[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.489 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Ankona schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Ik snap zijn beweegredenen ook niet. Bij W2 vond ik het een prima keeper, bij Ajax (of iedere andere top3 club) zal hij het niet tot basisplaats schoppen. Bij Ajax heeft hij nu al de zekerheid dat er anderen naast en voor hem staan in de pikorde. Die jongen moet gewoon bij een subtopper in de basis gaan spelen. Nu is hij over een jaar vergeten.
Subtop basis?
Nee sorry, hij mocht al blij zijn dat hij eerste keeper bij Willem II was. Absoluut geen puntenpakker.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Martinusz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:06:
[...]

Subtop basis?
Nee sorry, hij mocht al blij zijn dat hij eerste keeper bij Willem II was. Absoluut geen puntenpakker.
In de eerste wedstrijden had hij wat foutjes, daarna heeft hij heel wat punten gered.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:14:
[...]

In de eerste wedstrijden had hij wat foutjes, daarna heeft hij heel wat punten gered.
Daar verschillen we dan van mening :p

Ff zonder gekheid, je moet ff de wiki pagina van Lamprou checken, Feyenoorders en Ajacieden zitten lekker de pagina te verzieken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
Lol die wiki pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:02:
Wut, die Ajax watcher van VI meldt dat Lamprou terug komt naar Ajax 8)7

https://twitter.com/FreekJansenVI/status/891734687764422656

Beter gaat Onana dan niet weg
Wie had dat gedacht van een keeper van Barca naar een keeper van Willem 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 01:18:
[...]

Wie had dat gedacht van een keeper van Barca naar een keeper van Willem 2?
Hij komt gewoon als derde keeper hoor, Onana gaat vooralsnog nergens heen. Het heeft te maken met de vele keepersblessures achter Onana en van Leer. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:52:
[...]

Hij komt gewoon als derde keeper hoor, Onana gaat vooralsnog nergens heen. Het heeft te maken met de vele keepersblessures achter Onana en van Leer. Meer niet.
Valt mij ook op dat Overmars op een andere website gefileerd wordt, terwijl we het hebben over een aankoop die waarschijnlijk nooit een minuut gaat spelen voor het eerste van Ajax. Ik neem aan dat mocht Onana vertrekken, dat er een fatsoenlijke vervanger wordt aangetrokken.

Neemt niet weg dat als je zit te wachten op een transfer a la Richarlison en vervolgens Lamprou krijgt dat het wellicht een beetje tegenvalt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:33:
[...]

Daar verschillen we dan van mening :p
Alleen heeft hij ook daadwerkelijk veel punten gepakt voor Willem II, das gewoon een feit.

Overigens heeft Ajax Lamprou gehaald om mij te trollen, gezien het aantal keren dat ik negatief was over hem tov m'n Willem II collega's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gaius schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Valt mij ook op dat Overmars op een andere website gefileerd wordt, terwijl we het hebben over een aankoop die waarschijnlijk nooit een minuut gaat spelen voor het eerste van Ajax. Ik neem aan dat mocht Onana vertrekken, dat er een fatsoenlijke vervanger wordt aangetrokken.

Neemt niet weg dat als je zit te wachten op een transfer a la Richarlison en vervolgens Lamprou krijgt dat het wellicht een beetje tegenvalt. :+
Wake up, vervanger Onana is al in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:58:
[...]

Wake up, vervanger Onana is al in huis ;)
Je doelt op Van Leer? Dan moet er alsnog een vervanger van Van Leer als 2e keeper bij, en ik zei "vervanger", niet "vervanger van Onana". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gaius schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Je doelt op Van Leer? Dan moet er alsnog een vervanger van Van Leer als 2e keeper bij, en ik zei "vervanger", niet "vervanger van Onana". :+
Wake up myself :+
Ik denk dat er mogelijk een tweede keeper van Ajax zelf aan gaat sluiten tegen die tijd (na dit seizoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Richarlison is overigens van de baan, die lijkt ondanks het akkoord met Ajax toch voor de Premier League te gaan (Chelsea?).

Dan is het toch wat minder nieuws dat je het met Lamprou moet doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Die Wenger wordt met de dag gekker: http://www.ziggosporttota...ntracten-zijn-ideaal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dutchgio schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:26:
Richarlison is overigens van de baan, die lijkt ondanks het akkoord met Ajax toch voor de Premier League te gaan (Chelsea?).

Dan is het toch wat minder nieuws dat je het met Lamprou moet doen. :+
Watford zelfs volgens VI. Maar dat is wel een dikke middelvinger naar Ajax. Van dit weekend wordt het rondgemaakt naar hij komt helemaal niet. Supporters zijn onrustig over Overmars met zijn transferbeleid.

Ben benieud of ze buiten die 1,5 keepers en Huntelaar nog met iets op de proppen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Wikipedia: Kostas Lamprou

ik zie er niks vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat hoor ik altijd en overal, niet echt een verrassing. :P

Maar het is wel even de vraag wat nu het achterliggende probleem was. Probeerde Overmars er weer zo weinig mogelijk voor te betalen? Of heeft de verkoper gewoon rustig afgehouden en moeilijk gedaan in de hoop dat iemand met een grotere bankrekening zou komen?

Want dat laatste is netto wel het effect. De speler wilde op zich wel naar Ajax, maar nu kunnen club en zaakwaarnemer er ook ineens een stuk meer aan verdienen. Als Nederlandse club leg je het dan helaas gewoon af.

Dus tja, te weinig slagkracht of lagen vraag en aanbod gewoon te ver uit elkaar?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Watford zelfs volgens VI. Maar dat is wel een dikke middelvinger naar Ajax. Van dit weekend wordt het rondgemaakt naar hij komt helemaal niet. Supporters zijn onrustig over Overmars met zijn transferbeleid.
Ach ja, je weet toch hoe dat gaat met dure talenten uit het buitenland? Zodra er een andere club wordt genoemd dan kun je die transfer wel afschrijven. Het zou me ontzettend verbazen als Richarlison nog komt. Ach ja, graag of niet. Als Ajax denkt dat deze Braziliaan haalbaar was, is het sowieso geen buitencategorie.
Ben benieuwd of ze buiten die 1,5 keepers nog met iets op de proppen komen
Misschien wel een gelouterde ex-topspits, zoals Huntelaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nee, is inmiddels weer herstelt. Gisteren zaten Ajax en Feyenoord fans die pagina constant aan te passen. Leverde wel grappige feiten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Leon Zwiers schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Nee, is inmiddels weer herstelt. Gisteren zaten Ajax en Feyenoord fans die pagina constant aan te passen. Leverde wel grappige feiten op :P
"Is een Griekse dwerg die als doelman speelt" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lengte: Maakt niet uit, zolang hij er maar veel tegen krijgt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Check die lijst aan bewerkingen op die pagina haha, oh oh de kleuterklas was geopend gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Martinusz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:40:
Check die lijst aan bewerkingen op die pagina haha, oh oh de kleuterklas was geopend gisteren :P
_O-

Trouwens wel bijzonder hoeveel IP-adressen daar gewoon tussen staan :D En die worden vervolgens gebanned vanwege herhaaldelijk vandalisme haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gerucht: Ajax zou overwegen van der Wiel weer terug te nemen.

Volgens mij kunnen ze beter een linksback zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:07:

Hebben ze dan nog een plekje op de tribune vrij? Dat is toch de plek waar hij afgelopen jaren excelleerde?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Vind de zogenaamde humor op de wiki page van Lamprou verre van origineel.
Hadden ze niet een paar minuten kunnen nadenken en met originele dingen kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Je weet wat voor niveau die gemiddelde "supportersverenigingen" hebben. Beter dan dit kunnen ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54

Veltman weer gewoon centraal, daar waar hij hoort. Vd Wiel zal allicht beter zijn als Veltman op RB en met Veltman en Sanchez heb je ook een sterk centrum.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richarlison schijnt Ajax te kunnen vergeten nu nota bene Watford zich in de strijd om zijn handtekening heeft gemeld volgens berichten her en der op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Veltman met daarachter Dankerlui is ondanks Veltman wel prima, daar ligt sowieso niet de prioriteit. Die ligt op links.

Vd Wiel is meer een merk als de voetballer, die is wel klaar. Lijkt me geen versterking meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Veltman weer gewoon centraal, daar waar hij hoort. Vd Wiel zal allicht beter zijn als Veltman op RB en met Veltman en Sanchez heb je ook een sterk centrum.
Hmm zie liever centrum met Viergever/Sanchez of De Ligt/Sanchez.
Mocht Sanchez onverwachts alsnog vertrekken, dan is Veltman een optie terug in het centrum.
Overigens kan Veltman ook nog steeds verkassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:55:
Ja dat zou jij wel willen hè? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
Godzijdank zit Danny Blind niet meer bij Oranje. Die zou hem gelijk weer opstellen in Oranje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
balotelli er niet bij in de return...
scheelt toch wel een slokje op een borrel, zeker tegen Ajax haalt hij altijd wel het beste uit zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
KingKoning schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:45:
scheelt toch wel een slokje op een borrel, zeker tegen Ajax haalt hij altijd wel het beste uit zichzelf.
Het beste uit zichzelf is andere spelers een kaart aannaaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Deadsy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Het beste uit zichzelf is andere spelers een kaart aannaaien?
Hij kan nu in ieder geval geen penalty versieren in de 92ste minuut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Berghuis is officieel. 4 jaar contract is natuurlijk top! Echt mooi dat hij vanaf het begin al aangaf heel graag voor Feyenoord wilde blijven spelen. Ook voor een stuk minder salaris. Top aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En geen van Persie. Lijkt mij voor het evenwicht in het team prima.

Laat ze eerst maar een jaar spelen en groeien, een nieuwe leider kiezen, mag van Persie daarna aanschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ben wel erg blij dat Berghuis terug is! Hele relaxte en fijne speler in de groep! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Hier nog een interview na de handtekening:
YouTube: Eerste interview Steven Berghuis na ondertekening

Het plezier spat er nu al van af. Mijn avond kan niet meer stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Prima aankoop weer! Lijkt me klaar zo! Selectie is breder geworden, wat hard nodig was, en amper verzwakt. Kunnen de concurrenten nog niet zeggen. Kom maar op met dat nieuwe seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:12:
Prima aankoop weer! Lijkt me klaar zo! Selectie is breder geworden, wat hard nodig was, en amper verzwakt. Kunnen de concurrenten nog niet zeggen. Kom maar op met dat nieuwe seizoen.
Ik maak me wel zorgen over het scorend vermogen van het middenveld en met name wat er gaat gebeuren als Toornstra er eens niet bij is. Behoudens Schuurman (wat is men met hem van plan?) is daar eigenlijk geen vervanger voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb het topic van vorig seizoen nog eens doorgenomen... kan iemand mij uitleggen waar dat enthausiame over Berghuis plots vandaan komt? Afgelopen seizoen meerdere keren bekritiseerd en in mijn ogen ook een doorsnee speler, geen topper. Waarom zo blij?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Persoonlijk heb ik geen slecht woord geschreven. En met 7 doelpunten, 8 assists en 14 voorbereidend acties in 30 potjes, doe je als rechtsbuiten goede zaken.

Hij zou alleen met zijn eigen kansen wat beter moeten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingKoning schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:45:
Weet niet of dat 1-2-3 een voordeel is. Ken Nice niet voldoende om te weten hoe hun andere spitsen zijn. Maar kan me zo voorstellen dat je als verdediger liever speelt tegen een grote en relatief trage spits dan tegen wat minder grote maar heel beweeglijke spitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PWM schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:12:
Persoonlijk heb ik geen slecht woord geschreven. En met 7 doelpunten, 8 assists en 14 voorbereidend acties in 30 potjes, doe je als rechtsbuiten goede zaken.

Hij zou alleen met zijn eigen kansen wat beter moeten omgaan.
En zijn eerste seizoenshelft was daarbij nog slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:24:
[...]

Weet niet of dat 1-2-3 een voordeel is. Ken Nice niet voldoende om te weten hoe hun andere spitsen zijn. Maar kan me zo voorstellen dat je als verdediger liever speelt tegen een grote en relatief trage spits dan tegen wat minder grote maar heel beweeglijke spitsen.
Maar is Balotelli niet juist een sterke snelle bewegelijke spits?
Daarnaast denk ik juist dat een slimme verdediger hem wel uit zijn spel kan halen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Hij beweegt wanneer het hem uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kunnen natuurlijk lullig doen over Balotelli, maar die gozer kan wel voetballen natuurlijk. Is enorm sterk en heeft een goede knal in zijn voeten. Hij is niet heel intelligent ;) maar voetballen kan die wel natuurlijk.
Denk dat het gunstig is voor Ajax, al moeten de verdedigers nu niet te makkelijk denken over de vervanger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt aardig wat vermaak te zijn over het feit dat Richarlison niet naar Ajax maar naar Watford gaat: http://www.soccernews.nl/..._Ajax_uit_op_social_media

Weet niet hoeveel liquide middelen Ajax heeft maar het zal niet weinig zijn. Meer dan voldoende lijkt mij om Watford echt wel te overbieden zo ze dat wilden. Maar hoe ver moet je daarin gaan?

Die deal met Sky heeft alle clubs van de Premier League zulke grote potten met geld opgeleverd dat die zo ongeveer alle spelers kunnen kopen die zij willen uit welke competitie dan ook. Nog los van al het kapitaal van Russische, Arabische dan wel Chinese bollebozen met te veel geld die een speeltje zoeken om hun eigen ego te strelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wordt die speler ook weer niet beter gemaakt dan hij is? Negentien goals in zeventig wedstrijden las ik, niet zo heel bijzonder toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:59:
Lijkt aardig wat vermaak te zijn over het feit dat Richarlison niet naar Ajax maar naar Watford gaat: http://www.soccernews.nl/..._Ajax_uit_op_social_media

Weet niet hoeveel liquide middelen Ajax heeft maar het zal niet weinig zijn. Meer dan voldoende lijkt mij om Watford echt wel te overbieden zo ze dat wilden. Maar hoe ver moet je daarin gaan?

Die deal met Sky heeft alle clubs van de Premier League zulke grote potten met geld opgeleverd dat die zo ongeveer alle spelers kunnen kopen die zij willen uit welke competitie dan ook. Nog los van al het kapitaal van Russische, Arabische dan wel Chinese bollebozen met te veel geld die een speeltje zoeken om hun eigen ego te strelen.
Engelse clubs krijgen ongeveer 180 miljoen per jaar alleen al uit tv geld, dat is bijna het dubbele wat Ajax op de bank heeft staan ;)
Daarnaast bieden zij ook belachelijke salarissen, toch wel veelzeggend dat die jongen persoonlijk akkoord was met Ajax, maar zijn club en zaakwaarnemer kiezen voor nog meer geld. Daar kun je als Ajax niet tegenop boksen, en die jongen heeft niets te vertellen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Engelse clubs krijgen ongeveer 180 miljoen per jaar alleen al uit tv geld, dat is bijna het dubbele wat Ajax op de bank heeft staan ;)
Daarnaast bieden zij ook belachelijke salarissen, toch wel veelzeggend dat die jongen persoonlijk akkoord was met Ajax, maar zijn club en zaakwaarnemer kiezen voor nog meer geld. Daar kun je als Ajax niet tegenop boksen, en die jongen heeft niets te vertellen waarschijnlijk.
Wat, €180,- miljoen maar liefst? Jemig, wist niet dat het zóveel was. Bizar. Waar gaat dit nog over. Met een beetje extra kapitaal had Watford dus Neymar kunnen halen voor het bedrag wat PSG nu op tafel lijkt te gaan leggen, €222,- miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:03:
Wordt die speler ook weer niet beter gemaakt dan hij is? Negentien goals in zeventig wedstrijden las ik, niet zo heel bijzonder toch?
Moet ook wel, anders krijgt ie geen werkvergunning daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Wat, €180,- miljoen maar liefst? Jemig, wist niet dat het zóveel was. Bizar. Waar gaat dit nog over. Met een beetje extra kapitaal had Watford dus Neymar kunnen halen voor het bedrag wat PSG nu op tafel lijkt te gaan leggen, €222,- miljoen.
Geloof dat de #1 ongeveer 180m euro krijgt aan TV-gelden, de #20 krijgt een kleine 110m euro. Bij de play-off wedstrijd van Reading werd er wel gesproken over het duel van 200m, maar dat komt mede ook daar het vangnet van de Premier League waarbij degradanten nog 2 of 3 seizoen aardig wat geld ontvangen. Dit zodat clubs de tijd hebben om hun uitgaven aan te passen naar de verminderde prijzengelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:59:
Het ging volgens Overmars dan ook niet om de transfersom maar om de extra voorwaarden die gesteld werden. Er werd nog een groot percentage eigendom geëist en een flink percentage bij doorverkoop. Dan houd je netto weinig over aan zo'n speler die al over de 12 miljoen moet kosten. Ook gaf Overmars aan dat het lastig onderhandelen is in Brazilië waar je geen zaken doet met een club maar met grote investeerders die eigenaar zijn van spelers en dat tijdens de onderhandelingen per dag de spelregels veranderen.

Dus helaas pindakaas, het zou een goede aankoop geweest zijn maar Ajax wil, terecht in mijn ogen, zo'n speler niet binnenhalen met dergelijke randvoorwaarden. PSV heeft dat met Lozano wel gedaan maar hebben volledige eigendom bedongen met een hoge doorverkoop percentage en een transfersom voor een gedeelte maandelijks wordt afbetaald en met bonussen bij bepaalde resultaten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo kopen Porto en Benfica al jaren hun spelers. De grote investeerders hebben daar zoveel in de melk te brokkelen dat niet de club bepaald of een jongen gekocht/verkocht wordt, maar de investeerders dit doen. Porto en Benfica krijgen daarmee vat op de grootste talenten uit Zuid-Amerika en profiteren 1 of 2 jaar van hun diensten en moeten deze daarna weer doorverkopen aan de Europese (sub)top. Vaak voor een veelvoud van de waarde. Porto en Benfica verdienen hier ook weer een boel geld mee, maar de echte winst gaat naar de investeerders en niet naar de clubs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Noiz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Geloof dat de #1 ongeveer 180m euro krijgt aan TV-gelden, de #20 krijgt een kleine 110m euro. Bij de play-off wedstrijd van Reading werd er wel gesproken over het duel van 200m, maar dat komt mede ook daar het vangnet van de Premier League waarbij degradanten nog 2 of 3 seizoen aardig wat geld ontvangen. Dit zodat clubs de tijd hebben om hun uitgaven aan te passen naar de verminderde prijzengelden.
Ik weet niet hoe het precies zit, maar vind wel wat interessante plaatjes en tekst 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBTZs9nXoAAzDjf.jpg:large
bron: http://www.nu.nl/voetbal/...ljard-euro-tv-gelden.html

Nummer laatst heeft dus 93 miljoen pond opgehaald! (107 miljoen euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Dat klopt allemaal, maar ze hebben daar ook hele andere salarissen. Toen Wijnaldum naar Newcastle ging kreeg hij 5 miljoen netto per seizoen. Doe je dat een paar keer en nog een flinke transfersom dan ben je zo door je budget heen. Blijft natuurlijk gekkenwerk, maar als je teveel geld heb ga je ook teveel betalen.

Die speler die nu naar Watford gaat kiest voor een salaris dat makkelijk 4x hoger ligt dan bij Ajax. Tekent voor 4 seizoen en haalt zomaar 8 miljoen aan salaris binnen in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

[...]

Ik weet niet hoe het precies zit, maar vind wel wat interessante plaatjes en tekst 8)7 .

[afbeelding]
bron: http://www.nu.nl/voetbal/...ljard-euro-tv-gelden.html

Nummer laatst heeft dus 93 miljoen pond opgehaald! (107 miljoen euro)
Hoe is deze verhouding in Nederland eigenlijk?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
dus de nummer laatst in Engeland krijgt dus meer dan de hele eredivisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

P. Mekes schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:27:
Hoe is deze verhouding in Nederland eigenlijk?
2016-2017 NL:

Afbeeldingslocatie: http://www.itwm.nl/uploads/1fa2b14373defa871becce34fd8a1d0f.jpg

2016-2017 UK:

Afbeeldingslocatie: http://www.itwm.nl/uploads/c9d62a6944911bcd89109c2166899535.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Dus in NL is de verhouding tussen de nr1. en de nr. 5 ongeveer gellijk als de nr. 1 en de nr. 20 in de de UK?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar hoe ver die verhoudingen tussen de Nederlandse en Engelse clubs uit elkaar liggen. Mogen de salarissen inderdaad hoger zijn in Engeland (dank Lekkerboeie86) maar dan nog.

De verschillen zijn zó groot dat het niet leuk meer is. Komt het voetbal in de breedte uiteindelijk niet echt ten goede lijkt mij. Verschraling ligt op de loer voor al die competities die niet mee kunnen in dat financiële geweld.

Toevoeging:

Woudenberg lijkt van Feyenoord naar Heerenveen te gaan. Geen verhuur zoals Feyenoord eerst wilde maar verkoop.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Waar halen ze in Engeland dat geld mee op? Iemand moet toch bereid zijn te lappen. Is het belastinggeld? Of trekken de fans vrijwillig de knip?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Ankona schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:47:
Waar halen ze in Engeland dat geld mee op? Iemand moet toch bereid zijn te lappen. Is het belastinggeld? Of trekken de fans vrijwillig de knip?
TV-gelden? De Premier League heeft een mega contract wat betreft de televisie-rechten afgesloten, zie ook http://www.bbc.com/news/business-31379128. Door de wereldwijde exposure door televisie o.a. geven shirt sponsoren en dergelijke ook weer meer. En sponsoren dwingen ook weer af dat clubs tours naar Amerika of Azië hebben ivm brand exposure en in ruil daarvoor krijgen ze weer dikke sponsorcontracten.

[ Voor 13% gewijzigd door Noiz op 01-08-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik weet het, die kreet valt wel vaker. Maar toch, ergens moet het geld vandaan komen en waarom komt er juist op dat wereldvreemde eiland zoveel meer vrij dan elders?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
De Premier League heeft internationaal gezien de meeste exposure. In Azië ook super populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:20:
Ik weet het, die kreet valt wel vaker. Maar toch, ergens moet het geld vandaan komen en waarom komt er juist op dat wereldvreemde eiland zoveel meer vrij dan elders?
Abonnees? :)

Engeland is voetbalgek en aangezien het voetbal daar ook achter de decoder zit betaald elk voetbalfan daar een shitload van abonnementsgeld (£49.50 p/m bij Sky). De televisierechten zijn voor 2016 tot en met 2019 voor bijna zeven miljard euro verkocht. Daarnaast wordt de Premier League goed verkocht in het buitenland.

De clubs in de Bundesliga ontvangen ook veel inkomsten uit tv-gelden, maar haalt het bij lange na niet qua hoogte als bij de Engelsen;

Afbeeldingslocatie: http://fussball-geld.de/wp-content/uploads/2014/03/TV-Gelder1617.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 01-08-2017 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Ga naar een willekeurige plek op deze aarde, zoek een cafe en zie welke competitie overal wel te vinden is, juist Engelse competitie ;) Man United is niet voor niks de bekendste club ter wereld. Kortom heel de wereld betaald er uiteindelijk aan mee ;)

Engeland is sowieso het grootste voetballand qua voetbalcompetities, ik bedoel in welk ander land speel je op het 4de niveau in een stadion voor 12.000 man? Sterker nog zelfs op dat niveau sponsort Qatar Airways door middel van giga letters op het dak van stadion bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 01-08-2017 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Overmars heeft een keeper gevonden die net zo groot is als hem zelf. Een knappe prestatie! Verder een onbegrijpelijke handtekening van beide kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Het is de derde keeper en het is maar voor een jaar. Alblas (huidige derde doelman) is geblesseerd. Lamprou zal hooguit een paar wedstrijden in de Jupiler League keepen, dat is 't. Ik kan me er niet druk om maken. En het is lekker om een keeper met Eredivisie-ervaring te hebben mocht het noodlot toch toeslaan en Onana en Van Leer raken geblesseerd.

Het is niet zo dat wij hem op gaan stellen als eerste doelman en het is lang niet zo'n drama-keeper als iedereen doet geloven. Prima reflexen, alleen door z'n lengte komt ie wat tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

In Engeland word neem ik aan meer betaald voor live voetbal dan hier in Nederland, ook een grotere bevolking.
Daarnaast speelde het bij de laatste veilig in Engeland ook mee dat 2 bedrijven tegen elkaar op het bieden waren. En beide wilden niet dat de ander de rechten kreeg en ze waren bereid daar flink extra voor te betalen, of dit financieel slim was of niet was bijzaak.

In Nederland heb je een kleinere bevolking, we zijn niet bereid bizar veel te betalen voor live voetbal, slechts 1 partij die echt ervoor wil betalen en aardig wat mensen zien het niet zitten om dat deze partij (FOX) niet in staat is alles vlekkeloos te laten werken.

@Han
In Brazilie moet je niet alleen met de club en investeerders onderhandelen maar vaak ook met de leider van de harde kern en lokale politici.
Dan moet je of extra betalen of geld onder de tafel doorschuiven.
Is ooit eens bij dat programma met hooligans langs gekomen, hoe veel macht de leider van de harde kern en de lokale gouverneur heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 01-08-2017 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Eigenlijk presteren de Engelse clubs dan behoorlijk beroerd in verhouding tot het geld dat ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JanW schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:16:
Het is de derde keeper en het is maar voor een jaar. Alblas (huidige derde doelman) is geblesseerd. Lamprou zal hooguit een paar wedstrijden in de Jupiler League keepen, dat is 't. Ik kan me er niet druk om maken. En het is lekker om een keeper met Eredivisie-ervaring te hebben mocht het noodlot toch toeslaan en Onana en Van Leer raken geblesseerd.

Het is niet zo dat wij hem op gaan stellen als eerste doelman en het is lang niet zo'n drama-keeper als iedereen doet geloven. Prima reflexen, alleen door z'n lengte komt ie wat tekort.
Er zijn ook teams die het aangedurfd hebben om met Diederik Boer als reserve doelman een seizoen te spelen. Dan is Lamprou echt een veel serieuzere optie.

Ik snap het vooral niet van Lamprou. Waarom zou je derde keus willen zijn? Het is geen 18 jarig talent dat zijn kans nog wel zal krijgen. Hij is geen absolute topper, maar een prima eredivisie keeper die buiten de top 3 teams voor een basisplaats kan gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Ankona schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:07:
[...]

Er zijn ook teams die het aangedurfd hebben om met Diederik Boer als reserve doelman een seizoen te spelen. Dan is Lamprou echt een veel serieuzere optie.

Ik snap het vooral niet van Lamprou. Waarom zou je derde keus willen zijn? Het is geen 18 jarig talent dat zijn kans nog wel zal krijgen. Hij is geen absolute topper, maar een prima eredivisie keeper die buiten de top 3 teams voor een basisplaats kan gaan.
Dat is wat ik ook niet begrijp. Hij kon naar Excelsior dacht ik, en dan ga je naar Ajax om daar op de tribune te zitten en je wedstrijden te keepen op vrijdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:45:
Eigenlijk presteren de Engelse clubs dan behoorlijk beroerd in verhouding tot het geld dat ze hebben
yup. Bij diverse clubs zit er ook nul idee achter het aankoopbeleid of ze betalen veel te veel voor spelers etc.
Absurd veel geld zorgt ervoor dat er slechter omgegaan word met het geld bij veel clubs.

In Nederland hebben de top clubs vanwege fouten geleerd beter om te gaan met het geld. In Engeland krijgen ze steeds meer centen door hun strot geduwd waardoor ze niet in de problemen komen vanwege hun fouten.

Daarnaast lopen er in de PL echt wel spelers rond die 2 of 3mln vangen die bij Ajax/Feyenoord geeneens in de basis zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ziggo heeft geen beeld - dacht dat dit tegenwoordig via het internet ging? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 22:18
JanW schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:10:
[...]
Dat is wat ik ook niet begrijp. Hij kon naar Excelsior dacht ik, en dan ga je naar Ajax om daar op de tribune te zitten en je wedstrijden te keepen op vrijdagavond.
Of hij denkt dat hij wel kans maakt om nummer 2 of 1 te worden. En mocht dat niet lukken dan verkas je makkelijker van Ajax naar een willekeurige club dan van Excelsior. 25 is voor een keeper nog helemaal niet zo oud. Als hij ambitie heeft om beter te worden / hogerop te komen dan snap ik de keuze voor Ajax prima. Als hij nu voor Excelsior kiest dan is dat gewoon het niveau waarop hij blijft keepen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hij ziet het zelf ook als springplank, is op zich wel slim. Hij gaat een jaar lang top training krijgen bij een topclub, er staat straks Ajax op zijn cv, staat altijd goed in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Hij zal wrs nog wat willen cashen, beter op de bank bij Ajax dan Excelsior vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Woudenberg naar Heerenveen trouwens, of was dat al bekend?
Goede stap voor die jongen, bij Feyenoord geen echt kans gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:03:

Die speler die nu naar Watford gaat kiest voor een salaris dat makkelijk 4x hoger ligt dan bij Ajax. Tekent voor 4 seizoen en haalt zomaar 8 miljoen aan salaris binnen in die periode.
Hij zal ongetwijfeld meer verdienen bij Watford, maar hij was al persoonlijk rond met Ajax.

Het is bij soort spelers meer dat anderen voor jou bepalen waar je gaat spelen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lees dat er een verdediger van Sparta mogelijk naar HSV gaat, zit de Nederlandse sub/top te slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:23:
Lees dat er een verdediger van Sparta mogelijk naar HSV gaat, zit de Nederlandse sub/top te slapen?
Kan het niet hard maken maar vind het wel opmerkelijk dat er eerst berichten verschenen dat Feyenoord een afgewezen bod had gedaan op van Drongelen van Sparta van €1,2 miljoen, vervolgens een bericht verscheen dat hij onderweg zou zijn naar HSV voor een bedrag van tussen de €3,- en €4,- miljoen, gevolgd door een bericht dat Feyenoord als sneeuw voor de zon van standpunt veranderd bleek en Woudenberg nu wel wilde verkopen aan Heerenveen i.p.v. het eerder ingenomen standpunt dat zij hem alleen wilde verhuren.

Zou mij net verbazen wanneer er een spel op de wagen is ten aanzien van van Drongelen. Tel de opbrengst voor Woudenberg op bij het blijkbaar reeds gedane bod van €1,2 miljoen door Feyenoord en het zou zo maar kunnen gebeuren dat van Drongelen helemaal niet naar HSV gaat maar naar Feyenoord.

Maar zoals gezegd, ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben. Het zou ook allemaal puur toeval kunnen zijn natuurlijk. Al is het veranderde standpunt van Feyenoord inzake Woudenberg wel opmerkelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 02-08-2017 08:47 . Reden: Naamsverbastering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:09:
Overmars heeft een keeper gevonden die net zo groot is als hem zelf. Een knappe prestatie! Verder een onbegrijpelijke handtekening van beide kanten.
Ik vind dit ook een achteruitgang. Snap er zelf ook niks van.

Hoop dat vanavond Ajax het kan redden.
Makkelijk zal het niet worden. Er wordt soms gedaan dat ze al een ronde verder zijn, eerst zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 02-08-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

Ik vind dit ook een achteruitgang. Snap er zelf ook niks van
:z het is een derde keeper jongens....komop.
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:35:
[...]

Kan het niet hard maken maar vind het wel opmerkelijk dat er eerst berichten verschenen dat Feyenoord een afgewezen bod had gedaan op van Drongelen van Sparta van €1,2 miljoen, vervolgens een bericht verscheen dat hij onderweg zou zijn naar HSV voor een bedrag van tussen de €3,- en €4,- miljoen, gevolgd door een bericht dat Feyenoord als sneeuw voor de zon van standpunt veranderd bleek en Woudenberg nu wel wilde verkopen aan Heerenveen i.p.v. het eerder ingenomen standpunt dat zij hem alleen wilde verhuren.

Zou mij net verbazen wanneer er een spel op de wagen is ten aanzien van van Drongelen. Tel de opbrengst voor Woudenberg op bij het blijkbaar reeds gedane bod van €1,2 miljoen door Feyenoord en het zou zo maar kunnen gebeuren dat van Drongelen helemaal niet naar HSV gaat maar naar Feyenoord.

Maar zoals gezegd, ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben. Het zou ook allemaal puur toeval kunnen zijn natuurlijk. Al is het veranderde standpunt van Feyenoord inzake Woudenberg wel opmerkelijk.
Ik vind het vooral opvallend dat deze jongen in Duitsland blijkbaar opvalt als 18 jarige, maar de top 3 vind 3 miljoen te veel geld :? Even naar Ajax kijkend, ze zijn wel bereid 12-16 miljoen voor onbekende Brazilianen op tafel te leggen, maar een verdediger in Nederland die ze vaak kunnen bekijken is dan ineens te duur :?
Als hij echt zo goed is en talent heeft, dan neem je die kans toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mocht Ajax vanavond winnen, hebben ze dan al recht op het extra televisie geld, of moet dan eerst de volgende ook gewonnen worden?

Ik kan mij herinneren van Feyenoord een paar jaar geleden dat het winnen van de eerste ronde voldoende was (wat ze niet deden :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

:z het is een derde keeper jongens....komop.

[...]

Ik vind het vooral opvallend dat deze jongen in Duitsland blijkbaar opvalt als 18 jarige, maar de top 3 vind 3 miljoen te veel geld :? Even naar Ajax kijkend, ze zijn wel bereid 12-16 miljoen voor onbekende Brazilianen op tafel te leggen, maar een verdediger in Nederland die ze vaak kunnen bekijken is dan ineens te duur :?
Of je draait hem om. Ajax kijkt écht wel in de eigen competitie(s) naar mogelijke versterkingen. Zelfs nu de nood hoog is om de verdediging (in ieder geval in de breedte) te versterken, wordt deze jongen niet opgepikt. Waarschijnlijk wordt hij dus gewoon als 'niet goed genoeg' beschouwd. Dat lijkt mij een logischer verklaring dan dat hij over het hoofd gezien zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jorizzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Of je draait hem om. Ajax kijkt écht wel in de eigen competitie(s) naar mogelijke versterkingen. Zelfs nu de nood hoog is om de verdediging (in ieder geval in de breedte) te versterken, wordt deze jongen niet opgepikt. Waarschijnlijk wordt hij dus gewoon als 'niet goed genoeg' beschouwd. Dat lijkt mij een logischer verklaring dan dat hij over het hoofd gezien zou zijn...
True, maar als jij als 18 jarige in de basis staat en opvalt zal je er toch wel iets van kunnen :)
Daarnaast heeft Sparta natuurlijk een uitstekende jeugdopleiding, dus ik vind het toch opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ben benieuwd naar de opstelling vanavond. Neres was een stuk gevaarlijker dan Kluivert, dus mag aannemen dat hij begint vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

True, maar als jij als 18 jarige in de basis staat en opvalt zal je er toch wel iets van kunnen :)
Daarnaast heeft Sparta natuurlijk een uitstekende jeugdopleiding, dus ik vind het toch opvallend :)
HSV staat nou alleen niet bepaald bekend om z'n super goede aankoopbeleid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Snap ik, maar bij jong Ajax spelen ook wekelijks een aantal jongens van rond die leeftijd in de basis. Dus is het altijd de vraag of zo'n jongen beter is dan wat je al hebt. Blijkbaar is de inschatting van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:18:
HSV is een grote mooie club, maar die hebben al jaren een heel chaotisch beleid. Lijkt me ook niet een club waar je als jonge jongen de beste kansen krijgt. Het heeft er alle schijn van dat hij gekocht is op basis van 1 oefenwedstrijd tegen Sparta (1-1 goal Van Drongelen).

4 miljoen is voor Nederlandse clubs nog steeds heel veel geld zeker voor een verdediger, wat je eigenlijk alleen besteed aan een speler die er direct staat. Feyenoord zag zeker wat in die jongen, maar voor 1 miljoen kan Feyenoord nog weleens een gokje wagen en hopen dat hij doorgroeit naar Feyenoord niveau en verder maar voor 4 miljoen Euro helaas niet.

Als Van Drongelen zelf geen plan heeft om per se in Nederland te blijven dan moet je financieel met het buitenland concurreren en wordt het moeilijk. Wel leuk voor Sparta natuurlijk, die kunnen dat geld goed gebruiken en verdienen het ook met hun beleid en jeugdopleiding.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Harribo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:14:
Ik vind dit ook een achteruitgang. Snap er zelf ook niks van.
Wellicht als je je er een beetje in verdiept dan had je het wel gesnapt... Ajax heeft drie geblesseerde keepers die allen in aanmerking zouden kunnen komen voor 3e keeper; naast Norbert Alblas (gebroken pols) ook jeugdkeepers Indy Groothuizen en Mateusz Gorski. Tja, dan zit je dus krap in de keepers en heb je de mogelijkheid een wedstrijdfitte, transfervrije keeper aan te trekken voor een jaar om die personele problemen op te vangen. En het gaat om de positie als 3e keeper, die in 999 van de 1000 geen eens de bank van het eerste haalt laat staan onder de lat komt.

En voor Lamprou is dit een buitenkans, een jaar lang meetrainen bij een topclub en daarna weer tranfervrij de markt op met Ajax op je CV. Die gast is 26 jaar, die gaat nog wel een jaartje of 7 á 8 keepen. Wanneer hij nu naar Excelsior gaat dan gaat het lastig worden daarna weer hogerop te komen, net als de aangeboden rol als tweede doelman bij Utrecht. Voor beide partijen is dit een win-win situatie en staat totaal los van het transferbeleid bij Ajax; een acuut probleem opgelost.
Hoop dat vanavond Ajax het kan redden.
Makkelijk zal het niet worden. Er wordt soms gedaan dat ze al een ronde verder zijn, eerst zien.
Och jee, nee toch? En de stemmen die Ajax een lastige avond toedichten? Zijn die minder aanwezig? Of pik je enkel de berichten er uit die enigzins 'arrogant' en/of 'te optimistisch' zijn? Ajax, trainer Keizer notabene, gaf in de persconferentie te kennen dat niemand zich nog rijk rekent, ondanks dat er uit is gescoord en gelijk gespeeld. Keizer gaf zelfs aan dat het moeilijk zal worden. Het elftal van Ajax zal 100% gefocust moeten zijn de gehele wedstrijd. En ik vrees persoonlijk dat alle acties rondom Nouri voorafgaande en tijdens de wedstrijd niet bijdragen aan een volledige focus, hoe mooi de gebaren ook zijn.

De enige die zich wellicht al rijk rekenen en doen alsof Ajax al een ronde verder is zijn journalisten. En ja, Europees gezien is een 1-1 uit tijdens een knock-out fase een prima uitgangspunt maar de return wordt een wedstrijd op zich. Wanneer Ajax als eerste weet te scoren dan kan het controleren, scoort Nice dan moeten alle zeilen als nog vol bijgezet worden. Blijft het lang 0-0 dan is het billenknijpen voor beide ploegen en wordt het volgens mij een lelijk schaakspel met weinig vertier.
PWM schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:38:
Mocht Ajax vanavond winnen, hebben ze dan al recht op het extra televisie geld, of moet dan eerst de volgende ook gewonnen worden?
Voor plaatsing CL moeten beide voorronden gewonnen worden. Wanneer Ajax vanavond door gaat dan heeft het wel automatisch plaatsing voor de EL te pakken, maar nog niks qua CL gelden. Gaat Nice door vanavond dan moet Ajax nog één voorronde overleven om zich te plaatsen voor de EL.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 02-08-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:42:
En voor Lamprou is dit een buitenkans, een jaar lang meetrainen bij een topclub en daarna weer tranfervrij de markt op met Ajax op je CV. Die gast is 26 jaar, die gaat nog wel een jaartje of 7 á 8 keepen. Wanneer hij nu naar Excelsior gaat dan gaat het lastig worden daarna weer hogerop te komen, net als de aangeboden rol als tweede doelman bij Utrecht. Voor beide partijen is dit een win-win situatie en staat totaal los van het transferbeleid bij Ajax; een acuut probleem opgelost.
Ik vraag me echt af of een heel seizoen niet keepen goed voor je CV is. Juist bij een kleine club heb je volop gelegenheid om je te onderscheiden als keeper. Ik denk dat simpelweg het salaris een belangrijke afweging was voor Lamprou. Voor Ajax is het wel een goede oplossing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:51:
Ik vraag me echt af of een heel seizoen niet keepen goed voor je CV is. Juist bij een kleine club heb je volop gelegenheid om je te onderscheiden als keeper. Ik denk dat simpelweg het salaris een belangrijke afweging was voor Lamprou. Voor Ajax is het wel een goede oplossing natuurlijk.
Je bedoeld dat Excelsior, waar je er gemiddeld 60 om je oren krijgt per seizoen, een prima opstap is naar een hoger niveau? Nee, ik denk echt dat een jaar lang meetrainen bij een topclub en Ajax op je CV je verder brengt. Even een jaar geen 'blunder van de week' in Voetbal Inside maar wekelijks trainen op het hoogste niveau en hier en daar een JL duel. Als tweede keeper van Utrecht kwam hij sowieso niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

[...]

Wellicht als je je er een beetje in verdiept dan had je het wel gesnapt...
(Niet meer van toepassing)

[ Voor 13% gewijzigd door Jorizzz op 02-08-2017 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Jorizzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:01:
Of je let even op, op wie ik reageer...
Verwijderd... excuus, dacht dat het over Lamprou ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
Je bedoeld dat Excelsior, waar je er gemiddeld 60 om je oren krijgt per seizoen, een prima opstap is naar een hoger niveau? Nee, ik denk echt dat een jaar lang meetrainen bij een topclub en Ajax op je CV je verder brengt. Even een jaar geen 'blunder van de week' in Voetbal Inside maar wekelijks trainen op het hoogste niveau en hier en daar een JL duel. Als tweede keeper van Utrecht kwam hij sowieso niet verder.
Ik kan genoeg voorbeelden bedenken van keepers die van een lager niveau omhoog gaan. Jones bij Feyenoord kwam ook "maar" van NEC, viel daar op en werd gehaald door Feyenoord als eerste keeper. Maar een derde keeper die een heel seizoen niet speelt, hooguit wat in het tweede zolang er een blessure golf is, ik kan geen voorbeelden noemen van spelers die daarmee hun carrière een boost gaven (dat ligt misschien aan mij). Tweede keepers hebben het al niet makkelijk om de draad weer op te pakken.

Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.