Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Leuk stukje er over: RegistaMartinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:10:
De nummer 6 moet juist de poetser zijn, met daarbij inzicht en een goede pass. Nummer 6 moet niet ook nog een poetser nodig hebben, wat doet die nummer 6 daar andersMooi zijn en alleen passes geven?
Jammer dat Ajax niet door is voor de CL. Wel positief voor ons dat wij wat extra miljoenen kunnen bijschrijven. Nu hopen dat Ajax in de EL komt, hier kunnen ze ook veel punten behalen voor het Nederlandse voetbal (zie vorig jaar).
Het gaat om de balans... Welk nummertje welke functie invult boeit niet zo veel. Wim Jonk speelde ooit op 4 en dat was toch ook geen typische verdediger. Davids op 8 was juist wel weer een typische balafpakker. Loper, passer, balafpakker, diepgaand met of zonder bal, scorend, verdedigend, etc. Het gaat om de juiste mix in je elftal en met name op het middenveld.Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:10:
De nummer 6 moet juist de poetser zijn, met daarbij inzicht en een goede pass. Nummer 6 moet niet ook nog een poetser nodig hebben, wat doet die nummer 6 daar andersMooi zijn en alleen passes geven?
Op zich is 1-1 en 2-2 tegen Nice best goed. Als de volgorde andersom was geweest waren ze door geweest...
[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 02-08-2017 23:47 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Uiteraard, volgend jaar weer nieuwe ronde, nieuwe kansen ....Fiber schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
Op zich is 1-1 en 2-2 tegen Nice best goed. Als de volgorde andersom was geweest waren ze door geweest...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hij had het over verdedigers die door hun geringe ervaring bepaalde zaken nog niet beheersen. Maar die stelde hij zelf dus wel op in beslissende interlands op in Oranje.....
Ook bij gebrek aan beter toen.D-e-n schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 06:41:
[...]
Hij had het over verdedigers die door hun geringe ervaring bepaalde zaken nog niet beheersen. Maar die stelde hij zelf dus wel op in beslissende interlands op in Oranje.....
Donny heeft nu wel mooi 2x gescoord tegen Nice. Klaassen 2 die jongen.
Ik vind Aad de Mos en Danny Blind enorme prutsers, maar die legden de vingertjes precies op de goede plekken
Complete onzin. Riedewald was geeneens linksback bij Ajax toen Blind hem daar opstelde. En als hij niet zo krampachtig had vastgehouden aan een linkspoot en een rechtspoot had hij zat alternatieven voor de Ligt.
Had Blind dat inzicht als coach nu maar gehad...Leon Zwiers schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:12:
Ik vind Aad de Mos en Danny Blind enorme prutsers, maar die legden de vingertjes precies op de goede plekken
Welke spelers kan Ajax halen die beter zijn dan deze 3 waardoor ze, blijkbaar, makkelijk de Champions League halen en landskampioen worden.
Hetzelfde geklaag hoor je trouwens ook over topteams als Real, Barca en Bayern. Er lopen er altijd 2 a 3 die de zwakste zijn. Soms moet je het daar gewoon mee doen. Een beetje te makkelijk om alle verliezen daarop te schuiven want elk team heeft enkele zwakkere spelers (anders zouden ze wel hoger spelen). Ze hebben gewoon verloren omdat Nice over het algemeen over deze 2 wedstrijden in deze periode iets beter was. En beter zijn kan ook met wat geluk hebben uiteraard maar uiteindelijk telt gewoon het resultaat.
[ Voor 51% gewijzigd door thewizard2006 op 03-08-2017 08:43 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Dat is het ook... haal ze maar eens. Dat gezeik op Veltman is ook gewoon meelullerij, noem mij een speler in de eredivisie met meer ervaring en minimaal de zelfde kwaliteiten. Nee, lekker foutjes uitvergroten. Doe dat bij een willekeurige verdediger, zoals vanavond bij PSV of FC Utrecht en je kan op de zelfde manier zeiken. Zelfs bij Feyenoord lopen geen betere verdedigers. Of gaat iemand mij met droge ogen vertellen dat een Nieuwkoop, Botteghin, van der Heijden of Kongolo beter zijn. Die 'zwakke' verdediging kreeg vorig seizoen in de eredivisie slechts 23 doelpunten tegen, samen met PSV het minst aantal tegendoelpunten. En stond de ploeg in de finale van de EL. Als het echt zulke koekoebakkers waren zoals sommigen beweren dan hadden die cijfers er echt wel anders uit gezien.thewizard2006 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:40:
En ik ben dan wel benieuwd welke 3 spelers Veltman, Younes en Schone moeten vervangen die het beter doen.
Welke spelers kan Ajax halen die beter zijn dan deze 3 waardoor ze, blijkbaar, makkelijk de Champions League halen en landskampioen worden.
Nee, lekker van achter de pc kritiek leveren. Sommigen zijn supporter van andere clubs waar geen verkeerd woord mag vallen over de spelers en worden ze vaak onterecht de hemel in geprezen terwijl ze alleen op nationaal niveau acteren of Europees er direct al uit liggen. Dan is zeiken op spelers uit een ploeg die daadwerkelijk wat brengt uiteraard erg logisch.
Nogmaals, leg elke willekeurige speler onder een negatieve loep en je kan de hele avond zeiken. We hebben het over een eredivisieploeg, wat verwacht je? Las gisteravond zelfs dat iemand claimde dat Sanchez er weinig van bakte. Tja, dat zegt genoeg. Ik vond dat er individueel weinig op te merken was op de verdediging en collectief was er met enige regelmaat weinig samenspel waardoor er gaten vielen. En dan nog, ze speelden niet tegen een NK Osijek FC Balophetdak, dat Nice kan behoorlijk ballen en heeft stuk voor stuk prima spelers. De ploegen waren gewaagt aan elkaar en je hebt het over de nr.3 van Frankrijk, een sterkere competitie.
