[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.562 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Fleximex schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:18:
[...]

Iedereen :(

Voortaan alleen maar een videoscheids :+
nee dat is niet leuk.

Onze bakker, de supermarktmanager en Edje "chaos gegarandeerd" Jansen mogen blijven :+

[ Voor 3% gewijzigd door schwarzenegger op 20-08-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:22
Die Paal mag van mij wel blijven staan. Speelt prima. PSV wil een linksback halen, maar dat is van mij niet nodig. Schuif maar een jeugdspeler door als tweede linksback achter Paal.

Edit: en 1-4. Dat mis ik wel vaak bij PSV. Doorpakken na een voorsprong. Sinds de 1-2 geen een keer meer in de problemen geweest en door naar 1-4. Fijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 20-08-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Paal is toch al een doorgeschoven jeugdspeler? Lijkt me dat je daar nog wel een ervaren speler achter wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
toolkist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:35:
Paal is toch al een doorgeschoven jeugdspeler? Lijkt me dat je daar nog wel een ervaren speler achter wil hebben
Hoeft toch niet. Doe liever maar een centrale verdediger. Luckassen, Isimat en Schwaab zijn allen een beetje meh. Maar naast een goede centrale verdediger (Moreno) zijn ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:35:
Een ervaren speler zal proberen hem uit de basis te spelen.
Zou het gewoon hierbij laten. Ze spelen geen Europees en ik zie ze geen kampioen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Een ervaren speler zal proberen hem uit de basis te spelen.
Dat is toch ook precies de bedoeling? En als het goed is doet hij dan weer zn best om dat te voorkomen door zelf beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Dat is toch ook precies de bedoeling? En als het goed is doet hij dan weer zn best om dat te voorkomen door zelf beter te worden.
Een jonge speler zal wel eens fouten maken. Als er dan direct een ervaren speler is die zijn basis plek overneemt dan is de kans groot dat deze ervaren speler in de basis blijft. Vooral bij iemand als Cocu.

Als je geen ervaren back up haalt dan zal de jonge speler ook de kans krijgen.
Als het een fout op fout word dan zijn er andere mogelijkheden om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:48
toolkist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Dat is toch ook precies de bedoeling?
Als je echt het vertrouwen in hem hebt dus niet.

Ajax had destijds ook belangstelling voor Ronaldo. Moet je je voorstellen wat er met Kluivert was gebeurd als ze die hadden kunnen halen.

Bij PSV vraag ik me overigens af: waarom heeft Cocu deze opstelling niet gewoon eerder geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Bij PSV vraag ik me overigens af: waarom heeft Cocu deze opstelling niet gewoon eerder geprobeerd?
Omdat het geen speeltuin is.
Nu zijn spelers weg en heeft hij niet veel opties.

[ Voor 24% gewijzigd door Deadsy op 20-08-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:19:
[...]

Omdat het geen speeltuin is.
Nu zijn spelers weg en heeft hij niet veel opties.
Het oogt nu beter. Dat had hij wellicht eerder kunnen bedenken? Ik heb het idee dat alles wat Cocu doet op toeval is gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:23:
[...]

Het oogt nu beter. Dat had hij wellicht eerder kunnen bedenken? Ik heb het idee dat alles wat Cocu doet op toeval is gebaseerd
Toeval en doordat de spelers verkocht zijn en hij de posities moet invullen. Denk dat wij niet de enige mensen zijn die het een matige trainer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:16:
Een jonge speler zal wel eens fouten maken. Als er dan direct een ervaren speler is die zijn basis plek overneemt dan is de kans groot dat deze ervaren speler in de basis blijft. Vooral bij iemand als Cocu.

Als je geen ervaren back up haalt dan zal de jonge speler ook de kans krijgen.
Als het een fout op fout word dan zijn er andere mogelijkheden om hem te vervangen.
Als je een speler bij een enkele fout er direct naast zeg ben je gewoon een slechte trainer. Iedere speler heeft concurrentie nodig, dan ga je beter presteren. Dat hoeft niet per se een ervaren zwaargewicht te zijn, maar een broekje wat het bij lange na niet haalt is ook niet echt een bedreiging.
D-e-n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:23:
Het was dan ook wel tegen een NAC wat continu stond te kijken wat PSV aan het doen was. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 20-08-2017 19:48 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:46:
[...]

Als je een speler bij een enkele fout er direct naast zeg ben je gewoon een slechte trainer. Iedere speler heeft concurrentie nodig, dan ga je beter presteren. Dat hoeft niet per se een ervaren zwaargewicht te zijn, maar een broekje wat het bij lange na niet haalt is ook niet echt een bedreiging.
Wat ik zeg bedoel ik specifiek voor dit PSV. Ik denk dat het voor PSV beter is om er geen ervaren speler bij te halen voor de bank. Omdat ik geen vertrouwen heb in Cocu en ik denk dat als ze een ervaren speler erbij halen deze bij Cocu direct in de basis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:48:
Wat ik zeg bedoel ik specifiek voor dit PSV. Ik denk dat het voor PSV beter is om er geen ervaren speler bij te halen voor de bank. Omdat ik geen vertrouwen heb in Cocu en ik denk dat als ze een ervaren speler erbij halen deze bij Cocu direct in de basis komt.
Dus feitelijk mijn eerste zin? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als je echt het vertrouwen in hem hebt dus niet.

Ajax had destijds ook belangstelling voor Ronaldo. Moet je je voorstellen wat er met Kluivert was gebeurd als ze die hadden kunnen halen.

Ik heb ook vertrouwen in De Ligt. Toch hoop ik dat er nog een goede CV gehaald wordt. Idem voor Kluivert, vd Beek, Dolberg (daar hebben we KJH gelukkig al voor, het nut werd vandaag meteen getoond). Als ploeg met kampioenschaps aspiraties, en dat is PSV terecht ook nog steeds, red je het niet met 11 goede spelers. Dan kun je het risico niet lopen dat je, als het ff tegenzit, met een jeugdspeler tegen Ajax of Feyenoord mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Iemand het tenenkrommende interview met Ziyech gezien van die dame van Fox? Emancipatie doen ze maar lekker buiten het voetbal ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02
Was MotM. Alsof Viergever veel had te doen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Ik heb ook vertrouwen in De Ligt. Toch hoop ik dat er nog een goede CV gehaald wordt. Idem voor Kluivert, vd Beek, Dolberg (daar hebben we KJH gelukkig al voor, het nut werd vandaag meteen getoond). Als ploeg met kampioenschaps aspiraties, en dat is PSV terecht ook nog steeds, red je het niet met 11 goede spelers. Dan kun je het risico niet lopen dat je, als het ff tegenzit, met een jeugdspeler tegen Ajax of Feyenoord mag spelen.
In principe moeten er bij Ajax sowieso wat goede spelers bij om naast de concurrentie ook het niveau op de trainingen omhoog te krijgen. Daar klaagt Keizer ook over. Hij is wel tevreden met zijn basis en de jongens die tegen de basis aanzitten, maar de spelers die vertrokken zijn verhoogden significant het niveau van de trainingen en dat los je niet op met jeugdspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:21:
Iemand het tenenkrommende interview met Ziyech gezien van die dame van Fox? Emancipatie doen ze maar lekker buiten het voetbal ;)
Ze mag ook alleen meedoen door d'r looks, niet omdat ze zoveel nuttigs te vertellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Het ging sowieso nergens over, naast de eerste opmerking over z'n positieve spel werd vooral het vergelijk met Rosenburg gemaakt en nabeschouwd, de wedstrijd die ze bij FOX niet hadden en dus nu nog maar even gingen bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ajax schijnt belangstelling te hebben voor Ayoub.

Ik hoop niet dat het waar is. Ik ben niet zo'n fan van Ayoub helaas. Vind hem ook totaal niet bij Ajax passen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hotymoty schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:31:

Ik hoop niet dat het waar is. Ik ben niet zo'n fan van Ayoub helaas. Vind hem ook totaal niet bij Ajax passen om eerlijk te zijn.
Wat zou er niet passen? Ik geloof daar niet zo in. Er zijn geen "Ajax" of "Feyenoord" voetballers, alleen goede en slechte. Beide clubs zijn volgens mij veel spelers misgelopen omdat ze dachten dat het niet zou passen.

Hij voegt iets toe wat Ajax niet heeft. Als Feyenoorder heb ik liever dat hij volgend jaar richting Rotterdam trekt.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 21-08-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:31:

Dat gun ik de supporters van Utrecht niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ayoub ligt aan de ketting volgens ten Hag. Zeker nu Ajax stinkend rijk is laat Utrecht die echt niet zomaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:02:
Ayoub ligt aan de ketting volgens ten Hag. Zeker nu Ajax stinkend rijk is laat Utrecht die echt niet zomaar gaan.
Voor een speler die en zelf graag wil en nog maar een jaar onder contract ligt kan Ten Hag hoog en laag springen, maar een hoofdprijs krijgen ze er niet voor en tegenhouden gaat ze ook niet lukken. Ayoub heeft zelf al openlijk aangegeven Ajax als een goede stap te zien en zonder concrete concurrentie en het afketsen van een transfer naar Bursaspor hoeft Ajax echt geen astronomisch bedrag neer te tellen. Ik schat in dat een bedrag tussen 4 en 6 miljoen voldoende zal zijn :)

Ayoub is wel het type speler wat Ajax mist in deze selectie. Een bijtertje, een vechter.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:02:
Hoezo 'nu', Ajax heeft al een paar jaar ontzettend veel geld. In 5 jaar tijd haalde Overmars 252 miljoen binnen, waarvan 76 miljoen weer is uitgegeven aan nieuwe spelers. -> https://nos.nl/artikel/21...r-252-miljoen-binnen.html

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Han schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:27:
Ayoub is wel het type speler wat Ajax mist in deze selectie. Een bijtertje, een vechter.
Ayoub is een goede speler, maar hij is wel weer een jonge kleine technische middenvelder. Daar heeft Ajax er juist al heel veel van. Ajax mist in mijn beleving juist fysieke en mentale kracht, naast leiderschap en ervaring. Ayoub heeft misschien een iets ander karakter als de andere spelers maar is verder meer van hetzelfde. Ik denk dat Ajax veel meer aan Ambrabat had gehad. Bovendien hadden ze Ayoub 3 maanden geleden ook al op kunnen pikken dus riekt het weer naar een paniekaankoop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Mwoh, ik denk dat vanwege de recente verliezen en verkopen ongeveer alles nu wel als paniekaankoop gezien zal worden.

Ik ben het met je eens dat dit Ajax te vaak overkomt, maar Ayoub halen is imho niet echt een paniekaankoop. Gewoon prima spelertje, alleen kan je je afvragen voor welke posities je m haalt. Voor de nr 6 zal t niet zijn, daar heeft ie een hekel aan, en voor de andere 2 middenveld posities heb je al betere spelers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:23:
Voor de nr 6 zal t niet zijn, daar heeft ie een hekel aan
Stond hij daar zondag ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Bij Utrecht speelt hij daar ook, maar het heeft niet zijn eigen voorkeur.
Een transfer naar Ajax zal hij er niet op laten afketsen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Opvallend hoe vaak de Nederlandse scheidsrechters de afgelopen 2 weekenden vergaten een rode kaart te geven...Berghuis, Van der Heijden, Vloet en nog iemand (ben even kwijt wie, het betrof in ieder geval een sliding van achteren zonder intentie de bal te spelen) dit weekend en vorige week ontsnapten Vejinovic en De Ligt. Daarentegen zijn er al enkele penalties gegeven voor zo goed als niets en lijkt de willekeur dus weer volop aanwezig, lekker begin van het seizoen voor de arbiters ;w
Omdat Cocu normaal nooit 4-3-3 met de punt naar voren speelt op het middenveld.
Na de verkoop van Guardado en Pröpper en de wanprestaties tegen Osijek (en in zijn achterhoofd ongetwijfeld de vaak veel te saaie wedstrijden van vorig seizoen) bleek echter dat de huidige spelersgroep heel veel moeite heeft met de gebruikelijke tactiek van Cocu, dus is hij overgestapt naar een 4-3-3 met de punt naar voren. Met tot nu toe prima resultaten en leuke wedstrijden tot gevolg d:)b

Nu alleen nog zorgen dat de tegenstander wat minder kansen krijgt O-)
Deadsy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:25:
Denk dat wij niet de enige mensen zijn die het een matige trainer vinden.
Waarom zou Cocu een matige trainer zijn?
P.O. Box schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:32: Daar klaagt Keizer ook over. Hij is wel tevreden met zijn basis en de jongens die tegen de basis aanzitten, maar de spelers die vertrokken zijn verhoogden significant het niveau van de trainingen en dat los je niet op met jeugdspelers.
Ik dacht dat bij Ajax de jeugdspelers altijd en overal de oplossing zijn? ;)
Een probleem bij Ajax de afgelopen jaren was dat de aangetrokken ervaren spelers vaak juist bij de mindere spelers hoorden, dus dat zal beter moeten.
Leon Zwiers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:23:
Mwoh, ik denk dat vanwege de recente verliezen en verkopen ongeveer alles nu wel als paniekaankoop gezien zal worden.
En terecht, aangezien Ajax de selectie al lang rond had kunnen/moeten hebben.
Gewoon prima spelertje, alleen kan je je afvragen voor welke posities je m haalt. Voor de nr 6 zal t niet zijn, daar heeft ie een hekel aan, en voor de andere 2 middenveld posities heb je al betere spelers staan.
Ayoub is inderdaad een prima speler, al is het altijd afwachten of hij de stap hoger aankan.
Maar ik vraag me ook af waar hij zou moeten gaan spelen, helemaal omdat hij bij Utrecht natuurlijk gewend is aan een 4 mans middenveld. En bij zijn eventuele komst zal een jeugdspeler (De Jong?) veel minder speeltijd gaan krijgen, daar zal die speler ook niet vrolijk van worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Baseman77 op 21-08-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:43:
Omdat Cocu normaal nooit 4-3-3 met de punt naar voren speelt op het middenveld.
Na de verkoop van Guardado en Pröpper en de wanprestaties tegen Osijek (en in zijn achterhoofd ongetwijfeld de vaak veel te saaie wedstrijden van vorig seizoen) bleek echter dat de huidige spelersgroep heel veel moeite heeft met de gebruikelijke tactiek van Cocu, dus is hij overgestapt naar een 4-3-3 met de punt naar voren.
[...]
Daarom dus. Een trainer moet zijn spelersgroep kunnen inschatten en als het niet loopt moet hij toch gewoon gelijk aan andere opties denken. Ik vind dat we wat dat betreft in Nederland het trainersvak veel te weinig serieus nemen, alsof het maar simpel elf mannetjes opstellen is. Je ziet aan Utrecht dat het loont: een trainer die wat verder nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:41:
Bij Utrecht speelt hij daar ook, maar het heeft niet zijn eigen voorkeur.
Een transfer naar Ajax zal hij er niet op laten afketsen lijkt me.
Ik hoop het wel, want vind hem absoluut niet van het niveau wat we nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:58:
Een trainer moet zijn spelersgroep kunnen inschatten en als het niet loopt moet hij toch gewoon gelijk aan andere opties denken.
Huh? Waarom vind je dan Cocu een matige coach terwijl hij juist precies dit heeft gedaan?
Het liep totaal niet bij PSV, dus paste hij de tactiek aan. Met positief resultaat.

En Cocu is 2 x landskampioen geworden en overwinterde in de CL door simpel 11 mannetjes op te stellen?
Je ziet aan Utrecht dat het loont: een trainer die wat verder nadenkt.
Want Ten Hag heeft zoveel prijzen gewonnen met Utrecht?
Ten Hag is een uitstekende trainer en Utrecht is duidelijk beter geworden onder hem, maar zijn 4-4-2 is vooral in Nederland onderscheidend. In het buitenland zijn ze veel bekender met deze tactiek.

Daarbij heeft Utrecht onder Ten Hag pas 1 keer gewonnen van PSV >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Ik hoop het wel, want vind hem absoluut niet van het niveau wat we nodig hebben.
Ik vraag me af wat dat niveau moet zijn dan. Want spelers die beter zijn wat er dan er in de Nederlandse competitie rondloopt komen doorgaans niet snel naar Nederland. Bij een speler als Sanchez heb je ook echt een beetje mazzel nodig. Ik las gisteren dat Overmars had gezegd dat Larsson niet het vereiste niveau had voor Ajax maar dan vraag ik me af hoe realistisch ze bij Ajax denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
Ik las gisteren dat Overmars had gezegd dat Larsson niet het vereiste niveau had voor Ajax maar dan vraag ik me af hoe realistisch ze bij Ajax denken.
In dit geval realistisch vind ik.
Larsson is een prima speler als hij een goede dag heeft, alleen heeft hij niet zoveel van die goede dagen. Een speler die in de subtop te weinig positieve uitschieters heeft en nog zo wisselvallig presteert heeft weinig te zoeken bij een topclub.
Daarbij komen er nogal wat negatieve verhalen naar buiten over zijn gedrag en persoonlijkheid, dus ook op dat gebied lijkt hij niet geschikt voor de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
Huh? Waarom vind je dan Cocu een matige coach terwijl hij juist precies dit heeft gedaan?
Het liep totaal niet bij PSV, dus paste hij de tactiek aan. Met positief resultaat.
Vorig jaar liep het ook al niet. En toen is hij bijvoorbeeld nooit op het idee gekomen om Pereiro achter de spits te zetten.

Bij al die praktijktrainers zoals Gio en Cocu mis ik dat beetje extra vernuft en visie wat iemand als Ten Hag wel heeft.
Want Ten Hag heeft zoveel prijzen gewonnen met Utrecht?
Met Utrecht kun je geen kampioen worden. De top drie heeft gewoon een grotere zak geld. Maar hij maakt zijn team wel beter dan teams met een vergelijkbare begroting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Ik vraag me af wat dat niveau moet zijn dan. Want spelers die beter zijn wat er dan er in de Nederlandse competitie rondloopt komen doorgaans niet snel naar Nederland. Bij een speler als Sanchez heb je ook echt een beetje mazzel nodig. Ik las gisteren dat Overmars had gezegd dat Larsson niet het vereiste niveau had voor Ajax maar dan vraag ik me af hoe realistisch ze bij Ajax denken.
Als je in Europa iets wil bereiken, zal dat niet heel snel lukken met spelers die al jaren bij de eredivisie middenmoot spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:43:
Misschien omdat er nog geen één speler echt beter is geworden onder Cocu? Het team geen stijgende maar juist een dalende lijn heeft ingezet? Dat hij het inpassen van jeugdspelers vergelijkt met een houden van een speeltuin, zelfs al staat er niks meer op het spel? Hij vorig seizoen slechts één speelwijze hanteerde en geen antwoord had op het matige spel? Hij steeds slecht presterende spelers laat staan?

En zo kun je nog wel even doorgaan. Cocu is een zeer matige en beperkte trainer waarmee je in Nederland wel enig succes mee kan boeken af en toe, maar niks groots mee opbouwt en kwalitatief beter van wordt. Maar goed, dat is slechts mijn mening :)
D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:18:
Met Utrecht kun je geen kampioen worden. De top drie heeft gewoon een grotere zak geld. Maar hij maakt zijn team wel beter dan teams met een vergelijkbare begroting.
Precies dat... en daarmee voortbordurend op het bovenste; ik zou als PSV een trainer als ten Hag al voor masseren voor een functie als hoofdtrainer in plaats van Cocu. Ten Hag heeft aangetoond met minder materiaal mooier en beter voetbal op de mat te leggen als Cocu. Ten Hag weet het beste uit spelers te halen en deze in hun kracht te zetten. Aan zo'n iemand heeft PSV echt behoefte (Ajax overigens ook).

[ Voor 29% gewijzigd door Han op 21-08-2017 09:38 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

toolkist schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Als je in Europa iets wil bereiken, zal dat niet heel snel lukken met spelers die al jaren bij de eredivisie middenmoot spelen.
maar die middenmoot is toch juist waar Ajax (en elke andere nederlandse topclub) primair uit moet vissen? Ik noem een Suarez, Ziyech, maar ook Schone, Viergever enz.

De uitblinkers uit de middenmoot zijn de spelers die je het best kent en die je waarschijnlijk ook voor de beste prijs kan krijgen.

Of wil je beweren dat je liever 15mil uitgeeft aan een tropische verrassing in de hoop dat het wat wordt?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

amahusu schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:38:
maar die middenmoot is toch juist waar Ajax (en elke andere nederlandse topclub) primair uit moet vissen? Ik noem een Suarez, Ziyech, maar ook Schone, Viergever enz.
Die vier spelers die je noemt moet je toch echt apart bekijken. Zo zijn Viergever en Schöne als aankoop voor de breedte gehaald en speelde Suarez slechts één seizoen bij een club in de middenmoot en was hij de uitzondering in de regel, precies zoals een Sanchez, een toevalstreffer. Over Ziyech wist je al van zijn kwaliteiten en speelde hij in zijn beginjaren bij Twente wat toen al de aansluiting had gevonden bij de top3.
De uitblinkers uit de middenmoot zijn de spelers die je het best kent en die je waarschijnlijk ook voor de beste prijs kan krijgen.
Maar die spelers die al enige tijd in de middenmoot speler zijn niet de directe versterkingen voor de basis waarmee je in Europa ver mee gaat komen. Dat is ook wat toolkist bedoeld, het woordje 'al jaren' is in deze cruciaal. Echte toppers spelen niet jaren lang bij een club in de middenmoot, die worden al na één seizoen weggekocht.
Of wil je beweren dat je liever 15mil uitgeeft aan een tropische verrassing in de hoop dat het wat wordt?
Het is en blijft een gok, maar wel een gok die een topclubs kan nemen. En wanneer je een 'tropische verrassing' kunt halen waar ook de Europese top in is geïnteresseerd, dan helemaal. Dan moet je alleen hopen dat zo'n speler de juiste makelaar heeft en een basisplaats belangrijker vindt dan een riant salaris waarvoor je jaren lang in het tweede of als huurspeler ergens speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

Ik snap waar je op doelt, maar het ging er mij om dat spelers zoals Ayoub en Larsson worden weggezet als "middelmaat uit de middenmoot". Terwijl ik juist denk dat deze spelers zeker wel iets aan je selectie kunnen toevoegen. Die ene incidentele topper daar zit natuurlijk elke club op te wachten, maar ik zou me niet daarop blindstaren.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
amahusu schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:55:
Ik snap waar je op doelt, maar het ging er mij om dat spelers zoals Ayoub en Larsson worden weggezet als "middelmaat uit de middenmoot". Terwijl ik juist denk dat deze spelers zeker wel iets aan je selectie kunnen toevoegen. Die ene incidentele topper daar zit natuurlijk elke club op te wachten, maar ik zou me niet daarop blindstaren.
Misschien is het ijdele hoop, maar ik hoop toch echt dat Ajax op zoek is naar spelers die de basis beter maken, of in ieder geval heel dicht tegen het niveau ervan zitten, en die het potentieel hebben om door ge groeien. Dan vis je dus inderdaad in een niet heel grote vijver. Maar wil je beter worden en Europees iets bereiken, dan moet je wel. Daarentegen, je kunt Ajax best goed verkopen aan die spelers. Wijs op de spelers die via Ajax naar de Europese (sub)top gegaan zijn, probeer die spelers desnoods te gebruiken om hun landgenoten te overtuigen om voor Ajax te kiezen. Zeker weten dat bv Suarez voor Ajax een goed woord wil doen.
Wat betreft financien, geef ze maar een gelimiteerde afkoopsom (30-40m). Geeft hen zekerheid dat ze weg kunnen als de grote clubs zich voor hen melden. Zodra dat soort bedragen geboden worden zijn ze toch wel weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Han schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Misschien omdat er nog geen één speler echt beter is geworden onder Cocu? Het team geen stijgende maar juist een dalende lijn heeft ingezet? Dat hij het inpassen van jeugdspelers vergelijkt met een houden van een speeltuin, zelfs al staat er niks meer op het spel? Hij vorig seizoen slechts één speelwijze hanteerde en geen antwoord had op het matige spel? Hij steeds slecht presterende spelers laat staan?

En zo kun je nog wel even doorgaan. Cocu is een zeer matige en beperkte trainer waarmee je in Nederland wel enig succes mee kan boeken af en toe, maar niks groots mee opbouwt en kwalitatief beter van wordt. Maar goed, dat is slechts mijn mening :)
[...]

Vorig jaar liep het ook al niet. En toen is hij bijvoorbeeld nooit op het idee gekomen om Pereiro achter de spits te zetten.
Ik vind dit van die moeilijke meningen. Jetro Willems, Santiago Arias, Memphis Depay, Jeffrey Bruma, Karim Rekik, Georginio Wijnaldum (ja zelfs hij, want dat was eerst een meevoetballer maar in zijn laatste seizoen een dragende speler) zijn allen beter geworden onder Cocu. De Jong was aan het verpieteren in Duitsland: 2 seizoenen top. Guardado bloeide eveneens 2 seizoenen op.

En dat enkele van hen in het buitenland het niet goed doen is dan juist het teken dat Cocu goed bezig was. Ik weet niet welke trainers die voetballers beter maken jullie het over hebben. Misschien Frank de Boer. Maar als je bijvoorbeeld Eriksen ziet. Die heeft zo gigantisch veel talent. Kan op 10 en op de flank uit te voeten. Elke trainer had hem "beter gemaakt".

Twee keer kampioen geworden.
Seizoen 2014/2015: een team opgebouwd dat prachtig counter voetbal speelde. Seizoen 2015/2016: een team dat meer infinitief nam en overwinterde in de CL.

"Ja maar hij had ook het spelersmateriaal om kampioen te worden"
Te makkelijk. Huub Stevens/Dwight Lodeweges, Fred Rutten, Dick Advocaat hadden het spelersmateriaal om kampioen te worden: geen kampioen.
Cocu wordt voor de leeuwen gegooid seizoen 2013/2014 met een super jong elftal (gemiddeld soms nog geen 21). Het loopt niet (er werd zelfs gesproken van degradatie), maar bij de winterstop verandert er iets en gaat het toch lopen. Is dat random of doet de trainer iets?

Vorig seizoen liep het niet, maar super slecht was het ook niet: 5 punten achter Ajax, 6 achter Feyenoord. Geen reden tot een grote crisis i.m.o. Wel onvrede omdat hij zijn aanvoerder Luuk de Jong zo lang liet staan en jeugd geen kans gaf. En laat of niet wissels toepassen. Slechte keuzes inderdaad.

Iedereen vroeg meteen om ontslag van Cocu, maar dat vind ik zou voetballerij achtig. Na Osjiek zei ik al dat we eerst maar eens de Eredivisie moeten afwachten. En voilà, 6 punten uit 2 wedstrijden.

Pereiro op de flank was een slechte keuze inderdaad. Maar naast Bergwijn was er niet echt een andere flankspeler. Nu zet hij Pereiro in het midden. Maar zo zie je tegen AZ dat je dan overlopen kan worden omdat je dat eigenlijk 4-2-4 speelt. Tegen NAC wisselt hij Pereiro en brengt De Jong waardoor de bal beter in de ploeg blijft. Gevolg: van 1-1 naar 1-4.
Tegen AZ thuis speelt Brenet dramatisch. Zet Paal er in de 32ste minuut nog er in.

Ik weet niet waarom Feyenoord en Ajax supporters hem zo graag weg willen als ie het zo slecht zou doen. Ik ben op dit moment gematigd tevreden en wacht het rustig af. Het is maar goed dat Brands en Gerbrands geen supporters zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Toen waren bijvoorbeeld Guardado en Pröpper nog PSV'er, maar de samenstelling van de selectie telt niet?
En vorig jaar liep het op zich heel redelijk, het spel was dodelijk saai maar de resultaten waren helemaal niet slecht. Ik blijf het komisch vinden dat het beeld bestaat dat PSV vorig seizoen zo slecht was, terwijl ze slechts 6 en 5 punten minder hadden dan resp. Feyenoord en Ajax en 14 (!) punten meer dan Utrecht (de nummer 4). Samen met Ajax had PSV de minst gepasseerde verdediging. Het grote probleem vorig seizoen was het aantal doelpunten voor, maar dat kwam niet door het aantal gecreëerde kansen. PSV creëerde net zoveel kansen als Feyenoord en Ajax, maar presteerde erg slecht in de efficiëntie daarvan. Niet voor niets kreeg PSV het voor elkaar om maar liefst 10 keer gelijk te spelen, net zoveel als Feyenoord en Ajax samen.

Oftewel, PSV speelde vorig seizoen zaadloos voetbal maar kon desondanks voornamelijk prima statistieken overleggen en eindigde maar kort achter Feyenoord en PSV. Als dat gebeurt na een jaar waarin "het niet liep", hoe goed is PSV dan wel niet in een jaar waarin het wel loopt?
Bij al die praktijktrainers zoals Gio en Cocu mis ik dat beetje extra vernuft en visie wat iemand als Ten Hag wel heeft.
En dat vernuft bestaat uit?
Maar hij maakt zijn team wel beter dan teams met een vergelijkbare begroting.
Grotendeels wel ja, al maakt Utrecht in tegenstelling tot vergelijkbare teams jaarlijks verlies. Dus ze doen meer dan hun begroting toestaat.
Han schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:35:
Misschien omdat er nog geen één speler echt beter is geworden onder Cocu?
Wat een onzin.
Bruma, Depay, Wijnaldum, Arias, Pröpper om er een paar te noemen.
Het team geen stijgende maar juist een dalende lijn heeft ingezet?
PSV heeft 2 jaar achtereen meer dan 80 punten behaald en 2 seizoenen geleden overwinterde PSV in de CL. Dit seizoen mag Cocu het weer bewijzen, maar 1 minder seizoen is nog geen dalende lijn natuurlijk.
Dat hij het inpassen van jeugdspelers vergelijkt met een houden van een speeltuin, zelfs al staat er niks meer op het spel?
Ten eerste klopt je invulling van die uitspraak niet en ten tweede, hoezo maakt die opmerking hem een matige coach? Pas als je constant jeugdspelers laat spelen ben je een goede coach?
En spelers als Zoet, Locadia, Depay, Bergwijn, Brenet, Hendrix, Lammers en Paal tellen niet?
Hij vorig seizoen slechts één speelwijze hanteerde en geen antwoord had op het matige spel?
Hij hanteerde 2 speelwijzen en zo matig was het spel niet, zoals ik hierboven aangeef.
En nogmaals, 1 minder seizoen maakt iemand meteen een matige coach?
Hij steeds slecht presterende spelers laat staan?
Ik denk dat Cocu inderdaad graag de slechtste spelers opstelt 8)7
Cocu maakt fouten en hij is iemand die spelers heel veel vertrouwen geeft, soms te veel, maar als supporter kun je natuurlijk niet fatsoenlijk oordelen over het opstellen van spelers. Dan moet je weten wat er gebeurt bij de trainingen, dan moet je weten wat er gebeurt in de kleedkamer, dan moet je weten hoe de spelers in de groep liggen, dan moet je weten wat de mening is van de bepalende spelers, dan moet je weten welke invloed spelers hebben op de tactiek en speelwijze, om maar wat zaken te noemen.
En zo kun je nog wel even doorgaan. Cocu is een zeer matige en beperkte trainer waarmee je in Nederland wel enig succes mee kan boeken af en toe, maar niks groots mee opbouwt en kwalitatief beter van wordt.
De seizoenen 2014/215 en 2015/2016 tonen je ongelijk aan.
Ten Hag heeft aangetoond met minder materiaal mooier en beter voetbal op de mat te leggen als Cocu.
De termen beter en met name mooier zijn dermate subjectief dat ze op zijn minst betwistbaar zijn, ik ben het op vorig seizoen na ook niet met je eens.
Maar Cocu heeft aangetoond prijzen te kunnen winnen met PSV, Ten Hag niet. Ten Hag heeft überhaupt nog niet in de top gewerkt en dus ook nog zeker niet aangetoond daarvoor goed genoeg te zijn.

Dit gezegd hebbende, Ten Hag lijkt mij een prima opvolger van Cocu. Ooit, waarbij ik erg benieuwd ben naar het verloop van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Baseman77 @Fleximex
Om misverstanden te voorkomen: ik heb sowieso bedenkingen over de huidige generatie Nederlandse trainers, inclusief Frank de Boer. In Nederland lijkt het allemaal wel wat maar eenmaal in Europa laten ze zich keer op keer aftroeven door hun buitenlandse tegenstander. De lijst met flaters tegen modale buitenlandse ploegen wordt elk jaar groter en groter. Dat het met strijd en een verdedigende tactiek tegen betere tegenstanders (Man. Utd, Man. City, Atletico etc...) vaak wel goed gaat toont in mijn ogen dat er iets goed mis is met de manier waarop we in Nederland aanvallen.

Het is geen toeval dat we voor een bondscoach uiteindelijk weer bij Advocaat uitkwamen. Op Koeman en v Gaal na was er kennelijk niemand geschikt.

ps.
De afgang van De Boer bij zijn eerste wedstrijd was natuurlijk ook weer zo typerend. Meneertje de Boer die het modale cluppie uit de PL wel even zal vertellen hoe het moet. Niet dus....

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 21-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:45:
Toen waren bijvoorbeeld Guardado en Pröpper nog PSV'er, maar de samenstelling van de selectie telt niet?
En vorig jaar liep het op zich heel redelijk, het spel was dodelijk saai maar de resultaten waren helemaal niet slecht. Ik blijf het komisch vinden dat het beeld bestaat dat PSV vorig seizoen zo slecht was, terwijl ze slechts 6 en 5 punten minder hadden dan resp. Feyenoord en Ajax en 14 (!) punten meer dan Utrecht (de nummer 4). Samen met Ajax had PSV de minst gepasseerde verdediging.
Dat is scorebord journalistiek. Ze waren in februari al uitgeschakeld op alle fronten, en dat was gezien het spelbeeld van voor de winterstop ergens nog knap laat. Dat Feyenoord op het einde nog wat punten morste en dat PSV dat zonder druk dat niet deed doet niets af aan het feit dat PSV vanaf februari op alle fronten was uitgeschakeld. Nog steeds is 6 punten verschil plus het bonuspunt van de doelpunten een fors gat.
Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:45:
Het grote probleem vorig seizoen was het aantal doelpunten voor, maar dat kwam niet door het aantal gecreëerde kansen. PSV creëerde net zoveel kansen als Feyenoord en Ajax, maar presteerde erg slecht in de efficiëntie daarvan. Niet voor niets kreeg PSV het voor elkaar om maar liefst 10 keer gelijk te spelen, net zoveel als Feyenoord en Ajax samen.

Oftewel, PSV speelde vorig seizoen zaadloos voetbal maar kon desondanks voornamelijk prima statistieken overleggen en eindigde maar kort achter Feyenoord en PSV. Als dat gebeurt na een jaar waarin "het niet liep", hoe goed is PSV dan wel niet in een jaar waarin het wel loopt?
PSV kon vorig seizoen gewoon alleen presteren op het moment dat het nergens meer om ging. Dat is geen kunst. Zodra er de mogelijkheid was om de concurrentie een klap te geven gaf PSV niet thuis.

Verder denk ik ook niet dat Cocu per se een slechte trainer is, maar met het materiaal van toen had er vorig seizoen wel meer in gezeten en het is best zorgwekkend dat veel spelers alleen maar slechter leken te worden. Als ik dan zojuist lees dat PSV simpelweg niet genoeg geld heeft om de derde linksback van HSV te kopen zou ik er toch niet gerust om zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 21-08-2017 11:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:58:
@Baseman77 @Fleximex
Om misverstanden te voorkomen: ik heb sowieso bedenkingen over de huidige generatie Nederlandse trainers, inclusief Frank de Boer. In Nederland lijkt het allemaal wel wat maar eenmaal in Europa laten ze zich keer op keer aftroeven door hun buitenlandse tegenstander. De lijst met flaters tegen modale buitenlandse ploegen wordt elk jaar groter en groter. Dat het met strijd en een verdedigende tactiek tegen betere tegenstanders (Man. Utd, Man. City, Atletico etc...) vaak wel goed gaat toont in mijn ogen dat er iets goed mis is met de manier waarop we in Nederland aanvallen.

Het is geen toeval dat we voor een bondscoach uiteindelijk weer bij Advocaat uitkwamen. Op Koeman en v Gaal na was er kennelijk niemand geschikt.

ps.
De afgang van De Boer bij zijn eerste wedstrijd was natuurlijk ook weer zo typerend. Meneertje de Boer die het modale cluppie uit de PL wel even zal vertellen hoe het moet. Niet dus....
Dus als de trainer niet Ten Hag, Van Gaal of Koeman heet ontslaan we hem na één minder seizoen :p

Als het dit seizoen nu ook minder is (hoewel met deze centrale verdedigers en zonder Guardado mogen er ook geen wonderen verwacht worden) dan zou ik een andere coach nemen.

Ik heb ook deze mening: Vorig seizoen liep het blijkbaar totaal niet en zat PSV zogenaamd op de rand van een crisis. Maar toch zo kort achter de Nr 1 en 2. Die twee dingen gaan niet samen.
En dat met een spits die slechts één goal meer scoorde dan een van de centrale verdedigers.

Cocu heeft geleerd van zijn fouten en we zien dit seizoen wel. Maar mij gaat het er om dat ontslag zo extreem meteen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Clasie mag/moet vertrekken bij Southampton. Ben er nog niet over uit wat ik ervan moet vinden als Ajax hem zou willen halen. Qua type speler precies wat we nodig hebben, maar op Kuijt na zo'n beetje DE feyenoorder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk ook niet dat hij zou willen. Hij slaapt waarschijnlijk nog steeds in zijn Feyenoord pyama :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Hoppa, 2 wedstrijden 2 winst. Al was het niet om aan te zien gisteren Excelsior - Feyenoord.
Ben benieuwd naar Larsson

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Clasie is inderdaad een echte Feyenoorder, die zie ik niet voor Ajax gaan spelen.
Zowel vanuit Clasie als Ajax niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:14
dutchgio schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:36:
Clasie is inderdaad een echte Feyenoorder, die zie ik niet voor Ajax gaan spelen.
Zowel vanuit Clasie als Ajax niet.
Een ras Feyenoorder, komt wel onder de rook van Amsterdam vandaan volgens mij. Maar zo te zien word z'n carrière er ook niet beter op. Misschien gewokn beter voor hem om te kijken of Feyenoord zelf ruimte voor hem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ik denk dat de kans niet groot is dat hij naar Nederland komt omdat de enige club waar hij voor zou willen spelen Feyenoord is ik mij afvraag of Feyenoord hem kan betalen. Misschien is een leenconstructie iets. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat hij niet op kunstgrasvelden wilt spelen en dus naar een buitenlandse club gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
DoeEensGek schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:43:
[...]

Een ras Feyenoorder, komt wel onder de rook van Amsterdam vandaan volgens mij. Maar zo te zien word z'n carrière er ook niet beter op. Misschien gewokn beter voor hem om te kijken of Feyenoord zelf ruimte voor hem heeft.
Klopt hij komt uit Haarlem. Woonde daar in zijn Feyenoordtijd met zijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:43:
Ik denk dat de kans niet groot is dat hij naar Nederland komt omdat de enige club waar hij voor zou willen spelen Feyenoord is ik mij afvraag of Feyenoord hem kan betalen. Misschien is een leenconstructie iets. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat hij niet op kunstgrasvelden wilt spelen en dus naar een buitenlandse club gaat.
Ik geloof niet dat kunstgrasvelden 't bezwaar gaan zijn, als ie wel aan speeltijd toekomt en dus weer een reële kans maakt op een uitnodiging voor Oranje. Uiteraard hoogst onzeker of we überhaupt kwalificeren voor t WK, maar hij zal er toch wel alles aan doen om mee te kunnen mocht dat het geval zijn.
Crystal Palace zie ik em overigens ook wel halen, die kunnen echt wel wat creativiteit gebruiken op 't middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
spijkerhoofd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:43:
Leuke middenvelder hoor, maar die heeft Feyenoord er al genoeg.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vind het allerergste nog wel van die Vloet dat hij gewoon ontkent. "Hij zette zijn been tussen de bal en mij".

Als jij als speler geen controle hebt over je benen, is een levenslange schorsing misschien beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:02:
Vind het allerergste nog wel van die Vloet dat hij gewoon ontkent. "Hij zette zijn been tussen de bal en mij".

Als jij als speler geen controle hebt over je benen, is een levenslange schorsing misschien beter
Net zoals die Peersman van Cambuur, die bewust z'n noppen op de scheenbeen van Cassierra parkeert en nog niet op of omkijkt als ie langs em loopt nadat ie van het veld is gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik kwam deze reactie nog tegen over de kunstgras discussie. Moest er wel om lachen:
Opzouten met dat kunstgras. Voetbal moet op echt gras. Synchroon zwemmen doe je ook niet in ranja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Fleximex schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:20:
Opzouten met dat kunstgras. Voetbal moet op echt gras. Synchroon zwemmen doe je ook niet in ranja.
Als ranja goedkoper zou zijn dan water dan zouden we dat in Nederland serieus overwegen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 15:37
Han schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Als ranja goedkoper zou zijn dan water dan zouden we dat in Nederland serieus overwegen O-)
Sowieso is deze discussie er voornamelijk omdat veel clubs slecht kunstgras hebben.
Indien kunstgras een blijvend iets is, dan moet de KNVB simpelweg een aantal kwaliteitsrichtlijnen implementeren.

Een andere oplossing is kunstgras te verbieden op bepaalde niveaus, maar ook in dat geval gaat het er voornamelijk om dat de KNVB simpelweg een beslissing maakt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:16
Dat kunstgras gisteren bij Excelsior zag der ook niet uit zeg :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:58:
Om misverstanden te voorkomen: ik heb sowieso bedenkingen over de huidige generatie Nederlandse trainers, inclusief Frank de Boer.
Das wel handig om te weten ja d:)b
En je hebt zeker een punt, Europees worden de Nederlandse clubs vaak uitgeschakeld door teams die niet (veel) beter zijn. Soms door onderschatting, soms door desinteresse, maar regelmatig ook doordat ze tactisch afgetroefd worden.

Al helpt de Nederlandse ziekte niet hierbij...wij willen graag winnen en dan met aanvallend, attractief en leuk voetbal. In het buitenland moet er gewonnen worden, punt.
Kijk alleen al naar de finale van de afgelopen EL. Ajax werd volledig afgetroefd door ManU, omdat het Mourinho een rotzorg is of de wedstrijd attractief is en of zijn team leuk combinatievoetbal speelt. Hij wist perfect waar Ajax kwetsbaar was en had zijn tactiek puur daarop gebaseerd, omdat hij vond daarmee de grootste kans op winst te hebben. En hij kreeg gelijk. Schattig die complimenten voor het spel van Ajax, maar ManU wint 'gewoon'. Boeiend dat het niet mooi was en niemand die wedstrijd voor zijn plezier terug gaat kijken.

Of kijk naar de verwachtingen van een CV in de Eredivisie. Die moet vooral kunnen opbouwen en goed tactisch inzicht hebben, zodat hij kan doorschuiven naar het middenveld, en een goede lange pass in de benen hebben. Snelheid, lengte, kracht en verdedigend vermogen zijn mooi meegenomen. Precies het tegenovergestelde van de verwachtingen van een CV in het buitenland.
Pure mandekkers hebben een probleem in de Eredivisie. Zo werd Marcelo als CV van PSV afgemaakt en belachelijk gemaakt, na zijn vertrek werd hij echter een zeer gewaardeerde CV bij Hannover, Besiktas en nu Lyon. Isimat is een twijfelgeval bij PSV, ondanks dat zijn verdedigende statistieken van afgelopen seizoen veel beter waren dan die van ex-Ajacied Sanchez (alleen Botteghin had nog betere statistieken, waarbij ook hij een voorbeeld is van een twijfelgeval, al lijken die twijfels na vorig seizoen te zijn verdwenen).
toont in mijn ogen dat er iets goed mis is met de manier waarop we in Nederland aanvallen.
Niet alleen aanvallen is het probleem dus.
Naast wat ik al heb genoemd is onze opleidingscultuur ook een probleem. Nederlandse teams verliezen vaak van teams uit het voormalig Oostblok; een stel houthakkers, die met 10 man voor de goal gaan hangen en gokken op die ene counter. Maar ook 11 volwassen kerels die weten wat er gevraagd wordt, die volle bak de strijd aangaan, slim spelen, hard verdedigen en wel gebruik maken van de spaarzame mogelijkheden. Komen wij aan met een groepje pubers, die gezellig een potje gaan voetballen.

Even allemaal erg zwart-wit natuurlijk, maar in mijn ogen wel degelijk probleempunten.
En andere kandidaten wilden niet, dat moet niet vergeten worden.
Maar ik ben het met je eens dat Nederland momenteel niet de beschikking heeft over trainers die internationaal presteren en gewild zijn in het buitenland.
ph4ge schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:06:
Dat Feyenoord op het einde nog wat punten morste en dat PSV dat zonder druk dat niet deed
En dit is geen scorebordjournalistiek?
Daarbij maakte de ontknoping 2 seizoen geleden nogmaals heel duidelijk dat mentale kracht niet ondergeschat moet worden. Zoals de doellijntechnologie vorig seizoen ook een zeer belangrijke rol speelde, daar had Feyenoord alle mazzel mee (hoe terecht de beslissing dan ook was).
PSV kon vorig seizoen gewoon alleen presteren op het moment dat het nergens meer om ging. Dat is geen kunst.
Dit is echt een enorm overdreven standpunt.
PSV haalde 14 punten meer dan de nummer 4. PSV verloor de minste wedstrijden van alle teams (slechts 2), waarvan 1 wedstrijd door de zeer beperkt toegepaste doellijntechnologie. PSV kreeg de minste tegengoals, samen met Ajax. En zo zijn er nog wel meer cijfers die je ongelijk aantonen.
maar met het materiaal van toen had er vorig seizoen wel meer in gezeten en het is best zorgwekkend dat veel spelers alleen maar slechter leken te worden.
Dit ben ik volledig met je eens.
Daarom mag Cocu dit seizoen aantonen dat vorig seizoen de uitzondering was en niet de 2 seizoenen daar nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
In Nederland vinden coaches het stoer om te roepen dat ze zich niet aan de tegenstander aanpassen en uitgaan van het eigen spel....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:47:
Dit is echt een enorm overdreven standpunt.
PSV haalde 14 punten meer dan de nummer 4. PSV verloor de minste wedstrijden van alle teams (slechts 2), waarvan 1 wedstrijd door de zeer beperkt toegepaste doellijntechnologie. PSV kreeg de minste tegengoals, samen met Ajax. En zo zijn er nog wel meer cijfers die je ongelijk aantonen.
Ik denk dat je het PSV van vorig seizoen echt teveel eer geeft door te suggereren dat ze niet minder waren dan de concurrentie en door wat pech op kleine achterstand zijn geëindigd. Maar agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:19:
Ik denk dat je het PSV van vorig seizoen echt teveel eer geeft door te suggereren dat ze niet minder waren dan de concurrentie en door wat pech op kleine achterstand zijn geëindigd.
Dit zeg ik dan ook niet.
JIj stelt dat PSV vorig seizoen alleen presteerde toen het nergens meer om ging en dat dat geen kunst was, daar ben ik tegenin gegaan met enkele belangrijke cijfers. Ik zeg nergens dat ze gelijkwaardig waren aan Feyenoord en Ajax en dat ze door wat pech 3e zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:41:
In Nederland vinden coaches het stoer om te roepen dat ze zich niet aan de tegenstander aanpassen en uitgaan van het eigen spel....
Coaches als Frank de Boer hebben daar inderdaad last van maar het probleem is dat we vervolgens in de kramp schieten en met termen als "mentaliteit" en "verdedigen" komen aanzetten. Aanpassen hoeft bijvoorbeeld niet per definitie verdedigend aanpassen te betekenen.

Ik heb nu een aantal interviews met in het buitenland werkzame jeugd- en assistent trainers gelezen en die trekken toch allemaal dezelfde conclusie: we zijn onze rol als vernieuwers kwijt. Omschakelen, druk zetten, je tactisch opstellen: punten wat het Nederlandse voetbal wat extra's gaf zijn nu zwakke punten geworden.

Mensen als Johan Derksen schamperen altijd dat bijvoorbeeld een buitenlandse bondscoach aanstellen een belediging is voor de Nederlandse trainer maar ik denk dat ze daarmee de kop in het zand steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Mee eens.
Daarin kan de KNVB een heel groot voorbeeld nemen aan Duitsland. De nieuwe generatie trainers daar (de zogeheten laptoptrainers) blijken ook niet onfeilbaar te zijn, maar om jaarlijks enkele jonge(re) hoog opgeleide mensen zonder noemenswaardige topsportachtergrond de kans te geven het hoogste trainersdiploma te halen is geweldig en lovenswaardig. Daarmee vergeleken zijn de regels van de KNVB om toegelaten te worden tot de opleiding Coach Betaald Voetbal echt hopeloos achterhaald en verouderd...ervan leren lijken ze echter totaal niet te doen, onvoorstelbaar |:(

PS: Ik ben daarom wel heel erg benieuwd naar hoe Pepijn Lijnders zou functioneren als hoofdcoach.
Een nog jonge Nederlander met ervaring en heel veel kunde die in de buitenlandse top werkt en waarover iedereen lovend is d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Baseman77 op 21-08-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Ach joh, de Telegraaf probeert weer eens lezers te trekken in de komkommertijd.
Neres zal ongetwijfeld wel een miljoen verdienen ja, je gelooft toch niet dat een speler die 12m kost maar 4 ton vangt ofzo?
Tot zo ver het gestook van de Telegraaf over de salarissen.... De Ligt tekent bij tot medio 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Sjaak Swart is volgens mij ook een beetje van het padje -> https://twitter.com/FOXSportsnl/status/899701149753905153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Van VI.NL

Celtic heeft Rivaldo binnen! Zijn naam heeft hij in ieder geval mee, maar het gaat hier om de verdediger Rivaldo Coetzee. De twintigjarige Zuid-Afrikaan komt over van Ajax Cape Town, waar Stanley Menzo hoofdtrainer is.

Ik ken de speler niet, maar als deze verdediger interessant genoeg is voor Celtic, dan zou hij toch ook interessant voor Ajax momenteel kunnen zijn?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bossie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:39:
Van VI.NL

Celtic heeft Rivaldo binnen! Zijn naam heeft hij in ieder geval mee, maar het gaat hier om de verdediger Rivaldo Coetzee. De twintigjarige Zuid-Afrikaan komt over van Ajax Cape Town, waar Stanley Menzo hoofdtrainer is.

Ik ken de speler niet, maar als deze verdediger interessant genoeg is voor Celtic, dan zou hij toch ook interessant voor Ajax momenteel kunnen zijn?
Want spelers voor Celtic hebben hetzelfde profiel nodig als voor Ajax :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Yep. Traag, 2 meter breed en 2 meter hoog, moet de bal in 1x in de 16 van de tegenstander krijgen vanaf eigen 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Martinusz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Ik denk dat bij Celtic hij vooral primair moet kunnen verdedigen en de rest bonus is.
Maar ik doel voornamelijk op het feit dat blijkbaar een verdedigend talent door Celtic word opgehaald bij een club dat een samenwerkingsverband heeft met Ajax.

Je zou hem altijd een jaartje kunnen proberen, de verdediging bij Ajax is niet bepaald het sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bossie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat bij Celtic hij vooral primair moet kunnen verdedigen en de rest bonus is.
Maar ik doel voornamelijk op het feit dat blijkbaar een verdedigend talent door Celtic word opgehaald bij een club dat een samenwerkingsverband heeft met Ajax.

Je zou hem altijd een jaartje kunnen proberen, de verdediging bij Ajax is niet bepaald het sterkste punt.
Dan zal die niet beter zijn dan de huidige verdedigers verwacht ik zo :) proberen heeft Ajax geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Bossie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Ajax kan daar niet gewoon gratis spelers ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Martinusz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:07:
[...]

Dan zal die niet beter zijn dan de huidige verdedigers verwacht ik zo :) proberen heeft Ajax geen tijd voor.
Ze proberen de Ligt toch ook al een half jaar, of is dat vloeken in de kerk?

@Deadsy , misschien niet gratis maar je zou verwachten dat Ajax toch de eerste keuze heeft bij die club?
Het kan natuurlijk prima dat Ajax de speler al bekeken heeft en niet goed genoeg acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Baseman77 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:46:
Mee eens.
Daarin kan de KNVB een heel groot voorbeeld nemen aan Duitsland. De nieuwe generatie trainers daar (de zogeheten laptoptrainers) blijken ook niet onfeilbaar te zijn, maar om jaarlijks enkele jonge(re) hoog opgeleide mensen zonder noemenswaardige topsportachtergrond de kans te geven het hoogste trainersdiploma te halen is geweldig en lovenswaardig. Daarmee vergeleken zijn de regels van de KNVB om toegelaten te worden tot de opleiding Coach Betaald Voetbal echt hopeloos achterhaald en verouderd...ervan leren lijken ze echter totaal niet te doen, onvoorstelbaar |:(

PS: Ik ben daarom wel heel erg benieuwd naar hoe Pepijn Lijnders zou functioneren als hoofdcoach.
Een nog jonge Nederlander met ervaring en heel veel kunde die in de buitenlandse top werkt en waarover iedereen lovend is d:)b
Ik snap eigenlijk niets van het idee om toelatingseisen te hebben om te mogen coachen. Er staat een hele professionele organisatie achter een team, laten die lekker zelf bepalen aan welke eisen een coach moet voldoen. Een keeper hoeft toch ook niet eerst bij de knvb een cursus te volgen basisvaardigheden ballen vangen voor hij onder de lat plaats mag nemen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bossie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:20:
[...]

Ze proberen de Ligt toch ook al een half jaar, of is dat vloeken in de kerk?

@Deadsy , misschien niet gratis maar je zou verwachten dat Ajax toch de eerste keuze heeft bij die club?
Het kan natuurlijk prima dat Ajax de speler al bekeken heeft en niet goed genoeg acht.
Vloeken in de kerk? Een eigen product uit de jeugdopleiding opstellen?
Ik kan je gewoon niet volgen, maar je eindigt je post wel met verstandige woorden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:19
Al jaren knettergek. Tijd dat ze hem een stadionverbod geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Sjaak is tenminste niet zo kinderachtig als vele blinde haat supporters. Hij hoopt alleen wel iets te vaak dat ploegen die van Ajax winnen degraderen.

Lees nu ook dat Keizer nu wil dat zowel Dolberg als Huntelaar in de basis kunnen spelen.
Waarom houdt die man zo vast aan Dolberg? Die zit in een enorme dip. Wat is er mis met het principe van: de beste speelt?

[ Voor 42% gewijzigd door LZ86 op 21-08-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja want Younes is natuurlijk enorm op dreef op links. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Laatst online: 02-10 21:11

KDL

toolkist schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Yep. Traag, 2 meter breed en 2 meter hoog, moet de bal in 1x in de 16 van de tegenstander krijgen vanaf eigen 16.
Dijks voortaan maar als centrale verdediger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
KDL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:52:
[...]

Dijks voortaan maar als centrale verdediger?
Of proberen te verkopen aan Celtic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Of proberen te verkopen aan Celtic ;)
Maar dan moet er eerst een fatsoenlijke linksback komen, bizar trouwens dat Ajax al jaren zoveel moeite heeft met de linksback positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo slecht was Sinkgraven niet? Maarja, mensen een kans geven kan natuurlijk niet na een trainerswissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:20:
Sjaak is tenminste niet zo kinderachtig als vele blinde haat supporters. Hij hoopt alleen wel iets te vaak dat ploegen die van Ajax winnen degraderen.

Lees nu ook dat Keizer nu wil dat zowel Dolberg als Huntelaar in de basis kunnen spelen.
Waarom houdt die man zo vast aan Dolberg? Die zit in een enorme dip. Wat is er mis met het principe van: de beste speelt?
Tis helemaal hip om 5-3-2/3-5-2 te spelen, ik zie dat bij ons ook nog wel gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 02:35
Ik hoop niet dat dit gerucht waar is,
Ajax en AS Monaco starten onderhandelingen Dolberg (Voetbalzone)
Zou serieus zonde zijn als Dolberg weggaat, die jongen kan nog zoveel beter bij Ajax voordat ie deze stap zou moeten maken..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Gynnad schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:54:
[...]

Maar dan moet er eerst een fatsoenlijke linksback komen, bizar trouwens dat Ajax al jaren zoveel moeite heeft met de linksback positie.
Eigenlijk niet zo vreemd omdat linksbenige spelers schaars zijn spelen er bij veel clubs matige linkspoten of zelfs rechtspoten op die positie. Als je als linksbenige speler enig talent of skills hebt kun je zo naar een subtopper in Engeland of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:19
Gaat Ajax vandaag Wöber presenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bastie-88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:53:
Zou serieus zonde zijn als Dolberg weggaat, die jongen kan nog zoveel beter bij Ajax voordat ie deze stap zou moeten maken..
Dolberg heeft de potentie om een wereldspits te worden, maar dat is hij nu nog niet en het blijft de vraag of hij dat ooit wordt. Zelfs een 34 jaar oude Huntelaar is gewoon beter op dit moment.

Als je nu de hoofdprijs kan pakken moet je het gewoon doen, in feite pak je dan nu al de winst op een mogelijke groei die er misschien nooit komt. Er zijn de laatste jaren wel meer jonge (Ajax) spelers die een paar maanden goed speelden en in verband werden gebracht met internationale topclubs maar daarna nooit meer dat niveau aantikten, denk aan Riedewald, Tete, Bazoer, El Ghazi etc.

Al is het wel laat in de transferwindow en zal een vervanger oppikken daarom niet al te makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:19:
Gaat Ajax vandaag Wöber presenteren?
Vandaag of morgen als alles mee zit. Vanochtend is de medische keuring. Clubs zijn eruit en club en speler ook.
Bastie-88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:53:
Nogal in strijd met Overmars die riep dat er vanaf nu niemand meer vertrekt na de verkoop van Sanchez.

[ Voor 61% gewijzigd door JanW op 22-08-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat riep hij helemaal niet. Je moet voorzichtig zijn voor de camera, en deze keer was hij redelijk voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:08:
Dat riep hij helemaal niet. Je moet voorzichtig zijn voor de camera, en deze keer was hij redelijk voorzichtig.
http://www.ajax.nl/stream...over-transfer-sanchez.htm
Laatste zin:
"Wij hebben gezamenlijk besloten dat voor ons de transferperiode, wat betreft uitgaande transfers, nu gesloten is. Wij laten niemand meer gaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, ik had nog in gedachte het interview voor de camera met Joep Schroeder. Dit laatste nieuws feitje nog niet gezien.

Wel onhandig inderdaad dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:08:
Mwoh:

http://www.telegraaf.nl/t...ax_is_nu_gesloten___.html
Overmars: 'Transfermarkt Ajax is nu gesloten'

Ajax verkoopt deze maand geen spelers meer. Dat beloofde directeur spelerszaken Marc Overmars nadat hij de transfer van Davinson Sanchez naar Tottenham Hotspur had afgerond. Het bedrag dat Ajax ontvangt voor de Colombiaan kan oplopen tot 45 miljoen euro.

"Toen we op dit enorme bedrag uitkwamen en duidelijk was dat Davinson zou vertrekken, heb ik met mijn collega’s binnen de clubleiding overlegd over de komende weken", zei Overmars. "Wij hebben gezamenlijk besloten dat voor ons de transferperiode, wat betreft uitgaande transfers, nu gesloten is. Wij laten niemand meer gaan."

Ajax verkocht eerder deze zomer al Davy Klaassen (27 miljoen), Jairo Riedewald (9 miljoen) en Kenny Tete (5 miljoen). De club spekte de clubkas zo al voor ruim 80 miljoen euro. De club gaf vooralsnog slechts 4 miljoen euro uit voor Luis Manuel Orejuela en Benjamin van Leer.

Klaas-Jan Huntelaar kwam transfervrij naar Amsterdam
En: http://www.telegraaf.nl/t...unes_niet_te_koop___.html
Overmars: 'Dolberg en Younes niet te koop'

Het verklaart de actie van Overmars. In strijd met het aloude Ajax-adagium dat elke speler voor de juiste prijs te koop is, geeft de directeur nu een krachtig signaal af: „Kasper Dolberg en Amin Younes, not for sale.” Ofwel: niet te koop. „Klaas-Jan Huntelaar en Dolberg zijn een toptandem van meester en leerling”, aldus het directielid. De Deense spits wordt volgens hem begeerd door zes Europese topclubs die hun interesse bij Ajax kenbaar maakten, maar – zo klinkt het nu – minimaal een jaar geduld zullen moeten hebben.

Hetzelfde geldt voor Torino, Fiorentina en Schalke 04, de clubs die zich officieel bij Ajax meldden voor Younes. Voor de Duitser, die als reserve Die Mannschaft de finale van de Confederations Cup zag winnen van Chili (1-0), kan Overmars al het tienvoudige van de aankoopsom (1,5 miljoen euro) ontvangen, maar geld speelt geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Je kunt de quotes van vorige jaren er ook op terug halen, met onder andere Milik etc.
Dat kun je gewoon niet nu al zeggen, want op het moment dat er een bod van 40 miljoen komt is dat al (bijna) niet te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Als Monaco alsnog Mbappé voor een schandalig hoog bedrag verkoopt, dan zou ik het erg dom vinden van Ajax als ze een eventueel enorm bod op Dolberg niet accepteren (30+ miljoen).

Dolberg heeft veel potentie, maar sinds de winterstop van vorig seizoen is die potentie er nog maar weinig uit gekomen. Dus zoveel geld vangen voor een spits na slechts een half jaar goede prestaties zou een topdeal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:30:
Je kunt de quotes van vorige jaren er ook op terug halen, met onder andere Milik etc.
Dat kun je gewoon niet nu al zeggen, want op het moment dat er een bod van 40 miljoen komt is dat al (bijna) niet te weigeren.
Eens hoor, ik zie Ajax er wel voor aan dat Dolberg alsnog wordt verkocht en dat dit soort uitspraken vooral worden gedaan om de prijs op te drijven. Maar de uitspraak is gedaan, en daar ging het om. :P

Ik zat hierdoor wel te denken; wat moet een club met al dat geld? Specifiek, wat moet een club met de (incidentele) transferinkomsten op het moment dat die uit de pas gaan lopen met de structurele inkomsten? Ik denk dat we dat wel meer gaan zien de komende jaren nu bepaalde clubs en competities zoveel meer geld uit kunnen geven dan clubs uit kleine competities en de transferbedragen echt lijken te ontploffen nu.

Het is gevaarlijk om dit te gebruiken om het salarisplafond omhoog bij te stellen, want stel dat je een paar jaar mindere transferinkomsten hebt, dan zit je weer in de shit. En aangezien bij dure vervangende spelers de salariseisen ook hoger zijn, ben je genoodzaakt relatief goedkopere spelers terug te halen, waardoor je veel geld over kunt houden. Op zich is dat positief natuurlijk, maar rentenieren levert ook geen reet op momenteel. Dus investeren? Maar waarin?
Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.