Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Wait... should I be sensing something? 8)7
/sarcasm

Doe er mee wat je wilt. Zolang iedereen maar begrijpt wat de gevolgen zijn, moet iedereen in elke crypto stappen die er maar bestaat. Al te vaak in dit topic is uitgelegd wat het verschil is tussen het bedrijf Ripple en de currency en hoe die twee verband met elkaar hebben, maar dat dit verder niets doet aan de waarde van de munt. Dat komt door de pump en dumps. En volgens mij, als je veel coins in je blockchain hebt, en veel coins in je bezit hebt (zoals Ripple zelf heeft) en er wordt een waarde gehangen aan de currency, dan sta je vanzelf bovenin de marketcap, en dan zegt het volgens mij nog niets.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stoffa schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:50:
Zit erover te denken mn ETH naar STRAT om te gooien. Lastig lastig...
ETH en BTC hebben de enorme groei nu wel een beetje gehad denk ik. Tuurlijk zit er nog groei in, maar niet meer zo extreem meer. Voor die enorme groei moet je denk ik toch bij andere coins zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:56:
[...]

ETH en BTC hebben de enorme groei nu wel een beetje gehad denk ik. Tuurlijk zit er nog groei in, maar niet meer zo extreem meer. Voor die enorme groei moet je denk ik toch bij andere coins zijn.
Op basis waarvan? Eth staat denk nog in de kinderschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:58
[...]

Toevallig gisteren precies dit gedaan, ik zei tegen een tweaker: waarom koop je anders niet wat STRAT? Terwijl ik dat typte dacht ik van ah, zal ik het anders even zelf gaan doen.
Enkele ETH verkocht, Stratis gekocht, en slapend wat ''rijker'' geworden xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vegetto1983 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Op basis waarvan? Eth staat denk nog in de kinderschoenen
ETH is in 4 maanden tijd van 10 naar 200 gegaan. De snelle grote groei is nu achter de rug. Ik zeg niet dat ETH niet nog eens kan verdubbelen, maar als je meer wil dan 100% moet je toch bij andere coins zijn die nog eens 600% gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
[...]

Ik denk dat ze blijven groeien, alleen niet in de mate en vooral frequentie waarin wij willen dat ie groeit. Voor het vertrouwen zou het beter zijn als BTC en ETH elk jaar zo'n 10 a 20% stijgen i.p.v. de 50% zoals het nu gaat.

Gewoon rustig voortkabbelend, langzaamstijgend. Vele nieuwkomers zitten net een maand (of twee) in de crypto. Toen stratis en waves nog laag stonden, net als zcash en het verhaal achter ripple nog niet bekend was. Heb geduld mensen, bekijk het eens van maand tot maand, en dan een jaar, en dan vijf jaar en kijk dan terug, en kijk dan of je het nog vijf jaar aandurft.

Die voorspellingen van BTC zijn niet uit de lucht gegrepen, de andere kant is, laten we niet te hard van stapel lopen en ben tevreden met wat je hebt. Van geld wordt je hebzucht alleen maar groter.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Gisteravond mijn eerste aankoop van een paar munten gedaan, paar tientjes. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Ik denk dat ze blijven groeien, alleen niet in de mate en vooral frequentie waarin wij willen dat ie groeit. Voor het vertrouwen zou het beter zijn als BTC en ETH elk jaar zo'n 10 a 20% stijgen i.p.v. de 50% zoals het nu gaat.
Dat bedoel ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 05:58
yannickie111 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:00:
Gisteravond mijn eerste aankoop van een paar munten gedaan, paar tientjes. Ik ben benieuwd!
Laten we hopen dat dit geen Pizza was die over 10 minuten bezorgd gaat worden ?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
yannickie111 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:00:
Vol op de gulden? Nee ff serieus, welke heb je gekocht en waarom (uit interesse)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Vol op de gulden? Nee ff serieus, welke heb je gekocht en waarom (uit interesse)
Ik heb wat Ripple gekocht. Huisgenootje is er ook mee bezig.
Niet echt uit heel strategisch oogpunt, maar dit leek me een behoorlijk "grote" munt. Was net weer wat gedaald, dus in de hoop dat hij weer gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Stoffa schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:50:
Zit erover te denken mn ETH naar STRAT om te gooien. Lastig lastig...
Je schat in dat Stratis (nu nog) nog eens een stuk meer gaat groeien tov ETH?Ik wacht persoonlijk ETH nog even af en cash dan terug naar Bitcoin

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 20:00

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:00:
[...]

ETH is in 4 maanden tijd van 10 naar 200 gegaan. De snelle grote groei is nu achter de rug. Ik zeg niet dat ETH niet nog eens kan verdubbelen, maar als je meer wil dan 100% moet je toch bij andere coins zijn die nog eens 600% gaan doen.
600% zie ik het niet gaan doen nee, maar een verdubbeling 1 a 2 keer zie ik zeker nog wel gebeuren! Overigens, hoe hoger de adoptatie van deze chain/technologie/investering, hoe meer die zal stijgen. En als ik naar de toekomst van "Blockchain technologie" kijk, zie ik het niet gebeuren dat er 100+ coins/chains zullen zijn/blijven. Er zullen een aantal standaarden komen (waarop apps gebouwd/gekoppeld gaan worden) verwacht ik, waarbij ik zelf op Ethereum heb ingezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Secsytime op 31-05-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:03:
[...]

600% zie ik het niet gaan doen nee, maar een verdubbeling 1 a 2 keer zie ik zeker nog wel gebeuren
Dat zou ook prima kunnen, dat bedoel ik ook. Wil je minder rendement maar meer zekerheid kan je prima in ETH blijven zitten. Wil je een hoger rendement moet je bij andere coins zijn, maar daar loop je meer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:23
kaasmakert schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Ik ben niet bekend met LTC-QT en DOGE-QT, maar als wallet.dat zowel je public en private key bevat en niet geencrypt is, is het antwoord zonder meer ja, iedereen die dat bestand heeft kan bij je coins.
Het lijkt er sterk op dat dit gewoon mogelijk is, zie bijvoorbeeld hier:
https://bitcoin.stackexchange.com/questions/20869/how-to-get-private-key-from-litecoin-qt-wallet
Je kunt het zelfs simpeler zien:
Als je in een app (smartphone app, PC of website) een transactie kunt doen met je coins:

- Zonder password: App heeft je private key en die is niet encrpyted. :( :( :(

- Met password, maar niet volledige Private key: App heeft je private key, maar die is encrypted.
Vraag is dan, hoe is de encryptie? Wat gebeurt er met je private key zodra je hem ge-decrypt hebt? Wie zegt je dat er niet stiekem een copietje naar de app maker gaat zodra je je password invult?

- Met volledige private key: App heeft je private key niet. Dat is goed, maar hoe weet je wat er gebeurt met je private key zodra je die intikt?

Je plaatst altijd vertrouwen in de maker van dergelijke apps, en dat kan je potentieel zuur komen te staan. Niet alleen als de maker van de app slechte bedoelingen heeft.
Daarom gruw ik ook van apps zoals Jaxx, die beloven 1000 en 1 wallets te combineren in 1 app. Als jij een hacker was, welk doelwit zou je dan kiezen?

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
yannickie111 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Ik heb wat Ripple gekocht. Huisgenootje is er ook mee bezig.
Niet echt uit heel strategisch oogpunt, maar dit leek me een behoorlijk "grote" munt. Was net weer wat gedaald, dus in de hoop dat hij weer gaat stijgen.
Dus je hebt naar marketcap gekeken. Heb je ook hier gekeken?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:07:
[...]

Dat zou ook prima kunnen, dat bedoel ik ook. Wil je minder rendement maar meer zekerheid kan je prima in ETH blijven zitten. Wil je een hoger rendement moet je bij andere coins zijn, maar daar loop je meer risico.
Wilde er even op inhaken, volgens mij zitten we wel op 1 lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:56:
[...]

/sarcasm

Doe er mee wat je wilt. Zolang iedereen maar begrijpt wat de gevolgen zijn, moet iedereen in elke crypto stappen die er maar bestaat. Al te vaak in dit topic is uitgelegd wat het verschil is tussen het bedrijf Ripple en de currency en hoe die twee verband met elkaar hebben, maar dat dit verder niets doet aan de waarde van de munt. Dat komt door de pump en dumps. En volgens mij, als je veel coins in je blockchain hebt, en veel coins in je bezit hebt (zoals Ripple zelf heeft) en er wordt een waarde gehangen aan de currency, dan sta je vanzelf bovenin de marketcap, en dan zegt het volgens mij nog niets.
Mensen vinden het niet ok dat ze 70% van de munten achterhouden.
Maar Facebook heeft 70% in eigen beheer en Apple 63%.
Dus zo vreemd is dat niet en totaal geen reden waarom iets geen waarde zou kunnen hebben.

We weten wie erachter zitten en dat voelt idd aan als een wolf in schaapskleren, omdat banken nu net niet willen dat Blockchain populair wordt. Dus wat is hun bedoeling? Toch een 'eerlijk' werkend netwerk op te bouwen met een goede toekomst/toepassingen of gaan ze op een bepaald moment invloed proberen uit te voeren op de totale marktcap van alle cryptocoins, door een crash te veroorzaken?
Dus ik zou zeggen ripple is een hoog speculatieve gok.

Ik ben er niet om te pumpen/dumpen want mijn ripples zijn weg sinds gisteren. Maar ik wil er toch nog wel een gokje op wagen als ze een dipje rond de 0,18$ hebben en zien waar we binnen 2j staan. Kans is groot dat het 0,002$ staat :)

Ik wil graag nog een nieuwe altcoin met mooi rendement in korte periode.
ETC en DASH lijken me wel iets. Litecoin heb ik helaas op -30% staan maar ik neem aan dat ze één van dezer dagen toch naar de 30$ klimmen. Daar hebben ze wel Bitcoin voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door multipasser op 31-05-2017 13:14 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
janvanduschoten schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:03:
[...]

Je schat in dat Stratis (nu nog) nog eens een stuk meer gaat groeien tov ETH?Ik wacht persoonlijk ETH nog even af en cash dan terug naar Bitcoin
Ja klopt. Ik heb het idee dat Stratis veel vertrouwen geniet en dat er veel ruimte voor groei is. De ETH hype is imo al weer zo lang aan de gang dat het voor ETH moeilijker is de groei van STRAT bij te houden.

Dat gezegd hebbende is er toch een duidelijke overgang in "mate van obscuriteit" als je van BTC >> ETH >>STRAT gaat. Je bent natuurlijk wel steeds meer risico aan het nemen, vandaar de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Dus zo vreemd is dat niet en totaal geen reden waarom iets geen waarde zou kunnen hebben.

We weten wie erachter zitten en dat voelt idd aan als een wolf in schaapskleren, omdat banken nu net niet willen dat Blockchain populair wordt. Dus wat is hun bedoeling? Toch een 'eerlijk' werkend netwerk op te bouwen met een goede toekomst/toepassingen of gaan ze op een bepaald moment invloed proberen uit te voeren op de totale marktcap van alle cryptocoins, door een crash te veroorzaken?
Dus ik zou zeggen ripple is een hoog speculatieve gok.

Ik ben er niet om te pumpen/dumpen want mijn ripples zijn weg sinds gisteren. Maar ik wil er toch nog wel een gokje op wagen als ze een dipje rond de 0,18$ hebben en zien waar we binnen 2j staan. Kans is groot dat het 0,002$ staat :)

Ik wil graag nog een nieuwe altcoin met mooi rendement in korte periode.
ETC en DASH lijken me wel iets. Litecoin heb ik helaas op -30% staan maar ik neem aan dat ze één van dezer dagen toch naar de 30$ klimmen. Daar hebben ze wel Bitcoin voor nodig.
Ik moet zeggen dat ik ook, zonder eerst veel te lezen, een sh*tload aan ripples heb aangeschaft. Alle calculaties en theorieën daargelaten, staat die munt me, na nu genoeg gelezen te hebben, gevoelsmatig gewoon niet meer aan. Overal zit vast een moreel luchtje aan, maar dit riekt naar oude kliek in nieuw jasje. Zeg maar de plofkip onder de 1-2 of 3 sterrenkippen (zoals monero of waves)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Welke andere coins vervullen een functie die ETH/BTC niet kan vervullen?

Met traden kan je inderdaad geld er aan verdienen maar met holden verwacht ik van niet. Mogelijk staat er straks een nieuwe coin op. bitcoin 3.0 maar tot nu toe nog niet gezien dus ik als lange termijn invester blijf lekker in ETH/BTC zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Die vergelijking raakt kant noch wal.

Aandelen Facebook / Apple hebben waarde omdat ze een fractie van de eigendom van het bedrijf voorstellen.

XRP zijn geen aandelen Ripple. Ripple (het bedrijf) kan veel klanten binnenhalen en tien keer zoveel waard worden zonder dat het enig effect heeft op de koers van XRP. Als Ripple aandelen zou uitgeven, dan zouden deze zeker flink wat waard zijn, want het bedrijf Ripple is flink aan het uitbreiden in allerlei richtingen.

Voor XRP bestaat er echter geen waarde propositie. Het voornaamste doel van XRP is als anti-spam maatregel op het netwerk. Maar daarvoor is slechts een hele kleine hoeveelheid nodig. Er is berekend dat een grote Ripple-hub z'n transacties een jaar lang kan financieren met een $10 aan XRP. Ripple geeft XRP in grote hoeveelheden aan bedrijven die de technologie willen gebruiken. Deze bedrijven zullen nooit XRP op de open markt hoeven te kopen zolang ze met Ripple direct zaken doen.

Ripple is waardevol. XRP niet.

Dat wil niet zeggen dat de koers van XRP niet fors omhoog kan. In tegendeel, die stijgt geregeld met flink hoeveelheden. Er is dus prima geld te verdienen met de handel in XRP. Maar hou de onderliggende waarde-propositie (of eerder: het gebrek daaraan) wel in je achterhoofd. Als je nu een flinke investering in XRP doet en die 10 jaar lang in cold storage weg zet, dan kun je mogelijk van een koude kermis thuis komen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:26
http://www.finanzen.nl/va...0-dollar-waard-1002053164

Kopen die handel. $2200 is natuurlijk een schijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook, zonder eerst veel te lezen, een sh*tload aan ripples heb aangeschaft. Alle calculaties en theorieën daargelaten, staat die munt me, na nu genoeg gelezen te hebben, gevoelsmatig gewoon niet meer aan. Overal zit vast een moreel luchtje aan, maar dit riekt naar oude kliek en nieuw jasje. Zeg maar de plofkip onder de 1-2 of 3 sterrenkippen (zoals monero of waves)
Moreel of niet als we zeker waren dat ripple in augustus 1,5$ staat koopt iedereen het.
Daarom komen er vele ook geen ETC omdat de 'hacker' daar nog tussen zit.
Het is jouw geld en alleen jij beslist hoe of wat. Maar ripple blijft wel een interessante coin om te volgen, het lelijke eendje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:14
Waves een 3-sterrenkip noemen met al die nepcoins, scam nodes, dubieuze ICO's, mogelijke samenwerking met de Russische overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mirved schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:20:
[...]
als lange termijn invester blijf lekker in ETH/BTC zitten.
Ik ook hoor. Had het puur over de mogelijke winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exelletor schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:23:
Waves een 3-sterrenkip noemen met al die nepcoins, scam nodes, dubieuze ICO's, mogelijke samenwerking met de Russische overheid?
Ojee de russen. Bronnen? Heb ik een dump op wikileaks gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Ojee de russen. Bronnen? Heb ik een dump op wikileaks gemist?
Er staat alleen 'mogelijke samenwerking'. Poloniex haalt dat als reden om de coin niet toe te voegen:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1526990.0
Al heeft Polo natuurlijk belang bij om Waves zwart te maken, het zou mij niet verbazen als het waar blijkt te zijn. Ook met oog op 'legalisering van blockchain in Rusland', zou zomaar kunnen dat het grootse russische cryptocurrency project (Waves) daarbij betrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben wel klaar met m'n XRP op Bitstamp en wil ze graag omzetten naar BTC. Weet iemand of en hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
interessant zijn de gerelateerde artikelen, zo las ik het volgende in dit artikel
Er is al een voorbeeld beschikbaar van hoe zo'n hard fork in zijn werking gaat. Vorig jaar gebeurde hetzelfde bij bitcoin-concurrent ethereum. Daar ontstond een meningsverschil na een hack waarbij voor 60 miljoen dollar aan cryptomunten buit werd gemaakt.

De ene groep wilde alle transacties van tijdens de hack en daarna wissen om de diefstal zo ongedaan te maken. Een deel van de gebruikers ging daar niet mee akkoord en wilde het verleden niet wissen. Zij kozen daarom ook voor een hard fork. Beide munten (Ethereum en Ethereum Classic) bestaan inmiddels naast elkaar en vechten om hun eigen stukje marktaandeel.
Just to be clear, ETC is de originele en ETH de afgeleide. En wat is er toen gebeurd, heeft het ene deel de geschiedenis gewist en het andere deel niet?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Moreel of niet als we zeker waren dat ripple in augustus 1,5$ staat koopt iedereen het.
Daarom komen er vele ook geen ETC omdat de 'hacker' daar nog tussen zit.
Het is jouw geld en alleen jij beslist hoe of wat. Maar ripple blijft wel een interessante coin om te volgen, het lelijke eendje.
Enige mensen die in Ripple stappen zijn mensen die zich er niet verdiept in hebben. Die zien een lage waarde per coin en 3de in grote op coinmarketcap.com in combinatie met het woordje "banken" en op basis daarvan menen ze dat Ripple ooit meer waarde gaat hebben. Maar zoals Ranasha al deels heeft toegelicht zal dit nooit gaan gebeuren. Er zijn nog wel meer argumenten te noemen waarom XRP nooit een hoge waarde gaat krijgen maar die heb ik al tig keer in dit topic genoemd (zie post history).

Edit: kortstondige pump and dumps uitgesloten natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirved op 31-05-2017 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Smultie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:32:
Ik ben wel klaar met m'n XRP op Bitstamp en wil ze graag omzetten naar BTC. Weet iemand of en hoe dit mogelijk is?
shapeshift.io of changelly.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:32:
Naar kraken, dan BTC mee kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrorCode7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Weten jullie wanneer OKCoin volgens Nederlandse tijd actief zal worden? Of zijn ze al actief ? XD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Just to be clear, ETC is de originele en ETH de afgeleide. En wat is er toen gebeurd, heeft het ene deel de geschiedenis gewist en het andere deel niet?
Dat hangt af van je definitie van "originele" en "afgeleide". Aan beide kanten van de discussie staan mensen die daar heel fanatiek over denken :)

Vroegah, toen de aarde nog plat was, was er enkel ETH. Of liever gezegd: Er was Ethereum en ETH was de gangbare afkorting. Toen kwam het hele debacle rondom TheDAO en dat eindigde in het voorstel om een regelwijziging in te voeren die het eenmalig zou toestaan om het geld uit TheDAO terug te storten naar de oorspronkelijke eigenaren.

Deze regelwijziging werd gesteund door het grootste gedeelte van de Ethereum-gebruikers, miners en ontwikkelaars, waaronder vrijwel alle belangrijke namen. In die zin zou je kunnen zeggen dat de regelwijziging een onderdeel is geworden van de "originele Ethereum".

Maar niet iedereen was het er mee eens, de tegenstanders waren van mening dat het wijzigen van de regels in strijd is met het "code is law" principe van smart contracts binnen Ethereum. Deze mensen weigerden dan ook om de regelwijziging door te voeren. In die zin kun je zeggen dat deze mensen de "originele Ethereum" steunen.

Hoe dan ook, de regelwijziging kwam er en de meeste mensen stapten over op een client die de wijziging steunde. Toen de blockchain zich splitste was alle Ether opeens op twee plekken uit te geven, eens in iedere tak van de gesplitste blockchain. De exchanges waren in eerste instantie alleen bezig met de handel van Ether op de tak die de regelwijziging steunde. Deze bleven ze ETH noemen, net als voorheen.

Na enkele dagen bleek er echter een niet verwaarloosbare minderheid te zijn die de tak, waarin de regelwijziging niet werd toegepast, bleef steunen. De exchanges sprongen hier op in en boden handel in de Ether van die tak aan. Deze werd onder de naam ETC ("Ethereum Classic") toegevoegd.

En de situatie is vandaag de dag nog hetzelfde: De meeste Ethereum-gebruikers steunen de regelwijziging en de daar bij horende tak. Zij handelen in ETH. Maar de minderheid die de wijziging niet steunt bestaat nog steeds en ontwikkelt de boel onafhankelijk verder. Zij handelen in ETC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ErrorCode7 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:39:
Weten jullie wanneer OKCoin volgens Nederlandse tijd actief zal worden? Of zijn ze al actief ? XD
is je google kapot? OKCoin is al actief maar "OKCoin will officially enable Ethereum (ETH) deposit and withdrawal services on 22:00, May 31. ETH trading services will be officially available on 12:00, June 1. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Defector schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:42:
[...]

is je google kapot? OKCoin is al actief maar "OKCoin will officially enable Ethereum (ETH) deposit and withdrawal services on 22:00, May 31. ETH trading services will be officially available on 12:00, June 1. "
Niet vergeten om zes uur af te halen. :) Morgen 06:00 barst dus de handel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:59
exelletor schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Niet vergeten om zes uur af te halen. :) Morgen 06:00 barst dus de handel los.
Maarja, gaat het dan omhoog of plunderen ze de markt en zak het helemaal in?

gaat erg lekker omhoog.

Niet heel veel mee kunnen pakken, heb maar 1.5 ETH maar nu toch 25% winst er op ofzo!

en je moet maar niet denken aan hoeveel je had als je vorige maand 1.000,00 aan ETH had gekocht........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:32:
[...]

interessant zijn de gerelateerde artikelen, zo las ik het volgende in dit artikel

[...]

Ik wil even benadrukken dat hard forks bij Ethereum anders werken dan bij Bitcoin. Bij Ethereum is er veel sneller een difficulty adjustment, waardoor een minority chain dus relatief snel weer op normale confirmation times zit. Dat is voor Bitcoin absoluut niet zo. Als daar de chain split kan het een week tot maanden duren voor een minority chain voordat de difficulty weer op het niveau zit van ~10 minuten confirmation times (ervan uitgaande dat de fork geen difficulty adjustment inbouwt). Dat is dan ook meteen de reden dat minority chains dus snel zullen uitsterven, want minen is niet rendabel meer.

Hoe Ethereum normaal gesproken ervoor zorgt dat minority chains uitsterven is door de zogenaamde 'ice age'. Het wordt exponentieel moeilijker om blocks te minen vanaf een bepaald moment. Op dit moment nadert bijvoorbeeld zo'n ice age in aanloop naar de Metropolis release. De nieuwe release/hard fork introduceert een reeks nieuwe features, en stelt deice age dan weer een paar maanden uit. De ETC/ETH fork was een bijzonder geval, want deze was niet gepland, en er was dus niet echt een aankomende ice age. Daarnaast waren het voornamelijk politieke redenen die ervoor zorgde dat beide chains genoeg mining/development aandacht kregen, zoals @Rannasha hierboven al benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:48:
[...]

gaat erg lekker omhoog.

Niet heel veel mee kunnen pakken, heb maar 1.5 ETH maar nu toch 25% winst er op ofzo!

en je moet maar niet denken aan hoeveel je had als je vorige maand 1.000,00 aan ETH had gekocht........
Vandaag is de handel op Huobi begonnen en de handel is nog niet ingestort. Als morgen hetzelfde gebeurt, dan zal de koers pas tegen de avond of zelfs nog later inzakken.
Ik baal ook dat ik mijn 1500 Stratis nog geen week geleden heb verkocht (zou nu +125%/E4000 zijn). Nu probeer ik vooral FOMO momentje te voorkomen en aan mijn plan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 07:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Axente schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:23:
Net mijn eth omgewisseld naar EUR via uphold. Buy the rumour sell the news
Op kraken gaat hij nog lekker omhoog, maar denk dat het ook zo tijd wordt om het even in euro's om te zetten.

Edit:
Oh zit al weer op oude posts te reageren 8)7

Maar alsnog, ETH moet wel ergens vandaag gaan instorten. Kan niet anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Psycho_Mantis op 31-05-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
waarom zou de eth prijs dalen als er een exchange met grote markt bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik zie die BTC nog zakken onder de 2100 $ en de ETH + 250 $ op een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
exelletor schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Vandaag is de handel op Huobi begonnen en de handel is nog niet ingestort. Als morgen hetzelfde gebeurt, dan zal de koers pas tegen de avond of zelfs nog later inzakken.
Ik baal ook dat ik mijn 1500 Stratis nog geen week geleden heb verkocht (zou nu +125%/E4000 zijn). Nu probeer ik vooral FOMO momentje te voorkomen en aan mijn plan te houden.
ik heb van de week nog zitten te wijfelen om OMNI te kopen, maar niet gedaan want die heeft een hele saaie koers gehad.

moet je nu zien, in 24H meer dan 200% omhoog 8)7

ik moet echt nog een beetje gaan leren hoe dit soort trends te herkennen zijn/waardoor ze veroorzaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37
[...]

gaat erg lekker omhoog.

Ach ik baal nog steeds dat ik maar voor 50 euro gekocht heb in november toen stond t op 8,5 euro. Is wel meer dan 1000 euro waard op t moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Psycho_Mantis schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Op kraken gaat hij nog lekker omhoog, maar denk dat het ook zo tijd wordt om het even in euro's om te zetten.

Edit:
Oh zit al weer op oude posts te reageren 8)7

Maar alsnog, ETH moet wel ergens vandaag gaan instorten. Kan niet anders.
Beetje onderbouwing mag natuurlijk wel als je zulke dingen verkondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die digibyte is anders ook wel goed aan het gaan. Heb alleen moeilijkheden er concrete info rond te vinden (die niet van hun website komt natuurlijk). lage prijs en groot volume zijn dingen die mij argwanend krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-01 12:57
Secsytime schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:00:
[...]

Stand van de maan en de zon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22
Shit, nu lees ik net over "address reuse" bij bitcoin. Dat elk adres eigenlijk maar 1 maal mag gebruikt worden... Wist ik niet...

Nu heb ik een 1e maal BTC aangekocht via happycoins welke onmiddellijk werden geleverd op het adres dat ik had neergeschreven voor m'n Coinomi wallet, waarbij ik ervan uit ging dat dit een soort "rekeningnummer" was. Netjes genoteerd in Keepass zodat dat makkelijk te kopiëren zou zijn....

De dag nadien heb ik nog 2x een bestelling geplaatst bij bitonic en als wallet gewoon hetzelfde adres opgegeven :/ Ik kan de BTC sowieso nog niet zien in m'n wallet, want ik zit nog in een IBAN rekeningnummerverificatie, maar heb ik nu een probleem? Als ik nu in Coinomi bij m'n BTC wallet ga kijken, staat er nu idd een ander receive adres... Waar eindigen m'n bestelde BTC nu? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 31-05-2017 14:06 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
[...]

gaat erg lekker omhoog.

Hoe moeten de chinezen die geen acces hebben tot ETH de markt plunderen? Het enige wat ze kunnen doen is dus kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 02-10 07:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Secsytime schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:00:
[...]

In het tempo dat hij nu stijgt, dat kan niet lang goed gaan. Op een bepaald punt gaan mensen hun geld eruit trekken.
Maar dat is slechts mijn gevoel erover, het is wel weer een all-time-high nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:36
Mirved schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Hoe moeten de chinezen die geen acces hebben tot ETH de markt plunderen? Het enige wat ze kunnen doen is dus kopen.
Waarom denk je dat chinezen geen ETH hebben?
Waar denk je dat de meeste miners staan ;)

Met de opening van de markt kan het maar zo zijn dat de chinezen alles gaan verkopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:02:
Shit, nu lees ik net over "address reuse" bij bitcoin. Dat elk adres eigenlijk maar 1 maal mag gebruikt worden... Wist ik niet...

Nu heb ik een 1e maal BTC aangekocht via happycoins welke onmiddellijk werden geleverd op het adres dat ik had neergeschreven voor m'n Coinomi wallet, waarbij ik ervan uit ging dat dit een soort "rekeningnummer" was. Netjes genoteerd in Keepass zodat dat makkelijk te kopiëren zou zijn....

De dag nadien heb ik nog 2x een bestelling geplaatst bij bitonic en als wallet gewoon hetzelfde adres opgegeven :/ Ik kan de BTC sowieso nog niet zien in m'n wallet, want ik zit nog in een IBAN rekeningnummerverificatie, maar heb ik nu een probleem? Als ik nu in Coinomi bij m'n BTC wallet ga kijken, staat er nu idd een ander adres... :? Waar eindigen m'n bestelde BTC nu?
Is geen probleem. Hoewel het niet hergebruiken van een adres wordt aangeraden en sommige wallets inderdaad na iedere transactie een nieuw adres tonen, blijven de privesleutels behorend bij het oude adres gewoon in de wallet zitten, dus dit adres blijft bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Mirved schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:04:
[...]

straks kunnen ze hun geld er uit halen. nu kunnen ze dat volgens mij nog niet echt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Waarom zie ik nu op huobi staan dat ETH verkocht wordt voor ¥ 1788? Dat is toch maar ongeveer 16 USD?
Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22
Oh ok. Gelukkig.
Maar dit is dan ook de reden dat (heb ik de indruk) geen enkele wallet een "adresboek" heeft voor adressen van anderen :p

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azrou
  • Laatst online: 27-12-2024
RudolfR schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:
Waarom zie ik nu op huobi staan dat ETH verkocht wordt voor ¥ 1788? Dat is toch maar ongeveer 16 USD?
Wat mis ik?
Even je bril opzetten :+

1788 CNY =262 dollar
https://www.wisselkoers.nl/chinese_yuan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

ikbenwouter

! w t R

RudolfR schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:
Wat mis ik?
Denk dat je de Chinese Yuan (CNY) in de war haalt met de Japanse Yen.

1788 CNY is ongeveer 262 USD.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ah, google gaf een koers, maar kennelijk niet voor de chinese yuan.

Prijs op huobi loopt lekker op, inmiddels al 1870... = 275 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Geen glazen bol vraag, maar puur een interesse vraag voor alle HODL's van ETH bijv.

Wanneer gaan jullie denken, ok nu gaan we cashen!?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit me in te lezen in BAT. Interessant team zit erachter en het idee is wel interessant, maar ik vraag me af in hoeverre dit nou daadwerkelijk toepassing gaat vinden in de echte wereld.

Zoals ik het nu begrijp moet je dus gebruik maken van hun browser om BAT te kunnen gebruiken. Een totaal onbekende browser die mensen dus zelf moeten installeren. Om andere browsers te kunnen bedienen zullen ze extensies uitbrengen, die mensen ook weer zelf moeten installeren; hoe bereikt zoiets ooit het grote publiek?

Adverteerders kopen BAT (waar?) en uitgevers en gebruikers krijgen BAT en verkopen dit (waar?). Hier zit meteen de crux volgens mij. Je bent afhankelijk van 3 partijen om dit systeem te laten werken. Ik vraag me verder echt af in hoeverre mensen interesse hebben om op maand basis een (paar?) euro te verdienen, maar wel dagelijks (mogelijk) irritante reclames zullen zien. Beetje hetzelfde gevoel als dat 'lees-email-voor-centen' gedoe.

Zie ik nog iets over het hoofd? Zo niet, dan is dit toch gedoemd om te mislukken en dus niet het investeren waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
mauro101 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:18:
Geen glazen bol vraag, maar puur een interesse vraag voor alle HODL's van ETH bijv.

Ik haal nu mijn investering er uit en speel verder met de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En dan baal ik toch dat ik geen toegang had tot internetbankieren toen ETH 120 euro was afgelopen weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online

Hodl is een lange termijn strategie dus denk aan termijnen van 5 tot 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
oh voor de mensen die de nieuwe trade window van kraken nog niet hebben gezien:
https://www.kraken.com/u/launch-trade

hij is nog in beta, maar ziet er wel erg goed uit!

ik vind het persoonlijk beter werken dan bijvoorbeeld gdax of polo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:06
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:22:

Dat ze eerst mij even verfieren voordat ze daaraan gaan werken. Ben al 2 dagen aan het wachten voor tier 1 en 2. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:25
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:00:
[...]

ik heb van de week nog zitten te wijfelen om OMNI te kopen, maar niet gedaan want die heeft een hele saaie koers gehad.

moet je nu zien, in 24H meer dan 200% omhoog 8)7

ik moet echt nog een beetje gaan leren hoe dit soort trends te herkennen zijn/waardoor ze veroorzaakt worden.
Voor zover ik online kan vinden, zijn er enkel mensen die denken dat het een pump & dump is. Ik heb zelf ook geen nieuws gevonden waarom deze sterke stijging er is. Tevens kleine market cap dus met "relatief" weinig centen kan je dan pump en dump doen. Als iemand een andere reden vindt, laat maar weten, dan spring ik mee aan boord :)

[ Voor 13% gewijzigd door FragileM64 op 31-05-2017 14:29 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

https://coinmarketcap.com/currencies/omni/
Wat is er loos met deze! 2u geleden hier nog laten vallen en ze stonden toen 65$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Janpietertje89 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Dat ze eerst mij even verfieren voordat ze daaraan gaan werken. Ben al 2 dagen aan het wachten voor tier 1 en 2. ;w
Helaas zal je dan nog wel wat verder moeten wachten, vrees dat kraken op dit moment nog heel wat verificaties open heeft staan. Een vriend van mij wacht sinds vorige week maandag, dus helaas... Hier en daar zijn er wel topics waar medewerkers van kraken actief zijn, en soms wat mensen voort helpen, maar dat is geen zekerheid. Als je even zoekt (in het vorige topic) vind je zeker wel een link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bitcoin talk topic -> Drako of Draco. Kijkt elke dag dat topic na. Daar ff ticketnummer posten

plemp

https://bitcointalk.org/i...9.msg19250807#msg19250807

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:25:
Wat is er loos met deze! 2u geleden hier nog laten vallen en ze stonden toen 65$.
kijk even boven je, pump en dump...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Hmm wil ik een withdraw doen van Poloniex. Klik ik op de validatie URL in mijn mail. OOPS.
That was an invalid confirmation URL. :(

edit1: Nevermind is in orde >:)

edit2: Order status Fully confirmed op anycoin. got 2 go fast

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingSig op 31-05-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
[...]

Heb je al een support ticket? overigens is 2 dagen nog niets. zijn mensen die al meer dan een week wachten.

bij mij ging het een stuk sneller toen ik mijn support ticket op facebook bij hun post zette.

4 uur later was ik verified T1+2
is voor nu ook nog wel voldoende denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:06
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Heb je al een support ticket? overigens is 2 dagen nog niets. zijn mensen die al meer dan een week wachten.

bij mij ging het een stuk sneller toen ik mijn support ticket op facebook bij hun post zette.

4 uur later was ik verified T1+2
is voor nu ook nog wel voldoende denk ik ;)
Nog geen ticket aangemaakt. Zometeen even doen en dat even overal rondspammen :) Dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
kleefei schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Waarom denk je dat chinezen geen ETH hebben?
Waar denk je dat de meeste miners staan ;)

Met de opening van de markt kan het maar zo zijn dat de chinezen alles gaan verkopen..
Die chinezen hebben eerst maanden zitten te minen voor niks?

Het is ook niet gebeurd bij de opening van Huobi en dan zouden ze afwachten dat Okcoin opent om opeens te dumpen? Als ze dat wilde hadden ze dat vandaag al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net al wat geincasseerd; 30% gepakt in de laatste anderhalve dag ofzo. Zo nog even wat marge-handelen; het is nogal een flinke golfbeweging dus daar valt vast wel een procentje of 2 a 3 per order te regelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:
[...]

straks kunnen ze hun geld er uit halen. nu kunnen ze dat volgens mij nog niet echt doen.
Welk geld eruit halen? Ze konden geen ETH kopen tot nu toe. Ze konden wel BTC handelen. Die chinezen hebben ook echt niet maandelang zitten te minen met de hoop om ooit in de toekomst te kunnen verkopen. Als dat zo was was het al gebeurd met de opening van HUOBI vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Defector schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:26:
[...]

kijk even boven je, pump en dump...
Eind november 2016 voor 100$ kopen is nu 2,2 miljoen waard. Not bad :)
Ze alleen nog verkocht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• km2017
  • Laatst online: 12-12-2023
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:25:
Is een oude coin die nu opeens weer tot leven komt, hardcore team is weg. Is nu een ghost coin wmb, een kwade :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Mirved schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Welk geld eruit halen? Ze konden geen ETH kopen tot nu toe. Ze konden wel BTC handelen. Die chinezen hebben ook echt niet maandelang zitten te minen met de hoop om ooit in de toekomst te kunnen verkopen. Als dat zo was was het al gebeurd met de opening van HUOBI vanmorgen.
BTC-ETH is een ook nog een flinke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Aan de Bitcoin zit vandaag kraak noch smaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Denk wel nu BTC betrekkelijk laag staat (bedoel had ook 2150 kunnen zijn) dat ik straks even 4.x ETH omwissel om tot een volle BTC te komen. Hou ik nog 5 ETH over om te kunnen groeien.

Als de BTC straks echt naar 100.000 gaat, ben ik blij dat ik het gedaan heb i.p.v. maar 50k te hebben :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:22:

Die kan ik niet vinden in Kraken, ik kan de URL niet gebruiken omdat ik blijkbaar perse moet navigeren...? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ninjetsu NL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Die kan ik niet vinden in Kraken, ik kan de URL niet gebruiken omdat ik blijkbaar perse moet navigeren...? :*)
Zelfde hier. Wellicht is het een gesloten beta waarvan de link binnen Kraken slechts voor sommigen zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Zelfde hier. Wellicht is het een gesloten beta waarvan de link binnen Kraken slechts voor sommigen zichtbaar is?
Is het niet gewoon hetzelfde als https://trade.kraken.com/ ? Oftewel, de cryptowatch interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:20
Ninjetsu NL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Je kunt ook gewoon naarhttps://trade.kraken.com gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
oh had niet gezien dat het een zn link was.

hij staat op trade, en dan new order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
fjux schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:40:
[...]

BTC-ETH is een ook nog een flinke markt.
Dus ze gaan BTC omruilen naar ETH en dan verkopen voor fiat ipv gewoon direct BTC in een keer naar fiat? Want voor een of andere reden vinden ze het leuk om 2 x trade fee's te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:19

Defector schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:21:
[...]

Hodl is een lange termijn strategie dus denk aan termijnen van 5 tot 10 jaar.
Lange termijn in Crypto is wel iets anders imho dan in andere markten :P Op zich ben ik er ook echt voor long term ingestapt, maar toen had ik niet de verwachting dat het binnen korte tijd zo hard zou gaan....

Het oorspronkelijke doel was 250, maar toen dacht ik dat dat ergens in 2018 zou zijn. Ik denk dat ik nu vanaf 250 een stop loss erin ga zetten voor misschien ~30%-40% van mn ether.
Ik ben er nog niet uit, maar in ieder geval een stukje risciospreiding invoeren, afgelopen weekend toen het inzakte merkte ik toch wel dat het niet altijd even goed voor je gemoedstoestand is :+

Zal echter niet alles verkopen, want de grote toevoegingen aan het Ethereum netwerk die nog gerealiseerd moeten gaan worden, en waarvoor ik er ingestapt ben, zijn nog niet eens live. Wil op zijn minst wachten tot Casper voor ik volledig uitstap.

