Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Geloof je het zelf?JdM schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:00:
[...]
Maradona komt op bezoek bij PSV-AZ, misschien dat Locadia de spirit nu wel kan vinden![]()
Schijnt dat Maradona een paar ton vraagt om gewoon in je stadion te komen, maar wat hij vraagt om ook echt naar het voetbal te kijken weet ik niet, maar dat kan in de miljoenen lopen denk ikHadden ze beter een nieuwe spits voor kunnen kopen

Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik weet niet hoe accuraat dit is: Begrotingen clubs eredivisie 2017/2018Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:29:
[...]
Behoorlijk gat ook tussen 1-3 en nummer 4, weet niet hoe het lijstje verder loopt, maar dat de begrotingen nogal uiteen lopen is een understatement
Ajax Amsterdam - 80
PSV Eindhoven - 70
Feyenoord Rotterdam - 60
FC Twente - 27,5
Vitesse - 26
AZ - 23
SC Heerenveen - 20
ADO Den-Haag - 18
FC Groningen - 16,5
FC Utrecht - 16
PEC Zwolle - 12
Heracles Almelo - 11
Roda JC Kerkrade - 11
NAC Breda - 11
Willem II - 10,9
Sparta Rotterdam - 10,5
VVV-Venlo - 6,5
Excelsior - 6,3
FC Utrecht had ik hoger verwacht, ADO lager, hoewel daar de begroting nog niet definitief is. Relatief gezien zijn de verschillen binnen Nederland groter dan tussen de top van Nederland en de grote buitenlandse clubs waar we vaak over klagen. Ik vertrouw de cijfers van het FD meer maar dat is niet compleet.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 11-08-2017 11:15 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die kunnen amper meer een competatief elftal op de been brengen nu de voorhoede weer terug naar hun club is. Verwacht Twente laag in het linker/hoog in het rechterrijtje op z'n best.
Ook opvallend dat Utrecht vrij laag staat. Die doen het over het algemeen dus beter dan hun budget doet denken.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2017 11:26 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De begroting was min 40 miljoen?Leon Zwiers schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:13:
Van min 40 miljoen naar +60 miljoen is een topprestatie in 5 jaar.
Betekend dat dan eigenlijk dat ze elk jaar er 40 miljoen bij kregen?Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
De begroting was min 40 miljoen?das best knap
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nog een paar jaar en dan hebben we PSV structureel ingehaald.
2016:
- Cillessen
2015
- Niemand?
2014
- Blind
2013
- Eriksen
- Alderweireld
2012
- Anita
- van der Wiel
Bron: voetbalprimeurAjax
Van de drie topclubs is het eigenlijk alleen bij Ajax bijna een zekerheidje dat er nog een belangrijke speler verkocht gaat worden tegen het einde van de transfermarkt, nadat de eerste duels in de competitie al gespeeld zijn. Slechts in één van de afgelopen vijf jaar, in de zomer van 2015, was dat níet het geval.
2016
In de laatste week van de transfermarkt kwam FC Barcelona naar Amsterdam om Jasper Cillessen, eerste doelman bij Ajax weg te kopen. Directeur spelerszaken ontving 13 miljoen euro, maar moest plotseling wel op zoek naar een nieuwe goalie. De keuze viel op Tim Krul, die gehuurd werd van Newcastle United, maar André Onana veroverde de plek onder de lat.
2014
Twee jaar geleden moest Ajax op de laatste dag van de transfermarkt van twee spelers afscheid nemen. Kenneth Vermeer werd verkocht aan Feyenoord, maar de grootste deal was die van Daley Blind naar Manchester United. Ajax ontving 17,5 miljoen euro, maar raakte op de valreep wel een belangrijke kracht kwijt.
2013
Ook een jaar daarvoor was het raak voor Ajax met twee belangrijke vertrekkers toen het seizoen al lang en breed begonnen was. Christian Eriksen verruilde Ajax op 30 augustus voor Tottenham Hotspur voor 13,5 miljoen euro en op de laatste dag van de transfermarkt werd ook Toby Alderweireld van de hand gedaan. Atlético Madrid kocht hem voor 7 miljoen euro.
2012
Vijf seizoenen geleden verkocht Ajax twee spelers na het begin van de competitie. Op 16 augustus verkaste Vurnon Anita voor 8,5 miljoen euro naar Newcastle United en Gregory van der Wiel werd op 3 september vor zes miljoen euro opgepikt door Paris Saint-Germain.
