Loo
Het is wel zo dat je maximale snelheid een paar km/uur minder wordt door de wrijving van deze fietsbanden. (Lees grip)
Ik gebruik zelf de Swalbe marathon GT365 fietsbanden. Deze hebben wel een grof profiel met lamellen maar tot nu toe met mijn speedpedelec in de regen zeer goede resultaten hiermee. In ieder geval een stuk meer grip dan de originele Swalbe marathon plus fietsbanden. Ik heb hiermee ook een keer een flinke glijer gemaakt in de stromende regen. Met droog weer perfecte band maar in natte of gladde omstandigheden niet best.underrated schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:27:
Ik heb er net 400km ofzo op zitten; enige manco dat ik gemerkt heb is een kapotte claxon (als in: geen geluid). Niet iets waar Klever wat aan kan doen denk ik.
[...]
Deze heb ik net zelf ervaren inderdaad. Goed onderuit geschovenOp het gezicht geen schade aan de fiets, buiten een scheef stuur. Wel een gat in mn ortlieb zijtas en in mn laptoptas, denk dat ik op een steentje gevallen ben. En een aantal kleine gaatjes in mijzelf. Die zijn gelukkig zelf-reparerend.
Daarop aanhakend: wat voor banden raden jullie aan bij nat weer?
Het is wel zo dat je maximale snelheid een paar km/uur minder wordt door de wrijving van deze fietsbanden. (Lees grip)