[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.562 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01
Baseman77 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:32:
Als Monaco alsnog Mbappé voor een schandalig hoog bedrag verkoopt, dan zou ik het erg dom vinden van Ajax als ze een eventueel enorm bod op Dolberg niet accepteren (30+ miljoen).

Dolberg heeft veel potentie, maar sinds de winterstop van vorig seizoen is die potentie er nog maar weinig uit gekomen. Dus zoveel geld vangen voor een spits na slechts een half jaar goede prestaties zou een topdeal zijn...
Lijkt me eigenlijk ook sterk dat ze hem niet tegen een hoog bedrag zouden verkopen (die berichten dat niemand meer weg mag, lijken me dan ook vooral om de prijs op te drijven). Ze hebben met Huntelaar een prima vervanger in huis, dus voor een goede prijs, lijkt het me geen enkel probleem.

Mocht 'ie ooit een echte topper worden, dan zal ie waarschijnlijk toch niet zoveel meer gaan opleveren (als ze nu al de hoofdprijs krijgen iig) en een echt goede speler houden, lukt ook niet in de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen Rosenborg afwacht. Als Ajax niet europees gaat halen, dan zijn er vast een aantal clubs die beter zijn voor enkelen. En gelukkig valt dat nog ruim in de transferperiode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:09
Baseman77 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:32:
Dolberg heeft veel potentie, maar sinds de winterstop van vorig seizoen is die potentie er nog maar weinig uit gekomen. Dus zoveel geld vangen voor een spits na slechts een half jaar goede prestaties zou een topdeal zijn...
Hahahaha, ik hoop dat je een grapje maakt? Na de winterstop is hij juist in bloedvorm gebleken, vooral in de Europa League!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:49
Het zou wel weer typisch Ajax zijn. Dolberg gaat de 29/30ste nog weg en dan presenteren ze... niemand als vervanger. Ik ben blij dat Huntelaar er is maar stel dat die een blessure oploopt (wat voor een 34 jarige speler mogelijk is) ben je aangewezen op Cassierra. Dat zou helemaal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassiera is een goede. Wat hem in de weg zit is dat ie geen run in het eerste kreeg vanwege anderen in goede vorm. Wat hij in jong Ajax laat zien is gewoon goed. Ik weet niet, wellicht zijn de voorzetten beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En dan blijkt Cassierra gewoon een langzame starter te zijn geweest en straks 35 doelpunten te presenteren in de Eredivisie ;) 't Blijft allemaal speculatie en koffiedik kijken. Ik herinner me de jaren na 1995 en 1996 nog waarin het complete team leeggeroofd werd. Winnen was ineens geen zekerheid meer. Ik snap dat Ajax Klaassen een transfer gunde, maar het verkoop van de andere toppers is slecht voor het team. Leuk dat we straks net zoveel op de rekening hebben staan als Bayern München, maar als niemand wil komen, heb je er sportief gezien geen barst aan. Die 80 miljoen begroting van Ajax, is dat al inclusief de transfers van Klaassen en Sánchez? Anders is het 80 + 27 + 42 = 149 miljoen Euro. Tel daar Dolberg à 30 miljoen bij op. Lijkt me een leuk budget voor aankopen en salarissen. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eh nee, je kan niet de transfersommen zomaar bij de begroting optellen. Daar gaat het in de politiek ook nog wel eens mis, eenmalige posten worden daar voor strucutele uitgaven gebruikt. Dat werkt natuurlijk niet zo ;)

Zelfde als het beursgenoteerd zijn van Ajax, bijna driekwart van de aandelen Ajax is in handen van de vereniging Ajax. En de mensen die een aandeel hebben doen dat uit clubliefde en andere emotionele overweging dan uit winst bejag. Ajax heeft de afgelopen jaren maar een keer dividend uitgekeerd en toen slecht 6,7% van de winst. Aandeel is wel 58% gestegen de afgelopen 5 jaar.

[ Voor 46% gewijzigd door PolarBear op 22-08-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:50:
Eh nee, je kan niet de transfersommen zomaar bij de begroting optellen. Daar gaat het in de politiek ook nog wel eens mis, eenmalige posten worden daar voor strucutele uitgaven gebruikt. Dat werkt natuurlijk niet zo ;)
Gaat er ook niet nog een flink gedeelte naar vorige clubs ivm doorverkoop percentages en opleidingsvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorgen Je rekent jezelf nu echt een beetje te snel rijk. Neem die €40,- miljoen voor Sanchez. Daar gaat een gedeelte van naar zijn club uit Colombia, en er gaat allicht een gedeelte naar zijn ik dacht 8(!) zaakwaarnemers, en een gedeelte naar Sanchez zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat is veel? 20% is altijd snel afgesproken, 40 miljoen is veel geld. en doorverkoop percentages en makelaars etc... Zeg dat er van de 40 miljoen 25 overblijft. Dat is mijn gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:50:
In navolging van Feyenoord, die dat noodgedwongen moest doen, is ook Ajax over gegaan op het niet meenemen in de begrotingen van opbrengsten uit het KNVB-toernooi, uit enig Europees toernooi of uit transfers. Die inkomsten kun je immers onmogelijk als zeker of structureel classificeren.

PSV is een beetje in de problemen gekomen omdat die deelname aan een Europees toernooi wel had opgenomen in de begroting. Waar ook wel iets voor viel te zeggen aangezien zij dat sinds halverwege jaren 70 altijd hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:50:
Ik denk dat iedereen Rosenborg afwacht. Als Ajax niet europees gaat halen, dan zijn er vast een aantal clubs die beter zijn voor enkelen. En gelukkig valt dat nog ruim in de transferperiode :+
Stel Ajax haalt de EL niet dan lijkt het mij stug dat zowel Dolberg als Ziyech dan vertrekken. Zou wel erg cru zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziyech, die valt nu juist negatief op. Als Liverpool ofzo nog een buitenspeler zoekt, mag ik hopen dat ZIyech niet de enige optie is. Ziyech speelt niet beter zonder Klaassen.
En was Schöne aanvoerder geworden wellicht dat er dan meer gescholden werd. Ik zie Veltman niet zo snel Ziyech de les lezen.