Utrecht draait volgens mij ook al jaren dikke verliezen. Ze zullen die 16 wel begroten qua inkomsten, maar iets van 20 qua uitgaven ofzo?Leon Zwiers schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:19:
Grappig dat Twente nog zo hoog staat ondanks wat er gebeurd is.
Die kunnen amper meer een competatief elftal op de been brengen nu de voorhoede weer terug naar hun club is. Verwacht Twente laag in het linker/hoog in het rechterrijtje op z'n best.
Ook opvallend dat Utrecht vrij laag staat. Die doen het over het algemeen dus beter dan hun budget doet denken.
Tja, aan de andere kant staat weer dat Feyenoord nog steeds rente over schulden moet betalen en Ajax niet. Linksom of rechtsom is het financiele gat heel groot en is het maar goed dat dat op de ranglijst niet zo duidelijk is.Han schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:27:
Dat die begroting van Ajax zo belachelijk hoog is heeft ook te maken met het feit dat ze een beursgenoteerd bedrijf zijn, waardoor de organisatie en dus kosten hoger zijn dan bijvoorbeeld Feyenoord of PSV. Die 80 miljoen is niet alleen voor voetbal relateerde zaken
PSV en Ajax hadden net niet een dubbele begroting als Feyenoord in 2013/2014, dus ja, Feyenoord is heel hard ingelopen. De vraag is natuurlijk wel hoe structureel het is, is het bij PSV echt een eenmalig dip of doen ze blijvend een stap terug en misschien gaat Ajax de begroting opschroeven door het geld wat nu op de bank staat op een of andere manier in te zetten (stadion kopen).Grudgie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:48:
Toch wel erg netjes hoe Feyenoord staat met de begroting als je kijkt naar jaaaren terug! Hebben ze toch wel erg goed gedaan! Trots op Feyenoord!
Feyenoord is financieel echt uit de dood herrezen en daar verdienen de mensen in het Maasgebouw een groot compliment voor.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gok van niet... Al zou het wel mooi zijn met het 'gezond beleid' wat we hier voeren.
Als dat stadion dan ook nog echt doorgaat ( en Feyenoord idealiter daar ook zelf wat geld in stopt ) is ook Ajax uiteindelijk in te halen
Your Friendly Neighborhood Moderator
80.000 manJorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:22:
Volgens mij is het stadion alleen nu al veel te klein. Als je dan toch groot gaat bouwen, ga dan ook meteen naar 80.000 man. Ze hebben al jaren een vol stadion en moeten een seizoenkaartstop hebben, om supporters die naar een enkele wedstrijd willen ook binnen te kunnen laten.

Oh god, dat soort artikels... Het zegt allemaal geen reet.Gynnad schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:22:
Benieuwd wie er bij Ajax nog gaat vertrekken, als je de laatste jaren bekijkt vertrekt er elke keer na de competitie start nog wel een belangrijke speler:
2016:
- Cillessen
2015
- Niemand?
2014
- Blind
2013
- Eriksen
- Alderweireld
2012
- Anita
- van der Wiel
[...]
Bron: voetbalprimeur
"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst."
edit: Niks tegen jou hoor Gynnad. Maar dat soort artikels... brrr...
[ Voor 6% gewijzigd door Gaius op 11-08-2017 13:44 ]
Als ik het me goed herinner was er in ene vroeg stadium inderdaad iets van 80.000 gepland voor het nieuwe, geen idee wat het nu wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-08-2017 13:48 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Je moet helemaal geen stadion van 80.000 man willen hebben, op je roze wolk krijg je dat misschien vol. Of wellicht bij een CL wedstrijd, maar we hebben het over eredivisie. Zelfs in Engeland hebben ze gewoon stadions tussen de 40 en 60 duizend capaciteit, met enige uitschieter Old Trefford met 76.000.Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:41:
@Martinusz Feyenoord en Ajax hebben het grootste aantal fans in Nederland. Feyenoord krijgt zelfs in slechte jaren die 50.000 gemakkelijk vol. Er is een stop voor seizoenskaarten. Ik denk echt dat 63.000 - 65.000 plaatsen nu al vol zit. Er is bij eerdere plannen ook gesproken over 70.000 of meer.
Ik ben Ajacied, dus heb geen roze wolk richting Feyenoord. Het leek mij met deze enorme Rotterdamse achterban een beter idee, dan "maar" 63.000 - 65.000.Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
Je moet helemaal geen stadion van 80.000 man willen hebben, op je roze wolk krijg je dat misschien vol. Of wellicht bij een CL wedstrijd, maar we hebben het over eredivisie. Zelfs in Engeland hebben ze gewoon stadions tussen de 40 en 60 duizend capaciteit, met enige uitschieter Old Trefford met 76.000.
Zie eerst maar eens een seizoen lang 65.000 stoeltjes te vullenJorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:57:
[...]
Ik ben Ajacied, dus heb geen roze wolk richting Feyenoord. Het leek mij met deze enorme Rotterdamse achterban een beter idee, dan "maar" 63.000 - 65.000.
Als Feyenoord tegen Ajax of CL speelt kan je wel 120.000 kaartjes verkopen, maar het probleem zijn de wedstrijden tegen "de kleintjes". De beleidsmakers zijn bang dat als er teveel plekken zijn mensen geen seizoenskaart meer nemen om zeker alle wedstrijden te kunnen zien. Ze weten dan dat ze toch altijd makkelijk een kaartje kunnen krijgen en gaan dan selectief wedstrijden bezoeken.Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:57:
Ik ben Ajacied, dus heb geen roze wolk richting Feyenoord. Het leek mij met deze enorme Rotterdamse achterban een beter idee, dan "maar" 63.000 - 65.000.
Wat je wil is een stadion waar je iedereen die een seizoenskaart wil kopen kwijt kan met nog een klein beetje voor dagjesmensen wat ook altijd uitverkocht is. De wijze mannen hebben uitgerekend dat de sweetspot ergens rond de 65.000 plaatsen ligt. Daarnaast moet het stadion vrij gemakkelijk uit te breiden zijn voor als er over 30 jaar meer mensen willen komen.
Maar het belangrijkste verschil is natuurlijk de zakelijke markt en alle horeca en activiteiten rond het veld, dat is waar het grote pijnpunt ligt bij de Kuip. Naar FC Twente kijken de helft minder toeschouwers maar die verdienen meer met horeca etc dan Feyenoord, dat is het verschil wat een modern stadion maakt.
Preciesph4ge schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:08:
[...]
Als Feyenoord tegen Ajax of CL speelt kan je wel 120.000 kaartjes verkopen, maar het probleem zijn de wedstrijden tegen "de kleintjes". De beleidsmakers zijn bang dat als er teveel plekken zijn mensen geen seizoenskaart meer nemen om zeker alle wedstrijden te kunnen zien. Ze weten dan dat ze toch altijd makkelijk een kaartje kunnen krijgen en gaan dan selectief wedstrijden bezoeken.
Wat je wil is een stadion waar je iedereen die een seizoenskaart wil kopen kwijt kan met nog een klein beetje voor dagjesmensen wat ook altijd uitverkocht is. De wijze mannen hebben uitgerekend dat de sweetspot ergens rond de 65.000 plaatsen ligt. Daarnaast moet het stadion vrij gemakkelijk uit te breiden zijn voor als er over 30 jaar meer mensen willen komen.
Maar het belangrijkste verschil is natuurlijk de zakelijke markt en alle horeca en activiteiten rond het veld, dat is waar het grote pijnpunt ligt bij de Kuip. Naar FC Twente kijken de helft minder toeschouwers maar die verdienen meer met horeca etc dan Feyenoord, dat is het verschil wat een modern stadion maakt.
Ajax neemt Dennis Johnsen over van Heerenveen? Ken de speler niet, maar als het zo is, snap ik niet goed wat Cerny en Cassiera voor rol krijgen. Waarom krijgt Cerny niet eens een kans? Hoe weten ze nu of die Johnsen meer brengt dan een Cerny bijvoorbeeld?
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2017 14:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 11-08-2017 14:41 ]
In Jong Ajax doet hij leuk mee. Maar voor het 1e is hij toch wel te licht.
Beetje ruimdenkend: (Ik heb er niet al te veel verstand van en ik ken Johnsen niet)Han schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:40:
Johnsen is een linksbuiten, Cerny speelt rechtsbuiten, Cassiers is een centrumspits. Ik verwacht overigens dat Johnsen als backup voor Younes is gehaald, die positie was slecht bezet en met Johnsen haal je een waardige concurrent.
Misschien ook als backup voor langere tijd. Ik weet niet wat het contract is van Younes. Maar als hij aankomend seizoen goed gaat spelen en hij gaat zomaar weg voor een miljoentje of €10-12. Dan heb je toch een mooie opvolger voor op links. Laat 'm af en toe een nietszeggend eredivisie duel spelen en voor de rest leuke wedstrijden bij jong en hij kan lekker groeien.
Zoals ik op filmpjes kan zien ben ik persoonlijk wel fan van de speelwijze van Johnsen. Iig meer dan van Younes. Wat ik het nadeel vind aan Younes is natuurlijk dat hij 6 van de 10x zijn tegenstander niet voorbij komt. Maar als hij er wel voorbij komt, het vaak zo lang duurt om zijn tegenstander te passeren dat de snelheid en het gevaar al uit de aanval is. Bij Johnsen lijkt er toch meer snelheid in te zitten. Iets wat wel heel erg past bij het spel van Ajax in de tweede helft van het seizoen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
http://voetbalflitsen.nl/...t-koude-douche-bij-adoutrPierre schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:20:
Is wel zwaar off topic maar iemand net het sportjournaal gezien. Joep Schreuder stond in de sproeier haha hij was zeiknat.
Zou haast denken dat het opgezet is

Daar ben ik het ook absoluut mee eens, maar wel opvallend dat er vaak nog belangrijke spelers vertrekken na de start van de competitie. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat de UEFA/FIFA het transferwindow niet wat eerder sluit, zou toch best op 1 augustus kunnen zijn.Gaius schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
Oh god, dat soort artikels... Het zegt allemaal geen reet.
"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst."
edit: Niks tegen jou hoor Gynnad. Maar dat soort artikels... brrr...
Behalve dat hij al 19 is, het was overigens de verwachting dat hij in de basis zou staan tegen FC Groningen, ken de jongen verder niet, benieuwd of hij kan aanhaken.Leon Zwiers schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:50:
Johnsen.... Weer een jeugdspeler voor jong ajax?
[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 11-08-2017 20:10 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Gynnad op 11-08-2017 20:10 ]
Er mogen al een aantal jaren geen (+)50.000 toeschouwers meer in De Kuip toch?Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:41:
@Martinusz Feyenoord en Ajax hebben het grootste aantal fans in Nederland. Feyenoord krijgt zelfs in slechte jaren die 50.000 gemakkelijk vol.
Volgens mij is het maximum op dit moment +/- 45.000 - 47.500 ofzo?
60.000 met de mogelijkheid om later uit te breiden naar 65.000 -> 70.000 -> 75.000 lijkt me goed.Er is een stop voor seizoenskaarten. Ik denk echt dat 63.000 - 65.000 plaatsen nu al vol zit. Er is bij eerdere plannen ook gesproken over 70.000 of meer.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
"Bij thuiswedstrijden wordt Stadion Feijenoord tijdens seizoen 2016-2017 bezocht door gemiddeld circa 47.500 supporters."OPSLAGHOND schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:12:
[...]
Er mogen al een aantal jaren geen (+)50.000 toeschouwers meer in De Kuip toch?
Volgens mij is het maximum op dit moment +/- 45.000 - 47.500 ofzo?
[...]
60.000 met de mogelijkheid om later uit te breiden naar 65.000 -> 70.000 -> 75.000 lijkt me goed.
Zie: Wikipedia: Feyenoord
Al weet ik niet precies waar dit vandaan komt.
Dit jaar wel, maar in Ek/WK jaren is het tekort natuurlijkGynnad schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:08:
[...]
Daar ben ik het ook absoluut mee eens, maar wel opvallend dat er vaak nog belangrijke spelers vertrekken na de start van de competitie. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat de UEFA/FIFA het transferwindow niet wat eerder sluit, zou toch best op 1 augustus kunnen zijn.
Want? Ja als ze geblesseerd raken is het vervelend, maar als je een speler wilt dan bepaal je dat meestal niet aan de hand van 1 toernooi, najah de waarde kan omhoog gaan tijdens zo'n toernooi. Het is en blijft lastig, maar dit is ook niets eigenlijk..Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Dit jaar wel, maar in Ek/WK jaren is het tekort natuurlijk
EK en WK's hebben altijd invloed op de transfermarkt dat is altijd al zo geweest. Maar dan is 1 september gewoon prima, dit jaar had halverwege augustus of begin augustus makkelijk haalbaar geweest.Gynnad schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:29:
[...]
Want? Ja als ze geblesseerd raken is het vervelend, maar als je een speler wilt dan bepaal je dat meestal niet aan de hand van 1 toernooi, najah de waarde kan omhoog gaan tijdens zo'n toernooi. Het is en blijft lastig, maar dit is ook niets eigenlijk..
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Ben benieuwd naar het vuur, dit is de rook.
[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 11-08-2017 22:18 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Geflatteerd ? Had nog hoger moeten zijn de score. ADO echt armoedig slecht en bizar dat Beugelsdijk (natrappen) en vooral Bakker (Kali én Ayoub uit de wedstrijd geschopt) mochten blijven staan.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:02:
Lekkere eerste pot hoor! Uitslag wel btje geflatteerd. ADO had de voorsprong moeten pakken en de 0-1 was buitenspel. Maar uiteindelijk zit er wel veel kwaliteit in het team van Utrecht.
Op een 10 minuten in de 2e helft na waarin ADO een paar kansen kreeg met opportunistisch spel, was Utrecht de veel betere ploeg.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
https://twitter.com/SpursOfflclaI/status/896101388882550784St@m schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:09:
Sanchez verkocht voor 35 miljoen aan de spurs, lekker cashen weer (bron: Twitter)
Ben benieuwd naar het vuur, dit is de rook.

34 miljoen pond is veel geld, maar dit is verdomme klote. Overmars met z'n we houden vast aan hoog bedrag, dan moet je gewoon je poot stijf houden en 45-50 miljoen vragen.
Is kennelijk fake, maar wel veel geruchten nu.Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
![]()
![]()
34 miljoen pond is veel geld, maar dit is verdomme klote. Overmars met z'n we houden vast aan hoog bedrag, dan moet je gewoon je poot stijf houden en 45-50 miljoen vragen.
En Marc gewoon poot stijf houden dus
Zoals ik al zei had ADO gewoon op voorsprong moeten komen (200% kans) en die 0-1 was buitenspel. ADO heeft echt extreem veel kansen verpruts. Maar Utrecht heeft wel verdiend gewonnen. Maar een 0-3 vond ik persoonlijk wel geflatteerd ja. Verder wel heel blij voor Utrecht. Prachtige clubOn_E schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:18:
[...]
Geflatteerd ? Had nog hoger moeten zijn de score. ADO echt armoedig slecht en bizar dat Beugelsdijk (natrappen) en vooral Bakker (Kali én Ayoub uit de wedstrijd geschopt) mochten blijven staan.
Op een 10 minuten in de 2e helft na waarin ADO een paar kansen kreeg met opportunistisch spel, was Utrecht de veel betere ploeg.
Geruchten van the sun, geen idee hoe betrouwbaarMartinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:27:
Hmm fake account zo lijkt het, Ajax watchers hebben er niks over gezegd, dus hopelijk gewoon fake
https://www.thesun.co.uk/...chez-mauricio-pochettino/
Tja een hoop "zou" en "misschien", hoop dat ie nog een jaar blijft.Exocet schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:37:
[...]
Geruchten van the sun, geen idee hoe betrouwbaar
https://www.thesun.co.uk/...chez-mauricio-pochettino/
Die eerste kans moet Becker gewoon maken ja maar hij deed het niet. De buitenspelgoal strepen we weg tegen de 2 onbestrafte doodschoppen van Bakker.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:35:
[...]
Zoals ik al zei had ADO gewoon op voorsprong moeten komen (200% kans) en die 0-1 was buitenspel. ADO heeft echt extreem veel kansen verpruts. Maar Utrecht heeft wel verdiend gewonnen. Maar een 0-3 vond ik persoonlijk wel geflatteerd ja. Verder wel heel blij voor Utrecht. Prachtige club
Bij Kali wordt gevreesd voor een zware blessure..
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dan sluit je em op 1 augustus, en dan? In NL wordt er dan nog geen competitie gespeeld, in o.a. Scandinavië wel. Mogen die dan nog wel spelers kopen? Het gaat nooit lukken om dit voor alle landen goed te regelen. Overigens meen ik wel gehoord te hebben (tijdens de wedstrijd om de Engelse Community Shield?), dat ze daar volgend jaar de transferwindow willen gaan sluiten voor het begin van de competitie.Gynnad schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:08:
[...]
Daar ben ik het ook absoluut mee eens, maar wel opvallend dat er vaak nog belangrijke spelers vertrekken na de start van de competitie. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat de UEFA/FIFA het transferwindow niet wat eerder sluit, zou toch best op 1 augustus kunnen zijn.
[...]
Behalve dat hij al 19 is, het was overigens de verwachting dat hij in de basis zou staan tegen FC Groningen, ken de jongen verder niet, benieuwd of hij kan aanhaken.
ED Live weer geactiveerd dus Ado-Utrecht kijken, eens zien wat ze er van bakken
*update 1: Utrecht lijkt zich niet echt in te hoeven spannen; Ado speelt behoorlijk slecht.
*update 2: het seizoen is nog geen 15 minuten oud of de eerste "je moeder is een hoer" rolt alweer van de tribunes af... klasse hoor, man man man

*update 3: Utrecht op voorsprong, zonder al te veel moeite.
*update 4: Wat mist Ado een kansen
*update 5: Beugelsdijk had wel even gevideoscheidst mogen worden voor zijn natrappen.
0-3. Beetje geflatteerd, wel verdiend. Matige openingswedstrijd.
Ook even Arsenal-Leicester gezien; dát is hoe een openingswedstrijd hoort te zijn
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Volgens mij is het begonnen met deze tweet, schijnt wel een betrouwbare journalist te zijn:Martinusz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:27:
Hmm fake account zo lijkt het, Ajax watchers hebben er niks over gezegd, dus hopelijk gewoon fake
https://twitter.com/gerardromero/status/896088239232081920
Nu ook op telegraaf, maar 40 miljoen is te weinig volgens nettomars, GoedzoJoster schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:30:
[...]
Volgens mij is het begonnen met deze tweet, schijnt wel een betrouwbare journalist te zijn:
https://twitter.com/gerardromero/status/896088239232081920
Probleem is wat moet Ajax met dat geld, zou in de Eredivisie zo geen spelers weten die Ajax sterker maken (buiten de top 3),dus dan hebben ze er in het buitenland hopelijk nog een paar op de korrel..
Kortom, wanneer Sanchez vertrekt moeten we weer hopen op een toevalstreffer en dat kan jaren duren. Dergelijke speler uit de jeugd komt al niet meer voor daar deze op steeds jongere leeftijd al worden weggeplukt. Het wordt er allemaal niet leuker op zo.
Het zou nog erger worden wanneer én Sanchez én Dolberg nog voor de transferdeadline worden weggekocht. Dan is de gehele as van vorig seizoen verdween; Sanchez - Klaassen - Dolberg. Dat zou echt catastrofaal zijn in mijn ogen.
Inderdaad. Dan heeft Ajax verdedigend een groot probleem in een verdediging die toch al niet zo solide is.Leon Zwiers schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
Sanchez is de rots in de branding in de verder matige verdediging. Als je die wegdoet heb je als Ajax zijnde echt een probleem. Jammere is alleen dat een 50 miljoen b.v niet te weigeren is voor Ajax. Dan hebben ze straks ineens 200 miljoen op de (ABN) Bank.
Dolberg is een talent maar kakt wat in naar mijn mening. Die mag weg voor een goede prijs zou ik zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 12-08-2017 12:19 ]
Spitsen kosten de hoofdprijs maar middenvelders maken het spel mits de verdediging op orde is. Bij Ajax is het middenveld sterk maar de verdediging zwak. Zeker als nu de enige topper uit de verdediging ook nog verkocht wordt. Om een verkoop van een spits zou ik me dus niet zo druk maken, maar de verkoop van een goede verdediger is een aderlating. Voor ieder team.
En wat Ajax met die pot geld moet doen? Ik zie ze er niet als een PSG of Man United toppers mee aantrekken. Misschien is het wel in het belang van Ajax om in de NL competitie te investeren. Samenwerking met JL teams aan te gaan om talenten op te leiden en andere regio ondersteuningsprogramma's uit te breiden. Naast de eigen opleiding natuurlijk. Als het niveau omhoog gaat en de NL teams ook weer in europa aanzien krijgen willen de betere spelers makkelijker blijven of komen en kun je weer aan selecties gaan werken die om de prijzen gaan spelen in Europa. Ajax zit financieel in een luxe positie.
alles kan off-topic
Het verschil tussen Feyenoord het laatste seizoen en het seizoen ervoor is toch voor een groot deel op het conto van Jorgensen te schrijven. De ballen die eerst keihard terig kwamen worden nu voorin vastgehouden.
En ik denk dat zeker met het beweeglijke pressiespel wat Ajax nu wil spelen dat een Huntelaar veel minder brengt dan Dolberg of Traore.
Nu nog op weg naar die van Cristiano Ronaldo, zijn afkoopsom is 1 miljard
We lijken er in ieder geval alles aan te doen om hem te houden. Nu maar afwachten of dat genoeg is.dutchgio schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:43:
Sanchez krijg een nieuwe contractaanbieding van Ajax om hem te behouden. Lijkt me goed werk, die kan echt niet weg.
Bij jou mag iedereen weg volgens mijHarribo schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Inderdaad. Dan heeft Ajax verdedigend een groot probleem in een verdediging die toch al niet zo solide is.
Dolberg is een talent maar kakt wat in naar mijn mening. Die mag weg voor een goede prijs zou ik zeggen.
Dat was bij Milik ook zo ja, "nee hij gaat dit jaar niet weg". 2 weken later verkocht voor een recordbedrag.Martinusz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:52:
VI meldt dat sanchez niet te koop is, oké die gaat dus weg voor 50 miljoen ofzo
Barca staat ws ook op de stoep binnenkort ( Hadden afspraak dat ze voorrang krijgen op Sanchez toch? ), en die hebben geld als water na dat Neymar debacle.
Sanchez wordt voor die bedragen echt onhoudbaar. Dikke aderlating voor Ajax.
Die engelsen krijgen zo veel geld van die tv deals van hun, je weet maar nooit, misschien zijn ze zo gek om dat bedrag op tafel te leggen.
Niet ineens bij iedereen natuurlijk, maar voor dit soort spelers moet dat prima kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Han op 12-08-2017 13:21 ]
Hogere eisen voor dezelfde spelers dus, daar is de Jong inderdaad een goed voorbeeld van. Maar het PSV beleid is natuurlijk een slecht voorbeeld, die bakken er atm niets van. Dus dan kan je wel shitloads aan geld op de bank hebben, maar dan gaan voor dezelfde selectie dus de kosten omhoog.Han schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:20:
En wat brengt je het salarisplafond? Betere spelers of hogere eisen bij onderhandelingen? Kijk naar PSV, waar Luuk de Jong 1,4 miljoen verdiend, 4 ton boven het salarisplafond van Ajax, 40% meer. Dat is ook geen topper. Al verhoog ie het salarisplafond met 100%, je kan dan nog niet concurreren met Engelse of Duitse ploegen, laat staan met Franse en Spaanse. Dan zit je ook nog eens met een onaantrekkelijke competitie. Sanchez was een schot in de roos, met het huidige salarisplafond. Dat zelfde geldt voor Dolberg. Dus het kan wel maar het is sporadisch.
Also, VI kraakt die nieuwe aankoop van Ajax. Veltman zal dus wel in de basis blijven als je de statistieken ziet.
https://www.vi.nl/pro/aja...in-schaduw-staan-van-tete
Kleine quote voor wie t niet kan lezen
Ajax heeft met Orejuela een 21-jarige belofte gehaald die zich op technisch en tactisch gebied nog flink moet ontwikkelen wil hij uitgroeien tot een versterking van Ajax. Met zijn mentaliteit en fitheid zit het wel goed, maar tegelijkertijd kan hij niet in de schaduw staan van bijvoorbeeld de vertrokken Tete en zal het nog enige tijd duren voordat hij serieus kan concurreren met Veltman.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 12-08-2017 13:27 ]
Tja, wanneer je prat gaat op statistieken dan weet je ook wel dat deze niks zeggend zijn.Leon Zwiers schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:41:
Ik ken die schrijver niet goed. Maar die statistieken heeft ie niet uit zijn duim gezogen. Die zeggen meer dan het hele stuk
En sowieso, allereerst de beelden op Youtube;
Waarna de statistieken volgen en wordt gesteld;U begrijpt dat het een compilatie is van zijn beste acties, waardoor je al snel de indruk krijgt dat Ajax een geweldenaar heeft ingelijfd
Vreemde conclusie als je het mij vraagt. Sowieso zijn die statistieken slechts op basis van 5 (!!!) duels, niet echt representatief, wordt er verder niet gekeken naar de omstandigheden; Speelde hij met een blessure? Of tegen een tegenstander met een bepaalde tactiek waardoor hij niet uit de verf kwam? Of zaten er scouts op de tribune waardoor er wellicht meer druk was? Etc, etc, etc.Gecombineerd met de beelden levert dat een indruk op van een speler met behoorlijk wat tekortkomingen.
Die statistieken zijn de rode draad door het verhaal, waar het negatieve beeld uit is ontstaan... op basis van 5 wedstrijden en een vergelijking met Sanchez zijn carrière en diens ontwikkeling. Buiten beschouwing wordt gelaten dat Sanchez meer dan het dubbele kostte.
Nee, echt een topstuk

Technisch zit het wel goed en qua snelheid ook, de rest zullen we zien
Mja Taco vd Velde heeft vaker negatieve artikelen, hij is die gast die met v Marwijk mee ging naar de zandbak om zijn zakken te vullen.
Zou het dan toch?
Ik word echt stront gestoord door het beleid van Ajax... Op deze manier naait Ajax zijn supporters. Voor 70 miljoen verkopen en maar 5 miljoen uitgeven. Ik begin dit zo ongelovelijk zat te worden.
Ajax heeft al genoeg geld, geef de supporters nou is iets om naar te kijken.
Nee, Sneijder blijft bij Ajax
Nee, Milik blijft bij Ajax
Nee, Sanchez blijft bij Ajax
Kolere zeg... weer een berg geld er bij, maar ja, wat haal je er bij? Wie is een versterking voor Ajax en is haalbaar? Ik ben bang dat Overmars weer voor een habbekrats een vervanger uit de hoed tovert die er niet direct zal staan. En in de jeugd is er op dit moment ook geen speler die Sanchez 1-2-3 vervangt. Slechte dag voor Ajax dit, wat z'n effect op het gehele seizoen zal hebben. Kutzooi dit.
En geef hem eens ongelijk; naar een top competitie, bij een topploeg en voor ruim 3 miljoen euro salaris.
Wat ik niet snap is dat er niet een week gewacht is. De Engelse competitie is net begonnen en ploegen als Liverpool en Chelsea hebben hun eerste punten al gemorst. Je kan er donder op zeggen dat die ploegen ook interesse zouden hebben in Sanchez, laat ze lekker tegen elkaar opbieden dan.
[ Voor 33% gewijzigd door Han op 12-08-2017 18:34 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Pff, die gaat hard gemist worden. De selectie is lang niet op orde en dat wordt zo alleen maar erger.dutchgio schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:23:
Geen Sanchez bij de wedstrijdselectie voor vanavond...
Zou het dan toch?
Viergever en De Ligt centraal en Dijks LB lijkt me?Martinusz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:39:
Dat wordt Veltman centraal en de nieuwe back erin?
Dat lijkt logischer ja.St@m schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:43:
[...]
Viergever en De Ligt centraal en Dijks LB lijkt me?
Maar wat een farce weer van Nettomars, stoere taal en dan vlak erna verkopen.
Overigens zegt mijn glazen bol dat hij het zwaar gaat krijgen in Engeland, hier valt hij op, maar PL is ander niveau.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 12-08-2017 18:53 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wie zei dat? Zolang Brenet linksback staat wordt er geen wedstrijd gewonnen hoor.Maverick schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:49:
nou, lekker begin in Eindhoven. Het lek is boven hoor...
100% op zijn conto weer dit doelpunt.
En als Brenet er dan uit is hebben we altijd nog Schwaab
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 12-08-2017 18:52 ]
Of Sanchez heeft gezegd, stop dat nieuwe contract maar ergens waar de zon niet schijnt, ik wil wegMartinusz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:45:
[...]
Dat lijkt logischer ja.
Maar wat een farce weer van Nettomars, stoere taal en dan vlak erna verkopen.
Overigens zegt mijn glaze bol dat hij het zwaar gaat krijgen in Engeland, hier valt hij op, maar PL is ander niveau.
Prima, hij heeft contract tot 2021, gewoon lekker aan zijn contract houden een jaartoolkist schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:53:
[...]
Of Sanchez heeft gezegd, stop dat nieuwe contract maar ergens waar de zon niet schijnt, ik wil weg
Ja maar dan gaat ie tegenwerken! Lekker doen, dan word je vanzelf niet meer interessant voor buitenlandse clubs.
Als je als club zegt niet te koop, moet je niet alsnog 2 uur erna in onderhandeling gaan voor 5 miljoen verschil
Dit topic is gesloten.