Hi, vraagje aan jullie ivm hulp bij keuze
ww afstand is 12km en ik ben 1,96m
Stromer ST3 schademodel met ketting
versus
Stromer ST2 nieuw met riem
ST3 is met de comfort stuurpen en zit in de XL uitvoering
ST2 zoals jullie weten alleen in de L uitvoering, maar de stuurpen kan ook best hoog.
Grote verschil is natuurlijk ketting versus riem
De ST2 is (gek genoeg) iets duurder voor mij, een geschatte EUR 8 p/m meer.
In beide gevallen wordt er namelijk geleased. Het verzekering- en onderhoudspakket dekt EUR 300 onderhoud per jaar. De ketting/kast van de ST3 vervangen kost iets van EUR 350, dus dan betaal ik per jaar EUR 50.
Na die 3 jaar moet ik het volledig zelf betalen. De ST2 zal een stuk minder onderhoud nodig hebben. Het idee is ook met deze fiets na 3 jaar nog verder te rijden.
Hamvraag: wat zouden jullie doen? Ketting versus Riem, XL versus L, en uiteraard ST3 kracht versus ST2
Stromer ST3 schademodel met ketting
versus
Stromer ST2 nieuw met riem
ST3 is met de comfort stuurpen en zit in de XL uitvoering
ST2 zoals jullie weten alleen in de L uitvoering, maar de stuurpen kan ook best hoog.
Grote verschil is natuurlijk ketting versus riem
De ST2 is (gek genoeg) iets duurder voor mij, een geschatte EUR 8 p/m meer.
In beide gevallen wordt er namelijk geleased. Het verzekering- en onderhoudspakket dekt EUR 300 onderhoud per jaar. De ketting/kast van de ST3 vervangen kost iets van EUR 350, dus dan betaal ik per jaar EUR 50.
Na die 3 jaar moet ik het volledig zelf betalen. De ST2 zal een stuk minder onderhoud nodig hebben. Het idee is ook met deze fiets na 3 jaar nog verder te rijden.
Hamvraag: wat zouden jullie doen? Ketting versus Riem, XL versus L, en uiteraard ST3 kracht versus ST2