Ajax kan altijd zeggen contract is contract, en wellicht eerder bij Ziyech dan bij Dolberg. Beide zullen wel een prijs hebben. Swansea heeft wat geld over voor een creativo. En Everton is ook nog niet klaar, wie weet.

en ik weet niet of de voetbalwereld cru is. Geld spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:27
Coutinho naar Barca en dan Ziyech naar Liverpool, het zou kunnen.
Hij zal inderdaad niet de eerste keus zijn, want ze zullen een flinke zak met geld krijgen.

[Swansea is gedegradeerd, zowel Dolberg als Ziyech zullen wel meteen de PL in willen, als ze al gaan.
Verkeerd gezien./ 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 22-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:45:
Coutinho naar Barca en dan Ziyech naar Liverpool, het zou kunnen.
Hij zal inderdaad niet de eerste keus zijn, want ze zullen een flinke zak met geld krijgen.

Swansea is gedegradeerd, zowel Dolberg als Ziyech zullen wel meteen de PL in willen, als ze al gaan.
Volgens mij niet hoor, die spelen nog gewoon in de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

Stel Ajax haalt de EL niet dan lijkt het mij stug dat zowel Dolberg als Ziyech dan vertrekken. Zou wel erg cru zijn.
Ziyech en Dolberg zou ik zeker niet op bouwen als ze uitgeschakeld worden, beide zijn puur broodvoetballers. Het zijn geen jongens als Ligt die uit de eigen jeugd komen dus kunnen best wel vervelend worden als ze weg willen. Vooral Ziyech lijkt mij een jongen die heel lastig kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Beide heren mogen eerst langere tijd een goed niveau tonen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:55:
Beide heren mogen eerst langere tijd een goed niveau tonen imo.
En dat realiseren ze zich zelf ook, blijkende uit diverse interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aparte uitlatingen van Gudde in een interview in de VI waaraan soccernews.nl refereert:

'De landskampioen gaat zich namelijk misschien nóg een keer roeren op de transfermarkt. Dat erkent algemeen directeur Eric Gudde in de Voetbal International. "We zijn al vanaf juni bezig met transfers en er kan nog van alles gebeuren de komende tien dagen, als dadelijk clubs zich plaatsen voor de Champions League."

"Dan hebben ze ineens zomaar weer twaalf miljoen extra", legt Gudde uit.'

http://www.soccernews.nl/...s_op_komst_voor_Feyenoord

Wie weet is dit misschien toch nog wel een stille hint op van Persie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 21:11

KDL

rikoos schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Ziyech en Dolberg zou ik zeker niet op bouwen als ze uitgeschakeld worden, beide zijn puur broodvoetballers. Het zijn geen jongens als Ligt die uit de eigen jeugd komen dus kunnen best wel vervelend worden als ze weg willen. Vooral Ziyech lijkt mij een jongen die heel lastig kan worden.
Waarom kan vooral Ziyech vervelend/lastig worden volgens jou?

Ook uit eigen jeugd kunnen ze vervelend worden en er zijn meer broodvoetballers dan je denkt.

Iedereen roept het al een tijdje, de voetbalwereld is gek geworden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 18:07
Volgens de Telegraaf gaat Siem de Jong waarschijnlijk terug keren bij Ajax. Ben benieuwd, zou wel wat kunnen toevoegen aan het team. Geen idee hoe fit hij is want heeft laatste jaren toch wat blessures gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
ADDG schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 01:50:
Volgens de Telegraaf gaat Siem de Jong waarschijnlijk terug keren bij Ajax. Ben benieuwd, zou wel wat kunnen toevoegen aan het team. Geen idee hoe fit hij is want heeft laatste jaren toch wat blessures gehad.
Dat zou echt een paniekaankoop zijn gezien de recente opmerkingen over bijvoorbeeld Larsson. Want als die al niet goed genoeg is.
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:00:
Aparte uitlatingen van Gudde in een interview in de VI waaraan soccernews.nl refereert:

'De landskampioen gaat zich namelijk misschien nóg een keer roeren op de transfermarkt. Dat erkent algemeen directeur Eric Gudde in de Voetbal International. "We zijn al vanaf juni bezig met transfers en er kan nog van alles gebeuren de komende tien dagen, als dadelijk clubs zich plaatsen voor de Champions League."

"Dan hebben ze ineens zomaar weer twaalf miljoen extra", legt Gudde uit.'

http://www.soccernews.nl/...s_op_komst_voor_Feyenoord

Wie weet is dit misschien toch nog wel een stille hint op van Persie?
Nee, dit lijkt een hint op uitgaande transfers. Bah, was het maar september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siem de Jong naar Ajax zou mooi zijn. Toch een ervaren speler die wat toevoegd. Tevens kan hij in de spits, mocht Dolberg alsnog naar Monaco gaan. Die hebben namelijk een bod van meer dan 50 miljoen euro uitgebracht het schijnt. Ook volgens de telegraaf.

Siem was echt goud waard bij Ajax, met name in zijn laatste seizoenen enorm beslissend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:26
Siem de Jong is wel een speler die de kar kan trekken, zoals Klaassen dat ook deed. Een speler die Ajax momenteel mist, overigens lijkt het erop dat ze hem gaan kopen.

