Nou gelukkig krijg ik gelijk met mn voorspelling...Ajax maak die talloze kansen toch eens af!!!
Ver-schrik-ke-lijk!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat was ook een zeer mooi doelpunt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Had ik niet verwacht, maar het is nog niet gespeeld.
Nou hup Neres en Hunt erin
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat ze die veltman toch de aanvoerdersband en een contract hebben gegeven...
Goed wegkomen...
Het kan nog...
KJH moet gewoon scoren!
Het kan nog...
KJH moet gewoon scoren!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kreeg geen rugdekking terwijl hij het duel in gingHupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:23:
Dit doet pijn. Weer heerlijk verdedigd van Veltman in het eerste duel.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij was de man die de doelpuntenmaker niet af kon stoppen.ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:24:
En Schone sjokt nog steeds rond...
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Had ik eerlijk gezegd wel verwacht.
Daarom moest die derde er komen
Nu hopen
Veltman... Tja... Heb er al genoeg over gezegd...
Daarom moest die derde er komen
Nu hopen
Veltman... Tja... Heb er al genoeg over gezegd...
Are you wel helemaal goed by the head? 😂
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ajax gaat weer af door:
- de bal maar niet wegkrijgen in de defensie
- kansen niet afmaken
- kansen niet afmaken
Nogal een Nederlandse kwaal. Bij PSV bijvoorbeeld niet anders. Dat is dan toch net dat kwaliteitsverschil met betere competities denk ik.jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:26:
Ajax gaat weer af door:
- kansen niet afmaken
Mag toch hopen dat younes eraf gaat nu
Veltman prutser ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Voor het eerst dat Viergever 's 'n keer een schot blokt, zijn 1e goede verdedigende actie. Stoor me er mateloos aan dat ie "normaliter" gewoon op 5 meter verdedigd of gewoon wegloopt.
Nee hoor. Psv heeft Luuk, die scoort gewoon niet. En de rest schiet op de paal of is aan t dromen over hun volgende vakantie.Fleximex schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:27:
[...]
Nogal een Nederlandse kwaal. Bij PSV bijvoorbeeld niet anders. Dat is dan toch net dat kwaliteitsverschil met betere competities denk ik.
Zwak bij alle tegendoelpunten... is te licht voor dit soort wedstrijden. Zagen we vorig seizoen in de UEFA cup al praktisch iedere pot.Faddermakker schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:25:
[...]
Hij was de man die de doelpuntenmaker niet af kon stoppen.
XXXVI
Kan iemand die klotekabouter uitleggen dat hij eens normaal moet gaan voetballen in plaats van die rare trucjes?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Younes kan echt maar 1 ding en dat is met zijn uberrechts pootje naar binnen draaien, daar trapt toch geen verdediger meer in, haal die gast toch eruit, ik begrijp niet, vorig jaar al niet....
Robben heeft er een vrij goede carriere mee gehad. Alleen is hij een stuk beter erinGrindtegel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:29:
Younes kan echt maar 1 ding en dat is met zijn uberrechts pootje naar binnen draaien, daar trapt toch geen verdediger meer in, haal die gast toch eruit, ik begrijp niet, vorig jaar al niet....
Het kan nog, als hij alsnog valt is het hosanna.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is wel heel erg wishfull thinkingTerranova schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:30:
Dit was gewoon hands...
Dat is gelukkig nog nooit hands geweest.
Jammer dit. Zonder CL zullen misschien meer spelers weg willen.
ja maar die kan wel voetballen, ik begrijp younes echt niet, 3 keer niks imoDeadsy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:30:
[...]
Robben heeft er een vrij goede carriere mee gehad. Alleen is hij een stuk beter erin
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
@jaapstobbe Mogelijk, maar misschien snappen ze ook dat je met dit verdedigend blok geen hoge ogen gaat gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 02-08-2017 22:32 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hopelijk Veltman en Younesjaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:31:
Jammer dit. Zonder CL zullen misschien meer spelers weg willen.
Man man Younes waarom schiet je niet gewoon. Ongelooflijk.
Maar wat heb je eraan als je geen middenveld meer hebt op iets voor ze op te zetten?Exocet schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:29:
Nu wel heel veel aanvallers in het veld
Ga dan oud Engels voetballen. Ros alle ballen hard en hoog naar voren en kijk maar wat de aanvallers ermee doen.
alles kan off-topic
Nee nu is het nog erger bij PSV. Maar zelfs als het loopt vind ik het omgaan met kansen echt een zwak punt bij Nederlandse clubs. Ajax staat niet slecht te ballen en had meer moeten scoren.carpebios schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:28:
[...]
Nee hoor. Psv heeft Luuk, die scoort gewoon niet. En de rest schiet op de paal of is aan t dromen over hun volgende vakantie.
Kan op rechts 2x afleggen voor een 100% goal
Hands younes.
Erger dan psv kan niet (en ik ben psv'er). PSV is op dit moment het lachtertje van de competitie, die gaan morgen niet door let maar op.Fleximex schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:33:
[...]
Nee nu is het nog erger bij PSV. Maar zelfs als het loopt vind ik het omgaan met kansen echt een zwak punt bij Nederlandse clubs. Ajax staat niet slecht te ballen en had meer moeten scoren.
Jammer jongens, ajax is vaak door het oog van de naald gekropen, deze keer is het Nice
De scheids is Ajax wel goedgezind gelukkig. Maar dit is wel zeer jammer!
Nou en dan moet je ook nog 2 wedstrijdjes spelen voor EL plaatsing.
Al die hoge ballen... Dat is wat die dante wil als verdediger
Sarcasme?carpebios schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:36:
De scheids is Ajax wel goedgezind gelukkig. Maar dit is wel zeer jammer!
Helaas pindakaas, uiteindelijk is 2-2 opzich terecht.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hierna was je er nog niet he, er is nog een rondejaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:35:
Jammer jongens, ajax is vaak door het oog van de naald gekropen, deze keer is het Nice
Die regisseur denkt dat het allemaal op de tribune gebeurt of niet?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hahaha die Onana.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die moet je eerst nog halen...Deadsy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
Nja dan maar weer EL finale
Ik verwacht het slechtste Europese seizoen voor NL ooit.
[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 02-08-2017 22:38 ]
Met dank aan Keizer, vanwege het opstellen van herhaalde falende spelers. En Overmars, de selectie is weer niet op tijd in orde

XXXVI
Ze deden het op de eerste 20 minuten na prima.ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
Met dank aan Keizer, vanwege het opstellen van herhaalde falende spelers. En Overmars, de selectie is weer niet op tijd in orde![]()
Nu plaatsen voor EL en daar je punten gaan pakken. CL is leuk voor de centen, maar niet voor de punten.
Zonde dit. Younes is wel een beetje de Luuk de Jong van Ajax. Niemand buiten de club snapt waarom er niet een andere speler op zijn plek speelt, maar binnen club is hij blijkbaar ongenaakbaar.
Ajax had de eerste 5 min gewoon scherp moeten zijn. Dat overdreven gedoe heeft ze de das omgedaan.
Zagen jullie die enorme baard ook bij familie van Nouri? Ik denk dat ik afgezien van Sinterklaas en de Kerstman nog nooit zo'n enorme baard gezien heb
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
En bedankt Keizer, wat een GENIALE wissels.. Vooral Schone lekker lang laten staan, klasse!
Vind ik dom schoppen. Frenkie bracht dit keer niet veel.ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
Met dank aan Keizer, vanwege het opstellen van herhaalde falende spelers. En Overmars, de selectie is weer niet op tijd in orde![]()
Kluivert deed het gewoon goed. Had jij zeker eerst Neres gewild?
Wel met je eens dat de selectie wat eerder rond mocht zijn.
Omdat thij 2 man van de tegenstander bezighoudt en daardoor meer ruimte ontstaat voor de rest. Alleen hij moet eens gaan scoren.Fleximex schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:39:
Zonde dit. Younes is wel een beetje de Luuk de Jong van Ajax. Niemand buiten de club snapt niet waarom er niet een andere speler op zijn plek speelt, maar binnen club is hij blijkbaar ongenaakbaar.
[ Voor 33% gewijzigd door Hupske op 02-08-2017 22:41 ]
Die gast analist die aan tafel zit zegt echt wel goede dingen.
Ze zouden hem bondscoach moeten maken.
Ze zouden hem bondscoach moeten maken.
Ik vond ajax echt niet zo slecht spelen maar er moeten gewoon bepaalde spelers weg (younes) en ze moeten scherper zijn in de verdediging, als er 1 club is die het voor elkaar kan hebben is het ajax. psv is een epic fail en Feyenoord... ach ja Feyenoord, leuk clubje en ze doen hun best... punt. Nogmaals; dit is geenabsoluur geen Ajax aanhanger
[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 03-08-2017 06:12 . Reden: Naamsverbastering ]
Jammer.
Ik vind dat Ajax best goed voetbalt alleen als de tegenstander wil komen, moeten ze beter verdedigen
Younes ben ik niet zo op tegen alleen hij is te wisselvallig
Ik vind dat Ajax best goed voetbalt alleen als de tegenstander wil komen, moeten ze beter verdedigen
Younes ben ik niet zo op tegen alleen hij is te wisselvallig
[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 02-08-2017 22:41 ]
Inderdaad zonde. Weer net niet. Komt in mijn ogen vooral door de verprutste eerste 25 minuten.
Bullshit, deze spelers deden het verleden jaar prima. Jouw afkeer voor Schöne is niet relevant vanavond, er stond een prima ploeg. 1-1 en 2-2 als nr.2 van NL tegen de nr. 3 FR kan gebeuren, geen wanprestatie wat mij betreft.ephymerous schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
Het is aan Feyenoord nu om te schitteren in de CL en Nederlands trots te maken, zoals PSV vorig seizoen.
Frenkie heeft nog nooit veel gebracht, ja misschien in jong Ajax...Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
Vind ik dom schoppen. Frenkie bracht dit keer niet veel.
Kluivert deed het gewoon goed. Had jij zeker eerst Neres gewild?
Wel met je eens dat de selectie wat eerder rond mocht zijn.
De straf voor het geloven in Veltman en Younes.
Zuurpruim, ik heb je nog nooit wat positiefs horen zeggen, jouw glas is altijd half leeg zeker.jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:39:
Ajax had de eerste 5 min gewoon scherp moeten zijn. Dat overdreven gedoe heeft ze de das omgedaan.
Plaatsing voor de CL groepsfase levert anders veel punten op hoor... Meer dan een NL team normaal gesproken bij elkaar sprokkelt in de El.Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:39:
Nu plaatsen voor EL en daar je punten gaan pakken. CL is leuk voor de centen, maar niet voor de punten.
Groepsfase CL behalen levert flink bonuspunten op. Zelfs als je daar alles verliest moet je behoorlijk wat winnen in EL om dat goed te maken. Ik heb het in een post een paar weken geleden berekend.Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:39:
De verdediging van Ajax is gewoon niet goed genoeg.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
PSV heeft niemand trots gemaakt vorig seizoen. En Feyenoord zal in pot 4 terecht komen, dus het is hopen op een zwakke ploeg uit pot 3 voor hun.jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:41:
Het is aan Feyenoord nu om te schitteren in de CL en Nederlands trots te maken, zoals PSV vorig seizoen.
Sarcasme of bedoel je twee seizoenen geleden?jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:41:
Mag mijn afkeer dan wel relevant zijn? Schone sjokt als een opa over 't veld, is zeker verdedigend steeds te laat als ie überhaupt al meeloopt. En tis nou ook niet dat ie aanvallend iets goeds gebracht heeft...Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:41:
[...]
Bullshit, deze spelers deden het verleden jaar prima. Jouw afkeer voor Schöne is niet relevant vanavond, er stond een prima ploeg. 1-1 en 2-2 als nr.2 van NL tegen de nr. 3 FR kan gebeuren, geen wanprestatie wat mij betreft.
Je hebt gevoel voor humor. Tot nu toe vind ik Ajax wel het beste Europees presteren.jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:41:
Psv en feyenoord zie ik dit niveau helaas niet halen
Veltman zie ik Europees elke wedstrijd fout op fout maken. Hoe kunnen mensen toch met droge ogen blijven beweren dat dat een goede voetballer is
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 02-08-2017 22:44 ]
Wat een enorme lul is die Blind. Die heeft het er nu over dat spelers met meer ervaring een grotere ruimte kunnen verdedigen. Wie selecteerde er ook al weer een knul zonder die ervaring voor Oranje?
Wat vind die Danny zichzelf geweldig. Ongelooflijk zeg. Hij heeft het allemaal al gezien en weet hoe het zit.
Maar Neres kan toch ook spelers bezig houden?Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
Omdat thij 2 man van de tegenstander bezighoudt en daardoor meer ruimte ontstaat voor de rest. Alleen hij moet eens gaan scoren.
Younes moeten ze bij Ajax zo snel mogelijk lozen. Wat een prutser is die gast. Al jaren erger ik me kapot aan deze overgewaardeerde voetballer.
Laten we reeel blijven, Ajax in de EL (als ze dat halen) levert leuker voetbal op dan door Madrid of Bayern 2x met 3-0 afgedroogd te worden. Vorig seizoen was weer genieten zoals ik dat voor het laatst in de jaren 90 had met Ajax.
Het kan gebeuren maar de manier waarop... van Schone weet je dat hij het niet kan belopen en de handelingsnelheid niet heeft... kijk de grote(re) wedstrijden van vorig seizoen maar terug. De zes positie is een erg belangrijke plek in dit systeem, als daar iemand staat die faalt verlies je het middenveld.Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:41:
[...]
Bullshit, deze spelers deden het verleden jaar prima. Jouw afkeer voor Schöne is niet relevant vanavond, er stond een prima ploeg. 1-1 en 2-2 als nr.2 van NL tegen de nr. 3 FR kan gebeuren, geen wanprestatie wat mij betreft.
XXXVI
Weet iemand wanneer ze weer moeten spel in de laatste voorronde EL?
En welke tegenstanders?jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
Kansloze vertoning.
Wedstrijd prima na het vroege tegendoelpunt, wat ook al nergens op sloeg, wel goed herpakt.
Maar waar de verdediging vorig kaar sterk was, nu juist erg zwak.
Man man man.
En Youness. Geen Richarlyson dan, maar verkoop Youness. Wat kun je je daar aan ergeren.
Volgens mij hebben ze nu geen voorronde meer, gewoon geen Europees.
Wedstrijd prima na het vroege tegendoelpunt, wat ook al nergens op sloeg, wel goed herpakt.
Maar waar de verdediging vorig kaar sterk was, nu juist erg zwak.
Man man man.
En Youness. Geen Richarlyson dan, maar verkoop Youness. Wat kun je je daar aan ergeren.
Volgens mij hebben ze nu geen voorronde meer, gewoon geen Europees.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 02-08-2017 22:53 ]
Ik denk dat Schöne minder balverlies heeft geleden dan Ziyech. De verdediging werd constant verrast door onnodig balverlies van Ziyech, niet door balverlies van Schöne. De rest moet daar op anticiperen, je regisseur beschermen, dat mis ik.
Jack van Gelder, Blind en Veltman aan het woord ... verschrikkelijk ... Dat kan zelfs Aad de Mos niet naar een redelijk niveau tillen.
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-08-2017 22:56 ]
Loting zal vrijdag zijn vermoed ik, nadat de returns zijn gespeeld donderdagavond.jaapstobbe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
Sowieso opmerkelijk, Blind die even gaat vertellen hoe het verdedigend beter moet. Zelf ook erg succesvol in geweest als trainer...
Ze ware beide slordig, maar schone mist ook nog de snelheid om te corrigeren. Zijn schot is prachtig, maar hij brengt niet meer hetzelfde als 2 jaar terug.Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:53:
Ik denk dat Schöne minder balverlies heeft geleden dan Ziyech. De verdediging werd constant verrast door onnodig balverlies van Ziyech, niet door balverlies van Schöne. De rest moet daar op anticiperen, je regisseur beschermen, dat mis ik.
De regisseur regiseerde niks, die gaf achterlijke boogballetjes als we enorm onder druk staan in het begin van de wedstrijd ipv gewoon simpel te spelen.Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:53:
Ziyech geeft 2x een beslissende bal waaruit we zelf scoren en sprint ook meerdere keren wel naar achteren, Schone hobbelt op z'n gemakje terug.
Los daarvan, we hebben geen verdedigers achterin die de defensieve zwakte van Schone even op kunnen vangen, die hebben het al druk genoeg met hun eigen fouten.
Moet zeggen dat Ajax er minder slecht voor staat dan ik hier lees.
Ze hadden pech. Het was niet top, maar zeker beter dan vorig jaar om deze tijd.
Ze hadden pech. Het was niet top, maar zeker beter dan vorig jaar om deze tijd.
Mijns inziens valt Keizer ook nog wel een en ander te verwijten. Na de 2-1 kreeg Ajax nog wat kansen. Zoals altijd. En na het missen van die kansen gaat de tegenstander het heft in handen nemen. Zoals altijd. Op dat moment had hij Schone, die het niet meer kon belopen, moeten wisselen.... Daarnaast hadden vdBeek en Ziyech de instructie moeten krijgen soberder te spelen en de doorsluitende, tussen de linies spelende, middenvelders in de gaten moeten houden (dat vergt ook wat coaching van achteruit)... maar dat laatste hadden deze spelers zelf ook kunnen bedenken, onafhankelijk van een eventuele wissel van Schone. De 2-2 had ik iets later in de wedtrijd verwacht. Nice was nog niet eens op stoom.
Verder had Keizer het in de voorbereiding over plan B. Daar moet duidelijk nog aan gewerkt worden, want dit plan B leek nergens op. Ziyech hoge ballen geven (waaronder 1 op Younes) terwijl Dante alles wegkopt (of anderszins schijnbaar regelementair de bal wegwerkte).
Verder had Keizer het in de voorbereiding over plan B. Daar moet duidelijk nog aan gewerkt worden, want dit plan B leek nergens op. Ziyech hoge ballen geven (waaronder 1 op Younes) terwijl Dante alles wegkopt (of anderszins schijnbaar regelementair de bal wegwerkte).
dat zeker...dat stemt me in ieder geval hoopvol over de titelkansen. Maar het aantal kansen dat wordt weggeven maakt me wel onrustig. Zeker omdat die kansen altijd weggegeven worden na een 20-tal minuten (ongeacht in welke helft op welk moment) van kansen missen van Ajax zelf.PWM schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:04:
Het was niet top, maar zeker beter dan vorig jaar om deze tijd.
[ Voor 19% gewijzigd door P.O. Box op 02-08-2017 23:06 ]
Schone heeft nooit die snelheid gehad, maar Klaassen zorgde dat dat zelden een probleem was. Schone heeft een poetser nodig.Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
Ze ware beide slordig, maar schone mist ook nog de snelheid om te corrigeren. Zijn schot is prachtig, maar hij brengt niet meer hetzelfde als 2 jaar terug.
Hij zei geen rare dingen toch?Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:44:
Wat vind die Danny zichzelf geweldig. Ongelooflijk zeg. Hij heeft het allemaal al gezien en weet hoe het zit.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik denk dat het voor Ajax op internationaal niveau van belang is dat ze Veltman lozen.
Wat een prutser is dat. Iedereen ziet dat ie er geen reet van kan, maar kennelijk zijn z'n statistieken goed..
Wat een prutser is dat. Iedereen ziet dat ie er geen reet van kan, maar kennelijk zijn z'n statistieken goed..

Knowledge reigns supreme over nearly anything
Snelheid niet, maar wel meer felheid. Maar goed onder de Boer was het makkelijker voetballen voor hem. Donny op zijn plek zou ik willen zien.OPSLAGHOND schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:06:
[...]
Schone heeft nooit die snelheid gehad, maar Klaassen zorgde dat dat zelden een probleem was. Schone heeft een poetser nodig.
Dit topic is gesloten.