mirno schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:37:
Mede Tweakers,
Wil graag deelnemen en lezen in dit forum. Dus hier mijn berichtje zodat ik alles wat gemakkelijk in de gaten kan houden via MyReact. Kom er nu pas achter dat dit Forum bestaat.
Echter door de hoeveelheid aan regels zie ik voornamelijk wat hier niet besproken mag worden, maar er wordt nog genoeg gepraat.
Ik heb twee mededelingen.
Phishing bij exchanges
Ten eerste Bittrex, waar ik zojuist een reactie over las. PAS OP!
Google plaatst advertenties van nep Bittrex sites boven aan google. Ik had tijdelijk mijn adblock uitgeschakeld en op de bovenste link geklikt. Het lukte mij toen niet om in te loggen, snapte niet wat er aan de hand was...
Zelf check ik altijd of de URL klopt, dit keer ook gedaan. Later ingelogd toen lukte het wel.
In de nacht had iemand uit Turkije mijn passwoord van mijn e-mail adres veranderd. Ze hadden de 2FA gekoppeld aan het "wachtwoord vergeten" van je mail adres. Ik ben de hele nacht bezig geweest met tegenmaatregelen omdat ik het zag gebeuren. Al mijn wachtwoorden gewijzigd en alles wat er ook maar iets mee te maken kon hebben.
Achteraf de geschiedenis gecheched (tot 3x toe) en ik zat dit: ḅ. Onder de "b" zit een klein puntje ter grote van 1 pixel op mijn scherm... het was dus niet de officiele bittrex sites maar een phising site, na wat onderzoek bleken hiervan talloze exemplaren te zijn die continu het eerste zoekresultaat bij google halen in de vorm van een advertentie.
Er is bij mij gelukkig niets gestolen, maar het is wel een naar idee wat heel fout af had kunnen lopen. Ook gegevens voor andere accounts hadden gestolen kunnen worden.
Ethereum classic
Deze coin wordt geloof ik nog niet zoveel besproken. Maar wat denken jullie hiervan?
Ethereum gaat over van "PoW" naar "PoS", dankzij het Casper protocol, waarmee Ethereum geen GPU mining meer ondersteunt en er een dubbele hardfork plaats vindt. Verwachten jullie dat miners overstappen naar Ethereum classic?
En wat zegt dit over de andere assets, zoals Golem, wat gebaseerd op op de rekenkracht van het Ethereum netwerk (GPU's inzetten om bijvoorbeeld te renderen, animatie gigant "Walt Disney" kan hier bijvoorbeeld voor zijn om animaties te renderen).
Ethereum Classic heeft ook nieuwe ideeën met bijvoorbeeld Mantis en het bedrijf IOHK ziet potentie in Ethereum Classic, die ook weer met nieuwe ontwikkelingen bezig zijn. De reward zou verhoogd worden, waardoor er meer ETC uitgekeerd gaat worden. Niet het idee waarom mensen achter Ethereum classic stonden in de tijd van de hardfork. Naar mijn mening is het een beetje de ziel verkopen aan de duivel...
Dus voor de mensen die Ethereum classic nog volgen, wat denken jullie hiervan?