vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het lijkt nu toch wel door te zetten, die anti kunstgras hetze. Zeer mooi, straks kan de KNVB er niet meer omheen en zijn we van die wedstrijdverpestende gedrochten af. Dan kopen die clubs maar een spelertje minder.
Waaronder de regisseur van Fox die er meteen een camera op laat richten. Daarom blijft het maar doorgaan en devalueert de betekenis ervan.Exocet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:35:
Was mij niet meer opgevallen de laatste tijd, maar gelukkig zijn er hier altijd mensen die deze zaak graag opnieuw onder de aandacht willen brengen.
alles kan off-topic
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Lol ik zat er net aan te denkendutchgio schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:08:
Straks halen ze Luuk ook nog, als vervanger van Dolberg ofzo.
Gewoon in elke linie een de Jong zetten.
Ik heb zelf eens gespeeld met 2 (voor)naamgenoten, in 3 linies, best irritant kan ik je zeggen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zie je die oefenwedstrijd in Korea al voor je? De Jong tegen Kim.Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:13:
[...]
Lol ik zat er net aan te denken
Gewoon in elke linie een de Jong zetten.
Ik heb zelf eens gespeeld met 2 (voor)naamgenoten, in 3 linies, best irritant kan ik je zeggen
alles kan off-topic
Kan je het commentaar al van tevoren opnemen iig.Ankona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:14:
[...]
Zie je die oefenwedstrijd in Korea al voor je? De Jong tegen Kim.
Behoorlijk... FOX kan alvast wat riedeltjes opnemen;Leon Zwiers schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:16:
Kan je het commentaar al van tevoren opnemen iig.
(Nigel) de Jong met een forse charge
(Nigel) de Jong krijgt geel
(Nigel) de Jong krijgt rood
(Frenkie) de Jong lijdt weer balverlies
(Frenkie) de Jong loopt zich weer vast
(Siem) de Jong loop teen blessure op
(Siem) de Jong neemt de bal verkeerd aan
(Luuk) de Jong kopt voor leeg doel naast
(Luuk) de Jong krijgt geel vanwege aanmerkingen op de leiding
(Luuk) de Jong zag de nederlaag niet aankomen
etc.
Heb je toch mooi 2/3 van de wedstrijd al in de pocket.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die komt dus niet
http://www.goal.com/nl/ne...-blijf-100-zeker-bij-ajax
En nu de Frank Snoeks variant. (Tip, noem steeds de verkeerde speler en wijd eindeloos uit over de hobby van zijn schoonmoeder en andere weinig relevante details)Han schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:21:
[...]
Behoorlijk... FOX kan alvast wat riedeltjes opnemen;
(Nigel) de Jong met een forse charge
(Nigel) de Jong krijgt geel
(Nigel) de Jong krijgt rood
(Frenkie) de Jong lijdt weer balverlies
(Frenkie) de Jong loopt zich weer vast
(Siem) de Jong loop teen blessure op
(Siem) de Jong neemt de bal verkeerd aan
(Luuk) de Jong kopt voor leeg doel naast
(Luuk) de Jong krijgt geel vanwege aanmerkingen op de leiding
(Luuk) de Jong zag de nederlaag niet aankomen
etc.
Heb je toch mooi 2/3 van de wedstrijd al in de pocket.
alles kan off-topic
Helemaal voor het eerder genoemde onzinnige bedrag van 50 miljoen...daar brengt Ajax hem rollend van het lachen voor weg lijkt me.
Zonder Huntelaar zou Ajax een groot probleem hebben, tenminste een aanvaller die wel presteert.
PS: Nigel de Jong zal best naar Ajax willen, maar waarom zou Ajax interesse moeten hebben in hem?
Qua mentaliteit zal hij ongetwijfeld een meerwaarde hebben, maar voetballend niet. Ajax heeft niets aan een pure breker.
[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 28-08-2017 09:39 ]
Die is dus morgen weg, zo gaat het altijd als er zo stellig gecommuniceerd wordt .Exocet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:27:
Dolberg blijft in ieder geval....
http://www.goal.com/nl/ne...-blijf-100-zeker-bij-ajax
alles kan off-topic
Ben je niet in de war met Sierd? Al gaat het dan eerder over een restaurant.Ankona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
En nu de Frank Snoeks variant. (Tip, noem steeds de verkeerde speler en wijd eindeloos uit over de hobby van zijn schoonmoeder en andere weinig relevante details)
Nu maar afwachten wat Bergkamp en Co. er van vinden...Het technisch hart van Ajax gaat maandag overleggen of de komst van Nigel de Jong naar Ajax nodig is. De Telegraaf meldt dat de oud-Ajacied veel wil inleveren. 'De WK-finalist van 2010 is bereid flink wat salaris in te leveren, vindt het net zoals Klaas-Jan Huntelaar dat geen probleem om vanaf de bank te starten en wil met zijn ervaring een bijdrage leveren op het (trainings)veld en in de kleedkamer.'
Dat je hem nu haalt klinkt ook als de definitie van een paniek aankoop, want welke reden kan Ajax hebben gehad om hem niet in juni op te pikken? Gala wilde toen al heel nadrukkelijk van hem af.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sierd heeft gewoon geen kennis van voetbal en loopt zich enkel constant af te vragen waarom de scheidsrechter wel of niet gefloten heeft.Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:46:
[...]
Ben je niet in de war met Sierd? Al gaat het dan eerder over een restaurant.
alles kan off-topic
Punt is dan wel dat de scheidsrechter dat soms ook niet eens weetAnkona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:15:
[...]
Sierd heeft gewoon geen kennis van voetbal en loopt zich enkel constant af te vragen waarom de scheidsrechter wel of niet gefloten heeft.
Heb om wat serieuzer te antwoorden dan alleen dit wel soort van genoten dit weekend.
Feyenoord staat "weer" bovenaan waar ze horen

Ajax heeft een plastic/rubber clubje de das omgedaan, moet ik nog wat zeggen over autobanden op voetbalvelden?
PSV heb ik niet gezien dus geen oordeel over
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
In een 3-4-3 of 4-4-2 opstelling kan ik mij Nigel wel voorstellen. Maar hij zal vooral belangrijker qua mentaliteit bij die jongen gasten. Hij heeft ook aangegeven een zelfde rol als Huntelaar geen probleem te vinden, oftewel op de bank en wanneer nodig invallen.ph4ge schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:14:
Natuurlijk brengt Nigel de Jong een vracht aan ervaring mee, en de juiste mentaliteit, maar ik kan me echt haast niet voorstellen dat hij op het veld wat toevoegt aan het spel van Ajax. In zn AC Milan tijd kon hij al echt niet meer mee en daarna is het niet beter geworden. Op het WK 2010 had hij een belangrijke rol omdat de tactiek van het elftal gebouwd was op 6 werkers en 4 briljante spelers voorin die het maar uit moesten zoeken, iets heel anders dan het Ajax systeem en Ajax heeft daar ook niet de selectie voor. En dat is alweer 7 jaar geleden, het verbaasde me toen ik op Wiki las dat hij nog maar 32 jaar oud is...
Dat je hem nu haalt klinkt ook als de definitie van een paniek aankoop, want welke reden kan Ajax hebben gehad om hem niet in juni op te pikken? Gala wilde toen al heel nadrukkelijk van hem af.
Geen top aankoop of iets dergelijks, maar ik denk wel fijn om nu 3 "ouwe" rotten erbij te hebben op dit moment.
Zelf denk ik ook niet dat De Jong mee kan in het voetbal dat Ajax voor ogen heeft. Echter willen Turkse clubs wel vaker makkelijk van hun 'voormalig' Nederlandse stervoetballers af. Zou dat niet een beetje aan de clubs zelf liggen?ph4ge schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:14:
Gala wilde toen al heel nadrukkelijk van hem af.
Doelsaldo 8-1
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
En ik heb heel duidelijk gezien waar het verschil zit tussen Jorgensen en Kramer en waarom Larson een goede aanvulling is. Niets ten nadele van Kramer, maar het is een hele andere soort aanvaller.
Jorgensen is gevaarlijk doordat hij constant beweegt en van positie wisselt met Boetius en Berghuis. Daardoor weet de verdediging, hoe compact ze het ook proberen te houden, niet meer waar ze het moeten zoeken en vallen er regelmatig gaten. Met Kramer als afmaker in de punt zijn de looppatronen veel voorspelbaarder. Prima als je op de counter speelt, minder als je een geparkeerde bus aan de kant wil duwen.
(Ik had het wel mooi gevonden als die pingel aan het eind aan Toure gegund zou worden. Laten we eerlijk wezen, er was niets te verliezen)
[ Voor 8% gewijzigd door Ankona op 28-08-2017 11:29 ]
alles kan off-topic
Nigel de Jong kan belangrijk zijn in de kleedkamer (dressing room op z'n engels, denk aan Zlatan bij United). Misschien dat ie ook ambitie heeft als trainer, maar geen idee of ie in de "innercrowd" (Overmars, Winter, vd Sar, Bergkamp, Reiziger etc) past. Hij is natuurlijk van een generatie later. Als ik z'n twitter bekijk is ie ook druk met pimpen en verkopen van sjieke auto (noemt zich CEO van een of ander Duits auto bedrijf).Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
In een 3-4-3 of 4-4-2 opstelling kan ik mij Nigel wel voorstellen. Maar hij zal vooral belangrijker qua mentaliteit bij die jongen gasten. Hij heeft ook aangegeven een zelfde rol als Huntelaar geen probleem te vinden, oftewel op de bank en wanneer nodig invallen.
Geen top aankoop of iets dergelijks, maar ik denk wel fijn om nu 3 "ouwe" rotten erbij te hebben op dit moment.
Ik mis wel strijd bij Ajax op paar schaarse momenten na, denk aan die halve finale vorig seizoen toen Viergever op z'n tandvlees doorging en die bal er in schoof. Het is allemaal net iets te clean.
Neemt niet weg dat ik fan van Frenkie de Jong (what's in a name) begin te worden, geweldige rush gister tegen VVV waar ie bijna het complete veld oversteekt. Geen fysieke middenvelder, beetje een fladderaar. Doet me beetje denken aan Eriksen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat natuurlijk een prima tussenoplossing zou zijn is dat de KNVB verplicht dat de (kunts)grasmatten goed worden gesproeid. Dat had bij VVV al 75% gescheeld. Eventueel een sproeipauze.Leon Zwiers schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:11:
Zo lekker weekend. Feyenoord speelde top na 10 minuten. Ajax heeft weer een rubbercub afgestrafd. En PSV lekker anoniem het weekend afgesloten.
Het lijkt nu toch wel door te zetten, die anti kunstgras hetze. Zeer mooi, straks kan de KNVB er niet meer omheen en zijn we van die wedstrijdverpestende gedrochten af. Dan kopen die clubs maar een spelertje minder.
Nou ja tegen Rosenborg uit zijn ze prima teruggekomen, tegen Nice was het ook prima qua strijd. Ik mis niet de strijd per se, zeker niet als Huntelaar er in komt, ik mis de rust in het team.loekf2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:33:
[...]
Ik mis wel strijd bij Ajax op paar schaarse momenten na, denk aan die halve finale vorig seizoen toen Viergever op z'n tandvlees doorging en die bal er in schoof. Het is allemaal net iets te clean.
[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 28-08-2017 11:36 ]
Had-ie mee moeten doen : https://www.vi.nl/nieuws/...l-aan-steen-papier-schaarAnkona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
(Ik had het wel mooi gevonden als die pingel aan het eind aan Toure gegund zou worden.
[ Voor 51% gewijzigd door Goner op 28-08-2017 11:41 ]
Dat schijnt in ieder geval bij Excelsior niet te kunnen. Daar is slechts capaciteit om 1 keer voorafgaand aan de wedstrijd te sproeien, daarna niet meer. Ik kan het ook haast niet geloven. De business case voor kunstgras is waarschijnlijk een stukje minder gunstig als je voldoende sproeicapaciteit moet aanleggen en het komt de thuisspelende club stiekem wel goed uit natuurlijk.PolarBear schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:34:
Wat natuurlijk een prima tussenoplossing zou zijn is dat de KNVB verplicht dat de (kunts)grasmatten goed worden gesproeid. Dat had bij VVV al 75% gescheeld. Eventueel een sproeipauze.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 28-08-2017 11:55 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ben ik nu de enige die zoiets echt niet grappig vindt? Voor de tegenstander denigrerend en in mijn ogen gewoon 'not done' in de eredivisie.Goner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Had-ie mee moeten doen : https://www.vi.nl/nieuws/...l-aan-steen-papier-schaar
Wat is hier mis mee? Als degene die normaal de strafschoppen neemt niet meer op het veld staat, hoe ga je dan bepalen wie hem moet nemen? Of je nu 4-0 voor staat of 0-3 achter, het is een methode om een eerlijke keuze te maken en zeker niet bedoeld om te denigreren. Ze hadden ook het muntje van de scheidsrechten kunnen vragen.Han schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:55:
[...]
Ben ik nu de enige die zoiets echt niet grappig vindt? Voor de tegenstander denigrerend en in mijn ogen gewoon 'not done' in de eredivisie.
Ik merk als Kramer er in staat, zoals de 2e helft.Ankona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
En ik heb heel duidelijk gezien waar het verschil zit tussen Jorgensen en Kramer en waarom Larson een goede aanvulling is. Niets ten nadele van Kramer, maar het is een hele andere soort aanvaller.
Jorgensen is gevaarlijk doordat hij constant beweegt en van positie wisselt met Boetius en Berghuis. Daardoor weet de verdediging, hoe compact ze het ook proberen te houden, niet meer waar ze het moeten zoeken en vallen er regelmatig gaten. Met Kramer als afmaker in de punt zijn de looppatronen veel voorspelbaarder. Prima als je op de counter speelt, minder als je een geparkeerde bus aan de kant wil duwen.
(Ik had het wel mooi gevonden als die pingel aan het eind aan Toure gegund zou worden. Laten we eerlijk wezen, er was niets te verliezen)
Dan krijgt hij ook totaal geen bal, misschien omdat hij gewoon stil staat, of hij wordt ook niet gezocht door de vleugels?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
De Mos en de Vos bij Rosenborg uit was hilarisch en zeker voor herhaling vatbaarMartinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:46:
[...]
Ben je niet in de war met Sierd? Al gaat het dan eerder over een restaurant.

Ik denk dat Kramer beter uit de verf komt tegen de betere tegenstanders die zelf ook het spel willen maken. Niet tegen tegenstanders die de boel achterin dicht zetten. Kramer loopt echt wel, maar hij is vooral een afmaker. Jorgensen werkt als een paard en wisselt steeds met medespelers van positie. Daarmee creeert hij vooral voor zijn medespelers de ruimte bij een tegenstander die heel erg op de verdediging leunt.Mars18 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
Ik merk als Kramer er in staat, zoals de 2e helft.
Dan krijgt hij ook totaal geen bal, misschien omdat hij gewoon stil staat, of hij wordt ook niet gezocht door de vleugels?
Of Kramer het niveau heeft dat Feyenoord nodig heeft durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat als Feyenoord geen 4-3-3 speelt maar 442 of 532 (wat europees best aan te raden is) dan zie ik Jorgensen ook niet zo snel exceleren.
alles kan off-topic
Off topic: De Narcos reclame van Netflix bij het artikel van Siem de Jong is wel geniaal -> https://www.vi.nl/nieuws/...-terug-naar-de-eredivisie
Die bij Dembele was trouwens ook tof -> https://www.vi.nl/nieuws/...maximaal-147-miljoen-euro
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:16:
[...]
De Mos en de Vos bij Rosenborg uit was hilarisch en zeker voor herhaling vatbaar
Zonder er een hele commentaar discussie van te maken, maar definieer hilarisch? Ik heb nog nooit twee man zoveel onwaarheden horen verkondigen dan die twee daar. De Mos was er heilig van overtuigd dat het na de 1-0 van Rosenborg nog op penalties kon uitdraaien. Daarna dacht ie ook dat Ajax ipv twee, drie keer moest scoren om door te gaan, want Rosenborg had ook uit gescoord toch?.
En Sierd ben ik sowieso niet kapot van. Die man zit daar een karikatuur van een voetbalcommentator uit te hangen en is zelden te betrappen op enig nuttig commentaar. Het is dat het alternatieve commentaar de stadiongeluiden zo zacht heeft staan, anders was ik gewoon over gestapt op Noors commentaar voor die wedstrijd. En het ergste is dat die twee daar nog geld voor krijgen ook

Hij leek juist meer te lopen en te jagen dan vorig seizoen(en) waar hij echt statisch in en rond de 16 hing om vervolgens aan de verkeerde kant te staan als de bal kwam.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat is niet heel raar tochMartinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:50:
Lees net dat napoli geen kaarten aan Feyenoord mag geven, op last van de autoriteiten.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Heeft vast niks met het verleden te maken
Maar die ordinaire ruzietjes om de bal bij een pingel die je wel 's ziet is wel 'done' ??Han schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:55:
[...]
Ben ik nu de enige die zoiets echt niet grappig vindt? Voor de tegenstander denigrerend en in mijn ogen gewoon 'not done' in de eredivisie.
Ik ben blij dat de sfeer bij Feyenoord zo is !!
Ach, als ze het stadion niet in mogen is er in dat dorp nog genoeg te doen. Rondje langs de fonteinen ofzo.Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:50:
Lees net dat napoli geen kaarten aan Feyenoord mag geven, op last van de autoriteiten.
(nu is het aan de Uefa om de club te sommeren dan een ander stadion te kiezen waar het uitpubliek wel gewoon welkom is. Anders maar gewoon twee potjes in de kuip)
[ Voor 21% gewijzigd door Ankona op 28-08-2017 13:06 ]
alles kan off-topic
Lekker in Napels in de verkeerde buurt gaan lopen, slim planAnkona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:05:
[...]
Ach, als ze het stadion niet in mogen is er in dat dorp nog genoeg te doen. Rondje langs de fonteinen ofzo.
(nu is het aan de Uefa om de club te sommeren dan een ander stadion te kiezen waar het uitpubliek wel gewoon welkom is. Anders maar gewoon twee potjes in de kuip)
De UEFA kon destijds Feyenoord niet straffen vanwege die fontein-ellende, dus nu maar zo ?? Of zijn het andere 'autoriteiten' ?
Aha : http://www.ad.nl/champion...voor-napoli-uit~ad257142/
[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 28-08-2017 13:12 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Natuurlijk is dat ook 'not done', maar dat snap je zelf ook welGoner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:55:
Maar die ordinaire ruzietjes om de bal bij een pingel die je wel 's ziet is wel 'done' ??
Ik ben blij dat de sfeer bij Feyenoord zo is !!
Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat je als trainer penalty-nemers aanwijst. En dan naast je eerste ook een tweede, derde en vierde penalty-nemer. Dan is er geen geruzie op het veld of deze idiote manier van het bepalen van een penalty nemen. Dat soort fratsen kun je wellicht uithalen bij een oefenpotje maar niet tijdens een eredivisie-wedstrijd. Nu ging de penalty er in, maar als deze gemist werd dan had je een modderfiguur geslagen.
De rode draad is 'ongeregeldheden'dutchgio schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:55:
Tegen Nice was dat ook zo, het ligt dus niet aan het fontijnen-incident...
Sproeicapaciteit is natuurlijk te regelen, kost misschien wel wat maar niet de wereld lijkt mij. Een goede voorraadtank en wat pompen, maar die zijn er al. Als het echt niet anders kan zou je nog eens in de 2 weken een tankwagen met water kunnen regelen. Zeker tijdens de wat warmere dagen. Dit zou gewoon een eis moeten zijn van de KNVB. Sterker nog, de UEFA zou regels moeten stellen, ook in de Champions League komt het wel eens voor dat er minder gesproeid wordt of dat het gras opeens langer is. Dat soort zaken zou je als thuisvoordeel kunnen beschouwen maar eigenlijk hoort het niet bij het voetbal op het hoogste niveau.ph4ge schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Dat schijnt in ieder geval bij Excelsior niet te kunnen. Daar is slechts capaciteit om 1 keer voorafgaand aan de wedstrijd te sproeien, daarna niet meer. Ik kan het ook haast niet geloven. De business case voor kunstgras is waarschijnlijk een stukje minder gunstig als je voldoende sproeicapaciteit moet aanleggen en het komt de thuisspelende club stiekem wel goed uit natuurlijk.
Jij vind 4 middenvelders voor 3 plekken voldoende?Outerspace schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:18:
Wat betreft Siem de Jong bij Ajax. Ik vond hem een goede speler, eentje waar je destijds op kon bouwen om het verzetten van werk en scoren wanneer het nodig was. Eentje waar ik mijzelf mee kon identificeren. Echter vraag ik mij af of hij dit jaar wel zijn wedstrijden gaat draaien, ik denk eerder in Jong Ajax dan in Ajax 1. De bezetting op het middenveld is goed met Schone, vd Beek, Ziyech, F. de Jong (Sinkgraven geblesseerd, Eiting zit vooralsnog op de bank). Dan moet hij goed zijn best doen om iemand van die 4 uit de basis willen spelen (waarvan Ziyech echt niet op de bank gaat starten).
Leon Zwiers schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:11:
Ajax heeft weer een rubbercub afgestrafd.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu 5 middenvelders voor 3 plekkenMartinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Jij vind 4 middenvelders voor 3 plekken voldoende?
We gaan het zien.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Veel meer dan een waterpomp en een slang naar de Maas is er niet voor nodig. Zou grappig zijn als elke boer in NL een tankwagen etc nodig zou hebben om zn land te sproeien.PolarBear schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:24:
[...]
Sproeicapaciteit is natuurlijk te regelen, kost misschien wel wat maar niet de wereld lijkt mij. Een goede voorraadtank en wat pompen, maar die zijn er al. Als het echt niet anders kan zou je nog eens in de 2 weken een tankwagen met water kunnen regelen. Zeker tijdens de wat warmere dagen. Dit zou gewoon een eis moeten zijn van de KNVB. Sterker nog, de UEFA zou regels moeten stellen, ook in de Champions League komt het wel eens voor dat er minder gesproeid wordt of dat het gras opeens langer is. Dat soort zaken zou je als thuisvoordeel kunnen beschouwen maar eigenlijk hoort het niet bij het voetbal op het hoogste niveau.
Het zou nog grappiger zijn als elke tegenstander een lokale boer zou bellen om met een tractor met sproeiwagen het plastic op te komen rijden.toolkist schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
Veel meer dan een waterpomp en een slang naar de Maas is er niet voor nodig. Zou grappig zijn als elke boer in NL een tankwagen etc nodig zou hebben om zn land te sproeien.
De oplossing is een telefoontje weg, dus wat let ze.
alles kan off-topic
Dat wordt idd geroepen dat hij niet beweegt maar afgelopen wedstrijd rende hij echt ENORM veel meters maar de bal werd niet gegeven.Mars18 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
Ik merk als Kramer er in staat, zoals de 2e helft.
Hou toch op. Laat alleen zien dat ze lol hebben in het spel. Als ze met 4 nul achterstonden en dan een penalty of als ze door de penalty van 1-1 naar 2-1 konden komen hadden ze het niet gedaan. Ik vind het wel grappig en misschien zelf ook eerlijker. Nu krijg je geen scheve gezichten.Han schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:55:
[...]
Voetbal kan soms ook gewoon leuk zijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik zag toch een pass van ver op hem. Was geen gemakkelijke bal, en hij kreeg geen steun. Resultaat harde bal over. Maar wel goed gelopen en gepasst.rikoos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:19:
[...]
Dat wordt idd geroepen dat hij niet beweegt maar afgelopen wedstrijd rende hij echt ENORM veel meters maar de bal werd niet gegeven.
Hij had een paar acties en de meeste waren met ballen die bijna niet te belopen waren. Hij deed echt zijn best afgelopen wedstrijd. Zie veel mensen op fora weer afgeven op hem maar dat zijn mensen die schijnbaar populair met de menigte meepraten. Dat hij kritiek kreeg was terecht maar als het vervanderd zoals gisteren dan mag men het ook wel benoemen ;-)OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:20:
[...]
Ik zag toch een pass van ver op hem. Was geen gemakkelijke bal, en hij kreeg geen steun. Resultaat harde bal over. Maar wel goed gelopen en gepasst.
Helpt geen moerGoner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:22:
Maar helpt sproeien ook echt op die velden ? Zoals ik al zei heb ik vroegâh met hockey wel op natte velden gespeeld (daar kon sproeien blijkbaar wel zonder de boer te bellen, voor de wedstrijd en in de rust) en op droge velden, maar daar hielp water niet echt, bleef loeihard en je viel je te barsten.
Ziyech, Van de Beek en Schone/Frenkie basis, dan heb je een 'jonge'Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Jij vind 4 middenvelders voor 3 plekken voldoende?
Sinkgraven zodra hij weer fit is weer gebruiken als linksback, Dijks voldoet niet.
Eiting een stapje terug, bij de selectie van 1 maar spelend voor Jong, die is er nog niet klaar voor.
Dan heb je een prima dubbele bezetting.
Ja, precies.Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Helpt geen moerwater zakt er namelijk gelijk doorheen, te veel korrels dat is het probleem.
Die natte velden was een heel andere techniek, daar bleef genoeg water achter om lekker te kunnen glijden. Op die droge velden haalde je alles open. Maar ja, slidings had je bij hockey niet echt nodig
NeeOMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:19:
Hou toch op.
Ik vind er niks grappigs aanIk vind het wel grappig en misschien zelf ook eerlijker.
Verwijderd
Dan maar de gemeente bellen of ze een stratenveger langs kunnen sturen.Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Helpt geen moerwater zakt er namelijk gelijk doorheen, te veel korrels dat is het probleem.
In de transferupdates zag ik nog dit bericht opvallen. Eigenlijk krankzinnig, maar het gaat maar door. Vroeg selecteren in de hoop dat het talent uiteindelijk zal doorbreken.Feyenoord verliest weer toptalent
Feyenoord raakt opnieuw een groot talent uit de eigen opleiding kwijt aan een Europese grootmacht. Bayern München heeft de pas 16-jarige Joshua Zirkzee naar Duitsland gehaald. De spits stond al geruime tijd in belangstelling van verschillende topclubs, maar kiest dus voor Bayern. (Bron: FC Bayern)
Je weet dat Ajax alleen nog maar wedstrijden in Nederland speelt? Zoveel niveau is niet vereist.D-e-n schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:09:
Met Nigel De Jong kunnen ze dat spel van vorig seizoen niet meer spelen dan in elk geval. In Oranje was het de laatste jaren ook een stoorzender wat dat betreft. Die kan echt niet meer mee in het moderne voetbal.
Een jaartje iemand met het mes tussen zijn tanden erbij kan dan niet verkeerd zijn. Kunnen die slappe darmen erachter nog wat van leren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is toch gewoon klote? Ik vind dat de KNVB daar echt wat aan moet gaan doen. Verdient Feyenoord hier nog wat aan? En nog belangrijker, het "Nederlandse model" gaat zo behoorlijk om zeep. We kunnen niet concurreren aan de top. Maar leveren wel jarenlang talenten aan topclubs. Laat zo'n jongen gewoon tot z'n 20e rijpen in de eredivisie. En ga dan voor de halve hoofdprijs naar het buitenland.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:14:
[...]
Dan maar de gemeente bellen of ze een stratenveger langs kunnen sturen.
[...]
In de transferupdates zag ik nog dit bericht opvallen. Eigenlijk krankzinnig, maar het gaat maar door. Vroeg selecteren in de hoop dat het talent uiteindelijk zal doorbreken.
Het blijft inderdaad doodzonde. Overigens gebeurt het op alle niveau's he, zowel nationaal als internationaal. En de NL top doet daar vrolijk aan mee vrolijk aan mee, Feyenoord is daarin echt niet roomser dan de paus... Het valt ook niet tegen te houden natuurlijk.. Want dan praat je over beperking van vrijheid...OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:20:
[...]
Dit is toch gewoon klote? Ik vind dat de KNVB daar echt wat aan moet gaan doen. Verdient Feyenoord hier nog wat aan? En nog belangrijker, het "Nederlandse model" gaat zo behoorlijk om zeep. We kunnen niet concurreren aan de top. Maar leveren wel jarenlang talenten aan topclubs. Laat zo'n jongen gewoon tot z'n 20e rijpen in de eredivisie. En ga dan voor de halve hoofdprijs naar het buitenland.
De oplossing is een gente-men's agreement tussen ALLE clubs.. Maar dat gaat natuurlijk nooit lukken...
De KNVB kan hier in ieder geval niets mee.
Je kan als club niets anders doen dan te proberen dit soort talenten binnen te houden met perspectief. Nu is dat er bij Feyenoord tegenwoordig echt wel (veel meer jeugd dan vroeger), maar alsnog blijken talenten dan vaak te kiezen voor het buitenland. Dat is onbegrijpelijk wat mij betreft. Zo'n jongen zou veel beter bij Feyenoord kunnen debuteren (desnoods een jaartje verhuur aan een subtopper) en dan na een paar jar naar het buitenland. De kans van slagen lijkt me dan veel groter.
Het is deze keer niet aan de "club" maar aan de speler. Zirkzee heeft er alles aangedaan om maar naar het buitenland te kunnen gaan. Volgens mij speelde die ook maar pas een jaar bij de Feyenoord Academy.FreakNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:34:
[...]
Het blijft inderdaad doodzonde. Overigens gebeurt het op alle niveau's he, zowel nationaal als internationaal. En de NL top doet daar vrolijk aan mee vrolijk aan mee, Feyenoord is daarin echt niet roomser dan de paus... Het valt ook niet tegen te houden natuurlijk.. Want dan praat je over beperking van vrijheid...
De oplossing is een gente-men's agreement tussen ALLE clubs.. Maar dat gaat natuurlijk nooit lukken...
De KNVB kan hier in ieder geval niets mee.
Je kan als club niets anders doen dan te proberen dit soort talenten binnen te houden met perspectief. Nu is dat er bij Feyenoord tegenwoordig echt wel (veel meer jeugd dan vroeger), maar alsnog blijken talenten dan vaak te kiezen voor het buitenland. Dat is onbegrijpelijk wat mij betreft. Zo'n jongen zou veel beter bij Feyenoord kunnen debuteren (desnoods een jaartje verhuur aan een subtopper) en dan na een paar jar naar het buitenland. De kans van slagen lijkt me dan veel groter.
Maar dan nog, het is niet wat je wil met een jeugdopleiding...
Bied een man met ervaring zich een keer aan, notabene een oud speler, wordt het afgewezen...
Ik snap het ook niet, maar goed het technisch hart zal wel een bepaalde visie hebbendutchgio schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:51:
Siem is terug, Nigel 'niet nodig'.
Bied een man met ervaring zich een keer aan, notabene een oud speler, wordt het afgewezen...
Verwijderd
Wellicht he, ik zeg wellicht - vinden ze een klaplong wel een uitdaging, maar vinden ze kapotte knieeen minder leuk na het Heitinga avontuur?Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:52:
[...]
Ik snap het ook niet, maar goed het technisch hart zal wel een bepaalde visie hebben
En sowieso zit er visie achter. Een lachende vd Sar voor de camera van FOX, dus sowieso. Die weet het allang. Alles komt goed in Amsterdam.
Sorry. Natuurlijk heb ik liever dat talenten blijven bij Feyenoord. Maar geld ook voor andere clubs. Zeker als een club een jongen een jaartje of 10 heeft opgeleid. Dus Feyenoord zelf kan niet huilie huilie doen. Maar talent behouden in Nederland is in ieders belang.FreakNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:39:
OMX2000 heeft inderdaad last van selectieve verontwaardiging.. Feyenoord deed vorig jaar hetzelfde bij ADO....
Maar dan nog, het is niet wat je wil met een jeugdopleiding...
Wellicht moeten de "supporters" zich dan eens achter de oren krabbenMartinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:00:
Wel zuur, speel je CL, zijn je suppporters niet welkom bij uit wedstrijden.
Die BVO's doen het allemaal en overal. Hier in de regio zijn vooral Feyenoord en ADO aan het scouten. Heb afgelopen seizoen een paar jongens gezien die overgehaald zijn om hun voetbal hobby voort te zetten bij de JO9/JO11 van die clubs. Lekker, jochies van een jaar of 8-10 die vanaf nu uit hun omgeving getrokken zijn om minimaal 50 km verderop te trainen (en hoogst waarschijnlijk daar na een paar jaar te horen krijgen dat het toch niet goed genoeg is, er valt heel veel af voor die een of twee talenten die per jaar doorbreken)OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:58:
[...]
Sorry. Natuurlijk heb ik liever dat talenten blijven bij Feyenoord. Maar geld ook voor andere clubs. Zeker als een club een jongen een jaartje of 10 heeft opgeleid. Dus Feyenoord zelf kan niet huilie huilie doen. Maar talent behouden in Nederland is in ieders belang.
Moet je toch als ouders niet willen.
alles kan off-topic
Zijn toch aardig wat spelers uit de jeugd van de top 3 die afvalt en dan toch nog bij een andere eredvisie club aan de bak komt. Maar die leeftijd is echt te jong om overdacht een goede keuze te maken.Ankona schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Die BVO's doen het allemaal en overal. Hier in de regio zijn vooral Feyenoord en ADO aan het scouten. Heb afgelopen seizoen een paar jongens gezien die overgehaald zijn om hun voetbal hobby voort te zetten bij de JO9/JO11 van die clubs. Lekker, jochies van een jaar of 8-10 die vanaf nu uit hun omgeving getrokken zijn om minimaal 50 km verderop te trainen (en hoogst waarschijnlijk daar na een paar jaar te horen krijgen dat het toch niet goed genoeg is, er valt heel veel af voor die een of twee talenten die per jaar doorbreken)
Moet je toch als ouders niet willen.
Verwijderd
Volgens mij doet Feyenoord ook echt geen huilie huilie hoor. Enige wat Feyenoord stelde was dat het niet zo handig van Zirkzee was om een Europese toer te maken langs clubs terwijl hij contractueel nog verbonden was aan Feyenoord in verband met verzekeringen.OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:58:
[...]
Sorry. Natuurlijk heb ik liever dat talenten blijven bij Feyenoord. Maar geld ook voor andere clubs. Zeker als een club een jongen een jaartje of 10 heeft opgeleid. Dus Feyenoord zelf kan niet huilie huilie doen. Maar talent behouden in Nederland is in ieders belang.
Zirkzee kon bij Feyenoord instromen in de O19. Daarnaast bood Feyenoord hem een contract aan gelijk het dat vaker doet naar jeugdspelers. Overmars antwoordde laatst ook heel duidelijk naar aanleiding van een suggestieve vraag van een journalist als zou er frictie zijn in de kleedkamer vanwege de salarissen van niet EU-spelers die er net goed en wel zijn en spelers die vanuit de jeugd doorstromen. Laat die jeugdspelers eerst maar eens een constant presteren was zijn antwoord. Idem gebeurt bij Feyenoord.
Los van die Zirkzee kwam ik laatst een opmerkelijk(?) statement tegen op internet dat voetballers ook onder de EU-wetgeving vallen voor wat betreft vrij verkeer van werknemers. Wat onder andere in houdt dat voetballers op elk moment moeten kunnen wisselen van werkgever. Wanneer een voetballer naar het Europese Hof gaat kan geen enkele club betreffende voetballer tegen houden.
Verwijderd
Ik denk inderdaad ook niet dat je het echt kunt voorkomen, maar de vraag is of het een goede ontwikkeling is voor het niveau van het voetbal in de landen buiten de toplanden in Europa. Verder zijn er genoeg talentvolle voetballers naar het buitenland vertrokken, zeker in de periode dat Feyenoord in financieel zwaar weer zat, maar we uiteindelijk maar weinig succesverhalen van hebben gezien.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 02:06:
[...]
Volgens mij doet Feyenoord ook echt geen huilie huilie hoor. Enige wat Feyenoord stelde was dat het niet zo handig van Zirkzee was om een Europese toer te maken langs clubs terwijl hij contractueel nog verbonden was aan Feyenoord in verband met verzekeringen.
Zirkzee kon bij Feyenoord instromen in de O19. Daarnaast bood Feyenoord hem een contract aan gelijk het dat vaker doet naar jeugdspelers. Overmars antwoordde laatst ook heel duidelijk naar aanleiding van een suggestieve vraag van een journalist als zou er frictie zijn in de kleedkamer vanwege de salarissen van niet EU-spelers die er net goed en wel zijn en spelers die vanuit de jeugd doorstromen. Laat die jeugdspelers eerst maar eens een constant presteren was zijn antwoord. Idem gebeurt bij Feyenoord.
Los van die Zirkzee kwam ik laatst een opmerkelijk(?) statement tegen op internet dat voetballers ook onder de EU-wetgeving vallen voor wat betreft vrij verkeer van werknemers. Wat onder andere in houdt dat voetballers op elk moment moeten kunnen wisselen van werkgever. Wanneer een voetballer naar het Europese Hof gaat kan geen enkele club betreffende voetballer tegen houden.
Ook is goed voor te stellen dat het opleiden van eigen jeugd zichzelf rendabel maakt wanneer er later enkele doorbreken via 1 of 2 jaar goed spelen in het eerste elftal om vervolgens naar de binnenlandse top of buitenlandse subtop te gaan. Een nog kleiner aantal heeft het dan in zich om een transfer te krijgen naar een topteam, waarbij een bedrag van tientallen miljoenen wordt opgesplitst en uiteindelijk deels bij het team terecht komt dat de opleiding heeft verzorgd.
Door de vroege selectie en transfer naar buitenlandse teams worden de mogelijkheden om een eigen jeugdopleiding te financieren alsmaar kleiner. Het bevordert de scheefgroei binnen het voetbal in Europa.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 29-08-2017 08:19 ]
Wikipedia: Bosman-arrest ?Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 02:06:
[...]
..
Is allang geregeld... Tenminste, als je transfervrij bent.. Heb je nog een lopend contract zal dat afgekocht moeten worden... Maar dat heeft niets met vrij verkeer van werknemers te maken...
[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2017 08:40 ]
alles kan off-topic
Zijn de anti-clubs in de meerderheid a;s ze ook de JL gaan meetellen?
De KNVB is jaren geleden met Excelsior (of was het Heracles?) in de fout gegaan door het überhaupt te beschouwen als betaaldvoetbalwaardig.
Houdoe
KNVB legt de toekomst van het NL voetbal serieus is de handen van clubs met een begroting van iemand in de WW
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:32:
12 december volgt een definitief besluit over ku(ns)tgras. Eredivisie en JL clubs mogen gezamelijk een besluit nemen.
Zijn de anti-clubs in de meerderheid a;s ze ook de JL gaan meetellen?
Ik denk dat een eventueel verbod zich alleen op de ED zou richten, voor de JL is het niet te doen.In de Nederlandse Eredivisie en Jupiler League hebben een aantal clubs gekozen voor kunstgras. In de Eredivisie zijn dit in 2017:
Heracles Almelo
PEC Zwolle
Excelsior
ADO Den Haag
Roda JC
Sparta Rotterdam
VVV Venlo
De clubs uit de Jupiler League die op kunstgras spelen zijn:
FC Eindhoven
FC Volendam
FC Emmen
FC Oss
Almere City FC
FC Den Bosch
Jong PSV (spelen incidenteel in het Philips stadion, waar echt gras ligt)
Helmond Sport
RKC Waalwijk
SC Cambuur Leeuwarden
FC Dordrecht
13:37
Ik denk dat veel kunstgrasclubs ook liever weer terug gaan naar gras, maar daar moet dan een fonds tegenover staan. Misschien een afspraak dat een fonds gevuld wordt uit een percentage van alle transfersommen van boven de 30 miljoen euro. Dan wordt het alleen betaald uit forse meevallers en betalen de rijke clubs mee aan de arme clubs alleen op momenten dat er een forse meevaller is. Dat is gelijk een goede manier om geld wat Nederland binnenstroomt een beetje te laten doorstromen, daar wordt het Nederlandse voetbal ook beter van dan als het wordt opgepot in de top of alleen weer in het buitenland wordt uitgegeven.dutchgio schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:02:
Ik denk dat een eventueel verbod zich alleen op de ED zou richten, voor de JL is het niet te doen.
IANAL; Maar het gaat hier (neem ik aan tenminste) ook om contracten voor bepaalde tijd zonder tussentijdse opzegmogelijkheid. Als jij en ik die aangaan kunnen we ook niet zomaar ons contract opzeggen en naar een andere werkgever toegaan, dan moet er ook gewoon een schadevergoeding betaald worden. Zodra dat contract afgelopen is kun je gaan en staan waar je wilt natuurlijk. Eigenlijk is het van den zotte dat voor dat laatste het Bosman-arrest nodig was. Contract afgelopen = contract afgelopen tenslotte.FreakNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:39:
[...]
Wikipedia: Bosman-arrest ?
Is allang geregeld... Tenminste, als je transfervrij bent.. Heb je nog een lopend contract zal dat afgekocht moeten worden... Maar dat heeft niets met vrij verkeer van werknemers te maken...
Overigens gaat het natuurlijk twee kanten op. Als die speler minder waard wordt of gewoon kut presteert (Sulejmani, anyony? Of Bogarde destijds), dan krijgt ie gedurende de tijd van z'n contract ook gewoon netjes uitbetaald wat er is afgesproken, en dan hoor je de spelers ook niet klagen over dat het net slaven zijn.
Het vrij verkeer van werknemers in de EU heeft er wel voor gezorgd dat er nu geen maximum aantal buitenlanders opgelegd kan worden door de bonden. Hooguit een maximum van aantal spelers van buiten de EU.
alles kan off-topic
dan zou dus alleen Ajax dat fonds vullen? Welke andere clubs hebben transfers boven de 30 miljoen gehad. PSV misschien 2x? (Depay en v Nistelrooij).ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat veel kunstgrasclubs ook liever weer terug gaan naar gras, maar daar moet dan een fonds tegenover staan. Misschien een afspraak dat een fonds gevuld wordt uit een percentage van alle transfersommen van boven de 30 miljoen euro. Dan wordt het alleen betaald uit forse meevallers en betalen de rijke clubs mee aan de arme clubs alleen op momenten dat er een forse meevaller is. Dat is gelijk een goede manier om geld wat Nederland binnenstroomt een beetje te laten doorstromen, daar wordt het Nederlandse voetbal ook beter van dan als het wordt opgepot in de top of alleen weer in het buitenland wordt uitgegeven.
Lijkt me logisch dat de topclubs ook mee gaan betalen, zij willen het graag, dus mogen zeker in de eerste jaren een duit in het zakje doen. Ben dan ook zeker voorstander van een fonds, maar alleen transfers boven de 30 miljoen lijkt me een bijzonder vreemde regeling.
Liever een verdeelsleutel op basis van tv gelden ofzo, lijkt me wat eerlijker.
En waarom zou dat moeten? Kijk bijvoorbeeld eens naar Go Ahead Eagles, een clubje met een klein budget,maar wel met gewoon gras (en over het algemeen ook echt wel een goede grasmat) het ligt er vooral aan welke prioriteiten clubs stellen: Willen ze meer gebruiken voor spelers, kies je voor de goedkopere grasoptie. En zo zijn er wel meer clubs die het met kleine budgetten toch een prima echte grasmat kunnen onderhouden. Prioriteiten stellen en goede afspraken maken met clubs eromheen over overige faciliteiten.ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat veel kunstgrasclubs ook liever weer terug gaan naar gras, maar daar moet dan een fonds tegenover staan. Misschien een afspraak dat een fonds gevuld wordt uit een percentage van alle transfersommen van boven de 30 miljoen euro. Dan wordt het alleen betaald uit forse meevallers en betalen de rijke clubs mee aan de arme clubs alleen op momenten dat er een forse meevaller is. Dat is gelijk een goede manier om geld wat Nederland binnenstroomt een beetje te laten doorstromen, daar wordt het Nederlandse voetbal ook beter van dan als het wordt opgepot in de top of alleen weer in het buitenland wordt uitgegeven.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat ligt wat minder simpel. Als het effect daarvan is dat buitenlandse voetballers uit de EU bijna niet meer aan de bak komen in NL als gevolg van zo'n constructie kan een Nederlandse rechter of het ECJ daar gewoon een streep door zetten.Ankona schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:42:
Het arbeidsrechtelijke deel kan mooi door de EU bepaald worden, de bonden kunnen altijd nog sturen met de speelgerechtigdheid. Dan mag je dure voetballers op de loonlijst zetten die mooi kunnen helpen het gras te maaien maar niet mee mogen spelen in de wedstrijden.
Ik noem maar een bedrag, de transfersommen zullen steeds hoger worden. Lijkt mij prima als je alleen een klein hapje uit de absolute toptransfers neemt. Dat voelen de grote clubs niet en helpt de kleine clubs enorm.KingKoning schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:19:
dan zou dus alleen Ajax dat fonds vullen? Welke andere clubs hebben transfers boven de 30 miljoen gehad. PSV misschien 2x? (Depay en v Nistelrooij).
Televisie gelden die de Eredivisie instromen worden al verdeeld, voor transferinkomsten geldt dat tegenwoordig steeds minder. Alleen van de verkopen door Feyenoord profiteert de rest van de Eredivisie echt mee doordat het geld doorstroomt.
De kosten van het weer verwijderen van het kunstgras en aanleggen van een veld (incl sprinklers, verwarming etc) zullen best aanzienlijk zijn. Laat de clubs maar zelf het onderhoud dragen maar ik snap best dat ze niet zomaar even een paar ton kunnen weggooien.jbdeiman schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:27:
En waarom zou dat moeten? Kijk bijvoorbeeld eens naar Go Ahead Eagles, een clubje met een klein budget,maar wel met gewoon gras (en over het algemeen ook echt wel een goede grasmat) het ligt er vooral aan welke prioriteiten clubs stellen: Willen ze meer gebruiken voor spelers, kies je voor de goedkopere grasoptie. En zo zijn er wel meer clubs die het met kleine budgetten toch een prima echte grasmat kunnen onderhouden. Prioriteiten stellen en goede afspraken maken met clubs eromheen over overige faciliteiten.
Sportief en financieel hebben de kleine clubs voordeel bij kunstgras. Als fan van een grote club klinkt het logisch om de wil van de grote clubs op te leggen, maar je zal ze toch tegemoet komen.
[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 29-08-2017 11:38 ]
en dat voor een tweede klasse club met in totaal ongeveer 20 teams (jeugd - bejaard) Het kan dus gewoon!
alles kan off-topic
Feyenoord heeft ook een keer 1 seizoen wat meer geld uitgegeven in NL...ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Ik noem maar een bedrag, de transfersommen zullen steeds hoger worden. Lijkt mij prima als je alleen een klein hapje uit de absolute toptransfers neemt. Dat voelen de grote clubs niet en helpt de kleine clubs enorm.
Televisie gelden die de Eredivisie instromen worden al verdeeld, voor transferinkomsten geldt dat tegenwoordig steeds minder. Alleen van de verkopen door Feyenoord profiteert de rest van de Eredivisie echt mee doordat het geld doorstroomt.
[...]
De kosten van het weer verwijderen van het kunstgras en aanleggen van een veld (incl sprinklers, verwarming etc) zullen best aanzienlijk zijn. Laat de clubs maar zelf het onderhoud dragen maar ik snap best dat ze niet zomaar even een paar ton kunnen weggooien.
Sportief en financieel hebben de kleine clubs voordeel bij kunstgras. Als fan van een grote club klinkt het logisch om de wil van de grote clubs op te leggen, maar je zal ze toch tegemoet komen.

PSV doet dat al jaren en Ajax (in mindere mate) indirect, dmv de afgevallen jeugdspelers uit de opleiding die toch nog in de Eredivisie eindigen
https://www.vi.nl/nieuws/...eep-door-transfer-de-jong
Nog een jaar van hem genieten
Hebben ze toch maar de beelden van vorig seizoen bekeken ?PWM schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:21:
Uitstekend nieuws voor elke defensie in de eredivisie:
https://www.vi.nl/nieuws/...eep-door-transfer-de-jong
Nog een jaar van hem genieten
Dat is wel bijzonder kort door de bocht, 1 zomertje heeft Feyenoord voornamelijk binnen de ED geshopt. PSV en Ajax doen dat ook regelmatig, maar zeker bij Ajax ligt de focus meer om spelers al eerder in de jeugdopleiding te krijgen.ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Ik noem maar een bedrag, de transfersommen zullen steeds hoger worden. Lijkt mij prima als je alleen een klein hapje uit de absolute toptransfers neemt. Dat voelen de grote clubs niet en helpt de kleine clubs enorm.
[...]
Daarnaast vind ik het idee om transfergelden te verdelen ook nogal communistisch. Ja, ik ben het eens met dat je als gehele ED een fonds op moet richten om de transitie naar gras te bewerkstelligen, maar transfergelden verdelen vind ik nogal sovjet gedacht.
Dit topic is gesloten.