Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniël Verlaan, techjournalist van RTL:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wpBXy/78dbbecad4.png

Hmm. *denkt aan annuleren :P * :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 23:51

ComputerHoed

Electronica <3

Ik snap de haat echt niet in dit topic. Komt toch als een zeer goede telefoon uit de test?

Als je de beste camera wilt moet je gewoon een aparte camera kopen.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Had hem besteld maar toch weer gecanceled. Heb nu een S7 en ga er eigenlijk alleen maar op achteruit met de OP5, behalve de software. Ik ben echt wel toe aan een telefoon met betere software (altijd HTC gehad) maar de OP5 doet het hem toch niet voor mij na het lezen en zien van een aantal reviews. Toch maar voor de U11 gaan denk ik en wat meer eurotjes neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Danny.G schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:10:
Daniël Verlaan, techjournalist van RTL:

[afbeelding]

Hmm. *denkt aan annuleren :P * :(
Pff, NPO geloven is ook niet het beste wat je kan doen :p

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:14
ComputerHoed schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:10:
Ik snap de haat echt niet in dit topic. Komt toch als een zeer goede telefoon uit de test?

precies dit. Ik zoek juist een screaming fast phone met cutting edge specs. Als de camera gebruikt kan worden om de omgeving vast te leggen, mooi meegenomen. voor de rest alleen maar tof.

Ik zou zeggen, als je zograag een telefoon met goede camera wil ga dan lekker naar samsung met z'n shit bloatware waar je 90% van je ruimte kwijt bent aan apps die je niet nodig hebt. En waardoor je vrij weinig foto's uberhaupt kan maken omdat er geen opslag voor is.. >:)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd met iets anders geadverteerd dan nu schijnt te zijn. Dual camera schijnt enorm te floppen en de camera, wat de beste op de markt scheen te zijn, is dus niet spannend.
ComputerHoed schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Pff, NPO geloven is ook niet het beste wat je kan doen :p
Gelukkig is RTL dan ook niet NPO. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:32:
[...]
Levering staat bij mij op 28 juni waar anderen hier aankomende vrijdag in hun ticket hebben staan :/
Chat gaat hem niet worden om iets te wijzigen, 784 wachtenden voor me _O-

Maar een support ticket ingeschoten. Niet geschoten is immers altijd mis. Ik bedenk me net dat ik ook nog een nano sim moet regelen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Nu ik dit weet ben ik toch blij dat ik een paar maanden geleden een 3T heb gekocht :) Heb niet echt het idee dat ik meer functionaliteit uit de 5 zou kunnen halen voor de extra prijs die hij kost.

Huawei P30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
melantrix schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:12:
[...]

precies dit. Ik zoek juist een screaming fast phone met cutting edge specs. Als de camera gebruikt kan worden om de omgeving vast te leggen, mooi meegenomen. voor de rest alleen maar tof.

Ik zou zeggen, als je zograag een telefoon met goede camera wil ga dan lekker naar samsung met z'n shit bloatware waar je 90% van je ruimte kwijt bent aan apps die je niet nodig hebt. En waardoor je vrij weinig foto's uberhaupt kan maken omdat er geen opslag voor is.. >:)
Waarom hoor ik iedereen alleen maar over de S8? Een telefoon met goede camera? U11 misschien? Software van de U11 is namelijk on par met Oxygen en wellicht op sommige vlakken zelfs beter. U11 heeft zelfs een betere camera dan de S8, op stabilisatie met video na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
FeaR schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:13:
[...]

Chat gaat hem niet worden om iets te wijzigen, 784 ochtenden voor me _O-
Dan is de Op7 al uit :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Danny.G schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Er werd met iets anders geadverteerd dan nu schijnt te zijn. Dual camera schijnt enorm te floppen en de camera, wat de beste op de markt scheen te zijn, is dus niet spannend.

[...]

Gelukkig is RTL dan ook niet NPO. :)

Hoezo enorme flop? Kijk naar de review van bijv Android Authority. Daar zijn ze helemala neit zo negatief over de camera. ZE zeggen dat het beter had kunnen werken en dat het z'n flaws heeft ja, maar de main camera werkt gewoon hardstikke goed.

Kijk naar z'n conclusie. bij redenen om hem --->niet<--- te kopen wordt de camera helemaal niet genoemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
japjaan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:13:
[...]

Waarom hoor ik iedereen alleen maar over de S8? Een telefoon met goede camera? U11 misschien? Software van de U11 is namelijk on par met Oxygen en wellicht op sommige vlakken zelfs beter. U11 heeft zelfs een betere camera dan de S8, op stabilisatie met video na.
Ik betwijfel dat ten zeerste. Je zit het dichtste bij aosp met oneplus. Als je roms kan flashen is qua software vrijwel niks buiten bereik.
Je gaat smoother en minder bloatware niet krijgen met HTC software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
melantrix schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:14:
[...]

[video]
Hoezo enorme flop? Kijk naar de review van bijv Android Authority. Daar zijn ze helemala neit zo negatief over de camera. ZE zeggen dat het beter had kunnen werken en dat het z'n flaws heeft ja, maar de main camera werkt gewoon hardstikke goed.

Kijk naar z'n conclusie. bij redenen om hem --->niet<--- te kopen wordt de camera helemaal niet genoemd!
Ik heb dan ook niet slechts 1 video/review bekeken/gelezen en heb al verscheidene reviews die niet blown away zeg maar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IAmNice schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:14:
Je gaat smoother en minder bloatware niet krijgen met HTC software.
HTC is al tijden bezig met een zeer cleane software-variant, dat is echt niet meer Sense van vroeger :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
japjaan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:13:
[...]

de meeste zeggen hier: ik ga niet voor de op5 maar toch maar voor de s8 omdat die een betere camera heeft. Als je voor de U11 gaat, vul overal waar ik samsung s8 noem htc u11 in ;)

Danny.G schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Ik heb dan ook niet slechts 1 video/review bekeken/gelezen en heb al verscheidene reviews die niet blown away zeg maar waren.
als je denkt dat ik er alleen 1 heb gekeken dan wens ik veel succes. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Melantrix op 20-06-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:16:
[...]

HTC is al tijden bezig met een zeer cleane software-variant, dat is echt niet meer Sense van vroeger :)
Is idd niet meer te vergelijken met hoe het was. Is vrijwel stock Android nu! Moet wel zeggen day Oxygen een aantal erg handige functies heeft die in Sense ontbreken, maar niks groundbreaking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Danny.G schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Idem. Zie geen 1 review die de camera gewoon top notch vindt. Allemaal maar middelmatig of matig of redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Selling point is toch voor mij dagelijkse gebruik naast camera. Je gaat op dat gebied niks beter vinden dan top Notch hardware en software die je vindt in de OP5.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
20-06 20:20
Werkgerelateerd kan ik nagenoeg elke dag nieuwe smartphones bekijken, testen, bevoelen en filmen, heerlijk dus. Met OnePlus gaat dat natuurlijk iets anders, ook al is dat in vergelijking met 2014 ook al heel anders. Waar ik toen echt hyped was evenals bij zijn opvolgers, is dat de laatste jaren echt steeds minder geworden. Wat was het toch bizar dat je diep in de nacht de wekker moest zetten, Cardboard op je kop moest zetten om zo een virtuele presentatie bij te wonen van een redelijk onbekend merk. Door het internet is tegenwoordig nagenoeg alles al bekend en dat is gewoon minder charmant. De grote verassing van 2017 op dit gebied was voor mij de Essential Phone, die vrijwel uit het niets kwam en waarvan nagenoeg niks bekend was. Ook van dit toestel was alles al bekend, zelfs een OnePlus die verschillende afbeeldingen online zetten, uhm what?

Uiteraard de presentatie bekeken, maar er is gewoon duidelijk dat OnePlus is gegroeid, fijn natuurlijk, want dat gun ik ze zeker. Maar waar ze in hun beginjaren altijd riepen dat #guerillamarketing alles was, zijn ze die fase helaas allang voorbij. Stores in Azie waar je OnePlus-apparatuur kunt kopen, reclame inkopen bij één van de grootste sportevenementen in India en een steeds hoger wordende prijs laat maar weer zien dat de insteek altijd al commercieel is geweest. Ik geef ze daarin zeker geen ongelijk, maar dat komt er nu echt uit.

Dan het toestel zelf, persoonlijk vind ik het een erg mooie feature-set en de prijzen daarvoor zijn an sich wel prima in vergelijking met de concurrentie. Ik vind het net als bij verschillende OnePlus-devices gewoonweg weer zonde dat er beknibbeld is op verschillende dingen. Zo is OIS verdwenen, zien we een USB 2.0-poort en een enkele speaker. Persoonlijk vind ik het daarbij jammer dat er geen mogelijkheid meer is om een geheugenkaart bij te plaatsen, want 64GB en 128GB vind ik redelijk ouderwets voor zo'n innoverend bedrijf. Helaas is er ook verschil qua kleuren van de toestellen, had persoonlijk graag een grijze 128GB'er gezien, dan zou ik misschien nog twijfelen. Ook zit ik niet te wachten op een dubbele camera, alhoewel niet per se in deze setting. De dubbele camera van bijvoorbeeld de LG G6 vind ik persoonlijk een stuk leuker en ook zie ik een meerwaarde in die van Honor/Huawei en hoe zij dat gebruiken. Daarbij komt ook in alle eerste reviews al naar voren dat de resultaten van de camera's helemaal niet zo top-of-the-line zijn, wat nou hype? Ik geloof zeker dat ik prima plaatjes kan schieten met de OnePlus 5, natuurlijk kan dat, maar als je inzet op een dubbele camera, inmiddels alle rescources die je kunt bedenken tot je beschikking hebt, samenwerkt met DxOMark, dan verwacht ik gewoon redelijk weggeblazen te worden. Weet niet of we straks weer gaan horen dat alles met 'de aankomende software-update' wordt gefixed, maar ik ben daar wel klaar mee, jammer.

Met een 1080p-schermpje kan ik prima leven, AMOLED is ook een fijn gegeven, maar als dat weer een pentile lay-out blijkt te zijn (kon het zo snel niet vinden) word ik wel wat verdrietig. Ook weer iets waar OnePlus gewoon op lijkt te besparen en dat verwacht ik tegenwoordig niet meer. Voor de accuduur hoeft het echt niet meer, want er zijn genoeg QHD-devices met veel dezelfde specificaties die het ook prima doen qua energie. Ook voor VR-mogelijkheden is het wat ouderwets, maar persoonlijk geef ik daar niet veel om. Als ik echter het Quad HD AMOLED-scherm van m'n BlackBerry Priv zie word ik daar gewoon gelijk weer blij van. Pixels die niet te onderscheiden zijn, prachtige kleuren, diep zwart en prima contrast. Ook de schermen van de S8 en S8+ (afgezien van de afgeronde zijkanten) zijn next level op dat gebied, daar blijft OnePlus achter.

Gelukkig kan ik het toestel deze week nog zien en vasthouden, want de buildquality zal wel weer goed zijn, de software is altijd fijn (updates niet altijd, daar kan OnePlus ook nog grote stappen in nemen) en natuurlijk ben ik echt wel benieuwd naar de OnePlus 5! Zelf kopen ga ik niet zo snel doen, ook omdat er nog veel meer interessants komt dit jaar en mijn huidige telefoon nog prima volstaat. Valt mij trouwens nog mee dat ze dan wel een 'ouderwetse' 3,5mm-poort in het toestel hebben gefrot, toch niet zo fancy als ik dacht dat ze zijn.

Mensen die 'm besteld hebben, have fun with it! Mooi toestel en ben benieuwd naar jullie ervaringen! d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
melantrix schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Het SD-slot groet u. :P

Het is meer de teleurstelling. Ik had net zo goed de 3T in zwart kunnen bestellen. Scheelde 80 euro en had ook de latest SnapDragon. Het 1080p scherm is exact hetzelfde gebleven, accu kleiner, iPhone7 kloon, etc. Het hele nut van de OP5 ontgaat me. T.o.v. de OP3 is de prijs wel even met 100 euro in een jaar gestegen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Rekening gehouden met taxes?
Nee expres niet, anders is het appels met peren vergelijk natuurlijk.
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Software van HTC is tegenwoordig wel prima ja (behalve de reclame in het OS dan) de toestellen zijn alleen zo gigantisch voor wat je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
janvanduschoten schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:58:
Gewoon geduld en wat reviews afwachten voor een goed beeld van de camera en batterij duur. Om nu overhaast te roepen dat de camera tegenvalt lijkt me wat voorbarig.
Vooralsnog voor mij onvoldoende meerwaarde voor een upgrade van mijn Op3.
Volgens mij is dit nu net het grootste pijnpunt kan dus wel even duren :+

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor je uitgebreide reactie. Dat wordt hem helaas niet meer voor mij. De OnePlus 3 vond ik een geweldig ding maar ik ben vooralsnog gewoon nog niet onder de indruk vergeleken met de 3T, al ben ik zo'n grote fan van het bedrijf zelf.

Ik houd hoe dan ook alles gewoon in de gaten en aanschaffen kan altijd. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een schaamteloze copy pasta van de FP:

In vergelijking met de OP3 eigenlijk een beetje matig, of zelfs erg matig.

Zelfde specificaties qua: RAM, scherm en opslag en afmetingen*.
Net zoals de OP3 heeft die de nieuwste 8xx soc(maar dus een 835 i.p.v. 820), een 10% grotere batterij, 1,5mm dunner, 5gr lichter en een (beduidend*) betere camera.
Destijds was de OP3 400€, nu is de OP5 500€ je krijgt hier eigenlijk alleen een betere soc en betere camera, hoewel de camera zich nog moet bewijzen.

Ik zie eigenlijk niet in waarom deze 100€ meer waard zou zijn, ja tuurlijk is die 'beter', maar we zijn ook een jaar verder. De OP3 was een echte echte super flagship, de OP5 is dat ook alleen is de prijs 25% gestegen terwijl we niet 25% meer krijgen.

--
Nu lees ik dus dat de camera eigenlijk ook niet zo bizar goed is als ze hem voorstellen. :s

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Hmm, balen dit. Ik heb een tijdje geleden op het punt gestaan de 3T te kopen, en toen toch maar besloten te wachten op de 5. Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen, want hoewel het een nog steeds een telefoon is met prima specs voor dit geld kan ik niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de verbeteringen t.o.v. de 3T. Zeker niet voor deze meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Weet niet of het al gepost is, maar hier een cameratest vs iPhone 7+:

YouTube: OnePlus 5 vs iPhone 7 Plus Camera Test Comparison

Toch niet zo slecht als mensen beweren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
Hm deze site de site die imho echt verstand van foto's heeft toont wat samples en zijn niet zo slecht. review wordt nog aan gewerkt helaas nog even wachten.
Misschien zijn er verschillende testtoestellen en of software updates niet uitgevoerd.

https://www.dpreview.com/.../oneplus-5-camera-samples

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Modbreak:In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Berichten over de prijs en bestellen hoort hier niet thuis, maar in: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen.

Verder is toestellen vergelijken en alternatieven opnoemen hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top aspect voor mij: vrijwel alle 4G-banden ter wereld zijn beschikbaar, dat is volgens mij behoorlijk uniek.

Alle 4G-banden van T-Mobile USA en AT&T zitten erop, ik ga daar van de zomer in de US echt van genieten, en hopelijk óók van de camera :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie overal dezelfde hoeveelheid flak als bij de launch van de Galaxy S5. Zelfs op de OP fora weinig blije mensen en de chat was ook niet veel soeps. Ze hadden maar beter niet versie 4 over moeten slaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ObiTewodros schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:32:
Weet niet of het al gepost is, maar hier een cameratest vs iPhone 7+:

YouTube: OnePlus 5 vs iPhone 7 Plus Camera Test Comparison

Toch niet zo slecht als mensen beweren.
Afgezien de image stabilisatie bij 4K filmen (wat mij niet uit maakt want ik film nooit) is het echt een prima camera!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:43
Ik vind iedereen nogal negatief hier..

Ik heb de 128gb besteld als vervanger voor mijn op2. Alleen al de dash charge ga ik erg waarderen!

Misschien heb ik wat minder eisen voor een telefoon, maar voor deze prijs ben ik meer dan tevreden over de op5!

Nu uiteraard nog afwachten hoe hij in real life is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08 21:16
Nadat ik al een paar keer heb gezeikt over o.a. de camera begin ik langzaam weer een beetje enthousiast te worden. Vind de camera toch niet zo slecht in de (naar mijn mening) beste camera review op youtube.

YouTube: OnePlus 5 Real Camera Review: More Zoom, Less Cash

Dit is een zeer uitgebreide review die toch een hoop duidelijk geeft. Leuk is dat ze bij alle smartphones die ze testen dezelfde plekken fotograferen. Op deze manier kun je hem zelf vergelijken met bijvoorbeeld de OP3:

YouTube: OnePlus 3 Real Camera Review: Never Settle (for a lame camera)

Mij valt op dat ondanks het gebrek aan OIS, de OP5 toch aanzienlijk betere foto's maakt bij weinig licht. Veel scherper, helderder en minder ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Ben wel benieuwd of ze de gevoeligheid van de microfoon in luide omgevingen hebben aangepakt.

Edit
Ja dus:

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 20-06-2017 21:34 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
Goede first impression(review komt later deze week) van xda https://www.xda-developer...irst-impressions-upgrade/.

Wat quotes uit het artikel dat me wel blij maakten:

The result is a very fast and smooth device that keeps some of the better strategies previous devices employed. For example, despite not using a Qualcomm-provided implementation for boosting frequencies while launching apps, the phone keeps maxing out clockspeeds in such occasions to ensure there are no bottlenecks (I was led to believe we wouldn’t see this on the 8-core 835). The filesystem is still F2FS, which we showed to result in improved app opening speeds last year, especially benefiting heavier apps and 3D games where the improvements were shown to be up to twice as fast. Finally, the device is still designed with speed at the level of the user interface, with the same transitions making use of transparencies, and some other additions throughout the OS such as homescreen scrolling lowering the alpha of the app icons near the end of the page sidescroll. All of this come together to create a phone that not only feel fast, but that’s also objectively smooth in day-to-day operation.

But if you are new to OnePlus, and if you are looking for an excellent flagship at a decent price, this phone is definitely worth considering. It might not have water-proofing or a 1440p display, but it does satisfy the needs of most users, and the core needs of every user. There’s nothing that this device does wrong, though it’s not particularly good at every little thing. It’s one of the best at some of the things that matter to enthusiasts the most, though, such as performance, and I believe that with a healthy developer community, this can become one of the most flexible and exciting devices of 2017. I certainly have enjoyed my time with the OnePlus 5 and there’s more to discover in preparation for our full XDA review. It’s a phone everyone can enjoy, that OnePlus 3 or OnePlus 3T users should cautiously consider, and that all Android lovers should closely evaluate. I do think that its relative value proposition is lower today than the OnePlus 3’s was at its time, but it doesn’t stop it from being a solid purchase. But as always, we advise you to read multiple reviews and opinions before pulling the trigger.

Wat minder blije dingen: fake benchmarks. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ach, laat ze maar zeiken. Dit is voor mij een topper:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/06/Phone-benchmark-2017.013-1.jpeg

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalCoding
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:54:
[...]

[afbeelding]
Ik vind de OP5 goed genoeg, ook voor de prijs van 559. Deze benchmark is echter wel wat minder positief dan die van jou:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7F4zpl8jaCUxEH5aUMcPPIYC/full.jpg

Ben alsnog tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:54:
[...]

[afbeelding]
Daar sta ik inderdaad van te kijken. Zit een groot verschil tussen de 3T en 5! Net geen 4 uur extra op een kleinere (!) accu. Doet de Snapdragon 835 dan toch zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

BrutalCoding schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:58:
[...]

Ik vind de OP5 goed genoeg, ook voor de prijs van 559. Deze benchmark is echter wel wat minder positief dan die van jou:
[afbeelding]

Ben alsnog tevreden :*)
Zeer apart.
Het laat wel zien dat de OP5 ook onder zware belasting een zeer hoge accuduur haalt. De andere phones verliezen bij echte belasting veel meer accuduur.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Do NOT Trust OnePlus 5 Benchmarks in Reviews – How our Review Unit is Grossly Cheating at Benchmarks

Okeee dan...

OnePlus:
People use benchmark apps in order to ascertain the performance of their device, and we want users to see the true performance of the OnePlus 5. Therefore, we have allowed benchmark apps to run in a state similar to daily usage, including the running of resource intensive apps and games. Additionally, when launching apps the OnePlus 5 runs at a similar state in order to increase the speed in which apps open. We are not overclocking the device, rather we are displaying the performance potential of the OnePlus 5.

[ Voor 57% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-06-2017 21:06 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

De review en korte vergelijking met de S8 van Android Authority hebben me definitief overtuigd, ziet er super snappy uit. Moet het 4 jaar uithouden voor zijn opvolger. M'n Note 2 is na ruim 5 jaar echt aan vervanging toe. Alternatieve roms hebben 'm zo lang in leven gehouden. Zal na 2 of 3 jaar ook met de OnePlus 5 gebeuren.
Zojuist de 64GB versie besteld. *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Boeiuh :X
Batterijduur gaat bij mij voor benchmark-scores anyway. Zolang hij net zo snel of sneller is als andere flagships maar evengoede of betere batterijduur behoudt dan maken mij die scores niks uit. Ik zal vast niet de enige zijn toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Batterijduur komt ook van een benchmark. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

De 5 is (zoals de vorige) flink gehypt. OP heeft ook veel beloftes gedaan omtrent de betere kwaliteit van de camera, maar nu blijkt het allemaal toch niet zo spannend te zijn, terwijl de prijs toch aardig is gestegen. De 3 voldeed veel meer aan de hoge verwachtingen van toen.

Ik ga de reviews wel even lezen, maar zo te zien is er 0 reden voor mij om over te stappen van de 3.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 20-06-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19

Ze kwamen zelf met "de beste telefoon sinds tijden".

Ik wil een telefoon minstens 2-3 jaar gebruiken. Als je nu al achterloopt m.b.t camera heb je daar de komende jaren zeker last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idem hier hoor, blijf lekker bij de 3. Kan prima nog een jaar mee. Hoop dat ik nog verrast word met Android O.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:10:
Batterijduur komt ook van een benchmark. :P
nee van stroom die je in je accu stopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
Hoop de 5 morgen te bestellen en dan de OP2 op marktplaats. Moet wachten tot morgen, moet vanaf een zakelijke creditcard en die ligt op kantoor :(
Zodra binnen, zal ik m'n ervaringen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:20
Gondrez schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:55:
ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van audio recording
Die is enorm verbeterd: https://forums.oneplus.ne...-5-details-matter.547340/

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:05
Zolang de batterij het vol houdt zie ik geen enkele reden om te gaan upgraden het komende jaar/jaren en zelfs dan vervang ik de batterij liever een keer tussendoor voor ik upgrade.

Telefoon is nog steeds zo snel als wat en daar gaat een upgrade weinig voor me aan toevoegen, de camera bevalt prima, Android O zou moeten komen van OnePlus en anders hebben we de komende jaren nog wel zeer goede custom rom support.

Ik doe graag lang met m'n mobieltjes en ik heb de OP3 er ook op uitgezocht dat ik dat hopelijk hier ook weer mee zou kunnen. OP3 is here to stay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Austin Evans reviews ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Toch leuk om al die reviews te lezen.

Zoveel tegenstrijdigheden.

Design is:
- eindelijk volwassen
- gejat

Camera is:
- middelmatig
- slechter dan de OP3
- goed, en zeker het geld waard

Software is:
- bland en mist features
- lekker close to stock, en razendsnel

Batterijduur is:
- average
- beter dan de OP3T
- slechter dan de OP3T

Écht, heeft iedere reviewer een ander toestel gekregen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:29:

Design is:
- eindelijk volwassen
- gejat

Camera is:
- middelmatig
- slechter dan de OP3

Software is:
- bland en mist features

Batterijduur is:
- average
- beter dan de OP3T
- slechter dan de OP3T

Hahaha je zou bijna denken dat ze een andere telefoon review en. Slechter batterij duur van 3T lijkt me wel sterk alhoewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:29:

Design is:
- eindelijk volwassen
- gejat

Camera is:
- middelmatig
- slechter dan de OP3

Software is:
- bland en mist features

Batterijduur is:
- average
- beter dan de OP3T
- slechter dan de OP3T

Wat ik begreep zijn er ook updates gepusht tijdens de reviews, dus wellicht is iets later verbetert (of verslechterd...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

€499 vind ik gewoon te duur voor een OnePlus telefoon, hoe mooi de specs ook mogen zijn. Er zijn nu genoeg alternatieven die min of meer hetzelfde bieden voor minder geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ObiTewodros
Denken jullie dat de optische zoom het de mogelijkheid om een handmatige sluitertijd in te stellen het mogelijk maken om met deze telefoon de ringen van Saturnus te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

MeltedForest schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:33:
[...]

€499 vind ik gewoon te duur voor een OnePlus telefoon, hoe mooi de specs ook mogen zijn. Er zijn nu genoeg alternatieven die min of meer hetzelfde bieden voor minder geld.
Ik ken geen enkele telefoon voor 499, die zo'n goede software experience heeft als een oneplus als ik eerlijk ben. Voor mij de ultieme telefoon in ieder geval. Geen last van een zware bloated skin, gewoon snel, vloeiend en doeltreffende nuttige toevoegingen bovenop stock android, in een goed gebouwde behuizing, met top of the line specs. Dat biedt de concurrentie gewoon helemaal niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Do NOT Trust OnePlus 5 Benchmarks in Reviews – How our Review Unit is Grossly Cheating at Benchmarks
https://www.xda-developer...nchmark-cheating-reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Zijn er al ergens bewegende beelden van de 6GB versie? Ik ben benieuwd hoe de kleur uitvalt, maar alle reviews hebben natuurlijk alleen de 8GB versie toegestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoogtepunten zijn altijd subjectief; de ene fanboy post de beste stukjes terwijl een azijnpisser de slechtste stukjes post.

Heb me niet in dit topic opgehouden ten tijde van de early drop; kreeg tijdig een berichtje van iemand en heb gewoon blind besteld. Achteraf lees je dan slechte en goede posts. Boeien; als íe me echt niet bevalt, gaat íe op V&A tegen kostprijs or nearest offer en dan zien we wel weer verder.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 20-06-2017 22:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
MAX3400 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:21:
[...]

Hoogtepunten zijn altijd subjectief; de ene fanboy post de beste stukjes terwijl een azijnpisser de slechtste stukjes post.

Heb me niet in dit topic opgehouden ten tijde van de early drop; kreeg tijdig een berichtje van iemand en heb gewoon blind besteld. Achteraf lees je dan slechte en goede posts. Boeien; als íe me echt niet bevalt, gaat íe op V&A tegen kostprijs or nearest offer en dan zien we wel weer verder.
Of terug naar one plus aangezien je 15 dagen bedenktijd hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IAmNice schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:22:
[...]

Of terug naar one plus aangezien je 15 dagen bedenktijd hebt. 8)7
Nope... Ik ben geen intensieve gebruiker, moet nog een 2e SIM bestellen, etc. En al jaren geen Android gewend dus ga er maar vanuit dat als de OP5 vrijdag zou worden geleverd, dat ik echt een week aan het spelen/zoeken ben naar alle dingetjes.

En (excuse me), in tegenstelling tot sommige anderen, kan ik mezelf makkelijk 2 telefoons tegelijk veroorloven of eentje met een klein verlies op V&A dumpen. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
MAX3400 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:25:
[...]

Nope... Ik ben geen intensieve gebruiker, moet nog een 2e SIM bestellen, etc. En al jaren geen Android gewend dus ga er maar vanuit dat als de OP5 vrijdag zou worden geleverd, dat ik echt een week aan het spelen/zoeken ben naar alle dingetjes.

En (excuse me), in tegenstelling tot sommige anderen, kan ik mezelf makkelijk 2 telefoons tegelijk veroorloven of eentje met een klein verlies op V&A dumpen. ;)
Ja maar dat bedoelde ik ook, je hebt 2 weken+1 dag om er mee te spelen. Als je echt een week nodig hebt,kun je hem daarna nog wel terug sturen. Je hebt dan nog ruim 1 week. Het is even makkelijk als op marktplaats gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Besteld. Upgrade van de OP3. Ben benieuwd. Word erg blij van 128gb, hoewel het dubbele pas echt fijn geweest was. Tablet kan nu thuis blijven als ik moet vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
YouTube: OnePlus 5 Durability Test! Scratch - Burn - BEND Tested

Hij is wel lekker stevig. Mocht je ooit zo gestoord zijn om hem dit te laten ondergaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei dat is toch wel pijnlijk. Zeker na de eerste keer.
Zou toch niet nodig hoeven zijn met een 835 denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe gaat het foto's maken eigenlijk in z'n werk worden er 2 foto's tegelijk gemaakt en moet je dan kiezen of zo of zeg je welke lens ik begrijp dat nog niet helemaal

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 12:18

klinkt allemaal wat lauwtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Wat is hier lauwtjes aan?

Camera, on par met Pixel.
Super smooth experience, no stutters.

Daar gaat het toch om? En ja, dan ziet het eruit als een iPhone, who cares?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03

The_Worst

Unox

Engadget Review: Making the leap from good to great

Pros
  • Excellent performance
  • Very solid battery life
  • Dual camera works very well
  • The price!
Cons
  • Design is starting to feel generic
  • Still no expandable memory
  • Dash charging is a closed standard
Eindcijfer: 9

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die expandable memory is door meerdere fabrikanten uitgelegd hoe dat zit, snap niet dat reviewers Dat nog steeds aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:34:
In het overzicht staat 64 en 128GB ROM.

Het is echter geen Read Only Memory maar flashgeheugen, dus ROM lijkt me fout.

In de Pricewatch entries staat ook ROM :?
In de topic-start? Ik zie denk ik iets over het hoofd.
Shanquish schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:27:
Die expandable memory is door meerdere fabrikanten uitgelegd hoe dat zit, snap niet dat reviewers Dat nog steeds aanhalen.
Kwestie van zin willen doordrammen :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dan komt dat standaardverhaaltje weer om de hoek zetten met apps werken dan stukken trager.
Prima natuurlijk, maar ik wil gewoon een geheugenkaartje in mn telefoon voor films, muziek en foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat ze het buiten Apple en Google allemaal weer aanbieden? Zeker nu er ook UFS kaartjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Wat voor reden geven ze precies? Heb het niet zo gevolgd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japjaan
Don't fool yourself please _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het juist erg positief. Ik vond het namelijk eerst ook allemaal best tegenvallen. En trouwens: Dash-Charge 2.0 was dus toch een niet kloppend gerucht. Helaas..
ObiTewodros schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:31:
Wat voor reden geven ze precies? Heb het niet zo gevolgd.
http://www.techradar.com/...xpandable-storage-1323391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
zou er nog een softgold versie komen? er is niets over gezegd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:30:
[...]

Dan komt dat standaardverhaaltje weer om de hoek zetten met apps werken dan stukken trager.
Prima natuurlijk, maar ik wil gewoon een geheugenkaartje in mn telefoon voor films, muziek en foto's! :)
Zo raar is dat verhaaltje echter niet. Kijk naar de snelheden van de OnePlus 5. Opslagruimte met UFS 2.1 techniek waardoor er snelheden van 700 MB/s bereikt worden. Het gemiddelde microSD kaartje bereikt de 50MB/s wellicht.. Dat ga je écht merken als je het gaat gebruiken als extra opslagruimte voor apps en eventueel geschoten video's met de camera (hangt af van de bitrate.. :P).

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 20-06-2017 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:56:
Zo raar is dat verhaaltje echter niet. Kijk naar de snelheden van de OnePlus 5. Opslagruimte met UFS 2.1 techniek waardoor er snelheden van 700 MB/s bereikt worden. Het gemiddelde microSD kaartje bereikt de 50MB/s wellicht.. Dat ga je écht merken als je het gaat gebruiken als extra geheugen voor apps.
Als je met > 64GB nog adoptable storage nodig hebt, dan doe je echt iets geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:58:
[...]

Als je met > 64GB nog adoptable storage nodig hebt, dan doe je echt iets geks.
Ze zullen er vast zijn. :D Ik denk dat het wat te maken heeft met zichzelf indekken en onnodig gezeik besparen. Ik zie geen andere reden waarom anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:08
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Wat is hier lauwtjes aan?

Camera, on par met Pixel.
Super smooth experience, no stutters.

Daar gaat het toch om? En ja, dan ziet het eruit als een iPhone, who cares?
Dat is de OP3T nu ook al in mijn optiek. De upgrade is gewoon echt te minimaal. Geen wireless Charger, waterdicht, geen QHD.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SluttyHo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 08:09
Dit zijn toch prima foto's? Wat lopen jullie eigenlijk allemaal te zeiken over de camera? |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik snap goed dat upgraden vanaf de 3T niet de moeite is. Ik had zelf nog een OPO. Ik denk dat het sterk afhangt van wat je nu hebt of de OP5 een goede koop is.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
power_user schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:04:
Ik snap goed dat upgraden vanaf de 3T niet de moeite is. Ik had zelf nog een OPO. Ik denk dat het sterk afhangt van wat je nu hebt of de OP5 een goede koop is.
Denk het ook. Als je van een oud ding komt prima, maar als je een 3 hebt. Mwoah.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
SluttyHo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:01:
[...]

Dit zijn toch prima foto's? Wat lopen jullie eigenlijk allemaal te zeiken over de camera? |:(
Snap het ook niet, als ik kijk naar:

en:

Dan doet de OP5 het echt niet slecht.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:32:
[...]
Snap het ook niet, als ik kijk naar:
Dan doet de OP5 het echt niet slecht.
Het zit hem niet in het feit of de foto's/video's goed of slecht zijn (ze zijn namelijk wel gewoon goed an sich), maar dat er geclaimd werd dat het de de smartphone was met de beste camera. En laten we wel zijn; vooralsnog lijkt dat echt verre van het geval te zijn. Redelijk wat video's tonen nu al dat de camera goed is, maar het onderspit moet delven van de concurrenten. Let wel: de prijs is wel weer omhoog gegaan met 25%, dus OnePlus speelt wel wat met het imago nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Voor mij is de camera beter (komende van een S7 edge) omdat ik regelmatig foto's maak in het donker, een ander heeft misschien weer hele andere eisen waardoor het hem/haar tegenvalt.

Persoonlijk vindt ik de bouwkwaliteit van Samsung toestellen zwaar bedroevend, de S2 was de laatste goedgebouwde.

Een camera op een telefoon is altijd een compromis, wil je echt goede foto's dan zul je toch echt een dslr moeten kopen en meenemen.

Gelukkig mag je in NL kopen wat je wil als je budget het toelaat, past iets anders beter> go for it and move on.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
fast-server schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:48:
Voor mij is de camera beter (komende van een S7 edge) omdat ik regelmatig foto's maak in het donker, een ander heeft misschien weer hele andere eisen waardoor het hem/haar tegenvalt.

Persoonlijk vindt ik de bouwkwaliteit van Samsung toestellen zwaar bedroevend, de S2 was de laatste goedgebouwde.

Een camera op een telefoon is altijd een compromis, wil je echt goede foto's dan zul je toch echt een dslr moeten kopen en meenemen.

Gelukkig mag je in NL kopen wat je wil als je budget het toelaat, past iets anders beter> go for it and move on.
Begrijp ik je nu goed dat je denkt dat de OP5 betere foto's maakt dan de S7 in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De S8 is gelijkwaardig tot beter als een S7 en als ik kijk naar:

YouTube: OnePlus 5 Vs Samsung Galaxy S8 Camera Comparison

Dan doet de OP5 het beter, de S8 heeft teveel overbelichting (vind ik)

[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 21-06-2017 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:48:

Uh, de Galaxy S8 heeft een uitmuntende bouwkwaliteit.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Hahahha _O- you made my Day! _O-
no but seriously i can't stop laughing i'm literally rolling on the ground right now! somebody please come pick me up!

Maar even serieus, je kan toch de OP5's camera toch niet met de Pixel camera gaan vergelijken.
Is een verschil van dag en duisternis man.

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 21-06-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-04 00:26
Nou, we gaan het zien jongens. Na 2,5 jaar maar es een nieuwe telefoon. De 128gb versie besteld en het is nu tijd om te gaan jagen op de accessoires. Ben benieuwd wanneer de nieuwe cases en goede tempered glass uit gaat komen.

Mocht er trouwens nog iemand de telefoon willen bestellen, dan kan je me een DM sturen voor een referral link van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Fantasio7 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 01:26:
[...]

Hahahha _O- you made my Day! _O-
no but seriously i can't stop laughing i'm literally rolling on the ground right now! somebody please come pick me up!

Maar even serieus, je kan toch de OP5's camera toch niet met de Pixel camera gaan vergelijken.
Is een verschil van dag en duisternis man.
Leg eens uit?

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 21-06-2017 09:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Deze mens verwacht tenminste normale zaken van een smartphonecamera:

[ Voor 30% gewijzigd door anessie op 21-06-2017 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Waar ik benieuwd naar ben is of de GPS ontvangst is verbeterd. Hij ondersteunt in theorie Galileo waarmee je beter kunt werken tussen hoge gebouwen, handig met stedentrips.
Beter ontvangst is altijd fijn gebeurt me nog te vaak dat het op kritieke momenten geen ontvangst heeft.
Aan andere kant de 3T had ook ondersteuning in theorie maar heeft nooit de benodigde drivers gehad van Qualcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere jongens die chinezen. Beetje volkswagen nadoen. Ze kopiëren echt alles 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik kan het zo even niet vinden op i-net maar we konden toch windows10 of windows10 apps op Android kunnen gaan draaien door de hardware emulatie 835?
Hoe zat het ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:56
Volgens AndroidWorld zou de Midnight Black toch een oleophobic coating hebben om het scherm beter te beschermen tegen vette vingerafdrukken.

Klopt deze info? Vind dit nergens terug en heb dit zelfs op dit forum niet zien passeren.

Heb de Slate Grey besteld en zal me maar troosten - als dit waar blijkt te zijn - met de gedachte dat zo'n coating slijt met de jaren :) Of zijn er glass protectors die ook uitgerust zijn met een dergelijke coating?

Andere vraag: covers & cases zijn praktisch allemaal uitverkocht via de OnePlus store, zullen deze officiële versies ook via andere winkels aangeboden worden of zijn deze exclusief via OnePlus te verkrijgen?
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten