Lenovo-dochter Motorola heeft de Moto Z2 Play aangekondigd, een 5,5"-smartphone die net als de eerste Moto Z Play met Moto Mods uitgebreid kan worden. Van die accessoires heeft het bedrijf enkele nieuwe aangekondigd, waaronder een die de smartphone tot gamehandheld maakt. De Moto Z2 Play heeft een 5,5"-amoled-scherm met fullhd-resolutie. De processor is de Qualcomm Snapdragon 626-octacore met kloksnelheid van 2,2GHz. Er is 3GB of 4GB ram en 32 of 64GB opslagcapaciteit aanwezig, evenals een microsdkaartlezer. De accucapaciteit betreft 3000mAh, waar de eerste generatie van de Moto Z Play nog een accucapaciteit van 3510mAh had. Met 5,99mm is de smartphone ook dunner en met een gewicht van 145 gram ook wat lichter dan zijn voorganger. Het toestel heeft een 12-megapixelcamera met autofocus en f/1.7-lens. Aan de voorzijde zit een 5-megapixelcamera met f/2.2-lens. Motorola gebruikt een 3,5mm-audioaansluiting voor headsets en er is een usb-c-aansluiting aanwezig. Daarnaast is er een vingerafdruksensor aanwezig, die wat groter is dan die van de vorige Z Play. Een van de kenmerkende eigenschappen maakt ook weer zijn opwachting: de aansluiting voor de Moto Mods. Een van de nieuwe Mods is de Moto GamePad, die twee controlsticks, een d-pad en vier knoppen voor gamen toevoegt aan het model. Bovendien is er een ingebouwde accu van 1035mAh. Verder heeft Motorola de JBL SoundBoost een upgrade met waterafstotende coating gegeven. Met de bijbehorende app My JBL SoundBoost 2 kunnen gebruikers de audioweergave aanpassen. Verder is er het Moto TurboPower Pack die een onbekende hoeveelheid accucapaciteit toevoegt. De claim van de fabrikant is dat een extra dag gebruik mogelijk is en dat de powerpack in twintig minuten tot 50 procent is opgeladen. Daarnaast is de dunne Moto Style Shell voor draadloos opladen. Volgens Motorola komt de Z2 Play nog dit jaar in Europa uit, maar de prijs is nog onbekend. In de VS geldt een adviesprijs van 499 dollar voor het 64GB-model. Dat is omgerekend en met btw 538 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Dat is wel grappigPrijs €499 dollar
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik kan bevestigen de Moto Z2 Play heeft Dual SIM en mogelijkheid om nog een micro-SD te plaatsen ook.
Mooi toestel, maar geen WiFi AC zo te zien?
Gisteravond bij Tweakers HQ mijn ogen uit mogen kijken en ook nog lekker met de Z2 play gespeeld. Het is een aardig telefoon en ik mocht eentje naar huis nemen om breedvoerig te testen. Mijn trouwe X Force gaat even in de kast want afscheid van mijn telefoon/hamer is nog iets te veel gevraagd, maar de Z2 is wel heel leuk gedaan. De moto actions is enorm verbeterd sinds de X force en de vingerafdrukscanner + dual sim + 64GB ram (en nog een paar andere opties) zijn een blijde verwelkoming. Moto actions heeft een snelle actie voor een 2/3de scherm voor een hand bediening. Dat werkt wel cool! De mening van vele over de mods kan ik enigszins begrijpen al is het concept van "maak in de basis een enorm degelijke telefoon en zet zoveel van de features die dat kunt in Mods" wel zinvol in mijn ogen. Wireless charging kan bv mij gestolen worden. Perfect dat het als mod beschikbaar is en de basis telefoon hierdoor goedkoper en lichter van wordt. Van de andere mods zijn er ook een aantal waarvan ik nu iets beter de nut van inzien. Zelfs de veel besproken cameramod heeft imho een duidelijke toegevoegde waarde. Voor de prijs mocht de sensor groter zijn, daar is iedereen het over eens en is ook voor mij een reden om over de aanschaf te twijfelen. Toch vult de Hasselblad zijn lens de ingebouwde f1.7 lens heel goed aan. Tijdens een aantal van de testen met de camera vond ik mezelf met een enorme grijns als een jochie die een pot snoep ontdekt heeft steeds tussen camera mod en ingebouwde camera switchen. Soms zocht ik de zoom met of de kleine diafragma, anderzijds kwam de grote diafragma beter uit. Ineens ging ik zoeken naar dingen om te fotograferen. Het was natuurlijk ook enorm leuk om andere tweakers te spreken. Heel erg bedankt aan Tweakers staff voor een warme ontvangst
en Motorola Nederland voor heeel veeel goodies!

Ik heb er gisteren ook een mee mogen nemen. Dus ik meld me hier alvast 
Tot nu toe is het nog even wennen. Mijn vorige telefoon had 3 fysieke knoppen en deze alleen de fingerprint scanner. Maar door over de scanner te swipen heb je toch meerdere functies. En de scanner zelf is wel supersnel. Net zo snel als een gewone home-knop.
Tot nu toe is het nog even wennen. Mijn vorige telefoon had 3 fysieke knoppen en deze alleen de fingerprint scanner. Maar door over de scanner te swipen heb je toch meerdere functies. En de scanner zelf is wel supersnel. Net zo snel als een gewone home-knop.
Voor mijn gevoel wordt de scanner ook slimmer hoe vaker men het gebruikt. Aan het begin was het "duim verticaal en in het midden" maar nu kan ik met een hand vast een stukje van de zijkant half schuin scannen en alsnog gaat het goed. Echt berevlot! De swipe functies (en kort lang vasthouden) is even knopje om, maar begint nu al te wennen. De "midden naar een hoek onderaan vegen" is eentje die ik nu een paar keer heb gebruikt. Op de fiets is dat wel fijn. De telefoon wordt dan kortstondig een 4.5" voor de beleving. Wellicht dat niet iedereen dat wilt, maar is zeker handig voor het marktsegment die nog graag een sub 5" wilt.
Gisteren kwam deze ook heel kort aan bod. De MDK devkit. Dat is wel interessant.
Gisteren kwam deze ook heel kort aan bod. De MDK devkit. Dat is wel interessant.
[ Voor 9% gewijzigd door NTwoO op 25-08-2017 09:15 ]
Ik meld me ook maar vast na tweakers event.
Eerste indruk van de Z2 play vs mijn Z play is zeer positief! de nieuwe vinger scanner swipes wennen heel snel en zijn erg handig + maakt meer scherm vrij. Heerlijk dun en licht vergeleken met de oude Z play. Geen glazen achterkant scheelt ook zoveel krassen :-)
Het is nog wat vroeg om echt een mening te hebben over bv batterijduur, wat de USP was van de vorige generatie Z Play! Dus ik ga eerst een week deze mobiel intensief gebruiken en meld me dan voor een uitgebreide review!
Eerste indruk van de Z2 play vs mijn Z play is zeer positief! de nieuwe vinger scanner swipes wennen heel snel en zijn erg handig + maakt meer scherm vrij. Heerlijk dun en licht vergeleken met de oude Z play. Geen glazen achterkant scheelt ook zoveel krassen :-)
Het is nog wat vroeg om echt een mening te hebben over bv batterijduur, wat de USP was van de vorige generatie Z Play! Dus ik ga eerst een week deze mobiel intensief gebruiken en meld me dan voor een uitgebreide review!
Ha Allen, leuk om jullie hier weer te zien, ik mocht er gisteren ook eentje meenemen. Die vingerafdrukscanner knopjes zijn inderdaad wel erg handig, alleen jammer dat hij dan nog trilt als je er iets mee doet. Daarom heb ik hem weer uitgezet. Begon me daar aan te irriteren..
als ik ga zoeken op internet om de haptic feedback uit te schakelen, zie ik dat ik niet de enige ben..
als ik ga zoeken op internet om de haptic feedback uit te schakelen, zie ik dat ik niet de enige ben..
[ Voor 16% gewijzigd door hsb85 op 25-08-2017 11:03 ]
Ook ik zal me maar even melden, gisteren ook eentje mee mogen nemen 
Ondertussen is de telefoon bezig om al m'n apps te installeren, duurt even vanwege m'n trage internetverbinding. Ben erg benieuwd hoe hij in het dagelijkse gebruik zal bevallen!
Ben wel opzoek naar een goede screenprotector en evt een bumper case om hem enigszins te beschermen. Anderen hier al iets gevonden daarvoor?
Ik wil niet zo'n flipcover, dat vind ik zo ontzettend onhandig. Gewoon alleen iets wat de zijkant/achterkant beschermd is voldoende.
Ondertussen is de telefoon bezig om al m'n apps te installeren, duurt even vanwege m'n trage internetverbinding. Ben erg benieuwd hoe hij in het dagelijkse gebruik zal bevallen!
Ben wel opzoek naar een goede screenprotector en evt een bumper case om hem enigszins te beschermen. Anderen hier al iets gevonden daarvoor?
Ik wil niet zo'n flipcover, dat vind ik zo ontzettend onhandig. Gewoon alleen iets wat de zijkant/achterkant beschermd is voldoende.
Ik heb even de goedkeupste op ebay gesnord. Duurt dus nog even voor het binnen is. Eenhandig de fingerscanner doen is iets wat met een non non Force toestel nog behoorlijk angst met zich meebrengt. Een discussie die Porto187 en ik nog gisteravond over hadden.
Het is wel grappig over de haptic scanner. Ik had het helemaal niet eens door. Bij locken wel, want daar is die feedback logisch voor de duur van de druk, maar pas na je operking is het me opgevallen. Ik kan me voorstellen dat als zoiets eenmal irriteert, het gekke kevertje geplet moet worden.
Glazen schermprotector en Dun hoesje.
Vond trouwens vanochtend op het net de "Professional mode" van de camera. Daar is eea mee mogelijk. Jammer dat wij het gisteren niet te horen kreeg. Had met veel van Jeroen zijn tipjes wel uitgemaakt. Helemaal de manual focus. Iig gaat het weer wat meer pret opleveren tijdens het samenstellen van de reviewmateriaal \o/
Het is wel grappig over de haptic scanner. Ik had het helemaal niet eens door. Bij locken wel, want daar is die feedback logisch voor de duur van de druk, maar pas na je operking is het me opgevallen. Ik kan me voorstellen dat als zoiets eenmal irriteert, het gekke kevertje geplet moet worden.
Vond trouwens vanochtend op het net de "Professional mode" van de camera. Daar is eea mee mogelijk. Jammer dat wij het gisteren niet te horen kreeg. Had met veel van Jeroen zijn tipjes wel uitgemaakt. Helemaal de manual focus. Iig gaat het weer wat meer pret opleveren tijdens het samenstellen van de reviewmateriaal \o/
[ Voor 29% gewijzigd door NTwoO op 25-08-2017 13:01 ]
Ook ik heb de z2 play gisteren in ontvangst mogen nemen. Eerte indrukken zijn goed. Wel jammer dat ik geen Nederlandse retailer kan vinden van de Mods, ik zou graag de extra battery pack willen maar kan hem alleen in Amerikaanse winkels vinden.
Voor de gene die gisteren een toestel hebben ontvangen bij THQ, even wachten met mods aanschaffen
Weet jij iets wat wij niet weten?NTwoO schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:04:
Voor de gene die gisteren een toestel hebben ontvangen bij THQ, even wachten met mods aanschaffen
Bedankt voor het zoeken! Levertijd vind ik wel wat lang, heb het liefst m'n telefoon zsm beschermdNTwoO schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:47:
Ik heb even de goedkeupste op ebay gesnord. Duurt dus nog even voor het binnen is. Eenhandig de fingerscanner doen is iets wat met een non non Force toestel nog behoorlijk angst met zich meebrengt. Een discussie die Porto187 en ik nog gisteravond over hadden.
Nu deze 2 besteld:
https://www.amazon.co.uk/...g_lh?_encoding=UTF8&psc=1
https://www.amazon.co.uk/...o%2Bz2%2Bplay%2Bcase&th=1
Zou begin volgende week binnen moeten komen.
Die paar extra euro's heb ik er dan wel voor over!
Ook goede alternatieven! ZSM in een hoesje is ook wat voor te zeggen.
Ook ik heb gisteren een Moto Z2 Play ontvangen. Op dit moment alles aan het instellen. Ik heb een erg leuke avond gehad en leuke gesprekken met andere tweakers gevoerd!
Interessant, stond op het punt een Mod aan te schaffen!NTwoO schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:04:
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Dit dus inderdaad.GOTD schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:02:
Ook ik heb de z2 play gisteren in ontvangst mogen nemen. Eerte indrukken zijn goed. Wel jammer dat ik geen Nederlandse retailer kan vinden van de Mods, ik zou graag de extra battery pack willen maar kan hem alleen in Amerikaanse winkels vinden.
Wel wat te vinden via bol, coolblue en mediamarkt maar het is zeer mondjesmaat, als er al voorraad is.
Wil je goed kunnen testen moeten er toch eigenlijk wel 1 of 2 mods bij, anders is het toch vooral de telefoon die gereviewd word en niet het unique selling point, de mods.
Was in ieder geval leuk gisteravond en niet verwacht dat er zoveel toestellen beschikbaar zouden zijn voor de testers!
Ik koop meestal mijn Mods bij Belsimpel, al zijn de leukste mods nu uitverkocht. Ik heb zowel de Turbo Powerpack en de Incipio variant. Heerlijk om op een Z Play te klikken, eindeloos veel accu is erg fijn. Aanrader!
Ik zou zeggen; wacht heel even de mail af van Maartje met meer info m.b.t. de reviews die we moeten doenArjant2 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:06:
[...]
Dit dus inderdaad.
Wel wat te vinden via bol, coolblue en mediamarkt maar het is zeer mondjesmaat, als er al voorraad is.
Wil je goed kunnen testen moeten er toch eigenlijk wel 1 of 2 mods bij, anders is het toch vooral de telefoon die gereviewd word en niet het unique selling point, de mods.
Was in ieder geval leuk gisteravond en niet verwacht dat er zoveel toestellen beschikbaar zouden zijn voor de testers!
@Tankiej dat sowieso 
Afgezien van een simpel hoesje schaf ik ook voorlopig niets aan.
Maar meer in het algemeen, wil je als Motorola dat deze telefoonserie een succes wordt, dan moet je wel zorgen dat de mods goed beschikbaar zijn. En ik snap dat dit niet geheel bij hun ligt omdat deze door derden worden gemaakt, maar het bepaalt wel mede het succes.
p.s. tweakers zijn vaak ongeduldig he
Afgezien van een simpel hoesje schaf ik ook voorlopig niets aan.
Maar meer in het algemeen, wil je als Motorola dat deze telefoonserie een succes wordt, dan moet je wel zorgen dat de mods goed beschikbaar zijn. En ik snap dat dit niet geheel bij hun ligt omdat deze door derden worden gemaakt, maar het bepaalt wel mede het succes.
p.s. tweakers zijn vaak ongeduldig he
[ Voor 64% gewijzigd door Arjant2 op 25-08-2017 14:16 ]
Was zeker gezellig gisterenavond! Helaas Z2 Play mee naar huis gekregen weet ook niet hoeveelste ik was
. Ben benieuwd naar alle reviews! Vind het zeker een intressesante telefoon zeker met een accumod erop.
Die "Professional mode" was niet aanwezig met de Hasselblad camera mod!NTwoO schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:47:
Dan weet je gelijk waarom het je nu pas opvalt!
Je kon met de Hasselblad wel de extra opties kiezen zoals zelf iso instellen etc.
Jawel hoorPort187 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:26:
[...]
Die "Professional mode" was niet aanwezig met de Hasselblad camera mod!![]()
Dan weet je gelijk waarom het je nu pas opvalt!
Ik vond hem ook bij toeval, pas bij de laatste workshop waar we waren. Jammer dat het niet even gemeld werd!
Ja na een update aan de software kon dat inderdaad, bij mij was dat jammergenoeg pas bij de laatste fotoshoot
Never underestimate the stupidity of the user!! Ik heb namelijk nooit op de 3 bolletjes geclickt. Pure stomiteit en aannemen dat de settings zoals vorige moto toestellen gewoon met een veeg van links naar rechts tevoren kwam. Daar was ook een aantal instellingen, maar niet het kiezen van de opties onder de 3 bolletjes... Daar zullen een aantal UI stylisten een behoorlijke bittere kijk op kunnen geven... Settings op 2 verschillende plaatsen. Ik ben echter man genoeg om het op de zak zoutwater achter de scherm te schuiven in dit geval.
Ik heb inderdaad het model de eerste paar minuten genegeerd om uit te zoeken hoe ik de camera in kon stellenNTwoO schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:32:
Never underestimate the stupidity of the user!! Ik heb namelijk nooit op de 3 bolletjes geclickt. Pure stomiteit en aannemen dat de settings zoals vorige moto toestellen gewoon met een veeg van links naar rechts tevoren kwam. Daar was ook een aantal instellingen, maar niet het kiezen van de opties onder de 3 bolletjes... Daar zullen een aantal UI stylisten een behoorlijke bittere kijk op kunnen geven... Settings op 2 verschillende plaatsen. Ik ben echter man genoeg om het op de zak zoutwater achter de scherm te schuiven in dit geval.
De functie die ik zocht, actiefoto's maken (snel achter elkaar), krijg je in de standaard app door de sluiterknop ingedrukt te houden.
Heb me rot gezocht vond het pas op zijn standaard plaats na het verwijderen van de mod.Tankiej schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:29:
[...]
Jawel hoor
Ik vond hem ook bij toeval, pas bij de laatste workshop waar we waren. Jammer dat het niet even gemeld werd!
Misschien heb ik eroverheen gekeken.

Met de mod was het idd ook sluiter vasthouden en snappen maar.
Maareh, even over iets anders... Ik weet het nog niet zeker, maar wellicht is de beruchte "Google location settings->Bluetooth" ook met deze een issue. Mijn telefoon wou geen muziek spelen over de BT van mijn auto en na uitzetten ging het wel goed.
Maareh, even over iets anders... Ik weet het nog niet zeker, maar wellicht is de beruchte "Google location settings->Bluetooth" ook met deze een issue. Mijn telefoon wou geen muziek spelen over de BT van mijn auto en na uitzetten ging het wel goed.
[ Voor 67% gewijzigd door NTwoO op 25-08-2017 16:18 ]
Hebben jullie al een mail ontvangen?
De professionele modus had ik inderdaad wel al snel gevonden onder de 3 bolletjes. Wellicht bij toeval omdat ik de gallerij zocht vanuit de camera app.
De professionele modus had ik inderdaad wel al snel gevonden onder de 3 bolletjes. Wellicht bij toeval omdat ik de gallerij zocht vanuit de camera app.
Ik had ook een paar reboots nodig voordat mijn horloge fatsoenlijk kon pairen. Maar sindsdien werkt het als vanouds.NTwoO schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:16:
Met de mod was het idd ook sluiter vasthouden en snappen maar.
Op de forum heeft een groot aantal modellen last van deze bug gehad: https://forums.lenovo.com...ing-quot-devices-any-more
Mijn eerste gevoel was dat het hetzelfde is, maar nu dat ik het lees onthou ik het ging juist om de oproepen. Gisteren had ik mot met de a2dp. De parrot heeft ook zijn kuren ens soms moet die ook een keertje weer gewist worden.
Mijn eerste gevoel was dat het hetzelfde is, maar nu dat ik het lees onthou ik het ging juist om de oproepen. Gisteren had ik mot met de a2dp. De parrot heeft ook zijn kuren ens soms moet die ook een keertje weer gewist worden.
Geen LED notificatielampje aanwezig?
Iemand een idee hoe het batterij icoontje ook het percentage weer te geven is?
Er is geen notificatielampje aanwezig.Arjant2 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:27:
Geen LED notificatielampje aanwezig?
Batterij icoontje kun je, zij het ietwat omslachtig, voorzien van batterij percentage. Je moet daarvoor de System UI Tuner aanzetten en dat doe je door het tandwieltje rechtsbovenin lang ingedrukt te houden (dan zie je er een moersleutel in voortaan) en je krijgt dan een nieuwe 'developer' optie onder settings onderaan. Daar kun je zaken extra instellen, zoals o.a. percentage in batterij tonen.
Jammer van het notificatielampje, zou voor mij al een no go zijn om hem aan te schaffen.
Dank voor de aanwijzing voor het batterijpercentage, zo na het updaten eens even bekijken. Edit: top dat is opgelost.
Dank voor de aanwijzing voor het batterijpercentage, zo na het updaten eens even bekijken. Edit: top dat is opgelost.
[ Voor 56% gewijzigd door Arjant2 op 26-08-2017 13:32 ]
Dank voor de system ui tuner. Ik gebruikte vroeger een "app" die de settings bestand aanpaste. De notificatie led was origineel ook een gemis voor mij tot ik de active display beter heb begrepen. De active display werkt gewoon top en een van de redenen waarom een amoled een must is met de moto sw
Wie heeft er een notificatie lampje nodig als je active display hebt?Arjant2 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:44:
Jammer van het notificatielampje, zou voor mij al een no go zijn om hem aan te schaffen.
Open de Moto App - klik op Moto Display en zet Moto Display aan.
Je krijg al je notificaties te zien pulserend op je scherm of als je met je hand erover heen zwaait.
Je kunt dan ook berichten lezen van whatsapp bv zonder dat de verstuurder ziet dat jij zijn/haar bericht hebt gelezen. Met swipes kun je dan direct reageren of ignoren. Ideaal.
Notificatie ledjes kunnen me gesloten worden sinds ik Moto Display gebruik eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Port187 op 26-08-2017 14:10 ]
Idd! En vervolgens is bijna ieder andere telefoon achterhaald met zo'n flauw ledje. Met k9 mail zijn de kleuren nog heel flexibel op te stellen, maar met de meeste apps zijn de kleuren zo bar beperkt dat openen van het display toch nodig is...
Ha die system tuner is wel handig. Nu alleen nog de haptic feedback bij de single button fingerprint reader...
Ieder zijn voorkeur. Heb dat moto display al aan staan maar vindt het geen vervanger voor de LED notificatie. Er is een handeling voor nodig terwijl dat bij een LED lampje niet nodig is. En als je telefoon niet direct onder hand bereik ligt betekent dat dus opstaan en naar telefoon lopen ipv op afstand kijken of lampje knippert. Dus leuke feature maar voor mij geen oplossing.Port187 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Wie heeft er een notificatie lampje nodig als je active display hebt?
Open de Moto App - klik op Moto Display en zet Moto Display aan.
Je krijg al je notificaties te zien pulserend op je scherm of als je met je hand erover heen zwaait.
Je kunt dan ook berichten lezen van whatsapp bv zonder dat de verstuurder ziet dat jij zijn/haar bericht hebt gelezen. Met swipes kun je dan direct reageren of ignoren. Ideaal.
Notificatie ledjes kunnen me gesloten worden sinds ik Moto Display gebruik eigenlijk.
@NTwoO tja dat flauwe led lampje geeft voor mij meer informatie dan een zwart scherm als de telefoon op tafel ligt. Het is gewoon niet vergelijkbaar qua functionaliteit.
Die vingerafdrukscanner is wel supersnel zeg. En werkt ook 9 vd 10 keer.
[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 26-08-2017 14:59 ]
Ik moet ook wel even wennen aan het ontbreken van een notificatie LEDje, die m'n vorige telefoon wel heeft (multicolor zelfs). Maar m'n telefoon daarvoor had het ook niet, dus ik wen er vast wel aan 
Er zit wel een LED net naast de speaker, maar die wordt alleen gebruikt voor meldingen m.b.t. opladen. Lijkt niet mogelijk te zijn om deze te activeren wanneer er meldingen zijn als ik er even naar zoek.. (zie bijv https://www.reddit.com/r/...ate_the_notification_led/).
Er zit wel een LED net naast de speaker, maar die wordt alleen gebruikt voor meldingen m.b.t. opladen. Lijkt niet mogelijk te zijn om deze te activeren wanneer er meldingen zijn als ik er even naar zoek.. (zie bijv https://www.reddit.com/r/...ate_the_notification_led/).
Welke LTE-frequenties worden nou ondersteund? Op de T.net specs staat "B1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 38, 41, 66". Veel reviewsites melden ditzelfde lijstje, evenals de website van Motorola. Maar op de verpakking van een Z2 met dezelfde SKU/EAN als T.net specs (SM4489AC3T1/6947681555389) staat "1/3/5/7/8/19/20/28/38/40/41", en dat maakt hem ongeschikt voor gebruik in de VS. Zouden de specs op T.net alleen op de single sim variant slaan die in Nederland niet te koop is?
Idd, als je wijze van gebruik dit nodig heeft, dan kan dit een gemis zijn. Zo zijn er subtiele verschillen in mensen zijn gebruik. Ik denk dat er ook mensen zijn die de "Show me whats new" voor dit zullen gebruiken, maar met mijn vorige X Force had ik het zo weinig nodig gehad dat ik bij deze het gewoon uit heb gezet.Arjant2 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:50:
@NTwoO tja dat flauwe led lampje geeft voor mij meer informatie dan een zwart scherm als de telefoon op tafel ligt. Het is gewoon niet vergelijkbaar qua functionaliteit.
Waar je aan went mis je inderdaad, snap ik.Arjant2 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:50:
[...]
Ieder zijn voorkeur. Heb dat moto display al aan staan maar vindt het geen vervanger voor de LED notificatie. Er is een handeling voor nodig terwijl dat bij een LED lampje niet nodig is. En als je telefoon niet direct onder hand bereik ligt betekent dat dus opstaan en naar telefoon lopen ipv op afstand kijken of lampje knippert. Dus leuke feature maar voor mij geen oplossing.
Die vingerafdrukscanner is wel supersnel zeg. En werkt ook 9 vd 10 keer.
Via custom ROM wel aan te zetten, zo was dat tenminste op mijn oude moto's
Je kunt eventueel ook aanzetten dat je mobiel thuis je notificaties voorleest. Handig als ik even bezig ben dat ik hoor wie er belt of wat voor bericht ik binnen krijg. Niet voor iedereen dit, maar wie weet is het wat voor je.
Dit zit ook onder de moto app, moto voice, talk to me en dan met GPS je thuis adres geo fencen.
Ik raad iedereen met weinig moto ervaring even in de moto app te spelen met de opties, zitten leuke handige features tussen.
[ Voor 7% gewijzigd door Port187 op 26-08-2017 16:17 ]
Ook ik was aanwezig maar had helaas geen kunnen scoren haha. Wel goed om te zien dat de forum meteen actief is. Zelf was ik wel erg te spreken over de beamer mod en zeker over de vingerafdrukscanner. Maar volgens mij hoef je niet te treuren om het missen van het notificatie-ledje, want je hebt een Always-On display waar je ook meteen je notificaties op kunt zien. Veel succes verder met het testen en ben nieuwsgierig naar jullie reviews!
Die beamer mod is inderdaad geweldig. Mooi voetbal kunnen kijken.
heel het eco systeem van mods spreekt mij wel aan. Hopen dat het goed van de grond komt. Ik wacht op een docking station mod en 4k 360 camera. Binnenkort een turbo powerpack halen. Bij de mediamarkt is die 62 euro.
Haha lekker voetbal kijken onder de douche.. Nee denk niet dat ik 300 euro neer ga leggen voor dat ding. Maar zo'n power pack zeker even kijken welke er zijn en of ze ook andere modellen hebben
Waar vind ik dat always on display?IkBenBrian schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:35:
Ook ik was aanwezig maar had helaas geen kunnen scoren haha. Wel goed om te zien dat de forum meteen actief is. Zelf was ik wel erg te spreken over de beamer mod en zeker over de vingerafdrukscanner. Maar volgens mij hoef je niet te treuren om het missen van het notificatie-ledje, want je hebt een Always-On display waar je ook meteen je notificaties op kunt zien. Veel succes verder met het testen en ben nieuwsgierig naar jullie reviews!
Volgens mij is er altijd een actie nodig om scherm aan te doen dus niet vergelijkbaar met een notificatielampje zoals hierboven al besproken.
Gebruik de telefoon op t moment als 2e telefoon. Even wennen ten opzichte van de samsung.
Mods ga ik niet aanschaffen denk ik. Voor een 2e telefoon vind ik ze te prijzig.
En mijn S8 gaat hij niet vervangen want ook al is t een aardige telefoon, zonder de mods kan hij tegen de S8 niet op (logisch want dit is een midrange telefoon).
[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 27-08-2017 12:30 ]
Ik meld me bij dezen ook maar even. Ik mocht er ook een mee naar huis nemen dus ga uitgebreid reviewen. Mijn vorige telefoon had microsim en ik moest even langs de winkel om een nano-sim te scoren, dus pas sinds gisteren echt in gebruik.
Is jullie opgevallen dat de witte ring om de standaardklok de batterijstatus grafisch weergeeft?
Geen AC-WiFi vind ik trouwens wel echt een gemis. Van een telefoon van 8 tientjes a la, maar ik ben dagelijks bezig met WiFi optimalisatie en hang overal AC acces points op, deze zou ik dan niet meer op maximale snelheid kunnen speedtesten met deze telefoon. Érg raar IMO.
Bol.com heeft e.e.a. aan mods, Mediamarkt online en Belsimpel.nl ook zag ik. Bol heeft ook een screenprotector voor een schappelijk bedrag. Niet zo goedkoop als eBay, maar waarschijnlijk sneller geleverd?
https://www.bol.com/nl/p/...z42dkVfM6f5oaAoGoEALw_wcB
Ik heb hiervoor bijna vier jaar een Xperia Z2 naar volle tevredenheid gebruikt. Deze is nog praktisch als nieuw. Daar weer voor had ik een Sony Ericsson X Pro sliderphone, en het toetsenbord was echt superchill. De specs van de telefoon waren echter hopeloos, dus je upgrade toch maar. Er is een kickstarter voor een mod die mij erg cool lijkt, welke er voor zorgt dat je een slidertoetsenbord aan je telefoon hebt op Indiegogo. Nog redelijk schappelijk geprijsd ook, omgerekend heb je hem nu (early bird) voor zo'n 80 ekkies. Verzending gebeurt waarschijnlijk in September (is echter al twee keer uitgesteld), maar je hoeft waarschijnlijk geen half jaar te wachten. Zal zeker niet ieders ding zijn, maar ik heb er een besteld, kijken hoe de ervaring is met een veel grotere, recentere telefoon ten opzichte van de Sony Ericsson X Pro.
https://www.indiegogo.com...keyboard-for-the-moto-z#/
Welke heeft je voorkeur, en waarom? De Turbo Powerpack is gunstiger geprijsd zag ik, maar lijkt me vrij dik voor dagelijks gebruik. Die Incipio heeft dan weer niet een meer-leds-status van batterij?WhateverSuitsU schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:08:
Ik koop meestal mijn Mods bij Belsimpel, al zijn de leukste mods nu uitverkocht. Ik heb zowel de Turbo Powerpack en de Incipio variant. Heerlijk om op een Z Play te klikken, eindeloos veel accu is erg fijn. Aanrader!
Is jullie opgevallen dat de witte ring om de standaardklok de batterijstatus grafisch weergeeft?
Geen AC-WiFi vind ik trouwens wel echt een gemis. Van een telefoon van 8 tientjes a la, maar ik ben dagelijks bezig met WiFi optimalisatie en hang overal AC acces points op, deze zou ik dan niet meer op maximale snelheid kunnen speedtesten met deze telefoon. Érg raar IMO.
Bol.com heeft e.e.a. aan mods, Mediamarkt online en Belsimpel.nl ook zag ik. Bol heeft ook een screenprotector voor een schappelijk bedrag. Niet zo goedkoop als eBay, maar waarschijnlijk sneller geleverd?
https://www.bol.com/nl/p/...z42dkVfM6f5oaAoGoEALw_wcB
Ik heb hiervoor bijna vier jaar een Xperia Z2 naar volle tevredenheid gebruikt. Deze is nog praktisch als nieuw. Daar weer voor had ik een Sony Ericsson X Pro sliderphone, en het toetsenbord was echt superchill. De specs van de telefoon waren echter hopeloos, dus je upgrade toch maar. Er is een kickstarter voor een mod die mij erg cool lijkt, welke er voor zorgt dat je een slidertoetsenbord aan je telefoon hebt op Indiegogo. Nog redelijk schappelijk geprijsd ook, omgerekend heb je hem nu (early bird) voor zo'n 80 ekkies. Verzending gebeurt waarschijnlijk in September (is echter al twee keer uitgesteld), maar je hoeft waarschijnlijk geen half jaar te wachten. Zal zeker niet ieders ding zijn, maar ik heb er een besteld, kijken hoe de ervaring is met een veel grotere, recentere telefoon ten opzichte van de Sony Ericsson X Pro.
Turbo Power Pack heeft veel betere textuur (vind ik) en ligt beter in de hand. Qua dikte scheelt het niets, maar is iets zwaarder. Turbo Power Pack heeft inderdaad ledjes om aan te geven hoe vol de accu nog is. Dat is een leuke gimmick t.o.v. de Incipio versie en je kunt hem los van de telefoon opladen, dat kan bij de Incipio niet. De echte kicker is verschil in mah, namelijk 3490 voor de Turbo Power Pack vs 2220 Incipio.Feroxz schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:33:
Ik meld me bij dezen ook maar even. Ik mocht er ook een mee naar huis nemen dus ga uitgebreid reviewen. Mijn vorige telefoon had microsim en ik moest even langs de winkel om een nano-sim te scoren, dus pas sinds gisteren echt in gebruik.
[...]
Welke heeft je voorkeur, en waarom? De Turbo Powerpack is gunstiger geprijsd zag ik, maar lijkt me vrij dik voor dagelijks gebruik. Die Incipio heeft dan weer niet een meer-leds-status van batterij?
Wat fotootjes

Als je notificaties binnenkrijgt gaat moto display pulseren, daar is geen actie voor nodig. Je ziet je scherm dus aan en uit gaan als je bericht krijgt.Arjant2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Waar vind ik dat always on display?
Volgens mij is er altijd een actie nodig om scherm aan te doen dus niet vergelijkbaar met een notificatielampje zoals hierboven al besproken.
Gebruik de telefoon op t moment als 2e telefoon.
Ditch je samsung mobiel even een week of 2, anders kun je niet serieus een review schrijven
Dus geen always on display en dus geen vervanger voor notificatie led voor mij.
2 weken mijn samsung ditchen zal niet gebeuren en is ook niet nodig voor een serieuze review. Kan hem gewoon prive gebruiken, zakelijk blijft het bij mijn S8.
2 weken mijn samsung ditchen zal niet gebeuren en is ook niet nodig voor een serieuze review. Kan hem gewoon prive gebruiken, zakelijk blijft het bij mijn S8.
Dat is toch juist een super gelegenheid om het gemak van dual sim te ervaren?
@Feroxz idd AC is een gemis. Ik wil ook snelheidstesten met ssh van grote bestanden en de snelheid hiervan vergelijken met de moto x force met AC en 810 qcsd. Ben wel benieuwd... Het toeterbord is een geinige mod, maar mijn Microsoft foldable keyboard doet eigenlijk die klus perfect en is in mijn werkmap voor notulen ed..
De beamer was ik ook blij verrast mee! Had niet verwacht dat het beeld zo goed zou zijn en de ruimte was niet eens geheel donker. Alleen jammer dat men moet kiezen tussen beeld of geluid met de mods en dat zij niet te stapelen zijn... Het is echter niet de mod waar ik geld op uit zou geven. Het is voor mij iig nu vooralsnog afwachten voor ik mods kopen.
@Feroxz idd AC is een gemis. Ik wil ook snelheidstesten met ssh van grote bestanden en de snelheid hiervan vergelijken met de moto x force met AC en 810 qcsd. Ben wel benieuwd... Het toeterbord is een geinige mod, maar mijn Microsoft foldable keyboard doet eigenlijk die klus perfect en is in mijn werkmap voor notulen ed..
De beamer was ik ook blij verrast mee! Had niet verwacht dat het beeld zo goed zou zijn en de ruimte was niet eens geheel donker. Alleen jammer dat men moet kiezen tussen beeld of geluid met de mods en dat zij niet te stapelen zijn... Het is echter niet de mod waar ik geld op uit zou geven. Het is voor mij iig nu vooralsnog afwachten voor ik mods kopen.
[ Voor 81% gewijzigd door NTwoO op 27-08-2017 21:18 ]
De wifi is inderdaad traag. Rond de 100-110Mb/s en dan houdt het wel op.
@NTwoO de dualsim ga ik zeker eens uittesten.
Heeft iemand terloops xs4all met fsecure abo? Fsecure zei tegen mij dat de Motorola app een securiteitsrisico is en ik terug moet naar de factory installatie...

Ik verbind hier inderdaad maar met 108mbit met het modem. Mijn opo haalt op dezelfde frequentie 350mbit.Arjant2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:48:
De wifi is inderdaad traag. Rond de 100-110Mb/s en dan houdt het wel op.
Meer ga je ook niet halen met de zuinige Snapdragon 626, ergens moet je inleveren voor een zuinige chip.
Persoonlijk niet erg storend en snel zat, maar kan me voorstellen dat als je het naast een high end chip performence zet en je graag naar benchmarks kijkt, je wat teleurgesteld kunt zijn.
Toch blijf ik het jammer vinden dat ze hebben gesneden in de batterij. Er zijn namelijk een aantal consessies die ik graag voor lief nam op de Z1 play gezien de batterij niet op te krijgen was. De Z2 play heeft een prima batterij leven, echter komt het niet in de buurt van mijn predecessor helaas.
Laten we eerlijk zijn, bijna alle mobieltjes tegenwoordig hebben een prima performance, genoeg geheugen en opslag, prima beeld en resolutie, okee to goede camera etc etc, er was maar een grote ergenis en dat was batterij. Dit was dan ook de grootste verademing voor mij op de Z1 Play. Eens kijken hoe de Z2 play zich houd in de komende twee weken, maar het is me al wel duidelijk dat met zwaar gebruik je het einde van de avond niet haalt. En dit allemaal omdat ze zeer waarschijnlijk doorhadden dat Z1 Play gebruikers geen extra batterij mod kochten omdat het niet nodig bleek.....
Persoonlijk niet erg storend en snel zat, maar kan me voorstellen dat als je het naast een high end chip performence zet en je graag naar benchmarks kijkt, je wat teleurgesteld kunt zijn.
Toch blijf ik het jammer vinden dat ze hebben gesneden in de batterij. Er zijn namelijk een aantal consessies die ik graag voor lief nam op de Z1 play gezien de batterij niet op te krijgen was. De Z2 play heeft een prima batterij leven, echter komt het niet in de buurt van mijn predecessor helaas.
Laten we eerlijk zijn, bijna alle mobieltjes tegenwoordig hebben een prima performance, genoeg geheugen en opslag, prima beeld en resolutie, okee to goede camera etc etc, er was maar een grote ergenis en dat was batterij. Dit was dan ook de grootste verademing voor mij op de Z1 Play. Eens kijken hoe de Z2 play zich houd in de komende twee weken, maar het is me al wel duidelijk dat met zwaar gebruik je het einde van de avond niet haalt. En dit allemaal omdat ze zeer waarschijnlijk doorhadden dat Z1 Play gebruikers geen extra batterij mod kochten omdat het niet nodig bleek.....
Ik heb anders gisteren behoorlijk wat moeite moeten doen om die accu leeg te krijgenPort187 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:08:
Meer ga je ook niet halen met de zuinige Snapdragon 626, ergens moet je inleveren voor een zuinige chip.
Ik wilde even de laadsnelheid testen. Maar ik had vrijdagavond opgeladen en zondag nog 45% over... Bijna 5 uur streamen later viel de telefoon eindelijk uit.
Dat is denk ik het voordeel van een midrange telefoon tegenover een flagship. De zuinigere SOC kan veel langer doen op dezelfde accu. Al helpt het ook mee dat het een Amoled scherm is. En dat de resolutie 1080p is ipv UHD of QHD.
Antutu zijn duurtest wilt wel de accu enigszins slurpen.
Thuis op de wifi is het wat lastiger idd, maar een heavy use dag buitens huis met niet altijd een goede 4G verbinding, hier en daar navigatie aan... gaat het wat harder.RocketKoen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:23:
[...]
Ik heb anders gisteren behoorlijk wat moeite moeten doen om die accu leeg te krijgen
Ik wilde even de laadsnelheid testen. Maar ik had vrijdagavond opgeladen en zondag nog 45% over... Bijna 5 uur streamen later viel de telefoon eindelijk uit.
Nogmaals de batterijduur van de Z2 is echt wel prima, maar met moeite en heavy use toch leeg rond 21:00 na van de lader te komen rond 08:00. Nu is dat echt wel goed te noemen vergeleken met andere toestellen, echter had ik 0 zorgen bij de Z1 play, deze was gewoonweg niet leeg te krijgen op 1 dag, en dat gaf altijd een goed gevoel. Hetzelfde goede gevoel dat ik had bij de X Force en zijn scherm, zorgenloos zijn over iets is best lekker.
Uit alle reviews die ik tot nu toe lees valt de camera zwaar tegen, terwijl hij juist verbeterd zou moeten zijn en de lichtopbrengst veel beter.
Gisteravond thuis wat fotos gemaakt, bij 'slecht' licht. En inderdaad moet ik zeggen dat de foto's donker zijn en korrelig. Als ik dat vergelijk met foto's op zelfde moment met de S8 gemaakt dan zit daar een wereld van verschil in. Dat had ik niet verwacht naar aanleiding van de presentatie omdat de nadruk zo lag op hoe geweldig de sensor zou zijn met een 1.7 diafragma.
Zou dit een software issue zijn wat met een nieuwe firmware te verbeteren is?
@RocketKoen video afspelen is op een Amoled scherm ook niet te beste manier om hem snel leeg te krijgen, beter is veel wit weergeven dan gaat het hard.
Edit: de mail van Maartje is binnen, dus het reviewen kan beginnen.
Gisteravond thuis wat fotos gemaakt, bij 'slecht' licht. En inderdaad moet ik zeggen dat de foto's donker zijn en korrelig. Als ik dat vergelijk met foto's op zelfde moment met de S8 gemaakt dan zit daar een wereld van verschil in. Dat had ik niet verwacht naar aanleiding van de presentatie omdat de nadruk zo lag op hoe geweldig de sensor zou zijn met een 1.7 diafragma.
@RocketKoen video afspelen is op een Amoled scherm ook niet te beste manier om hem snel leeg te krijgen, beter is veel wit weergeven dan gaat het hard.
Edit: de mail van Maartje is binnen, dus het reviewen kan beginnen.
[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 28-08-2017 13:21 ]
Ik heb tijdens het maken van de foto het idee dat de sensor toch wel goed lichtsterk is tijdens schemer, maar direct na het maken van de foto oogt hij gelijk een stuk donkerder?Arjant2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:14:
Uit alle reviews die ik tot nu toe lees valt de camera zwaar tegen, terwijl hij juist verbeterd zou moeten zijn en de lichtopbrengst veel beter.
Geen multi-color notificatieledje vind ik toch wel een gemis hoor. Ik zag aan de kleur direct of ik een (Whatsapp) privé-bericht, mail, sms of (Whatsapp) groepsbericht had en kon dan naar prioriteit handelen. Een groepsbericht is zo makkelijker te negeren. Ik heb nu alsnog geluiden per categorie, maar indien ik in een andere ruimte ben geweest kan ik niet in een oogopslag zien dát er communicatie is geweest, en welk soort communicatie. Always On Moto moet je naast zitten om te zien dat er iets gebeurt.
Thanks voor uitleg en foto's. Is makkelijker een keuze maken zo. Eigenlijk op alle fronten wint de Turbo Power Pack het van de Incipio als ik je goed begrijp. Jammer dat ze zo slecht leverbaar zijn ATMWhateverSuitsU schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:01:
[...]
Turbo Power Pack heeft veel betere textuur (vind ik) en ligt beter in de hand. Qua dikte scheelt het niets, maar is iets zwaarder. Turbo Power Pack heeft inderdaad ledjes om aan te geven hoe vol de accu nog is. Dat is een leuke gimmick t.o.v. de Incipio versie en je kunt hem los van de telefoon opladen, dat kan bij de Incipio niet. De echte kicker is verschil in mah, namelijk 3490 voor de Turbo Power Pack vs 2220 Incipio.
Wat fotootjesrechts is de Turbo Power Pack, andere twee Incipio.
[ Voor 22% gewijzigd door Feroxz op 29-08-2017 10:14 . Reden: Toevoeging ]
@Feroxz Dat met die camera heb ik dus precies hetzelfde. Ik zal de foto's van de S8 en de Z2 Play nog eens naast elkaar gaan zetten op de pc, eens kijken of ze echt zo donker zijn. Het is in ieder geval wel apart dat als je de foto maakt hij redelijk licht lijkt en hij wordt opgeslagen en je ziet hem donkerder worden.
Vandaar dat ik me afvraag of dit iets is dat met nieuwe firmware/software op te lossen is.
Ik merk sowieso wel dat het scherm van de Z2 Play een stuk donkerder is dan de S8, en ook veel minder fel kan. Ik heb wat foto's gemaakt hiervan, zal ik bij mijn review plaatsen.
Bij de S8 spatten de kleuren van het scherm bij bijvoorbeeld films, dat is bij de Z2 Play duidelijk niet.
Natuurlijk ook een andere pricerange, dus heel zwaar moet je er niet aan tillen, maar het is geen topscherm.
In ieder geval blij te horen dat ik niet de enige ben die dat notificatielampje mist
Vandaar dat ik me afvraag of dit iets is dat met nieuwe firmware/software op te lossen is.
Ik merk sowieso wel dat het scherm van de Z2 Play een stuk donkerder is dan de S8, en ook veel minder fel kan. Ik heb wat foto's gemaakt hiervan, zal ik bij mijn review plaatsen.
Bij de S8 spatten de kleuren van het scherm bij bijvoorbeeld films, dat is bij de Z2 Play duidelijk niet.
Natuurlijk ook een andere pricerange, dus heel zwaar moet je er niet aan tillen, maar het is geen topscherm.
In ieder geval blij te horen dat ik niet de enige ben die dat notificatielampje mist
[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 29-08-2017 10:20 ]
Ligt er maar net aan wat je gewend bentArjant2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:14:
@Feroxz Dat met die camera heb ik dus precies hetzelfde. Ik zal de foto's van de S8 en de Z2 Play nog eens naast elkaar gaan zetten op de pc, eens kijken of ze echt zo donker zijn. Het is in ieder geval wel apart dat als je de foto maakt hij redelijk licht lijkt en hij wordt opgeslagen en je ziet hem donkerder worden.
@RocketKoen dat is natuurlijk waar, het is zeker wat je gewend bent, wat dat betreft ben ik waarschijnlijk gewoon verwend met de S8 qua scherm. Daarom zeg ik ook, het is een andere pricerange, ja het is beide Amoled maar niet van dezelfde kwaliteit, maar dat merk je ook in de prijs.
Welke mod gaan jullie erbij testen?
Welke mod gaan jullie erbij testen?
[ Voor 38% gewijzigd door Arjant2 op 29-08-2017 10:33 ]
Om te vergelijken met het toestel die jij hebt of in huis hebt lijk me zwz goed. Of dat nou een flagship, een budgetline, midrange of een wegwerp is. Het geeft namelijk enige perspectief. Mijn X force, de Samsung S7 en de Wileyfox Swift van de andere familieleden worden ook meegenomen om de plaatsing van bv de scherm en de camera tov anderen te geven. Dat is voor mij een goede insteek van een test. Ik kan namelijk roepen wat ik wil, maar met kei harde vergelijkingen is het duidelijk hoeveel ingeleverd of het misschien juist beter is dan een toestel als bv een S7. Over de mods heb ik nog vragen uitstaan richting Maartje, dus dat wacht ik eerst af.
Ik ben nu ook heel Hilversum afgestruimt en gisteren naar de mediamarkt bij de arena geweest en nergens zijn moto mods te vinden. Wel erg jammerlijk dat ik ze niet eerst even kan zien voordat ik ze koop. De standaard cover is namelijk heel zweterig en irritant om langere tijd vast te houden.
De mods zijn lastig te vinden, we zijn helaas met te weinig om daar snel verandering in te brengen.hsb85 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:04:
Ik ben nu ook heel Hilversum afgestruimt en gisteren naar de mediamarkt bij de arena geweest en nergens zijn moto mods te vinden. Wel erg jammerlijk dat ik ze niet eerst even kan zien voordat ik ze koop. De standaard cover is namelijk heel zweterig en irritant om langere tijd vast te houden.
Ik gebruik zelf de leren style shell, die zit veel lekkerder in de hand. Gekocht op ebay, ook te vinden op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Gisteren de siliconen case en screenprotectors binnen gekregen van Amazon. De case past perfect, hij is niet 'ultra thin' zoals ze zelf claimen, maar heeft gewoon een normale dikte.
De knopjes voor volume en power zijn wel iets minder makkelijk in te drukken, de case is nogal stug. Wellicht wordt dat nog soepeler met langer gebruik, en zovaak gebruik ik die knopjes ook niet. Waarschijnlijk ook alleen maar beter dat die minder makkelijk in te drukken zijn, afgelopen maandag was m'n telefoon opeens uit, blijkbaar per ongeluk de power knop ingedrukt terwijl ie in m'n broekzak zat..
Verder ben ik tot nu toe nog wel erg tevreden met de Z2 Play! Moet nog wel even wennen aan het formaat, hij is flink groter dan m'n vorige telefoon.
De knopjes voor volume en power zijn wel iets minder makkelijk in te drukken, de case is nogal stug. Wellicht wordt dat nog soepeler met langer gebruik, en zovaak gebruik ik die knopjes ook niet. Waarschijnlijk ook alleen maar beter dat die minder makkelijk in te drukken zijn, afgelopen maandag was m'n telefoon opeens uit, blijkbaar per ongeluk de power knop ingedrukt terwijl ie in m'n broekzak zat..
Verder ben ik tot nu toe nog wel erg tevreden met de Z2 Play! Moet nog wel even wennen aan het formaat, hij is flink groter dan m'n vorige telefoon.
Ik ben juist benieuwd hoe de houten mods aanvoelen. maar die kan ik nergens in een winkel vinden..Port187 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:46:
[...]
De mods zijn lastig te vinden, we zijn helaas met te weinig om daar snel verandering in te brengen.
Ik gebruik zelf de leren style shell, die zit veel lekkerder in de hand. Gekocht op ebay, ook te vinden op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Weet iemand trouwens de beste manier om een screenshot te maken op dit toestel?
Ik zit al sinds android 4.0 op custom roms, en daar zit het altijd in het power menu. Maar in deze niet.
En de standaard snelkoppeling (power + volume down) lijkt ook niets te doen.
Ik zit al sinds android 4.0 op custom roms, en daar zit het altijd in het power menu. Maar in deze niet.
Power+ volume down werkt bij mij instantRocketKoen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:39:
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
voldn+pow is ook bij mij meerdere malen successvol geweest.
Ik heb het zelf afgelopen weekend gevonden in de 'Device Help' app. Je moet overigens de PWR en Volume button Down wel een seconde lang ingedrukt houden.RocketKoen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:39:
In die app staan wel meer handige dingen overigens en kan je ook Hardware Tests uitvoeren.
Ah. het is gelukt...Rick-Jan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
Power+ volume down werkt bij mij instant
Blijkbaar is het erg belangrijk dat je de knoppen precies tegelijk indrukt.
@RocketKoen dat had ik dus ook, lukte me in eerste instantie niet, dacht zal wel andere combi zijn. Maar wat gevoeliger voor precies tegelijk dan ik gewend ben.
Op zich wel jammer dat die mods zo moeilijk te verkrijgen zijn. Ik snap dat als er weinig vraag naar is dat er weinig winkels zijn die het hebben, maar daardoor heb je wel weer kans dat mensen minder snel zo een toestel kopen, waardoor ze dus in een vicieuze cirkel terecht komen.
Op zich wel jammer dat die mods zo moeilijk te verkrijgen zijn. Ik snap dat als er weinig vraag naar is dat er weinig winkels zijn die het hebben, maar daardoor heb je wel weer kans dat mensen minder snel zo een toestel kopen, waardoor ze dus in een vicieuze cirkel terecht komen.
[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 30-08-2017 11:08 ]
Thx! cool tip. Ik ga een beetje kijken. De "mods app" heb ik wel bekeken, maar de enige wat ik over die mee kan delen is dat het jammer is dat hij niet de deinstalleren is. Geheel nutteloos imho.hsb85 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
In die app staan wel meer handige dingen overigens en kan je ook Hardware Tests uitvoeren.
@Arjant2 Maar je S8 zijn "screen swipe" is toch het makkelijkst voor screenshots en een leuke feature van de Galaxy S reeks, vond ik. Wij hebben wel even gelachen met een collega over die screen swipe. Kon voor hem in korte tijd 10-20 screenshots maken terwijl zijn telefoon op tafel lag...

[ Voor 27% gewijzigd door NTwoO op 30-08-2017 11:08 ]
Die hardware tests lijken me er ook voor bedoeld dat de klantenservice je thuis wat dingen kan laten testen, voordat je een toestel ter reparatie opstuurt.
Die mods app heeft op de achtergrond volgens mij wel functie. Dat hij zorgt dat je mods kan gebruiken.
Die mods app heeft op de achtergrond volgens mij wel functie. Dat hij zorgt dat je mods kan gebruiken.
@RocketKoen Aha. Daarom is hij niet te zappen.
[ Voor 17% gewijzigd door NTwoO op 30-08-2017 11:11 ]
Mijn review is al voor een aardig stuk geschreven. Wel jammer dat de mod nog even op zich laat wachten.
Ik ben vandaag een beetje begonnen, maar ik ben al enige tijd bezig met benchmarks ed. Interessante resultaten zo ver.
@GOTD Idd jammer van de mods. Er is toch enige radiostilte... D'r zijn ook nog wat vragen die ik uit heb staan richting ze die ik graag mee wilt nemen in de review....
@GOTD Idd jammer van de mods. Er is toch enige radiostilte... D'r zijn ook nog wat vragen die ik uit heb staan richting ze die ik graag mee wilt nemen in de review....
[ Voor 42% gewijzigd door NTwoO op 30-08-2017 16:54 ]
Verliezen jullie trouwens ook de hele tijd 4g? Ik zie vaker een h staan dan 4g bij mij. Of zou ik de sim in sim2 moeten stoppen?
Edit: heb een kpn sim omgeving Amsterdam/Hilversum
Edit: heb een kpn sim omgeving Amsterdam/Hilversum
[ Voor 17% gewijzigd door hsb85 op 30-08-2017 17:26 ]
Geen last van, strak 4G met T-mobile. Zit in Sim1 op het moment, maar volgens mij moet dat niet uitmaken.hsb85 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:17:
Verliezen jullie trouwens ook de hele tijd 4g? Ik zie vaker een h staan dan 4g bij mij. Of zou ik de sim in sim2 moeten stoppen?
Is me nog niet zo opgevallen, maar op de zaak is de dekking rampzalig met vaak edge en het ontvangst is niet slechter dan de X Force waarvan geen ontvangstproblemen bekent is naar mijn weten (en ik volg de fora van die wel nauw)
Heb een network reset gedaan. Tot nu toe alleen 4g in de trein gezien gelukkig.
Edit: en sindsdien thuis ook. Wel jammer dat ik Bluetooth en WiFi opnieuw helemaal moet instellen.
Was even bang dat ik slecht bereik had omdat ik geen style mod gebruik
Edit: en sindsdien thuis ook. Wel jammer dat ik Bluetooth en WiFi opnieuw helemaal moet instellen.
Was even bang dat ik slecht bereik had omdat ik geen style mod gebruik
[ Voor 53% gewijzigd door hsb85 op 30-08-2017 19:27 ]
Mijn eerste draft van mijn review is gereed. Nog een paar puntjes op de i en de mod review erbij...
Review hier begint ook langzaam te vormen.
Hopelijk komt de mod snel dan kan die er nog mooi bij.
Dit weekend nog even de dualsim gebruiken. Eens kijken hoe dat gaat.
Hopelijk komt de mod snel dan kan die er nog mooi bij.
Dit weekend nog even de dualsim gebruiken. Eens kijken hoe dat gaat.
@hsb85 Mmm. Sommige op de forum heeft ook de problemen op de x force https://forums.lenovo.com...-devices/m-p/3788131#M826
Wel grappig is ik zag dat de Wifi op 2.4G blijft tot de belasting toeneemt. Pas dan gaat het over op 5GHz
Wel grappig is ik zag dat de Wifi op 2.4G blijft tot de belasting toeneemt. Pas dan gaat het over op 5GHz
[ Voor 21% gewijzigd door NTwoO op 31-08-2017 08:58 ]
Thanks voor het laten weten @NTwoO, ik heb zelf sinds gisteren overigens geen problemen meer gehad gelukkig, zie nu alleen maar 4G staanNTwoO schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:53:
@hsb85 Mmm. Sommige op de forum heeft ook de problemen op de x force https://forums.lenovo.com...-devices/m-p/3788131#M826
Kunnen jullie trouwens de precieze stelling rond de upgrades herinneren? Welke was het nou voor de high end range (Z toestellen)?
1: de telefoons krijgen 3 major upgrades, dus de Z2 met 7 krijg nog 8,9 en 10.
of
2: de telefoons krijgen 3 major versies, dus de Z2 met 7 krijg nog 8,9.
Mijn geheugen rond de opmerking is een beetje vervaagd en nu is het alleen wat ik op hoop wat voorrang krijgt, dus 1...
of
Mijn geheugen rond de opmerking is een beetje vervaagd en nu is het alleen wat ik op hoop wat voorrang krijgt, dus 1...
Ik herinner het als optie 2: nu 7, straks nog 8 en 9. Dan heb je namelijk ook 'twee' jaar upgrades, maar weet niet meer hoe lang we security updates gaan krijgen.NTwoO schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:20:
Kunnen jullie trouwens de precieze stelling rond de upgrades herinneren? Welke was het nou voor de high end range (Z toestellen)?
of
de midrange toestellen gaan alleen nog van 7 naar 8.
[ Voor 3% gewijzigd door hsb85 op 31-08-2017 13:30 ]
Volgens mij ook dat laatste inderdaad. Security updates langer dan de major versies, maar weet niet meer hoelang precies..hsb85 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Ik herinner het als optie 2: nu 7, straks nog 8 en 9. Dan heb je namelijk ook 'twee' jaar upgrades, maar weet niet meer hoe lang we security updates gaan krijgen.
Is wel in lijn met andere leveranciers als bv Samsung. Daar krijgen de S en A reeksen 2 major upgrades en de J reeks 1 major upgrade.
Wat security updates betreft, volgens mij zijn we af van de uitrol policy van de vendors na Android 8, gezien google dit los ging trekken in eigen beheer ging nemen niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Port187 op 31-08-2017 15:38 ]
En de Z2 play viel wel onder "high end".hsb85 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Ik herinner het als optie 2: nu 7, straks nog 8 en 9. Dan heb je namelijk ook 'twee' jaar upgrades, maar weet niet meer hoe lang we security updates gaan krijgen.
En security updates kreeg je altijd.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie