Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• zonnefreak
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-01 13:18
Loo
underrated schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:27:
Ik heb er net 400km ofzo op zitten; enige manco dat ik gemerkt heb is een kapotte claxon (als in: geen geluid). Niet iets waar Klever wat aan kan doen denk ik.

[...]

Deze heb ik net zelf ervaren inderdaad. Goed onderuit geschoven :( Op het gezicht geen schade aan de fiets, buiten een scheef stuur. Wel een gat in mn ortlieb zijtas en in mn laptoptas, denk dat ik op een steentje gevallen ben. En een aantal kleine gaatjes in mijzelf. Die zijn gelukkig zelf-reparerend.

Daarop aanhakend: wat voor banden raden jullie aan bij nat weer?
Ik gebruik zelf de Swalbe marathon GT365 fietsbanden. Deze hebben wel een grof profiel met lamellen maar tot nu toe met mijn speedpedelec in de regen zeer goede resultaten hiermee. In ieder geval een stuk meer grip dan de originele Swalbe marathon plus fietsbanden. Ik heb hiermee ook een keer een flinke glijer gemaakt in de stromende regen. Met droog weer perfecte band maar in natte of gladde omstandigheden niet best.

Het is wel zo dat je maximale snelheid een paar km/uur minder wordt door de wrijving van deze fietsbanden. (Lees grip) :)

• Nivve
  • Registratie: februari 2016
  • Niet online
underrated schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:27:
Ik heb er net 400km ofzo op zitten; enige manco dat ik gemerkt heb is een kapotte claxon (als in: geen geluid). Niet iets waar Klever wat aan kan doen denk ik.

[...]

Deze heb ik net zelf ervaren inderdaad. Goed onderuit geschoven :( Op het gezicht geen schade aan de fiets, buiten een scheef stuur. Wel een gat in mn ortlieb zijtas en in mn laptoptas, denk dat ik op een steentje gevallen ben. En een aantal kleine gaatjes in mijzelf. Die zijn gelukkig zelf-reparerend.

Daarop aanhakend: wat voor banden raden jullie aan bij nat weer?
Ik rijd nu al ruim een jaar op Swalbe Marathon GT365 all season banden. Zijn meer winterbanden, maar heb er gewoon op doorgereden in de zomer. Echte impact op range merk ik niet en alleen het placebo effect werkt al aardig goed :P
Ook een aantal bijna glijders gehad (o.a. veerooster, tricky bij vriesweer) waarbij de band na 10-20cm toch weer grip kreeg. Toch dus al 2-3 situaties gehad waarbij ik zeker ben dat met de standaard banden ik niet meer overeind zou zijn gebleven (denk ik).
Dus tot nu toe nog geen glijer mee gehad en voel me er een stuk beter op dan de standaard marathon banden.

Edit: Op het stromer forum zie ik ook regelmatig continental winter banden (top contact II?) voorbij komen als erg goede winterbanden. Nog beter dan de GT365, maar kan je niet mee doorrijden in de zomer als ik het zo lees.

Nivve wijzigde deze reactie 12-01-2020 19:24 (8%)

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-01 09:32
stevens20 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:39:
Oke,
ik heb de kosten even in een lijstje gezet. Vergelijken met een auto (kia picanto) voor woonwerk verkeer vier dagen per week 20km enkele reis.

Auto per jaar
Belasting € 248,00
Verzekering € 400,00
Onderhoud en afschrijving € 960,00
Benzine € 935,00 (400km per tank van €55,-)
totaal: € 2.543,00

Pedelec per jaar
Belasting € -
Verzekering € 60,00
Onderhoud en afschrijving € 350,00
Opladen € 17,00
totaal € 427,00

Situatie 1: Je hebt alleen een auto. Dat kost op jaarbasis 2660,-
Situatie 2: Je hebt auto en pedelec. Dat kost op jaarbasis 3074,- bij gebruik van de auto
Situatie 3: Je hebt auto en pedelec. Dat kost op jaarbasis 1870,- bij gebruik van de pedelec
Situatie twee is niet wenselijk en heb ik dus doorgestreept.

Dit komt dus neer op het verschil tussen situatie 1 en 3.
Dus: €2660 - €1870 = €790,- Verschil per jaar. Conclusie: op 4 dagen per week 42 weken per jaar werken met een enkele reis van 20 km is het gebruik van een peledec 790,- goedkoper op jaarbasis. Hoe lang doe je er dan over om de aanschaf terug te verdienen.
790 * [aantal jaar]
De aanschaf van een peledec van 4735,- heb ik terugverdiend met 6 jaar.

Ik ben er vanuit gegaan dat verder gedrag en prijzen hetzelfde blijven.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.
Onderhoud en afschrijving heb je voor de fiets wel wat laag zitten.
Mijn SP uit 2013 kostte 2700 euro maar als ik eenzelfde fiets nu moet kopen ben ik 1000 euro meer kwijt. Als je een iets luxer model neemt:Stromer, Klever, Qwic dan zit je tussen de 6500 en 4500 euro.

Als je de accu ook bij onderhoud rekent dan moet ie ook iedere 20k-30k vervangen worden.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:33
Na bijna een maand mijn Bulls Green Mover weer terug sinds ik halverwege december onderuit was gegleden.

- Nieuwe crankset voor
- Nieuwe remset
- Nieuwe bagagedrager
- Nieuwe ketting
- Nieuwe cassette
- Nieuwe derailleur

Morgen weer eerste rit sinds tijden naar het werk, lekker windje mee 's ochtends en na werktijd vette wind tegen. Ik kan niet wachten 8)

Heb een cassette met kleinere vertanding laten plaatsen, dus meer een race cassette met dus fijner schakelbereik. Benieuwd hoe dat gaat bevallen.

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-01 23:51
Dank voor de reactie. Ik heb het aangepast.
Staat nu op €700,- op jaarbasis. Afschrijving (om de 20k km) accu (€1100,-) op basis van het aantal km dat ik per jaar rij. Plus daarnaast nog €300,- per jaar aan overig onderhoud.

Ik heb ook de actuele brandstofprijzen en de echte km van google maps erbij gepakt. Onderhoudskosten bij het gebruik van een pedelec zijn lager bij de auto dus daarbij heb ik 250,- op jaarbasis in minderinge gebracht.

Een pedelec van €3500,- verdien ik in 4,3 jaar terug wanneer ik de auto altijd laat staan.

Kosten van een auto in gebruik per jaar: €2900,-
Kosten van een auto + pedelec in gebruik: €2100,-
maakt een verschil van €800,-

Ik heb hiervoor een heel excel-bestand gemaakt. Uiteraard wil ik die met jullie delen wanneer daar animo voor is.

Ik heb mijn oog laten vallen opde giant e45 2020 van 3600,-. Ik heb uiteraard geen ervaring met SP's en ben daarom ergbenieuwd wat jullie van dit model vinden. In verband met kun lengte 1.94m zijn er veel modellen die afvallen.

stevens20 wijzigde deze reactie 13-01-2020 17:22 (15%)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• belim
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-01 20:11
Nog niet concreet, maar ik denk eraan om een SP te kopen voor een W-W traject (enkel) van 60-65 km.
Ik zou er wel niet iedere dag mee rijden maar waarschijnlijk toch 2-3x / week, behalve bij slecht weer.
De afgelopen jaren doe ik dit ook af en toe met de racefiets (vooral bij heel mooie dagen) en dat zou ik ook wel blijven doen waarschijnlijk.

Welke SP's zijn geschikt voor deze afstand ? Ik kan laden op het werk, douchen is ook geen probleem.
Een collega met een ST3 gaf aan dat het waarschijnlijk net te krap wordt (afhankelijk van tegenwind en temperatuur). Hij moet iets minder ver en zijn batterij is meestal bijna volledig leeg als hij aankomt.

Het is niet noodzakelijk nodig om constant 45 te rijden (gaat ook niet op dit traject) maar gezien de afstand mag het wel een beetje vooruit gaan natuurlijk.

• zonnefreak
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-01 13:18
belim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:44:
Nog niet concreet, maar ik denk eraan om een SP te kopen voor een W-W traject (enkel) van 60-65 km.
Ik zou er wel niet iedere dag mee rijden maar waarschijnlijk toch 2-3x / week, behalve bij slecht weer.
De afgelopen jaren doe ik dit ook af en toe met de racefiets (vooral bij heel mooie dagen) en dat zou ik ook wel blijven doen waarschijnlijk.

Welke SP's zijn geschikt voor deze afstand ? Ik kan laden op het werk, douchen is ook geen probleem.
Een collega met een ST3 gaf aan dat het waarschijnlijk net te krap wordt (afhankelijk van tegenwind en temperatuur). Hij moet iets minder ver en zijn batterij is meestal bijna volledig leeg als hij aankomt.

Het is niet noodzakelijk nodig om constant 45 te rijden (gaat ook niet op dit traject) maar gezien de afstand mag het wel een beetje vooruit gaan natuurlijk.
Stromer heeft 983Wh accu's die jou collega waarschijnlijk ook in zijn ST3 heeft.
Bosch heeft tegenwoordig een dual battery system en hier kunnen 2 accu's van 625Wh per stuk voor gebruikt worden. Dit maakt samen 1250Wh.

Stromer motor van ST3 heeft een vermogen van 800 Watt maximaal. De Bosch Performance Line Speed motor heeft maximaal 350 Watt.
De Bosch motor ondersteund tot 41km/h GPS gemeten en de Stromer komt tot boven 45km/h GPS gemeten.

Aangezien je dit ook wel eens met een wielrenfiets aflegt, zou de Bosch motor (omdat hij minder sterk is dan de stromer) misschien wel het fijnste zijn. Je moet dan zelf ook nog best wel meetrappen.

Bij de stromer is de ondersteuning veel krachtiger, daardoor minder inspannend voor je zelf maar je moet er van houden.

Probeer allebei de fietsen goed uit, maak er lange ritten mee en kijk waar je het blijste van word.
Het is alleen wel serieus veel geld wat die fietsen moeten kosten. :X

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:33

Enkel traject van 60~65 :o

Er zijn vrij weinig fietsen die dergelijke afstanden halen. Misschien een ST1X met de dikste accu, die is minder krachtig en zou wat minder stroom gebruiken?

Anders een Bosch powered met Dual Battery en dan eventueel nog een extra frame accu in je tas erbij? Die afstand is enorm.

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:36

BertV

R-L48

Bosch meet 1000x per seconde je eigen input, in tegenstelling tot stromer die meer een brommer ervaring geeft.

Voor beide is wat te zeggen, maar als wielrenner zul je de bosch waarderen.

Ik heb 2x500wh en een riem, neem geen bosch en ketting.
Je haalt zeker wel de 60-65km met 1 lading als het niet te hard waait.

bosch is zuiniger dan stromer.

Ik doe nu 2x34 met 1 lading, maar vanwege range anxiety doe ik de helft met halve ondersteuning.

BertV wijzigde deze reactie 21-01-2020 16:50 (17%)

Speed Pedelec: 12 Wh per km

• stevens20
BertV schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:45:
Bosch meet 1000x per seconde je eigen input, in tegenstelling tot stromer die meer een brommer ervaring geeft.

Voor beide is wat te zeggen, maar als wielrenner zul je de bosch waarderen.

Ik heb 2x500wh en een riem, neem geen bosch en ketting.
Je haalt zeker wel de 60-65km met 1 lading als het niet te hard waait.

bosch is zuiniger dan stromer.
Watis dan het grote voordeel van een riem ipv de ketting? Ik ben ook aan het zoeken en zit nu te kijken naar de Giant 2020. Die heeft een ketting.

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:36

BertV

R-L48

stevens20 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Watis dan het grote voordeel van een riem ipv de ketting? Ik ben ook aan het zoeken en zit nu te kijken naar de Giant 2020. Die heeft een ketting.
Met die afstanden is het de slijtage die mij gek maakte. Ieder 2.5 maanden nieuwe ketting en tandwielen.
Dit geldt voor een middenmotor met ketting, voor een achterwielmotor geldt het minder.

BertV wijzigde deze reactie 21-01-2020 16:51 (5%)

Speed Pedelec: 12 Wh per km

• Koetjeboe
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Je moet ook nog rekening houden met dat de accu wat minder gaat worden na een tijd. Bij mijn ST3 (zwaarste accu) ga je het idd net wel of net niet redden, afhankelijk van de tegenwind. Dat is dan wel op de zwaarste ondersteuning. Op de lichtste ondersteuning red je het makkelijk, maar dan kost het je meer energie en/of ben je later op je werk. Ik doe 27km x 2 per dag, en dan zonder laden. Als ik thuiskom is de accu tussen de 5 en de 30% vol, maar ik heb een vrij open route via de dijk, dus als het waait dan waait het ook gelijk flink.

Ander onderwerp, we hebben wel een goede fietswinter dit jaar, ik kan nog gewoon bijna elke dag fietsen zonder nat te worden. Merk wel met die nachtvorst dat het soms heeeeel voorzichtig de bocht door is, want als het glad is en je trekt te hard op is het wel link.

Koetjeboe wijzigde deze reactie 21-01-2020 16:58 (8%)

Hondenlosloopgebieden ||| Lekkere recepten ||| Online ondernemen?

• stevens20
Humbatiki schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 02:10:
Dag geïnteresseerden,

Ik heb ook een Klever X-speed, aangekocht juni 2019 (het 2019 model). Ik heb er bijna 5000km op zitten en dacht dat het tijd werd om mijn ervaringen even te delen. Ik gebruik hem voor woon - werk verkeer (21km enkel). Ik ben ook wel een hevige gebruiker: door weer en wind.
Als de fiets goed functioneert, doet hij dat ook echt goed: goede snelheid, goede ondersteuning, enkel de actiaradius is zoals geweten niet bijster ver (+/- 40 km met volle ondersteuning).
Wat ik wel jammer vind is dat er toch wel nog (te) veel fouten zitten op de fiets. Het kan uiteraard ook zijn dat ik tegenslag heb met mijn exemplaar, maar als ik fora er op nalees, ben ik met geen enkel van mijn problemen een uitzondering.
De problemen die ik (gehad) heb:
De ondersteuning die kort wegvalt. Dit gebeurd zeer regelmatig. Bij meewind bijna niet te merken (ik zie het gewoon als ik naar het displpay kijk) maar in tegenwind is dit zeer frustrerend, omdat je constant uit cadans geraakt. Het display werkt gewoon batterij ook, niks aan de hand maar ik zie het ondersteuningsbalkje terugvallen.
De snelheidsaanduiding die (hevig) schommelt. in extreme gevallen 6 tot 7 km/u
De claxon bleef aan na een regenbui. Naar het werk mee gereden. Toen ik terug wou rijden ging hij weer af, dan toch maar het kabeltje door gedaan.
De verlichtingskabels waren doorgesleten waardoor ik geen verlichting of claxon meer had.
Achterligt defect
Melding gehad op display met "Overspeed". Heel de weg op weg naar het werk. Wel gewoon kunnen rijden. Bij aankomst kon ik de batterij eerst ook niet opladen (na twee uur lukte dat wel). bij het terugrijden was het in orde en geen melding meer.
Het zijn erg lawaaierige remmen (ik had gedacht dat het ging minderen na verloop van tijd, maar dat is niet zo), verder heb ik daar geen last van.
De banden die er op liggen rijden zeer goed bij droog weer, maar ik snap niet dat deze banden toegelaten worden bij nat weer. Het lijkt alsof je op ijs rijdt.

Hij gaat dinsdag 14/01 naar de FM. Hopelijk kan hij nog wat punten wegwerken.
Het lijkt alsof ik zeer negatief ben over de fiets, maar dit zijn mijn ervaringen. Ik vind het jammer dat voor een fiets van 5500 Eur er toch nog wel veel fouten in zitten, dit zou naar mijn gevoel niet mogen. Het is zoals een beta uitvoering, maar dan wil ik daar liever ook een betaprijs voor betalen.

Zijn er mensen die zich kunnen vinden in deze beschrijving, of ben ik aan het overdrijven
Hoe is het afgelopen bij de fietsenmaker?

• Humbatiki
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-01 20:57
stevens20 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:49:
[...]

Donderdag kan ik er om gaan. Achterlicht Is defect en moest vervangen en opgestuurd worden. Daarmee Is er wat vertraging.
Ik heb ook maar meteen winterbanden op.lten zetten.
Ik laat weten hoe het afloopt.

• Humbatiki
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-01 20:57
stevens20 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:49:
[...]

Ik ben mijn fiets deze voormiddag gaan afhalen.
Er zijn wat zaken aangepakt:
Er liggen nieuwe banden op (nieuwe buitenbanden en de binnenband achter is ook vernieuwd aangezien die niet meer origineel was). Ik ben er vandaag al naar mijn werk mee gereden en de grip is stukken beter dan de vorige banden. Hij rijdt nu wel iets harder (in de zin van hard, niet snel). De banden zijn een stuk smaller en ik vermoed (nog niet gecontroleerd) dat er ook wat meer druk in deze banden (moet) is.
Er staat een nieuwe "pikkel" op (vervangen in garantie, daar hebben ze blijkbaar ook soms problemen mee).
Er zit een nieuwe claxon op (ook binnen garantie). Die werkt naar behoren (het heeft wel nog niet echt geregend als ik reed).
Er zit een nieuw achterlicht op (hoewel dat bij nader inzien niet nodig was, aangezien het de controller/omvomer voor de lichten was die defect was) en een nieuwe "controller/omvormer" op. Beide ook in garantie hersteld.
Dus enkel de banden, en de uren betaald. De fiets reed daarnet goed, zelfs wat vinniger naar mijn gevoel met de nieuwe banden. Hij stuurt in elk geval gevoelig beter en reageert sneller op het sturen.
Over mijn FM dus geen slecht woord!

Hopelijk blijft het (even) zo!

• aip
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 17:44
Koetjeboe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Je moet ook nog rekening houden met dat de accu wat minder gaat worden na een tijd. Bij mijn ST3 (zwaarste accu) ga je het idd net wel of net niet redden, afhankelijk van de tegenwind. Dat is dan wel op de zwaarste ondersteuning. Op de lichtste ondersteuning red je het makkelijk, maar dan kost het je meer energie en/of ben je later op je werk. Ik doe 27km x 2 per dag, en dan zonder laden. Als ik thuiskom is de accu tussen de 5 en de 30% vol, maar ik heb een vrij open route via de dijk, dus als het waait dan waait het ook gelijk flink.

Ander onderwerp, we hebben wel een goede fietswinter dit jaar, ik kan nog gewoon bijna elke dag fietsen zonder nat te worden. Merk wel met die nachtvorst dat het soms heeeeel voorzichtig de bocht door is, want als het glad is en je trekt te hard op is het wel link.
En die gladheid, zelfs alleen door de blaadjes maken dat ik sinds begin november nog maar een paar keer ben wezen fietsen op de Stromer. Ik ga eind februari wel weer. (merk het wel aan de conditie trouwens).

• stevens20
Humbatiki schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:48:
[...]

Ik ben mijn fiets deze voormiddag gaan afhalen.
Er zijn wat zaken aangepakt:
Er liggen nieuwe banden op (nieuwe buitenbanden en de binnenband achter is ook vernieuwd aangezien die niet meer origineel was). Ik ben er vandaag al naar mijn werk mee gereden en de grip is stukken beter dan de vorige banden. Hij rijdt nu wel iets harder (in de zin van hard, niet snel). De banden zijn een stuk smaller en ik vermoed (nog niet gecontroleerd) dat er ook wat meer druk in deze banden (moet) is.
Er staat een nieuwe "pikkel" op (vervangen in garantie, daar hebben ze blijkbaar ook soms problemen mee).
Er zit een nieuwe claxon op (ook binnen garantie). Die werkt naar behoren (het heeft wel nog niet echt geregend als ik reed).
Er zit een nieuw achterlicht op (hoewel dat bij nader inzien niet nodig was, aangezien het de controller/omvomer voor de lichten was die defect was) en een nieuwe "controller/omvormer" op. Beide ook in garantie hersteld.
Dus enkel de banden, en de uren betaald. De fiets reed daarnet goed, zelfs wat vinniger naar mijn gevoel met de nieuwe banden. Hij stuurt in elk geval gevoelig beter en reageert sneller op het sturen.
Over mijn FM dus geen slecht woord!

Hopelijk blijft het (even) zo!
Prima opgelost dus. Wel een hoop punten waar wat aan moet gebeuren hoor. Kan je zelf niet een klepje voor op de clacson printen waardoor hij beter beschermd is?

Ik kan aankomende week een ST1X lenen om te testen. Ik kan hem dinsdagochtend ophalen en moet hem donderdag eind van de dag weer inleveren. Ik ben erg benieuwd. Helemaal vanwege de maat (ik ben 1m94).

• dipje2
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 26-01 19:29
Zolang je de 22" gebruikt om te testen, you'll be fine :).

Hangt ook af van je houding natuurlijk. Als je meer richting extreem sportieve houding gaat kan je wegkomen met een iets kleiner frame.

Ik zit nog steeds (bijna) dagelijks op mijn st1x sinds oktober, op de stock BigBens.

Ik ben 1x uitgegleden met m'n normale stadsfiets op een ochtend. Toen werd er ook gewaarschuwd voor gladheid. De Stromer toen wel maar karen staan.

En 1x een moment gehad toen ik wegreed over de gladde steentjes (echt 10m van m'n achtertuin) achterwiel kwijt geraakt. Weer recovered, maar omdat ik blijkbaar nog duwde op een pedaal ging er weer power naar het achterwiel en begon ik te steigeren :s.

Toen ik later omkeek bleek dat ik precies wegreed met m'n achterwiel op een putdeksel, dus inderdaad daarom geen grip had.

Ik heb nu in mijn eerste 3k kilometer eigenlijk geen glij momentjes gehad in de regen of de kou, maar ijzel waarschuwingen neem ik dus serieus (zoals je altijd moet doen eigenlijk).

Ik weet dat er bergen verhalen zijn over hoe slecht de BigBens zijn in vochtig weer, maar ik vraag me af of een hoop niet komt door mensen die de weg niet goed lezen of niet gewend zijn aan (stevige) achterwiel aandrijving.

Je moet gewoon opletten wanneer je weer trapt in ene bocht (beter is dus echt na de bocht), want als je power vraagt naar je achterwiel terwijl je aan het sturen bent kan je hem snel kwijtraken ja.

Het valt me sowieso nog steeds op hoeveel langzamer ik instinctief door een bocht wil. Er zijn zat 'krommingen' in b-weggetjes waar ik bijna te wijd ga. Dus een bocht naar rechts, en ik ga alsnog bijna links de berm in. Als ik dan kijk naar m'n snelheid staat er 30km/u op het scherm.
Dus ik durf die bocht niet scherper aan te sturen, en ik moet dus onder de 30km/u.
Dan rijdt er een andere speed pedelec voor me (geen helm, geen kenteken maar matched mijn snelheid al 4 km lang). Die gaat er vol in.

En ja hoor, slippen en glijdend en houdt hem net overeind. Ik stop naast hem om even te vragen of het gaat en ik krijg gelijk 'wat een rotbanden heb ik eigenlijk'.

Ik heb maar niks gezegd, maar dat lag niet aan zijn banden. Gewoon niet kunnen rijden is dat in mijn mening.

Het kan ook zijn dat ik alleen maar asfalt fietspaden heb op mijn route en daarom nooit veel troep tegenkom (ook al ziet mijn fiets en mijn schoenen er niet uit na 2 ritjes.. Ik blijf schoonmaken in dit weer :().

Ik heb trouwens al 2x foutmeldingen gehad in regen (1x hevige regen, 1x de mist van afgelopen week). Kortsluiting omdat water ergens komt waar het niet hoort.

De eerste keer viel de ondersteuning permanent uit en ook de verlichting. In het pikkedonker midden tussen de weilanden was dat niet fijn.

Ik begin Stromer ondertussen meer en meer als Apple te zien. Ze maken mooie, gewilde (en meestal dure) dingen maar ze maken ook design fouten waarvan ik denk 'hoe kan zoiets in productie gaan'.

• Renoir
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 27-01 21:31
dipje2 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:48:

Ik heb trouwens al 2x foutmeldingen gehad in regen (1x hevige regen, 1x de mist van afgelopen week). Kortsluiting omdat water ergens komt waar het niet hoort.

De eerste keer viel de ondersteuning permanent uit en ook de verlichting. In het pikkedonker midden tussen de weilanden was dat niet fijn.

Ik begin Stromer ondertussen meer en meer als Apple te zien. Ze maken mooie, gewilde (en meestal dure) dingen maar ze maken ook design fouten waarvan ik denk 'hoe kan zoiets in productie gaan'.
Vorige week ook gehad in de mist op mn St1x. Eerste km twee keer een foutmelding bij een hobbel in de weg, daarna geen probleem meer. Misschien de warmte van de accu die het daarna opgelost heeft?

Maar eens, absurd dat dit soort problemen voorkomen bij zo’n premium product. Net als Apple met zn toetsenborden.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True