Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oerdond3r in 'nieuws: Niantic brengt Legendary Pokémon vanaf dit weekend naar...

Reactie begint ontopic, tot de laatste zin, lijkt mij daarom een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Een +1 lijkt mij prima voor deze reactie. Ik trek geen punten af voor de laatste zin.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik mis daar elke vorm van onderbouwing bij die reactie. Hoger dan +1 kan ik hiervoor niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Zeker geen -1 Inmiddels een hogere score.

mugenmarco in 'nieuws: Onderzoek: hologrammen kunnen helpen om buitenaards leven...

[ Voor 4% gewijzigd door Technomania op 21-07-2017 14:43 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:30
nieuws: Groot deel van deelnemende reizigers kan niet met smartphone inchecke...

Mijn reactie lijkt toch geen -1 waard als ongewenst. Alle toestanden met toegangscontrole kunnen in 1 keer opgelost worden als je een chip zou injecteren. Dus geen pasjes/telefoons of ander gedoe. Privacy is eigenlijk al lang verdwenen. Je moet heel bewust hiervan zijn en dagelijks in je keuze's moeten meenemen wil je nog privacy hebben bij gebruik van een mobiel of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35
BramV schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:
nieuws: Groot deel van deelnemende reizigers kan niet met smartphone inchecke...

Mijn reactie lijkt toch geen -1 waard als ongewenst. Alle toestanden met toegangscontrole kunnen in 1 keer opgelost worden als je een chip zou injecteren. Dus geen pasjes/telefoons of ander gedoe. Privacy is eigenlijk al lang verdwenen. Je moet heel bewust hiervan zijn en dagelijks in je keuze's moeten meenemen wil je nog privacy hebben bij gebruik van een mobiel of internet.
Link voortaan aub ff direct naar je post, dan hoeven we niet te zoeken: BramV in 'nieuws: Groot deel van deelnemende reizigers kan niet met smartphon...

TW: Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Verder staat die ook niet op -1 maar op 0... En eerlijk gezegd kun je 0 best beargumenteren omdat het niet over chips gaat. +1 kan ook overigens.
Staat ook niet op -1 maar op 0.

[ Voor 45% gewijzigd door Tjolk op 21-07-2017 14:40 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ger schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:38:
Staat ook niet op -1 maar op 0.
Dank voor je commentaar en aanbevelingen. Ik kreeg een standje van Bor omdat ik te veel -1 zou doen. Ik ben me daar nu beter van bewust maar kijk nu vaak op de scorekaart en zie dat zodra je ook maar iets met rede afwijkends plaatst je meteen -1 krijgt (in dit geval 6x). Ik stond op -1 maar nu op 0. In ieder geval redelijker. Ik doe nooit losse 'kreten' en probeer bewust te plaatsen als ik iets meer weet over het onderwerp dus -1 lijkt me bijna nooit toepasbaar, hoogstens 0.

[ Voor 13% gewijzigd door BramV op 21-07-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
6x kan ook zomaar een boostmoderatie zijn (die heeft weging 6). Verder, wederom TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties
Uiteindelijk staat de moderatiescore IMO prima, en zelfs als die -1 buiten beschouwing wordt gelaten is de eindscore hetzelfde.

Natuurlijk kun je prima discussieren over 0 of +1, maar beiden zijn wat mij betreft verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
k heb een vraag aan tweakers. Ik heb een vermoeden dat zodra ik iets plaats als reactie op frontpage dat er telkens een vast patroon is met punten. Mensen modereren mij als ongewenst 0 of -1. Terwijl ik echt wel inhoudelijk ben over frontpage items. Ik krijg het gevoel dat er vaste mensen zijn die mijn naam zien en dan daarop negatief gaan modereren. Mijn vraag aan tweakers is dan ook:

Zouden jullie het kunnen controleren of er vast patroon is met bepaalde mensen die mij modereren? Indien dit aan de orde is dan hun erop aanspreken of verdere acties op ondernemen?

Alvast dank

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
aliberto schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:47:
k heb een vraag aan tweakers. Ik heb een vermoeden dat zodra ik iets plaats als reactie op frontpage dat er telkens een vast patroon is met punten. Mensen modereren mij als ongewenst 0 of -1. Terwijl ik echt wel inhoudelijk ben over frontpage items. Ik krijg het gevoel dat er vaste mensen zijn die mijn naam zien en dan daarop negatief gaan modereren. Mijn vraag aan tweakers is dan ook:

Zouden jullie het kunnen controleren of er vast patroon is met bepaalde mensen die mij modereren? Indien dit aan de orde is dan hun erop aanspreken of verdere acties op ondernemen?

Alvast dank
Het is hier een beetje offtopic, maar ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Bedankt alvast.
Tweakers collega zei dat ik hier moest zijn.
Markimoo in "Modstatus klachtenloket"

Ik wist anders ook niet waar ik moest zijn. Bedankt voor je positieve feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
aliberto schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:05:
Bedankt alvast.
Tweakers collega zei dat ik hier moest zijn.
Markimoo in "Modstatus klachtenloket"

Ik wist anders ook niet waar ik moest zijn. Bedankt voor je positieve feedback
Snap ik, heel duidelijk is het allemaal ook niet. Als je specifiek een modje ergens voor nodig hebt, dan is Schop een Modje de beste plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Maar dat is nu dus niet nodig als ik goed begrijp want jij / u draagt er zorg voor?

Is er een mogelijkheid dat ik er een update van krijg of mijn bevindingen juist zijn?
Indien ja, hoe lang kan zoiets duren?
Ik vraag niet naar namen want ik weet daar doen Tweakers uit voorzorgsmaatregelen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
aliberto schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:10:
Maar dat is nu dus niet nodig als ik goed begrijp want jij / u draagt er zorg voor?

Is er een mogelijkheid dat ik er een update van krijg of mijn bevindingen juist zijn?
Indien ja, hoe lang kan zoiets duren?
Ik vraag niet naar namen want ik weet daar doen Tweakers uit voorzorgsmaatregelen niet aan.
Ik heb er naar gekeken, maar kan geen verbanden vinden. Zoveel rare moderaties zijn er ook niet, maar degene die er waren, daar zie ik geen patroon in. Verder kan ik er niets over zeggen.

Nu weer verder met mismoderaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Groot deel van deelnemende reizigers kan niet met smartp...

Mischien te vroeg om erover te zeuren, maar ik wil eigenlijk wel even weten wat dit tot 'ongewenst' maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Bitcoingemeenschap bereikt overeenstemming over netwer...

Ik ben het niet eens met de -1 die ik hier krijg. Ik snap de kritiek wel, maar ik vind het te makkelijk om deze theorie maar gelijk onder de aluhoedjes te scharen. Daarbij maak ik een ( on-topic) vergelijking met de BTC. Kan deze naar +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 23:24
Yzord in 'nieuws: Bitcoingemeenschap bereikt overeenstemming over netwerkscha...

Geen +3, ik kom niet verder dan 0/off-topic aangezien het niet eens in gaat op het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, dien...

