Han schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:04:
[...]
Maar Toornstra was er vorig seizoen ook al bij. Feyenoord heeft met het vertrek van Kuyt en Elia zeker kwaliteit en ervaring ingeleverd. Je zag aan het einde van het seizoen ook dat de koek bij El Ahmadi op was, die trekt geen vol seizoen meer met zijn 32 jaar. En als Feyenoord loopt dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar juist de wedstrijden waarin het moeilijker loopt dan zal met name Kuyt worden gemist. Helemaal nu ze CL gaan spelen en 2x 90 minuten achter de tegenstander aan moeten rennen. Ik denk echt dat Feyenoord minder sterk is dan vorig seizoen, toen alles hun kant op viel en een sterk seizoen draaiden.
En sowieso, jouw post over de drie teams is wel heel erg gekleurd, met name over je eigen club. Het vertek van Karsdorp opgevangen met Nieuwkoop? Dus 1 op 1? Op basis van wat? Karsdorp heeft de afgelopen twee seizoenen alles gespeeld, Nieuwkoop niet. Die heeft slechts 11 potjes in het eerste gespeeld in de competitie. Je levert dus echt wel kwaliteit in achterin, Nieuwkoop is geen Karsdorp qua ervaring. Diks werd door Fiorentina overgenomen van Vitesse en na 6 maanden al weer weggedaan, heeft totaal geen internationale ervaring en nog geen topper gebleken. Dat zelfde geldt voor Haps, die soms denkt dat hij Messi is achterin en de bal daardoor te makkelijk verspeelt. Achterin is Feyenoord echt verzwakt.
Vorig seizoen EL met Fener en Man U in de poule vindt ik redelijk CL waardig. Heeft uiteindelijk ook geen invloed gehad. Ik ga ervanuit dat Feyenoord na die 6 poule-potjes gewoon uit europa ligt. Elia kon hele wedstrijden onzichtbaar zijn. Boetius begint iig erg goed. Prima vervanging.
Ik ben het absoluut met je eens dat je met Kuyt enorm hebt ingeleverd. Feyenoord is niet sterker ( Wel meer ervaren ) , en amper zwakker dan vorig jaar. Enige punt waar ik me wat zorgen om maak is de verdediging zonder Kongolo, die loste echt veel op voor het centrale duo waardoor hun zwakte minder opviel (gebrek aan snelheid ).
Karsdorp was aanvallend leuk, maar verdedigend liet ie vaak steken vallen. Nieuwkoop deed het in die 11 potjes beter dan Karsdorp verdedigend, aanvallend nog iets minder, maar had wel een paar mooie assists. Voor el Ahmadi lijkt me Amrabat de prima vervanger als ie hele wedstrijden niet trekt.
Malfunctions schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Het is toch een behoorlijk zwaktebod van onze competitie te noemen als een aanval bestaande uit Boetius/Jorgensen/Berghuis bestempeld kan worden als best uit de competitie.
Hoewel ik niet helemaal het verschil zie tussen die 3 en het Younes/Dolberg/Kluivert van Ajax. Die laatsten zijn wat jonger, maar qua totale kwaliteit redelijk gelijkwaardig IMO. En hebben grappig genoeg dan weer meer Europese ervaring.
Younes is een gebrekkige speler. Amper rendement. Als die aanval nu Kluivert/Dolberg/Neres wordt is het al een stuk beter lijkt me. Maar dan nog is Jorgensen atm verder dan Dolberg ( qua potentie is Dollie wel de betere ) en de vleugels al helemaal. Kluivert kan geen hele wedstrijd goed spelen, jeugdige grilligheid. Neres krijgt tnt nog te weinig de kans, maar is natuurlijk ook een jeugdspeler, dus zal met hetzelfde als Kluivert te kampen hebben.
Feyenoord heeft meer ervaring, fysiek en volwassenheid. Ajax heeft de jeugdigheid, meer talent en is voetballend gewoon beter. Ik durf als alles fit blijft bij beide clubs niet te zeggen wie er aan het eind van de rit bovenaanstaat, al neig ik dan naar Ajax. Maar we weten allemaal dat Ajax in de breedte enorm heeft ingeleverd, waar Feyenoord op dat vlak juist veel sterker is geworden.