I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik vroeg me ook al af wat er dan gaat gebeuren. Ik kon hier op Tweakers geen posts hierover vinden. Op Reddit kwam ik deze twee links tegen:Dinictus208 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:02:
Ik probeer uit te denken hoe ik om moet gaan met de komende dilute op lumens (27 juni). De marketcap gaat dan omhoog hetgeen de waarde van je lumens direct verlaagt. Ik zie echt niet in waarom niet iedereen hier binnenkort uit gaat stappen om dit te voorkomen. Iedereen zal toch proberen om er tijdig uit te stappen en dan weer aan te kopen na dilute?
Zie ook:
https://steemit.com/crypt...and-how-to-profit-from-it
https://www.reddit.com/r/...o_know_about_the_stellar/
https://www.reddit.com/r/...umens_giveaway_june_27th/
Ik verwacht eigenlijk dat de waarde al eerder omlaag gaat als er veel Lumens verkocht worden, vlak voor 27 juni.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Mijn insteek zou zijn, waarom risico lopen. Zet ze nu om naar fiat, en koop ze na het gedoe weer in.Jozz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:21:
[...]
Ik vroeg me ook al af wat er dan gaat gebeuren. Ik kon hier op Tweakers geen posts hierover vinden. Op Reddit kwam ik deze twee links tegen:
https://www.reddit.com/r/...o_know_about_the_stellar/
https://www.reddit.com/r/...umens_giveaway_june_27th/
Ik verwacht eigenlijk dat de waarde al eerder omlaag gaat als er veel Lumens verkocht worden, vlak voor 27 juni.
BTC is van 2600euro naar 2400euro gedaald in 3u tijd.Mr. Noodle schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:56:
[...]
Heb ik iets gemist ? BTC correctie ?
Het is al 2 weken saai met handel voor mij, paar keer kleine ritjes met LTC, ETH gedaan maar het feest zoals het 2 weken was is helaas even voorbij, het is wachten op een echte correctie geen dipje.
Het kriebelt nu wel om in te stappen maar ik weet nu al dat zodra ik ETH,BTC,LTC koop de boel in elkaar zakt, zo gaat het altijd met mij dus ik hou me vast aan nooit ATH kopen en geduld wordt meestal beloond, ook al mis ik het treintje de komende tijd
Dat zijn heel wat miljarden en dat is zeker een correctie.
Geen al te grote.
Twee weken saai? BTC is 800$ gesteken op een week, hoe kan dat saai zijn?
Meerdere coins zoals ARK, Stratis, Artbyte, Steem hebben meer dan 2x gedaan.
'Nooit op ATH kopen' is een rare uitdrukking want een munt die één jaar later 100% hoger noteert heeft elke dag wel een ATH! Dus dan kan je in principe die munt nooit kopen?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Voor het eerst dat ik een filmpje zie van een krant nota bene die het concept blockchain duidelijk weergeeft zodat de massa het ook kan snappen.
Ik heb idd mijn meeste winsten geboekt door op een ath proberen mee te liften, wel wakker blijven en als je het niet vertrouwd uitstappen. Soms ben je te laat dan idd.multipasser schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:37:
[...]
'Nooit op ATH kopen' is een rare uitdrukking want een munt die één jaar later 100% hoger noteert heeft elke dag wel een ATH! Dus dan kan je in principe die munt nooit kopen?
Vind zelf dit een hele goede over de technische werking van de bitcoin blockchain.loewie1984 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:41:
[video]
Voor het eerst dat ik een filmpje zie van een krant nota bene die het concept blockchain duidelijk weergeeft zodat de massa het ook kan snappen.
Die van de Volkskrant blijft nog een beetje hoogover.
Misschien stomme vraag maar krijg je die verschillende tokens automatisch als je ook ook waves hebt of moet je er meer voor doen (bijv. minen?).weertenaar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:58:
[...]
Die miners reward weet ik ook niet wat je ermee moet, maar er komen zeker wel interessante tokens voorbij.
Op Tidex heb ik WCT verkocht (0.052 BTC) en op Cryptopia mijn RiptoBux (0.038BTC) en Mercury (0.081BTC) geen hoge bedragen maar bij elkaar toch weer 0.171BTC/€427,50![]()
En dat alleen door mijn waves op de Litewallet te bewaren...

En terwijl ik dit schrijf zie ik hem idd een stukje zakken.
Edit: Oh nu staat ie toch weer wat hoger!. Blijkbaar zecht zoeen muur aan coins niet alles. Blijf het een vaag ding vinden dat orderbook.
[ Voor 19% gewijzigd door Ryan1981 op 08-06-2017 15:02 ]
Dat is voor mij een dipje en geen correctie.multipasser schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:37:
[...]
BTC is van 2600euro naar 2400euro gedaald in 3u tijd.
Dat zijn heel wat miljarden en dat is zeker een correctie.
Geen al te grote.
Twee weken saai? BTC is 800$ gesteken op een week, hoe kan dat saai zijn?
Meerdere coins zoals ARK, Stratis, Artbyte, Steem hebben meer dan 2x gedaan.
Klopt saaie 2 weken voor mij, ik stapte wat eerder uit in de hoop weer in te stappen maar hij is helaas 800 omhoog gegaan waardoor ik dus niet meer kon instapen.
Als voorbeeld neem ik LTC die kocht ik in tussen de 17 en max 21 om weer op 24/25 te verkopen.
Zo doe ik dat ook met de andere coins en soms mis ik het treintje en moet ik later weer instappen maar heb wel mijn winst gepakt dus maakt het niet uit als ik hoger weer instap, dan maak ik weer de zelfde ritjes op hogere koersen.
Zo krijg ik een aardig gevoel voor mijzelf wat de markt doet en als de markt omhoog gaat nadat ik eruit ben kijk ik het geduldig aan, als je de grafiekjes van de laatste 5 weken terug haalt kan je zien dat de markt veel van die ritjes heeft gemaakt, de laatste 2 weken minder op BTC na.
Bijvoorbeeld LTC staat op 50 dan verkoop ik ze weer op 55 en zo gaat dat ook met de andere coins.
Voor mij werkt deze manier goed moet alleen geduld hebben en me niet laten meeslepen, en doe dat alleen met de grotere coins, de ''shitcoins'' is geen handel voor mij, speel al langer met aandelen maar met crypto's pas 5 weken en dat gaat erg goed op deze manier voor mij met 80% rendement. En zo handelt iedereen op hun eigen manier
enThe number one rule of blockchains that involve value transfer is that if it can be gamed, it will be.
Eventually, some of these projects will fail miserably, and people will lose a significant amount of money. More than likely, the majority of these projects will not be able to produce what the set out to, leaving their community holding a depreciating bag of shit.
[ Voor 127% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2017 15:49 ]
Maximaal aantal transacties van Ethereum is op dit moment inderdaad niet zo hoog. Vanzelfsprekend zou deze wel opgehoogd kunnen worden, maar dan krijg je dat je meer opslag nodig hebt en dat miners misschien in de problemen komen wat betreft tijd. Sharding is een mogelijkheid om iets verder te kunnen schalen, maar ook daar zitten grenzen aan met de huidige ideeën (omdat je een afweging moet maken tussen schaalbaarheid en veiligheid). Als je het interessant vindt kan je deze wiki van Ethereum/Vitalik lezen over sharding (en schaling in het algemeen). Een punt van onderzoek is bijvoorbeeld ook nog het gebruik van ZK-SNARKS om de schalingsproblemen aan te gaan, o.a. bij synchronisatie van de blockchain. Dit is natuurlijk niet enkel voor Ethereum van toepassing, want er is redelijk wat samenwerking hierover in de blockchain wereld met bijvoorbeeld de mensen van ZCash.StephanO1990 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:41:
[...]
Dank je wel. Enorm interessant om te lezen! In het artikel dat je aanhaalt, wordt op de tweede pagina een reactie gegeven die mij toch zorgen baart.
[...]
ETH lijkt dan zo interessant, maar doordat ETH niet alleen maar wordt gebruikt voor transacties, zie ik ook daarin niet een 'ultieme uitweg'. Die 15Ts/sec stelt dan opeens ook niet zoveel meer voor. Ik vrees dan ook voor een slachtveld. Bitcoin gold and Ethereum silver? I wonder which way we are heading!
De echt snelle chains (in tx/s) als Ripple en Stellar lossen het schaalbaarheidsprobleem op door de decentralisatie eigenlijk volledig op te geven. Centraal beheerde systemen hebben minder consensus-gerelateerde problemen, en kunnen dus vrolijk doorschalen. Ik weet niet of dit soort systemen een toekomst hebben naast de bestaande infrastructuur (ook gecentraliseerd) en de gedecentraliseerde blockchains. Ook Ethereum heeft trouwens een Proof-of-Authority mogelijkheid (die dus ook heel anders schaalt dan PoW of PoS), die vaak wordt gebruikt voor private chains.
Daarnaast heb je bijvoorbeeld ook nog Byteball en Iota, die ook wat beter schalen in het aantal transacties voor zover ik weet. Bij Byteball heb je dan wel weer een main chain met witnesses (=gecentraliseerd). Daarnaast zullen ze ook wel weer andere dingen opgeven om in een bepaald aspect beter te zijn.
Het terugkerende thema is dus dat niks gratis is, en als je iets verbetert/versnelt je ergens anders daar de prijs voor betaalt. Als je dat weet, dan weet je dus ook dat je daar (actief) naar op zoek moet gaan als er weer ergens een doorbraak wordt geclaimd ("wij kunnen 20000 tx/s", of "wij gebruik technologie X, die alle schalingsproblemen van Bitcoin niet heeft").
Enorm naief dat een artikel op internet je gelijk hypt, maar ja...
Het gaat om dit artikel: https://steemit.com/crypt...-in-eboost-ebst-right-now
Het lijkt gewoon echt legit, en ik was gaan googlen omdat ik zag dat ze een dikke piek hadden gehad op Bittrex.
Nog meer mensen die zo erin trappen? Is dit normaal? Ik zal in het vervolg wat beter research doen...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Dat is het risico met shitcoins. Nu er zijn er die na paar dagen toch nog 100% extra doen dus ofwel neem je je verlies (20% wss) ofwel wacht je op een nieuwe jump met de kans dat je straks 50% verlies of meer hebt.Boy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:23:
Ik ben blijkbaar in een dikke scam getrapt. Ik las dit, ik denk die vent heeft daar verstand van en ik heb wat eBoost coins gekocht...
Het lijkt gewoon echt legit, en ik was gaan googlen omdat ik zag dat ze een dikke piek hadden gehad op Bittrex.
Nog meer mensen die zo erin trappen? Is dit normaal? Ik zal in het vervolg wat beter research doen...
Die hype stopt niet nu. De personen achter de pump/dump blijven proberen om die coin hoger te krijgen.
Wss zullen ze nog een kleine positie in de coin hebben die ze houden voor extra gains.
Coins kopen na het lezen van 1 artikeltje ? Nee zoiets zou ik zelf nooit doen.Boy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:23:
Ik ben blijkbaar in een dikke scam getrapt. Ik las dit, ik denk die vent heeft daar verstand van en ik heb wat eBoost coins gekocht...
Je geeft gelukkig zelf al aan in het vervolg beter research te doen.
Is wel een mooi voorbeeld van hoe de meerderheid van de altcoins gehypet worden en met alle respect mensen die alleen maar gouden bergen zien zonder überhaupt te weten waar ze in belegen.
Je hoeft er niks voor te doen, alleen je Waves in de Litewallet bewaren.P.C.Simonis schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:54:
[...]
Misschien stomme vraag maar krijg je die verschillende tokens automatisch als je ook ook waves hebt of moet je er meer voor doen (bijv. minen?).
Kopen/verkopen jullie die waves dan met de ingebouwde exchange?weertenaar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Je hoeft er niks voor te doen, alleen je Waves in de Litewallet bewaren.
Of toch op de traditionelere manier via Bittrex bvb?
ik vind de ingebouwde exchange nog niet echt lekker werken, dus ik gebruik (voorlopig) nog gewoon BittrexPap3rclip schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:39:
[...]
Kopen/verkopen jullie die waves dan met de ingebouwde exchange?
Of toch op de traditionelere manier via Bittrex bvb?
GNO zat al op kraken, ze hebben alleen de address fee verlaagd.Mantus schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:13:
Zojuist bekend gemaakt dat Gnosis toegevoegd is aan Kraken. Tevens is de fee for BTC veranderd.
Please note the following changes to our bitcoin (XBT) and tether (USDT) withdrawal fees, and the Gnosis token (GNO) address fee.
Bitcoin (XBT) withdrawal feeWhy the change? Kraken always pays a miner fee that is sufficient to ensure transactions are processed quickly. However, the average miner fee required to prioritize and confirm Bitcoin transactions has been increasing for some time without a corresponding increase in the fee we charge to clients. The update brings the withdrawal fee more in line with our cost for the miner fees. Note that the fee is static and represents our average cost per transaction, so the fee may not match the actual miner fee we pay in every case. Sometimes the fee we pay will be higher and sometimes lower than the fee you pay. Soon we will be moving to a more dynamic fee system that will match the fees more closely in each case - see below.
- Now 0.0025 XBT
Tether (USDT) withdrawal feeWhy the change? Since USDT is issued and transferred on the Bitcoin blockchain, the fee required to transfer USDT quickly has also gone up.
- Now 5 USDT
Gnosis token (GNO) address feeWhy the change? The fee in terms of GNO has gone down, so we are passing the decrease along to clients.
- Now 0.004 GNO
Moving to more dynamic fees soon
In the near future network fees for bitcoin and tether (and possibly other tokens if needed) will be updated dynamically to better match the fee to our costs. The fee may change each time you withdraw, so if you want to know the withdrawal fee you should check it each time you withdraw. You can find the current withdrawal fee for any asset by navigating to Funding > Withdrawal > Asset in your Kraken account.
Thank you for choosing Kraken, the trusted and secure digital assets exchange.
The Kraken Team
Was aan zoeken naar info maar wordt niet duidelijker.
AnimeAdicted
Grote vraag is hoeveel Waves je hebt gekocht. Als je voor €10.000,- hebt gekocht, lijkt het mij aannemelijker dat je zulke hoeveelheden coins ontvangt. Maar als je voor €100,- Waves hebt gekocht, is het natuurlijk weer een ander verhaal. Ben benieuwd!Jesserr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:07:
Mercury heb ik bijvoorbeeld 12.500 van gekregen, wat nu $223 waard zou moeten zijn volgens coinmarketcap...
Als je dus kijkt naar de winst die je pakt als je waves in de ICO hebt gekocht, is dat veel meer dan alleen maar de waarde van waves zelf.
Je kan direct van de exchange naar Litebit of Bitonic gaan. Eerst via een wallet kost je 2x de fee terwijl dat niet nodig is.Offens1490 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:33:
Misschien een stomme vraag maar stel ik wil 0.5 BTC cashen dan moet hem van bittrex eerst naar mijn wallet sturen en dan omzetten naar cash doormiddel van een andere exchange als litebit.eu of iets dergelijks.
Was aan zoeken naar info maar wordt niet duidelijker.
Dat vraag ik me dus ook wel af...Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:38:
[...]
Grote vraag is hoeveel Waves je hebt gekocht. Als je voor €10.000,- hebt gekocht, lijkt het mij aannemelijker dat je zulke hoeveelheden coins ontvangt. Maar als je voor €100,- Waves hebt gekocht, is het natuurlijk weer een ander verhaal. Ben benieuwd!
Als je zomaar extra coins krijgt die je voor +200€ kan verhandelen zal het wel niet zijn dat je Waves maar 100€ waard zijn.
Ze zullen nu ongetwijfeld geen €100 meer waard zijn, maar het zou goed kunnen dat hij ze in het verleden voor een laag bedrag heeft gekocht. Bovendien kan de prijs van de goodies gewoon van dag tot dag verschillen. Kijk maar naar het prijsverloop van bijvoorbeeld Mercury, Ripto Bux en WCT - ze gaan op en neer.Fire69 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:50:
[...]
Dat vraag ik me dus ook wel af...
Als je zomaar extra coins krijgt die je voor +200€ kan verhandelen zal het wel niet zijn dat je Waves maar 100€ waard zijn.
Ik heb vorig jaar tijdens de ICO iets van 800 Waves gekocht (toen ongeveer €160-€200 geloof ik) een paar maanden geleden 200 Waves voor 200 Stratis geruild en wat naar Bitcoin omgezet. De rest zit nog in mijn walletFire69 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:50:
[...]
Dat vraag ik me dus ook wel af...
De hoeveelheid Tokens is in een aantal gevallen niet afhankelijk hoeveel Waves je in je wallet hebt... >1 was voldoende geloof ik.
Ik ben te traag....Wat Exelletor zegt dus )
[ Voor 3% gewijzigd door weertenaar op 08-06-2017 19:02 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 09-06-2017 08:50 ]
- Heeft bitfinex eigenlijk een USD wallet? Staat het geld virtueel op een bank account (van bitfinex)? Of, "op welke manier" staan die dollars bij BFX?
- Staat er dan eigenlijk USD of USDT op mijn bitfinex account? Ik veronderstel dat er "echte dollars" staan maar dat BFX wel USDT ondersteund (waarbij USD wordt omgezet in USDT).
- Heeft bitfinex iets gewijzigd in hun beleid na de hack. M.a.w. als ze nog eens gehackt worden, zullen de mensen met enkel USD dan opnieuw mee moeten boeten?
- Zijn er argumenten waarom ik toch voorzichtig moet zijn hiermee? Het feit dat BFX geen geld meer kan wegkrijgen uit Taiwan staat toch los van het feit dat mijn USD er tijdelijk veilig staan. Als ik ze terug moet hebben, dan zet ik ze wel terug om in bitcoins en neem ik ze weg. An sich is het niet "gevaarlijk" om daar even wat dollars achter te laten.
[ Voor 15% gewijzigd door kristof1234 op 08-06-2017 19:19 ]
Ik als beginner zit nu stevig te twijfelen om wat munten aan te vullen aangezien ik HODL ga en ook wat gok op de lagere zoals doge. Maar misschien in deze tijd ook nog stratis aangezien deze goed staat aangeschreven en nu nog redelijk laag staat in vergelijking tot andere munten.
Me 2, gisteravond gedaan net na de (voorlopige) max. / piek die zo rond gistermiddag 14u werd bereikt.PHPResource schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:57:
Zojuist de helft van m'n NLG verkocht met winst, kan ik de rest laten staan tegen kostprijs. Tegen de verhoudingen in toch wel!
Ben zo'n 3 weken geleden ingestapt, en heb nu mooi deel laten uitbetalen. Kleine positie behouden en afwachten, en wellicht volgende week weer wat bijkopen afhankelijk van koersverloop natuurlijk.
En op wie zijn approval wacht ik van Poloniex of van de blockchain?
Verder zit ik niet aan mijn limieten ofzo en heb ik het al bevestiging gehad via email.
edit: gewoon even de FAQ lezen dus. Moet bekeken worden door een security agent blijkbaar. Apart als het om 5 monero gaat
[ Voor 15% gewijzigd door Orange_Dirk op 08-06-2017 19:42 ]
Heb je die ook bevestigd? Neem aan van wel maar ik vond de eerste keer de mail van Polo ook wat onduidelijk; pas in de tweede paragraaf staat een linkje die je moet aanklikken om je withdrawal te approven.Orange_Dirk schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:38:
Verder zit ik niet aan mijn limieten ofzo en heb ik het al bevestiging gehad via email.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb het concept van een orderbook wat bestudeerd, maar ik sukkel wat met het begrijpen van een buy en sell wall. Welke gevolgen heeft die? Kan daar een of andere prognose uit afgeleid worden?
Van wat ik begrijp; als er heleboel sellers zijn op prijs X en de huidige prijs ligt (ver) onder X, zal er motivatie moeten komen om eerst op X alles in te kopen. Pas daarna kan door vraag en aanbod de koers boven X uitstijgen.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:20:
Momenteel staat er een "sell wall" op STRAT twv 80BTC aan 0.004BTC. https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-STRAT
Ik heb het concept van een orderbook wat bestudeerd, maar ik sukkel wat met het begrijpen van een buy en sell wall. Welke gevolgen heeft die? Kan daar een of andere prognose uit afgeleid worden?
Voor STRAT is X ongeveer gelijk aan de hoogste inkoop ooit; er zijn dus heleboel mensen die hun investering terug willen zien. Helaas (???) is er te weinig info/vertrouwen voor anderen om in te gaan kopen naar, op en boven X.
Een sell wall maakt de weg naar boven moeilijkerBuzz_Fuzz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:20:
Momenteel staat er een "sell wall" op STRAT twv 80BTC aan 0.004BTC. https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-STRAT
Een buy wall maakt de weg naar beneden moeilijker
Bij een sell-wall is de kans groter (maar niet zeker) dat de prijs weerkaatst tegen deze muur (tenzij hij er
doorheen breekt)
Bij een buy-wall is de kans groter (maar niet zeker) dat de prijs weerkaatst tegen deze muur (tenzij hij er doorheen breekt)
Sommige grote vissen gebruiken deze walls ook soms om de koers te manipuleren, dus je moet ze niet altijd te serieus nemen. Bijvoorbeeld, iemand zet een 100 btc buy-wall, dan denken mensen "oef, er kan niets verkeerd gaan, koers gaat niet crashen, laat ik nog even bijkopen." Vijf minuten later neemt die grote vis dan mogelijk zijn buy wall weg, en kan de koers alsnog naar beneden gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 08-06-2017 20:29 ]
jammer maar helaas zie ik dgb daar voorlopig niet doorheen breken (had ik maar verkocht op de 0.00002500)
[ Voor 33% gewijzigd door RenaldoN op 08-06-2017 20:30 ]
Interessant artikel met een dito interessante opmerking van iemand die het nog even in perspectief zet:Skibby schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:18:
Er lijkt wat beweging in Litecoin te komen. Of dat nu komt door (onbevestigde) berichten dat Bitstamp litecoin komende week gaat toevoegen of dat het gewoon een correctie is op een munt die ondergewaardeerd is weet ik niet, maar zelfs bitcoin devs zeggen een gevaar te zien in litecoin als het fout gaat met de User Activated Soft Fork (BIP 148/149).
Als je ziet dat ETH in 3 maanden tijd 20 miljard meer (van 3 naar 23) in is gaan zitten dan er voor, wel met een kanttekening dat BTC in diezelfde 3 maanden van 19 naar 44 miljard is gegaan. Stel je voor dat al dat geld richting ETH komt, oh boy!I recently paid someone $3 and some change in Bitcoin with my phone wallet. The fee was set to "NORMAL". After I sent it - my account was down over $7. That's right - a $4+ fee to send $3+ dollars. THAT is why CHINESE bitcoin miners don't want Segregated Witness: HIGH X-ACTION FEES. You may have noticed that some BIG players are moving away from BitCoin for this very reason. Let's be clear: BitCoin is like a 400 Lb DIABETIC gorilla. Other than being the 1st (therefore the biggest) - there is absolutely NOTHING about BitCoin that other Cryptos (such as ETHereum, XEM, DOGE, DIGIBYTES, ETC) can't supplant and do LOTS faster & LOTS cheaper. That's a FACT and the market is figuring it out rapidly. BitCoin was MADE by real use in parts of the world that needed a currency that could be trusted. BitCoin is now currently FUKK1NG that same user-base with inflated fees. This doesn't end well for BitCoin and yesterday may already be too late to adopt SegWit for it.
*abandon ship*
Hoezo onbevestigd? Bitstamp is hier zelf allang mee naar buiten gekomen.Skibby schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:18:
Er lijkt wat beweging in Litecoin te komen. Of dat nu komt door (onbevestigde) berichten dat Bitstamp litecoin komende week gaat toevoegen of dat het gewoon een correctie is op een munt die ondergewaardeerd is weet ik niet, maar zelfs bitcoin devs zeggen een gevaar te zien in litecoin als het fout gaat met de User Activated Soft Fork (BIP 148/149).
Leuk om een mede-guldenaar te zien! Overigens ga ik niet meer inkopen, heb er niet echt vertrouwen inGaargod schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:24:
[...]
Me 2, gisteravond gedaan net na de (voorlopige) max. / piek die zo rond gistermiddag 14u werd bereikt.
Ben zo'n 3 weken geleden ingestapt, en heb nu mooi deel laten uitbetalen. Kleine positie behouden en afwachten, en wellicht volgende week weer wat bijkopen afhankelijk van koersverloop natuurlijk.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb ook alles verkocht, behalve BTC/ETH en enkele coins die momenteel nog in de min staan.janvanduschoten schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:55:
Ik merk dat er toch dat je er best veel tijd in moet steken wil je elke dag wat € winst pakken. Ik ga een stapje terug en kijk een paar keer per dag wat de koersen zijn en heb wat automatische sell /buy orders erin staan voor prijzen waar ik coins zeker wel voor wil hebben. ik concentreer me vooralsnog op BTC / ETH / STRAT,
STRAT heb ik verkocht omdat het sinds de ATH toch maar naar beneden bleef gaan (had ik vroeger moeten weg doen...). Als er terug een stijgende lijn in komt koop ik die wel terug denk ik.
Bittrex heeft trouwens wel een stuk minder volume dan Poloniex zeg, daar gaat alles een stuk trager

Ja dat is logisch. Als je geld kunt verdienen door niks te doen, kan iemand anders meer verdienen door er meer tijd in te stoppen. Net als met Starcraft, er is altijd een Koreaan die er veel meer uren in gestopt heeft om te oefenen en dus van je wint :-)janvanduschoten schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:55:
Ik merk dat er toch dat je er best veel tijd in moet steken wil je elke dag wat € winst pakken. Ik ga een stapje terug en kijk een paar keer per dag wat de koersen zijn en heb wat automatische sell /buy orders erin staan voor prijzen waar ik coins zeker wel voor wil hebben. ik concentreer me vooralsnog op BTC / ETH / STRAT,
Ik denk dat DGB door die wall heen gaat.Down naar 131BTC op 0.00002000.RenaldoN schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:29:
DGB Heeft ook zo'n sell wall staan op polo. 0.00001990 en 0.00002000 staat er voor ruim 200btc in de verkoop.
jammer maar helaas zie ik dgb daar voorlopig niet doorheen breken (had ik maar verkocht op de 0.00002500)
[EDIT]
Wall is gebroken, daar gaan we
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 08-06-2017 21:35 ]
Zonder enige motivatie, vraag ik me af of dit een pump is. Iedereen weet dat DGB morgen in Singapore een presentatie geeft voor de Citibank en dat er "iets" met MineCraft zou gebeuren maar die twee zaken staan los van elkaar. Vooralsnog hoop ik dat DGB wel door de 2000 gaat maar ik kan nog niet vinden dat er een gegronde reden is op Reddit, Twitter of andere sites.Nopheros schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:27:
[...]
Ik denk dat DGB door die wall heen gaat.Down naar 131BTC op 0.00002000.
Gelukkig kunnen we morgen er aktief op acteren; het tijdsverschil met Singapore is niet heel groot, dus als je eventuele pump van vannacht te gelde wil maken, even het Twitter-account van Digibyte in de gaten houden morgen op goed/slecht nieuws van Citibank.
#2035 doorbroken
Ja niet te voorspellen, als de stijging nog even doorzet dan verkoop ik waarschijnlijk vanavond nog...MAX3400 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:37:
[...]
Zonder enige motivatie, vraag ik me af of dit een pump is. Iedereen weet dat DGB morgen in Singapore een presentatie geeft voor de Citibank en dat er "iets" met MineCraft zou gebeuren maar die twee zaken staan los van elkaar. Vooralsnog hoop ik dat DGB wel door de 2000 gaat maar ik kan nog niet vinden dat er een gegronde reden is op Reddit, Twitter of andere sites.
Gelukkig kunnen we morgen er aktief op acteren; het tijdsverschil met Singapore is niet heel groot, dus als je eventuele pump van vannacht te gelde wil maken, even het Twitter-account van Digibyte in de gaten houden morgen op goed/slecht nieuws van Citibank.
#2035 doorbroken
Anoniem: 846827
Ik denk dat het een goede ontwikkeling is omdat crypto's bouwen op decentralisatie en dan toch heel lullig gecentraliseerd verhandeld worden met alle gevaren vandien. Exchage-hacks, inside trading, de welbekende lag en ik noem nog maar iets het termineren van coins zonder enige onderbouwing. Dit gezegd hebbende durf ik niet in te schatten of alternatieven zoals een desktop-exchange kans van slagen heeft?
Het ging al een tijd in de lucht.. heb volgens mij 5k digibye.. dus laat maar gaan.. to the moon EnzoNopheros schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:48:
[...]
Ja niet te voorspellen, als de stijging nog even doorzet dan verkoop ik waarschijnlijk vanavond nog...

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
170074
Zonder volumes te vermelden is zo'n post niet erg zinnig. Want, heb je een keer 100 euro ertegenaan gegooid of heb je er 10K+ in zitten?loewie1984 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:49:
Durf het niet aan met BIP148, jumped ahead of the crowd. BTC ingewisseld voor ETH. Let's go to the moon!
1 BTC naar 10 ETH en beetje wisselgeld gaat naar bittrex voor ARK of STRAT170074 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:07:
[...]
Zonder volumes te vermelden is zo'n post niet erg zinnig. Want, heb je een keer 100 euro ertegenaan gegooid of heb je er 10K+ in zitten?
Dus ga je bij deze maar offtopic?Anoniem: 558206 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:13:
Dat begon ff goed deze ochtend zonder de slowchat.
Duurt dit altijd zolang of zijn de coins in rook op gegaan?
BIP is pas een issue vanaf 15 juli!170074 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:07:
[...]
Zonder volumes te vermelden is zo'n post niet erg zinnig. Want, heb je een keer 100 euro ertegenaan gegooid of heb je er 10K+ in zitten?
60% van de BTC owners gaat dit zelfs niet weten en ook een deel van hun coins verliezen omdat ze gewoon gaan traden op en na 1augustus.
Het slowchat topic was best leuk en volgens mij ook behulpzaam voor nieuwkomers.
Nu weet ik dat op Tweakers eigen inzet gewaardeerd wordt en de IRC(die niemand gebruikt) voor de chat zijn maar is het niet een goed idee om naast dit topic ook een slowchat topic te hebben.
Dan kunnen in dit topic alle analyses en doordachte handelsstrategieën en kunnen we in een slowchat topic een beetje discussiëren over van alles over crypto en beginners helpen met hun start met crypto's.
Ik ben van mening dat het helemaal niet zo hoogdrempelig hoeft te zijn om op tweakers informatie te kunnen krijgen, aangezien er ook genoeg mensen zijn die de beginnersvragen wél willen beantwoorden.
Ook is de IRC niet echt leuk aangezien je die niet terug kan lezen zonder de chat altijd open te hebben.
PS. Ik wil wel een TS maken van een eventueel slowchat topic, maar weet niet of zo'n topic wel aangemaakt mag worden zonder toestemming van de mods. @.oisyn
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 08-06-2017 22:27 ]
Is er wellicht iemand die in lekentaal kan vertellen wat de consequenties zijn van al die veranderingen rond 1 augustus en hoe je je daar moet tegen wapenen? Uitgaande dat ik zowel een online portemonnee (myetherwallet) als een offline (electrum) wallet heb..multipasser schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:24:
[...]
BIP is pas een issue vanaf 15 juli!
60% van de BTC owners gaat dit zelfs niet weten en ook een deel van hun coins verliezen omdat ze gewoon gaan traden op en na 1augustus.
Zelf net toch maar beetje bijgekocht.Lasteraar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:50:
[...]
Het ging al een tijd in de lucht.. heb volgens mij 5k digibye.. dus laat maar gaan.. to the moon Enzo
Heb nu 2234,3 DGB (dgb was ook eerste aankoop).
Niet super veel maar prima om mee te starten leek mij

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Helemaal mee eens. Het vorige topic was leuk, grappig en informatief. Ik had ook wel het idee dat het zichzelf meer en meer ging reguleren. Je mag dat ook wel eens aan de gebruikers overlaten. Dit topic is tot nog toe niet leuk, niet grappig en doordat iedereen ogenschijnlijk weg blijft vele malen minder informatief. Minder interactie betekent minder interessante vragen, opmerkingen, tips en dergelijke. De altcoin wereld leeft ontzettend op en dat was ook terug te zien alleen nu totaal niet meer.Ernemmer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:25:
Dan ga ik ook even offtopic.
Het slowchat topic was best leuk en volgens mij ook behulpzaam voor nieuwkomers.
Nu weet ik dat op Tweakers eigen inzet gewaardeerd wordt en de IRC(die niemand gebruikt) voor de chat zijn maar is het niet een goed idee om naast dit topic een slowchat topic te hebben.
Dan kunnen in dit topic alle analyses en doordachte handelsstrategieën en kunnen we in een slowchat topic een beetje discussiëren over van alles en beginnen helpen met hun start met crypto's.
Ik ben van mening dat het helemaal niet zo hoogdrempelig hoeft te zijn om op tweakers informatie te kunnen krijgen, aangezien er ook genoeg mensen zijn die de beginnersvragen wél willen beantwoorden.
Ook is de IRC niet echt leuk aangezien je die niet terug kan lezen zonder de chat altijd open te hebben.
PS. Ik wil wel een TS maken van een eventueel slowchat topic, maar weet nit of zo'n topic wel aangemaakt mag worden zonder toestemming van de mods.
Uit een eerdere post in dit topic pagina 2.PHPResource schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:25:
[...]
Is er wellicht iemand die in lekentaal kan vertellen wat de consequenties zijn van al die veranderingen rond 1 augustus en hoe je je daar moet tegen wapenen? Uitgaande dat ik zowel een online portemonnee (myetherwallet) als een offline (electrum) wallet heb..
SegWit wordt geactiveerd wanneer gedurende een periode van 2 weken (2016 blocks, de tijd tussen 2 difficulty-wijzigingen) >95% van de blocks een bepaalde signallerings-flag bevatten. Vanwege allerlei politieke redenen is er onvoldoende steun voor SegWit onder miners en blijft het signallerings-percentage steken tussen 30% en 40%.Orangelights23 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:58:
[...]
Heeft iemand een complete uitleg over de situatie op 1 augustus?
Het antwoord van sommige gebruikers op deze patstelling is de zogenaamde User Activated Soft Fork (UASF, niet te verwarren met de USAF, de United States Air Force, een ander instrument om dwarsliggers over te halen).
Wat dit inhoudt is dat er een variant op de software is die op een vantevoren afgesproken moment (1 augustus) een bepaalde nieuwe regel afdwingt. In dit geval betekent het dat clients die een UASF node draaien vanaf 1 augustug alleen nog maar blocks accepteren die SegWit signalleren. Alle andere blocks worden geweigerd.
Het idee is dat als een significant gedeelte van de gebruikers, waaronder voor de Bitcoin-economie belangrijke nodes zoals exchanges, UASF steunt, de miners min of meer gedwongen worden om SegWit te signalleren, omdat anders hun blocks geweigerd worden. Gebruikers die geen UASF node draaien merken in dit geval niet zoveel: Blocks met SegWit signallering zijn immers volledig legaal volgens alle gangbare versies van de software.
Er zijn behoorlijk veel mogelijke uitkomsten van de activatie van UASF. Als slechts een zeer klein deel van de gebruikers UASF steunt, dan kunnen de miners kiezen om deze gebruikers gewoon te negeren en verder te gaan zoals ze al deden. Deze gebruikers zitten dan met een blockchain waarop vrijwel geen blocks meer worden gemined. Het zal maanden of zelfs jaren duren tot de volgende difficulty adjustment op deze tak en hij zal effectief doodbloeden.
Als er veel steun is voor UASF, waaronder vanuit belangrijke spelers, dan kunnen de miners eieren voor hun geld kiezen en SegWit gaan signalleren. Zodra >50% van de miners SegWit signalleert en er voldoende UASF nodes zijn, zal het onmogelijk worden voor de overgebleven miners om op een andere tak door te blijven gaan. Deze miners zien de SegWit-tak immers ook als geldig en zullen proberen verder te bouwen op deze tak, maar hun niet-SegWit-blocks worden vervolgens door veel nodes geweigerd.
Een bijzondere rol is hier weggelegd voor miners die wel SegWit signalleren, maar niet meedoen met UASF. Zij accepteren zowel SegWit als niet-SegWit blocks, dus zullen in feite gewoon mee doen met de langste keten, ongeacht waar deze uit is opgebouwd. Zelfs al is deze groep erg groot (50% of meer), dan nog is SegWit activatie niet gegarandeerd zonder dat er voldoende nodes zijn die UASF draaien en alle niet-SegWit blocks stuk voor stuk weigeren.
Er zijn nog een heel aantal andere scenario's te bedenken, afhankelijk van hoe de machtsverdelingen liggen tussen de 5 groepen (UASF-nodes, niet-UASF nodes, SegWit miners zonder UASF, SegWit miners met UASF en niet-SegWit miners) en wat de plannen zijn van miners om te reageren op UASF.
Voorlopig is mijn voorzichte verwachting dat er onvoldoende steun is voor UASF en dat het vrij snel doodbloedt na 1 augustus. Ondanks dat je op Reddit en dergelijke plekken veel hoort over UASF en je soms het vermoeden krijgt dat het een gelopen race is, is het aantal UASF nodes nog behoorlijk laag en de hoeveelheid mining power die UASF steunt is nog veel lager. Maar er kan nog heel veel veranderen.
Het veiligste is om voor 1 augustus al je Bitcoins naar een eigen wallet te halen, tenzij de exchange expliciet heeft aangegeven dat ze in het geval van een chain-split beide tokens doorgeven aan de users (en je de exchange vertrouwt competent genoeg te zijn om dit uit te voeren).
Credits voor @Rannasha
Ik ben het met je eens, voor de slowchat kunnen we ook slack gebruiken er is al een kanaal door iemand aangemaakt waar een paar mensen (waaronder mijzelf) van hier in zitten. Nu wil ik de discussie niet verplaatsen en zeker niets kapen uit GoT of iets propageren wat niet mag, maar als iedereen dat ziet zitten kunnen we uitwijken naar slack. Daar is en ruimte om te trollen, en wat er gezegd wordt blijft bestaan / terug te lezen. Daarnaast kun je een op een naar personen praten en is er een algemeen channel gelijk aan hoe het hier gaat.Ernemmer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:25:
Dan ga ik ook even offtopic.
Nu weet ik dat op Tweakers eigen inzet gewaardeerd wordt en de IRC(die niemand gebruikt) voor de chat zijn maar is het niet een goed idee om naast dit topic ook een slowchat topic te hebben.
Dan kunnen in dit topic alle analyses en doordachte handelsstrategieën en kunnen we in een slowchat topic een beetje discussiëren over van alles over crypto en beginners helpen met hun start met crypto's.
PS. Ik wil wel een TS maken van een eventueel slowchat topic, maar weet niet of zo'n topic wel aangemaakt mag worden zonder toestemming van de mods. @.oisyn
Misschien my 2 cents; als je het niet specifiek wil kapen van GoT, om het zo te zeggen maar het nog wel toegankelijk(er) wil houden, is het dan niet een idee dat "we" (een aantal uit dit en vorige topic) 1 Tweakblog starten en dat de komende dagen/weken volstorten met quickstarts, guides, terminologieen etc? Of misschien zijn er al vaste krachten met veel kennis van cryptocurrency die bakken met info hebben liggen in notepad.exe of al een blog hebben maar niet geupdate waarmee we nog sneller/groter informatie kunnen genereren?loewie1984 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:35:
[...]
Ik ben het met je eens, voor de slowchat kunnen we ook slack gebruiken er is al een kanaal door iemand aangemaakt waar een paar mensen (waaronder mijzelf) van hier in zitten. Nu wil ik de discussie niet verplaatsen en zeker niets kapen uit GoT of iets propageren wat niet mag, maar als iedereen dat ziet zitten kunnen we uitwijken naar slack. Daar is en ruimte om te trollen, en wat er gezegd wordt blijft bestaan / terug te lezen. Daarnaast kun je een op een naar personen praten en is er een algemeen channel gelijk aan hoe het hier gaat.
Dan kan, met enige nuance, de startpost van dit topic ook korter/duidelijker en hoeven er alleen maar een paar verwijzingen/verwensingen in te komen naar "onze bronnen" op een ander stukje Tweakers. Wil desnoods de karma nog wel ophoesten voor een Tweakblogje; niet dat we echt verlegen zitten om karma (kunnen we daar geen margin-orders op openen???) maar met samenwerken i.p.v. door elkaar heen kakelen, komen we met zijn allen verder
Dus waarschuwing, grote kans dat die in een dip terecht komen gebeurt 9/10 keer als ik iets op high koop
"Het veiligste is om voor 1 augustus al je Bitcoins naar een eigen wallet te halen, tenzij de exchange expliciet heeft aangegeven dat ze in het geval van een chain-split beide tokens doorgeven aan de users (en je de exchange vertrouwt competent genoeg te zijn om dit uit te voeren)."
Dit zou betekenen dat mijn bitcoins @ Electrum programma 'veilig' zijn, maar dat ik mijn ETH moet verplaatsen van mijn myetherwallet.com naar een programma?
[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 08-06-2017 22:51 ]
Kakken alle alt coins niet mee in doordat de currency pairs allemaal btc/alt danwel alt/btc zijn?loewie1984 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:51:
^^ met ETH of andere alts hoef je in principe niets te doen tenzij de boel gaat bewegen en je last krijgt van FOMO
Dit soort dingen kan je niet voorspellen, het kan ook zijn dat veel mensen BTC gaan omzetten naar alts voor 1 augustus.RzrBck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:53:
[...]
Kakken alle alt coins niet mee in doordat de currency pairs allemaal btc/alt danwel alt/btc zijn?
Het meest safe zit je in EUR en dat is dan ook wat ik ga doen.
Dit hele gedoe maakt het voor de HODL mensen ook lastig denk ik..Ernemmer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:55:
[...]
Dit soort dingen kan je niet voorspellen, het kan ook zijn dat veel mensen BTC gaan omzetten naar alts voor 1 augustus.
Het meest safe zit je in EUR en dat is dan ook wat ik ga doen.
Waarschuw de volgende keer vooraf AUBMr. Noodle schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:42:
Toch maar een plukje LTC en ETH gekocht, me centjes beginnen een beetje stoffig te worden doordat het te lang stil staat.
Dus waarschuwing, grote kans dat die in een dip terecht komen gebeurt 9/10 keer als ik iets op high koop
Of is het dan handelen met voorkennis?
Ik denk persoonlijk dat het best goed komt, maar als ik 5000 BTC zou hebben, dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en deze even verzilveren voor EUR of USD.PHPResource schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:56:
[...]
Dit hele gedoe maakt het voor de HODL mensen ook lastig denk ik..
Na het hele gedoe kan je weer lekker inkopen en gaan traden op de koers.
Whiteboard wat er besproken wordt? Waar het over gaat? Minecraft ja/nee hoax?
Haha met 5000 BTC had ik dat direct gedaan en minder gaan werkenErnemmer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:58:
[...]
Ik denk persoonlijk dat het best goed komt, maar als ik 5000 BTC zou hebben, dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en deze even verzilveren voor EUR of USD.
Na het hele gedoe kan je weer lekker inkopen en gaan traden op de koers.
Dat morgen is al een "issue"; Singapore loopt 6 uur voor op ons qua tijd dus het is daar nu 05:00 des ochtends. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe laat de Citibank haar verhoren/demo's gepland heeft staan maar dat is dus wel de tijd die we het liefst zouden moeten weten om tijdig op buy/sell te klikken. Redelijke kans dat "jij" om 07:00 onze tijd al op je exchange moet of had moeten zitten om de handel direct te kunnen ondervangen.Lasteraar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:58:
Iemand wat meer informative over DGB morgen in Singapore ?
Dat Minecraft is geen hoax maar het heeft niets met morgen/Citibank direct te maken, voor zover ik heb kunnen vinden. Ze willen inderdaad DGB in MC integreren maar dat is een "fork" die niet direct door/via Digibyte geimplementeerd is. Mijn informatie bestaat eruit dat de blockchain van DGB gebruikt kan/gaat worden in enkele (voorlopige) private servers om onderling iets uit te kunnen wisselen. Tenzij deze test/uitwisseling public gaat, zal de koers/aanzien van DGB amper veranderen omdat, pak 'm beet, er misschien 10K DGB per dag onderling wordt uitgewisseld op die private bakken wat natuurlijk een schijntje is t.o.v. het orderbook van 355M shorts wat nu op Polo openstaat. Ik kan trouwens niet eens vinden of er echt DGB (publiek verkrijgbare coins) in MC komen of dat ze een eigen currency ontwikkelen gebaseerd op de DGB blockchain.
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 08-06-2017 23:06 ]
Wat is de URL van die slack, wil graag joinen...?
Ik wacht ff wat @.oisyn of een andere mod ervan vindt om die link te droppen, anders ben ik per dm bereikbaar.mikkelnl schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:06:
Ik las dat Slack gebruikt wordt door (een paar?) tweakers...
Wat is de URL van die slack, wil graag joinen...?
Anoniem: 558206
DiguSign pitch, minecraft 1 servertje, geen partnerschap. Alles zit al in de prijs IMHOLasteraar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:58:
Iemand wat meer informative over DGB morgen in Singapore ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 558206 op 08-06-2017 23:26 ]
Ik heb helaas zo'n 15k stuks aan de huidige prijs gekocht enkele weken terug (op de ATH).exelletor schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:26:
Ik zou willen voorstellen om daar telegram voor te gebruiken, is toch een stuk laagdrempeliger voor slowchat
Dus ik kan er nu uitstappen bijna breakeven. Ik denk dat dat ook de beste keuze is alleen weer schrik om de mega jump te missen waar iedereen al zolang over praat.
Ik zie en lees ook wel dat het niet zoveel voorstelt maar er zijn dagelijks genoeg coins die 3x doen zonder enig nieuws. Dus zelfs een beetje goed nieuws kan al wonderen doen.
Benieuwd hoe het over een paar uur is, net voor de toespraak.
Ik weet niet wat er gebeurd maar hij knalt nu als een gek omhoog.Famous schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:35:
DGB net even door de 2250 heen zelfs.
Benieuwd hoe het over een paar uur is, net voor de toespraak.
Ergens al nieuws voorbij gekomen?
-- edit --
2500 gekocht op 1810
[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 08-06-2017 23:46 ]
Mensen doen een gokje?TheBorg schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:44:
[...]
Ik weet niet wat er gebeurd maar hij knalt nu als een gek omhoog.
-- edit --
2500 gekocht op 1810
DGB zal op verschillende fora/trollboxen nu wel mega gepushed worden.
Ik weet niet wat ik ermee moet doen.
Mocht hij naar 100% gaan gewoon de winst eruit nemen en de rest als gok houden?
Dan ben je weer zo boos op jezelf mocht hij 1$ halen
Tenzij er een aap uit de mouw komt is het nieuws toch niet fantastisch!
Het is nog eens fijn om iets in het groen te zien want het was maar somber vandaag.
Buy the rumour, sell the news. Nu kun je nog winst pakken, als Singapore gebeurd, zakt hij weer.TheBorg schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:44:
[...]
Ik weet niet wat er gebeurd maar hij knalt nu als een gek omhoog.
-- edit --
2500 gekocht op 1810
Ik stel een stop limit order in. Ben blij als ik het voor 2220 kan verkopen dus als het weer naar beneden gaat wordt het automatisch verkocht. Mocht het verder stijgen dan kan ik nog steeds meedoen.multipasser schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:48:
[...]
Mensen doen een gokje?
Dan ben je weer zo boos op jezelf mocht hij 1$ halen)
Het is nog eens fijn om iets in het groen te zien want het was maar somber vandaag.
Wat ik geleerd heb van daytraden met alts is dat je op tijd moet verkopen, de dump gaat namelijk vaak een stuk sneller dan de pump.multipasser schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:48:
[...]
Mensen doen een gokje?
Dan ben je weer zo boos op jezelf mocht hij 1$ halen)
Hij zakte net inderdaad wat, ik denk dat (als die het red) ik bij 2400 uitstap en niet meer achterom kijkErnemmer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:53:
[...]
Wat ik geleerd heb van daytraden met alts is dat je op tijd moet verkopen, de dump gaat namelijk vaak een stuk sneller dan de pump.
Nopheros schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:53:
[...]
Ik stel een stop limit order in. Ben blij als ik het voor 2220 kan verkopen dus als het weer naar beneden gaat wordt het automatisch verkocht. Mocht het verder stijgen dan kan ik nog steeds meedoen.
De stop is de trigger. Dus daar vul ik bijv. 0.00005000 in (positief denken).
De amount is me ook duidelijk. Het aantal dat verkocht moet worden.
Maar wat is de "limit"? De daadwerkelijke vraagprijs na de trigger?
Ik wou de stop op 2250 zetten, maar we zijn alweer gedropt zie ik
Limit is voor hoeveel je het daadwerkelijk verkoopt. Bij de stop wordt de order daadwerkelijk geplaatst.TheBorg schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:01:
Owkee ik snap de stop limit sale niet.
De stop is de trigger. Dus daar vul ik bijv. 0.00005000 in (positief denken).
De amount is me ook duidelijk. Het aantal dat verkocht moet worden.
Maar wat is de "limit"? De daadwerkelijke vraagprijs na de trigger?
Normaal wil je niet zo dicht op de koers gaan zitten want bij een kleine dip wordt het al verkocht en kan het daarna weer gaan stijgen.
Maar zoals ik aangaf ben ik tevreden met de winst dus vind het prima zo.
[ Voor 61% gewijzigd door Nopheros op 09-06-2017 00:11 ]
IddNopheros schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:03:
[...]
Ik wou de stop op 2250 zetten, maar we zijn alweer gedropt zie ik
Ik zou ff wachten op de uitslag in singapore. Weet iemand trouwens hoelaat dat precies is? Ik lees over een paar uur is vanaf nu.
Een paar (bijv DGB/BTC) heeft maar een koers en alleen naar die koers wordt gekeken. Wat de BTC/EUR koers doet is irrelevant.crypto558 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:18:
Als er een stop order wordt geplaatst voor een x bedrag voor een x hoeveelheid dan staan deze gegevens toch vast? Stel dat de koers van BTC ten opzichte van de koers x wijzigt na een dag. Krijg je dan de nieuwe koers uitgekeerd van de BTC?
exelletor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:20:
[...]
Een paar (bijv DGB/BTC) heeft maar een koers en alleen naar die koers wordt gekeken. Wat de BTC/EUR koers doet is irrelevant.
Ik zit nu nog in stratis (hodl), aragon (semi-hodl), BAT (hopen op rebound) en digibyte (rebound woohoo!). Oh ja, en sta op +45% op Lisk; maar die houd ik puur op intuïtie nog maar even aan.
Morgen maar eens op zoek naar nieuwe short-term coins, ik heb er nog geen op het oog.

Gaan ze Huawei aankondigen als partner? Dit zou wel big zijn..
Ik zit bij Verge op 300% met de huidige koers.Falch schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 01:09:
Toch maar besloten uit ARK en Verge te stappen met respectievelijk 60% en 40% winst. Ik blijf het erg moeilijk vinden om mijn winst te pakken ipv te hopen/afwachten of de koers nog verder stijgt.
Ik zit nu nog in stratis (hodl), aragon (semi-hodl), BAT (hopen op rebound) en digibyte (rebound woohoo!). Oh ja, en sta op +45% op Lisk; maar die houd ik puur op intuïtie nog maar even aan.
Morgen maar eens op zoek naar nieuwe short-term coins, ik heb er nog geen op het oog.
Zijn support bodem op 166 is redelijk goed.
Ik hou hem nog bij want ik verwacht toch een jump.
Ik snap het volume wel niet bij die munt!
Dat is echt immens hoog elke dag! Soms wel 4000+ bitcoins. Vandaag 7de op bittrex.
Dus er is zeker heel veel animo en interesse in de coin. Het zou maar eens de nieuwe monero kunnen worden, mocht deze nog eens een steek laten vallen.
Dit topic is gesloten.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om