Zonder onderbouwing lijkt het mij geen +3 waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik kom niet hoger dan -1.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd absoluut een -1. Wordt flink misbruik gemaakt van moderatierechten op die reactie.

jvdplank in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diens...

Geen +1, eerder -1.

ariekanari in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, die...

Ook dat is geen +3, maar op zijn best een 0.

[ Voor 96% gewijzigd door wildhagen op 22-07-2017 20:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Bor maar kan je er dan geen fixed .. van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ja, dat kan wel, ik had alleen gehoopt wat minder last te hebben van de mismodders...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Dirk begrijp het. Ik zie ook niet 1 2 3 een oplossing. maar gelukkig is het gefixt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

milan118 in 'nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds zo goed als vijf miljoen k...
Blijkbaar zien sommigen deze reactie als een flamebait of troll maar t is een relevante reactie in een discussie over verkoopcijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 01-09 16:28
loki504 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:21:
@Bor maar kan je er dan geen fixed .. van maken?
Dit is nu dus gebeurd en de kritiek is niet mals...weet niet of dat erg verstandig is geweest, er zijn er nu nog meer reacties voor teruggekomen die op +2 en +3 staan en dit eigenlijk niet horen. Neemt niet weg dat die Ariekanarie ook geen -1 verdiende, hij gaf gewoon zijn mening incl. bronvermelding. Imo +1 of misschien +2. Toch jammer dat jullie als powermods (@Dirk) dus ook in enige mate doen aan meningmodden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:34:
[...]

Dit is nu dus gebeurd en de kritiek is niet mals...weet niet of dat erg verstandig is geweest, er zijn er nu nog meer reacties voor teruggekomen die op +2 en +3 staan en dit eigenlijk niet horen. Neemt niet weg dat die Ariekanarie ook geen -1 verdiende, hij gaf gewoon zijn mening incl. bronvermelding. Imo +1 of misschien +2. Toch jammer dat jullie als powermods (@Dirk) dus ook in enige mate doen aan meningmodden.
Dat denk ik ook, dat juist door het fixeren op -1 je als moderatie-team bevestigt wat de rest wil horen: Dat onwelgevallige meningen gewoon op -1 worden gemod.

Volgens de moderatie FAQ is het natuurlijk niet een -1 ook al is de informatie onjuist.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:53:
[...]

Dat denk ik ook, dat juist door het fixeren op -1 je als moderatie-team bevestigt wat de rest wil horen: Dat onwelgevallige meningen gewoon op -1 worden gemod.

Volgens de moderatie FAQ is het natuurlijk niet een -1 ook al is de informatie onjuist.
Nouja, of de bron gelijk heeft valt inderdaad te betwisten. Maar om hem zo 1-2-3 als onjuist te bestempelen is ook wel erg makkelijk. Laat de lezer maar zelf oordelen of we Tweakers/Persgroep geloven of die obscure website. Daarvoor hoeft die reactie niet op -1 gefixeerd te worden.

Meer ontopic: ik snap ook niet dat deze (nino_070 in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diens... reactie onder dat artikel op -1 staat. Ik reageer inhoudelijk op een reactie op basis van mijn bevindingen, deze zijn door iedereen te controleren. De bezem gaat wel erg rigoreus door deze reacties bij dit artikel heb ik het idee. Zet je geloofwaardigheid niet op het spel Tweakers Redactie en blijf ook zelf objectief modereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'reviews: Project Cars 2 - Komt nog dichter bij het echte werk'
En
CH4OS in 'reviews: Project Cars 2 - Komt nog dichter bij het echte werk'

Zijn toch beiden geen 0?
nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:32:
[...]

Nouja, of de bron gelijk heeft valt inderdaad te betwisten. Maar om hem zo 1-2-3 als onjuist te bestempelen is ook wel erg makkelijk. Laat de lezer maar zelf oordelen of we Tweakers/Persgroep geloven of die obscure website. Daarvoor hoeft die reactie niet op -1 gefixeerd te worden.

Meer ontopic: ik snap ook niet dat deze (nino_070 in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diens... reactie onder dat artikel op -1 staat. Ik reageer inhoudelijk op een reactie op basis van mijn bevindingen, deze zijn door iedereen te controleren. De bezem gaat wel erg rigoreus door deze reacties bij dit artikel heb ik het idee. Zet je geloofwaardigheid niet op het spel Tweakers Redactie en blijf ook zelf objectief modereren...
De community modereert de berichten, niet de redactie. Klein, maar belangrijk verschil.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
CH40S schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:44:
[...]
De community modereert de berichten, niet de redactie. Klein, maar belangrijk verschil.
Weet ik, maar ik doelde op die reactie van Ariekanari die wel door de redactie is gemodereerd. Plus, als ik zie hoe snel sommige andere berichten op -1 stonden met 6 stemmen, vermoed ik dat de redactie met hun powermod tools die reacties sowieso nauwlettend in de gaten heeft gehouden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Als je de reacties vanaf Bor leest dan snap je de +3 wel. Ik kom niet hoger dan een +1 maar doordat de reactie van Ariekanari is gefixeerd wordt er stevige kritiek geuit... actie > reactie.
Heren, dat was geen beste zet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
nino_070 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:34:
[...]

Als de miningmodders zo door gaan komt er een moment dat er of A geen moderatie systeem meer of is. Of B Alleen de mensen die zich kunnen gedragen. Maar wat probeerde Ariekanarie dan te vertellen dat het een +1 verdient? Want ik lees gewoon een ramt richting richting Tweakers/persgroep. En dat is Ontopic? Of zelfs een spotligt? dit plaatsen zijn bedoelt voor berichten die daadwerkelijk iets toevoegen. Niet een random mening.
Mrjraider schreef op zondag 23 juli 2017 @ 07:11:
Als je de reacties vanaf Bor leest dan snap je de +3 wel. Ik kom niet hoger dan een +1 maar doordat de reactie van Ariekanari is gefixeerd wordt er stevige kritiek geuit... actie > reactie.
Heren, dat was geen beste zet :N
En wat is jou magische oplossing dan? We hebben een heel topic lopen over meningmodden. Maar geen actie ondernemen uit angst voor reactie? Dan zou Hamburg nu helemaal in puin hebben gelegen. Voor mij persoonlijk die de tegen actie hebben uitgevoerd en dit weten. Een waarschuwing. Kan je je niet gedragen is het by by mod recht. Ik vind het juist een moedig en terecht besluit van dirk.

[ Voor 26% gewijzigd door loki504 op 23-07-2017 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Een magische oplossing is er niet, een van de oplossingen zou zijn om als auteur inhoudelijk te reageren op gevoelige artikels zoals die van BREIN. Zo kan het artikel inhoudelijk verdedigd worden. Soms wordt er stevige kritiek geuit en dat word op een, mijn inziens, zeer kinderachtige manier weggemoffeld. Via een admin edit of fixatie.
Een andere oplossing is het aanpassen van de FAQ waarin een sectie wordt opgenomen over inhoudelijke punten van het artikel.
Nu MOET men naar "Geachte redactie" terwijl een feitelijk onjuist artikel of artikel met onvolledigheden wel blijft staan. Soms is een artikel snel aangepast maar soms ook niet. Ik vind dan dat de reacties die daarop in gaan, met juiste onderbouwing de, gewoon een +1 of misschien zelfs een +3 verdienen maar die dan na een edit van een auteur dan ook op dit punt blijft staan. Vaak genoeg gebeurt dat niet want het artikel is inmiddels aangepast dus de reactie is off-topic of niet relevant...

De reactie van ariekanari heeft een pijnlijke snaar geraakt, er wordt niet inhoudelijk op gereageerd door een auteur maar er komen powerwespen op af die dat ding dan vervolgens omlaag steken en later fixeren. Dit is vaker gebeurt en altijd werd dezelfde discussie aangewakkerd wat er op neer komt: deze reacties zijn foutief gemod, powermodders hebben gelijk en het modsysteem blijft.
Voorbeelden zijn er genoeg te noemen: aantal jaar terug was er de brand in een Samsung fabriek waar flinke missers in gemaakt werden, de +3 van een user op het stuk dat de abbo's geïntroduceerd werden.. en zo zullen er misschien wel meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Er zit altijd een balans tussen het beschermen van je eigen product (tweakers) tegen gebruikersposts en moderaties. Maar zoals hierboven ook al genoemd, lokt de -1 mod op ariekanarie de neiging op om vergelijkbare posts, met vergelijkbare inhoud te gaan overwaarderen om het onder de aandacht te brengen, omdat 'nieuws' info wordt weg gemod. Dat is helaas een van de zwaktes (en soms sterktes) van de 'social' media.

Voor mij als lezer ziet het er als volgt uit: Na een tal van brein topics dit jaar, een stuk meer dan voorheen, en in mijn ogen niet 100% neutraal, maar juist erg gematigd /oppervlakkig. Hierdoor vallen de stukken op, en krijg je een onderbuik gevoel, wat ariekanarie lijkt te bevestigen.
(ik zie heel graag goede voors en tegens in zo'n stuk, en soms wat kritische vragen, beide kanten op, zodat het mensen aan het denken zet. Dit mag best in balans zijn of wellicht in het voordeel van de geinterviewde / besproken organisatie (deze staan er tenslotte voor open om te reageren ed).

Hieruit zou ik voor de post van ariekanarie, als je op de tweakers stoel zit, een +1 vast zet moderatie van moeten maken. Het heeft meerwaarde op het artikel, maar niet extreem veel. Zet er nog een (standaard) comment bij als redactie dat het niet de bedoeling is om over te modden (en niet een niets zeggende zoals nu), en op forum X plaats is om deze mod te bespreken. Op +1 zakt het geheel vast ook weg, en roept het een stuk minder +3 haantjes gedrag op op andere posts, en dan het belangrijkste, er wordt uitgelegd waarom er is ingegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch dat juist de reactie van ariekanari op -1 wordt gezet. Censuur much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:40:
Typisch dat juist de reactie van ariekanari op -1 wordt gezet. Censuur much?
Nee, gewoon een correcte score.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@luchthaak dat er kritisch naar gekeken wordt is prima. En dat mensen hun twijfel hebben bij de hoeveel Brein berichtgeving is ook prima(net zoals elke scheet die met Pokémon go en PUBG laten het nieuws halen). Maar de FrontPage is daar niet de Plek voor. En Meningmodden begint nu echt uit de hand te lopen. En de tegen "actie" bevestigt dit. Die mening moeders komen op mij nu over als een groep kleuters waar hun snoep van is afgepakt door de jus. En als tegenactie nog meer snoep gaan halen. Terwijl het gewoon tegen de regels is. En durf ook met zekerheid te zeggen dat als je een actief topic hebt op geachte redactie hebt dat er uiteindelijk actie zal komen. Tweakers is nog steeds een Comunitie. Ondanks dat ik en vele(die daar ook een -1 voor hebben ontvangen) vinden dat de kwaliteit omlaag is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

ariekanari in 'nieuws: Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, die...
Vanaf hier ontspoort een draadje met allemaal +3 reacties met gezeur over de Persgroep, mensen die weg zeggen te gaan, mensen die de integriteit van de artikelen in twijfel trekken etc.
Zo te zien heeft die clubje elkaar allemaal op +3 gezet want dit gezeur hoort duidelijk op -1 wegens te stom om de huisregels te lezen of GoT te vinden.
Ik twijfel ook of dit kleine mismoderaties zijn want zelfs met boost krijg ik ze niet omlaag.
En wat betreft mensen die willen vertrekken citeer ik een bekende Rotterdammer:"Nou, dan rot je toch lekker op!" (liefst ongezien)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
Natuurlijk hoort het niet op +3, maar ik vond het wel in zekere zin informatief. Ik geloof niet direct dat Tweakers deze artikelen door de strot geduwd krijgt, maar het was wel een relevant en interessant verhaal van Apache en dit werpt toch daadwerkelijk een ander licht op het artikel.

Reacties onder een nieuwsartikel gaan toch doorgaans over het in twijfel trekken van producenten, bronnen, kritiek op statements van producenten enz. Waarom zou niet de geloofwaardigheid van het hele artikel in twijfel mogen worden getrokken? Waarom is dat ongewenst? Onder bijna elke review op deze site staat wel een reactie (hoog gemod) van iemand die (in)direct kritiek geeft op de review, omdat er altijd wel wordt gekozen iets niet te testen. Strict genomen moet dat dan ook in Geachte redactie. Dat daar nu zo selectief streng op wordt gehandhaafd vind ik wel opmerkelijk en daarmee laat de redactie zich wel erg kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze horen zeer zeker niet op +3. Sterker nog, voor *alle* reacties waar het hier over gaat is een 0 zelfs nog te hoog.

Tuurlijk mag je er wel over discussieren, maar doe dat dan op de plek waar het thuis hoort, dus in GR. Niet op de FP, want daar is dat dus ongewenst.

Gelukkig staat nu vrijwel alles op het niveau waar het thuishoort, hopelijk kan er nu wat meer volwassener gereageerd worden in die newspost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Markimoo schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Nee, gewoon een correcte score.
Dat is het dus niet als je de moderatie FAQ erbij haalt. Hij maakt een onderbouwde bewering met bronvermelding over de neutraliteit van de redactie, het enige 'minpuntje' is dat dit keer de redactie doelwit is voor kritiek. Maar er wordt nergens geflamed of getrolled, en de enige die het niet leuk vindt is De Persgroep B.V. omdat zijn lezers ineens met een kritisch oog naar het nieuws gaan kijken.

Zelfs als het een volslagen uit de lucht gegrepen bewering is, dan is de juiste score nog altijd 0 en niet -1. Juist door het fixeren op -1 en het laten verdwijnen van het bericht krijg je verhitte en gechargeerde reacties dat de Tweakers moderators lopen te censureren in plaats van er inhoudelijk op in te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:02:
[...]

Dat is het dus niet als je de moderatie FAQ erbij haalt. Hij maakt een onderbouwde bewering met bronvermelding over de neutraliteit van de redactie
In diezelfde FAQ staat dat dat niet gemeld moet worden op de FP, maar in GR. Dat forum heet niet voor niets "Geachte Redactie"....

Op de FP is dat soort zaken gewoon ongewenst, en -1 is het niveau dat daarbij past.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:06:
[...]

In diezelfde FAQ staat dat dat niet gemeld moet worden op de FP, maar in GR. Dat forum heet niet voor niets "Geachte Redactie"....

Op de FP is dat soort zaken gewoon ongewenst, en -1 is het niveau dat daarbij past.
In dat geval is het juiste middel om het duidelijk te maken dan ook een modbreak met een link naar GR en geen klakkeloos wegminnen. Dat is bij andere artikelen ook op die manier opgelost.

Nu wordt er op -1 gefixeerd zonder dat er in de post duidelijk wordt waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:07:
[...]

In dat geval is het juiste middel om het duidelijk te maken dan ook een modbreak met een link naar GR
Guess what? Die link staat netjes in de geplaatste modbreaks!
en geen klakkeloos wegminnen. Dat is bij andere artikelen ook op die manier opgelost.

Nu wordt er op -1 gefixeerd zonder dat er in de post duidelijk wordt waarom.
Dat is toch duidelijk genoeg? Omdat er een heleboel personen zijn die op zeer grove manier misbruik maken van het moderatiesysteem, door er +3's aan te geven, terwijl het volgens de FAQ overduidelijk allemaal -1's zijn.

Het enige wat gebeurt is de reactie naar de correcte score te zetten, lijkt me absoluut niks mis mee. Sterker nog, het lijkt me niet meer dan normaal!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:09:
[...]
Guess what? Die link staat netjes in de geplaatste modbreaks!
Dan zie jij blijkbaar meer dan ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dwrAQ9N.png

Normaal kom ik juist in dat soort reacties een modbreak tegen. En de reactie zelf wordt niet gewist maar de poster wordt alleen duidelijk gemaakt dat het hier niet hoort.

Nu is dat niet gebeurd, de post is spoorloos verdwenen en dan gaan natuurlijk een hoop users het moderatie-team aanvallen op 'censuur' omdat het kritisch is over de BV Tweakers.

Ik vind het zelf ook geen verkeerde zaak dat er op de FP niet te veel over wordt ingegaan, maar zonder tegenbericht wegmodden gaat ervoor zorgen dat users straks het moderatie-systeem niet meer vertrouwen en nóg meer mismods ontstaan omdat ze alleen heel extreem +3 of -1 boost gaan gebruiken. Of het gevoel hebben dat ze bepaalde dingen niet meer mogen zeggen op de FP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ow, bij die 1e reactie had ik het idd niet gezien. Bij de andere (terecht) gefixeerde reacties staat het wel netjes vermeld, wat ook gebruikelijk is.

Maargoed, ook zonder modbreak zou het volgens mij al duidelijk genoeg moeten zijn, toch? Immers in de FAQ staat waar dat soort discussies gevoerd dienen te worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:58:
Ze horen zeer zeker niet op +3. Sterker nog, voor *alle* reacties waar het hier over gaat is een 0 zelfs nog te hoog.

Tuurlijk mag je er wel over discussieren, maar doe dat dan op de plek waar het thuis hoort, dus in GR. Niet op de FP, want daar is dat dus ongewenst.

Gelukkig staat nu vrijwel alles op het niveau waar het thuishoort, hopelijk kan er nu wat meer volwassener gereageerd worden in die newspost.
BarôBarôZZa in 'reviews: Splatoon 2 - Kleine, maar fijne verbeteringen'
Oke, dan hoort deze reactie dus ook in GR en zou -1 moeten krijgen en zo kan ik nog wel even doorgaan voor zowat elke review die ik aanklik. Ik begrijp je punt, strikt genomen volgens de regels hoort het in GR, maar het gaat me erom dat er bij dit artikel ineens selectief streng gemodereerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dan nog vind ik een -1 te streng en zeker als fixatie. Het is een ontopic op antwoord op een off-topic vraag. In de reactie word helemaal niets inhoudelijks gezegd over het artikel maar over een werkwijze/verkapte PR campagne. Dan is de reactie, als je de faq erbij pakt dus max een 0.
Ik vind toch dat er beter onderscheid gemaakt moet worden op reacties die inhoudelijk gaan over het betreffende artikel. Zo kunnen alle reacties die iets zeggen over het artikel naar de GR en heb je als lezer geen bal aan het nieuws hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In de reactie wordt Tweakers ervan beschuldigd de boel te bedonderen en onder een hoedje te spelen met Brein. Dat is ongewenst en niet de manier waarop we op Tweakers met elkaar discussies voeren. Of zouden we gebruikers die het er niet mee eens zijn moeten beschuldigen van het onder een hoedje spelen met torrentwebsites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@nino_070 Kijkt even in de mod faq naar de richtlijnen voor .plan en reviews.

die reactie gaat inhoudelijk over het artikel/ review en is tenminste onderbouwd over hoe die gebruiker tegen zaken uit het spel aan kijkt. Dat lijkt mij zeker on topic bij een review. Ieder kan zijn eigen mening hebben over een product, vereiste is alleen wel dat je hem onderbouwd.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:38:
In de reactie wordt Tweakers ervan beschuldigd de boel te bedonderen en onder een hoedje te spelen met Brein. Dat is ongewenst en niet de manier waarop we op Tweakers met elkaar discussies voeren. Of zouden we gebruikers die het er niet mee eens zijn moeten beschuldigen van het onder een hoedje spelen met torrentwebsites?
Zo lees ik het niet, ik lees het als een beleid van De Persgroep (en dus niet direct Tweakers) om betaalde redactionele artikelen toe te laten, dus niet 'onder een hoedje spelen met BREIN' maar met iedereen die ervoor wil betalen. Als de verwoording anders was geweest, en hij had beweerd dat Tweakers bijvoorbeeld smeergeld van BREIN had geaccepteerd, dan was ik het zeker met die -1 eens geweest. Maar zoals ik het nu lees is het geen directe aanval, maar een constatering op basis van een extern artikel.

En je ziet het niet alleen bij BREIN-artikelen, maar ook bij artikelen van sommige andere grote spelers (Samsung, Apple) waarbij elk gerucht op de frontpage eindigt zonder dat het lijkt alsof er een redactie naar gekeken heeft die kan filteren.

Hoort een journalist niet een onpartijdige houding te hebben in welk nieuws hij publiceert? Logisch dat lezers er dan kritiek op uiten. En als dan elke vorm van kritiek wordt weggemod zonder duidelijke kanttekening dat het hier niet hoort, dan krijg je vroeg of laat zo'n "zie je wel" effect. Ik ben heel bang dat je straks gebruikers gaat krijgen die bewust gaan lopen zieken, waardoor het hele niveau van de FP-reacties compleet in de soep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Staat nergens in de gehele reactie van Ariekanari? Dus waar je dit vandaan haalt is mij werkelijk een raadsel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:46:
[...]
Hoort een journalist niet een onpartijdige houding te hebben in welk nieuws hij publiceert? Logisch dat lezers er dan kritiek op uiten. En als dan elke vorm van kritiek wordt weggemod zonder duidelijke kanttekening dat het hier niet hoort, dan krijg je vroeg of laat zo'n "zie je wel" effect. Ik ben heel bang dat je straks gebruikers gaat krijgen die bewust gaan lopen zieken, waardoor het hele niveau van de FP-reacties compleet in de soep gaat.
Op welke manier vind je het artikel dan partijdig als ik vragen mag? Ik lees gewoon een artikel waarin tweakers bericht over door brein gepubliceerde cijfers en kan er geen partijdigheid uit halen. Ik ben dan ook benieuwd hoe tweakers het nieuws dan wel zou hebben moeten brengen.

Dan heb ik toch ook de volgende vraag, is het artikel het probleem of is het probleem dat er nieuws gepubliceerd wordt wat sommige niet willen horen?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: 'Brein stopte honderden sites, aanbieders en diensten in ee...

Hoe is dit een offtopic reactie, gezien waar ik op reageer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Que?

Ik lees dat niet terug. Wat ik nu zie gebeuren is een mod(team) die aannames maakt over de intenties van arie aan de hand van een post die middels een bron is onderbouwd, en vervolgens een kneejerk reactie geeft omdat de post overduidelijk een erg gevoelige snaar heeft geraakt. Over mislukte damage control gesproken, daarmee bevestig je arie's post alleen maar bij lezers die precies jouw/jullie aanname hebben gemaakt.

Vervolgens gaat de damage control totaal de verkeerde kant op, en is deze reactie geboren. Ik lees dat hier op Tweakers op deze wijze geen discussie gevoerd dient te worden op basis van een foutieve aanname. Neen, kennelijk worden discussies gevoerd door moderaties te fixeren. Jammer dat we arie niet in het gevang kunnen gooien wegens terroristische motieven :')

En wat krijgen we hier mee? Men die dit leest, vervolgens gaat contra-meningmodden (want dat is de moderatieactie, een meningmod), waarmee men dus verder +3's gaat geven als tegengas. Verwijder de post dan maar gewoon, want het eind is al zoek.

Het is zeker geen +3 waard, het is in zekere mate niet eens ontopic (maar wel gerelateerd, noem het meta), en in mijn ogen volgens de reglementen +1/+2, maar verdient het sowieso niet tot de verdommenis gemind te worden. En de ironie is dan ook nog eens dat een modbreak juist hier ontbreekt. Ik zou bijna inderdaad de aanname gaan maken dat BREIN en de Persgroep inderdaad onder een hoedje spelen, maar niet door arie's post.

My €0,02.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zeehond schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:36:
[...]
Dan heb ik toch ook de volgende vraag, is het artikel het probleem of is het probleem dat er nieuws gepubliceerd wordt wat sommige niet willen horen?
Ik denk eerder dat de 'klacht' is dat het geen nieuwswaarde heeft en dat een persbericht (in dit geval van BREIN) gewoon zonder pardon wordt overgenomen.

Het is geen nieuws wat mensen niet willen horen, maar het is gewoon 'ruis' als je interessant nieuws zoekt. Dan hoeven mensen geen non-nieuws over BREIN die weer de zoveelste Facebook-groep heeft neergehaald (want zo nieuwswaardig is dat niet meer) of een kop over een gerucht dat 'Apple zijn volgende iPhone een wit randje geeft' (met de kop in quotes). Of een press release dat Elon Musk weer eens een scheet gelaten heeft.

Hoe je het ook wendt of keert, dat blijft eigenlijk gewoon verkapte reclame en mensen vragen zich af of de redactie wel al die artikelen door moet laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Que?

Ik lees dat niet terug. Wat ik nu zie gebeuren is een mod(team) die aannames maakt over de intenties van arie aan de hand van een post die middels een bron is onderbouwd, en vervolgens een kneejerk reactie geeft omdat de post overduidelijk een erg gevoelige snaar heeft geraakt. Over mislukte damage control gesproken, daarmee bevestig je arie's post alleen maar bij lezers die precies jouw/jullie aanname hebben gemaakt.

Vervolgens gaat de damage control totaal de verkeerde kant op, en is deze reactie geboren. Ik lees dat hier op Tweakers op deze wijze geen discussie gevoerd dient te worden op basis van een foutieve aanname. Neen, kennelijk worden discussies gevoerd door moderaties te fixeren. Jammer dat we arie niet in het gevang kunnen gooien wegens terroristische motieven :')

En wat krijgen we hier mee? Men die dit leest, vervolgens gaat contra-meningmodden (want dat is de moderatieactie, een meningmod), waarmee men dus verder +3's gaat geven als tegengas. Verwijder de post dan maar gewoon, want het eind is al zoek.

Het is zeker geen +3 waard, het is in zekere mate niet eens ontopic (maar wel gerelateerd, noem het meta), en in mijn ogen volgens de reglementen +1/+2, maar verdient het sowieso niet tot de verdommenis gemind te worden. En de ironie is dan ook nog eens dat een modbreak juist hier ontbreekt. Ik zou bijna inderdaad de aanname gaan maken dat BREIN en de Persgroep inderdaad onder een hoedje spelen, maar niet door arie's post.

My €0,02.
Ik zie niet helemaal hoe dat niet terug te lezen is, als dit de eerste zin is van die reactie:
Dit is een betaalde, langdure PR/awareness programma dat is ingekocht bij de Persgroep.
En:
Gedurende enkele maanden zullen (eenzijdige) berichten over Brein als nieuwsberichten worden verpakt in plaats van een betaalde advertorial of PR-artikel.
Oftewel: Tweakers bedonderd de boel door PR-materiaal te vermommen als nieuwsberichten. Ik snap dat Brein geen sympathieke organisatie is, maar dergelijke ongefundeerde beschuldigingen zijn ongewenst.
Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Ik denk eerder dat de 'klacht' is dat het geen nieuwswaarde heeft en dat een persbericht (in dit geval van BREIN) gewoon zonder pardon wordt overgenomen.

Het is geen nieuws wat mensen niet willen horen, maar het is gewoon 'ruis' als je interessant nieuws zoekt. Dan hoeven mensen geen non-nieuws over BREIN die weer de zoveelste Facebook-groep heeft neergehaald (want zo nieuwswaardig is dat niet meer) of een kop over een gerucht dat 'Apple zijn volgende iPhone een wit randje geeft' (met de kop in quotes). Of een press release dat Elon Musk weer eens een scheet gelaten heeft.
Over nieuwswaarde kun je discussiëren. In GR. Daar is verder niets mis mee. Overigens lijkt het er vooral op dat je nieuwswaarde verwart met wat je zelf interessant vindt.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 23-07-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, dat blijft eigenlijk gewoon verkapte reclame en mensen vragen zich af of de redactie wel al die artikelen door moet laten.
Dat zijn allemaal argumenten die in Geachte Redactie thuishoren in niet bij het nieuwsbericht zelf.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
RoD schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Ik zie niet helemaal hoe dat niet terug te lezen is, als dit de eerste zin is van die reactie:

[...]

En:

[...]

Oftewel: Tweakers bedonderd de boel door PR-materiaal te vermommen als nieuwsberichten. Ik snap dat Brein geen sympathieke organisatie is, maar dergelijke ongefundeerde beschuldigingen zijn ongewenst.
Nehe, er is de aanname gemaakt dat BREIN en Tweakers onder een hoedje spelen en de boel bedonderen, als in moedwillig.

Arie merkt objectief op dat De Persgroep een PR/Awarenessprogramma runt (dat uiteraard betaald is, gezien dat gewoon marketing betreft), met een relevante bron daarbij, dat nu niet als dergelijk is te herleiden ten opzichte van de .Adv artikelen, waardoor we meer van dit soort artikelen zien en kunnen verwachten. Of BREIN hier gebruik van maakt, dat haal ik niet uit het artikel. Wat de meerwaarde is van het artikel, weet ik ook niet. Wellicht maakt arie hier de aanname dat ook BREIN hieraan meedoet, en is het zodoende niet terecht dat het onder dat artikel staat. Dat is het enige dat ik eventueel zou kunnen herleiden, maar feit is wel dat we laatst veel BREIN artikeltjes zien.

Dan nog, had er geen actie ondernomen hoeven worden, dan wel een modbreak met uitleg of BREIN aan het programma meedoet, en zodoende waarom arie's post niet van toepassing is, in plaats van het stilletjes te verbergen onder een permanente -1, die worden uitgelegd op basis van aannames en tegenstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dirk schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Dat zijn allemaal argumenten die in Geachte Redactie thuishoren in niet bij het nieuwsbericht zelf.
En dat had dus in een modbreak onder de betreffende post van Arie moeten staan, met de post gefixeerd op 0 zodat iedereen kon zien dat die reactie hier niet thuishoorde.

Door de post te fixeren op -1 en dus spoorloos te laten verdwijnen bevestig je alleen een vermoeden van users en dan veroorzaak je precies het effect wat je niet wilde bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Stoney3K schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:00:
[...]

En dat had dus in een modbreak onder de betreffende post van Arie moeten staan, met de post gefixeerd op 0 zodat iedereen kon zien dat die reactie hier niet thuishoorde.

Door de post te fixeren op -1 en dus spoorloos te laten verdwijnen bevestig je alleen een vermoeden van users en dan veroorzaak je precies het effect wat je niet wilde bereiken.
De post staat er nog gewoon hoor. Daarnaast plaatsen we niet standaard modbreaks bij fixaties. We fixeren namelijk als reacties qua score erg afwijken van wat de score had moeten zijn; modbreaks doen we als we op de reactie zelf ingrijpen. En ik denk dat er nu wel voldoende uitgelegd is dat we ongefundeerde beschuldigingen in welke vorm dan ook niet op +3 laten staan.

Daar hoef je het verder niet mee eens te zijn, maar dit is hoe we er als crew in staan. Ik stel voor dat we nu weer verder gaan met mismoderaties, en dat een ieder die het over de nieuwswaardigheid wil hebben, zich begeeft naar het GR-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Degenen die de reactie van ariekanarie een +3 gegeven hebben zijn degenen die zich vooral moeten schamen.
Dat is zo erg mismodden dat het intrekken van moderatierechten rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Laatst online: 09-09 23:40
wildhagen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:58:

Tuurlijk mag je er wel over discussieren, maar doe dat dan op de plek waar het thuis hoort, dus in GR. Niet op de FP, want daar is dat dus ongewenst
Prima, maar zorg er dan voor dat er een topic al is aangemaakt en dat men al met een link op de juiste plek terecht komen om hun punt te maken.

Nu moet men teveel handmatig doen:

- Naar boven scrollen om naar het forum te gaan.
- De juiste forumcategorie te zoeken (sommigen weten niet eens wat GR is, waarom überhaupt een afkorting gebruiken?).
- Topic met juiste titel e.d. posten.

Is het gek dat men liever reageert in het artikel?
Zoiets kan gemakkelijk geautomatiseerd worden waardoor enkel een knop boven de reactie sectie volstaat.

Of schaf het reactie systeem op de Front Page af en laat men enkel in Geachte Reactie reageren. En toon op de Front Page enkel de +2 forum posts.

[ Voor 5% gewijzigd door RoestVrijStaal op 23-07-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
RoestVrijStaal schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:07:
[...]
Prima, maar zorg er dan voor dat er een topic al is aangemaakt en dat men al met een link op de juiste plek terecht komen om hun punt te maken.

Nu moet men teveel handmatig doen:

- Naar boven scrollen om naar het forum te gaan.
- De juiste forumcategorie te zoeken (sommigen weten niet eens wat GR is, waarom überhaupt een afkorting gebruiken?).
- Topic met juiste titel e.d. posten.

Is het gek dat men liever reageert in het artikel?
Zoiets kan gemakkelijk geautomatiseerd worden waardoor enkel een knop boven de reactie sectie volstaat.

Of schaf het reactie systeem op de Front Page af en laat men enkel in Geachte Reactie reageren. En toon op de Front Page enkel de +2 forum posts.
In elke artikel is een linkje Feedback te vinden. En dan kom je direct in het juiste gedeelte. Hoeveel makkelijker wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
dusty-2011 in 'reviews: Splatoon 2 - Kleine, maar fijne verbeteringen'

Al 6 keer is mijn reactie zwaar onterecht op -1 gemod (edit: klopt inderdaad dat het ook één moderatie met boost aan kan zijn geweest, goed punt). Klaarblijkelijk is het niet mogelijk hier om een kritischr reactie op een positieve review te plaatsen. Zelfs niet als t met een link naar arstechnica ondersteund wordt.

Kritisch zijn op iets is natuurlijk altijd trollen hè. Het is niet mogelijk om goed onderbouwde kritiek te plaatsen zonder een troll te zijn.

Even serieus, de post is gewoon on topic +1 en absoluut geen trollpost. Er wordt gewoon massaal gemod "ik ben het er niet mee eens DUS -1"

Edit: bedankt heren, ik sta nu op +1 :)

[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 23-07-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Funky, ik haal topics door elkaar! Mea culpa!

[ Voor 157% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2017 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

dusty-2011 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:00:
dusty-2011 in 'reviews: Splatoon 2 - Kleine, maar fijne verbeteringen'

Al 6 keer is mijn reactie zwaar onterecht op -1 gemod. Klaarblijkelijk is het niet mogelijk hier om een kritischr reactie op een positieve review te plaatsen. Zelfs niet als t met een link naar arstechnica ondersteund wordt.
Het feit dat je 6 keer een -1 hebt gekregen, betekent niet dat 6 verschillende mensen je een -1 hebben gegeven. Het kan ook zijn dat 1 iemand jouw een -1 met boost heeft gegeven (boost is moderatie x factor 6).

Overigens sta je inmiddels op +1

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Laatst online: 09-09 23:40
loki504 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:56:
[...]

In elke artikel is een linkje Feedback te vinden. En dan kom je direct in het juiste gedeelte. Hoeveel makkelijker wil je het hebben?
NOG makkelijker.

Namelijk direct in het juiste topic zitten en dan met reactie-input-veld op ooghoogte.

Wat jij nu doet is te vergelijken met als iemand aan je vraagt waar hij eieren kan kopen en dat je dan enkel uitlegt waar hij het dichtstbijzijnde winkelcentrum vindt, maar niet vertellen dat hij eerst door 5 straten aan kleding- en schoenen winkels voorbij moet lopen om uiteindelijk bij de supermarkt uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Nog redelijk veel +2 in onderstaand topic, wellicht een aantal die even kunnen helpen daar een aantal overgewaardeerde posts terug naar +1 te zetten?
nieuws: Bitcoingemeenschap bereikt overeenstemming over netwerkschaalvergroting

@loki504 en @RoestVrijStaal
Kunnen we het hier over mismoderaties hebben en andere dingen daar plaatsen waar ze horen?

[ Voor 13% gewijzigd door JDVB op 24-07-2017 09:46 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
RoestVrijStaal schreef op maandag 24 juli 2017 @ 03:15:
[...]
NOG makkelijker.

Namelijk direct in het juiste topic zitten en dan met reactie-input-veld op ooghoogte.

Wat jij nu doet is te vergelijken met als iemand aan je vraagt waar hij eieren kan kopen en dat je dan enkel uitlegt waar hij het dichtstbijzijnde winkelcentrum vindt, maar niet vertellen dat hij eerst door 5 straten aan kleding- en schoenen winkels voorbij moet lopen om uiteindelijk bij de supermarkt uit te komen.
En hoe zie je dat voor je? FeedBack is een breed begrip. Of wil je alle spel en tik fouten verdelen over verschillende topics Gemengd met grote dingen?

Aan de ene kant loopt Nederland massaal te mekkeren als de Overheid de Consument wil beschermen. Maar aan de andere kant moet een website wel je handje vast houden. Want owee als je eerst even een topic moet door lezen alvoren je weet waar de geschikte plek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
FlowSnake schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Nehe, er is de aanname gemaakt dat BREIN en Tweakers onder een hoedje spelen en de boel bedonderen, als in moedwillig.

Arie merkt objectief op dat De Persgroep een PR/Awarenessprogramma runt (dat uiteraard betaald is, gezien dat gewoon marketing betreft), met een relevante bron daarbij, dat nu niet als dergelijk is te herleiden ten opzichte van de .Adv artikelen, waardoor we meer van dit soort artikelen zien en kunnen verwachten. Of BREIN hier gebruik van maakt, dat haal ik niet uit het artikel. Wat de meerwaarde is van het artikel, weet ik ook niet. Wellicht maakt arie hier de aanname dat ook BREIN hieraan meedoet, en is het zodoende niet terecht dat het onder dat artikel staat. Dat is het enige dat ik eventueel zou kunnen herleiden, maar feit is wel dat we laatst veel BREIN artikeltjes zien.

Dan nog, had er geen actie ondernomen hoeven worden, dan wel een modbreak met uitleg of BREIN aan het programma meedoet, en zodoende waarom arie's post niet van toepassing is, in plaats van het stilletjes te verbergen onder een permanente -1, die worden uitgelegd op basis van aannames en tegenstellingen.
Pak zijn hele reactie er eens bij:
Dit is een betaalde, langdure PR/awareness programma dat is ingekocht bij de Persgroep. Gedurende enkele maanden zullen (eenzijdige) berichten over Brein als nieuwsberichten worden verpakt in plaats van een betaalde advertorial of PR-artikel.
Deze methode heeft de Persgroep in België ontwikkeld en is nu ook succesvol uitgerold naar Nederland.

Hoe adverteerders redactionele bijdrages kopen
Dit is geen aanname meer zoals Ariekanari zich hier uitdrukt, maar een door hem al genomen conclusie over dit artikel dat hij presenteert als feit zonder verdere onderbouwing anders dan een link dump over een Samsung campagne van voor zover ik kan zien een jaar geleden.

Zijn conslusie: Dit artikel over Brein onderdeel is van een betaalde PR / awareness campagne in gekocht bij de Persgroep en dat deze campange nog enkele maanden door zal lopen.

Als Ariekanari zijn post anders had verwoord (geen conclusies trekken) en meer feitelijk had onderbouwd zonder enkel te link dumpen had ik er mogelijk wel een hogere score in gezien.

Ik denk verder ook niet dat het raar is dat Brein de laatste tijd regelmatig in het nieuws is, ze hebben een aantal vrij grote zaken lopen / recent gewonnen (Piratebay zaak, Filmspeler.nl zaak, diverse online streamingradio stations). Alle maal zaken waarvan het opzich niet vreemd is dat deze in het nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...

Vanaf hier wordt er weer flink gemeningmod... De managers zijn het absolute kwaad in de wereld en het is belachelijk dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:18:
Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...

Vanaf hier wordt er weer flink gemeningmod... De managers zijn het absolute kwaad in de wereld en het is belachelijk dat zij uberhaupt bestaansrecht hebben :+
Ik ben bang dat die nog wel wat schopjes nodig heeft. Staat nu op:
+3 Spotlight 43
+2 Informatief 4
+1 On-topic 12

Edit: Die daarna trouwens ook. Geen idee waarom dit +2 is. rijk0214 in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...

[ Voor 21% gewijzigd door BeToBe op 24-07-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
BeToBe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Ik ben bang dat die nog wel wat schopjes nodig heeft. Staat nu op:
+3 Spotlight 43
+2 Informatief 4
+1 On-topic 12

Edit: Die daarna trouwens ook. Geen idee waarom dit +2 is. rijk0214 in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
Ook gewoon het feit dat ik in eerste instantie op 0 gemod wordt in dezelfde discussie en BritzFox op +2/+3 puur omdat hij een andere mening heeft. Ongelofelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:25:
[...]

Ook gewoon het feit dat ik in eerste instantie op 0 gemod wordt in dezelfde discussie en BritzFox op +2/+3 puur omdat hij een andere mening heeft. Ongelofelijk...
Zijn andere berichten hebben dezelfde strekking (managers = boe!) en daar zitten ook veel +2 en +3's tussen.

Kan er trouwens een mod kijken naar deze reactie? Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
De vergelijking met de Turkse Hitler is toch wel enigszins ongepast te noemen (Kan ik dit trouwens hier melden of is daar ergens anders een betere plek voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
BeToBe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Zijn andere berichten hebben dezelfde strekking (managers = boe!) en daar zitten ook veel +2 en +3's tussen.

Kan er trouwens een mod kijken naar deze reactie? Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu...
De vergelijking met de Turkse Hitler is toch wel enigszins ongepast te noemen (Kan ik dit trouwens hier melden of is daar ergens anders een betere plek voor?)
inderdaad, dat Erdogan dictatoriale trekjes heeft is duidelijk maar om hem te vergelijken met een massamoordenaar cq oorlogsmisdadiger gaat te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Bor @Dirk een van jullie? ^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Alle powermods lezen hier mee, daar is geen notificatie voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:18:

Volgens mij is dat niet wat ik daar schrijf, en bevat die post wel degelijk een zinnig argument wat verder gaat dan alleen maar managers = boe.

De rest er achteraan, soit, kan ik mee leven heb je gelijk in. Maar de posting die je nu aanhaalt, staat imo gewoon terecht op +3 en is geen meningenmod.

Overigens; check dan eens sowieso moderaties op al mijn postings. Sure ik heb een grote bek en een -1 is best wel eens gerechtvaardigt; maar wat mij opvalt is dat er gemod wordt op persoonlijke status. Iemand krijgt in topic A geen gelijk en gaat dan in topic B maar alles naar -1 modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:53:
[...]
De rest er achteraan, soit, kan ik mee leven heb je gelijk in. Maar de posting die je nu aanhaalt, staat imo gewoon terecht op +3 en is geen meningenmod.
De FAQ over moderaties geeft aan over +3:
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard.
Als ik dan jouw bericht erbij pak.
De beslissingen worden nu genomen door mensen die geen idee hebben waar ze nu eigenlijk over beslissen, zuiver varen op wat derden (met een agenda) hun vertellen en wat in hun sociale netwerk populair is.
Dat interesseert ook helemaal niemand, op een feestje bekt 'we zijn bezig met een cloudmigratie' nu eenmaal lekker, en ach, je moet toch iets doen om weer een regeltje aan je CV te kunnen toevoegen.
Cloud en Scrum zijn op dit ogenblik de woordjes waar elke manager een harde plasser van krijgt. Terwijl Scrum in 90% van de gevallen zelfs de verkeerde keuze is, KANBAN is meestal beter.
Ik zie hier weinig +3 waarde in die kennis en inzichten verkondigen waar het publiek wat van kan opsteken. Ik zie hier meer populistische kreten in, waar mensen massaal +3 van maken, omdat ze het ermee eens zijn (= meningmodden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akkoord, de +3 is te hoog.

Echter, de rest is jouw mening en nu zit je via deze weg je eigen mening erdoor te duwen.

Populair of polulistisch wil niet altijd zeggen niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Volgens mij is dat niet wat ik daar schrijf, en bevat die post wel degelijk een zinnig argument wat verder gaat dan alleen maar managers = boe.

Overigens; check dan eens sowieso moderaties op al mijn postings. Sure ik heb een grote bek en een -1 is best wel eens gerechtvaardigt; maar wat mij opvalt is dat er gemod wordt op persoonlijke status. Iemand krijgt in topic A geen gelijk en gaat dan in topic B maar alles naar -1 modden.
Niet helemaal eens, die +3 post was (op uitzondering van dat stukje over managersopleidingen) een zeer genuanceerd stukje dus +2 kan enigszins verdedigd worden.

En dat laatste, daar sta ik inderdaad niet achter. Maar ik vind gewoon dat iedereen wel erg achter jouw mening aanhobbelt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:10:
[...]

Niet helemaal eens, die +3 post was (op uitzondering van dat stukje over managersopleidingen) een zeer genuanceerd stukje dus +2 kan enigszins verdedigd worden.

En dat laatste, daar sta ik inderdaad niet achter. Maar ik vind gewoon dat iedereen wel erg achter jouw mening aanhobbelt in dit topic.
We zijn het eens. Muv. het stukje over managementsopleidingen, uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:11:
[...]

We zijn het eens. Muv. het stukje over managementsopleidingen, uiteraard ;)
Precies, maar dat stoort me wel. Allebei onze reacties zijn imo. een ongeveer gelijke bijdrage aan de discussie en dus +1 waard. Maar jij bent de enige die deze score ontvangt (en soms zelfs dus +2 en +3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:10:
Akkoord, de +3 is te hoog.

Echter, de rest is jouw mening en nu zit je via deze weg je eigen mening erdoor te duwen.

Populair of polulistisch wil niet altijd zeggen niet waar.
Een populaire mening bevat over het algemeen geen onwaarheden, de vraag is alleen of deze een nuttige (nieuwe) toevoeging heeft voor de discussie. Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu... is gewoon een algemene rant op de managers zonder enige directe koppeling aan de Zweedse situatie en is dus wat mij betreft offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Een populaire mening bevat over het algemeen geen onwaarheden, de vraag is alleen of deze een nuttige (nieuwe) toevoeging heeft voor de discussie. Verwijderd in 'nieuws: Zweedse overheid gaf databases met gegevens miljoenen bu... is gewoon een algemene rant op de managers zonder enige directe koppeling aan de Zweedse situatie en is dus wat mij betreft offtopic.
Het is zeker niet offtopic, het is de verklaring waarom dit in Zweden heeft kunnen gebeuren. Om populistische managementsredenen moest iets 'de cloud' in, terwijl dat achteraf niet gemogen had of op z'n minst niet op die manier had moeten gebeuren.

Verder was het ook bedoeld als reactie op een reactie. Ik weet niet hoe de moderatie-richtlijnen zijn op dat vlak, maar gezien het feit dat het mogelijk is om op een reactie te reageren, ga ik er vanuit dat die reactie op een reactie dan on-topic moet zijn tov. die reactie en niet ten opzichte van het originele artikel danwel reactie waarop gereageerd werd?

Ja. Dat is nog een rotzin, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je gaat van een (korte) rant op de slechte kwalititeit van overheids-ict-projecten zo over op een (lange) rant op managers in het algemeen. Daar dwaal je dusdanig van het onderwerp af, dat vind ik offtopic. Ook de koppeling met de bovenliggende reactie ben je daarmee overigens kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dirk op 24-07-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Het is zeker niet offtopic, het is de verklaring waarom dit in Zweden heeft kunnen gebeuren. Om populistische managementsredenen moest iets 'de cloud' in, terwijl dat achteraf niet gemogen had of op z'n minst niet op die manier had moeten gebeuren.

Verder was het ook bedoeld als reactie op een reactie. Ik weet niet hoe de moderatie-richtlijnen zijn op dat vlak, maar gezien het feit dat het mogelijk is om op een reactie te reageren, ga ik er vanuit dat die reactie op een reactie dan on-topic moet zijn tov. die reactie en niet ten opzichte van het originele artikel danwel reactie waarop gereageerd werd?

Ja. Dat is nog een rotzin, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden :)
Een discussie kan ook zeker off-topic zijn,
Het gaat zich erom dat de content in een reactie en de discussie relevant is aan de content en het onderwerp van het artikel, anders zouden de meest off-topic discussies nog on-topic worden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boy in 'nieuws: 'China eist installatie van app om minderheden in de gaten te...

Lijkt me geen +2, en al helemaal geen grote hoeveelheden +3. Gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Er wordt weer heerlijk gemening mod:
Shunt in 'nieuws: Klanten OnsBrabantNet gaan over naar KPN-netwerk'

Op zijn minst zijn mijn posts offtopic. Volgens mij is -1 hier totaal ongepast.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1 ... 6 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2