[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.560 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:47:
Vraag me alleen af of het wel verstandig is om nu ineens zo'n blik Zuid Amerikanen open te trekken. Het risico bestaat dat dat een apart clubje binnen de selectie wordt en ze hebben altijd wel een gebruiksaanwijzing en gewenningsperiode.
Tja, dat probleem heeft elke club al met Marokkaanse en Antilliaanse spelers, die vormen doorgaans ook een apart clubje.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JST94 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:28:
Zouden ze zo ook over Klaassen denken bij Everton? 24 jaar en vorig jaar nog in de Eredivisie.
Of nog leuker, Vardy, die speelde op z'n 24ste helemaal in niemandsland.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Verplicht leesvoer: https://www.vi.nl/pro/ana...hnisch-hart-is-uitgewerkt
Wie repte over de lijn Bosz na zijn plotselinge vertrek had het mis, het was bovenal de lijn Ajax. Ofwel: volgens het Technisch Hart had Bosz het aardig gedaan, maar het moest niet overdreven worden. Geen prijs, wel een Europese finale, maar daar kwam toch wel veel geluk bij kijken. Aldus de evaluatie van het Technisch Hart. En Bosz had geen plan B, had de verkeerde spelers opgesteld in de topper tegen PSV en liet te weinig jeugd doorbreken. Dus hij moest helemaal niet denken dat hij zomaar een andere assistent kon nemen voor Hennie Spijkerman. Het Technisch Hart sloeg de piketpaaltjes en Bosz wist voldoende. Deze strijd kon hij niet winnen en met Borussia Dortmund kwam de ideale oplossing al snel voorbij.
Maakte de clubleiding vorig jaar nog in de zomer een kapitale inschattingsfout in de soap Hakim Ziyech, deze keer is het huiswerk weer niet tijdig en bekwaam afgerond. AS Monaco is in de markt voor Dolberg. Dat er interesse zou komen voor de Deen, is voor niemand een verrassing, maar een adequaat lijstje met mogelijke vervangers was tot enkele dagen geleden niet beschikbaar. Gevolg dat vorige week plotseling allerlei lijntjes werden uitgegooid binnen de club om tot een lijst met potentiële nieuwe spitsen te komen. Opnieuw is het niet ageren, maar reageren.
Volgens traditie nadert dan ook weer een volgend bekend hoofdstuk: die van de paniekaankoop. De naam van Rodrigo Caio waait over vanuit Brazilië. Een 24-jarige verdediger van São Paulo waar een transfersom van naar verluidt veertien miljoen euro voor wordt neergeteld. Geheel volgens traditie heeft ook deze verdediger weinig overtuigende indrukken achtergelaten en werd donderdag nog door Overmars op het eigen clubkanaal gesuggereerd dat de achterhoede met de komst van Maximilian Wöber op orde was. Een dag later is het echter code rood in Amsterdam en wordt een paniektransfer niet langer meer uitgesloten. En zo blijven de wanorde en chaos zichzelf maar voeden en in stand houden.
Dit kan toch niet? Helaas zie ik het TH nooit zelf vertrekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wackmack schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:58:

Dit kan toch niet? Helaas zie ik het TH nooit zelf vertrekken..
Ik zei al vanaf het moment dat de eerste vertrok, laat ze gaan vissen in Engeland, Champ of league 1, salaris kunnen ze betalen, spelers zijn van 'redelijk goed' niveau, en zij kunnen het zien als tussenstap naar boven toe.

Maar punt heeft TH wel, Bosz had fucking veel mazzel tot de finale. De 3 wedstrijden naar de finale toe waren gewoon billenknijpers en had makkelijk andersom geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:35
SinergyX schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Ik zei al vanaf het moment dat de eerste vertrok, laat ze gaan vissen in Engeland, Champ of league 1, salaris kunnen ze betalen, spelers zijn van 'redelijk goed' niveau, en zij kunnen het zien als tussenstap naar boven toe.

Maar punt heeft TH wel, Bosz had fucking veel mazzel tot de finale. De 3 wedstrijden naar de finale toe waren gewoon billenknijpers en had makkelijk andersom geweest.
Billenknijpers absoluut maar Ajax heeft daar bij vlagen ook fantastisch voetbal op de mat gelegd tegen normaal op papier sterkere tegenstanders.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
Bosz heeft gefaald in de finale maar echt mazzel? Het werd billenknijpen omdat Ajax thuis pech had in de afronding. Met een beetje wind mee werden thuis 2/3 doelpunten meer gemaakt.

Lyon uit was ook vrij aardig, totdat binnen een minuut 2x werd gescoord door blunderende verdedigers (what else is new).

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bijna elke ploeg die het tot een Europese finale schopt heeft onderweg wel eens mazzel gehad, billenknijp-wedstrijden gespeeld of een gunstige loting gekregen. Dat hoort er bij maar hoor je achteraf niks mee over. Behalve in Nederland dan, waar we goed zijn om negatieve punten te versterken en positieve zaken te bagatelliseren. Het feit blijft dat Ajax onder Bosz voetbal speelde waar iedereen voor een heel lange tijd naar hunkerde. Die zelfde trainer hebben ze weggejaagd door middel van vriendjespolitiek. Elke gek ziet dat die Spijkerman, 'l Ami en Bergkamp niks toevoegen op de bank. Dat wil niet direct zeggen dat ze weg moeten, maar op de bank horen ze niet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
ephymerous schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:14:
Bosz heeft gefaald in de finale maar echt mazzel? Het werd billenknijpen omdat Ajax thuis pech had in de afronding. Met een beetje wind mee werden thuis 2/3 doelpunten meer gemaakt.

Lyon uit was ook vrij aardig, totdat binnen een minuut 2x werd gescoord door blunderende verdedigers (what else is new).
Nouja, de loting en het wedstrijd verloop zat ook mee. Tegen Kopenhagen waren ze ook bijna uitgeschakeld en dan was de herinnering toch heel anders geweest. Over de voorronde CL hebben we het überhaupt maar niet. Er werd meestal pas goed gespeeld nadat er met een kunst en vliegwerk een verdiende achterstand werd voorkomen. Ajax was gewoon extreem wisselvallig, net als nu, alleen toen pakte het een aantal keer net wel goed uit en nu net niet. Geluk is een groot woord, maar het zat zeker niet tegen. Ik denk dat de analyse dat het een uitschieter was op zich wel terecht is.

Daarnaast mag het verlies van 2 spelers geen enorm probleem zijn, maar Klaassen en Sanchez blijken toch wel heel belangrijk te zijn geweest. Ajax heeft overschat hoe makkelijk de jeugd dat in kon vullen, vorig jaar stond ineens Dolberg op toen Milik werd verkocht maar dat was toen meer geluk dan wijsheid en lijkt dit seizoen niet te gebeuren.
Han schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:53:
Tja, dat probleem heeft elke club al met Marokkaanse en Antilliaanse spelers, die vormen doorgaans ook een apart clubje.
Met alle problemen van dien, maar die spreken meestal wel de taal en voelen zich wel thuis. En vaak is het bij clubs een mixjes van van alles dan mengt het wel, maar bij Ajax heb je straks toch echt 2 groepen, een groep Nederlanders/zelf opgeleid en een groep Zuid Amerikanen. Beiden kunnen letterlijk haast niet met elkaar praten.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 25-08-2017 11:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
ph4ge schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:23:
Daarnaast mag het verlies van 2 spelers geen enorm probleem zijn, maar Klaassen en Sanchez blijken toch wel heel belangrijk te zijn geweest. Ajax heeft overschat hoe makkelijk de jeugd dat in kon vullen, vorig jaar stond ineens Dolberg op toen Milik werd verkocht maar dat was toen meer geluk dan wijsheid en lijkt dit seizoen niet te gebeuren.
Eens hoor, ik denk dat het probleem hier echt bij de technische staf zit. Geen niveau en geen ervaring om een spelersgroep als deze te laten functioneren.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
[...]

Ik denk dat als je het puur op mazzel afschrijft het ook wat te weinig eer aan doet.

In de uitwedstrijden misschien goed weggekomen, maar wel op basis van een goede thuiswedstrijd waarin je de tegenstander compleet overklast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Han schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Hier het moment van de voorzet:

[afbeelding]

Zoals jij het schetst zie ik het niet. Op het moment dat de voorzet hoog naar de tweede paal gaat laat de Ligt zijn man los, niet eerder.
Ik vind het meest erge hieraan nog dat het zover kan komen dat die speler de voorzet geeft. Ja Veltman en De Ligt moeten korter op hun man staan. Maar die voorzet mag daar al helemaal niet komen van die man.

Is maar één woord voor nodig: omschakeling.

Het staat compleet verkeerd na ieder snel omschakelmoment of ook wel counter genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 25-08-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

Dat is toch helemaal niet relevant? Het gaat toch om het wanbeleid. Gevolg van het wanbeleid is geen Europees voetbal, puntverlies in de competitie en een matige trainer. Ajax handelt nooit proactief. Met de financiële voorsprong had je al lang voorsprong moeten nemen.

We wachten al tig jaar op een linksback of linksbuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04
Ok Advocaat selecteert van Persie weer.

Gelukkig is de WK2018 soap snel over. Ik verwacht een drama tegen Frankrijk of Advocaat moet de bus gaan parkeren en hopen op een bevlieging van Robben, maar dat is niet ons spel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Wackmack schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:59:
[...]

Dat is toch helemaal niet relevant? Het gaat toch om het wanbeleid. Gevolg van het wanbeleid is geen Europees voetbal, puntverlies in de competitie en een matige trainer. Ajax handelt nooit proactief. Met de financiële voorsprong had je al lang voorsprong moeten nemen.

We wachten al tig jaar op een linksback of linksbuiten
Ik ben er ook ziek van. Je weet al in Mei dat belangrijke spelers gaan (er was al veel interesse voor Sanchez, ook voor Onana, Dolberg etc) en je doet niets voor de belangrijke CL voorrondes en EL kwalificatie. Vorig jaar zelfde liedje.

Dan ben je als TD, ook al haal je 200-250 miljoen op aan uitgaande transfers, gewoon incompetent. Komt bij dat afgaande op de berichten, transfers eerst langs een praatclubje (technisch hart) en de RvC moeten.
Ook leuk dat zo iemand als Neres (12 miljoen) gisteravond gewoon op de tribune zat, hoewel die ook geen potten had kunnen breken.

Verder na zo'n twee maanden Keizer aan het werk gezien te hebben, begin ik meer en meer te geloven dat ie of nog (lang) niet geschikt is voor trainer van Ajax 1 of zwaar onder de plak bij de TH zit.

In ieder geval heeft Keizer zat tijd om de heren spelers naar z'n hand te zetten, maar als ze zo blijven spelen is het snel over.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Hij selecteert ook van de Beek, de Ligt en Veltman. Zeker het selecteren van de eerste twee laat zien dat Advocaat ook nog teveel vast zit in "de Hollandse school".

Het idiote virus dat maakt dat we denken dat je na tien potjes in Ajax 1 in Oranje moet. Iemand als Bergkamp deed daar gewoon nog een aantal jaren over

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 25-08-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
v/d Beek snap ik wel. Veltman en de Ligt absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Van de Beek heeft nog geen tien wedstrijden in de basis van Ajax gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lol, Karim Rekiki is er ook weer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:18
Leon Zwiers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:38:
Lol, Karim Rekiki is er ook weer bij
Ach als je Veltman selecteert kan Rekik ook wel. Kunnen ze samen de ballen en doeltjes sjouwen of als ballenjongens fungeren. 8)7 Dieptriest gesteld met het Nederlands voetbal. Hopen dat ze met een zondags schot winnen van Frankrijk maar waarschijnlijker is het dat we volgende week afscheid hebben genomen van het volgende wk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:35

Baseman77

We move

Rekik, Vd Beek, De Ligt, Veltman, Van Persie...heeft Advocaat de afgelopen weken geen voetbal gezien? |:(
Daarbij zijn Stekelenburg, Sneijder en Janssen erg twijfelachtig door gebrek aan speeltijd.
En ik blijf me afvragen wat spelers als Van Aanholt en met name Pieters toch misdaan hebben, blijkbaar wordt op de bank zitten in de PL hoger aangeslagen dan basisspeler zijn in de PL 8)7

En waarom zijn Klaassen, BMI en Elia afgevallen?
Ik ben geen fan van BMI en Elia, maar ze zijn momenteel in vorm en presteren prima bij hun club.

Oranje moet geen leerschool zijn, er moet meteen gepresteerd worden. Helemaal in de huidige onstabiele fase waairn Oranje zich bevindt.

PS: Veelzeggend dat Vd Beek zelfs in de definitieve selectie zit, maar iemand als Hendrix de voorselectie niet eens haalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Baseman77
Klaassen heeft een blessure blijkbaar. Dat Hendrikx er niet bij is terwijl van de Beek er wel bij zit is inderdaad bezopen. Volgens mij hebben we wel behoefte aan iemand die ook een beetje kan verdedigen. Daarom is het ook vreemd dat De Roon nu weer genegeerd wordt.

Ik zou overigens met Depay in de spits beginnen denk ik. Dat ging tegen Italië niet onaardig. En dan met de punt naar voren want dat Strootman niet met de punt naar achter kan spelen hebben we nu toch wel genoeg gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 25-08-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:35

Baseman77

We move

D-e-n schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:59:
Klaassen heeft een blessure blijkbaar. Dat Hendrikx er niet bij is terwijl van de Beek er wel bij zit is inderdaad bezopen. Volgens mij hebben we wel behoefte aan iemand die ook een beetje kan verdedigen. Daarom is het ook vreemd dat De Roon nu weer genegeerd wordt.
Ik dacht dat die blessure van Klaassen meeviel, maar ik lees nu dat hij na de interlandweek fit zal zijn. Dus dan is zijn afvallen logisch ja.
En De Roon zou inderdaad niet misstaan hebben in deze selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:06
Wie repte over de lijn Bosz na zijn plotselinge vertrek had het mis, het was bovenal de lijn Ajax. Ofwel: volgens het Technisch Hart had Bosz het aardig gedaan, maar het moest niet overdreven worden. Geen prijs, wel een Europese finale, maar daar kwam toch wel veel geluk bij kijken. Aldus de evaluatie van het Technisch Hart. En Bosz had geen plan B, had de verkeerde spelers opgesteld in de topper tegen PSV en liet te weinig jeugd doorbreken. Dus hij moest helemaal niet denken dat hij zomaar een andere assistent kon nemen voor Hennie Spijkerman. Het Technisch Hart sloeg de piketpaaltjes en Bosz wist voldoende. Deze strijd kon hij niet winnen en met Borussia Dortmund kwam de ideale oplossing al snel voorbij.
Ben het wel eens dat Ajax veel geluk heeft gehad, tegen Schalke en Lyon wordt je normaal gesproken gewoon uitgeschakeld, die uitwedstrijden waren bar slecht. Thuis daar in tegen was super.
Maakte de clubleiding vorig jaar nog in de zomer een kapitale inschattingsfout in de soap Hakim Ziyech, deze keer is het huiswerk weer niet tijdig en bekwaam afgerond. AS Monaco is in de markt voor Dolberg. Dat er interesse zou komen voor de Deen, is voor niemand een verrassing, maar een adequaat lijstje met mogelijke vervangers was tot enkele dagen geleden niet beschikbaar. Gevolg dat vorige week plotseling allerlei lijntjes werden uitgegooid binnen de club om tot een lijst met potentiële nieuwe spitsen te komen. Opnieuw is het niet ageren, maar reageren.
Dit is echt een schande en mag het technisch hart worden verweten, want juist nu we de finale van een europees toernooi hebben gehaald, zou het moment moeten zijn om door te selecteren en sterkere spelers te halen, want je zou juist zeggen dat Ajax deze zomer interessant is voor de betere spelers.
Volgens traditie nadert dan ook weer een volgend bekend hoofdstuk: die van de paniekaankoop. De naam van Rodrigo Caio waait over vanuit Brazilië. Een 24-jarige verdediger van São Paulo waar een transfersom van naar verluidt veertien miljoen euro voor wordt neergeteld. Geheel volgens traditie heeft ook deze verdediger weinig overtuigende indrukken achtergelaten en werd donderdag nog door Overmars op het eigen clubkanaal gesuggereerd dat de achterhoede met de komst van Maximilian Wöber op orde was. Een dag later is het echter code rood in Amsterdam en wordt een paniektransfer niet langer meer uitgesloten. En zo blijven de wanorde en chaos zichzelf maar voeden en in stand houden.
Dit vind ik persoonlijk lastig te beoordelen, want misschien staat deze wel al langer op de lijst... Maar dat ze nu weer reactief reageren ipv pro-actief is wel weer ontzettend jammer. Met Ziyech natuurlijk goed uitgepakt, maar elke keer is het te laat..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik doe een poging:

Zoet
TeteDe VrijHoedtAkéBlind
WijnaldumStrootmanSneijder
RobbenVan Persie

De nieuwe Hollandse school: dicht bouwen en gaan met die banaan :)F

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 25-08-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nou, Vitesse kan je ook alvast afschrijven.

Nice, Lazio en Zulte waregem. Weinig geluk gezien de poepteams die er ook in zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fleximex schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:26:
Ik doe een poging:

Zoet
TeteDe VrijHoedtAkéBlind
RobbenVan Persie

Mag ik schieten? :+

Wanneer je met vijf verdedigers speelt moet je geen Tete opstellen, die weet niet wat te doen met die ruimte. Sowieso spelen de Fransen doorgaans met maar één centrumspits dus dan is vier verdedigers met een dichtgetimmerd middenveld beter.

Achterin zou ik dan met Tete, De Vrij, Hoedt en Blind spelen. Dan Depay zoals gezegd in de spits en dan Sneijder of Promes op links. Alleen het middenveld dub ik dan nog over. Strootman was vlak voor de defensie crap de afgelopen keren maar om met de punt naar voren te spelen hebben we eigenlijk de geschikte nummer tien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Leon Zwiers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:38:

Nice, Lazio en Zulte waregem. Weinig geluk gezien de poepteams die er ook in zaten
Wel leuke tegenstanders en geen wedstrijden tegen onbekende namen in afgelegen oorden.

Als inwoner van Arnhem ga ik eens kijken of ik wat thuis wedstrijden kan bezoeken. Punten pakken wordt helaas wel lastig ja.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

Shabbaman

Got love?

Fleximex schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:26:
Ik doe een poging:

Zoet
TeteDe VrijHoedtAkéBlind
RobbenVan Persie

Lekker de lijn van het afgelopen WK doortrekken :)F

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik wil best ff klagen. Het zit ons niet mee met de el lotingen.
Vitesse deze poule en Utrecht Zenit.

Alleen Ajax heeft geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
RVC lid v Duivenbode stapt op bij Ajax wegens onvrede over het voetbaltechnisch en directiebeleid.

Daar gaan we.... de vlam slaat in de pan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Beetje laf om nu na de uitschakeling mooi weer te gaan spelen door op te stappen. Er zal intern wel wat rommelen, maar trek dan je conclusies op het moment dat er nog wat te sturen zou zijn, niet als de boel al gecrasht is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:25:
RVC lid v Duivenbode stapt op bij Ajax wegens onvrede over het voetbaltechnisch en directiebeleid.

Afbeeldingslocatie: https://images.talkbass.com/attachments/img_0141-jpg.1020127/

Komende weken kunnen we Studio Voetbal wel weer overslaan... >:)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:14
Of juist niet. Ik kan wel genieten van de fascinerende zelfdestructiviteit binnen die club.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:05:
Ik wil best ff klagen. Het zit ons niet mee met de el lotingen.
Vitesse deze poule en Utrecht Zenit.

Alleen Ajax heeft geen excuus.
Idem, en Feyenoord ook niet bij de CL loting. City met de miljoenen, Napoli met attractief voetbal en Shaktar met tja.....het feit dat ze Russisch voetbal, waar we in Nederland niet van houden (lees: niet zo goed tegen presteren). Natuurlijk hoop ik dat Vitesse en Feyenoord het beiden wel tot de volgende ronde redden, maar makkelijk gaat het niet worden.

Gelukkig wordt dat coëfficiënt over meer dan 1 seizoen bepaald. :|
Champions League
Van Bronckhorst reageerde vrijdag ook voor het eerst op de Champions League-loting van zijn club. De kampioen van Nederland werd donderdag gekoppeld aan Shakhtar Donetsk, Manchester City en Napoli.

"Dit is een heel mooie loting", aldus Van Bronckhorst. "Dit zijn mooie tegenstanders voor ons nu we na zoveel jaren weer op het hoogste podium mogen acteren."

"Manchester City is een topploeg in Europa en Engeland, Napoli heeft laten zien tot veel in staat te zijn en Shakthar strijdt altijd mee op Champions League-niveau. Een mooie poule dus."
Bron: Nu.nl

Wel de juiste spirit in ieder geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Idem, en Feyenoord ook niet bij de CL loting. City met de miljoenen, Napoli met attractief voetbal en Shaktar met tja.....het feit dat ze Russisch voetbal, waar we in Nederland niet van houden (lees: niet zo goed tegen presteren). Natuurlijk hoop ik dat Vitesse en Feyenoord het beiden wel tot de volgende ronde redden, maar makkelijk gaat het niet worden.

Gelukkig wordt dat coëfficiënt over meer dan 1 seizoen bepaald. :|

[...]

Bron: Nu.nl

Wel de juiste spirit in ieder geval !
Welke spirit? Ik lees hier niks over de ambities in deze poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, mooie clubs, leuk om tegen te spelen, maar meer niet.
Dat kun je ook in oefenduels organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
"Van Duivenbode legt uit onvrede voor huidig beleid taken in RvC Ajax neer"

Betekent dus dat er bij de beleidsbepalers aardige verschillen in inzichten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Curva op 25-08-2017 15:26 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bossie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, sportief is hierdoor per definitie maximaal secundair, maar ik heb tegenwoordig niet eens het gevoel meer dat er ook een sportieve ambitie is.
Hou toch eens om met dat gezeur over dat beursgenoteerd zijn. Kom dan met feiten. Feit is dat 73% van de aandelen in handen zijn dan de Vereniging AFC Ajax. Sterker nog, de vereniging heeft een Bijzonder aandeel waarmee een aantal zaken sowieso geblokkeerd worden:
Het gaat hierbij om besluiten omtrent:
a Wijziging van een handelsnaam van de vennootschap;
b Wijziging van de bestaande kernactiviteiten van de vennootschap;
c Wijziging van het logo, de clubkleuren rood-wit en/of het tenue gedragen tijdens thuiswedstrijden bestaande uit een wit shirt met
een verticale rode baan over borst en rug, rode kraag en rode mouwomslagen, alsmede een witte broek en witte kousen met rode
omslag;
d Wijziging van de bestaande stadionlocatie te Amsterdam;
e Wijziging van de structuur van de op topvoetbal gerichte jeugdafdeling, alsmede wijzigingen in de ten behoeve van de
jeugdopleiding gebruikte accommodaties en faciliteiten;
f Wezenlijke wijzigingen in de structuur van het functioneren van jeugd- en amateurelftallen;
g De verstrekking, wijziging of intrekking van licenties en sublicenties;
h Het doen van een voorstel tot statutenwijziging
Daarnaast zijn er een aantal grootaandeelhouders (dit is oudere info maar het gaat om het idee):
Delta Lloyd N.V. 8,56%
Invesco Ltd. 5,01%
I.E. Strating 3,01%
R.E. Strating 3,01%
M.C.M. Strating - Schulte Fischedick 3,01%
Overig ter beurze genoteerd 4,40%
Voor zover de aandeelhouders al invloed uitoefen zijn ze beperkt en sowieso is de stem van de vereniging doorslaggevend.

Ten overvloede, en heb het al eerder gemeld, de afgelopen jaren is er een keer een beetje dividend uitgekeerd.

Als Ajax een B.V. was geweest dan had er een ook Raad van Commissarissen geweest en was er ook geen ongelimiteerd geld uitgeven bij geweest.

Volgens mij is het probleem bij Ajax al jaren het technische hart, oftewel de daadwerkelijke bedrijfsvoering. Of ze beursgenoteerd zijn, een vereniging zijn, een besloten vennootschap zijn of voor mij part een ideële stichting maakt niet zo heel veel uit. Keer op keer rommelt het in het technisch hart (of de voorgangers) en eigenlijk loopt dit vanaf voor 2010 (de fluwelen revolutie) al. Wat mij betreft zijn er teveel mensen met te grote ego's.
Curva schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:25:
"Van Duivenbode legt uit onvrede voor huidig beleid taken in RvC Ajax neer"

Betekent dus dat er bij de beleidsbepalers aardige verschillen in inzichten zijn.
Bizar dat je opstapt als RvC lid als je het niet kan vinden in de handelswijze van de RvC (waar je in zit) en het technisch hart. Het is juist je taak als RvC lid om dat te bewaken.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 25-08-2017 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ankona schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:40:
Beetje laf om nu na de uitschakeling mooi weer te gaan spelen door op te stappen. Er zal intern wel wat rommelen, maar trek dan je conclusies op het moment dat er nog wat te sturen zou zijn, niet als de boel al gecrasht is.
+1

Achteraf is het altijd makkelijk. 6 wedstrijden geleden had ie moeten opstappen en moeten zeggen: Dit gaat mis. Nu is het mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:06:
In de categorie 'mosterd na de maaltijd'; Ajax hengelt waarschijnlijk een ervaren verdediger binnen, Rodrigo Caio Coquette Russo, een 24 jarige verdediger van Palmeiras. Had in 2015 al een persoonlijk akkoord met Valencia en Atletico Madrid maar verkoos destijds voor een langer verblijf in Brazilië. Valencia claimde dat de trasnfer destijds mislukte vanwege 'complicaties' in de onderhandelingen.
Tenenkrommend van hier tot Tokio. En zo verdomd onnodig. Uitgerekend Ajax was nu juist in de positie te anticiperen gezien hun kasreserves. Gaf Overmars afgelopen zondag ook wel toe, maar daar koopt niemand iets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Welke spirit? Ik lees hier niks over de ambities in deze poule.
Klopt. Het schept ook meteen niet te hoge verwachtingen tegen 3 ploegen die al enkele jaren CL spelen. Ik denk dat dit wel de juiste instelling is. Makkelijk zal het beslist niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:38:

Niet direct van het negatieve uit gaan. Onderschatting van Vitesse is in het voordeel van Vitesse. Hetzelfde geldt overigens ten aanzien van Feyenoord.

Soms lijkt het net of die onderschatting ook Ajax parten heeft gespeeld in menige Europese wedstrijd de afgelopen jaren, onderschatting van tegenstanders wel te verstaan.

Las van de week op internet woorden in die strekking van nota bene Frank de Boer, die stelde dat bij Ajax nog altijd het idee leeft dat het iets voor stelt in Europese zin terwijl er buiten Nederland heel anders wordt gekeken naar ook Ajax. Wel een beetje apart om dat uitgerekend van een voormalige trainer op te tekenen voor mijn gevoel.

Rare is dat ook ik menigmaal dacht dat Ajax Europese tegenstanders wel kon hebben en ook ik raar op keek dat die tegenstanders toch niet te kloppen waren. Kan me Sparta Praag nog herinneren, of Molde om er nog maar eentje te noemen. En nu gisteren weer Rosenborg. Rosenborg deed me trouwens in hun manier van spelen denken aan die tijd van PSV met Romario, die precies dat deed wat Bendtner gisteren deed, balletjes opwachten in de middencirkel met de rest van het team achter de bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
huh? deze had ik toch overschreven? :?

[ Voor 97% gewijzigd door Gonadan op 25-08-2017 17:55 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:27:
Hier komt de eerste paniekaankoop al.
24 jaar en nog steeds in brazilie actief, dat kan geen topper zijn dan...
Ajax hoeft ook geen toppers. Het is 'maar' een Eredvisieclub en die kunnen best met middelmaat af.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:25:

Ik hoop het, dat zou aardig wat opruimen. Ik ben echter bang dat op deze manier iedereen die het niet eens is eruit stapt en het verrotte hart alleen maar meer macht krijgt. Langzaam pest je iedereen weg die niet zoals het kliekje denkt, je zou bijna denken dat ze zelf wat uitgekeerd krijgen op basis van de bankrekening. Want sportief is het nu niet echt een prestatie wat neergezet wordt. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Gonadan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:05:
@Han @chim0
Wat mij opviel is dat De Ligt voor de zoveelste keer zijn man niet had waardoor Veltman 'moet' bijschuiven. Die doet dat dan echter halfbakken waardoor hij steeds lucht staat te dekken.
Bij de 1-0 vind ik dat je het anderen minimaal even zwaar kunt aanrekenen als Veltman.

Edit:
Ho, nog wat pagina's gemist. Eerst even bijlezen. :+
Hoe dan ook, het ging mij om dat specifieke moment. Ik snap ook wel dat het een momentopname is, maar als je lang bent en zo'n situatie doet zich voor en je zit er een keer naast, heb je in ieder geval je lengte mee om in misschien ook maar iets te corrigeren. Kijk maar eens in de herhaling. De bal schampt net over z'n hoofd. Was ie 30cm langer, had ie hem geraakt. Dus ondanks dat het een momentopname is, is een lange verdediger gewoon altijd handig met ballen wegkoppen met uitschuifbare benen net een balletje wegtikken. Onze laatste man (50 jaar oud is nu gestopt) was 2 meter lang en woog 50 kilo. Hele atletische man. Hij was niet snel of technisch maar een hele slimme voetballer en heel vaak momenten gehad dat ie er net tussen zat, ook al was het verkeerd getimed of andermans fout, puur door z'n lengte. Elke keer net ertussen. Op de training werd je gek van hem. Maar hoe dan ook, een lange verdediger is gewoon superhandig (bijna een must zou ik zeggen). Die kan op de gekste momenten nog altijd een situatie proberen te corrigeren puur door z'n lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Verbaas me over de schappelijke prijzen voor de pass partout bij Vitesse. €47 voor niet seizoenkaarthouders (ja ja anders komt het stadion nooit vol :+ ). Helaas kan ik 1 of twee wedstrijden niet, ga denk ik wel een kaartje kopen voor tegen OG Nice. Stadion kan ik op de fiets heen en is leuk om bij te zijn ook al ben ik geen die hard Vitesse supporter.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Barca ook weer blij. 100+ miljoen voor die andere Dembele van Borussia Dortmund (jammer Peter Bosz).

Benieuwd welk konijn er nog meer uit de hoge hoed komt de komende week.

Ajax hoeft zich geen zorgen te maken denk ik deze week. Wie wil er nou een (niet) scorende spits van amper 20 ... kan me niet voorstellen dat Monaco nog eens meer gaat bieden dan 50 miljoen. Meer te vrezen van zaakwaarnemers die lopen te leuren met spelers omdat de bonussen vies gaan tegen vallen komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Luister naar FCAfkicken Ajax Podcast met Freek Jansen en Yordi Yamali van FC Afkicken: Podcasten met Petersen #np op #SoundCloud

https://soundcloud.com/po...ek-jansen-en-yordi-yamali

Zeer kritische podcast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

+1

Achteraf is het altijd makkelijk. 6 wedstrijden geleden had ie moeten opstappen en moeten zeggen: Dit gaat mis. Nu is het mosterd na de maaltijd.
Of hij heeft het al maanden lang geprobeerd en geeft het nu op. En een signaal komt sterker over na een verlies, ga je uiteindelijk toch de groepsfase EL in dan krijg je wellicht een 'doelstelling is toch bereikt?' reactie. Nu weet je zeker dat het genoeg aandacht krijgt in de media

Overigens lijkt t bij Rodrigo Ciao te gaan om 14m voor 80% van de rechten (Sao Paolo heeft maar 80%), dus zal t Ajax nog wel wat meer kosten dan die 14m als dit echt doorgaat

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 25-08-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
toolkist schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Of hij heeft het al maanden lang geprobeerd en geeft het nu op. En een signaal komt sterker over na een verlies, ga je uiteindelijk toch de groepsfase EL in dan krijg je wellicht een 'doelstelling is toch bereikt?' reactie. Nu weet je zeker dat het genoeg aandacht krijgt in de media

Overigens lijkt t bij Rodrigo Ciao te gaan om 14m voor 80% van de rechten (Sao Paolo heeft maar 80%), dus zal t Ajax nog wel wat meer kosten dan die 14m als dit echt doorgaat
Speler komt niet, komt volgens mij niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wackmack schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:50:
[...]

Speler komt niet, komt volgens mij niemand meer.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:42
Ajax ziet kansen na europese uitschakeling. 'Vol voor dubbel gaan' aldus Veltman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:58:
Ajax ziet kansen na europese uitschakeling. 'Vol voor dubbel gaan' aldus Veltman.
Tja, wat moet hij anders zeggen en denken? Ondanks de Europese uitschakeling is Ajax natuurlijk nog 'gewoon' titelkandidaat, en kan het natuurlijk prima de beker winnen. Bovendien verspeelt Ajax vaak punten na Europese wedstrijden, en daar zullen we dit seizoen en stuk minder last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:42
Jorizzz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Tja, wat moet hij anders zeggen en denken? Ondanks de Europese uitschakeling is Ajax natuurlijk nog 'gewoon' titelkandidaat, en kan het natuurlijk prima de beker winnen. Bovendien verspeelt Ajax vaak punten na Europese wedstrijden, en daar zullen we dit seizoen en stuk minder last van hebben...
Ik denk inderdaad dat Europees voetbal zeker zwaar valt. In dat opzicht zijn PSV en Ajax misschien wel de meest favoriet. Maar ik heb toch het gevoel dat ze minder punten gaan halen dan vorig seizoen. Morgen VVV uit en Feyenoord thuis tegen Willem II normaal gesproken moet dat gewoon 2x 3 punten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:39:
Bizar dat je opstapt als RvC lid als je het niet kan vinden in de handelswijze van de RvC (waar je in zit) en het technisch hart. Het is juist je taak als RvC lid om dat te bewaken.
Wat doe je dan als je de enige bent met die mening of altijd in de minderheid? Wat als je continu niet gehoord wordt omdat anderen wel de lijn van het TH nastreven?
Blijven zitten zonder daadwerkelijk invloed uit te oefenen?

Ik weet niet wat er precies gespeeld heeft, maar als de meerderheid van de RvC het pertinent niet met je eens is wat moet je dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:17:
Barca ook weer blij. 100+ miljoen voor die andere Dembele van Borussia Dortmund (jammer Peter Bosz).

Benieuwd welk konijn er nog meer uit de hoge hoed komt de komende week.

Ajax hoeft zich geen zorgen te maken denk ik deze week. Wie wil er nou een (niet) scorende spits van amper 20 ... kan me niet voorstellen dat Monaco nog eens meer gaat bieden dan 50 miljoen. Meer te vrezen van zaakwaarnemers die lopen te leuren met spelers omdat de bonussen vies gaan tegen vallen komend seizoen.
Aubameyang heeft ook nog steeds oren naar een transfer dus Dortmund zou nog best een kandidaat kunnen worden om voor Dolberg te gaan (al hadden ze vorig jaar al een jonge Zweed gehaald die nu best naar voren geschoven zou kunnen worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Waarom krijgt die Veltman zoveel krediet? Nu steeds weer als woordvoerder.
Het kan niet zijn voetbal zijn.

Vol voor de dubbel? Met zo'n verdediging? Ok... Hij moet wat positiefs zeggen.
Als hij nu eens zei dat hij samen met zijn vriendje Dijks er niets van bakken... Neem ik hem serieuzer

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 26-08-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48
Harribo schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:18:
[...]
Waarom krijgt die Veltman zoveel krediet? Nu steeds weer als woordvoerder.
Het kan niet zijn voetbal zijn.
Misschien omdat ie de band om zijn arm heeft? ;)
Precies de reden dat Klaassen de rol van mediaman vorig jaar op zich nam.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Volgens Sar verandert er niets en wordt de lijn doorgezet want " ze speelden zo goed en creeerden zoveel kansen"

.......... 8)7 .....

Sorry hoor, maar met deze fc Groningen verdediging schakelen ze zichxelf toch uit? Afgelopen 6 officiele potjes al 10 goals tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 26-08-2017 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk dat de column van Mossou wel aardig wat goede punten aanstipt.
http://www.ad.nl/nederlan...k-toch-armoedig~a9d50075/

Wat maar niet tot de botte hersenen van dat technische hart schijnt door te dringen is het feit dat het succes van Ajax vorig jaar het succes was van buitenstaanders. Het was het succes van buitenstaander Bosz, van aankopen als Ziyech, Traore en Sanchez. Ja, Klaassen was belangrijk maar de eigen jeugd en de cultuur van Ajax was allesbehalve bepalend. Ajax gaat altijd prat op de Amsterdamse bluf en op het veld kan dat goed werken maar qua beleid zou men iets meer nederigheid wel wenselijk zijn denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:06
Wat moet hij anders zeggen? We gaan bij de pakken neerzitten en dit seizoen laten we maar voor wat het is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Gynnad schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Wat moet hij anders zeggen? We gaan bij de pakken neerzitten en dit seizoen laten we maar voor wat het is?
Gewoon even niks was beter geweest. Je kunt ook prima vooruit kijken op het komende seizoen zonder gelijk het woordje "dubbel" in de mond te nemen. Dat past Ajax, ook al kunnen ze natuurlijk nog altijd kampioen worden, nu even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

D-e-n schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:41:
Ik denk dat de column van Mossou wel aardig wat goede punten aanstipt.
http://www.ad.nl/nederlan...k-toch-armoedig~a9d50075/

Wat maar niet tot de botte hersenen van dat technische hart schijnt door te dringen is het feit dat het succes van Ajax vorig jaar het succes was van buitenstaanders. Het was het succes van buitenstaander Bosz, van aankopen als Ziyech, Traore en Sanchez. Ja, Klaassen was belangrijk maar de eigen jeugd en de cultuur van Ajax was allesbehalve bepalend. Ajax gaat altijd prat op de Amsterdamse bluf en op het veld kan dat goed werken maar qua beleid zou men iets meer nederigheid wel wenselijk zijn denk ik
Ik heb weliswaar geen inside information, maar ook als Ajacied kan ik het alleen maar eens zijn met wat Mossou schrijft. Bij Voetbal Inside denken ze er net zo over. Ze willen Keizer niet overal de schuld van geven, maar het TH heeft toch ergens flinke steken laten vallen. Toen "we" de Champions League en Wereld Beker wonnen en in de jaren daarna nogmaals de finale en de halve finale haalden, werd het team ook ontmanteld, maar dat ging geleidelijk. Nu is in 3 maanden tijd een team met wonderlijk veel potentie en een geweldig seizoen verworden tot een ruïne. Dat zou met de komst van een nieuwe trainer en de verkoop van 2 goede spelers toch niet zo mogen zijn. En wellicht is dit gewoon een ernorme valse start, met daarna een kampioenschap met 20 punten voorsprong - maar dat geloof ik niet. Feyenoord wordt kampioen, Ajax maximaal 2e; PSV vecht met Utrecht, AZ en Vitesse om plaats 3.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

St@m

@ Your Service

Jorgen schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Feyenoord wordt kampioen, Ajax maximaal 2e; PSV vecht met Utrecht, AZ en Vitesse om plaats 3.
Deze bewaar ik even voor de toekomst.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@St@m prima. Haha

Dit is ook geweldig:

http://www.ad.nl/offside/...er-is-geworden~aa14ef51b/

[ Voor 77% gewijzigd door Jorgen op 26-08-2017 16:38 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
http://www.nu.nl/voetbal/...a-dortmund-in-dolberg.amp

Die is weg lijkt mij. Bosz heeft veel vertrouwen in Dolberg en genoeg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nouja, als ze 50 mil al geweigerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Leon Zwiers schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:45:
Gewoon 50mln en eisen dat ze ook Veldman overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dolberg zal wellicht graag weer naar Bosz toegaan en de puinhopen in Amsterdam achter zich laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:45:
Als Dolberg weg wil heeft Ajax geen enkele reden hem vast te willen houden. Kijk ook maar naar Sanchez, die wilde weg en ging weg ook al wilde Ajax niet verkopen.

Het zijn jonge gasten voor wie status en geld belangrijk is. Als ze dat voorgehouden krijgen willen ze gaan, contract of niet. Hou je ze dan heb je onrust in je selectie en is het maar de vraag of je er later nog voor kan cashen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Als Dolberg weg wil heeft Ajax geen enkele reden hem vast te willen houden. Kijk ook maar naar Sanchez, die wilde weg en ging weg ook al wilde Ajax niet verkopen.

Het zijn jonge gasten voor wie status en geld belangrijk is. Als ze dat voorgehouden krijgen willen ze gaan, contract of niet. Hou je ze dan heb je onrust in je selectie en is het maar de vraag of je er later nog voor kan cashen.
Gewoon dezelfde behandeling als Dortmund bij Barcelona deed. Dus bieden? Prima maar wel voor onze prijs en geen cent minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dan dan gaat Dolberg muiten omdat een droom kans geblokkeerd is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:43:
Dan gaat ie maar een jaartje banken met KJH in de basis. Voor de spits hebben we helaas voor hem wel een goed alternatief ;)

Overigens zou het me echt helemaal niks verbazen als Frank de Boer voor het einde van het seizoen weer trainer is bij ons.

[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 26-08-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:51:
[...]

Dan gaat ie maar een jaartje banken met KJH in de basis. Voor de spits hebben we helaas voor hem wel een goed alternatief ;)
En met een beetje geluk kun je hem dan volgend jaar voor 2 miljoen verkopen. Dan kun je beter nu je cash pakken en gaat hij ook van de loonlijst.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05
Als je in een klap 2/3 van je begroting binnen kan halen en je die jongen geen uitdaging kan bieden omdat je niet europees speelt mag je in je handen klappen als je hem voor dat bedrag verkocht krijgt. Toen ajax nog europees voetbal speelde hadden ze nog wat kunnen eisen nu wordt je gewoon uitgelachen als je 50 milj. durft te vragen maar zal me niets verbazen als het Overmars nog steeds lukt.

Toen ik laatst op twitter zei dat Veltmand Youness en Ziyech in de verkoop mochten werd ik uitgelachen maar van Veltman lijkt me toch wel duidelijk dat ie niet meer kan brengen wat ie pakweg 3 jaar geleden bracht. Youness trekt alleen maar als een Arjen Robben in het zuur van de flank naar binnen om de bal vervolgens nog ff naar zijn goede voet te leggen voor hij kan schieten en Ziyech mist ook motivatie en creativiteit. Cashen en opnieuw bouwen aan een elftal en ondertussen pakken wat je pakken kan, maar gewoon niets verwachten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ajax moet dit seizoen als verloren beschouwen en bouwen aan een compleet nieuw team voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:43:
Als je bang bent dat spelers gaan muiten en ze dan maar bij het eerste de beste bod van een Europese subtopper verkoopt, kun je beter gelijk je proflicentie inleveren en gewoon lekker bij de amateurs foebele.

Hoe makkelijker je een speler verkoopt, hoe goedkoper de volgende wordt die je verkoopt. En hoe duurder zijn vervanger wordt, want je kunt blijkbaar toch niet onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Grudgie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:12:
Ajax moet dit seizoen als verloren beschouwen en bouwen aan een compleet nieuw team voor volgend jaar.
Dat lijkt me na 2 competitiewedstrijden wel wat voorbarig om te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord laat zich de kaas van het brood eten deze eerste tien minuten lijkt het. Het is Willem II die het gevaarlijkste van het spel tot nog toe.

't Kan verkeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:42:
Feyenoord laat zich de kaas van het brood eten deze eerste tien minuten lijkt het. Het is Willem II die het gevaarlijkste van het spel tot nog toe.

't Kan verkeren!
1-0 door Diks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu Diks of Toornstra? Wel lekker natuurlijk, die 1-0. Hoog tijd natuurlijk dat Feyenoord weer bovenaan de ranglijst komt te staan ;)

Was dus Toornstra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Dat werd vorig jaar ook gezegd omstreeks deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Even een stroef begin, maar nu speelt Feyenoord echt geweldig.
dutchgio schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:49:
Dat werd vorig jaar ook gezegd omstreeks deze tijd.
En ze kregen toch gelijk? >:)

[ Voor 61% gewijzigd door ph4ge op 27-08-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gaat het wel lekker! Als dit zo door gaat kan de score aardig op gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

3-0! Jaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:50:
Zo gaat het wel lekker! Als dit zo door gaat kan de score aardig op gaan lopen.
Gaat hard zo. Doelsaldo us belangrijk dus zou lekker worden als je na vandaag op doelsaldo weer bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Voorin staat het echt wel goed bij Feyenoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Gaat hard zo. Doelsaldo us belangrijk dus zou lekker worden als je na vandaag op doelsaldo weer bovenaan staat.
Zekers! Ook goed idd voor Diks dat hij lekker in de wedstrijd zit na al het commentaar wat hij over zich heen kreeg na de afgelopen twee wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mijn complimenten voor Diks hoe hij speelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd hoe lang het gaat duren voor er wederom geklaagd gaat worden over Nelom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:00:
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor er wederom geklaagd gaat worden over Nelom.
King Nelom!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/21041392_111080826271669_8743692582950797312_n.jpg

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Scheidsrechter fluit de laatste minuten wel apart. Voor acties waar ik geen overtreding in zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik hoop dat wij Jorgenson nog even snel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:03:
Ik hoop dat wij Jorgenson nog even snel kopen :P
Nah, gewoon Huntelaar vaker opstellen. Zag je dat koppie van Huntelaar na Rosenborg? Huntelaar was echt pissig dat hij niet had gewonnen. Die heeft wel die mentaliteit waar ik daar bij menig andere Ajacied dat niet 1-2-3 zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Kan wel gelijk het verschil zien tussen een Nelom en een Haps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ohhh! Wat een goal zeg! Vilhena !! Man man.. wat een goal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Makkelijke middag voor Feyenoord. Ik denk zelfs makkelijk seizoen :p.

Je hebt een edit knop Grudgie ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 27-08-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, weet niet waar Willem II mee bezig is maar het gaat wel erg vlotjes zo wat de score betreft, nu weer de Vilhena.

Heb Duits commentaar op staan. Wel apart om dat te horen bij een eredivisie-wedstrijd.

Volgens dat commentaar kan VVV Feyenoord nog van de koppositie afhouden :Y

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:00
Feyenoord :9~ _o_

Willem II ook zeer matig overigens.
Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.