Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 108 Laatste
Acties:
  • 218.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:13
zion schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Die heeft ondertussen 99 * +3, die kan alleen nog maar door T.net gedownmod worden

@Dennism Ja het is wel duidelijk dat veel mensen nogal emotioneel worden van het faillissement van Afuture, het is een groot meningmod festijn. (and that's not a good thing)
Inderdaad, toch vreemd daar faillissementen aan de orde van de dag zijn, ook zeker geen vreemde zijn in IT webshop land en schade voor consumenten vaak grotendeels tot compleet te vermijden is.

Maar als je kijkt zijn de reacties en moderaties misschien helaas nog wel erger dan bij de gemiddelde Intel / AMD, MS / Apple of Nvidia / AMD flamewar... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-01 11:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bantoo in 'nieuws: Facebook werkt in VK samen met non-profits tegen extremist...

Lijkt me eerder -1 dan +1, met al dat getroll (meteen in de eerste regel al), en verder is het ook niet meer dan een niet-onderbouwde complottheorie.

nexhil in 'nieuws: Facebook werkt in VK samen met non-profits tegen extremist...

Idem.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 24-06-2017 15:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dat vind ik wel heel erg streng. Gewoon de stelling dat dergelijke stichtingen links zijn vind ik niet ongewenst, zoals in StGermain in 'nieuws: Facebook werkt in VK samen met non-profits tegen extrem... en arbraxas in 'nieuws: Facebook werkt in VK samen met non-profits tegen extremi....

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, een +1 is wel voldoende.

Met 226x (!!!!) +3 gaat die helaas nooit meer van de +3 afkomen ook.

Wordt sowieso enorm veel gemeningmod daar in dat topic, denk dat er even serieus gekeken mag worden wie daar zo'n misbruik van het modsysteem zitten te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Gandalf68 in 'nieuws: Call of Duty: Modern Warfare Remastered wordt los verkr...

Absoluut geen +3, maar naar mijn mening eerder een 0 of een -1. Dit is puur een mening en flame-bait. Het voegt weinig tot niets aan het artikel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is ook geen +3 nee. Maar ook die gaat daar, met 150x (!) +3 nooit meer vanaf komen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

^ is ook al twee keer eerder gemeld, die gaat er inderdaad niet meer vanaf komen zonder fix.

Segafreak83 in 'nieuws: 'Aantal Nederlandse glasvezelaansluitingen neemt tot ...
Geen +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

_David_ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:56:
^ is ook al twee keer eerder gemeld, die gaat er inderdaad niet meer vanaf komen zonder fix.

Segafreak83 in 'nieuws: 'Aantal Nederlandse glasvezelaansluitingen neemt tot ...#r_10161981
Geen +2
Je linkjes buggen/

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 15:10

WCA

UPPERKEES in 'nieuws: Gebruikers OnePlus 5 klagen over gebrek aan 4g op Vodafo...

Gaat over het probleem met het vodafone netwerk en de OP5, begint ie te zeveren over of oneplus een a-merk of b-merk is, en zijn problemen met eerdere oneplus toestellen? Heeft iig niets te maken met het nieuwsbericht, +0 is eerder terecht dan een +1 iig

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
Ach, ik vind het op zich wel een zinnige post. Zoals de beschrijving van +1 zegt; het bevat enige relevantie.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Tidaku in 'nieuws: Microsoft dicht opnieuw door Google ontdekt Defender-lek' is niet de +3 / +2 waar de reactie nu op staat maar max +1 hoewel de vraag of het artikel nieuwswaarde heeft gewoon offtopic is en in GR thuishoort.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kTdnG
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
MrHaas in 'nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds is vier miljoen keer verkocht'

Mijn reactie op @Vanillekwark krijgt hier een -1 terwijl ik voor zover ik kan zien geen enkele Troll, Flamebait of belediging van een ander persoon heb geplaatst. daarnaast voegt de reactie in mijn optiek gewoon toe aan de originele post.

Edit. Inmiddels is de post wel juist gemod :)

[ Voor 4% gewijzigd door kTdnG op 26-06-2017 13:18 ]

Just because you're doing a lot more, doesn't mean you're getting a lot more done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kTdnG schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:11:
MrHaas in 'nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds is vier miljoen keer verkocht'

Mijn reactie op @Vanillekwark krijgt hier een -1 terwijl ik voor zover ik kan zien geen enkele Troll, Flamebait of belediging van een ander persoon heb geplaatst. daarnaast voegt de reactie in mijn optiek gewoon toe aan de originele post.

Edit. Inmiddels is de post wel juist gemod :)
Zowel die post als deze post mogen gewoon op 0 komen te staan. Het bericht klopt namelijk echt niet, wellicht krijg je daarom ook een -1?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bedoel je kTdnG in 'nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds is vier miljoen keer verkocht' ?
Die is nog geen uur voor je melding hier geplaatst, geef het systeem ff tijd. Één -1 stelt niets voor binnen die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kTdnG
Tsurany schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Zowel die post als deze post mogen gewoon op 0 komen te staan. Het bericht klopt namelijk echt niet, wellicht krijg je daarom ook een -1?
Volgens mij is de -1 totaal niet rechtvaardig aangezien ik niet flame, troll of iemand beledig. Hooguit een 0.

[ Voor 16% gewijzigd door kTdnG op 26-06-2017 13:50 ]

Just because you're doing a lot more, doesn't mean you're getting a lot more done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Mja, ongeacht of je gelijk hebt of niet (ik heb geen flauw idee en ook niet van plan om me erin te verdiepen) zijn er genoeg mensen die het moderatiesysteem niet begrijpen en daarom een -1 uitdelen omdat ze denken dat onjuist == ongewenst.

Beide zou ik zelf in eerste instantie op 1 zetten, waarbij voor deze geldt dat er een punt aftrek komt vanwege je commentaar op de moderatiescore, dus op 0.
En dus staan ze allebei gewoon goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kTdnG schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:43:
[...]

Volgens mij is de -1 totaal niet rechtvaardig aangezien ik niet flame, troll of iemand beledig. Hooguit een 0.
Klopt, het zou een 0 moeten zijn. Echter kan me voorstellen dat mensen een -1 kiezen om de reactie omlaag te halen, wat in natuurlijk niet de bedoeling is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Discutabele opmerking in deze context: jochem1998 in 'nieuws: Gebruikers OnePlus 5 klagen over gebrek aan 4g op Voda...
Staat reeds op -1, maar toch.

Overigens is onder dat topic een zee aan mismods.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die flamewar is weg. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kTdnG
Tsurany schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Klopt, het zou een 0 moeten zijn. Echter kan me voorstellen dat mensen een -1 kiezen om de reactie omlaag te halen, wat in natuurlijk niet de bedoeling is.
Dat dacht ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-04 10:11
Linkie: Greymane in 'nieuws: Gebruikers OnePlus 5 klagen over gebrek aan 4g op Vodafo...

Volgens mij is iemand het niet eens met mijn en anderen hun Vodafone commentaar. Blijkbaar is een ontopic post "ongewenst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Volgens mij is zeker de helft van de reacties daar een meningmod....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ger schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:23:
Volgens mij is zeker de helft van de reacties daar een meningmod....
Inderdaad, jammer.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Loller1 in 'downloads: Nintendo Switch 3.0.0'
Kritiek op de redactie bij een artikel. Ik snap dat mensen dat (in sommige gevallen) best eens kunnen zijn, maar die discussie hoort niet onder een artikel. Wat deze dan op +3 doet is mij een raadsel. Heeft echter 77x +3 gekregen, dus is wat lastig naar beneden te krijgen, m aar kan zeker nog lukken!

Jboy1991 in 'downloads: Nintendo Switch 3.0.0'
Dit is de reactie die de discussie begon. Nu staat deze weliswaar op de juiste moderatie, maar ook deze reactie heeft een aantal +3 moderaties gekregen, wat mij ook niet echt juist lijkt. Ik weet alleen niet of dit dan nog wel de juiste plek is om dit te komen melden?

RayNbow in 'downloads: Nintendo Switch 3.0.0'
Lijkt mij overigens ook geen +2 reactie, +1 lijkt mij voldoende.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2017 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 09:07

arnoudwokke

Redacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die pak ik direct even op. Dank voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 22:01
Kalief in 'nieuws: Facebook en Twitter vormen werkgroep tegen verspreiding te...

Het bericht gaat over het verwijderen van content op internet. Juist in dat licht vind ik het als 'ongewenst' modden van een post nogal problematisch, zeker als de modder er niet eens een reactie op geeft.

Apart is dat een soortgelijke post dan weer omhoog is gemod, off topic kan mijn post dan al onmogelijk zijn.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Hoppa! in 'nieuws: OnePlus werkt aan oplossing voor 4g-probleem van OnePlus 5...

Kennelijk weer wat zieltjes geraakt, maar deze reactie is volledig on-topic. Leuk dat de Oneplus-fans hun merk onvoorwaardelijk steunen, maar dat hoeft niet via de moderatieknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

Anoniem: 436362 in 'geek: Kunstmatige iris reageert net als menselijk exemplaar o...

Lijkt mij geen +3 waard voor enkel een youtube link melden.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

themac1983 in 'nieuws: Nintendo brengt miniversie van SNES uit op 29 september'

Geen idee wat hier +2 aan is. De grap vind ik ook niet zo heel sterk, dus ik neig eerder naar een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389662

Anoniem: 389662 in 'nieuws: Deel broncode Windows 10 stond tijdelijk online'

Gewoon een inhoudelijk sterke reactie op een inhoudelijk onjuiste reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als je het op een nette manier had gebracht zoals curry684 in 'nieuws: Deel broncode Windows 10 stond tijdelijk online' dan had je een goede score verdient. Nu is jouw reactie gewoon een troll die terecht op -1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 620061 in 'reviews: OnePlus 5 - High-end, maar net geen high five' dit lijkt mij geen +2 waar, maar eerder gewoon 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Rustig op -1 zelfs, die hele reactie is gewoon op de man.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Arme @Repr verdient toch geen -1 :)
Anoniem: 372172 in 'productreview: MSI RADEON RX 580 GAMING X+ 8G review door Foritain'

edit:
Daarnaast: Er is eerder al aangegeven dat korte reacties en bedankjes op user content gewoon een +1 dienen te zijn en geen 0 / Off-topic o.a. om te voorkomen dat mensen nog minder gemotiveerd raken om vriendelijk een dankje te geven. Al die 0 scores op alle reacties daar zijn dan ook niet correct.

Anoniem: 372172 in 'productreview: MSI RADEON RX 580 GAMING X+ 8G review door Foritain'

[ Voor 52% gewijzigd door Foritain op 28-06-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lick_A_Brick in 'nieuws: Grote ransomwareaanval treft organisaties meerdere l...

Aangezien een van de updates van het artikel aangeeft dat het wellicht gsen Petya is, kan dit ook geen +3 zijn, lijkt mij ook wat overdreven voor een YouTube linkje.

Thralas in 'nieuws: Grote ransomwareaanval treft organisaties meerdere landen...
Lijkt mij ook geen +3, ik mis de context, ook nadat ik de reactie erboven heb gelezen.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 428562 in 'nieuws: Grote ransomwareaanval treft organisaties meerdere lande... lijkt mij geen +3 gezien dit geen oplossing biedt zoals ik zelf hier al aangeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Stravincy in 'nieuws: AOC introduceert vijf ips-monitoren met dunne schermran...

Lijkt me toch echt een ontopic vraag.
Veel -1 snap ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 15:45

BeToBe

Privacy jurist

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-04 18:21
sellh in 'nieuws: Facebook heeft twee miljard maandelijks actieve gebruikers'

Naar mijn mening wordt mijn reactie hier gemodereerd op inhoudelijke gronden. En ik had toch begrepen dat dat nu net niet de bedoeling is bij het modereren.
Ik geef aan positief te denken over sociale media en me niet zo druk te maken om mijn privacy... dat levert minnen op. Vergelijkbare reacties die negatief over sociale media zijn en angstig wat betreft privacy worden met een plus beloond.
Hoe duidelijker kan het zijn dat hier wordt gemodereerd op inhoudelijke gronden (eens/oneens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Je hebt slechts een moderatie, zoals de "let op" zegt:
"Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik zie echt niet waarom ik hier een -1 heb gekregen, volgens mij is dit gewoon on-topic (+1) :N
P1nGu1n in 'nieuws: Aantal .nl-websites met ssl-certificaat stijgt flink'

Ik zie ook echt hoe je dit als ongewenst/flame/troll/belediging kan opvatten :+

Anyway, deze meneer, als reactie onder mij, verdient ook geen -1:
Eupeodes in 'nieuws: Aantal .nl-websites met ssl-certificaat stijgt flink'

Edit: zo dat ging snel alle -1's zijn weer gecompenseerd, bedankt allemaal :)

[ Voor 5% gewijzigd door P1nGu1n op 28-06-2017 19:41 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Markimoo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Je hebt slechts een moderatie, zoals de "let op" zegt:
"Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie."
Misschien is het systeem me dan toch niet zo duidelijk.
Ik zie 2 x -1 (ongewenst), een hatelijke rode -1 en mijn bericht is verborgen.
In schril contrast met de reactie op mijn bericht, volkomen vergelijkbaar, alleen qua mening tegenstrijdig, die beloond wordt met +2.

.

[ Voor 14% gewijzigd door sellh op 28-06-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

sellh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:32:
[...]

Misschien is het systeem me dan toch niet zo duidelijk.
Ik zie 2 x -1 (ongewenst), een hatelijke rode -1 en mijn bericht is verborgen.
.
https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Dat heb ik al eens helemaal gelezen en gedacht te snappen. Maar blijkbaar niet dus....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
sellh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:15:
sellh in 'nieuws: Facebook heeft twee miljard maandelijks actieve gebruikers'

Naar mijn mening wordt mijn reactie hier gemodereerd op inhoudelijke gronden. En ik had toch begrepen dat dat nu net niet de bedoeling is bij het modereren.
Ik geef aan positief te denken over sociale media en me niet zo druk te maken om mijn privacy... dat levert minnen op. Vergelijkbare reacties die negatief over sociale media zijn en angstig wat betreft privacy worden met een plus beloond.
Hoe duidelijker kan het zijn dat hier wordt gemodereerd op inhoudelijke gronden (eens/oneens)?
Jouw reactie is inderdaad geen -1 als je kijkt naar de moderatie FAQ. Je staat op dit moment op een +1 wat mij een beter passende score lijkt.
Puur een linkje droppen zonder extra informatie of uitleg is niet echt zinvol. Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag van sellh48 met deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Noresponse in 'nieuws: 'Meer smartphones met verlengd scherm op komst in twee...

Iemand was zo zot deze een +3 te geven. Kan nog wel een tikkie terug gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hoi mods :)

Ik had even een vraagje of iemand mij hier kan uitleggen waarom mijn reactie -1 is?
https://tweakers.net/revi...ction=10181251#r_10181251

Nu ik het terug lees kan het misschien een beetje 'op de man' overkomen. Dat was echter niet mijn intentie enkel stelde ik me vragen bij de beweringen van de persoon waarop ik reageerde. Daarnaast is er een andere reactie die eigenlijk hetzelfde zegt als de mijne en die krijgt zelfs een +2. Nu is het mij daar niet om te doen, maar mijn reactie is toch wel on-topic en zodoende toch een +1.

Alvast bedankt voor de moeite!

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daniel_Elessar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:08:
Hoi mods :)

Ik had even een vraagje of iemand mij hier kan uitleggen waarom mijn reactie -1 is?
https://tweakers.net/revi...ction=10181251#r_10181251

Nu ik het terug lees kan het misschien een beetje 'op de man' overkomen. Dat was echter niet mijn intentie enkel stelde ik me vragen bij de beweringen van de persoon waarop ik reageerde. Daarnaast is er een andere reactie die eigenlijk hetzelfde zegt als de mijne en die krijgt zelfs een +2. Nu is het mij daar niet om te doen, maar mijn reactie is toch wel on-topic en zodoende toch een +1.

Alvast bedankt voor de moeite!
Jouw reactie staat er nog te kort om deze hier aan te melden. Geef het systeem even de tijd om zijn werk te doen. De betreffende -1 was slechts een enkele moderatie. Inmiddels staat je reactie op +1 zie ik.

Kleine note:
Disclaimer, ik heb dyslectie dus ga niet zeuren over zinsbouw/schrijffouten :p
Kun je beter achterwege laten imho. Het komt wat flamerig over en het is (hard gezegd) niet een probleem van een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Bor schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Jouw reactie staat er nog te kort om deze hier aan te melden. Geef het systeem even de tijd om zijn werk te doen. De betreffende -1 was slechts een enkele moderatie. Inmiddels staat je reactie op +1 zie ik.

Kleine note:

[...]

Kun je beter achterwege laten imho. Het komt wat flamerig over en het is (hard gezegd) niet een probleem van een ander.
Oké bedankt :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Laatst online: 17:16
Het lijkt mij niet bepaald netjes om elk commentaar van RutgerM weg te modden.
Zie link: nieuws: 'NotPetya is bedoeld om gegevens te wissen met schijn van ransomware'

Of de losse reacties:

Anoniem: 149075 in 'nieuws: 'NotPetya is bedoeld om gegevens te wissen met schijn van...
Anoniem: 149075 in 'nieuws: 'NotPetya is bedoeld om gegevens te wissen met schijn van...

Hier wordt hij gedownmod terwijl Primal met dezelfde soort opmerkingen wegkomt:

Je zou elk stukje commentaar individueel moeten behandelen dunkt mij. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet met elke stelling van hem eens, maar dat betekent niet dat al zijn opmerkingen direct onwenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Framoes in 'nieuws: 'NotPetya is bedoeld om gegevens te wissen met schijn van...
Framoes in 'nieuws: 'NotPetya is bedoeld om gegevens te wissen met schijn van...

Geen +2 imho, en al helemaal niet de grote hoeveelheden +3's waard die beiden krijgen. Beide gewoon +1's imho?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX in 'nieuws: KPN neemt internetprovider Solcon over'

Geen +3, wel +1. Idem voor deze:
BrZ in 'nieuws: Minder Nederlanders downloaden films en series illegaal dan v...
Deze heeft echter 130 meningmods gehad.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 11:20
m-ruiter227 in 'nieuws: Brein: schikking kost aanbieders illegale mediaspeler...

sowieso geen +2.

Wat ik me ook afvraag of dit uberhaupt mag, hier wordt overduidelijk gesproken hoe je belasting kan omzeilen, dat lijkt mij gewoon illegaal. Ik kan er iig niks over vinden in de algemene voorwaarden.

[ Voor 7% gewijzigd door MrFax op 30-06-2017 04:55 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 15:45

BeToBe

Privacy jurist

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Mijn reactie hier:

Gymnasiast in 'nieuws: Microsoft brengt EMET terug voor Enterprise-gebruikers...

Onterecht een -1. Mensen vinden blijkbaar dat ik ongelijk heb. Prima, maar de reactie was geen troll of belediging, en naar mijn mening on-topic. Score had 0 of 1 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gymnasiast schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:20:
Mijn reactie hier:

Gymnasiast in 'nieuws: Microsoft brengt EMET terug voor Enterprise-gebruikers...

Onterecht een -1. Mensen vinden blijkbaar dat ik ongelijk heb. Prima, maar de reactie was geen troll of belediging, en naar mijn mening on-topic. Score had 0 of 1 moeten zijn.
Dit is je reactie;
Inderdaad. Vooral omdat ze eerst nog beweerden dat het niet nodig was.

Edit: altijd leuk, droeftoeters die dit -1 geven omdat ze het er niet mee eens zijn. Hoezo is dit een troll of belediging?
Hij bestaat voor het grootste deel uit een flame over de moderatie wat niet gewenst is. Hiervoor krijg je punten aftrek. Met de edit is de juiste score een -1 in dit geval. Je reageert verder bevestigend op een ongefundeerde flame. Ik kan er geen +1 van maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-05 23:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Weet ik eigenlijk niet; wat mij betreft is het minimaal een 0 of anders een +1 waard.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21
runob in 'nieuws: OnePlus: raar effect bij scrollen op OP5 is 'natuurlijk''

Geen idee waarom dat dit 2 keer -1 is? :s
Leek me toch redelijk relevant om ervaring van een gebruiker zelf toe te voegen ipv mensen die liggen te trollen dat dit een major issue is, weeral slecht van OnePlus, ze een S8 gaan kopen, hem gaan terug sturen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
runob schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:08:
runob in 'nieuws: OnePlus: raar effect bij scrollen op OP5 is 'natuurlijk''

Geen idee waarom dat dit 2 keer -1 is? :s
Leek me toch redelijk relevant om ervaring van een gebruiker zelf toe te voegen ipv mensen die liggen te trollen dat dit een major issue is, weeral slecht van OnePlus, ze een S8 gaan kopen, hem gaan terug sturen,...
Geen idee, gelukkig sta je verder wel op correcte score :) Die -1 lijkt beetje uit het niets te komen van de gebruiker die hem gegeven heeft. Wellicht gewoon misgeklikt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
gallery: Tetraquark

Deze gebruiker heeft zich vandaag aangemeld en ik krijg de indruk dat het de bedoeling is Tweakers te degraderen tot een platform voor de eigen politieke ideeën...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een behoorlijk troll-user idd. Hij is inmiddels ook onder de aandacht van de crew, en wordt onderzocht :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 2e niet imho, die 1e vind ik wel ietwat trollerig, waardoor imho zowel een 0 als een -1 te rechtvaardigen zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, persoonlijk kan ik daar niets anders dan een troll en dus een -1 in zien hoor.

Zoveelste herhaling van "Windows sucks, Linux rulez" of variatie op dat thema. Wordt beetje vermoeiend, zeker zonder enige onderbouwing.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

wildhagen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:54:
Nou, persoonlijk kan ik daar niets anders dan een troll en dus een -1 in zien hoor.

Zoveelste herhaling van "Windows sucks, Linux rulez" of variatie op dat thema. Wordt beetje vermoeiend, zeker zonder enige onderbouwing.
Jij modeert al langer inderdaad, maar ik kan je punt begrijpen! Dankje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

No problem. Dat ik al wat langer modereer (nou ja, 15+ jaar) is waar, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit foutjes kan maken :)

Ook ik heb soms wel eens twijfelgevalletjes, en sommige posts kunnen eigenlijk best meer dan één score hebben :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakopi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
tweakopi in 'nieuws: Belastingdienst doet melding van datalekken na intern on...

Begrijp niet dat dit een -1 moet zijn. Zembla geeft duidelijk een beeld waar een aantal zaken in een slecht daglicht komen te staan die ik verwoord.
Dat dit niet prettig is begrijp ik. Maar om dat te vertalen naar -1 vind ik op zichzelf al politiek gekleurd.
Dat ik het deel in tweakers zou juist +1 of +2 moeten zijn. Want het is zeker on-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

tweakopi schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:16:
tweakopi in 'nieuws: Belastingdienst doet melding van datalekken na intern on...

Begrijp niet dat dit een -1 moet zijn. Zembla geeft duidelijk een beeld waar een aantal zaken in een slecht daglicht komen te staan die ik verwoord.
Dat dit niet prettig is begrijp ik. Maar om dat te vertalen naar -1 vind ik op zichzelf al politiek gekleurd.
Dat ik het deel in tweakers zou juist +1 of +2 moeten zijn. Want het is zeker on-topic.
Jouw reactie had nog niet veel moderaties ontvangen. Inmiddels staat hij op een meer passende score :).

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
henk_dh in nieuws: "Ziggo mag Eredivisie niet aan oud-UPC-klanten doorgeven na 1 augustus"

Geen +3 natuurlijk, gewoon weer een hoop mee eens stemmers.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Bor schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Dit is je reactie;

[...]

Hij bestaat voor het grootste deel uit een flame over de moderatie wat niet gewenst is. Hiervoor krijg je punten aftrek. Met de edit is de juiste score een -1 in dit geval. Je reageert verder bevestigend op een ongefundeerde flame. Ik kan er geen +1 van maken helaas.
Fair enough. Ik zal het de volgende keer bij rapporteren laten en niet meer editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gymnasiast schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:46:
[...]

Fair enough. Ik zal het de volgende keer bij rapporteren laten en niet meer editen.
Goed plan :) Daar help je niet alleen jezelf maar ook anderen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit kan toch op +0? Het lijkt me geen troll o.i.d. maar gewoon een mening.
WhatsappHack in 'nieuws: Facebook scherpt algoritme aan dat links naar nepnie...

[ Voor 20% gewijzigd door Meg op 01-07-2017 13:25 . Reden: Correcte link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Origin64 in 'nieuws: Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk verantwo...

Schoolmeestertje, mag wel naar -1.

Anoniem: 855731 in 'nieuws: Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk veran...

Troll, en hoort in GR ipv de FP. Geen +1 waard, eerder -1 lijkt me zo.

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 01-07-2017 14:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blokker_1999 in 'nieuws: Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk vera...

Imho is dat geen +2, een +1 is wel voldoende?

BrammetjeBram in 'nieuws: Facebook scherpt algoritme aan dat links naar nepni...

Getroll over 'nep elite' en een hoop complottheorie. Ik kom niet verder dan een -1, ipv de 0 waar hij nu staat.

Die laatste user vind ik overigens sowieso er dubieus bezig (zie zijn posts van vandaag, en zijn gemiddelde/totale reactiescore). Misschien dat een beetje bijsturing voor verbetering kan zorgen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 20:13
Anoniem: 408411 in 'nieuws: Lek in vastgoeddienst gaf toegang tot duizenden Nederlan...

mismoderatie om het op -1 te zetten. Op z'n minst een 0, maar ergens vind ik het een +1 on-topic waard. Het lijkt mij dat mensen onze eigen nederlandse Dhr. Dijkstra niet kennen, die toch wel heel wat kilometers heeft verzet in de ICT wereld, met name het programmeren (en de wiskundige onderbouwingen daarvoor).

En de reactie van bassie daarop is toch wel een meningmod:
Basszje in 'nieuws: Lek in vastgoeddienst gaf toegang tot duizenden Nederland...

[ Voor 23% gewijzigd door cavey op 03-07-2017 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
cavey schreef op maandag 3 juli 2017 @ 06:42:
Anoniem: 408411 in 'nieuws: Lek in vastgoeddienst gaf toegang tot duizenden Nederlan...

mismoderatie om het op -1 te zetten. Op z'n minst een 0, maar ergens vind ik het een +1 on-topic waard. Het lijkt mij dat mensen onze eigen nederlandse Dhr. Dijkstra niet kennen, die toch wel heel wat kilometers heeft verzet in de ICT wereld, met name het programmeren (en de wiskundige onderbouwingen daarvoor).
Ik zie daar ook geen -1 in. Je staat momenteel op een beter passende score.

Pagina: 1 ... 3 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2