[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.563 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PWM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Die AD bron pakt in totaal bijna 100 wedstrijden van Ajax/PSV/Feyenoord ;)
Your point being? Over seizoenen heen zijn dergelijke statistieken nog onbetrouwbaarder, aangezien je dan ook te maken hebt met wisselende teams / seizoensprestaties tov de verschillende seizoenen ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Ankona schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:46:
Als de clubs het financieel niet zouden trekken om dat plastic te vervangen door echte plantjes, wat is er dan mis met de volgende overgangsregeling?

- Als een club op kunstgras speelt heeft de tegenstander het recht om de uitwedstrijd te verplaatsen naar het eigen stadion indien daar wel echt gras groeit.
Dan missen ze ook inkomsten natuurlijk, komt indirect op hetzelfde neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
Spelen er hier nog meer mensen mee met
https://www.voetbalpoules.nl/
Misschien leuk om samen in een poule te gaan spelen? Elke week uitslagen voorspellen van de wedstrijden in de eredivisie.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
bregweb schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:12:
Spelen er hier nog meer mensen mee met
https://www.voetbalpoules.nl/
Misschien leuk om samen in een poule te gaan spelen? Elke week uitslagen voorspellen van de wedstrijden in de eredivisie.
Of je zoekt eerst op voetbalpoules in dit topic ;) er is zelfs een apart topic voor...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
Merci, ik lees af en toe wat in dit topic, het is niet altijd hoogstaande lectuur O-)

Maar ik heb me aangemeld, nogmaals dank.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

naitsoezn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Your point being? Over seizoenen heen zijn dergelijke statistieken nog onbetrouwbaarder, aangezien je dan ook te maken hebt met wisselende teams / seizoensprestaties tov de verschillende seizoenen ;)
Het zijn geen statistieken waarop ik levens belangrijke beslissingen zou nemen nee.

Maar als over 5 jaar gezien Ajax en PSV bij uitwedstrijden gelijkwaardig presteren op gras en kunstgras, en Feyenoord in die 5 jaar 50% meer verliespunten heeft op kunstgras als gras uit, dan is er wel een klein vraagteken te zetten bij die performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:20:
[...]

Het zijn geen statistieken waarop ik levens belangrijke beslissingen zou nemen nee.

Maar als over 5 jaar gezien Ajax en PSV bij uitwedstrijden gelijkwaardig presteren op gras en kunstgras, en Feyenoord in die 5 jaar 50% meer verliespunten heeft op kunstgras als gras uit, dan is er wel een klein vraagteken te zetten bij die performance.
Ook dat zegt nog steeds niks :) de afgelopen 5 jaren waren de selecties van PSV en Ajax wellicht gewoon beter dan Feyenoord ;)
Hoe doen andere clubs het buiten Ajax, PSV en Feyenoord het op kunstgras? Heerenveen, Twente, Utrecht etc...

Naja blijft onzinnig om iets echt over te kunnen zeggen, neemt niet weg dat echt gras gewoon beter oogt en speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:41
[...]

Komt omdat Feyenoord is gewend om op het beste gras te spelen >:)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Ook dat zegt nog steeds niks :) de afgelopen 5 jaren waren de selecties van PSV en Ajax wellicht gewoon beter dan Feyenoord ;)
Hoe doen andere clubs het buiten Ajax, PSV en Feyenoord het op kunstgras? Heerenveen, Twente, Utrecht etc...

Naja blijft onzinnig om iets echt over te kunnen zeggen, neemt niet weg dat echt gras gewoon beter oogt en speelt.
Wellicht? De afgelopen 5 jaar hadden we zeker weten mindere selecties ( Of was je Kazim alweer vergeten :+ ). Behalve vorig jaar dan, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Juist die data zie ik niet terugkomen uit de cijfers en gelinkte bronnen :) Als ik terugga in de seizoenen, dan zie ik eigenlijk dat Feyenoord per seizoen vaker een uitwedstrijd niet wint dan wel: '15/'16 - 8 uitwedstrijden gewonnen, 9 niet gewonnen, '14/'15 - 7 uitwedstrijden gewonnen, 10 niet gewonnen, '13/'14 - 8 uitwedstrijden gewonnen, 9 niet gewonnen, '12/'13 - 7 uitwedstrijden gewonnen, 10 niet gewonnen. Etc. Die niet gewonnen wedstrijden zijn echt niet allemaal op kunstgras gespeeld.

En dan heb je zoals ik al eerder opmerkte ook nog te maken met 'andere omstandigheden', zoals het belang van een wedstrijd (bv derby), het moment van de wedstrijd (bv net na een Europees duel), etc.

Nee, zo simpel als wat wedstrijdjes turven en dan concluderen dat één club meer last heeft van kunstgras dan een ander is het niet. :P

[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 09-08-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De nadelen voor uit-spelen op kunstgras geldt voor elke ploeg die niet zelf op kunstgras speelt. En dan nog, niet elk kunstgrasveld is het zelfde, dus ook ploegen die wel op kunstgras spelen kunnen nadeel hebben op andermans kunstgras. Daarnaast heeft Feyenoord meer punten op gras gemorst bij uitwedstrijden dan op kunstgras; 8 punten gemorst op kunstgras in drie wedstrijden en 7 punten gemorst op kunstgras in eveneens drie wedstrijden.

Deze discussie op basis van cijfers is net zo zinloos dan die over het thuisvoordeel van Feyenoord. Feyenoord pakt als thuisspelende ploeg de meeste punten; dan zal dat wel te maken hebben met de scheidsrechter, die eerder voor dan tegen Feyenoord fluit. Je kan er cijfers onder gooien, zoals het meest aantal penalty's thuis waarmee je het wellicht kunt onderbouwen, maar bewijzen doe je het niet. Er zijn namelijk tientallen andere zaken die meespelen en ook dan is het nog niet te bewijzen. Onzin dus.
TerrorSource schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:25:
Komt omdat Feyenoord is gewend om op het beste gras te spelen >:)
Dat is vreemd... in het seizoen 2011/12 lag de beste grasmat in de Arena en toen morste Feyenoord daar punten. Dat snap ik dan weer niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 09-08-2017 16:48 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de goede orde, is gebruik het nergens als excuus :+ Iedereen moet hetzelfde aantal wedstrijden spelen, op dezelfde velden. Als Feyenoord minder presteert op kunstgras, is dat de schuld van Feyenoord. Als de KNVB morgen beton toestaat als mat, hebben ze zich daar ook aan te passen.
Han schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:45:
Dat is vreemd... in het seizoen 2011/12 lag de beste grasmat in de Arena en toen morste Feyenoord daar punten. Dat snap ik dan weer niet...
Verkiezingsfraude

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 09-08-2017 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Han schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:04:
Maar Toornstra was er vorig seizoen ook al bij. Feyenoord heeft met het vertrek van Kuyt en Elia zeker kwaliteit en ervaring ingeleverd. Je zag aan het einde van het seizoen ook dat de koek bij El Ahmadi op was, die trekt geen vol seizoen meer met zijn 32 jaar. En als Feyenoord loopt dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar juist de wedstrijden waarin het moeilijker loopt dan zal met name Kuyt worden gemist. Helemaal nu ze CL gaan spelen en 2x 90 minuten achter de tegenstander aan moeten rennen. Ik denk echt dat Feyenoord minder sterk is dan vorig seizoen, toen alles hun kant op viel en een sterk seizoen draaiden.
Het is de natuurlijke gang van zaken dat er leiders vertrekken en nieuwe leiders op staan. Bij zowel Ajax en PSV is er ook genoeg in de hiërarchie veranderd. Het zal moeten blijken of en wie er op staan na het vertrek van Klaassen, Kuyt en Guardado.

