Waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:17:
[...]
Ach ook dat bekijk je door je nostalgie-bril. heel eerlijk zijn nieuwe 2D platformers natuurlijk veel mooier. Super Mario Bros ziet er natuurlijk niet uit, vergeleken met Super Mario World bijvoorbeeld. En het lijkt al helemaal slecht vergeleken met bijvoorbeeld Ori & the blind forest.
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Natuurlijk zijn de eerste 3D games minder "acceptabel". Maar de eerste 2D games waren Pong e.d. en dat was ook drama in graphics.
Ik speel games toch vooral voor de fun. En de fun wordt niet minder met mindere graphics IMHO
kijkend naar veel games tegenwoordig, met alle grey-duck-n-cover-shooters opvolger 8.... lijkt het soms juist dat hoe beter de graphics zijn hoe slechter de games worden. Maar dat is natuurlijk geen direct verband
Natuurlijk kun je het zo bekijken, maar vergeet niet dat de tijd dat de games uitkwamen er geen alternatief was. Zelfde zou nu zijn als ik Doom 1 met Battlefield 1 of Call of Duty Inifinite Warfare zou gaan vergelijken. Dat is natuurlijk totaal geen eerlijke vergelijking. Als je een eerlijke vergelijking wilt zou je op de console moeten blijven kijken want daar spelen de hardwarematige limieten op.
Je kan er nog een andere vergelijking uittrekken door SNES vs Genesis/Megadrive te nemen want die waren veel meer aan elkaar gewaagd. Dat je dan Sonic mooier vond dan Super Mario World of andersom kan ik er wat bij voorstellen.
Van uit een PC oogpunt vind ik dat je max 1,5 jaar met elkaar mag vergelijken voor eerlijkheid. Want daar gaat het veel en veel sneller.
Maarja gelukkig maken graphics alleen geen game :)Doe mij maar lievereen 16 bit look met goede gameplay dan fancy graphics all over the place en geen zak aan.
Tevens, Ori and the blind forest is wel weer een game waarvan ik kan zeggen dat het grafische geweld van de game niet veel afdoet van de gameplay zelf. Zeker het spelen waard als je dat nog niet hebt gedaan.
[
Voor 11% gewijzigd door
Kadardar op 25-07-2017 09:54
]