Maar precies wat thewizard2006 zegt, noem mij spelers die Veltman, Younes en Schone direct zouden kunnen vervangen. Spelers met ervaring en die dus beter zijn en in Nederland willen spelen. Ben erg benieuwd naar die namen
[ Voor 16% gewijzigd door Han op 03-08-2017 08:58 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ze hoeven niet persee alle drie meteen uit de basis, maar je zou ze wel een keer kunnen wisselen als het meerdere wedstrijden achter elkaar niet loopt. Younes heeft zowel uit als thuis tegen Nice, 0,0 rendement gehad, liep zich constant stuk, had geen overzicht, gaf geen goede passes. Waarom dan niet eens in de rust wisselen met Neres/Kluivert?thewizard2006 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:40:
En ik ben dan wel benieuwd welke 3 spelers Veltman, Younes en Schone moeten vervangen die het beter doen.
Hetzelfde geklaag hoor je trouwens ook over topteams als Real, Barca en Bayern. Er lopen er altijd 2 a 3 die de zwakste zijn. Soms moet je het daar gewoon mee doen. Een beetje te makkelijk om alle verliezen daarop te schuiven want elk team heeft enkele zwakkere spelers (anders zouden ze wel hoger spelen). Ze hebben gewoon verloren omdat Nice over het algemeen over deze 2 wedstrijden in deze periode iets beter was. En beter zijn kan ook met wat geluk hebben uiteraard maar uiteindelijk telt gewoon het resultaat.
Schone hetzelfde, uit bij Nice al erg matig, nu weer erg matig, waarom niet Donny op zijn plek en Frenkie op Donny zijn plek?
Veltman doet het prima, gisteren ging iedereen weer los, want blijkbaar is dat het makkelijkst, maar bij die twee goals was Veltman zeker niet schuldig, het ging bij de 1ste goal mis in het centrum (overigens goed laten zien in de rust door Aad/Blind), bij de tweede goal ook centrum inclusief Schone die zijn man weer eens liet lopen. Maar hey zullen we voor alles Veltman de schuld geven, iedereen blij
Overigens vind ik zijn aanvoerderschap wel iets om te betwisten, ik vind dat een centrale man die band moet dragen en de lijnen moet uitzetten, niet een rechtsback zonder leider capaciteiten.
Younes werd constant dubbel gedekt. En Neres brengen is in de omschakeling nog een te groot risico.Martinusz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:52:
Ze hoeven niet persee alle drie meteen uit de basis, maar je zou ze wel een keer kunnen wisselen als het meerdere wedstrijden achter elkaar niet loopt. Younes heeft zowel uit als thuis tegen Nice, 0,0 rendement gehad, liep zich constant stuk, had geen overzicht, gaf geen goede passes. Waarom dan niet eens in de rust wisselen met Neres/Kluivert?
Frenkie de Jong? In een Europees kwalificatieduel? Op basis van wat? Die invalbeurt vorige week? Er zit een groot verschil tussen invallen in het laatste half uur als frisse speler en beginnen vanaf de aftrap.Schone hetzelfde, uit bij Nice al erg matig, nu weer erg matig, waarom niet Donny op zijn plek en Frenkie op Donny zijn plek?
Uh ja, bevestigd alleen maar hoe slecht hij dat heeft aangepakt, hij probeert er dan nog steeds langs te gaan. Als je dubbel gedekt staat, betekent dat er ergens een teamgenoot wat meer ruimte krijgt, oftewel dan moet je veel sneller de bal spelen. Niet bal aannemen, 15 meter lopen, terugkappen en alsnog proberen door die 2 spelers te gaan. Het heeft de hele wedstrijd geloof ik 1 vrije trap opgeleverd, voor de rest balverlies of bal terug naar Viergever.Han schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:01:
[...]
Younes werd constant dubbel gedekt. En Neres brengen is in de omschakeling nog een te groot risico.
Eind vorig jaar, toen leek Younes het eindelijk wat op te pakken en zocht hij heel veel de combinatie met Ziyech en Dolberg, maar dat is er weer uitgesleten geloof ik.
Edit: heb je weleens op Younes gelet in de omschakeling? Want die schakelt helemaal niet om, gisteren een paar keer aan geërgerd, stopt gewoon met lopen en laat de rest (Viergever, Ziyech, De Ligt) het maar uitzoeken. De wedstrijden dat Neres heeft gespeeld, was hij juist ook ijverig om mee te verdedigen. Tegen PSV haalde hij zelfs nog een bal van de lijn, zie ik Younes niet doen
Ik zeg niet dat Neres of Kluivert beter zijn dan Younes, maar een Younes niet in vorm heb je geen kloot aan, dan kun je hem best weleens een keer wisselen.
Op basis van wat zou je Schone moeten laten staan als hij slecht speelt? Ik heb liever een minder ervaren speler op de rechtsmidden positie dan een speler die gewoon slecht stond te spelen op de 6 positie in het centrum voor je verdediging. Donny had daar niet misstaan, en ja de spoeling is wat dunner voor zijn positie, maar Frenkie had daar mijn inziens prima kunnen staan.[...]
Frenkie de Jong? In een Europees kwalificatieduel? Op basis van wat? Die invalbeurt vorige week? Er zit een groot verschil tussen invallen in het laatste half uur als frisse speler en beginnen vanaf de aftrap.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 03-08-2017 09:14 ]
En voor wat betreft Schöne wisselen voor van de Beek en de Jong op 10 is echt koffiedik kijken. Frenkie de Jong heeft 0,0 ervaring in het eerste, laat staan op Europees niveau. De kans dat dat slecht uitpakt is groter dan dat het slaagt. En dan had Keizer de hoon over zich heen gekregen omdat hij had gekozen voor een onervaren kracht op een voor Ajax cruciale plek. Nogmaals, de handelingssnelheid van Schöne is verre van optimaal maar daar kan je je team op in stellen, wat niet gebeurde gisteravond.
