Ik heb even moeten zoeken waarom de P1 load data from raspberry niet meer werkte. Dit heeft te maken met aangescherpte beveiliging cross origin waar al eerder over geschreven was maar met "Access-Control-Allow-Origin: *" in de header is dit opgelost.
Wel is het zo dat in de oude code de 3fase code niet is herschreven, dat heb ik nu wel gedaan.
Ook is me opgevallen dat bij het opnieuw opstarten de oude waarden niet worden weergegeven. Heb ik nu herschreven voor de raspberry moet uitgetest worden.
Als ik nu tijd heb ga ik beginnen aan het (voor mij) DSMR 5.0 mysterie. Waarom krijg ik geen data als ik geen inverter IC gebruik, dus onzichtbaar voor het serial device. Daarvoor heb ik mijn oscilloscoop afgestoft.

Hiermee kan ik het signaal vangen in het moment zeg maar.
voor mezelf ben nl altijd mijn aantekeningen aan het zoeken:
dataRequest line 500 ohm (10 mA) bij 5v (max cc) range (4~5.5v)
dataLine pullUp 1000 ohm (1k) (5 mA) bij 5v (max cf)
gemeten high 4.81 ~ 4.88 v, low 0.02 ~ 0.07 v
pin1 P1 5.01v 0.01
specs:

met deze specs in de hand zijn er weinig geheimen.
onderzoek gebaseerd op dit
netbeheernederlandPDF:
En idd :
The Metering System must send its data to the OSM device
every single second and the transmission of the entire P1 telegram must be completed within 1s.
6.3 End of transmission The data transmission is complete after the data message has been transmitted by the Metering System.
An acknowledgement signal is not provided for.
en zoek de verschillen in de
slimme meters
- power supply in 4.2 = 100 mA in 5.0 = 250 mA
- interval send data over dataLine in 4.2 = 10secs in 5.0 = 1sec
- Instantaneous voltage per phase (mooi mooi mooi) wordt in de nieuwe versie DaL toegevoegd.
een cd401 IC mag de ongebruikte ingangen niet floating (ongebruikt) zijn en moeten verbonden zijn met GND. punt 11.1 in pdf

te vinden in
DIT pdf
[
Voor 75% gewijzigd door
Willie Wortel op 25-08-2019 10:04
]