Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Hier worden denk ik wel heel veel -1, +2 en +3 rond gegooid
Aikon in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Air heeft een ssd met 35 procent lagere lee...
met een aantal +3 en +2 voor een erg magere reactie
Anders in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Air heeft een ssd met 35 procent lagere le...
met 41x +3 lijkt me ook niet helemaal passen?
Voegt niets toe, moet in GR. Hoogstens een 0.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 16-07-2019 09:00 ]
Nieuwsbericht: plan: Deel je tofste Raspberry Pi-projecten met je medetweakers en de redactie
Eigenlijk topic: Deel je tofste Raspberry Pi-projecten hier!
Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.
Redneckerz in 'nieuws: Albert Heijn test bezorgrobot op High Tech Campus Eind...
Wederom, waarom is dit -1? De -1tjes voor de posts die naar Discord verwijzen snap ik wel daar dat zeurderig is, maar deze reacties?
Ik weet het, het is kleinzielig, waar maak je je druk om, maar het is om het even: Deze reacties zijn nergens vervelend, lijkt me.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Dat is afgehandeld naar aanleiding van een melding op de juiste plek: Link naar forumtopic mist in Raspberry-pi nieuwstopic.Creep schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:45:
Verwijzing naar forum topic is leeg.
Nieuwsbericht: plan: Deel je tofste Raspberry Pi-projecten met je medetweakers en de redactie
Eigenlijk topic: Deel je tofste Raspberry Pi-projecten hier!
Dat is puur een meta-discussie die daar niet thuis hoort en dus op zijn best een 0.V1RT schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:35:
Nieuws bericht : reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019
Post van Blue-eagle
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Een link delen dat ook al in de tekst van het bericht zelf staat, is naar mijn idee nooit een +3 waard.
Nu heb ik zo mijn mening, maar objectief bekeken zijn veel van de +3 en -1 mods totaal ongepast. Uiteindelijke reactiescore is niet heel absurd volgens mij, maar toch goed om eens te kijken of alle hier modererende gebruikers het systeem snappen?
MadMarky in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019'
Krijgt 6x +3 voor iets met een verkeerde link en alleen nuttig voor mensen die het samenstellen van de BBG iets boeit? En 2x -1 terwijl van echt trollen of beledigen geen sprake is?
Cio in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019'
Krijgt 7x -1, zelfde als bovenstaand. +3 lijkt me ook niet gepast, ik geef links naar zaken die al benoemd zijn, al is dat technisch gezien wellicht genoeg?
daan! in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019'
Nu gaan we echt off-topic, toch +2.
Er staan er nog meer, volgens mij is de trend duidelijk. Of dit echt kleine mismoderaties zijn weet ik niet, maar het leek me ook geen groot probleem dus vandaar in deze thread.
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Dit was allang van te voren aangekondigd. Hoewel ik de waarschuwing dan alsnog wel begrijp, vind ik het niet meer waard dan +1.
Wat maakt mijn reactie een -1? Gaat gewoon over het onderwerp...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Beetje vreemd dat deze als reactie op mijn opmerking een ontopic krijgt, terwijl dat inhoudelijk ook niet veel verder komt dan offtopic, naar mijn idee.
batjes in 'nieuws: Ziggo blokkeerde onterecht torrentsite EZTV nadat deze op ...
Dit is nogal een statement als je het mij vraagt. Het gaat 1 keertje fout (kan gebeuren zou je zeggen) en gelijk wordt de conclusie getrokken dat er teveel macht is bij Brein en dat dit nooit had moeten gebeuren. Voer voor de mee-eens stemmers, maar meer dan een on-topic zie ik er niet in. Terwijl er 20x +3 uitgedeeld is...

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2019 15:50 ]
Freekers in 'nieuws: Ziggo blokkeerde onterecht torrentsite EZTV nadat deze o... In zie er geen +2 in, lijkt mij gewoon een +1
Werelds in 'nieuws: Ziggo blokkeerde onterecht torrentsite EZTV nadat deze op... Idem
Ook al gemeld door @CH4OS batjes in 'nieuws: Ziggo blokkeerde onterecht torrentsite EZTV nadat deze op ... Ik zie er niet meer in dan een +1, ook een hele sloot aan +3 moderaties
Werelds in 'nieuws: Ziggo blokkeerde onterecht torrentsite EZTV nadat deze op... Zie ik ook geen +2 in.
sygys in 'nieuws: Ziggo blokkeerde onterecht torrentsite EZTV nadat deze op f... Een boel vragen stellen lijkt me geen +3
[ Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2019 17:20 ]
dasiro in 'geek: 5000 miniraketjes zijn gelanceerd tijdens recordpoging op Ap... is geen +2 maar +1 of 0.
Megalodon86 in 'nieuws: Aantal nieuwe Netflix-abonnees is door prijsstijging ... is geen +2.
[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 18-07-2019 12:02 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen +2. Zeker zonder bron niet.
Verwijderd
Ik word gemind, maar volgens mij zeg ik niets wat ongewenst is?
Mijn eigen reactie lijkt mij ontopic maar komt op 0 uit door -1 stemmers: Bor in 'nieuws: Nintendo brengt Luigi's Mansion 3 op 31 oktober uit'
bonus in 'nieuws: Ubisoft haalt meer omzet uit pc-games dan uit PlayStation 4... is inhoudelijk een prima +1.
[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 18-07-2019 14:54 ]
Iemand vroeg waarom een console dan wel met verlies verkocht mag worden, maar Qualcomm geen 3G chips mag verkopen onder kostprijs (en dus ook met verlies verkopen).
Dan kan het nooit ontopic zijn als je het verdienmodel van consoles gaat uitleggen...
Hackus in 'nieuws: 'Groot deel Nederlandse internetaankopen over de grens wor... is ook geen +2.
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 19-07-2019 10:03 ]
Bor in 'nieuws: Blizzard voegt nieuwe Role Queue-functie toe aan Overwatch in...
De reactie van memory staat nu op +1.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 19-07-2019 14:41 ]
Gezien de laatste zin lijkt me dit geen +1 (laat staan +3....), maar een -1?
Virussen? Scan ze hier!
bastian433 in 'nieuws: Noorden van Drenthe krijgt glasvezel met subsidie en l... lijkt mij een prima +1.
mtr33 in 'geek: Netflix toont eerste teaser van The Witcher-serie' lijkt mij geen +3. Het punt rond de zwaarden komt bij meerdere Witcher artikelen aan bod.
raro007 in 'geek: Netflix toont eerste teaser van The Witcher-serie' lijkt mij geen -1.
[ Voor 73% gewijzigd door Bor op 20-07-2019 19:03 ]
Niet meer dan een 0.
Niet minder dan een 0. Is gewoon een relevante en inhoudelijke reactie op de reactie waar ik op reageer.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
En Parrotmaster in 'nieuws: KPN wil naam Xs4all niet overdragen aan gehandicapte... geen +3.
Die ga je waarschijnlijk nooit meer goed krijgen, 207x +3.... en er komen rap meer +3's bij.
Ik mis de +3 meerwaarde, het klopt ook niet volledig.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 22-07-2019 20:43 ]
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Mijn comment is hooguit 0 waardig, zeker niet de zes keer -1.
Dergelijke verzoeken horen in Geachte Redactie. Op de FrontPage voegt het niets toe. Hierdoor komt de score van jouw reactie laag uit.RuudAnders schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:40:
https://tweakers.net/nieu...ction=13219514#r_13219514
Mijn comment is hooguit 0 waardig, zeker niet de zes keer -1.
200 fish found!
Als het niets toe voegt zou het 0 moeten zijn voor 'off topic', en niet -1 voor 'ongewenst'.Zeehond schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:47:
[...]
Dergelijke verzoeken horen in Geachte Redactie. Op de FrontPage voegt het niets toe. Hierdoor komt de score van jouw reactie laag uit.
Maar goed, ik zal ook de redactie iets laten weten over de wondere wereld van PNG
-1 is idd wel wat laag aangezien de feedback wel normaal wordt gebracht. 0 staat hier beter ja.RuudAnders schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:57:
[...]
Als het niets toe voegt zou het 0 moeten zijn voor 'off topic', en niet -1 voor 'ongewenst'.
Maar goed, ik zal ook de redactie iets laten weten over de wondere wereld van PNG.
200 fish found!
Idem: Umbrah in 'nieuws: Nieuwe versie van Slack verbruikt minder werkgeheugen en i...
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 23-07-2019 15:52 ]
Ik kan de humor best waarderen, maar het is alle behalve on-topic endraagt weinig bij aan het oorspronkelijke onderwerp.
Maar is dan weer wél een prima voorbeeld om te zien hoe hier nog steeds gestemd gemodereerd wordt.
Wat zou het anders kunnen worden? 1 zin waarin je aangeeft iemand die je niet kent bij voorbaat al te haten? Veel meer kan ik er echt niet van maken.blinded schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:39:
blinded in 'reviews: Nederlandse Hero in Overwatch - Hoe Siebren de Kuiper in... moet dat nu 20 keer ongewenst krijgen?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Waarbij ik niet zeg dat hier een +3 van jou bij staat, maar mismodden is het iig wel.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hij heeft daar helemaal niet op gemod maar het feit dat hij zoiets zegt strekt hem niet tot eer...botoo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:13:
Overigens lijkt dit me ook niet helemaal correct:
[...]
Waarbij ik niet zeg dat hier een +3 van jou bij staat, maar mismodden is het iig wel.
Ik wist niet dat een flinke aanname tegenwoordig ook +2 mag zijn...
De tweede alinea haalt de reactie in elk geval wel erg naar beneden.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2019 15:14 ]
+2 is het idd niet. Dat die 2e alinea de reactie onderuit haalt valt wel mee: is dit niet een beetje de tendens die iedereen voelt: het komt uit een land waar wij geen innige band mee hebben dus wordt er kritischer naar gekeken.CH4OS schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:13:
Ynst2003 in 'nieuws: Politie blokkeert Russische FaceApp op diensttelefoons w...
Ik wist niet dat een flinke aanname tegenwoordig ook +2 mag zijn...
De tweede alinea haalt de reactie in elk geval wel erg naar beneden.
Ik vind de tweede alinea best een flinke aanname. Maar de reden dat deze app geblocked is, is waarschijnlijk om iets anders dan 'omdat het Russisch is', dus dat het anti Rusland propaganda is, vind ik echt een stap te ver gaan, zeker zonder bron.TheCapK schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:36:
[...]
+2 is het idd niet. Dat die 2e alinea de reactie onderuit haalt valt wel mee: is dit niet een beetje de tendens die iedereen voelt: het komt uit een land waar wij geen innige band mee hebben dus wordt er kritischer naar gekeken.
Parrotmaster in 'nieuws: KPN-, Xs4all- en Tweak-klanten in Almere Poort hebbe...
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Lijkt me dat ik hier an sich goede punten aanhaal. Hoewel niet informatief, wil ik het ook niet direct offtopic noemen, enkel omdat het een iets andere kijk is op de gemiddelde mening.
-1 lijkt mij een prima score en daar staat hij ook op. Geen idee wat er ranzig aan is, trouwens.
DeRinus in 'nieuws: Politie blokkeert Russische FaceApp op diensttelefoons we... offtopic
EDIT:
Bensimpel in 'nieuws: Facebook krijgt miljardenboete en moet herstructureren ... deze stond +3, na mijn moderatie gezakt naar +2, maar meer dan een +1 zie ik er niet in.
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2019 21:17 ]
CivLord in: SpaceX voegt minstens vier extra methaanmotoren toe aan Super-Heavy-rakettrap
CivLord in: SpaceX voegt minstens vier extra methaanmotoren toe aan Super-Heavy-rakettrap
Ik ben niet aan het trollen, flamebaiten of beledigen. Ik geef een reality-check die de Musk-adepten blijkbaar tegen de haren in strijkt.
-1 of max 0: pven in 'nieuws: KPN-, Xs4all- en Tweak-klanten in Almere Poort hebben geen i...
Naar de +3 stemmers wordt gekeken.
[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 25-07-2019 09:04 ]
't Is een grapje, mag best op +1 als je het kan waarderen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
RoestVrijStaal in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library ...
johnkeates in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library te z...
Geachte Redactie materiaal. Op de frontpage kunnen dergelijke reacties op 0 (off-topic) i.p.v. +2.
wica in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library te zitten' ook deze discussie hoort in GR en is op de Frontpage offtopic..
200 fish found!
Tja, als je dan ziet dat de redactie zelf dapper meedoet (en dit is beslist geen uitzondering), moet je dan van de users eisen dat ze het wel in GR aankaarten?Zeehond schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:19:
Whatts in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library te zitten'
ook deze discussie hoort in GR en is op de Frontpage offtopic..
Ik denk dat we beter naar GR kunnen verwijzen als het om simpele spel/tikfoutjes gaat en niet meer als het om inhoudelijke correcties gaat. Nu werken we alleen maar in de hand dat er een gevoel van onrecht is, redactie krijgt bonuspunten (want redactie en users met een bruine tong), terwijl de corrigerende user de zwarte Piet toegespeeld krijgt? Zo ondermijn je het community gevoel best wel imho en dat lijkt me niet de bedoeling.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
In dat opzicht zijn de reacties (mits uiteraard netjes gebracht) daarom wel 0. In het verleden zijn we wel eens strenger geweest waarbij dergelijke reacties op -1 uit kwamen (geen ontopic content + punt aftrek voor verkeerde plek). De discussie blijft echter wel max offtopic zolang deze niet over de inhoud gaat maar over redactionele keuzes. Daar kan ik helaas op geen manier +1 of +2 van maken. Bij 0 hangen in ieder geval geen gevolgen eraan aan zoals karma punten aftrek of ingeklapte reacties (Bij de standaard ingestelde filter).botoo schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:32:
[...]
Tja, als je dan ziet dat de redactie zelf dapper meedoet (en dit is beslist geen uitzondering), moet je dan van de users eisen dat ze het wel in GR aankaarten?
Ik denk dat we beter naar GR kunnen verwijzen als het om simpele spel/tikfoutjes gaat en niet meer als het om inhoudelijke correcties gaat. Nu werken we alleen maar in de hand dat er een gevoel van onrecht is, redactie krijgt bonuspunten (want redactie en users met een bruine tong), terwijl de corrigerende user de zwarte Piet toegespeeld krijgt? Zo ondermijn je het community gevoel best wel imho en dat lijkt me niet de bedoeling.
De reacties van de redactie vallen overigens ook evenzogoed onder GR materiaal waardoor 0 daarvoor ook de juiste score is.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 25-07-2019 22:52 ]
200 fish found!
Mijn reactie blijft echter informatief, omdat ik de library in kwestie benoem. Wat toen nog niet in het artikel stond. Scheelt voor anderen weer een bezoekje aan dataminingsbedrijf Twitter.Zeehond schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:43:
[...]
In dat opzicht zijn de reacties (mits uiteraard netjes gebracht) daarom wel 0. In het verleden zijn we wel eens strenger geweest waarbij dergelijke reacties op -1 uit kwamen (geen ontopic content + punt aftrek voor verkeerde plek). De discussie blijft echter wel max offtopic zolang deze niet over de inhoud gaat maar over redactionele keuzes. Daar kan ik helaas op geen manier +1 of +2 van maken. Bij 0 hangen in ieder geval geen gevolgen eraan aan zoals karma punten aftrek of ingeklapte reacties Bij de standaard ingestelde filter).
Verder sluit ik me aan wat @botoo zegt, en daarbij wil ik toevoegen dat ik al een "Geachte Redactie" topic had aangemaakt, maar dan wel voor een andere miskleun. Gaan we nou voor elke fout een "Geachte Redactie"-topic aanmaken? Alsof de auteur zich niet genoeg aangevallen voelt.
Daarnaast wordt in het artikel en in de reacties over de rol van de journalistiek rondom het "Lek" ter discussie gesteld. De kop van het artikel die toen werd gehandhaafd gold als een mooi voorbeeld als argumentatie voor die discussies.
[ Voor 4% gewijzigd door RoestVrijStaal op 25-07-2019 23:04 ]
RoestVrijStaal in 'nieuws: 'Lek in VLC' blijkt in verouderde externe library ... is ontopic aangezien dat inhoudelijk gedeeltelijk over de content gaat en het benoemen van de library.RoestVrijStaal schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:57:
[...]
Mijn reactie blijft echter informatief, omdat ik de library in kwestie benoem. Wat toen nog niet in het artikel stond. Scheelt voor anderen weer een bezoekje aan dataminingsbedrijf Twitter.
Ik kan natuurlijk niet voor een redacteur praten, maar ik denk niet dat zij zich aangevallen voelen voor feedback op hun werk in een daarvoor bedoeld forum. Overigens kun je ook meerdere dingen in een topic prima benoemenVerder sluit ik me aan wat @botoo zegt, en daarbij wil ik toevoegen dat ik al een "Geachte Redactie" topic had aangemaakt, maar dan wel voor een andere miskleun. Gaan we nou voor elke fout een "Geachte Redactie"-topic aanmaken? Alsof de auteur zich niet genoeg aangevallen voelt.
Juist dat, feedback over de manier van brengen van het nieuws en redactionele keuzes, is wat in GR besproken kan worden en waar dat forum voor bedoeld is.Daarnaast wordt in het artikel en in de reacties over de rol van de journalistiek rondom het "Lek" ter discussie gesteld. De kop van het artikel die toen werd gehandhaafd gold als een mooi voorbeeld als argumentatie voor die discussies.
200 fish found!
En daar gaat het flinks mis waardoor dt soort 'ook GR' reacties van de redactie vele malen hoger scoren dan die van de users waardoor je die ongelijkheid mbt wat mag en niet mag versterkt.Zeehond schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:43:
De reacties van de redactie vallen overigens ook evenzogoed onder GR materiaal waardoor 0 daarvoor ook de juiste score is.
In principe 'mag' de redactie natuurlijk volledig doen wat ze wilt, het is immers hun site, maar aangezien er zwaar geleund wordt op het community gevoel en de input van de users, lijkt er toch een flinke ongelijkheid te ontstaan wat dat community gevoel behoorlijk ondermijnd.
Een klein stukje je uit https://tweakers.net/info/over-tweakers/
GR materiaal uitsluitend in GR? dikke prima, maar dan wel voor zowel users als redactie als je gebruik wilt maken van de input van de users.Inmiddels bestaat onze community uit meer dan een half miljoen leden met één grote passie: technologie. Samen met die community is de redactie in staat om technologie kritisch te bekijken
Persoonlijk neig ik naar een situatie waar inhoudelijke correcties en de redactionele reacties daarop gewoon op de FP moeten kunnen blijven staan zonder admin-edits.
Overigens heb ik nog nooit een admin-edit of een fix naar 0 gezien als het een reactie van de redactie is.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De admin edit hebben we overigens ook nog recentelijk bewust aangepast naar een vriendelijkere versie.
200 fish found!
Net zo min snap ik trouwens dat er een +3 voor wordt gegeven.
Observatie: een klein topic dus niet het compenserende effect van veel normeringen.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Daar zie ik idd ook geen -1, de reactie lijkt mij gewoon ontopic dus bij dezeteacup schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:10:
Heb moeite om te snappen waarom teacup in 'geek: Poging van uitvinder om Kanaal over te steken met hoverboard... -1 is genormeerd. Is de reactie als negatief uit te leggen? Of ligt de associatie met een Duits WOII vliegtuig te gevoelig? Off-topic kan ik mij nog wel voorstellen, maar verkennen wat een militaire toepassing van zo'n ding zou inhouden vond ik eigenlijk best wel interessant.
Net zo min snap ik trouwens dat er een +3 voor wordt gegeven.
Observatie: een klein topic dus niet het compenserende effect van veel normeringen.
200 fish found!
Odie in 'nieuws: Gerucht: Apple brengt eigen creditcard in augustus uit'
OkselFris in 'nieuws: Gerucht: Apple brengt eigen creditcard in augustus uit' is geen +3
Deze van mijzelf lijkt mij geen 0: Bor in 'nieuws: Gerucht: Apple brengt eigen creditcard in augustus uit'
Er lijken mensen op mening of pro vs anti Apple te midden. Ik heb al een aantal reacties daar beter gezet.
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 27-07-2019 11:51 ]
.oisyn in 'nieuws: KPN-, Xs4all- en Tweak-klanten in Almere Poort hebben geen...
Waarom -1
.edit: oh sorry laat maar, die reacties zijn al te oud
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2019 12:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De reacties staan nu beter (bij uitzondering gezien dit al oude reacties zijn)..oisyn schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:03:
jadjong in 'nieuws: KPN-, Xs4all- en Tweak-klanten in Almere Poort hebben gee...
.oisyn in 'nieuws: KPN-, Xs4all- en Tweak-klanten in Almere Poort hebben geen...
Waarom -1. Offtopic, ok, maar niet ongewenst toch?
.edit: oh sorry laat maar, die reacties zijn al te oud
Geen +1 of zelfs +2 (!!).
Met termen als 'roeptoeterplatform' en 'linksen' is dit gewoon een troll en dus een -1.
Virussen? Scan ze hier!
Geen -1: Zer0 in 'nieuws: Facebook stopt met aanbieden van games via Messenger'
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 27-07-2019 22:47 ]
Dit is geen +1, maar een 0 of een -1. Beetje te trollerig.
En de +2 en zelfs +3 gevers mogen denk ik wel even nagekeken worden, op geen enkele wijze verdedigbaar.
Virussen? Scan ze hier!
De -1 is nog te hoog.
OxWax in 'nieuws: Nederlander behaalt tweede plek in finale WK Fortnite Duo's'
Deze vind ik dan wel weer grappig, geen -1 maar ook niet meer dan 0.
Deze lijkt mij ook ietwat hoog: WoutF in 'reviews: Philips 903 - Het beste tv-geluid ooit' eerder zou ik Roodkopvoske in 'reviews: Philips 903 - Het beste tv-geluid ooit' als +3 waarderen
Dit is geen -1 PcDealer in 'reviews: Philips 903 - Het beste tv-geluid ooit'
Vreemd dat Watercoolertje geen -1 krijgt. Maakt me ongegrond voor leugenaar uit..
Het is niet ongegrond, want wat hij aangeeft staat inderdaad letterlijk in het bronartikel van The Guardian. Wat mij betreft dus geen -1 voor hem. Jij blijft wel volhardend over iets wat niet waar blijkt te zijn, dus dat kan wel verwarrend werken voor lezers.leon.toom schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:35:
watercoolertje in 'nieuws: 'Apple-medewerkers horen vertrouwelijke gesprekken...
Vreemd dat Watercoolertje geen -1 krijgt. Maakt me ongegrond voor leugenaar uit..
Dan is het artikel op tweakers niet duidelijk/onvolledig. Ik zie het inderdaad in het bron artikel staan. Maar in het artikel op tweakers lijkt het naar mijn idee echt of alleen Google dat doet. Er wordt over Apple alleen gesproken over opnamen en niet over locatiegegevens.. Dus gebaseerd op het artikel op tweakers is mijn reactie juist en ben ik niet moedwillig dingen aan het verdraaien. Ik vind de reactie van watercoolertje dan ook nog steeds overdreven en onnodig. Dat kan ook op een andere manier door mij te verwijzen naar het bronartikel en door te zeggen dat het daar wel in staat. Als we alle bron artikelen moeten gaan lezen dan kunnen er beter alleen links geplaatst worden naar de bron artikelen.Prx schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 06:35:
[...]
Het is niet ongegrond, want wat hij aangeeft staat inderdaad letterlijk in het bronartikel van The Guardian. Wat mij betreft dus geen -1 voor hem. Jij blijft wel volhardend over iets wat niet waar blijkt te zijn, dus dat kan wel verwarrend werken voor lezers.
Geen +3.
TheekAzzaBreek in 'nieuws: Leuvense onderzoekers stabiliseren perovskieten vo...
Informatief, maar imo geen +3.
In het artikel staat "Bovendien moeten de medewerkers bij twijfelgevallen adressen en locaties die mensen opnoemen via internet opzoeken." Wanneer een locatie in een gesprek word genoemd is dat anders als standaard locatie gegevens meesturen.leon.toom schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:06:
[...]
Dan is het artikel op tweakers niet duidelijk/onvolledig. Ik zie het inderdaad in het bron artikel staan. Maar in het artikel op tweakers lijkt het naar mijn idee echt of alleen Google dat doet. Er wordt over Apple alleen gesproken over opnamen en niet over locatiegegevens.. Dus gebaseerd op het artikel op tweakers is mijn reactie juist en ben ik niet moedwillig dingen aan het verdraaien. Ik vind de reactie van watercoolertje dan ook nog steeds overdreven en onnodig. Dat kan ook op een andere manier door mij te verwijzen naar het bronartikel en door te zeggen dat het daar wel in staat. Als we alle bron artikelen moeten gaan lezen dan kunnen er beter alleen links geplaatst worden naar de bron artikelen.
Verder was de reactie nog niet gemodereerd toe jij deze melde dus een mismoderatie is het ook niet echt. Watercoolertje doet de suggestie of jij er misschien over liegt. De mooiste manier van discussiëren is dat niet maar een -1 is voor die reactie niet nodig in mijn ogen, dat is erg streng.
200 fish found!
[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2019 11:37 ]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier iemand bezig is 'reviews' te schrijven met een andere reden dan een eerlijk/objectief verslag te geven van 'gekochte' producten waarmee de waarde van zijn/haar reviews uiterst discutabel, onbetrouwbaar en imho ongewenst worden.PcDealer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:36:
Het lijkt er op dat n.a.v. Rooieduvel in "Meldingen 'onreine' productreviews" alle reacties van https://tweakers.net/productreview/user/1128253/ op -1 worden gemod. Ik geef toe, van wat ik heb gezien is het veel onzin en spammerig, maar niet dat betekent niet dat echt alle reacties dat ook zijn.
[edit]
geregistreerd 17 okt 2018
0 reacties op het forum
58 'reviews' in drie dagen
hier lijkt hij tussen de regels uitleg te geven wat zijn beweegredenen voor het gespam zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door botoo op 30-07-2019 13:13 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
botoo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:02:
[...]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier iemand bezig is 'reviews' te schrijven met een andere reden dan een eerlijk/objectief verslag te geven van 'gekochte' producten waarmee de waarde van zijn/haar reviews uiterst discutabel, onbetrouwbaar en imho ongewenst worden.
[edit]
geregistreerd 17 okt 2018
0 reacties op het forum
58 'reviews' in drie dagen
hier lijkt hij tussen de regels uitleg te geven wat zijn beweegredenen voor het gespam zijn.
Dit is gewoon veel te veel, de hele zooi gaat offline tot ik een goede uitleg heb.
Dirk in "Meldingen 'onreine' productreviews"
+2 , voor wat voorbeelden dat hij zijn Iphone steeds vaker wat vraagt?
Volgens mij ging het artikel over Huawei en zijn slimme speaker en dan vooral dat ze eraan werkten tot voor kort toen het allemaal niet meer mocht.
Een '0' lijkt mij meer op zijn plaats, maar de populariteit van Apple ; (citaat uit post ) "Maar als er 1 komt, dan wordt het er 1 van Apple, dat geeft mij meer vertrouwen dan Google of Amazon" , maken dat hij er toch een +2 uit weet te slepen.
Eigenlijk vind ik dit wel een interessante. Mijn oprechte vraag:wildhagen schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:40:
djs909 in 'nieuws: Twitter noteert groei in dagelijkse gebruikersaantallen va...
Geen +1 of zelfs +2 (!!).
Met termen als 'roeptoeterplatform' en 'linksen' is dit gewoon een troll en dus een -1.
Is het gebruiken van "termen als 'roeptoeterplatform' en 'linksen' " aanleiding om iemand als een trol te zien?
Ik denk zelf dat 'linksen' weinig duiding hoeft. Veel vaker gebruikt, ook door wél gewaardeerde bronnen.
En is 'roeptoeterplatform' niet een mooie beeldspraak, die in 1 woord duidelijk maakt wat de schrijver bedoeld. Is het gewenst om daar met veel woorden ( die slecht gelezen worden vaak ), genuanceerd te schrijven wat je van het platform vindt?
Dat er op Twitter veel geroepen wordt, ook genuanceerd is inmiddels bekend denk ik. Dat er gecensureerd wordt op een manier die voor kritiek vatbaar is ook. Dat er in die discussie vaak best leuk onderbouwd wordt dat er met enige regelmaat een politieke voorkeur bij het censureren wordt gebezigd ook wel.
De poster meldt één en andere naar mijn idee slechts in wat minder bewoordingen en met wat beeldspraak. Niet perse een -1 , maar inderdaad ook geen +2 .
Geen +2, die heeft nog wat duwtjes nodig met 44x +2.
Geen +3
Dwarlor in 'nieuws: Google begint met distributie van Android Auto 2019'
Geen +2, stond +3 zelfs.
Is inderdaad geen +2, eerder een -1, wat een troll is dit zeg.Jolke schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:30:
Badtothebone in 'nieuws: EA houdt in september Apex Legends-toernooi met 500....
Geen +2, die heeft nog wat duwtjes nodig met 44x +2.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2019 13:56 ]
Dit is geen -1. Wellicht een 0 indien verkeerde informatie, maar het is zeker niet zoveel downvotes waard.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
-1 ? Hoezo is dit ongewenst?
Dit heeft geen +3 waarde, maar moet een 0 zijn.
Dat lijkt me geen +3, een aanname eerste klas, zonder bronvermelding, geen verdere uitleg. 1 zin schrijven en dan 76 +3's krijgen...
Ongewenst, nee
Jorgen in 'geek: Nederlander bouwt Rollercoaster Tycoon 2-achtbaan waarbij ri...
Your Friendly Neighborhood Moderator
Niets +2 aan. Zeker niet +3.
Het blijft me verbazen hoe de gemiddelde tweaker anderen als dom wegzet.
Edit: Dat is ook zo in meer aan politiek gerelateerde artikelen.
Daarom zou er ik er daar graag minder van zien.
@DaniëlWW2 weet er alles van.
Verder zegt 'ie dus precies wat het artikel zelf aanhaalt.
[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 03-08-2019 18:32 ]
Eat the bugs, live in a pod
De poster gebruikt de term “onwetend”, welke jij volgens mij onterecht uitlegt als “dom”, “ongeïnformeerd” lijkt me een terechter synoniem in deze context. De post verduidelijkt de lastige situatie voor de consument om te doorgronden in hoeverre hij een keuze tussen concurrerende bedrijven aan het maken is. Bij holdings met verschillende merken die elkaar “beconcurreren” kun je je afvragen of je niet misleid wordt, of het geld in de holding’s broekzak of vestzak gaat zal de holding minder uitmaken dan wanneer het naar iemand anders gaat. +1 of +2 lijkt me een prima score.HMC schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:20:
!mark in 'nieuws: 'Facebook gaat benadrukken eigenaar te zijn van WhatsApp en...
Het gaat over politiek en mening modders gaan helemaal los. Ik krijg blijkbaar van een groepje volop minnetjes en deze gebruiker zelfs +2 en +3HMC schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:20:
!mark in 'nieuws: 'Facebook gaat benadrukken eigenaar te zijn van WhatsApp en...
offtopic:
Edit: Dat is ook zo in meer aan politiek gerelateerde artikelen.
Daarom zou er ik er daar graag minder van zien.
@DaniëlWW2 weet er alles van.
Vrmeulskii in Facebook: verwijderen nepnieuws politiek debat is niet onze taak
Vrmeulskii in Facebook: verwijderen nepnieuws politiek debat is niet onze taak
Vali in Facebook: verwijderen nepnieuws politiek debat is niet onze taak
Zijn er verder nog veel meer mening modders te vinden, maar op zo'n smartphones wordt dat net iets teveel om ze allemaal te posten.
Verder gaat het best wel treurig op Tweakers aan toe. Als je iets andere kijk op de wereld hebt door ervaring op te doen bv. tijdens je werk, springen er gelijk tientallen medetweaker op je af en mag je gelijk een geheel boekwerk ophoesten om je eigen verhaal te verdediging. Hier had ik vroeger geen moeite mee, maar tegenwoordig heb ik er helemaal geen tijd en zin in.
Serieuse berichten reageer ik uiteraard op, maar vele zijn best wel sneu.
[ Voor 25% gewijzigd door vali op 03-08-2019 20:34 ]
Degenen die dit een +1 of zelfs +3 (!) gaven mgoen denk ik wel even nagekeken worden. Enige juiste score v oor dit getroll lijkt me een -1.
Virussen? Scan ze hier!
Wat maakt deze post +2, tov de anderen die hetzelfde zeggen, maar +1 krijgen?
Verwijderd in 'geek: Fransman steekt het Kanaal over op flyboard' voegt imo ook zeer weinig toe, waardoor een 0 mij beter lijkt, zeker als je maar met twee woorden en een emoticon reageert...
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2019 12:29 ]
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2