Ik zou aanvallend niet zo heel veel veranderen. Er werden (afgezien van het begin) meer dan genoeg kansen gecreëerd. Hoewel Younes er natuurlijk niet al te veel van bakte en waarschijnlijk te kort komt, maar daar kan je een andere creatieve vleugel neerzetten.Han schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:20:
Als een speler in de dubbele dekking staat dan zullen andere spelers daar wat mee moeten doen, in dit geval niet Younes. Van wat ik gisteren heb gezien had Younes te weinig afspeelmogelijkheden. Eind vorig jaar werd daar veel beter mee omgegaan doordat Ziyech zich meer naar links liet zakken waardoor er meer gecombineerd kon worden. Dat mistte ik gisteravond. Alleen Viergever was een afspeelpunt en dat is te weinig en een optie die aanvallend niet de meest logische keuze is. Dat zou inderdaad Ziyech moeten zijn die vanuit linkshalf de keuze heeft om naar binnen te draaien, te kaatsen met Younes of door het centrum het spel te verleggen. Enkel op Younes afgeven is in mijn ogen onterecht.
En voor wat betreft Schöne wisselen voor van de Beek en de Jong op 10 is echt koffiedik kijken. Frenkie de Jong heeft 0,0 ervaring in het eerste, laat staan op Europees niveau. De kans dat dat slecht uitpakt is groter dan dat het slaagt. En dan had Keizer de hoon over zich heen gekregen omdat hij had gekozen voor een onervaren kracht op een voor Ajax cruciale plek. Nogmaals, de handelingssnelheid van Schöne is verre van optimaal maar daar kan je je team op in stellen, wat niet gebeurde gisteravond.
Het is vooral defensief waar het probleem lag bij Ajax terwijl Nice echt geen super aanvallers heeft. Als je Van Beek naar achter haalt los je dat niet op. Van Beek ontpopt zich als een aanvallende en scorende middenvelder, die gaat geen verdedigend probleem oplossen. Je moet een defensieve middenvelder opstellen of zelfs 2 met deze zwakke verdediging. Bij Feyenoord hebben we El Ahmadi en Vilhena in die rol, ik weet niet of Ajax dat in de selectie heeft maar dat is wat er in mijn ogen ontbreekt. Had Riedewald dat niet uitstekend in kunnen vullen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar bij hem ligt wel 1 van de problemen, namelijk oogkleppen en geen overzicht.Han schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:20:
Als een speler in de dubbele dekking staat dan zullen andere spelers daar wat mee moeten doen, in dit geval niet Younes. Van wat ik gisteren heb gezien had Younes te weinig afspeelmogelijkheden. Eind vorig jaar werd daar veel beter mee omgegaan doordat Ziyech zich meer naar links liet zakken waardoor er meer gecombineerd kon worden. Dat mistte ik gisteravond. Alleen Viergever was een afspeelpunt en dat is te weinig en een optie die aanvallend niet de meest logische keuze is. Dat zou inderdaad Ziyech moeten zijn die vanuit linkshalf de keuze heeft om naar binnen te draaien, te kaatsen met Younes of door het centrum het spel te verleggen. Enkel op Younes afgeven is in mijn ogen onterecht.
Er waren toch een aantal momenten dat Ziyech/Dolberg zich aanbiedt voor een kaats of actie, maar Younes zijn inmiddels bekende stilstaan, naar binnen draaien en tegen 2 man oplopen uitvoerd of zelf de weg naar een Ziyech helemaal afsluit zodat hij inderdaad alleen naar Viergever/Ligt/Sanchez kan.
Terwijl als hij direct inspeelt er zoveel meer mogelijkheden zijn voor hem zelf, maar ook voor andere spelers in de aanval. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je een bal gaat aannemen, wachten totdat je tegenstander dichterbij is, om vervolgens te gaan lopen met de bal, om vervolgens de bal terug te moeten spelen. Dat kan een keer gebeuren, slechte keuze, kan gebeuren, maar hij doet dat gerust een hele wedstrijd
Hij wordt niet gewisseld, krijgt geen commentaar, dus hij zal zelf wel denken, gaat prima zo, maar ik mag toch hopen dat hij zelf ook inziet dat zijn rendement veel te laag is, zeker omdat hij nu 3 jaar in het eerste speelt. We mogen nu toch wel iets meer gaan verwachten toch?
Ja het is koffiedik kijken, naja voor Keizer zou dat niet koffiedik kijken moeten zijn, die heeft hem een jaar gezien. Daarnaast is hij onderdeel van de selectie, dus zou het raar zijn om hem niet te kunnen laten starten omdat hij niet geschikt zou zijn, dan zou hij ook geen wissel moeten zijn.En voor wat betreft Schöne wisselen voor van de Beek en de Jong op 10 is echt koffiedik kijken. Frenkie de Jong heeft 0,0 ervaring in het eerste, laat staan op Europees niveau. De kans dat dat slecht uitpakt is groter dan dat het slaagt. En dan had Keizer de hoon over zich heen gekregen omdat hij had gekozen voor een onervaren kracht op een voor Ajax cruciale plek. Nogmaals, de handelingssnelheid van Schöne is verre van optimaal maar daar kan je je team op in stellen, wat niet gebeurde gisteravond.
Nu ik erover nadenk, waar er eerst een overschot aan middenvelders was, mis je nu toch behoorlijk wat. Je hebt maar 1 vervanger op dit moment voor Ziyech of v.d. Beek (Frenkie), Schone kan alleen vervangen worden door Donny eigenlijk. Missen we niet gewoon een extra nummer 6 voor Schone en nog een aanvallende middenvelder? (of zie ik nu iemand over het hoofd? Nee Sinkgraven tel ik niet mee

Als je El Sierd tijdena de wedstrijd mocht geloven (al betwijfel ik dan ten zeerste gezien het aantal fouten in zn commentaar), dan gaf Keizer Younes diverse keren aanwijzingen dat ie anders moest spelen maar was Younes het daar niet mee eens. Als dat toch echt waar zou zijn hebben we meteen 2 problemen. Younes die zich belangrijker vindt dan de trainer, en de trainer die niet hard in durft te grijpen. Ik hoop maar dat het een verzinsel van El Sierd wasMartinusz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:49:
[...]
Maar bij hem ligt wel 1 van de problemen, namelijk oogkleppen en geen overzicht.
Er waren toch een aantal momenten dat Ziyech/Dolberg zich aanbiedt voor een kaats of actie, maar Younes zijn inmiddels bekende stilstaan, naar binnen draaien en tegen 2 man oplopen uitvoerd of zelf de weg naar een Ziyech helemaal afsluit zodat hij inderdaad alleen naar Viergever/Ligt/Sanchez kan.
Terwijl als hij direct inspeelt er zoveel meer mogelijkheden zijn voor hem zelf, maar ook voor andere spelers in de aanval. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je een bal gaat aannemen, wachten totdat je tegenstander dichterbij is, om vervolgens te gaan lopen met de bal, om vervolgens de bal terug te moeten spelen. Dat kan een keer gebeuren, slechte keuze, kan gebeuren, maar hij doet dat gerust een hele wedstrijdMaar ik moet ook zeggen dat niemand hem daar op lijkt aan te spreken, waarom geeft Ziyech hem niet een keer op zijn flikker van l*l speel die bal gewoon in. Dolberg is het type daar niet voor, Huntelaar wellicht wel.
Hij wordt niet gewisseld, krijgt geen commentaar, dus hij zal zelf wel denken, gaat prima zo, maar ik mag toch hopen dat hij zelf ook inziet dat zijn rendement veel te laag is, zeker omdat hij nu 3 jaar in het eerste speelt. We mogen nu toch wel iets meer gaan verwachten toch?
[...]
Ja het is koffiedik kijken, naja voor Keizer zou dat niet koffiedik kijken moeten zijn, die heeft hem een jaar gezien. Daarnaast is hij onderdeel van de selectie, dus zou het raar zijn om hem niet te kunnen laten starten omdat hij niet geschikt zou zijn, dan zou hij ook geen wissel moeten zijn.
Nu ik erover nadenk, waar er eerst een overschot aan middenvelders was, mis je nu toch behoorlijk wat. Je hebt maar 1 vervanger op dit moment voor Ziyech of v.d. Beek (Frenkie), Schone kan alleen vervangen worden door Donny eigenlijk. Missen we niet gewoon een extra nummer 6 voor Schone en nog een aanvallende middenvelder? (of zie ik nu iemand over het hoofd? Nee Sinkgraven tel ik niet mee)

Die man neem ik niet serieus. Wel was er een shot tijdens de wedstrijd waarin Keizer iets zei en Younes met een chagrijnig gezicht omdraaide, maar dat zegt nog steeds niets.toolkist schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
Als je El Sierd tijdena de wedstrijd mocht geloven (al betwijfel ik dan ten zeerste gezien het aantal fouten in zn commentaar), dan gaf Keizer Younes diverse keren aanwijzingen dat ie anders moest spelen maar was Younes het daar niet mee eens. Als dat toch echt waar zou zijn hebben we meteen 2 problemen. Younes die zich belangrijker vindt dan de trainer, en de trainer die niet hard in durft te grijpen. Ik hoop maar dat het een verzinsel van El Sierd was
Ik ben wel met je eens day Veltman niet de hoofdschuldige was. De hele verdediging en Schone+ Youness waren ondermaats.
En dat die niét makkelijk te vervangen zijn is precies het probleem. Ajax is in de breedte ontzettend verzwakt.
Dat is toch een bewuste keuze van Ajax?, ze kunnen er minimaal voor zorgen dat de selectie klaar is voor deze belangrijke wedstrijden aan het begin van het seizoen maar blijkbaar is dit het. De datums waren al een tijdje bekend dus er tijd genoeg om te handelen waar nodig.Leon Zwiers schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:28:
@Han ik durf zeker met droge ogen te beweren dat Kongolo veruit de beter back is tav Viergever.
Ik ben wel met je eens day Veltman niet de hoofdschuldige was. De hele verdediging en Schone+ Youness waren ondermaats.
En dat die niét makkelijk te vervangen zijn is precies het probleem. Ajax is in de breedte ontzettend verzwakt.
Ik las bijvoorbeeld dat Youness net een week terug is omdat hij extra vakantie had gekregen ivm confed cup deelname met Duitsland. Ik vraag me dan af het reëel om dan te verwachten dat hij meteen weer top presteert, maar blijkbaar vond de coach hem desondanks de juiste keuze.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Maar op basis van wat zou de Ligt een betere keuze zijn geweest dan een wat oudere verdediger die in het buitenland al meer heeft bewezen. Als je puur vasthoudt aan je eigen idee dat het "koste wat het kost" een linksbenige en een rechtsbenige centrale verdediger moet zijn, kan je gelijk hebben. Maar als je naar de beste verdedigers kijkt (zonder rekening te houden met links- of rechtsbenig) waren er wel degelijk betere keuzes.Harribo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:03:
[...]
Ook bij gebrek aan beter toen.
Dat wil niet zeggen dat het dan wel goed was gegaan, maar Blind heeft toen puur op dat principe gegokt en verloren. Overigens denk ik dat het in de publieke opinie gemiddeld genomen ook de fout van hem was had hij 2 linkspoten naast elkaar gezet en het was misgegaan.
In mijn ogen zijn er 2 dingen:
- Blind had het in de publieke opinie nooit goed kunnen doen als het fout was gegaan, ongeacht welke keuze hij had gemaakt.
- Naar mijn idee heeft hij heel bewust de gok met de jonge de Ligt genomen, waarbij ik er meer vrede mee had gehad, had hij een betere verdediger neergezet, met meer ervaring en die maakte dergelijke fouten. Je probeert immers ook een beetje op zeker te spelen en ik denk dat NL daar uiteindelijk minder moeite mee had gehad mocht het mis zijn gegaan.
Verwijderd
Vind hem persoonlijk aangenamer om naar te kijken dan naar Klaassen wat betreft aanvallende initiatieven. Heeft meer gevoel in zijn acties en schoten dan Klaassen die het meer van noeste arbeid moest hebben.Harribo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:03:
[...]
Ook bij gebrek aan beter toen.
Het is voor mij meer de frustratie hoe het gegaan is. Het is duidelijk dat we momenteel kwalitatief een mindere generatie hebben dan voorgaande generaties, dit word vooral duidelijk als je de specifieke kwaliteiten vergelijkt van Sneijder/Robben/Persie met de huidige spelers.jbdeiman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:40:
[...]
In mijn ogen zijn er 2 dingen:
- Blind had het in de publieke opinie nooit goed kunnen doen als het fout was gegaan, ongeacht welke keuze hij had gemaakt.
- Naar mijn idee heeft hij heel bewust de gok met de jonge de Ligt genomen, waarbij ik er meer vrede mee had gehad, had hij een betere verdediger neergezet, met meer ervaring en die maakte dergelijke fouten. Je probeert immers ook een beetje op zeker te spelen en ik denk dat NL daar uiteindelijk minder moeite mee had gehad mocht het mis zijn gegaan.
Dit is prima, maar pas dan ook je speelstijl aan het beschikbare materiaal en blijf niet ouderwets vasthouden aan speelstijlen/methodieken die vooral effectief zijn als je idd betere spelers hebt dan je tegenstanders.
Wat we de afgelopen periode hebben gezien met Hiddink/Blind is dat we vooral herhaaldelijk het schip in zijn gegaan door fouten die voorkomen hadden kunnen worden en dat maakt het zo vervelend en dat heeft er naar mijn inziens voor gezorgd dat de publieke opinie zo negatief is geworden.
Het vervelende is dat we simpelweg moeten accepteren dat we de komende periode kwalitatief minder zullen zijn (vinden vooral de Belgen en Duitsers ook erg leuk), maar dan zou ik wel graag 90 minuten de mouwen opgestroopt willen zien ipv het suffe poging tot dominant voetbal dmv balbezit.
Maar kijk naar die tweede goal. Iemand krijgt een bal vlakbij het doel en alle 4 de ajacieden staan te kijken. Minimaal 1 moet er meteen op af dan.
Dat gebeurde niet waardoor die speler van Nice een situatie kon afwachten waardoor hij verder kon spelen. Dat was die andere speler van Nice die doorliep en het hakje gaf. Onana moest uitkomen, te dicht al bij het doel.
Vervolgens komt die bal in het midden terecht. Daar stonden nb 4 ajacieden en Marcel. De laatste wint gewoon de bal en tikt hem in.
Dat is geen gebrek aan kwaliteit vermoed ik van Ajax. Het is een gebrek aan concentratie, oven mijn lijk mentaliteit, geef het een naam.
Kortom, het mentale.
Daar hebben Nederlandse clubs wel vaker last mi. Daarom is het vaak net niet.
Veltman was zeker niet de enige die schuldig was aan die goals maar hij speelde gewoon slecht. Zowel aanvallend met balverlies als wel een paar keer verdedigend.
Verwijderd
Ter info
Ja, of Real Madrid, Paris Saint-Germain en AS RomaVerwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:55:
Zag elders op internet de voorlopige pot-indeling voor de loting van de CL. Met een beetje mazzel kan Feyenoord in een pot terecht komen met Benfica, Dortmund en Anderlecht.
Passe-Partout zijn in de verkoop. Goedkooptste is 96,- duurste vakken zijn 205,-. Dat zijn geen verkeerde prijzen voor de CL.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 03-08-2017 12:04 ]
Door het grote aantal Spaanse (en Engelse) teams, die niet bij elkaar mogen loten, is de kans zo'n beetje nihil dat je niet bij een Spaans team in de poule komt.Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:55:
Zag elders op internet de voorlopige pot-indeling voor de loting van de CL. Met een beetje mazzel kan Feyenoord in een pot terecht komen met Benfica, Dortmund en Anderlecht.
Onderbouwen met kansberekening kan ik niet, maar ik heb zelf al een tijd lang het gevoel dat je daardoor ook vaker dezelfde koppeltjes krijgt in de poulefase (real-dortmund, barca-psg bijvoorbeeld)
Verwijderd
Nah, Benfica en Dortmund zijn toch veel leuker vanuit historisch perspectief. Bovendien zie ik Feyenoord ook nog wel in staat in die groep zo hoog te eindigen dat ze overwinteren in de CL.PWM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:59:
[...]
Ja, of Real Madrid, Paris Saint-Germain en AS Roma
Passe-Partout zijn in de verkoop. Goedkooptste is 96,- duurste vakken zijn 205,-. Dat zijn geen verkeerde prijzen voor de CL.
Zelfs dan zijn ze compleet kansloos... De Europese ervaringen van die clubs zijn vele male groter. Benfica is een geslepen ploeg die op Europees niveau altijd weet te winnen van mindere tegenstanders, Dortmund is twee maten te groot en van het huidige Anderlecht zie ik ze ook niet winnen. Feyenoord heeft een leuke ploeg voor de eredivisie maar Europees is het te zwak. Zelfs al prop je 100.000 man in de kuip zodat er ook een 13e man achter staat, het CL, dat is andere koek dan de EL waar grotere ploegen minder voor de dag kunnen komen. Ik zou als Feyenoorder nergens op rekenen, dan kan het altijd nog meevallen en pakken ze hopelijk 1 á 3 punten in de poule. En ja, het is erg zonde voor het Nederlands voetbal en ik gun Feyenoord Europees absoluut meer. Maar ik zie het werkelijk niet gebeuren, hoe zonde ook.Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:55:
En toen werd je wakker?Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Nah, Benfica en Dortmund zijn toch veel leuker vanuit historisch perspectief. Bovendien zie ik Feyenoord ook nog wel in staat in die groep zo hoog te eindigen dat ze overwinteren in de CL.
Daar hoef je geen kansberekening op los te laten, ze moeten dat uitsluiten gewoon afschaffen. Maarja dan is de kans dat de grote ploegen in 1 poule komen natuurlijk groter, en dat willen de grote clubs en UEFA niet natuurlijk. Alles om elkaar te beschermentoolkist schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Door het grote aantal Spaanse (en Engelse) teams, die niet bij elkaar mogen loten, is de kans zo'n beetje nihil dat je niet bij een Spaans team in de poule komt.
Onderbouwen met kansberekening kan ik niet, maar ik heb zelf al een tijd lang het gevoel dat je daardoor ook vaker dezelfde koppeltjes krijgt in de poulefase (real-dortmund, barca-psg bijvoorbeeld)
Tsja, dat is wel lastig met het puntensysteem.Martinusz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Daar hoef je geen kansberekening op los te laten, ze moeten dat uitsluiten gewoon afschaffen.
Stel dat 3 ploegen uit 1 land elkaar loten en het land achter hun netjes verdeeld worden over 3 pouls, dan loopt het landencoefficient enorm scheef.
Dat puntensysteem is natuurlijk ook gewoon rot, de top10 landen kunnen vrij eenvoudig overeind blijven doordat ze zoveel plekken hebben. Als land buiten de top10 kun je daar nog amper tussen komen, tenzij je met meerdere clubs ineens uitzonderlijk presteert.PWM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:27:
[...]
Tsja, dat is wel lastig met het puntensysteem.
Stel dat 3 ploegen uit 1 land elkaar loten en het land achter hun netjes verdeeld worden over 3 pouls, dan loopt het landencoefficient enorm scheef.
Vroeger, toen speelden alleen de kampioenen in de CL....
Nou, Nederland is juist hard gezakt omdat ze in de top-10 stondenMartinusz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:41:
[...]
Dat puntensysteem is natuurlijk ook gewoon rot, de top10 landen kunnen vrij eenvoudig overeind blijven doordat ze zoveel plekken hebben. Als land buiten de top10 kun je daar nog amper tussen komen, tenzij je met meerdere clubs ineens uitzonderlijk presteert.
Vroeger, toen speelden alleen de kampioenen in de CL....
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Voor landen als Nederland zal de positie op de coëfficiënten lijst altijd via een sinus curve verlopen. Staan we hoog dan moeten de behaalde punten door meer clubs gedeeld worden waardoor we zakken, staan we laag dan worden de behaalde punten door minder clubs gedeeld en dan stijgen we. Zelfde is van toepassing voor de landen om ons heen op die ranglijst.naitsoezn schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:45:
[...]
Nou, Nederland is juist hard gezakt omdat ze in de top-10 stonden. Clubs als Utrecht, Zwolle en Groningen hebben in het verleden bijna geen punten binnengehaald maar zorgden er wel voor dat de binnengehaalde punten door een groter getal gedeeld moest worden
Ook was het al duidelijk zichtbaar dat Schöne het vorig seizoen in de EL wedstrijden niet meer kon belopen en al helemaal niet 90 minuten. Maar toch presteert meneertje Overmars het om niet te schakelen. Het LB probleem was ook allang bekend maar nee we presenteren Dijks gewoon opnieuw.
Waar het gewoon op neerkomt is dat de basis van Ajax nog redelijk is maar het is echt zo verzwakt je zag tijdens de wedstrijd al dat er meerdere spelers redelijk op waren in de 70ste minuut maar je kon gewoon niets wisselen althans geen kwaliteits injectie brengen. En wat is er nu bijgehaald, een transfervrije huntelaar, een 2e en 3e keeper. Chapeau hoor
Wachten dat we ook uitgeschakeld worden voor de EL en dan de 31ste weer 1 á 2 paniek aankopen doen??
^^ Eens. De Neymar-casus is verplaatst.Han schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:32:
Vind het meer iets voor [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2017/2018
[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 03-08-2017 13:46 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Yep dat dacht ik ook.Murrays schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:43:
Toch krijg ik een déjà vu wat betreft Ajax.
Ajax is de laatste 3 jaar niet klaar voor het seizoen. Na verloop van tijd draait het elftal wel en zijn ze ook op dat moment de beste van Nederland. Maar, gelukkig, steeds net te laat.
Ajax was de laatste 10 wedstrijden echt een veel beter spelend team dan Feyenoord. Maar gelukkig waren ze dat de eerste 10 wedstrijden niet
In de jaren onder Frank de Boer was het altijd een doel om een keer te overwinteren. Niet gelukt, maar sowieso, overwinteren in de CL. En dan? Moeten we dan een huldiging gaan organiseren? De finale ga je nooit halen, dus sportief gezien heb je niets aan dat overwinteren.
Beste voor elke NL club is 3e worden in die CL poule en dan ver komen in de EL. Echter, ook het gat met de subtop van Europa gaat steeds groter worden, dus ook die route wordt lastiger en lastiger.
Jammer dit voor Ajax en voor alle fans, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Beter met alle kleine landen stoppen met die UEFA. Laat dat eliteclubje maar lekker het eliteclubje blijven en elk jaar dezelfde saaie wedstrijden organiseren, doen wij wel een toernooi met spanning.
Nee, ik vind ze absoluut verder dan vorig jaar rond deze tijd. En ja, de posities van Schöne, LB en RB hadden al ingevuld moeten zijn als je sterker wilt zijn dan het vorige seizoen. De positie van Klaassen was al opgevuld door Donny van de Beek, waar ik zeker het vertrouwen in heb dat hij niet minder zal zijn dan Klaassen. En een concurrent voor Younes was ook zeker beter geweest, al is het al voor de breedte. Op rechts heb je Kluivert en Neres, in het centrum Dolberg en Huntelaar, dus ik mis een echte concurrent voor Younes. Ook achterin is de spoeling erg dun en dat dat zou gebeuren was ook bekend.
Overigens heeft de zaakwaarnemer van Richarlison open kaart gespeeld over de transfer naar Watford; 12 miljoen euro (direct), volledige eigendom en 10% doorverkoop clausule. Ajax bood 10,5 miljoen direct, 1,5 miljoen in clausules en geen doorverkoop percentage. Het bod van Watford is uiteindelijk geaccepteerd omdat deze het beste was. Ajax was zeker een optie geweest voor Richarlison maar de clubs kwamen er niet uit.
Je vergeet het salaris deel, Watford biedt hem een salaris (geen getal genoemd helaas) waarin Ajax niet mee kon/wildeHan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:05:
Ja en nee...
Nee, ik vind ze absoluut verder dan vorig jaar rond deze tijd. En ja, de posities van Schöne, LB en RB hadden al ingevuld moeten zijn als je sterker wilt zijn dan het vorige seizoen. De positie van Klaassen was al opgevuld door Donny van de Beek, waar ik zeker het vertrouwen in heb dat hij niet minder zal zijn dan Klaassen. En een concurrent voor Younes was ook zeker beter geweest, al is het al voor de breedte. Op rechts heb je Kluivert en Neres, in het centrum Dolberg en Huntelaar, dus ik mis een echte concurrent voor Younes. Ook achterin is de spoeling erg dun en dat dat zou gebeuren was ook bekend.
Overigens heeft de zaakwaarnemer van Richarlison open kaart gespeeld over de transfer naar Watford; 12 miljoen euro (direct), volledige eigendom en 10% doorverkoop clausule. Ajax bood 10,5 miljoen direct, 1,5 miljoen in clausules en geen doorverkoop percentage. Het bod van Watford is uiteindelijk geaccepteerd omdat deze het beste was. Ajax was zeker een optie geweest voor Richarlison maar de clubs kwamen er niet uit.
Goed, het niveauverschil is er dan wel, maar om nou direct te zeggen dat Nederlandse ploegen niets in de CL te zoeken hebben vind ik een beetje voorbarig. Er is toch geld en 'aanzien' nodig om betere spelers aan te trekken, als je niet meedoet in de CL is dat voor veel spelers gelijk een no-go op transfergebied.
Ik vermaak mij prima met Nederlandse ploegen in de CL en hoop ook dat er een stijgende lijn ingezet wordt wat betreft prestaties in Europa. Ajax heeft het uitstekend gedaan in de Uefa League. Ajax, Feyenoord en PSV moeten nu wat stappen gaan zetten om zichzelf te kunnen handhaven in Europa. Voor zo'n klein landje met een beetje een 'dipje' vind ik het niet eens raar. Komt vanzelf wel weer.
Financieel zijn de Nederlandse clubs over het algemeen goed op weg.
Klopt. Dat is zeker waar Ajax heeft vorig seizoen in het begin van de competitie al teveel punten verspeeld. Wat gunstig was voor Feyenoord.PWM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:53:
[...]
Yep dat dacht ik ook.
Ajax is de laatste 3 jaar niet klaar voor het seizoen. Na verloop van tijd draait het elftal wel en zijn ze ook op dat moment de beste van Nederland. Maar, gelukkig, steeds net te laat.
Ajax was de laatste 10 wedstrijden echt een veel beter spelend team dan Feyenoord. Maar gelukkig waren ze dat de eerste 10 wedstrijden niet
Dan volg je het Nederlands voetbal niet voldoende. Is gewoon een groot talent en stond al sinds de winterstop op de radar van Feyenoord, Club Brugge, HSV en al langer bij Chelsea. 3-4 miljoen is overigens inderdaad (te) veel geld voor een 18-jarige, aan de andere kant, Strootman ging voor 7 miljoen... Ik ben overigens van mening dat hij beter nog een jaar bij Sparta had kunnen blijven. Dan een jaartje of 2 AZ/Heerenveen/Utrecht en dan een jaartje of 2 PSV/Ajax/Feyenoord.. Ben je nog maar 23.....Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:16:
[...]
[...]
De clubs liggen echt niet te slapen... maar op het moment dat een transfer zich aan doet worden er bedragen geboden uit het buitenland waardoor het voor een Nederlandse club een speler moet zijn die er ook daadwerkelijk moet staan. Ik zie PSV of Feyenoord geen talent halen voor 4 miljoen. Wanneer dat soort bedragen worden betaald dan zal dat voor een speler zijn met meer ervaring. Ik kan mij afgelopen seizoen niet herinneren dat ik op het puntje van mijn bank zat toen Van Drongelen bij Sparta speelde, jij wel? Sterker nog, ik had nog nooit van Van Drongelen gehoord tot dat HSV in eens interesse had. Ik vind drie á vier miljoen veel geld voor een speler van Sparta.
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 03-08-2017 18:12 ]
Ik denk dat 99% van de posters hier hem nog niet kende, of in ieder geval niet als groot talentFreakNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:10:
[...]
Dan volg je het Nederlands voetbal niet voldoende. Is gewoon een groot talent en stond al sinds de winterstop op de radar van Feyenoord, Club Brugge, HSV en al langer bij Chelsea. 3-4 miljoen is overigens inderdaad (te) veel geld voor een 18-jarige, aan de andere kant, Strootman ging voor 7 miljoen... Ik ben overigens van mening dat hij beter nog een jaar bij Sparta had kunnen blijven. Dan een jaartje of 2 AZ/Heerenveen/Utrecht en dan een jaartje of 2 PSV/Ajax/Feyenoord.. Ben je nog maar 23.....
Kende je Hoogma ook niet dan? Ik denk dat het merendeel van de voetbalvolgers hem echt wel kende...
T zoontje van toch? Niet bewust zien spelen.FreakNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:56:
Hij speelt gewoon in Jong Oranje. De voetbalwereld stopt niet buiten de top-3.
Kende je Hoogma ook niet dan? Ik denk dat het merendeel van de voetbalvolgers hem echt wel kende...
Lech poznan is het Ajax van polen... Gelijk 0-1 achter
Super start voor Utrecht
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 03-08-2017 20:17 ]
alles kan off-topic

Slappe hap tot nu toe daar verwacht je toch meer van
[ Voor 61% gewijzigd door Harribo op 03-08-2017 20:58 ]
Psv valt tnt ook tegen.
alles kan off-topic
Over een paar jaar kunnen alle Nederlandse ploegen zich op de competitie richten...Ankona schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:11:
Psv mag zich op de competitie richten. Die zijn klaar.

Maar dat is toch een schandaal? Als ik PSV supporter was had ik de witte zakdoekjes al klaar liggen.Harribo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:11:
Psv is gewoon de mindere van die kroaten. Dat had niemand verwacht
Verwijderd
Denk dat er financieel niets mogelijk is bij PSV en mocht dit echt zo zijn dan moeten ze dit duidelijk communiceren.D-e-n schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:16:
[...]
Maar dat is toch een schandaal? Als ik PSV supporter was had ik de witte zakdoekjes al klaar liggen.
En Cocu eruit en een trainer die wel met jeugd wil werken.
Dit heeft toch niks met geld te maken? Cocu voegt al jaren niks toe aan dat elftal. Hij is een exponent van de fantasieloze, conservatieve generatie trainers in Nederland,Deadsy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:19:
[...]
Denk dat er financieel niets mogelijk is bij PSV en mocht dit echt zo zijn dan moeten ze dit duidelijk communiceren.
En Cocu eruit en een trainer die wel met jeugd wil werken.
Psv echt heel dramatisch.
Hoe kan Cocu nu roepen dat ze doorgaan? Op basis waarvan? Ze hebben thuis ook nauwelijks kansen gecreëerd
Bij PSV moet men met jeugd werken en dit kan Cocu niet. Als er geld zat zou zijn dan zou hij misschien nog een redelijke trainer zijn.D-e-n schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:26:
[...]
Dit heeft toch niks met geld te maken? Cocu voegt al jaren niks toe aan dat elftal. Hij is een exponent van de fantasieloze, conservatieve generatie trainers in Nederland,
http://www.hln.be/hln/nl/...-met-gevoelige-tifo.dhtml
https://www.si.com/extra-...fans-tifo-warsaw-uprising

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=zoif_TatOtU]
Verder PSV idd enorm slecht. Zou in de 2e helft nog goed kunnen komen, maarja het is wel weer duidelijk dat het dit seizoen niks gaat worden op deze manier. Hoop ook dat ze Cocu er eens uittrappen...
alles kan off-topic
Goal uit buitenspel tegen. Zuivere goal Utrecht afgekeurd. En nu leerling roodSnowdog schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:38:
Waarom Utrecht weer genaaid? Zit de wedstrijd niet te kijken en zie geen rode kaarten of goals? Goal afgekeurd of?
Verder PSV idd enorm slecht. Zou in de 2e helft nog goed kunnen komen, maarja het is wel weer duidelijk dat het dit seizoen niks gaat worden op deze manier. Hoop ook dat ze Cocu er eens uittrappen...
Was een goal afgekeurd ja voor iets waar normaal ook voor gefloten wordt: duwen in de rug ... (corner -> duw -> kopbal -> goal)Snowdog schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:38:
Waarom Utrecht weer genaaid? Zit de wedstrijd niet te kijken en zie geen rode kaarten of goals? Goal afgekeurd of?
Leeuwin... soms snap ik profvoetballers niet he? Zo'n situatie moet je toch veel beter inschatten?
Twijfelde eerst ook, maar in de herhaling, hij is te laat en haalt ook nog z'n been omhoog. Niet slim! Wordt nog een heet slot zo

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 03-08-2017 21:45 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hou dit in het EK topic.ph4ge schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:47:
Pff, presteert er tenminste nog 1 Nederlandse club boven verwachting worden ze zo genaaid.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2017 22:44 ]
alles kan off-topic
[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2017 22:44 ]
[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2017 22:44 ]
alles kan off-topic
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
WTF echt... Poznan moet winnen?
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Kan natuurlijk niets bewijzen maar toch :-P
Ook gezien dat buitenspel, geen goal
En nu weer!
Dit klopt niet
Nee, maar er is genoeg geld op de bankrekening van de scheids.Martinusz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:05:
Is er überhaupt een blessure geweest dan ofzo?
alles kan off-topic
Dus bij deze alvast een voorspelling: onze nieuw bondscoach als Advocaat klaar is.D-e-n schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:26:
[...]
Dit heeft toch niks met geld te maken? Cocu voegt al jaren niks toe aan dat elftal. Hij is een exponent van de fantasieloze, conservatieve generatie trainers in Nederland,
Wij lieten gisteren in ieder geval nog een hele tijd redelijk goed voetbal zien. Bij PSV is het echt totaal niks. Ze hebben volgens mij echt geen idee hoe ze dit aan moeten pakken.
Toevallig die Engelse die ook al twee van haar eigen teamgenoten naar huis heeft getrapt?dr.lowtune schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:57:
[...]
Net wel zeer smerige overtreding van een Engelse, onbestraft helaas.

[ Voor 74% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2017 22:43 ]
Dit topic is gesloten.