Oerdond3r in 'nieuws: Niantic brengt Legendary Pokémon vanaf dit weekend naar...
Reactie begint ontopic, tot de laatste zin, lijkt mij daarom een 0.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Een +1 lijkt mij prima voor deze reactie. Ik trek geen punten af voor de laatste zin.CH40S schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:56:
Oerdond3r in 'nieuws: Niantic brengt Legendary Pokémon vanaf dit weekend naar...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Virussen? Scan ze hier!
Ik mis daar elke vorm van onderbouwing bij die reactie. Hoger dan +1 kan ik hiervoor niet geven.wildhagen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:33:
Stromboli in 'nieuws: Nederlandse politie beheerde maand lang darknetmarktpla...
Lijkt me geen +3, maar hooguit een +1.
[ Voor 39% gewijzigd door JDVB op 21-07-2017 13:23 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
[ Voor 4% gewijzigd door Technomania op 21-07-2017 14:43 ]
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Link voortaan aub ff direct naar je post, dan hoeven we niet te zoeken: BramV in 'nieuws: Groot deel van deelnemende reizigers kan niet met smartphon...BramV schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:
nieuws: Groot deel van deelnemende reizigers kan niet met smartphone inchecke...
Mijn reactie lijkt toch geen -1 waard als ongewenst. Alle toestanden met toegangscontrole kunnen in 1 keer opgelost worden als je een chip zou injecteren. Dus geen pasjes/telefoons of ander gedoe. Privacy is eigenlijk al lang verdwenen. Je moet heel bewust hiervan zijn en dagelijks in je keuze's moeten meenemen wil je nog privacy hebben bij gebruik van een mobiel of internet.
Staat ook niet op -1 maar op 0.
[ Voor 45% gewijzigd door Tjolk op 21-07-2017 14:40 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dank voor je commentaar en aanbevelingen. Ik kreeg een standje van Bor omdat ik te veel -1 zou doen. Ik ben me daar nu beter van bewust maar kijk nu vaak op de scorekaart en zie dat zodra je ook maar iets met rede afwijkends plaatst je meteen -1 krijgt (in dit geval 6x). Ik stond op -1 maar nu op 0. In ieder geval redelijker. Ik doe nooit losse 'kreten' en probeer bewust te plaatsen als ik iets meer weet over het onderwerp dus -1 lijkt me bijna nooit toepasbaar, hoogstens 0.Ger schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:38:
Staat ook niet op -1 maar op 0.
[ Voor 13% gewijzigd door BramV op 21-07-2017 14:50 ]
Uiteindelijk staat de moderatiescore IMO prima, en zelfs als die -1 buiten beschouwing wordt gelaten is de eindscore hetzelfde.Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties
[ Voor 32% gewijzigd door Tjolk op 21-07-2017 15:54 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Kennis begint met informatie vergaren.
Het is hier een beetje offtopic, maar ik ga er even naar kijken.aliberto schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:47:
k heb een vraag aan tweakers. Ik heb een vermoeden dat zodra ik iets plaats als reactie op frontpage dat er telkens een vast patroon is met punten. Mensen modereren mij als ongewenst 0 of -1. Terwijl ik echt wel inhoudelijk ben over frontpage items. Ik krijg het gevoel dat er vaste mensen zijn die mijn naam zien en dan daarop negatief gaan modereren. Mijn vraag aan tweakers is dan ook:
Zouden jullie het kunnen controleren of er vast patroon is met bepaalde mensen die mij modereren? Indien dit aan de orde is dan hun erop aanspreken of verdere acties op ondernemen?
Alvast dank
Snap ik, heel duidelijk is het allemaal ook niet. Als je specifiek een modje ergens voor nodig hebt, dan is Schop een Modje de beste plekaliberto schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:05:
Bedankt alvast.
Tweakers collega zei dat ik hier moest zijn.
Markimoo in "Modstatus klachtenloket"
Ik wist anders ook niet waar ik moest zijn. Bedankt voor je positieve feedback
Ik heb er naar gekeken, maar kan geen verbanden vinden. Zoveel rare moderaties zijn er ook niet, maar degene die er waren, daar zie ik geen patroon in. Verder kan ik er niets over zeggen.aliberto schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:10:
Maar dat is nu dus niet nodig als ik goed begrijp want jij / u draagt er zorg voor?
Is er een mogelijkheid dat ik er een update van krijg of mijn bevindingen juist zijn?
Indien ja, hoe lang kan zoiets duren?
Ik vraag niet naar namen want ik weet daar doen Tweakers uit voorzorgsmaatregelen niet aan.
Verwijderd
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Ik kom niet hoger dan -1.loki504 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:23:
Verwijderd in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, dien...
Zonder onderbouwing lijkt het mij geen +3 waard te zijn.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
[ Voor 96% gewijzigd door wildhagen op 22-07-2017 20:49 ]
Virussen? Scan ze hier!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dit is nu dus gebeurd en de kritiek is niet mals...weet niet of dat erg verstandig is geweest, er zijn er nu nog meer reacties voor teruggekomen die op +2 en +3 staan en dit eigenlijk niet horen. Neemt niet weg dat die Ariekanarie ook geen -1 verdiende, hij gaf gewoon zijn mening incl. bronvermelding. Imo +1 of misschien +2. Toch jammer dat jullie als powermods (@Dirk) dus ook in enige mate doen aan meningmodden.
Dat denk ik ook, dat juist door het fixeren op -1 je als moderatie-team bevestigt wat de rest wil horen: Dat onwelgevallige meningen gewoon op -1 worden gemod.nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:34:
[...]
Dit is nu dus gebeurd en de kritiek is niet mals...weet niet of dat erg verstandig is geweest, er zijn er nu nog meer reacties voor teruggekomen die op +2 en +3 staan en dit eigenlijk niet horen. Neemt niet weg dat die Ariekanarie ook geen -1 verdiende, hij gaf gewoon zijn mening incl. bronvermelding. Imo +1 of misschien +2. Toch jammer dat jullie als powermods (@Dirk) dus ook in enige mate doen aan meningmodden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nouja, of de bron gelijk heeft valt inderdaad te betwisten. Maar om hem zo 1-2-3 als onjuist te bestempelen is ook wel erg makkelijk. Laat de lezer maar zelf oordelen of we Tweakers/Persgroep geloven of die obscure website. Daarvoor hoeft die reactie niet op -1 gefixeerd te worden.Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:53:
[...]
Dat denk ik ook, dat juist door het fixeren op -1 je als moderatie-team bevestigt wat de rest wil horen: Dat onwelgevallige meningen gewoon op -1 worden gemod.
Volgens de moderatie FAQ is het natuurlijk niet een -1 ook al is de informatie onjuist.
De community modereert de berichten, niet de redactie. Klein, maar belangrijk verschil.nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:32:
[...]
Nouja, of de bron gelijk heeft valt inderdaad te betwisten. Maar om hem zo 1-2-3 als onjuist te bestempelen is ook wel erg makkelijk. Laat de lezer maar zelf oordelen of we Tweakers/Persgroep geloven of die obscure website. Daarvoor hoeft die reactie niet op -1 gefixeerd te worden.
Meer ontopic: ik snap ook niet dat deze (nino_070 in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diens... reactie onder dat artikel op -1 staat. Ik reageer inhoudelijk op een reactie op basis van mijn bevindingen, deze zijn door iedereen te controleren. De bezem gaat wel erg rigoreus door deze reacties bij dit artikel heb ik het idee. Zet je geloofwaardigheid niet op het spel Tweakers Redactie en blijf ook zelf objectief modereren...
[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 01:46 ]
Weet ik, maar ik doelde op die reactie van Ariekanari die wel door de redactie is gemodereerd. Plus, als ik zie hoe snel sommige andere berichten op -1 stonden met 6 stemmen, vermoed ik dat de redactie met hun powermod tools die reacties sowieso nauwlettend in de gaten heeft gehouden vandaag.CH40S schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:44:
[...]
De community modereert de berichten, niet de redactie. Klein, maar belangrijk verschil.
Virussen? Scan ze hier!
Als de miningmodders zo door gaan komt er een moment dat er of A geen moderatie systeem meer of is. Of B Alleen de mensen die zich kunnen gedragen. Maar wat probeerde Ariekanarie dan te vertellen dat het een +1 verdient? Want ik lees gewoon een ramt richting richting Tweakers/persgroep. En dat is Ontopic? Of zelfs een spotligt? dit plaatsen zijn bedoelt voor berichten die daadwerkelijk iets toevoegen. Niet een random mening.nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:34:
[...]
En wat is jou magische oplossing dan? We hebben een heel topic lopen over meningmodden. Maar geen actie ondernemen uit angst voor reactie? Dan zou Hamburg nu helemaal in puin hebben gelegen. Voor mij persoonlijk die de tegen actie hebben uitgevoerd en dit weten. Een waarschuwing. Kan je je niet gedragen is het by by mod recht. Ik vind het juist een moedig en terecht besluit van dirk.Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 07:11:
Als je de reacties vanaf Bor leest dan snap je de +3 wel. Ik kom niet hoger dan een +1 maar doordat de reactie van Ariekanari is gefixeerd wordt er stevige kritiek geuit... actie > reactie.
Heren, dat was geen beste zet
[ Voor 26% gewijzigd door loki504 op 23-07-2017 07:23 ]
Nee, gewoon een correcte score.Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:40:
Typisch dat juist de reactie van ariekanari op -1 wordt gezet. Censuur much?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is het dus niet als je de moderatie FAQ erbij haalt. Hij maakt een onderbouwde bewering met bronvermelding over de neutraliteit van de redactie, het enige 'minpuntje' is dat dit keer de redactie doelwit is voor kritiek. Maar er wordt nergens geflamed of getrolled, en de enige die het niet leuk vindt is De Persgroep B.V. omdat zijn lezers ineens met een kritisch oog naar het nieuws gaan kijken.
In diezelfde FAQ staat dat dat niet gemeld moet worden op de FP, maar in GR. Dat forum heet niet voor niets "Geachte Redactie"....Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:02:
[...]
Dat is het dus niet als je de moderatie FAQ erbij haalt. Hij maakt een onderbouwde bewering met bronvermelding over de neutraliteit van de redactie
Virussen? Scan ze hier!
In dat geval is het juiste middel om het duidelijk te maken dan ook een modbreak met een link naar GR en geen klakkeloos wegminnen. Dat is bij andere artikelen ook op die manier opgelost.wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:06:
[...]
In diezelfde FAQ staat dat dat niet gemeld moet worden op de FP, maar in GR. Dat forum heet niet voor niets "Geachte Redactie"....
Op de FP is dat soort zaken gewoon ongewenst, en -1 is het niveau dat daarbij past.
Guess what? Die link staat netjes in de geplaatste modbreaks!Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:07:
[...]
In dat geval is het juiste middel om het duidelijk te maken dan ook een modbreak met een link naar GR
Dat is toch duidelijk genoeg? Omdat er een heleboel personen zijn die op zeer grove manier misbruik maken van het moderatiesysteem, door er +3's aan te geven, terwijl het volgens de FAQ overduidelijk allemaal -1's zijn.en geen klakkeloos wegminnen. Dat is bij andere artikelen ook op die manier opgelost.
Nu wordt er op -1 gefixeerd zonder dat er in de post duidelijk wordt waarom.
Virussen? Scan ze hier!
Dan zie jij blijkbaar meer dan ik.wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:09:
[...]
Guess what? Die link staat netjes in de geplaatste modbreaks!
Virussen? Scan ze hier!
BarôBarôZZa in 'reviews: Splatoon 2 - Kleine, maar fijne verbeteringen'wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:58:
Ze horen zeer zeker niet op +3. Sterker nog, voor *alle* reacties waar het hier over gaat is een 0 zelfs nog te hoog.
Tuurlijk mag je er wel over discussieren, maar doe dat dan op de plek waar het thuis hoort, dus in GR. Niet op de FP, want daar is dat dus ongewenst.
Gelukkig staat nu vrijwel alles op het niveau waar het thuishoort, hopelijk kan er nu wat meer volwassener gereageerd worden in die newspost.
200 fish found!
Zo lees ik het niet, ik lees het als een beleid van De Persgroep (en dus niet direct Tweakers) om betaalde redactionele artikelen toe te laten, dus niet 'onder een hoedje spelen met BREIN' maar met iedereen die ervoor wil betalen. Als de verwoording anders was geweest, en hij had beweerd dat Tweakers bijvoorbeeld smeergeld van BREIN had geaccepteerd, dan was ik het zeker met die -1 eens geweest. Maar zoals ik het nu lees is het geen directe aanval, maar een constatering op basis van een extern artikel.RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:38:
In de reactie wordt Tweakers ervan beschuldigd de boel te bedonderen en onder een hoedje te spelen met Brein. Dat is ongewenst en niet de manier waarop we op Tweakers met elkaar discussies voeren. Of zouden we gebruikers die het er niet mee eens zijn moeten beschuldigen van het onder een hoedje spelen met torrentwebsites?
Staat nergens in de gehele reactie van Ariekanari? Dus waar je dit vandaan haalt is mij werkelijk een raadselRoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:38:
In de reactie wordt Tweakers ervan beschuldigd de boel te bedonderen en onder een hoedje te spelen met Brein. Dat is ongewenst en niet de manier waarop we op Tweakers met elkaar discussies voeren. Of zouden we gebruikers die het er niet mee eens zijn moeten beschuldigen van het onder een hoedje spelen met torrentwebsites?
Op welke manier vind je het artikel dan partijdig als ik vragen mag? Ik lees gewoon een artikel waarin tweakers bericht over door brein gepubliceerde cijfers en kan er geen partijdigheid uit halen. Ik ben dan ook benieuwd hoe tweakers het nieuws dan wel zou hebben moeten brengen.Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:46:
[...]
Hoort een journalist niet een onpartijdige houding te hebben in welk nieuws hij publiceert? Logisch dat lezers er dan kritiek op uiten. En als dan elke vorm van kritiek wordt weggemod zonder duidelijke kanttekening dat het hier niet hoort, dan krijg je vroeg of laat zo'n "zie je wel" effect. Ik ben heel bang dat je straks gebruikers gaat krijgen die bewust gaan lopen zieken, waardoor het hele niveau van de FP-reacties compleet in de soep gaat.
200 fish found!
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Que?RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:38:
Ik denk eerder dat de 'klacht' is dat het geen nieuwswaarde heeft en dat een persbericht (in dit geval van BREIN) gewoon zonder pardon wordt overgenomen.Zeehond schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:36:
[...]
Dan heb ik toch ook de volgende vraag, is het artikel het probleem of is het probleem dat er nieuws gepubliceerd wordt wat sommige niet willen horen?
Ik zie niet helemaal hoe dat niet terug te lezen is, als dit de eerste zin is van die reactie:FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:00:
[...]
Que?
Ik lees dat niet terug. Wat ik nu zie gebeuren is een mod(team) die aannames maakt over de intenties van arie aan de hand van een post die middels een bron is onderbouwd, en vervolgens een kneejerk reactie geeft omdat de post overduidelijk een erg gevoelige snaar heeft geraakt. Over mislukte damage control gesproken, daarmee bevestig je arie's post alleen maar bij lezers die precies jouw/jullie aanname hebben gemaakt.
Vervolgens gaat de damage control totaal de verkeerde kant op, en is deze reactie geboren. Ik lees dat hier op Tweakers op deze wijze geen discussie gevoerd dient te worden op basis van een foutieve aanname. Neen, kennelijk worden discussies gevoerd door moderaties te fixeren. Jammer dat we arie niet in het gevang kunnen gooien wegens terroristische motieven![]()
En wat krijgen we hier mee? Men die dit leest, vervolgens gaat contra-meningmodden (want dat is de moderatieactie, een meningmod), waarmee men dus verder +3's gaat geven als tegengas. Verwijder de post dan maar gewoon, want het eind is al zoek.
Het is zeker geen +3 waard, het is in zekere mate niet eens ontopic (maar wel gerelateerd, noem het meta), en in mijn ogen volgens de reglementen +1/+2, maar verdient het sowieso niet tot de verdommenis gemind te worden. En de ironie is dan ook nog eens dat een modbreak juist hier ontbreekt. Ik zou bijna inderdaad de aanname gaan maken dat BREIN en de Persgroep inderdaad onder een hoedje spelen, maar niet door arie's post.
My €0,02.
En:Dit is een betaalde, langdure PR/awareness programma dat is ingekocht bij de Persgroep.
Oftewel: Tweakers bedonderd de boel door PR-materiaal te vermommen als nieuwsberichten. Ik snap dat Brein geen sympathieke organisatie is, maar dergelijke ongefundeerde beschuldigingen zijn ongewenst.Gedurende enkele maanden zullen (eenzijdige) berichten over Brein als nieuwsberichten worden verpakt in plaats van een betaalde advertorial of PR-artikel.
Over nieuwswaarde kun je discussiëren. In GR. Daar is verder niets mis mee. Overigens lijkt het er vooral op dat je nieuwswaarde verwart met wat je zelf interessant vindt.Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:02:
[...]
Ik denk eerder dat de 'klacht' is dat het geen nieuwswaarde heeft en dat een persbericht (in dit geval van BREIN) gewoon zonder pardon wordt overgenomen.
Het is geen nieuws wat mensen niet willen horen, maar het is gewoon 'ruis' als je interessant nieuws zoekt. Dan hoeven mensen geen non-nieuws over BREIN die weer de zoveelste Facebook-groep heeft neergehaald (want zo nieuwswaardig is dat niet meer) of een kop over een gerucht dat 'Apple zijn volgende iPhone een wit randje geeft' (met de kop in quotes). Of een press release dat Elon Musk weer eens een scheet gelaten heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 23-07-2017 15:27 ]
Dat zijn allemaal argumenten die in Geachte Redactie thuishoren in niet bij het nieuwsbericht zelf.Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:02:
[...]
Ik denk eerder dat de 'klacht' is dat het geen nieuwswaarde heeft en dat een persbericht (in dit geval van BREIN) gewoon zonder pardon wordt overgenomen.
Het is geen nieuws wat mensen niet willen horen, maar het is gewoon 'ruis' als je interessant nieuws zoekt. Dan hoeven mensen geen non-nieuws over BREIN die weer de zoveelste Facebook-groep heeft neergehaald (want zo nieuwswaardig is dat niet meer) of een kop over een gerucht dat 'Apple zijn volgende iPhone een wit randje geeft' (met de kop in quotes). Of een press release dat Elon Musk weer eens een scheet gelaten heeft.
Hoe je het ook wendt of keert, dat blijft eigenlijk gewoon verkapte reclame en mensen vragen zich af of de redactie wel al die artikelen door moet laten.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Nehe, er is de aanname gemaakt dat BREIN en Tweakers onder een hoedje spelen en de boel bedonderen, als in moedwillig.RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:26:
[...]
Ik zie niet helemaal hoe dat niet terug te lezen is, als dit de eerste zin is van die reactie:
[...]
En:
[...]
Oftewel: Tweakers bedonderd de boel door PR-materiaal te vermommen als nieuwsberichten. Ik snap dat Brein geen sympathieke organisatie is, maar dergelijke ongefundeerde beschuldigingen zijn ongewenst.
En dat had dus in een modbreak onder de betreffende post van Arie moeten staan, met de post gefixeerd op 0 zodat iedereen kon zien dat die reactie hier niet thuishoorde.Dirk schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:26:
[...]
Dat zijn allemaal argumenten die in Geachte Redactie thuishoren in niet bij het nieuwsbericht zelf.
De post staat er nog gewoon hoor. Daarnaast plaatsen we niet standaard modbreaks bij fixaties. We fixeren namelijk als reacties qua score erg afwijken van wat de score had moeten zijn; modbreaks doen we als we op de reactie zelf ingrijpen. En ik denk dat er nu wel voldoende uitgelegd is dat we ongefundeerde beschuldigingen in welke vorm dan ook niet op +3 laten staan.Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:00:
[...]
En dat had dus in een modbreak onder de betreffende post van Arie moeten staan, met de post gefixeerd op 0 zodat iedereen kon zien dat die reactie hier niet thuishoorde.
Door de post te fixeren op -1 en dus spoorloos te laten verdwijnen bevestig je alleen een vermoeden van users en dan veroorzaak je precies het effect wat je niet wilde bereiken.
Prima, maar zorg er dan voor dat er een topic al is aangemaakt en dat men al met een link op de juiste plek terecht komen om hun punt te maken.wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:58:
Ze horen zeer zeker niet op +3. Sterker nog, voor *alle* reacties waar het hier over gaat is een 0 zelfs nog te hoog.
Tuurlijk mag je er wel over discussieren, maar doe dat dan op de plek waar het thuis hoort, dus in GR. Niet op de FP, want daar is dat dus ongewenst
[ Voor 5% gewijzigd door RoestVrijStaal op 23-07-2017 19:08 ]
In elke artikel is een linkje Feedback te vinden. En dan kom je direct in het juiste gedeelte. Hoeveel makkelijker wil je het hebben?RoestVrijStaal schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:07:
[...]
Prima, maar zorg er dan voor dat er een topic al is aangemaakt en dat men al met een link op de juiste plek terecht komen om hun punt te maken.
Nu moet men teveel handmatig doen:
- Naar boven scrollen om naar het forum te gaan.
- De juiste forumcategorie te zoeken (sommigen weten niet eens wat GR is, waarom überhaupt een afkorting gebruiken?).
- Topic met juiste titel e.d. posten.
Is het gek dat men liever reageert in het artikel?
Zoiets kan gemakkelijk geautomatiseerd worden waardoor enkel een knop boven de reactie sectie volstaat.
Of schaf het reactie systeem op de Front Page af en laat men enkel in Geachte Reactie reageren. En toon op de Front Page enkel de +2 forum posts.
[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 23-07-2017 20:37 ]
[ Voor 157% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 20:09 ]
Het feit dat je 6 keer een -1 hebt gekregen, betekent niet dat 6 verschillende mensen je een -1 hebben gegeven. Het kan ook zijn dat 1 iemand jouw een -1 met boost heeft gegeven (boost is moderatie x factor 6).dusty-2011 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:00:
dusty-2011 in 'reviews: Splatoon 2 - Kleine, maar fijne verbeteringen'
Al 6 keer is mijn reactie zwaar onterecht op -1 gemod. Klaarblijkelijk is het niet mogelijk hier om een kritischr reactie op een positieve review te plaatsen. Zelfs niet als t met een link naar arstechnica ondersteund wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door _David_ op 23-07-2017 20:45 ]
NOG makkelijker.loki504 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:56:
[...]
In elke artikel is een linkje Feedback te vinden. En dan kom je direct in het juiste gedeelte. Hoeveel makkelijker wil je het hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door JDVB op 24-07-2017 09:46 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
En hoe zie je dat voor je? FeedBack is een breed begrip. Of wil je alle spel en tik fouten verdelen over verschillende topics Gemengd met grote dingen?RoestVrijStaal schreef op maandag 24 juli 2017 @ 03:15:
[...]
NOG makkelijker.
Namelijk direct in het juiste topic zitten en dan met reactie-input-veld op ooghoogte.
Wat jij nu doet is te vergelijken met als iemand aan je vraagt waar hij eieren kan kopen en dat je dan enkel uitlegt waar hij het dichtstbijzijnde winkelcentrum vindt, maar niet vertellen dat hij eerst door 5 straten aan kleding- en schoenen winkels voorbij moet lopen om uiteindelijk bij de supermarkt uit te komen.
Pak zijn hele reactie er eens bij:FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:39:
[...]
Nehe, er is de aanname gemaakt dat BREIN en Tweakers onder een hoedje spelen en de boel bedonderen, als in moedwillig.
Arie merkt objectief op dat De Persgroep een PR/Awarenessprogramma runt (dat uiteraard betaald is, gezien dat gewoon marketing betreft), met een relevante bron daarbij, dat nu niet als dergelijk is te herleiden ten opzichte van de .Adv artikelen, waardoor we meer van dit soort artikelen zien en kunnen verwachten. Of BREIN hier gebruik van maakt, dat haal ik niet uit het artikel. Wat de meerwaarde is van het artikel, weet ik ook niet. Wellicht maakt arie hier de aanname dat ook BREIN hieraan meedoet, en is het zodoende niet terecht dat het onder dat artikel staat. Dat is het enige dat ik eventueel zou kunnen herleiden, maar feit is wel dat we laatst veel BREIN artikeltjes zien.
Dan nog, had er geen actie ondernomen hoeven worden, dan wel een modbreak met uitleg of BREIN aan het programma meedoet, en zodoende waarom arie's post niet van toepassing is, in plaats van het stilletjes te verbergen onder een permanente -1, die worden uitgelegd op basis van aannames en tegenstellingen.
Dit is geen aanname meer zoals Ariekanari zich hier uitdrukt, maar een door hem al genomen conclusie over dit artikel dat hij presenteert als feit zonder verdere onderbouwing anders dan een link dump over een Samsung campagne van voor zover ik kan zien een jaar geleden.Dit is een betaalde, langdure PR/awareness programma dat is ingekocht bij de Persgroep. Gedurende enkele maanden zullen (eenzijdige) berichten over Brein als nieuwsberichten worden verpakt in plaats van een betaalde advertorial of PR-artikel.
Deze methode heeft de Persgroep in België ontwikkeld en is nu ook succesvol uitgerold naar Nederland.
Hoe adverteerders redactionele bijdrages kopen
Ik ben bang dat die nog wel wat schopjes nodig heeft. Staat nu op:nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:18:
Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
Vanaf hier wordt er weer flink gemeningmod... De managers zijn het absolute kwaad in de wereld en het is belachelijk dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben
[ Voor 21% gewijzigd door BeToBe op 24-07-2017 13:22 ]
Ook gewoon het feit dat ik in eerste instantie op 0 gemod wordt in dezelfde discussie en BritzFox op +2/+3 puur omdat hij een andere mening heeft. Ongelofelijk...BeToBe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
[...]
Ik ben bang dat die nog wel wat schopjes nodig heeft. Staat nu op:
+3 Spotlight 43
+2 Informatief 4
+1 On-topic 12
Edit: Die daarna trouwens ook. Geen idee waarom dit +2 is. rijk0214 in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
Zijn andere berichten hebben dezelfde strekking (managers = boe!) en daar zitten ook veel +2 en +3's tussen.nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:25:
[...]
Ook gewoon het feit dat ik in eerste instantie op 0 gemod wordt in dezelfde discussie en BritzFox op +2/+3 puur omdat hij een andere mening heeft. Ongelofelijk...
inderdaad, dat Erdogan dictatoriale trekjes heeft is duidelijk maar om hem te vergelijken met een massamoordenaar cq oorlogsmisdadiger gaat te verBeToBe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:30:
[...]
Zijn andere berichten hebben dezelfde strekking (managers = boe!) en daar zitten ook veel +2 en +3's tussen.
Kan er trouwens een mod kijken naar deze reactie? Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
De vergelijking met de Turkse Hitler is toch wel enigszins ongepast te noemen (Kan ik dit trouwens hier melden of is daar ergens anders een betere plek voor?)
Verwijderd
Volgens mij is dat niet wat ik daar schrijf, en bevat die post wel degelijk een zinnig argument wat verder gaat dan alleen maar managers = boe.nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:18:
Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
Vanaf hier wordt er weer flink gemeningmod... De managers zijn het absolute kwaad in de wereld en het is belachelijk dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben
De FAQ over moderaties geeft aan over +3:Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:53:
[...]
De rest er achteraan, soit, kan ik mee leven heb je gelijk in. Maar de posting die je nu aanhaalt, staat imo gewoon terecht op +3 en is geen meningenmod.
Als ik dan jouw bericht erbij pak.+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard.
De beslissingen worden nu genomen door mensen die geen idee hebben waar ze nu eigenlijk over beslissen, zuiver varen op wat derden (met een agenda) hun vertellen en wat in hun sociale netwerk populair is.
Dat interesseert ook helemaal niemand, op een feestje bekt 'we zijn bezig met een cloudmigratie' nu eenmaal lekker, en ach, je moet toch iets doen om weer een regeltje aan je CV te kunnen toevoegen.
Ik zie hier weinig +3 waarde in die kennis en inzichten verkondigen waar het publiek wat van kan opsteken. Ik zie hier meer populistische kreten in, waar mensen massaal +3 van maken, omdat ze het ermee eens zijn (= meningmodden).Cloud en Scrum zijn op dit ogenblik de woordjes waar elke manager een harde plasser van krijgt. Terwijl Scrum in 90% van de gevallen zelfs de verkeerde keuze is, KANBAN is meestal beter.
Verwijderd
Niet helemaal eens, die +3 post was (op uitzondering van dat stukje over managersopleidingen) een zeer genuanceerd stukje dus +2 kan enigszins verdedigd worden.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:53:
[...]
Volgens mij is dat niet wat ik daar schrijf, en bevat die post wel degelijk een zinnig argument wat verder gaat dan alleen maar managers = boe.
De rest er achteraan, soit, kan ik mee leven heb je gelijk in. Maar de posting die je nu aanhaalt, staat imo gewoon terecht op +3 en is geen meningenmod.
Overigens; check dan eens sowieso moderaties op al mijn postings. Sure ik heb een grote bek en een -1 is best wel eens gerechtvaardigt; maar wat mij opvalt is dat er gemod wordt op persoonlijke status. Iemand krijgt in topic A geen gelijk en gaat dan in topic B maar alles naar -1 modden.
Verwijderd
We zijn het eens. Muv. het stukje over managementsopleidingen, uiteraardnino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:10:
[...]
Niet helemaal eens, die +3 post was (op uitzondering van dat stukje over managersopleidingen) een zeer genuanceerd stukje dus +2 kan enigszins verdedigd worden.
En dat laatste, daar sta ik inderdaad niet achter. Maar ik vind gewoon dat iedereen wel erg achter jouw mening aanhobbelt in dit topic.
Precies, maar dat stoort me wel. Allebei onze reacties zijn imo. een ongeveer gelijke bijdrage aan de discussie en dus +1 waard. Maar jij bent de enige die deze score ontvangt (en soms zelfs dus +2 en +3).Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:11:
[...]
We zijn het eens. Muv. het stukje over managementsopleidingen, uiteraard
Een populaire mening bevat over het algemeen geen onwaarheden, de vraag is alleen of deze een nuttige (nieuwe) toevoeging heeft voor de discussie. Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu... is gewoon een algemene rant op de managers zonder enige directe koppeling aan de Zweedse situatie en is dus wat mij betreft offtopic.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:10:
Akkoord, de +3 is te hoog.
Echter, de rest is jouw mening en nu zit je via deze weg je eigen mening erdoor te duwen.
Populair of polulistisch wil niet altijd zeggen niet waar.
Verwijderd
Het is zeker niet offtopic, het is de verklaring waarom dit in Zweden heeft kunnen gebeuren. Om populistische managementsredenen moest iets 'de cloud' in, terwijl dat achteraf niet gemogen had of op z'n minst niet op die manier had moeten gebeuren.Dirk schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:19:
[...]
Een populaire mening bevat over het algemeen geen onwaarheden, de vraag is alleen of deze een nuttige (nieuwe) toevoeging heeft voor de discussie. Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu... is gewoon een algemene rant op de managers zonder enige directe koppeling aan de Zweedse situatie en is dus wat mij betreft offtopic.
[ Voor 15% gewijzigd door Dirk op 24-07-2017 15:53 ]
Een discussie kan ook zeker off-topic zijn,Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:24:
[...]
Het is zeker niet offtopic, het is de verklaring waarom dit in Zweden heeft kunnen gebeuren. Om populistische managementsredenen moest iets 'de cloud' in, terwijl dat achteraf niet gemogen had of op z'n minst niet op die manier had moeten gebeuren.
Verder was het ook bedoeld als reactie op een reactie. Ik weet niet hoe de moderatie-richtlijnen zijn op dat vlak, maar gezien het feit dat het mogelijk is om op een reactie te reageren, ga ik er vanuit dat die reactie op een reactie dan on-topic moet zijn tov. die reactie en niet ten opzichte van het originele artikel danwel reactie waarop gereageerd werd?
Ja. Dat is nog een rotzin, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden
200 fish found!
Virussen? Scan ze hier!
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq