Toen waren bijvoorbeeld Guardado en Pröpper nog PSV'er, maar de samenstelling van de selectie telt niet?
En vorig jaar liep het op zich heel redelijk, het spel was dodelijk saai maar de resultaten waren helemaal niet slecht. Ik blijf het komisch vinden dat het beeld bestaat dat PSV vorig seizoen zo slecht was, terwijl ze slechts 6 en 5 punten minder hadden dan resp. Feyenoord en Ajax en 14 (!) punten meer dan Utrecht (de nummer 4). Samen met Ajax had PSV de minst gepasseerde verdediging. Het grote probleem vorig seizoen was het aantal doelpunten voor, maar dat kwam niet door het aantal gecreëerde kansen. PSV creëerde net zoveel kansen als Feyenoord en Ajax, maar presteerde erg slecht in de efficiëntie daarvan. Niet voor niets kreeg PSV het voor elkaar om maar liefst 10 keer gelijk te spelen, net zoveel als Feyenoord en Ajax samen.
Oftewel, PSV speelde vorig seizoen zaadloos voetbal maar kon desondanks voornamelijk prima statistieken overleggen en eindigde maar kort achter Feyenoord en PSV. Als dat gebeurt na een jaar waarin "het niet liep", hoe goed is PSV dan wel niet in een jaar waarin het wel loopt?
Bij al die praktijktrainers zoals Gio en Cocu mis ik dat beetje extra vernuft en visie wat iemand als Ten Hag wel heeft.
En dat vernuft bestaat uit?
Maar hij maakt zijn team wel beter dan teams met een vergelijkbare begroting.
Grotendeels wel ja, al maakt Utrecht in tegenstelling tot vergelijkbare teams jaarlijks verlies. Dus ze doen meer dan hun begroting toestaat.
Wat een onzin.
Bruma, Depay, Wijnaldum, Arias, Pröpper om er een paar te noemen.
Het team geen stijgende maar juist een dalende lijn heeft ingezet?
PSV heeft 2 jaar achtereen meer dan 80 punten behaald en 2 seizoenen geleden overwinterde PSV in de CL. Dit seizoen mag Cocu het weer bewijzen, maar 1 minder seizoen is nog geen dalende lijn natuurlijk.
Dat hij het inpassen van jeugdspelers vergelijkt met een houden van een speeltuin, zelfs al staat er niks meer op het spel?
Ten eerste klopt je invulling van die uitspraak niet en ten tweede, hoezo maakt die opmerking hem een matige coach? Pas als je constant jeugdspelers laat spelen ben je een goede coach?
En spelers als Zoet, Locadia, Depay, Bergwijn, Brenet, Hendrix, Lammers en Paal tellen niet?
Hij vorig seizoen slechts één speelwijze hanteerde en geen antwoord had op het matige spel?
Hij hanteerde 2 speelwijzen en zo matig was het spel niet, zoals ik hierboven aangeef.
En nogmaals, 1 minder seizoen maakt iemand meteen een matige coach?
Hij steeds slecht presterende spelers laat staan?
Ik denk dat Cocu inderdaad graag de slechtste spelers opstelt
Cocu maakt fouten en hij is iemand die spelers heel veel vertrouwen geeft, soms te veel, maar als supporter kun je natuurlijk niet fatsoenlijk oordelen over het opstellen van spelers. Dan moet je weten wat er gebeurt bij de trainingen, dan moet je weten wat er gebeurt in de kleedkamer, dan moet je weten hoe de spelers in de groep liggen, dan moet je weten wat de mening is van de bepalende spelers, dan moet je weten welke invloed spelers hebben op de tactiek en speelwijze, om maar wat zaken te noemen.
En zo kun je nog wel even doorgaan. Cocu is een zeer matige en beperkte trainer waarmee je in Nederland wel enig succes mee kan boeken af en toe, maar niks groots mee opbouwt en kwalitatief beter van wordt.
De seizoenen 2014/215 en 2015/2016 tonen je ongelijk aan.
Ten Hag heeft aangetoond met minder materiaal mooier en beter voetbal op de mat te leggen als Cocu.
De termen beter en met name mooier zijn dermate subjectief dat ze op zijn minst betwistbaar zijn, ik ben het op vorig seizoen na ook niet met je eens.
Maar Cocu heeft aangetoond prijzen te kunnen winnen met PSV, Ten Hag niet. Ten Hag heeft überhaupt nog niet in de top gewerkt en dus ook nog zeker niet aangetoond daarvoor goed genoeg te zijn.
Dit gezegd hebbende, Ten Hag lijkt mij een prima opvolger van Cocu. Ooit, waarbij ik erg benieuwd ben naar het verloop van dit seizoen.