Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-02 22:21
dat licht is wel een dingetje...
zelfde als de laag staande herfst zon..

gebruiken jullie een speciale (gele) bril?
of een gewonen simpele gele bril?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 12:17

BertV

Handgemaakt

bjp schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:18:
Ik heb de hoek goed ingesteld, zodat de 30m baan voor me goed verlicht zijn.
Bij mijn fiets is dat verlichte kader erg duidelijk.
Ik neem zeker geen 30, eerder 15 meter.
Het einde van mijn lichtbundel is echt duidelijk gekaderd, en alsnog seinende automobilisten.

Dit is al 20 meter lang: :+

Als je 45 rijdt is 15 meter veel te kort. 30 zou je inderdaad nodig hebben. Vandaar mijn frustratie.

[Voor 6% gewijzigd door BertV op 13-10-2022 11:59]

Levensbron Gelderland

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 11:50
wwwmarcel schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:20:

Ben er ook wel benieuwd naar, een bril helpt in elk geval niet. Ik heb een uitstekende zonnebril met rode kijkers (Rudy Project met ImpactX "glazen") Kan er zelfs eventjes mee naar de zon kijken. Maar een laag staande zon & zie geen steek meer.

• Firestorm666
marcop82 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Ik kom 's ochtends wel eens een speedelec ninja volledig in het zwart tegen die denkt dat zijn lamp niet altijd aan moet. In een wagen zijn je observatiemogelijkheden al sterk beperkt (horen en zien) dus voor je eigen veiligheid: zorg dat je gezien wordt !

Niemand gaat zeggen dat je er geweldig uit ziet, uitgesmeerd over het wegdek omdat niemand je kon zien.

Nog een paar observaties die ik heb gemaakt als mogelijke speedelec eigenaar: 2 lampjes horizontaal is veel beter dan 1 lampje om in te kunnen schatten met welke snelheid een voertuig aankomt. Een fietslamp is meestal verblindend zonder een lens die het op de weg schijnt in plaats van overal, waardoor je als wagenbestuurder nog moeilijker kan inschatten welke afstand en snelheid het voertuig heeft..
Ik dacht dat SP's uitgerust waren met een automatisch licht, misschien de modellen van een paar jaren geleden niet?

Nu over die zichtheid, ja dat is uiteraard belangrijk, maar je kan ook TE zichtbaar zijn.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 14:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

No way dat dat maar 20 meter is. Eerder 40.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• BertV

BertV

Handgemaakt

Maasluip schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

No way dat dat maar 20 meter is. Eerder 40.
https://www.plezierenspel...aan-20-meter-met-zwembad/

20 meter, met zwembad. Dus niet duidelijk of dat zwembad incl. is.
Los daarvan, dit lijken me zeker wel twee huiskamers achterelkaar, geen 4.

Levensbron Gelderland

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:23
ik heb de 30m breed geschat, niet gemeten xD

maar idd mss eerder 15-20m of zo. Je heb de middelste lichtbundel en dan de rest is 'omgeving', minder sterk.

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 21:24
wwwmarcel schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:20:

Ik draag het hele jaar een meekleurende fietsbril op sterkte van het type Transitions Xtractive. Ik had eerst goedkopere gele glazen op sterkte in dit montuur maar dat was in het donker en in de volle zon niet prettig.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:09
Wat een Stromer dag..

Op de heenweg voor het eerst in tijden uitgevallen op een enorme hobbel in het wegdek. Blijken de plastic plaatjes die door de fietsenmaker erin waren gezet er door dezelfde weer verwijderd te zijn. E-bike store Alkmaar/Hoorn, loop er maar met een boog omheen. :r

Op de terugweg een "waarschuwing". Geen communicatie met de accu. Controleer contacten. Dat gedaan en gelijk de plaatjes ontdekt. Accu eruit en erin. Geen zichtbare vervuiling maar toch even gepoetst met de vinger.

Geen problemen en weg gefietst. Halverwege een icoon van 2 pijltjes in beeld. "Zal wel een synchronisatie ding zijn". Op driekwart een rood uitroepteken erbij. Hmmm........ Toch een probleem?

Thuisgekomen en het ergste vermoedend was het een firmware update voor zowel de fiets als de oplader..

Okilidoki. En weer door. :P

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 15:50
Al weer een tijdje de Klever N Rogue in bezit, tijd om na ruim 600 km de balans op te maken.

Hij rijdt als een trein, door de dikke banden heb je echt het gevoel op een hele stabiele machine te zitten. Op de hoogste ondersteuning is het elke ochtend en middag weer feest. De accu van 1200wh laad ik altijd op het werk en thuis op, bij een standje lager zou ik zelfs op 1 lading heen en weer kunnen maar ik ga toch het liefste gewoon altijd met vol geladen accu op pad :)

Het stuur is iets gebogen, doet me een beetje denken aan een proefrit die ik had gedaan met een Riese und Muller Cruiser HS. Ik vind het prettiger om een rechter stuur te hebben denk ik. De positie van de spiegel is ook niet optimaal. Je moet echt zowat onder je oksel kijken om te zien wat er achter je gebeurt. Verder zit het display aan de linkerkant van het stuur en ik ben met mijn oude Bosch en Bulls fietsen gewend aan een display centraal op het stuur.

De remmen piepen erg, ik ben al jarenlang schijfremmen gewend maar deze zijn gewoon een stuk rumoeriger. En deze klacht komt vaker voorbij. Wat ik dan met deze fiets wel kan is "motorbremsen" door de regeneratie functie. Die staat standaard aan, als ik dan stop met trappen en hem uit laat rollen zie ik in het display wat groene streepjes ter indicatie dit er wordt bijgeladen. Hierdoor rem ik dus op de motor af en kan ik de remblokken sparen.

Het voorspatbord aan de voorkant loopt extra ver naar beneden door, dit is een groot voordeel omdat opspattend water en viezigheid dan niet onderaan het frame en op je schoenen terecht komen. Het spatbord zit wel erg strak op de voorband, dus soms blijft er een blaadje tussen steken wat weer een hoop herrie geeft en je die er weer uit moet peuteren.

Het laden van de accu gaat vlot met de 5A accu. Hij maakt alleen echt een ontzettende herrie. Ben op zoek naar een extra lader om op het werk te leggen. Deze moet ik nu nog telkens meenemen.

Ik vind persoonlijk dat het display traag reageert, als je bijvoorbeeld het grootlicht aanzet duurt het 2 seconden voordat dit is aangepast op het display terwijl het licht gelijk na het drukken op de knop al aanstaat. De snelheid past zich ook maar langzaam aan. Wanneer je het middelste kleine knopje indrukt tussen de + en de - dan reageert deze vaak niet of met vertraging.

Ondank alle bovenstaande punten ben ik zeer tevreden met de N Rogue. Eindelijk een fiets gevonden waar ik fatsoenlijk op kan zitten en met sterke motor en dikke accu. De alternatieven waren allemaal met Bosch middenmotor en dat had zeker niet mijn voorkeur. Blij toe dat ik het geduld heb gehad om op deze Klever te wachten.

• thomasmulders
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02 10:14
Hier ook vergelijkbare ervaringen met de Klever X Pinion 2022 (de vernieuwde versie)

Ik heb nu iets meer dan 1100 km op de teller - dus hij is even voor onderhoud bij de FM - en vergeleken met de leenfiets (ST3 met ketting) die ik nu even heb: wat is de X Pinion toch een enorm fijne fiets zeg.

Ik wist al dat 'ie heerlijk reed, maar nu ik weer even met de ST3 heb gereden... dan weet je echt wat je in huis hebt. Voor de lange Hollanders onder ons (ik ben 1,96): ga voor de Klever. Je rug zal je bedanken (vooral dankzij verstelbare stuurpen).

Verder rijdt de Klever met de standaard voorvering ook echt over wolken. De Pinion schakelbak is daarbij echt fantastisch en de ondersteuning is ook met recht beter te noemen dan een ST3 moet ik zeggen.

Gisteren ruim 2 minuten langer over m'n w-w route gedaan, met aanzienlijk meer zweet op de rug dan met de Klever. Je moet naar mijn ervaring ook meer doen met een Stromer.

Voor wie dus nog twijfelt... wellicht heb je wat aan bovenstaande.

• Ted-Vlemmings
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik overweeg een tweedehands Stromer ST2 te gaan aanschaffen. Wat zijn punten waar je goed rekening mee moet houden? Accu natuurlijk maar is bv kilometerstand belangrijk als onderhoud aantoonbaar is?

VB 2015 ST2 met 20k op de teller, gereviseerde accu, nieuwe tandwielen/ketting en banden vs. 2019 ST2 met 4k op de teller en wat accessoires zoals knipperlicht, reislader

VraagPrijsverschil €1500 in voordeel van het 2015 model.

Is dat een reeel prijsverschil of zou je dan zeggen dat de een te duur is tov de ander?

• Firestorm666
@Ted-Vlemmings Geen expert hier met tweedehands, maar ze zeggen wel eens dat Stromer een dure grap is buiten garantie.

Die ST2 met 4k op de teller is nog "nieuw" en dan zou ik vooral kijken wat het verschil in prijs is met een nieuwe. In zo een geval ben ik dan ook benieuwd naar de (echte) reden van verkoop, wie weet is het een probleemgeval en wil de eigenaar toch nog wat geld recupereren. Misschien is er ook niks aan de hand. Ik heb nu 2k op m'n teller & m'n fiets is een jaar oud. Mogelijk doet de eigenaar m weg omdat de garantie vervallen is. Zie ook m'n eerste zin, een Stromer is duur buiten garantie, dat moet je in het achterhoofd houden.

Die van 20k is een "oude" fiets, maar zolang als dat ie netjes z'n onderhoud heeft gehad hoeft dit geen probleem te zijn, ik neem ook aan dat ie relatief goedkoop is, Zo zie ik op 2dehands.be ene staan van 2017 aan 2400€, ik neem aan dat die 2015 iets van de helft of minder zal zijn ofzo?

Kilometerstand zou ik me niet al te druk over maken, naar mijn mening is dit iets overschat. Neem nu bv het frame, daar komt in feite niks aan. Als bij die 20k fiets de slijtagegevoelige onderdelen vervangen zijn door nieuwe is het ook in orde.

• Ted-Vlemmings
  • Laatst online: 13:07
Het betreft helaas wat meer dan dat. 2500 om 3500. Als ik de st2 nieuw configureer in dezelfde opties/accu e.d ga je richting de 8000 maar dat is dan wel een beltdrive model tov oudere modellen met derailleur

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 23:14
Ted-Vlemmings schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:49:
Het betreft helaas wat meer dan dat. 2500 om 3500. Als ik de st2 nieuw configureer in dezelfde opties/accu e.d ga je richting de 8000 maar dat is dan wel een beltdrive model tov oudere modellen met derailleur
Er zijn wat 26" modellen die erg slecht bekend staan, zoals de ST1X. Hoe dat met de oude (<2020) ST2 is weet ik niet zeker.
De 28" ST3 en ST5 staan wel bekend als betrouwbare fietsen. De >2020 Belt-ST2 heeft wat aanloopproblemen gehad, maar dat is bij de meeste fietsen onder garantie opgelost met wat aanpassingen.

Persoonlijk zou ik je aanraden om een gebruikte ST3 te zoeken; bewezen techniek en componenten, er is praktisch niks veranderd aan de modellen.

dot.blaat

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Firestorm666 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:13:
Als bij die 20k fiets de slijtagegevoelige onderdelen vervangen zijn door nieuwe is het ook in orde.
Behalve dan dat veel van die onderdelen "proprietary" Stomer zijn (OMNI), zoals het scherm, de controller, en dan het belangrijkste, gevoeligste en meest fragiele onderdeel: de koppelsensor in het achterwiel.

En als daar problemen mee optreden, kan je het schudden en ben je 100% op stromer aangewezen. Veel geluk met het op de weg houden van een model uit 2015 waar zij al lang geen interesse meer voor tonen. Misschien zelfs geen onderdelen meer voor hebben wegens economisch niet interessant.

Inderdaad, schijfremmen, ketting, cranks, tandwielen, allemaal standaard spul die je door standaard spul kan vervangen. Daar ligt inderdaad het probleem niet.

Ik had vroeger ook interesse in stromer, en heb toen even meegelezen op stromerforum.nl. Ik was erg snel af van die wens naar een stromer kan ik je wel zeggen. Je leest inderdaad enkel slechte verhalen op het internet, dat moet je inderdaad in gedachten houden en dus in context kunnen plaatsen. Maar een aantal jaar geleden reden er in de benelux echt geen duizenden stromers rond. Het zit als ontwerp, in de basis (toen toch), grondig verkeerd.

Erg mooi product, zeer gelikt. De 'apple' onder de speed pedelecs. Met dat verschil dat m'n iPhones het gewoon perfect 3 jaar doen, en het dan tijd is voor een nieuwe (en vooralsnog ook geen 6000 euro kosten). Een fiets hoort bij mij probleemloos (en met brede mogelijkheden tot onderhoud) een 15-tal jaar mee te gaan, en dat zie ik geen enkele, vaak gebruikte, stromer doen (met uitzondering van de mooi weer stromertjes die 1500km per jaar afdraaien)

• lekrutes
  • Laatst online: 02-02 08:53
Als out gediende speed pedelecer dit forum ontdekt.

Ik heb nu sinds 2016 een Gezelle Citizen Speed met bijna 9.000 km op de teller. Ik rij 25km heen en 25km terug naar mijn werk. Ik heb een 500 watt accu. Die ik dus naar iedere rit opnieuw moet opladen. Deze accu heb ik dus ook al keer laten reviseren.

Vind het wel leuk om de verhalen te lezen op het forum.

Wat ik me wel afvroeg. Zitter er op de speedpedelec's tegenwoordig al richtingaanwijzers?

[Voor 11% gewijzigd door lekrutes op 31-10-2022 14:51]

Xiaomi Redmi 4x Note, Xiaomi Redmi 4x, Meizu m2 Note, Cubot X6, Xiaomi Redmi S1, Jiayu G3, Doogee DG800

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 22:09
lekrutes schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:47:

Ik heb nu sinds 2016 een Gezelle Citizen Speed met bijna 9.000 km op de teller. Ik rij 25km heen en 25km terug naar mijn werk. Ik heb een 500 watt accu. Die ik dus naar iedere rit opnieuw moet opladen. Deze accu heb ik dus ook al keer laten reviseren.

Wat ik me wel afvroeg. Zitter er op de speedpedelec's tegenwoordig al richtingaanwijzers?
1500km per jaar. 50km per werkdag. Jij hebt het wel getroffen kwa werkdagen per jaar :p

• lekrutes
FrE911 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

1500km per jaar. 50km per werkdag. Jij hebt het wel getroffen kwa werkdagen per jaar :p
Door Corona heb ik 2 jaar volledig verplicht thuis moeten werken. En het fietsen deed ik niet iedere dag. Ik heb ook een scooter met 50.000 km op de teller. Die ik nu nog vaak afwissel met de speedpedelec. Als het slecht weer is. Ga ik op de scooter. Daarnaast had ik ook voor corona ook al thuiswerk dagen.

Maar valt inderdaad wel tegen :P

Xiaomi Redmi 4x Note, Xiaomi Redmi 4x, Meizu m2 Note, Cubot X6, Xiaomi Redmi S1, Jiayu G3, Doogee DG800

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 16:27
Af-fabriek?
Jazeker maar nog de keuze is nog zeer beperkt. Klever heeft 1 of 2 modellen. Verder heb ik nog niet gezien

• __R__
Ik rijd in het donker met een hardloop armbandje rond. Gewoon zodat men ziet dat ik mijn hand uitsteekt. Vind het best wel een gemis om geen knipperlicht standaard te hebben.

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 14:43
FrE911 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Dat was ook mijn gedachte. :-D
Ik fiets sinds april of mei en heb al over de 3500 erop staan. En dan heb ik ook soms de auto gepakt.

Laatst gevallen omdat ik te hard door een bocht ging die net was gladder was dan ik anticipeerde. Pas op met dit weer mensen!

• FrE911
Pnnnkk schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Dat was ook mijn gedachte. :-D
Ik fiets sinds april of mei en heb al over de 3500 erop staan. En dan heb ik ook soms de auto gepakt.

Laatst gevallen omdat ik te hard door een bocht ging die net was gladder was dan ik anticipeerde. Pas op met dit weer mensen!
Nieuwe Stromer ST3 Pinion. Net geen 2000 km sinds eind augustus 😊

• __R__
5500 sinds maart. })

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11

Interessant!
Ik zit s rond te neuzen voor n 2de hands cityzen speed.

Dat vorige model met losse accu in t frame is voor niet veel geld te koop €1200-€1500.
Zijn dat lekkere fietsen of kan ik beter meer geld uitgeven voor t nieuwere accu in frame model?

Is zo'n cityzen ook n beetje relaxed op 40 km pu te houden of moet je dan serieus trappen?
Ik ben lui :P

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ferry34 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 01:57:
[...]

Interessant!

Dat vorige model met losse accu in t frame is voor niet veel geld te koop €1200-€1500.
Zijn dat lekkere fietsen of kan ik beter meer geld uitgeven voor t nieuwere accu in frame model?

Is zo'n cityzen ook n beetje relaxed op 40 km pu te houden of moet je dan serieus trappen?
Helaas, een cityzen is flink aan de bak voor 40 km/u.
Het was mijn eerste SP zo'n 6 jaar geleden.
41 op de GPS is echt het maximale. Op je schermpje staat dan "44 en nog wat" kan ik me herinneren.

Ik heb een tijdje zonder begrenzer gereden.
Natuurlijk, het is dan nog meer afhankelijk van tegenwind en helling, maar zonder begrenzer reed ik echt een stuk sneller.

Het is grotendeels het schijnheilige van Bosch dus die al ruim voor de 40 aan het afbouwen is.

Levensbron Gelderland

• lekrutes
Ferry34 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 01:57:
[...]

Interessant!

Wat is lui :P. 40 is zeker goed te bereiken. Wat ik beetje aan hou. Op de hoogste stand fiets je ongeveer 15/20 km per uur harder dan dat je normaal zou doen op een gewone fiets.

Ik vind het zelf een prima fiets. heb zelf 3 aanpassingen gedaan.
1. Is ander zadel. waar ik met normale kleren goed op kan zitten.
2. De spiegel heb ik eraf gehaald. Omdat die bij mijn model de fiets heel breed maakt.
3. Na ongeveer jaar of 3 heb ik toen de Accu laten reviseren en daarbij ook direct van 400 naar 500 watt powerpack gegaan.

Edit:
BertV schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:46:
[...]

Helaas, een cityzen is flink aan de bak voor 40 km/u.
Het was mijn eerste SP zo'n 6 jaar geleden.
41 op de GPS is echt het maximale. Op je schermpje staat dan "44 en nog wat" kan ik me herinneren.

Ik heb een tijdje zonder begrenzer gereden.
Natuurlijk, het is dan nog meer afhankelijk van tegenwind en helling, maar zonder begrenzer reed ik echt een stuk sneller.

Het is grotendeels het schijnheilige van Bosch dus die al ruim voor de 40 aan het afbouwen is.
Volgens de teller op de fiets bouwt hij ongeveer af bij 43. Hoeveel echte KM dat zijn weet ik niet.
*knip*

[Voor 29% gewijzigd door Standeman op 04-11-2022 09:26]

• Vlassie1980

Bij de Klever X Alpha zitten die er standaard op. Maar het is nog zeker niet algemeen. Ik heb zelf een Klever N Rogue, die gaan ze op den duur ook voorzien van richtingaanwijzers. Ik vind het persoonlijk wat overkill maar ik fiets alleen in de polder. Kan me voorstellen dat het in de stad wat handiger is.

Maar dan nog blijven het plastic uitsteeksels, die zijn zo verrot bij mij in de schuur want ik heb 3 kinderen die soms de fiets niet zachtzinnig in de schuur zetten :+

Wat foto's van de Klever N Rogue Pinion

[Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-11-2022 10:07]

• FrE911
Vlassie1980 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:33:
[...]

Bij de Klever X Alpha zitten die er standaard op. Maar het is nog zeker niet algemeen. Ik heb zelf een Klever N Rogue, die gaan ze op den duur ook voorzien van richtingaanwijzers. Ik vind het persoonlijk wat overkill maar ik fiets alleen in de polder. Kan me voorstellen dat het in de stad wat handiger is.

Maar dan nog blijven het plastic uitsteeksels, die zijn zo verrot bij mij in de schuur want ik heb 3 kinderen die soms de fiets niet zachtzinnig in de schuur zetten :+

Wat foto's van de Klever N Rogue Pinion

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe belachelijk kun je een fiets maken 8)7

[Voor 84% gewijzigd door FrE911 op 01-11-2022 13:05]

• Pazo
  • Laatst online: 09:06

Pazo

Mroaw?

Ik heb er een aftermarket achterlicht met richtingaanwijzer op zitten, die ik aan het stuur kan bedienen.

Inmiddels wel een andere op zitten, maar wel soortgelijke. Kon bij die op bovenstaande gifje niet op het bedieningspaneel zien of het knipperlicht aan staat of niet. Bij de huidige brand er dan een klein lampje zodat je weet dat ie aan staat.

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• lekrutes
De reden trouwens is gewoon dat ik dan bij inhalen of bij de bocht om gaan mijn handen niet van het stuur hoef te halen om de richting aan te geven.

Pazo dat ziet er wel uit als een mooie oplossing.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 22:56
Maar bij het naderen van kruisingen is het toch vooral van belang dat mensen vóór je kunnen zien waar je heengaat? Bij een rotonde bijvoorbeeld voegt (gezien de snelheid) zo'n achterlichtindicator niet zoveel toe.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11
We gaan het hier dus niet hebben over het opvoeren van fietsen

[Voor 91% gewijzigd door Standeman op 03-11-2022 13:20]

• lekrutes
*knip*

[Voor 105% gewijzigd door Standeman op 04-11-2022 09:24]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Modbreak:Ik heb gisteren een Topic Warning toegevoegd aan dit topic. We gaan het dus in dit topic het niet hebben over het verwijderen van begrenzers c.q. het opvoeren van je Speed Pedelec.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Firestorm666
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Behalve dan dat veel van die onderdelen "proprietary" Stomer zijn (OMNI), zoals het scherm, de controller, en dan het belangrijkste, gevoeligste en meest fragiele onderdeel: de koppelsensor in het achterwiel.

En als daar problemen mee optreden, kan je het schudden en ben je 100% op stromer aangewezen. Veel geluk met het op de weg houden van een model uit 2015 waar zij al lang geen interesse meer voor tonen. Misschien zelfs geen onderdelen meer voor hebben wegens economisch niet interessant.

Inderdaad, schijfremmen, ketting, cranks, tandwielen, allemaal standaard spul die je door standaard spul kan vervangen. Daar ligt inderdaad het probleem niet.

Ik had vroeger ook interesse in stromer, en heb toen even meegelezen op stromerforum.nl. Ik was erg snel af van die wens naar een stromer kan ik je wel zeggen. Je leest inderdaad enkel slechte verhalen op het internet, dat moet je inderdaad in gedachten houden en dus in context kunnen plaatsen. Maar een aantal jaar geleden reden er in de benelux echt geen duizenden stromers rond. Het zit als ontwerp, in de basis (toen toch), grondig verkeerd.

Erg mooi product, zeer gelikt. De 'apple' onder de speed pedelecs. Met dat verschil dat m'n iPhones het gewoon perfect 3 jaar doen, en het dan tijd is voor een nieuwe (en vooralsnog ook geen 6000 euro kosten). Een fiets hoort bij mij probleemloos (en met brede mogelijkheden tot onderhoud) een 15-tal jaar mee te gaan, en dat zie ik geen enkele, vaak gebruikte, stromer doen (met uitzondering van de mooi weer stromertjes die 1500km per jaar afdraaien)
Hmm, dat proprietary gedoe is inderdaad wel problematisch te noemen. Goed punt! Stromer viel voor mij ook wel vrij snel af, net vanwege het "apple" gedrag. Zeker bij een apparaat dat een klein fortuin kost. Nuja, we hebben hier ook iemand op het forum die met z'n ST2 dikke miserie heeft gehad.

• Firestorm666
Pazo schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:08:
Ik heb er een aftermarket achterlicht met richtingaanwijzer op zitten, die ik aan het stuur kan bedienen.

[Afbeelding]

Inmiddels wel een andere op zitten, maar wel soortgelijke. Kon bij die op bovenstaande gifje niet op het bedieningspaneel zien of het knipperlicht aan staat of niet. Bij de huidige brand er dan een klein lampje zodat je weet dat ie aan staat.
Met alle respect, maar dit is voor mij als autobestuurder gewoon een afleiding (=gevaarlijke situatie veroorzaken) & zie amper in welke richting je nu wil afgaan. De meest duidelijke zijn die zonder alle fancy animaties of van die "lijkt supernuttig, maar is het niet" gevallen. Pink pink pink met aan elke uiterste kant ééntje, zoals bij een wagen. Lekker simpel & duidelijk zoals het hoort te zijn :D.

Zelf heb ik gemerkt dat pinkers toch wel erg handig zouden zijn op een SP, ik heb online wel eens gezocht hiernaar en de enige echt nuttige waren van die magnetische (ben de naam ff kwijt), maar wil iets wat zowel vooraan als achteraan kan pinken. (heb al een garmin & garmin varia om vergeten op te laden :P)

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Firestorm666 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:26:
[...]

Met alle respect, maar dit is voor mij als autobestuurder gewoon een afleiding (=gevaarlijke situatie veroorzaken) & zie amper in welke richting je nu wil afgaan. De meest duidelijke zijn die zonder alle fancy animaties of van die "lijkt supernuttig, maar is het niet" gevallen. Pink pink pink met aan elke uiterste kant ééntje, zoals bij een wagen. Lekker simpel & duidelijk zoals het hoort te zijn :D.
Zoals aangegeven heb ik inmiddels een andere, en die knippert alleen bij het richting aangeven, net als bij een auto. Dus die heeft niet deze 'fancy animaties' zoals die van mijn gifje. Zal kijken of er ik er binnenkort ook daar eens een gifje van kan maken.

• Firestorm666
Pazo schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:22:
[...]

Zoals aangegeven heb ik inmiddels een andere, en die knippert alleen bij het richting aangeven, net als bij een auto. Dus die heeft niet deze 'fancy animaties' zoals die van mijn gifje. Zal kijken of er ik er binnenkort ook daar eens een gifje van kan maken.
Welke zijn het als ik vragen mag? Die van jouw lijkt me wel een zinvol exemplaar te zijn.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Firestorm666 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:04:
[...]

Welke zijn het als ik vragen mag? Die van jouw lijkt me wel een zinvol exemplaar te zijn.
Degene van het gifje was deze:
https://www.amazon.nl/sig...+sign%2Caps%2C128&sr=8-56

Die ik nu heb moet ik even graven, kan m zo niet vinden in mijn email. zal morgen even kijken wat het merk en type daarvan is.

EDIT, gevonden:
https://www.amazon.com/dp...ht%20and%20turn%20signals

Deze heb ik nu. Voordeel van deze vind ik dat als je de richtingaanwijzer aan doet, er een klein lichtje op het knopje gaat branden, dus dat je weet dat die 'aan' staat (want je ziet m immers zelf niet). Knipperlicht gaat na 20 seconden zelf weer uit als je niets doet. Moest daar even aan wennen, maar vindt dat wel fijn.
Ook fijn dat als je hard remt, dat het remlicht dan ca 10 seconden snel knippert om extra te waarschuwen (werkt met een bewegingssensor). Verder heb ik de grondverlichting / laser lijnen ook altijd aan staan.

Het is lastig om een goede te vinden, elke set heeft wel iets wat niet helemaal voldoet. Maar die vorige vond ik ook best fijn, afgezien dat ik dus niet wist of ie knipperde of niet. Dat is met de huidige opgelost :)

[Voor 50% gewijzigd door Pazo op 07-11-2022 22:15]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 07:20
Dat ziet er veelbelovend uit. Sinds ik op de weg zit met mij SP en rotondes neem is het wel erg fijn opm beide handen aan het stuur te houden.

Mijn Klever is met zo'n 600 km op de teller voor de eerste onderhoudsbeurt geweest, een soort van aflever-check-beurt. Niets op aan te merken verder en zat bij de prijs in.
Vorige week was ik erg blij met de grote accu van 1200wh, flinke tegenwind en 40km/u kunnen rijden, na een rit van 30 km had ik nog 35% batterij over.

• Deann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:29
Pazo schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:23:
[...]

Het is lastig om een goede te vinden, elke set heeft wel iets wat niet helemaal voldoet. Maar die vorige vond ik ook best fijn, afgezien dat ik dus niet wist of ie knipperde of niet. Dat is met de huidige opgelost :)
Ik heb de wing lights die je aan de buitenkant van je stuur monteert. Van zowel voor als achter te zien en geen afstandsbediening nodig, gewoon knopje op de lamp zelf die ik met mijn pink bedien.

Je hebt er voor 20-30 euro. Maar heb zelf de 360 grade versie.

https://www.bol.com/nl/nl...79035823-9200000055251901

https://www.bol.com/nl/nl...79035823-9200000105106308

Ik merk dat ik goed zichtbaar ben van zowel voor als achter en het is duidelijk welke kant ik op ga omdat ze zo ver uit elkaar staan

• wmeester
Deann schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:26:
[...]

Ik heb de wing lights die je aan de buitenkant van je stuur monteert. Van zowel voor als achter te zien en geen afstandsbediening nodig, gewoon knopje op de lamp zelf die ik met mijn pink bedien.

Je hebt er voor 20-30 euro. Maar heb zelf de 360 grade versie.

https://www.bol.com/nl/nl...79035823-9200000055251901

https://www.bol.com/nl/nl...79035823-9200000105106308

Ik merk dat ik goed zichtbaar ben van zowel voor als achter en het is duidelijk welke kant ik op ga omdat ze zo ver uit elkaar staan
Ziet er ook goed uit. Ik vraag me alleen af hoe je dat moet combineren met handvatten zoals deze:
https://www.mantel.com/ergon-gp3-handvatten
... en de spiegel die al op het uiteinde van het het stuur zit.

• Deann
wmeester schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:38:
[...]

Ziet er ook goed uit. Ik vraag me alleen af hoe je dat moet combineren met handvatten zoals deze:
Spiegel had ik ook een probleem mee, die heb ik vervangen met een model wat anders gemonteerd wordt, omdat ik weet dat fatsoenlijke knipperlichten de bottleneck waren ;)

En die handvaten, zit er geen klepje aan het uiteinde? Het lijkt er op dat je die er of af kan halen of mogelijk een gat in kan boren. Op eigen risico ik weet niet hoe die handvaten bevestigd worden :p

• DePaul
  • Laatst online: 03-02 19:26
wmeester schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:38:
[...]

Ik heb deze ook op mijn Haibike SP. Zichtbaarheid is dikke prima en de bediening ook. Enige minpuntmin is het feit dat ze 30 seconden lang knipperen na het triggeren, dus als je al lang en breed de bocht om bent knipperen ze vrolijk door. Is ook niet uit te zetten cq aan te passen voor zover ik weet.

• Deann
Gewoon nog een keer klikken is dat bij mij

• DePaul
  • Laatst online: 03-02 19:26
Deann schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:33:
Gewoon nog een keer klikken is dat bij mij
Wow, zo leer je nog eens wat, dat wist ik dus niet :)
In dat geval is het absoluut een een aanrader

• BertV

BertV

Handgemaakt

Vanochtend was het weer raak.

Een nep-agent die mij van de weg wou toeteren denkend de verkeersregels te kennen.

Je moet wel heel koelbloedig zijn om je hierdoor niet te laten opnaaien.

[Voor 9% gewijzigd door BertV op 28-11-2022 08:30]

Levensbron Gelderland

• Pazo

Pazo

Mroaw?

BertV schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:26:
Vanochtend was het weer raak.

Een nep-agent die mij van de weg wou toeteren denkend de verkeersregels te kennen.

Je moet wel heel koelbloedig zijn om je hierdoor niet te laten opnaaien.
Mjah ik had er laatst ook nog een. Die moest 100m verderop stoppen voor het verkeerslicht, dus ernaast gaan staan en op zijn raampje geklopt om te vragen waarom hij het nodig vond om te toeteren. Je raad het al, ik mocht er niet rijden volgens hem. Proberen uit te leggen dat een speed pedelec met geel kenteken vergelijkbaar is met een brommer en dus binnen de bebouwde kom op de weg moet rijden, maar dat ging er niet in.

• bjp
Eigenlijk is het 'verwarrend' vanuit het standpunt van een auto. Voor en zij aanzicht, kan je SP moeilijk onderscheiden van een fiets. Van achter moet je al zoeken naar een (relatief kleine) nummerplaat.

Het grappige is, rij je op dezelfde plaats met een brommer (stinkend/ronkend), is er minder kans dat je getoeterd wordt, maar ook niet nul.

Tractoren worden ook getoeterd en zo verder (trage autos in de spits, ...).

Misschien is het probleem gewoon sommige ongeduldige autobestuurders.

Voeg daarbij toe dat ze onze snelheid typisch onderschatten (zelf rij je 35 in zone 30 wordt je nog opzij geduwd). Of zoals deze morgen, ik rijd een rondpunt in (op de rijbaan) en 2 aftakkingen verder gooit een auto zich letterlijk nog voor mij (of is die bestuurder nog overtuigd van de wet van de strengste?).

Het is opletten op de baan, en veel hoffelijkheid gebruiken. Geduld hebben helpt meestal ook :)

Ik durft dus ook een dankbaar gebaartje te doen als ik met respect behandeld wordt. Ik denk altijd dat ik misschien de eerste SP ben dat deze autobestuurder tegenkomt.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 17:44
Ik heb de mazzel dat ik maar een paar korte, niet al te problematische (qua drukte en breedte) stukken heb waar ik formeel op de rijbaan moet. Dat doe ik 'dus' ook niet. Pas mijn snelheid wel aan bij eventueel aanwezige fietsers, maar ik ga niet met 40-45 tussen de opgefokte auto's rijden die 55+ doen. Ze zoeken het maar uit.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• __R__
ijdod schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:42:
Ik heb de mazzel dat ik maar een paar korte, niet al te problematische (qua drukte en breedte) stukken heb waar ik formeel op de rijbaan moet. Dat doe ik 'dus' ook niet. Pas mijn snelheid wel aan bij eventueel aanwezige fietsers, maar ik ga niet met 40-45 tussen de opgefokte auto's rijden die 55+ doen. Ze zoeken het maar uit.
Ik heb dus juist het omgekeerde. Ik rijd het liefst tussen de auto s in. Gelijke snelheid, minder kruisend verkeer en die enkeling die denkt dat ik daar niet hoor snijd je ook wel als je met 40 km/h op het fietspad hem "dwars zit" hoor.

Maar ik heb het al eerder gezegd. Met een speed pedelec op de rijbaan ben je een domme fietser voor tegemoet komend verkeer en een rare brommer als ze achter je zitten. Smile and wave..... Die wedstrijd waar sommigen een bonk staal van 2 ton denken te moeten gebruiken als argument win je nooit. Maakt niet uit waar je op rijd.

[Voor 19% gewijzigd door __R__ op 28-11-2022 20:33]

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:10
De regelgeving is in druk verkeer ook onduidelijk. Fietsers moeten rechts houden en dus mag je met de pedelec niet, zoals een motorrijder, links fileverkeer passeren. Laatste schadegeval was net omdat ik in een file rechts moest houden en een autobestuurder mij de kant in duwde langs het Brussels kanaal. Voorwiel raakt straatmeubilair (wat in Brussel door een blinde is neergepoot) en ik ga overkop, net het kanaal niet in.

Volgende keer kunnen de regels mijn rug op, en rij ik daar (zone dertig!) gewoon links de autofile voorbij. Alle problemen komen vaak neer op plaatsgebrek en gebrek aan begrip. Dat eerste is vaak fysiek onmogelijk op te lossen (tenzij een van de type gebruikers wordt geweerd), dat laatste gaat vaak het menselijk vermogen te boven.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 08:00

Superflip

*pwiet*

flupke1 schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:33:
De regelgeving is in druk verkeer ook onduidelijk. Fietsers moeten rechts houden en dus mag je met de pedelec niet, zoals een motorrijder, links fileverkeer passeren. Laatste schadegeval was net omdat ik in een file rechts moest houden en een autobestuurder mij de kant in duwde langs het Brussels kanaal. Voorwiel raakt straatmeubilair (wat in Brussel door een blinde is neergepoot) en ik ga overkop, net het kanaal niet in.

Volgende keer kunnen de regels mijn rug op, en rij ik daar (zone dertig!) gewoon links de autofile voorbij. Alle problemen komen vaak neer op plaatsgebrek en gebrek aan begrip. Dat eerste is vaak fysiek onmogelijk op te lossen (tenzij een van de type gebruikers wordt geweerd), dat laatste gaat vaak het menselijk vermogen te boven.
In Brussel zijn er geen verkeersregels :Y)

Ik mag mij binnenkort ook in het Brusselse verkeer begeven met de SP |:( . Mijn ST3 Pinion is nog aan het wachten op zijn papieren eer hij ingeschreven kan worden.

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:10
Superflip schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:53:
[...]

In Brussel zijn er geen verkeersregels :Y)

Ik mag mij binnenkort ook in het Brusselse verkeer begeven met de SP |:( . Mijn ST3 Pinion is nog aan het wachten op zijn papieren eer hij ingeschreven kan worden.
Goed opletten en niet al te veel plezier beleven aan de pedelec in het begin, van afgunst worden ze ook agressief :P

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

• Superflip

Superflip

*pwiet*

De ST3 Pinion staat hier intussen mooi te blinken en de nummerplaat komt morgen aan. Inmiddels de spatbordverlengers gemonteerd en een QuadLock houder beide van bij https://www.vanzijptechniek.nl.

Wat ik me alleen nog afvraag, wat nemen jullie mee voor het geval jullie lek rijden. Mijn enkel traject is 45km niet altijd via de beste wegen, ik heb geen zin om halverwege ergens lek te staan. Vroeger toen ik dit nog met de koersfiets deed was een binnenbandje rap vervangen, maar met zo'n zwaar bakbeest is het toch net iets anders.

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 19:58
Gaadi heeft hier mooie deelbare binnenbanden voor uitgevonden. Wel iets bij je hebben om de oude door te knippen/snijden. En het zal iets meer pompwerk zijn om bij de eerstvolgende benzinepomp te komen.

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 13:32

Niwla

dat dus....

Is er een officiële term als 5K-club? Alpha in mijn bezit sinds eind april.

niets moet......behalve adem halen

• wmeester
Niwla schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:54:
Is er een officiële term als 5K-club? Alpha in mijn bezit sinds eind april.

[Afbeelding]
Lekker aan het fietsen zie ik! Ik ben nog niet aan de 1000km, eind augustus in bezit.
Vandaag wel erg fris op de terugweg vanavond.

• bjp
Superflip schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:42:
De ST3 Pinion staat hier intussen mooi te blinken en de nummerplaat komt morgen aan. Inmiddels de spatbordverlengers gemonteerd en een QuadLock houder beide van bij https://www.vanzijptechniek.nl.

Wat ik me alleen nog afvraag, wat nemen jullie mee voor het geval jullie lek rijden. Mijn enkel traject is 45km niet altijd via de beste wegen, ik heb geen zin om halverwege ergens lek te staan. Vroeger toen ik dit nog met de koersfiets deed was een binnenbandje rap vervangen, maar met zo'n zwaar bakbeest is het toch net iets anders.
via je verzekering hulp/bijstand ? :)

• BertV

BertV

Handgemaakt

bjp schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:02:
[...]

via je verzekering hulp/bijstand ? :)
Op die lui moet je letterlijk twee uur wachten.

Iedere keer neem ik me voor om zo'n binnenband met twee uiteinden te kopen.
Ik rijd zo vaak lek met 1500km per maand.

Met een racefiets gaat het vervangen met een normale binnenband zo makkelijk inderdaad.

[Voor 12% gewijzigd door BertV op 01-12-2022 10:55]

Levensbron Gelderland

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-02 22:21
BertV schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:52:
[...]

Op die lui moet je letterlijk twee uur wachten.

Iedere keer neem ik me voor om zo'n binnenband met twee uiteinden te kopen.
Ik rijd zo vaak lek met 1500km per maand.

Met een racefiets gaat het vervangen met een normale binnenband zo makkelijk inderdaad.
Ik heb de service van de anwb...1x gebruikt in 3jr
voor de rest geen enkele lekke band...schwalbe big ben

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Superflip schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:42:

Gefeliciteerd ik heb er ondertussen 8000km op zitten op mijn ST3 maar nog nooit een lekke band gehad. Ze zijn ook echt wel steviger dan een fietsband moet ook.
Lees hier nogal wat commentaar over Stromer dat het op Apple lijkt duur propriety onderdelen etc. Dit heeft ook zijn voordelen, oa diefstal gevoeligheid. De dure onderdelen zijn allemaal geregistreerd op je fiets op jouw naam. Dus los van de tracker in de fiets (via GSM en lifetime abbo) is de handel in onderdelen dus heel erg moeilijk. Ik zet hem dus ook rustig weg op alleen electronisch slot. 1 keer is er iemand mee gaan wandelen, kwam niet ver >:)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Vlassie1980
wmeester schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:21:
[...]

Lekker aan het fietsen zie ik! Ik ben nog niet aan de 1000km, eind augustus in bezit.
Vandaag wel erg fris op de terugweg vanavond.
Ik zit op 1500 ongeveer inmiddels met de N Rogue. Heerlijke fiets.
Maar wat maken die remmen toch een takkeherrie :+

Met die mist was het trouwens echt goed opletten, zag zelfs met die goede koplamp amper iets.
Verder vind ik het echt lastig om de accu eruit te trekken, tegelijk sleutel gedraaid houden en aardig wat kracht zetten om die 1200Wh accu eruit te trekken. Soms trek ik te hard en zit hij weer klem tussen het frame :(

• wmeester
Vlassie1980 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:01:
[...]

Met die mist was het trouwens echt goed opletten, zag zelfs met die goede koplamp amper iets.
Verder vind ik het echt lastig om de accu eruit te trekken, tegelijk sleutel gedraaid houden en aardig wat kracht zetten om die 1200Wh accu eruit te trekken. Soms trek ik te hard en zit hij weer klem tussen het frame :(
Ik hoor de remmen dus totaal niet. Zelfde fiets. (al heb jij een L en ik een M)
De accu eruit halen blijft inderdaad een ding. Ik laat de accu vaak per ongeluk op de sleutel stuiteren bij het eruit vissen. Vraag me af hoe lang dat goed blijft gaan.
Wat ik nog niet heb gemist maar wel opvalt; er zit geen fietspomp bij de fiets. Hoe heb jij dat opgelost? Klein pompje in de tas?
Vorige week kreeg ik een melding EC:159 SYS in het scherm. Accu eruit en erin en weg melding. Verder deed de fiets alles gewoon.

• Vlassie1980
wmeester schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:23:
[...]

Ik hoor de remmen dus totaal niet. Zelfde fiets. (al heb jij een L en ik een M)
De accu eruit halen blijft inderdaad een ding. Ik laat de accu vaak per ongeluk op de sleutel stuiteren bij het eruit vissen. Vraag me af hoe lang dat goed blijft gaan.
Wat ik nog niet heb gemist maar wel opvalt; er zit geen fietspomp bij de fiets. Hoe heb jij dat opgelost? Klein pompje in de tas?
Vorige week kreeg ik een melding EC:159 SYS in het scherm. Accu eruit en erin en weg melding. Verder deed de fiets alles gewoon.
Ik hou de sleutel altijd vast, dan kan ik onmogelijk die accu erop krijgen :)
Verder deed hij gisteren een beetje raar bij het aanzetten. Alsof er iets vochtig was. Voorlicht ging even flauwtjes aan en toen weer uit. Daarna startte hij gelukkig weer zonder problemen.

En ik hoor een hele lichte zoem uit de claxon komen, zelfs als de accu eruit is. Hij doet het verder nog wel gewoon dus maak me er verder niet zo druk om.

Blijf het verder een heerlijke fiets vinden. Stukken beter als mijn oudere Bulls Green Mover E45. En die was in principe ook best ok, alleen de accu capaciteit was een stuk minder.

• Athome
@Superflip
Schwalbe verkoopt binnenbanden van dikker rubber. Volgens mij de AV Plus serie.
Met de originele dunne binnenband een paar keer een lekke band gehad. Met deze binnenband nog niet.

• bjp
Athome schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:30:
@Superflip
Met de originele dunne binnenband een paar keer een lekke band gehad. Met deze binnenband nog niet.
deze heb ik er ook in gedaan onlangs, de Air Plus reeks. Met ST3 banden op een ST1 :) plakt beter aan de baan :) Was het wat beu om de ST1 banden 3x te fixen op 4200km...

Afwachten nu hoelang het gaat duren, graag zo lang mogelijk!

• bjp
Vlassie1980 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:01:
[...]

eens je remschijven afkuisen?

• BertV

BertV

Handgemaakt

Athome schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:30:
@Superflip
Dat was ook een tip van de fietsenmaker voor de volgende keer (niet eentje op voorraad).

Ik heb nu tweemaal lek gereden in 6000km.
Dat is bij mij elke 2 maanden en vind ik persoonlijk niet serieus voor een woon-werk vervoermiddel.

Levensbron Gelderland

• bjp
sommige proberen dingen als Tannus Armour ook

maar idd voor dagelijkse commute, is betrouwbaarheid absolute nood.

Ik zou eens kijken bij de Schwalbe Pick-Up en zo, ze hebben wat 45km/u bandjes met bescherminglaag.

[Voor 30% gewijzigd door bjp op 02-12-2022 11:33]

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Bedankt voor de tips iedereen, mijn fietsroute is vrij goed geasfalteerd dus ik denk dat ik met niet al te veel zorgen moet maken voor lekke banden. Fingers crossed.

Vandaag de eerste commute gedaan, 45km enkel. Mooi kunnen doorknallen al heb ik soms wel moeite om de 45 te halen, vaak blijf ik rond de 42-43 hangen. Ook maar 14% batterij over bij toekomen, al was het natuurlijk ook wel aan de frisse kant (3 graden).

Grote pluspunt: big smile bij toekomen op het werk. Ik snap niet dat niet iedereen dit doet.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Superflip schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:12:
Bedankt voor de tips iedereen, mijn fietsroute is vrij goed geasfalteerd dus ik denk dat ik met niet al te veel zorgen moet maken voor lekke banden. Fingers crossed.

Vandaag de eerste commute gedaan, 45km enkel. Mooi kunnen doorknallen al heb ik soms wel moeite om de 45 te halen, vaak blijf ik rond de 42-43 hangen. Ook maar 14% batterij over bij toekomen, al was het natuurlijk ook wel aan de frisse kant (3 graden).

Grote pluspunt: big smile bij toekomen op het werk. Ik snap niet dat niet iedereen dit doet.
Keertje kalibreren kan nooit kwaad. Staat de trapsensor-gevoeligheid hoog genoeg? Bandenspanning te laag?
De ST3 zou nog beter moeten ondersteunen dan mijn ST2.

Als alles op rolletjes loopt dan haal ik toch wel de 46.
Wat wel zo is ook bij mij, er hoeft maar iets mis te zijn en het kost direct topsnelheid.

Wind tegen, heLLing, bandspanning te laag.

Het is geen brommer.

(oh, nu weer naar de dealer met een kapotte versnelling. man man)

[Voor 3% gewijzigd door BertV op 07-12-2022 07:56]

Levensbron Gelderland

• Superflip

Superflip

*pwiet*

BertV schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:42:
[...]

Keertje kalibreren kan nooit kwaad. Staat de trapsensor-gevoeligheid hoog genoeg? Bandenspanning te laag?
De ST3 zou nog beter moeten ondersteunen dan mijn ST2.

Als alles op rolletjes loopt dan haal ik toch wel de 46.
Wat wel zo is ook bij mij, er hoeft maar iets mis te zijn en het kost direct topsnelheid.

Wind tegen, heling, bandspanning te laag.

Het is geen brommer.

(oh, nu weer naar de dealer met een kapotte versnelling. man man)
Het zou wel aan de bandenspanning kunnen liggen maar heb ook gevonden dat in 8 ik makkelijker de 45 haal dan in de 9. De ST5 die ik getest had, kon toch mooier die hoge snelheid vasthouden met minder moeite, dus wellicht dat ik daarvoor ga volgend jaar. Maar de Pinion is ook zo aangenaam om mee te rijden.

Terug naar huis ook 25% over op de batterij :*)

• BertV

BertV

Handgemaakt

Superflip schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:24:
[...]

Het zou wel aan de bandenspanning kunnen liggen maar heb ook gevonden dat in 8 ik makkelijker de 45 haal dan in de 9. De ST5 die ik getest had, kon toch mooier die hoge snelheid vasthouden met minder moeite, dus wellicht dat ik daarvoor ga volgend jaar. Maar de Pinion is ook zo aangenaam om mee te rijden.

Terug naar huis ook 25% over op de batterij :*)
Veel stromerrijders zullen over mij heen vallen, maar ik neem altijd de hoogste spanning die toegestaan is volgens de bandenfabrikant. Dat gaat over een extreem verschil; 4 bar ipv 2 bar.

Comfort vind ik niet belangrijk.
Wel actieradius en snelheid.

Ik heb een ST2 met riem en een Sturmey-Archer met 5 versnellingen.
Vrijwel altijd rij ik in de 5de versnelling, met accelereren klik ik er dan naar toe.

Levensbron Gelderland

• wmeester
BertV schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:10:
[...]

Veel stromerrijders zullen over mij heen vallen, maar ik neem altijd de hoogste spanning die toegestaan is volgens de bandenfabrikant. Dat gaat over een extreem verschil; 4 bar ipv 2 bar.

Comfort vind ik niet belangrijk.
Wel actieradius en snelheid.

Ik heb een ST2 met riem en een Sturmey-Archer met 5 versnellingen.
Vrijwel altijd rij ik in de 5de versnelling, met accelereren klik ik er dan naar toe.
Hier een Klever rijder maar op de terugweg naar huis, toen ik mijn nieuwe fiets had opgehaald heb ik de bandenspanning al verlaagd. Ze mogen tussen de 2 en 4 bar hebben maar hier staat ie op 2.2. Dat kost misschien wat accu maar geeft mij veel comfort terug. :-)

• Superflip

Superflip

*pwiet*

wmeester schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:39:
[...]

Hier een Klever rijder maar op de terugweg naar huis, toen ik mijn nieuwe fiets had opgehaald heb ik de bandenspanning al verlaagd. Ze mogen tussen de 2 en 4 bar hebben maar hier staat ie op 2.2. Dat kost misschien wat accu maar geeft mij veel comfort terug. :-)
Ik ben heel blij met verende voorvork en verende zadelpen, ik zou nooit anders kiezen. Toch al paar keer gehad dat de voorvork maximaal gebruikt werd, Kan zijn dat het in NL natuurlijk niet nodig is, maar in BE toch een must-have :+

• Gillonde
  • Laatst online: 02-02 09:25
Superflip schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:48:
[...]

Ik ben heel blij met verende voorvork en verende zadelpen, ik zou nooit anders kiezen. Toch al paar keer gehad dat de voorvork maximaal gebruikt werd, Kan zijn dat het in NL natuurlijk niet nodig is, maar in BE toch een must-have :+
Ik ben ook erg blij met m'n verende voorvork + zadelpen, het liefst in combinatie met een fatsoenlijke fietsbroek. Ik heb ook wel een lange matige asfaltweg op m'n route.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Vanzelfsprekend heeft iedereen andere wensen.
Een zadel zo groot als een tube tandpasta, stuur op standje handstand en banden van hout, ik vind het allemaal prima.

Die paar dagen met gladheid, daar heb ik een hekel aan.
...want ik weet dat ik alsnog op die fiets stap en, al dan niet languit op de grond, zie dat het weer waanzin was.

Levensbron Gelderland

• Vlassie1980
Het gaat de komende week toch weer vriezen 's nachts. Weinig zin om weer op mijn plaat te liggen, is me de afgelopen 10 jaar al vaker gebeurd. En die pekel die ze strooien is ook niet best voor je ketting en overige onderdelen.

En dan nog koude jatten erbij ook :+

• Niwla

Niwla

dat dus....

Hier is mijn vrouw afgelopen week onderuit gegaan met haar 25km e-bike. Belt en ego gebroken en voorblad krom.
Sinds dien zit ik hoog en droog in de auto. FM een tijd geleden al om winterbanden gevraagd maar nog geen reactie gehad. Kruip nog maar eens in de telefoon.

• Firestorm666
@BertV als jij je banden max op pomt wat de band aankan, is het eignelijk levensgevaarlijk omdat je grip mist op de baan.

Tis inderdaad wel wreed koud buiten, maar gelukkig houden m'n merino's me lekker warm, ik heb eigenlijk geen last ervaren van gladheid en heb eigenlijk de idale baan* om naar het werk te gaan; nl het jaagpad.

Behalve wanneer er grote werken zijn. zo heb ik een hele tijd langs een bouwwerf moeten fietsen, waardoor m'n Ellio nu een moddeerkleur heeft ipv blauw. Intussen weer een stuk afgesloten met een (klein) stukje door het bos... wat een wandelpad is, dus geen veharding, dolle pret hoor *zoekt tanktracks voor Ellio :P*

Ondanks het kut weer ben ik op m'n pad niet de enige met een (SP)ebike.

Hopelijk is't snel terug zomer, scheelt heel wat tijd met omkleden :p

• BertV

BertV

Handgemaakt

Firestorm666 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:00:
@BertV als jij je banden max op pomt wat de band aankan, is het eignelijk levensgevaarlijk omdat je grip mist op de baan.
Ja, dat gaat inderdaad letterlijk en figuurlijk scheef, zeker met deze temperaturen.
Ik zal ze wat laten leeg lopen.

Ik heb geëxperimenteerd met een motorpak, lijkt te werken met deze temperaturen.
Alleen wel weer nog meer luchtweerstand.

Levensbron Gelderland

• Firestorm666
Luchtweerstand is niet zozeer een probleem voor me, laten we stellen dat voor luchtweerstand zo min mogelijk te maken, er geschiktere modellen zijn dan mijn Ellio, zoals jouw ST3 bijvoorbeeld :D.

Qua temperaturen werkt m'n laagjes van merino wel, tegen de tijd dat ik bijna aankom op het werk heb ik het al even warm als op een tropisch eiland. Behalve m'n handschoenen laagjes systeem, dat ging nog net bij -6, -8 was er teveel aan.

Ben nu wel op zoek naar echt warme handschoenen, de moeilijkheid zit m in de juiste te vinden. Veel van die zogenaamde "winter" handschoenen, zijn in de praktijk tot 0° max, zodra het kouder wordt is het al niks meer. Wanten zouden naar het schijnt ideaal zijn, maar lijkt me wel wat onpraktisch voor het fietsen, iemand hier toevallig ervaring mee?

• ijdod
Heb destijds op de motor tot -15 gereden, dat was met motorhandschoenen en handvat verwarming. Die laatste was denkelijk best cruciaal, want op de fiets werken diezelfde handschoenen een stuk minder. Mogelijk speelt zweet daar ook een rol bij.

Praktisch gezien merk ik dat ik het zelf rond een graad of 5 wel voor gezien houd qua fietsen. Ik vind het dan gewoon niet leuk meer. Gezeik met beslaan van bril en vizier, emmers snot, gladheid...

[Voor 9% gewijzigd door ijdod op 17-12-2022 09:29]

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:45
Firestorm666 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:48:
Ben nu wel op zoek naar echt warme handschoenen, de moeilijkheid zit m in de juiste te vinden. Veel van die zogenaamde "winter" handschoenen, zijn in de praktijk tot 0° max, zodra het kouder wordt is het al niks meer. Wanten zouden naar het schijnt ideaal zijn, maar lijkt me wel wat onpraktisch voor het fietsen, iemand hier toevallig ervaring mee?
Van die leger wanten. Bestaan uit een wind/water dichte buiten want en een wollen? Binnen want. En in tegenstelling tot gewone wanten zijn ze niet compleet onhandig, naast je duim heeft ook je wijsvinger alle vrijheid.

Zelf nog geen ervaring hiermee in de kou, dus of het wat is zou ik niet weten. Men motor handschoenen werden wel goed fris laatst, geen handvat verwarming.

[Voor 10% gewijzigd door grassmoon op 17-12-2022 09:55]

• Athome
@Firestorm666
Verwarmde handschoenen is toch echt te sleutel in deze situatie
Een uur verwarmen met de accu van de handschoen is meestal niet zo'n probleem.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:36
Athome schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:32:
@Firestorm666
Verwarmde handschoenen is toch echt te sleutel in deze situatie
Een uur verwarmen met de accu van de handschoen is meestal niet zo'n probleem.
Jazeker. Ben net terug van mijn ouders (2x16km) en helemaal geen koude vingers. Op de middenstand van de handschoenen zijn hun accuutjes nog niet leeg. Ik had eerder last van koude knieën en de laatste paar kilometers wat koude tenen, maar het is niet elke dag -5 graden buiten. Mijn elektrische handschoenen zijn net een zacht bed voor de handjes. Ook weer niet te warm.

De accu van de fiets deed het ook goed en met deze koude niets aparts gezien aan de hand van mijn verwachtingen.

Mijn nieuwe winterjas heeft zijn doop ook gehad en ook daarin geen koude te merken. Ik zat niet rillerig op mijn fiets en als je het nergens koud wil hebben heb je verwarmde kleren nodig en we leven in Nederland, dus we kunnen wel wat hebben. Ik heb liever dit weer dan regen ahumm, de gasmeter loopt nu wel lekker door

Mijn post in het buurdraadje: het grote elektrische fietsen topic:
Pixmy is het merk en ze zeggen dat de accu minimaal 2 uur mee moet kunnen gaan op de hoogste stand. Pixmy zegt veel langer, maar dat kan tegenvallen. Ik ben nog met mijn eerste lading bezig dus ik heb nog geen ervaring van hoe of wat.

De accu is een Lipo blok van 7,4 volt 4000 mAh maal 2. Je stopt de accuutjes bij je polsen in de handschoen. Bij het opladen haal je ze er met een rits uit en ze voelen degelijk aan. Ze zijn er ook in 3,7 volt 4000 mAh, maar dat is vrij weinig en blijken minder warmte af te geven. De lader laad beide blokjes tegelijkertijd op met 1 A per blok.

Ze zijn goed gevoerd en ze worden ook niet heel erg warm. Het is een behaaglijke warmte, ook in de vingertoppen. Waait het hard dan voel je wel iets koude, maar deze wordt gelijk opgeheven zodat je geen koude vingers krijgt. Het is echt een uitkomst!

Ze wegen wel wat en het zijn massieve handschoenen en niet de soepelste, maar de binnenvoering is wel heel comfortabel.

https://www.bol.com/nl/nl...xl/9300000060731744/?s2a=

[Voor 37% gewijzigd door jimh307 op 17-12-2022 21:24. Reden: Quote invoegen]

• epostel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-02 08:45
Firestorm666 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:00:
Hangt er toch vanaf hoe je het bekijkt. Zou me niet verbazen dat effectieve contactoppervlak van zo'n 2.3" band zelfs bij 4bar nog steeds groter is dan bij kleinere maten aan lagere druk. En al helemaal dan bij kleinere maten aan hogere druk, type racefiets waarbij je mits enige training toch ook aan die snelheden komt. Komt nog bij dat brede banden ook sneller een (mogelijk vals) gevoel van veiligheid geven waardoor mensen dan weer sneller gaan rijden en de extra grip zo direct opgebruiken. En dan fout de bocht inschatten of gewoon simpelweg niet genoeg ervaring hebben en alsnog tegen de grond gaan.

tldr; 4 bar vind ik er ook wat over, 3 is ook al ruim genoeg om het gevoel dat je in een zandbak rondrijdt te vermijden en verlies door extra rolweerstand is m.i. te klein om je druk over te maken, maar om er 1 enkel aspect zo uit te lichten en levensgevaarlijk te noemen vind ik toch wat overdreven O-)

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
epostel schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:26:
[...]

Hangt er toch vanaf hoe je het bekijkt. Zou me niet verbazen dat effectieve contactoppervlak van zo'n 2.3" band zelfs bij 4bar nog steeds groter is dan bij kleinere maten aan lagere druk. En al helemaal dan bij kleinere maten aan hogere druk, type racefiets waarbij je mits enige training toch ook aan die snelheden komt. Komt nog bij dat brede banden ook sneller een (mogelijk vals) gevoel van veiligheid geven waardoor mensen dan weer sneller gaan rijden en de extra grip zo direct opgebruiken. En dan fout de bocht inschatten of gewoon simpelweg niet genoeg ervaring hebben en alsnog tegen de grond gaan.

tldr; 4 bar vind ik er ook wat over, 3 is ook al ruim genoeg om het gevoel dat je in een zandbak rondrijdt te vermijden en verlies door extra rolweerstand is m.i. te klein om je druk over te maken, maar om er 1 enkel aspect zo uit te lichten en levensgevaarlijk te noemen vind ik toch wat overdreven O-)
Gewoon zo zacht als mogelijk. Als ze gaan rollen in bochten dan is het te zacht.
En op de limiet van je banden rijden lukt je niet snel... Kijk maar een TDF etappe. Als het echt glad is heb je niets te vertellen. Maar je wilt gewoon zoveel mogelijk comfort en grip zodat je zo min mogelijk van die reserve nodig hebt.

• epostel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-02 08:45
bbbrumbrum schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
[...]

Gewoon zo zacht als mogelijk. Als ze gaan rollen in bochten dan is het te zacht.
En op de limiet van je banden rijden lukt je niet snel... Kijk maar een TDF etappe. Als het echt glad is heb je niets te vertellen. Maar je wilt gewoon zoveel mogelijk comfort en grip zodat je zo min mogelijk van die reserve nodig hebt.
Mja, dat is dan toch persoonlijke voorkeur. Voor mij liever iets minder comfort maar een fiets die normaal aanvoelt en stuurt (putten ontwijken is nog altijd een stuk meer comfort dan er los doorheen knallen - ja ik woon in Belgie alwaar je op het platteland niet moet verwachten dat er overal een vlak pad ligt laat staan een fietspad), en waarmee het risico op lekke band wanneer ik toch iets niet kan ontwijken minimaal is.

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:13

Jimmeh

Bacon

https://www.continental-f.../page/veelgestelde-vragen
Een te lage bandenspanning zorgt voor meer slijtage. Bovendien is er meer gevaar voor snake bites en het verdraaien van de band op de velg. Er kunnen ook scheurtjes in de band ontstaan. Bij een te hoge bandenspanning wordt de band hard en stug. In dat geval is er minder tractie, minder grip en meer rolweerstand.
https://www.bicycling.com...panning-optimaal-krijgen/
Een lage bandenspanning verhoogt de grip op het wegdek door het contactoppervlak te vergroten. Een band met een lagere spanning vervormt meer op het wegoppervlak – dat is deels verantwoordelijk voor de toename in rolweerstand. Maar een heel hard opgeblazen band zal meer schokken doorgeven en meer stuiteren. Bonus: naast dat het je grip verhoogt, voelt een lage druk ook een stuk fijner.
Het is echt verkeerd om te denken dat hogere druk minder weerstand geeft. Je rolweerstand zakt maar minimaal maar tegelijkertijd gaat je band meer 'stuiteren' die dat kleine voordeel teniet doet.
De fabriekant doet echt onderzoek om te weten wat de beste druk voor jou (fiets) is.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mwah, vaak zijn de minimale drukken alsnog vrij hoog. Zegt ook niet zoveel zonder beoogd gebruik, snelheid en met name treingewicht (!).

• Athome
Ben ik dan zo gek. Er wordt in de draadjes vaker gesproken op de juiste bandenspanning. Iedere keer komt naar voren dat ik eigenlijk met een hoge druk rond rijd.
Ook deze uitspraak:
vaak zijn de minimale drukken alsnog vrij hoog
, vind ik bijzonder.
Mijn huidige bandenspanning zit nog boven deze minimale spanning maar ik vind de bandenspaning al laag aanvoelen.
Ik ben dan ook opgegroeid met knetterharde fietsbanden. Iedere dag 30 km (heen en terug) naar school fietsen. Om de paar dagen werden de banden zo hard opgepompt dat ik de band (als 12-jarige) bijna niet meer kon indrukken.

• ijdod
Wat ik altijd begrepen heb in die context is dat hoe groter de band is, hoe lager de druk. Dus kanonnenhard voor een racefiets, goed hard voor een 'normale' sportieve fiets, maar de dikke worsten waar wij op rijden zouden dus een stuk lager kunnen zijn.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:36
Jimmeh schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:18:
https://www.continental-f.../page/veelgestelde-vragen

[...]

https://www.bicycling.com...panning-optimaal-krijgen/

[...]

Het is echt verkeerd om te denken dat hogere druk minder weerstand geeft. Je rolweerstand zakt maar minimaal maar tegelijkertijd gaat je band meer 'stuiteren' die dat kleine voordeel teniet doet.
De fabrikant doet echt onderzoek om te weten wat de beste druk voor jou (fiets) is.
Top, hier kan ik wat mee, (y) alhoewel ik altijd al alert ben gebleven qua bandenspanning.
Ik pomp ze vrij hard op (achter tegen het oncomfortabele aan) en dan worden ze naar een paar dagen wel comfortabel en kan ik nog heel lang vooruit. Ik pomp ze pas op als ik merk dat de fiets neigt te deinzen. Klinkt extreem, maar ik pomp dus naar de maximale druk en als de minimum druk in de buurt komt ga ik weer naar maximale druk. Ik ga er dus niet overheen. Ik blijf binnen de marge van de band, maar de voorband staat wat zachter dan de achterband.

Ik weeg 102 kilo, dus ik druk mijn banden wel goed op het asfalt :D

Nu wil ik wel een trucje delen zodat ik niet hoef te gissen of mijn banden te snel leeglopen (klein lek) en dat is dat ik met mijn vinger tegen de wang van de band tik en dit geeft een geluid en trilling en aan het geluid kan ik horen of de band nog hard genoeg is. De voorband klinkt wat doffer dan de achterband. De toonhoogte ga je wel onthouden en dan hoef ik niet de knijpen, meten, drukken met de band. o<:) o<:)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Ik heb helemaal niets met speed pedelecs, en zou er ook nooit een kopen. Vorige posts die ik heb gemaakt in dit topic maken duidelijk waarom.

Maar ik krijg af en toe ads te zien van Ellio, en die fiets weet me toch altijd te fascineren. Enkel en alleen al om het totaal utilitaire karakter en de filosofie van het ontwerp en de ontwerpers. Die insteek heeft bij mij ook een eigen aantrekkingskracht. Het hoeft niet steeds een yuppie, gladde, "apple onder de e-bikes" stromer te zijn bvb.

De Ellio heeft 1 doel, en leunt er volop in.

Inderdaad een erg "lelijke" fiets, maar je moet het zien als gereedschap. Een ding dat je uit je garage fiets om ergens naar toe te gaan. Einde verhaal.

Ik zal eens opzoeken waar ik ze ergens kan vinden, en of ik ooit eens de tijd vind om een testritje te organiseren.

• bjp
Amos_x schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:52:
Ik zal eens opzoeken waar ik ze ergens kan vinden, en of ik ooit eens de tijd vind om een testritje te organiseren.
Goed plan :) mss zelf een paar dagen ermee pendelen, de beste test dat je kan bedenken.

Voor mij was schoonheid ook niet bepalend, toch was begin 2020 de ST1 de betere keuze (in mijn ogen). Vandaag de dag zou een Klever of Ellio wel eens de betere zijn in mijn ogen. Ik wil gewoon een stevige commuter die het dagelijks goed doet. Snelheid is geen absolute must. Ik heb nog steeds de voorkeur voor ketting en achterwiel motor.

Onlangs wel het stomste ongelukje gehad zover, uitglijden bij 5km/u op gepolijste beton (ondergrondse garage) met natte banden :o

• Niwla

Niwla

dat dus....

Inderdaad een erg "lelijke" fiets, maar je moet het zien als gereedschap. Een ding dat je uit je garage fiets om ergens naar toe te gaan. Einde verhaal.
Mijn Klever X Alpha is precies dat! Een hulpmiddel om naar m'n werk te komen. Al wordt hij wel mooier hoe langer ik er naar kijk

• Vlassie1980
Ik heb helemaal niets met speed pedelecs, en zou er ook nooit een kopen. Vorige posts die ik heb gemaakt in dit topic maken duidelijk waarom.

Maar ik krijg af en toe ads te zien van Ellio, en die fiets weet me toch altijd te fascineren. Enkel en alleen al om het totaal utilitaire karakter en de filosofie van het ontwerp en de ontwerpers. Die insteek heeft bij mij ook een eigen aantrekkingskracht. Het hoeft niet steeds een yuppie, gladde, "apple onder de e-bikes" stromer te zijn bvb.

De Ellio heeft 1 doel, en leunt er volop in.

Ik vind die Ellio echt de Multipla onder de Speed Pedelecs. Hij is zo lelijk dat het gewoon een cultstatus krijgt. Maar als je alle reviews leest dan lopen alle eigenaren er mee weg en is het een functioneel zeer goed ontworpen fiets.

Heb zelf een Klever N Rogue, en nee die vind ik ook niet mooi maar hij is en blijft wel ontiegelijk functioneel. Ik gebruik hem ook nagenoeg alleen voor woon-werk en niet om voor een boodschap naar de supermarkt te gaan. Mijn vrouw wil ook niet dat ik naast haar ga fietsen als we met het gezin een stukje gaan fietsen en een ijsje gaan scoren ergens >:)
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee