Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:44:
[...]

Mee eens ja, dat is nooit een +3.

dtilo in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sleepwet...

Vind ik dan weer geen +2, gezien het laatste zinnetje. Een +1 lijkt me een prima score.
Ik vind een +2 niet fout, die quote van de CDA-website heeft wel meerwaarde. Maar inderdaad, dat laatste zinnetje.... kan beide kanten op imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zonder dat laatste zinnetje had ik prima met een +2 kunnen leven, maar dit tilt hem imho net naar de +1. Ach, het kan beide kanten op idd.

Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe beleid Twitter omtrent haatberichten gaat 22 n...

Dat vind ik dan toch echt wel een duidelijke -1. Zeker geen +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

svane in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sleepwet...

Ik snap dat dit door menig tweaker een warm hart wordt toegedragen en het daarom in de spotlights wil hebben, maar er is gewoon niets +3 aan die post.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Ik vind een +2 niet fout, die quote van de CDA-website heeft wel meerwaarde. Maar inderdaad, dat laatste zinnetje.... kan beide kanten op imo.
Ben eigenlijk oprecht benieuwd wat er zo mis is aan die laatste zin. Het lijkt er inderdaad op dat die Buma flink gedraaid is qua mening. Dat benoemen en je ongeloof uiten, waarom zou daarvoor een punt aftrek overwogen moeten worden? Het lijkt me geen troll, noch een flame - gewoon een net verwoorde mening over het feitelijke gedrag van die politicus. Dat doet niets af aan de informatieve waarde dunkt mij.

De consensus is nu dat een +2 best kan, maar ben wel benieuwd om welke regel die laatste zin een twijfelgeval zou veroorzaken. :) Mis ik iets?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

theobril in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sleep...

Dit heeft niet eens zijdelings meer met het onderwerp te maken, het zwalkt wel heel erg offtopic daar. Zeer zeker geen +2, eerder een 0 denk ik.

rickboy333 in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sle...

Gezien het gescheld, gevloek, gegeneraliseer en trolls als 'gristenclubjes' lijkt me dit eerder 0 of -1 dan +2. En al helemaal geen +3.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2017 15:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Naar mijn mening onterecht een -1:

Mocro_Pimp® in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sl...

Mijn reactie is een directe reactie op een uitspraak van Buma, uit het betreffende artikel.
De reactie is on-topic en bevat geen belediging, flamebait, of troll, en voegt wel degelijk wat toe aan de discussie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Ben eigenlijk oprecht benieuwd wat er zo mis is aan die laatste zin. Het lijkt er inderdaad op dat die Buma flink gedraaid is qua mening. Dat benoemen en je ongeloof uiten, waarom zou daarvoor een punt aftrek overwogen moeten worden? Het lijkt me geen troll, noch een flame - gewoon een net verwoorde mening over het feitelijke gedrag van die politicus. Dat doet niets af aan de informatieve waarde dunkt mij.

De consensus is nu dat een +2 best kan, maar ben wel benieuwd om welke regel die laatste zin een twijfelgeval zou veroorzaken. :) Mis ik iets?
Roepen dat politici draaiende leugenaars zijn vind ik afbreuk doen. Je kan best kritisch zijn op eerdere uitspraken van Buma en die naast de huidige uitspraken leggen, maar onderbouw dat dan en roep niet zomaar leugenaars. Altijd maar dat riedeltje draaien dat politici leugenaars zijn, daar kun je wat mij betreft een punt voor aftrekken. Maar zoals ik zelf ook al zei, je hoeft er niet zo zwaar aan te tillen.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 28-10-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Kan er niet wat gedaan worden aan deze twee reacties? Die krijg je namelijk nooit meer goed met die vele +3 moderaties. Waren eerder gemeld door @wildhagen.

Keypunchie in 'nieuws: Overheid breidt thuiskopieheffing uit naar usb-sticks ...
iAR in 'nieuws: Overheid breidt thuiskopieheffing uit naar usb-sticks en...

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sle...

Mensen met een andere mening/politieke voorkeur uitmaken voor landverrader lijkt me geen +1 of zelfs +3 waard, maar eerder een straight -1. Zacht uitgedrukt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:18:
Verwijderd in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'sle...

Mensen met een andere mening/politieke voorkeur uitmaken voor landverrader lijkt me geen +1 of zelfs +3 waard, maar eerder een straight -1. Zacht uitgedrukt.
Dat is inderdaad absoluut geen +3. Ik ga er even naar kijken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Markimoo schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:29:
Kan er niet wat gedaan worden aan deze twee reacties? Die krijg je namelijk nooit meer goed met die vele +3 moderaties. Waren eerder gemeld door @wildhagen.

Wanneer @wildhagen dit reeds gedaan heeft heeft het imho geen zin om dat nog eens te posten ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 18:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Tja, er wordt niets meegedaan helaas.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Markimoo schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:46:
Tja, er wordt niets meegedaan helaas.
Soms hebben wij niet meteen de gelegenheid iets te doen omdat we ook nog andere dingen te doen hebben...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

NLsandman in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'slee...

Lijkt me niet meer dan -1 waard.

Los daarvan denk ik dat het verstandig is om actie te ondernemen tegen gebruikers die niet op een normale manier kunnen discussiëren. Verschillende andere sites hebben zich al genoodzaakt gezien de reactie mogelijkheid uit te schakelen of andere ingrijpende maatregelen te nemen. Ik denk dat Tweakers er voor moet waken niet het toevluchtsoord te worden voor activisten die er op alle andere sites uitgewerkt zijn.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@RoD Het probleem is dat het “riedeltje” accuraat kan zijn, waardoor het weghalen/downmodden ervan eigenlijk neer zou kunnen komen op imho een meningmod, daar moeten we mee oppassen. Vind ik. De onderbouwing staat er in dit geval boven. :+ Idd, niet te zwaar aan tillen. :) Die comments komen ergens vandaan, en lijkt een gevolg te zijn van het gedrag van die politici. Dan kom je er niet omheen dat zulke opmerkingen uiteidenlijk geuit zullen en blijven worden, dat is gewoon niet anders. Big deal. :)
Tribits schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:51:
NLsandman in 'nieuws: Sybrand Buma stelt dat overheid referendumuitslag 'slee...

Lijkt me niet meer dan -1 waard.

Los daarvan denk ik dat het verstandig is om actie te ondernemen tegen gebruikers die niet op een normale manier kunnen discussiëren. Verschillende andere sites hebben zich al genoodzaakt gezien de reactie mogelijkheid uit te schakelen of andere ingrijpende maatregelen te nemen. Ik denk dat Tweakers er voor moet waken niet het toevluchtsoord te worden voor activisten die er op alle andere sites uitgewerkt zijn.
Maar dat is toch sowieso verstandig en bij alle onderwerpen van toepassing? Het is niets opeens een andere situatie. Denk dat je er juist niet teveel aandacht aan moet besteden. En al helemaal geen speciale aandacht. Gewoon neutraal door blijven moderen en niet meten met twee maten als het toevallig om bepaalde (politieke) onderwerpen gaat.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

WhatsappHack schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:10:

[...]

Maar dat is toch sowieso verstandig en bij alle onderwerpen van toepassing? Het is niets opeens een andere situatie. Denk dat je er juist niet teveel aandacht aan moet besteden. En al helemaal geen speciale aandacht. Gewoon neutraal door blijven moderen en niet meten met twee maten als het toevallig om bepaalde (politieke) onderwerpen gaat.
Het gaat me niet zozeer om het mening modereren. Hoewel het mij niet echt lekker zit dat mensen met een afwijkende mening afgestraft worden was dat wel een beetje te verwachten met betrekking tot dit onderwerp. Het probleem zijn de beledigende en soms bedreigende uitlatingen richting politici in combinatie met de enorme stroom aan reacties.

Sowieso blijft een website zelf verantwoordelijk voor de content die gebruikers plaatsen, en is het waarderen met -1 nog geen excuus om alles wat je maar wilt op je website te plaatsen of laten staan. Er is hier wel vaker een discussie geweest over wat wel en niet acceptabel is, maar uiteindelijk is daarin de algemene opinie in Nederland toch leidend. Als er op een bepaald moment een schandaal ontstaat vanwege de grove en beledigende uitlatingen op Tweakers ben je ten eerste al te laat en ten tweede ga je dan ook niet wegkomen met het excuus dat dat hier nu eenmaal de gangbare manier van discussiëren is.

De trieste realiteit is dat er nu eenmaal tal van figuren zijn die er geen probleem mee hebben de grenzen van het fatsoenlijke of zelfs de wet te overtreden als het om politieke discussies gaat, en het laatste dat je als (commerciële) partij wilt is die groep een platform bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Denk dat dit haast eigenlijk in een ander topic moet. :)
Misschien dat men het kan splitsen, als dat noodzakelijk is. Zal nu gewoon ff hier reageren, want vind het wel interessant;
Tribits schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:47:
Het gaat me niet zozeer om het mening modereren. Hoewel het mij niet echt lekker zit dat mensen met een afwijkende mening afgestraft worden was dat wel een beetje te verwachten met betrekking tot dit onderwerp.
Helaas wel, ja. Ligt ook een beetje aan de polarisatie in het debat op het moment.
Iedereen schiet snel in de verdediging, aan beide kanten, en ergens is dat wel logisch gezien de debatten vaak zwart/wit zijn.
Het probleem zijn de beledigende en soms bedreigende uitlatingen richting politici in combinatie met de enorme stroom aan reacties.
Belediging vind ik persoonlijk niet zo’n probleem, veelal omdat het vaak een waarheid is die men liever niet hoort; maar een probleem dat daar erg bij meespeelt is dat die waarheid subjectief is. Zeker met een onderwerp als politiek, dat eigenlijk altijd “controversieel” is omdat je veel voor- en tegenstanders kan vinden op zo’n beetje elk onderwerp.

Als het moedwillig beledigen is, dan is het natuurlijk wat onzinnig - maar het probleem deze dagen is dat mensen zich snel beledigd voelen of zich beledigd voor een ander voelen door de mening van een ander; en op de een of andere manier moet je daarom die mening maar niet meer uiten of van zoveel suiker en excuses voorzien om maar te zorgen dat niemand boos wordt. Dan is de vraag dus wat belediging is. Als ik nu zeg “Tribits, jij bent een lelijke hufter” - dan is dat doelloos en moedwillig beledigen. (Het zou alsnog een feit kunnen zijn natuurlijk :+ (Maar ik ken je niet, dus geen idee ;)) Maar uit “fatsoen” ga je gewoon niet op de man spelen, dat is ongewenst.) Maar als ik zeg “Tribits, ik vind <onderwerp> niet zo leuk vanwege <reden>” dan is dat gewoon het uiten van een mening op een normale wijze; maar om de een of andere reden kunnen sommige mensen zelfs daar al niet meer tegen, gaan roepen dat ze beledigd zijn en dan moet er maar actie ondernomen worden. En dan is het ingrijpen wat mij betreft ongewenst. Dat een mening je niet aanstaat: jammer joh, maar dat gebeurt nou eenmaal weleens in een vrije samenleving. Deal with it. <insert luiaard met zonnebril>

Het grote probleem is: waar trek je de lijn, en wat moet je ermee?
Mensen moeten hun mening kunnen uiten, en als mensen zich door een mening beledigd voelen: is dat dan gewoon hun eigen probleem, of die van de uiter van de mening/het platform waar die mening geuit wordt?

Laat ik wel zeggen dat bedreigingen sowieso niet door de beugel kunnen. Dat is ook waar de grens van vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld ophoudt. Bij bedreigingen en (oproepen tot) geweld ben je illegaal bezig; en dat mag dan wat mij betreft ook direct worden opgeruimd.
Maarja, als je zegt “Ik hoop dat iemand hem eens een draai om de oren geeft” (aldanniet spreekwoordelijk) - moet je het dan al zien als bedreiging? “Ik hoop dat iemand hem doodschiet” is natuurlijk direct fout, maar dat eerste… Je kan het zien als oproep tot geweld. Common sense is daar de leidraad, maar wat nou precies “common” is: dat is lastig vast te stellen… En daar wordt het lastig als je regels wil gaan maken/verzinnen voor een specifiek onderwerp.
Als er op een bepaald moment een schandaal ontstaat vanwege de grove en beledigende uitlatingen op Tweakers ben je ten eerste al te laat en ten tweede ga je dan ook niet wegkomen met het excuus dat dat hier nu eenmaal de gangbare manier van discussiëren is.
Oh zeker. Maar overal het algemeen valt het op Tweakers nu erg mee. Een -1 geeft, soms; lang niet altijd, wel aan dat de community het er niet mee eens is. De vraag is of dat niet juist beter is dan weghalen (tenzij het echt heel ver gaat.). Want dan kan je A.) tonen dat het net te ver gaat B.) het verwijderen ervan doesn’t make the opinion magically disappear C.) je kan in discussie gaan met elkaar. En dat laatste, dat is zo belangrijk. Want dan kan het wel zijn dat er iets beledigends/grofs staat, maar als er dan in discussie wordt gegaan kan dat een compleet andere lading krijgen en hoe je wel een mooi transparant overzicht en een open discussie. Als iemand dan gaat klagen… Ja, sorry; maar dan vind ik het overdreven.

Nogmaals: het beleid is al dat zeer grove/bedreigende teksten verwijderd worden. Wat op -1 staat kan meestal nog wel door de beugel. Soms is het over het randje. Maar ik denk niet dat het zo erg is dat er echt zo’n probleem zal ontstaan. Dus wat dat betreft gaat de moderatie nu toch al best goed en is voldoende om dit probleem te voorkomen, of zie ik dat verkeerd? :)
De trieste realiteit is dat er nu eenmaal tal van figuren zijn die er geen probleem mee hebben de grenzen van het fatsoenlijke of zelfs de wet te overtreden als het om politieke discussies gaat, en het laatste dat je als (commerciële) partij wilt is die groep een platform bieden.
Dat is ook weer een probleem. Fatsoen is een rekbaar begrip en wat de een fatsoen vindt, vindt de ander een doorgeslagen vorm van beleefdheid. De fatsoenskloof dus. (Even afstrepen op je bingokaart. ;))

De een vindt “Man, hou alsjeblieft op met dat gezever” zeer onfatsoenlijk, de ander vindt het een prima acceptabele manier om iemand er op te wijzen dat je het niet met ze eens bent omdat ze, naar jou mening, uit hun nek kletsen. Zolang het binnen het kader van de wet blijft, is het heel moeilijk aan te wijzen wat “fatsoen” nu precies is - op een paar basisbegrippen na die we allemaal op deze site met elkaar hebben afgesproken en in de regels vermeldt staan. (Niet schelden, niet op de man spelen, etc. - de basis waaraan “fatsoen” moet voldoen zijn als normen dus al verankerd in de regels hier).

Zodra niet aan de regels wordt voldaan en/of de wet wordt overtreden, dan mag je het uiteraard verwijderen - maar volgens mij gebeurt dat al… Vandaar dat ik zei dat ik niet denk dat er iets hoeft te veranderen. Door de regels die we hier hebben is het al afgevangen, en puur door te modereren ben je dus al waakzaam. En tja… Dat iemand zich dan soms misschien beledigd voelt door iets wat ze lezen (kan ook prima een +3 post zijn waardoor ze zich beledigd voelen hoor! Sommige mensen voelen zich om alles beledigd, zo lijkt het soms :P): dat is dan jammer, maar soms lees je nou eenmaal dingen die je liever niet leest of waar je je persoonlijk niet prettig bij voelt. Dat je dat niet van je af kunt zetten kun je niet het probleem van een ander maken zegmaar…

Dus ik denk dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn, al zullen we het anders verwoorden (en ik weet dat wij beiden ook een flink andere manier van discussie voeren er op nahouden en andere woordkeuzes hebben :)), maar ik denk persoonlijk dat er geen reden is voor alarm en dat men er niet perse extra waakzaam op hoeft te zijn of bang te zijn om een soort van tweede NuJIJ te worden. ;) Zeker omdat er niet heel belachelijk veel nieuwsartikelen over de politiek voorbij komen. Dan kan je meer troep vinden op het forum dan in de reacties onder nieuwsposts; en al geruime tijd. Gezien dat ook niet echt een probleem is, denk ik niet dat hier extra aandacht naar uit hoeft te gaan.

Maar, daar kunnen jij en ik natuurlijk van mening over verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

WhatsappHack schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:31:
Denk dat dit haast eigenlijk in een ander topic moet. :)
Misschien dat men het kan splitsen, als dat noodzakelijk is. Zal nu gewoon ff hier reageren, want vind het wel interessant;
Ik wil er eigenlijk niet al te veel woorden aan vuil maken, maar toch even reageren op enkele punten.
Als het moedwillig beledigen is, dan is het natuurlijk wat onzinnig - maar het probleem deze dagen is dat mensen zich snel beledigd voelen of zich beledigd voor een ander voelen door de mening van een ander; en op de een of andere manier moet je daarom die mening maar niet meer uiten of van zoveel suiker en excuses voorzien om maar te zorgen dat niemand boos wordt.
Argument dat ik vaker tegenkom en dan veelal van groepen die vol de confrontatie aangaan en zich vervolgens in een slachtoffer rol plaatsen op het moment dat ze bekritiseerd worden. Los daarvan kan ik mij niet herinneren dat er ooit een tijd was dat mensen niet beledigd waren door onbehoorlijk taalgebruik.
Dan is de vraag dus wat belediging is. Als ik nu zeg “Tribits, jij bent een lelijke hufter” - dan is dat doelloos en moedwillig beledigen. (Het zou alsnog een feit kunnen zijn natuurlijk :+ (Maar ik ken je niet, dus geen idee ;))
Sowieso haalde ik een reactie aan waarin een politicus waarvan de reputatie verder niet ter discussie staat een 'vuile hypocriete huichelaar' wordt genoemd. Maar zelfs als er een reden voor is dan zijn er nog betere manieren om dat te verwoorden. Sterkere bewoording staat niet gelijk aan betere argumenten, in tegendeel.
Het grote probleem is: waar trek je de lijn, en wat moet je ermee?
Mensen moeten hun mening kunnen uiten, en als mensen zich door een mening beledigd voelen: is dat dan gewoon hun eigen probleem, of die van de uiter van de mening/het platform waar die mening geuit wordt?
Niemand heeft de verplichting mee te werken aan het uiten of verspreiden van jouw mening. Ik vraag me vooral af wat je er als platform bij te winnen hebt om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken.
Dat is ook weer een probleem. Fatsoen is een rekbaar begrip en wat de een fatsoen vindt, vindt de ander een doorgeslagen vorm van beleefdheid. De fatsoenskloof dus. (Even afstrepen op je bingokaart. ;))
Die discussie is hier vaker gevoerd en doorgaans gaat het dan om termen die minimaal 90 procent van de bevolking als een ernstige belediging op zal vatten. Je kan recht proberen te praten wat krom is maar daarmee verandert de publieke opinie niet.Ik kan me tenminste niet indenken dat er in Nederland een aanzienlijk deel van de mensen het normaal vind om in een gesprek klootzak of huichelaar genoemd te worden.
Zodra niet aan de regels wordt voldaan en/of de wet wordt overtreden, dan mag je het uiteraard verwijderen - maar volgens mij gebeurt dat al…
Twijfelachtig waar het gaat om smadelijke uitlatingen. Zolang we er mee weg komen laten we het staan lijkt meer de norm. Los daarvan bestaat er overigens ook nog de policy maar die wordt over het algemeen vrij soepel gehanteerd.
Zeker omdat er niet heel belachelijk veel nieuwsartikelen over de politiek voorbij komen. Dan kan je meer troep vinden op het forum dan in de reacties onder nieuwsposts; en al geruime tijd. Gezien dat ook niet echt een probleem is, denk ik niet dat hier extra aandacht naar uit hoeft te gaan.
Ik wil nu ook niet direct de noodklok luiden, maar meer vragen om waakzaam te zijn en na te denken wat je er mee wint om de grenzen op te zoeken. Op een bepaald moment zal je als site toch aan de rem moeten trekken en bovendien speel je met je reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08 12:17
CaseyWHO schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:49:
kcNL in 'nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt voorlopig geen sing...

ben erg benieuwd of men vind dat de -1 op mijn comment klopt... En mits dat zo is, voornamelijk waarom :\
iemand die hier nog antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
CaseyWHO schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:27:
iemand die hier nog antwoord op heeft?
Ik denk vanwege zelfpromotie. Men is wel verdeeld (10x offtopic, 16x ongewenst)
Die heeft nog wel een paar zetjes nodig

[ Voor 50% gewijzigd door Skyaero op 30-10-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
MazeWing in 'nieuws: Betaaldiensten kunnen rekening verdachte webshop blokker...
Geen +2 waard.
Hij herhaalt in zijn woorden het artikel én voegt een trollerig "alu-hoedje"-bash toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:09

arnoudwokke

Redacteur
Meningmodden to the max onder dit artikel, waarbij deze +3 eruitspringt Slavy in 'nieuws: Artikel met eerste indrukken iPhone X van reviewer originel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik heb er geen problemen mee, jaloers? :* ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:04
Slavy schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Zulke feedback hoort thuis in GR. Niet voor niets dat er een linkje bij ieder artikel staat.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Ja, dat zijn wel behoorlijk wat missers inderdaad. Veel "oneens" moderaties denk ik. Mogen wat mij betreft wel eens nagekeken worden, evenals de idioot die dat +3 vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: 'Bèta voor Android 8.0 op Galaxy S8 komt voorlopig niet naar...
Waarom is dit een ongewenste post? Iemand begreep niet goed wat project treble inhoudt, dus ik deed een poging dit uit te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij inderdaad een normale +1 post. Ik ga eens naar de -1 en +3 stemmers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Slavy schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Arnoud weet als geen ander wat het is om onterechte +3's te krijgen, maar voor een troll-reactie heb ik nog niet eerder een +3 bij 'm gezien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Thanks, ondertussen weer op +0

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Frozen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Thanks, ondertussen weer op +0
En weer +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Is maximaal een +1 en heb hem daar op weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@GreNade
Hmm. Ik ga even iemand benaderen inderdaad; die reacties (en meer) zijn absoluut geen -1 waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 31-10-2017 12:54 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Zoop in 'nieuws: CCP Games sluit twee studio's en trekt zich terug uit vr-ont...

Als iemand zelf al aangeeft dat hij gaat minnen omdat hij iemand een eikel vind is het misschien verstandig om hem even uit te leggen hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daar mag idd wel naar gekeken worden ja. Dat is puur modmisbruik, want zijn parent is absoluut geen -1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Ger, bedankt heb daar even naar gekeken.

edit, Overigens is het laatste stuk van de reactie Verwijderd in 'nieuws: CCP Games sluit twee studio's en trekt zich terug uit ... ook niet om over naar huis te schrijven.

[ Voor 83% gewijzigd door Zeehond op 31-10-2017 17:15 ]

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Koekiemonsterr in 'nieuws: SIDN: er zijn vermoedelijk 964 phishingsites die N...

Geen +2 of +3. Verwerk het in het topic of zeg het niet.

Edit: Het is de auteur.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 31-10-2017 17:51 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajolla
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Hier een totaal legitieme bijdrage die vervolgens 7x (of meer?) een 'ongewenst' krijgt.
Volgens mij een typisch geval van collectief misbruik van moderatierechten, vandaar even deze melding.

Dark_man in 'nieuws: Android krijgt Fast Pair-methode om eenvoudig bluetooth-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! in 'nieuws: Open Whisper Systems vervangt Signal-extensie door zelfst...

Hier is momenteel 6 keer "-1" gestemd, terwijl de post juist informatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik denk dat +1 - waar deze nu op staat - een goede score is, zelf zie ik er namelijk geen +2 in.
ajolla schreef op woensdag 1 november 2017 @ 04:01:
Hier een totaal legitieme bijdrage die vervolgens 7x (of meer?) een 'ongewenst' krijgt.
Volgens mij een typisch geval van collectief misbruik van moderatierechten, vandaar even deze melding.

Dark_man in 'nieuws: Android krijgt Fast Pair-methode om eenvoudig bluetooth-...
Staat nu op +1, maar die -1 stemmers zijn inderdaad mismodders, evenals de +3, mag ook naar gekeken worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Meg op 01-11-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen mismoderaties maar wel een thread waarbij meer dan de helft van de reacties nog niet gemodereerd zijn: nieuws: World of Final Fantasy verschijnt op 21 november op Steam

Voor de modders onder ons: ongemodereerde reacties kun je hier vinden:
http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 01-11-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Heb er nog een aantal gemodereerd :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
PizZa_CalZone in 'nieuws: 'Invoering sleepwet wordt uitgesteld door vertragin... lijkt mij geen +3

Veel reacties bij dit artikel die tegen de sleepwet zijn lijken in mijn ogen "te hoge" moderatiescores te krijgen en degenen die argumenten voor aandragen juist weer lager dan verwacht.

Dit kan echter ook mijn interpretatie zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door _Peter2_ op 01-11-2017 10:39 . Reden: typo ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajolla
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Markimoo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:38:
Staat nu op +1, maar die -1 stemmers zijn inderdaad mismodders, evenals de +3, mag ook naar gekeken worden.
Ja, dat was ik, ik las later pas dat dit 'verboden' is, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Snow_King in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' gaat plaatsvinden, waarschij...
Ik kan hier met de beste wil van de wereld geen +3 in zien...
Momenteel 247x op +3...
Tegenover 24x (de volgens mij juiste) +1.

Deze KopjeThee in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' gaat plaatsvinden, waarschij... overigens ook nogal fors te hoog op +3.

In die hele thread staan er veel niet juist...

[ Voor 31% gewijzigd door Saffie_time op 01-11-2017 11:57 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Saffie_time schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:56:
Snow_King in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' gaat plaatsvinden, waarschij...
Momenteel 247x op +3...

Deze KopjeThee in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' gaat plaatsvinden, waarschij... overigens ook nogal fors te hoog op +3.

Urgh :X
Daar valt nog heel wat werk te verrichten inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Ger zo iets krijg je nooit meer goed, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KopjeThee in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' gaat plaatsvinden, waarschij...

Beiden geen +3, maar hooguit +1.

De 1e krijgt maar liefst 273 +3's, wat natuurlijk puur misbruik is. Kan daar eens naar gekeken worden?

Edit: oeps, had even naar de laatste pagina moeten scrollen denk ik :X

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2017 12:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Saffie_time schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:56:
Momenteel 247x op +3...

Bij dat nieuwsitem staan veel reacties veel te hoog inderdaad. Wie helpt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik ga er ook even bij langs maar sommige staan wel stevig op hun +3. Heb wel een aantal scores kunnen corrigeren met mijn moderatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

doltishDuke in 'nieuws: HTC U11+ met doorzichtige achterkant verschijnt in vide...

Ik mis even wat hier de +3 aan is. :) Ik lees namelijk niet meer dan een mening. Thekilldevilhil in 'nieuws: HTC U11+ met doorzichtige achterkant verschijnt i... kan ook naar +1, een aanvulling op de mening met een opsomming van voorbeelden.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wat is er +2 aan het intrappen van een paar open deuren?

freedzed6 in 'nieuws: Amazon.de test betalen via iDeal'
Dan laat je het afleveren bij de grens op een DPD kantoor en haal je het op of laat je het ophalen.
Je kan ook met vergelijkingssites naar de beste deal zoeken en zelfs daar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik denk dat deze gebruiker even op z'n vingers moet worden getikt vanwege z'n taalgebruik..

Verwijderd in 'nieuws: Logius voert beveiligingsniveau DigiD op met paspoortco...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@Anonymoussaurus
Thanks, ik heb de reactie wat gematigd qua toon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Shaedys in 'nieuws: Facebook verdient 1,95 dollar per maand per Europese gebr...

Belachelijk dat deze op +2 staat imo., de reactie slaat helemaal nergens op en enige onderbouwing ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is een geinige gedachte maar meer dan dat ook niet. Een +2 is wel wat teveel inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik weet niet wat het is, maar het zal wel een gevalletje persoonmodden zijn (iemand modereren omdat je hem niet mag? Tsja, blijkbaar bestaat het..). Vanaf dit bericht heb ik een 0 gekregen, terwijl ik mijn posts onderbouw. Degene die op mij reageren krijgen een +1, maar ik word op 0 gezet. Lijkt mij nou niet echt redelijk.

Vanaf hier: Anonymoussaurus in 'nieuws: 'Veel populaire iOS-apps versleutelen netwerkverkeer ...

@Bor Ik zie het, dankje! :)

@Bor En opnieuw staan er 2 van de 3 weer op 0.. :O

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-11-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:03:
Degene die op mij reageren krijgen een +1, maar ik word op 0 gezet. Lijkt mij nou niet echt redelijk.
Sterker nog, je krijgt een -1 terwijl het een nette ontopic reactie is. Ik ga er even naar kijken.

Edit: je staat weer netjes op +1 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 02-11-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ruw ER in 'nieuws: Apples leveringen van iPhones, iPads en Macs stijgen'

Ruw ER in 'nieuws: Apples leveringen van iPhones, iPads en Macs stijgen'

Was te verwachten in een Apple thread maar die lijken me niet op -1 te horen (en de reacties er op niet op +2)

En ja hoor. Daar zijn ze.

Kenzi in 'nieuws: Apples leveringen van iPhones, iPads en Macs stijgen'

En de rest van de reacties zijn ook gelijk op -1 terecht gekomen. |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Kenzi op 03-11-2017 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

En in dit artikel moet je eens gaan letten op de vele +3's en +2's die onterecht zijn: nieuws: OnePlus overwoog tweede usb-c-poort in plaats van 3,5mm-jack in 5T-sm...

Oke, 1 +3, maar 15 +2's, waarvan er heel veel onterecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Ger schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:05:
[...]
Die van Duckie is toch wel behoorlijk off topic hoor. Die van jou staat nu goed.
Dankje, ging meer om het feit dat die post veel +3 en +2 kreeg voor iets wat niet ontopic is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kain_niaK in 'nieuws: Twitter-medewerker deactiveerde op laatste werkdag acco...
watercoolertje in 'nieuws: Twitter-medewerker deactiveerde op laatste werkdag...

Beiden geen +1 waard imho. En de grote hoeveelheden +2 en +3 gevers mogen imho wel even nagekeken worden, dat is echt op geen enkele wijze verdedigbaar.

Verwijderd in 'nieuws: Twitter-medewerker deactiveerde op laatste werkdag acco...

Geen +1, maar een 0 wegens inhoudelijk onjuist. Ook hier bergen met +2-gevers.

PDZ in 'nieuws: Twitter-medewerker deactiveerde op laatste werkdag account VS...

Geen +2, maar een 0 wegens irrelevante reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:16:
Kain_niaK in 'nieuws: Twitter-medewerker deactiveerde op laatste werkdag acco...

Beiden geen +1 waard imho. En de grote hoeveelheden +2 en +3 gevers mogen imho wel even nagekeken worden, dat is echt op geen enkele wijze verdedigbaar.
Ik kan de grap er wel van inzien, mag van mij best op +1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Deze twee vind ik eigenlijk best te verdedigen met een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kenzi in 'nieuws: Apples leveringen van iPhones, iPads en Macs stijgen'

En al mijn reacties in die thread. Fanatieke Apple fanboy die alles op -1 gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik heb voor nu e.e.a. rechtgetrokken, maar de trieste waarheid is dat bij dergelijke topics altijd een hoop reacties fout blijven staan... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: 'Veel bedrijven delen klantbestanden met Facebook zond... is geen +3 maar een populaire mening / stelling.

Er staat nog meer bij dat topic scheef. Hier is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zapato in 'nieuws: Dieven stelen 313 iPhone X-exemplaren uit UPS-busje in San...

Dat is GR-materiaal, en dat gezeur begint inmiddels een beetje kinderachtig te worden. Imho eerder -1 dan 0. Iig onder geen enkele voorwaarde een +1 of zelfs +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het valt me op dat er de laatste tijd ontzettend veel -1's worden gegeven aan posts die kleine onjuistheden of redenatiefouten bevatten, of anderszins een beetje offtopic zijn. Die zouden gewoon een 0 (of hoger, als de inhoud alsnog wat toevoegt) moeten krijgen.

Zo ook weer hier: nieuws: NS: tussen 15 en 25 procent van reizigers is te tracken op stations. Scroll naar onderen en zie ontzettend veel -1 posts die imho niet -1 hoeven zijn.

.edit: heel veel 2x -1 trouwens. Een "expert" moderator die er met een botte bijl doorheen is gegaan misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2017 16:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

walteij in 'nieuws: NS: tussen 15 en 25 procent van reizigers is te tracken o...

Geen +2. Deze heb ik een 0 gegeven, omdat de inhoud niet klopt en verder niet ontopic is, al vind ik een +1 discutabel. :)
Ik mis even wat de laatste regel van doen heeft met de reactie? De eerste reactie gaat over Aleid Wolfsen, waarbij bronvermeldingen zijn en het dus een sterk gestaafde mening is, dan is de +2 gewoon terecht. Wat een post over Sena / Buma / Brein ermee van doen heeft, ontgaat mij even.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CH4OS schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:26:
walteij in 'nieuws: NS: tussen 15 en 25 procent van reizigers is te tracken o...

Geen +2. Deze heb ik een 0 gegeven, omdat de inhoud niet klopt en verder niet ontopic is, al vind ik een +1 discutabel. :)
+1 kan denk ik prima, een +2 is idd wel een beetje te hoog.

xs4me in 'nieuws: NS: tussen 15 en 25 procent van reizigers is te tracken op ...

Vind ik imho ook geen +2, maar gewoon een nette +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Wat is hier -1 aan?
Verwijderd in 'nieuws: NS: tussen 15 en 25 procent van reizigers is te tracke...
RobinJ1995 in 'nieuws: 'Een derde Nederlandse mobiele internetters heeft data... - Moderatie gezeik, hoort toch hier?

[ Voor 35% gewijzigd door Meg op 03-11-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Die reactie van Morgan is gewoon kinderachtig. Dat is niet echt + materiaal...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens. Die derde vind ik overigens ook een -1, die laatste zin is imho gewoon trollerig. Een 0 zou nog kunnen, maar een +1 is toch echt te hoog. En die +2 al helemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nu is het helemaal erg geworden. Ik ben nu op deze reacties waar ik het eerder over had, op 0 gezet, waarvan 1 er zelfs -1 heeft.. Degene die op mij reageren (ook onderbouwd zoals ik doe) krijgen dan wel weer een +2. Is een beetje met 2 maten meten..

Vanaf deze reactie begint het:

Anonymoussaurus in 'nieuws: 'Veel populaire iOS-apps versleutelen netwerkverkeer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Het is daar, helaas puur mening moderen en veel misbruik. Hopelijk kijken de PowerMods hier na.

edit:
Ik ga niet eens meer kijken na de scores daar, het is toch te triest voor woorden...

[ Voor 34% gewijzigd door Meg op 04-11-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lastig te beoordelen die reacties, als je er inhoudelijk weinig vanaf weet. Ik brand m'n vingers er dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Feanathiel in 'video: Overwatch-animatie vertelt het verhaal van Reinhardt'

De info die gepost wordt, had imo beter in een submit kunnen zitten. Dit is, mijns inziens, geen +3 materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:07:
Feanathiel in 'video: Overwatch-animatie vertelt het verhaal van Reinhardt'

De info die gepost wordt, had imo beter in een submit kunnen zitten. Dit is, mijns inziens, geen +3 materiaal.
Staat nu op +2, nog een paar zetjes voor de +1 wat me een mooie score lijkt?

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2