Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
In antwoord op de tweede mail waarin Maartje vroeg of we nog interesse hadden om een mod te ontvangen had ik aangegeven dat ik toch liever ook de Soundboost 2 zou willen. Vandaag ontving ik het pakket, bleek het toch mijn oorspronkelijke keuze te zijn, de Turbopower Pack 😂

Is prima hoor, mij zal je zeker niet horen klagen, ben er juist blij mee dat we ook nog een mod mogen ontvangen!
De rubberen afwerking van deze mod ligt lekker in de hand maar hij is wel een tikkeltje dikker dan de reguliere Powerpack. Ik verwacht dat de batterij nu nog langer mee zal gaan omdat deze een nóg grotere accu heeft. Gaan we testen! Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13
Dertien van de 15 reviews binnen... Vanavond is er iig iets te lezen en zo meteen mag ik ook een mod ophalen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
NTwoO schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:29:
Dertien van de 15 reviews binnen... Vanavond is er iig iets te lezen en zo meteen mag ik ook een mod ophalen \o/
Moesten ze niet alle 15 vóór 10 september binnen zijn...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Leuk, zo'n marketingactie, maar laat Motorola dat geld steken in een website waar de specificaties gewoon op staan vermeld. Ik heb mijn Z2 teruggestuurd en heb voorlopig mijn buik vol van Motorola.
GlowMouse schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:18:
Welke LTE-frequenties worden nou ondersteund? Op de T.net specs staat "B1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 38, 41, 66". Veel reviewsites melden ditzelfde lijstje, evenals de website van Motorola. Maar op de verpakking van een Z2 met dezelfde SKU/EAN als T.net specs (SM4489AC3T1/6947681555389) staat "1/3/5/7/8/19/20/28/38/40/41", en dat maakt hem ongeschikt voor gebruik in de VS. Zouden de specs op T.net alleen op de single sim variant slaan die in Nederland niet te koop is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53
Theratron schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:51:
In antwoord op de tweede mail waarin Maartje vroeg of we nog interesse hadden om een mod te ontvangen had ik aangegeven dat ik toch liever ook de Soundboost 2 zou willen. Vandaag ontving ik het pakket, bleek het toch mijn oorspronkelijke keuze te zijn, de Turbopower Pack 😂

Is prima hoor, mij zal je zeker niet horen klagen, ben er juist blij mee dat we ook nog een mod mogen ontvangen!
De rubberen afwerking van deze mod ligt lekker in de hand maar hij is wel een tikkeltje dikker dan de reguliere Powerpack. Ik verwacht dat de batterij nu nog langer mee zal gaan omdat deze een nóg grotere accu heeft. Gaan we testen! Leuk!
Ik denk dat moto vooral powerpacks heeft achtergelaten.
GlowMouse schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:59:
Leuk, zo'n marketingactie, maar laat Motorola dat geld steken in een website waar de specificaties gewoon op staan vermeld. Ik heb mijn Z2 teruggestuurd en heb voorlopig mijn buik vol van Motorola.

[...]
Als je je location verandert krijg je een andere pagina te zien:
https://www.motorola.com/be/nl/products/moto-z-play-gen-2
Om een of andere reden is er alleen geen NL pagina...
netwerkbanden
GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+ (850, 850+, 900, 1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40, 41)

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 11-09-2017 18:15 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 13:02
Theratron schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:43:
[...]

Moesten ze niet alle 15 vóór 10 september binnen zijn...? ;)
Ja, maar ik denk dat als ze zo laat zijn met die mods dat ze een paar dagen wel kunnen wachten. De mods maken de telefoon wel echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 16:09

Rick-Jan

always connected

Iemand een idee hoe lang we de Mods mogen testen? En hoe het zit met eventueel uitwisselen van Mods onder testers.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
In het contract stond iets van "Telefoon en alle accessoires". Daar las ik de mod ook onder. Er was ook spraken van uitwisselen met anderen als wij dat willen oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 14:31
Rick-Jan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:04:
Iemand een idee hoe lang we de Mods mogen testen? En hoe het zit met eventueel uitwisselen van Mods onder testers.
Geen idee, ik heb Maartje een mailtje gestuurd over hoe lang en hoe we het precies moeten terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Als we onderling nog gaan wisselen houd ik me aanbevolen voor de Soundboost 2 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Theratron schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:59:
Als we onderling nog gaan wisselen houd ik me aanbevolen voor de Soundboost 2 😊
En wat heb jij in voorraad?

Ik heb een camera en ga vooralsnog daarmee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
NTwoO schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:07:
[...]

En wat heb jij in voorraad?

Ik heb een camera en ga vooralsnog daarmee spelen.
De Turbopower pack, een extra batterij van net geen 3.500 mAh, met eigen USB-C connector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Ja, allebei ook leuke mods. De speaker is zeker eentje die mijn interesse heeft voor aanschaf op de langere termijn.

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 13:02
Weet iemand een site waar de nieuwe mods aangekondigd worden? Als ik het goed onthouden heb komen er per 3 maanden 4 nieuwe mods. Ik ben wel benieuwd of daar al wat meer over bekend is.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
GOTD schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:51:
Weet iemand een site waar de nieuwe mods aangekondigd worden? Als ik het goed onthouden heb komen er per 3 maanden 4 nieuwe mods. Ik ben wel benieuwd of daar al wat meer over bekend is.
Ik neem aan op motomods.com, waar alle andere mods ook staan.
Hier staan er nu 4 als 'new' (https://www.motorola.co.uk/products/moto-mods), die zijn in juni geintroduceerd en vanaf eind juli/begin augustus verkrijgbaar. Dus als ze zich er aan houden, 4 nieuwe mods per 3 maanden, dan zouden er zeer binnenkort nieuwe aangekondigd moeten worden..

• NTwoO
En de volgende wordt dan iig de 360deg cam, de mini batterijshell (die ik graag wil). Die staan er namelijk niet bij. Welke de andere 2 zijn is dus afwachten.

• RocketKoen
NTwoO schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:52:
En de volgende wordt dan iig de 360deg cam, de mini batterijshell (die ik graag wil). Die staan er namelijk niet bij. Welke de andere 2 zijn is dus afwachten.
De 360 camera staat al wel op de US site:
https://www.motorola.com/us/products/moto-mods

TheS4ndm4n#1919

• NTwoO
@RocketKoen De camera is idd ook op andere sites en in VS is de gamepad ook bij sommige providers al als optie beschikbaar (waardoor de aanbod op ebay toegenomen is...). De Britse prijzen zijn zo slecht nog niet... Ook op de Duitse site zijn de prijzen veel beter (171 voor de camera bv). Andere sites zoals bv belgie verkoopt maar een beperkte aanbod. Alle sites zijn dus nog niet up to date.

• Arjant2
Is er overigens geen Nederlandse site?

• NTwoO
Nope, niet gezien in het overzicht.

• Arjant2
Als motorola wat meer voet aan de grond wil krijgen met de Z mod serie in NL dan mogen ze wel eens een Nederlandse website maken.
Als je googled op motorola kom je nu standaard op de US site uit.
Dat gecombineerd met de slechte verkrijgbaarheid van de mods zie ik het hele systeem voorlopig geen succes worden in Nederland. Ze zullen er toch echt meer moeite voor moeten doen.

Mis overigens nog steeds 2 reviews. Iemand enig idee wie er nog mist? Waarschijnlijk geen actieve tweakers of in ieder geval niet actief op het forum.

[ Voor 51% gewijzigd door Arjant2 op 13-09-2017 22:51 ]

• NTwoO
Of de foon is voor ze niet leuk genoeg om te houden, dan is een review te veel extra werk.

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Hallo allemaal, sinds gisteren ook in het bezit van een Z2 Play. Hiervoor heb ik een G5 Plus en Z Play gehad. Wat me opvalt is dat Cell standby bij de G5 en Z2 schrikbarend veel accu verbruikt, tot wel 10 keer zoveel (als het niet meer is). Ik neem aan dat dit bij iedereen het geval is, dat Cell standby bovenaan staat in de accu statistieken? Heb het in ieder geval bij een paar gehoord op dit forum. Ik gebruik een enkele sim, precies zoals bij de vorige toestellen.

• NTwoO
Is het de relatieve gebruik of zie jij echt heel slechte accuduur? Cell standby is bij mij ook een prominente, maar dat kan mij geen fluit schelen, want de accuduur is verder dik in orde.

• RocketKoen
DrBos schreef op donderdag 14 september 2017 @ 06:49:
Hallo allemaal, sinds gisteren ook in het bezit van een Z2 Play. Hiervoor heb ik een G5 Plus en Z Play gehad. Wat me opvalt is dat Cell standby bij de G5 en Z2 schrikbarend veel accu verbruikt, tot wel 10 keer zoveel (als het niet meer is). Ik neem aan dat dit bij iedereen het geval is, dat Cell standby bovenaan staat in de accu statistieken? Heb het in ieder geval bij een paar gehoord op dit forum. Ik gebruik een enkele sim, precies zoals bij de vorige toestellen.
Ik denk een bugje in de stats. Want als je op de details klikt (aantal mAh) dan komt dat totaal niet overeen met het percentage.

TheS4ndm4n#1919

• Tankiej
Wat @NTwoO zegt, 'mobiel stand-by' staat wel altijd bovenaan maar de accuduur is nog steeds prima (wat mij betreft in ieder geval). Wel opmerkelijk dat die altijd bovenaan staat, op m'n Oneplus X stond het scherm altijd (ruim) bovenaan.

Vorige week eens de accu bijna volledig gebruikt, op 7% onderstaande screenshot gemaakt. Viel me toen ook al op dat 'mobiel stand-by' met 42% ruim bovenaan stond en het scherm pas op 13%, met 5,5 uur SOT.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQhEJXkl.png

• DrBos
RocketKoen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:34:
[...]

Ik denk een bugje in de stats. Want als je op de details klikt (aantal mAh) dan komt dat totaal niet overeen met het percentage.
Bij mij komt dat prima overeen. Het aantal mAh klopt precies als percentage van de totale accucapaciteit. Ook is het mAh aantal hoger dan van het scherm.

• Arjant2
Bij mij is het ook een bug, want het percentage en 'berekende' mAh klopt van geen kanten met de capaciteit van de accu.
Zo staat er momenteel bij mij 22% verbruik door mobiele standby, met een berekend verbruik van 2185mAh. Terwijl mijn accu nog op 70% staat. Klopt dus helemaal niets van.

Andere vraag: hoe vaak moeten jullie je pincode invoeren ipv de vingerafdruk? Het valt me op dat dit toch bijna dagelijks moet. Bij mijn S8 moet dit alleen maar als hij opnieuw opgestart is, verder nooit.
Zojuist ook weer, net nog gewoon gebruikt, telefoon ligt gewoon op bureau en nu moet ik ineens mijn pincode invoeren en is vingerafdruk niet beschikbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 14-09-2017 08:26 ]

• DrBos
Arjant2 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:22:
Bij mij is het ook een bug, want het percentage en 'berekende' mAh klopt van geen kanten met de capaciteit van de accu.
Zo staat er momenteel bij mij 22% verbruik door mobiele standby, met een berekend verbruik van 2185mAh. Terwijl mijn accu nog op 70% staat. Klopt dus helemaal niets van.

Andere vraag: hoe vaak moeten jullie je pincode invoeren ipv de vingerafdruk? Het valt me op dat dit toch bijna dagelijks moet. Bij mijn S8 moet dit alleen maar als hij opnieuw opgestart is, verder nooit.
Zojuist ook weer, net nog gewoon gebruikt, telefoon ligt gewoon op bureau en nu moet ik ineens mijn pincode invoeren en is vingerafdruk niet beschikbaar.
Hmmm, dat is inderdaad vreemd. Ik ga het eens in de gaten houden en me er niet druk om proberen te maken. Het is tenslotte een prachtig toestel :*) Zeker in combinatie met de Soundboost 2.

• NTwoO
@Arjant2 Dat is mij nog maar een keer of 3 gebeurt. Een keer was in de regen met een natte scanner die steeds mijn vinger niet wou scannen. Het is ook een keertje gebeurt toen mijn handen vies was tijdens het koken. Na veel probeerslagen werd de pincode gevraagd. Zou er een reden zijn waarom jouw scanner in je broekzak gekieteld wordt?

• Arjant2
Nee want hij ligt gewoon op mijn bureau? Net nog gebruikt en nu ineens wil hij een pincode hebben 8)7

En het is me al eerder gebeurd, in eerste instantie dacht ik dat het lag aan het feit dat ik hem te lang niet had gebruikt, omdat ik hem niet dagelijks bij me heb. Maar nu viel het dus wel op als je hem 5 minuten er voor nog gebruikt hebt. En nee niet paar keer mislukte scan. Gewoon gelijk bij 1e keer scan, vraagt hij om pincode.

Edit: Ligt=staat in dit geval want heb de Soundboost 2 momenteel er op zitten met spotify aan.

[ Voor 78% gewijzigd door Arjant2 op 14-09-2017 08:34 ]

• NTwoO
Da's raar... Bij mij werkt het echt nagenoeg 100% van de keren en tenzij ik reboot of te veel keer fout heb gescand gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

@Arjant2 Je moet sowieso eens in de zoveel uur een pincode invoeren. Verder zelf geen last van, deze vingerafdrukscanner werkt een stuk beter dan de vorige z play bij mij.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• NTwoO
Aha, dus ik heb een aai fetish ;)

@Arjant2 Hoe is de speaker?

[ Voor 33% gewijzigd door NTwoO op 14-09-2017 09:04 ]

• Arjant2
Rick-Jan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:58:
@Arjant2 Je moet sowieso eens in de zoveel uur een pincode invoeren. Verder zelf geen last van, deze vingerafdrukscanner werkt een stuk beter dan de vorige z play bij mij.
Irritant vind ik dat.
Op mijn S8 hoef ik dat alleen na herstarten.

@NTwoO Ja de speaker is wel aardig. Geluid is oke, kan best aardig hard, mis wel een beetje de lage tonen. De equalizer app voegt weinig toe in mijn ogen. Vind hem wel erg glad met die die speaker er aan, al paar keer dat ik dacht "oei moet hem wel goed vasthouden, anders ligt hij op de grond".

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 14-09-2017 09:45 ]

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Bij mij viel het ook op dat altijd de 'mobiele standby' hoog in het verbruikslijstje staat van de accu. Voorheen had ik een X play en daar was zeer zeker niet het geval. Ik ben nog uiterst tevreden over de batterijduur en in combinatie met het sneller opladen van de telefoon, is het geen probleem, maar goed, voor als 'tweaker' wil je er toch altijd alles uit halen en begrijpen wat er gebeurt. Op zich is het wel vreemd.

Ik zie dat sommige na verloop van tijd een pincode moeten opgeven ipv met de vingerafdruk. Ik heb dit nog nooit gehad/gezien, de telefoon reageert altijd op de vingerafdruk. Goed, bij het opstarten moet ik de pin opgeven, ook voor de SIM, maar als de telefoon aan staat, werkt vingerafdruk altijd. Mogelijkheid om pin in te voeren komt wel eens in beeld, maar dan reageert de telefoon ook nog gewoon op de vingerafdruk. Kan het een instelling zijn, dat er om de zoveel tijd toch om een pin wordt gevraagd? (beveiliging)

• NTwoO
@Arjant2 Las snel of anderen het ook hebben en sommige noemen dat het een instelling was tijdens configureren van de scanner. Nu dat ik dat lees komt het mij vaagweg bekend over. De instelling is alleen bij initiële configuratie mogelijk. Ik ga het echter niet testen, want dan moet ik de enkele apps wat vingerafdrukken gebruiken opnieuw in leren en daar heb ik geen zin in. Wellicht is ergens een youtube filmpje online voor de inzichten...

Over de speaker, Als de stof hetzelfde als de nylon achterkant is, dan is het idd glad.

[ Voor 16% gewijzigd door NTwoO op 14-09-2017 10:11 ]

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:08
Vingerafdrukscanner werkt iedere keer bij mij. Geen problemen mee. Kan de keren dat ik pincode moest invoeren op een hand tellen.

Bij mij werkt de proximity sensor dan weer niet om moto scherm naar voren te waaien.. Zo hebben we allemaal wel een issue blijkbaar..

• NTwoO
@hsb85 En het staat aan in de config? Moto app -> Moto Actions -> Approach for moto display

[ Voor 5% gewijzigd door NTwoO op 14-09-2017 10:52 ]

• hsb85
@NTwoO Ja de paar dagen dat ik het probeerde wel ja. Inmiddels heb ik alleen beide vinkjes uitstaan voor moto display.

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
hsb85 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:44:
Vingerafdrukscanner werkt iedere keer bij mij. Geen problemen mee. Kan de keren dat ik pincode moest invoeren op een hand tellen.

Bij mij werkt de proximity sensor dan weer niet om moto scherm naar voren te waaien.. Zo hebben we allemaal wel een issue blijkbaar..
Ik mis de tijden dat het infrarood sensoren waren, dat werkte altijd!
Nu een vage nieuwe techniek dat zo nu en dan lijkt te falen. Ben er nog niet helemaal achter waarom het soms niet reageert (vuile scherm? veel omgevings geluid?)

• Theratron
Arjant2 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:42:
Ja de speaker is wel aardig. Geluid is oke, kan best aardig hard, mis wel een beetje de lage tonen. De equalizer app voegt weinig toe in mijn ogen. Vind hem wel erg glad met die die speaker er aan, al paar keer dat ik dacht "oei moet hem wel goed vasthouden, anders ligt hij op de grond".
Als je wilt ruilen met de Turbopower pack laat je het wel weten hè? ;)
Die heeft een rubberen achterkant met structuur, die kán je gewoon niet laten vallen!

[ Voor 8% gewijzigd door Theratron op 14-09-2017 12:15 ]

• hsb85
@Theratron ik wil die turbopower pack wel weet alleen nog niet welke mod ik krijg. Heb hem nog niet ontvangen..

• Theratron
hsb85 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:53:
@Theratron ik wil die turbopower pack wel weet alleen nog niet welke mod ik krijg. Heb hem nog niet ontvangen..
Laat maar weten welke het is geworden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
En augustus security update is ook binnen..

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-08 18:09
Heeft iemand al ervaring met een car dock?
Die Incipio mod vind ik erg prijzig bij Mytrendyphone in NL (en vraag me af of dat in elke auto goed past, zo'n ventilatie rooster klemmetje).

Ik ben wel altijd erg te spreken geweest over de (ook dure) theAirdock voor m'n LGg3, zo uit de broek op de voorruit 8) :+ Jammer genoeg lijkt de Z2Play te zwaar voor het microsuction vlak.

• hsb85
Wtf had net de G5 plus even vast in de bcc en die heeft bij een knopsnavigatie geen trillingen..

• Port187
hsb85 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:55:
En augustus security update is ook binnen..
Best netjes moet ik zeggen, als we dit nu elke maand ontvangen dan heeft Lenovo goed geluisterd naar de klachten.

• Arjant2
Port187 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:39:
[...]

Best netjes moet ik zeggen, als we dit nu elke maand ontvangen dan heeft Lenovo goed geluisterd naar de klachten.
Kwam inderdaad vandaag binnen. Kan niet zeggen dat het snel is, zoals Motorola beweert omdat ze een bijna naturel android versie draaien. Op mijn s8 had ik hem al paar weken dus wat iedereen klaagt over dat samsung zo traag is? :+
Maar goed ze komen in ieder geval en dat is wel belangrijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 16-09-2017 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Port187
Arjant2 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:39:
[...]

Kwam inderdaad vandaag binnen. Kan niet zeggen dat het snel is, zoals Motorola beweert omdat ze een bijna naturel android versie draaien. Op mijn s8 had ik hem al paar weken dus wat iedereen klaagt over dat samsung zo traag is? :+
Maar goed ze komen in ieder geval en dat is wel belangrijk.
Een maand achterlopen is prima, zolang ze elke maand komen!

• Arjant2
zeg ook niet dat het verkeerd is zo moet het ook maandelijkse updates.
Alleen er wordt gedaan alsof het beter is om een zo licht mogelijke skin te hebben omdat je dan sneller updates hebt. Wat dus niet per definitie zo is, zoals blijkt.

• Feroxz
  • Laatst online: 14-07 16:22
Arjant2 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:22:
Bij mij staat in het scherm letterlijk dat dit een keer in de 72 uur dient te gebeuren ter beveiliging. Klopt ook wel want ik heb het bij uit stand-by halen met vingerscan een keer of 5 gehad nu. Reboots kunnen zorgen voor vaker vragen, maar dit is bij mij ook niet altijd, soms alleen sim pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO

• Port187
Tof dat we nog een t-shirt na krijgen! kreeg vandaag uit het niets een t-shirt van tweakers testpanel.
XXL kreeg ik, moet toch eens gaan afvallen haha.

Dacht heel even dat het nog een mod was :-)

Moet zeggen dat ik nu na langer gebruik van het toestel toch wel blij ben met batterijduur. Ik heb tot dusver altijd het einde van de dag gehaald met batterij over. Was even bang dat ik er flink op achteruit ging na de Z1 play, maar dat valt reuze mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Port187 op 20-09-2017 16:58 ]

• NTwoO
Idd. Ik moet ook echt mijn best doen om de accu eind van de dag leeg te krijgen. En zekerlijk tof van de shirt!

[ Voor 16% gewijzigd door NTwoO op 20-09-2017 18:03 ]

• hsb85
He bizar ik heb nog geen mod en geen T-shirt.. Zal morgen maartje eens bellen..

• Arjant2
@hsb85 daar lijkt me inderdaad iets niet goed gegaan dan?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Arjant2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:35:
[...]

Geen idee, ik heb Maartje een mailtje gestuurd over hoe lang en hoe we het precies moeten terugsturen.
Heb je hier al antwoord op? :)

O en bij het contract stond inderdaad inclusief accessoires.

[ Voor 10% gewijzigd door Rick-Jan op 21-09-2017 13:21 ]

• Arjant2
@Rick-Jan nee nog niets gehoord. We zullen nog wel iets horen over hoe of wat neem ik aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 21-09-2017 13:22 ]

• Theratron
T-shirt? Van wat, Tweakers of Motorola? Bij mij is er niets onderweg in ieder geval, en ik was nog wel tweede bij de quiz, haha :)
Ik heb vanochtend op de Nexus 5X van een collega even mogen spelen met Android 8.0 Oreo. Ik ben benieuwd wanneer die op de Moto binnenkomt want het is echt wel een fijne update. Alleen al dat je nu dan eindelijk een luid en duidelijk batterijpercentage in je notificatiebalk kan zetten. Daar zit ik letterlijk al jaren op te wachten!

• Tankiej
Theratron schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:36:
T-shirt? Van wat, Tweakers of Motorola? Bij mij is er niets onderweg in ieder geval, en ik was nog wel tweede bij de quiz, haha :)
Ik heb vanochtend op de Nexus 5X van een collega even mogen spelen met Android 8.0 Oreo. Ik ben benieuwd wanneer die op de Moto binnenkomt want het is echt wel een fijne update. Alleen al dat je nu dan eindelijk een luid en duidelijk batterijpercentage in je notificatiebalk kan zetten. Daar zit ik letterlijk al jaren op te wachten!
Tshirt is geen pakketje, komt gewoon met briefpost, dus je zal niet weten dat er iets naar je onderweg is. Heb ik bij m'n vorige testpanel deelname ook gehad, lag er opeens een tshirt in de brievenbus :P

• Theratron
Tankiej schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:38:
[...]

Tshirt is geen pakketje, komt gewoon met briefpost, dus je zal niet weten dat er iets naar je onderweg is. Heb ik bij m'n vorige testpanel deelname ook gehad, lag er opeens een tshirt in de brievenbus :P
Ah okay! Wel tof hoor!! :D

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Hier net een pakje van Tweakers via DHL, ik denk dat zal het T-Shirt zijn. Zit er een gloednieuwe Z2 Play in 8)7 Zal Maartje maar even bellen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rick-Jan op 21-09-2017 14:47 ]

• RocketKoen
Theratron schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:36:
Ik gebruik daar deze voor:
Google Play: Accu​Battery - Batterij

TheS4ndm4n#1919

• Theratron
Dat is op zich een prima oplossing! Ik kan er alleen niet tegen als er iets links in mijn notificatie balk staat... Ik ruim notificaties ook altijd direct op. Maar dat ligt meer aan mij denk ik 8)7

• MeaMea
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 17:04
Hallo,

Mijn Z2 ligt komende maandag in de bus.
Ben wel benieuwd naar de film kwaliteit van de hasselblad mod. En dan vooral de audio kwaliteit. Veel telefoons worden gebruikt voor filmen maar vaak doet uit het geluid onder voor een degelijke handycam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Rick-Jan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:46:
Hier net een pakje van Tweakers via DHL, ik denk dat zal het T-Shirt zijn. Zit er een gloednieuwe Z2 Play in 8)7 Zal Maartje maar even bellen :+
Die moet denk ik naar @HxsScorch . Die zou een nieuwe toegestuurd krijgen ivm problemen.

@MeaMea tja de audio kwaliteit is nou net niet waar de hasselblad in uitblinkt. Geluid op zich is wel prima maar je moet niet gaan zoomen terwijl je filmt want dan hoor je het motortje. En nogal hard ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 21-09-2017 22:40 ]

• MeaMea
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 17:04
Arjant2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:37:
[...]
@MeaMea tja de audio kwaliteit is nou net niet waar de hasselblad in uitblinkt. Geluid op zich is wel prima maar je moet niet gaan zoomen terwijl je filmt want dan hoor je het motortje. En nogal hard ook.
Hmmm dat zou wel een serieus mooie mod zijn goede camera module met serieuze audio en optische zoom. Zou ik meer gebruiken dan foto mod.

• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
Arjant2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:37:
[...]

Die moet denk ik naar @HxsScorch . Die zou een nieuwe toegestuurd krijgen ivm problemen.

Dat meen je, heb jij hem ontvangen?

Gaat niet helemaal lekker daar geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik had verwacht dat de jbl soundmod ook als een extra batterijpack zou werken maar dat is niet het geval.
Mis ik hier iets, een instelling ofzo? Want dat vind ik wel een gemiste kans als dat niet werkt. Telefoon leeg maar accu van de speaker is nog vol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Arjant2 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:34:
Ik had verwacht dat de jbl soundmod ook als een extra batterijpack zou werken maar dat is niet het geval.
Mis ik hier iets, een instelling ofzo? Want dat vind ik wel een gemiste kans als dat niet werkt. Telefoon leeg maar accu van de speaker is nog vol 8)7
Tijdens de testdag had ik ook begrepen dat de accu's van de mods de telefoon zouden bijladen.
Ik heb zelf een powerpack mod ontvangen. Dus ik kan het niet echt voor je testen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dat had ik ook begrepen. Ik heb echter nergens een instelling kunnen vinden en het werkt in ieder geval niet standaard.

• NTwoO
Filmpje van de Hasselblad-MOD met zoom. Bij in en uitzoomen is het aardig wat herrie en even onscherp, maar met goed licht is het snel weer scherpgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Heb eindelijk mijn moto mod binnen. De witte batterij cover die op de z2 play blijft zitten. Is comfortabeler om vast te houden dan ik mij kan herinneren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Hebben jullie trouwens stabiliteitsproblemen met de NFC? contactloos pinnen met de ABN Amro wallet lukt maar 50% van de keren die ik probeer.

EDIT: Net ff gegoggeld... Op reddit en Lenovo support is info over de NFC en deze zit dus links boven achter de flitser.

[ Voor 52% gewijzigd door NTwoO op 26-09-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
NTwoO schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:59:
Hebben jullie trouwens stabiliteitsproblemen met de NFC? contactloos pinnen met de ABN Amro wallet lukt maar 50% van de keren die ik probeer.

EDIT: Net ff gegoggeld... Op reddit en Lenovo support is info over de NFC en deze zit dus links boven achter de flitser.
Nee heb ik geen last van. Eigenlijk alleen als ik de wallet code in moet voeren. Maar zoveel gebruik ik het ook niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxz
  • Laatst online: 14-07 16:22
Ik heb de afgelopen twee weken een paar keer random reboots gehad. Voornamelijk 's nachts, maar ook een keer overdag. Ook bij navigeren is zowel maps als waze wel eens gecrasht wanneer ik ze enkele uren gebruik tijdens een rit. Is er iemand anders die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Nope, die van mij is echt zo stabiel als de opkomst van de zon. Uptime is nu bijna 10 dagen. Vorige reboot was electief voor de security update. Mijn wachtwoord tool is al die tijd naar mijn weten niet opnieuw gestart. Een keer gestart kort na de reboot en sindsdien in geheugen.

[ Voor 63% gewijzigd door NTwoO op 26-09-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Same here, stabiel nooit geen crash gehad.
Misschien toch eens kijken naar de geinstalleerde apps of bug in je instellingen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
ik heb ook geen crashes gehad gelukkig, alleen laatst een keer dat hij niet lekker uit slaapstand wilde en ik dat een paar keer opnieuw moest proberen, maar verder niets.

Trouwens is het ook de bedoeling dat je bij zo'n battery mod de pack de hele tijd leeg laat lopen? Dat is toch eigenlijk helemaal niet goed voor de batterij die daarin zit? of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door hsb85 op 26-09-2017 14:55 . Reden: vraag battery mod leeg laten lopen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
hsb85 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:49:
ik heb ook geen crashes gehad gelukkig, alleen laatst een keer dat hij niet lekker uit slaapstand wilde en ik dat een paar keer opnieuw moest proberen, maar verder niets.

Trouwens is het ook de bedoeling dat je bij zo'n battery mod de pack de hele tijd leeg laat lopen? Dat is toch eigenlijk helemaal niet goed voor de batterij die daarin zit? of zie ik dit verkeerd?
Nu ben ik geen batterij expert, maar volgens mij is dat geen ding meer in 2017.
Batterijen worden allemaal minder met de tijd, maar volgens mij maakt het niets uit of het je helemaal leeg laat lopen of elke keer bijtanked.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 21:42

Smarron

The bend

Gisteren ook maar de knoop doorgehakt en deze telefoon besteld met een verlenging. Volgens mij ook erg goede deal (Vodafone, 1 jaar, 6GB internet, 80 euro bijbetaling voor 40 Euro). Kan ik over een jaar alweer verder kijken mocht dat nodig zijn.

De Z2 is nog maar 1 van de zeer weinige telefoons (5,5") die dual sim is én blijft + nog een eigen Micro SD slot. Ik heb nu een Motorola G4 Plus en dit is de perfecte opvolger. Ben zeer benieuwd naar het scherm, heb amoled wel gemist!

Zit er sowieso een shell bij geleverd? Of was dat alleen voor de gelukkigen die deze telefoon mochten reviewen? Zo nee, ik zoek dan een zo stroef mogelijke shell, iets van rubber ofzo. Zijn die er? Of is de enige van leer?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@Smarron Er is standaard een shell bijgeleverd. Die is niet heel erg stroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Smarron schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:47:

Zit er sowieso een shell bij geleverd? Of was dat alleen voor de gelukkigen die deze telefoon mochten reviewen? Zo nee, ik zoek dan een zo stroef mogelijke shell, iets van rubber ofzo. Zijn die er? Of is de enige van leer?
De Turbocharge Battery Mod is van rubber, en heeft ook nog diepe groeven. Die is zo stroef als het maar kan, en er zit ook nog een extra 3500 mAh batterij in. Enige nadeel is dat de telefoon wel dik en zwaar wordt. Maar je laat hem nooit meer uit je handen glijden :)

Dit is hem:
https://www.androidheadli...pack-moto-mod-review.html

• RocketKoen
hsb85 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:49:

Leeg laten lopen is vooral slecht als je ze daarna een lange tijd (maanden) niet gebruikt. Dan kan de accu stuk gaan door een beetje zelfontlading.

De meeste slijtage krijg je door je accu tussen den 80 en 100% geladen te hebben. Helaas is 100% opladen niet te vermijden als je de mod wilt laden. Aan de andere kant, als je een accu mod mee gaat nemen, dan komt die extra 20% waarschijnlijk ook wel van pas.
Wat wel mooi is, is dat je de mod kan instellen dat hij je telefoon op 80% houdt ipv 100%. Zo slijt de accu van je telefoon niet onnodig door de mod. En hoef je ook niet te wachten met het bevestigen van de mod tot je telefoon bijna leeg is.

TheS4ndm4n#1919

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 21:42

Smarron

The bend

Arjant2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:11:
@Smarron Er is standaard een shell bijgeleverd. Die is niet heel erg stroef.
Zojuist ontvangen en zonder de shell is hij zelfs stroever dan met. Dus die ga ik niet gebruiken.

1e indruk, erg plat en ondanks de camera echt mega uitsteekt (nooit eerder een telefoon gehad die dit zoveel had), ligt hij heerlijk in de hand. Voelt echt heel stevig vergeleken met de Motorola G4 Plus, is platter en nog lichter ook.

Die camera zorgt trouwens ook voor extra grip met je vinger. Toch stiekem handig. :+

Nu even een zooitje USB-C adapters kopen. Het hele huis ligt vol met micro-USB kabels. :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Arjant2
@Smarron ff via ali express heb je er 5 voor een paar euro.
Mooi dat de telefoon je bevalt. Have fun er mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 28-09-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
RocketKoen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:25:
[...]

Wat wel mooi is, is dat je de mod kan instellen dat hij je telefoon op 80% houdt ipv 100%. Zo slijt de accu van je telefoon niet onnodig door de mod. En hoef je ook niet te wachten met het bevestigen van de mod tot je telefoon bijna leeg is.
Dat lijkt me toch juist niet goed? De stroomlevering van de mod gaat dan dus steeds aan en uit, en de telefoon wordt steeds heel kortstondig opgeladen. Heb dat nooit gesnapt aan deze mods (heb zelf de incipio). Wat ik ook bizar vind is dat je de mod niet aan/uit kunt zetten. Ik wil de mod op mijn telefoon hebben en zelf bepalen wanneer ik bijlaad (bijvoorbeeld wanneer deze op 20% is). Het is toch vreemd dat je dat niet zelf kunt bepalen?

Ben overigens erg tevreden met de telefoon en de JBL Soundboost 2. Heb nog wel steeds dat Cell standby als grootste verbruiker wordt weergegeven, maar haal uitstekende standby (2 dagen) en SOT (7-8 uur) op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:12
Vandaag de z2 binnen gekregen. Zocht een betaalbare dual Sim waar ik weer een jaartje (of 2) mee vooruit kan. De s6 begon kuren te krijgen.

Nu alles instellen ;)
DrBos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Dat lijkt me toch juist niet goed? De stroomlevering van de mod gaat dan dus steeds aan en uit, en de telefoon wordt steeds heel kortstondig opgeladen. Heb dat nooit gesnapt aan deze mods (heb zelf de incipio). Wat ik ook bizar vind is dat je de mod niet aan/uit kunt zetten. Ik wil de mod op mijn telefoon hebben en zelf bepalen wanneer ik bijlaad (bijvoorbeeld wanneer deze op 20% is). Het is toch vreemd dat je dat niet zelf kunt bepalen?

Ben overigens erg tevreden met de telefoon en de JBL Soundboost 2. Heb nog wel steeds dat Cell standby als grootste verbruiker wordt weergegeven, maar haal uitstekende standby (2 dagen) en SOT (7-8 uur) op een lading.
Waar heb je deze gekocht? In de usa is hij nog wel betaalbaar maar in Nederland vind ik hem niet betaalbaar.. wellicht heb jij een tip?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
[...]

ja dat idee heb ik ook, zou hem graag gewoon aan willen zetten als de telefoon op 20% zit en dan de mod nog even leeg getrokken wordt.
RoelsRules schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:45:
Vandaag de z2 binnen gekregen. Zocht een betaalbare dual Sim waar ik weer een jaartje (of 2) mee vooruit kan. De s6 begon kuren te krijgen.

Nu alles instellen ;)
Welkom in het Moto Z2 play kamp :)

[ Voor 14% gewijzigd door hsb85 op 02-10-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
RoelsRules schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:45:
Waar heb je deze gekocht? In de usa is hij nog wel betaalbaar maar in Nederland vind ik hem niet betaalbaar.. wellicht heb jij een tip?
Neem aan dat je de Soundboost 2 bedoelt? :)

Die zat bij het pakket toen ik de telefoon kocht (particulier, van iemand die bij Lenovo werkt(e)). Dus kan je helaas geen tip geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Het enige wat ik mis is een software instelling waar je zelf je percentage kan kiezen. Nu heb je alleen de keuze uit 100% of 80%.
Maar het idee is dat je de mod gewoon eraf haalt als je hem niet nodig hebt.

Verder is het vrij nutteloos om te wachten tot je telefoon op 20% is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
RocketKoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:33:
[...]

Het enige wat ik mis is een software instelling waar je zelf je percentage kan kiezen. Nu heb je alleen de keuze uit 100% of 80%.
Maar het idee is dat je de mod gewoon eraf haalt als je hem niet nodig hebt.

Verder is het vrij nutteloos om te wachten tot je telefoon op 20% is.
Jij vindt dat nutteloos, dat is iets anders. Voor de manier waarop ik de mod wil gebruiken niet. Als ik niet een powerboost nodig heb, maar de mod er wel op wil houden (vol), dan hoor ik zelf te kunnen bepalen of deze de telefoon oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:12
DrBos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Neem aan dat je de Soundboost 2 bedoelt? :)

Die zat bij het pakket toen ik de telefoon kocht (particulier, van iemand die bij Lenovo werkt(e)). Dus kan je helaas geen tip geven ;)
Bedoel eigenlijk de Incipio. Ik zoek de achterkant met accu en qi charge. Die van Incipio heeft dat.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DrBos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

Jij vindt dat nutteloos, dat is iets anders. Voor de manier waarop ik de mod wil gebruiken niet. Als ik niet een powerboost nodig heb, maar de mod er wel op wil houden (vol), dan hoor ik zelf te kunnen bepalen of deze de telefoon oplaadt.
En in welke situatie is dat dan een voordeel?
Ik kan me niet voorstellen dat het ooit nuttig is om je powermod op 100% te houden terwijl je telefoon leeg raakt.
Dan gebruik je de mod alleen om je telefoon dikker, zwaarder en lelijker te maken.

Als je echt wil kun je een papiertje tussen de connector doen. De magneet is sterk genoeg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
RoelsRules schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Bedoel eigenlijk de Incipio. Ik zoek de achterkant met accu en qi charge. Die van Incipio heeft dat.
Let wel op dat niet alle incipio's qi charge hebben, ook is het niet altijd duidelijk welke je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
RocketKoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:14:
[...]
En in welke situatie is dat dan een voordeel?
Ik kan me niet voorstellen dat het ooit nuttig is om je powermod op 100% te houden terwijl je telefoon leeg raakt.
Dan gebruik je de mod alleen om je telefoon dikker, zwaarder en lelijker te maken.

Als je echt wil kun je een papiertje tussen de connector doen. De magneet is sterk genoeg.
Los van het feit dat ik vind dat je hoe dan ook controle moet kunnen hebben over wanneer iets aan of uit staat, zijn er scenarios te bedenken waar dat van pas komt. Mijn vrouw heeft een Z Play en wanneer zij de mod nodig zou hebben, wil ik een volle mod aan haar kunnen geven.

Daarnaast, als mijn telefoon op 80% is, vind ik gewoon dat deze niet hoeft te worden geladen, punt.

Je geeft zelf ook al aan dat je andere percentages wilt kunnen instellen. Als je de mod aan en uit kunt zetten, kun je alle percentages selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Wat is nou exact het probleem de batterij mod gewoon op zak te houden tot dat het nodig is?

Ik sluit die van mij bijna nooit aan, alleen wanneer echt nodig en de batt onder de 20/15% komt. Mod heeft inmiddels een vaste plek in de binnenzak van mijn jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Maar dan loop je dus de hele tijd zonder back cover rond en je kan de mod alleen opladen als hij op de telefoon zit. Ben nog niet helemaal overtuigd van deze oplossing van het concept. Ik vind het een voordeel dat hij de hele tijd aan de telefoon vast zit, maar wil zelf zeggen wanneer hij aangaat. Papiertje ertussen geeft mij geen veilig gevoel om te doen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie