[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 18:47
Is met de huidige stand van zaken 1 augustus nog steeds problematisch genoeg om btc op een exchange te laten staan? Er staat hier nog zo'n 240EUR verspreid over Poloniex & Bittrex....

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Afgelopen dagen CVC gekocht via Bittrex. Bij mijn CVC Wallet staat heel de tijd "Loading Address..". Ik kan een nieuwe adres opvragen maar dan mag ik aannemen dat mijn CVC saldo niet naar 0 gaat? Zou stom zijn maar ik dacht vraag het maar :)
FireFox1980 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Ik zou coins kiezen met een lagere waarde waar meer winst uit te halen valt, zoals Funfair, Status of Bitshares.
Aagh doe het meteen goed pak Dogecoin :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:47:
Over "Bitcoin Cash" / "BCC":

Deze versie komt voort uit een aankondiging van Bitmain als reactie op de UASF. Bitmain was niet blij met het idee van de UASF en dreigde om die reden met een hardfork die direct na de activatie van de UASF zou moeten plaats vinden. Dit was echter voor de New York Agreement, waar iedereen kumbaya zong en vriendjes met elkaar werd. Inmiddels doet Bitmain (o.a. via de Antpool pool) gewoon mee met BIP91/BIP141.

Maar een groep gebruikers is verder gegaan met de ontwikkeling van de client, die BitcoinABC heet. Deze client heeft geen SegWit, maar wel een vergroting van de blockgrootte naar 8 MB. Daarnaast bevat deze client een speciaal transactietype dat functioneel identiek is aan een gewone transactie, maar uniek is voor deze client. Dit transactietype kan iemand na de fork gebruiken om een transactie te versturen die wel geldig is op de BCC chain, maar niet op de gewone Bitcoin chain. Zo kun je je beschermen tegen replay-aanvallen.

In de aanloop naar het moment waarop BCC zich af gaat splitsen van BTC heeft pool / cloudminer / exchange ViaBTC twee nieuwe producten aangekondigd: Ten eerste zijn er nu cloudmining contracten te koop voor BCC. Deze minen voorlopig nog mee met de gewone chain, maar vanaf 1 augustus wordt de hashrate van deze contracten op de BCC chain gezet.

Daarnaast bieden ze de mogelijkheid om te handelen in BCC voordat deze daadwerkelijk bestaan. Dit gaat via een soort futures-constructie. Een handelaar kan zijn BTC bij ViaBTC laten bevriezen en in ruil daarvoor krijgt hij een gelijke hoeveelheid BCC tokens die verhandeld kunnen worden. Deze BCC tokens zijn niets meer dan database-entries op de exchange en kunnen pas na de fork daadwerkelijk opgenomen worden. Na de fork krijgen de handelaren ook hun bevroren BTC terug. Mensen kunnen er dus voor kiezen om hun BTC voor ruim een week vast te zetten om zo BCC te kunnen verkopen.

Hoeveel hashkracht er daadwerkelijk op de BCC chain gaat zitten is moeilijk te voorspellen. De software bevat een aangepast difficulty-algoritme, waardoor het mogelijk is om met een kleine hoeveelheid hashkracht te overleven. Maar op een groep fanatieke SegWit-tegenstanders na, lijkt er niet veel gebruikers-steun te zijn voor BCC.
Dus met andere woorden: op 1 augustus wordt er een zoveelste nieuwe altcoin geboren waarvan de koers vervolgens direct instort omdat bijna iedereen z'n gratis geld komt ophalen? Of denk ik dan te makkelijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49
Luuk schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:58:
[...]

Dus met andere woorden: op 1 augustus wordt er een zoveelste nieuwe altcoin geboren waarvan de koers vervolgens direct instort omdat bijna iedereen z'n gratis geld komt ophalen? Of denk ik dan te makkelijk.. :)
Dat is goed mogelijk ja.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 22:59
Xamsix schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:15:
Bestaat er trouwens ook een app of webapp waarin je kan aangeven hoeveel cryptocoins (van elk type) je hebt gekocht voor welke prijs. En dat deze app dan bijhoudt voor je hoeveel %, hoeveel bitcoin en hoeveel euro/dollar je verlies/winst hebt tov de huidige koers?
Blockfolio is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Xamsix schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:15:
Bestaat er trouwens ook een app of webapp waarin je kan aangeven hoeveel cryptocoins (van elk type) je hebt gekocht voor welke prijs. En dat deze app dan bijhoudt voor je hoeveel %, hoeveel bitcoin en hoeveel euro/dollar je verlies/winst hebt tov de huidige koers?
Ja, naast de goede tip van hierboven kan ik ook nog CoinCap aanraden! Het enige verschil is waarschijnlijk dat deze niet onthoudt voor welke prijs je ingekocht hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenRos op 23-07-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
MrJames schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:17:
Afgelopen dagen CVC gekocht via Bittrex. Bij mijn CVC Wallet staat heel de tijd "Loading Address..". Ik kan een nieuwe adres opvragen maar dan mag ik aannemen dat mijn CVC saldo niet naar 0 gaat? Zou stom zijn maar ik dacht vraag het maar :)

[...]

Aagh doe het meteen goed pak Dogecoin :')
Ik zie daar niets in. Ik zie sowieso weinig in meerdere munten als echt betaalmiddel op een enkeling na, maar ik zie ook weinig in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
*edited*

[ Voor 98% gewijzigd door kristof1234 op 24-07-2017 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 19:41
Is het niet een idee om voorbeelden op te nemen in de topic start?

Dit is een typische FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
Rookert25 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:19:

Als iedereen die dit leest nu een voorspelling doet en die zondagavond quote en evalueert; dat zou interessant zijn :)
Heeft iemand nog gelijk gekregen? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:04
DaCoTa schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:38:
[...]

Heel simpel. Hoeveel social media netwerken waren er? 10, 50, 200? Hoeveel zijn er eigenlijk geweest waar we nog niet eens van gehoord hadden? En hoeveel zijn er nog over? Nog geen 5.

Idem met blockchains. Van alle coins blijven er maar een paar over, en mogelijk zitten daar Bitcoin en Ether bij, maar mogelijk ook niet. Op een bepaald moment heeft er een netwerk een voorsprong en dan komen daar 'vanzelf' functionaliteiten van andere netwerken bij. Momenteel heeft Bitcoin het voordeel omdat het Bitcoin is en Ether omdat het het grootste smart contracts netwerk is, maar dat zegt in dit stadium nog niks.

Wil niet zeggen dat al die coins nu niks waard zijn hoor, dat zijn ze wel degelijk want wat de gek ervoor geeft, en sommigen zullen zeker nog wel een heel eind stijgen. Als Bitcoin niet implodeert door politiek kan het een enorm eind stijgen. Als Ether een beetje uit de problemen blijft (onwaarschijnlijk) dan kan het zeker nog een heel eind stijgen. En hetzelfde natuurlijk voor andere coins, maar zeker is dat de market cap uiteindelijk maar in een handjevol systemen terecht komt.
Ja die vergelijking wordt vaak gemaakt. Maar gaat in mijn ogen niet helemaal op. Social media netwerken leveren allemaal ongeveer dezelfde dienst. Een FaceBook concureerde met Hyves op exact dezelfde markt. Logisch dat mensen kiezen voor 1 van beide, en uiteindelijk degene wint met de beste functionaliteit.
Ik zou het eerder willen vergelijken met de begindagen van het internet. Het is ook niet zo dat er uiteindelijk slechts 1 website is.

Bitcoin en Ethereum streven beide een compleet ander doel na. Zelfs Stratis, dat ook sterk op de smart contracts zit, benaderd in mijn ogen een andere markt dan bijvoorbeeld Ethereum.
Volgens mij kunnen ze prima naast elkaar leven. Bitcoin is een coin, een store of value. Ethereum is daar nooit voor bedoeld en zit meer op decentralised computing, smart contracts, web 3.0 etc.

Eens dat het gros van de huidige chains gaat wegvallen, en misschien overleven zelfs ETH en BTC het niet, maar dat zou dan imho zijn omdat er weer betere bijkomen. 1 coin to rule them all? Ik zie dat niet gebeuren. Daarvoor zijn er teveel toepassingen van blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:09

DirtyBird

Praktiserend denker

De bitonic dude verkondigt op de NOS dat bitcoin in de toekomst, na eventuele fork, wel eens een half miljoen waard zou kunnen worden. Wat een ongegeneerde FOMO waar de NOS zich even voor laat inzetten :-s

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
DirtyBird schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:14:
De bitonic dude verkondigt op de NOS dat bitcoin in de toekomst, na eventuele fork, wel eens een half miljoen waard zou kunnen worden. Wat een ongegeneerde FOMO waar de NOS zich even voor laat inzetten :-s
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik heb het meer gelezen, maar heb daar ook problemen mee inderdaad. Tuurlijk, iedereen verklaarde je voor gek als je in 2013 zei dat Bitcoin wel eens 1000 euro waard kon worden, maar een half miljoen..
Nu zegt hij erbij dat daarbij wel de 'gewone' beleggers mee moeten doen. Dat betekend dat Bitcoin dan op de regulieren beursen verhandeld moet (kunnen) worden. Als dat gaat gebeuren geloof ik best dat Bitcoin tienduizenden auro's waard kan worden (in, zeg, 5 jaar), maar bij een half miljoen heb je een market cap van 9 biljoen euro (bij 18 miljoen BTC)..

Aan de andere kant geloof ik wel dat we die market cap gaan halen in 10 jaar, maar dat geld zit dan tevens in diverse altcoins.

Aldus mijn glazen bol :+

Edit:
Link
Artikel is gewijzigd, als je in NOS op 'bitcoin' zoekt zie je nog wel de originele titel.

[ Voor 13% gewijzigd door ElectronLion op 24-07-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
irritant binnen kraken is dat de margin funds op zijn.. dit staat nergens aangegeven je orderbook loopt hiermee ook vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:04
ook nog is lekker reclame maken. Bitonic wordt bij NOS omschreven als de "grootste bitcoin handelaar"... Ja dan is het wel even lekker als je in nationale media kan verkondigen dat wat jij verhandeld nu eigenlijk heel erg goedkoop is, want het gaat uiteindelijk nog 20x zoveel waard worden.

Bijzonder slecht van NOS, en past in het straatje van andere voorbeelden van hoe verschrikkelijk slecht mainstream media over blockchain berichtten.
Las laatst ook zo'n huilartikel in de volkskrant over Ethereum. Uit elke zin bleek dat ze er gewoon totaal niets van begrepen. Schrijf er dan ook niet over denk ik dan.

[ Voor 15% gewijzigd door KingKoning op 24-07-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vanochtend op de radio gehoord:
24 juli, 0600, rond minuutje of 3.40

http://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-journaal/uitzendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Het staat nog in de Google cache.

Nu is een bitcoin ongeveer 2300 euro waard, maar dat is over tien jaar misschien wel een half miljoen euro of meer. Zeker als Wall Street en de institutionele beleggers gaan investeren in de bitcoin."

Binnen 10 jaar is zeker 50.000 euro mogelijk (20x), 200x weet ik niet.

Ik zou zeker iedereen aanraden om minstens 10 BTC te vergaren.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 23:10
ElectronLion schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:31:
Als dat gaat gebeuren geloof ik best dat Bitcoin tienduizenden auro's waard kan worden (in, zeg, 5 jaar), maar bij een half miljoen heb je een market cap van 9 biljoen euro (bij 18 miljoen BTC)..

Aan de andere kant geloof ik wel dat we die market cap gaan halen in 10 jaar, maar dat geld zit dan tevens in diverse altcoins.
Er hoeven vandaag maar allerlei mensen tienduizend euro te gaan bieden en dan is de bitcoin ook tienduizenden euro's waard. Om dergelijke waardes te gaan halen zal er flink wat echt geld in moeten worden gestopt. Of particulieren daar zoveel geld in gaan stoppen vraag ik mij af, maar als bedrijven ook aan de bitcoin gaan beginnen dan zou deze wel gigantisch in waarde kunnen gaan stijgen. Vergeet niet dat er wekelijks bitcoins zullen verdwijnen door computer crashes, hacks, etc. Dat betekent dat er uiteindelijk minder bitcoins zullen overblijven, wat de waarde ook weer zal laten toenemen.

Maar voor hetzelfde geval is de bitcoin over 10 jaar nog minder waard dan een rol WC papier omdat niemand ze meer wil hebben aangezien je er effectief niks mee kan. De meeste mensen die nu bitcoins bezitten zullen dit ook hebben in de hoop rijk te worden van de handel.. We zullen het gaan zien welke groep mensen over 10 jaar zichzelf voor zijn hoofd slaat!
Zhou schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:49:
Het staat nog in de Google cache.

Nu is een bitcoin ongeveer 2300 euro waard, maar dat is over tien jaar misschien wel een half miljoen euro of meer. Zeker als Wall Street en de institutionele beleggers gaan investeren in de bitcoin."

Binnen 10 jaar is zeker 50.000 euro mogelijk (20x), 200x weet ik niet.

Ik zou zeker iedereen aanraden om minstens 10 BTC te vergaren.
En als iedereen dat gaat doen dan zal deze verwachting inderdaad wel gaan uitkomen. Maar wanneer mensen in massa gaan verkopen dan zal die ook weer crashen :P

[ Voor 25% gewijzigd door President op 24-07-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Update van Bitonic (vandaar dat het NOS artikel waarschijnlijk is aangepast):

UPDATE 24-07-2017 09:53: Het gevaar op een splitsing in het bitcoin-netwerk lijkt dusdanig afgenomen te zijn, dat wij de in- en verkoop van Bitcoin niet meer van plan zijn stil te leggen. Uiteraard kunnen de omstandigheden ons alsnog dwingen om deze beslissing te herzien en we zullen u in dat geval direct op de hoogte brengen, maar vooralsnog zien wij daar geen aanleiding toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6.R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 21:16
Was niet die Bitonic dude, maar 'Bitcoin-investeerder' Mark van der Chijs die uitspraken deed over de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

C6.R schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Was niet die Bitonic dude, maar 'Bitcoin-investeerder' Mark van der Chijs die uitspraken deed over de waarde.
Hij is niet de eerste maar ook niet de laatste verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Laatst online: 26-09 15:31
Is het naar 1 augustus toe veilig om BTC op kraken/poloniex te laten staan?
Of beter in wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 08:53
MatteC schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:46:
Of beter in wallet?
Wallet is altijd veiliger. zolang jij je wallet maar op orde hebt uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:47
De bitonic dude verkondigt op de NOS dat bitcoin in de toekomst, na eventuele fork, wel eens een half miljoen waard zou kunnen worden.
Als market cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
MatteC schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:46:
Of beter in wallet?
Op Kraken staat het veilig, Poloniex weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
Mr. Noodle schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Op Kraken staat het veilig, Poloniex weet ik niet
Want heeft kraken gemeld beide forks te ondersteunen? Volgens mij niet. Ik zou paper wallet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Laatst online: 26-09 15:31
Ok, ik ga ze gewoon sturen naar mn Electrum wallet

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
marteltor schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Want heeft kraken gemeld beide forks te ondersteunen? Volgens mij niet. Ik zou paper wallet aanhouden.
In een recent interview heeft Jesse Powell (Kraken CEO) gezegd dat Kraken zich in principe buiten discussies over forks houdt en het als doel ziet om klanten in het geval van een fork coins op beide takken te geven.

Maar dit is slechts een uitspraak gedaan tijdens een interview, er is voor zover ik weet nog geen offieel statement van Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Everex ICO is ook live (https://tks.everex.io). Ben niet zo van de ICO's maar over Everex lees ik veel positieve dingen en twijfel om eraan mee te doen. Volgens mij gaat het ook aardig snel. Iemand hier die er ook aan meedoet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

Boy

www.byoscoop.nl

Executor16 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:24:
De Everex ICO is ook live (https://tks.everex.io). Ben niet zo van de ICO's maar over Everex lees ik veel positieve dingen en twijfel om eraan mee te doen. Volgens mij gaat het ook aardig snel. Iemand hier die er ook aan meedoet?
Iedere keer als ik aan een ICO meedoe, dan daalt de prijs enorm daarna. Ik ga niet meer meedoen met ICO's, als ik ze daarna gewoon goedkoper kan aanschaffen zodra ze tradable zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 24-07-2017 12:29 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Iconomi doet het lekker goed vandaag, waarschijnlijk vanwege hun platform release op 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 10:01

Swerfer

Hmm...

Boy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Iedere keer als ik aan een ICO meedoe, dan daalt de prijs enorm daarna. Ik ga niet meer meedoen met ICO's, als ik ze daarna gewoon goedkoper kan aanschaffen zodra ze tradable zijn.
Ik ben ook voorzichtig met ICO's maar CORION (zie link in mijn signature) durf ik wel aan. Ze willen de koers stabiel houden aan de dollar (1 CORION = $1,-) en je kan toch winst maken op 3 manieren. Als de koers omhoog gaat, dan worden er nieuwe CORIONS gereleased en die worden deels verdeeld over iedereen die CORIONS bezit. Je kan meedoen aan een game; Gokken of de koers op de exchanges boven of onder de dollar uitkomt en gok je goed, dan krijg je een beloning. Verder als je 5000 CORIONS gedurende de ICO aanschaft, dan krijg je een CORION Premium en dat is een soort aandeel waarover je dividend krijgt uitgekeerd. Die CORION Premiums worden relatief zeldzaam, nu zullen dat er ongeveer 500 zijn (de ICO duurt nog een week) en na de ICO komen er geen nieuwe bij. Die Premium tokens worden ook verhandelbaar en worden waarschijnlijk (zeer) veel waard als CORION zelf een succes wordt. Ik heb de gok genomen en heb 1 zo'n CORION Premium...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Geen echte dip geweest dit weekend bij ETH, zoals verwacht, maarja, wat nu! Ik merk dat ik toch moeite heb om mijzelf te overtuigen weer in te stappen met een bedrag van 200 euro per coin. Zit er sterk aan te denken om het maar te laten voor wat het is en wat leuks te kopen voor de winst die ik gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Swerfer schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Ik ben ook voorzichtig met ICO's maar CORION (zie link in mijn signature) durf ik wel aan. Ze willen de koers stabiel houden aan de dollar (1 CORION = $1,-) en je kan toch winst maken op 3 manieren. Als de koers omhoog gaat, dan worden er nieuwe CORIONS gereleased en die worden deels verdeeld over iedereen die CORIONS bezit. Je kan meedoen aan een game; Gokken of de koers op de exchanges boven of onder de dollar uitkomt en gok je goed, dan krijg je een beloning. Verder als je 5000 CORIONS gedurende de ICO aanschaft, dan krijg je een CORION Premium en dat is een soort aandeel waarover je dividend krijgt uitgekeerd. Die CORION Premiums worden relatief zeldzaam, nu zullen dat er ongeveer 500 zijn (de ICO duurt nog een week) en na de ICO komen er geen nieuwe bij. Die Premium tokens worden ook verhandelbaar en worden waarschijnlijk (zeer) veel waard als CORION zelf een succes wordt. Ik heb de gok genomen en heb 1 zo'n CORION Premium...
Oh die ja, die herinner ik me nog. Hebben ze inmiddels al een verklaring waarom de prognose van de gebruikersaantallen een stevige dip heeft in 2019 Q3? (Business Whitepaper, blz 19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
hoeveel winst gaan jullie per keer traden ? ik merk bij kraken met 5x leverage aan dat je minimaal 50,- verschil in koers moet hebben om wat winst te pakken, anders ben je het meeste al kwijt aan fees.

Is het handelen op poliniex etc.. sneller dan op kraken ? en dan bedoel ik de kleinere bedragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:10

Liberteh

All your base belong to me

shakespeare schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:14:
hoeveel winst gaan jullie per keer traden ? ik merk bij kraken met 5x leverage aan dat je minimaal 50,- verschil in koers moet hebben om wat winst te pakken, anders ben je het meeste al kwijt aan fees.

Is het handelen op poliniex etc.. sneller dan op kraken ? en dan bedoel ik de kleinere bedragen ?
Margin traden (met hefboom) is heel wat anders als normaal traden ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
shakespeare schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:14:

De fee op Kraken is 0.26% per trade (taker-fee, zonder kortingen). Dus je hebt een koersverschil van 0.52% nodig om daar bovenop te komen. De handelsfee is hetzelfde met en zonder leverage. Gebruik je leverage dan betaal je nog iets meer, 0.01% per 4 uur dat de positie open is, maar voor kortlopende posities is dit niet significant vergeleken met de handelsfees.

Op Poloniex zijn de taker-fees 0.25% zonder kortingen (maar het eerste kortings-niveau is op Poloniex veel moeilijker te behalen dan op Kraken). Dus dat scheelt bijzonder weinig met Kraken. De kosten voor het lenen van geld voor een leveraged trade zijn variabel op Poloniex, omdat daar een peer-to-peer uitleen systeem gebruikt wordt.

Uiteindelijk zit er dus weinig verschil tussen de beide exchanges in kosten. Merk op dat de kosten een percentage zijn van de totale omvang van een order, zonder minimumbedrag. Dus het effect van de kosten is hetzelfde, of je nu voor €100 handelt of voor ฿100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Ok. Maakt dus weinig uit, ik ben al vaak 2,5 euro voor een order met positie kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 10:01

Swerfer

Hmm...

Rannasha schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Oh die ja, die herinner ik me nog. Hebben ze inmiddels al een verklaring waarom de prognose van de gebruikersaantallen een stevige dip heeft in 2019 Q3? (Business Whitepaper, blz 19)
De dip staat er nog in. Ik zal eens vragen in de Telegram groep. Ik kom hier op terug...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vorige week eens even flink DGB ingekocht. Zo'n munt waar de "to the moon" opmerkingen al vele malen kwamen, maar nooit de waarheid werden :p

Als ik nu zo een beetje de buzz volg, verwacht ik wel dat hij richting de 0,10 gaat. Of er een technische of zakelijke reden voor is weet ik niet, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd.

Ik heb vorige week 2000,- ingezet. De huidige waarde is 3170,-. Geen slecht rendement in 1 week.

Volledig op gutfeeling dus, voordat mensen mij gaan vragen om 3 goede redenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik ben actief op Kraken en wilde net wat ICONOMI coins kopen, maar deze kan ik blijkbaar alleen met ETH of XBT kopen. Dat snap ik niet helemaal.

Dan ben ik toch dubbel afhankelijk van een bepaalde koers? Als de ICONOMI dan eventueel omhoog gaat en ik wil dit verkopen dan ben ik ook afhankelijk wat de ETH heeft gedaan anders verdien ik er nog niks aan.
Dit ontgaat mij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 20:34
Swerfer schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:24:
[...]
De dip staat er nog in. Ik zal eens vragen in de Telegram groep. Ik kom hier op terug...
Combinatie van de volgende twee vermenigvuldigd met dat mannetje met die glazen bol: 8)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/Gartner_Hype_Cycle.svg/320px-Gartner_Hype_Cycle.svg.pngAfbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/Diffusion_of_ideas.svg/320px-Diffusion_of_ideas.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Vincent17 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:02:
Ik ben actief op Kraken en wilde net wat ICONOMI coins kopen, maar deze kan ik blijkbaar alleen met ETH of XBT kopen. Dat snap ik niet helemaal.

Dan ben ik toch dubbel afhankelijk van een bepaalde koers? Als de ICONOMI dan eventueel omhoog gaat en ik wil dit verkopen dan ben ik ook afhankelijk wat de ETH heeft gedaan anders verdien ik er nog niks aan.
Dit ontgaat mij een beetje.
Koersen zijn allemaal gekoppeld aan elkaar (met dank aan arbitrage-handelaren). Als ICONOMI stijgt ten opzichte van de Euro, maar ETH blijft gelijk ten opzichte van de Euro, dan zal de koers van ICONOMI ten opzichte van ETH ook stijgen.

Het enige nadeel van deze situatie is dat als je van de ene valuta naar de andere wil, je soms meer dan 1 transactie moet uitvoeren, waardoor je iets meer aan kosten kwijt bent. Verder maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
PWM schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:01:
Vorige week eens even flink DGB ingekocht. Zo'n munt waar de "to the moon" opmerkingen al vele malen kwamen, maar nooit de waarheid werden :p

Als ik nu zo een beetje de buzz volg, verwacht ik wel dat hij richting de 0,10 gaat. Of er een technische of zakelijke reden voor is weet ik niet, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd.

Ik heb vorige week 2000,- ingezet. De huidige waarde is 3170,-. Geen slecht rendement in 1 week.

Volledig op gutfeeling dus, voordat mensen mij gaan vragen om 3 goede redenen :p
Zat precies aan hetzelfde te denken, maar heb nog niet gekocht. Technisch zijn het echt geen prutsers daar bij DGB en het blijft een veelbelovende munt als ze de zaken op een rijtje krijgen. We moeten niet vergeten dat die munt ruim 50 cent waard is geweest, nu nog geen 2 cent! DGB heeft laten zien ontzettend te kunnen stijgen als ze het momentum mee hebben en ik geloof dat dit zeker nog wel gaat komen. Ze zitten ook niet stil natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
keest12 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Zat precies aan hetzelfde te denken, maar heb nog niet gekocht. Technisch zijn het echt geen prutsers daar bij DGB en het blijft een veelbelovende munt als ze de zaken op een rijtje krijgen. We moeten niet vergeten dat die munt ruim 50 cent waard is geweest, nu nog geen 2 cent! DGB heeft laten zien ontzettend te kunnen stijgen als ze het momentum mee hebben en ik geloof dat dit zeker nog wel gaat komen. Ze zitten ook niet stil natuurlijk..
Waar is DGB ruim 50 cent waard geweest? De hoogste prijs ooit was 6 cent als ik hier kijk.

Typfout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
keest12 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Zat precies aan hetzelfde te denken, maar heb nog niet gekocht. Technisch zijn het echt geen prutsers daar bij DGB en het blijft een veelbelovende munt als ze de zaken op een rijtje krijgen. We moeten niet vergeten dat die munt ruim 50 cent 5 cent waard is geweest, nu nog geen 2 cent! DGB heeft laten zien ontzettend te kunnen stijgen als ze het momentum mee hebben en ik geloof dat dit zeker nog wel gaat komen. Ze zitten ook niet stil natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Vincent17 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:02:
Dat hebben ze recentelijk pas veranderd. Toen ik ze in mei kocht kon het nog op de euro.

Edit: foutje, in mei had ik ze gekocht met BTC.

[ Voor 7% gewijzigd door Zhou op 24-07-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Zhou schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Dat hebben ze recentelijk pas veranderd. Toen ik ze in mei kocht kon het nog op de euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Zhou schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Edit: foutje, in mei had ik ze gekocht met BTC.
Ok, ik snap nu dat die koersen met elkaar mee bewegen.
Ik ben alleen steeds alles aan het omrekenen naar EUR zodat ik weet wat ik aan het uitgeven ben. Hoe doen jullie dat?

Bijv. Ik koop net voor 50 EUR ETH, omdat ik eigenlijk voor 50 EUR ICONOMI wil hebben. Goed, dus eerst die ETH aangeschaft, maar als ik daarna een order wil invoeren om die ICONOMI aan te schaffen moet ik dus rekenen met ETH om ongeveer op 50 EUR uit te komen. Volgens mij zit ik dit heel onhandig te doen. Ik zit maar te spelen met de cijfertjes totdat ik zie dat ik ongeveer uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Vincent17 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Ok, ik snap nu dat die koersen met elkaar mee bewegen.
Ik ben alleen steeds alles aan het omrekenen naar EUR zodat ik weet wat ik aan het uitgeven ben. Hoe doen jullie dat?

Bijv. Ik koop net voor 50 EUR ETH, omdat ik eigenlijk voor 50 EUR ICONOMI wil hebben. Goed, dus eerst die ETH aangeschaft, maar als ik daarna een order wil invoeren om die ICONOMI aan te schaffen moet ik dus rekenen met ETH om ongeveer op 50 EUR uit te komen. Volgens mij zit ik dit heel onhandig te doen. Ik zit maar te spelen met de cijfertjes totdat ik zie dat ik ongeveer uit kom.
Ik begrijp je probleem niet. Als jij voor 50 euro eth koopt en direct erna die eth omzet in icn heb je voor 50 euro icn (give or take een paar euro vanwege fees en kleine koersverschillen). Als je de eur prijs van icn bij wilt houden kun je het beste coinmarketcap of blockfolio gebruiken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Luuk schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Waar is DGB ruim 50 cent waard geweest? De hoogste prijs ooit was 6 cent als ik hier kijk.

Typfout?
Excuses, ik heb denk ik iets te vluchtig door de charts gekeken. Bedankt voor het corrigeren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoedelijk is niemand erop tegen als die alsnog naar de €0.50,- gaat
keest12 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Excuses, ik heb denk ik iets te vluchtig door de charts gekeken. Bedankt voor het corrigeren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Laatst online: 21:06
Ik zat vanmorgen de github repository te bekijken van DGB en ik zie daar bijzonder weinig activiteit in 2017. Weet iemand daar de reden voor? https://github.com/digibyte

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Laatst online: 20-07-2021
DeFiNL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:44:
Ik zat vanmorgen de github repository te bekijken van DGB en ik zie daar bijzonder weinig activiteit in 2017. Weet iemand daar de reden voor? https://github.com/digibyte
Het heeft waarschijnlijk iets met de aankomende Citibank Tech4Integrity awards te maken.

Source: https://www.reddit.com/r/...byte_alerts_update_72417/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
JeroenRos schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:54:
[...]

Het heeft waarschijnlijk iets met de aankomende Citibank Tech4Integrity awards te maken.

Eh? Dat lijkt me een vreemde reden om maandelang vrijwel geen commits te hebben. Het lijkt er meer op dat er tegenwoordig vooral marketing wordt gedaan en vrijwel geen development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Laatst online: 21:06
JeroenRos schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:54:
[...]

Het was voor mij een reden om maar even afstand te doen van mijn DGB. Ik hou het in de gaten en als er weer wat beweging is haak ik weer aan.

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zit puur op de speculatie er in, op de hypetrain meeliften. Ik heb ook coins voor de lange termijn, die laat ik lekker zitten.

Inmiddels 20 procentpunten winst sinds mijn laatste post :p Ik stap precies uit 1 minuut voor de hype stopt. Hoop ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PKing83 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Geef dan ook even aan waarom wel/niet :)
Volgens mij was zijn uitleg dezelfde als bij bovenstaande twee TA plaatjes.
Hij is meer bezig met kijkers te trekken dan het zelf te onderbouwen, bangmakerij vind ik het, hij zegt dat iedereen in LTC vlucht terwijl ETH nog steeds het meeste volume heeft na BTC.
De koers was al bezig te crashen en gaat uit van grafiekjes.
Imo lult ie maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 09:55
Geweldige info hier en mooi om te zien dat er serieus gehandeld wordt. Ik ben inmiddels op pagina 90 van deeltje 4 en word steeds enthousiaster.

In 2014 ben ik even actief geweest op Tweakers in het Forex topic, maar dat lijkt nu redelijk doodgebloed. Ik heb daar destijds ook mijn basisstrategie uitgelegd en deze hanteer ik tot de dag van vandaag nog steeds.

Mijn equity is de afgelopen jaren steady doorgegroeid en ik ben van nu plan naast Forex ook Crypto te gaan traden. Ik had op 31 december 2016 een aantal BTC gekocht ipv een oudenjaarslot en deze heb ik zojuist naar Kraken gestuurd. Ik was trouwens binnen 3 uur tier 3 geverifieerd.

Anyway, ik hoop dat ik wat kan bijdragen alhoewel ik denk dat de nadruk bij crypto wat meer ligt op de fundamentele dan op de technische analyse. Mooi bruggetje naar mijn eerste vraag:

Bestaat er ook zoiets als een crypto newsfeed?

Ik kwam via Google uit op http://cryptscout.com/, maar hun laatste blogs zijn van 2014...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 12:47
Jurianus schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:30:
Iconomi doet het lekker goed vandaag, waarschijnlijk vanwege hun platform release op 1 augustus.
Idd maar dat de prijs omhoog gaat is wel op zijn plaats. Het is een gem als je kijkt naar bijvoorbeeld reddit onder ICN. Iets van 3000+ registered en 50 online. Vergeleken bij anderen is het erg weinig.

Twitter iets van 15000 volgers uit mn hoofd.

Eerste assetclass met indexfund ICNX en ICNP.

Ergens in november kunnen mensen concurreren door makkelijk hun eigen indexfonds op te zetten en prestaties van elkaar te vergelijken.

Elk kwartaal kopen ze met een goede 20% van de winst ICN tokens op om die vervolgens te versturen naar een smartcontract zodat ze "verbranden" en daardoor de total supply omlaag gaat elk kwartaal maar weer.

Deze token is zeer ondergewaardeerd. Ik twijfelde om 40000 in te zetten toen hij tijdens de dip op 1.19 zat. Had er 1000 toen ingezet en toen 39k toen die op de 2.40 kwam.

Ikzelf heb er de volle vertrouwen in.
In dit team die Cashila had opgericht en gelicenseerd kreeg en groot maakte.

Voor de "average joe" word het straks heel makkelijk om te investeren. De early ico investors hebben al toegang tot de beta . Die zijn allemaal positief over het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
PWM schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:22:
Ik zit puur op de speculatie er in, op de hypetrain meeliften. Ik heb ook coins voor de lange termijn, die laat ik lekker zitten.

Inmiddels 20 procentpunten winst sinds mijn laatste post :p Ik stap precies uit 1 minuut voor de hype stopt. Hoop ik :+
Ik zou niet te gierig en gewillig worden! Voor je het weet is de daling alweer ingezet en verbrand al je gemaakte winst, spreek ik uit ervaring haha. Sta je op een mooi winst? Haal eventueel je initiele investering eruit en laat de winst maar staan. Kijken hoever je daarmee komt. Bij zo een onzekere coin als DGB is enige voorzichtheid geen overbodige luxe denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

keest12 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:20:
[...]

Ik zou niet te gierig en gewillig worden! Voor je het weet is de daling alweer ingezet en verbrand al je gemaakte winst, spreek ik uit ervaring haha. Sta je op een mooi winst? Haal eventueel je initiele investering eruit en laat de winst maar staan. Kijken hoever je daarmee komt. Bij zo een onzekere coin als DGB is enige voorzichtheid geen overbodige luxe denk ik.
Met die tactiek word je nooit rijk :D
Als het goed is ben je bereid je initiele investering kwijt te raken en die zou ik dan ook lekker laten zitten. Laat het geld werken in de hoop dat je dat zelf binnen afzienbare tijd niet meer hoeft te doen :P
Beetje balsy zijn mag wel in deze volatiele markt!
Disclaimer: balsy ≠ onverstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lange termijn coins: Stratis/Antshares(NEO)/Waves/FCT/LTC/Syscoin.
70% van mijn wallet is echter Antshares, gekocht op 2 dollar per stuk en ik verwacht echt een enorme stijging het komende jaar.
Twee weken geleden goed kunnen inkopen dankzij de megadip, thanks weakhands! :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
DirtyBird schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:23:
[...]

Met die tactiek word je nooit rijk :D
Als het goed is ben je bereid je initiele investering kwijt te raken en die zou ik dan ook lekker laten zitten. Laat het geld werken in de hoop dat je dat zelf binnen afzienbare tijd niet meer hoeft te doen :P
Beetje balsy zijn mag wel in deze volatiele markt!
Disclaimer: balsy ≠ onverstandig
Mee eens, maar ik denk dat dit vooral slaat op lange termijn investeringen. Ik laat ook lekker alles staan, des te groter je winst wordt. Echter, wil je even een aantal waves mee pakken met short term trading, dan is het soms onverstandig om te lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
waar halen jullie al je coins ? kraken verkoopt er bijv.. maar een aantal. :) andere traders ?

antshares bijv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
shakespeare schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:12:
waar halen jullie al je coins ? kraken verkoopt er bijv.. maar een aantal. :) andere traders ?

antshares bijv..
BTC of ETH kopen bij Kraken. Coins withdrawen naar adres van Poloniex, Bittrex of een andere exchange. Daar deze weer traden tegen de gewenste coin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23

Crusader

Arc Nature

JackieTreehorn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:53:

Bestaat er ook zoiets als een crypto newsfeed?
http://cryptonewswire.com/

Zoiets?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
BabyRattle schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Idd maar dat de prijs omhoog gaat is wel op zijn plaats. Het is een gem als je kijkt naar bijvoorbeeld reddit onder ICN. Iets van 3000+ registered en 50 online. Vergeleken bij anderen is het erg weinig.

Twitter iets van 15000 volgers uit mn hoofd.

Eerste assetclass met indexfund ICNX en ICNP.

Ergens in november kunnen mensen concurreren door makkelijk hun eigen indexfonds op te zetten en prestaties van elkaar te vergelijken.
Elk kwartaal kopen ze met een goede 20% van de winst ICN tokens op om die vervolgens te versturen naar een smartcontract zodat ze "verbranden" en daardoor de total supply omlaag gaat elk kwartaal maar weer.

Deze token is zeer ondergewaardeerd. Ik twijfelde om 40000 in te zetten toen hij tijdens de dip op 1.19 zat. Had er 1000 toen ingezet en toen 39k toen die op de 2.40 kwam.

Ikzelf heb er de volle vertrouwen in.
In dit team die Cashila had opgericht en gelicenseerd kreeg en groot maakte.

Voor de "average joe" word het straks heel makkelijk om te investeren. De early ico investors hebben al toegang tot de beta . Die zijn allemaal positief over het platform.
Dat stukje tussen de sterretjes volg ik niet helemaal. Kun je dat eens nader uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
FireFox1980 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:40:
[...]

Dat stukje tussen de sterretjes volg ik niet helemaal. Kun je dat eens nader uitleggen?
What is a ‘Buyback?’

A buyback, also known as a repurchase, is the purchase by a company of its outstanding shares that reduces the number of its shares on the open market. Companies buy back shares for a number of reasons, such as to increase the value of shares still available by reducing the supply of them or eliminate any threats by shareholders who may be looking for a controlling stake.

The Iconomi Burn — Crypto Buybacks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
Zhou schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:45:
[...]

What is a ‘Buyback?’

A buyback, also known as a repurchase, is the purchase by a company of its outstanding shares that reduces the number of its shares on the open market. Companies buy back shares for a number of reasons, such as to increase the value of shares still available by reducing the supply of them or eliminate any threats by shareholders who may be looking for a controlling stake.

The Iconomi Burn — Crypto Buybacks
Ok duidelijk. Maar in welke getalen gebeurd dat en hoe lang? Op een gegeven moment is er geen aandeel meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
FireFox1980 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Ok duidelijk. Maar in welke getalen gebeurd dat en hoe lang? Op een gegeven moment is er geen aandeel meer over.
Goede vraag. Van wie kopen ze die shares terug? Moet iedereen die ICN heeft naar rato hun ICN verplicht verkopen aan Iconomi? Of koopt Iconomi zelf terug via exchanges?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
GrazendeKoe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:25:
[...]

Goede vraag. Van wie kopen ze die shares terug? Moet iedereen die ICN heeft naar rato hun ICN verplicht verkopen aan Iconomi? Of koopt Iconomi zelf terug via exchanges?
1. Die kopen ze terug op de open markt, praktisch goed uitvoerbaar. Stel je wil van je coins af, kan het dus zijn dat die opgekocht worden door ICN team. Je weet nooit wie je tegenpartij is eigenlijk (via de exchange, vermoedelijk Kraken dankzij hoogste volume).
2. Daarmee geven ze winst terug aan de aandeelhouders/token holders in dit geval. Dividend is lastiger uitvoerbaar, je krijgt dan transactiekosten, en hebt te maken met extra regelgeving. Zie ook artikel aangehaald door @Zhou https://hackernoon.com/th...pto-buybacks-f9edb30530fe

3. Hoe werkt dat dan. Stel ICN is nu 100mio waard bij 100mio tokens ofwel 1$ per token. De winst is 5 mio over 2017, en daarvan kunnen ze dus 5mio tokens terugkopen. Bij gelijkbljivende marktwaardering zal de prijs van een ICN munt moeten stijgen naar (100/ (100-5) = $1,05 prijs voor mensen die blijven zitten. Correct me if i'm wrong.

4. De ICN tokens raken zeker niet op, stel de winsten van ICN worden zo enorm dat ze ook heel veel ICN kunnen terugkopen. Dan zal de koers van ICN alleen maar stijgen ergo, ze kunnen steeds minder tokens terugkopen. Als markt prijs je de winst in, bijv. Amazon Koers/Winst verhouding van ~200. Dus stel ICN draait straks 10mio winst, dan zou de waardering zijn 2000miljoen (2mrd). Prijs per ICN token is dan 20, wat betekent dat ze 500.000 tokens kunnen terugkopen.
En zo kan je door redeneren.

De business case achter ICN heb ik al eens gepost (afhankelijk van toename vermogen in ICNX ETF). Daarmee creeëren ze structureel terugkerende omzet. Dat i.t.t. bijv. Golem of Gnosis, waar ik het businessmodel nog niet in zie, wat verkopen die, tegen welke prijs, omzet is niet vanzelf terugkerend etc. ICN heeft tevens al een werkend platform, iets dat heel veel tokens / coins nog niet hebben. Plus een businessmodel dat goed uitlegbaar is en werkt in de aandelenmarkt, de ETF.

Zie: Timberly2 in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4"

[ Voor 13% gewijzigd door Timberly2 op 24-07-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ook wij zijn nog maar in het begin van ICN heb ik het idee.

Normaal is er rond de 500k volume op kraken en vandaag al op de 2 miljoen volume. Zodra er whales komen dan gaat het hard en zullen we eind augustus de 10 wel aantikken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Nog een vraagje over margin fees op Kraken:

Zit nu op 0.16 / 0.26% (buy/sell)

Dan verkoop ik vanmiddag het volgende:
Margin Trade Euro (EUR) €5.25 €0.93

€5,25 was de "winst", en dan zie ik daar 0.93 vanaf gaan. Dat is ruim 17%. Ook was er voor deze trade al een keer al een €0,59 aan aankoopkosten in berekening gebracht. De website is verder niet transparant wat hier achter zit.
De rollover fee voor de margin trade word per 4 uur direct afgetrokken, dus deze kan niet erin berekend zitten.

Iemand een idee? Het zijn maar kleine bedragen, maar de percentages zijn flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
om die 5 euro winst te maken heb je een order van enkelen 100den euros gemaakt (x btc * y margin) op het totaal bedrag van de order word de fee berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Rhautvast schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:26:
Nog een vraagje over margin fees op Kraken:

Zit nu op 0.16 / 0.26% (buy/sell)

Dan verkoop ik vanmiddag het volgende:
Margin Trade Euro (EUR) €5.25 €0.93

€5,25 was de "winst", en dan zie ik daar 0.93 vanaf gaan. Dat is ruim 17%. Ook was er voor deze trade al een keer al een €0,59 aan aankoopkosten in berekening gebracht. De website is verder niet transparant wat hier achter zit.
De rollover fee voor de margin trade word per 4 uur direct afgetrokken, dus deze kan niet erin berekend zitten.

Iemand een idee? Het zijn maar kleine bedragen, maar de percentages zijn flink.
Het percentage wordt gerekend over het volume van de transactie, niet over de winst.

€0.93 aan fees betekent dat je €358 (taker) of €581 (maker) aan transactie-grootte had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
BabyRattle schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:57:
[...]
Dat is best veel geld = veel Iconomi. Ik doe het op dit moment met 560 Iconomi.

Ik verwacht dat 1 Iconomi wel eens $50 waard kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
even een noob vraag..

ik trade alleen met bitcoins.. dus buy/sell ik wacht to hij hoog staat en verkoop etc... maar nu de vraag wie koopt er nu als hij zo hoog staat de value ? je zou zeggen dat iedereen laag koopt ?

Waar kan ik het beste dat loconomi aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
shakespeare schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:42:
even een noob vraag..

ik trade alleen met bitcoins.. dus buy/sell ik wacht to hij hoog staat en verkoop etc... maar nu de vraag wie koopt er nu als hij zo hoog staat de value ? je zou zeggen dat iedereen laag koopt ?
Is een kwestie van perspectief.
Vorig jaar dachten velen dat het nooit hoger kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Hmm. En ik dacht echt dat Iconomi een paar dagen 51.000.000 tokens had uitgegeven

Nu zijn het er 100.000.000, of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 20:43
Hmm van het weekend een Kraken account geopend, tot m'n verrassing binnen 20 minuten Tier 2 geverifieerd.
Deposit vandaag netjes op account binnen gekomen en wat Bitcoins en ETH gekocht.

Nu wilde ik ook Antshare en Waves kopen. Dit kan niet bij Kraken dus een Bittrex account geopend.
Vervolgens bij Kraken nog wat Bitcoins gekocht om deze vervolgens te withdrawen naar m'n Bittrex account.
Alleen daar zit dus een 0.001 XBT fee op, ofwel kleine 2.5 euro.

Als ik dan vervolgens coins naar offline wallet wil halen, zou me dat ook weer withdrawal fees kosten.
Met elke keer fees voor overzetten tussen exchanges en naar wallets, is het al snel niet rendabel bij kleinere bedragen.

Als ik een betere manier mis, please tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
shakespeare schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:42:
even een noob vraag..

Waar kan ik het beste dat loconomi aanschaffen ?
Ze zijn nog maar net op 1 exchange vergeken bij andere munten zit er ook daar nog een groei in voor liquidity.
Zal wel iets te maken hebben met een exclusieve deal.

Kraken vooralsnu

[ Voor 5% gewijzigd door BabyRattle op 25-07-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
BabyRattle schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Ze zijn nog maar net op 1 exchange vergeken bij andere munten zit er ook daar nog een groei in voor liquidity.
Zal wel iets te maken hebben met een exclusieve deal.

Kraken vooralsnu
Liqui telt niet mee? :) En nog 6 andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb gisterenavond eens de Trades gevolgt van een aantal van de 1000 crypto's die er zijn.

Wat mij opvalt is het enorm lompe gedrag van mensen met veel coins. Je ziet ze gewoon gigantische hoeveelheden in 1x dumpen (of kopen).

Partijen die in de echte wereld grote aantallen aandelen hebben een van hun positie af willen, laten dat geleidelijk wegvloeien. In 1-2 beursdagen (of langer).

Het zou voor de crypto handel mooi zijn als de grote jongens hierin ook eens het voortouw nemen en verantwoordelijk om gaan met hun positie. Ik zag gisteren iemand die 4% van de marktwaarde van een coin in 1x de markt op flikkerde. Ja, dan krijg je wel gekke dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39
PWM schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:20:
Ik heb gisterenavond eens de Trades gevolgt van een aantal van de 1000 crypto's die er zijn.

Wat mij opvalt is het enorm lompe gedrag van mensen met veel coins. Je ziet ze gewoon gigantische hoeveelheden in 1x dumpen (of kopen).

Partijen die in de echte wereld grote aantallen aandelen hebben een van hun positie af willen, laten dat geleidelijk wegvloeien. In 1-2 beursdagen (of langer).

Het zou voor de crypto handel mooi zijn als de grote jongens hierin ook eens het voortouw nemen en verantwoordelijk om gaan met hun positie. Ik zag gisteren iemand die 4% van de marktwaarde van een coin in 1x de markt op flikkerde. Ja, dan krijg je wel gekke dingen.
Ik vind dat persoonlijk juist zo gaaf aan de crypto's.. op traditionele beurzen doet iedereen hetzelfde omdat iedereen hetzelfde doet. Iedereen houdt dezelfde technische analyses etc. aan (waardoor die ook werken). De crypto's is nog een beetje een wilde westen van het handelen en ja, daar komen soms gekke dingen als ontzettend markt beïnvloedende dumps voor. Maar ook markt beïnvloedende pumps, die er voor kunnen zorgen dat de prijs opeens skyrocket.

Ik hoop dat het nog even duurt voordat de vastgeroeste financiële orde en manier van handelen grip krijgt op de cryptomarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Erg irritant die sloomheid van kraken, had best wat kunnen opleveren die dip van net maar dan moet je wel orders kunnen invoeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
JJ16v schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:46:
Erg irritant die sloomheid van kraken, had best wat kunnen opleveren die dip van net maar dan moet je wel orders kunnen invoeren :(
Wie zegt dat de dip voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
kansloze schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Wie zegt dat de dip voorbij is?
niemand, maar scheelt wel als je de eerste ~100 ook mee pikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Had all een short staan van gisteren van 2406, die is nu net automatisch getriggered op 2305. Auto orders lijken sneller te gaan, en kosten geen geld zolang ze niet uitgevoerd zijn.

Had daarna wel een kleine vertragen met een long order, had hem ingevoerd op 2303, en triggerde pas op 2311..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Geen last van hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 16:03
Ik helaas wel.
Ben al bijna 10 minuten aan het wachten en de order staat nog steeds op "untouched".

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:15
CyberJack schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Ik helaas wel.
Ben al bijna 10 minuten aan het wachten en de order staat nog steeds op "untouched".
Cancellen en opnieuw aanmaken helpt. Hij gaat meestal of in de eerste ~15 seconden, of het duurt heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
CyberJack schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Ik helaas wel.
Zie je hem wel staan in het orderboekje ?
https://trade.kraken.com/kraken/btceur
waarschijnlijk staat je order te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Iemand een idee waarom deze stop loss niet triggert op Kraken? Marktprijs heeft de 180 euro geraakt... is geen limit order ofzo.

Brakke trade engine misschien?

http://i.imgur.com/UzQ7PsT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:52:
Iemand een idee waarom deze stop loss niet triggert op Kraken? Marktprijs heeft de 180 euro geraakt... is geen limit order ofzo.

Brakke trade engine misschien?

http://i.imgur.com/UzQ7PsT.png
Laagste punt op chart die ik zie is € 182,- met minidalletje eronder van € 181,55. Net niet geraakt dus. :)

Min stoploss staat op € 180,44 , is/was ook (nog) niet geraakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Laagste punt op chart die ik zie is € 182,- met minidalletje eronder van € 181,55. Net niet geraakt dus. :)

Min stoploss staat op € 180,44 , is/was ook (nog) niet geraakt.
De order stond op €185 (zie het screenshot dat gepost is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:11:
[...]

De order stond op €185 (zie het screenshot dat gepost is).
O ja je hebt gelijk, dacht dat-ie op €180 stond.. dan is het gewoon een slechte zaak , of te weinig vraag om alle orders te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:13:
[...]

of te weinig vraag om alle orders te vullen.
Dat kan niet. Het is een stop-loss market order, dus zodra de trigger-prijs bereikt wordt, dient deze als market order te worden aangeboden. Dat betekent dat de order hoe dan ook uitgevoerd moet worden, tegen welke prijs dan ook. Tenzij het hele orderboek leeg is, is er nooit onvoldoende vraag om een market order te vullen.

De trade engine van Kraken is gewoon erg brak. En traag. Zelf heb ik market orders gehad die minutenlang bleven staan voordat ze uitgevoerd werden. Je kunt er gewoon niet meer op vertrouwen.

En dat is erg jammer, want op het gebied van deposits/withdrawals is Kraken erg snel en betrouwbaar. Maar om te handelen is de exchange op dit moment ongeschikt. Er wordt gewerkt aan een nieuwe trade engine die veel sneller zou moeten zijn, maar er is nog geen ETA.

Pagina: 1 ... 38 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).