[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.488 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Wat was het idee achter Pröper op de bank houden? Transfer?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Utrecht in ieder geval de nul kunnen houden. Gezien de wedstrijd, aardig gelijkwaardig aan Poznan. Ben er niet gerust op voor volgende week...

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
Utrecht 0-0 gebleven tegen die Polen. Die zullen in Polen wel afgaan....
Daar gaan de punten die Ajax heeft verzameld vorig seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Het scheelt wel, ik ga mijzelf niet pijnigen aankomend seizoen. Ik heb extra tijd over, eens even bedenken wat ik daarmee ga doen. Ik ga geen wedstrijden meer kijken zolang Cocu op de bank zit.
Gelukkig hebben we de plaatselijke FC nog, daar wordt tenminste altijd het (hybride)gras opgevroten, én leuk gevoetbald. Ik ga meer genieten van PEC dan PSV dit jaar ben ik bang.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat je een tegendoelpunt uit een penalty incasseert, á la, maar dat je tegen zo'n ploeg niet weet te scoren, notabene thuis, is best triest te noemen. Er moet nog een hoop gebeuren bij PSV, te beginnen met een nieuwe spits.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 11-09 09:27
Leon Zwiers schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:52:
Kroatische ploeg kost in zijn geheel 3 miljoen euro lol....

Wanprestatie PSV. Wat een butploeg
Leon Zwiers schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:54:
Utrecht 0-0 gebleven tegen die Polen. Die zullen in Polen wel afgaan....
Daar gaan de punten die Ajax heeft verzameld vorig seizoen
Doe eens niet zo negatief joh. Er is nog niets beslist.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Er is niks beslist, maar 1-0 verliezen thuis is wel een ontzettend slechte prestatie. Uit wordt een flinke opgave als ze zo spelen als vanavond, als ik de verslagen en de reacties hier mag geloven.

De bal is rond en zo zijn er nog 10 clichés te bedenken. Maar als PSV hier al tegen eruit gaat vliegen dan is dat een schande. En weer een misser voor ons coëfficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Han schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat Cocu wil kijken hoe hij reageert op het verliezen van zijn aanvoerdersband aan een huurspeler :P
Dat De Jong geen aanvoerder is en dus een reden minder om hem te banken hebt is prima, maar waarom dan een huurspeler aanvoerder maken?!
Hij heeft ook net weer bijgetekend bij Chelsea, dus er is ook totaal geen intentie dat hij definitief wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

dutchgio schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Dat De Jong geen aanvoerder is en dus een reden minder om hem te banken hebt is prima, maar waarom dan een huurspeler aanvoerder maken?!
Hij heeft ook net weer bijgetekend bij Chelsea, dus er is ook totaal geen intentie dat hij definitief wordt overgenomen.
Waarom kan een aanvoerder geen huurspeler zijn? Dat begrijp ik niet helemaal.
De leider in het veld moet de aanvoerder zijn, of die nou gehuurd is of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 27-07-2017 21:05 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 23:02
Pff bizar slecht van psv zeg. Ik ben letterlijk in slaap gevallen de laatste 20 minuten.

Nu kijken hoe Klaassen zich manifesteert in Liverpool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 21:41
Michielgb schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:12:
Pff bizar slecht van psv swag. Ik ben letterlijk in slaap gevallen de laatste 20 minuten.

Nu kijken hoe Klaassen zich manifesteert in Liverpool. :)
Waar wordt dat uitgezonden?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 23:02
ITV via het internet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Ik heb de wedstrijd van PSV niet gezien maar de twijfels die ik over Cocu heb worden niet minder. Ook na dat artikel van die Nederlandse trainer bij de Duitse bond begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat we in Nederland echt een trainersprobleem hebben want dit is niet de eerste flater van een Nederlandse ploeg tegen een op papier mindere tegenstander. We kunnen gewoon niet meer aanvallen. Bosz met Ajax was wat dat betreft een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Fox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Deze PSV supporter (die in het stadion zat :/ wel met gratis kaartje...) biedt zijn oprechte en nederige excuses aan alle voetbalfans in Nederland voor het verspelen van kostbare Europese punten dit jaar...

Heel veel meer heb ik er nu niet over te zeggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Kan 'm bijna 1 op 1 kopiëren |:(

Net terug uit de Galgenwaard, wat een ongelofelijke zaadpot. Gelukkig konden die Polen er ook weinig van, anders waren we er dik afgegaan.

Misschien moeten we de tegenstander voortaan Ajax shirtjes geven, kijken of het dan wel lukt.

Hoogtepunt waren de Poolse supporters, die hebben 90min lang gezongen (wil niet weten wat :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Heeft PSV het laten lopen of was het gewoon slappe hap?

Ik zie met deze uitslag PSV en Utrecht niet verder komen. Denk dat we ons erop mogen instellen dat de kampioen de komende jaren voorrondes mag spelen voor de CL.

@St@m
Dat ze een huurling aanvoerder maken vind ik zelf een teken van onvermogen. Dat er dus echt niemand in de ploeg is die het kan.
Maar ik zie het zelf meer als een gebruikelijke stap van Cocu.

[ Voor 32% gewijzigd door Deadsy op 27-07-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Deadsy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:05:
Heeft PSV het laten lopen of was het gewoon slappe hap?

Ik zie met deze uitslag PSV en Utrecht niet verder komen. Denk dat we ons erop mogen instellen dat de kampioen de komende jaren voorrondes mag spelen voor de CL.
Slappe hap. Het team had totaal geen idee hoe ze tegen een dichte defensie moesten spelen. Wat zeer curieus is aangezien dat al langer speelt en je van Cocu mag verwachten dat dat nu eindelijk eens verbetert wordt.

Cocu moest gewoon ballen hebben en met Luuk de Jong en Locadia in de spits spelen. Bergwijn en Lozano op de flank.

Of met 3 verdedigers.

Luckassen is denk ik beter dan Isimat en Schwaab samen maar stond er niet in. Zij zijn ook heel slap als er geen goede speler (zoals Moreno vorig jaar) langs staat.

Maar afgezien van het spel. Qua individuele kwaliteit moet PSV dit nog steeds met 2-0 winnen. Het zou me niet verbazen als ze de uit wedstrijd alsnog opeens met 0-3 winnen. Het is dat het kaartje gratis was, maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 18:54
D-e-n schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:36:
Ik heb de wedstrijd van PSV niet gezien maar de twijfels die ik over Cocu heb worden niet minder. Ook na dat artikel van die Nederlandse trainer bij de Duitse bond begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat we in Nederland echt een trainersprobleem hebben want dit is niet de eerste flater van een Nederlandse ploeg tegen een op papier mindere tegenstander. We kunnen gewoon niet meer aanvallen. Bosz met Ajax was wat dat betreft een uitzondering.
Het materiaal van PSV is ook niet best. Het is de hopen voor hun dat de aankopen schoten in de roos blijken te zijn, want deze selectie is denk ik gewoon beduidend minder dan die van Feyenoord en Ajax. Cocu is daar natuurlijk zelf ook wel een beetje verantwoordelijk voor, maar toch.

Ik zou op dit moment simpelweg niet weten welke PSVer een versterking zou zijn voor Feyenoord of Ajax. Nouja, de bal is rond en het seizoen en de tranferwindow duren nog lang.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Een huurling aanvoerder maken. Nee, niet omdat een ander geblesseerd is maar omdat de andere aanvoerder zich dan kan concentreren op het spel..

Eigenlijk meer bezig gehouden met mijn second love FC Utrecht :) maar ik weet niet zo goed wat ik van die wedstrijd vond. Achteraf blij met 0-0 maar het is niet genoeg om door te gaan vrees ik.

Uiteindelijk heeft Ajax me nog het meest verrast. Prima resultaat in Frankrijk waar eigenlijk nog meer in zat. Dat had ik juist weer niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
St@m schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Waarom kan een aanvoerder geen huurspeler zijn? Dat begrijp ik niet helemaal.
De leider in het veld moet de aanvoerder zijn, of die nou gehuurd is of niet.
Het kan wel, maar ik zou toch een 'eigen' speler als aanvoerder prefereren.
Blijkbaar is de rest van de selectie daar niet capabel voor, dat komt wat raar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoe deed Lozano het in de minuten die hij kreeg?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Enige speler die er passie en agressie ingooide. Maar geen zorg! Dat krijgt Cocu er wel uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
http://www.fcupdate.nl/vo...2-procent-balbezit-gehad/
"Van een blamage spreek je denk ik wanneer je niet dominant hebt gespeeld", zegt Cocu tegen FOX Sports. "Ik denk niet dat we dat kunnen ontkennen. We hebben meer dan 72 procent balbezit gehad."
Typisch nederlands weer. Ja we hadden zoveel balbezit..... Daar heb je ook zo lekker veel aan als je 1-0 verliest he. Al heb je 99% balbezit, als je thuis met 1-0 verliest van deze ploeg is het een blamage.

[ Voor 9% gewijzigd door KingKoning op 28-07-2017 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Tja ach Cocu...wat moet ik ervan zeggen, heb het nooit een briljante trainer gevonden, en sinds dat filmpje dat hij 'boos' was op de training, kan ik mij niet voorstellen dat spelers onder de indruk van hem zijn.
Ja het was een geweldige voetballer, maar helaas dat maakt je nog geen geboren trainer.
(Overigens vind ik hetzelfde bij de Boer en Giovanni)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Het materiaal van PSV is ook niet best. Het is de hopen voor hun dat de aankopen schoten in de roos blijken te zijn, want deze selectie is denk ik gewoon beduidend minder dan die van Feyenoord en Ajax. Cocu is daar natuurlijk zelf ook wel een beetje verantwoordelijk voor, maar toch.

Ik zou op dit moment simpelweg niet weten welke PSVer een versterking zou zijn voor Feyenoord of Ajax. Nouja, de bal is rond en het seizoen en de tranferwindow duren nog lang.
Hendrix zou bij Ajax wellicht niet misstaan op 6 en Van Ginkel is natuurlijk gewoon een goede speler, maar verder?

Ik hoop trouwens wel dat Ajax nog gaat kijken voor een (aanvallende) middenvelder nu Nouri weg is gevallen, de bank was nou niet echt sterk bezet afgelopen woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:19:
[...]

Ik hoop trouwens wel dat Ajax nog gaat kijken voor een (aanvallende) middenvelder nu Nouri weg is gevallen, de bank was nou niet echt sterk bezet afgelopen woensdag.
Zullen we eerst beginnen met verdedigers ipv middenvelders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:04
@Robertdj Ik was vorige week ook in waalwijk en toen was ik er al bang voor. We missen voorin een speler die het verschil kan maken. Achterin staat het opzich goed, daar maak ik mij niet zo zorgen om. Helaas is op dit moment de enige technische man Labyad en ik kan nou niet zeggen dat ik heel erg te spreken ben over hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
@SuperKneus
Ik vond Labyad aardig vermakelijk aan de bal (rendement is weer een ander verhaal), maar ik irriteerde me zwaar aan zijn houding.

Er zat totaal geen diepte in het spel, flanken werden constant in de voeten aangespeeld. Door eeuwig getwijfel werden ruimtes niet benut. Uiteindelijk werd dan weer de lange bal door/over het centrum gehanteerd wat bijna altijd tot balverlies leed.

Blijven klote potjes dit, die Oost Europese clubs zijn meestal verder in hun voorbereiding omdat hun competitie eerder begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lol, Mario Been na 3 wedstrijden ontslagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Snel verdient :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
ph4ge schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:36:
[...]
Van Ginkel zou ik wel willen hebben en die Mexicaan lijkt me aanvallend ook wel nuttig gezien het gebrek aan aanvallers bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ik denk dat het materiaal van PSV helemaal niet zoveel slechter is dan dat van Feyenoord, wel dan het materiaal dat Ajax heeft. Ik ben blijkbaar ook nog een van de weinigen die vertrouwen heeft in Luuk de Jong. Heeft in zijn eerste twee seizoenen 46 goals gemaakt, dat gaat hij echt wel weer doen. Gisteren gigantische flater uiteraard, maar dit wordt volgende week gewoon rechtgezet. Alleen links in de verdediging (LCB en/of LB) moet er echt nog wat bij, verder zie ik het nog niet zo somber in.

Je gaat geen betere RB kunnen kopen (met het budget van PSV) dan Arias en geen betere keeper dan Zoet. Hendrix, Van Ginkel, Ramselaar en Pröpper zijn prima middenvelders aangevuld met Dante Rigo en Gudmundsson vanuit de jeugd. Ook Pereiro zou als creatieve middenvelder kunnen spelen (zou ik wel eens willen zien). Voorin heb je met Bergwijn, Lozano, De Jong, Locadia, Lammers en Pereiro ook een hoop opties. Verbaast me eigenlijk dat het gisteren zo'n aanfluiting was nu ik dit opsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Niku schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:42:
Ik denk dat het materiaal van PSV helemaal niet zoveel slechter is dan dat van Feyenoord, wel dan het materiaal dat Ajax heeft. Ik ben blijkbaar ook nog een van de weinigen die vertrouwen heeft in Luuk de Jong. Heeft in zijn eerste twee seizoenen 46 goals gemaakt, dat gaat hij echt wel weer doen.
PSV heeft helemaal geen verkeerd materiaal, echter het draait gewoon niet op dit moment. Daarbij vind ik Cocu niet een positieve rol spelen in het geheel.
De Jong had mijn inziens veel last van het ontbreken van een goede Willems, de jaren daarvoor gaf die constant assists op hem, nu die weg is, wordt dat niet hersteld natuurlijk. Ik hoop voor hem dat hij de knop kan omzetten, maar afgelopen seizoen als spits van PSV zijnde 8 keer scoren is beschamend.
Je gaat geen betere RB kunnen kopen (met het budget van PSV) dan Arias en geen betere keeper dan Zoet. Hendrix, Van Ginkel, Ramselaar en Pröpper zijn prima middenvelders aangevuld met Dante Rigo en Gudmundsson vanuit de jeugd. Ook Pereiro zou als creatieve middenvelder kunnen spelen (zou ik wel eens willen zien). Voorin heb je met Bergwijn, Lozano, De Jong, Locadia, Lammers en Pereiro ook een hoop opties. Verbaast me eigenlijk dat het gisteren zo'n aanfluiting was nu ik dit opsom.
Als keeper was van Leer een goede geweest mocht Zoet weggaan, maar jammer de bammer, Ajax was eerst 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Nu Berghuis er toch gaat komen staat er wel een goeie selectie voor komend seizoen. Hopelijk weet Boetius te verrassen, maar dat is eigenlijk de enige positie die ik maar matig bezet vind. Veel transfergeld ontvangen, maar ook geïnvesteerd. Prima gedaan door van Geel.

Van Persie maar even laten gaan. Sowieso niet veel transfergeld aan betalen. Volgens mij is hij niet zo fit als we zouden willen. Opzich prima om hem erbij te hebben, maar niet ten koste van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Die club heeft 14! trainers gehad in 4 jaar 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En dan nog doen alsof hij verrast is. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Die club heeft 14! trainers gehad in 4 jaar 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Vraag ik me af of ze daar nog zo dom zijn dat ze met langlopende contracten werken en afkoopsommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Wie had er hier commentaar op de voorzetten van Dijks?

https://www.vi.nl/nieuws/...ke-ajax-remise-tegen-hull
Twee minuten na de 0-1 zorgde een eigen doelpunt van de Engelsen voor de gelijkmaker, weer tien minuten later promoveerde Klaas-Jan Huntelaar een voorzet van linksback Mitchell Dijks tot doelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:01
Ik zag deze voorbij komen op BBC Sport:
Viktoria Plzen: Czech side unveil new novelty dugouts

Het is een leuk idee, maar ik vraag nu af hoe de UEFA hierop gaat reageren aangezien deze ploeg Champions League speelt (of kwalificatie in ieder geval) wat door Heineken gesponsord word?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bossie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:42:

Het is een leuk idee, maar ik vraag nu af hoe de UEFA hierop gaat reageren aangezien deze ploeg Champions League speelt (of kwalificatie in ieder geval) wat door Heineken gesponsord word?
Zal afgedekt worden. Scherm ervoor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iets met zwaluw en zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:51:
[...]

Iets met zwaluw en zomer ;)
Ach, verdedigend is het geen ramp, ook niet geweldig maar het is geen Boilessen.
Maar dat Ajax niets kan vinden dat flink beter is dan wat ze hebben kan ik wel begrijpen. Goede linksbacks zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bossie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:42:

Ziet er wel leuk uit inderdaad. :)

Bij PSV hadden ze dat destijds ook, daar het stadion in de CL de naam 'Philips' niet mag dragen.
http://www.omroepbrabant....(maar+niet+helemaal).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Bij PSV is overigens weinig mis, de fanbeleving is uitstekende... :'( https://twitter.com/MvSeggelen/status/890646890827571202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Feyenoord nu 6,5 miljoen betaald voor Berghuis? Ik dacht dat het om 5 ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
De Feyenoord selectie is gekgenoeg sterker dan vorig jaar zo.

De kwaliteiten van Elia mis je, en het leiderschap van Kuijt.....Ohja, en Kongolo/Haps. Verder is het eigenlijk redelijk opgelost. Zal je ziend at we dnu dik op ons bek gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:33:

De kwaliteiten van Elia mis je, en het leiderschap van Kuijt.....Ohja, en Kongolo/Haps. Verder is het eigenlijk redelijk opgelost. Zal je ziend at we dnu dik op ons bek gaan ;)
Hahaha dat zal wat zijn ja. Maar het kampioenschap pakken ze ons niet meer af. Ik kan daar best een paar jaar op teren. Toch verwacht ik helemaal niet dat we dit seizoen zwaar onderuit gaan. We hebben echt een betere selectie dan PSV en Ajax. De hoeveelheid wedstrijden kan ons wel opbreken want hoewel er veel spelers in de selectie zitten, kan je niet altijd wisselen zonder dat je kwaliteit verliest. Boetius heeft nauwelijks concurrentie en ik verwacht van hem geen wonderen.

Bij PSV is het nu al hommeles en bij Ajax komt dat nog volgende week. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:41:
[...]

We hebben echt een betere selectie dan PSV en Ajax.
Mwah, Wel dan PSV. Maar de basiself van Ajax vind ik beter. Alleen hebben die compleet geen back up achter die jonkies. Dat kan ze best eens gaan opbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:01:
[...]

Mwah, Wel dan PSV. Maar de basiself van Ajax vind ik beter. Alleen hebben die compleet geen back up achter die jonkies. Dat kan ze best eens gaan opbreken
Sanchez is echt een beest. Maar verder zou ik niet weten op welke positie Ajax een betere speler heeft dan Feyenoord. Wel heeft Ajax me zeker verrast tegen Nice. Ze waren sterker en hadden de winst verdiend. Ik zie het seizoen zonnig tegemoet :)

Het is misschien wat vroeg, maar als Feyenoord dit team bij elkaar kan houden en eventueel nog 1 aanvallende aankoop kan doen zou ik niet weten waarom we niet weer kampioen zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:33:

Ja in de wedstrijden waar Elia wat liet zien en niet onzichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:10:
[...]Het is misschien wat vroeg, maar als Feyenoord dit team bij elkaar kan houden en eventueel nog 1 aanvallende aankoop kan doen zou ik niet weten waarom we niet weer kampioen zouden worden.
Omdat Feyenoord nu wel moeite moet doen in Europa om niet keihard op hun bek te gaan in de Champions League? De loting kan alleen maar tegenvallen als je zo'n ranking hebt als Feyenoord op dit moment heeft.
En dat kunnen dus wel eens hele zware wedstrijden worden voor deze in Europa onervaren jongens.
PSV zie ik nog wel hoog eindigen mochten zij zich "blameren" en uitschakelen in Europa, dat scheelt al heel wat wedstrijden en mochten ze (ook) de beker laten schieten dan maken ze met een matig elftal toch nog aardig wat kans. Net als Feyenoord vorig jaar welke veel minder wedstrijden speelde dan hun uiteindelijke concurrent (Feyenoord 41 wedstrijden, Ajax 56 wedstrijden en PSV 43 wedstrijden).

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Helemaal onervaren Europees is de selectie van Feyenoord niet. De meesten wonnen vorig seizoen nog van de latere winnaar van het toernooi Manchester United. De selectie zou ik zeker niet onervaren noemen.

Dat gezeur over meer wedstrijden snap ik ook niet. Als je meer wedstrijden speelt, dan win je blijkbaar, en daar put je juist kracht uit. Volgens mij werd bijv. Ajax helemaal niet zo extreem geplaagd door blessures vorig seizoen en raakten ze juist op achterstand toen beide clubs nog Europees speelden. Het is ook niet alsof Feyenoord het liet lopen, ze waren in een sterke poule dicht bij handhaving maar hadden net wat pech / net niet sterk genorg.

Dat verandert natuurlijk helemaal niets aan het feit dat het voor Nederlandse clubs moeilijk eer is te behalen in de groepsfase van de CL, zeker vanuit pot 4. Maar de bal is rond en voor Nederlandse begrippen staat er een prima selectie.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 29-07-2017 11:47 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ach. Ik ga ervanuit dat Feyenoord compleet kansloos gaat zijn in de CL. Als de loting tegenvalt gaan ze neem ik aan echt niet overdreven hun best doen TBH. Weer kampioen worden is zeer moeilijk, maar realistischer dan de CL poulefase overleven of, afhankelijk van de loting, 3e daar worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met een beetje mazzel wordt je derde, maar ik verwacht er ook niet teveel van doordat het een zware loting zal worden.

De selectie vind ik overigens wel meevallen, zo heel veel verder als Ajax vind ik ze niet. Wel goed versterkt, meer als Ajax en PSV vooralsnog.

Bij PSV lijkt de formule met Cocu uitgewerkt, het werkt gewoon niet. Dat was afgelopen seizoen al en lijkt nu onveranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]
zou ik niet weten waarom we niet weer kampioen zouden worden.
En dan Ajacieden arrogant gaan noemen. ;)

Het wordt in ieder geval spannend, de top drie heeft niets te vrezen met zo'n gedevalueerde competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Het zou fantastisch zijn als feyenoord van persie zou kunnen vastleggen. Ik schat hem nog steeds hoog in.

Psv valt tegen tot nu toe. Het wordt volgens mij tijd dat er eens een goede aanvaller bij komt. De Jong heeft het soms niet. Pereiro oogt te lui. Bergwijn vind ik overrated.
Lozano was aardig wat ik zag. Maar al met al te weinig

[ Voor 52% gewijzigd door Harribo op 29-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Sanchez is echt een beest. Maar verder zou ik niet weten op welke positie Ajax een betere speler heeft dan Feyenoord. Wel heeft Ajax me zeker verrast tegen Nice. Ze waren sterker en hadden de winst verdiend. Ik zie het seizoen zonnig tegemoet :)

Het is misschien wat vroeg, maar als Feyenoord dit team bij elkaar kan houden en eventueel nog 1 aanvallende aankoop kan doen zou ik niet weten waarom we niet weer kampioen zouden worden.
Veltman>Nieuwkoop/Diks, Viergever>Haps, Ziyech>Vilhena (al scheelt dat niet veel), Younes>.... (wie gaat er eigenlijks linksbuiten spelen bij Feyenoord?

Andersom, welke speler van Feyenoord is duidelijk beter dan die van Ajax? El Ahmadi/Toornstra is ongetwijfeld een betere combo dan Vd Beek/Schone, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:20:
Met een beetje mazzel wordt je derde, maar ik verwacht er ook niet teveel van doordat het een zware loting zal worden.

De selectie vind ik overigens wel meevallen, zo heel veel verder als Ajax vind ik ze niet. Wel goed versterkt, meer als Ajax en PSV vooralsnog.

Bij PSV lijkt de formule met Cocu uitgewerkt, het werkt gewoon niet. Dat was afgelopen seizoen al en lijkt nu onveranderd.
Cocu lijkt me een trainer die spelers niet beter maakt en die geen risico's wil nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Veltman>Nieuwkoop/Diks, Viergever>Haps, Ziyech>Vilhena (al scheelt dat niet veel), Younes>.... (wie gaat er eigenlijks linksbuiten spelen bij Feyenoord?

Andersom, welke speler van Feyenoord is duidelijk beter dan die van Ajax? El Ahmadi/Toornstra is ongetwijfeld een betere combo dan Vd Beek/Schone, maar verder?
Je maakt een grapje? Viergever en Veltman zijn pure armoe voor ajaxbegrippen. Feyenoord heeft minstens gelijkwaardig materiaal. ( Diks is de stand in, basis zal ws gewoon nieuwkoop worden zodra hij weer fit is )

En ik vind v/d Beek juist beter dan Toornstra. Zeker als Ajax de Jong op t middenveld in de basis gaat zetten ipv Schöne heeft Ajax een veel voetballender middenveld.

Zoals het atm is heeft Feyenoord de betere verdediging, Ajax het betere middenveld en qua aanval redelijk gelijkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
1-0!

EDIT:
Oh, zie nu pas de verwijzing naar [EK2017] EK Vrouwenvoetbal 2017 in Nederland ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Shadow_Zero op 29-07-2017 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Je maakt een grapje? Viergever en Veltman zijn pure armoe voor ajaxbegrippen. Feyenoord heeft minstens gelijkwaardig materiaal. ( Diks is de stand in, basis zal ws gewoon nieuwkoop worden zodra hij weer fit is )

En ik vind v/d Beek juist beter dan Toornstra. Zeker als Ajax de Jong op t middenveld in de basis gaat zetten ipv Schöne heeft Ajax een veel voetballender middenveld.

Zoals het atm is heeft Feyenoord de betere verdediging, Ajax het betere middenveld en qua aanval redelijk gelijkwaardig
Ik zeg niet dat Viergever goed is, alleen dat ie beter is dan Haps.
Veltman is een prima verdediger voor Eredivisie begrippen. Ja Ajax moet beter dan hem willen, maar dat was niet het onderwerp van discussie hier ;) Nieuwkoop heeft nog helemaal niks bewezen, dus ja dan schat ik Veltman hoger in dan hem.

Zelfde met Vd Beek en Toornstra. Vd Beek heeft nog niet genoeg gespeeld om te bewijzen dat ie beter is. Ik verwacht zeker dat hij dit seizoen stappen gaat maken en voor Ajax belangrijk gaat worden, maar zo ver is ie nu nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Viergever heeft het vorig jaar in de EL goed gedaan als LB. Denk niet dat Ajax snel een betere gaat vinden voor een redelijke prijs. Lijkt me in elk geval niet prio 1. Veltman is wel echt een koekebakker, wat de statistici ook zeggen.

Van de Beek gaat wel ver komen. Is zowel aanvallend als verdedigend slim en net wat dynamischer dan Davy

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik ben absoluut geen fan van Haps. Maar die is echt wel beter dan Viergever.

Veltman is pure armoe, en Nieuwkoop heeft in de 6 wedstrijden die hij in het 1e heeft gespeeld al aangetoond minimaal nu al gelijkwaardig te zijn. Veltman in je ploeg is een enorm risico. Kaartenmagneet en de "veltmannetjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:26:
Ik ben absoluut geen fan van Haps. Maar die is echt wel beter dan Viergever.

Veltman is pure armoe, en Nieuwkoop heeft in de 6 wedstrijden die hij in het 1e heeft gespeeld al aangetoond minimaal nu al gelijkwaardig te zijn. Veltman in je ploeg is een enorm risico. Kaartenmagneet en de "veltmannetjes"
6 wedstrijden zegt helemaal niks. Werd hier op t forum volgens mij ook nogal enthousiast geclaimd door een zekere schare supporters als het over bijvoorbeeld Riedewald, Tete of De Ligt ging ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Pure armoe :')

Misschien je eigen mening niet als feit stellen? Veltman en Viergever zijn voor eredivisie meer dan prima spelers. Koop maar eens betere backs voor een fatsoenlijke prijs.

En toon eens aan dat Veltman veel kaarten pakt, want ik heb zijn geschiedenis aan rode kaarten bekeken en dat is niets bijzonders.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 29-07-2017 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Vos schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:36:

Misschien je eigen mening niet als feit stellen? Veltman en Viergever zijn voor eredivisie meer dan prima spelers. Koop maar eens betere backs voor een fatsoenlijke prijs.

En toon eens aan dat Veltman veel kaarten pakt, want ik heb zijn geschiedenis aan rode kaarten bekeken en dat is niets bijzonders.
Vorig jaar 3x rood in de EL. En vrijwel altijd door praten of domme en onnodige tackles. Verdedigend zit hij vaak mis met zijn vooruit verdedigen. Hem aanvoerder maken vind ik echt onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vorig jaar had hij inderdaad een paar domme acties, maar ik kijk niet naar 1 jaar ;)

Maar 3x rood in de EL, klopt dat wel? In zijn hele Europese carrière wellicht?

Deze is dan ook wel leuk: https://www.voetbalprimeu...ou-je-niet-zeggen-h-.html ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Vos op 29-07-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Vind Veltman ook niets maar dat heb ik hier al vaker geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vos schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:36:

Nou, zo gezegd, zo gedaan :+

Viergever viel ongeveer heel Amsterdam overheen. Hij staat uit pure armoe een paar potjes LB, waarin ie boven zichzelf uitstijgt en hij is ineens de messias? Nee. Bruikbaar? Jazeker! Maar niet voor wat Ajax probeert te worden/zijn.

Veltman is een groot foutenfestijn bij wedstrijden waarin ie een beetje onder druk wordt gezet. Ja in de ED is dat dus maar 8 x per seizoen. Maar in de EL viel ie meteen door de mand.

Dus ja, zelfs zonder Feyenoord-pet op sta ik nog steeds achter mijn woorden:
Haps is een betere LB dan Viergever. En Veltman is gewoon uitermate zwak.

Atm heeft de Ajax verdediging welgeteld 1 goede speler, 1 talent in opkomst die een grote gaat worden...en 2 lapzwansen die er gewoon uit armoe staan omdat al dat geld op de bank blijft of aan braziliaanse vleugelaanvallers besteed wordt die nog niks bewezen hebben. Gewoon een matige verdediging voor een club als Ajax.

Geef mij dan maar de degelijkheid die Feyenoord nu heeft staan ( op Haps na dan :+ ). De PSV selectie vind ik moelijk te waarderen atm. Moreno zal wel gemist worden, maar Brenet en die Isimat vindt ik ook maar zeer zwak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik lees nog steeds aannames en een persoonlijke mening gezien door een gekleurde bril ;)

Tegenover die fouten die worden genoemd door jou staan goede verdedigende en aanvallende acties in het kwadraat. Ik heb het al eerder gezegd; leg een speler kritisch onder de loep en je gaat een gros fouten vinden. Helemaal als je zoals jij een vorm hebt van grove bias waardoor je blind bent voor de goede zaken. Lees anders dat artikel waar Vos naar linkt, dat is gebaseerd op echte gegevens. En claimen dat Haps beter is? Waar baseer je dat op? Die is nog nooit echt getest. Sterker nog, er was alleen maar binnenlandse interesse voor Haps, van Feyenoord en PSV, clubs met een kleine beurs. Dat zegt ook wel iets. Je eigen spelers ophemelen om ze vervolgens te gaan vergelijken met de spelers waar je al een negatief beeld van hebt gevormd, nee dat is een prima basis.

De spelers van Feyenoord zullen het dit jaar op alle drie fronten moeten gaan laten zien, wanneer je dan vervolgens jouw eigen maatstaven die je hanteerd voor het waarderen van de Ajax verdedigers over de spelers van Feyenoord hanteerd dan ga je zeker te weten stil in een hoekje zitten aan het einde van het seizoen ;)

Al met al is het wel aandoenlijk om te lezen dat na één kampioenschap de arrogantie er zo snel in slaat waar ze jarenlang anderen van beticht hebben. Spelers van Ajax kunnen er niks van en staan vanwege armoede op het veld (grappig om te lezen, Ajax is de rijkste clubs van NL). Voorlopig hebben die spelers die er niks van kunnen in de EL finale gestaan en zijn ze op één punt van de kampioen geëindigd terwijl deze alleen in de nationale competitie acteerde. Maar je zal wel gelijk hebben, het is pure armoede en het zijn slechte spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Han schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:57:
Al met al is het wel aandoenlijk om te lezen dat na één kampioenschap de arrogantie er zo snel in slaat waar ze jarenlang anderen van beticht hebben. Spelers van Ajax kunnen er niks van en staan vanwege armoede op het veld (grappig om te lezen, Ajax is de rijkste clubs van NL). Voorlopig hebben die spelers die er niks van kunnen in de EL finale gestaan en zijn ze op één punt van de kampioen geëindigd terwijl deze alleen in de nationale competitie acteerde. Maar je zal wel gelijk hebben, het is pure armoede en het zijn slechte spelers ;)
Want Feyenoord speelde geen Europees voetbal? ;) Toen beide clubs een dubbel programma afwerkte (voor de winterstop) heeft Feyenoord het verschil gemaakt wat doorslaggevend is geweest voor het kampioenschap.

Ik ben het overigens wel gewoon met je eens. Ajax heeft een prima selectie, al twijfel ik soms wat over de vervangers. Feyenoord heeft mijn inziens ook een prima selectie, de basis-11 is er wellicht wat op achteruit gegaan deze periode, maar over het geheel gezien vind ik de selectie sterker geworden. Bij PSV heb ik het idee dat ze alleen maar verzwakt zijn, ik zie nog niet wie het gemis van Moreno én Guardado gaat opvangen.

Uiteindelijk denk ik dat Feyenoord en Ajax echt om het kampioenschap gaan strijden, al moet er altijd rekening gehouden worden met PSV. Zitten nu even in een slechte periode, maar daar zullen ze vast wel bovenop komen.

[ Voor 37% gewijzigd door JST94 op 30-07-2017 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Minder lang moet het zijn denk ik ;).

Laten we gewoon hopen op weer een spannende competitie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JST94 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:58:
Want Feyenoord speelde geen Europees voetbal? ;)
Jawel, maar tegen de tijd dat het een echte belasting gaat worden voor de selectie, niet meer. Feyenoord was met die dunne selectie nooit kampioen geworden wanneer deze op meerdere vlakken had moeten acteren. Overigens gewoon een prima prestatie en het is hun echt gegund, maar het optimisme wat er uit voort vloeit vind ik opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:15:
[...]

Nou, zo gezegd, zo gedaan :+

Viergever viel ongeveer heel Amsterdam overheen. Hij staat uit pure armoe een paar potjes LB, waarin ie boven zichzelf uitstijgt en hij is ineens de messias? Nee. Bruikbaar? Jazeker! Maar niet voor wat Ajax probeert te worden/zijn.

Veltman is een groot foutenfestijn bij wedstrijden waarin ie een beetje onder druk wordt gezet. Ja in de ED is dat dus maar 8 x per seizoen. Maar in de EL viel ie meteen door de mand.

Dus ja, zelfs zonder Feyenoord-pet op sta ik nog steeds achter mijn woorden:
Haps is een betere LB dan Viergever. En Veltman is gewoon uitermate zwak.

Atm heeft de Ajax verdediging welgeteld 1 goede speler, 1 talent in opkomst die een grote gaat worden...en 2 lapzwansen die er gewoon uit armoe staan omdat al dat geld op de bank blijft of aan braziliaanse vleugelaanvallers besteed wordt die nog niks bewezen hebben. Gewoon een matige verdediging voor een club als Ajax.

Geef mij dan maar de degelijkheid die Feyenoord nu heeft staan ( op Haps na dan :+ ). De PSV selectie vind ik moelijk te waarderen atm. Moreno zal wel gemist worden, maar Brenet en die Isimat vindt ik ook maar zeer zwak
Ajax: 1 topper (Sanchez), 2 degelijke spelers (Veltman/Viergever), 1 potentiële topper met al best wat wedstrijdervaring (De Ligt). Mocht Sinkgraven spelen ipv Viergever, dan verandert het naar 1 degelijke speler en 1 prutser.
Feyenoord: geen topper, 3 degelijke spelers (en dan tel ik Haps daarin mee, ik tel em eigenlijk mee in de categorie prutsers), 1 groot talent als je de Feyenoorders mag geloven, maar die heeft nog geen kans gehad om het te laten zien.

For the record, alles in Eredivisie perspectieven

Of Feyenoord dit seizoen nog zo degelijk gaat zijn achterin moet ik nog zien, de beste 2 verdedigers zijn tenslotte verkocht. Van der Heijden is precies zo'n gevalletje Viergever. Afgelopen seizoen heel degelijk, maar de seizoenen ervoor niks bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haps is een binnenlandse transfer vanuit AZ. Dat wordt nooit een onverdeeld succes, spelers die daarvandaan komen worden nooit onomstreden. Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo. :P

Verder ga ik een shitload aan popcorn bestellen want na achttien jaar zijn ze weer in één keer helemaal terug. Dit belooft weer een seizoen lang 'objectieve' en 'realistische' discussie. Kan alleen maar vuurwerk worden. oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
toolkist schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:19:
[...]

, Ziyech>Vilhena (al scheelt dat niet veel),
Op de CAM positie is Ziyech zeker een betere speler dan Vilhena, maar op CM/CVM vindt ik Vilhena toch wel degelijk een betere speler dan Ziyech. Veel meer power en duelkracht, als je Vilhena dan toch met iemand wil vergelijken van Ajax zou je het met vd Beek kunnen doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Vilhena legt het voetballend ook af op v/d Beek tbh. Het Ajax middenveld is gewoon goed. Zeker als Schöne eruit gaat.

Verder is Feyenoord verre van terug. Maar we zijn inmiddels wel uit de dood herrezen. Eerst maar eens structureel boven PSV eindigen. Daarna het gat met Ajax proberen te overbruggen.

Maar het is na die jaren ellende en bijna failissement wel heel erg lekker om weer bovenaan mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Ajax: 1 topper (Sanchez), 2 degelijke spelers (Veltman/Viergever), 1 potentiële topper met al best wat wedstrijdervaring (De Ligt). Mocht Sinkgraven spelen ipv Viergever, dan verandert het naar 1 degelijke speler en 1 prutser.
Feyenoord: geen topper, 3 degelijke spelers (en dan tel ik Haps daarin mee, ik tel em eigenlijk mee in de categorie prutsers), 1 groot talent als je de Feyenoorders mag geloven, maar die heeft nog geen kans gehad om het te laten zien.

For the record, alles in Eredivisie perspectieven

Of Feyenoord dit seizoen nog zo degelijk gaat zijn achterin moet ik nog zien, de beste 2 verdedigers zijn tenslotte verkocht. Van der Heijden is precies zo'n gevalletje Viergever. Afgelopen seizoen heel degelijk, maar de seizoenen ervoor niks bijzonders.
Ik vind het wel grappig dat het hele seizoen door niet-Feyenoorders wordt geroepen dat Karsdorp niet kan verdedigen, en nu is hij ineens de beste verdediger :P

Karsdorp en Kongolo hebben vorig seizoen al behoorlijk wat wedstrijden gemist. Karsdorp was zeker niet de reden dat de verdediging zo degelijk was vorig seizoen. De meeste analyses roemden juist de as van Feyenoord en die is in tact gebleven. El Ahmadi, Vilhena en Botteghin vormen een ijzersterk blok in verdedigend opzicht en Feyenoord heeft ook prima keepers. De backs en Vd Heijden zijn weer meer voetballend ingesteld, maar ik zou niet weten waarom er defensief problemen zouden ontstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 30-07-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Ik vind het wel grappig dat het hele seizoen door niet-Feyenoorders wordt geroepen dat Karsdorp niet kan verdedigen, en nu is hij ineens de beste verdediger :P

Karsdorp en Kongolo hebben vorig seizoen al behoorlijk wat wedstrijden gemist. Karsdorp was zeker niet de reden dat de verdediging zo degelijk was vorig seizoen. De meeste analyses roemden juist de as van Feyenoord en die is in tact gebleven. El Ahmadi, Vilhena en Botteghin vormen een ijzersterk blok in verdedigend opzicht en Feyenoord heeft ook prima keepers. De backs en Vd Heijden zijn weer meer voetballend ingesteld, maar ik zou niet weten waarom er defensief problemen zouden ontstaan.
Want verdedigers, en zeker de backs, verdedigen alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
ph4ge schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Hetzelfde geldt voor Klaassen, die kon er lange tijd ook niets van nu is het een zogenaamde aderlating. Feyenoord mag in zijn handen wrijven dat zo'n beperkte speler (lees: te dom, blessuregevoelig en matige verdediger (!)) voor zo'n megabedrag heeft verkocht. Die Nieuwkoop is volgens mij sowieso een betere verdediger, wat in mijn ogen het belangrijkste is voor een back.
toolkist schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:30:
[...]
Toch wel een beetje de core-business. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Vincent Dave op 30-07-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vincent Dave schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:54:
[...]

Hetzelfde geldt voor Klaassen, die kon er lange tijd ook niets van nu is het een zogenaamde aderlating. Feyenoord mag in zijn handen wrijven dat zo'n beperkte speler (lees: te dom, blessuregevoelig en matige verdediger (!)) voor zo'n megabedrag heeft verkocht. Die Nieuwkoop is volgens mij sowieso een betere verdediger, wat in mijn ogen het belangrijkste is voor een back.

[...]

Toch wel een beetje de core-business. ;)
Bij centrale verdedigers ja, bij de backs is het toch wel heel belangrijk dat ze iets meer kunnen dan alleen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:30:
Maar als een aanvallende back vertrekt levert dat allicht aanvallend een probleem op, maar verdedigend (waar dit over ging) niet echt.

Volgens mij vond bijna iedereen Klaassen al langere tijd de belangrijkste speler van Ajax, dat vond niemand van Karsdorp bij Feyenoord. Karsdorp was ook nogal eens geblesseerd het laatste seizoen, mist nu ook niet voor niets de voorbereiding bij zn nieuwe club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Karsdorp heeft van de 107 wedstrijden, 101 gespeeld. De blessures kwamen op het moment dat deze zich aandienden, maar hij toch speelde aangezien er geen achterwacht was.

Je praat poep.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 30-07-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
PWM schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:58:
[...]

Karsdorp heeft van de 107 wedstrijden, 101 gespeeld. De blessures kwamen op het moment dat deze zich aandienden, maar hij toch speelde aangezien er geen achterwacht was.

Je praat poep.
Weet jij veel hoeveel spuiten ze hebben gegeven om hem te laten spelen.
En verder:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3osxYwiPFzXnd1YQTe/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

ph4ge schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Karsdorp was ook nogal eens geblesseerd het laatste seizoen, mist nu ook niet voor niets de voorbereiding bij zn nieuwe club.
Niet vanwege een nieuwe blessure. Maar een operatie om de blessure die hij einde seizoen opliep definitief te verhelpen.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zo'n filmpje kan je van ongeveer elke speler in de wereld wel vinden 8)7 Lekker makkelijk scoren.
Karsdorp kon inderdaad maar matig verdedigen en loste veel op met zijn snelheid. Desondanks is ie erg belangrijk geweest, zowel defensief als offensief.

Dat Nieuwkoop er is betekent dat ie niet al te erg gemist zal worden, maar je gaat er wel op achteruit.

Feyenoord heeft qua basisteam niet te veel ingeleverd, maar qua breedte des te meer gewonnen vergeleken met vorig seizoen. Nu hopen dat de absolute wil om te winnen en te leven voor je vak die men van Kuyt heeft geleerd is blijven hangen.

[ Voor 79% gewijzigd door LZ86 op 30-07-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Leon Zwiers schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:12:
Zo'n filmpje kan je van ongeveer elke speler in de wereld wel vinden 8)7 Lekker makkelijk scoren.
Karsdorp kon inderdaad maar matig verdedigen en loste veel op met zijn snelheid. Desondanks is ie erg belangrijk geweest, zowel defensief als offensief.

Dat Nieuwkoop er is betekent dat ie niet al te erg gemist zal worden, maar je gaat er wel op achteruit.

Feyenoord heeft qua basisteam niet te veel ingeleverd, maar qua breedte des te meer gewonnen vergeleken met vorig seizoen. Nu hopen dat de absolute wil om te winnen en te leven voor je vak die men van Kuyt heeft geleerd is blijven hangen.
Ik vraag me af of Nieuwkoop wel zo zeker is van een plekje op de rechterkant. St. Juste op rechtsback zou me helemaal niet verbazen, mits Botteghin en vd Heijden fit blijven. Net zoals Kongolo naar links verhuisde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verder diskwalificeer je jezelf wel erg met zo'n filmpje.

Hopelijk haalt het topic als het seizoen begint een wat hoger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
PWM schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:37:
[...]

Verder diskwalificeer je jezelf wel erg met zo'n filmpje.

Ik hoop het voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Vincent Dave schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Weet jij veel hoeveel spuiten ze hebben gegeven om hem te laten spelen.
En verder:
[afbeelding]
Goed team hé, de Graafschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:37:
Hopelijk is de vergelijking tussen selecties dan al afgesplitst naar een apart topic. Misschien toch maar eens voorstellen. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:54:
[...]

Hopelijk is de vergelijking tussen selecties dan al afgesplitst naar een apart topic. Misschien toch maar eens voorstellen. :Y)
Ach, dat is na 1 ronde al achterhaalt ;)

Volgens mij is er helemaal niets te zeggen over Ajax, Feyenoord en PSV behalve wat theorie. Men heeft 0 of 1 echte wedstrijden gespeeld. En het moet allemaal nog maar blijken hoe de betere spelers die de clubs halen zich uiteindelijk daadwerkelijk manifesteren.

Elke discussie over de selectie is voorbarig, zeker omdat er nog een maand te gaan is.

Als volgende week Vitesse de JC wint (en ik gun het ze na die KNVB fuck-up), is alles weer anders :p

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 30-07-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:57:
Ach, dat is na 1 ronde al achterhaald ;)
Maar dan wel lekker weg uit dit topic. :P

De discussie is per definitie niet objectief, leidt nergens tot behalve eventueel een grondige welles/nietes.

Komkommertijd ok, maar dit is gewoon dodelijk vermoeiend. Het ergste is nog dat sommigen dat het hele seizoen volhouden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Wut, die Ajax watcher van VI meldt dat Lamprou terug komt naar Ajax 8)7

https://twitter.com/FreekJansenVI/status/891734687764422656

Beter gaat Onana dan niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Terranova schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:02:
Wut, die Ajax watcher van VI meldt dat Lamprou terug komt naar Ajax 8)7

https://twitter.com/FreekJansenVI/status/891734687764422656

Beter gaat Onana dan niet weg
3de keeper :p beter dan pizza ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Martinusz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:04:
[...]

3de keeper :p beter dan pizza ;)
Ja ik las het, was vergeten dat Keepers 3 t/m 6 langdurig geblesseerd waren. Nu was er eigenlijk niets voor Jong Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Snap Lamprou alleen niet. Derde keeper terwijl je bij W2 weg wilde om een stap hogerop te gaan? Financieel wellicht leuk, maar sportief was ik lekker bij W2 gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Valt allemaal wel mee denk ik.
Vanwege verschillende blessures besloot Ajax ook Lamprou te contracteren. Norbert Alblas (gebroken pols), Indy Groothuizen (knie) en Mateusz Gorski (schouder) zitten momenteel in de lappenmand, terwijl de van Dinamo Zagreb overgenomen Dominik Kotarski pas in februari aansluit. De Amsterdammers konden daarom nog wel een extra doelman gebruiken.
3e keeper bij 1/2e (?) keeper bij Jong zolang de rest van de keepers geblesseerd is.
Kun je een periode met blessures overbruggen.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 30-07-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ph4ge schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:08:
Snap Lamprou alleen niet. Derde keeper terwijl je bij W2 weg wilde om een stap hogerop te gaan? Financieel wellicht leuk, maar sportief was ik lekker bij W2 gebleven.
Ik snap zijn beweegredenen ook niet. Bij W2 vond ik het een prima keeper, bij Ajax (of iedere andere top3 club) zal hij het niet tot basisplaats schoppen. Bij Ajax heeft hij nu al de zekerheid dat er anderen naast en voor hem staan in de pikorde. Die jongen moet gewoon bij een subtopper in de basis gaan spelen. Nu is hij over een jaar vergeten.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.