Overigens meldt dezelfde Telegraaf dat Ajax een bod van 50 miljoen op Dolberg heeft afgewezen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
Oef... slechter dan het bericht dat Siem de Jong wellicht terugkeert bij Ajax kan de dag op voetbaltechnisch gebied niet beginnen. Ik was oprecht blij dat hij werd verkocht en hij niet meer opgesteld kon worden :/

En ja... ik ben me bewust van mij sig, maar dat beeld staat voor mij meer voor de 30e titel

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 23-08-2017 07:43 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 12:33
ephymerous schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:43:
Oef... slechter dan het bericht dat Siem de Jong wellicht terugkeert bij Ajax kan de dag op voetbaltechnisch gebied niet beginnen. Ik was oprecht blij dat hij werd verkocht en hij niet meer opgesteld kon worden :/

En ja... ik ben me bewust van mij sig, maar dat beeld staat voor mij meer voor de 30e titel
en dat zegt iemand met Siem in zijn avatar :)
Ik vond hem het laatste jaar toch wel bepalend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
chimera2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:45:
[...]

en dat zegt iemand met Siem in zijn avatar :)
Ik vond hem het laatste jaar toch wel bepalend
Zie mijn laatste regeltje, dat gaat niet over Siem ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Serieus... Siem de Jong -O-

Tot zo ver de creativiteit bij Ajax. Ze kunnen net zo goed de scouting de deur uit doen als dat DE middenvelder is die ze halen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Wonderlijk dat ze weer een aanvallende middenvelder halen. Hoeveel spelers heeft Ajax ondertussen niet voor die positie?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Ik ben enerzijds wel blij met het bericht over Siem de Jong. Ondanks dat hij vorig jaar in Eindhoven heeft gespeeld..
De Jong voegt wel ervaring toe aan de jonge spelersgroep en de spoeling op het middenveld is niet zo groot.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wel heel makkelijk en beperkt scouten ja, anderzijds wel een ervaren speler erbij.

Dolberg zal ook wel gaan dan als Monaco echt 50 miljoen bied. Eerste bod wijs je standaard af natuurlijk, maar dat soort bedragen kun je niet weigeren. Dan komen ze er uiteindelijk wel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 23-08-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik hoor "de kar trekken" maar dat kan natuurlijk alleen als je de vereiste kwaliteit (nog) hebt. Daar moet je bij Siem de Jong twijfels hebben. En van het verdedigende werk was hij ook nooit zo dus het helpt niet op dat terrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Curva schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:51:
Ik ben enerzijds wel blij met het bericht over Siem de Jong. Ondanks dat hij vorig jaar in Eindhoven heeft gespeeld..
Je bent blij met het bericht? Ben je voor PSV of Feyenoord toevallig?

Kom op, Siem de Jong... Nog afgezien van dat ie constant geblesseerd is, is die gewoon echt niet goed genoeg. Who's next? Kolbeinn Sigþórsson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Gaius schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:54:
[...]

Je bent blij met het bericht? Ben je voor PSV of Feyenoord toevallig?

Kom op, Siem de Jong... Nog afgezien van dat ie constant geblesseerd is, is die gewoon echt niet goed genoeg. Who's next? Kolbeinn Sigþórsson?
Als je kijkt naar de afgelopen weken, hoeveel spelers zijn er al binnengehaald die daadwerkelijk wat toevoegen? Volgens mij maar 1 (Huntelaar) en dat was al voordat de geruchtenmachine begon te draaien. Verder is er niks binnengehaald, zijn we onze beste verdediger kwijt geraakt en een goed talent op het middenveld die dit jaar veel speeltijd had gekregen.

Overmars gaf van de week al aan dat het helaas veel heeft tegen gezeten deze transferperiode. (weet even niet meer waar ik het las)
Dus gezien 'de omstandigheden' ben ik er wel blij mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Curva op 23-08-2017 08:00 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gaius schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:54:
Who's next? Kolbeinn Sigþórsson?
Ik las dat Mounir El Hamdaoui transfervrij is... _O-

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Curva schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:58:
[...]
Als je kijkt naar de afgelopen weken, hoeveel spelers zijn er al binnengehaald die daadwerkelijk wat toevoegen? Volgens mij maar 1 (Huntelaar) en dat was al voordat de geruchtenmachine begon te draaien.
Met Huntelaar ben ik wel blij, dat is een speler die het moet hebben van zijn torinstinct, dat verleer je niet. En als je nog bijna meekunt in de Bundesliga kun je makkelijk mee in de eredivisie. Verder is het afwachten. Zoals gewoonlijk. Of Siem de Jong überhaupt nog meekan is maar de vraag. En waar wil je 'm opstellen? Spits? Daar heb je Huntelaar, Dolberg en Cassiera al. Middenveld? Siem is daar zeker niet goed genoeg.
Overmars gaf van de week al aan dat het helaas veel heeft tegen gezeten deze transferperiode. (weet even niet meer waar ik het las)
Dus gezien 'de omstandigheden' ben ik er wel blij mee.
Ik niet. Haal dan niemand en trek wat jeugdspelers bij het eerste ipv een vaak geblesseerde speler waarvan het twijfelachtig is of hij überhaupt meerwaarde heeft maar wel direct bij de topverdieners zit. Had dan een gooi gedaan naar Sneijder.

Siem de Jong heeft een aardige tijd gehad bij Ajax, waarin hij belangrijke doelpunten heeft gemaakt. Ik denk dat het beter is als het daarbij blijft.
ps. als je meer posts van mij leest in het Voetbaltopic, weet je waar mijn clubvoorkeur naartoe gaat
Het kwam er wellicht rotter uit dan ik bedoel, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 08:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb Ajax Groningen niet echt gezien, maar is het probleem bij Ajax ook gewoon niet tactisch van aard? Niet alleen nu, maar eigenlijk altijd wel (2e helft vorig jaar minder natuurlijk).

Creativiteit is er genoeg (Schone in een aanvallendere rol, Ziyech, vd Beek en de Jong), maar het komt er niet echt uit. De opbouw verloopt via dezelfde stroperige patronen, tempo is te laag, de voorspelbaarheid van de buitenspelers veel te groot, elke tegenstander krijgt letterlijk de tijd om zich te hergroeperen...

Waarom niet eens gek doen? Drie centrale verdedigers, voor een beetje extra zekerheid (de Ligt, Viergever en Veltman misschien?). De lopers aan de zijkant (a la Dirk Kuijt in 2014), Dijks en Veltman (ik weet niet wat er bij Jong Ajax rondloopt). Vd Beek en De Jong iets voor de verdediging, Schone achter de spits, Huntelaar in de spits en Ziyech in een vrije rol er om heen. Lekker achterover leunen en op de omschakeling eruit of meer de lange bal en dan vanuit de afvallende bal weer verder (zoals onder de Boer soms).

