Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Seroczynski schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:38:
[...]

Gaaf! Moet ik dit ergens op Amazon Japan vinden of waar heb je dit gezien?
https://www.play-asia.com...utm_medium=&utm_campaign=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 20:08
Kan (en wil) iemand met een 8Bitdo Bluetooth SF30 controller + Retro receiver (met nieuwste firmware) even controleren of de "Home" shortcut ook werkt (tegelijk Down + Select), bij de SNES specifieke versie die 10 december uitkomt zit deze "Reset knop" feature er standaard op, zodat je niet elke keer naar je console hoeft te lopen :)

Ik kan helaas nérgens op internet vinden of het ook werkt met de bluetooth combinatie, dus vandaar maar even hier proberen! Zo niet, dan wordt het wachten op de SNES versie die over 2 mnd uitkomt, zo ja, dan kan ik nu vast een setje bestellen :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:44
Hier al tijden een set met een Wii u pro controller, werkt perfect. Ik verwacht Dat het met die controller ook werkt.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

F-Tim schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:09:
Kan (en wil) iemand met een 8Bitdo Bluetooth SF30 controller + Retro receiver (met nieuwste firmware) even controleren of de "Home" shortcut ook werkt (tegelijk Down + Select), bij de SNES specifieke versie die 10 december uitkomt zit deze "Reset knop" feature er standaard op, zodat je niet elke keer naar je console hoeft te lopen :)
Yup dat werkt, ik heb dezelfde combinatie apparaten ! Zeer handig, bespaart wat rugklachten later na wat lastige sessies load-play-die-repeat door telkens naar voor te moeten buigen. (8> :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47
Ik overweeg om mijn SNES Mini te voorzien van Bluetooth voor de 8Bitdo controllers. Nu kan dit op 2 manieren:

- 2x 8Bitdo adapter kopen en in de voorkant pluggen. Niet zo heel erg mooi.
- 2x Nincade PCB kopen en deze in de SNES bouwen.

De Nincade oplossing is echter best prijzig (30 dollar per PCB), maar biedt wel de mogelijkheid om de poort nog steeds te gebruiken voor een wired controller, als er geen Bluetooth connectie is.

Op Facebook ben ik ook al een DIY mod tegengekomen van iemand die 2x 8Bitdo adapters opengemaakt heeft, de poorten aan de voorkant van de SNES Mini naar binnen gehaald heeft en daar de adapters in gestoken heeft.

Opzich mooie oplossing, want je hebt niet 2 lelijke dongles aan de voorzijde van de SNES Mini, maar verliest de mogelijkheid om alsnog een wired controller aan te sluiten als je dat wilt.

Nu dacht ik: dat moet toch te realiseren zijn, zonder de dure PCB's van Nincade? Op basis van detectie van een ingeplugde controller ofzo? Iemand hier een idee over?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Twee reacties over prijzen verplaatst naar SNES Mini - Levertijden en prijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 19-10-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 05-06 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DaLass schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:42:
Ik overweeg om mijn SNES Mini te voorzien van Bluetooth voor de 8Bitdo controllers. Nu kan dit op 2 manieren:

- 2x 8Bitdo adapter kopen en in de voorkant pluggen. Niet zo heel erg mooi.
- 2x Nincade PCB kopen en deze in de SNES bouwen.

De Nincade oplossing is echter best prijzig (30 dollar per PCB), maar biedt wel de mogelijkheid om de poort nog steeds te gebruiken voor een wired controller, als er geen Bluetooth connectie is.

Op Facebook ben ik ook al een DIY mod tegengekomen van iemand die 2x 8Bitdo adapters opengemaakt heeft, de poorten aan de voorkant van de SNES Mini naar binnen gehaald heeft en daar de adapters in gestoken heeft.

Opzich mooie oplossing, want je hebt niet 2 lelijke dongles aan de voorzijde van de SNES Mini, maar verliest de mogelijkheid om alsnog een wired controller aan te sluiten als je dat wilt.

Nu dacht ik: dat moet toch te realiseren zijn, zonder de dure PCB's van Nincade? Op basis van detectie van een ingeplugde controller ofzo? Iemand hier een idee over?
Ik zie die PCB alleen nog voor de NES mini, en niet de SNES mini...

En 30 dollar is toch niet duur? Het is wel de makkelijkste en elegantste oplossing.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Nyarlathotep schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Ik zie die PCB alleen nog voor de NES mini, en niet de SNES mini...

En 30 dollar is toch niet duur? Het is wel de makkelijkste en elegantste oplossing.
Er zijn al berichten dat de PCB ook werkt in de SNES mini.

Het is wel 2x 30 dollar, want voor elke controller poort is 1 PCB nodig. Daarnaast heb ik ook een NES Mini staan waarmee ik hetzelfde wil doen, dan praten we over 4x 30 dollar. Voor minder heb ik hetzelfde aantal 8Bitdo adapters, alleen ontbreekt de optie om de wired controllers nog te kunnen gebruiken.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:55

Tarin

Just plain weird.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HJvW503HgdnJitXfzk6fr4R2/full.jpg

Whieie \o/. Dit weekeinde maar eens uitproberen :). Ik ben benieuwd wat m'n vrouw van de RPGs en Zelda vindt, maar aan Mario World gaan we in ieder geval een hoop lol beleven.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 20-10-2017 11:05 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 05-06 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DaLass schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Er zijn al berichten dat de PCB ook werkt in de SNES mini.

Het is wel 2x 30 dollar, want voor elke controller poort is 1 PCB nodig. Daarnaast heb ik ook een NES Mini staan waarmee ik hetzelfde wil doen, dan praten we over 4x 30 dollar. Voor minder heb ik hetzelfde aantal 8Bitdo adapters, alleen ontbreekt de optie om de wired controllers nog te kunnen gebruiken.
Dan is het wel een ander verhaal inderdaad.
Ik wil zéker een wireless oplossing, want op een stoel voor de tv zitten is 'm echt niet...
Begin december na mijn vakante maar eens kijken wat er voor mooie oplossingen zijn.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Eindelijk tijd gehad,om de retro receiver in te bouwen in de mini snes. Dat flapje is nu mooi dicht,en geen lelijk zwart stuk plastic met een rood knopje dat uitsteekt. Gewoon de RR uit zijn behuizing getrokken, en de connector van de mini snes los gemaakt,en kon zo in een de lege ruimte leggen,met war kabels verleggen. Het is wat krap, maar het past,zonder problemen. Niets solderen, of andere modificaties nodig aan de behuizing van de mini nes,of de RR . En het is in een oogwenk ongedaan te maken,zonder sporen achter te laten. Controllerpoort 2 is ook gewoon aanwezig en functioneert, en is op de normale manier toegankelijk. Zorg wel even dat je de antenne van de RR naar je toe hebt gericht,als je het printje zijn uiteindelijke plaats geeft. Dit maakt nogal uit!

Voor nu weer blij.

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
PsYgHo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:03:
Eindelijk tijd gehad,om de retro receiver in te bouwen in de mini snes.
...
Controllerpoort 2 is ook gewoon aanwezig en functioneert, en is op de normale manier toegankelijk. Zorg wel even dat je de antenne van de RR naar je toe hebt gericht,als je het printje zijn uiteindelijke plaats geeft. Dit maakt nogal uit!

Voor nu weer blij.
Je hebt dan dus 1 controller wireless en 1 wired begrijp ik hier uit?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Klopt. Ik weet dat de 8bitdo geen merkbare lag heeft. Helaas ben ik een super gevoelig perdoon,die het verschil merkt tussen 19ms en 35ms lag op een tv. Vroeger ook bij crt monitoren kon ik de zien of ze op 60,85,100,of 120hz stonden.

De nincade is leuk, maar weet de eventuele lag niet, daarbij is hij duurder. Ik heb toch niet beide opties nodig.
Een2e 8bit do zal passen,maar dan moet je de draden wat verlengen,of de case wat aanpassen...

Of idd solderen,aan je board, iets wat ik niet bij deze doe. Mocht er ooit een 2e komen, dan heb ik geen moeite met een soldeerbout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:58
PsYgHo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:16:
Klopt. Ik weet dat de 8bitdo geen merkbare lag heeft. Helaas ben ik een super gevoelig perdoon,die het verschil merkt tussen 19ms en 35ms lag op een tv. Vroeger ook bij crt monitoren kon ik de zien of ze op 60,85,100,of 120hz stonden.

De nincade is leuk, maar weet de eventuele lag niet, daarbij is hij duurder. Ik heb toch niet beide opties nodig.
Een2e 8bit do zal passen,maar dan moet je de draden wat verlengen,of de case wat aanpassen...

Of idd solderen,aan je board, iets wat ik niet bij deze doe. Mocht er ooit een 2e komen, dan heb ik geen moeite met een soldeerbout!
Ik vind het best knap dat je 16 ms verschil kan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Mijn 8bitdo receiver reageert niet op de pairing knop als hij in mijn SNES Mini zit (geen LED, niets). Heb hem ervoor kunnen updaten met nieuwste firmware en zodra ik hem weer connect op de pc, reageert de pairing knop wel weer gewoon :/

Normale SNES controller reageert wel gewoon op dezelfde poort. Merk wel dat de 8bitdo receivers er niet echt inklikken, maar er losjes inschuiven. Misschien iets met de connectie mis waarmee hij de SNES Mini ingaat? Klikt hij bij jullie er wel 'vaster' in?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Echt vast zitten ze idd niet, maar eventueel een beetje voorzichtig de contacten buigen helpt al erg veel.
Bij de nes wel gedaan, maar bij de snes niet. Werkt hier prima

Wbt het merken van 16ms,
Of het knap is weet ik niet, ik ervaar dat ik hypersesitive ben, meer als een last....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

PsYgHo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:03:
Echt vast zitten ze idd niet, maar eventueel een beetje voorzichtig de contacten buigen helpt al erg veel.
Bij de nes wel gedaan, maar bij de snes niet. Werkt hier prima
Hoe bedoel je precies, de contacten buigen? De connector op mijn 8bitdo receiver heeft geen uitstaande metalen deeltjes of iets dergelijks, maar gewoon 1 blokje dat erin past.

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.mobiflip.de/wp-content/uploads/2017/04/8bitdo-retro-nes-classic-receiver-und-controller_dsc0010.jpg

Alle overige connectors voor de Mini's/Wii hebben inderdaad wel van die lipjes aan de zijkant.

[ Voor 11% gewijzigd door C0nscious op 20-10-2017 15:47 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
De goed kleurige aan de binnenkant... die kun je iets omhoog krijgen,buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

PsYgHo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:49:
De goed kleurige aan de binnenkant... die kun je iets omhoog krijgen,buigen.
Thanks. Ik ga even voorzichtig testen.

Edit: superslim, had de verkeerde firmware erop gezet (retro receiver snes ipv retro receiver classic), nu dus gefixed en hij werkt perfect haha.

Moet zeggen dat ik de d-pad en controllervorm van de Wii Classic controller fijner vindt tov de Wii U Pro controller. Enige nadeel is de Wiimote die er los aanbungelt. Syncen gaat supersnel, topdingetje! Let the modding begin.

[ Voor 45% gewijzigd door C0nscious op 20-10-2017 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Saget
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09-2021

Saget

Dude!

Bezig met een projectje, snes mini portable.

https://streamable.com/bhli2

8 inch hdmi monitor
powerbank 20.000 mAh
amiibo case
snes mini

Nu nog wat kabelmanagement.

[ Voor 4% gewijzigd door Saget op 02-11-2017 10:17 ]

Sweet! raaymakers-autos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Leuk, maar een New Nintendo 2/3DS (XL) is handiger :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
90710 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:34:
Leuk, maar een New Nintendo 2/3DS (XL) is handiger :+
Is toch lachen man, wie is hier nu de tweaker? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik dacht vandaag, laat ik eens gek doen en ook een snes mini halen. Ben naar de speelgoed winkel gegaan en daar stonden er nog een paar.

Ik was vergeten dat er 2 controllers bij zitten, da's wel fijn. Kastje is leuk om te zien, werkt ook snel. Controllers spelen lekker. Uiteindelijk denk ik, dat wanneer je er extra roms bij zet (DKC 2 en 3 zijn toch wel mijn favo SNES-games) dat het wel de 90 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Hier paar een paar games erbij gezet,en voor mij is het de 99 eur meeeeer dan waard!
(Mario allstars, fzero2,en pilotwings,bomberman2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 08:05
Saget schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:16:
Bezig met een projectje, snes mini portable.

https://streamable.com/bhli2

8 inch hdmi monitor
powerbank 20.000 mAh
amiibo case
snes mini

Nu nog wat kabelmanagement.
Geinig, waar heb je de monitor vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saget
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09-2021

Saget

Dude!

Thijmen schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:36:
[...]

Geinig, waar heb je de monitor vandaan? :)
Eyoyo 8 inch hdmi monitor op amazon
https://www.amazon.de/Eyo...AV-Funktion/dp/B01FJK54IS

Om het scherm werkend te krijgen op de powerbank heb ik een 5v to 12v booster kabel gebruikt.

Sweet! raaymakers-autos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Roms erbij zetten maakt het een stuk intressanter. Van weekend dk2,dk3 en nog hele andere zwik roms erop gezet waarvan ik de echte casettes heb liggen.

Vind het wel een voordeel dat het plug en play is nu is, ipv plug, blaas, plug, plug, plug, play :)

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13
flip_eg4 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:12:
Roms erbij zetten maakt het een stuk intressanter. Van weekend dk2,dk3 en nog hele andere zwik roms erop gezet waarvan ik de echte casettes heb liggen.

Vind het wel een voordeel dat het plug en play is nu is, ipv plug, blaas, plug, plug, plug, play :)
Ach dat is toch juist nostalgie! (en dat blaas-gedoe is bij de gewone Nintendo een verbogen-pinnen probleem. Ik heb dat destijds zelf opgelost en sindsdien hoef ik bij de NES nooit meer te blazen. Misschien dat het voor de SNES ook zo'n oplossing is).

Al zal mijn Snes Mini vast ook niet "vanilla" blijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hier ook inmiddels lekker bezig met de mini en aardig op weg met link to the past. Ik heb deze nog nooit gespeeld en ben met Zelda pas begonnen op de Gamecube. Maar jeetje, wat is deze Zelda pittig zeg. Überhaupt vind ik trouwens de Snes games behoorlijk lastig.

Daarom maar lekker "vals" gespeeld met de hybrid saves. Rewind gebruik ik niet maar het is wel echt prettig om voor de eindbaas te saven en niet weer de hele swamp tempel door te hoeven met 4 hartjes 😁

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Ik krijg op m'n 4:3 TV alsnog randen aan de zijkant hoe kan dat?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Omdat het voor breedbeeld gemaakt is.

Tenzij je een of andere zoom functie op je 4:3 tv hebt , zul je balken aan de zijkant houden.

Ik vind het hoe dan ook jammer dat je de balken niet kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Slogra schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:39:
Omdat het voor breedbeeld gemaakt is.

Tenzij je een of andere zoom functie op je 4:3 tv hebt , zul je balken aan de zijkant houden.

Ik vind het hoe dan ook jammer dat je de balken niet kan uitzetten.
Huh dat snap ik niet. Als ik het op m'n normale TV afspeel (16:9) dan krijg ik randen aan de zijkant...

Als ik het via HDMI > scart afspeel op m'n oude CRT (4:3) dan krijg ik ook randen aan de zijkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 05-06 20:19
Waarschijnlijk heeft de SNES mini geen ander output formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 07-11-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 21-05 08:55
PsYgHo schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:43:
Hier paar een paar games erbij gezet,en voor mij is het de 99 eur meeeeer dan waard!
(Mario allstars, fzero2,en pilotwings,bomberman2)
F zero 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tiguan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:09:
Waarschijnlijk heeft de SNES mini geen ander output formaat.
Welk output format is dat dan, als het zowel op 16:9 als 4:3 niet past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 05-06 20:19
Hij doet toch juist wel op 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tiguan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:23:
Hij doet toch juist wel op 16:9.
Nee dan heb ik zwarte randen aan de zijkant...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.gamer-network.net/2017/usgamer/SNES-Classic-Preview-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik denk dt Psygho BS F-Zero Grand Prix bedoelt. Dat is een exclusive voor de Satellaview-uitbreiding op de SFC. In de basis gewoon F-Zero, maar met een nieuw circuit (de circuits uit het origineel zitten er ook in).

Er is ook een derde F-Zero-game op de SNES (ook weer Satellaview-only), namelijk BS F-Zero Grand Prix 2. Vier nieuwe schepen, een extra league (dus extra banen) en verder hetzelfde als F-Zero zelf.

Zowel BS F-Zero als BS F-Zero 2 zijn Japan-only.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

YoshiBignose schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:26:
[...]

Nee dan heb ik zwarte randen aan de zijkant...

[afbeelding]
Volgens mij stuurt de SNES mini altijd een 16:9 signaal uit en slaat de 4:3 verhouding alleen op het speelveld en niet op fysieke output.

Ik weet wel dat er een niet nader te noemen modificatie bestaat waarmee je de output met wat handige tweakery kan aanpassen, maar dan breek je dus wel de voorwaarden en garantie van je SNES mini.

Helaas mogen wij hier dergelijke hacks niet bespreken en zul je dus even elders moeten kijken,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
juggle schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:37:
[...]

Volgens mij stuurt de SNES mini altijd een 16:9 signaal uit en slaat de 4:3 verhouding alleen op het speelveld en niet op fysieke output.

Ik weet wel dat er een niet nader te noemen modificatie bestaat waarmee je de output met wat handige tweakery kan aanpassen, maar dan breek je dus wel de voorwaarden en garantie van je SNES mini.

Helaas mogen wij hier dergelijke hacks niet bespreken en zul je dus even elders moeten kijken,.
Kun je me misschien een hint PM'en? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:24:
[...]

Ik denk dt Psygho BS F-Zero Grand Prix bedoelt. Dat is een exclusive voor de Satellaview-uitbreiding op de SFC. In de basis gewoon F-Zero, maar met een nieuw circuit (de circuits uit het origineel zitten er ook in).

Er is ook een derde F-Zero-game op de SNES (ook weer Satellaview-only), namelijk BS F-Zero Grand Prix 2. Vier nieuwe schepen, een extra league (dus extra banen) en verder hetzelfde als F-Zero zelf.

Zowel BS F-Zero als BS F-Zero 2 zijn Japan-only.
mod-edit: sorry, maar enige hulp met ROMs staan we niet toe...

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 08-11-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

YoshiBignose schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:59:
[...]

Kun je me misschien een hint PM'en? O-)
Heeft je 4:3 TV geen overscan functie zodat het beeldvullend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Volgens mij mag je niet naar ROMS linken op tweakers.net. De schermteksten zijn grotendeels in het Engels, al komt er zo nu en dan wat Japans voorbij. Maar de games zijn prima speelbaar als je geen Japans spreekt/kunt lezen (er zit weinig verhaal in :)).

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 08-11-2017 18:47 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeltedForest schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:21:
[...]

Heeft je 4:3 TV geen overscan functie zodat het beeldvullend is?
Nope ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:48:
[...]

Volgens mij mag je niet naar ROMS linken op tweakers.net. De schermteksten zijn grotendeels in het Engels, al komt er zo nu en dan wat Japans voorbij. Maar de games zijn prima speelbaar als je geen Japans spreekt/kunt lezen (er zit weinig verhaal in :)).
Je hoeft niet te linken, gewoon een vraag of ze bestaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

wimpie007 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:25:
[...]

Je hoeft niet te linken, gewoon een vraag of ze bestaan ;-)
Weet dat voor veel platformen dit soort dingen bestaan. Je moet hier alleen echt zelf naar zoeken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:26

W84

Eindelijk eentje kunnen bemachtigen via Bol. Pak ik 'm uit en ik denk... huh er klopt iets niet! Zit dat hele klepje er niet op, die voor de controller ports hoort te zitten. Gewoon compleet vergeten in de fabriek! Echt... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Daar ben je dan klaar mee! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:19
Zijn er nog meer tweakers die een bestelling hebben gedaan bij Conrad?
Ik had er één in back-order staan met de leverdatum 10-11-2017.
Nu had ik er nog geen verzendbevestiging van gekregen dus dacht zal is even kijken wat de status is.
Tot mijn grote verbazing zie ik dat de bestelling is geannuleerd :(
Hiervan helemaal geen bericht ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:17
fonias schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:24:
Nu had ik er nog geen verzendbevestiging van gekregen dus dacht zal is even kijken wat de status is.
Conrad is niet zo goed met klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ja, er wordt als het goed is een klepje opgestuurd. Dus prima service en ik moet zeggen zo met 2 controllers aangesloten mis ik dat klepje totaal niet (sterker nog, beter zo), maar het blijft wel raar. Het kan ook zijn dat het een retour is en met die gedachte wil ik liever een nieuwe console. Alleen, tja zijn die er voorlopig niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13
@fonias goed dagje het zegt.had nog 2 pre-orders staan voor vrienden. Die mag ik dus gaan teleurstellen. Wat een Ballentoko zeg. 5 maanden geleden besteld en dan zo annuleren.

Te triest voor woorden. Snap best dat er overmacht kan zijn, maar ze hebben volgens mij geen preorder uitgeleverd nog en gewoon 5 maanden rente getrokken. En geen eens een berichtje over annulering.

[ Voor 30% gewijzigd door Waah op 12-11-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 15:19
Geld is sinds deze ochtend terug gestort, dat is dan wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Toevallig zag ik gister nog een SNES mini bij de Media Markt in Groningen liggen, ik weet niet of hij er nog is, maar ik wil hem wel eventueel meenemen voor iemand...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
Zijn die SNES mini's nog steeds zo schaars? IK moet zeggen dat ik ze steeds vaker gewoon in de winkel zie liggen, dit was bij de NES mini wel anders.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Online lijkt het in ieder geval nauwlijks beschikbaar maar in de winkels idd is er best aan te komen. De voorraad meldingen bij de Mediamarkt blijven ook steeds doorkomen en schijnbaar bij GameMania ook te vinden. Had zelf drie (bijna vier) weken geleden nog gemeld dat er bij de MM hier lag en dat was vorige week nog niet op. Heb er toen toch maar eentje voor mezelf gehaald met een pricematch tegen Bol >:) (net op tijd ook want in de avond was ie bij Bol alweer uitverkocht; maar was toch iets van een etmaal te bestellen daar).
Gister voor het eerst eens aangezwengeld en ... :/ ( :D ). Misschien maar eens aan m'n CRT monitor aansluiten alleen die is nog 4:3 . Snap ook niet waarom dat hoofdmenu zo'n ontwerp heeft met opzettelijk slechte graphics, ziet er echt niet uit (om de overgang naar de games niet zo pijnlijk te maken zeker).
"Boot up the SNES Mini and you’re greeted with the same fantastic retro-styled user interface as the NES Mini."
Edit: dit is al wat beter >:) (sommige [andere] spellen moet je maar niet meer willen spelen, die hebben de tand des tijds niet doorstaan. Wat overigens ook wel eens in wat reviews/comments voorbij is gekomen dat de spellen die juist voor die tijd grafisch vooraanstaand waren nu juist het meest tegenvallen tov simpele sprites). Op CRT via VGA niet voor elkaar gekregen, tv settop box met 1920x1080i met HDMI naar VGA converter pakt ie zonder problemen ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0GDP2CnoVGTMatY1yAZ634Yn/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 19-11-2017 20:56 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:36

icecoolsniper

never run from a sniper!

Blij dat ik mijn bestelling heb geannuleerd daar. Heb er regelmatig zelf achteraan moeten zitten om statusupdates e.d. te vragen. Het geld was wel snel teruggeboekt trouwens...

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Intertoys in laren nh heeft Snes mini staan dus voor de liefhebber, bel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 997357

hoi,
Om het spel te spelen, moet je dan de niet bijgeleverde USB adapter eerst kopen???
Kun je anders nog niet beginnen met het spel?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 997357 op 19-11-2017 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:37
Anoniem: 997357 schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:22:
hoi,
Om het spel te spelen, moet je dan de niet bijgeleverde USB adapter eerst kopen???
Kun je anders nog niet beginnen met het spel?
Om je SNES Mini te gebruiken, dien je een willekeurige USB bron te gebruiken. Veel TV's en receivers hebben er één, daarnaast (verwacht ik) heb je genoeg USB laders voor je mobiele telefoons. Deze kan je ook gebruiken.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwenf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-05-2024
Voor de mensen die nog een snes mini zoeken, iBood heeft ze in de “aanbieding” vandaag. Incl verzenden 135 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
nieuwenf schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:59:
Voor de mensen die nog een snes mini zoeken, iBood heeft ze in de “aanbieding” vandaag. Incl verzenden 135 euro.
Niet nodig. Ik heb ze vandaag toevallig bij 2 intertoys zien staan. in Laren nh en Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 15:31
Dyna20 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:00:
[...]

Ja?

Staat mij bij dat je in het begin een pack had met Super Mario World voor 299 gulden, en later een pack zonder spel voor 199 gulden.

Haha best raar om het woord gulden te typen trouwens, is lang geleden.
Mij staat me ook 349 gulden bij. In ieder geval bij de lokale Bart Smit :) Met Super Mario World en 2 controllers (jaja, in een tijd dat ze nog standaard 2 controllers bij de launch pack deden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22:58

Christiano007

Ich bin der champion

Mediamarkt Deventer heeft er vandaag 15 binnen gekregen. Dus voor wie er nog 1 zoekt. Wel. €99,99

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Vorige week mezelf voor kerst dit kado gedaan en ben weer als een klein kind zo blij :D

Heb hem wel al gemod naar een dual boot systeem met nes games. Kan mijn hele Nintendo jeugd herleven nu :p

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:50
Shadow_Zero schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:55:
[...]

Mij staat me ook 349 gulden bij. In ieder geval bij de lokale Bart Smit :) Met Super Mario World en 2 controllers (jaja, in een tijd dat ze nog standaard 2 controllers bij de launch pack deden!)
Nou wat mij bij staat is dat de Launch pack van de originele SNES met Street Fighter 2 en 2 controllers gewoon 399 gulden was er was ook een pack later met de nintendo scope die voor 499 over de toonbank ging.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Laatst online: 07:59
SpoekGTi schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:11:
[...]

Nou wat mij bij staat is dat de Launch pack van de originele SNES met Street Fighter 2 en 2 controllers gewoon 399 gulden was er was ook een pack later met de nintendo scope die voor 499 over de toonbank ging.
Ja dat was waarschijnlijk een SF2 pack, die later is uitgekomen. Bij de launch was SF2 nog niet uit op de SNES. Kan me herinneren dat SF2 los best prijzig was tegen de 199 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Ja hoor. Had het kunnen weten.
Had hem binnen via pre order en nog geen 1x op gespeeld.

Moet me nu gaan afvragen of ik hem ga houden en dat ie waarschijnlijk in een kast terecht komt, of anders te koop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Haha, ach ja... hier twee keer gespeeld en nog van die verlengkabels gekocht. Ding staat op het TV-kastje en het heeft wel wat. Toch wel een grappige eyecatcher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 05-06 09:22

Kraz

Saving the world

Haha.... ik heb wel een beetje hetzelfde :+

Gekocht omdat ik Zelda eindelijk eens uit MOEST gaan spelen. Inmiddels ben ik wel op de helft (toevallig afgelopen weekend nog gespeeld), maar hij staat voornamelijk stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
Kraz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:40:
Haha.... ik heb wel een beetje hetzelfde :+

Gekocht omdat ik Zelda eindelijk eens uit MOEST gaan spelen. Inmiddels ben ik wel op de helft (toevallig afgelopen weekend nog gespeeld), maar hij staat voornamelijk stof te happen.
Het is en blijft ook een hebbe dingetje. Speelt Nintendo slim op in.Denk dat meer dan de helft hem niet meer aanraakt na 3 weken, of zeer sporadisch.

Hoop wel dat ze een N64 mini uitbrengen dit jaar, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:35
Dyna20 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Het is en blijft ook een hebbe dingetje. Speelt Nintendo slim op in.Denk dat meer dan de helft hem niet meer aanraakt na 3 weken, of zeer sporadisch.
Wat mij een beetje tegen zit bij de SNES mini was dat er standaard geen tussen door spelletjes op zitten. Gewoon een leuk casual spelletje voor tussendoor. Echter heb ik dat opgelost door hem te 'jeweetwelwat'.

Pilotwings is onwijs leuk of af en toe een potje Ultimate MK3.

Laat de NES 2018 restock en de Classic N64 maar komen :Y)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:06
Idem voor mij. Ding staat nu op zolder naast mijn pc. Wat aanpassingen aan gedaan en 4x een verlengkabel gekocht waarvan 2 voor de NES mini.
Uiteindelijk wil ik er wel meer mee gaan doen, hetzelfde voor de originele consoles, maar dat is een meer jaren projectje.

Een eventuele Gameboy mini en N64 mini gaan er ook zeker wel komen. Zal hetzelfde mee gebeuren, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 15:31
Dyna20 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:04:
[...]

Ja dat was waarschijnlijk een SF2 pack, die later is uitgekomen. Bij de launch was SF2 nog niet uit op de SNES. Kan me herinneren dat SF2 los best prijzig was tegen de 199 gulden.
249 gulden zelfs! Daar gingen mijn spaarcentjes! Maar wat heb ik genoten van die game ;D
(en totaal afgehaakt na Super Street Fighter II Turbo, die ik op de PC met een Gravis Gamepad speelde :P )
good times... good times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds er in dit topic niet meer over firmware/roms/games gepraat mag worden is het topic wel een beetje doodgebloed :').

Datzelfde geldt overigens voor mijn speelactiviteit op de SNES (en hetzelfde gold eigenlijk destijds voor de NES classic): de eerste paar weken redelijk wat op gespeeld, daarna is de aandacht weer verschoven (in mijn geval naar de PS4 die ik niet heel lang daarna gekocht heb).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33

Onbekend

...

Ik speel het nog wel af en toe, maar helaas hebben andere zaken nu wat meer prioriteit. Vanaf eind deze maand hoop ik er toch meer tijd aan te kunnen besteden. :) Er zitten veel spellen op die ik nog niet had gespeeld, en met de auto-save-functie kan ik eindelijk Starwing (Starfox) eens proberen uit te spelen, want 20 jaar terug lukte mij dat niet. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik speel er wel op, maar niet zo vaak als ik zou willen. ik moet namelijk steeds een 230V-verlengkabel gebruiken om met de SNES te kunnen spelen en die drempel is best hoog.

Het probleem is dat de SNES erg kritisch is voor wat betreft voeding; hij slikt wel spanning direct uit mijn TV of als ik de oplader van mijn tablet (10W) gebruik in combinatie met de met de SNES meegeleverde USB-kabel, maar in die gevallen zijn de controllersnoeren echt te kort.

Met een USB-verlengkabel (meerdere merken geprobeerd) start de SNES wel op, maar valt weer zodra het menu moet worden getoond.

Ik ben daarom nu op zoek naar controllerverlengkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Laatst online: 04-06 18:13
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:09:
Ik speel er wel op, maar niet zo vaak als ik zou willen. ik moet namelijk steeds een 230V-verlengkabel gebruiken om met de SNES te kunnen spelen en die drempel is best hoog.

Het probleem is dat de SNES erg kritisch is voor wat betreft voeding; hij slikt wel spanning direct uit mijn TV of als ik de oplader van mijn tablet (10W) gebruik in combinatie met de met de SNES meegeleverde USB-kabel, maar in die gevallen zijn de controllersnoeren echt te kort.

Met een USB-verlengkabel (meerdere merken geprobeerd) start de SNES wel op, maar valt weer zodra het menu moet worden getoond.

Een goedkoop (gratis gekregen, 5600, genoeg voor 2 avondjes) powerbankje werkt bij mij anders prima, ook met zijn "eigen" usb kabeltje van een paar centimeter lengte. Hoef je alleen een wat langere hdmi kabel te nemen en dan zet je mini gewoon naast je neer. Kun je ook mooi bij de reset knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 05-06 09:22

Kraz

Saving the world

Kijk eens op de chinese websites. Voor 6 euro incl verzendkosten heb je er 2 thuis. Ik heb 2 stuks 3 meter verlengkabel en die werken meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Kraz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Kijk eens op de chinese websites. Voor 6 euro incl verzendkosten heb je er 2 thuis. Ik heb 2 stuks 3 meter verlengkabel en die werken meer dan prima.
Dankjewel voor de tip!

Net een setje van twee kabels van 3 meter ieder gekocht voor minder dan 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 07:35

Eh... bij de bouwmarkt hebben ze verlengkabels om 220V te verlengen. Waarom ga je die weg dan niet op?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

DutchKel schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Eh... bij de bouwmarkt hebben ze verlengkabels om 220V te verlengen. Waarom ga je die weg dan niet op?
Zie de tweede volzin van mijn post.... dat is nu wat ik doe. Maar zo'n stugge 230V-kabel opgerold in het TV-meubel en het steeds verplaatsen van de SNES is ook niet alles, vandaar dat ik deze oplossing zocht (en nu gevonden heb dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 07:35
Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Zie de tweede volzin van mijn post.... dat is nu wat ik doe. Maar zo'n stugge 230V-kabel opgerold in het TV-meubel en het steeds verplaatsen van de SNES is ook niet alles, vandaar dat ik deze oplossing zocht (en nu gevonden heb dus).
Ik had iets te vluchtig gelezen :o

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 05-06 11:28
spone schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:02:
Sinds er in dit topic niet meer over firmware/roms/games gepraat mag worden is het topic wel een beetje doodgebloed :').
Helemaal eens, voor mij heeft dit topic ook weinig waarde gekregen.
Het tweaken en customizen van je (s)nes mini zou juist brespreekbaar moeten zijn hier op tweakers,
maar uit angst dat dit met illegaal roms zou kunnen gebeuren mag dit niet.

Met dit argument zou je immers ook Kodi kunnen sensureren, aangezien het gros de mediaplayer gebruikt
om illegale media af te spelen.

Naja, ik heb nog veel plezier van mijn eigen snes mini, maar kijk nu al uit naar de mini n64 :)

PSN: StormFox81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyna20
Storm-Fox schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Naja, ik heb nog veel plezier van mijn eigen snes mini, maar kijk nu al uit naar de mini n64 :)
Wordt inderdaad tijd dat ze die is gaan aankondigen :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:52
Komende week komt waarschijnlijk mijn SNES Classic Mini binnen (en ook de NES Classic Mini).
Om een beetje comfortabel en op redelijk afstand van mijn tv te zitten heb ik een controller van 8bitdo op het oog. Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0
Wat is jullie ervaring met deze controllers? Moet ik nog ergens specifiek aan denken? Klopt het dat ie ook werkt op de NES Classic?
De prijs via Ali lijkt me wel scherp. Helaas wel alleen de kleuren van de US Super Nintendo en de Jap Super Famicom. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de Japanse kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb sinds het weekend ook een SNES mini in huis. Wou er eigenlijk altijd nog eentje halen, maar na de aankondiging dat ie waarschijnlijk binnenkort uit de verkoop gaat toch maar eentje besteld.

Aansluiten ging hier erg gemakkelijk. Mijn full-hd Panasonic plasma TV heeft meerdere USB aansluitingen, waaronder eentje voor een externe HDD die genoeg vermogen levert voor de SNES. De HDMI kabel zit ernaast geprikt dus verder geen kabelbende. Helaas snapt mijn Marantz AV receiver het HDMI signaal van de SNES niet, dus geluid loopt via de TV speakers maar dat hindert voor de bliepjes van deze console niet zo ;)

Wel merk ik dat ik onderaan en bovenaan het 4:3 beeld een smalle strook kwijt ben, na het inschakelen laat de TV die heel even zien maar gaat na een paar seconden opnieuw schalen en dan zijn ze weg. Heb in het menu van de TV al gezocht naar relevante opties (16:9 overscan ed) maar het levert geen effect op als ik die verander. Er mist niet heel veel beeld, bijv het aantal coins en levens bij Super Mario en Mario Kart is maar voor de helft zichtbaar. Iemand tips?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Laatst online: 04-06 18:13
MadMarky schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:45:
Wel merk ik dat ik onderaan en bovenaan het 4:3 beeld een smalle strook kwijt ben, na het inschakelen laat de TV die heel even zien maar gaat na een paar seconden opnieuw schalen en dan zijn ze weg. Heb in het menu van de TV al gezocht naar relevante opties (16:9 overscan ed) maar het levert geen effect op als ik die verander. Er mist niet heel veel beeld, bijv het aantal coins en levens bij Super Mario en Mario Kart is maar voor de helft zichtbaar. Iemand tips?
Dit lijkt me toch echt een schermformaat instelling van je tv. Precies dit heb ik ook als ik bijvoorbeeld iets cast. Je moet in je instellingen zoeken naar iets als "screenformat" en dan iets als "no scaling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 06:01
MadMarky schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:45:
Heb sinds het weekend ook een SNES mini in huis. Wou er eigenlijk altijd nog eentje halen, maar na de aankondiging dat ie waarschijnlijk binnenkort uit de verkoop gaat toch maar eentje besteld.

Aansluiten ging hier erg gemakkelijk. Mijn full-hd Panasonic plasma TV heeft meerdere USB aansluitingen, waaronder eentje voor een externe HDD die genoeg vermogen levert voor de SNES. De HDMI kabel zit ernaast geprikt dus verder geen kabelbende. Helaas snapt mijn Marantz AV receiver het HDMI signaal van de SNES niet, dus geluid loopt via de TV speakers maar dat hindert voor de bliepjes van deze console niet zo ;)

Had ik met mijn pc van tv naar reciever ook last van Anynet aangezet in de tv en reciever en het werkt. Nadeel als ik mijn tv aanzet gaat de reciever automatisch naar tv kanaal dus moet dan handmatig naar een andere bron schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Vanmorgen lag er een Snes Mini onder de boom :)

Even beneden aangesloten op de 58 inch maar dan zit je er wel heel erg dicht op met die korte kabeltjes. Hij is naar boven verhuisd naar de computerkamer op een 32 inch tv en dat is een stuk beter te doen.

Dochter van 9 wil alleen maar Mario Kart spelen, zoontje van 4 vind het nog wat moeilijk en stom maar die draait wel bij :)

Verder ook leuk om af en toe aan te zetten naast mijn PS4. Final Fantasy III beschouw ik toch nog steeds als een van de beste games ooit dus die moet ook nog wel eens een keer worden uitgespeeld, Zelda en Secret of Mana zijn ook nog steeds klassiekers. Over een tijdje eens kijken of ik hem kan flashen met nog meer games. Het zijn echt games uit de tijd dat ik 12~13 was dus erg leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

Tipje: http://s.aliexpress.com/RzYzMVbE

Thank me later! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vind de 8bitdo retro receiver onverslaanbaar. Weg met die kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Laatst online: 23:07

BoGu5

hmmmz

Edmin schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:35:
Ik vind de 8bitdo retro receiver onverslaanbaar. Weg met die kabels :P
Ik heb er nu ook eentje besteld. Als hij goed bevalt koop ik er nog eentje bij. Voor 11,64 in de 8bitdo aliexpress shop.

Ik hoop het aan te kunnen sluiten door de snes mini-controller in een wiimote te prikken en deze vervolgens te pairen met de receiver. De combinatie snes mini controller > wiimote > mayflash magic NS werkt prima op mijn pc, dus ik vermoed dat dit geen probleem moet zijn.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Vermaak me prima met de SNES Mini, Final Fantasy III al aardig ver gevorderd. Speelde ik voor het eerst toen ik 13 was dus aardig wat nostalgie 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 16:37

JK

Ik heb exact deze besteld, bij dit bedrijf. Daarvan werkte er maar één. De ander had 9 van de 10x een slechte verbinding en deed het niet. Maar goed, contact opgenomen met de verkoper en ik heb de helft teruggekregen. Daarna weer een nieuwe kabel ergens anders besteld op Ali, die moet nog binnenkomen. Maar als het werkt, werkt het wel goed! Misschien dat ik die ander nog ga openschroeven om te zien of het wellicht te repareren is. Ik meen dat een van de twee connectors met schroefjes dicht zit, de ander zal wel gelijmd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vlassie1980 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:23:
Vermaak me prima met de SNES Mini, Final Fantasy III al aardig ver gevorderd. Speelde ik voor het eerst toen ik 13 was dus aardig wat nostalgie 😎
Ik heb FFIII ook geprobeerd maar vond hem erg tegenvallen. Heb deze vroeger nooit gespeeld dus mis het stukje nostalgie, maar toch... De graphics waren toen best goed maar komen op een LCD slecht uit de verf. Daarnaast is het ook nogal onduidelijk wat er precies van je verlangd wordt zonder papieren handleiding :P

Ben sowieso alle spellen eens langs geweest. De klassiekers zoals Mario Kart, Yoshi's Island, Donkey Kong, etc blijven leuk en zijn goed oud geworden. Met F-Zero heb ik me ook weer even vermaakt. Maar wat zijn die Kirby spelletjes een aanfluiting zeg :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MadMarky schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Ik heb FFIII ook geprobeerd maar vond hem erg tegenvallen. Heb deze vroeger nooit gespeeld dus mis het stukje nostalgie, maar toch... De graphics waren toen best goed maar komen op een LCD slecht uit de verf. Daarnaast is het ook nogal onduidelijk wat er precies van je verlangd wordt zonder papieren handleiding :P

Ben sowieso alle spellen eens langs geweest. De klassiekers zoals Mario Kart, Yoshi's Island, Donkey Kong, etc blijven leuk en zijn goed oud geworden. Met F-Zero heb ik me ook weer even vermaakt. Maar wat zijn die Kirby spelletjes een aanfluiting zeg :X
F-Zero heeft de tand des tijds inderdaad goed doorstaan; de game speelt heerlijk weg!

FFIII is behoorlijk hardcore inderdaad; ik heb het idee dat het pas bij FF VII op de PlayStation wat toegankelijker werd.

En Kirby; je moet er van houden zeg maar. Maar als je er een beetje in geoefend raakt, zijn het best leuke games.

• Wom
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Mijn verlengkabels van Wish zijn binnengekomen. Hoe ik het zo lang zonder heb kunnen doen weet ik ook niet :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:49
Die N64 versie duurt nu wel wat lang.
Heb uit armoede aan de buren gevraagd de oude beeldbuis, die zij overhielden na het oververhuizen van 1 van hun ouders naar de verzorging, over te mogen nemen.
Dat werkt in principe maar het is wel weer een oud bakbeest aangezien SCART niet zit op mijn nieuwe platte tv en de convertor naar HDMI om te janken is :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
- We delen geen informatie of links over het hacken van de firmware.
- Je hoeft niet te melden dat het besteld is, bezorgd is of dat je een Track&Trace hebt. Al deze berichten worden verwijderd.
- Gaat niet opscheppen over hoeveel orders je hebt geplaatst en zeker niet dat je van plan bent om door te verkopen voor winst. Dat wordt altijd weer een eindeloze discussie die uit de hand gaan lopen.
- Je V&A-advertentie, eigen website of links met referrals naar winkels hier vermelden is zoals altijd ook hier niet toegestaan (spam).
- De discussie over de ethiek van doorverkopen voor winst is al heel vaak gevoerd, dat gaan we niet nogmaals doen. Het is jammer dat mensen een slaatje uit de hoge vraag proberen te slaan, maar dat probleem ga je hier niet oplossen.
- Voor beschikbaarheid en prijzen is SNES Mini - Levertijden en prijzen