Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het Foreign Exchange (Forex) topic!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/2gVBzA9bItVT2iVPwqg3O6r5.png
Inleiding
Forex is een aparte tak van handelen. Daarom is dit topic gestart. Voor overige vormen van handelen op de beurs is er het Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 topic.
Algemene Informatie
Handelen
Forex (FX) is het handelen in valuta. Doordat de waarde van valuta tegen over elkaar fluctueert is handel mogelijk. Valuta waarin het meest wordt gehandeld zijn de majors:
  • USD – Amerikaanse dollar
  • AUD – Australische dollar
  • GBP – Britse pond
  • CAD – Canadese dollar
  • EUR – Euro
  • JPY – Japanse Yen
  • CHF – Zwitserse frank
De paren waarin het meest gehandeld wordt zijn:
  • AUD/USD
  • EUR/USD
  • GBP/USD
  • USD/CAD
  • USD/CHF
  • USD/JPY
Openingstijden
De Forex markt is open van zondag 23:00 tot vrijdag 23:00 Nederlandse tijd. Alhoewel deze grote openingstijd een groot voordeel is, betekent het niet dat het continue druk is. De piek uren liggen tussen 10:00 en 18:00. Daarbij, hoewel de Forex markt zelf een grote openingstijd heeft, kan het zijn dat de broker (zometeen meer hierover) op bepaalde tijden (bijvoorbeeld in het weekend) of bepaalde dagen (bijvoorbeeld de kerstdagen) gesloten is.

Openingstijden van belangrijke beurzen:
Tokyo02:00 - 08:00
London10:00 - 18:30
New York15:30 - 22:00
WorldTimeBuddy
Forexinfo.nl
Wikipedia - Openingstijden van beurzen

Hefboom
Forex is bekend om de mogelijkheid tot het gebruik van enorme hefbomen. De broker doet een veel grotere inzet dan de hoeveelheid geld die jij beschikbaar hebt. Op deze manier kan je winst realiseren die normaal zou zijn weggelegd voor miljonairs. Als een trade de verkeerde kant op gaat sluit de broker de trade als een bepaald percentage van het saldo op je account in het geding is. Per trade kan je dus meer verliezen dan je inzet. Als de broker geen veiligheidsmechanisme heeft ingebouwd kan je zelfs negatief komen te staan op je account. Zelfs met veiligheidsmechanisme is dit mogelijk. Denk dan aan een situatie waar er een extreme stijging plaats vind over zo'n korte tijdsperiode dat het mechanisme de trade niet snel genoeg kan sluiten. De kans op zo'n situatie is echter bijzonder klein. Hoe hoger de hefboom hoe sneller de bodem van jouw inzet is bereikt als de markt zich de verkeerde kant op beweegt. Je snapt het wel: Hoe hoger de hefboom hoe hoger het risico. Een normale hefboom is 1:100.

PIPS
Percentage in Point is de naam voor de weergave van valuta stijging op basis van het vierde getal achter de komma. De pip in het blauw: 1,31516. Voor de Japanse Yen is de pip het tweede getal achter de komma. PIPS zeggen iets over de directe stijging van een valuta. Strategieën en technieken zijn op basis van pips.

Spread & Commission
Een positie die je net geopend hebt is per definitie verliesgevend. Dit komt door de 'spread.' Spread is het verschil tussen de aankoop- en de verkoopprijs (ask en bid). Deze waarde wordt uitgedrukt in PIPS. De spread gaat als omzet naar de broker (en/of de partijen waarmee de broker handelt). Je zal dus eerst je spread moeten terug verdienen voordat je überhaupt winst draait.
Een broker kan ook kiezen om commissie toe te passen. In dat geval betaal je een vast bedrag per trade aan de broker, een percentage van je winst, of een bedrag afhankelijk van de tijd dat je positie open staat.
Een combinatie van spread en commissie is ook mogelijk.

Take Profit & Stop Loss
Vrijwel alle strategieën maken gebruik van take profit (t/p) en stop loss (s/l). Take profit is het moment waarop een trade met winst automatisch sluit. In theorie is dan het doel van de handelaar bereikt. De handelaar verwacht niet dat er nog winst te behalen is, of vindt dat het risico niet waard. Stop loss is de keerzijde. Als de stop loss wordt bereikt sluit de trade omdat de handelaar het verlies wil beperken. Deze twee momenten worden serverside afgehandeld, dus het trading platform hoeft er niet voor aan te staan.
Hoewel het slechts twee simpel ogende getallen zijn, dienen ze zo ingesteld te worden dat je winst maximaliseert zonder dat je gevaar loopt grote verliezen te maken. En dat is knap lastig.

Trailing Stop
De trailing stop gebruik je voor het behouden van (een deel van) je verdiende winst terwijl deze winst nog meer kan worden. Door het aanzetten van een TS zal de s/l op een gekozen aantal PIPS achter de huidige koers aan schuiven. Dit geldt niet als je trade verliest draait, het is dus ook eenrichtingsverkeer. Zolang de koers in je voordeel blijft werken zal de trade open blijven en je s/l steeds meeschuiven op de door jou ingestelde afstand. 'Stop loss' op basis van een TS moet je hier dan ook niet meer zien als het 'stoppen van je verlies,' maar als het veilig stellen van een deel van je winst. De TS wordt vaak gebruikt om een bepaalde winst te behalen en onderweg naar die winst kleine tegenslagen te overleven.

Money Management
Door een plan en regels op te stellen voorkom je dat je gaat handelen op basis van gevoelens. Een algemeen geaccepteerde regel is dat je alleen geld inzet dat je werkelijk kan missen. Stort je 1000 euro op een account? Ga er dan in je financiele (thuis)situatie niet vanuit dat je hier nog een beroep op kan doen. Een andere: word niet gierig. Als een trade piekt op 30 pips en begint te dalen, sluit deze dan als je geen directe onderbouwing hebt waarom die trade nog over de 30 pips heen zal gaan.
Meer: MoneyShow - 5 Forex Money Management Tips

Voorbeeld trade
Een short trade.
In: 1,31516.
Uit: 1.30967.
Inzet: 2 lots.
Hefboom: 1:100.
Margin: €2000.
Winst:
(2*100000)/1.30967*1.31516-(2*100000) = 838.38 euro

PIPS:
|(1.30967-1.31516)|*10000 = 54.9 pips

De winst wordt berekent over de inzet van de broker, waarna jij de winst krijgt. De inzet van de broker gaat (altijd) weer terug naar de broker.

Meer leren over Forex
Forexinfo.nl artikelen
BabyPips.com
ForexPeaceArmy.com

Handige tools
ForexFactory.com
MyFXBook Outlook
FXStreet Live Charts
AlertFX
Brokers
Brokers zijn degenen die jouw toegang tot de markt regelen. Ze zorgen ervoor dat de juiste in- en verkopen worden gedaan...of juist niet. Daarom is het van belang de onderstaande informatie door te lezen en goed te begrijpen voordat je een broker kiest. Vanzelfsprekend mag hier in het topic over gediscussieerd worden.
MrFX schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:44:
Als je echt de Forexmarkt wilt betreden zoek dan een DMA/STP broker welke onder toezicht staat van een financiële waakhond. Deze brokers verdienen hun geld op een eerlijke manier dus aan commissiekosten en een kleine spread tussen vraag en aanbod. Non DMA/STP brokers zijn meestal dealingdesks en zijn verdienen geld door tegen je te handelen, ze lokken je met geld wat ze vervolgens dubbel en dwars aan je terug verdienen.
DMA/STP/ECN/NDD/DD/MM informatie:
100forexbrokers.com
Forexrazor.com
Youtube video
Forexmagnates.com (samenvatting)

DMA/STP/ECN lijsten:
Forextrading100.com
Digitalcashpalace.com

Spread & Commission lijsten:
MyFXBook.com (live)
TradingCharts.com
Trading platforms
De meest brokers bieden eigen software of gelabelde OEM pakketten aan. Zoals er honderden brokers zijn, zijn er ook honderden trading platforms.

MetaTrader
Veel brokers ondersteunen het zeer populaire MetaTrader. MetaTrader is een softwarepakket dat door middel van een eigen programmeertaal een hoge aanpasbaarheid kent. Hierdoor is het mogelijk om indicators, scripts en expert advisors uit de community toe te voegen. De aanpasbaarheid varieert van een gewijzigde dataweergave in grafieken tot het volledig geautomatiseerd beheren van je handelsaccount. De visuele weergave van het programma doet ondertussen ouderwets en stug aan.

Trading platform lijsten:
Investing.com
ForexThink.com
FXMarketLeaders.com
Deelnemen aan de discussie
Vergeleken met het Beleggen op de beurs topic volstaan hier kortere reacties. Slowchat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het posten van een trade zonder onderbouwing is zinloos. Vermeld altijd waarom je een trade uitvoert en wanneer je dit baseert op patronen, plaats dan het liefst ook de bijbehorende grafiek in je post.
Als je voor het eerst reageert wordt het op prijs gesteld als je ook vertelt welke broker(s) en welk(e) trading platform(s) je gebruikt, of dit demo is of het echte werk, en hoelang je al handelt.

[ Voor 31% gewijzigd door Saturnus op 14-04-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mooie TS! Prima samenvatting van de belangrijkste informatie volgens mij. :)

Ik ben zelf nu twee maanden hiermee bezig. Dat wil zeggen: ik kopieer op de site eToro een aantal traders. Inmiddels snap ik het wel een beetje, maar ik vind het vooral wel mooi (en makkelijk) dat je andere mensen simpelweg kunt volgen en hun acties 1:1 kan nadoen (proportioneel uiteraard).

Overigens is dat tot op heden nog niet echt een groot success wat ik sta op -50% van waar ik mee begon. :+ Maar goed, allemaal geld dat ik kan missen (uiteraard, anders moet je hier niet aan beginnen) en ik vind het wel erg leuk/boeiend: dat is ook wat waard. Uiteraard moet het uiteindelijk wel wat op gaan leveren. Ik denk inmiddels een redelijk goeie set te hebben van traders die goed zijn, zonder té grote risico's te nemen. De komende tijd zal uit moeten wijzen of die bewering klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 08:36
Interessant, dat van die leverage wist ik nooit, vandaar dat _sommige_ mensen hier heel erg veel geld aan verdienen.
Ik ga mij er ook eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:59:
Mooie TS! Prima samenvatting van de belangrijkste informatie volgens mij. :)

Ik ben zelf nu twee maanden hiermee bezig. Dat wil zeggen: ik kopieer op de site eToro een aantal traders. Inmiddels snap ik het wel een beetje, maar ik vind het vooral wel mooi (en makkelijk) dat je andere mensen simpelweg kunt volgen en hun acties 1:1 kan nadoen (proportioneel uiteraard).

Overigens is dat tot op heden nog niet echt een groot success wat ik sta op -50% van waar ik mee begon. :+ Maar goed, allemaal geld dat ik kan missen (uiteraard, anders moet je hier niet aan beginnen) en ik vind het wel erg leuk/boeiend: dat is ook wat waard. Uiteraard moet het uiteindelijk wel wat op gaan leveren. Ik denk inmiddels een redelijk goeie set te hebben van traders die goed zijn, zonder té grote risico's te nemen. De komende tijd zal uit moeten wijzen of die bewering klopt. :)
Thanks! Er gaan nog wat items toegevoegd worden.

Een goed persoon die al langer meedraait wist mij te vertellen dat je eToro ook niet zomaar als zuiver aan moet nemen. Het is mooi, makkelijk en relatief nieuw, maar je weet niet wat er achter de schermen gebeurt. Wat dat betreft is een eigen techniek best aan te raden. :)

Hier loopt het ook niet lekker nu. Van juni, toen ik net begon, tot september heb ik met Marketindex van RBS heel goed gedraaid. Veel kleine winsten. Toen gaven ze aan de stekker er uit te trekken...
Overgegaan naar Markets.com op MetaTrader 4. De techniek aangepast: Minder trades, meer winst per trade. Nu is er de laatste tijd nieuws geweest wat de euro koers steeds heeft geboost, zelfs toen de trend keihard omlaag was. Dat zorgt nu voor 3 openstaande trades van samen -300 pips. :D S/L totaal niet onder controle, echt werk aan de winkel. Demo gelukkig.

Wat ik niet snap is dat die trades niet auto closed worden.

Markets.com is ook niet definitief. Ik vertrouw ze niet.
Ik sta voor ECN suggesties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:51:
[...]
Een goed persoon die al langer meedraait wist mij te vertellen dat je eToro ook niet zomaar als zuiver aan moet nemen. Het is mooi, makkelijk en relatief nieuw, maar je weet niet wat er achter de schermen gebeurt. Wat dat betreft is een eigen techniek best aan te raden. :)
Ik zou niet weten waarom ik het zou moeten wantrouwen eigenlijk.

Voor zover ik kan zien heeft eToro baat bij de volgende dingen:
- Ik open veel posities (ze pakken de spread);
- Ik laat veel posities lang open staan (je betaalt een over-the-weekend fee);
- Ik haal geld van mijn account af (je betaalt een withdrawl fee).

Op basis van die drie momenten van "winst maken" heeft eToro er geen baat bij om koersen te manipuleren?

Wel heb ik last gehad van een aantal technische hickups, maar dat is financieel allemaal rechtgetrokken. Het meeste pro-actief vanuit hunzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-04 17:09
Goed verhaal, mooie thread :) Ik heb vroeger weleens wat met FX gepield, maar ben nu al een hele poos nonactief op de beurs (te druk met andere dingen). Maar wil het wel weer gaan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:17
Mijn complimenten Saturnus!

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-04 11:56
* Avalaxy meldt! Voornamelijk high leverage trading (dus ja, hoge winsten... ook hoge verliezen :P). Oh, ik zit trouwens op Etoro, echt geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik heb bij Plus500 gisteren een account aangemaakt en er 100 euro gestort. Dit omdat zij de enigste zijn die je makkelijk met Bitcoins laten traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uit de TS:
Meer dan je inzet kan je dus niet verliezen.
Is dit echt zo? Wat verhindert mensen dan om maximaal in te zetten? Waar zit het risico?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
ari3 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:16:
Uit de TS:
[...]

Is dit echt zo? Wat verhindert mensen dan om maximaal in te zetten? Waar zit het risico?
Die statement klopt inderdaad niet. Je kan altijd meer verliezen dan je inzet als je op margin handelt. De broker kan namelijk te laat zijn met je positie sluiten, of er kan slippage optreden, of er kan een gap opening zijn waardoor je toch in de min staat. Dus die statement moet flink genuanceerd worden, of eigenlijk gewoon verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:19:
[...]

Ik zou niet weten waarom ik het zou moeten wantrouwen eigenlijk.

Voor zover ik kan zien heeft eToro baat bij de volgende dingen:
- Ik open veel posities (ze pakken de spread);
- Ik laat veel posities lang open staan (je betaalt een over-the-weekend fee);
- Ik haal geld van mijn account af (je betaalt een withdrawl fee).

Op basis van die drie momenten van "winst maken" heeft eToro er geen baat bij om koersen te manipuleren?

Wel heb ik last gehad van een aantal technische hickups, maar dat is financieel allemaal rechtgetrokken. Het meeste pro-actief vanuit hunzelf.
De kans dat het goed zit is inderdaad groot. Maar er zijn mogelijkheden voor hun waardoor ze veel meer aan je kunnen verdienen dan nu. Een account dat veel followers krijgt 'inverse' weergeven zodat dezelfde situatie ontstaat als bij een dealingdesk. Nogmaals: kán. Ik ken eToro niet en zeg dit alleen maar omdat het wereldje smeriger is dan ik zelf ook dacht voordat ik een aantal verhalen hoorde.
Thanks.
Sakete schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:33:
Goed verhaal, mooie thread :) Ik heb vroeger weleens wat met FX gepield, maar ben nu al een hele poos nonactief op de beurs (te druk met andere dingen). Maar wil het wel weer gaan oppakken.
Thanks. Kom gezellig bij de club. :)
Uit de TS:
[...]

Er zijn sowieso risico's.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/jkcec3.png

Geen s/l die de bovenstaande stijgingen er uit filteren en je staat zo -100 pips, wat met een hefboom van 1:100 in de huidige situatie snel richting de 1000 euro gaat.
Sakete schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Die statement klopt inderdaad niet. Je kan altijd meer verliezen dan je inzet als je op margin handelt. De broker kan namelijk te laat zijn met je positie sluiten, of er kan slippage optreden, of er kan een gap opening zijn waardoor je toch in de min staat. Dus die statement moet flink genuanceerd worden, of eigenlijk gewoon verwijderd worden.
Na wat zoek werkt blijkt dat je meer kan verliezen dan je omzet in het geval van een trade/positie.
Meer verliezen dan het saldo van je volledige account lijken de meningen wat verdeeld over te zijn.

Under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Volgens mij wordt het bij alle brokers ook wel aangegeven dat je meer kunt verliezen dan je inzet, maar dat is over het algemeen niet iets waar je je druk om moet maken, dat gebeurt alleen in randgevallen (het is mij op zo'n 5000 trades misschien 10x voorgekomen, en dan heb je het dus alleen over het geld op een trade, niet het totaalbedrag op je account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:25
Ook ik wil beginnen met Forex, dus lees er nu veel over. Maar de discussie wel of niet meer kunnen verliezen dan je inzet is me niet helemaal duidelijk. Wil iemand dat uitleggen in Jip en Janneke taal aan de hand van een voorbeeld?
Stel dat ik voor $100 EUR/USD koop, en de euro keldert ten opzichte van de dollar naar beneden. Hoe kan ik dan meer dan $100,- kwijt zijn?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Stel dat je 100 pips ruimte hebt voor je aan 100% loss zit, en hij schiet daar ineens overheen (zodat je bv. aan de 120% loss zit) dan kan het zijn dat je broker je trade te laat sluit, en je dus niet je $100 verliest, maar $120. Dan wordt dat dus van je balans gehaald.

Zo was het bij mij iig. Het is niet de normale gang van zaken dat je meer dan 100% verliest, maar het kan wel eens voorkomen door foutjes. Bij Etoro heb ik overigens een paar keer gehad dat ik over de 100% heen zat, en de trade gewoon door bleef lopen (er werd geen SL geactiveerd), dat was gewoon een bug en dat geld heb ik geloof ik vergoed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Kijk, dat is duidelijk. Tnx.
Ander vraagje:
Op basis waarvan nemen jullie een besluit tot aankopen? Is dat een technische analyse?
En zo ja, hoe voer je die analyse dan uit? Je kan natuurlijk de historische koers erbij pakken, maar je moet hem natuurlijk ergens weg tegen kunnen zetten.
Is dat dan b.v. werkeloosheids cijfers?

Edit:
Al gedeeltelijk antwoord gevonden, zie deze pagina voor een uitleg:
http://www.forexcoach.nl/...orex-fundamentele-analyse

[ Voor 21% gewijzigd door Remco op 25-10-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En als het er zo ernstig aan toe gaat dat je niet genoeg geld op je account hebt staan, dan kom je negatief te staan, met als gevolg dat je pas weer mag handelen na het storten van nieuw geld.

Ik ben het wel eens met Avalaxy. Dit doet denken aan 'de kans dat je vliegtuig neerstort.' Zinloos om je zorgen over te maken, de kans dat het gebeurt is klein, en als het gebeurt heb je er niks aan kunnen doen.

Remco schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:31:
Kijk, dat is duidelijk. Tnx.
Ander vraagje:
Op basis waarvan nemen jullie een besluit tot aankopen? Is dat een technische analyse?
En zo ja, hoe voer je die analyse dan uit? Je kan natuurlijk de historische koers erbij pakken, maar je moet hem natuurlijk ergens weg tegen kunnen zetten.
Is dat dan b.v. werkeloosheids cijfers?

Edit:
Al gedeeltelijk antwoord gevonden, zie deze pagina voor een uitleg:
http://www.forexcoach.nl/...orex-fundamentele-analyse
http://www.forexinfo.nl/a...-posities-innemen-deel-ii
Daar vind je een grafiek die het ook wel snel duidelijk maakt.

Maar ook dit werkt niet gegarandeerd. Vanmorgen zag ik een patroon dat zich al 4x had herhaald. Ik zet in, einde patroon... :P

[ Voor 52% gewijzigd door Saturnus op 25-10-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie risk management hanteren, en dan met name wat betreft trades die de min in gaat. Laten jullie ze verder lopen en gooi je meer geld tegen de SL? Kap je er mee ver voor je tegen de SL zit? Hoeveel pips zijn jullie bereid iets in de min te laten gaan?

Zelf heb ik het na zo'n 200 pips in de min wel gezien, eerder dan dat sluiten lijkt mij niet verstandig omdat een currency soms zomaar 100 pips per dag kan verschuiven.

Ik zie op etoro ook regelmatig traders die iets lekker in de -600 pips laten lopen en de SL steeds maar gewoon verder zetten, maar dat vind ik persoonlijk erg dom. Voor je daarvan recovert (áls je al recovert) kun je zo een half jaar verder zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Aangezien ik alleen maar wat met Bitcoins doe kan ik daar niet over mee praten. Daar kan de koersen zo van 180 naar 200 naar 220 naar 170 gaan.

Ik ben wel benieuwd wat jullie goede bronnen/boeken vinden om meer over de gewone currency en grondstoffen handel te weten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Avalaxy schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:07:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie risk management hanteren, en dan met name wat betreft trades die de min in gaat. Laten jullie ze verder lopen en gooi je meer geld tegen de SL? Kap je er mee ver voor je tegen de SL zit? Hoeveel pips zijn jullie bereid iets in de min te laten gaan?

Zelf heb ik het na zo'n 200 pips in de min wel gezien, eerder dan dat sluiten lijkt mij niet verstandig omdat een currency soms zomaar 100 pips per dag kan verschuiven.

Ik zie op etoro ook regelmatig traders die iets lekker in de -600 pips laten lopen en de SL steeds maar gewoon verder zetten, maar dat vind ik persoonlijk erg dom. Voor je daarvan recovert (áls je al recovert) kun je zo een half jaar verder zijn.
Steeds je SL verzetten vind ik zelf niet verstandig. Ik vind dat je van tevoren je exit strategie moet bepalen en je daar dan ook aan moet houden. Steeds je SL verzetten klinkt als 'hopen' dat het weer goed gaat en geen verlies willen nemen. Dat is één van de meest slechte handelsstrategieën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hoe bedoel je maximaal inzetten? De grootst mogelijke hefboom? Het risico zit hem er dan in dat als het ook maar een klein beetje zakt (stijgt) je alles kwijt bent. Het is te vergelijken of je met 100 euro op een roulette tafel met minimum inzet van 5 euro of eentje van 100 euro speelt. In het laatste geval kan je meer winnen per rondje draaien, maar als je het fout hebt ben je je 100 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 10:34

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Ik lees al een tijdje in op Forex, ooit door een collega aangestoken ;) Tot op heden nog niet aangedurfd om er geld in de stoppen.
De vraag of je nooit meer dna je trade kwijt kan raken?
Wat ik er van weet is dat een trade nooit meer dan de volledige account inhoud kan kosten (de zogenaamde "margin call"). Het komt er op neer, dat je wanneer je een grote hefboom (leaverage) gebruikt en je de potentionele transactie niet meer kan bekostigen met je account inhoud, de broker je trade zal sluiten en je account effectief leegt.

verder 2 links die ik graag in de starpost zou hebben:
http://www.babypips.com/
http://www.forexpeacearmy.com/

Verder aan iedereen die het wil proberen, doe eers een opleiding voor je er aan begint. Doe in ieder geval de preschool en kindergarten, meer is interessant, maar niet noodzakelijk :)

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Avalaxy schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:07:

Zit nog in de demo fase maar plaats mijn stop op max 2% van mijn totale account als de risk/reward ratio loont. Money management is the holy grail of trading

De kunst is je verliezen te beperken en je winnaars te laten lopen. Verlies nemen is iets onnatuurlijks en dit is dan ook de valkuil van het meerendeel van de beleggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dus als je 2000 euro op je rekening hebt staan en je handelt met 1:100 hefboom, dan kap je al af na -6 pips?

Voelt snel. Maar sluiten op -100 pips zou voor mij in ieder geval veel te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Saturnus schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:08:
Maar sluiten op -100 pips zou voor mij in ieder geval veel te laat zijn.
Maar dat zijn zulke kleine schommelingen, dat kan zo in een dag gebeuren als er even slecht nieuws komt. Vind je het niet zonde om het dan kwijt te raken, terwijl er een grote kans is dat de koers een dag later weer keert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Inprincipe ja, maar het is een lastig punt. Ik handel op de korte termijn (gemiddelde open positie duur zal ongeveer 2-3 uur zijn) en de winsten sinds ik mijn techniek aangepast heb zijn slechts 8 pips per winnende trade. Een s/l op -100 pips is dan compleet uit verhouding zelfs als je er meestal wel mee weg komt.
Maar gaat het drie keer wel fout dan ben ik wel door het geld dat ik kan missen heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 27-10-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maandag kreeg ik op MT4 de melding dat mijn markets.com account disabled is. Verder stond er niks bij. Weken eerder heb ik een e-mail gekregen dat zij mij wilden bellen en ik niet bereikbaar was. Netjes geantwoord met uitleg, niks van gehoord. Mijn gevoel was al niet goed, adios. :w

IG Markets heeft sinds kort MT4 support. Nu demo ik daar op, maar als ik kijk naar de beoordeling op http://www.forexpeacearmy.com gaat dat ook niet lang duren. ECN Tips?

De koers is lekker gedaald en daardoor heb ik het verlies dat sinds de 17e liep om kunnen zetten in winst...op papier dan, want dat was dus met markets.com.

Het shorten gevoel dat ik sinds eergister had bleek correct, maar ik doe de komende tijd even extra rustig en veilig.

De topicstart is geupdate met o.a. voorgestelde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
ATC brokers (je betaald wel transactiekosten maar spreads zijn laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
MrFX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:48:
[...]ATC brokers (je betaald wel transactiekosten maar spreads zijn laag.
Ik ben nu ongeveer een 1,5 week aan het proefdraaien met Etoro (demo mode). Ik moet zeggen dat het me wel bevalt. De laatste 12 trades heb ik allemaal met winst afgesloten, dus dat gaat lekker. Aangezien ik trade op korte termijn (max 1 dag tot nu toe) merk ik wel dat de spread een grote invloed heeft.
Zo zit er op de EUR/USD een spread van 3. Omdat ik nogal trade op kleine winsten moet de koers eerst 3 pips stijgen/dalen voordat ik op mijn break-even point zit. Ik merk dat dit me soms behoorlijk wat tijd kost. Bij een trader met een kleinere spread had ik al eerder op winst kunnen staan.

Ik moet zeggen dat ik Etoro prima vind. Ik kan er alles in kwijt wat ik tot nu toe nodig heb. Ik zie dan nu ook nog niet de meerwaarde in van MT4. Maar aan de andere kant is de spread wel hoog, en je betaald een fee bij de opname kosten.
Ik heb al zitten zoeken naar een andere trader, maar er zijn er zo ontzettend veel... :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Remco op 01-11-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MrFX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:48:
[...]

ATC brokers (je betaald wel transactiekosten maar spreads zijn laag.
De minimale inleg is 5k zie ik. Als de demo periode over is heb ik 2k om in te zetten.
Remco schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:22:
[...]
Ik ben nu ongeveer een 1,5 week aan het proefdraaien met Etoro (demo mode). Ik moet zeggen dat het me wel bevalt. De laatste 12 trades heb ik allemaal met winst afgesloten, dus dat gaat lekker. Aangezien ik trade op korte termijn (max 1 dag tot nu toe) merk ik wel dat de spread een grote invloed heeft.
Zo zit er op de EUR/USD een spread van 3. Omdat ik nogal trade op kleine winsten moet de koers eerst 3 pips stijgen/dalen voordat ik op mijn break-even point zit. Ik merk dat dit me soms behoorlijk wat tijd kost. Bij een trader met een kleinere spread had ik al eerder op winst kunnen staan.

Ik moet zeggen dat ik Etoro prima vind. Ik kan er alles in kwijt wat ik tot nu toe nodig heb. Ik zie dan nu ook nog niet de meerwaarde in van MT4. Maar aan de andere kant is de spread wel hoog, en je betaald een fee bij de opname kosten.
Ik heb al zitten zoeken naar een andere trader, maar er zijn er zo ontzettend veel... :-(
Zo begon ik ook, maar dan vele trades per dag. Het is best mogelijk om op die manier een aardige hoeveelheid pips te scoren, maar het neemt ook veel tijd om continue te openen (plus als je niet automatisch werkt, monitoren en sluiten).
Daarom ben ik van techniek verandert en verander nog steeds. Ik wil niet dat de spread grip op mij heeft. Of de spread nou 1 of 8 pips is.
Maar met een trade per dag moet het toch makkelijk mogelijk zijn om over die 3 pips spread heen te komen. Sluit je misschien te snel als de koers weer terug zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
misschien is dit iets voor je:

http://www.activtrades.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben net eens begonnen met proberen succesvol kortetermijn channel trading uit te voeren op USDJPY (ideaal hiervoor vanwege de lage spread van 2 pips). Ben benieuwd of het me lukt :P M'n strategie is nu om de SL gewoon 5~10 pips onder de support te zetten, TP zo'n ~5 pips onder de resistance, en te kijken waar het heen gaat (in het geval ik long ga, anders is het natuurlijk andersom). Kortom: losses snel voor lief nemen, profits door laten lopen.

Ik 'speel' maar met hele kleine bedragen ($2,50 per trade), hoge leverage. Relatief weinig te verliezen dus.

edit:
Kan iemand beoordelen of mijn support/resistance lijnen goed zijn zo?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nb4AZ4D.png

Tussen de bovenste lijnen is dus mijn channel. Vrij weinig pips, maar met een hoge leverage en de lage spread is dat genoeg om er mee te kunnen spelen. Het is me alleen niet helemaal duidelijk over hoe lange periode men een channel normaal bekijkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 11-11-2013 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 18:56
Channel trading kan onwijs winstgevend zijn, heb er toevallig laatst ook een en ander over gelezen. Echter nog niet uitgebreid genoeg om het zelf te gaan doen. Je hebt in ieder geval ook een exit strategie nodig. Heb ook gelezen dat channel traders vaak een 500 stappen strategie hanteren. Maar in feite is dit vrij naar eigen hand te zetten. Vond dit wel interessant: http://forums.babypips.co...s-4h-scalping-method.html
En dan met name de bijlage waarin de basics worden doorgenomen. Zelf vind ik het veel werk en hou ik het voorlopig bij nieuwshandelen en hoop ik te profiteren van correcties na heftige spikes. Zo'n ECB rate cut zoals afgelopen week is zeer welkom, lekker volatiele markt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Wellicht een naieve vraag, maar wie beheert de Forex beurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
'De Forex beurs' is geen centrale marktplaats dat je kunt vergelijken met bijvoorbeeld een aandelenbeurs. Grote internationale banken zorgen voor de meeste liquiditeit.

Wikipedia: Forex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:52
Leuke materie, ik heb gisteren avond een demo account aangemaakt op markets en probeer het nu allemaal te snappen.

Voorbeeld getallen

EURUSD (1 euro is 1,2345 dollar)

Huidige dollar koers = 1,2345
Verkoop prijs = 1,2341
Koop prijs = 1,2347
PIP = 6 (1,2347- 1,2341)

Ik kies voor 0.01 lot = Micro lot = 10 euro cent per PIP

Wanneer ik vervolgens de transactie maak dan zet mijn broker 1000 euro om naar dollars tegen over de huidige koers. En geeft mij hier vervolgens minder dollars voor terug (dat is hun verdienmodel toch).

Wil ik vervolgens winst maken moet de koers meer stijgen dan mijn genomen verlies bij het omzetten van euro's naar dollars.

In bovenstaand geval zou dat dan > 4 pips moeten zijn.

Stel dat de koers 5 pips stijgt, mijn broker fee hier van af haal (4) dan hou ik 1 pips winst over.

10 euro cent keer 1000 zou dan een winst van 100 euro betekenen?

Volgens mij zie ik hier echt iets over het hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
In de topic start staat een voorbeeld.

Nu zie ik dat die wijze van berekening weinig gebruikt wordt, dus zal ik binnenkort de meer gebruikte methode toevoegen. Die gaat in jouw geval zo:

((0.01*1000)*100)/1.23410*1.23470-((0.01*1000)*100)=0.49euro
Lot size maal 1000 maal leverage, gedeeld door koopprijs maal verkoopprijs, minus lot size maal 1000 maal leverage.

Wat je niet in de berekening meeneemt is de spread, die is al door de broker gepakt op het moment dat jij de verkoopprijs voor je neus hebt (eigenlijk al direct na het kopen).
r.e.s schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:11:
Ik kies voor 0.01 lot = Micro lot = 10 euro cent per PIP
Let er op dat dit geld voor de dollar. Dus 0.01 lot = 10 dollar cent. Voor de euro schommelt dit continue, daarom is die berekening nodig.

Waar ik niet helemaal zeker over ben is de leverage. Hoe ik begreep heeft deze ook invloed als ratio op de winst. In de zin van, als er twee accounts zijn die exact dezelfde trade doen, dan heeft het account met hogere leverage per definitie meer winst.
Als dit fout is klopt de formule nog steeds aangezien er door de bewerking 1000*100 een full lot staat.

Edit:
Het lijkt om het laatste te gaan...
Dus (vraag aan de rest) het enige wat leverage betekent is 'hoeveel jij moet hebben zodat de broker zegt deze order accepteer ik?'

[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 13-11-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Saturnus schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:27:Dus (vraag aan de rest) het enige wat leverage betekent is 'hoeveel jij moet hebben zodat de broker zegt deze order accepteer ik?'
Volgens mij is dat margin.
Op deze en de daarop volgende pagina's staat een redelijke uitleg:
http://www.babypips.com/s.../leverage-the-killer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:52
Saturnus schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:27:

Nu zie ik dat die wijze van berekening weinig gebruikt wordt, dus zal ik binnenkort de meer gebruikte methode toevoegen. Die gaat in jouw geval zo:

((0.01*1000)*100)/1.23410*1.23470-((0.01*1000)*100)=0.49euro
Lot size maal 1000 maal leverage, gedeeld door koopprijs maal verkoopprijs, minus lot size maal 1000 maal leverage.
Thanks dit zal ik meenemen.Bij mijn voorbeeld betekend dat dus dat 1 PIP = 0,49 euro, de spread is 6 pips dus 0,49*6 = +- 3 euro
Wat je niet in de berekening meeneemt is de spread, die is al door de broker gepakt op het moment dat jij de verkoopprijs voor je neus hebt (eigenlijk al direct na het kopen).
Dit snap ik even niet, zou jij mij willen uitleggen wat er verkeerd is aan mijn oude formule (buiten de PIP waarde van 0,10 cent daargelaten)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Remco schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:19:
[...]
Volgens mij is dat margin.
Op deze en de daarop volgende pagina's staat een redelijke uitleg:
http://www.babypips.com/s.../leverage-the-killer.html
Bizar. Ik zit in deel 2 van die tutorials. Ik dacht dat ze steeds dieper op het handelen in zouden gaan, maar zelfs daar krijg je dus nog informatie over 'voordat je begint met handelen.'
Lekker realistisch ook...alleen micro orders doen als je <10000 euro hebt, dan kan je in die tijd dat je dat doet beter gaan vakkenvullen bij de AH. Volgens mij is het dan bijna ook geen hefboom handelen meer.

Jammer dat er geen site lijkt te zijn die gewoon echt uitlegt hoe het zit. Het is het allemaal net niet.

r.e.s schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:03:
[...]

Thanks dit zal ik meenemen.Bij mijn voorbeeld betekend dat dus dat 1 PIP = 0,49 euro, de spread is 6 pips dus 0,49*6 = +- 3 euro
Ik heb berekent wat jouw winst is met de opgegeven in- en verkoopprijs. Dus 6 pips is daar 0.49 euro.
[...]

Dit snap ik even niet, zou jij mij willen uitleggen wat er verkeerd is aan mijn oude formule (buiten de PIP waarde van 0,10 cent daargelaten)?

Alvast bedankt!
Ik zie de spread nooit terug komen in berekeningen. Dit is omdat de broker altijd een ask en bid prijs geeft. Als jij koopt betaal jij altijd de vraagprijs van de broker. Als jij verkoopt, ontvang jij altijd wat de broker er voor geeft/heeft gekregen. Omdat deze twee prijzen altijd verschillen betaal je de spread al.
Als de spread fixed is zou je tweemaal de ask of tweemaal de bid prijs kunnen opnemen in de formule en bij de close value die spread er af trekken, maar dat lijkt mij tijdverspilling en onduidelijk.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eindelijk een Forex topic, ik mis eigenlijk deze link nog: http://www.forexfactory.com/

Ik ben zelf al een jaar of 5 bezig met Forex, maar nog nooit live gegaan ben op dit moment bezig om mijn eigen EA te testen :)

• MrAcid
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:16:
[...]

Bizar. Ik zit in deel 2 van die tutorials. Ik dacht dat ze steeds dieper op het handelen in zouden gaan, maar zelfs daar krijg je dus nog informatie over 'voordat je begint met handelen.'
Lekker realistisch ook...alleen micro orders doen als je <10000 euro hebt, dan kan je in die tijd dat je dat doet beter gaan vakkenvullen bij de AH. Volgens mij is het dan bijna ook geen hefboom handelen meer.

Jammer dat er geen site lijkt te zijn die gewoon echt uitlegt hoe het zit. Het is het allemaal net niet.
Ik vind die Babypips.com "School" eigenlijk best wel goed hoor. Dat is tenminste een site die niet alleen maar blijft hangen bij de clichés als "5 TRILJOEN PER DAG 24 UUR MET HEFBOOMMMZOMG!"

Je moet het een beetje snel doorakkeren en dan teruggaan naar wat echt interessant is. :)

• MrAcid
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:03:
Eindelijk een Forex topic, ik mis eigenlijk deze link nog: http://www.forexfactory.com/

Ik ben zelf al een jaar of 5 bezig met Forex, maar nog nooit live gegaan ben op dit moment bezig om mijn eigen EA te testen :)
Wut, 5 jaar bezig en nog nooit een euro ingelegd. Daar snap ik helemaal niks van...

• Saturnus
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:03:

Staat wel in de ts. :)
MrAcid schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:06:
[...]

Ik vind die Babypips.com "School" eigenlijk best wel goed hoor. Dat is tenminste een site die niet alleen maar blijft hangen bij de clichés als "5 TRILJOEN PER DAG 24 UUR MET HEFBOOMMMZOMG!"

Je moet het een beetje snel doorakkeren en dan teruggaan naar wat echt interessant is. :)
Vooral akkoord met dat laatste. Ik vind er soms net wat teveel overbodige tekst in staan. Een 14e keer waarschuwen voor de gevaren van fx gaat echt geen effect meer hebben. Hetzelfde voor dat 'wij proberen zo cool te zijn' gedoe.

Maar goed, wel mooie alle info netjes bij elkaar, bijhouden waar je gebleven bent en verifieren met de quiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Pffff, wat een slachting door die Yen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb ook aardig wat geld verloren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
* Remco sluit zich aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er toe aanzetten om op dat moment long of short te gaan?

Welke indicatoren zeiden ja NU..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo sinds gisteren live gegaan :)

Voor de mensen die mijn trades willen volgen kan dat hier: http://www.myfxbook.com/m...4566/ic8OMzMDcevJOf7vw284

Misschien leuk dat andere mensen het hier ook delen?

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 27-11-2013 18:23 ]

• Remco
Ik trade met Etoro. Volgens mij kan ik die niet connecten.

Wat betreft long/short gaan. Ik gebruik technische analyse, en houd het nieuws in de gaten via: http://www.forexfactory.com/news.php samen met de calendar http://www.forexfactory.com/calendar.php.
De TA die ik (probeer) toe te passen heb ik onder andere geleerd via http://www.babypips.com/school

• MrAcid
  • Niet online
Dit is trouwens een vrij aardige site waar je geautomatiseerde technische analyses krijgt in een oogopslag. Gebruik het zelf niet (alleen copytrading op eToro) maar wellicht voor anderen wel handig.

http://www.investing.com/currencies/eur-usd-technical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
En wat zijn je ervaringen met copytrading?
Ik heb er even naar gekeken, maar ik weet het niet.
Soms worden traders heel veel gekopieerd. Maar als je dan naar hun resultaten kijkt, dan is het er niet naar. Ze hebben nog veel trades open staan zonder SL. En als je in de history van hun portfolio kijkt, dan zie je toch ook grote verliezen.
Kijk maar eens naar Malsolo (https://openbook.etoro.com/malsolo/portfolio/open-trades/) hij heeft veel copiers (6600), maar zijn resultaten zijn niet al te best. 1,85% in de afgelopen 90 dagen. Hij heeft ook nog veel trades open staan met grote verliezen. Gebruikt schijnbaar geen SL.

Er zijn wel traders die het goed doen, deze volg ik en analyseer dan hun aankopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Remco op 29-11-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Iemand hier die een betrouwbare broker kent die gebruik maakt van Metatrader 4 en ook de Nasdaq, Dow Jones en S&P heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Remco schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:38:
En wat zijn je ervaringen met copytrading?
Tja, stats zijn mooi maar verpesten het spel ook weer. Denk aan dit soort trucjes:

- Een hoge win/lose ratio willen en daardoor dus verliezende trades eindeloos open laten staan (steeds meer geld in de SL pompen) waardoor het lijkt of ze 100% winnen. In de open trades zie je dan echter bakken met verlies.
- De gain hoger laten lijken door het is door een hele hoge leverage te gebruiken, veel geld in de SL te pompen en vlak voor het closen van de trade (met winst) het geld weer uit de SL te halen waardoor het lijkt alsof ze vele malen meer winst maken.
- Trades kunnen voor de parent trader wel goed gaan, maar als hij geen rekening houdt met de sync (% free cash) van z'n copiers dan verliezen zij al hun trades met 100% verlies terwijl de parent trader vrolijk winst maakt. Vooral dit is een heel erg groot probleem. Om eerlijk te zijn: bijna alle traders op Etoro zijn gewoon verschrikkelijke amateurs, maar sommigen hebben gewoon een hoop geluk gehad al die tijd. Ik heb al bij heel veel mensen m'n geld verloren omdat zij vrolijk extra geld in hun account pompten of al hun vrije cash opmaakten, maar er geen rekening mee hielden dat copiers dat niet kunnen.

Het idee is erg leuk, maakte ook duizenden dollars winst per week voor mij aan het begin. Maar nu de Yen flink omlaag is, en heel veel traders in de Yen zitten ben ik ook in één klap vele duizenden dollars kwijt door zeer slecht risicomanagement van traders (ALLES in de Yen zetten bijvoorbeeld, allemaal in dezelfde richting (sell), en trades vele honderden pips de min in laten gaan zonder gewoon het verlies te pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zelfde ervaring als hierboven. Mensen die je kopieert houden te weinig rekening met de mensen die hun kopiëren en de informatie die eToro verstrekt is niet voldoende omdat als kopieerder te zien dat ze bijvoorbeeld extra geld op hun account hebben gestort.

Het geld dat ik er nu in heb zitten beschouw ik eigenlijk al bijna als 100% verloren. Enige trader die redelijk goed lijkt te weten wat hij doet is Dellos, de rest zijn zoals gezegd eigenlijk allemaal amateurs die (soms veel) geluk hebben gehad). Overigens staat ook Dellos nu keihard in de min op een verkeerde inschatting van CHF/JPY trades waarvan het maar de vraag is of dat weer goed komt.

Het klinkt heel mooi en alle grafiekjes op de site zien eruit alsof je in een maandje kunt verdubbelen door de juiste mensen te kopiëren maar dat is mij dus nog niet gelukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 13:27
Waarom trade je dan niet zelf? Liever zelf je account opblazen dan dat zo'n religieuze gek als Dellos dat doet voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
bunneh schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:58:
Waarom trade je dan niet zelf? Liever zelf je account opblazen dan dat zo'n religieuze gek als Dellos dat doet voor je
Helemaal mee eens, of copy iemand die je kent en weet hoe deze te werk gaat.

Mijn eerste week live gaat goed, op dit moment €41 winst en heb twee trades open staan die samen maar -€5 geven op mijn account. Op mijn account maak ik gebruik van een signal service van een vriend van mij en deze signal heeft hij al sinds juli dit jaar lopen. Hij begon met $1000 en het account staat nu op $2440 :)

Op naar een mooie nieuwe week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 13:27
Inderdaad, ben benieuwd wat GBPUSD komende week gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Tja, wat betreft Dellos. Ik follow hem, maar ik snap af en toe niet wat hij doet. Ik zie hem soms 5 a 6 dezelfde trades openen binnen een paar seconden. En dan bedoel ik allemaal buy of allemaal sell. Iemand enig idee wat het nut daarachter is?

Ik follow een stuk of 5 traders, en kijk wat ze doen. Dan probeer ik met die informatie plus mijn eigen (beknopte) technische analyse een beslissing te maken. Dat ging over het algemeen goed tot vorige week.
Dik in de min. Op zich niet zo'n probleem, maar ik had mijn "eigen" regeltjes verbroken. En werd dus keihard afgestraft.
Ik trade nooit meer dan met $20,-
Ik zet altijd een SL op $2. Of als het nogal volatiel is wil ik dit nog wel eens verhogen naar $3 of $4,- Maar meer niet.
Ik zet ook altijd een take profit op 15% of iets dergelijks.
Als ik zie dat het goed gaat wijzig zet ik mijn SL van negatief naar een positief getal, en pas mijn take profit aan naar een hogere koers.

Maar goed, vorige week dus niet. Ik overtrad mijn eigen regels en ben afgestraft.
Ik had trades geopend van $40,- zonder SL. En boem, daar ging de euro onderuit. Kwam nog even het goud er overheen, en klaar was ik.

Nu ben ik weer vrolijk aan het treden met mijn zelf opgelegde regels, en dat gaat weer redelijk de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Remco schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:03:
Tja, wat betreft Dellos. Ik follow hem, maar ik snap af en toe niet wat hij doet. Ik zie hem soms 5 a 6 dezelfde trades openen binnen een paar seconden. En dan bedoel ik allemaal buy of allemaal sell. Iemand enig idee wat het nut daarachter is?
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij liever 5 kleine trades opent dan 1 grote. Je kunt dan gefaseerd uitstappen, met zowel TP of SL. Verder ben ik totaal geen fan van zijn eerdergenoemde strategie waarbij de SL onbeperkt wordt opgerekt.

Zelf ben ik een maand of 6 aan het copy-traden en de conclusie is dat het niet werkt. Om de uitzondering op de regel te vinden (iemand die structureel geld verdient) ben je veel tijd kwijt. Als je die tijd stopt in het zelf onder de knie krijgen van forex traden, kom je veel verder. Kun je ook mooi een broker zoeken zonder copy functie maar wel met een kleinere spread, want bij eToro, daar kan er een vrachtwagen doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
DJTimo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:40:
[...]\Kun je ook mooi een broker zoeken zonder copy functie maar wel met een kleinere spread, want bij eToro, daar kan er een vrachtwagen doorheen.
Ja, ik ben dus ook op zoek naar een andere broker. Ik zie nu vaak dat de grote spread van eToro mij in de weg zit. Heb nu 3 brokers op het oog via http://www.forexpeacearmy.com/ (weet ze even niet uit mijn hoofd, heb ze gebookmarked op mijn werk...).
Iemand suggesties voor een goede broker, waarbij ook zonder problemen geld weer overgeschreven is naar je privé bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Remco schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:24:
[...]
Ja, ik ben dus ook op zoek naar een andere broker. Ik zie nu vaak dat de grote spread van eToro mij in de weg zit. Heb nu 3 brokers op het oog via http://www.forexpeacearmy.com/ (weet ze even niet uit mijn hoofd, heb ze gebookmarked op mijn werk...).
Iemand suggesties voor een goede broker, waarbij ook zonder problemen geld weer overgeschreven is naar je privé bankrekening?
Ik zit bij Excel Markets en tot nu toe ben ik prima tevreden met ze al heb ik dan nog geen withdrawl gedaan bij hun, en de spreads zijn lekker laag :) Vriend van me is vriendjes met de eigenaar en als het goed is komen er binnenkort meer pairs en indices bij.

Eigenaar van Excel Markets zit ook achter het programma Cash Back Forex, voor elke trade die je hebt ontvang je een vergoeding of als je wilt kan je een lagere spread krijgen, ze werken met referals dus een leuke manier om nog een extra zakcentje te verdienen.

En ik weet niet of jullie het kennen, maar met Metatrader 5 kan je je eigen cpu power beschikbaar stellen voor mensen die willen backtesten en hiervoor krijg je ene kleine vergoeding.

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 01-12-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
bunneh schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:58:
Omdat ik net zo'n amateur ben? Omdat ik geen tijd heb en wil maken om het zelf op de voet te volgen?

Ik probeer de mensen te kopiëren die redelijk steady een goeie winst laten zien, zonder eindeloos trades open te laten staan (dat is tot nu toe niet succesvol geweest :+). Maar Dellos heeft de afgelopen 4 maanden 100% winst gerealiseerd op het geld dat ik aan hem had toegekend, dus dat lijkt me een prima keuze. Hij staat nu met die volle 100% winst in het rood overigens, maar zolang die trades niet gesloten zijn kan dat natuurlijk nog keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Trouwens maken jullie gebruik van TrailingStop? Ik zie regelmatig hier mensen dat ze in profit zijn, maar plotseling toch de trade verliezen. Met een TrailingStop laat je zodra je bijvoorbeeld 15 pips in profit zit de StopLoss op je entry price zetten, op die manier kan je vrijwel geen tot niks, verlies draaien afhankelijk van spread, swap en commission.

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 01-12-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Behalve dan in het ongelukkige geval van een gap. Dan kun je toch enkele (tientallen) pips door je gestelde limiet heen gaan. Maar goed, de trailing SL is inderdaad een zeer handige tool en zou eigenlijk door iedere broker/platform moeten worden aangeboden. eToro heeft het overigens niet en is naast de huge spread ook een reden voor mij om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
DJTimo schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:18:
Behalve dan in het ongelukkige geval van een gap. Dan kun je toch enkele (tientallen) pips door je gestelde limiet heen gaan. Maar goed, de trailing SL is inderdaad een zeer handige tool en zou eigenlijk door iedere broker/platform moeten worden aangeboden. eToro heeft het overigens niet en is naast de huge spread ook een reden voor mij om over te stappen.
Tijd om bij eToro weg te gaan dus :)

Hier kan je de huidige spreads bekijken per pair op alle brokers: http://www.myfxbook.com/forex-broker-spreads

Zo en de eerste profit deze week is ook alweer binnen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 02-12-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:18:
Zo sinds gisteren live gegaan :)

Voor de mensen die mijn trades willen volgen kan dat hier: http://www.myfxbook.com/m...4566/ic8OMzMDcevJOf7vw284

Misschien leuk dat andere mensen het hier ook delen?
https://www.myfxbook.com/portfolio/mt4-13482/767418

Als iedereen dit nou even maakt kan er mooi een lijstje in de TS. Ook voor mij voelde het even vreemd, maar we zijn hier om van elkaar te leren en elkaar te helpen, dus why not. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:57:
[...]

https://www.myfxbook.com/portfolio/mt4-13482/767418

Als iedereen dit nou even maakt kan er mooi een lijstje in de TS. Ook voor mij voelde het even vreemd, maar we zijn hier om van elkaar te leren en elkaar te helpen, dus why not. :)
Ah dus jij was dat die mij profiel op de watch list zette :p

Jou link is niet de juiste ;) Dit is de goeie: http://www.myfxbook.com/members/A6M_Zero/mt4-13482/767418
Misschien een idee voor een #forex op irc?

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 02-12-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Klopt. Niet dat ik continue ga kijken ofzo, maar dat scheelt weer zoeken. Ik vind die site nog wat raar qua sharing enz.

IRC moet kunnen. Op dit moment zal ik weinig tijd hebben om deel te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 02-12-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:16:
Klopt. Niet dat ik continue ga kijken ofzo, maar dat scheelt weer zoeken. Ik vind die site nog wat raar qua sharing enz.

IRC moet kunnen. Op dit moment zal ik weinig tijd hebben om deel te nemen.
Je kan je stats doormiddel van een link prive delen.
Klik op je username rechtsboven > Settings > Invitations > kies je portfolio die je wilt delen.

De rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:20:
[...]

Je kan je stats doormiddel van een link prive delen.
Klik op je username rechtsboven > Settings > Invitations > kies je portfolio die je wilt delen.

De rest wijst zich vanzelf.
Thanks. Ik laat hem voorlopig maar open. Waarschijnlijk maakt het allemaal weinig uit.

Heerlijk. Gister wat van die fouten waarvan je achter af zegt 'eerst even goed na denken.' In het rood voor 400 euro. Ze konden +60 gesloten worden, maar wachten loonde nog meer. +550 op tp.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vfz9mv.png

Ik weet nog steeds niet of ik nou scalper moet worden of niet...

[ Voor 38% gewijzigd door Saturnus op 04-12-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:21:
[...]

Thanks. Ik laat hem voorlopig maar open. Waarschijnlijk maakt het allemaal weinig uit.

Heerlijk. Gister wat van die fouten waarvan je achter af zegt 'eerst even goed na denken.' In het rood voor 400 euro. Ze konden +60 gesloten worden, maar wachten loonde nog meer. +550 op tp.

[afbeelding]

Ik weet nog steeds niet of ik nou scalper moet worden of niet...
Lekker resultaat, op basis van wat had je die sell trades geopend?

Voor mij was het even met de billen bij elkaar, ik had een BUY op XAUUSD @ 1247.56900 en vervolgens vloog de prijs naar beneden naar 1216.7 ondertussen waren alweer een shitload aan nieuwe BUY trades geopend waarvan de laagste een open prijs had van 1218.2.

Uiteindelijk door de meerdere trades die openstonden alles trades bij elkaar kunnen wegstrepen en met profit kunnen afsluiten :) Jammer dat de signaal provider niet iets langer wachtte want dan kon het gesloten worden op 1234 i.p.v 1231.9

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 05-12-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Is die signaalprovider iets dat je kunt delen? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:56:
[...]

Lekker resultaat, op basis van wat had je die sell trades geopend?
Ik verwachtte daling omdat de rek er uit leek. Die daling kwam niet. Pas rond middernacht zakte het iets in. Toen leek het mij het beste om de t/p iets boven support te zetten. De volgende dag ging het opeens vrij rap. Je kan dus zeggen dat geluk hier een aandeel in heeft.

Vandaag 26 pips gepakt met 3 orders op fluctuaties. Als ik de laatste order had laten trailen was dat 50 meer geweest. Maarja, met mijn style is de winst in no time weg als trailen niet aan slaat dus ik ga er niet om treuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:10:
Is die signaalprovider iets dat je kunt delen? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Nee sorry, ik krijg deze gratis, maar anderen moeten er grof geld voor betalen.

Mijn Mxfxbook link is anders namelijk: http://www.myfxbook.com/m...3511/AzVSVjtAfgNRMvDeDzB4
Ik ben van account veranderd bij mijn broker, van Core naar Pro hierdoor is mijn spread op XAUUSD van 50 naar 30 gezakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 05-12-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
1:400. :X :D
Waarom niet lagere leverage met grotere lots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:15:
1:400. :X :D
Waarom niet lagere leverage met grotere lots?
Omdat ik dan sneller in de buurt kom bij een Margin Call ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dacht ik al. Maar volgens mij draai je te lekker om in de problemen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:22:
Dacht ik al. Maar volgens mij draai je te lekker om in de problemen te komen.
Ik draai inderdaad lekker, maar het risico wil ik als ik het kan vermijden :)

XAUUSD gaat echt alle kanten op, ik ben eens zo stout geweest om mijn signal provider te negeren en heb ik zelf de twee BUY's die open stonden gesloten, toch €13 mee veilig gesteld :)

Misschien heb ik er later spijt van het had ik meer profit kunnen hebben, maar ach beter iets dan niets :)

[ Voor 103% gewijzigd door FabiandJ op 06-12-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Precies. Soms moet je wel.

Mijn stop entry sell order is gefaald. Dat was tevens de eerste.
Na de ruige stijging van gister had ik een punt gekozen waarvan ik dacht, als die behaald wordt dan zet de daling ook wel door. S/l op wat dan de resistance zou moeten zijn, en t/p rond support.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23j3mgz.png

Helaas werd de trade geactiveerd en beëindigd door een fluctuatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zonde, gelukkig ben jij nog aan het demo traden :)

Mijn account gaat prima 26 november begonnen met €478.42 en nu staat mijn account op €592.92 als ik per week +- €50 aan profit heb ben ik erg tevreden.

• Remco
Hoe gaan jullie om met S/L ?
Ik heb gemerkt in mijn afgelopen trades dat mijn S/L vaak wat te strak staat. Had ik mijn S/L wat ruimer ingesteld, dan had ik vaak profit gehad op de trades. Nu dus niet.

Nadeel van een ruimere S/L is natuurlijk dat de verliezen sneller kunnen oplopen.
Dus mijn vraag is: Hoe stellen jullie de S/L in? Of zet je deze afhankelijk van de volatiliteit?
Ik zet hem nu op ongeveer 10% van mijn trade. Dit gezien het moneymanagement wat ik aanhoud.

• Avalaxy
10% van je trade zegt niet zoveel als je niet vermeldt met welke leverage je speelt. Bij een leverage van 400 is 10% ongeveer 2 pips.

• Saturnus
  • Niet online
Bij mijn voorlaatste trade had ik hem niet ingesteld...dat was ook direct de laatste keer. :')

Een s/l plaats ik op een punt waarvan ik verwacht dat als dat behaald wordt, ik de t/p voor lange tijd niet zal halen. Dus dat punt is een definitieve patroon onderbreking. Koppelen aan percentages zou ik persoonlijk pas doen als er geen duidelijk patroononderbrekingspunt gaat zijn of het risico hoog is. Maar wie weet denk ik daar over een tijdje wel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn Signal Service werkt eigenlijk niet met een S/L, pas zodra trailing in werking gezet wordt zal S/L pas actief worden. Het brengt risico's met zich mee, maar goed als ik kijk naar het resultaat tot nu toe is het ook niet nodig.

En mijn kleine hoop die ik heb voor elke week €50 profit voor deze week is weer behaald, teller staat nu op €52.08. Start kapitaal begon op €478.42 en nu is het €645.07 :)

Ondertussen heb ik ook een live account op markets.com aangemaakt waar je gratis €50 krijgt en daar trade ik met de hand, wel op basis van mijn signal service eens kijken hoe het daarmee zal gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 13-12-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
@FabiandJ; mag ik vragen welke Signal Service je gebruikt? Je hebt eerder aan gegeven dat je hem gratis krijgt terwijl anderen er grof geld voor moeten betalen. Maar je wil de naam van de provider ook niet delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Remco schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:41:
@FabiandJ; mag ik vragen welke Signal Service je gebruikt? Je hebt eerder aan gegeven dat je hem gratis krijgt terwijl anderen er grof geld voor moeten betalen. Maar je wil de naam van de provider ook niet delen?
Zijn website is nog niet af, maar mocht jij of iemand anders interesse hebben ik heb een skype adres of een email, die ga ik hier niet op het forum zetten dat wil ik liever via een DM laten lopen.

Ohja nog een goede site voor de topicstart: http://www.donnaforex.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Eerste winst deze week is ook weer binnen :)

Even wat anders, hoe zit het eigenlijk met belasting betalen, iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja, Google.

Samenvatting: je betaalt alleen vermogensbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Vanavond om 20:00 is het zover. Het FED rentebesluit, kort daarop gevolgd door een persconferentie van Uncle Ben. Letten jullie allemaal op je SL? Dit kan wel eens vuurwerk worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Welke kant zal het dan op gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Rentebesluit zit vaak grotendeels ingeprijsd. De financiele wereld zit vooral te wachten of en hoeveel de FED het huidige stimuleringsprogramma zal gaan afbouwen.

edit: ze gaan met ingang van volgende maand afbouwen van 85mrd naar 75mrd per maand.

[ Voor 21% gewijzigd door DJTimo op 18-12-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik vind dit soort dingen altijd zo opmerkelijk en onbegrijpelijk:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wwukzko.png

Een extreme overreact (in de verkeerde richting) om daarna veel sterker weer om te keren :? Why?! (dit is EURUSD btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die stroom omhoog zullen de mensen zijn die verwachten dat de koers terug omhoog gaat en daarom bij kleine hints al kopen, wat de koers daadwerkelijk omhoog duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Maar dat gebeurde allemaal op het moment dat het nieuws uitkwam. Beetje raar. Zeker omdat de koers éérst flink omlaag ging.

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 18-12-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat gaat mij ook te snel. Aan de hand van de koers weet je het nieuws eerder dan wanneer je gaat refreshen op ForexFactory of andere nieuwssites. Een aantal grote traders zullen wel goeie connecties hebben en/of veel traders speculeren enorm net voordat het nieuws uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Het afbouwen van het steunprogramma kun je op meer dan 1 manier interpreteren, wat de onrustige koersontwikkeling veroorzaakt. Aan de ene kant kun je zeggen, er is nog steeds hoge werkloosheid en lage inflatie. Steun blijft voorlopig dan ook nodig en afbouwen kan averechts werken op het prille herstel. Aan de andere kant kun je zeggen dat we met z'n alleen weer stappen vooruit aan het maken zijn. Afbouwen is een teken dat de economie weer op de goede weg is.

Dat alles zo snel op en neer gaat dat het onhandelbaar wordt is niet gek. Dit nieuws is waar de hele financiele wereld al maanden op wacht en iedereen wil tegelijk z'n orders cancelen of inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bizar, net nu ik het nodig heb wil de trailing stop niet activeren op een lang lopende verlies order die vandaag richting 0 is gegaan. MetaTrader 4. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

In de journal staat dat die geplaced is, maar visueel is dit niet te zien, en had hij ook al gehit moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Saturnus op 18-12-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:47:
Bizar, net nu ik het nodig heb wil de trailing stop niet activeren op een lang lopende verlies order die vandaag richting 0 is gegaan. MetaTrader 4. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

In de journal staat dat die geplaced is, maar visueel is dit niet te zien, en had hij ook al gehit moeten zijn.
Je bedoelt dat je order eerst in het verlies stond, om vervolgens naar 15pips in profit (per broker is dit anders) te komen waar je TrailingStop geactiveerd had moeten zijn, maar dit niet deed? Je weet dat TrailingStop alleen werkt zodra je trade in profit zit?

Verder een status update aan mijn kant:
Mijn €478.42 account staat nu op €697.03, er staan op dit moment twee trades open.
En het €50 account bij Markets.com heb ik sinds 12 december ook op de Signal Service gezet en die staat nu op €74.68 en ook hier staan twee trades open.

[ Voor 17% gewijzigd door FabiandJ op 21-12-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Toen ik het met een andere trade weer probeerde viel het mij op dat hij in het positieve inderdaad wel begon te werken. Dus je weet dat 100% zeker? Het leek mij namelijk logisch dat je trailing stop ook kon gebruiken voor bijvoorbeeld een trade die op -800 euro staat en begint te klimmen, maar bijvoorbeeld bij -200 toch terug begint te dalen vroegtijdig sluit.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste