Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
@klump4u ik zal de LJ18A3-8-Z/BX NPN 3-wire Inductive Proximity Sensor Detection Switch DC10-30V inclusief tekening in de WIKI toevoegen.

ben er nog niet uit of de watermeters een aparte tab krijgen, ff kijken.

Wat wel veranderd is in DaL, .....er is geen opstart string meer aanwezig in de DaL source code.

Zonnepanelen bezitters betalen onevenredig veel Electra vastrecht, immers ze maken minder gebruik van het Electra Net .!.

Ik ben Ubidots tester geworden van de android app die DaL met Ubidots verbindt.
Later zullen we de DaL dashboards die gehatseflatst kunnen worden met de designer geschikt maken voor Androids telefoons. Dat is niet zo zeer het programmeerwerk maar ik zit even krap in de tijd.

Zonnepanelen bezitters betalen onevenredig veel Electra vastrecht, immers ze maken minder gebruik van het Electra Net .!.

Ben bij het hoofdstuk: "putting it all together".

Routine PulseMeters.
Er is me iets vreemds opgevallen bij het testen. (Kan ook door veranderingen in de nieuwe core versie van de Raspberry Win IoT zijn gekomen.)

De GPIO ValueChanged event detecteert de RisingEdge (hoog) en FallingEdge (laag) waar je alleen 1 van de 2 verwacht. (zag het aan de dubbele LED knipper met PinOnWrite) Dat mij dit niet eerder was opgevallen kan ook zijn doordat de pulse überhaupt wordt weg gefilterd door MaximumCapacity.

De onbruikbare pulse is af te vangen door de regel "If e.Edge = GpioPinEdge.FallingEdge Then Exit Sub" toe te voegen, blijft je systeem ook stabieler.

HIERZO:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub interrupt_soPulseMeter(sender As GpioPin, e As GpioPinValueChangedEventArgs)

' * To prevent stray voltage pulses                          *
        '' *******                                               ******
        '' * If your system has a higher standby power usage than 10W *
        '' * adjust the cnstMinWattageToDetect as needed              *
        Const cnstMinWattageToDetect As Integer = 10

'we only need the GpioPinEdge.RisingEdge so the rest in the bin.
        If e.Edge = GpioPinEdge.FallingEdge Then Exit Sub

Try

• jmeinders
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:48

jmeinders

www.jmeinders.nl

quote:
Willie Wortel schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:25:
Ben bij het hoofdstuk: "putting it all together".

Routine PulseMeters.
Er is me iets vreemds opgevallen bij het testen. (Kan ook door veranderingen in de nieuwe core versie van de Raspberry Win IoT zijn gekomen.)

De GPIO ValueChanged event detecteert de RisingEdge (hoog) en FallingEdge (laag) waar je alleen 1 van de 2 verwacht. (zag het aan de dubbele LED knipper met PinOnWrite) Dat mij dit niet eerder was opgevallen kan ook zijn doordat de pulse überhaupt wordt weg gefilterd door MaximumCapacity.

De onbruikbare pulse is af te vangen door de regel "If e.Edge = GpioPinEdge.FallingEdge Then Exit Sub" toe te voegen, blijft je systeem ook stabieler.

HIERZO:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub interrupt_soPulseMeter(sender As GpioPin, e As GpioPinValueChangedEventArgs)

' * To prevent stray voltage pulses                          *
        '' *******                                               ******
        '' * If your system has a higher standby power usage than 10W *
        '' * adjust the cnstMinWattageToDetect as needed              *
        Const cnstMinWattageToDetect As Integer = 10

'we only need the GpioPinEdge.RisingEdge so the rest in the bin.
        If e.Edge = GpioPinEdge.FallingEdge Then Exit Sub

Try

Dit is mij vanaf het begin ook opgevallen maar ik dacht dat het aan Win IoT lag.Het stoorde mij niet. Zijn hierdoor de eventuele spookpulsen ook verleden tijd?. Voor de so gebruik ik de pcf8574 schema, sindsdien geen enkele spookpulsen meer gehad.

Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Dit heb ik dus bij de watermeter, ijzeren driehoekje van de meter komt voor de sensor: 1 puls, driehoekje draait weg van de sensor: weer een puls.
Ik heb de S0 in de optionspagina dus maar op 2000 gezet i.p.v. 1000.
Gevolg is dat de halve liters op het einde v/d dag naar boven worden afgerond, gevolg is dat het totaal niet meer klopt met de meter zelf.
Gaan we testen binnenkort.
Die dubbele ledpuls zit er al van het begin in.

Edit, de pi is wel stabiel hoor, hij loopt al 56 dagen aan een stuk sinds ik er de laatste keer iets aan gewijzigd heb.
Zag dat Netduino is overgenomen.

klump4u wijzigde deze reactie 11-01-2018 21:23 (15%)

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

@klump4u , @jmeinders

Die dubbele led was me nooit opgevallen. Ik heb nu de werking van "ValueChanged" event nader onderzocht (debug) en in iedere situatie geeft de event de hoog en laag verandering terug. Eigenlijk is dit logisch en toch ook weer niet, logisch omdat een verandering wordt weergegeven, onlogisch omdat een debounce timeout is ingesteld in x milliseconds en deze de 2e verandering zou moeten tegenhouden.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel, nu kan je simpel buttons inbrengen zonder additionele hardware die bepaalde handelingen (of niet) onderbreken/herstellen.

spookpulsen:
Mijn meting: De GPIOpin "ValueChanged" event reageert (trigger moment) indien de spanning van 0 naar >2.2 volt wordt gebracht (InputPullDown), Of van 3.3 naar < 2.5volt (inputPullUp). De snelst gemeten aantal changed events is bij mij 177 in 1 seconde, oftewel 5ms reageertijd. De veranderingen worden in een wachtrij geplaatst.

Aansluiten pulsemeter:
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar deze is mijn inzien de beste:

Waarom?: Correct me if I am wrong.
spookpulsen worden veroorzaakt door fluctuaties in de stroomkring (ruis). In bovenstaande tekening is het zeer onwaarschijnlijk dat ruis meer dan 2 volt bedragen.

En heb je ook de regel "If e.Edge = GpioPinEdge.FallingEdge Then Exit Sub" heb je een heel stabiel systeem omdat de pulsen gefilterd worden voordat deze worden verwerkt.

---
Dit project heeft een tijdje in een laadje gelegen omdat mijn gabbertje en maatje die overal waar ik was in december is overleden, de zin om verder te gaan met dit project ontbrak me.

• klump4u
  • Niet online
Sterkte @Willie Wortel , is nooit leuk.
Ik zal in het weekend eens gaan testen met bovenstaande instellingen.
Laat het wel weten hier.

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

Sterkte @Willie Wortel.Een duidelijk uitleg.

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
Ik heb de verandering doorgevoerd bij zowel de S0 meters als ook bij de watermeter.
S0 kan ik morgen pas zien als de panelen werken (als de zon meewerkt) en de watermeter geeft nu 1 puls per liter en niet meer 2.

Edit,
S0 puls knippert nu ook een keer per puls :)

klump4u wijzigde deze reactie 13-01-2018 19:20 (10%)

Bedankt voor de steun, je hoopt dat het moment van afscheid nooit zal komen, probeert van alles om de natuur aan het kortste eind te laten trekken, dokters, medicijnen, ... eigenlijk tegen beter weten in.

------
Er zal nog wel meer boven water komen de komende weken. Ik heb even een programma versie terug geschakeld om zeker te zijn van alle resultaten zodat het niet aan de nieuwste software kan liggen, werk nu 1 versie verder dan waar jullie mee werken maar niet de nieuwste. Ik twijfelde erg met de dubbele LED puls zo van wat is hier aan de hand, wat is dit nu. Had het eerder kunnen weten als ik een ledje had aangesloten bij het testen en niet alleen de edgehigh pulse tellen, is gelijk een goede leer voor de volgende keer.

Morgen verder solderen, moet nog de 443mhz, sevensegments en de RGB LEDS in de print solderen.

Ben echt van plan om met jullie hier een software-hardware toppertje van te maken. Dit project is te mooi om in de vuilnisbak te gooien.

• klump4u
  • Niet online
Windows 10 IOT is gewoon nog niet bekend bij het grote publiek en zeker niet in combinatie met een Raspberry Pi, De Raspberry Pi staat bekend om zijn vele Linux variaties en ontzettend veel software en hulp op het web. Ik vind het een geweldig en uniek project en zal proberen mijn steentje bij te dragen aan het bekender maken van dit pareltje.

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
Ik heb nu twee weken de verandering van de pulsemeter draaien en de watermeter loopt nu precies gelijk op met de Raspberry, mooi gedaan.

Ik heb mijn test boardje klaar, deze gaat de hoofd Netduino vervangen. Daarmee is het omzetten naar de Raspberry definitief een feit. Het testen en uitzoeken heeft aardig wat tijd gekost. Windows IOT op de Raspberry, er is zo weinig kennis omtrent dit onderwerp dat het hele project een grijs gebied was.

Uiteraard wordt mijn paneel nog een beetje netjes gehatseflatst zoals het verwijderen van het plastic breadbordje, ledjes aanpassen etc en een glasplaatje ervoor. Wat voorop moest staan is de betrouwbaarheid van de software en hardware. Maar alles gaat gelikt hoor, smoetlie zeg maar. :)

Info: Nog een aantal dingen tegengekomen die voor de Raspberry .NET framework versie anders geschreven moesten worden. Een ervan was het "time filter" wat aangepast moest worden. Heeft te maken met verschil in notatie .NET framework en .NetMicroFramework voor Netduino.

Als je DaL op je Raspberry hebt draaien en je wil een nieuwe versie op je Raspberry zetten, zorg dan eerst dat het programma is gestopt door het uit te zetten met je Win IoT dashboard maar ook de STARTUP niet aanvinkt. Dit voorkomt moeilijkheden.

Je krijgt namelijk deze error te zien:

dit komt omdat de raspberry het netwerk adres bezet houdt. :) en geen fout van de software is maar van de gebruiker,. 8)

--
Herstellen van de TimeFilter:
zoek deze regel in function TimeFilter:
Visual Basic:
1
If .SelectedDays.IndexOf(dtNow.DayOfWeek.ToString) > -1 OrElse .SelectedDays = "" Then

en verander deze in:
Visual Basic:
1
If .SelectedDays.IndexOf(dtNow.DayOfWeek.ToString("d")) > -1 OrElse .SelectedDays = "" Then

Nu zal de timefilter weer juist functioneren.

Willie Wortel wijzigde deze reactie 03-02-2018 09:12 (75%)

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

Regel in function timefilter aangepast. Het werkt weer zoals hoort te werken. (y)

quote:
jmeinders schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:10:
Regel in function timefilter aangepast. Het werkt weer zoals hoort te werken. (y)
Er zijn meer onvolkomenheden uitgefilterd, ook uit de options pagina. De volgende versie is met de JSON string welke niet meer in de source code kan worden geladen (de opstart string is in de huidige vorm eruit geprogrammeerd). De DaL programmacode kan dan eenvoudig worden gedeployed met het Windows IoT dashboard. Het up en downloaden van de JSON gaat probleemloos.

Een voorbeeld van een JSON:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
{
    "Seven Segments Hardware": [{
        "ID": "0",
        "Operate": true,
        "SPI Bus": "SPI0",
        "Devices": 1,
        "Intensity": 8,
        "Refresh Interval": 10,
        "Timer Filter": "",
        "Comparison Filter": ""
    }],
    "Seven Segments Content": [{
            "Device": 1,
            "Content": "SolarDeliveryNow P1",
            "Decimals": 3,
            "Section": "First"
        },
        {
            "Device": 1,
            "Content": "SolarHigh P1",
            "Decimals": 1,
            "Section": "Second"
        }
    ]
}

en of de programma code syntax juist is geschreven test ik met een JSON validator:

Willie Wortel wijzigde deze reactie 07-02-2018 10:35 (36%)

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

Ben heel nieuwsgierig naar de nieuwe versie.
--------------
Willie ik heb van jou (Digole versie 1.0.1) gekregen. Ik neem aan dat die ook terug komt in de volgende versie. Als ik de container laad van mijn raspberry dan is het vakje onder lcd display tekst leeg. Ik moet iedere keer weer tekst I2C Digole selecteren, soms vergeet ik het wel eens. Is jou dit ook opgevallen?
-------------
Ik wil mijn website https maken maar DalUE laad geen data. De rest van de site werkt wel op https. Heb al een en ander geprobeerd maar lukt mij niet. Weet je waar ik moet zoeken of is dit een hele klus?

quote:
jmeinders schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:23:
Ben heel nieuwsgierig naar de nieuwe versie.
--------------
Willie ik heb van jou (Digole versie 1.0.1) gekregen. Ik neem aan dat die ook terug komt in de volgende versie. Als ik de container laad van mijn raspberry dan is het vakje onder lcd display tekst leeg. Ik moet iedere keer weer tekst I2C Digole selecteren, soms vergeet ik het wel eens. Is jou dit ook opgevallen?
-------------
Ik wil mijn website https maken maar DalUE laad geen data. De rest van de site werkt wel op https. Heb al een en ander geprobeerd maar lukt mij niet. Weet je waar ik moet zoeken of is dit een hele klus?
Het LCD was mij ook opgevallen en is gerepareerd.

Heb je dit al geprobeerd, voor HTTPS moet je de URL/IP veranderen
RaspberryOnline[0] = "http://192.168.1.89";
veranderen in
RaspberryOnline[0] = "https:// website or IP";

in Webserver.vb
Visual Basic:
1
2
3
4
Private Const END_WEB_COMMAND As String = "HTTP/1."
...
....
 Private responseHeader As String = "HTTP/1.1 200 OK" & vbCrLf & "Connection: close" & vbCrLf & "Access-Control-Allow-Origin: *" & vbCrLf & vbCrLf

veranderen in :
Visual Basic:
1
2
3
4
Private Const END_WEB_COMMAND As String = "HTTPS/1."
...
....
 Private responseHeader As String = "HTTPS/1.1 200 OK" & vbCrLf & "Connection: close" & vbCrLf & "Access-Control-Allow-Origin: *" & vbCrLf & vbCrLf

Willie Wortel wijzigde deze reactie 08-02-2018 08:09 (21%)

Hier de DaL JSON defs, deze omschrijvingen mogen aangepast worden (de rode tekst bv in nederlands) en zijn zichtbaar door het gehele programma. Deze JSON werkt met alle HTML pagina's en de Raspberries.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function DaL_JSON_Definitions() {

// alle property key omschrijvingen (in het rood gekleurd) mogen aangepast worden, NIET de property Keys zelf (de donkere tekst).

var P = {

pulsemeters: {
            name: "PulseMeters", id: "ID", operate: "Operate", pin: "dPin", pulses: "Pulses", unit: "Unit", pinonwrite: "pinOnWrite", starvalue: "startValue", reset: "reset To Start Value On Newday",
            delaytozero: "delayToZero", maximumcapacity: "maximum Capacity", sensortype: "sensorType", debounce: "debounce"
        },
          return P;
}

als je nu de omschrijving verander als voorbeeld:
JavaScript:
1
2
3
4
 pulsemeters: {
            name: "Willies soPulseMeters", id: "Omschrijving", operate: "Inlezen", pin: "digitale", pulses: "Pulses per kw", unit: "Unit", pinonwrite: "pinOnWrite", starvalue: "startValue", reset: "reset To Start Value On Newday",
            delaytozero: "Delay To 0 NOW in Seconds", maximumcapacity: "maximum Capacity", sensortype: "sensorType", debounce: "debounce time"
        },

dan wordt ook je Options pagina veranderd:

maar ook in je opstart JSON die naar je Raspberry wordt verzonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
"Willies soPulseMeters" : [
   {
      "Omschrijving"        : "0",
      "Inlezen"             : true,
      "digitale"            : "D2",
      "Pulses per kw"       : 2000,
      "Unit"                : "kwh ",
      "pinOnWrite"          : "",
      "startValue"          : 0,
      "reset To Start Value On Newday": true,
      "Delay To 0 NOW in Seconds": 300,
      "maximum Capacity"    : 10000,
      "sensorType"          : "PulseMeter",
      "debounce time"       : 20
   }],

maar ook in je Raspberry. Zo ben je dus erg flexibel om alles aan te passen. Zo simpel kan het leven zijn.

Willie Wortel wijzigde deze reactie 15-02-2018 09:17 (102%)

naslag werk:

Alle JSONs worden nagekeken op syntax en dubbele naam omschrijvingen (Keys) Alleen de naam keys worden nagekeken, de rest maakt niet uit wat je ervan bakt.

Indien conflict:

Waarom conflict in dit voorbeeld?

Alleen chars ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz_0123456789 en space zijn geldig.
De omschrijvingen mogen ook niet beginnen met 0123456789 space of _
De omschrijvingen mogen ook niet eindigen met space of _

Dubbele omschrijvingen in de name key gelezen van RECHTS naar LINKS ! waarbij de kleinste omschrijving de zoek lengte bepaald.

deze is dus wel juist:

kijk maar de melding conflict in omschrijvingen is verdwenen, alleen de illegal char is nog aanwezig.

Indien er veranderingen aan de standaard JSON worden gemaakt moet de JSON naar je raspberry worden verzonden of in de directory worden gezet. De standaard JSON is aanwezig in de DaL core software maar er wordt bij het opstarten gekeken of een aangepaste JSON bestaat op de sd kaart.

Dan ben je dus enorm flexibel in het toekennen van benamingen en de kans op fouten aanzienlijk kleiner..

dan hebben we nog het euvel dubbelquote:

De opstartJSON alsook de PropertiesJSON kunnen in de DaL sourcecode geplakt worden. Nu wordt tekst in VB tussen dubbel quotes geplaatst echter JSONS gebruiken ook dubbelquotes in de JSON arrays. Om dit in VB ook te doen moeten er dubbele dubbelquotes worden gebruikt. Snappen jullie het nog? :)

Willie Wortel wijzigde deze reactie 19-03-2018 12:37 (25%)

Acties:
  • +4Henk 'm!
De opstart JSON options pagina is klaar, hier kan je een DaL voorbeeld tekst opstart JSON downloaden. Heb even alle opties aangevinkt om output te creëren, dus zijn de meeste velden leeg.

de opstart JSON in tekst format.

Mocht je twijfelen of de JSON juist is, knip en plak de JSON HIER om te testen.

Alle numerieke invoer is alfa numeriek gemaakt zodat ook tekst ingevoerd kan worden. Alle tekst is aanpasbaar en staat niet meer hard in de code als tekst. Nu nog uittesten.

---

De JSON opmaak die gebruikt wordt in de DaL options.html pagina en op opmaak van je raspberry moeten identiek zijn. Als de opmaak niet identiek is kan DaL niet juist functioneren. Dus verander je wat aan de opmaak, dan MOET deze opmaak naar je raspberry worden verzonden.!
Het zit allemaal heel logisch in elkaar en maakt DaL betrouwbaarder.

Als je VALUES hebt veranderd moet de opmaak ook weggeschreven worden in je raspberryconfig.js bestand. Dus resumé mee, de opmaak moet zowel in je raspberryconfig alsook op de raspberry identiek zijn. Het lijkt overweldigend moeilijk maar is het niet. DaL is wel 10x zo krachtig geworden hiermee.!

En uiteraard worden alle JSONs zowel de opmaak json alsook de configuratie/opstart json gecontroleerd op syntax fouten, onjuiste invoer.

Alle XHR webpagina routines voor wegschrijven en inladen van bestanden op de Raspberry zijn herschreven. Bestanden worden nu in 1x geladen/wegeschreven in plaats van in stukken. Omdat het geheugen van de rasp vele malen groter is dan van een Netduino.

omdat eea nogal complex is zit er een uitgebreide error afhandeling in om het debuggen zo eenvoudig mogelijk te maken, in NOW:

met opzet fout in de opstart JSON: "Smart Meter Parameters", key: "baudrate"

https://tweakers.net/ext/f/CKTtTFVr6m2epgZLTo3i3Noq/full.jpg

goed in het externe bestand:

fout:

dit is trouwens de opstartJSON in de sourcecode.

het nieuwe inlezen ziet er zo uit:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
p = dalProps.GetNamedObject("pvoutputstreams")
name = p.GetNamedString("name")

If startupJSON.ContainsKey(name) Then

a = startupJSON.GetNamedArray(name)

For Each o In a
      s = New js(o.GetObject, p)
      If s.getBoolean("operate") Then
         With DaL.ProviderStreamsProperties(ct)
            .Stream = s.getString("stream")
            .APIKey = s.getString("apikey")
            .Feed_SystemID = s.getString("systemid")
            .Interval = CInt(s.getValue("interval"))
            .PinOnWrite = parsePinOnWrite(s.getString("pinonwrite"))
            .Task = EnumTasks.sendtoPVOutput
            .TimeFilterID = parseIntStr(s.getString("timerfilter"))
            .CompareFilterID = parseIntStr(s.getString("comparisonfilter"))
         End With
         ct += 1
      End If
   Next
End If

maar echt alles gaat op de schop:

Buiten een gloednieuwe motor zit er een krachtige foutafhandeling in geprogrammeerd zodat het zoeken naar fouten tot een minimum beperkt blijft. Als dit stabiel draait wil ik me gaan toeleggen op nieuwe uitdagingen zoals het touchscreen. Er is BTW een nieuwe Rasberry uit.

De foutmeldingen komen netjes in de errors map met de folder/file datum erin.

ik heb even een functie geschreven die alle JSON invoer nakijkt, vertrouwen is goed maar nakijken is beter. :)
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
Private Function checkDalJSONproperties() As Boolean

Dim errDT As String = "DateTime: " & Date.Now.ToString("dddd, d MMM yyyy - HH:mm:ss") & vbCrLf
   Dim errTxt As String = ""
   Dim err As Boolean = False
   Dim Pe As JsonObject = Nothing

Try
      If Not JsonObject.TryParse(_Props.Replace("'", """"), Pe) Then
         errTxt = errDT & "can not continue, DaL properties layout JSON is corrupt"
         err = True
         Debug.WriteLine(errTxt)
         appendToFile("Errors", "JSON ", errTxt).Wait()
         Throw New Exception(errTxt)
      End If

For Each element In Pe
         For Each Keys In element.Value.GetObject
            If Not dalProps.ContainsKey(element.Key) Then
               errTxt = errDT & "DaLpropertiesJSON element: '" & element.Key & "' not found"
               Debug.WriteLine(errTxt)
               err = True
            Else
               If Not dalProps(element.Key).GetObject.ContainsKey(Keys.Key) Then
                  errTxt = errDT & "DaLpropertiesJSON element: '" & element.Key & "' key: '" & Keys.Key & "' not found"
                  Debug.WriteLine(errTxt)
                  err = True
               Else
                  Dim oName = dalProps.GetNamedObject(element.Key).GetNamedString("name")
                  If startupJSON.ContainsKey(oName) Then
                     For Each o In startupJSON.GetNamedArray(oName)
                        If Keys.Key <> "name" Then
                           If Keys.Value.ValueType = JsonValueType.String Then
                              If Not o.GetObject.ContainsKey(dalProps.GetNamedObject(element.Key).GetNamedString(Keys.Key)) Then
                                 errTxt = errDT & "DaLstartupJSON element: '" & element.Key & "' name: '" & oName & "' element key: '" & Keys.Key & "' not found"
                                 Debug.WriteLine(errTxt)
                                 err = True
                              End If
                           End If
                        End If
                     Next
                  End If

If Keys.Value.ValueType = JsonValueType.Object Then
                     For Each h In Keys.Value.GetObject
                        If Not dalProps.GetNamedObject(element.Key).GetNamedObject(Keys.Key).ContainsKey(h.Key) Then
                           errTxt = errDT & "DaLpropertiesJSON element: '" & element.Key & "' key: '" & Keys.Key & "'  value: '" & h.Key & "' not found"
                           Debug.WriteLine(errTxt)
                           err = True
                        Else
                           If startupJSON.ContainsKey(oName) Then
                              Dim oZ = dalProps.GetNamedObject(element.Key).GetNamedObject(Keys.Key)
                              If startupJSON.GetNamedArray(oName)(0).GetObject.ContainsKey(oZ.GetNamedString("name")) Then
                                 If Not startupJSON.GetNamedArray(oName)(0).GetObject.GetNamedArray(oZ.GetNamedString("name"))(0).GetObject.ContainsKey(oZ.GetNamedString(h.Key)) Then
                                    If h.Key <> "name" Then
                                       errTxt = errDT & "DaLstartupJSON '" & oName & "' key '" & oZ.GetNamedString(h.Key) & "' not found"
                                       Debug.WriteLine(errTxt)
                                       err = True
                                    End If
                                 End If
                              Else
                                 errTxt = errDT & "DaLstartupJSON '" & oName & "' key '" & oZ.GetNamedString(h.Key) & "' not found"
                                 Debug.WriteLine(errTxt)
                                 err = True
                              End If
                           End If
                        End If
                     Next
                  End If
               End If
            End If
         Next
      Next

If err Then
         errTxt = "Error in JSON probs or startupJSON, can not continue, check your JSON error listfile in map 'Error' on your Raspberry"
         Throw New Exception(errTxt)
      End If

Catch ex As Exception
      DaL.exeptions.storeExeption("Error in JSON ", ex)
      Debug.WriteLine(errTxt)
   End Try

Return err

End Function

zo is de pagina uiteindelijk geworden. Met full na controle in de webpagina alsook in de raspberry om fouten te voorkomen.

Als je nu nog een fout maakt dan kom je in de krant. :)

Stay tuned to this channel for the release of DaL 2.0 Next Generation. *O*

Er is op bij de FlowMeter een extra optie toegevoegd, "flowPerHour", als deze optie ingevuld is wordt de COP berekend met de flowperhour invoer. De diepe gedachte hierachter dat mijn flow redelijk constant 830 liter per uur. Je hebt dan eigenlijk helemaal geen flowmeter nodig maar kan wel aardig de COP van een warmtepomp berekenen volgens de ingebouwde formule.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
"FlowMeter" : [
   {
      "ID"                          : "Warmtepomp COP",
      "Operate"                     : true,
      "digital Pin"                 : "D12",
      "kfactor"                     : "",
      "waterFlow per hour"          : 830,
      "Water Temperature IN"        : "Temperatuur sensor DS18B20('WP WaterIN').celcius",
      "Water Temperature OUT"       : "Temperatuur sensor DS18B20('WP WaterUIT').celcius",
      "WP wattage NOW"              : "PulseMeter('WarmtePomp').watts",
      "Interval"                    : 30,
      "pinOnWrite"                  : "PCA9685 RGB pinOnWrite( 'LED' )( '1' )( 'WP flowMeter' )",
      "Timer Filter"                : "",
      "Comparison Filter"           : ""
   }],

Met het nakijken/uittesten van de code stofzuig ik ook alle foutafhandeling schoon. Nu met volledige check, het programma gaat niet verder bij onvolledige ingave, waar ook in het programma. NB: Alle tekst die zichtbaar is in de voorbeeld image kan aangepast worden in de JSON naar eigen wensen.

Je moet er absoluut vanuit kunnen gaan dat de Options webpagina 100% juist is anders kunnen we beter stoppen.

Heb eerst even de WIKI gemoderniseerd, die webpagina stamde nog uit de tijd dat we HTML aan het leren waren, we zijn nu gevorderd ... toch.

Als in de startupJSON een key wordt veranderd (om wat voor reden dan ook) kan deze niet meer worden gevonden. DaL zal dan een foutmelding geven. Aan de hand van de melding kan eenvoudig de fout worden opgelost:

Het is met DaL NG niet meer mogelijk foute invoer te verwerken naar de Raspberry.

Zo kopieer je de startupJSON in je DaL NG source code:

Zo kopieer je de properties en layout JSON in je DaL NG source code:

Je kan alle code uiteraard ook uploaden in een extern bestand.

voorbeeld van foute invoer in de opstartJSON:

zo pas je de eigenschappen aan in je Layout JSON.
Overal in het programma wordt alles aangepast, ook in de WIKI. Een gemuteerde layout JSON moet ook geupload worden naar je raspberry of hardcoded handmatig copy paste.

De DaL versie Next Generation draait vanaf vandaag in mijn Central "hoofd" Raspberry. (dan moet het wel goed zijn 8) )
Wat nu nog te doen,.? ... de dashboard designer aanpassen zodat deze ook de opstartJSON kan lezen.

Willie Wortel wijzigde deze reactie 04-04-2018 11:57 (149%)

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

Dashboard designer kan dan ook met https overweg. Laat geen data gegevens zien in https. Alles al geprobeerd, :) ook wat jij hebt aangegeven.

quote:
jmeinders schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:28:
Dashboard designer kan dan ook met https overweg. Laat geen data gegevens zien in https. Alles al geprobeerd, :) ook wat jij hebt aangegeven.
Je bent wel erg traag met reageren. Beter is om een probleem direct te slechten als het ter aandacht wordt gebracht.

Je zal zelf onderzoek moeten doen, kan je wel helpen:

voeg "Debug.WriteLine(receivedData)" toe aan je code in je websever.vb ( ongeveer regel 98) en lees de response uit in je immediate window,, denk aan een CORS probleem maar laat maar zien.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
'code.....
'................
Loop

'*******************************************
'DEZE toevoegen....!
Debug.WriteLine("Data received : " & receivedData)
'*******************************************

If receivedData.Length > 0 Then

Dim parserResponse As String = Nothing

'here the request will be evaluated
   parserResponse = ServerRequest(listenSocketRequest)

If parserResponse IsNot Nothing Then

listenSocketRequest.Send(Encoding.UTF8.GetBytes(parserResponse))

End If
End If

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

Heel druk gehad, maar dat is geen excuus om niet te reageren, ga er binnenkort mee aan de slag.

Ik heb zelf ook weer een leuk project bij mij thuis afgerond, zonnepanelen in de balkon balustrade.

De opbrengst dekt zeker mijn warmwater voorziening en verlichting in huis zeg maar om een indicatie te geven.

Willie Wortel wijzigde deze reactie 10-04-2018 14:31 (16%)

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15-11 21:44
@Willie Wortel is de orientatie pal zuid?

Welke panelen zijn het trouwens? Het lijken wel zwarte spiegels ;)

• olifanten2
  • Laatst online: 12-11 22:43
Hallo, zou ik toegang kunnen krijgen tot de software?

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:55

Rol-Co

3,8kWpZ 3,3kWp O-Z-W 2,86kWp N

quote:
Willie Wortel schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:33:
Ik heb zelf ook weer een leuk project bij mij thuis afgerond, zonnepanelen in de balkon balustrade.

[afbeelding]

De opbrengst dekt zeker mijn warmwater voorziening en verlichting in huis zeg maar om een indicatie te geven.
Netjes, glas glas panelen, op wat voor omvormer heb je die zitten?

Noord-Oost-Zuid-West 9960Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +2Henk 'm!
@Cranberry De panelen schitteren niet, de reflectie is minder dan 40% van normaal glas. Het glas wordt ook wel rookglas (donker getint) genoemd en zit in vele gebouwen verwerkt als zonwering. In ieder geval alleen positieve reacties van bewoners/bekijkers. De panelen komen bij MetDeZon vandaan.

@Rol-Co de omvormer is een goedkope ginlong 700 watt.

@olifanten2 neem even contact op met @Gé Brander of een andere tweaker voor een kopie. De nieuwe versie DaL NG wordt vrijgegeven als de dashboarddesigner geschikt is voor de nieuwe versie, het herschrijven is iets meer werk dan ik dacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:36
@olifanten2 Je kan de software downloaden op: https://ultimate-datalogging.nl/
Als ik een nieuwe versie toegestuurd krijg dan zet ik deze er op. Dus die site in de gaten houden aub.

In Forza 6 and Forza Horizon 3: The Racer Also Known As Aad1970 - http://dalue.codeplex.com - http://www.brander.site

• Cranberry
@Willie Wortel Ik bedoelde niet te zeggen dat ze schitterde hoor. 'k Vroeg me alleen af welke panelen dit zijn. Ze zijn erg mooi. Ben heel benieuwd welke panelen dit zijn en - als ik zo vrij mag zijn dat te vragen - wat ze kosten. :)
@Cranberry het zijn kleine dunne film 80 Wp Advanced Solar Power ASP-S2-80 panelen en kosten 65 euro en te koop bij metdezon.

Het is tijd voor de eerste versie van DaL NG.

Er zijn 2 opties voor het installeren van DaL NG op de Raspberry:
1- via de source code (wat ik alleen zou doen als ik wat te programmeren had)
2- met het bijgeleverde package installer. Howto?:

start je Raspberry met WIndows 10 IOT (Internet Of Things) OPEN je DASHBOARD.
ga naar APPS\APP MANAGER klik o ADD

Dan zie je dit:

ga naar de map ..\DaL_JSON_Executable\DaL_2.0.0.0 en klik op je apppxbundle

NB: ALS je al een DaL hebt geïnstalleerd, De-installeer deze versie voordat je een nieuwe installeer.

DaL kan je programmeren vanuit de OPTIONS webpagina en staat in je DaL webpagina's map:
..\DaL_NG\Raspberry_DaL_WEBpages\DALwebpages\Pages\OPTIONS.html
Met de WiKi in dezelfde map kan je kennis opdoen.

Deze versie van DaL NG is met zorg geschreven en degradeert alle andere logging software tot kinderspeelgoed maar zorg indien je met een vorige versie van DaL werkt dat je van alles een backup hebt zodat je altijd naar de vorige versie terug kan.

De komende 2 mnd ben ik hier te vinden. 8)

• Cranberry
Over ruim een maand krijgen we de sleutel van onze 'nieuwe' woning. Mooi moment met deze nieuwe versie te gaan starten.

Zet @Gé Brander de software op de website?

@Willie Wortel Hele fijne vakantie..... :)

Cranberry wijzigde deze reactie 11-04-2018 10:06 (23%)

• Gé Brander
@Willie Wortel weer hartelijk dank voor het mooie programmeerwerk! @Cranberry en anderen, de website is bijgewerkt met de nieuwe download.

Gé Brander wijzigde deze reactie 11-04-2018 10:20 (7%)

In Forza 6 and Forza Horizon 3: The Racer Also Known As Aad1970 - http://dalue.codeplex.com - http://www.brander.site

• Gé Brander
Extra: @Willie Wortel heeft een kleine bugfix gedaan. Nieuwe versie is te downloaden. Downloadlink is gelijk gebleven.

• klump4u
  • Niet online
Nog niet veel tijd gehad om te proberen maar we gaan het zo snel mogelijk doen. USB-stick werkt niet meer in deze versie?
@Willie Wortel fijne vakantie en geniet ervan.

• Gé Brander
@klump4u , ik weet niet exact wat de functionele wijzigingen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
Heb de nieuwe geinstalleerd, USB-stick is eruit zoals door Willie eerder aangegeven, alles draait nu op de sd-kaart. het is even uitzoeken allemaal maar het werkt wel, voor mij geen verschil met de vorige versie (die 100 dagen aan een stuk heeft gelopen)maar voor anderen misschien wel. kreeg het niet voor elkaar om de software die als app geinstalleerd was aan de gang te krijgen d.m.v. een opstart string, dus heb maar via visual basic de sourcecode met opstartstring erin erop gezet en dat werkt. Had de pulsemeters een naam gegeven (ZW,ZZW en Water) echter als ik in de now pagina de waarden wilde veranderen lukte dit niet dus nu zijn ze weer 0,1 eb 2 genaamd en kan ik ze in de now pagina veranderen d.m.v. ip:poort/pulsemeter:0:waarde. nu maar eens kijken hoe het loopt en een dashboard maken.

Edit,
Volgens mij werken de pulsemeters ook weer gewoon, ik heb niet de '"average" maar gewoon watts naar Pvoutput en heb geen vreemde pieken gezien (nog niet)

klump4u wijzigde deze reactie 16-04-2018 13:22 (9%)

• olifanten2
  • Laatst online: 12-11 22:43
Als ik de pi wil benaderen krijg ik een lege pagina met de melding: Pass Needed. Hoe kan ik dit oplossen?

Edit: Ik dacht dat ik op mijn lokale pc moest kijken in de map Webpages. Maar dat werkt niet. Als ik het IP adres intyp http://[ip-adres]:65333/raspberry krijg ik nog steeds een lege pagina met de melding Pass Needed.

Edit 2: komt doordat ik het wachtwoord had veranderd.
Je moet inderdaad intypen: http://[ip-adres]:65333/[je wachtwoord] en daarna http://[ip-adres]:65333/now voor wat data. Het standaard wachtwoord is raspberry

Het dashboard heb ik nog niet aan de gang gekregen, dat wordt de volgende stap.

olifanten2 wijzigde deze reactie 19-04-2018 23:15 (104%)

• klump4u
  • Niet online
quote:
olifanten2 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:03:
Als ik de pi wil benaderen krijg ik een lege pagina met de melding: Pass Needed. Hoe kan ik dit oplossen?
Edit: Ik denk dat ik nu weet wat ik moet doen maar ik kan dit bericht niet verwijderen...
Achter het ip en poortnummer komt /raspberry. Daarna kun je /now of /help of /directory e.d.
Je hoeft je bericht niet te verwijderen maar edit de oplossing erbij dan hebben anderen er ook nog wat aan.

@klump4u Er komt een patch voor de upper/lower case issue (ZZW), heb nog wel een en ander eruit gehaald...... Maar "en general" moet het programma wel soepel lopen nu. Daarna kunnen daarna de alreeds geschreven ADDS erin geprogrammeerd worden.
--
Zo en nu verder met het campertje, de bergen in want ik heb veel wind nodig, ben met micro windmolentjes aan het sjouwen die als toneel dienen voor mijn nieuwste hard en software hatseflats.

• klump4u
  • Niet online
Ben er toevallig vandaag mee bezig @Willie Wortel
Bij Mindergas staat Adddays-1 geqoute in de source code dus de dag stand van gas loopt 1 dag achter.
Als je nu via visual nieuwe code op de pi zet ben je dan alle data van de sd kaart kwijt?
Veel plezier in de bergen.

@klump4u je kan toch een backup maken, tik localpath in, dan krijg je de dir waar DaL in draait, kopieer alles, draai je update en plak je backup terug. De Raspberry werkt als een extended drive.

• klump4u
  • Niet online
quote:
Willie Wortel schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:50:
@klump4u je kan toch een backup maken, tik localpath in, dan krijg je de dir waar DaL in draait, kopieer alles, draai je update en plak je backup terug. De Raspberry werkt als een extended drive.
Dat wilde ik even weten, werkte eerst met de USB-stick en daar bleef de data op staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
Mindergas werkt hier nog niet met AddDays-1. Maar een zoeken vanavond

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
Programma loopt nu een week naar tevredenheid, heb met visual basic de opstart string erin gezet en mindergas op AddDays(-1) gezet in de software, het lukt me niet om nu de string te laden in de optionspagina en ik krijg hem ook niet weg geschreven na de raspberry toe. Pulseteller werkt uitstekend en vertoond geen afwijkende waardes meer dus ik gebruik de ‘average.now watt’ niet meer maar de ‘now watt’ Naar PVOutput e.d.
Moet er nu wel op letten dat ik de data veilig stel van sdkaart als ik er nieuwe of gewijzigde software opzet en deze weer terug zet, dit was makkelijker met de usb-stick.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Eind van de week ben ik weer thuis, dan zullen we de kleine dingetjes die niet soepel lopen verhelpen. Verzenden en ontvangen was toch uitgebreid getest, maar er kan altijd wel wat niet goed staan. Ik heb er vertrouwen in. Moet eerst een dakraam vervangen van mijn campertje want die is eraf gewaaid.

@klump4u

Het wegschrijven en ophalen van de opstartstring werkt juist en soepel. Kan geen rariteit ontdekken.
Moet dus een lokaal probleem bij jou zijn. (zie latere post)

Het veranderen van pulsmeter data in de commandline is herschreven, heb gelijk de rest even nagekeken en aangepast.

Het wegschrijven van data naar de USB stick kan niet onder de huidige versie omdat Microsoft dit gesandboxed heeft. Zelf ben ik van mening dat wegschrijven van data naar de sdkaart beter en sneller is, je hebt dan vanuit windows direct toegang tot de data.

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel ik zal er een deze dagen nog eens naar kijken, ik heb de opstartstring in de code staan echterals ik hem via de options pagina wil laden krijg ik hem niet te zien in de container, zal eens proberen de originele software op de pi te zetten en dan de opstartstring via de options pagina naar de sd schrijven, laat het weten.

Zo download ik de opstart string vanaf de Raspberry in de Options pagina:

Zo upload ik de startup string naar de Raspberry:

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

vandaag met 2.0 bezig geweest, load startupJSON from raspberry wil bij mij ook niet, het uploaden lukt mij wel. statupJSON staat wel op de sd kaart. Diverse web browsers geprobeerd maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@jmeinders
Hoe heb je de software erop gezet? Via VS of via de webpage en welke versie van WinIot draai jij op de pi?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb het even nagekeken, dit webbrowser probleem is geen lokaal probleem maar een aanscherping beveiliging van CORS in de browser. Wij gebruikten * (alles toegestaan)

Bij GOOGLE CHROME geeft de browser Origin: null
Bij MS EDGE geeft de browser Origin: file://
BIJ de oude MS INTERNET EXPLORE browser GEEN Origin.

Dit moet terug gegeven worden als Access-Control-Allow-Origin : (wat door de browser verzonden is)
en dus gelijk zijn met Origin. De oude explorer werkt goed, voor de andere browsers is het nu ook aangepast.

zoek de verschillen:
chrome:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Host: 192.168.1.95:64444
Connection: keep-alive
Origin: null
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/66.0.3359.139 Safari/537.36
Accept: */*
Accept-Encoding: gzip, deflate
Accept-Language: nl-NL,nl;q=0.9,en-US;q=0.8,en;q=0.7

EDGE
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Origin: file://
Referer: file:///C:/Users/WillieWortel/Desktop/DaL_Background/DaL_NG/Raspberry_DaL_WEBpages/DALwebpages/Pages/Options.html
Accept-Language: nl-NL
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36 Edge/16.16299
DNT: 1
Connection: Keep-Alive

Als je nu denkt dat er iets niet goed zit met de webbrowser, druk dan op F12 en doe de handeling dan opnieuw. Indien een fout wordt deze melding weergegeven en daar kan ik wat mee.

Willie Wortel wijzigde deze reactie 13-05-2018 13:00 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

@klump4u
Ik heb zowel met VB en webpage erop gezet, maakt niet uit. versie win10 iot core 17134.
ga nog even oude internet explore proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
Ik heb nog de 15063.0 erop maar is wel een pi 2

Acties:
  • 0Henk 'm!
DaL NG 2.0.1 alle gemelde issues behandeld en moet DaL nu juist functioneren in de meest voorkomende webbrowsers. Ook is DaL met de nieuwste Microsoft NETcore 6.1.4 geupdate.

De executable in de appbundle om DaL te installeren zonder VisualStudio werkt naar behoren, geen rariteiten ontdekt. luistert naar port 64444

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
quote:
Willie Wortel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:41:
DaL NG 2.0.1 alle gemelde issues behandeld en moet DaL nu juist functioneren in de meest voorkomende webbrowsers. Ook is DaL met de nieuwste Microsoft NETcore 6.1.4 geupdate.

De executable in de appbundle om DaL te installeren zonder VisualStudio werkt naar behoren, geen rariteiten ontdekt. luistert naar port 64444
Is in de executabel de optie mindergas verzenden -1 dag of moet dit via een time filter? Zo gauw ik tijd heb ga ik hem testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@klump4u Ja, je kan toch om bv 23.30 laten verzenden naar mindergas, dan heb je toch de hele gas logdag die je kan verzenden. Dus begin 23.30, end 23.59 alldays, infinity of daaromtrent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
quote:
Willie Wortel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:28:
@klump4u Ja, je kan toch om bv 23.30 laten verzenden naar mindergas, dan heb je toch de hele gas logdag die je kan verzenden. Dus begin 23.30, end 23.59 alldays, infinity of daaromtrent.
Ja dat lukt wel, heb ik alleen het gas verbruik van 23.00 tot 0.00 er niet bij, de slimme meter doet bijmij maar een maal per uur een update.

Acties:
  • +2Henk 'm!
@klump4u kijk hier eens naar, speciaal voor jou:

Range, -30 tot +30 dagen

Nu hoef je niet meer in de sourcecode te rommelen. :)

Willie Wortel wijzigde deze reactie 15-05-2018 09:43 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
Helemaal top, mooie toevoeging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
2.0.2 erop als app, ging goed
Json wegschrijven naar sd-kaart gaat ook goed echter laden van sd-kaart naar optionspagina geeft een error, no response in Chrome, zal hem nog eens in IE proberen.

edit, IE ook niet, krijg onderstaande fout

SEC7120: Oorspronkelijke file: niet gevonden in Access-Control-Allow-Origin-header.
Options.html
SCRIPT7002: XMLHttpRequest: Netwerkfout 0x80700013, Kan deze bewerking niet voltooien door fout 80700013.
Options.html

klump4u wijzigde deze reactie 15-05-2018 21:27 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

2.02 erop. Json weg schrijven ging goed. Laden van SD kaart niet. F12 ingedrukt, kreeg het volgende:
Cross-Origin-aanvraag geblokkeerd: de Same Origin Policy staat het lezen van de externe bron op http://192.168.1.xxx:6444...txt&&&=0.6776923049525271 niet toe. (Reden: CORS-header ‘Access-Control-Allow-Origin’ ontbreekt). dit in firefox . CORS Everywhere- Add-ons voor Firefox geinstalleerd. en laad nu keurig van de SD kaart :)

@klump4u @jmeinders met deze info kunnen we wat mee. :) Denk het gevonden te hebben.

Versie 2.0.3 Als ik een mooie "Access-Control-Allow-Origin" RequestHeader maak, moet ik deze wel meezenden. 8) De response wordt ge extract uit de header en in een blender gemixt tot een mooie response string maar werd verder niet verwerkt. Waarom het met de browsers wel werkte bij mij, weet ik veel.

De webbrowsers worden steeds complexer, bang voor unauthorized users, Russische hackers bijvoorbeeld die de belastingdienst platlegde (bleek een 18 jarige brabander te zijn).
DaL 2.03 in je postbakje, nu moet het goed gaan.

Willie Wortel wijzigde deze reactie 16-05-2018 09:23 (19%)

• klump4u
  • Niet online
Ik heb ook even een add-on van Chrome gedownload en dan werkt het wel,zal vanavond misschien even de 2.0.3 erop zetten
@Willie Wortel de toevoeging van Mindergas in de optionspagina werkt, er is na 0:00 een meterstand doorgegeven met de datum van de dag ervoor, weer een reden minder on de source code te gebruiken i.c.m. Visual basic.
Zal binnenkort de openingspost herschrijven met een beknopte handleiding, ik vind het wel een mooi programma geworden en zeer stabiel. Top.

edit,
Enige vraag van mijn kant aan @Willie Wortel kan de data van de SD-kaart niet in een andere directory worden geschreven zodat je deze niet kwijt raakt als je er nieuwe software opzet en deze vergeet te saven?

Edit 2
Ik heb de 2.0.3 erop gehad maar nu krijg ik de now pagina niet meer te zien?
Het laden van de optionspagina werkte wel, wegschrijven van de string ging ook vreemd, hij schrijft hem wel weg maar als ik het bestand op de sd-kaart bekijk staat er boven aan een 7 en dan 5 spaties verder begingt de json string, kom er morgen op terug.

klump4u wijzigde deze reactie 16-05-2018 21:43 (37%)

@klump4u dat je NOW niet meer te zien krijgt klopt, ik heb nu alles geoptimaliseerd en je krijgt de versie waarbij NOW weer aanstaat. Nu moet DaL compatible zijn met alle versies dus nog 1x kijken.

Ik heb gekeken naar een map die blijvend is, het is beperkt, MS vindt maar weinig goed, wat dacht je van de download map, daar mogen we ook in schrijven. Zal ook kijken of we naar een USB stick kunnen schrijven.

• klump4u
  • Niet online
quote:
Willie Wortel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:02:
@klump4u dat je NOW niet meer te zien krijgt klopt, ik heb nu alles geoptimaliseerd en je krijgt de versie waarbij NOW weer aanstaat. Nu moet DaL compatible zijn met alle versies dus nog 1x kijken.

Ik heb gekeken naar een map die blijvend is, het is beperkt, MS vindt maar weinig goed, wat dacht je van de download map, daar mogen we ook in schrijven. Zal ook kijken of we naar een USB stick kunnen schrijven.
Zou inderdaad handig zijn om de data map en de memoryfile ergens te plaatsen zodat die niet mee verwijdert word als je de app verwijderd en er een nieuwe op zet. Scheelt een hoop kopiëren en plakken.
Klopt het dat als je app erop zet je dan 4 bestanden moet uploaden?

quote:
klump4u schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:08:
[...]

Zou inderdaad handig zijn om de data map en de memoryfile ergens te plaatsen zodat die niet mee verwijdert word als je de app verwijderd en er een nieuwe op zet. Scheelt een hoop kopiëren en plakken.
Klopt het dat als je app erop zet je dan 4 bestanden moet uploaden?
nee hoezo? welke bestanden?

• klump4u
  • Niet online
quote:
Ik zal morgen nog even kijken, lig nu in bed, kan het niet op de iPad.
https://docs.microsoft.co...lop-your-app/appinstaller
Deze moet je toch allemaal inladen of alleen de bovenste?

klump4u wijzigde deze reactie 16-05-2018 22:27 (25%)

@klump4u nee, je sleept of kiest bestand (of later een andere )"DaL_2.0.3.0_arm_Debug.appxbundle" naar de bestand picker. Het gaat alleen om het bestand met de extentie "appxbundle", de rest gaat vanzelf.

Ik zal de versie 2.0.4 in jou en @jmeinders postbak gooien, het gaat in deze versie om het CORS probleem waarbij ik vergeten was om de response header te retourneren.

Ben nu bezig om een mogelijkheid te programmeren om toch te schrijven naar de sdkaart.

nog steeds gesandboxed in een achtergrond app:
Error reading Directory One or more errors occurred. (Access is denied. (Exception from HRESULT: 0x80070005 (E_ACCESSDENIED)))

Willie Wortel wijzigde deze reactie 17-05-2018 09:47 (15%)

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
2.0.4 staat erop, laden en saven via optionspagina werkt echter: als ik de string naar de pi wegschrijf via de options pagina zet hij bovenaan het kladblok bestand een 7 en enkele spaties, hierdoor start de pi niet op met de opstartstring op de sd-kaart maar met de hardcode string die in de app staat.
Via het netwerk doe ik de string handmatig veranderen en dan start hij wel met de string van de sd-kaart.

Nog een opmerking: als ik de opstartstring laad via de optionspagina en deze staat in de container dan klik ik op Reload displayed Json-string in program dan krijg ik een groen bevestiging en alles is in het programma geladen uitgezonderd alles van Mindergas, dit stond wel in de string voor ik op reload klik. Vul ik dit dan weer handmatig in en verzend ik de string naar Sd-kaart dan gaat deze optie gewoon mee.

klump4u wijzigde deze reactie 17-05-2018 16:17 (5%)

@klump4u een 7 ...... een mysterie,.... die kan ik niet thuis brengen, ben aan het zoeken.

de grootste nachtmerrie van een programmeur is het niet kunnen reproduceren van een fout. Het zou een komma op een verkeerde plaats kunnen zijn, ga er maar aanstaan in 20.000 regels code.

Dat mindergas niet wordt verwerkt zou kunnen komen door een programma fout elders, heb je F12 ingedrukt?
Ik zou je string moeten hebben om uit te zoeken. verander je api keys en geeft even je string. Dat werkt makkelijker.

• klump4u
  • Niet online
quote:
Willie Wortel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:55:
@klump4u een 7 ...... een mysterie,.... die kan ik niet thuis brengen, ben aan het zoeken.

de grootste nachtmerrie van een programmeur is het niet kunnen reproduceren van een fout. Het zou een komma op een verkeerde plaats kunnen zijn, ga er maar aanstaan in 20.000 regels code.

Dat mindergas niet wordt verwerkt zou kunnen komen door een programma fout elders, heb je F12 ingedrukt?
Ik zou je string moeten hebben om uit te zoeken. verander je api keys en geeft even je string. Dat werkt makkelijker.
Ik heb je de string gestuurd.

@klump4u beide gevonden.

Waarom 7 bij jou en een e bij mij. (verschillende browsers)
de "Content-Length:" (de lengte van de JSON) is de lengte + 1 omdat je bij 0 begint te tellen en niet bij 1.
De plaats waar de content begint is de lengte van de verzonden data - de content lengte +1.
Visual Basic:
1
json = receivedData.Substring(receivedData.length -  (contentLength + 1))

Waarom Mindergas niet werd ingelezen met de re-load button. Omdat het uitroepteken (= NOT in javascript) verkeerd stond.

goed
JavaScript:
1
2
3
4
 o = jsonP.mindergas;

if (json[o.name] !== undefined) {
blabla

fout
JavaScript:
1
2
3
4
 o = jsonP.mindergas;

if (!json[o.name] == undefined) {
blabla

morgenochtend een update.

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

quote:
Willie Wortel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:44:
@klump4u beide gevonden.

Waarom 7 bij jou en een e bij mij. (verschillende browsers)
de "Content-Length:" (de lengte van de JSON) is de lengte + 1 omdat je bij 0 begint te tellen en niet bij 1.
De plaats waar de content begint is de lengte van de verzonden data - de content lengte +1.
Visual Basic:
1
json = receivedData.Substring(receivedData.length -  (contentLength + 1))

Waarom Mindergas niet werd ingelezen met de re-load button. Omdat het uitroepteken (= NOT in javascript) verkeerd stond.

goed
JavaScript:
1
2
3
4
 o = jsonP.mindergas;

if (json[o.name] !== undefined) {
blabla

fout
JavaScript:
1
2
3
4
 o = jsonP.mindergas;

if (!json[o.name] == undefined) {
blabla

morgenochtend een update.
@Willie Wortel
mindergas bij mij ook niet goed. In tab properties&layout staat bij mij load layout JSON from raspberry boven op het wachtwoord veld. Voor de rest geen bijzonderheden nog kunnen vinden.

https://tweakers.net/ext/f/MzpOjTv6fmcOQhNSIjmXbkvz/thumb.png

Acties:
  • +1Henk 'm!
@jmeinders dat was maar een, niet geheel onbelangrijk, kleinigheidje.

Dat wordt in dit stukje code geregeld, de style top stond op 40pixels, waarom dat was, weet ik veel.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div style="position:absolute; top:100px; margin-left:52%;">
   <button type="button" id="ButtonLoadJSONfromRaspberry" onclick="thisdownloadJSONfromRaspberry()">load layout JSON from Raspberry</button>
   <script type="text/javascript">
      function thisdownloadJSONfromRaspberry() {
          thisURL = $("#inputURLloadProbs").val();
          thisPORT = $("#inputPORTloadProbs").val();
          downloadJSONfromRaspberry2($("#KeyLoadSaveJSON").val(), "DaL_layoutJSON.txt", null, "strDaLJSONproperties")
         $("#ButtonSaveJSONtoRaspberry,#ButtonCompareJSONWithMemory,#ButtonMakeProbsJSONForSourceCode").jqxButton({ disabled: false });
    };
    </script>
</div>

Het mooie van DaL NG is dat alles aanpasbaar is voor elke taal en er ruimte is voor een eigen look en feel beleving.

nog even terug te komen op het mysterie van de 7 van @klump4u en waarom ik het niet kon vinden. Bij Chrome een 7 als laatste karakter voor de content en bij MS een e als laatste karakter.

Deze lege string verzend Chrome vanaf de Options pagina naar de raspberry:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
POST /saveFile&raspberry&DaL_startupJSON.txt&0&&&=0.9072363763541156 HTTP/1.1
Connection: keep-alive
Content-Length: 344
Origin: null
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/66.0.3359.181 Safari/537.36
Content-type: text/plain
Accept-Language: nl-NL,nl;q=0.9,en-US;q=0.8,en;q=0.7

{
    "Miscellaneous": [
        {
            "Network Data server Port": 80,
            "Network Web server Port": 64444,
            "PinOnWrite ON Error": "",
            "Raspberry key": 41658,
            "DaL JSON Version": "1.0",
            "JSON Creation date": "18-5-2018",
            "JSON Creation time": "7:35"
        }
    ]
}

dit verzend MS explorer naar de raspberry:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
POST /saveFile&raspberry&DaL_startupJSON.txt&0&&&=0.062685694370399 HTTP/1.1
Content-type: text/plain
Accept-Language: nl-NL
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
Content-Length: 344
Connection: Keep-Alive
Cache-Control: no-cache

{
    "Miscellaneous": [
        {
            "Network Data server Port": 80,
            "Network Web server Port": 64444,
            "PinOnWrite ON Error": "",
            "Raspberry key": 41658,
            "DaL JSON Version": "1.0",
            "JSON Creation date": "18-5-2018",
            "JSON Creation time": "7:39"
        }
    ]
}

Willie Wortel wijzigde deze reactie 18-05-2018 07:44 (49%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
vanaf versie 2.06:

De sourcecode versie is MET USB maar de .EXE versie is ZONDER USB ondersteuning.
De USB wordt default drive indien de USB volumenaam "DaL" of de opstartstring "DaL_startupJSON.txt" aanwezig is. De default drive kan opgevraagd worden met "LocalPath" in de commandline van de browser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
2.0.5 erop en werkt, load and save naar sd-kaart geen probleem, mindergas wordt nu ook meegenomen bij reconfig, probleem dat @jmeinders melde is ook ok.
Top werk Willie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

@Willie Wortel

Ik heb 2.0.5 er op gezet en nu het volgende. als ik JSON wil saven krijg ik wel de melding dat het goed is verzonden, maar is niet weg geschreven. bij F12 krijg ik het volgende melding : XML-parsefout: syntaxisfout
Locatie: http://192.168.1.225:6444...t&0&&&=0.4987400987930195
Regelnummer 1, kolom 1: . En bij het laden van sd kaart dit: SyntaxError: JSON.parse: unexpected non-whitespace character after JSON data at line 2 column 29 of the JSON data[Meer info] Dit in alle browsers.
in 2.0.4 werkte het wel goed.
@klump4u

Heb jij deze probleem niet?
Ik doe de zelfde handelingen in 2.0.4 als in 2.0.5!

jmeinders wijzigde deze reactie 20-05-2018 00:51 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@jmeinders @Willie Wortel
Ik kan met Chrome en IE zowel load als save doen, de load doet bij de eerste keer klikken niks en bij de tweede keer gaat het in beide browsers goed. De save gaat in beide browsers goed en de string staat op de sd-kaart, alleen staat dan in de opstart sting als ik die open met kladblok 2 lege regels vooraan en dan begint pas op de 3e lijn de tekst maar het werkt wel, dal start gewoon op.

Doe ik in de optionspagina ''compare with saved data on your raspberry'' dan krijg ik de rode melding rechtsboven: ''Compare error, data is not the same'' met als melding 'miscellaneous name: 'undefined'
Echter het werkt wel gewoon.

In de Edge browser kan ik load niet doen, in de f12 daar geeft hij wel '200ok' maar hij haalt niks op, maar ik gebruik nooit de Edge browser

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

quote:
In de Edge browser kan ik load niet doen, in de f12 daar geeft hij wel '200ok' maar hij haalt niks op, maar ik gebruik nooit de Edge browser
@klump4u
Bij mij precies het zelfde met Edge browser.
Vanavond maar eens weer wat proberen als de zon onder is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
quote:
jmeinders schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:22:
[...]

@klump4u
Bij mij precies het zelfde met Edge browser.
Vanavond maar eens weer wat proberen als de zon onder is. :)
In chrome hen ik wel de CORS plugin gedeinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het moet gewoon vlekkeloos werken, morgen nog een paar tests doen op byte nivo. Dan komt er echt wel uit wat er niet goed in zit.

EDIT1: kon niet wachten :) Ik heb verschillen ontdekt van verzonden data tussen verschillende browsers en dat terwijl de broncode die de routine uitvoert dezelfde is,. Howcome?.

workaround: heb de content type JSON vervangen door output xhr.setRequestHeader("Content-type", 'text/plain'); en werk niet meer met content-length maar een prefix scheidingstekenreeks voor het bestand te zetten en de data na de prefix uit te lezen.

EDIT2: Pas Op: versie 2.0.6 is de sourcecode met USB ondersteuning, de exe zonder. tis maar dat je het weet.

EDIT3:
Je kan in de sourcecode in module newFeatures.vb de RemovableDevices uitzetten als je wil. Of gewoon je USB eruit halen :)
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
   Async Function searchDefaultDrive() As Task

'Microsoft does not support removable devices on headless apps executables
        Const useRemovableDevices As Boolean = True

If Not useRemovableDevices Then
            DaL._defaultFolder = Windows.Storage.ApplicationData.Current.LocalFolder
            Exit Function
        End If

Try

'get all the usb drives
            Dim USB_Drives As IReadOnlyList(Of StorageFolder) = (Await KnownFolders.RemovableDevices.GetFoldersAsync())

If USB_Drives.Count > 0 Then

For Each USB_Drive As StorageFolder In USB_Drives

Dim volume_Name As String = USB_Drive.DisplayName.Substring(0, USB_Drive.DisplayName.IndexOf("(")).Trim

If volume_Name.ToUpper = (DaL.DEFAULT_USB_VOLUME_NAME).ToUpper Then

DaL._defaultFolder = USB_Drive
                        Exit Function

End If

Dim configFile As StorageFile = Await USB_Drive.TryGetItemAsync(DaL.CONFIGURATION_FILE)

If configFile IsNot Nothing Then

'store external drive in default folder
                        DaL._defaultFolder = USB_Drive
                        Exit Function

End If
                Next

'there is a external drive present, but no config file found or "DaL" volume name
                DaL._defaultFolder = (Await KnownFolders.RemovableDevices.GetFoldersAsync()).FirstOrDefault()

Else

'there is no USB drive present so the default drive is the sdCard.

End If

Catch ex As Exception

End Try

End Function

Het uploaden van de DaL bestanden naar weTransfer duurt bij mij zo een 35 minuten. :) Ik heb nog een hele ouderwetse koperen lijn en veraf van de centrale :)

Willie Wortel wijzigde deze reactie 20-05-2018 21:16 (140%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel
In de 2.0.6 versie zit in de map executable een 2.0.5 versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

quote:
klump4u schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:19:
@Willie Wortel
In de 2.0.6 versie zit in de map executable een 2.0.5 versie.
@Willie Wortel

me too. Dit is versie 2.0.5
Doe maar rustig aan ik zie het morgen wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je kan natuurlijk nooit een weggeschreven bestand vergelijken met een nieuwe startup opmaak string in de options pagina, omdat de datum tijd in miscellaneous dan niet dezelfde zijn.!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

@Willie Wortel

2.0.6 er op, er is geen verandering ten opzichte van 2.0.5 alleen bij saven groen returned message from raspberry no data.
save geen data en load ook geen data, terwijl return message wel aan geeft dat alles goed is gegaan.
Bij 2.0.4 werkt alles wel goed zo als het hoort, op alle browsers behalve edge (maar die gebruik ik niet).
Er is in 2.0.4 wat veranderd die 7 van @klump4u misschien dat daar nog een fout in zit?. of alles weer terug zetten naar 2.0.4, ik zeg maar wat hoor, want ik vind het zelf ook heel vervelend dat je hier extra werk van hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online
@Willie Wortel @jmeinders
Hier ook de 2.0.6 erop, in Chrome en IE werkt het hier wel goed zowel saven en load, in Edge werkt het niet.
String wordt nu bij mij wel goed weggeschreven naar sd-kaart zonder witte lijnen aan het begin.
als de executable erop is geschreven laat ik hem starten via de winiot manager.
Dan kopieer ik de tekst uit een kladblok opstart string van 2.0.4 of 2.0.5 en plak deze in de container van de optionspagina die ik pas opstart als dal voor de eerste keer draait,, daarna op reconfig klikken en dan saven naar de sd-kaart, dan in winiot manager de dal weer stoppen en starten en hij draait, hierna stop ik de dal nog een keer en vervang via het netwerk de memory-file en de Datamap op de sd-kaart, dan weer starten en alles draait goed.
Ik heb ook even de naam van een pulsemeter verandert van '2'naar 'Water' en toen via de now pagina de waarde van de pulsemeter d.m.v. ip:64444:pulsemeter:Water:0.153 de waarde verandert in 0.153M3, dit werkte goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

@klump4u Ik doe het zelfde als jou, ga vanavond op een andere computer proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De "Access-Control-Allow-Origin:" wordt in de nieuwe versie overgenomen uit de verzonden header van de gebruikte webbrowser. Het is gebleken dat de verschillende webbrowsers (IE, Edge, Chrome) de afhandeling van de terug ontvangen data anders interpreteren. Dit om alles makkelijk te houden. 8)7
Ook dit moet getest worden want het kan bij mij wel goed gaan maar dat is geen garantie is gebleken.

En HTTPS, gaat hem niet worden, teveel overhead, certificaten ellende etc. De raspberry wordt aanzienlijk trager daardoor.

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

quote:
Willie Wortel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:12:
En HTTPS, gaat hem niet worden, teveel overhead, certificaten ellende etc. De raspberry wordt aanzienlijk trager daardoor.
Geeft niet, fijn dat je er nog even naar hebt gekeken. Dan heb ik toch liever een stabielere DalNG.
als je nog een tester zoekt voor "Access-Control-Allow-Origin:" hou ik mij aanbevolen. (Ik heb 4 verschillende webbrowsers op nijn computer staan) :) .

• klump4u
  • Niet online
quote:
jmeinders schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Geeft niet, fijn dat je er nog even naar hebt gekeken. Dan heb ik toch liever een stabielere DalNG.
als je nog een tester zoekt voor "Access-Control-Allow-Origin:" hou ik mij aanbevolen. (Ik heb 4 verschillende webbrowsers op nijn computer staan) :) .
Hoe gaat het bij jou met de laatste versie?
Hier loopt hij nog steeds goed.

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

Ja loopt goed, saven en load doe ik met google chrome dit werkt bij mij het beste. enkel een klein dingetje dat mijn time filter voor 7 segment niet goed werkt lcd time filter werkt wel goed. als ik hem heb opgestart gaat een dag goed, maar de volgende dagen niet. Verlichting blijft aan staan zeg maar, zou bij mij om 23:00 uit moeten gaan en 6:00 weer aan. Voor de rest een top product geen omkijken naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@jmeinders staat je klok van je raspberry wel goed, hier wordt alles netjes aan en uit geschakeld om 22.30 uit en om 7.00 aan. Lijkt me stug dat de routine niet klopt. Maar zal er wel even naar kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

quote:
Willie Wortel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:14:
@jmeinders staat je klok van je raspberry wel goed, hier wordt alles netjes aan en uit geschakeld om 22.30 uit en om 7.00 aan. Lijkt me stug dat de routine niet klopt. Maar zal er wel even naar kijken.
@Willie Wortel Klok staat precies op tijd, maar kom er nog op terug. Ik heb wat veranderd even afwachten wat het nu doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb gelijk de timer dagen voluit gemaakt om alles zo duidelijk mogelijk te maken.

zo wordt je JSON weergegeven:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{

"Timer Filter" : [
   {
      "ID"                  : "myTimer 0",
      "Time ON"             : "07:00:00",
      "TimeOFF"             : "22:30:00",
      "Days ON"             : "Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday",
      "Infinite"            :  true,
      "date Start"          : "05-06-2018",
      "date Stop"           : "05-06-2018"
   }]

}

Willie Wortel wijzigde deze reactie 05-06-2018 10:34 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmeinders

jmeinders

www.jmeinders.nl

@Willie Wortel Volgens mij had je al een voor gevoel dat ik het niet goed had ingesteld, inderdaad ik had timer ON op 23:00 uur en Timer OFF op 6:00 uur. verkeerd geïnterpreteerd 8)7 , het werkt nu 3 dagen goed.Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@jmeinders morgen komt 2.07 uit, waarbij alle bevindingen zijn samengevoegd.

De timer json kan je handmatig veranderen met de dagen zoals in mijn bovenstaand voorbeeld. Daarna op re-config, dit in verband met de nieuwe programma code in de core software.
Dus Mo_Su veranderen in Monday,Sunday etc....

je had de json ook zo kunnen maken, aanpassen in raspberryconfig.js in je root dir functie DaL_JSON_Definitions(), de configfile inladen in je options pagina en verzenden naar je raspberry of via je verkenner van windows verzenden, ophalen van het path van DaL op je raspberry met LOCALPATH in je commandregel van je webbrowser [ip:port/LOCALPATH]:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{

"Timer Filter" : [
   {
      "ID"                          : "Tijd schakel filter voor de 7 segments",
      "Tijd apparaat AAN schakelen" : "07:00:00",
      "Tijd apparaat UIT schakelen" : "22:30:00",
      "schakelDagen apparaat AAN_UIT"   : "Sunday,Monday",
      "GEEN start stop datum gebruiken"  :  true,
      "datum Start"          : "05-06-2018",
      "datum Stop"           : "05-06-2018"
   }]

}

Willie Wortel wijzigde deze reactie 06-06-2018 08:50 (56%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True