. (vraag maar aan keepers die regelmatig op plastic trainen)
niet alleen je kleding. Je huid ook als je een sliding maakt of een duwtje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Ankona schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Schoenen ook, versleet er ineens minimaal 2 paar per jaar. Daarnaast (ik overdrijf niet) brandwonden op je dijbeen, knieën en ellebogen/armen als je valt of een slidings maakt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Schoenen ook, versleet er ineens minimaal 2 paar per jaar. Daarnaast (ik overdrijf niet) brandwonden op je dijbeen, knieën en ellebogen/armen als je valt of een slidings maakt.
En dat laatste vind ik dus echt het doorslaggevende argument om alle kunstgrasvelden af te keuren voor alle wedstrijden. Vallen en slidings maken hoort bij het spel en de scheidsrechter moet bij het keuren van de velden de veiligheid beoordelen.

We zijn eruit, ik voorzie een hoop afgelastingen komend weekend.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 17:03
Martinusz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Valt best mee. Ik heb nu 2 paar schoenen(eentje puur voor gras en eentje puur voor kunstgras). Die zijn na 2 en 3 jaar nog in prima staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Minder op de bank zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Terranova schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
Valt best mee. Ik heb nu 2 paar schoenen(eentje puur voor gras en eentje puur voor kunstgras). Die zijn na 2 en 3 jaar nog in prima staat.
Mijn schoenen slijten ook niet meer sinds mijn club naar kunstgras switchte. 2 zware knieblessures zorgen daar wel voor. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ph4ge schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Mijn schoenen slijten ook niet meer sinds mijn club naar kunstgras switchte. 2 zware knieblessures zorgen daar wel voor. -O-
Haha, ik ken het. Maar sinds ik een topmodel(300 euro nieuwprijs) kunstgras schoen heb gekocht, heb ik nergens meer last van.

Dat dat topmodel een topmodel van 2 jaar daarvoor was en voor maar 75 euro ging maakt niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-10 20:38
Da's knap, sinds wij kunstgras hebben, verbruik ik minimaal 1 nieuw paar per seizoen qua kunstgras schoenen. Dat paar met echte noppen voor op echt gras heb ik helaas nog maar 2x kunnen gebruiken..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:09
Leuk clasie naar Brugge :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Volgend seizoen terug naar Feyenoord, dit seizoen was er helaas gewoon geen plaats. Grappig dat hij samen met Vormer gaat spelen die daar nu de grote man is, bij Feyenoord hield hij Vormer juist uit de basis. Gelukkig gaat hij niet naar Ajax, die hadden hem heel goed kunnen gebruiken.

Was een verkeerde keus voor hem om naar Engeland te gaan en de blessures hielpen ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 22:32
ph4ge schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Haha herkenbaar, ben er maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
ph4ge schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Volgend seizoen terug naar Feyenoord, dit seizoen was er helaas gewoon geen plaats. Grappig dat hij samen met Vormer gaat spelen die daar nu de grote man is, bij Feyenoord hield hij Vormer juist uit de basis. Gelukkig gaat hij niet naar Ajax, die hadden hem heel goed kunnen gebruiken.

Was een verkeerde keus voor hem om naar Engeland te gaan en de blessures hielpen ook niet mee.
Benieuwd hoe het daar gaat. Bij Feyenoord werkte een middenveld met Clasie én Vormer destijds simpelweg niet. Toch jammer, want vond Vormer altijd een uitstekende middenvelder voor Feyenoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
ph4ge schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Dat zal hij nooit doen, Feyenoord means everyting voor hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

En dat laatste vind ik dus echt het doorslaggevende argument om alle kunstgrasvelden af te keuren voor alle wedstrijden. Vallen en slidings maken hoort bij het spel en de scheidsrechter moet bij het keuren van de velden de veiligheid beoordelen.

We zijn eruit, ik voorzie een hoop afgelastingen komend weekend.
Dit zou inderdaad al genoeg moeten zijn. Maar jammer genoeg hebben we het over de KNVB en dus niet een groep logisch denkende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12
De knvb heeft er niet zoveel mee te maken zolang de uefa t niet verbiedt.
De clubs koeten samen het besluit nemen, en daar ligt t probleem. 2/3e meerderheid nodig om dat plastic af te schaffen, maar om de 1 of andere reden mag de JL ook meebeslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:10:
De clubs koeten samen het besluit nemen, en daar ligt t probleem. 2/3e meerderheid nodig om dat plastic af te schaffen, maar om de 1 of andere reden mag de JL ook meebeslissen
KNVB zou een actievere rol kunnen nemen, strengere regels, met oplossingen komen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:10:
De reden dat de JL mee mag beslissen lijkt mij helder. Je geeft gehoor aan de onrust maar weet zeker dat je met een breed gedragen besluit komt om plastic toch toe te blijven staan.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net als bij verkiezingen de leden van elke club laten stemmen, hoe meer stemmen des te meer macht: einde kunstgras.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Ankona
Hoe zou Jong PSV stemmen? Die spelen op plastic maar de grote broer op echte plantjes.

En hoe zit dat met Cambuur? Heel Fryslan is een groot weiland met echt gras, enkel in dat stadion ligt plastic.

Misschien voor de stemronde de Blatter methode toepassen? Er zullen best wel clubs om te kopen zijn (of in elk geval de stemgerechtigden van die clubs)

alles kan off-topic

• ph4ge
Ik denk dat er ook meer dan genoeg kunstgras clubs te overtuigen zijn om voor een verbod op kunstgras te stemmen, maar dat zal een financiele kwestie worden.

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:50

Sargan

Filmfreak...

Deze zag ik niet aankomen: https://nos.nl/artikel/21...n-nos-naar-feyenoord.html
Doet Feyenoord goed!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:47
Vanavond moet het gebeuren, hebben jullie hoop dat Nederland minimaal een punt gaat pakken vanavond?

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Ik heb geen hoop, dat wordt een kleine overwinning voor Frankrijk denk ik. Op elke positie een betere speler lijkt het, meer stabiliteit en betere resultaten behaald. Zou wat zijn als we met 3 punten weg komen...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:55
Ik verwacht ook dat winnen inderdaad een kansloos verhaal is.
Het zal niet meteen een afstraffing worden maar het kwaliteitsverschil is te groot.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02
jaapstobbe schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:52:
Vanavond moet het gebeuren, hebben jullie hoop dat Nederland minimaal een punt gaat pakken vanavond?
Hoop is in dit geval uitgestelde teleurstelling :+

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 11:40

Jebus4life

BE User

Ja, ben net de stand er even aan het bijnemen, vrij cruciale avond vandaag. Zelf verliezen van de Fransen de Zweden die de Bulgaren zouden verslaan zou nogal fataal zijn voor jullie vermoedelijk.

Als de Bulgaren de Zweden eronder krijgen ligt (wss) alles nog open op de laatste speeldag.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

St@m

@ Your Service

Jebus4life schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:08:
Ja, ben net de stand er even aan het bijnemen, vrij cruciale avond vandaag. Zelf verliezen van de Fransen de Zweden die de Bulgaren zouden verslaan zou nogal fataal zijn voor jullie vermoedelijk.

Als de Bulgaren de Zweden eronder krijgen ligt (wss) alles nog open op de laatste speeldag.
"Gewoon" winnen vanavond en dan ben ik er vrij zeker van dat Nederland zich kwalificeert.
Bij verlies is het wel klaar.
Dus met het mes tussen de tanden spelen en waar nodig over het randje. Alles geven voor de overwinning, en hopen dat dat genoeg is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bossie
  • Laatst online: 10:11
dutchgio schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:02:
Ik verwacht ook dat winnen inderdaad een kansloos verhaal is.
Het zal niet meteen een afstraffing worden maar het kwaliteitsverschil is te groot.
Ik hoop alleen niet dat we naïef gaan aanvallen in een 433 want dan gaan we er idd hard af tegen Frankrijk.
Heb eerder deze week Liverpool - Arsenal gezien, hoop dat we een iets ander scenario gaan zien dan de realitiecheck die Arsenal heeft mogen ervaren.

Verdedigend gecontroleerd inzakken, en vervolgens hopen dat we in de omschakeling kunnen verrassen.
Misschien dat de Franse verdedigers de afgelopen 10 jaar geen voetbal hebben gekeken, en daardoor niet weten dat Robben standaard naar binnen draait om te schieten :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ergens heb ik het gevoel dat ook al wordt het vanavond een mooie avond, het verderop in het traject toch wel weer verkloot wordt. En dan lag het waarschijnlijk 'ergens anders' aan. -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 13:22
op zich is Frankrijk veel beter, maar ze verloren ook van Zweden, en daarnaast gebeuren er wel gekkere dingen (Ijsland halve finale EK om maar wat te noemen).
Op een bepaalde manier is die wedstrijd van Zweden tegen Bulgarije eigenlijk misschien nog wel interressanter voor NL...

Ik heb er een hard hoofd in dat we Rusland gaan halen, maar ik ga niet vooraf opgeven.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik acht de kans dat Nederland wint ook niet groot. Maar we zijn in Nederland wel van het beneden praten van het NL-elftal.

Je ziet elk weekend teams die op papier minder zijn dan de tegenstander toch 3 punten pakken. Zo klein is de kans ook weer niet. Ik heb wel vertrouwen dat Advocaat niet naïef gaat aanvallen. Lekker counteren met een van de beste spelers (Robben) ter wereld. Promes of Memphis er naast. Die krijgen een van beide dan veel meer ruimte dat tegen de andere teams in de poule. Verder kan je ook altijd uit een standaardsituatie toeslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:39

Player1S

Probably out in the dark

Zou wel balen als Nederland uitgeschakeld word. Wou eigenlijk volgend jaar nieuwe tv kopen.... Er zijn altijd van die leuke acties vlak voor een EK/WK :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Denman
  • Laatst online: 12:02
L1nt schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:30:
Zou wel balen als Nederland uitgeschakeld word. Wou eigenlijk volgend jaar nieuwe tv kopen.... Er zijn altijd van die leuke acties vlak voor een EK/WK :+
Nou ja tegen de tijd dat ze zich weer een keer plaatsen is OLED 65" (en groter) ongetwijfeld mainstream en betaalbaar :+

Maar zonder te negatief te doen: uiteraard hoop ik dat ze vanavond gaan winnen, maar realistisch gezien denk ik dat ze 0 punten meenemen uit Frankrijk. Daarvoor heeft Frankrijk een te goed team vergeleken met Nederland. Ik laat me uiteraard graag verrassen :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@L1nt Het zou mij niets verbazen als de prijzen eerst even klimmen, net als bij de BTW-acties enzo. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Het gaat heel lastig worden vanavond in een Stade de France met 80.000 toeschouwers. Portugal kreeg vorig jaar die fans stil, laten wij dat vanavond ook gaan proberen!

Heb in ieder geval meer vertrouwen in Advocaat dan Blind. Maar als Advocaat hier gaat verliezen dan is het denk ik zijn kortste job ooit :')

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuke website van de BBC: http://www.bbc.com/sport/41037621
Hoeveel verdien je in verhouding tot topvoetballers (daaronder Arjen Robben, CR, Neymar en Lieke Martens)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Locadia zou dus weg gaan naar Wolverhampton
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=312176

Van PSV een slimme deal, want ondanks het slechte seizoen vind ik de Jong beter dan Locadia.
Want Locadia hheeft met zijn 23 jaar nog nooit langdurig gepresteerd.

Snap de deal vanuit de Engelsen dan weer niet.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002

Koppensneller

winterrrrrr

En Donyell Malen (vertrok in 2015 bij Ajax) weer terug in Nederland na een mislukt avontuur in Engeland. We roepen wel dat het zo jammer is dat buitenlandse clubs steeds vaker de jeugdopleidingen van de Nederlandse clubs leegkopen, maar als die gasten toch wel weer bij PSV aan de bak komen als het elders niet lukt, tja, waarom zou je het dan niet proberen? Jammer.

• Deadsy
Koppensneller schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:44:
En Donyell Malen (vertrok in 2015 bij Ajax) weer terug in Nederland na een mislukt avontuur in Engeland. We roepen wel dat het zo jammer is dat buitenlandse clubs steeds vaker de jeugdopleidingen van de Nederlandse clubs leegkopen, maar als die gasten toch wel weer bij PSV aan de bak komen als het elders niet lukt, tja, waarom zou je het dan niet proberen? Jammer.
Snap niet waarom PSV hem zou halen als Arsenal zo snel al vind dat hij niet goed genoeg is. Ook al zou hij dan eerst naar Jong PSV gaan.

@Vlassie1980
Belgie vergeten :D

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2017 16:45 ]

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 22:32
Zie dat Subotic mag vertrekken bij Dortmund. Misschien moet Ajax eens kijken of dat wat is.. die kan je er best bij hebben

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:42:
Van PSV een slimme deal, want ondanks het slechte seizoen vind ik de Jong beter dan Locadia.
Mwoh... verre van ideaal lijkt me. Locadia kreeg bij aanvang van dit seizoen de voorkeur boven Luuk de Jong. Ook was PSV bereid om Luuk de Jong te verkopen en had het zelfs, net als Luuk de Jong, al een akkoord met een geïnteresseerde club. Ergo; Luuk mocht en ging weg. Die transfer is echter afgeketst en op de valreep wordt er geboden op de speler die PSV als eerste spits ziet. En die gaat dus vertrekken. Dan blijf je achter met Luuk de Jong, de spits die aanvankelijk op de bank mocht plaatsnemen en persoonlijk al rond was met een andere club.

Ik vrees dat dit alles niks met slimheid van PSV te maken heeft. Je eerste spits verkopen terwijl je tweede spits niet verkocht raakt lijkt mij niet iets wat van te voren is bedacht. Echter moet PSV wel één van de twee spitsen verkopen anders kan het geen versterkingen voor achterin halen. Zo simpel is het volgens mij :)

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:16
Kishna op huurbasis naar ADO, toch wel redelijk verrassend!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
HansAnders07 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:50:
Zie dat Subotic mag vertrekken bij Dortmund. Misschien moet Ajax eens kijken of dat wat is.. die kan je er best bij hebben
Dachten ze ook over Kuffour :')

• Joster
Zou het persoonlijk niet zo erg vinden als Locadia gaat voor een mooi bedrag en daar een goede linksbenige verdediger voor gehaald zou worden.

Denk ook dat Luuk veel beter zal renderen met Lozano en Bergwijn naast hem + Pereiro en Ginkel om hem heen. Is heel anders dan hoe ze Luuk vorig jaar dachten te moeten gebruiken.

• KingKoning
Han schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

Mwoh... verre van ideaal lijkt me. Locadia kreeg bij aanvang van dit seizoen de voorkeur boven Luuk de Jong. Ook was PSV bereid om Luuk de Jong te verkopen en had het zelfs, net als Luuk de Jong, al een akkoord met een geïnteresseerde club. Ergo; Luuk mocht en ging weg. Die transfer is echter afgeketst en op de valreep wordt er geboden op de speler die PSV als eerste spits ziet. En die gaat dus vertrekken. Dan blijf je achter met Luuk de Jong, de spits die aanvankelijk op de bank mocht plaatsnemen en persoonlijk al rond was met een andere club.

Ik vrees dat dit alles niks met slimheid van PSV te maken heeft. Je eerste spits verkopen terwijl je tweede spits niet verkocht raakt lijkt mij niet iets wat van te voren is bedacht. Echter moet PSV wel één van de twee spitsen verkopen anders kan het geen versterkingen voor achterin halen. Zo simpel is het volgens mij :)
Eens, echter gezien PSV toch geen Europees speelt veranderd het misschien een beetje. Als PSV EL had gespeeld kan ik me niet voorstellen dat ze Locadia hadden laten gaan.

In de ED moet je het prima kunnen redden met de Jong.

• Han
  • Niet online

Han

Een bijkomend probleem is dat je voor 11 miljoen (wanneer je dat al überhaupt in één keer ontvangt) geen fatsoenlijke speler meer voor aankoopt.

• Joster
Han schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:16:
Een bijkomend probleem is dat je voor 11 miljoen (wanneer je dat al überhaupt in één keer ontvangt) geen fatsoenlijke speler meer voor aankoopt.
Dat zouden ze anders ook niet doen want daar is geen geld voor. Locadia ga je niet voor veel meer verkopen sowieso, gewoon een beperkte speler.

• Deadsy
Han schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

Denk dat het inderdaad dat laatste is. 1 van de 2 moet weg om zo nog een verdedigende versterking te halen. Kwalitatief is er tussen de 2 weinig verschil maar de Jong vind ik toch net iets beter.

Vraag ik me af of wat PSV denkt nog denkt te kunnen halen op de laatste dag.

@HansAnders07
Subotic zal te duur zijn qua salaris. is ook geen leider en dat hebben ze net nodig.

Kishna naar ADO }:O
Volgend seizoen transfer naar PEC?

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:23:
Kishna naar ADO }:O
Volgend seizoen transfer naar PEC?
Once you tasted the plastic, you'll stay with the plastic

Of te wel; Heracles, PEC, Excelsior, Roda, Sparta of VVV zijn de logische vervolgstappen :P

• Deadsy
Han schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Once you tasted the plastic, you'll stay with the plastic

Of te wel; Heracles, PEC, Excelsior, Roda, Sparta of VVV zijn de logische vervolgstappen :P
Nja doelde niet zozeer op het plastic maar meer op dat zijn carriere wel een beetje voorbij is. En hij het zal moeten zoeken in clubs van dat niveau.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:40
PSV wijst bod van 10 miljoen door Torino af op Bergwijn, alle spelers lijken biedingen te ontvangen behalve degene die zou moeten vertrekken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05

m0nk

16-09-2003 15.15

Den Haag heeft er wel een handje van om spelers slechter te maken.. :+ Maar goed, op zich zijn de inkopen niet slecht geweest. Lex Immers, Erik Falkenburg, El Khayati en nu Kishna..

Kishna is wel echt goed geregeld, benieuwd wat ie kan brengen dit seizoen.. Mits alles rond is..

[ Voor 21% gewijzigd door m0nk op 31-08-2017 18:11 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Deadsy
m0nk schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:10:
Den Haag heeft er wel een handje van om spelers slechter te maken.. :+ Maar goed, op zich zijn de inkopen niet slecht geweest. Lex Immers, Erik Falkenburg, El Khayati en nu Kishna..

Kishna is wel echt goed geregeld, benieuwd wat ie kan brengen dit seizoen.. Mits alles rond is..
Goed genoeg? Zeer blessure gevoelig en heeft vrij weinig gespeeld de laatste jaren.
Denk dat hij meer gehaald is omdat hij betaalbaar was. En dan de hoop dat hij iets laat zien.

@Gynnad
Ook wel logisch. Wie wil nu een spits die er vrij weinig maakt.

Mocht dit kloppen dan weten ze het bij PSV denk ik echt niet meer.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=312185

• D-e-n
  • Laatst online: 09:42
Koppensneller schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:44:
We roepen wel dat het zo jammer is dat buitenlandse clubs steeds vaker de jeugdopleidingen van de Nederlandse clubs leegkopen, maar als die gasten toch wel weer bij PSV aan de bak komen als het elders niet lukt, tja, waarom zou je het dan niet proberen? Jammer.
Dan zijn ze wel een paar jaar van hun ontwikkeling kwijt.

• KingKoning
blijft toch idioot hoeveel er elk jaar nog op die laatste dag gebeurd. Zegt alles over het voetbal: De waan van de dag regeert, en maar weinig clubs voeren een gedegen beleid.

En dan nog: Zij die dat wel doen kunnen ook spelers verliezen door een paniekaankoop van een ander, en dan moet je zelf alsnog snel schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 31-08-2017 18:48 ]

Verwijderd

Als het beleid wordt bepaald door met welk been welke sjeik uit bed is gestapt, ja - daar moet je je beleid op aanpassen. En dat zie je.

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:33:
Mocht dit kloppen dan weten ze het bij PSV denk ik echt niet meer.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=312185
Hopen dat Ajax nog een linksback weet te scoren uit zuid-Amerika. Dan kunnen we Dijks voor 11 miljoen slijten aan PSV O-)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
Plan C is mislukt, over naar plan D(ijks) PSV :+

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:14
Is Eto'o al gesignaleerd?

• Deadsy
JanW schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:59:
Plan C is mislukt, over naar plan D(ijks) PSV :+
Zie het wel gebeuren dat PSV uiteindelijk teveel betaald voor een matige speler.
Maar ondanks dat Dijks niet goed genoeg is voor Ajax blijft hij wel altijd voluit gaan. Kun je niet van alle spelers zeggen.
Bij Ajax verwachten ze denk ik gewoon te veel van de backs. Ze moeten goed kunnen aanvallen en verdedigen. Maar spelers die deze kwaliteiten bezitten gaan niet meer naar AJax. Zodra een speler in de jeugd laat zien deze kwaliteiten te bezitten dan zitten de Europese topclubs direct er bovenop.

[ Voor 28% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2017 19:16 ]

• Gynnad
Apart trouwens dat de deadline van de Bundesliga al geweest is -> 31 aug. 2017 18:00 uur

• Fleximex
Ik snap niet waarom Brands zo paniekerig een linksback zoekt.

Kenneth Paal speelt tot nu toe ijzersterk. Naar mijn mening zelfs de beste speler van PSV tegen Roda. Hij krijgt geen rugdekking van Lozano dus stond tegen die rechtbuiten van Roda 1 op 1. En die van Roda is er letterlijk maar één keer voorbij geweest, maar speelde toen de bal te ver voor zich uit en verloor hem.

Verdedigend lijkt het goed te zitten. Beter dan Brenet en Willems zijn/waren. En daar heb je ook gewoon met succes (in de CL) mee gespeeld. Komt nog bij dat Paal van origine een aanvallende middenvelder is en een prima pass en aanname in de benen heeft.

Paal als linksback. Brenet als backup (en anders een andere jeugdspeler of Hendrix). Wat is daar mis mee?

• Deadsy
Fleximex schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:35:
Ik snap niet waarom Brands zo paniekerig een linksback zoekt.

Kenneth Paal speelt tot nu toe ijzersterk. Naar mijn mening zelfs de beste speler van PSV tegen Roda. Hij krijgt geen rugdekking van Lozano dus stond tegen die rechtbuiten van Roda 1 op 1. En die van Roda is er letterlijk maar één keer voorbij geweest, maar speelde toen de bal te ver voor zich uit en verloor hem.

Verdedigend lijkt het goed te zitten. Beter dan Brenet en Willems zijn/waren. En daar heb je ook gewoon met succes (in de CL) mee gespeeld. Komt nog bij dat Paal van origine een aanvallende middenvelder is en een prima pass en aanname in de benen heeft.

Paal als linksback. Brenet als backup (en anders een andere jeugdspeler of Hendrix). Wat is daar mis mee?
Maar het is geen speeltuin :+
Verdedigend beter zijn dan Willems en Brenet is ook niet zo moeilijk.

Mbappe voor minimaal 135mln naar PSG
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311916
Financial FairPlay werkt fantastisch.

• Gynnad
Opstelling ORANJE: Cillessen; Fosu-Mensah, De Vrij, Hoedt, Blind; Wijnaldum, Sneijder, Strootman; Robben, Janssen, Promes. #franed

Bron nos.nl

Dus geen Veltman of Tete als rechtsback maar Fosu-Mensah, ziet er op papier toch best sterk uit!

[ Voor 41% gewijzigd door Gynnad op 31-08-2017 19:42 ]

• Fleximex
Gynnad schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:39:
Opstelling ORANJE: Cillessen; Fosu-Mensah, De Vrij, Hoedt, Blind; Wijnaldum, Sneijder, Strootman; Robben, Janssen, Promes. #franed
Damn dat is gedurfd. Of moet ik zeggen naïef? Ik had wel een 5-3-2 of 4-3-3 zonder Sneijder verwacht. We gaan het zien...

• Fiber
  • Laatst online: 10:57

Fiber

Beaches are for storming.

Fleximex schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Damn dat is gedurfd. Of moet ik zeggen naïef? Ik had wel een 5-3-2 of 4-3-3 zonder Sneijder verwacht. We gaan het zien...
Onverwacht aanvallend inderdaad...! De dood of de gladiolen! :) _/-\o_ :)F

En geen Veltman!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Geen Veltman... Hoes dat nou meugeluk? :-P

Strootman heb ik ook hoog staan.
De rest is prima! Hier zullen we het mee moeten doen.
Fosu ken ik niet zo

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tJAZnlf89II4x50HVysRfiJm/full.png

Even op kaart, benieuwd hoe fit Robben is, natuurlijk niet al te veel gespeeld de laatste weken..

--

Ajax neemt weer twee spelers over van Ajax CT, benieuwd of ze wat kunnen laten zien dit jaar in Jong Ajax.
Ajax contracteert spelers van Ajax Cape Town

Ajax heeft twee Zuid-Afrikaanse spelers gecontracteerd. Rechtsbuiten Leo Thethani (Kaapstad, 8 januari 1999) en centrale verdediger Dean Solomons (Kaapstad, 22 februari 1999) bereikten overeenstemming met de club.

De contracten van beide spelers kennen een looptijd van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2020. In beide contracten is voor Ajax een optie opgenomen voor nog een jaar, tot en met 30 juni 2021.

[ Voor 62% gewijzigd door Gynnad op 31-08-2017 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waarom is van Persie nu weer opgeroepen als hij niet speelt? 8)7
Verder heb ik hier uberhaupt uitzonderlijk veel vertrouwen in, echt hoor. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Deadsy
DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:40:
Waarom zou hij spelen? Heeft nu niet echt veel laten zien. Zal er wel als supersub bij zitten, alhoewel hij dat ook niet is.

Transfer van Locadia naar Wolverhampton gaat niet door.
Dus Paal blijft staan. Dus eindelijk eens jeugd.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2017 20:47 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:40:
Omdat hij licht geblesseerd was ook toen hij kwam. Volgens mij schouderblessure oid.

• Fiber
  • Laatst online: 10:57

Fiber

Beaches are for storming.

Lekker begin!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 22:09
Geen spelers uit de Nederlandse competitie in de basis valt me nu op. Prima

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Giroud is tot nu toe een vervelende jankerd
Griezman ook al janken

Ze moeten echt er weer strakker op zitten.
De Fransen kunnen gewoon lopen tot aan het strafschopgebied

Wijnaldum moet daar veel meer mee doen.

[ Voor 75% gewijzigd door Harribo op 31-08-2017 20:57 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.