Je backs moeten vooral meters maken en ruimte creeeren, maar voetballend worden hun ruimtes niet te klein en door het defensieve blok is het ook niet heel kwetsbaar. Verdedigers moeten zich (iig 2 vd 3) richten zonedekking en man uitschakelen, de 3e (viergever) kan zich bemoeien met de opbouw. Centrale middenvelders gaan om en om aansluiten naar voren en zijn mn voor de afvallende bal, de 10 moet continu in staat worden gesteld om een goede pass te geven (wat Mourinho bij Inter met Sneijder deed) en Ziyech zoekt het maar uit, rondom Huntelaar, net als bij Twente. Huntelaar vecht als aanspeelpunt duels uit (afvallende bal moet voor de kansen zorgen).

Of draaf ik nu wat door :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ajax heeft daar de spelers niet voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ZieMaar! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:09:
Ik heb Ajax Groningen niet echt gezien, maar is het probleem bij Ajax ook gewoon niet tactisch van aard?
Ajax stond de afgelopen vier wedstrijden tactisch gewoon erg slecht. Voetballers verleren niet in één zomerstop plots hun voetballende kwaliteiten. Met name in de omschakeling is het drama omdat Keizer ergens gelezen heeft dat je middenvelders tussen de linies van de tegenstander moet laten spelen. Maar dat moet je niet doen wanneer je tegen ploegen speelt die weinig tot geen aanvallende intenties hebben, dan laat je een te groot gat tussen het middenveld en je eigen verdediging en is elke counter een gevaar.

Maar hé, Ajax is een opleidingsclub. Keizer zal de aankomende drie seizoenen nog veel fouten gaan maken waarvan hij kan leren. Uiteindeljk wordt hij dusdanig gepokt en gemazeld dat hij straks de overstap kan maken naar PEC Zwolle en heeft Ajax een heuse eredivisietrainer opgeleid. BAM! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Han schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:21:
[...]
Maar hé, Ajax is een opleidingsclub. Keizer zal de aankomende drie seizoenen nog veel fouten gaan maken waarvan hij kan leren. Uiteindeljk wordt hij dusdanig gepokt en gemazeld dat hij straks de overstap kan maken naar PEC Zwolle en heeft Ajax een heuse eredivisietrainer opgeleid. BAM! :/
Zouden ze zolang willen wachten met het terughalen van Frank de Boer denk je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:26
Han schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:49:
Serieus... Siem de Jong -O-

Tot zo ver de creativiteit bij Ajax. Ze kunnen net zo goed de scouting de deur uit doen als dat DE middenvelder is die ze halen.
Ik vind het helemaal niet zo gek eigenlijk, ik vind dat je echt een speler mist zoals Klaassen, die de kar kan trekken mocht het wat minder gaan, ik vind Siem de Jong juist zo'n speler.

Verder vorig seizoen in 19 wedstrijden gespeeld waarin hij 6x scoorde, dus hij scoort nog steeds vrij makkelijk waar het bij Ajax ook aan ontbreekt momenteel.

Je kunt niet een middenveld hebben met Schone / vd Beek / Ziyech of F. de Jong / vd Beek / Ziyech, het eerste middenveld daar kan Schone het niet altijd bijbenen in topwedstrijden en het laatste middenveld is technisch gezien top, alleen zijn het nog jonge spelers die nog een dip kunnen hebben / de kar niet kunnen trekken mocht het nodig zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gaius schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:24:
Zouden ze zolang willen wachten met het terughalen van Frank de Boer denk je? :P
Ik zie dat echt nog wel een keer gebeuren, onder het mom van 'succestrainer' terughalen }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Han schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Ik zie dat echt nog wel een keer gebeuren, onder het mom van 'succestrainer' terughalen }:|
Dat scheelt me een hoop tijd, dan kijk ik écht niet meer :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ph4ge schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:51:
Wonderlijk dat ze weer een aanvallende middenvelder halen. Hoeveel spelers heeft Ajax ondertussen niet voor die positie?
Misschien dat er iemand wel erg dicht bij de uitgang staat.

Dat bod op Dolberg gaat ook nergens meer over. Die Fransen hebben ineens ook geld als water. Mag hopen dat die zeepbel heel snel knapt en de verkopende competities (zoals de eredivisie) de lachende winnaars zijn van die tijdelijke waanzin. (Kan er eigenlijk ook niet bij dat Ajax een bod van 50 miljoen afslaat voor een beslist niet onvervangbare speler - zouden ze de prijs nog verder op willen drijven?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Snap niet waarom Ajax niet gewoon wat geld smijt voor die Mathias Jensen. Dat zou een speler zijn die Ajax direct versterkt. Past perfect bij de club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ik las in de telegraaf dat Ajax een bod van 50 miljoen! heeft afgeslagen. Ben benieuwd hoever Monaco wilt gaan voor Dolberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
En dat geld heeft Monaco dan omdat ze Mbappe gaan verkopen? Dat gaat ook helemaal nergens meer over. PSG heeft Cavani en Neymar al en dan gaan ze de kluis kraken voor nog een speler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Siem de Jong is natuurlijk altijd fijn om erbij te hebben!! Snap niet dat daar twijfels over zijn na het vertrek van Klaassen. Hij was wat Klaassen is geworden, aanvoerder, doelpuntenmaker op belangrijke momenten en bak ervaring nu.
Bij psv was hij met aantal doelpunten ook erg belangrijk, daarnaast heb je erg jong middenveld. De spoeling was ook niet dik met Donny, Frenkie, Hakim en lasse.

Ik vind het een prima aankoop, nu nog wat ervaring in de verdediging.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

hotymoty schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:40:
Snap niet waarom Ajax niet gewoon wat geld smijt voor die Mathias Jensen. Dat zou een speler zijn die Ajax direct versterkt. Past perfect bij de club!
Omdat deze speler geen ervaring heeft, is ook slechts een talent, waar Ajax er al genoeg van heeft. Wellicht wordt deze speler nog wel gehaald maar niet als directe versterking voor het eerste. Laten we hopen dat alle energie nu in een nieuwe linksback wordt gestoken anders zitten we de rest van het seizoen opgescheept met Dijks en een omgeturnde middenvelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
Vind Siem ook een goede aankoop. Vorig jaar bij PSV vond ik hem altijd heel verzorgd en degelijk spelen. Bracht altijd wat balans in het elftal naar mijn mening.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Oekol

waka waka hey hey

ph4ge schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:51:
Siem kan natuurlijk ook als spits. Hebben ze backup voor klaas en jeugdspeler kan dan kans krijgen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Sterker nog, met Siem de Jong in de spits zou je iets hebben dat je nu in je selectie niet hebt, een sterke, balvaste speler die kan kaatsen met de aanvallende middenvelder(s). 'Vroeger' was dit heel normaal bij Ajax, de nummer 10 scoorde bijna vaker dan de nummer 9. In de huidige selectie heb je zo'n speler eigenlijk niet. Het zou ook voor de afwisseling in het aanvalsspel gunstig kunnen zijn. Ik zeg: laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:11
Tja, vind je Larsson etc niet goed genoeg voor Ajax.... Kom je met Siem de Jong aan |:(

Dat bod van 50 miljoen weigeren kan ik me ook niet voorstellen, dat zijn toch bedragen waar je direct ja op zegt als NL club zijnde? Zeker voor een speler die zo uit vorm is als Dolberg het afgelopen half jaar. In een paar EL potjes wel redelijk gespeeld, in de ED onzichtbaar en veel fouten. Leuk die potentie, maar hij speelt NU niet goed en NU moet je punten halen en in de EL komen.

Je voorkomt ook meteen dat die Keizer m ten koste van alles maar op wil stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:10:
Tja, vind je Larsson etc niet goed genoeg voor Ajax.... Kom je met Siem de Jong aan |:(

Dat bod van 50 miljoen weigeren kan ik me ook niet voorstellen, dat zijn toch bedragen waar je direct ja op zegt als NL club zijnde? Zeker voor een speler die zo uit vorm is als Dolberg het afgelopen half jaar. In een paar EL potjes wel redelijk gespeeld, in de ED onzichtbaar en veel fouten. Leuk die potentie, maar hij speelt NU niet goed en NU moet je punten halen en in de EL komen.

Je voorkomt ook meteen dat die Keizer m ten koste van alles maar op wil stellen
Dat snap ik ook niet, hoeveel seizoenen champions league moet je spelen om dat geld bij elkaar te spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:10:
Want wat heeft Larsson gepresteerd tot nu toe??

Scheve vergelijking sowieso, een speler met bak ervaring, notabene ex aanvoerder van je club, doelpuntenmaker op belangrijke momenten, die weet hoe het bij een topclub is vergelijken met een speler die wat leuke wedstrijden bij Heerenveen heeft gespeeld en ook heel vaak onzichtbaar was? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach laten we daar eens op gaan gokken. Hoeveel Ajax theoretisch zou moeten voetballen om geld bij elkaar te krijgen, want daar hebben we kijk op...

Als ze hem volgend jaar voor 35 verkopen is het toch ook goed? Als ze hem houden, is dat blijkbaar omdat Dolberg niet op de bank wil bij topclubs, en Ajax niet kopje onder wil in al dat geld. En dan zou ik dat een prima oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Voor 50m mogen ze van mij toch serieus hard nadenken over het accepteren van het bod. Enige jammere is dat ze volgens mij een 20% doorverkoop clausule hebben met de vorige club van Dolberg, dus dan mag je alweer 10m afstaan.

Halen van Siem is prima, alleen waarom zo laat? Tis niet dat ie pas net beschikbaar is

[ Voor 0% gewijzigd door toolkist op 23-08-2017 09:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Scheve vergelijking sowieso, een speler met bak ervaring, notabene ex aanvoerder van je club, doelpuntenmaker op belangrijke momenten, die weet hoe het bij een topclub is vergelijken met een speler die wat leuke wedstrijden bij Heerenveen heeft gespeeld en ook heel vaak onzichtbaar was? _O-
Larsson heeft al zat aangetoond Heerenveen in zijn uppie naar een hoger niveau te tillen ( natuurlijk heeft ie dat ook zat niet gedaan en was ie onzichtbaar )

Natuurlijk is Siem ex aanvoerder enz enz. Wil je een speler die met een zak ijs op zijn been zijn team vanaf de bank/tribune kan aanmoedigen? Die gast is 60% van het seizoen geblesseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Net als met Sanchez, leuk dat geld, maar je haalt er geen Sanchez/Dolberg voor terug.
Of je nou 30 of 50 miljoen krijgt maakt daarin niet uit. Op sportief vlak lever je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dutchgio schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
Net als met Sanchez, leuk dat geld, maar je haalt er geen Sanchez/Dolberg voor terug.
Of je nou 30 of 50 miljoen krijgt maakt daarin niet uit. Op sportief vlak lever je in.
Met Sanchez absoluut! Met Dolberg lever je niet in. Huntelaar is atm gewoon beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Larsson heeft al zat aangetoond Heerenveen in zijn uppie naar een hoger niveau te tillen ( natuurlijk heeft ie dat ook zat niet gedaan en was ie onzichtbaar )

Natuurlijk is Siem ex aanvoerder enz enz. Wil je een speler die met een zak ijs op zijn been zijn team vanaf de bank/tribune kan aanmoedigen? Die gast is 60% van het seizoen geblesseerd.
Wauw, van 8e plek Eredivisie naar 7e of 6e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, luister eens. Gaan we nu glashard melden dat we Sanchez voorspeld hadden? :)

Dat was ook gewoon een colombiaan die 80% niet kent, en 20% zegt dat het een hele goede is omdat ze er een youtube compilatie van hebben gezien.

Mijn punt is dat je niet weet of een gescout talent ook altijd voor 42 miljoen weg gekocht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Neuh, Sanchez was een gelukje. Maar die had natuurlijk al wel wat tekenen laten zien. Oa die zuid amerikaanse CL/EL gewonnen en in het Colombiaanse elftal dragend zijn.

