Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:56
Freshnub schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:48:
Even voor mijn begrip, als ik STRAT wil kopen, moet ik dus een account maken bij Polo, bitcoin kopen via een andere exchange, dan transferen naar Polo en vervolgens mijn BTC verkopen tegen STRAT? Voor mijn gevoel is dit best omslachtig, en zou het beteken dat ik constant aardig wat BTC in mijn portefeuille moet hebben, zodat ik kan traden of zie ik iets over het hoofd? Ook duurt het dan lang als ik steeds moet transferen naar Polo of gaat dit best snel? Ik zit nu alleen bij Kraken overigens.

(*is er een manier om bij Kraken de volledige namen van de coins te zien ipv alleen de afkorting, die soms niet even logisch is)
Terug te komen op wat je aangeeft, ja *ergens* zal je je euro's naar een andere currency moeten omzetten. Deze currency, bijvoorbeeld BTC of ETH, kan vervolgens naar je wallet @ poloniex overgemaakt worden.

Het is natuurlijk niet zo dat je ineens 1 BTC moet aanschaffen. je kan ook met 0.1 of 0.01 beginnen. Wil je het echter liever als euro's bewaren, dan raad ik je wel een exchange zoals Kraken aan. Als je dan bitcoins (of andere currency) nodig bent, kan je relatief snel schakelen :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Afgelopen week ben ik ook begonnen met het kopen van de virtuele muntjes :) Ben benieuwd of het mij wat op gaat leveren. Wat ik gekocht heb:

ETH: 0.3 HODL
Waves: 15 vooral om te leasen. Zo kan ik een beetje ontdekken hoe dit werkt.
Digibyte: 900 gokje wat er 10 juni mee gebeurd. Misschien net voor die tijd verkopen.

Al met al nog geen 125 euro uitgegeven dus mocht het allemaal mislukken is het jammer maar geen man overboord. Als het wel lukt ben ik waarschijnlijk verslaafd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Freshnub schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:48:
(*is er een manier om bij Kraken de volledige namen van de coins te zien ipv alleen de afkorting, die soms niet even logisch is)
Kijk eens bij funding > withdraw/deposit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 21:04
_BladE2k_ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Terug te komen op wat je aangeeft, ja *ergens* zal je je euro's naar een andere currency moeten omzetten. Deze currency, bijvoorbeeld BTC of ETH, kan vervolgens naar je wallet @ poloniex overgemaakt worden.

Het is natuurlijk niet zo dat je ineens 1 BTC moet aanschaffen. je kan ook met 0.1 of 0.01 beginnen. Wil je het echter liever als euro's bewaren, dan raad ik je wel een exchange zoals Kraken aan. Als je dan bitcoins (of andere currency) nodig bent, kan je relatief snel schakelen :)
Bedankt voor de uitleg mensen. Voor mijn begrip is het makkelijker als ik direct zie wat een coin doet tegenover EUR. Zo voelt het niet als monopoly geld. Als ik zie 1 BTC = 0.001 STRAT dan is het terugrekenen naar wat ik nou betaal per euro lastiger. En ben ik sneller geneigd te zeggen, ow dat is goedkoop. Bovendien schommelt de BTC ook steeds, waar 1 euro 1 euro is. Of zeg ik nu allemaal onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Freshnub schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:58:
[...]

Bedankt voor de uitleg mensen. Voor mijn begrip is het makkelijker als ik direct zie wat een coin doet tegenover EUR. Zo voelt het niet als monopoly geld. Als ik zie 1 BTC = 0.001 STRAT dan is het terugrekenen naar wat ik nou betaal per euro lastiger. En ben ik sneller geneigd te zeggen, ow dat is goedkoop. Bovendien schommelt de BTC ook steeds, waar 1 euro 1 euro is. Of zeg ik nu allemaal onzin?
Ik heb exact hetzelfde! Ik moet gewoon zien wat het in euro's waard is anders kan ik erg lastig de waarde inzien. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Wat me trouwens opvalt, is dat heel veel mensen hier beleggen in de waan van de dag.

Toen ik hier half april voor het eerst was, toen was iedereen super enthousiast over de techniek van Ripple, de munt van Ripple steeg in die tijd best hevig.

Daarna kwam de Stellar hype: alle nieuwkomers stapten in Stellar want deze munt had de toekomst blabla, hieropvolgend kwamen Ethereum, Lytecoin en Bytecoin. Er wordt veelvuldig gekeken naar de groei, om er vervolgens pas redenen bij te gaan verzinnen waarom deze munt het zou gaan maken.

Hetzelfde gebeurd nu weer bij Digibyte en Stratis. Mijn tip: laat je niet alleen beïnvloeden door de mensen in dit topic maar creëer je eigen visie die los staat van de mensen hier. De zogenoemde 'topmunten' verschillen steeds in dit topic en is sterk afhankelijk van de waan van de dag.

Net even uitgerekend, maar mijn vermogen is zojuist de grens van 20.000 dollar gepasseerd :) Thanks to ome DUO _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 09:43
[...]

Een euro = euro is natuurlijk een vreemd vergelijk. 1 BTC = BTC
Zie het meer als 1 euro = X USD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
[...]

Daarom zetten veel mensen het ook in een app (Blockfolio wordt veel gebruikt) of online ergens, dan kun je in één oogopslag de waarde van je portefeuille zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_BladE2k_ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:24:
[...]

Klopt, bank holidays betekent ook geen SEPA transacties. Erg leuk die bank holidays, zo van de jaren '50... Alles is tegenwoordig electronisch, maar goed, het kan niet als er geen medewerker aanwezig is, blijkbaar :X |:(
Belachelijke situatie, als zaterdag de boel instort en ik wil acuut bijkopen kan ik pas maandag middag eens bij mijn deposits. Waardoor het momentum al weer weg is. In het digitale tijdperk zouden dergelijke deposits bijna realtime afgehandeld moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou niet alts vergelijken met Euro. Ja het is makkelijker, maar daarmee bedek je de XBT koers. Zo weet je niet of je winst maakt op je alts of de XBT koers die er achter loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Remco10 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:00:
Mijn tip: laat je niet alleen beïnvloeden door de mensen in dit topic maar creëer je eigen visie die los staat van de mensen hier. De zogenoemde 'topmunten' verschillen steeds in dit topic en is sterk afhankelijk van de waan van de dag.
Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Toch wil je vermoedens die je hebt bevestigd krijgen. Het is makkelijker handelen als je medestanders hebt die dezelfde handelingen verrichten.

Als bepaalde mensen ('oudgedienden') hier reageren, ben je sneller geneigd het te geloven dan als anderen wat zeggen. En dan nog verifieer ik altijd zelf ook nog eens of het waar is wat er gezegd wordt. Speculaties zijn nou eenmaal waar een groot deel van de altcoins naar mijn mening op draaien. Ik maak me er zelf ook schuldig aan 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:16
Saturnus schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:03:
Ik zou niet alts vergelijken met Euro. Ja het is makkelijker, maar daarmee bedek je de XBT koers. Zo weet je niet of je winst maakt op je alts of de XBT koers die er achter loopt.
Gelijkend op een discussie die we recent al gehad hebben, maar ik zie het toch liever in Euro's, omdat dat hetgeen is waar ik daadwerkelijk iets mee kan.

Als de ALT met 100% gegroeid is tov bitcoin, en de bitcoin met 50% gedaald is, lijkt de altcoin het goed te doen, maar als ik alles naar euro om wil zetten sta ik nog gewoon op 0.

Mijn vergelijk is altijd met EUR, aangezien ik dat dagelijks gebruik. Bitcoin zelf kan ik niets mee in het dagelijks leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mirved schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Jouw strategie is buy @ ATH and wait for the dip?
En uw bol zegt dat het ATH en er en dip komt?
Alles is makkelijk nadien, zeiden ze ook toen Bitcoin vertrek rond de 500$ en pas op 2800$ zijn plafond tegenkwam.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
I-King schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Gelijkend op een discussie die we recent al gehad hebben, maar ik zie het toch liever in Euro's, omdat dat hetgeen is waar ik daadwerkelijk iets mee kan.

Als de ALT met 100% gegroeid is tov bitcoin, en de bitcoin met 50% gedaald is, lijkt de altcoin het goed te doen, maar als ik alles naar euro om wil zetten sta ik nog gewoon op 0.

Mijn vergelijk is altijd met EUR, aangezien ik dat dagelijks gebruik. Bitcoin zelf kan ik niets mee in het dagelijks leven.
True, ik kan ook niets met XBT. Zolang je de tussenstap naar XBT maar wel maakt. Mijn mening althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
I-King schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben dat ik ook liever alles in euro's zie, ben ik niet met je eens dat je er niks mee kunt in het dagelijks leven. Je kan er genoeg dingen mee afrekenen in webshops, van eten, reizen tot aan computerwinkels.

Het is gewoon stuk makkelijker in euro's. Ik heb €1000 geïnvesteerd en wat het nu waard is en weet je hoeveel winst/verlies je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleefei schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Je manier van communiceren is echt belabberd, maar ik wil je niet onthouden van een inhoudelijk antwoord.
1. Nee, we hebben geen glazen bol.

2. De regel, "Buy the rumor, sell the news" is hier sterk van kracht. Het nieuws is al uit, de deadline komt dichtbij. Normaliter zou ik (als ik de coin had) maandag verkocht hebben. De daadwerkelijke toepassing is mij te riskant om de uitwerking af te wachten na 10 juni.
Snap niet dat er zo op een bericht gereageerd gaat worden. Deelde alleen wat ik had gelezen mensen. Zal in het vervolg gelijk een bron erbij vermelden, dat is me duidelijk en het is echt niet me bedoeling om iets te gaan hypen ofso. Ben blij dat me coins goed gaan en hoop voor iedereen hetzelfde, amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
kansloze schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben dat ik ook liever alles in euro's zie, ben ik niet met je eens dat je er niks mee kunt in het dagelijks leven. Je kan er genoeg dingen mee afrekenen in webshops, van eten, reizen tot aan computerwinkels.

Het is gewoon stuk makkelijker in euro's. Ik heb €1000 geïnvesteerd en wat het nu waard is en weet je hoeveel winst/verlies je maakt.
Dat klopt, maar 0,000xx bitcoin zegt me nog altijd niets, ik wil nog altijd weten wat ik in EUR betaal, net zoals ik nog een tijdje naar gulden heb omgerekend :)

Wat ik me wel kan voorstellen is als je de stijging van de bitcoin wil 'verslaan' dat je dan bijhoudt hoeveel je ALT extra hebben opgeleverd tov Bitcoin. Maar dat geeft voor mij geen actuele waarde weer van mijn portefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Je zal maar 50.000 DGB en 500 stratis in je portefeuille hebben deze dagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
Dan moet je bij Kraken gaan zitten daar kun je veel munten in euros betalen/verhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Waves door de $4 heen.. blijft maar doorgaan als een tsunami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco10 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:21:
Je zal maar 50.000 DGB en 500 stratis in je portefeuille hebben deze dagen :D
328 stratis! :P (8000 DGB, wel 6k verkocht op 1250) stuikt toch in elkaar dit weekend ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Riven schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:26:
Waves en Stratis gaan naar mijn gevoel bijna altijd achter elkaar aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Riven schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:26:
Damn ik had er een paar duizend van tijdens de ICO. Met winst verkocht kort daarna maar dat had VEEL meer kunnen zijn.. :/

Achja, achteraf.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 15:27
Luuk schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:30:
[...]

Damn ik had er een paar duizend van tijdens de ICO. Met winst verkocht kort daarna maar dat had VEEL meer kunnen zijn.. :/

Ik heb voor €4,5k 157 ETH verkocht.... kwam wel handig uit met de verbouwing :-)
Nu heb ik er nog 42 over.

Achteraf.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riven
  • Laatst online: 02-10 12:41
Shifty47 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:56:
Afgelopen week ben ik ook begonnen met het kopen van de virtuele muntjes :) Ben benieuwd of het mij wat op gaat leveren. Wat ik gekocht heb:

ETH: 0.3 HODL
Waves: 15 vooral om te leasen. Zo kan ik een beetje ontdekken hoe dit werkt.
Digibyte: 900 gokje wat er 10 juni mee gebeurd. Misschien net voor die tijd verkopen.

Al met al nog geen 125 euro uitgegeven dus mocht het allemaal mislukken is het jammer maar geen man overboord. Als het wel lukt ben ik waarschijnlijk verslaafd :P
Luuk schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:30:
[...]

Achteraf inderdaad.. Dan waren we allemaal stinkend rijk (of arm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 11:21

Ypho

Allround Nerd

Sinds gisteren een beetje in de wereld van cryptocurrency gedoken. Voor 100 euro aan BTC gekocht, en vanmorgen nog voor 100 euro aan LTC. Ik wil beginnen met een totaal van ongeveer 500 euro verdeeld over verschillende currencies. Momenteel ben ik nog aan het verdiepen in ETH en XRP, met name die laatste vind ik interessant. Verder las ik vanmorgen iets over Wagerr (XWG), wat nu nog een ICO is (zeg ik dat goed?), maar daar kan ik altijd 50 euro in stoppen en kijken waar het eindigt.

Ik gebruik nu Coinbase voor BTC en LTC, en zit in het verification process van Kraken, om daar wat meer in te kunnen verdiepen. Zijn er buiten de TS nog handige bronnen van informatie? Via Google is er enorm veel te vinden, maar door de bomen is het bos bijna niet meer zichtbaar.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:40:
[...]

Huh, pril? Die bestaat toch al een jaar of 4?
Destijds was er in ieder geval ook al Energy Coin van een Nederlandse dev
Hij bestaat al langer idd maar er wordt nu een nieuwe impuls aangegeven met betere visie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 16:43
Rookert25 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Yep, maar FOMO speelt me toch parten. Even nagedacht, maar emotie eruit en 100% winst gepakt met verkoop 50% van mijn DGB :)

Edit: en net op tijd ook ook de andere helft verkocht :9
Verkocht op 1100, nu weer 1350 8)7

Maar goed, hindsight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartCazeX
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:26:
[...]

328 stratis! :P (8000 DGB, wel 6k verkocht op 1250) stuikt toch in elkaar dit weekend ;p
32.000 DGB gekocht aan 0,01555 voor omgerekend 500 euro, staat nu op 872 euro, dus 372 euro winst. Twijfel om te verkopen of gewoon door te laten lopen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ypho schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:50:
Sinds gisteren een beetje in de wereld van cryptocurrency gedoken.

Momenteel ben ik nog aan het verdiepen in ETH en XRP, met name die laatste vind ik interessant.
XRP is eigenlijk niet eens cryptocurrency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Heb ongeveer 1000 stratis ... Dus kom maar op met die groei :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lasteraar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:01:
Heb ongeveer 1000 stratis ... Dus kom maar op met die groei :-)
Stratis gaat lekker en ook zeker WAVES niet vergeten.
https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-WAVES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SmartCazeX schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:56:
[...]

32.000 DGB gekocht aan 0,01555 voor omgerekend 500 euro, staat nu op 872 euro, dus 372 euro winst. Twijfel om te verkopen of gewoon door te laten lopen :P .
En hier hebben ze dus stop-loss voor uitgevonden; zet je bovenlimiet op, pak 'm beet 50% van wat het nu waard is en je onderlimiet op, pak 'm beet, dat je in totaal er 700 Euro voor terugkrijgt. Afgezien van zeer gewelddaddige dips, pak je dus 1308 Euro over x dagen (872 + 50 procent) en als 'ie vannacht ineens gaat dalen, pak je je 700 Euro.

Neem dit niet van mij aan maar verdiep je even in de stop/loss/profit mogelijkheden van jouw exchange.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sando schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:30:
[...]

DigiByte bestaat al lang en is al lang niet zoveel waard. Kan veranderen natuurlijk. Maar dat soort compleet inhoudsloze hypende opstookuitspraken zonder ook maar een link, quote, of samenvatting, dat kan je natuurlijk niet echt maken in een thread over handel.

Met andere woorden: Wat gaat er gebeuren? Heb je een link?

[...]

Wat betekent dat? Hij gaat door zijn weestand?
Ik trade op Bittrex, dat kan uitmaken (als context voor opvolgende). Dit omdat Bittrex SC pas onlangs gelist heeft - maar heb SC al vaker getrade via ShapeShift waarbij dit ook zo was. Het is terminologie uit normale aandelen, voor een intro zie ook http://www.investopedia.c...chnical/techanalysis4.asp . Wat Sia sterk vertoont is een "support" van ~300satoshi een een zogenaamde "resistance" rond ~375satoshi. Nu kan een aandeel/cryptocoin bizar uitbreken, zowel aan de onderkant als aan de bovenkant i.v.m. markt-brede hype zoals t/m 25 mei (daarom staat Sia zo hoog in het begin van de graph en zakt deze even door de bodem zoals de hele markt toen deed), maar als de markt zich enigzins normaal gedraagt en de coin vertegenwoordigt een coin die ook echt waarde toevoegt met een team dat actief is - dan zijn die getallen een soort "marktwaardering" bereik. Tenzij Sia een grote aankondiging doet, gave nieuwe feature (litewallet die toch file storage heeft bijv.) of whatnot - is uitbreken niet likely. Dus dan kan het een goed advies zijn om rond support te kopen en rond resistance te verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/q5JsZ44

Vraagje aan andere Bittrex traders :Y) - ze hebben geen market sell orders, alleen limit sell orders. Nu heb ik al twee keer tientallen euro's voor niets misgegrepen omdat ik met het handje niet zo snel ben als de bots, zelfs als ik kies voor een bid-sell i.p.v. een last of zelfs ask-sell price. Kan ik dan gewoon 1sat invullen en wordt dan gewoon de top van het bid-book afgeroomd tot mijn volume bereikt is? Of gebeuren er dan hele enge dingen als hier een identieke order tegenover staat :/ ? Voorbeeld:

Ik heb 100 coins die 100 sat waard zijn na een snelle rit omhoog, maar dan start de dump en ik wil er mee uit. Het orderbook ziet er zo uit:

Bid amount / price / total:
10 / 100 / 1000
30 / 90 / 3700
60 / 80 / 8500
100 / 10 / 9500

En ik schiet op dat moment een 100 coins tegen 1 sat Ask in. Heb ik aan het einde van de rit dan 1000sat met actual rate 1sat omdat die ask:bid precies overeenkomt? Of heb ik dan 8500sat met een actual rate van 85sat? Beginnersvraag en kan het proberen met iets kleins, maar als iemand het gewoon weet bespaart me dat weer een euro fee ;) .

/edit
Ha, terwijl ik dit typ breekt SC uit boven de 400 :+ ...

[ Voor 28% gewijzigd door Cassius op 02-06-2017 15:20 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik vind dit overzichtje wat ... overzichtelijker :-)
https://www.stratisrate.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
https://www.cryptocoinsne...ational-digital-currency/

Rusland gaat eigen cryptovaluta ontwikkelen en CEO van grootste Russische bank (3e van Europa qua omvang) geeft aan dat cryptovaluta gelegaliseerd moeten worden (in Rusland lijkt me).

Ben benieuwd of ze die Vitalik van Ethereum al hebben geronseld hiervoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Gisteren mn 1000 digibytes verkocht en omgezet in Stratis. Kutzooi :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

P.C.Simonis schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:10:
Gisteren mn 1000 digibytes verkocht en omgezet in Stratis. Kutzooi :')
Sorry maar waarom is dat slecht? Als je gisteren tegen ~4.9E hebt aangekocht, had je vanochtend kunnen verkopen tegen ~6.7E; 40% in 12 uur... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
MAX3400 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Sorry maar waarom is dat slecht? Als je gisteren tegen ~4.9E hebt aangekocht, had je vanochtend kunnen verkopen tegen ~6.7E; 40% in 12 uur... ?
De Digibytes zijn 2x zo hard gestegen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
MAX3400 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:15:
[...]

1000 digibytes is 13 euro omhoog gegaan. Zoveel winst heb ik met die 2 stratis muntjes die ik ervoor terug kocht niet gepakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

https://renoscoin.com/ staan op cryptopia en de hoogste stijger + 225 BTC volume.
Dat is best veel geld voor een cap van 1,3milj $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

@multipasser kijk je ook inhoudelijk naar de munten of scan je de hoogste stijgers met fomo gevoelens af? Waarom is renos interessant en is dit geen pump en dump actie op een low-cap/volume trashcoin?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 15:13
hier vorige week ook voor €100 digibytes gekocht 8100 stuks. hier zojuist 3000 van verkocht op poliniex. soms wel vervelelend dat je er bitcoins voor terugkrijg die je dan weer via een andere site moet zien om te zetten naar euros. op moment van verkoop van mijn digicoins is de bitcoin ook weer wat gezakt en ben ik dus direct weer wat van mijn geld kwijt wat ik graag had willen omzetten in euros :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
multipasser schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:10:
[...]

En uw bol zegt dat het ATH en er en dip komt?
Alles is makkelijk nadien, zeiden ze ook toen Bitcoin vertrek rond de 500$ en pas op 2800$ zijn plafond tegenkwam.
Wie zegt dat 2800 zijn plafond is? Waar is uw glazen bol? Waarom koop je geen BTC nu...

Je vergeet de dips die na iedere ATH kwamen bij BTC waarnaar ik nu dus verwijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RenaldoN schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:19:
...wat gezakt en ben ik dus direct weer wat van mijn geld kwijt wat ik graag had willen omzetten in euros :(
Lekker je BTC laten staan op je Polo en anders via https://www.bitcoinsvergelijken.nl/ kijken wie het hoogste biedt? Je weet het, BTC kan per dag verschillen dus als 'ie laag staat, gewoon lekker houden of herinvesteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:54
Het lijkt wel alsof jullie hier allemaal short traders zijn op exchanges. Zijn er ook tweakers die holden en wachten op goede exponentiële groei?

Ik heb mijn coins in eigen beheer... geen op een Exchange. Ben van plan om te wachten tot het de moeite waard is om een goede grote winst te pakken. Heb eigenlijk helemaal geen zin om voor 'een paar euro' coins heen en weer te schuiven. En natuurlijk... vaak kleine winsten schuiven betekent uiteindelijk veel winst maar er zit wel veel werk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Valderrama schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:28:
Het lijkt wel alsof jullie hier allemaal short traders zijn op exchanges. Zijn er ook tweakers die holden en wachten op goede exponentiële groei?

Ik heb mijn coins in eigen beheer... geen op een Exchange. Ben van plan om te wachten tot het de moeite waard is om een goede grote winst te pakken. Heb eigenlijk helemaal geen zin om voor 'een paar euro' coins heen en weer te schuiven. En natuurlijk... vaak kleine winsten schuiven betekent uiteindelijk veel winst maar er zit wel veel werk in.
Same here. 90% in BTC voor de lange termijn. Daar heb ik toch echt het meeste vertrouwen in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Iemand anders heeft dit al eerder gezegt. Van de mensen in dit topic zit het grootste deel te handelen in altcoins en meestal voor wat kleinere bedragen. Een ander kleiner deel zit voor grotere bedragen in voornamelijk BTC of anders ETH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42

hier ook een holder. Er zijn er best veel denk ik op Tweakers. Alleen daar valt wat minder over te lullen op dagbasis :+. Heb mn coins inderdaad ook op een wallet staan.

Vind zelf dat in daytraden een hoog risico schuilt. Plus ik kan mn emotie niet genoeg op 0 zetten. Echt goed daytraden is echt maar voor heel weinig weggelegd.

Ik had wat collega's die dat deden, we zijn allemaal in de loop van Q2 2016 in de ban van ETH geraakt, dus zo op of onder de 10 euro ingekocht. Zij hebben alle ETH door hun "strategie" verkocht op ~25 euro. Ik heb het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Lijkt erop dat ik de enigste ben die deze week de treintjes heeft gemist, ben toch iets te gierig ben met mijn koop orders.
Begin van de week alles omgezet naar euro.

In het verleden ging ik er wel eens de mist mee in op de gewone beurs toen zag ik alleen maar euros en kocht ik vaak high nu kijk ik er wat rustiger tegen aan en probeer me niet zo mee te laten slepen, maar het is best moeilijk af en toe als je alle forums leest en ziet hoe snel die koersen stijgen, die stijgingen hier zijn echt niet normaal vergeleken met de regulieren beurzen zoals de AEX.

Een helft van me zegt kopen kopen kopen, de andere zegt wachten wachten wachten wordt moe van mezelf :+

Meestal krijgen we een weekend dipje, tenminste ik hoop het anders toch maar wat bijstellen.

Happy trading folks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
KingKoning schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:37:
[...]
Ik had wat collega's die dat deden, we zijn allemaal in de loop van Q2 2016 in de ban van ETH geraakt, dus zo op of onder de 10 euro ingekocht. Zij hebben alle ETH door hun "strategie" verkocht op ~25 euro. Ik heb het nog steeds.
Zal wel stil zijn bij de waterkoeler :-)

Maar inderdaad, over holden kun je nu eenmaal minder praten dan over dag-handel.

Mijn portfolio is 99% BTC en 1 ETH. Geen 1% ETH, 1 :-) Ik ben nog aan het opstarten om te diversificeren, maar ben nog niet zover. Die ene ETH was om mijn Ledger adres te testen.

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 02-06-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:54
Dan ben ik benieuwd wat er in jullie 'hold portofolio' zit.

Op dit moment heb ik zelf wat ether, ripple, stratis en digibyte. Wellicht dat ik er nog een 5de munt aan toe voeg, maar daar moet het wel een beetje bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Is er een site met een globaal overzicht van alle altcoins en hun stijging/daling de afgelopen 6 maanden. Door al die pumps&dumps zie je het overzicht niet echt meer.

Ok, ik kan op poloniex elke grafiek apart bekijken en dan een overzicht maken, maar dat is best wel veel werk.

Wat ik me afvraag is of je als je 6 maanden geleden in paar altcoins investeerde (at random) en je kijkt vandaag terug, of je sowieso winst hebt.

Je hoort niet echt veel over "uitstervende altcoins" en desondaks de pump&dumps lijken ze allemaal wel gestegen te zijn.

Ik ben niet echt van plan te te investeren, wou gewoon overzichtje van realiteit van altcoins :)

[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 02-06-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein

Ik doe beide.. bitecoin, waves en xrp heb ik in een wallet. Met de overige coins speculeer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:39:
die stijgingen hier zijn echt niet normaal vergeleken met de regulieren beurzen zoals de AEX.
De dalingen ook niet _O-

Ja er gaan coins met 100'en procenten of nog veel meer omhoog. Ze gaan echter ook zomaar met 30% of meer omlaag. Bij de altcoins is het heel erg goed opletten wanneer je in en uitstapt. Een bepaalde coin kopen en die 3 jaar vasthouden is meestal ook geen slim idee. Genoeg coins gaan flink omhoog in een paar weken tijd, maar zijn over 1 jaar doodgebloed met flinke verliezen. Toen de BTC in 2013 flink omhoog ging waren er ook veel altcoins die hard omhoog gingen, genoeg van deze coins zijn nu niets meer waard.

De rendementen op korte termijn zijn heel hoog maar de verliezen op middel en lange termijn ook. Sowieso moet je erbij zijn voordat een coin explosief groeit. Kopen na de grote stijging en hopoen op nog zo'n stijging is meestal een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
RenaldoN schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:19:
hier vorige week ook voor €100 digibytes gekocht 8100 stuks. hier zojuist 3000 van verkocht op poliniex. soms wel vervelelend dat je er bitcoins voor terugkrijg die je dan weer via een andere site moet zien om te zetten naar euros. op moment van verkoop van mijn digicoins is de bitcoin ook weer wat gezakt en ben ik dus direct weer wat van mijn geld kwijt wat ik graag had willen omzetten in euros :(
Als je jouw digibytes verkoopt voor BTC, kan je die weer verkopen voor USDT. Die laatste blijft heel erg waardevast en praktisch gelijk aan echte Dollars.

https://www.coingecko.com/en/price_charts/tether/usd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cassius schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:03:
[...]
Vraagje aan andere Bittrex traders :Y) - ze hebben geen market sell orders, alleen limit sell orders. Nu heb ik al twee keer tientallen euro's voor niets misgegrepen omdat ik met het handje niet zo snel ben als de bots, zelfs als ik kies voor een bid-sell i.p.v. een last of zelfs ask-sell price. Kan ik dan gewoon 1sat invullen en wordt dan gewoon de top van het bid-book afgeroomd tot mijn volume bereikt is? Of gebeuren er dan hele enge dingen als hier een identieke order tegenover staat :/ ? Voorbeeld:

Ik heb 100 coins die 100 sat waard zijn na een snelle rit omhoog, maar dan start de dump en ik wil er mee uit. Het orderbook ziet er zo uit:

Bid amount / price / total:
10 / 100 / 1000
30 / 90 / 3700
60 / 80 / 8500
100 / 10 / 9500

En ik schiet op dat moment een 100 coins tegen 1 sat Ask in. Heb ik aan het einde van de rit dan 1000sat met actual rate 1sat omdat die ask:bid precies overeenkomt? Of heb ik dan 8500sat met een actual rate van 85sat? Beginnersvraag en kan het proberen met iets kleins, maar als iemand het gewoon weet bespaart me dat weer een euro fee ;) .

/edit
Ha, terwijl ik dit typ breekt SC uit boven de 400 :+ ...
Shameless omdat ik nu echt net ergens instap O-) en dit met een edit in bovenstaande post gezet had!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook niks verkocht op bittrex, zo stom systeem tegenover polo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ernemmer schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Als je jouw digibytes verkoopt voor BTC, kan je die weer verkopen voor USDT. Die laatste blijft heel erg waardevast en praktisch gelijk aan echte Dollars.

https://www.coingecko.com/en/price_charts/tether/usd
Dus omzetten naar usdt --> doorsturen naar kraken (of andere exchange) ----> omzetten naar euro ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Waterkoker schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Dus omzetten naar usdt --> doorsturen naar kraken (of andere exchange) ----> omzetten naar euro ?
Ik zit nu even te kijken maar sinds dat USDT tegen echt fiat getrade kan worden staat deze niet meer gelijk aan 1 dollar. USDT is eigenlijk verzonnen om de USD te vervangen op exchanges die niet met fiat geld mogen handelen.

Wel zou je de USDT voor dit doeleinde kunnen gebruiken aangezien deze niet echt schommelt qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 03-10 14:17
Ypho schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:50:
Momenteel ben ik nog aan het verdiepen in ETH en XRP, met name die laatste vind ik interessant.
Over XRP, wat leesvoer: https://steemit.com/rippl...-the-rise-and-fall-of-xrp

Is al eens langsgekomen en het kan ook FUD zijn, maargoed, meer informatie om een gewogen beslissing te maken is beter. Ik verwacht iig weinig stijgingen meer in XRP omdat er geen terugkoppeling is naar de waarde van het Ripple netwerk, ITT alle andere cryptos. Idem bij Stellar, dat hetzelfde business model heeft als Ripple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristof1234 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:43:
Is er een site met een globaal overzicht van alle altcoins en hun stijging/daling de afgelopen 6 maanden. Door al die pumps&dumps zie je het overzicht niet echt meer.

Ok, ik kan op poloniex elke grafiek apart bekijken en dan een overzicht maken, maar dat is best wel veel werk.

Wat ik me afvraag is of je als je 6 maanden geleden in paar altcoins investeerde (at random) en je kijkt vandaag terug, of je sowieso winst hebt.

Je hoort niet echt veel over "uitstervende altcoins" en desondaks de pump&dumps lijken ze allemaal wel gestegen te zijn.

Ik ben niet echt van plan te te investeren, wou gewoon overzichtje van realiteit van altcoins :)
Ripple alleen al zou ten opzichte van 6 maanden geleden je een enorme winst opgelevérd hebben. Helaas had ik ze toen nog niet.
Over periode van 6 maanden zouden, Ripple, btc en ETH je geen windeieren gelegd hebben. Maar ja dat zijn resultaten uit het verleden. Ik zet in op Ripple, ETH en btc vind ik nu aan de dure kant, echter zijn wel de bekendste cryptos die vaker MSM halen. Btc heb ik vroeger wel gehad, helaas uitgestapt rond de 80 en later in een nieuwe trade rond de 240€. Moraal ik had niet moeten traden, maar mijn btc moeten houden en had nu mijn hypotheek voor een groot deel kunnen aflossen. Nieuwe kansen nu...

Komende tijd oriënteer ik me nog op wat aanvullende coins. Morgen komt hoop ik mijn Nano S binnen zodat ik ze. Veiliger op kan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
  • Laatst online: 15-09 12:12
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:01:
[...]Ik zet in op Ripple, ETH en btc vind ik nu aan de dure kant, echter zijn wel de bekendste cryptos die vaker MSM halen.
Ripple niet duur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kwartje per stuk ongeveer... Maar nu best aan het afglijden; 11% daling in de afgelopen 8 uur ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sando , ik leef nog hoor 😊😊
Het gaat gewoon lekker met mijn favo muntje, geen klachten. Er staat dan ook nog genoeg op de rol, en idd zoals je zegt PoW2, welk sparen als in een deposito mogelijk maakt. Hoe dat technisch werkt zou mij, je kent me, kort door de bocht een biet zijn, als het maar werkt, en de Gulden Devs kennende zit dat wel snor. Vergelijkbaar met een iPhone, welk type geheugen of procje Apple erin stipt? Ik zou het niet weten, als ie maar snel is. 😂. Leuk dat je GuldenBites af en toe leest. 👍💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:08
Heeft zo'n hardware wallet voor HODLers nog veel voordelen? Die kunnen eigenlijk prima hun wallet van hun PC verwijderen en enkel een paper wallet/USB gescheiden (in meervoud) bewaren. Het enige moment dat die ooit nog op je PC hoeft te komen is het moment dat je alles verkoopt, zie dan niet echt het voordeel van een hardware wallet, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mirved schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Wie zegt dat 2800 zijn plafond is? Waar is uw glazen bol? Waarom koop je geen BTC nu...

Je vergeet de dips die na iedere ATH kwamen bij BTC waarnaar ik nu dus verwijs.
2800$ zijn plafond TEGENKWAM! Verleden tijd.
De grafiek kan je raadplegen.
Ik heb BTC's en hij gaat veel hoger staan eind dit jaar.

Achteraf is het makkelijk praten omdat je het gewoon kan aflezen.
Als iets stijgt kan het voor 3u zijn maar ook voor 3 dagen of 3 weken non-stop.
Wie zal het zeggen in de cryptowereld. Net zoals BTC op 2u tijd enorm veel waarde verloor.
Krijg ze in die 'rush' nog maar verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:28
KingKoning schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:37:
[...]

hier ook een holder. Er zijn er best veel denk ik op Tweakers. Alleen daar valt wat minder over te lullen op dagbasis :+. Heb mn coins inderdaad ook op een wallet staan.

Vind zelf dat in daytraden een hoog risico schuilt. Plus ik kan mn emotie niet genoeg op 0 zetten. Echt goed daytraden is echt maar voor heel weinig weggelegd.

Ik doe een mengeling. Munten zoals ETH en Stratis hodl ik. Die gaan mijn Ledger nano s in voor een tijdje. Van deze ben ik overtuigd dat de technologie erachter best wat zou kunnen worden in de toekomst.

Munten zoals Digibyte staan met automatische stop orders klaar. Die beschouw ik meer als bubbel hoewel er wel wat nieuws van te vinden is in e sport toepassingen. De stijging is echter zo onwijs spectaculair dat dit serieus kan klappen.

Eigenlijk moet je sowieso de whitepaper van de coins als die er is eens lezen, kijken welk de team erachter zit, zoeken waar het al gebruikt wordt, wat de roadmap is en kijken of de coin een usp heeft. Dit is moeilijk en in véél gevallen persoonlijk of je er al dan nie iets in ziet.

Ik persoonlijk investeer niet in Ripple omdat het voor mij wat tegenin gaat tegen de filosofie van gedistribueerde crypto's en terug gaat naar een meer gecentraliseerd systeem zoals de banken nu hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door FragileM64 op 02-06-2017 16:45 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Na een paar dagen rustig varen, vanmiddag toch gevallen voor DGB FOMO, je raadt het al, in op bijna ath, 1412. :') Zwakke actie alhoewel de kans aanzienlijk is dat die daar voor eind volgende week wel over heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:33:
Heeft zo'n hardware wallet voor HODLers nog veel voordelen? Die kunnen eigenlijk prima hun wallet van hun PC verwijderen en enkel een paper wallet/USB gescheiden (in meervoud) bewaren. Het enige moment dat die ooit nog op je PC hoeft te komen is het moment dat je alles verkoopt, zie dan niet echt het voordeel van een hardware wallet, of mis ik iets?
Het voordeel van bijvoorbeeld een Ledger is dat je transacties uit kunt voeren zonder je seed o.i.d. in te hoeven voeren. Je sluit hem aan, opent de app, gaat naar je wallet en doet de transactie. Dit is allemaal veilig omdat de Ledger beveiligd is en de transactie ook het indrukken van een knopje vereist (wat een hacker op afstand dus niet kan doen).

Bij een paper wallet ga je op een dag de seed waarschijnlijk toch invoeren in een wallet waarmee je dan een transactie kunt doen. (Anders kun je je coins nooit omzetten in fiat.) Heb je dan net last van een keylogger/spyware/man-in-the-middle aanval dan zou je alles kwijt kunnen raken. Kans is klein als je veilig werkt, maar dat risico heb je dus niet met een hardware-wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Misschien een rare/domme vraag over zo'n hardware wallet.
Stel ik heb 1 BTC en die ik op een hardware wallet wil zetten, dan vul ik het adres in en dan word het verzonden. Maar moet de wallet dan niet verbonden zijn met het internet om die BTC erop te zetten? Of blijft dat hangen in de blockchain en kan niemand eraan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 18:24
kansloze schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:41:
Stel ik heb 1 BTC en die ik op een hardware wallet wil zetten, dan vul ik het adres in en dan word het verzonden. Maar moet de wallet dan niet verbonden zijn met het internet om die BTC erop te zetten? Of blijft dat hangen in de blockchain en kan niemand eraan komen?
Bitcoins staan niet op een bepaald apparaat. Je hebt enkel sleutels die je de mogelijkheid geven om wijzigingen aan te brengen in de blockchain.

Cryptocurrency 101. Beetje inlezen :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kansloze schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:41:
Nee, dat hoeft niet. Als je het adres weet van de wallet dan kun je het er gewoon naartoe sturen. Vrijwel alle wallets zijn niet meer dan een bankpas welke toegang geven tot jouw rekening (de blockchain). In de blockchain staat jouw 'saldo'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren behoorlijk gestegen, corrigeert nu. STond 2 weken gelden nog op 0,36 en begin vd week heel even op 0,14 tijdens dump nav BTC correctie.

In ieder geval volatiel muntje om op te pakken dipjes. Traden erg tricky, paar keer succesvol maar helaas ook vaak gepakt. Dat je denk tegen leuke koers te verkopen voor de nacht en dat het dan weer 5 cent hoger staat bij ontwaken. BEste zal zijn Hodl. 85% trade ik niet mee. Eind van het jaar hoop ik dat XRP de 1€ aan tikt, maar dan zijn we een paar waves verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Remco10 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:00:
Wat me trouwens opvalt, is dat heel veel mensen hier beleggen in de waan van de dag.

Toen ik hier half april voor het eerst was, toen was iedereen super enthousiast over de techniek van Ripple, de munt van Ripple steeg in die tijd best hevig.

Daarna kwam de Stellar hype: alle nieuwkomers stapten in Stellar want deze munt had de toekomst blabla, hieropvolgend kwamen Ethereum, Lytecoin en Bytecoin. Er wordt veelvuldig gekeken naar de groei, om er vervolgens pas redenen bij te gaan verzinnen waarom deze munt het zou gaan maken.

Hetzelfde gebeurd nu weer bij Digibyte en Stratis. Mijn tip: laat je niet alleen beïnvloeden door de mensen in dit topic maar creëer je eigen visie die los staat van de mensen hier. De zogenoemde 'topmunten' verschillen steeds in dit topic en is sterk afhankelijk van de waan van de dag.

Net even uitgerekend, maar mijn vermogen is zojuist de grens van 20.000 dollar gepasseerd :) Thanks to ome DUO _O_
Vermogen van 20k usd is leuk, maar hoeveel heb je er in gestoken? Met andere woorden: met hoeveel % is het gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:37:
Na een paar dagen rustig varen, vanmiddag toch gevallen voor DGB FOMO, je raadt het al, in op bijna ath, 1412. :') Zwakke actie alhoewel de kans aanzienlijk is dat die daar voor eind volgende week wel over heen gaat.
Ik moet zeggen de FOMO staat nu hoog. Nu stratis 50 procent gestegen is. Stratis stond al op mijn aan te kopen checklist. Nu is alleen de vraag wanneer ik dat ga doen. Nu op de ath (is niet slim maar goed kan ook de kant van eth opgaan, en dat verwacht ik ook alleen niet zo snel) of op mijn reguliere maandelijkse aankoop ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
dagtraden schiet niet echt op. Of je moet kei-hard met 50-100k gaan handelen.. 100k erin, stratis die 2 euro omhoog gaat in 1.5 dag en weer verkopen.. dan geeft het een lekker rendement.

Maar je 10tje naar 12 euro brengen.. jeuj ;*-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Saturnus schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:37:
Buy low, sell high!
Als je een mooi munt ziet die +50% staat, ben je gewoon te laat en moet je niet meer kopen. Laat je niet leiden door wat je allemaal mist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Defector schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:04:
[...]

Ik moet zeggen de FOMO staat nu hoog. Nu stratis 50 procent gestegen is. Stratis stond al op mijn aan te kopen checklist. Nu is alleen de vraag wanneer ik dat ga doen. Nu op de ath (is niet slim maar goed kan ook de kant van eth opgaan, en dat verwacht ik ook alleen niet zo snel) of op mijn reguliere maandelijkse aankoop ronde.
En dat is dus het lastige aan altcoins. Morgen zou er in het nieuws kunnen komen dat Microsoft Stratis gaat gebruiken als Ethereum 2.0 en dan vliegt de prijs misschien wel omhoog richting de $100. En een dag later zou het nieuws kunnen zijn dat het om een fake bericht ging en vervolgens dondert de prijs 95% naar beneden. Misschien is de huidige koers al een hype (want die is absurd) of de voorbode van nog veel gekkere dingen.

Investeren in altcoins is een soort van loterij waar je je kansen kunt vergroten en de risico's verkleinen door je goed in te lezen in de coin, te verdiepen in de materie en het nieuws en de geruchten te volgen. Kijk echter niet raar op als je op een morgen je Blockfolio refresht en je coins blijken nog maar 20% waard te zijn van de avond ervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:13:
[...]

En dat is dus het lastige aan altcoins. Morgen zou er in het nieuws kunnen komen dat Microsoft Stratis gaat gebruiken als Ethereum 2.0 en dan vliegt de prijs misschien wel omhoog richting de $100. En een dag later zou het nieuws kunnen zijn dat het om een fake bericht ging en vervolgens dondert de prijs 95% naar beneden. Misschien is de huidige koers al een hype (want die is absurd) of de voorbode van nog veel gekkere dingen.

Investeren in altcoins is een soort van loterij waar je je kansen kunt vergroten en de risico's verkleinen door je goed in te lezen in de coin, te verdiepen in de materie en het nieuws en de geruchten te volgen. Kijk echter niet raar op als je op een morgen je Blockfolio refreshed en je coins blijken nog maar 20% waard te zijn van de avond ervoor. :)
Dat is het probleem. Die stappen heb ik al gedaan bij Stratis. Alles doorgelicht en gelezen. Roadmap onder de loep etc etc. Daarom staat deze ook al op de lijst voor de volgende aankoopronde. Dus het vertrouwen is er wel. Verwacht dan ook dat deze Coin op termijn ETH evenaart of voorbij gaat.

Maar nu is de vraag mijn standaard schema aanhouden en mogelijk achter het net vissen of nu op tijd aankopen ook al op een huidige ath. Dit heeft mij bij ETH ook geen windeieren opgeleverd. En dan hebben we het niet over daytraden met 10tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het blijft lastig, 2 weken geleden ben ik ingestapt met de realisatie dat het net zo goed weer kon crashen. Ook in munten gestapt die al hoog leken te staan, maar toch nog weer een boost hebben gehad. Blijft zeer lastig, zo niet nagenoeg onmogelijk om het met enige zekerheid in te schatten :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Lasteraar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:11:
dagtraden schiet niet echt op. Of je moet kei-hard met 50-100k gaan handelen.. 100k erin, stratis die 2 euro omhoog gaat in 1.5 dag en weer verkopen.. dan geeft het een lekker rendement.

Ja, want stel je voor dat je van een tientje naar 12 kan elke dag en de volgende dag verder trade met 12 Euro voor nogmaals 20%... 10 x 1.2365 = 13.7K/jaar. Er zijn mensen in NL die voor minder een moord plegen, dus... Laten we niet vergeten dat zowel Bill Gates en Dagobert Duck ook met niks meer zijn begonnen dan de kleren op hun rug en hard werk.

Laat je me even weten of dit topic alleen voor multi-miljonairs is? Dan begin ik wel het "zakgeld crypto topic tot 400 Euro/jaar topic" ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 02-06-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defector schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:18:
[...]

Dat is het probleem. Die stappen heb ik al gedaan bij Stratis. Alles doorgelicht en gelezen. Roadmap onder de loep etc etc. Daarom staat deze ook al op de lijst voor de volgende aankoopronde. Dus het vertrouwen is er wel. Verwacht dan ook dat deze Coin op termijn ETH evenaart of voorbij gaat.

Maar nu is de vraag mijn standaard schema aanhouden en mogelijk achter het net vissen of nu op tijd aankopen ook al op een huidige ath. Dit heeft mij bij ETH ook geen windeieren opgeleverd. En dan hebben we het niet over daytraden met 10tjes.
Ik ben een paar weken geleden ingestapt in Stratis. Ook toen was er al een enorme stijging en ging ik er eigenlijk vanuit dat het enorm zou gaan zakken. Toch heb ik er geld in geïnvesteerd. Ik had/heb op de lange termijn enorm veel vertrouwen in Stratis en zie het ooit nog wel eens richting Ethereum gaan.

Ik had liever dat mijn investering weinig waard zou worden (en volgend jaar pas weer break-even) dan dat ik over een paar maanden tot de conclusie zou moeten komen "Wat als ik toch ingestapt was!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rookert25
Lasteraar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:11:

Was toch weer een biertje in 2006 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Als ik de buy/sell lijst bekijk op polo gaat STRAT naar mijn mening voorlopig niet omlaag. Wat een heerlijke munt is dit vooralsnog voor mij, alleen je zult altijd in dit soort gevallen hebben: Had ik er maar meer van gekocht.

Gelukkig heb ik al aardig wat mee kunnen pakken: 15.8 STRAT voor €3,30/st. en 2 dagen later nog eens 14.2 voor €4,90/ st.

Nu heb ik er dus 30+ STRAT en ga ik lekker wachten tot ze bij de maan aankomen :-D

Overigens ook nog 3,8 ETH in m'n wallet, en mijn miner is deze ook aan het minen. Ook daar al een leuke winst op 't moment. Maar laatste dagen niet heel veel beweging in te zien.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MeltedForest schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:12:
[...]

Buy low, sell high!
Als je een mooi munt ziet die +50% staat, ben je gewoon te laat en moet je niet meer kopen. Laat je niet leiden door wat je allemaal mist.
Klopt, dat heb ik er wel aardig inzitten. DBG met die 10 juni echter, dan mag je best de aanname maken dat die volgende week nog wat ath's doet. De buy van vanmiddag was inderdaad zo'n 'de (low timeframe) pump is al gaande -> beter laten lopen en in de rust/na uitbalanceren kopen voor het volgende level' geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:08
Stratis op dit moment een goed voorbeeld waarom ook op ATH kopen een prima keuze kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
MAX3400 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:23:
[...]

Ja, want stel je voor dat je van een tientje naar 12 kan elke dag en de volgende dag verder trade met 12 Euro voor nogmaals 20%... 10 x 1.2365 = 13.7K/jaar. Er zijn mensen in NL die voor minder een moord plegen, dus... Laten we niet vergeten dat zowel Bill Gates en Dagobert Duck ook met niks meer zijn begonnen dan de kleren op hun rug en hard werk.

Laat je me even weten of dit topic alleen voor multi-miljonairs is? Dan begin ik wel het "zakgeld crypto topic tot 400 Euro/jaar topic" ofzo.
Ik snap het punt, maar da's een behoorlijk onrealistisch voorbeeld; de eerste die 136900% stijgt op 1 jaar moet ik toch nog tegenkomen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 02-06-2017 17:45 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Laatst online: 12-08 01:54
Wat vindt men van WeTrust? (TRST)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
kthxbye schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:45:
Wat vind je er zelf van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:45:
Ik vertrouw niets met trust in de naam. Behalve mijn USB muis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:44:
[...]

Ik snap het punt, maar da's een behoorlijk onrealistisch voorbeeld; de eerste die 136900% stijgt op 1 jaar moet ik toch nog tegenkomen :9
Kijk hier eens naar Stratis: https://icostats.com/roi-since-ico ;)
Niet ver zoeken, hij staat bovenaan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 02-06-2017 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Als Bitcoin Hodler vindt ik dit artikel wel aardig, ergens klopt het met mijn beleving over het koersverloop van de Bitcoin.

http://www.zerohedge.com/.../projecting-price-bitcoin

Veel leesplezier voor de BTC Hodlers :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit verloop heb ik ook al eens aan gedacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.oftwominds.com/photos2017/BTC-projected.png

We zullen zien of het ook echt zo zal gaan. Er kunnen altijd gekke dingen gebeuren waardoor er iets flink fout gaat. Dat het perfect zoals dit zal gaan zie ik niet gebeuren, maar dat het ongeveer wel zo gaat ook weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
RaptorXS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:26:
Als Bitcoin Hodler vindt ik dit artikel wel aardig, ergens klopt het met mijn beleving over het koersverloop van de Bitcoin.

http://www.zerohedge.com/.../projecting-price-bitcoin

Veel leesplezier voor de BTC Hodlers :P
When all the former skeptics start buying in at any price, just to preserve what's left of their fast-melting purchasing power in other currencies, then we might see the beginning stages of a real bubble.
Maar wat doe je als HODLer dan eigenlijk op zo'n moment? Of je bent te laat en zit mee op de glijbaan naar beneden, of je bent op tijd en verkoopt je BTC voor.... wat precies? Diezelfde fiat waar de rest juist van wegloopt omdat het niets meer waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
Wat gaat er toch enorm veel geld om (voor mijn ogen dan). Ik ben aan het experimenteren op Polo en zie aan de linker kant wat er allemaal verkocht wordt. 10k aan Strat sell en dan aan de rechterkant 11k aan buy en dat gaat dan zo door. Dat zijn echt flinke bedragen, ik snap wel dat zulke mensen flink verdienen aan die kleine dipjes steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:35:
[...]

[...]

Maar wat doe je als HODLer dan eigenlijk op zo'n moment? Of je bent te laat en zit mee op de glijbaan naar beneden, of je bent op tijd en verkoopt je BTC voor.... wat precies? Diezelfde fiat waar de rest juist van wegloopt omdat het niets meer waard is?
Niks, al jaren niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ik veronderstel dat je dat toch op een gegeven moment wil laten rollen, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Defector schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:18:
[...]

Ik heb vandaag wel besloten er in te stappen, heb er 30 stuks gekocht. Vind ik nog redelijk te overzien en ben holder, maar ik verwacht ook veel van stratis. Je kan ook eerst een gedeelte er in stoppen wat je gepland had er in te stoppen. Stijgt ie, heb je wat winst. Daalt ie, heb je kleine schade.
PilatuS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:33:
Dit verloop heb ik ook al eens aan gedacht.

[afbeelding]

We zullen zien of het ook echt zo zal gaan. Er kunnen altijd gekke dingen gebeuren waardoor er iets flink fout gaat. Dat het perfect zoals dit zal gaan zie ik niet gebeuren, maar dat het ongeveer wel zo gaat ook weer wel.
De reden waarom ik vanmorgen dus in strat ben gestapt.

[ Voor 21% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-06-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
Is het normaal dat een SEPA deposit naar kraken met Tier 2 al enkele dagen on hold staat? Ik ga niet over de limiet, dus weet niet waarom het zo lang moet duren. kraken support is ook nogal druk denk ik ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).