Overigens suggereer je dat vorig seizoen alles goed viel voor Feyenoord, dat viel wel mee er was ook genoeg pech. Of 6 wedstrijden EL of 6 wedstrijden CL nou zoveel zwaarder wegen in de benen de wedstrijden er op durf ik te betwijfelen, in beide gevallen moet je reizen en in beide gevallen gaat Feyenoord er vol voor en voelen ze dat dus de wedstrijd er voor.
Han schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:04:
En sowieso, jouw post over de drie teams is wel heel erg gekleurd, met name over je eigen club. Het vertek van Karsdorp opgevangen met Nieuwkoop? Dus 1 op 1? Op basis van wat? Karsdorp heeft de afgelopen twee seizoenen alles gespeeld, Nieuwkoop niet. Die heeft slechts 11 potjes in het eerste gespeeld in de competitie. Je levert dus echt wel kwaliteit in achterin, Nieuwkoop is geen Karsdorp qua ervaring. Diks werd door Fiorentina overgenomen van Vitesse en na 6 maanden al weer weggedaan, heeft totaal geen internationale ervaring en nog geen topper gebleken. Dat zelfde geldt voor Haps, die soms denkt dat hij Messi is achterin en de bal daardoor te makkelijk verspeelt. Achterin is Feyenoord echt verzwakt.
Natuurlijk hebben we allemaal een gekleurde bril, maar ook de analisten zijn het er over eens dat Nieuwkoop een prima vervanger voor Karsdorp is. Hij heeft namelijk al een behoorlijk aantal wedstrijden Karsdorp moeten vervangen en Karsdorp had vorig seizoen niet zijn beste seizoen. Haps maakt voorlopig een prima indruk en was de misschien wel de beste back buiten de top 3 vorig seizoen. Het is koffiedik kijken maar volgens mij is iedereen het er over eens dat er prima vervangers zijn gehaald. Tja, een nieuwe Kongolo haal je niet, die kost immers 15 miljoen Euro en wil bij een grotere club spelen. :p

De conclusie dat Feyenoord achterin verzwakt is deel ik ook niet omdat verdedigen meer is dan de 4 verdedigers. Jones is er nog, en het blok El Ahmadi/Vilhena was de werkelijke (verdedigende) kracht van Feyenoord en dat is gewoon in tact. Karsdorp was vooral aanvallend dus die mis je verdedigend toch niet zo erg.

De as van Feyenoord was de kracht en die is in tact gebleven, de aankopen er omheen zijn prima, ik zie dus niet in waarom Feyenoord ernstig verzwakt zou zijn. Ajax blijft een ploeg met iets meer talent en voetballend vermogen en Feyenoord blijft een ploeg die dat compenseert met fysiek en wilskracht. Feyenoord is iets stabieler, Ajax heeft hogere pieken maar is door al het jeugdige talent ook wisselvallig.

Ik verwacht weer dat Ajax en Feyenoord dicht bij elkaar liggen, met PSV op gepaste afstand. Ajax en PSV hebben al een zeperd gemaakt terwijl Feyenoord vorig seizoen de JC schaal verloor en nu won, dus de aller vroegste tekenen zijn voor Feyenoord niet negatief. :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
Op dit moment denk ik dat de titel tussen Ajax en Feyenoord zal gaan en dat PSV het moeilijk genoeg zal hebben om in de top 3 te komen.

Maar er kan nog zo bizar veel gebeuren.

En misschien verdwijnen nog enkele sterkhouders zoals Toornstra en Sanchez en is PSV de lachende derde.

Crystal Palace haakt af voor de Jong, te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 09-08-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ja, alles boven de 1 miljoen is al te duur voor die gozer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zal wel hetzelfde verhaal als met Propper zijn, geruchten 5 miljoen en dan blijkt het om ruim het dubbele te gaan.

Voor De Jong is dat zeker de hoofdprijs en te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
dutchgio schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:44:
Zal wel hetzelfde verhaal als met Propper zijn, geruchten 5 miljoen en dan blijkt het om ruim het dubbele te gaan.

Voor De Jong is dat zeker de hoofdprijs en te duur.
Als je voor de Jong meer dan 5mln kunt pakken direct doen.
Voor de Engelse competitie ongeschikt, bij dit soort ploegen zal hij counter voetbal ofzo spelen en daar is hij ongeschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Vorig seizoen EL met Fener en Man U in de poule vindt ik redelijk CL waardig.
In zo'n poule zouden Feyenoord en Fenerbahce de ploegen uit poule 3 en 4 zijn en je er dus nog een topploeg bij hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:55
Hmm Fenerbache heeft met Soldado alvast een vervanger voor van Persie gevonden.. Zou het dan toch gebeuren? Zou toch wel mooi zijn hoewel ik me afvraag hoeveel hij nog te bieden heeft. Voor de Eredivisie en Feyenoord mooi hem weer erbij te hebben.

PS: Morgen en vrijdag kunnen jullie nog aanmelden voor de Tweakers F.C. voetbalpoule
Zie topic hieronder :)
Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2017/2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:11:
Hmm Fenerbache heeft met Soldado alvast een vervanger voor van Persie gevonden.. Zou het dan toch gebeuren? Zou toch wel mooi zijn hoewel ik me afvraag hoeveel hij nog te bieden heeft. Voor de Eredivisie en Feyenoord mooi hem weer erbij te hebben.

PS: Morgen en vrijdag kunnen jullie nog aanmelden voor de Tweakers F.C. voetbalpoule
Zie topic hieronder :)
Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2017/2018
Ah goeie tip, ik deed al mee, maar nog geen voorspellingen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die Kroaat komt niet naar Ajax wordt er gezegd, 2 dagen getest, maar Ajax durft het niet aan ivm een hartprobleem dat hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het duurde al vrij lang. Het kan ook nog dat ze hem morgen wel ineens presenteren maar zo niet dan zal het inderdaad wel afgeketst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 20:46
Martinusz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:49:
[...]

Dank :)
Al blijft het verband kunstgras en verliespunten vaag natuurlijk, dat kan ook 1000 andere reden hebben.
Wel ben ik van mening dat een thuisploeg met kunstgras er voordeel bij heeft. Zelf ook jaren op zo'n achterlijk veld moeten trainen en voetballen, en je hebt er wel voordeel van omdat je het gewend bent. Betekent uiteraard niet dat je dan ineens 100% wint :+
PEC heeft dit seizoen minder punten op de eigen kunstgrasmat gehaald dan dan in de uitwedstrijden! Oneens dus ;)

Overigens ben ik ook voor de invoering van een kunstgras verbod. Hybride gras wordt in Engeland al erg veel gebruikt en moet dus wel toegestaan blijven.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik snap die hele kunstgras hype eigenlijk niet. Als je ziet dat veel dorpsclubjes al in staat zijn een fatsoenlijk veld met echt gras neer te leggen (ok, ze kunnen er ook een knollenveld van maken waar zelfs de koeien hun enkels op zouden breken...) Waarom zou een BVO dan iets anders willen dan echte plantjes?

alles kan off-topic

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:32
Ankona schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:22:
Ik snap die hele kunstgras hype eigenlijk niet. Als je ziet dat veel dorpsclubjes al in staat zijn een fatsoenlijk veld met echt gras neer te leggen (ok, ze kunnen er ook een knollenveld van maken waar zelfs de koeien hun enkels op zouden breken...) Waarom zou een BVO dan iets anders willen dan echte plantjes?
YouTube: Meja - All 'Bout The Money

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:22:
En ik snap juist die hele anti-kunstgras hype niet. Als je ziet dat zo ongeveer alle jeugd tegenwoordig regelmatig op kunstgras speelt en daar aan gewend is. Een deel van die lichting is nu al aan het doorbreken bij BVO's. Voor de supporter maakt het niet uit of voetbal op echt gras of op kunstgras wordt gespeeld. Dat is puur psychisch.Dus hop, allemaal naar kunstgras (want dat is goedkoper) en gaan met die banaan!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Transfer van Barac naar Ajax zou definitief niet doorgaan, ondanks het persoonlijke akkoord. Dit meldt De Telegraaf. De reden hiervan zou een hartprobleem zijn die aan het licht kwam bij de medische keuring. Ajax doet geen uitspraken vooralsnog.

Dit zou ik wel erg jammer vinden......

Stond ook al op de vorige pagina, had ik even over het hoofd gezien

[ Voor 12% gewijzigd door Curva op 10-08-2017 09:04 ]

PSN: Curvaa_

• LZ86
  • Nu online
Tja, snap wel dat je geen risico wilt nemen. Over naar plan C?

• Ankona
P.O. Box schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:34:
[...]

En ik snap juist die hele anti-kunstgras hype niet. Als je ziet dat zo ongeveer alle jeugd tegenwoordig regelmatig op kunstgras speelt en daar aan gewend is. Een deel van die lichting is nu al aan het doorbreken bij BVO's. Voor de supporter maakt het niet uit of voetbal op echt gras of op kunstgras wordt gespeeld. Dat is puur psychisch.Dus hop, allemaal naar kunstgras (want dat is goedkoper) en gaan met die banaan!
Mijn kinderen voetballen op plastic. ca twee keer per jaar spelen ze uit op gras.
Voor de trainingsvelden en het jeugdvoetbal kan ik me er nog wel iets bij voorstellen aangezien die plastic velden iets minder vaak afgekeurd worden. Hoewel, wij trainden vroeger gewoon op zand (ok, voor de vorm werd daar een keer per jaar gras ingezaaid, maar als elke avond op dat ene veld getraind worden is daar al snel niets meer van over)
Nadeel van plastic waarover ook mijn kinderen al klagen is dat je er als keeper niet op kunt duiken (doet pijn, kleding verbrand) en geen slidings kunt maken.

Dat het goedkoper is, dat is dan vooral merkbaar voor de amateurclubs met beperkte begroting. Maar als FC Balophetdak al een wedstrijdveld met echt gras kan onderhouden. Waarom zouden de divisie teams dat dan niet kunnen?

alles kan off-topic

• ph4ge
  • Nu online
Voetbal op kunstgras is gewoon een ander spelletje. Hockey op ijs en kunstgras zijn ook heel anders :P.

De bal beweegt anders en elk kunstgrasveld is anders. Spelers moeten zich ook anders gedragen en de kans op blessures en andere gezondheidsproblemen is groter (al doet de industrie er alles aan om dat te verdoezelen (zie de rubberen bolletjes)). Iedereen die zelf voetbalt weet dat het een echt verschil is en niet alleen psychologisch is (al ben ik misschien bevoordeeld omdat ik een zeer zware knieblessure heb opgelopen toevallig de eerste wedstrijd op het nieuwe kunstgrasveld van mijn club)

Ook over de werkelijke kosten zijn de meningen verdeeld of het wel zoveel goedkoper is en als het al goedkoper is dan is het zelfs voor de kleine profclubs klein geld wat ze besparen.

Dat de huidige Nederlandse voetballers zoveel op kunstgras speelden in de jeugd valt ook wel erg toevallig samen met het ineenstorten van het Nederlandse voetbal internationaal gezien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Leon Zwiers schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:44:
Tja, snap wel dat je geen risico wilt nemen. Over naar plan C?
Mee eens, maar nu is de kans aanwezig dat er helemaal niks bijgekocht wordt.

Wat zou plan C moeten zijn? Ik heb het idee dat Marc dit plan niet heeft... Waarschijnlijk wordt er eind augustus een paniekaankoop gedaan die miljoenen gaat kosten en die 1 keer bekeken is door een scout.

PSN: Curvaa_

• dutchgio
Vorig jaar pakte die paniekaankoop wel goed uit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Curva schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:06:
Mee eens, maar nu is de kans aanwezig dat er helemaal niks bijgekocht wordt.

Wat zou plan C moeten zijn? Ik heb het idee dat Marc dit plan niet heeft... Waarschijnlijk wordt er eind augustus een paniekaankoop gedaan die miljoenen gaat kosten en die 1 keer bekeken is door een scout.
Wat een dom gelul weer zeg... :F

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
[...]

Ja leuk, over 10 jaar hebben we in de eredivisie verdedigers die niet meer weten hoe ze een sliding moeten maken op echt gras :)

Nadelen kunstgras:
- Heel erg warm om op te spelen
- stug
- je verbrandt je ledematen bij vallen/sliding
- harde ondergrond (niet goed voor knieen)

en dan vergeet ik er nog wel wat :) en ja ik kan het weten, ongeveer 10 jaar getraind en gevoetbald op dat nepgras :(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kunstgras is lelijk en het spel wordt er gewoon echt heel anders door, omdat de bal niet hetzelfde doet als op gras. Het hoort gewoon niet en dat we dit toestaan in NL zorgt ervoor dat onze geloofwaardigheid nog verder afbrokkelt. Je zou op zijn minst een hybrideveld moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
dutchgio schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:08:
Vorig jaar pakte die paniekaankoop wel goed uit. :)
Potentiële paniekaankopen in de verdediging zoals Haps, St Juste en Lucassen voetballen alleen al ergens anders. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:55
Ok, technisch gezien buitenlandse competitie, maar denk dat hij hier beter past:
[YouTube: https://youtu.be/ybPaC1NjV_Q]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kunstgras is niks. Het is een naam. Men heeft van plastic sprietjes gemaakt en ze groen geverfd. Het zijn dus plastic groene sprietjes, die we eufemistisch de naam gras meegeven, want dat is ook groen.

Maar goed, we kunnen alles aandragen waarom het lelijk en slecht is. Of waarom het zo goed is. Maar dat maakt allemaal geen ruk uit. Er is zijn maar 2 feiten waar het om gaat:

Het speelt anders dan gras (feit). Internationaal word het niet gebruikt (feit).

We zouden net zo goed dit soort wedstrijden op een beachvolleybal veld kunnen spelen. Onze spelers hebben daar net zoveel aan voor het opdoen van ervaring als op kunstgras.

• Robertdj
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Dat de huidige Nederlandse voetballers zoveel op kunstgras speelden in de jeugd valt ook wel erg toevallig samen met het ineenstorten van het Nederlandse voetbal internationaal gezien.
Heeft denk ik meer te maken met de professionalisering van voetbal in andere landen. Kijkend naar ons inwonersaantal hebben we eigenlijk bijna altijd boven ons 'niveau' gepresteerd.

Als je er met behulp van kunstgras voor kan zorgen dat de sport toegankelijker wordt voor beginnende voetballers (lagere contributie, meer beschikbare velden) denk ik eerder dat het aan het eind v/d rit voordeel oplevert. Waarbij er vanaf een bepaald niveau natuurlijk wel op echt gras gespeeld moet worden, want nu hebben een aantal clubs 'verkeerd' thuisvoordeel.

• ph4ge
  • Nu online
Robertdj schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:10:
Heeft denk ik meer te maken met de professionalisering van voetbal in andere landen. Kijkend naar ons inwonersaantal hebben we eigenlijk bijna altijd boven ons 'niveau' gepresteerd.
IJsland heeft de helft van het aantal inwoners dan dat in Amsterdam woont en heeft zich wel voor het EK geplaatst. IJsland heeft het daar nog verdienstelijk gedaan ook, nadat ze ons 2 keer kansloos lieten in de kwalificatie. :(

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:43:
IJsland heeft de helft van het aantal inwoners dan dat in Amsterdam woont en heeft zich wel voor het EK geplaatst. IJsland heeft het daar nog verdienstelijk gedaan ook, nadat ze ons 2 keer kansloos lieten in de kwalificatie. :(
En dat voor een land wat enkel op kunstgras speelt... daar gaat die theorie over kunstgras en defaluatie van het voetbal. Je kan je er mee plaatsen voor het EK :P

• PWM
  • Niet online

PWM

Robertdj schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Het aantal inwoners is niet zo relevant. Dan kan je ook zeggen dat wij boven ons niveau presteren in korfbal. Het aantal beoefenaars is leidend. In Nederland spelen 1.2 miljoen mensen amateurvoetbal.

Het aandeel voetballers onder de 12 (waar je het uiteindelijk in beginsel van moet hebben) ligt gigantisch hoog. Samen met Duitsland zitten we daar in de top.

Verwijderd

Las elders op internet dat er serieuze belangstelling zou zijn voor zowel Dolberg, Ziyech als Sanchez.

Ben je dan mooi klaar mee als Ajax zijnde. Wat moet Overmars nu met nog 3 al dan niet grote zakken met geld terwijl zijn pakhuis daar al helemaal vol mee ligt?

Dat grote geld van die TV-gelden in de UK, van Chinese, Arabische, Russische of Amerikaanse rijken, maakt allengs toch wel erg veel kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:30
Kunstgras is in de grote steden gewoon een realiteit waar je niet omheen kan. Mijn club ligt aan de zuidas in Amsterdam en toen ze daar nog gewone velden hadden waren die 1,5 maand na het begin van de competitie al niet meer herkenbaar als grasveld door het intensieve gebruik. Daarnaast was het bij elke kleine regenbui gelijk afgelast. Door de parkeergarages van de omliggende kantoorgebouwen kan het grondwater nergens heen.

Nu met kunstgras maakt de intensiteit van het gebruik niet uit, en het gaat altijd door. Betekent dat dat ik fan ben van kunstgras, absoluut niet, maar ik snap wel dat het niet anders kan.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Ankona
Ik snap niet hoe die keepers zich op plastic kunnen oriënteren. In mijn tijd als keeper trok ik aan het begin van een helft altijd eerst met mijn hak een lijn in het zand. Dan kon ik altijd zien of ik wel voor het midden van het doel stond ipv ernaast.

alles kan off-topic

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:59:
Wat moet Overmars nu met nog 3 al dan niet grote zakken met geld terwijl zijn pakhuis daar al helemaal vol mee ligt?
Misschien het salarisplafond verhogen zodat een ander spelerssigment reeel wordt voor Ajax? Beetje á la Turkije, de gewezen A-spelers kunnen halen, aangevuld en gemixed met eigen jeugd. Met een salarisplanfond van 1 miljoen en het Nederlandse belastingklimaat ga je niemand hierheen halen die een beetje respectabele is geweest en wil afbouwen.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Han schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Misschien het salarisplafond verhogen zodat een ander spelerssigment reeel wordt voor Ajax? Beetje á la Turkije, de gewezen A-spelers kunnen halen, aangevuld en gemixed met eigen jeugd. Met een salarisplanfond van 1 miljoen en het Nederlandse belastingklimaat ga je niemand hierheen halen die een beetje respectabele is geweest en wil afbouwen.
Met 2 miljoen ook niet. En de pest met transferinkomsten is dat ze onvoorspelbaar zijn, dus om op basis daarvan je begroting en salarishuishouding op te schroeven is simpelweg dom.

Anyway, Ajax zit goed bij kas en kan dus vragen wat het wil. Ik hoop dat, mocht er echt iets spelen, Overmars nu eens écht hoog inzet en daaraan vasthoudt. Ik bedoel, iedereen is te koop en niemand is onvervangbaar, dus als er echt exorbitante bedragen worden geboden, ach, waarom niet.

• Martinusz
Han schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Schuilt veel gevaar in het zomaar ophogen van het salarisplafond. Het zal effect hebben op alle salarissen binnen Ajax. Andere spelers zullen zeggen waarom krijg ik max 1 miljoen, maar hij 3 miljoen per jaar?
Je vaste lasten aan salarissen zal dan behoorlijk omhoog gaan, dan gaan ook die 100 miljoen op de bank er zo doorheen en ben je terug bij af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ergo; Ajax (en de rest van de Nederlandse clubs) hebben geen zak aan kapitaal. Je kan het niet uitgeven aan transfers want die spelers komen toch niet vanwege het salarispland, dus qua salarisuitgaven blijf je binnen het huidige begrotingniveau, een eigen stadion kopen/bouwen van het geld heeft ook weinig zin omdat je dan op den duur weer veel geld verdient en dit niet kunt uitgeven, etc, etc. Wellicht is het dan tsraks een idee om Ajax in te schijven in de Bundeliga.

• Martinusz
Han schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:40:
Ergo; Ajax (en de rest van de Nederlandse clubs) hebben geen zak aan kapitaal. Je kan het niet uitgeven aan transfers want die spelers komen toch niet vanwege het salarispland, dus qua salarisuitgaven blijf je binnen het huidige begrotingniveau, een eigen stadion kopen/bouwen van het geld heeft ook weinig zin omdat je dan op den duur weer veel geld verdient en dit niet kunt uitgeven, etc, etc. Wellicht is het dan tsraks een idee om Ajax in te schijven in de Bundeliga.
Het zal in stappen moeten, natuurlijk heeft Ajax wel wat aan kapitaal. Ze kunnen inderdaad stadion kopen bijvoorbeeld, zijn wellicht allemaal stapjes om het salarisplafond in de toekomst te kunnen verhogen. Alleen met 100 miljoen lukt dat niet, een eigen stadion en 100 miljoen zou het al anders maken etc.
Daarnaast is kapitaal noodzakelijk aangezien de gemiddelde transferprijzen omhoog gaan, ook voor de spelers die wel voor 1 miljoen willen voetballen per jaar.

• Ankona
De fifa moet snel maatregelen nemen. Niemand wordt beter van die omhoog schietende prijzen. Punt is alleen dat het om geld en mensen gaat. Op de een of andere manier hebben de heren op het FIFA kantoor er belang bij om de partijen met diepe zakken te vriend te houden.

Lijkt mij goed als er wat eisen aan de samenstelling van de selecties gesteld wordt. Vroeger had je een max op het aantal buitenlanders. Zoiets kan natuurlijk best wel weer terug, samen met een minimum aantal spelers dat al meer dan x jaar aan de club verbonden is en een minimum aantal uit de eigen opleiding. (en om de bekende discussie over het vrije verkeer van werknemers voor te zijn, het gaat om de speelgerechtigdheid, niet om het feit of die mensen op de loonlijst voor mogen komen.)

alles kan off-topic

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ankona schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:07:
Lijkt mij goed als er wat eisen aan de samenstelling van de selecties gesteld wordt. Vroeger had je een max op het aantal buitenlanders.
Daar heeft de FIFA minder over de zeggen dan de EU ;) Vrij verkeer van werknemers enzo :P . De EU heeft een uitzonderingspositie voor het voetbal tot nu toe keihard tegen gehouden. Als je dergelijke regels gaat opstellen, dan gaat de EU gewoon ingrijpen, aangezien dat gewoon ingaat tegen de grondbeginselen van de EU. Discrimineren op basis van nationaliteit zullen ze niet blij van worden...

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 10-08-2017 12:14 ]

• Jorizzz
  • Laatst online: 11:30
naitsoezn schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Daar heeft de FIFA minder over de zeggen dan de EU ;) Vrij verkeer van werknemers enzo :P . De EU heeft een uitzonderingspositie voor het voetbal tot nu toe keihard tegen gehouden. Als je dergelijke regels gaat opstellen, dan gaat de EU gewoon ingrijpen, aangezien dat gewoon ingaat tegen de grondbeginselen van de EU. Discrimineren op basis van nationaliteit zullen ze niet blij van worden...
Waarom zou je als FIFA/UEFA niet gewoon kunnen zeggen: beste clubs, jullie mogen volgens EU recht net zoveel buitenlanders in dienst nemen als je wilt, dus ze mogen gewoon voor je werken (dus vrij verkeer van werknemers), maar we verbieden wel dat je over een seizoen gezien meer dan x buitenlanders opstelt in officiële wedstrijden?

• PWM
  • Niet online

PWM

40 miljoen voor Sanchez. Kan je zeggen wat je wilt, maar dat voetbalt Ajax in 2 jaar niet aan prijzengeld bij elkaar. En dat voor 1 speler.

Maar goed, met nog een 4 jaar contract, zullen ze die wel houden.

• dutchgio
Het komt van The Sun, dat kun je nemen met een flinke korrel zout:
https://www.thesun.co.uk/...chez-mauricio-pochettino/
The Dutch international could become Spurs' first signing of the summer, and provide some hope for worried fans

• Martinusz
dutchgio schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:21:

[...]
Dutch international nog wel :P was het maar waar!!

• dutchgio
En ondertussen houdt speler van Tottenham, Danny Rose, zich bezig met het transferbeleid:
https://www.vi.nl/nieuws/...-wil-geen-google-aankopen
Die wordt nu gefileerd door z'n uitspraken.

De vraag is dan of hij nog moet Googlen voor Sanchez.
Dan komen ze alleen bij een andere uit. :+

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 10-08-2017 12:24 ]

• Ankona
naitsoezn schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Nee hoor, die opmerking was ik al voor.

De EU regels gaan over het feit of je mensen wel of niet in dienst mag nemen. De sportbonden, met de FIFA aan de top van het voetbal, gaan over de regels voor speelgerechtigdheid.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tja... misschien is het inderdaad zo makkelijk en ligt het allemaal aan de FIFA. Ik weet het niet. Maar ik (misschien met een gitzwarte bril op) voorzie gewoon vrij snel rechtszaken (die gewonnen worden) als er een bv. Nederlandse speler niet opgesteld mag worden in een bepaalde wedstrijd in bv België, enkel en alleen omdat ie Nederlands is. Dergelijke discriminatie zal echt niet geaccepteerd worden door de EU. Je wordt dan immers belemmerd in het uitvoeren van je werkzaamheden op basis van je nationaliteit. (let wel: Dat is dus mijn verwachting, geen feit of juridisch onderbouwd argument :P )

Ik ben het wel eens met die voorstellen hoor (doe er ook maar direct een salary cap bij :P), maar zie daar veel meer een rol voor de EU in dan voor de FIFA. De juridische mogelijkheden om voetbal een uitzonderingspositie te geven zijn er gewoon, het is puur politieke onwil.

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 10-08-2017 13:22 ]

• Ankona
naitsoezn schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:17:
Tja... misschien is het inderdaad zo makkelijk en ligt het allemaal aan de FIFA. Ik weet het niet. Maar ik (misschien met een gitzwarte bril op) voorzie gewoon vrij snel rechtszaken (die gewonnen worden) als er een bv. Nederlandse speler niet opgesteld mag worden in een bepaalde wedstrijd in bv België, enkel en alleen omdat ie Nederlands is. Dergelijke discriminatie zal echt niet geaccepteerd worden door de EU. Je wordt dan immers belemmerd in het uitvoeren van je werkzaamheden op basis van je nationaliteit. (let wel: Dat is dus mijn verwachting, geen feit of juridisch onderbouwd argument :P )

Ik ben het wel eens met die voorstellen hoor (doe er ook maar direct een salary cap bij :P), maar zie daar veel meer een rol voor de EU in dan voor de FIFA. De juridische mogelijkheden om voetbal een uitzonderingspositie te geven zijn er gewoon, het is puur politieke onwil.
Dan doe je het niet op nationaliteit maar op grond van de bond waarvoor de speler in zijn jeugd uitkwam. En niet alleen op nationaliteit een rem zetten, op al die transfers mag wel een rem. Dus een selectie moet bijvoorbeeld minimaal voor 90% bestaan uit spelers die het jaar ervoor ook al deel uitmaakten van die selectie of de gelieerde jeugdopleiding.

Tussen de regels door lees je dat ik terug wil naar club identiteit. Clubs die voor hun succes investeren in een goede jeugdopleiding en spelers die hun club trouw blijven.

alles kan off-topic

• 418O2
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Dan doe je het niet op nationaliteit maar op grond van de bond waarvoor de speler in zijn jeugd uitkwam. En niet alleen op nationaliteit een rem zetten, op al die transfers mag wel een rem. Dus een selectie moet bijvoorbeeld minimaal voor 90% bestaan uit spelers die het jaar ervoor ook al deel uitmaakten van die selectie of de gelieerde jeugdopleiding.

Tussen de regels door lees je dat ik terug wil naar club identiteit. Clubs die voor hun succes investeren in een goede jeugdopleiding en spelers die hun club trouw blijven.
En maximaal 30 contractspelers (ofzo). Dat maakt het sleepnetten van talenten onmogelijk.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Dan doe je het niet op nationaliteit maar op grond van de bond waarvoor de speler in zijn jeugd uitkwam.
Volgens mij is er al een dergelijke regel (https://en.wikipedia.org/...n_Player_Rule_(UEFA)).... Het oprekken van de grenzen uit die regel zal alleen ongetwijfeld op wat weerstand kunnen rekenen van de clubs met macht :-(

• Robertdj
  • Niet online
[...]

Dan moeten jeugdspelers wel goed beschermd worden, anders worden zij de nieuwe handelswaar. Tegelijkertijd kan je niet eisen dat een jeugdspeler bij dezelfde lokale club blijft spelen.
Misschien daarom een limiet aan het aantal jeugdspelers wat je ieder seizoen mag aantrekken? Dan worden alleen spelertjes gehaald die echt een kans maken. Weet overigens niet welke regels daar nu voor gelden.

@PWM
Zat vooral naar het aantal leden te kijken, Duitsland heeft er dan bijvoorbeeld 4-5x zoveel. Dat we onder de 12 relatief veel spelers hebben wist ik niet, is dat altijd al geweest?

@ph4ge
Ijsland was volgens mij eerder een uitzondering. Goede lichting (zonder uitzonderlijke talenten) i.c.m. een stugge speelstijl en vechtersmentaliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door Robertdj op 10-08-2017 13:58 ]

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:21:

[...]
En al zouden ze het bieden, geloof ik nog niet dat ie naar Spurs gaat. Uberhaupt de vraag of hij een werkvergunning krijgt, en volgens mij heeft ie zelf helemaal geen zin om achter Vertonghen en Alderweireld op de bank te zitten.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er hier mensen die van VI pro gebruik maken? Het gebeurt geregeld dat ik een artikel wel verder zou willen lezen. Echter, als het inhoudelijk niet zoveel voorstelt, is het zonde om € 5 in de maand daaraan uit te geven. Dat kan ik zonder abonnement natuurlijk ook lastig beoordelen. Hoe zijn jullie ervaringen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:27:
Zijn er hier mensen die van VI pro gebruik maken? Het gebeurt geregeld dat ik een artikel wel verder zou willen lezen. Echter, als het inhoudelijk niet zoveel voorstelt, is het zonde om € 5 in de maand daaraan uit te geven. Dat kan ik zonder abonnement natuurlijk ook lastig beoordelen. Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik heb VI gehad. Maar dat was vooral omdat je er toen Fifa of Football Manager bij krijgt. Ik lees echter bijna alleen maar PSV gerelateerde Pro verhalen dus dan is het een dure bedoeling. ik heb het al een tijdje niet meer. Ik weet niet zo goed of VI Pro verhalen overeenkomen met het blad. Want dan zou je Blendle kunnen gebruiken. En alleen betalen voor de verhalen die je wilt lezen.

edit:
Net gekeken. Kleine stukjes (1 pagina of kleiner) zijn 29 cent, grotere stukken (2 pagina's) zijn 49 cent en langere stukken zijn 89 cent. Een editie (het hele blad) is 3,99.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 10-08-2017 21:38 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:10

Shabbaman

Got love?

Gaius schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Met 2 miljoen ook niet. En de pest met transferinkomsten is dat ze onvoorspelbaar zijn, dus om op basis daarvan je begroting en salarishuishouding op te schroeven is simpelweg dom.

Anyway, Ajax zit goed bij kas en kan dus vragen wat het wil. Ik hoop dat, mocht er echt iets spelen, Overmars nu eens écht hoog inzet en daaraan vasthoudt. Ik bedoel, iedereen is te koop en niemand is onvervangbaar, dus als er echt exorbitante bedragen worden geboden, ach, waarom niet.
Als Ajax een club wordt die spelers die willen vertrekken aan hun contract houdt, dan wordt het voor spelers minder aantrekkelijk om Ajax te kiezen als springplank naar een echte competitie. Exorbitante bedragen kunnen ze dus ook niet gaan vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 10-08-2017 21:38 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij kun je op de webiste ook met een gratis account wel een aantal artikelen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met een account lees je 5 pro-artikelen per maand gratis. Wel opletten als je eenmaal een account hebt, want als je ingelogd bent dan geldt: openklikken is gelezen (en dus 1 van je 5 gratis artikelen 'verspeeld'). Maar zo kun je in ieder geval even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

naitsoezn schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:12:
[...]

Met een account lees je 5 pro-artikelen per maand gratis. Wel opletten als je eenmaal een account hebt, want als je ingelogd bent dan geldt: openklikken is gelezen (en dus 1 van je 5 gratis artikelen 'verspeeld'). Maar zo kun je in ieder geval even uitproberen :)
Betekent dit ook dat als je het tabblad sluit en je het artikel nog een keer opent, je meteen 2 clicks/artikelen "gelezen" hebt?

Dit ga ik in elk geval zeker proberen. Bedankt voor de tip allebei.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ik heb de VI al 10 jaar denk ik nu. Vind het fijn om iedere woensdag te lezen over voetbal. Voor het nieuws lees je het niet, maar puur voor de interviews.

4 euro voor een los blad is te gek, echt veels te duur.
Ik betaal nu voor een jaar 75 euro.

Met het blad gaat het erg slecht, zal mij niet verbazen als het binnen 1/2 jaar over is.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 12:57
Vandaag gaat het eindelijk weer beginnen, lekker hoor!

Ik verwacht dit weekend eigenlijk geen verrassingen, zie FC Utrecht, PSV, Ajax, Vitesse en Feyenoord eigenlijk 'gewoon' winnen. Als er dan een verrassing zou zijn dan zie ik die eerder bij Feyenoord - FC Twente dan bij PSV - AZ, aangezien AZ kwalitatief flink heeft moeten inleveren en PSV wel iets recht te zetten heeft tegenover het eigen publiek.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:40:
Als je dat kapitaal slim investeert (bv in eigen stadion, grasmat, jeugdopleiding) is dat echt wel zinvol. Er komt een moment dat de transferbubbel gaat klappen (bijvoorbeeld door regulering), de vraag is alleen wanneer. De kunst is dus om te profiteren zo lang het kan, en zorgen dat je er klaar voor bent als de bubbel klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vanavond de start van de PL. :)

Vroeg mij af of het de 'duurste start' ooit wordt of is het record nog niet gebroken?
Echt belachelijk als je erover nadenkt, zelfs in de league daaronder wordt al veel met geld gegooid. Maargoed, vanavond ontspannen met Arsenal - Leicester. ;)

Snapt iemand btw. iets van Eurosport? Je koopt de Franse en Italiaanse voetbalrechten om ze vervolgens nooit uit te zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
HollowGamer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:32:
Vanavond de start van de PL. :)

Vroeg mij af of het de 'duurste start' ooit wordt of is het record nog niet gebroken?
Echt belachelijk als je erover nadenkt, zelfs in de league daaronder wordt al veel met geld gegooid. Maargoed, vanavond ontspannen met Arsenal - Leicester. ;)

Snapt iemand btw. iets van Eurosport? Je koopt de Franse en Italiaanse voetbalrechten om ze vervolgens nooit uit te zenden?
Volgens mij zit je in het verkeerde topic :+

Utrecht schijnt die spits van PSG te huren? Ik denk dat Utrecht stiekem toch wel aardig team bij elkaar heeft, misschien wel verrassing dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

Utrecht schijnt die spits van PSG te huren? Ik denk dat Utrecht stiekem toch wel aardig team bij elkaar heeft, misschien wel verrassing dit seizoen?
Die nieuwe? Dat Braziliaanse ettertje?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Die nieuwe? Dat Braziliaanse ettertje?
Jean-Christophe Bahebeck, ken hem verder ook niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:11

Player1S

Probably out in the dark

Gynnad schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:57:
Toch wel fijn dat na een jaar geen voetbal het eindelijk weer begint :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heerlijk! Bijna elk weekend weer voetbal. Lekker op de luie zondag voor de TV hangen en voetbal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
L1nt schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

offtopic:
lol ik wist niet dat er een eredivisie karma batch was :+
Grudgie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:35:
Heerlijk! Bijna elk weekend weer voetbal. Lekker op de luie zondag voor de TV hangen en voetbal kijken.
Jij hebt vast geen vrouw en kinderen?
Indien wel, goud!! :o

[ Voor 34% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 11:24
De zaakwaarnemer van Mateo Barac (23) stelt alles in het werk om zijn speler alsnog bij Ajax onder te brengen.

De verdediger van Osijek bereikte een akkoord met de Amsterdammers over een contract voor drie jaar, maar kwam niet door de medische keuring, waardoor de deal werd afgeblazen.

Definitief, zo luidde het. Maar Barac’ agent legde zich daar niet bij neer en vroeg een second opinion aan. Daaruit zou een ander beeld zijn ontstaan.

Hoewel Ajax al doorschakelde naar andere verdedigers, is de club bereid vandaag of morgen met Barac en zijn zaakwaarnemer in gesprek te gaan. Berichten in de Kroatische media dat de deal alsnog doorgaat, zijn voorbarig.

De deur staat hooguit op een kier. Maar voordat het tot een akkoord komt, zal er op zijn minst een derde medisch onderzoek moeten plaatshebben.
Toch opmerkelijk als eerst niet door de keuring heen zou komen :/ Dan toch paniek?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

offtopic:
lol ik wist niet dat er een eredivisie karma batch was :+

[...]

Jij hebt vast geen vrouw en kinderen?
Indien wel, goud!! :o
Wel een vriendin maar wonen nog niet samen. Maar ze vindt voetbal wel leuk. Alleen zij is voor Ajax en ik Feyenoord :p.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Grudgie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Wel een vriendin maar wonen nog niet samen. Maar ze vindt voetbal wel leuk. Alleen zij is voor Ajax en ik Feyenoord :p.
Verstandige vrouw, ik zie het al O-)
Faddermakker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

Toch opmerkelijk als eerst niet door de keuring heen zou komen :/ Dan toch paniek?
Paniek voor een extra verdediger van 1,5 miljoen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Of gewoon een nette manier van zaken doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Verstandige vrouw, ik zie het al O-)
Haha. Nee. Dat moet ik haar nog even heropvoeden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 21:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

[...]

Ach joh gewoon een keer meenemen naar de Kuip en ze is om hoor 8)
Dat krijg je er nog wel uit.

Kan ook niet wachten tot het weer begonnen is en vriendin ook niet (zij is een grotere Feyenoord fan dan ik)
Lekker zondag op de bank of bij schoonfamilie op de bank voetbal kijken en zeiken op alles wat slecht is O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:55:
Ik denk dat verrassing niet het juiste woord is. Vorig seizoen ook knap vierde geworden op ruime afstand en de playoffs gewonnen en ik verwacht eigenlijk hetzelfde dit seizoen, hoewel Vitesse de nummer 5 van vorig seizoen ook zeker niet minder is geworden.

Het gat met de top 3 zie ik ze echter ook weer niet dichten, daar zijn ze denk ik niet constant genoeg voor. Hooguit PSV als daar niets veranderd moet zich zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:41
[...]

Dat je er mee thuis mocht komen |:(

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leg mij nou eens uit waarom je het woordje paniek gebruikt in deze? Het gaat om een speler die voor 1,5 miljoen kan worden gekocht, al het papierwerk was al afgerond alleen kwam de speler niet door de medische keuring deze week. Wanneer je de berichtgeving goed leest heeft er op initiatief van de speler en zaakwaarnemer (dus niet vanuit Ajax) een second opinion plaatsgevonden naar aanleiding van de bevindingen tijdens de eerste test. Daaruit is een ander beeld ontstaan en op basis van deze bevinden heeft de zaakwaarnemer het verzoek gedaan aan Ajax om nogmaals zelf een medische keuring te laten plaatsvinden.

Ik snap dus werkelijk niet waarom iemand het woordje 'paniek' gaat gebruiken in deze situatie. Ajax heeft de speler niks toegezegd en is enkel bereid om de medische keuring opnieuw te laten doen. Net als bij alle andere testen is het een momentopname en artsen stellen wel eens verkeerde diagnoses. Dat Ajax na het Nouri incident extra kritisch is op eventuele hartafwijkingen (waar het in dit geval over ging) begrijp ik ten zeerste en heeft in mijn ogen niks met paniek te maken.
Dat heet een kwaliteitsimpuls voor minder ontwikkelden :P :+

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 11-08-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

TerrorSource schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Dat je er mee thuis mocht komen |:(
Haha. Ja. Had ook nog eerst m'n twijfels. Maar het is lief meisje. :p. Dus ik vergeef het haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Vrouwen hebben geen verstand van voetbal, wel van schoonmaakmiddelen. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ankona schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Dat is een ding wat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
FD over de begrotingen van de Eredivisieclubs.

Interessante conclusies:
- Feyenoord schroeft de begroting met 5 miljoen op naar 64 miljoen Euro zonder de inkomsten uit Europees voetbal te begroten
- Ajax houdt de begroting gelijk aan vorig seizoen op 80 miljoen Euro en slaat financieel een groot gat met de concurrentie zelfs zonder CL voetbal.
- PSV zakt naar 70 miljoen Euro. PSV moet zijn begroting met 15 miljoen Euro terugschroeven ten opzichte van vorig seizoen. Daarmee is het gapende financiële gat tussen PSV en Feyenoord in een paar jaar bijna overbrugt. Dit sluit aan bij de discussie in dit topic van een paar dagen geleden dat het bij PSV financieel flink rommelt, want zelfs als de groepsfase wel was gehaald levert dat niet zomaar 15 miljoen Euro op en de concurrentie neemt het niet eens mee in de begroting.
- FC Twente blijft financieel de nummer 4 van Nederland met een begroting van 30 miljoen Euro.
- ADO en Roda zitten diep in de financiële problemen dankzij de suikerooms.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 11-08-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:21:
FD over de begrotingen van de Eredivisieclubs.

Interessante conclusies:
- Feyenoord schroeft de begroting met 5 miljoen op naar 64 miljoen Euro zonder de inkomsten uit Europees voetbal te begroten
- Ajax houdt de begroting gelijk aan vorig seizoen op 80 miljoen Euro en slaat financieel een groot gat met de concurrentie zelfs zonder CL voetbal.
- PSV zakt naar 70 miljoen Euro. PSV moet zijn begroting met 15 miljoen Euro terugschroeven ten opzichte van vorig seizoen. Daarmee is het gapende financiële gat tussen PSV en Feyenoord in een paar jaar bijna overbrugt. Dit sluit aan bij de discussie in dit topic van een paar dagen geleden dat het bij PSV financieel flink rommelt, want zelfs als de groepsfase wel was gehaald levert dat niet zomaar 15 miljoen Euro op en de concurrentie neemt het niet eens mee in de begroting.
- FC Twente blijft financieel de nummer 4 van Nederland met een begroting van 30 miljoen Euro.
- ADO en Roda zitten diep in de financiële problemen dankzij de suikerooms.
Behoorlijk gat ook tussen 1-3 en nummer 4, weet niet hoe het lijstje verder loopt, maar dat de begrotingen nogal uiteen lopen is een understatement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 10:11

jeka

Support your local club.

Ankona schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Dat vind ik een beetje een rare opmerking.
Er zijn ook wel vrouwen die geen verstand hebben van schoonmaakmiddelen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Han schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Leg mij nou eens uit waarom je het woordje paniek gebruikt in deze? Het gaat om een speler die voor 1,5 miljoen kan worden gekocht, al het papierwerk was al afgerond alleen kwam de speler niet door de medische keuring deze week. Wanneer je de berichtgeving goed leest heeft er op initiatief van de speler en zaakwaarnemer (dus niet vanuit Ajax) een second opinion plaatsgevonden naar aanleiding van de bevindingen tijdens de eerste test. Daaruit is een ander beeld ontstaan en op basis van deze bevinden heeft de zaakwaarnemer het verzoek gedaan aan Ajax om nogmaals zelf een medische keuring te laten plaatsvinden.

Ik snap dus werkelijk niet waarom iemand het woordje 'paniek' gaat gebruiken in deze situatie. Ajax heeft de speler niks toegezegd en is enkel bereid om de medische keuring opnieuw te laten doen. Net als bij alle andere testen is het een momentopname en artsen stellen wel eens verkeerde diagnoses. Dat Ajax na het Nouri incident extra kritisch is op eventuele hartafwijkingen (waar het in dit geval over ging) begrijp ik ten zeerste en heeft in mijn ogen niks met paniek te maken.
[...]

Dat heet een kwaliteitsimpuls voor minder ontwikkelden :P :+
Paniek is misschien niet het goede woord. Ik vind het raar dat ze dan niet al verder zijn gegaan met de volgende op de lijst dat is geen paniek inderdaad maar ik vind het raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 12:57
L1nt schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Zo voelt het wel bijna ;-) Van mei naar augustus voelt toch altijd vrij lang aan, qua voetbal dan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 14:12

JdM

Humbled

Gynnad schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:57:

Ik verwacht dit weekend eigenlijk geen verrassingen, zie FC Utrecht, PSV, Ajax, Vitesse en Feyenoord eigenlijk 'gewoon' winnen. Als er dan een verrassing zou zijn dan zie ik die eerder bij Feyenoord - FC Twente dan bij PSV - AZ, aangezien AZ kwalitatief flink heeft moeten inleveren en PSV wel iets recht te zetten heeft tegenover het eigen publiek.
Maradona komt op bezoek bij PSV-AZ, misschien dat Locadia de spirit nu wel kan vinden :+
Schijnt dat Maradona een paar ton vraagt om gewoon in je stadion te komen, maar wat hij vraagt om ook echt naar het voetbal te kijken weet ik niet, maar dat kan in de miljoenen lopen denk ik :P Hadden ze beter een nieuwe spits voor kunnen kopen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Faddermakker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:57:
Paniek is misschien niet het goede woord. Ik vind het raar dat ze dan niet al verder zijn gegaan met de volgende op de lijst dat is geen paniek inderdaad maar ik vind het raar.
Dat staat letterlijk in de post die jij qoutte;
Hoewel Ajax al doorschakelde naar andere verdedigers, is de club bereid vandaag of morgen met Barac en zijn zaakwaarnemer in gesprek te gaan. Berichten in de Kroatische media dat de deal alsnog doorgaat, zijn voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Han schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Dat staat letterlijk in de post die jij qoutte;
[...]
}:| /me Pakt nog een bak koffie pfff

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.