Dolberg speelt al een tijd als een natte krant, leuk die potentie, maar als het er niet uitkomt heb je er zo bar weinig aan ( Remember Andersen/Boilesen? ). Als dan een club 50 mil wil geven voor m dan doe je er een strik omheen en breng je m naar Rotterdam Airport.

Snap uberhaupt die blije Ajax gezichten met die Siem niet zo. Vorig jaar toen ie naar PSV ging lachten de Ajacieden zich kapot want die gast was niet goed genoeg meer. En nu wringen ze zich in allerlei bochten om maar te benadrukken hoe goed ie nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:09
Mooi bod hoor voor Dolberg. Even rekken tot vrijdag en dan snel verkopen voor die prijs. Vervolgens Vincent Jansen bevrijden uit Londen. Uitstekende spits voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:55
Siem de Jong is mits fit een aanwinst Ajax. Sterk, doelgericht en ervaren. Zelfs bij PSV is hij vorig jaar belangrijk geweest in die paar minuten dat hij speelde. Ik herinner me nog een pijnlijk doelpunt in de Arena.

Geen spectaculaire speler, wel effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dat "mits fit" is nou net het probleem bij Siem de Jong :+

Die Vincent Janssen kopen zou nou wel echt een goede zet zijn van Ajax. Een aanval met Janssen en Huntelaar is ziek.

[ Voor 50% gewijzigd door LZ86 op 23-08-2017 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:55
Prestatiecontract geven. Moet je zien hoe fit ie is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want Janssen kost 20 miljoen, en geld is geen probleem, maar uitgeven is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:41:
Die Vincent Janssen kopen zou nou wel echt een goede zet zijn van Ajax. Een aanval met Janssen en Huntelaar is ziek.
Janssen heb ik juist op het oog mocht Jorgensen nog verkassen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jansen gaat geen gezichtsverlies lijden door na een enkel seizoen al weer een stap terug te zetten naar de Eredivisie. Nog even afgezien van de vraag of er eredivisie-clubs zijn die zijn salaris kunnen betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 23-08-2017 09:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hooguit verhuur, maar daar schiet je ook niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En let op dat Kane na dit seizoen weg gaat, als er geen prijzen gewonnen worden.

En Janssen zal ook wel genoeg balletjes van Eriksen krijgen, dus die komt er dan wel. Jammer voor hem is dat ze willen dat ie er meteen stond, en dat deed Janssen niet direct. Het is lastig kansen krijgen in een league waar het zo dicht op elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Spurs wilde Morata halen, dat geeft wel aan hoeveel vertrouwen ze hebben in Janssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Hij hoeft ook niet 100% van de wedstrijden te spelen, hij zal de jeugdige middenvelders beter kunnen maken en lekker concurreren/rouleren.
Precies wat Larsson ook gaat doen toch ;)

En trouwens er waren meer Ajacieden die juist het stom vonden dat Ajax Siem niet had binnen gehaald toen hij naar PSV ging, niet andersom.

Even terug in de tijd 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 23-08-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op de bbc sport website toen zo'n vergelijking geweest, wie heeft de beste spits gekocht.
Lukaku, Morata en Lacazette. - Nu wil ik niet vooruit lopen op de feiten, maar Ik denk dat Spurs er goed aan heeft gedaan Morata niet te halen (buiten het feit of hij zelf wel wilde).

Had Chelsea dat geld neergelegd voor diegene die Benzema of Morata zo goed voorzagen van goede ballen om er in te schieten, dan had ik meer vertrouwen in hoe het er nu voor staat bij Chelsea.

Niet dat Janssen ook maar enigzins in de buurt komt van Morata. Maar ik wil maar zeggen dat Morata dan ook leuke ballen krijgt van Alli en Eriksen. Het is maar wie ze de spotlight gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 02-10 23:15
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:38:
Neuh, Sanchez was een gelukje. Maar die had natuurlijk al wel wat tekenen laten zien. Oa die zuid amerikaanse CL/EL gewonnen en in het Colombiaanse elftal dragend zijn.
Dragende in het nationale elftal? Weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 08:07
Deadsy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Nee, want dat was hij destijds ook niet. Speelde niet eens in de basis bij Colombia. Dragend is hij nu ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:55:
En let op dat Kane na dit seizoen weg gaat, als er geen prijzen gewonnen worden.

En Janssen zal ook wel genoeg balletjes van Eriksen krijgen, dus die komt er dan wel. Jammer voor hem is dat ze willen dat ie er meteen stond, en dat deed Janssen niet direct. Het is lastig kansen krijgen in een league waar het zo dicht op elkaar zit.
Kane gaat dan ook voor een wereldbedrag weg, en daar gaan ze dan geen nieuwe tweede spits voor halen. Dat blijft Janssen en er komt een aankoop voor terug.

Ze wilden juist helemaal niet dat hij er direct stond, hij kreeg juist de tijd om zich aan te passen. Maar door de blessure van Kane moest hij ineens in de basis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Dragend in het voornaamste jeugdelftal. Waar ook die Orejuela speelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:24:
[...]
Ze wilden juist helemaal niet dat hij er direct stond, hij kreeg juist de tijd om zich aan te passen. Maar door de blessure van Kane moest hij ineens in de basis staan.
En dan word ie neergehaald omdat ie maar 2 vrije trappen raak schiet. Hij moest er meer staan dan dat ie deed, en van gekkigheid hebben ze ook wat met de bezetting gespeeld omdat Janssen geen Kane vorm had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
*penalties. :)
En terecht ook wel, hij kwam gewoon tekort voor Tottenham op dat moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Als ik Ajax was, verkocht ik Dolberg.
Hij zit al tijden in een dip en wie zegt dat hij daar uit gaat komen? Pak dat geld.

Zie liever Dolberg vertrekken dan Sanchez en Tete maar ja het kwaad is al geschied.
Nog beter die 2 hampels van backs, de heren Veltman en Dijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 06:41:
[...]

Dat zou echt een paniekaankoop zijn gezien de recente opmerkingen over bijvoorbeeld Larsson. Want als die al niet goed genoeg is.

[...]

Nee, dit lijkt een hint op uitgaande transfers. Bah, was het maar september.
Zo las ik het in eerste instantie ook. Mag hopen dat dat niet het geval gaat blijken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Tjah, vorig jaar was Dolberg een held en nu lijkt er volgens dezelfde mensen geen bal meer van te kunnen. Terugslag is toch heel normaal voor zijn leeftijd? De vraag is of en hoe hij er uit komt, DAT bepaalt zijn toekomst. Dolberg lijkt erg stoicijns die niet onder de indruk raakte van alle aandacht en hopelijk idem voor alle kritiek dat hij nu over zich heen krijgt. Laten we wel wezen, hij is niet voor niets Talent van het Jaar van afgelopen seizoen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 08:07
Schijnbaar kijken mensen andere wedstrijden dan ik. Dolberg scoort niet, maar om nou te stellen dat hij in een dip zit? Ja, z'n laatste wedstrijd tegen Rosenborg was niet goed, maar toen was iedereen ver ondermaats.

Dolberg is in andere wedstrijden ontzettend balvast, kaatst goed en biedt zich goed aan. Houdt altijd wel een verdediger of twee bezig. Maar goed, geloof maar wat je wil geloven, speelt als een krant, zit in een dip en komt er nooit meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
Voor 50m mogen ze van mij toch serieus hard nadenken over het accepteren van het bod. Enige jammere is dat ze volgens mij een 20% doorverkoop clausule hebben met de vorige club van Dolberg, dus dan mag je alweer 10m afstaan.

Halen van Siem is prima, alleen waarom zo laat? Tis niet dat ie pas net beschikbaar is
Wanneer er echt €50,- miljoen zou zijn geboden op Dolberg lijkt het mij erg sterk dat Ajax daar geen gehoor aan zou geven. Is bepaald niet weinig toch? Voor dat geld kun je als Ajax zijnde weer een blik met jeugdspelers van andere clubs overnemen.

En eerst nu met een ervarener speler als Siem de Jong aan komen? Tsja, voorzag dat al voordat Ajax die voorronde voor de CL ging spelen. Heeft Overmars zelf ook wel toegegeven. Dat zij daarmee te traag zijn geweest in dat interview afgelopen zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nou, zo balvast is ie de laatste tijd niet. Niemand hier ontkent dat ie vorig seizoen echt enorm goed was. Echter sinds de winterstop zie je gewoon duidelijk dat ie minder speelt. Met de wedstrijd tegen Rosenborg als dieptepunt. Hem nu voor 50+ miljoen kunnen verkopen ondanks zijn vorm is ziek.
Snap niet dat Ajax het niet doet tbh. Dan geef je daarna maar 20 miljoen uit voor een Janssen, maar dan koop je in 1 klap het beste spitsenduo van de ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:19:
Nou, zo balvast is ie de laatste tijd niet. Niemand hier ontkent dat ie vorig seizoen echt enorm goed was. Echter sinds de winterstop zie je gewoon duidelijk dat ie minder speelt. Met de wedstrijd tegen Rosenborg als dieptepunt. Hem nu voor 50+ miljoen kunnen verkopen ondanks zijn vorm is ziek.
Snap niet dat Ajax het niet doet tbh. Dan geef je daarna maar 20 miljoen uit voor een Janssen, maar dan koop je in 1 klap het beste spitsenduo van de ED
Nou hij speelt niet slecht nee, is snel en speelt goed mee.
Maar een spits hoort meer te brengen dan dat, zeker als je ziet wat hij kan.
Nu heeft hij natuurlijk ook een minder team om zich heen staan maar vond hem de laatste wedstrijden van vorig seizoen ook al niet zo goed meer spelen, terwijl het team nog wel intact was.

En inderdaad met dat geld kan je een minimaal goede speler halen. Jansen weet ik niet, die heeft ook een vet salaris.
Kan je denk ik eerst beter die verdedigers vervangen, dat is de basis en daar plukken de overige linies dan ook hun profijt van.
Ik had, maar dat is inmiddels bekend, die Veltman en Dijks al een grote trap uit het stadion gegeven. Daar win je Europees geen wedstrijden mee, erger nog, je verliest ze.

Siem de Jong kan je er prima bij hebben
Toch nog steeds wel leep. Alleen niet als eerste spits.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 23-08-2017 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 08:53
Wat ik nogal krom vind is dat Ajax Sanchez laat gaan voor 45 miljoen en een bod van 50 miljoen op Dolberg afblaast. Persoonlijk vind ik Sanchez meer waard. Ik had dan ook liever gezien dat Dolberg ging en Sanchez bleef. Ookal ben ik wel fan van Dolberg hoor. Maar ik vind een superverdediger belangrijker dan een potientiele superspits.

Ik zou nu niet graag in Overmars' schoenen staan. Iedereen heeft wel kritiek op hem. Wel verkopen, niet verkopen.. Het is allemaal een hoop geld, maar wat heb je er aan? Misschien was het beter om Sanchez en Dolberg vast te houden en de lonen omhoog te gooien zodat het aantrekkelijk wordt voor toekomstige spelers.. Maarja, dan moet je nog wel geld om andere spelers te kunnen kopen.. Allemaal lastig...

[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 23-08-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeWn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:21:
Wat ik nogal krom vind is dat Ajax Sanchez laat gaan voor 45 miljoen en een bod van 50 miljoen op Dolberg afblaast. Persoonlijk vind ik Sanchez meer waard. Ik had dan ook liever gezien dat Dolberg ging en Sanchez bleef. Ookal ben ik wel fan van Dolberg hoor. Maar ik vind een superverdediger belangrijker dan een potientiele superspits.

Ik zou nu niet graag in Overmars' schoenen staan. Iedereen heeft wel kritiek op hem. Wel verkopen, niet verkopen.. Het is allemaal een hoop geld, maar wat heb je er aan? Misschien was het beter om Sanchez en Dolberg vast te houden en de lonen omhoog te gooien zodat het aantrekkelijk wordt voor toekomstige spelers.. Maarja, dan moet je nog wel geld om andere spelers te kunnen kopen.. Allemaal lastig...
Je kunt jeugdspelers halen die anders voor het grotere geld naar grote buitenlandse clubs gaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Ik heb liever ook dat Dolberg niet verkocht wordt, maar je weet het maar nooit met zoveel geld.

Als Ajax Dolberg toch verkoopt voor zoveel geld, dan lijkt Janssen een prima alternatief. Ik hoop ook dat Ajax dat gaat doen, maar het zal wel niet i.v.m. salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48

Koppensneller

winterrrrrr

En je kunt je vaste lasten verlagen (bijvoorbeeld door een groter aandeel in de Arena te nemen) en daardoor je salarissen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
Denk niet dat er snel nog zo'n bedrag voor Dolberg gaat komen. Heeft zich natuurlijk afgelopen jaar enorm in de kijker kunnen spelen in de Europa League. Met een beetje pech speelt Ajax alleen competitie, dan kan hij zich toch minder laten zien als 50-million-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koppensneller schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:26:
En je kunt je vaste lasten verlagen (bijvoorbeeld door een groter aandeel in de Arena te nemen) en daardoor je salarissen verhogen.
Daar zie ik het nut niet echt van in, net zo min als dat sommigen Ajax van de beurs denken te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bij een bod van 40/50mln voor Dolberg moet je hem gewoon verkopen vind ik. Want het is de vraag of je er ooit meer voor kunt krijgen.
Je hebt dan Huntelaar als vervanger en kunt dan of Cassiera of Sierhuis als backup gebruiken of iemand anders halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gunner schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:51:
Jansen gaat geen gezichtsverlies lijden door na een enkel seizoen al weer een stap terug te zetten naar de Eredivisie. Nog even afgezien van de vraag of er eredivisie-clubs zijn die zijn salaris kunnen betalen.
Wat doe jij hier? :o :P

* Outerspace vind Jansen helemaal niks voor Ajax. Veel te vroeg de overstap gemaakt van AZ naar de Spurs, had hem nog een jaar laten spelen en dan had je pas kunnen zien of het een one day fly was.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Koppensneller schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:26:
Ze zijn gelukkig ook bezig met beetje bij beetje aandelen in de Arena over te nemen. Maar als ze voor de sleutel spelers de cap verhogen zal dat met een paar ton max zijn.
Probleem is dat de zelfreflectie bij de spelers vaak ontbreekt en iedere jojo die 2 potjes leuk speelt denkt dat hij een sleutel speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Martinusz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:25:

Gelukkig ben jij mij voor, scheelt weer een aantal mensen citeren. ;)

Laat ik voorop stellen dat ik niet sta te juichen dat Siem de Jong terug komt. Zijn ervaring stel ik erg op prijs en ik vind het een sympathieke en hard werkende speler. Daarentegen is hij wel zeer blessuregevoelig en heeft hij bij PSV ook niet écht zijn stempel kunnen drukken. Het is niet de directe kwaliteitsimpuls waar ik op zit te wachten.

Los daarvan is de vergelijking met Larsson natuurlijk kul. Je hebt het over een zeer ervaren speler met goed mentaliteit. Je kunt hem op veel verschillende posities inzetten en hij is iemand die de kar zou kunnen trekken. Die spelers heeft Ajax nu niet.
Larsson is een talent wat mogelijk door kan groeien om een echte topper te worden. Hij kan best geschikt zijn voor Ajax, maar er lopen nu al veel van dat soort types rond en wat maakt hem dan heel veel beter dan anderen? Dan hebben we het nog niet eens over zijn mentaliteit waar nog wel aan geschroefd mag worden.
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:38:
Snap uberhaupt die blije Ajax gezichten met die Siem niet zo. Vorig jaar toen ie naar PSV ging lachten de Ajacieden zich kapot want die gast was niet goed genoeg meer. En nu wringen ze zich in allerlei bochten om maar te benadrukken hoe goed ie nog is.
Mwoah, of je hebt selectief gelezen of je baseert je mening puur op de supporters waar de rest van de supporters zich meestal voor schamen. De meeste Ajacieden die ik serieus neem baalden juist dat hij naar PSV ging. Er was twijfel over de blessuregevoeligheid en of je hem als directe versterking kon zien, maar om nu te zeggen dat hij afgebrand werd en PSV uitgelachen? Dat heb ik niet mee gekregen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:01:
[...]

Gelukkig ben jij mij voor, scheelt weer een aantal mensen citeren. ;)

Laat ik voorop stellen dat ik niet sta te juichen dat Siem de Jong terug komt. Zijn ervaring stel ik erg op prijs en ik vind het een sympathieke en hard werkende speler. Daarentegen is hij wel zeer blessuregevoelig en heeft hij bij PSV ook niet écht zijn stempel kunnen drukken. Het is niet de directe kwaliteitsimpuls waar ik op zit te wachten.
Hij was inderdaad niet dragend bij PSV maar ik vond hem de laatste maanden wel een van de belangrijkere spelers bij PSV en heeft toch wel een bijdrage gehad in de punten.
Vond hem beter dan Luuk.

Het probleem is gewoon dat Ajax ervaring wil maar dat dit qua transfer soms en/of salaris gewoon niet te doen is tenzij de speler minder salaris accepteert. En dit lukt alleen bij spelers op een dood spoor die het er voor over hebben om weer te kunnen spelen (zeer zelden) of oud spelers.

Dus ik vind de komst van Siem wel goed. Geen topper maar wel ervaring en iemand die continu blijft gaan. Dat hij blessure gevoelig is zie ik een beetje als pluspunt want dan komt de jeugd ook aan spelen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Melvin Platje is atm beter dan Luuk, dus dat is niet zo moeilijk :+

Ik moet t eerst even zien. Vraag me echt af wat ie voor meerwaarde gaat hebben. Ik hoop maar dat t wat wordt. Seizoen moet wel voor iedereen leuk blijven
Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.