Yeah right
De reden dat Brad Jones gehaald is door Feyenoord is exact de zelfde reden waarom Ajax Lamprou heeft gehaald; blessures in de selectie. Zowel Vermeer als Hahn waren geblesseerd en Jones was op dat moment transfervrij. Feyenoord haalde hem niet omdat hij, zoals jij zegt, goed speelde en daarom werd 'gehaald'. Het was omdat het de enige keeper was die direct beschikbaar was die geen cent kostte. Het was uiteindelijk een toevalstreffer wat niks te maken heeft met scoutingswerk of binnenhalen vanwege een goed seizoen. Het was pure noodzaak en een goedkope oplossing. Niks ten nadele van Jones, die inderdaad een topseizoen heeft gekeept, maar was alles behalve een zekerheidje vooraf.
Maar een derde keeper die een heel seizoen niet speelt, hooguit wat in het tweede zolang er een blessure golf is, ik kan geen voorbeelden noemen van spelers die daarmee hun carrière een boost gaven (dat ligt misschien aan mij). Tweede keepers hebben het al niet makkelijk om de draad weer op te pakken.
In het geval van Lamprou vind ik dit wel een slimme keuze. Hij werd in de media niet echt geholpen doordat elk foutje werd uitvergroot. De kans dat zoiets weer gebeurt wanneer je onder de lat staat bij Excelsior, wat garant staat voor veel tegendoelpunten, is zeer groot. Dat gaat je carrière zeker te weten niet helpen, net als tweede keeper bij Utrecht. Ik denk dat je onderschat wat Ajax op een CV brengt wanneer je naar het buitenland kijkt. Vergeleken met de andere opties is Ajax CV technisch voor volgend seizoen zeker de beste, helemaal wanneer je transfervrij bent, wat in het geval van Excelsior niet zo zijn geweest.
De clubs liggen echt niet te slapen... maar op het moment dat een transfer zich aan doet worden er bedragen geboden uit het buitenland waardoor het voor een Nederlandse club een speler moet zijn die er ook daadwerkelijk moet staan. Ik zie PSV of Feyenoord geen talent halen voor 4 miljoen. Wanneer dat soort bedragen worden betaald dan zal dat voor een speler zijn met meer ervaring. Ik kan mij afgelopen seizoen niet herinneren dat ik op het puntje van mijn bank zat toen Van Drongelen bij Sparta speelde, jij wel? Sterker nog, ik had nog nooit van Van Drongelen gehoord tot dat HSV in eens interesse had. Ik vind drie á vier miljoen veel geld voor een speler van Sparta.
[
Voor 22% gewijzigd door
Han op 02-08-2017 13:22
]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.