Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
hsb85 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:39:
Maar dan loop je dus de hele tijd zonder back cover rond en je kan de mod alleen opladen als hij op de telefoon zit. Ben nog niet helemaal overtuigd van deze oplossing van het concept. Ik vind het een voordeel dat hij de hele tijd aan de telefoon vast zit, maar wil zelf zeggen wanneer hij aangaat. Papiertje ertussen geeft mij geen veilig gevoel om te doen.
Ik had laatst ook de mod in mijn jas en de backcover op de telefoon. Toen de accu leeg raakte heb ik ze verwisseld.

De reden is dat ik de telefoon met accumod minder praktisch en mooi vind. Totdat ik de extra accu echt nodig heb.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
hsb85 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:39:
Maar dan loop je dus de hele tijd zonder back cover rond en je kan de mod alleen opladen als hij op de telefoon zit. Ben nog niet helemaal overtuigd van deze oplossing van het concept. Ik vind het een voordeel dat hij de hele tijd aan de telefoon vast zit, maar wil zelf zeggen wanneer hij aangaat. Papiertje ertussen geeft mij geen veilig gevoel om te doen.
Op de mijne zit altijd een leather style shell, verwissel ze om indien nodig en anders niet.
Mij is de mobiel te zwaar met batterijpack er altijd op, dus batterij pack is echt alleen voor on the go charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Blijft jammer dat de JBL niet te gebruiken is om je foon op te laden.
Echt heel dom. Moet je alsnog een extra mod kopen en mee rondlopen, terwijl het makkelijk in 1 had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
iemand al ervaring met twee keer whatsapp e.d. op de z2? Heb nu mooi de 2 sim kaarten aan de praat, kan goed kiezen welke hij wanneer gebruikt dus wat dat betreft top. Nu alleen nog 2 x whatsapp, 2 x telegram etc. tips of suggesties iemand?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46

Smarron

The bend

RoelsRules schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:29:
iemand al ervaring met twee keer whatsapp e.d. op de z2? Heb nu mooi de 2 sim kaarten aan de praat, kan goed kiezen welke hij wanneer gebruikt dus wat dat betreft top. Nu alleen nog 2 x whatsapp, 2 x telegram etc. tips of suggesties iemand?
Ik gebruik GBWhatsapp voor mijn zakelijke nummer. Werkt vrijwel identiek als de gewone Whatsapp.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Smarron schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:09:
[...]
Ik gebruik GBWhatsapp voor mijn zakelijke nummer. Werkt vrijwel identiek als de gewone Whatsapp.
thx. Dit is echter deels een oplossing (want alleen Whatsapp), zoek ook zo iets voor andere software :) Dacht begrepen dat Samsung bijvoorbeeld hier standaard software voor heeft op de telefoon, had gehoopt dat Google/Motorola dit ook had op de z2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Had ook graag betere oplossingen gezien voor dual sim mobieltjes, zit ook met een aantal apps in mijn maag die niet op beidde sims werken.

Bedankt voor de tip, zal GBWhatapp eens testen!

Trouwens, nog iemand van Z2 testpanel aanwezig komende zaterdag @ tweakers.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@RoelsRules er is helaas geen standaard oplossing ingebouwd in de z2 play. Je kan een app als parallel space proberen. Zijn er wel meer volgens mij.

@Port187 helaas niet. Jij wel ingeloot dus ;) wat ga je testen dit keer?

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 05-10-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13
Port187 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:56:
Trouwens, nog iemand van Z2 testpanel aanwezig komende zaterdag @ tweakers.net ?
Ik ga wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Apart. Ik heb al een maand niets meer gehoord mbt het testpanel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Weet iemand trouwens wanneer die mods weer terug moeten? Na het contact over welke mod ik wil testen en dat hij opgestuurd is, heb ik niets meer gehoord in ieder geval.
Moet de review ervoor nog even afmaken, dus wel goed dat ie er nog is, maar vind het wel vreemd dat het zo stil blijft vanuit Tweakers..
Port187 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Ik kan helaas niet, anders had ik me zeker wel opgegeven. Lijkt een mooie dag te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RocketKoen schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:08:
Apart. Ik heb al een maand niets meer gehoord mbt het testpanel.
Dit is een ander event, diverse testpanels waar je je voor op kon geven.
Ik heb me wel opgegeven, maar helaas niet ingeloot.

@Tankiej Geen idee, ooit een mail overgestuurd maar geen response gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 06-10-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Arjant2 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:41:

@Port187 helaas niet. Jij wel ingeloot dus ;) wat ga je testen dit keer?
Geen idee! ik kon niets selecteren, dus ik zie wel :+
Gezellig !

Ontopic:

Z2 September security update is nu net binnen, ben onder de indruk dat ze elke maand bijhouden nu.
Wie weet komt het nog goed met Lenovo's update beleid.

[ Voor 16% gewijzigd door Port187 op 06-10-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Port187 je moest toch opgeven wat je wilde testen? een vriend van me had in ieder geval een mailtje waarin stond voor welk testpanel hij uitgenodigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Arjant2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:55:
@Port187 je moest toch opgeven wat je wilde testen? een vriend van me had in ieder geval een mailtje waarin stond voor welk testpanel hij uitgenodigd was.
Ik heb alleen een bevestiging van uitnodiging, zal wel ergens bijgeschoven worden geen idee.
Ik gaf me per mail op, niet via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Port187 altijd weer uitzonderingsposities he ;) mazzelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Arjant2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:02:
@Port187 altijd weer uitzonderingsposities he ;) mazzelaar
Of ik echt mazzel heb valt nog te bezien, maar evengoed een leuke dag met workshops! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Port187 daarvoor had ik me ook met name ingeschreven, voor de workshops, maar het heeft niet zo mogen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Ik moet ook nog zien precies hoe de vlag erbij hangt, want ik kreeg een verzoek om aan te geven welke workshop ik bij wou wonen, maar verder geen respons. Wel een PM dat er 200 uitnodigingen de deur uit zijn gegaan en als er verder geen bericht was men uitgeloot waren., dus druk is het iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Woot! Mijn reviews staan ter nominatie voor september. oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39

Rick-Jan

always connected

reviews: Moto Z2 Play - Stilstand is achteruitgang

Tweakers is niet heel positief over de Moto Z2 Play!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Gezien ze het ook bekijken vanuit een upgrade (Z1) perspectief, kan ik het me wel voorstellen.
Daar was ik ook niet erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Is idd de insteek, zo te lezen. De gegeven alternatieven laat wel zien hoeveel concurrentie er eigenlijk is. Alleen de G6 is prijstechisch in een vergelijkbare klasse (al is dat na LG korting). De overige alternatieven zijn of een flinke stap achteruit met meer korting, een ouder model of een stapje duurder zoals bv de OP5. Wat ik me wel afvraag is hoe de 650 processor zich verdedigt vwb verbruik en vermogen. Weinig telefoons hebben die, dus vergelijken is lastig, maar dat was wellicht een interessante verbetering. De accu komt weer zoals bij meerdere reviews naar voren en het zal vast voor meer mensen wegen, maar de opstelling zoals de z2 het biedt is voor mij ruim voldoende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Als je het toestel met de z1 gaat vergelijken is de batterij op capaciteit een achteruitgang maar de z2 gaat echt heel goed met zijn capaciteit om. Heb het toestel nu een kleine week en ik kom elke dag met gemak door. Einde dag meestal een kleine 50% over en dan heb ik het toestel gewoon gebruikt voor alledaagse dingen, browsen, filmpjes, bellen, whatsapp etc. Waar mijn vorige toestel (s6) rond het middaguur en uiterlijk tegen 16.00 weer aan de lader moest is de z2 echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Voor mij is het ook zeker geen achteruitgang, de Z2... ik kom van een Moto X Play en ben enorm blij met mijn Z2. Nieuwste android, genoeg geheugen en opslag, batterij is meer dan voldoende en vooral de turbocharging maakt het nog makkelijker. Even een uurtje aan de oplader en je kan er weer minimaal een dag tegen. Ik ben nog geen minpunt tegen gekomen eigenlijk, alles draait soepel, vingerprint is een uitkomst, zo unlocked.. navigatie gaat uitstekend en ook ik ben wel fan van de Moto-truukjes die er in zitten.
Ik vind niet dat je hem in een review kan vergelijken met een vorige toestel, dat moet je doen met de toestellen die nu op de markt zijn en dan denk ik dat je een goede deal maakt met de Z2. Ik heb hem bij een T-mobile abonnement genomen en koste me ongeveer €350 euro. Weet niet of ik nou veel meer plezier zou hebben van een veel duurdere Samsung of Iphone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NTwoO
Net ff de testdata van mijn Z2 en de fix voor de batterijcalibratie aan Chris doorgestuurd. Hij zei dat de Z2 nu een stukje sneller laad en de laadtest wordt opnieuw gedraaid. enige verbeteringen mag dalk een aanpassing in de review betekenen. Geeft wel een leuke community gevoel zo. Allemaal tezamen voor een helder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
NTwoO schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:05:
Net ff de testdata van mijn Z2 en de fix voor de batterijcalibratie aan Chris doorgestuurd.
Welke fix voor batterij calibrate bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Werd genoemd in zijn review en in mijn review, maar hierbij nog een keer ;)
https://forums.lenovo.com...ng-not-stable/m-p/3797752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1X2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb in een review gelezen, dat de Wifi snelheid van de Moto Z2 play erg laag is.
48.1Mbit/s tegen 121 Mbit/s van de Moto Z play.

Is dat een probleem, of is dat dmv een update al opgelost of op te lossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@F1X2 nee, dat komt omdat de z2 play geen ac WiFi heeft

Heb daar zelf overigens geen last van.

[ Voor 26% gewijzigd door hsb85 op 11-10-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1X2
Oh goed om te horen. En het GPS signaal ??
In diezelfde review staat 'The GPS module is too weak to find us indoors'

Problemen mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
@F1X2 In mijn review heb ik testen gedaan naar een locale server en behoorlijke snelheden gekregen vergeleken met mijn X Force met AC Wifi. Het was 20-30% lager, maar iig snel zat. Mijn accespunten zijn Unifi AC-Pro op 1Gb ethernet netwerk naar de server waar de testprogramma draaide, en de overige apparaten zijn stil met weinig storing van buurzenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1X2
Goed om te horen dat Wifi geen probleem is.

En het GPS signaal ??
Kun je dat binnen ook al oppikken ??

The GPS module is too weak to find us indoors. It also takes a while before the signal is strong enough outdoors, and the user will have to be satisfied with an accuracy of 11 meters (~36 ft) even then.

[ Voor 50% gewijzigd door F1X2 op 11-10-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@F1X2 met GPS heb ik geen problemen. Kan ook zo een paar uur navigatie gebruiken op een normale dag en dan nog de dag doorkomen met de batterij.

Qua accuratesse heb ik geen testen gedaan maar hij is iedere keer dat ik keek zeker op de locatie waar ik ook zou verwachten.

Misschien dat probleem meer ligt als je alleen GPS gebruikt en niet WiFi en dergelijke nog erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
@F1X2 nope, geen wisselvallige prestaties met gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
F1X2 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:43:
Goed om te horen dat Wifi geen probleem is.

En het GPS signaal ??
Kun je dat binnen ook al oppikken ??

The GPS module is too weak to find us indoors. It also takes a while before the signal is strong enough outdoors, and the user will have to be satisfied with an accuracy of 11 meters (~36 ft) even then.
Uit welke review komt dat stukje tekst? Ik herken mijn telefoon totaal niet daarin in ieder geval.
Ik heb binnen erg snel een fix (paar seconden, net even geprobeerd met GPS Test), buiten is hij er eigenlijk altijd direct zodra ik GPS aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-08 18:09
acoster schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:55:
...
ik kom van een Moto X Play en ben enorm blij met mijn Z2. Nieuwste android, genoeg geheugen en opslag, batterij is meer dan voldoende en vooral de turbocharging
...
nog geen minpunt tegen gekomen eigenlijk, alles draait soepel, vingerprint is een uitkomst, zo unlocked.. navigatie gaat uitstekend en ook ik ben wel fan van de Moto-truukjes die er in zitten.
...
Weet niet of ik nou veel meer plezier zou hebben van een veel duurdere Samsung of Iphone.
Zelfde ervaring. Ik kom van een LG G3 (801soc/android6), maar deze 626/7.1.1 loopt minstens zo soepel. In deze prijsklasse was het lastig NFC/kompas/xda support te vinden icm enige mate van voorspelbare bouwkwaliteit (re: LG classaction suit: fijn toestel maar veel te heet).
Helaas geen optische stabilisatie meer nu, wel erg coole Moto Mods systeem imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Laatst online: 26-08 18:09
NTwoO schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:05:
Net ff de testdata van mijn Z2
met een Anker Powerdrive+4 lijkt er >2.5ampere te kunnen lopen (groene connector):
z2play-charge-temp
..in een (erg fijne) plastic Bumpercase, misschien eens op een koelblok opladen ofzo :)
Chris doorgestuurd. ... leuke community gevoel zo. Allemaal tezamen voor een helder beeld.
Contact bij Motorola? Nice.(edit: verkeerd begrepen)

[ Voor 2% gewijzigd door punthoofd op 14-10-2017 18:07 . Reden: wishful thinking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Nope, Chris schreef de review voor tweakers. De feedback van moto was via de reguliere kanalen op hun support forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
F1X2 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:14:
Ik heb in een review gelezen, dat de Wifi snelheid van de Moto Z2 play erg laag is.
48.1Mbit/s tegen 121 Mbit/s van de Moto Z play.

Is dat een probleem, of is dat dmv een update al opgelost of op te lossen ??
Ik heb het getest in mijn review. 110Mbit is max. 48Mbit gebeurd me nooit. Dat ligt aan de wifi, want de telefoon kan max rond de 110Mbit. Die review heb ik overigens ook gelezen en erop gereageerd dat dat geen normale snelheid is. Daarop bleek dat het toestel terugviel naar de 2.4ghz band en dan dan is die 48Mbit t max. Dichterbij de router bleek wel max snelheden haalbaar te zijn. Zie de opmerkingen onder die review.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 14-10-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Hier ook rond de 100-110mbit max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1X2
Ok, nou mooi om te horen dat dit allemaal geen probleem is :) (wifi & GPS)

Dus snel maar een oppikken :)

THX guys voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Iemand van het testpanel al enig idee of de mods nog terug moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@Arjant2 nee niets gehoord. Ben wel blij dat ik de witte batterij mod ook thuis mocht testen, want tijdens de avond twijfelde ik of ik die zou kopen, maar nu zou ik er nooit geld aan uitgeven, aangezien hij niet comfortabel is om te gebruiken en alleen met de telefoon opgeladen kan worden. Die turbo charge mod is daarom een veel betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
@hsb85 Thanks voor de feedback. Dat idee heb ik ook gekregen van een @Port187. Leuk om te weten voor men een batterijmod aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
De witte batterij mod is 10 euro goedkoper, echter 2200mah, laad minder snel, geen externe voeding of batterij checker. Wat mij betreft dus een slechte koop voor 10 euro verschil, gezien de turbo specs: 3590, sneller laden, batterij indicator en externe usb-c kunnen opladen. Enig nadeel is dat de turbo iets dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Port187 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:33:
De witte batterij mod is 10 euro goedkoper, echter 2200mah, laad minder snel, geen externe voeding of batterij checker. Wat mij betreft dus een slechte koop voor 10 euro verschil, gezien de turbo specs: 3590, sneller laden, batterij indicator en externe usb-c kunnen opladen. Enig nadeel is dat de turbo iets dikker is.
En toch merkbaar zwaarder ook. Ik heb beide, maar merk dat ik toch de lichtere variant plezieriger vind. Een ander 'dingetje' waar ik me aan stoor is het knopje aan de onderkant om te kijken hoeveel charge de batterypack nog heeft. Als ik de telefoon plat heb liggen en ik tik op mijn telefoon, dan voel ik de knop soms indrukken....I know I know, ik ben een zeurpiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@Port187 die witte dunnere heeft ook een battery indicator, alleen dan bij de connectoren. 4 ledjes laten zien hoe vol hij nog is. Maar vind het nauwelijks toegevoegde waarde. Als je hem op je telefoon klikt weet je direct het precieze percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
hsb85 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:30:
@Port187 die witte dunnere heeft ook een battery indicator, alleen dan bij de connectoren. 4 ledjes laten zien hoe vol hij nog is. Maar vind het nauwelijks toegevoegde waarde. Als je hem op je telefoon klikt weet je direct het precieze percentage.
Klopt, toegevoegde waarde bij de turbo charger is dat hij los aan de lader hangt en je toch even kunt checken. Maar je hebt gelijk, redelijk nutteloos eigelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
Weet er iemand welke car charger compatibel is met turbopower?

Heb een QC 2.0 charger gehaald omdat ik las dat deze compatibel zouden zijn en als ik hem insteek dan geeft hij weliswaar Turbopower aan maar laadt hij niet op. Na enkele minuten ingestoken te zijn, is het percentage zelfs lager dan ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
sectial schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:17:
Weet er iemand welke car charger compatibel is met turbopower?

Heb een QC 2.0 charger gehaald omdat ik las dat deze compatibel zouden zijn en als ik hem insteek dan geeft hij weliswaar Turbopower aan maar laadt hij niet op. Na enkele minuten ingestoken te zijn, is het percentage zelfs lager dan ervoor.
Zelfs zonder turbo power zou je telefoon op moeten laden met 2A.

Dus die lader is stuk. Nep. Of je USB kabel is te dun.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
@sectial Deze heb ik op ebay gekocht. Werkt goed en is niet duur.
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F192086412147

De maximale stroom is niet op de beloofde 3A gezien, maar rond 2.4A is al gesignaleerd.

Mijn QC2.0 originele Moto 25Watt autolader via een uUsb->USB-C converter gaf niet "Turbopower" aan, maar de laadstroom was wel op 1.8A. Via een USB-C kabel op de 2de poort was de laadstroom soortgelijk aan wat jij hierboven noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxz
  • Laatst online: 14-07 16:22
Ik heb sinds een tijdje ook de TurboPowerpack, geen problemen mee gehad en fijn om los van de telefoon op te laden en als batterypack op de telefoon te klikken wanneer nodig. Gisteren had ik echter dat ik de TurboPowerpack op mijn telefoon klikte en deze gaf het befaamde "mod connected" pingeltje, maar de telefoon gaf aan dat de mod maar 2% stroom had en deed niets om mijn telefoonaccu op te laden. Ik weet zeker dat ik hem tot 100% had opgeladen dus vond dit erg raar. Ik heb de mod herstart vanuit de modmanager maar dit mocht ook niet baten. Op een gegeven moment maar zo gelaten. Zojuist de mod weer aan de lader en direct 4 witte lampjes, en bij het opklikken ook 100% stroom. Ik weet dat het laden snel kan gaan, maar 98% in 2 seconden? :/

Iemand ervaring mee?

Ik heb het idee dat hij in de constant bijladen-modus (dus telefoon op 80% houden) efficiënter is dan Turbopower-zo-snel-mogelijk-naar-100%-modus. Want de powerpack heeft een grotere capaciteit dan de interne accu, maar toch krijg ik geen volle 100% als ik de interne accu vanaf een heel laag niveau probeer bij te laden (1 a 4%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Feroxz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:25:
[...]

Bij mij staat in het scherm letterlijk dat dit een keer in de 72 uur dient te gebeuren ter beveiliging. Klopt ook wel want ik heb het bij uit stand-by halen met vingerscan een keer of 5 gehad nu. Reboots kunnen zorgen voor vaker vragen, maar dit is bij mij ook niet altijd, soms alleen sim pin.
Even een screenshot van de help tekst die dit bevestigt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/71LN5KQaQRzx938a8jiZimjS/medium.png

[ Voor 8% gewijzigd door NTwoO op 14-11-2017 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
Zojuist de Security-update van oktober gedownload...

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Het gaat goed met de updates! Motorola is lekker bezig. De Moto bevalt mij nog prima!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Vanmiddag binnen gekregen en gelijk aan de slag. Zat op Android 7.1.1 met security patchdatum van 1 mei 2017. Begon gelijk met een update van >500MB. Denk je dat ie wel klaar is, maar kwamen er nog een stuk of 4. Per maand dus 1. Dat dat niet in 1x van 1 mei naar (nu) 1 oktober kan.
Jammer dat ie niet de apps van mijn Nexus 5x automagisch terug wilde/kon zetten maar wel van mijn werkmobiel waar amper wat opstaat. :-(
Tot dusverre (na een paar uur) erg fijn toestel.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
DikkieDick schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:11:
Jammer dat ie niet de apps van mijn Nexus 5x automagisch terug wilde/kon zetten maar wel van mijn werkmobiel waar amper wat opstaat. :-(
Tot dusverre (na een paar uur) erg fijn toestel.
Als je met hetzelfde account aan logt die je ook op je Nexus hebt gebruikt, moet dat kunnen. Uiteraard moet deze backup functie op je Nexus ook aan staan .
Heeft niks met de telefoon te maken, maar met je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
acoster schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:08:
[...]

Als je met hetzelfde account aan logt die je ook op je Nexus hebt gebruikt, moet dat kunnen. Uiteraard moet deze backup functie op je Nexus ook aan staan .
Heeft niks met de telefoon te maken, maar met je account.
Gebruik op beide hetzelfde account en had op de Nexus 5x ook de boel geactiveerd voor automatisch overzetten (door toestellen tegen elkaar te houden en stappen te volgen), maar op raadselachtige wijze vond ie na een hele tijd mijn oude Motorola en kopieerde daarvan wel de apps (en dat waren er niet zo veel). Heb handmatig deel weer geïnstalleerd.

aka pluim003

• hsb85
@DikkieDick zat je met de 5x al op oreo? dan zie je hem bij het terugzetten voor nougat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
hsb85 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:01:
@DikkieDick zat je met de 5x al op oreo? dan zie je hem bij het terugzetten voor nougat namelijk niet.
Yep, zelfs de 8.1-beta. Ok. Dat verklaart veel en de werkmobiel zat op Marshmallow. ;-)

aka pluim003

• NTwoO
november security update is binnen. Dat is toch iets sneller dan de vorige. Gaat lekker zo. Nu nog de vraag wanneer de Oreo update komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Mmmm. Mods moeten dus wel terug. :'(. Wel heel erg jammer. De signalen waren van alle kanten dat wij een mod mocht houden. Wel jammer dat het nu plots toch terug moet.

[ Voor 64% gewijzigd door NTwoO op 05-12-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
NTwoO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:33:
Mmmm. Mods moeten dus wel terug. :'(. Wel heel erg jammer. De signalen waren van alle kanten dat wij een mod mocht houden. Wel jammer dat het nu plots toch terug moet.
Ja, het was mij ook totaal niet duidelijk dat ze terug moesten, dat is toch nooit gecommuniceerd? Oprechte vraag hoor, ben niet boos ofzo, sterker nog, ben enorm dankbaar voor de gave ervaring! :)
Wel een probleempje nu... de drie-maanden termijn uit de bruikleenovereenkomst is verlopen en een collega zat omhoog omdat zijn telefoon er plost mee kapte. Dus je raadt het al: telefoon inclusief mod voor een vriendschappelijke prijs aan hem verkocht.... ik heb maar gemaild of ik de waarde kan vergoeden ofzo...

Ik houd het bij de Lenovo P2 omdat de batterij mod daar al ingebouwd is... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Theratron op 05-12-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
"Ik ben niet boos, ik ben verdrietig" :P. De ervaring was zeker leuk. De signalen vanuit het contract en Jeroen van Moto was echter anders (maar ook niet geheel duidelijk). Is idd een lastige predicament waar jij in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
NTwoO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:57:
"Ik ben niet boos, ik ben verdrietig" :P. De ervaring was zeker leuk. De signalen vanuit het contract en Jeroen van Moto was echter anders (maar ook niet geheel duidelijk). Is idd een lastige predicament waar jij in zit.
LOL! Als ik dat thuis zeg krijg ik meteen ruzie, haha :) Je bedoelt dat de signalen waren dat we de mod wel mochten houden? Ik kan me alleen nog een mail herinneren van Maartje waarin stond dat ze een grote bak met allemaal mods van Motorola hadden gekregen en dat ze hun best gingen doen om die zo snel mogelijk onze kant op te laten komen. Er stond niet in dat ze terug moesten en er stond ook niet in dat we ze mochten houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Ja kreeg de mail net ook, opzich wel prima, want door het testen heb ik wel besloten dat ik een accumod wilde hebben, maar dan de powermod ipv de standaard witte. Vond het al jammer dat ik met die vast zat. Wel jammer dat we ze terug moeten sturen.

En helemaal jammer voor jou @Theratron lekkere situatie zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Ach, het komt wel goed denk ik. Kan de waarde vergoeden of desnoods een nieuwe kopen.... hoewel de verkoop dan meer kost dan dat ie opgeleverd heeft, maar such is life :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NTwoO
Theratron schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:30:
Ach, het komt wel goed denk ik. Kan de waarde vergoeden of desnoods een nieuwe kopen.... hoewel de verkoop dan meer kost dan dat ie opgeleverd heeft, maar such is life :P
Jij kunt niet altijd een 6 gooien. Soms gooi jij een 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
NTwoO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:33:
[...]

Jij kunt niet altijd een 6 gooien. Soms gooit jij een 1
Precies, het ging sowieso niet om winst maken ofzo hoor. Ik kon een collega helpen, en ik had zelf al een mod gekocht (de standaard battery pack) dus die wilde ik wel vergoed hebben. En toen kreeg hij de Power battery mod er dus ook nog bij.... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Theratron op 05-12-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik had al zo een vermoeden, dus hoewel ik de telefoon inmiddels heb weggegeven aan mijn pa (zijn eerste smartphone ervaring, dus die is happy) ligt de mod nog netjes op de kast.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 07-12-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:45

Kheos

FP ProMod
mis ik iets, of is dit wel een hele goei deal?

https://www.amazon.de/Mot...8-2&keywords=moto+z2+play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ziet er wel uit als een hele goede deal inderdaad! 300 euro voor de telefoon incl. de JBL Soundboost 2 mod, dat is zo'n 200 goedkoper dan de reguliere prijzen die ik nu zie in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Tankiej schreef op zondag 17 december 2017 @ 08:49:
[...]

Ziet er wel uit als een hele goede deal inderdaad! 300 euro voor de telefoon incl. de JBL Soundboost 2 mod, dat is zo'n 200 goedkoper dan de reguliere prijzen die ik nu zie in de pricewatch.
dacht ik al. wou gewoon niks over het hoofd zien, maar het is wel degelijk de Z2 met die mod aan die prijs :)

ok, is dus besteld oOo

[ Voor 11% gewijzigd door Kheos op 17-12-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Kheos schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:39:
[...]

dacht ik al. wou gewoon niks over het hoofd zien, maar het is wel degelijk de Z2 met die mod aan die prijs :)

ok, is dus besteld oOo
Op tijd kunnen bestellen? Zie dat ie nu op 419 staat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06
De wit/goude uitvoering staat nog op 299.
Jammer dat de zwarye uitvoering de prijs van 419 kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Tankiej schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:17:
[...]

Op tijd kunnen bestellen? Zie dat ie nu op 419 staat :o
yup, was op tijd.
nogal een geluk!

de wit/gouden staat nu wel weer op 299
edit:
zie dat @wezep mij voor was :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kheos op 17-12-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De moto mods app is geupdate. Nu kun je in de App mods kopen.
Maar als je je land kiest staat Nederland er niet tussen....
Blijkbaar is Lenovo/moto ons alweer vergeten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

RocketKoen schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:06:
De moto mods app is geupdate. Nu kun je in de App mods kopen.
Maar als je je land kiest staat Nederland er niet tussen....
Blijkbaar is Lenovo/moto ons alweer vergeten.
Die klacht kwam ik op Reddit al tegen, is alleen voor de VS. Duidelijk waar de prioriteiten liggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rick-Jan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:31:
[...]

Die klacht kwam ik op Reddit al tegen, is alleen voor de VS. Duidelijk waar de prioriteiten liggen dus.
Frankrijk, Duitsland en UK staan er wel tussen. Maar ook Singapore, Chili en Vietnam bijvoorbeeld...
Zie settings > region. Voor de volledige lijst.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

RocketKoen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:29:
[...]

Frankrijk, Duitsland en UK staan er wel tussen. Maar ook Singapore, Chili en Vietnam bijvoorbeeld...
Zie settings > region. Voor de volledige lijst.
Zet m eens op Duits/UK en probeer een mod te kopen :( Je kan alleen vanuit de VS een Mod kopen. Dat was mijn punt eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 19-12-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rick-Jan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:49:
[...]

Zet m eens op Duits/UK en probeer een mod te kopen :( Je kan alleen vanuit de VS een Mod kopen. Dat was mijn punt eigenlijk.
Werkt gewoon? Tenminste, het opent je browser op de Motorola shop pagina.
Enige dat opvalt is dat niet alle mods de "buy" knop hebben. Alleen degene die een prijs erbij hebben staan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraadbreuQ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 13:11
Ik heb hier iemand naast me die het scherm van zijn toestel heeft gebroken en het totaal ook niet meer aan de praat krijgt. Hij heeft al rond gezocht maar nog geen shop getroffen die het toestel kan repareren. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DraadbreuQ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:32:
Ik heb hier iemand naast me die het scherm van zijn toestel heeft gebroken en het totaal ook niet meer aan de praat krijgt. Hij heeft al rond gezocht maar nog geen shop getroffen die het toestel kan repareren. Iemand suggesties?
Al geïnformeerd bij Motorola zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraadbreuQ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 13:11
Ja, die route is al ingeslagen. Voor zover ik weet, is hier nog geen hulp vandaan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Bij de Wileyfox Storm die ik eerder in bezit had, had ik ook een schermbreuk. Die leidde tot een nietwerkend touch sensor die tot een bootloop leidde. Dit was op te lossen door het toestel open te maken en de ribbon van de touch los te koppelen. Bediening was wel mogelijk met een muis via een USB-OTG verloopje. Op youtube zijn disassembly video's voor de Z2 play te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@NTwoO dat is een redelijke hobbyklus om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Wij zijn toch allemaal hobbyisten? Het is voor mij een noodzaak iig om een backup te draaien ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Iemand enig idee of er ergens een optie bestaat om de battery percentage weer te geven?
Ik heb nu een percentage in het zeer klein binnen de batterij maar Ik zou dit liever in het groter naast de batterij willen zien. De moto g5s Plus heeft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LeStef schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:39:
Iemand enig idee of er ergens een optie bestaat om de battery percentage weer te geven?
Ik heb nu een percentage in het zeer klein binnen de batterij maar Ik zou dit liever in het groter naast de batterij willen zien. De moto g5s Plus heeft dit.
Ik heb zelf accubattery draaien ipv de stock indicator.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Blijkbaar is er wel een optie.
Zoals je op deze foto kan zien

https://phandroid.s3.amaz...tions-Z2-Play-800x533.jpg

Maar kan die optie nergens vinden 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door LeStef op 14-01-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
LeStef schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:17:
Blijkbaar is er wel een optie.
Zoals je op deze foto kan zien

https://phandroid.s3.amaz...tions-Z2-Play-800x533.jpg

Maar kan die optie nergens vinden 8)7 .
https://www.how2shout.com...lay-android-7-nougat.html

eerste resultaat in google...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan staat het percentage (onleesbaar) in de batterij.
Hij wil em er naast hebben.

Al iemand iets gehoord over de security updates... mijne zit nog op November 1, wat al weer eventjes geleden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@Chaser2600 mocht je ooit die oplossing vinden dan ben ik ook geinteresseerd, percentage in de batterij is inderdaad nauwelijks leesbaar.

Qua security updates denk ik dat ze vooral met Oreo bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

@LeStef

https://forum.xda-develop...ttery-percentage-t3658157

Zoals te lezen in bovenstaande link verschilt het blijkbaar per software versie. Verderop staat dat het in Oreo is veranderd, dus wellicht dat het met die update wel duidelijker wordt weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
@Chaser2600 ,@hsb85 : net de huidige security update gekregen. Zit nu op 1 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier ook net binnen. Ben benieuwd wanneer 8.0 komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
LeStef schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:39:
Ik ben hier een keer ingedoken. Alleen bepaalde provider varianten in de US hebben deze optie. Het zit niet in "stock Android" zoals dat op Europese Moto's draait. Maar... Daar komt verandering in met Android Oreo. Vanaf die versie zit de optie het batterijpercentage naast de batterij weer te geven dan eindelijk standaard in het os ingebakken. Binnenkort dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Super!! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Zou een van jullie ook de telefoon gaan rooten of roms plaatsen als de nieuwe lineage 15.1 op xda? Ik deed het mijn nexus 5 constant, maar daar was het heel simpel om weer terug te komen op stock. Ik zie alleen nergens vanuit lenovo/Motorola een tool om een softbrick tel terug te zetten.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie