Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
hsb85 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:33:
Zou een van jullie ook de telefoon gaan rooten of roms plaatsen als de nieuwe lineage 15.1 op xda? Ik deed het mijn nexus 5 constant, maar daar was het heel simpel om weer terug te komen op stock. Ik zie alleen nergens vanuit lenovo/Motorola een tool om een softbrick tel terug te zetten.
Een softbrick restore tool?
Ik heb wel eens met abd een telefoon terug naar stock geflashed. Zou niet weten waarom dat hier niet zou werken.

Maar ik ga er sowieso geen custom rom opzetten zolang Moto netjes met updates komt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Met een USB A naar USB C adapter kan je toch altijd een nieuwe image op je moto flashen?
https://www.allekabels.be...aar-usb-c-adapter-30.html
Hang je aan USB A een USB Stick met de nodige image of bestanden en load je die met ADB of zo.

Heb ik eens gedaan op de Lenovo P2, Had dan enkel de image naam in recovery omgezet.

[ Voor 14% gewijzigd door LeStef op 29-01-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Iemand Oreo al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
Zijn de updates al begonnen dan? Ik zit nu op de januari of eigenlijk februari security update te wachten, maar oreo zou ook fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Lijkt er op dat er nu getest wordt in Brazilië. Mogen nog wel even wachten denk ik.

https://www.tabletsmagazi...id-8-0-oreo-moto-z2-play/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Hebben jullie sinds kort ook een nfc logo bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
hsb85 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:29:
Hebben jullie sinds kort ook een nfc logo bovenin?
Niet sinds kort, die staat er altijd als ik nfc aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@Tankiej wat apart ik gebruik NFC betalen al een tijdje en sinds donderdag zie ik een nieuw logo bovenin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Wat is er trouwens met de security updates gebeurd? ik zit nog steeds op 1 december 2017. We lopen daarmee al +3 maanden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
https://9to5google.com/20...-motorola-layoffs-moto-z/

Lijkt erop dat het invloed heeft op de updates ook. Slecht nieuws aan de horizon helaas gezien het gerucht gaat dat ook de moto z lijn eruit gaat. Niets is zeker uiteraard het zijn immers geruchten. Het kan ook zijn dat de security updates op zich laten wachten ipv soak test Android 8 update en uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
https://forums.lenovo.com...-sensor/m-p/4007587#M1800 de haptic feedback voor de vingerafdruksensor kan eindelijk uitgezet worden!

in het kort:
cmd appops set android VIBRATE ignore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
De security update is nu van 1 februari. Update is binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
Net bij de mediamarkt in Amsterdam geweest en daar is nu een aparte display voor moto met g5s, g5s plus en x4 aan een kant en andere z2 play met verschillende mods aan de andere. Voor het eerst dat ik ze überhaupt in een winkel gezien heb..

Heb meteen de turbo power mod voor EUR 65 opgehaald.

Motomodmediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Nice, die heb ik ook nog nergens gezien inderdaad. Zit nog steeds te twijfelen of ik zo'n accupack mod koop of niet.
Ik zit dagelijks gewoon in de buurt van een stopcontact en daarnaast gaat m'n accu ruim 1,5 dag mee bij regelmatig gebruik. Dus het zou alleen voor die ene keer per jaar zijn dat ik wat langer zonder stopcontact zit. Bijvoorbeeld op een festival.
Maar daar voldoet een 'gewone' powerbank ook voor, en die kan ik ook nog voor andere telefoons gebruiken mocht ik later weer switchen naar een merk.. Daarnaast kan ik dan (in het geval van de mod) m'n case niet gebruiken en is hij toch minder goed beschermd in mijn ogen.

Wat is voor jullie het voordeel waarom jullie toch gekozen hebben voor die powermod?

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 23-03-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Ik ben toch voor de powermod gegaan omdat je die eigenlijk altijd aan het stopcontact kan leggen en zo mijn telefoon nooit op een vaste plek hoef te houden. Was sowieso al een tijdje aan het kijken of ik hem ergens kon krijgen, dus toen ik hem donderdag tegenkwam dacht ik ga er gewoon voor.

Vond dat tijdens de proefperiode van die simpele power mod altijd zo irritant dat je de mod alleen kon opladen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
hsb85 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:35:
Ik ben toch voor de powermod gegaan omdat je die eigenlijk altijd aan het stopcontact kan leggen en zo mijn telefoon nooit op een vaste plek hoef te houden. Was sowieso al een tijdje aan het kijken of ik hem ergens kon krijgen, dus toen ik hem donderdag tegenkwam dacht ik ga er gewoon voor.

Vond dat tijdens de proefperiode van die simpele power mod altijd zo irritant dat je de mod alleen kon opladen via de telefoon.
Maar dat was niet de vraag van @Tankiej , waarom heb je de powermod ipv een gewone powerbank?

Ik vind het ook het geld niet waard overigens. Leuk dat je hem er op klikt, maar de telefoon wordt zwaar en dik, dus om hem er op te laten zitten is onhandig. Dus dan kan je net zo goed een goedkopere gewone powerbank aanschaffen die je voor meer apparaten kan gebruiken. Maar dat is mijn gedachte hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dat bedoel ik inderdaad; wat is de meerwaarde van deze mod ten opzichte van een reguliere powerbank?

In mijn situatie zie ik voornamelijk nadelen voor de mod, maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Ik vind het eraan vastklikken ideaal. Ik hou niet van een los apparaat aan een draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
https://www.lightinthebox...a-core-3000_p6273871.html

Zie net bovenstaande deal voor de Z2 Play langs komen; Gold voor EUR 184,11 of in Zwart EUR 240,14. Dit is wel een hele lage prijs voor dit toestel..

[ Voor 36% gewijzigd door hsb85 op 17-04-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dat is inderdaad wel heel weinig geld..

Ik heb ondertussen ook wel m'n twijfels bij wat Motorola/Lenovo nog doet aan ontwikkeling van dit toestel en mods in het algemeen.
Begin van dit jaar kwam het bericht dat Android 8 naar de Z2 Play zou komen. Ik zag een keer een berichtje dat het in Australië, Nieuw-Zeeland en ergens in Zuid-Amerika beschikbaar is gekomen voor de Z2 Play. Maar verder niets; komt het nog wel naar Europa?

Er zouden toch een aantal nieuwe mods komen per kwartaal? Ik herinner me iets van 3 of 4 mods per kwartaal. Heb ik ze gemist of zijn die er niet gekomen het afgelopen kwartaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@Tankiej De Oreo versie in Zuid-Amerika is de 'SOAK' beta versie, Nieuw-Zeeland en Austalie weet ik niet welke versie daar is.

Qua nieuwe Moto Mods, als ik onderstaande link mag geloven, komt er binnenkort een nieuwe aan, niet dat wij in NL er iets aan hebben aangezien hij specifiek voor de USA is.
https://www.androidauthority.com/moto-mods-789689/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
hsb85 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:32:
https://www.lightinthebox...a-core-3000_p6273871.html

Zie net bovenstaande deal voor de Z2 Play langs komen; Gold voor EUR 184,11 of in Zwart EUR 240,14. Dit is wel een hele lage prijs voor dit toestel..
Is dit een versie die beperkt is qua banden voor 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
hsb85 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:16:
@Tankiej De Oreo versie in Zuid-Amerika is de 'SOAK' beta versie, Nieuw-Zeeland en Austalie weet ik niet welke versie daar is.
Gewoon de final versie lijkt me, als ik dit bericht zie:
https://www.xda-developer...eo-moto-z-z2-g5-g5s-more/
Die is vanaf begin februari uitgerold daar, we zijn nu ruim 2 maanden verder. Maar ik kan verder geheel niets vinden over een eventuele uitrol in een andere regio..
Qua nieuwe Moto Mods, als ik onderstaande link mag geloven, komt er binnenkort een nieuwe aan, niet dat wij in NL er iets aan hebben aangezien hij specifiek voor de USA is.
https://www.androidauthority.com/moto-mods-789689/
Ah, maar daar onder die van AT&T staan er nog twee: Lenovo Vital Moto Mod and Livermorium Slider Keyboard Moto Mod.
The Lenovo Vital Moto Mod will be released in April for $395.
The keyboard Moto Mod will be released sometime this winter for $99.
Dat toetsenbord duurt nog even dus, dat wordt pas Q4. Ben benieuwd wat er nog voor komt. Als ik het me goed herinner gaf Motorola aan 3 of 4 mods per kwartaal op de markt te brengen. Dan moeten er naast die 'vital mod' nog minstens 2 op de stapel staan voor dit kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@wezep als ik het zo zie, heeft deze telefoon inderdaad geen band 20 (800mhz)

@Tankiej je hebt gelijk, wat apart dat wij nog moeten wachten dan. Ik heb trouwens ook geprobeerd om mijn telefoon aan te melden voor de SOAK test, maar hij wilde mij IMEI niet accepteren.. Trouwens ook niet om de telefoon op de lenovo site te registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
zie net dit berichtje op XDA langs komen :)

Ben benieuwd wanneer de update op mijn telefoon komt te staan
https://www.theandroidsou...is-rolling-out-in-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dat mag wel eens tijd worden, nu hopen dat wij het ook snel krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
https://forum.xda-develop...p?p=76380366&postcount=65

Met uitleg hoe je de update zelf kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik wacht wel op de officiële OTA update, teveel gedoe als ik dat zo lees :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Ik ga het vanavond proberen, wel jammer dat je eerst terug moet qua firmware en dan pas kan upgraden.

edit: Het is me niet gelukt gisteren, de downgrade lukte me niet, heb het bestand wel meerdere keren gedownload en opnieuw geprobeerd. En meteen de upgrade uitvoeren werkt niet aangezien ik op een nieuwere versie zit dan de upgrade nodig heeft.

Denk dat ik maar moet wachten tot hij officieel voor mijn telefoon uitkomt..

Edit2: het is me gelukt via deze methode https://forum.xda-develop...ail-via-fastboot-t3786153

Hierbij hoef je niet je bootloader te unlocken en is het een normale update via fastboot.

[ Voor 82% gewijzigd door hsb85 op 09-05-2018 11:13 . Reden: upgrade gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Trouwens heb nu de vibrator voor mijn fingerprint sensor uitgeschakeld door de volgende adb code:

adb shell cmd appops set android VIBRATE ignore

edit: in de oreo rom zit nu ook een optie om de fingerprint sensor vibration uit te zetten bij gebruik van de one-button nav. Al heeft die bij nu geen nut aangezien de code hierboven sowieso de trillingen uit heeft geschakeld voor de fingerprint sensor.

oreo-sensor

[ Voor 67% gewijzigd door hsb85 op 09-05-2018 11:20 . Reden: update oreo rom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:20
Sinds dit weekend een blije eigenaar van de Z2 Play. Momenteel draait er nog Android 7.1.1 op, hoop dat de update in de loop van de tijd komt.

Vraagje: Op het lockscreen heb ik het moto screen aanstaan. Wanneer een notificatie verschijnt lijkt het icoontje erg 'spastisch' te doen. Continue knipperen. Heb de functie al uit en aan gezet, no joy helaas. Klinkt dit herkenbaar in jullie oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@thomskipsp he leuk dat je een Z2 Play hebt, fijne telefoon vind ik zelf :)

Ik heb zelf het moto screen helemaal uitgezet aangezien ik niet de hele tijd de notifications wil zien, maar in de periode dat ik het wel gebruikte heb ik geen last gehad van een spastisch icoontje.

Android 8 kan je wel zelf installeren via de methode die ik een paar posts terug geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
hsb85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:43:
@thomskipsp he leuk dat je een Z2 Play hebt, fijne telefoon vind ik zelf :)

Ik heb zelf het moto screen helemaal uitgezet aangezien ik niet de hele tijd de notifications wil zien, maar in de periode dat ik het wel gebruikte heb ik geen last gehad van een spastisch icoontje.

Android 8 kan je wel zelf installeren via de methode die ik een paar posts terug geplaatst heb.
Dank voor je rappe antwoord! Hij bevalt prima, heb hem nu met de speaker en ben bezig om een accu te bemachtigen.

Oke, raar. Misschien toch maar even de moto app resetten.

Ik wacht wel op de OTA, zo belangrijk is het niet voor mij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55
Iemand de OTA al binnen? Ik kijk regelmatig, maar steeds 'Up-to-date' melding. Het is een beetje stil geworden... Volgens mij loopt de uitrol nu in zuid Amerika en India. Mijn reteu is nog steeds niet aan de beurt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
kvandt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:59:
Iemand de OTA al binnen? Ik kijk regelmatig, maar steeds 'Up-to-date' melding. Het is een beetje stil geworden... Volgens mij loopt de uitrol nu in zuid Amerika en India. Mijn reteu is nog steeds niet aan de beurt. :-(
Noppes, nog niet inderdaad. Geen idee wanneer hij gepland staat voor reteu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
ik draai hem nu al een maand via de methode die ik eerder had gegeven, maar die heeft ook nog de 1 april patch.. het update proces gaat niet lekker dus bij ze op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
hsb85 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:46:
ik draai hem nu al een maand via de methode die ik eerder had gegeven, maar die heeft ook nog de 1 april patch.. het update proces gaat niet lekker dus bij ze op dit moment.
Ik wacht toch voorlopig nog maar op de OTA.

maar dat duurt zo lang..... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Langzaam druppelen de meldingen van de OTA op reteu binnen. Nog een beetje geduld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
thomskipsp schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:37:
Langzaam druppelen de meldingen van de OTA op reteu binnen. Nog een beetje geduld:)
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hij komt bij mijn Moto Z Play zojuist binnen, gewoon de OTA-update. Ik heb geen trucs uitgehaald, toevallig dat m'n vriendin vroeg "Heb jij die grote Windows-update al gehad" en dit mij triggerde om mijn telefoon eens op updates te controleren. Ein-de-lijk naar Oreo *O* :Y

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
Grrrrrene schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:26:
Hij komt bij mijn Moto Z Play zojuist binnen, gewoon de OTA-update. Ik heb geen trucs uitgehaald, toevallig dat m'n vriendin vroeg "Heb jij die grote Windows-update al gehad" en dit mij triggerde om mijn telefoon eens op updates te controleren. Ein-de-lijk naar Oreo *O* :Y
Z Play, of Z2 Play???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Z Play, anders had ik wel Z2 Play gezegd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:39:
[...]

Z Play, anders had ik wel Z2 Play gezegd :+
Oh..vreemd dat het het dan in het topic van de Z2 zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
acoster schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:14:
[...]

Oh..vreemd dat het het dan in het topic van de Z2 zet...
8)7 Het was een lange dag gisteren, zullen we maar zeggen :+

Begrijp ik hier overigens uit dat de Z2 de update nog niet heeft? :X

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 21-06-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:01:
[...]

8)7 Het was een lange dag gisteren, zullen we maar zeggen :+

Begrijp ik hier overigens uit dat de Z2 de update nog niet heeft? :X
Hij schijnt binnen te druppelen OTA.
Maar die van mij zegt nog steeds "up to date" met de security patch van februari....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
RocketKoen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Hij schijnt binnen te druppelen OTA.
Maar die van mij zegt nog steeds "up to date" met de security patch van februari....
Yep, same here. Ze hebben niet zo'n haast blijkt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kvandt
Yes, krijg net Oreo binnen via OTA. Reteu versie. Ben benieuwd, download loopt... 1190 MB.

[ Voor 5% gewijzigd door kvandt op 25-06-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
kvandt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:47:
Yes, krijg net Oreo binnen via OTA. Reteu versie. Ben benieuwd, download loopt... 1190 MB.
Ja, hier ook! Dat ik dat nog mag meemaken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Ook met de April security update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
hsb85 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:08:
Ook met de April security update?
Ja, met de April Security update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Inmiddels is er op het retbr kanaal een security update naar juni verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Mijn batterij lijkt het een stukje beter uit te houden. Geen uren maar ik haalde gisteren toch een klein uurtje extra SOT. Bovendien doet 'ie het ook beter in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Hoe is de camera software van de z2play na de Oreo update?.

Ik kan mij van de Moto X play herinneren dat na een android update er minder mooie foto's uit de camera kwamen. De software was ook totaal anders.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
Doppert schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:20:
Hoe is de camera software van de z2play na de Oreo update?.

Ik kan mij van de Moto X play herinneren dat na een android update er minder mooie foto's uit de camera kwamen. De software was ook totaal anders.
Kan ik niet zeggen, ik neem nagenoeg nooit foto's dus ik heb weinig voor/na vergelijkingsmateriaal en ik kan zoiets ook slecht inschatten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
@Doppert nee heb zelf geen last van slechtere foto's zijn in ieder geval al eerder verbeterd met een update van de app zelf toen ik nog op Nougat zat, op Oreo is er nauwelijks verschil naar mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door hsb85 op 29-06-2018 14:01 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:31

Rick-Jan

always connected

Android security patch van juni inmiddels ook binnen, wel mooi snel gelukkig!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
Hier ook net binnen. Proper dat dat wel nog steeds snel gebeurt, ook na Oreo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Vinden jullie de camera van de z2 play beter dan de j7 pro?

Ik heb dit toestel voor mijn moeder gekocht.
Hopelijk gaat dit toestel haar bevallen.

Als iemand nog een moto mod zoekt ... speaker met alexa. (Nieuw) zie V&A

Deze krijg ik erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Mochten er nog mensen voor relatief weinig geld een prachtige telefoon willen. De Z2 is echt behoorlijk in prijs gedaald (zag het vandaag pas) naar 249 Euro!

Ik heb zojuist mijn abonnement met 1 jaar verlengd en een 2e Z2 besteld, of voor de vrouw of misschien voor mijn zoon.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
En....... we kunnen weer!!!!
https://www.androidplanet...oid-9-0-update-overzicht/

Wanneer zou hij komen??? Motorola (Lenovo), schiet eens op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
https://download.lineageos.org/albus

Onze telefoon heeft nu officielle lineageos 15.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
De prijzen voor de Z2 play zakken nu wel heel hard. Elke dag wel een paar euro Waarschijnlijk worden de laatste voorraden weggewerkt. Wat mij betreft nog steeds een interessante telefoon, zeker nu motorola Android Pie heeft beloofd voor deze telefoon en ook lineageos beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Viel mij ook op van de prijzen. Ben op zoek naar een ander toestel na het tegenvallen van mijn huidige. Als ik naar Motorola kijk, kom ik dan uit bij de G6 Plus of de Z2 Play. Z2 Play heeft als voordeel het OLED scherm en dat is voor deze prijs wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
Zit nog erg te twijfelen om deze te kopen of de Motorla One Power (die nog niet beschikbaar is). Vooral de prijs van de One Power zou nog wel eens schrikken kunnen zijn :( En wie weet hoe ver de prijs van de Z2 Play nog zakt? (en hoe lang de voorraad strekt..)

[ Voor 20% gewijzigd door kvandt op 07-10-2018 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
Ik gebruik de telefoon nu al een jaar en vaak heb ik na een jaar al weer de behoefte om een nieuwe aan te schaffen, maar dat heb ik nu nog geen moment. Batterij is nog altijd goed, geheugen loopt niet vol, apps crashen maar zelden, hij voldoet nog prima aan de hedendaagse eisen (voor mij dan).
Als ik dan zie dat hij nu al voor rond de 180 euro te koop is, heb je daar echt geen miskoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
kvandt schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:18:
Zit nog erg te twijfelen om deze te kopen of de Motorla One Power (die nog niet beschikbaar is). Vooral de prijs van de One Power zou nog wel eens schrikken kunnen zijn :( En wie weet hoe ver de prijs van de Z2 Play nog zakt? (en hoe lang de voorraad strekt..)
Volgens mij komt alleen de Motorola One naar Nederland, de Power niet. Ik denk daarnaast ook niet dat de prijs nog veel verder gaat zakken.

Edit: Heb hem zojuist besteld, vind het echt een goede deal voor een smartphone die er prima uit ziet. Nog nooit problemen gehad met Motorola. LineageOS ondersteuning is ook een fijne toevoeging voor op de langere termijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefan22 op 08-10-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
Heb hem ook net op tijd besteld. De prijzen zijn weer omhoog geschoten. Snap nog niet helemaal waardoor deze prijzen rally veroorzaakt werd, maar vind het niet erg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
190 euro, das geen verkeerde prijs voor een toestel met Amoled scherm, alleen de processor is aan de langzame kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Kapot schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:42:
190 euro, das geen verkeerde prijs voor een toestel met Amoled scherm, alleen de processor is aan de langzame kant....
Van die trage processor merk ik niets bij de taken die ik doe. WhatsApp, Twitter, Reddit, browsen, Spotify, YouTube en multitasken met de 4GB RAM gaat echt meer dan prima en snel genoeg.

Ik merk ook dat het RAM management echt beter is als bij Nokia, waar apps vaak uit het geheugen werden gegooid (ook 4GB RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Doel er meer op dat de telefoon dus wat minder toekomstbestendig is, voor nu zal het prima zijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Fortnite kan je alleen niet spelen op de z2 play. Maar Pubg werkt wel zonder lag. Heb zelf ook geen performance issues gehad in de 15 maanden dat ik hem nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Heb het toestel nu een paar weken, en hij bevalt zeer goed. Echt heel goede accuduur vind ik, kan er twee dagen mee doen en daarnaast goede screen-on time. Toestel loopt ook zeer vlot.

Edit: dinsdag 30 oktober de security patch van oktober ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefan22 op 31-10-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Zo, dit topic is wel erg stil :o

Is er toevallig iemand hier die nog een Z2 Play in gebruik heeft en een screenprotector kan gebruiken? Ik kwam er net eentje tegen bij het opruimen van een kast. Gratis op te halen of versturen tegen betaling van verzendkosten :)

Het is eentje hiervan, alles zit er nog bij om hem juist te kunnen plakken:
https://www.amazon.co.uk/...ess-Crystal/dp/B072Q1SYCB

Ik heb 1,5 maand geleden m'n Z2 Play in de kast gedaan, nu een OnePlus 7T Pro in gebruik. De Z2 heeft het erg goed gedaan, top toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cterwiel
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-03 14:31
Ik heb Moto z2 Play nu bijna 3 jaar. Ik was/ben heel tevreden. Sinds een week of twee is de accu wel heel snel leeg (ik loop constant met m'n power bank op zak). Heb alle trucs inmiddels wel uitgeprobeerd om dit op te lossen, maar helpt niet. Ik ga dus voor een nieuwe batterij. Lees op de site van Motorola dit: "Can I replace the battery in my moto z2 play. The moto z2 play uses a non-removable battery. The battery should only be replaced by a Motorola-approved service facility. Any attempt to remove or replace your battery may damage the product and will void your warranty." Dus: IK mag het niet doen (hoewel ik filmpjes op YouTube zie dat het wel kan - ik dus ook). Maar verder vind ik nergens een adres van zo'n Motorola approved service facility.
In de User Guide lees ik dit: Service & repairs
If you have questions or need assistance, we’re here to help.
Go to www.motorola.com/support, where you can select from a number of customer care options.

Lijkt of Motorola er alles aan doet om te voorkomen dat de batterij vervangen wordt. Of heeft iemand andere ervaringen? Graag adressen van zo'n service facility in Utrecht of omstreken. En goeie of slechte ervaringen met een vervanging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:32
Breng je telefoon gewoon naar een telefoonwinkel (niet van een grote keten) die ook schermen en batterijen kan vervangen. Je hebt er toch geen garantie meer op. Wel vragen om een originele batterij. Moet lukken voor 50 euro incl. montage, Of stap over naar een Z3, soms voor heel weinig via tweedehands sites te koop. Kun je al je mods blijven gebruiken
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie