Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epostel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:37
Afgaan op niet-gestandaardiseerde tellingen op internet is inderdaad problematisch, iemands 'ik heb geen problemen na 10000km' is eigenlijk even betekenisloos als 'ik heb een probleem na 10000km'.

Stel je nu een ideale wereld voor waarin fabrikanten de cijfers geven van bijvoorbeeld wat er typisch/gemiddeld hersteld moet worden na hoeveel kilometer :) Gedaan met perceptie, plus zorgt er normaalgezien automatisch voor dat alles voor iedereen beter wordt aangezien fabrikanten niet achteraan het rijtje willen bengelen.

[ Voor 6% gewijzigd door epostel op 21-06-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
__R__ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Er loopt op dat speed pedelec forum een langlopende peiling. In die peiling wordt gevraagd om ervaringen met versleten achterwiellagers i.c.m. de kilometer standen. Daar zie je de eerste reacties de ergste ervaringen (logisch, klagers altijd vooraan) en daarna vlakt het wel weer af. Ja, er zitten altijd wel negatieve ervaringen in. Maar zoek eens op slechte ervaringen bosch middenmotor. Schrik je ook van.

Ergens op pagina 11 van dat topic.

[...]
Wauw, dit bedoel ik dus... 1500 euro kosten als er een lager of sensortje stuk is, omdat Stromer alleen de hele wiel-motor unit vervangt? pfff. Mag hopen dat je na 3 of 4 jaar nog coulance krijgt..

Dank! dit is het 1e dat ik vraag als ik naar een Stromer ga kijken.. een 2e hands ST1 of ST2 buiten de garantie lijkt me toch gevaarlijk, gezien het aantal defecten onder de 10d km

[ Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 21-06-2023 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:33
_Anvil_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Wauw, dit bedoel ik dus... 1500 euro kosten als er een lager of sensortje stuk is, omdat Stromer alleen de hele wiel-motor unit vervangt? pfff. Mag hopen dat je na 3 of 4 jaar nog coulance krijgt..

Dank! dit is het 1e dat ik vraag als ik naar een Stromer ga kijken.. een 2e hands ST1 of ST2 buiten de garantie lijkt me toch gevaarlijk, gezien het aantal defecten onder de 10d km
Nou begin ik wel een beetje fanboy achtige trekjes te krijgen maar als je dat topic een beetje doorleest zie je dat juist die defecten optreden onder de 10k binnen de garantie. Daarna is het incidenteel bij de in dat geval gemelde gevallen. Het zou mij over 1 of 2 jaar in ieder geval niet tegenhouden om van mijn ST2 over te stappen naar een ST3 of ST5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
_Anvil_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Lagers zien inderdaad af in een zware fiets die een kruissnelheid doet van 45km/u. Je zou verwachten dat de lagers als slijtage onderdelen te vervangen zijn. Dat kan prima in automotive toepassingen (krukassen, allerhande lagers in versnellingsbakken, …)

Niet bij stromen, de lagers zijn ingeponst in de hubmotor casings. Er is op dat forum wel iemand geslaagd in het uitponsen van die lagers, maar deed dat op een afgeschreven motor die hij via via had verkregen. Stromer verwisselt de motors als unit, er zijn er dus weinig in omloop bij de gebruikers om op te testen. Tenzij je een compleet afgeschreven fiets hebt die je wil afgeven voor de wetenschap en de DIY reparatie community

Een bosch replacement is ook niet goedkoop. Ik las in een ander topic een bedrag van 900 euro, inclusief plaatsing (niet zeker van dat laatste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Amos_x schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:14:
[...]
Een bosch replacement is ook niet goedkoop. Ik las in een ander topic een bedrag van 900 euro, inclusief plaatsing (niet zeker van dat laatste)
Mja, voordeel van Bosch is dat het het meest gangbare merk is, er zijn dus bedrijven in die markt gesprongen:

"Nieuwe lagerset, (10 stuks!) Nieuwe O-ringen van de krukas, O-ring aandrijfwiel, nieuwe motorafdichting en vet.
Een complete revisie kost €395,- Deze prijs inclusief het demonteren en monteren van de motor."

https://www.bikesos.nl/nieuw-bosch-middenmotor-revisie/
https://vossebeldfietsen.nl/advies/bosch-motorrevisie/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:42

bjp

je kan tegenwoordig in Nederland voor een 500-600eur een motorrevisie doen voor een Stromer. Hierbij worden lagers vervangen en eventuele waterschade gefixt.

Zie hier: https://www.stromerpedele...sie-stromer-speed-pedelec

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
Of zorg er gewoon voor dat je op je SP 5 jaar garantie krijgt. Mits ik mijn fiets bij mijn lokale dealer laat onderhouden heb ik 5 jaar garantie.

En ja, het gezeik begint vaak pas na 2 jaar en ik ben een intensieve gebruiker. Ben heel blij met die 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:58
__R__ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:48:
[...]

10.000 km Stromer gebruiker hier en nooit geen problemen gehad met de fiets. Dus daar heb je nu een mooi positief weerwoord voor. Ja kost meer maar dan heb je ook wat. De enigste horror verhalen die ik heb zijn over die slagers van e-bike store Alkmaar/Hoorn/Amsterdam. Dat stelletje horken vertrouw ik niet eens meer met een ventieldopje. Als je als fietsenzaak al voorbedrukte kaartjes hebt met de tekst "Sorry, het spijt ons" dan zit er wel wat fundamenteels fout in je zaak. ;w
Maar 10.000 is natuurlijk ook niet veel. Ik zou toch graag minstens 100.000 kilometer met zo'n motor doen, al dan niet met een servicebeurt. Bij Bosch moet je om veel verder te komen dan 15.000 km trouwens ook 'illegaal' servicebeurten laten doen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

__R__ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:48:
[...]

10.000 km Stromer gebruiker hier en nooit geen problemen gehad met de fiets.
12.000km in een jaar en wel ellende ondanks preventief dealeronderhoud.

2x complete motorstoring (sta nu weer bij de officiële dealer)
1x gebroken versnelling kabel

Daarbij het niet merk-gerelateerde probleem waar we in 2023 eigenlijk wel een oplossing voor hadden moeten hebben. 4x een lekke band.
edit: 5x. Nu een lekke band met mijn leenfiets.

Ik ben nog steeds erg blij met de SP oplossing, mijn route is echt fantastisch.

[ Voor 4% gewijzigd door BertV op 23-06-2023 09:36 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Vlassie1980 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:51:
Of zorg er gewoon voor dat je op je SP 5 jaar garantie krijgt. Mits ik mijn fiets bij mijn lokale dealer laat onderhouden heb ik 5 jaar garantie.

En ja, het gezeik begint vaak pas na 2 jaar en ik ben een intensieve gebruiker. Ben heel blij met die 5 jaar garantie.
Snap ik, maar daar betaal je ook voor. Mijn Speed pedelec was 1150 euro, dat bedrag is de eigenaar van een nieuwe Stromer binnen een jaar kwijt aan afschrijving alleen al :9

Wel goed om te lezen dat motor revisie kan, wel 2 x zo duur maar een Stromer is natuurlijk ook een hoogwaardig product. Toen mijn kamergenoot hier nog een Strorme had, fietste hij fluitend 45km/h tegen windkracht 6 op.

2e hands wordt voor mij sowieso lang zoeken, ik ben 1.93m en de meeste Stromers die ik zie hebben een soort kindermaat frame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Figuurlijk bedoel je? Om te zien is het wel een verdomd lelijke fiets voor 8k, die giga plak zwart plastic in het frame ziet er echt niet uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwmarcel
_Anvil_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Figuurlijk bedoel je? Om te zien is het wel een verdomd lelijke fiets voor 8k, die giga plak zwart plastic in het frame ziet er echt niet uit...
haha, ben ik met je eens...in vind die kleuren ook niet echt geweldig..
maar qua specs is er denk ik, niet iets vergelijkbaars...sterker nog, ik denk dat ik deze liever heb, dan een st3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
wwwmarcel schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:45:
[...]

haha, ben ik met je eens...in vind die kleuren ook niet echt geweldig..
maar qua specs is er denk ik, niet iets vergelijkbaars...sterker nog, ik denk dat ik deze liever heb, dan een st3
Snap wat je bedoelt, 2 wiel aandrijving etc. indrukwekkende specs.

De Max is trouwens wel een stuk mooier om te zien dan de oudere modellen *barf*

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 26-06-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
_Anvil_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Snap wat je bedoelt, 2 wiel aandrijving etc. indrukwekkende specs.

De Max is trouwens wel een stuk mooier om te zien dan de oudere modellen *barf*
Die Ellio ziet er een stuk volwassener uit als zijn oudere kleine lelijke broertjes. Hier wil ik misschien nog wel een keer een proefritje op maken. Deze is net zo "lelijk" als mijn Klever N Rogue. Die heb ik ook niet voor de looks aangeschaft maar wel voor de functionaliteit en prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:37
ijdod schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik een Ortlieb Back-Roller (zo'n neon gele). Aanrader is daarbij de tasafhouder van Van Zijp Techniek. Die heeft overigens meer nuttige accessoires. Het verlengde spatbord is ook een goede.

[...]

Ik gebruik een los Tex-Lock flexibel kabelslot. Die pas precies in het zadeltasje wat ik onder het zadel heb gangen.
Die zien er idd goed uit, vooral de Morpho blue, past perfect bij mijn Royal Blue :9~ Welke heb jij precies?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@DePaul De eyelet variant, in het zwart (volgens mij was het destijds zwart of oranje)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 12:55
Hallo allemaal,
Ik zou ook graag op een speed pedelec naar het werk willen fietsen, dit is ongeveer 38KM enkele reis. Ik fiets regelmatig dus dit zou geen probleem moeten zijn. Maar voordat ik daadwerkelijk de knoop wil doorhakken en een, voor mij, flink bedrag neerleg voor een fiets; zou ik dit graag een keer willen uitproberen voor een wat langere tijd. Alleen kan ik nergens vinden dat speed pedelecs te huur zijn in mijn regio (noord-limburg, oost-brabant). Is iemand van jullie hier bekend mee?

Of is het gewoon kopen, uitproberen en verkopen als het toch niks is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Precedente schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:50:
Hallo allemaal,
Ik zou ook graag op een speed pedelec naar het werk willen fietsen, dit is ongeveer 38KM enkele reis. Ik fiets regelmatig dus dit zou geen probleem moeten zijn. Maar voordat ik daadwerkelijk de knoop wil doorhakken en een, voor mij, flink bedrag neerleg voor een fiets; zou ik dit graag een keer willen uitproberen voor een wat langere tijd. Alleen kan ik nergens vinden dat speed pedelecs te huur zijn in mijn regio (noord-limburg, oost-brabant). Is iemand van jullie hier bekend mee?

Een beetje fatsoenlijke dealer geeft jou wel de mogelijkheid om wat testritten te doen met een leenfiets. Ik heb mijn Klever N Rogue ook 2 dagen mogen lenen om hem eens aan de tand te voelen.

38 km is een flink stuk, dus koop er een met een dikke accu van rond de 1000Wh. Laat je niet verleiden om te bezuinigen op de accu om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Klever heeft iig eigen testfietsen die van dealer naar dealer gaan. Die kun je zo een dag of meer lenen. Even contact opnemen met je lokale Klever dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_

Dit laatste heb ik gedaan, 2e hands. Het beviel, want met dit weer gebruik ik mijn auto nog maar weinig om naar mn werk te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48
Hallo allemaal,

Ga naar een goede dealer en je krijgt wel een leenfiets mee hoor.
Toen ik op jouw punt stond ben ik bij een fietsenmaker in Cuijk geweest, dat is jouw regio wel een beetje. Ben uitgebreid voorgelicht en kreeg gewoon een weekje een Klever mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Hallo allemaal,

Uitproberen is zeker een aanrader maar bedenk wel, nu met mooi weer, de nieuwigheid, ruim uurtje op een speed pedelec is dan echt een feest.

De valkuil voor het gros is, slecht weer, wind, regen, slecht geslapen, haast, niet de automatisme om de fiets te pakken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

als je nu begint met mooi weer, kweek je plezier/goed gevoel, leer je hoe plezant het allemaal is, de voordelen zoals een brede smile op je gezicht, minder verkeer in de zomer is ook nog eens aangenamer...

dan koop je in september goeie regen kledij, en geraak je typisch wel door de winter ^_^

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
Heel fijn hoe jullie allemaal reageren met adviezen! Dankjewel, ik ga even op bezoek bij de fietszaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:31
Dat zou zonde van het geld zijn, een SP zakt vrij snel in waarde het eerste jaar.

En ga er ook van uit dat de opgegeven bereiken van de accu's met een korreltje zout gelezen moeten worden, ze houden geen rekening met (tegen)wind en de buitentemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
procaliber schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Dat zou zonde van het geld zijn, een SP zakt vrij snel in waarde het eerste jaar.

En ga er ook van uit dat de opgegeven bereiken van de accu's met een korreltje zout gelezen moeten worden, ze houden geen rekening met (tegen)wind en de buitentemperatuur.
Het verschil tussen koud weer met windkracht 6 tegen en in de zomer windstil weer kan factor 4 zijn!
Bosch met zijn range calculator kan een indicatie geven voor de range (ook voor speed pedelecs met middenmotor).
Dan is de Peukertconstante maar een onderdeel in heel de som en het beste kun je dit beoordelen door er zelf mee te gaan fietsen. QicQ biedt/bood de optie om tegen 150 euro ongeveer een week lang een speed pedelec te lenen. Dan kun je een beeld krijgen van jouw verbruik. Dit kun je dus ook in de winter doen. Dan heb je een veel beter beeld van vooral de accu.

Koud en harde wind:
1000 watt motor volle bak met 33 km/h (windkracht 6 vol tegen) is al 33 Wh per kilometer zonder verliezen uit de controller, dus een eerlijke waarde is dan 36 Wh/km. Dan haal je met een 983 Wh accu nog geen 30 kilometer. De motor moet als de malle aan de bak, maxed out, en desnoods nog meer. De accu is koud en je hebt al een mix dat een woon-werk rit van 30 kilometer al in het nauw komt. Dan heb je al een Klever nodig met 1200 Wh accu.

Zomertje lief:
Je fietst lekker rustig 40 km/h en de tractiemeter slaat amper uit. Je lijkt te vliegen en de accu wil maar niet leeg gaan. Je haalt zeker 100 kilometer. Het is warm, de accu is warm en deze omstandigheden blijven bij mensen beter in beeld. Dan is het verbruik in de winter dus een hele vette tegenvaller. Dan wil je zo snel als mogelijk fietsen en kun je echt tekort gaan komen, laat staan als de accu al een paar jaar in dienst is.

Wil je op safe spelen dan mag je 30 Wh/km max rekenen. Het waait in de winter niet altijd hard en als dat wel zo is kun je kiezen om het OV of de auto te nemen. Met een 1000 Wh accu moet 30 kilometer zeker te halen zijn.

Gelukkig kun je zelf ook wat gas terug nemen en 30 km/h gaan. Dan kom je zowaar 20 kilometer verder op een 1000 Wh accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
Ook met de lokale fietsenmaker gesproken, hij geeft aan dat ze een testrapportage maken bij 2e hand elektrische fietsen en SP’s. Hier komt uit wat de staat is van de tandwielen enz, maar ook percentage van de accu. Kennen jullie zo’n rapport ook of bekend mee met 2e hands aankopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
ijdod schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:09:
@DePaul De eyelet variant, in het zwart (volgens mij was het destijds zwart of oranje)
Inmiddels zelf ook een Tex-Lock eyelet met een U-Lock slot ontvangen. Wat een heerlijk ding! Soepel, een stuk lichter dan een ketting meesjouwen en toch ART goedgekeurd. En hij kleurt fantastisch bij mijn scheurijzer O+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
DePaul schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Inmiddels zelf ook een Tex-Lock eyelet met een U-Lock slot ontvangen. Wat een heerlijk ding! Soepel, een stuk lichter dan een ketting meesjouwen en toch ART goedgekeurd. En hij kleurt fantastisch bij mijn scheurijzer O+
Die bewaar je in de fietstas?
Ik heb momenteel een vouwslot maar vind hem niet altijd even makkelijk handelbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Voor de mensen die interesse hebben in wat range-stats, hierbij mijn ervaring. Ik heb een Stromer ST3 (begin 2019) en fiets 43km enkele reis. Mijn fiets heeft een 983wh accu.

- Mijn gemiddelde snelheid is ongeveer 37-39km/h
- Fiets regelmatig 47km/h en heb veel polder (en dus wind mee/tegen)
- Varieer vaak tussen stand 2 of 3 (max), afhankelijk van mijn conditie, wind, accu, enz
- In de winter/lente kom ik met 3-10% aan
- Nu in de lengte/zomer heb ik tussen de 20 en 30% over

Het valt me erg mee allemaal. Hoe meer je fietst, hoe beter je conditie wordt en hoe langer je in standje 2 kan fietsen (dan haal je nog >= 37-42km/h). Dit scheelt aardig. Verder is mijn ervaring om te beginnen in stand 2 en er zo lang mogelijk mee door te fietsen, omdat het een stuk zwaarder aanvoelt als je van 3 naar 2 terug gaat door gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
procaliber schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Die bewaar je in de fietstas?
Ik heb momenteel een vouwslot maar vind hem niet altijd even makkelijk handelbaar.
Nee, gewoon om mijn zadelpen gewikkeld en dan precies zo dat ie met het slot aan de bagagedrager vast zit.
Ik had ook een vouwslot maar dat was te veel geklooi en moeilijk doenerij om de fiets ergens mee aan vast te zetten O-)

Probleem is nu opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 22:21
Anteros schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:37:
Voor de mensen die interesse hebben in wat range-stats, hierbij mijn ervaring. Ik heb een Stromer ST3 (begin 2019) en fiets 43km enkele reis. Mijn fiets heeft een 983wh accu.

- Mijn gemiddelde snelheid is ongeveer 37-39km/h
- Fiets regelmatig 47km/h en heb veel polder (en dus wind mee/tegen)
- Varieer vaak tussen stand 2 of 3 (max), afhankelijk van mijn conditie, wind, accu, enz
- In de winter/lente kom ik met 3-10% aan
- Nu in de lengte/zomer heb ik tussen de 20 en 30% over

Het valt me erg mee allemaal. Hoe meer je fietst, hoe beter je conditie wordt en hoe langer je in standje 2 kan fietsen (dan haal je nog >= 37-42km/h). Dit scheelt aardig. Verder is mijn ervaring om te beginnen in stand 2 en er zo lang mogelijk mee door te fietsen, omdat het een stuk zwaarder aanvoelt als je van 3 naar 2 terug gaat door gewenning.
Misschien wel even handig om aan te geven hoe je stand 2 ingesteld hebt staan. Met de standaard instelling van Stromer levert stand 2 echt wel veel minder ondersteuning. In principe kun je de 2 ook vrijwel gelijk maken aan stand 3 dus ik ben wel benieuwd waar jij 2 op hebt staan in de Omni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ko de Boswachter schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Misschien wel even handig om aan te geven hoe je stand 2 ingesteld hebt staan. Met de standaard instelling van Stromer levert stand 2 echt wel veel minder ondersteuning. In principe kun je de 2 ook vrijwel gelijk maken aan stand 3 dus ik ben wel benieuwd waar jij 2 op hebt staan in de Omni.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar stand 2 is een stuk(je?) zwaarder dan 3. Waar hij precies op staat weet ik nu niet, maar er is zeker een groot verschil in ondersteuning en energieverbruik. Als stand 2==3 en ik hou 10-30% over na 43km met een gemiddelde van ~38kmh, dan heb ik een goede accu volgens mij :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Voor de SP-ers in de provincie Utrecht: vanaf morgen kun je ontheffing aanvragen om op fietspaden te mogen fietsen. Mijns inziens een mooie ontwikkeling, en ik hoop dat we ons kunnen houden aan de randvoorwaarden (o.a. de maximum snelheid). :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
DePaul schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Nee, gewoon om mijn zadelpen gewikkeld en dan precies zo dat ie met het slot aan de bagagedrager vast zit.
Ik had ook een vouwslot maar dat was te veel geklooi en moeilijk doenerij om de fiets ergens mee aan vast te zetten O-)

Probleem is nu opgelost 8)
Misschien moet ik de overstap ook maar eens maken. Het slot krast dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
procaliber schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Misschien moet ik de overstap ook maar eens maken. Het slot krast dus niet?
Of het echt 0.0% krast durf ik niet te garanderen, maar er zit wel een soort van zachte coating omheen, een beetje hetzelfde als wat er op zo'n ABUS vouwslot zit.

En (maar dat is persoonlijk) het is en blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp, hoe zeer ik ook geniet van elke kilometer die ik erop fiets. Er gaan krassen opkomen, daar ontkom je niet aan. En dat is ook okay naar mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Krisp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:54:
Voor de SP-ers in de provincie Utrecht: vanaf morgen kun je ontheffing aanvragen om op fietspaden te mogen fietsen. Mijns inziens een mooie ontwikkeling, en ik hoop dat we ons kunnen houden aan de randvoorwaarden (o.a. de maximum snelheid). :)
Heb hem inderdaad ontvangen. Goede ontwikkeling, hoewel ik er denkelijk geen praktisch gebruik van kan maken doordat ik doorgaans net buiten de deelnemende gemeenten rijdt. De fietspaden lansg N-wegen die ik gebruik zijn sowieso al (brom)fietspaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Als Zwolle een ontheffing zou verlenen. Ga ik deze direct aanvragen.
Ik heb me 1 keer tussen de auto's gewaagd en binnen 300 meter al claxon concert achter me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Ik houd me in grote lijnen al aan de ontheffingsregels, ook al is er hier geen ontheffing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
ijdod schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:49:
Ik houd me in grote lijnen al aan de ontheffingsregels, ook al is er hier geen ontheffing.
Gelijk heb je, als de regels dom zijn, rest enkel burgerlijke ongehoorzaamheid. Jouw veiligheid primeert.

Een regel die zwakke weggebruikers de weg opstuurt, hopend op een soort kantelpunt wanneer SP'ers met genoeg zijn om ingezet te worden als rijdende verkeersremmers, is een zwaktebod.

Daarbij komt nog dat echt niet iedere SP'er strak 45 kan, of zelfs wil (!) doen. Behalve stromer en klever zijn er ook niet veel die dat als kruissnelheid halen. Dus rijd je aan 35 tussen verkeer van 55-60... Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:52

RayNbow

Kirika <3

Amos_x schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:26:
Daarbij komt nog dat echt niet iedere SP'er strak 45 kan, of zelfs wil (!) doen. Behalve stromer en klever zijn er ook niet veel die dat als kruissnelheid halen. Dus rijd je aan 35 tussen verkeer van 55-60... Succes.
Hoewel ik vaak de 45 kan halen op m'n Stromer, heb ik wel eens op mindere dagen voor het fietspad i.p.v. de rijbaan gekozen vanwege stevige tegenwind. Sub-40 is inderdaad niet fijn als je de weg met auto's moet delen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Krisp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:54:
Voorwaarde is dat de fiets op je eigen naam staat.
Mijn fiets, 100% woon-werk, staat op naam van een bedrijf.
(net als heel veel SP's met dit prijskaartje)

Even kijken wat ze hier over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
BertV schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:44:
[...]
Even kijken wat ze hier over te zeggen hebben.
Het Utrechtse formulier was daar heel duidelijk over: als de fiets niet op jouw naam staat, kun je geen ontheffting aanvragen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zie het als een stap in de goede richting. :P In de praktijk denk ik dat niemand navraag gaat doen, mits je jezelf aan de regels houdt zoals aangegeven. Dus rustig over het fietspad rijden.

De speed peddles van mijn vrouw staat ook op mijn naam, en die heeft ook een ontheffing nu. Mochten ze een keer het nummerbord door een systeem halen, is dat iig geen issue.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ko de Boswachter schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:46:
[...]

Het Utrechtse formulier was daar heel duidelijk over: als de fiets niet op jouw naam staat, kun je geen ontheffting aanvragen. 8)7
Ja, dit zijn fietsen met een nieuwprijs waar je 15 jaar geleden een stadsauto voor kocht.

Die worden vaker wel dan niet zakelijk geleased.

Het formulier is duidelijk, maar als we dit niet melden blijft het zo.

[ Voor 8% gewijzigd door BertV op 03-07-2023 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59
BertV schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:43:
[...]

Ja, dit zijn fietsen met een nieuwprijs waar je 15 jaar geleden een stadsauto voor kocht.

Die worden vaker wel dan niet zakelijk geleased.

Het formulier is duidelijk, maar als we dit niet melden blijft het zo.
Lijkt me inderdaad iets om over te mailen, misschien is het iets wat ze later nog mogelijk willen maken, of de leasemaatschappij moet een ontheffing aanvragen (met jouw bsn?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Ik heb nog even geinformeerd waarom mijn gemeente (ten Noorden van Utrecht) hier niet aan meedoet:
Dank voor uw vraag over ons beleid inzake de speed pedelecs. Vanuit de provincie Utrecht is ons inderdaad gevraagd om mee te doen met deze pilot, echter hebben wij dit afgehouden. Op dit moment achten wij de veiligheid op de fietspaden vooralsnog in het gedrang voor overige fietsers, wanneer wij hier de speed pedelecs ook toestaan. Hierbij hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Vrijwel standaard riedeltje. Niet onverwacht, ik heb meer correspondentie gehad over onlogische beperkingen op fietssnelwegen. Niet in de laatste plaatst dat als ze die veiligheid in het gedrag achten, ze eens, in brede zin, moeten beginnen met fucking handhaven van de verkeersregels voor fietsers. /rant. Maar goed, als redelijk braaf verkeersdeelnemer (auto, motor, brommer, speed pedelec, electrische en legacy fiets) ben ik nooit nooit echt overtuigd geweest van de noodzaak de brommer van het fietspad te weren.

Intussen zie ik regelmatig pubers met duidelijk illegale electrische fietsen in de weer, en moet ik de eerste (snor :D)brommer die echt maar 45 loopt nog tegenkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door ijdod op 03-07-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 19:32

racoon

mooowwww

Mijn nieuwe werkgever zit op 23 km afstand enkele reis fietsen, is dit met een stromer te doen, hoelang zou ik daar ongeveer over doen, zit namelijk te denken om er een aan te schaffen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

racoon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:20:
Mijn nieuwe werkgever zit op 23 km afstand enkele reis fietsen, is dit met een stromer te doen, hoelang zou ik daar ongeveer over doen, zit namelijk te denken om er een aan te schaffen
is dat te doen? ja.

tel gemiddeld 33-35km/h (afhankelijk van het traject - veel kruispunten?). Dus dat zou ongeveer 40-42minuten duren.

probeer eens een fiets te lenen bij een winkel (mag vaak gratis voor een dag) - dan kan je het meten en aanvoelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 10:52

RayNbow

Kirika <3

Mijn nieuwe werkgever zit op 23 km afstand enkele reis fietsen, is dit met een stromer te doen,
Met mijn Stromer ST2 met een 983 Wh accu kan ik een afstand van 2x 24-27km halen, maar als ik de langere route neem moet ik wel de weeromstandigheden in de gaten houden. Een keer met veel tegenwind heb ik op een lagere ondersteuningstand de accu bijna leeggereden toen ik de langere route nam.

Tegenwoordig heb ik een extra lader op werk liggen en kan ik het zeker met gemak halen.
hoelang zou ik daar ongeveer over doen, zit namelijk te denken om er een aan te schaffen
Dit hangt af van je route, etc., maar ik heb een keer een 27 km route naar werk (dit keer vanwege een omleiding) in 43:36 kunnen afleggen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Was wel met wat meewind. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

bjp schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:40:
[...]

is dat te doen? ja.

tel gemiddeld 33-35km/h (afhankelijk van het traject - veel kruispunten?). Dus dat zou ongeveer 40-42minuten duren.

probeer eens een fiets te lenen bij een winkel (mag vaak gratis voor een dag) - dan kan je het meten en aanvoelen.
Dat was inderdaad mijn idee, fiets huren/lenen en een keer naar het werk rijden, zo kan ik ervaren of het te doen is.

Zou het beter zijn dit op een werkdag te testen of is een weekend ook een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
Kan beide, maar ik heb destijds zelf met een werkdag getest.
Weet je gelijk wat je allemaal moet doen en hoe het voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:41

Wuursj

want worst is al bezet

Het ligt aan de route.

Ik doe 1x per week 24km enkeltje en doe daar tussen de 40 en 45 min over. Dat is dus een gemiddelde van tussen de 33 en 36 km/u (afhankelijk van de wind): de eerste 9km stedelijk of andere redenen waar ik minder hard kan en dan 16km waar ik langs het water lang ongehinderd door kan cruisen waar ik zonder wind 40km/u doe. Soms wat meer, soms wat minder als het wel waait.

Mijn reguliere woon-werk route van ~18km kan ik echter minder hard en doe ik er altijd 32min over. Een hoger gemiddelde dan 33 km/u krijg ik op die route niet voor elkaar. Maar die tijd haal ik wel nagenoeg altijd, ook met wind tegen oid.

Op een route waar je de hele route vol gas kan gaan, kan die gemiddelde snelheid nog wel iets hoger.

Dit alles met een goedkopere speedpedelec en aardig bijtrappen, denk dat ik met een Stromer van beide routes nog een paar minuutjes van af te snoepen zijn. Met deze goedkopere fiets (Giant Quick-e) met een 500wh accu haal ik de 2x18km wel op een lading maar de 2x24km niet. Een tweede lader op werk lost alles op en spaar ik de accu ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Wuursj op 05-07-2023 20:47 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
Met 29 km enkele reis is dit voor mij zeker te doen. Alles op stand 3, volle ondersteuning, doe ik daar 45 min over. Wel een tweede lader op het werk (gratisch laduh 8) ). Ik geef thuis een kleine boost van 30 min laden om toch altijd een beetje boven de 25% te blijven maar voor de rest met een 983 Kwh accu kan je in principe ook nog wel heen en weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:12
Mijn enkele reis is 36 km en daar doe ik iets meer dan een uur over. Meestal iets van een uur en vijf minuten soms iets langer. Is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 14:10
Het ligt er net aan hoeveel je door een bebouwde kom gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yijnOdJqoiP1pn20DyGJF3Q4WGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bYtL9uog3ygE9750bOkn9okT.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door piwakawaka op 06-07-2023 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
De kortste route hoeft ook niet de snelste te zijn, de 26km route is bij mij net zo snel als de 30km route. Waarbij de 30km veel lekkerder rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 13:28
__R__ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:14:
[...]

Met 29 km enkele reis is dit voor mij zeker te doen. Alles op stand 3, volle ondersteuning, doe ik daar 45 min over. Wel een tweede lader op het werk (gratisch laduh 8) ). Ik geef thuis een kleine boost van 30 min laden om toch altijd een beetje boven de 25% te blijven maar voor de rest met een 983 Kwh accu kan je in principe ook nog wel heen en weer.
HIer precies hetzelfde verhaal. Ik kom pas in de buurt van m'n werk twee stoplichten tegen, die vaak ook nog meteen groen zijn. Daarnaast kom ik nog door 3 dorpskernen, maar veruit de meeste km's zijn kaarsrecht fietspad.
Heb ook de 983 kWh accu en laad altijd bij op het werk met een tweede lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Eerst ongelukje in 70.000km

Met tegen de 40km/u onderuit in het bos.
Een heel "fijn" modderlaagje op asfalt in een hele flauwe bocht.

De fiets heeft het goed overleefd, ik denk dat mijn after-market ligstuur de eerste klap heeft opgevangen.
Zelf ben ik "open" aan de linkerkant. :P

Toch altijd bizar (ik heb 20 jaar motorgevallen) dat je eerst denkt "mijn fiets!".

edit: Net antwoord gehad van mijn leasemaatschappij over het meedoen aan de ontheffing fietspad:

"Helaas faciliteren wij dit niet in de lease omdat wij voor alle speed Pedelec hetzelfde willen hanteren zonder uitzonderingen. We begrijpen dat dit vervelend voor u kan zijn maar hopen op uw begrip hiervoor."

[ Voor 34% gewijzigd door BertV op 06-07-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 18:43
BertV schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:32:

De fiets heeft het goed overleefd, ik denk dat mijn after-market ligstuur de eerste klap heeft opgevangen.

Toch altijd bizar (ik heb 20 jaar motorgevallen) dat je eerst denkt "mijn fiets!".

edit: Net antwoord gehad van mijn leasemaatschappij over het meedoen aan de ontheffing fietspad:

"Helaas faciliteren wij dit niet in de lease omdat wij voor alle speed Pedelec hetzelfde willen hanteren zonder uitzonderingen. We begrijpen dat dit vervelend voor u kan zijn maar hopen op uw begrip hiervoor."
Oei ik voel vanaf hier de pijn!

Ik was gister ook op pad maar heb rustiger gereden dan normaal met alle blaadjes en rommel op de weg. Ik snap desondanks dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Poah.... Vandaag even een melding dat de motor temperatuur iets verhoogd was. Open ik de app. 175(!) graden Celsius. Fiets uit en aan en we zaten weer op 32 graden en probleemloos 50 km gefietst.

Even aankijken dan maar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Als jullie rit 45 minuten duurt, vertrekken jullie dan een uur voordat je werkdag begint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
racoon schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:19:
Als jullie rit 45 minuten duurt, vertrekken jullie dan een uur voordat je werkdag begint?
Ja, want die laatste 15 min sta ik onder de douche en kleed ik mij om. 6:15 vertrek. 7:00 aankomst 7:15 aan de koffie en het slappe geouweneel. 7:30 inlezen voor de vergadering van 8:00.

Best een flexibel schema zoals je ziet. Tegenwind compenseert wel ergens in de start van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Met mijn Stromer ST2 met een 983 Wh accu kan ik een afstand van 2x 24-27km halen, maar als ik de langere route neem moet ik wel de weeromstandigheden in de gaten houden. Een keer met veel tegenwind heb ik op een lagere ondersteuningstand de accu bijna leeggereden toen ik de langere route nam.

Tegenwoordig heb ik een extra lader op werk liggen en kan ik het zeker met gemak halen.

[...]

Dit hangt af van je route, etc., maar ik heb een keer een 27 km route naar werk (dit keer vanwege een omleiding) in 43:36 kunnen afleggen:

***members only***

Was wel met wat meewind. :p
Ik vind dit wel een hele nette en leuke oplossing voor het weergeven van snelheid in kleur. :) Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 15:35
@BertV @Ko de Boswachter

Is dit die ontheffing van de provincie Utrecht voor alle deelnemende gemeentes waar je thuis een brief van kreeg?

Mijn vriendin heeft een ontheffing aangevraagd, ik heb het mailadres in de brief gevraagd of ik dan ook apart een ontheffing moet aanvragen als ik er gebruik van maak.

Maar dit gaat op kenteken, dus wie de eigenaar van de fiets is maakt niet uit, zolang je de mail met de bevestiging maar kan laten zien.

Edit: ik zie inderdaad dat als je nee invult bij of je eigenaar bent dat het niet mogelijk is om een ontheffing aan te vragen.. wat zou daar de reden van zijn?

Of ik nu de fiets van mn partner gebruik of van een leasemaatschappij zou dan toch geen verschil maken?

[ Voor 29% gewijzigd door S-te-fan op 09-07-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
racoon schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:19:
In principe wel, ik moet om 8 uur beginnen maar ik wil er rond 7:45 zijn. Met de Pedelec ben ik dan rond half 8 dan heb ik nog een kwartier om naar mijn werkplek te lopen, accu op te laden en op te frissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
S-te-fan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:11:
@BertV @Ko de Boswachter

Edit: ik zie inderdaad dat als je nee invult bij of je eigenaar bent dat het niet mogelijk is om een ontheffing aan te vragen.. wat zou daar de reden van zijn?

Of ik nu de fiets van mn partner gebruik of van een leasemaatschappij zou dan toch geen verschil maken?
Ik kreeg dit als reactie van de projectmanager van de Gemeente Utrecht:
Het is aan verhuurbedrijven om hun speedpedelecs te voorzien van een ontheffing. Deze wordt vervolgens samen met de speedpedelec aan de huurders overgedragen, inclusief het belang van het zich als gast te gedragen als zij kiezen om op het fietspad te gaan rijden. In uw geval kan het verhuurbedrijf een ontheffing aanvragen en deze aan u als gebruiker verstrekken. Kunt u deze vraag neerleggen bij uw verhuurbedrijf? De procedure is heel eenvoudig en snel. Als zij nadere informatie willen dan kunnen zij uiteraard contact opnemen.
Ik weet nog niet of ik dit circus in wil gaan. Rij al 7 jaar (rustig) op de weinige fietspaden op mijn route en ik heb er nog nooit last mee gehad. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

procaliber schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:14:
[...]

In principe wel, ik moet om 8 uur beginnen maar ik wil er rond 7:45 zijn. Met de Pedelec ben ik dan rond half 8 dan heb ik nog een kwartier om naar mijn werkplek te lopen, accu op te laden en op te frissen.
Thnx, ben benieuwd hoelang je over 23,75 km doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ko de Boswachter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:55:
[...]

Ik kreeg dit als reactie van de projectmanager van de Gemeente Utrecht:

[...]

Ik weet nog niet of ik dit circus in wil gaan. Rij al 7 jaar (rustig) op de weinige fietspaden op mijn route en ik heb er nog nooit last mee gehad. O-)
Het lijkt me dat gemeenten hier meer vragen over krijgen.
Ik fiets toch rustiger (kwa snelheid deed ik dat al) gevoelsmatig als ik weet dat het legaal is.

Leasemaatschappij werken hier dus niet aan mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
racoon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Thnx, ben benieuwd hoelang je over 23,75 km doet
Ligt aan je route, maar ik denk dat binnen de 40 min moet dat wel te doen zijn.
Op mijn route doe ik 7 tot 8 min per 5 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

procaliber schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:06:
[...]

Ligt aan je route, maar ik denk dat binnen de 40 min moet dat wel te doen zijn.
Op mijn route doe ik 7 tot 8 min per 5 km.
Is veel rechte wegen op het fietspad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
racoon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Is veel rechte wegen op het fietspad
Dat heb ik ook, volgens de OMNI-app heb ik een gemiddelde van 38km/h over 5500 km.
Dan zal je over die 23,75km ongeveer 37,5 minuten doen.

Natuurlijk dat je met slechter weer er wat langer over doet.

[ Voor 9% gewijzigd door procaliber op 10-07-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

procaliber schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Dat heb ik ook, volgens de OMNI-app heb ik een gemiddelde van 38km/h over 5500 km.
Dan zal je over die 23,75km ongeveer 37,5 minuten doen.

Natuurlijk dat je met slechter weer er wat langer over doet.
Binnenkort als de dealer terug is van vakantie mag ik een st2 belt testen, reuze benieuwd hoe dat bevalt na 8 uur werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
racoon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:28:
[...]

Binnenkort als de dealer terug is van vakantie mag ik een st2 belt testen, reuze benieuwd hoe dat bevalt na 8 uur werken
Dat gaat je ongetwijfeld goed bevallen. Ik zit zelf op 26km enkel en zeker in deze omstandigheden in de zomer is het een feestje om op de SP te springen. Zelf in het bezit van een Klever N Rogue met 1200wh accu. Ik zet hem altijd op de hoogste ondersteuning en heb dan nog rond de 60% over.

Advies van mijn kant en als ervaren speed pedelec rijder: Neem altijd de dikste accu die er beschikbaar is en laat je niets wijsmaken dat je het met een 618Wh basis accu altijd redt naar je werk, dat is namelijk niet zo :+
Met die 1200Wh accu heb ik me nog nooit zorgen hoeven maken of ik de eindbestemming haal of niet, heerlijk gevoel in vergelijking met mijn vorige Bulls die "maar" 675wh had.

Ik kan dit niet genoeg benadrukken >:)
BertV schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:32:

Dat is balen, het blijven nou eenmaal hoge snelheden waarmee je rijdt. Hopelijk snel herstel aan je linkerkant.

Ongelukken zitten in een klein hoekje, heb ook meerdere schuivers gemaakt bij gladheid (vooral bruggetjes zijn link!) en laatst een suïcidale haas die opeens uit de berm sprong en tegen me aan klapte. Die deed het helaas niet meer :(

Goede verzekering is dus ook een aanrader @racoon 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Vlassie1980 op 12-07-2023 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vlassie1980 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Dat gaat je ongetwijfeld goed bevallen. Ik zit zelf op 26km enkel en zeker in deze omstandigheden in de zomer is het een feestje om op de SP te springen. Zelf in het bezit van een Klever N Rogue met 1200wh accu. Ik zet hem altijd op de hoogste ondersteuning en heb dan nog rond de 60% over.

Advies van mijn kant en als ervaren speed pedelec rijder: Neem altijd de dikste accu die er beschikbaar is en laat je niets wijsmaken dat je het met een 618Wh basis accu altijd redt naar je werk, dat is namelijk niet zo :+
Met die 1200Wh accu heb ik me nog nooit zorgen hoeven maken of ik de eindbestemming haal of niet, heerlijk gevoel in vergelijking met mijn vorige Bulls die "maar" 675wh had.

De dealer doet er inderdaad een blauwe accu in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
[...]

[...]

Dat is balen, het blijven nou eenmaal hoge snelheden waarmee je rijdt. Hopelijk snel herstel aan je linkerkant.

Ongelukken zitten in een klein hoekje, heb ook meerdere schuivers gemaakt bij gladheid (vooral bruggetjes zijn link!) en laatst een suïcidale haas die opeens uit de berm sprong en tegen me aan klapte. Die deed het helaas niet meer :(

Volledig mee eens!

Ook op een reguliere 25 km/h fiets geldt dit advies.

@BertV Ongelukken zitten niet zozeer in een hoekje, maar in bochten. Ik ben dan ook altijd overdreven voorzichtig in bochten. Ik neem ze liever veel te langzaam dan íets te snel. Mijn laatste val was in 1992, sindsdien nooit meer. Mijn advies is om je bochtenwerk aan te passen en echt veel snelheid eruit te halen. Ik wens je dan ook van harte beterschap dat dit de laatste keer mocht zijn. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[...]

[...]

Mocht het bevallen, moet ik maar eens kijken of ik een mooie deel met de verkoper kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
__R__ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:58:
Poah.... Vandaag even een melding dat de motor temperatuur iets verhoogd was. Open ik de app. 175(!) graden Celsius. Fiets uit en aan en we zaten weer op 32 graden en probleemloos 50 km gefietst.

Even aankijken dan maar. :X
En nog een paar keer gehad. Fiets moest toch voor een beurt dus weg gebracht. Controller is onder garantie vervangen door de dealer. Woensdag gebracht, vandaag opgehaald. Contact punten van de controller waren behoorlijk gecorrigeerd, vraag me af waar dat ding zit op de fiets.

Het komende weekeind maar even wat prive kilometers erop zetten om de afgelopen dagen maar in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Iemand tips voor een speed pedelec in een grotere maat?

1.96m en binnenbeen 98cm.

Riese en muller stopt bij 56 frame (heb nu een sparta met 65cm en dan nog het zadel hoger), stromer is al zelden in xl te krijgen en dat lijkt ook te krap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Kijk niet alleen naar de aanduiding van de Framemaat. Deze is volledig afhankelijk van de frame geometrie.

Ik vermoed dat de Riese & Muller MTB-achtig model is en de Sparta een traditioneel rechtop zit model stadsfiets is.

Ga dus bij een of meerdere fietsenmakers langs en leg daar je vraag neer. Ik kan je daar vrij weinig over vertellen maar het toverwoord is wel framegeometrie en niet alleen maar de framemaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59
JAHRASTAFARI schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:49:

Riese en muller stopt bij 56 frame (heb nu een sparta met 65cm en dan nog het zadel hoger), stromer is al zelden in xl te krijgen en dat lijkt ook te krap?
Ik heb meerdere mensen eerder de Klever N serie zien noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
JAHRASTAFARI schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:49:

Klever N Rogue, ik ben 1,98 en de grootste maat zit mij als gegoten. Hele fijne fiets en ik ben blij dat hij uiteindelijk op de markt is gekomen. Stromer heeft in die prijsklasse niks in mijn maat, zeer tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Vlassie1980 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:25:
[...]

Klever N Rogue, ik ben 1,98 en de grootste maat zit mij als gegoten. Hele fijne fiets en ik ben blij dat hij uiteindelijk op de markt is gekomen. Stromer heeft in die prijsklasse niks in mijn maat, zeer tevreden tot nu toe.
En je hebt dan de large?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ja, met de 1200wh accu.
Sinds eind september vorig jaar in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 10:50
Niet liever de Klever N Pinion? Ivm onderhoud? Of heeft die fiets significante nadelen?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 21:37
Ik ben me aan het oriënteren en zoek een betrouwbare fietsenmaker in de omgeving van Alkmaar. Nu zitten daar e-bike store Alkmaar/Hoorn/Amsterdam en fietsenwinkel.nl. Die worden regelmatig negatief vermeld hier. Kan iemand een zaak in deze omgeving wél positief aanraden? Amsterdam mag ook, maar heeft niet mijn voorkeur.

Edit: Ik kijk op dit moment naar Stromer en Klever.

[ Voor 7% gewijzigd door LeBrun op 01-08-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
In Amsterdam zou ik naar QiCQ gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

LeBrun schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:20:
Kan iemand een zaak in deze omgeving wél positief aanraden? Amsterdam mag ook, maar heeft niet mijn voorkeur.

Ik heb net een offerte binnen gekregen van qicq (wel in Amsterdam). Daar heb ik een aantal proefritten gemaakt en werd ik ook mega goed geholpen. Ook m'n vrouw die mee was werd supervriendelijk te woord gestaan en ondanks dat die nog een vrij nieuwe e-bike heeft (en dus echt niet van plan is om iets te kopen) waren ze niet te beroerd om haar nog wat adviezen te geven om haar fiets beter af te stellen / comfortabeler te krijgen etc.

Het is dan natuurlijk alleen het sales-stukje dat ik tot nu toe gezien heb, maar daar werd ik wel blij van.

Mijn oog is uiteindelijk gevallen op een stromer, ik moet alleen nog "even" de knoop doorhakken. Het is toch wel een aardige smak geld die je neerlegt voor een fiets.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 21:37
Dat klinkt positief, ik ga daar binnenkort eens kijken. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
LeBrun schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:20:
Ik ben me aan het oriënteren en zoek een betrouwbare fietsenmaker in de omgeving van Alkmaar. Nu zitten daar e-bike store Alkmaar/Hoorn/Amsterdam en fietsenwinkel.nl. Die worden regelmatig negatief vermeld hier. Kan iemand een zaak in deze omgeving wél positief aanraden? Amsterdam mag ook, maar heeft niet mijn voorkeur.

Ronald Schot in Edam zit op een half uur rijden van Alkmaar. Heeft mij uitstekend geholpen nadat die slagers van de ebike store niet meer aan mijn fiets mochten zitten. Heeft volgens mij geen Klever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
En dan rij je inmiddels dik vijf jaar op een SP, waarvan al 6 weken op die felbegeerde Stromer.

Met de voorganger (Haibike) nooit iets aan het handje. Met de Stromer fietste ik afgelopen dinsdag rustig naar mijn werk. Steek de rotonde over, wil links het fietspad opdraaien en BOEM :-(
Lig ik daar op de grond, weggegleden met het voorwiel

Gelukkig vooral optische schade en zelf behalve flinke schaafwonden op mijn handen en een paar flinke kneuzingen her en der niets maar man wat baal je op zo'n moment. |:(

En heel blij dat ik een helm op had, anders was er absoluut hoofdletsel geweest.

Gelukkig wel verzekerd. Offerte laten maken bij de fietsenmaker en die was pittig, maar gelukkig deed de verzekeraar daar niet moeilijk over en was de vergoeding zo geregeld maar dan nog. Ik had het liever allemaal niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Laatst online: 06-09 20:45

Gerco-M

mijn tornado res.

DePaul schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:14:
En dan rij je inmiddels dik vijf jaar op een SP, waarvan al 6 weken op die felbegeerde Stromer.

Met de voorganger (Haibike) nooit iets aan het handje. Met de Stromer fietste ik afgelopen dinsdag rustig naar mijn werk. Steek de rotonde over, wil links het fietspad opdraaien en BOEM :-(
Lig ik daar op de grond, weggegleden met het voorwiel

Gelukkig vooral optische schade en zelf behalve flinke schaafwonden op mijn handen en een paar flinke kneuzingen her en der niets maar man wat baal je op zo'n moment. |:(

En heel blij dat ik een helm op had, anders was er absoluut hoofdletsel geweest.

Gelukkig wel verzekerd. Offerte laten maken bij de fietsenmaker en die was pittig, maar gelukkig deed de verzekeraar daar niet moeilijk over en was de vergoeding zo geregeld maar dan nog. Ik had het liever allemaal niet meegemaakt.
Dat is heel vervelend ja! :X
In elk geval fijn dat de verzekering niet moeilijk doet, en hopelijk de mooie Stromer weer in tip top staat kan brengen.

Lag er iets op de weg of was het nat of zo? En welke banden (en fiets) heb je?

Ik heb sinds een maandje een ST3 Pinion en heb daar Schwalbe Marathon MTB banden op. Vooral voor grip op het strand, maar ik hoop bij nat weer ook op iets meer grip dan de relatief gladde asfalt banden. Heb er al 850 km op gezet en tot nu toe met plezier. :)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Gerco-M schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Dat is heel vervelend ja! :X
In elk geval fijn dat de verzekering niet moeilijk doet, en hopelijk de mooie Stromer weer in tip top staat kan brengen.

Lag er iets op de weg of was het nat of zo? En welke banden (en fiets) heb je?

Ik heb sinds een maandje een ST3 Pinion en heb daar Schwalbe Marathon MTB banden op. Vooral voor grip op het strand, maar ik hoop bij nat weer ook op iets meer grip dan de relatief gladde asfalt banden. Heb er al 850 km op gezet en tot nu toe met plezier. :)
Was nat idd al regende het op dat moment niet. Ik rij een Stromer ST2 met default banden maar op het moment dat de schade hersteld wordt laat ik er idd wel andere banden op zetten met meer grip dan ik nu had.

Sterker nog, denk dat met die banden er niets gebeurd was. Maar goed, het is vervelend maar ff niet anders ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DePaul schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Was nat idd al regende het op dat moment niet. Ik rij een Stromer ST2 met default banden maar op het moment dat de schade hersteld wordt laat ik er idd wel andere banden op zetten met meer grip dan ik nu had.

Sterker nog, denk dat met die banden er niets gebeurd was. Maar goed, het is vervelend maar ff niet anders ...
Sterkte met je herstel en afwikkeling van de schade. Zo'n schuiver zorgt ook ervoor dat je meer besef krijgt van de gevolgen van een bal. Ben in 11 jaar ook al meerdere keren gevallen dus kan iedereen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Vandaag meld ik me ook alvast in het topic. Ik zat al een hele tijd te kijken naar een speed pedelec, en toen Van Moof aankondigde dat ze met die hyperbike zouden komen, leek dat me een hele gave optie. Toen ging Van Moof failliet en ben ik maar gewoon proefritjes gaan maken op verschillende modellen.

Vanmiddag de beslissing genomen en de offerte geaccepteerd voor een hele mooie Stromer ST7 in de Red Bull uitvoering. Volgens de fietsenmaker was ie op voorraad en konden ze 'm nu rijklaar gaan maken. Geen idee wat dat allemaal inhoudt, maar ik kom me snel weer melden met wat fotootjes.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
toe maar...is misschien wel 10k duurder dan die hyperbik van van moof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
ik was ook in de race voor die hyperbike..maar wordt voor mij maar een st3 pinion ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Dat klopt, ik heb ook proefgereden op de ST3 pinion, maar ik vond dat elekronisch schakelen eigenlijk wel heel intuïtief werken (en ja het uiterlijk van de fiets vond ik ook gewoon gaaf). De prijs is inderdaad wel te gek voor woorden eigenlijk, maar goed. Soms moet je eens gek doen in je leven

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

gisteren gezien langs de baan een jonge vrouw (geschat 15j) op een Stromer (ik denk ST3) zonder helm...

als je weet dat ik 2-3 maanden geleden een ongeval had met mijn ST1 (aanrijding door een auto)... fiets is nog maar van vorige week terug thuis.

Zucht.

Misschien tijd voor de ouders om uit te leggen dat het geen "normale fiets" is?

Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.