[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.563 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:43
Martinusz schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:47:
Volgens Driessen is het transferspel begonnen rondom Sanchez, bod spurs afgewezen en meer clubs in de race, richting 50-55 miljoen 8)7
En wat gaat Ajax doen met zoveel poen? Nieuwe grasmat? Hebben ze al echte versterkingen op het oog? En dan niet weer van die onbekende jeugdspelers uit zuid-amerika.

Ik heb echt het gevoel dat Ajax pas weer zichzelf gaat worden als dat technisch hart gewipt wordt en ze van de beurs gaan zodat een RVC niet beperkingen aan een Overmars kan opleggen.

Die Richarlison is echt op een doorverkoop% en 5 ton stukgelopen. Dat kan je toch niet verkopen met zoveel poen op de bank en nu nog een belachelijke hoeveelheid daarbij

Edit: Wel grappig, 1e speelronde bijna voorbij en al bijna 100 pagina's aan voetbalmeuk hier :+

Edit 2: Er heerst een vloek op (ex) Feyenoordkeepers. Hahn eraf met een blessure bij H'veen

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:56

Hupske

AFCA

Hahn een jonge keeper, maar volgens mij met regelmaat geblesseerd.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

En wat gaat Ajax doen met zoveel poen? Nieuwe grasmat? Hebben ze al echte versterkingen op het oog? En dan niet weer van die onbekende jeugdspelers uit zuid-amerika.
Laten we beginnen met het betalen van een nieuw veld voor Zwolle ;)
En als we dan toch bezig zijn, meteen alle andere kunstgrasclubs erbij. Moet je kijken wat Ajax dan ineens aan goodwill kweekt bij de supporters van de andere clubs ;)
Ik heb echt het gevoel dat Ajax pas weer zichzelf gaat worden als dat technisch hart gewipt wordt en ze van de beurs gaan zodat een RVC niet beperkingen aan een Overmars kan opleggen.
Dan nog krijgt Overmars nooit zoveel vrijheid dat hij kan 'doen en laten' wat ie wil, of dat spelers dan ineens wel willen komen. Sure iets meer vrijheid kan absoluut geen kwaad, maar is niet de oplossing.
Die Richarlison is echt op een doorverkoop% en 5 ton stukgelopen. Dat kan je toch niet verkopen met zoveel poen op de bank en nu nog een belachelijke hoeveelheid daarbij
En waarschijnlijk een dubbel (of meer) salaris. En een interessantere competitie.
Edit: Wel grappig, 1e speelronde bijna voorbij en al bijna 100 pagina's aan voetbalmeuk hier :+
Op naar de 3400 pagina's dus ;)
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Hij is toevallig nu geblesseerd, net nu hij basisspeler werd. Verder geen geschiedenis met veel blessures. En hij is nou eenmaal middenvelder die back is gemaakt, dat is toch niet zo bijzonder tegenwoordig?
Voor een 21 jarige speler heeft hij dan toch ook veel te weinig invalbeurten gemaakt? 16 wedstrijden volgens z'n wiki pagina, dat lijkt me heel erg weinig voor een talentvolle speler zonder echte blessure geschiedenis?

[ Voor 0% gewijzigd door toolkist op 13-08-2017 17:04 . Reden: quotefix ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:02:
[...]

Laten we beginnen met het betalen van een nieuw veld voor Zwolle ;)
En als we dan toch bezig zijn, meteen alle andere kunstgrasclubs erbij. Moet je kijken wat Ajax dan ineens aan goodwill kweekt bij de supporters van de andere clubs ;)
Goed plan! Als dat gebeurt wordt ik ook semi-Ajacied O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:
wtf scheids...... je spaart die Tukkers en geeft Toornstra geel voor niks?

Wat een lul is die gozobuyuk toch ook
Tja, dat weet je als hij een wedstrijd fluit. Technisch ziet hij het vaak goed maar gevoel voor de wedstrijd is heel ver te zoeken. En een beetje een lijn aanhouden is ook teveel gevraagd.

Dat Twente zich staande wist te houden kwam vooral doordat ze op het middenveld alles met overtredingen mochten afstoppen zonder kaarten te krijgen. Met name daardoor heeft die scheids met zijn onmogelijke naam de wedstrijd sterk beinvloed. Dat hij geen tweede geel durft te geven en even later Toornstra wel geel geeft zijn gewoon beginnersfoutjes. Dat laatste kan morgen in Zeist gecorrigeerd worden (gebeurd niet, maar zou kunnen en moeten)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hupske schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:56:
Hahn een jonge keeper, maar volgens mij met regelmaat geblesseerd.
Volgens VI tijdens het juichen bij het doelpunt? Da's wel heel knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:22:
Wanfluiter die Gozubuyuk. Mag hopen dat ie voorlopig geen Feyenoordbetaald voetbal meer fluit.
Even gefixt.

Geen idee wat het is, heb hem nog nooit een goede wedstrijd zien fluiten maar de heren die erover gaan zien hem wel zitten. (Eigenlijk hetzelfde als met Blom al lijkt die laatste met de jaren iets minder zwak te worden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

En wat gaat Ajax doen met zoveel poen?
dividend uitkeren? Is een beursgenoteerde onderneming.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ankona schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:14:
dividend uitkeren? Is een beursgenoteerde onderneming.
Van de beurs halen? Dat gaat een hoop kosten besparen en ben je ook van dd RvC af. Van de rest kun je het stadion overnemen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28
Ik heb die hele beursgang sowieso nooit handig gevonden. Het is een leuk eenmalig bedrag wat je casht maar je hebt er verder alleen maar last van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:22
Volgens Valentijn Driessen zal Sanchez niet voor 40 maar eerder richting de 50 of 55mln gaan kosten.
Dan moet je als Ajax echt wel 20mln investeren in spelers die direct iets toevoegen.

En graag weer een onbekende Zuid Amerikaan die ze na 1 seizoen voor het 10 voudige kunnen weg doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:46
Groningen leuk team maar die verdediging is dramatisch.
Elke bal die erin word gebracht is voor een Heerenveen speler terwijl er dan ongeveer 4 man van Groningen staan.
Vooral Reynen zeer pover
Zo is elke mogelijkheid voor de tegenstander een goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:31:
Volgens Valentijn Driessen zal Sanchez niet voor 40 maar eerder richting de 50 of 55mln gaan kosten.
Dan moet je als Ajax echt wel 20mln investeren in spelers die direct iets toevoegen.

En graag weer een onbekende Zuid Amerikaan die ze na 1 seizoen voor het 10 voudige kunnen weg doen
Liever houden ze die jongen, maar als-ie dan weggaat, dan graag voor € 50 miljoen of meer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:38
Jorgen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Liever houden ze die jongen, maar als-ie dan weggaat, dan graag voor € 50 miljoen of meer.
Zelfs voor 20 Miljoen, inpakken, strik erom en persoonlijk afleveren.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Contract of niet, hij wil zelf weg. Dan is het dus de vraag of je hem tegen zijn zin in je selectie wil houden of probeert er dan maar het meeste aan over te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:29
Normaal snap ik het niet als jonge voetballers zo snel weg willen uit de ED, maar bij Tottenham loopt wel een trainer rond die je de kans geeft. Kijk wat Pellegrino met Janssen doet.

Als Sanchez richting Chelsea/ManU/ManC ging dan had ik 'm voor gek verklaard. Veel te grote kans om in de anonimiteit te belanden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Michielgb schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:55:
Normaal snap ik het niet als jonge voetballers zo snel weg willen uit de ED, maar bij Tottenham loopt wel een trainer rond die je de kans geeft. Kijk wat Pellegrino met Janssen doet.

Als Sanchez richting Chelsea/ManU/ManC ging dan had ik 'm voor gek verklaard. Veel te grote kans om in de anonimiteit te belanden,
En bij Spurs zit ie op de bank. Dus of dat nou zo slim is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
100% strafschop voor Groningen die niet gegeven wordt.
Zie scheidsrechter van Boekel wel meer fouten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Harribo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:03:
100% strafschop voor Groningen die niet gegeven wordt.
Zie scheidsrechter van Boekel wel meer fouten maken
Absoluut mee eens dat die op de stip had gemoeten. Maar de duik had alleen niets met het vasthouden te maken dus ik kan me de beslissting van Van Boekel prima voorstellen. Die spelers maken meer schwalbes dan dat ze echt neergehaald worden. En al zou de scheids dat handje gezien hebben, naar achteren getrokken worden en naar voren duiken zijn duidelijk twee verschillende zaken.

Mooiste zou zijn als van Boekel voor het vasthouden een penalty had gegeven en voor de duik een gele kaart.

(overigens is het niet goed te praten dat Van Boekel er noch een penalty, noch een schwalbe in zag. Geef je de pingel niet, dan MOET je geel geven)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:29
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:01:
[...]

En bij Spurs zit ie op de bank. Dus of dat nou zo slim is?
Lees mijn post; dat valt denk ik wel mee. Spurs zullen nog lang actief zijn in 3 verschillende competities (Europa, PL en FA) en Pellegrino geeft spelers lang vertrouwen en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Van Boekel blijft fouten maken, wat fluit die slecht

En wat is die verdediging van de fc verschrikkelijk slecht, echt niet normaal
Faber kan de hele verdediging wel wisselen

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 13-08-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goed. Op naar Excelsior uit. Hopen dat we er komend weekend niet weer onderuit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Michielgb schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:17:
[...]

Lees mijn post; dat valt denk ik wel mee. Spurs zullen nog lang actief zijn in 3 verschillende competities (Europa, PL en FA) en PellegrinoPochettino geeft spelers lang vertrouwen en mogelijkheden.
Fixed :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 18:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En wat gaat Ajax doen met zoveel poen?
Scheidsrechters omkopen. Dat werkt op Europees niveau veel beter dan spelers halen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Michielgb schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:17:
[...]

Lees mijn post; dat valt denk ik wel mee. Spurs zullen nog lang actief zijn in 3 verschillende competities (Europa, PL en FA) en Pellegrino geeft spelers lang vertrouwen en mogelijkheden.
Waarom zou Pochettino z'n centrale duo veranderen als daar geen aanleiding voor is? Vertonghen-Alderweireld is 1 van de beste verdedigingsduo's in de PL en die krijgen dus ook alle vertrouwen (;)) van hem. Sanchez kan dan dus lekker gaan wachten tot 1 van de 2 een keer geschorst of geblesseerd is, of hij mag lekker in de League Cup gaan spelen.
Waar hij ook heen gaat (uiteraard moet ie blijven :) ), hij moet in ieder geval naar een team waar hij een reële kans op een basisplaats heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Zagen ze hem niet ook als rechtsback? En die hebben ze net verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Lekkerboeie86 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:28:
3 punten, maar nog genoeg te verbeteren. Er moet eigenlijk wel een concurrent voor Toornstra komen. Dan toch maar van Persie :p
Begrijp echt niet dat Feyenoord niet alles inzet om Van Persie binnen te halen. Kan zowel als aanvallende middenvelder als spits spelen en dat zijn precies de posities waar de spoeling bij Feyenoord nogal dun is.
Bossie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:50:
[...]
Zelfs voor 20 Miljoen, inpakken, strik erom en persoonlijk afleveren.
Hoezo? Naar mijn idee is hij met kop en schouders de beste verdediger in Nederland. De kans dat een Nederlandse ploeg zo'n verdediger weet binnen te halen, is niet bepaald groot. Zonder Sanchez heeft Ajax echt een probleem, alles wat ze eventueel nog binnen zullen halen zal niet beter zijn dan wat ze nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:08
Weet iemand trouwens waarom Troupee niet speelde bij Utrecht? Revelatie vorig seizoen bij Utrecht maar nu niet gespeeld?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 08:47
lateef schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:24:
Hoezo? Naar mijn idee is hij met kop en schouders de beste verdediger in Nederland. De kans dat een Nederlandse ploeg zo'n verdediger weet binnen te halen, is niet bepaald groot. Zonder Sanchez heeft Ajax echt een probleem, alles wat ze eventueel nog binnen zullen halen zal niet beter zijn dan wat ze nu hebben.
Ach, 1 seizoen Eredivisie zegt ook niet alles. Sanchez heeft ook nog genoeg leermomenten gehad het afgelopen seizoen en niet voor niets geen prijzen gewonnen. Uiteindelijk is hij ook 'maar' een mandekker. Als een speler een hype is dan moet je het ijzer smeden als het heet is, imo. Als je inderdaad 40+ miljoen euro krijgt kan je voor dat geld bij wijze van spreken bij PSV en Feyenoord de beste spelers wegkopen en word je fluitend kampioen.

Sanchez is een goede verdediger, maar ik vind de reacties nu wel erg overtrokken. Milik hebben jullie ook geen seconde gemist vorig seizoen, dat was precies hetzelfde liedje. Het is maar 1 speler terwijl je meer geld kan krijgen dan dat de selecties van je concurrenten in totaal gekost hebben.

Als een speler weg wil zou ik ook zeggen: "je wil graag voor ons voetballen anders ga je maar lekker weg. " Dwingen om te blijven schiet niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 13-08-2017 20:45 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Waarom zou Pochettino z'n centrale duo veranderen als daar geen aanleiding voor is? Vertonghen-Alderweireld is 1 van de beste verdedigingsduo's in de PL en die krijgen dus ook alle vertrouwen (;)) van hem. Sanchez kan dan dus lekker gaan wachten tot 1 van de 2 een keer geschorst of geblesseerd is, of hij mag lekker in de League Cup gaan spelen.
Waar hij ook heen gaat (uiteraard moet ie blijven :) ), hij moet in ieder geval naar een team waar hij een reële kans op een basisplaats heeft.
Ze spelen ook vaak genoeg met 3 centrale verdedigers en twee hoger staande backs ...
Liverpool had beter voor Sanchez kunnen gaan dan op v. Dijk wachten, hoop dat die naar Chelsea gaat O-) .

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 13-08-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:35:
[...]
Als je inderdaad 40+ miljoen euro krijgt [...]
Jawel, maar hij heeft het over 20 miljoen, inpakken, strik er omheen en persoonlijk wegbrengen. Dat is een heel ander verhaal.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

[...]

Hij is onvervangbaar belangrijk voor Ajax. Van het team van afgelopen jaar was hij samen met Klaassen eigenlijk de spil die behouden moest worden, de rest is vervangbaar.
Maar om hem de beste verdediger van Nederland te noemen vind ik wat ver gaan. Hij speelt simpel, met veel fysiek en conditie. Dat was binnen Ajax onderscheidend en daarom belangrijk. Vooral omdat hij wel tot het einde door kon gaan en fouten van de backs kon opvangen. Maar laten we eerlijk zijn, hij is ook hele wedstrijden onzichtbaar geweest.

Als die jongen voor meer dan 10 miljoen weg kan, inpakken, strik erom klaar. Maar het dilemma voor Ajax is dat ze meer geld hebben dan ze op kunnen maken en een hele matige verdediging hebben waar ze hem niet kunnen missen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

*O* Pff, eindelijk is het seizoen begonnen. Kan weer zeuren over Fox :p

Het is 21.02 en ik wil de samenvatting van Groningen-Heerenveen zien. En wat denk je? Juist, nog niks van te vinden.

Mañana mañana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:03:
*O* Pff, eindelijk is het seizoen begonnen. Kan weer zeuren over Fox :p

Het is 21.02 en ik wil de samenvatting van Groningen-Heerenveen zien. En wat denk je? Juist, nog niks van te vinden.

Mañana mañana
7 uur bord op schoot had je het kunnen zien ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nog even de quote van de dag plaatsen
"Zimbabwe is een geweldig land. Ik denk dat het goed geleid wordt, maar het heeft wel een slechte reputatie in Europa."
Als er ook maar 1,- te verdienen is he

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1vMGkicYpxbxPdWJS6MeOoMH/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:47
[...]

Ach, 1 seizoen Eredivisie zegt ook niet alles. Sanchez heeft ook nog genoeg leermomenten gehad het afgelopen seizoen en niet voor niets geen prijzen gewonnen. Uiteindelijk is hij ook 'maar' een mandekker. Als een speler een hype is dan moet je het ijzer smeden als het heet is, imo. Als je inderdaad 40+ miljoen euro krijgt kan je voor dat geld bij wijze van spreken bij PSV en Feyenoord de beste spelers wegkopen en word je fluitend kampioen.

Sanchez is een goede verdediger, maar ik vind de reacties nu wel erg overtrokken. Milik hebben jullie ook geen seconde gemist vorig seizoen, dat was precies hetzelfde liedje. Het is maar 1 speler terwijl je meer geld kan krijgen dan dat de selecties van je concurrenten in totaal gekost hebben.

Als een speler weg wil zou ik ook zeggen: "je wil graag voor ons voetballen anders ga je maar lekker weg. " Dwingen om te blijven schiet niet op.
40 mio+ is veel voor een jonge speler uit de Eredivisie. Ik meen dat hij in Zuid-Amerika ook redelijk goed presteerde, dus dat maakt het iets logischer maar dan nog. Daarnaast,

Ajax heeft geen geld nodig, maar goede spelers. De kans dat er een goede vervanger klaar staat van het niveau Sanchez is klein. De vraagprijs van iedere vervanger zal onevenredig hoog zijn, iedereen weet dat Ajax een verdediger nodig heeft. Een nieuwe verdediging kopen kan je dus schudden. Naar mijn bescheiden mening gooit Ajax komend seizoen weg qua prijzen als deze verdediger vertrekt.

De vergelijking met Milik snap ik, maar Milik vind ik een beduidend beperktere aanvaller dan Sanchez verdediger is.

En ja, àls hij weg wil, dan resteert alleen het incasseren van een zo hoog mogelijke transfersom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar jongens Marc heeft gezegd dat hij niet te koop is....dus geen zorgen....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sanchez is gewoon een beest van een speler. Ik ben echt jaloers dat wij niet zo'n lekkere beuker in het team hebben.

Maar als je iemand koopt voor 5 en je kan hem 12 maanden later kwijt voor 35, wat moet je dan? Ik zou hem verkopen. Ajax moet toch voor 2* 10 miljoen ook goede spelers vinden om hem te vervangen. Heb je meteen wat in de breedte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ankona schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:53:
[...]
Maar het dilemma voor Ajax is dat ze meer geld hebben dan ze op kunnen maken en een hele matige verdediging hebben waar ze hem niet kunnen missen.
Juist daarom zou Ajax hem niet voor minder dan de hoofdprijs moeten laten gaan. Ondanks dat Ajax voldoende geld heeft, is het vrijwel onmogelijk om een goede verdediger binnen te halen. De transfersom is geen probleem, het salaris en de onaantrekkelijkheid van de Nederlandse competitie wel.

Wanneer het inderdaad om 40+ miljoen gaat, in combinatie met zijn wens om te vertrekken, moeten ze hem zeker laten gaan. Maar voor 10~20 miljoen schiet Ajax er bitter weinig mee op.

Gezien de huidige situatie van Ajax zou het naar mijn idee het meest wenselijk zijn wanneer hij nog een jaar zou blijven. De Ligt heeft dan nog een jaar om te groeien. Ajax loopt dan het risico dat zijn marktwaarde zal dalen, omdat ik niet verwacht dat hij (en Ajax) zich zo kan manifesteren in Europa als afgelopen seizoen. Dat lijkt nu echter zeker niet te gebeuren, en op zich is dat ook gewoon de realiteit van het Nederlands voetbal, maar zorg dan als Ajax er wel voor dat je er de hoofdprijs voor krijgt.

Overigens heeft niet alleen Ajax een hele matige verdediging, maar is dat bij iedere Nederlandse club het geval. Jij vindt het dan te ver gaan dat Sanchez de beste verdediger in Nederland is, maar dan ben ik wel benieuwd wie je beter vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

lateef schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:30:
[...]
Jij vindt het dan te ver gaan dat Sanchez de beste verdediger in Nederland is, maar dan ben ik wel benieuwd wie je beter vindt?
Ze hebben Viergever en Veltman toch nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:38
[...]
Ik zie niet in hoe hem een seizoen langer aan zijn contract houden Ajax meer gaat opleveren dan een transfersom van minimaal 20 miljoen (Champions League :X ?).

Daarnaast zal Pochettino ongetwijfeld een plan voor hem hebben en hem rustig de kans geven om in het team te groeien. Als je ziet hoe ze daar met Jansen omgaan, dan kun je als jong talent geen betere ploeg wensen in de PL.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:47
PWM schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:10:
Nog even de quote van de dag plaatsen

[...]

Als er ook maar 1,- te verdienen is he

[afbeelding]
Mogelijk zijn de heren Kluivert & Davids alleen een tikkeltje naïef en onwetend. Beide mannen blonken nooit uit in handige publieke optredens.

Om ze nou als geldwolven af te schminken vind ik wat makkelijk, al krijg je wel een erg goede voorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is allemaal een spelertje... Ajax houdt Tottenham zo lang mogelijk aan het lijntje en hoopt dat Chelsea en Barcelona zich gaan mengen in de strijd. Alles met als doel de prijs zo hoog mogelijk te krijgen. Sanchez gaat echt nog wel vertekken voor 01 september, daar kun je donder op zeggen. Alleen is het nog niet bekend naar welke club en voor hoeveel :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bossie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:43:
Ik zie niet in hoe hem een seizoen langer aan zijn contract houden Ajax meer gaat opleveren dan een transfersom van minimaal 20 miljoen (Champions League :X ?).
De keuze is nu een nieuw contract tekenen, dus later alsnog voor veel kunnen verkopen. Of nu al verkopen. Aan zijn contract houden is geen optie die nu op tafel ligt.
Begrijp echt niet dat Feyenoord niet alles inzet om Van Persie binnen te halen. Kan zowel als aanvallende middenvelder als spits spelen en dat zijn precies de posities waar de spoeling bij Feyenoord nogal dun is.
Als ze het voor elkaar krijgen om Jörgensen en Van Persie naast elkaar te laten renderen hebben we Sanchez zeker nodig. :X
Milik hebben jullie ook geen seconde gemist vorig seizoen, dat was precies hetzelfde liedje.
In welk opzicht is dat vergelijkbaar? Sanchez is met afstand de beste verdediger van Ajax, vanaf minuut één. Milik was een type Younes wat gelukkig uiteindelijk begon te renderen. Toen daar zo'n zak geld voor kwam lachten we ons de ballen uit de broek. Toegegeven, uiteindelijk verbaasd dat hij het nog zo goed deed in Italië. Maar die werd gewoon met een glimlach uitgezwaaid hoor. (door intelligente Ajacieden althans, voor zover die er zijn :+)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
DeKever schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Mogelijk zijn de heren Kluivert & Davids alleen een tikkeltje naïef en onwetend. Beide mannen blonken nooit uit in handige publieke optredens.

Om ze nou als geldwolven af te schminken vind ik wat makkelijk, al krijg je wel een erg goede voorzet.
Snugger zijn de beide heren dus in elk geval niet inderdaad. Maar goed, Ronald de Boer komt toch een stuk verstandiger over en die zat gewoon doodleuk het regime in Qatar te verdedigen omdat hij het WK moet promoten. Dus er zijn meer voetballers die clueless zijn over wat er in de wrreld gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

De keuze is nu een nieuw contract tekenen, dus later alsnog voor veel kunnen verkopen. Of nu al verkopen. Aan zijn contract houden is geen optie die nu op tafel ligt.
Uh pardon? Hij heeft een contract getekend van 5 jaar, aan zijn contract houden is zeker wel een optie :)
Daarnaast is zelfs een verbeterd voorstel gedaan.
(Of het slim is geen idee)
[...]

Als ze het voor elkaar krijgen om Jörgensen en Van Persie naast elkaar te laten renderen hebben we Sanchez zeker nodig. :X

[...]

In welk opzicht is dat vergelijkbaar? Sanchez is met afstand de beste verdediger van Ajax, vanaf minuut één. Milik was een type Younes wat gelukkig uiteindelijk begon te renderen. Toen daar zo'n zak geld voor kwam lachten we ons de ballen uit de broek. Toegegeven, uiteindelijk verbaasd dat hij het nog zo goed deed in Italië. Maar die werd gewoon met een glimlach uitgezwaaid hoor. (door intelligente Ajacieden althans, voor zover die er zijn :+)
Milik lag iets anders ja, als je daar 20 voor kreeg had niemand geklaagd.
Sanchez is meer gevalletje Sneijder, je wilt hem niet kwijt, Ajax roept dat ie blijft, en hij wordt gewoon verkocht voor veel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:58:
Dus er zijn meer voetballers die clueless zijn over wat er in de wereld gebeurt.
Of die hun bankrekening daar gewoon boven stellen. Iets waar ik RdB in dit geval wel van verdenk. ;)
Martinusz schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:03:
Uh pardon? Hij heeft een contract getekend van 5 jaar, aan zijn contract houden is zeker wel een optie :)
Daarnaast is zelfs een verbeterd voorstel gedaan.
(Of het slim is geen idee)
Tuurlijk, maar geen serieuze voor Ajax. Dat zie je al aan het feit dat ze een verbeterd aanbod doen. Het is dus tekenen of nu cashen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Gonadan op 13-08-2017 22:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat Davinson Sanchez één van de beste verdedigers in de Eredivisie is en dat wat dat betreft Ajax er een heleboel aan moet doen om hem te houden. Als dat geen optie meer is - omdat de speler zelf niet wil - lijkt het me terecht dat Ajax er veel geld voor wil hebben. 20 Miljoen is in dat opzicht een lachertje, waarmee Ajax weliswaar de bankrekening spekt, maar het zichzelf moeilijk maakt om nog een topper terug te krijgen. Of Orejuela dezelfde gouden greep zal blijken te zijn als Davinson Sanchez, zullen we maar af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:04:
[...]

Of die hun bankrekening daar gewoon boven stellen. Iets waar ik RdB in dit geval wel van verdenk. ;)
Hij is bij Ajax gestopt omdat hij als analist meer kon verdienen. Dus de centen zijn voor hem nog steeds belangrijk.
Mja dat is de reden voor de meeste analisten. Als ze nu tenminste nog wat moeite zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, laten we nu niet doen of wij allemaal enkel voor onze lol en de uitdaging werken. Iedereen moet geld verdienen en (ex-)voetballers ook. Dat sommige voetballers daarbij onhandige of discutabele keuzes maken, is wel duidelijk. Evengoed zijn het mensen die hun rekeningen moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:18:
Als ze nu tenminste nog wat moeite zouden doen.
Waarom zouden ze? Zelfs als dom lullende ossenkop mag je bij de gemiddelde TV zender zo aan tafel. Als je ooit maar een keer een bal de goede kant op hebt geschoten. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:20:
Tja, laten we nu niet doen of wij allemaal enkel voor onze lol en de uitdaging werken. Iedereen moet geld verdienen en (ex-)voetballers ook. Dat sommige voetballers daarbij onhandige of discutabele keuzes maken, is wel duidelijk. Evengoed zijn het mensen die hun rekeningen moeten betalen.
Nou ik denk dat Kluivert en Davids geen probleem zullen hebben met hun rekeningen als ze een dergelijke schnabbel in Zimbabwe aan zich voorbij laten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Tja, laten we nu niet doen of wij allemaal enkel voor onze lol en de uitdaging werken. Iedereen moet geld verdienen en (ex-)voetballers ook. Dat sommige voetballers daarbij onhandige of discutabele keuzes maken, is wel duidelijk. Evengoed zijn het mensen die hun rekeningen exen moeten betalen.
FTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deadsy Multimiljonairs moeten hun dure huizen met torenhoge hypotheken ook betalen ;) En natuurlijk elke dag kokosbrood; parmaham en Old Amsterdam op de broodjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
Bossie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:43:
[...]
Sportief succes. Als voetbalclub lijkt het me dat je je kapitaal op het veld hebt staan en niet op de bank (in acht houdend dat je een gezond financieel huishouden hebt). Ajax komt in de breedte nu al te kort, wanneer ze Sanchez laten gaan, gaan ze er ook kwalitatief flink op achteruit. Het zou me verbazen als ze het gaat lukken om dat gat in te vullen.

Ajax zou nu eigenlijk al minimaal één (verdedigende/controlerende) middenvelder en in dat geval ook nog een verdediger aan moeten trekken die er direct kan staan. In Nederland is die er niet - buiten El Ahmadi, maar die gaat echt niet naar Ajax - en uit Engeland, Duitsland, Spanje etc. kan je die nooit halen vanwege salaris en de competitie. Dan zouden ze naar Scandinavië moeten kijken, maar dat zullen eerder talenten zijn en geen spelers die er direct zullen staan. Of ze gaan weer naar Zuid-Amerika, maar ook dat is vaker geen garantie op succes dan wel.

Of het sportieve verlies dan opweegt tegen het financieel gewin, is dan de afweging, bij 10~20 miljoen is daar mijns inziens zeker geen sprake van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Maar er zijn natuurlijk grenzen. Gullit die voor die Oosteuropese dictator gaat werken of openlijk de wandaden van een bruut regime ontkennen : dan moet je als mens met enig verstand toch enig schuldgevoel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
"Rond 23.15 uur tip van sluier laatste nieuws @daosanchez26 bij #Rondo op @ZiggoSport ... Collega Driessen aan lijn bij Jack. #Ajax"

Aldus Mike Verwij...

Edit: herstel: spurs komt praten over deal van 50! Miljoen...

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 13-08-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vooruit. Strik erom. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gouden strik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Tja hij is gewoon onhoudbaar. Belachelijk bedrag. Hij is een erg goeie CB. Maar in de premier League heb je toch andere spitsen dan Wout Weghorst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lekker boeie, als ze het betalen dan toch zo? Houden wordt hem niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:53:
[...]

Hij is onvervangbaar belangrijk voor Ajax. Van het team van afgelopen jaar was hij samen met Klaassen eigenlijk de spil die behouden moest worden, de rest is vervangbaar.
Maar om hem de beste verdediger van Nederland te noemen vind ik wat ver gaan. Hij speelt simpel, met veel fysiek en conditie. Dat was binnen Ajax onderscheidend en daarom belangrijk. Vooral omdat hij wel tot het einde door kon gaan en fouten van de backs kon opvangen. Maar laten we eerlijk zijn, hij is ook hele wedstrijden onzichtbaar geweest.

Als die jongen voor meer dan 10 miljoen weg kan, inpakken, strik erom klaar. Maar het dilemma voor Ajax is dat ze meer geld hebben dan ze op kunnen maken en een hele matige verdediging hebben waar ze hem niet kunnen missen.
Nou ben ik wel benieuwd wie je dan wel de beste verdediger van Nederland vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wacht nog maar even... Chelsea en Real komen morgen nog met een bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:59:
[...]

Wacht nog maar even... Chelsea en Real komen morgen nog met een bod :)
En als Real komt, dan Barca ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

toolkist schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:48:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd wie je dan wel de beste verdediger van Nederland vindt.
Dit..

Tegelijkertijd is het onbegrijpelijk dat je geen fatsoenlijke backup al in je selectie hebt zitten als Ajax zijnde. En dan een Dijks notabene direct in de basis zet.

Dus nu is de vraag wat gaan ze doen met die miljoenen?

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Wat ik ook niet snap is het wisselbeleid van Keizer. In de afgelopen 3 wedstrijd wisselt hij aller eerst te laat, maar dat schijnt elke trainer bij Ajax te doen. En met de eerste wissel wordt de formatie omgezet naar 3-4-3. Er zijn nu 3 officiele wedstrijd gespeeld en 2 hiervan zijn fataal geworden (Nice thuis en Heracles uit - Nice uit had het de laatste minuten ook makkelijk fout kunnen gaan).
Ik begrijp niet waarom het systeem telkens omgegooid moet worden als de 'basis' tactiek niet goed wordt uitgevoerd.
Het wordt denk ik een erg lang seizoen en, als Ajax zo blijft spelen, ga ik donderdag voor het laatst dit seizoen naar een Europees thuisduel. Hopelijk heb ik het mis en voetballen ze Rosenbord naar huis! :+

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Curva schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:52:
Ik begrijp niet waarom het systeem telkens omgegooid moet worden als de 'basis' tactiek niet goed wordt uitgevoerd.
Omdat heel Nederland riep dat er geen plan B was de afgelopen jaren. Keizer heeft al aangegeven dat per se te willen hebben. Alleen lijkt het er nu op dat een plan B hebben eerder een doel is dan een middel om te winnen. Vooralsnog werkt het in ieder geval niet echt. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ondertussen schijnt Marc te zoeken naar een verdedigende middenvelder, 2 verdedigers en nog een aanvaller. Met 1 verdediger zouden ze al bezig zijn, maar willen ze nog niks bekend maken, omdat ze bang zijn dat die weer gekaapt wordt door buitenlandse club.
Daarnaast geeft hij aan dat het (zoals hier ook al werd gezegd) voor Ajax enorm moeilijk is om spelers te halen die er direct staan (en beter zijn dan de jeugd die er al loopt) door onaantrekkelijkheid Eredivisie, salarissen en de kapende o.a. Engelse markt die alles wegplukken.

Ik loop ook weleens te klagen op Nettomars, maar eigenlijk is het in deze markt ook rete moeilijk, zie maar eens 3-5 goede spelers te halen die je zo in de basis kwijt zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:19:
Ondertussen schijnt Marc te zoeken naar een verdedigende middenvelder, 2 verdedigers en nog een aanvaller. Met 1 verdediger zouden ze al bezig zijn, maar willen ze nog niks bekend maken, omdat ze bang zijn dat die weer gekaapt wordt door buitenlandse club.
Daarnaast geeft hij aan dat het (zoals hier ook al werd gezegd) voor Ajax enorm moeilijk is om spelers te halen die er direct staan (en beter zijn dan de jeugd die er al loopt) door onaantrekkelijkheid Eredivisie, salarissen en de kapende o.a. Engelse markt die alles wegplukken.

Ik loop ook weleens te klagen op Nettomars, maar eigenlijk is het in deze markt ook rete moeilijk, zie maar eens 3-5 goede spelers te halen die je zo in de basis kwijt zou kunnen.
Dat is ook lastig, maar je hebt ook wel een half jaar zeker de tijd om je te richten op volgend seizoen als technisch directeur. In de laatste weken willen clubs liever niet meer verkopen omdat vervangers halen te lastig is.

Feyenoord heeft wel binnen de Eredivisie best aardig gekocht. Zeker Amrabat is gewoon top 3 waardig basis materiaal. En ik denk dat St.Juste dat ook wel is. Haps kan je over twijfelen. Dit zijn toch 3 spelers die Ajax makkelijk had kunnen kopen. Al was het voor in de breedte.

België en Frankrijk ken ik niet goed qua spelers, maar ook daar moeten toch wel haalbare spelers lopen die er gelijk staan? Ik volg die competitie alleen niet. Dus wellicht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Dat is ook lastig, maar je hebt ook wel een half jaar zeker de tijd om je te richten op volgend seizoen als technisch directeur. In de laatste weken willen clubs liever niet meer verkopen omdat vervangers halen te lastig is.

Feyenoord heeft wel binnen de Eredivisie best aardig gekocht. Zeker Amrabat is gewoon top 3 waardig basis materiaal. En ik denk dat St.Juste dat ook wel is. Haps kan je over twijfelen. Dit zijn toch 3 spelers die Ajax makkelijk had kunnen kopen. Al was het voor in de breedte.

België en Frankrijk ken ik niet goed qua spelers, maar ook daar moeten toch wel haalbare spelers lopen die er gelijk staan? Ik volg die competitie alleen niet. Dus wellicht ook niet.
Klopt, ze hadden al eerder in ieder geval voor back-up kunnen zorgen, maar dat lijken ze al jaren niet te snappen.

Binnen de eredivisie zie ik weinig material buiten de top3 die Ajax waardig zijn en daadwerkelijk wat toevoegen. Amrabat was ik ook wel gecharmeerd van, maar vind ik niet bij Ajax passen. St. Juste als back-up van het centrum had niet misstaan, daar heeft Feyenoord echt wel goed gehandeld.
Haps op basis van eerste helft vorig seizoen had ik ja gezegd, maar tweede helft van het seizoen erg matig. Maar aan de andere kant linksback bij Ajax kan niet veel slechter dan er al is.

Kortom: Ajax zal wel weer met Zuid Amerikaanse pareltjes aankomen wat weer afwachten wordt en die er niet direct staan. Of ze worden niet opgesteld (Neres), omdat sommige spelers blijkbaar niet te wisselen zijn :/ .

Frankrijk -> hogere salarissen en competitie is beter
België -> zelfde probleem als Nederland, echte talenten zijn naar buitenland al, wat over blijft is niet beter dan wat er in Nederland loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 14-08-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:19:

Probleem voor Ajax is dat ze wel geld hebben, maar alle echte versterkingen gaan naar de grote competities vanwege het salaris. Iedereen die zich een beetje bewezen heeft, is voor Ajax gewoon niet meer haalbaar. Als ze al in Nederland willen voetballen op kunstgras.
Je moet hopen op pareltjes als Sanchez, die je dan dus een jaar later alweer kwijt bent, omdat ie het eigenlijk te goed doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zegt toch ook wat dat wij hier ook geen enkele naam kunnen noemen als versterking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Hupske schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:04:
Zegt toch ook wat dat wij hier ook geen enkele naam kunnen noemen als versterking?
Nou ik vind anders dat Utrecht voor een subtopper toch een heel behoorlijk elftal heeft staan. Daar zitten echt wel wat spelers bij die in de top 3 zeker mee kunnen. Nu zal Utrecht echt niet staan te springen om nog spelers te verkopen, maar er loopt echt wel kwaliteit in de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Heerlijk voetbalweekend, Feyenoord viel tegen, maar 3 punten zijn 3 punten.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Nou ik vind anders dat Utrecht voor een subtopper toch een heel behoorlijk elftal heeft staan. Daar zitten echt wel wat spelers bij die in de top 3 zeker mee kunnen. Nu zal Utrecht echt niet staan te springen om nog spelers te verkopen, maar er loopt echt wel kwaliteit in de Eredivisie.
Dan ben ik toch benieuwd welke. Van de opstelling afgelopen vrijdag:
Jensen: ken ik niet dus geen idee
Klaiber/Leeuwin/Janssen/Braafheid: ongeschikt
Vd Streek/Kali/Ayoub: heel misschien Ayoub, maar die zou zich dan eerst nog bij een subtopper als AZ moeten bewijzen
Labyad/Dessers/Kerk: Dessers begint goed, maar nog maar eens afwachten of ie dit volhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@Lekkerboeie86 Dan mag jij het ze even opnoemen van mij, want kan er geen 1 noemen die een directe versterking is.

Ik kan mij van dit weekend geen enkele speler voor de geest halen die indruk op mij heeft gemaakt. Van geen enkele club.
Heel misschien Svensson van AZ, maar die had meer wat leuke minuten dan dat hij stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 08:47
Hupske schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:04:
De spelers die in de subtop speelden en potentiele versterkingen zijn voor een top 3 club zijn bijna allemaal al verkocht. Haps, Lucassen en St Juste waren denk ik wel de beste verdedigers buiten de top 3. Volgens Opta zou je nog naar Janssen, Dumiic, Kashia of Kruiswijk kunnen kijken, maar dat is denk ik hooguit voor de breedte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Nou Ayoub lijkt me sowieso wel een goede aankoop. Wat ik bedoelde is dat Utrecht met een vrij laag salaris plafond een hele nette selectie heeft.

Met dit elftal kunnen zeker de strijd aan met de top 3. Maar ze zullen er inderdaad geen kampioen mee worden. Daarom vind ik nogal voorbarig om te zeggen dat er geen enkele speler bij is die een aanwinst voor de top 3 is.

Van Wolfswinkel was ook een te goede speler voor Vitesse en was zeker wel mogelijk geweest om deze zomer over te nemen. Misschien geen speler van de buiten categorie, maar wel een zinvolle aanvulling op de selectie. Is bv. Larsson van Heerenveen slechter dan Younes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:15
Svensson oogt inderdaad wel leuk maar wisselde tegen PSV ook goede acties af met slechte.
Larsson net zo, soms goede wedstrijden, maar ook slechte. Voor een miljoen of 8 toch een behoorlijke prijs.

Ayoub lijkt me inderdaad wel een versterking voor de breedte.

Verder is het in de Eredivisie lastig socuten, niet direct versterkingen die je makkelijk weg kunt plukken.

Gezien er geen namen genoemd worden zullen het wel buitenlandse opties zijn, dan is het afwachten. Een Sanchez 2.0 zal niet meteen op het lijstje staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:01:
Klopt, ze hadden al eerder in ieder geval voor back-up kunnen zorgen, maar dat lijken ze al jaren niet te snappen.
Mwoh.. ook dat is een aanname en betwijfel of dat waar is. Elke club, dus ook Ajax, heeft een schaduwlijstje met spelers voor elke positie, zowel voor de basis als voor de breedte. Ajax heeft echter twee nadelen; op het moment dat de uitgaande transfers zich aan doen zijn de meeste spelers op dat lijstje al getransfereerd of staan onder belangstelling van grotere clubs. Die kun je dan al doorstrepen. Daarnaast heeft Ajax te maken met een RvC die toestemming moeten geven voor het aantrekken van een speler. In 9 van de 10 gevallen moet de technische staf eerst verkopen voordat ze toestemming krijgen om een speler aan te trekken. Wellicht licht daar de winst te behalen door dat te veranderen (lees: Ajax van de beurs halen).

Dat neemt niet weg dat er allereerst wordt gepoogd om bepalende spelers binnenboord te houden. Een speler als Sanchez willen ze gewoon behouden en dat helpt niet als je al voor vertrek een zware concurrent binnenhaald. Sowieso zal die beoogde concurrent een basisplek in het vooruitzicht moeten worden gesteld op het moment dat je daar nog een bepalende speler hebt rondlopen. Wanneer je de beoogde speler binnenhaald kan dat weer een negatief signaal zijn richting de bepalende speler die je wilt behouden.

Geloof mij maar dat Ajax zeker te weten een schaduwlijstje klaar heeft liggen voor elke positie. Maar er komen zoveel factoren bij kijken dat het geen garantie is dat je die spelers ook daadwerkelijk binnenhaald. Er gebeuren veel zaken achter de schermen waar wij geen weet van hebben. Dan is het in mijn ogen te makkelijk om te stellen dat Ajax te laat reageerd op situaties. Voor het zelfde geld hebben ze zich al een slag in de ronde gewerkt maar heeft het niet tot het gewenste resultaat geleid en roept de buitenwacht dat er niks gebeurt.

Neem een voorbeeld aan het binnenhalen van Sanchez. Die kwam ook compleet uit de lucht vallen, pas toen alles beklonken was verschenen de berichten in de media en twee dagen later werd er officieel getekend. En clubs als Ajax moeten wel zo werken. Wanneer ze gaan roepen interesse te hebben in een bepaalde speler dan maakt dat wat los en trek je de niet gewenste aandacht van bijvoorbeeld middenmoters of laagvliegers uit Engeland. En dat is wat er ook gebeurde bij de poging tot aantrekken van Richarlison. Alles was in kannen en kruiken tot dat Watford zich meldde. Ajax was zelfs bereid om hem een jaarsalaris van 1,6 miljoen bruto te bieden. Maar nadat Watford in beeld kwam werd daar 5 ton bij op geeist. De verhalen dat de transfer van Richarlison enkel op de transfersom en randvoorwaarden is afgeketst is gewoon niet waar. Het was én én; en het salaris en de reeds overeengekomen transferbedrag werd overboden. Dan sta je als Nederlandse club gewoon machteloos, je kan een speler geen jaarsalaris van 2,1 miljoen bruto geven zonder daar onrust binnen je huidige selectie te veroorzaken. Dan wordt zo'n speler wel heel erg duur omdat andere spelers dan ook een hoger salaris willen gaan forceren via hun zaakwaarnemer, dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:54:
Nou Ayoub lijkt me sowieso wel een goede aankoop. Wat ik bedoelde is dat Utrecht met een vrij laag salaris plafond een hele nette selectie heeft.

Met dit elftal kunnen zeker de strijd aan met de top 3. Maar ze zullen er inderdaad geen kampioen mee worden. Daarom vind ik nogal voorbarig om te zeggen dat er geen enkele speler bij is die een aanwinst voor de top 3 is.

Van Wolfswinkel was ook een te goede speler voor Vitesse en was zeker wel mogelijk geweest om deze zomer over te nemen. Misschien geen speler van de buiten categorie, maar wel een zinvolle aanvulling op de selectie. Is bv. Larsson van Heerenveen slechter dan Younes?
Van Wolfswinkel had ik bij PSV verwacht dit seizoen, als De Jong tijdig verkocht zou zijn.
Larsson is niet veel minder dan Younes, maar ook niet beter. Ik vind hem ook nog veel minder een buitenspeler dan Younes, meer een centrale aanvallende middenvelder.
Ik ben overigens heel benieuwd hoe Neres het zou doen op linksbuiten, als linkspoot met een actie moet ie toch wat nuttigs kunnen doen op die positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
http://nos.nl/l/2188001

Jan Smit lijkt mij een prima voorzitter. Maar een kunstgrasvrije eredivisie kun je nu wel helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
thobe schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:43:
http://nos.nl/l/2188001

Jan Smit lijkt mij een prima voorzitter. Maar een kunstgrasvrije eredivisie kun je nu wel helemaal vergeten.
Het lijkt me daarom de grootste ramp die het Nederlandse voetbal kan overkomen. Een kunstgrasvrije eredivisie is namelijk belangrijk om het voetbal weer op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dus omdat Heracles kunstgras heeft liggen is Jan Smit per definitie ongeschikt? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:03:
Dus omdat Heracles kunstgras heeft liggen is Jan Smit per definitie ongeschikt? :D
Hij zit zelf in die branche en is (dus) groot voorstander van kunstgras. Het lijkt me niet wenselijk dat de kunstgraslobby vertegenwoordigd is in het bestuur. Vraag is dus vooral hoe autonoom de nieuwe directeur (Gudde) is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

ST10©DE

Dus.............

D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Hij zit zelf in die branche en is (dus) groot voorstander van kunstgras.
Heb je hier bewijs van? Volgens mij komt hij uit de incassowereld. Hooguit is zijn mening ten tijde van zijn voorzitterschap bij Heracles beïnvloed door een belangrijke sponsor. Maar als het goed is, is dat nu niet meer van belang, immers hij is voorzitter af en kan het zijn dat hij opeens een andere mening heeft omdat het geen invloed heeft op de sponsor van Heracles.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@D-e-n, @Han en @Martinusz

Thanks, dat wist ik niet. Ik dacht dat hij alleen als voorzitter van Heracles voorstander was.

Ook lekker verstandig om overal exact hetzelfde beeld te willen. Als je dan één keer de grens over moet kunnen ze er gelijk helemaal niets meer van. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Hij zit zelf in die branche en is (dus) groot voorstander van kunstgras. Het lijkt me niet wenselijk dat de kunstgraslobby vertegenwoordigd is in het bestuur. Vraag is dus vooral hoe autonoom de nieuwe directeur (Gudde) is.
Nop, hij zit niet in de kunstgras branche. Hun shirt sponsor, ten Cate, zit wel in het kunstgras wereldje.
ps. je mag 3x raden van wie het kunstgras veld bij Heracles is.

Voordeel met Jan Smit is dat het een harde werker is die niet op zijn mond gevallen is.,

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 14-08-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
Nop, hij zit niet in de kunstgras branche. Hun shirt sponsor, ten Cate, zit wel in het kunstgras wereldje.
Officieel niet zelf dan wellicht maar hij zit er wel tot aan zijn middel in en heeft zeker geen objectief beeld op dat terrein. De artikelen zeggen genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ai Stengs van AZ einde seizoen door kruisband, zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

De directie van Feyenoord heeft geprobeerd om echt gras een licentie-eis te laten worden voor de Eredivisie. Dus ik neem aan dat ook Gudde fel tegen kunstgras is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 21:03
Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:10:
Ai Stengs van AZ einde seizoen door kruisband, zonde!
Echt klote man. Gun je zo'n jonge gozer echt niet.

Dat kunstgras maakt denk ik toch niet meer uit in deze tijden. Voetballers kunnen ze hier toch niet opleiden, en dit erbij maakt het perfect plaatje wel compleet.. ''zucht'' O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Mosin op 14-08-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

JST94 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:24:
[...]
Dus ik neem aan dat ook Gudde fel tegen kunstgras is. :9
Hoe zou dat nou komen ? >:)
Hint : 07 mei 2017 ...
DeKever schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:45:
[...]
Mogelijk zijn de heren Kluivert & Davids alleen een tikkeltje naïef en onwetend.
Behoorlijk.
Zou Gullit hier ook ingetrapt zijn ? Die leek me politiek iets meer bewust ...

[ Voor 44% gewijzigd door Goner op 14-08-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Goner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Hoe zou dat nou komen ? >:)
Hint : 07 mei 2017 ...

[...]

Behoorlijk.
Zou Gullit hier ook ingetrapt zijn ? Die leek me politiek iets meer bewust ...
Gullit...de man die met een Tjetjeense dictator samenwerkte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Voordeel met Jan Smit is dat het een harde werker is die niet op zijn mond gevallen is.,
Weet je dat zeker? Ik zit nu naar een foto van 'm met brede lach te kijken en dat gebit lijkt wel op Hiroshima '45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:13:
Weet je dat zeker? Ik zit nu naar een foto van 'm met brede lach te kijken en dat gebit lijkt wel op Hiroshima '45
Hij is ooit over een polletje gestruikeld. Vandaar de voorliefde voor kunstgras. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:44:
[...]
Gullit...de man die met een Tjetjeense dictator samenwerkte.....
Da's ook weer waar ... kortom, als het ze maar uitkomt en de alimentatie betaalt.
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.