[ Voor 14% gewijzigd door KingKoning op 31-05-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ach, het is pas verlies als je het verkoopt, daarvoor nog niet. Ik laat staan wat in de - staat, ik verkoop het (vrijwel) niet met verlies.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
Ik ben zojuist van plan om even wat euro's van m'n Kraken Account af te halen, echter als ik het veld bij Name on account: "The name on this bank account must match this Kraken account." in moet vullen twijfel ik even...

Wat moet ik hier nu invullen, want de naam die ik gebruik bij Kraken is anders dan die op mijn Bankrekening?

Edit: De naam op de bankpas is geldig. transfer is goed gegaan en was binnen 2 dagen geregeld!

[ Voor 12% gewijzigd door Spoiler op 01-06-2017 23:25 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Je (Tier-1) Full Name zou wel moeten kloppen. Username maakt niet uit.

(Althans, zo heb ik het begrepen en ingevuld, zit er pas een week op, nog niet gecasht.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:04:
[...]

[...]

Lange termijn in Crypto is wel iets anders imho dan in andere markten :P Op zich ben ik er ook echt voor long term ingestapt, maar toen had ik niet de verwachting dat het binnen korte tijd zo hard zou gaan....

Het oorspronkelijke doel was 250, maar toen dacht ik dat dat ergens in 2018 zou zijn. Ik denk dat ik nu vanaf 250 een stop loss erin ga zetten voor misschien ~30%-40% van mn ether.
Ik ben er nog niet uit, maar in ieder geval een stukje risciospreiding invoeren, afgelopen weekend toen het inzakte merkte ik toch wel dat het niet altijd even goed voor je gemoedstoestand is :+

Zal echter niet alles verkopen, want de grote toevoegingen aan het Ethereum netwerk die nog gerealiseerd moeten gaan worden, en waarvoor ik er ingestapt ben, zijn nog niet eens live. Wil op zijn minst wachten tot Casper voor ik volledig uitstap.
Geen probleem om winst te pakken. Maar hier wordt het ene moment HODL!!1 geschreeuwd en op het andere moment SEL!! Een goede strategie is essentieel. Is het daytraden, een portfolio opbouwen voor een lange tijd, ICO's afstruinen of minen.

Maar hou je aan je strategie en ga geen dingen doen door paniek of FOMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Ik was weer eens aan het struinen naar een goede ICO, en kwam mano.co tegen.

Deze ICO wil zorg dragen dat wij een VISA creditcard van Monaco (The Monaco Card) krijgen, om zodoende een brug te creeren tussen jouw uitgave in EUR/USD en dit te betalen met ETH/BTC etc.

Dit klinkt heel schappelijk en zeker iets wat nog lijkt te missen op de markt..
Maar als ik hun whitepaper lees, dan kom ik dingen tegen zoals: KYC.
KYC (Know Your Customer) is volgens mij een term die gebruikt wordt in de bankenwereld om witwas praktijken tegen te gaan, dit gaat dus ten kosten van een groot stuk privacy.

Nu snap ik dat dit een hekel punt is, en ik verwacht niet dat wij 1-2-3 een oplossing op tafel deponeren.

Wat vinden jullie van de KYC, (en eventuele de hele whitepaper) die opgenomen is de whitepaper.
Zal dat heel veel afbreuk doen voor dit product?

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17
Giftcard schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:22:
Wat vinden jullie van de KYC, (en eventuele de hele whitepaper) die opgenomen is de whitepaper.
Alle producten waar je de brug tussen fiat en crypto moet oversteken krijgt met KYC te maken. In dit geval lijkt me KYC wenselijk en een toevoeging aan het product, iets waardoor ze niet zomaar uit de lucht geschoten kunnen worden door lokale wetgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Giftcard schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:22:
Ik was weer eens aan het struinen naar een goede ICO, en kwam mano.co tegen.

Deze ICO wil zorg dragen dat wij een VISA creditcard van Monaco (The Monaco Card) krijgen, om zodoende een brug te creeren tussen jouw uitgave in EUR/USD en dit te betalen met ETH/BTC etc.

Dit klinkt heel schappelijk en zeker iets wat nog lijkt te missen op de markt..
Maar als ik hun whitepaper lees, dan kom ik dingen tegen zoals: KYC.
KYC (Know Your Customer) is volgens mij een term die gebruikt wordt in de bankenwereld om witwas praktijken tegen te gaan, dit gaat dus ten kosten van een groot stuk privacy.

Nu snap ik dat dit een hekel punt is, en ik verwacht niet dat wij 1-2-3 een oplossing op tafel deponeren.

Ze doen dusdanig veel marketing (op reddit, etherscan, etc) dat ik heel erg een "scam" gevoel krijg. Maar als je het serieus overweegt, dan kan het zeker geen kwaad om even wat verder te kijken dan wat de whitepaper zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door dj_tjerk op 31-05-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:41:
Denk wel nu BTC betrekkelijk laag staat (bedoel had ook 2150 kunnen zijn) dat ik straks even 4.x ETH omwissel om tot een volle BTC te komen. Hou ik nog 5 ETH over om te kunnen groeien.

Als de BTC straks echt naar 100.000 gaat, ben ik blij dat ik het gedaan heb i.p.v. maar 50k te hebben :P
En als BTC blijft hangen en ETH gaat naar 100.000? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Wat als BTC de markt-dominantie kwijtraakt aan ETH, is dit het begin van het einde voor BTC? ETH is weliswaar geen coin natuurlijk, maar toch is het wel een tikje dan. Krijgen andere coins dan de mogelijkheid om meer te gaan shinen?

[ Voor 33% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 31-05-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:38:
[...]
En als BTC blijft hangen en ETH gaat naar 100.000? :+
Ja, dan koop ik ETH bij, dat staat echt niet op vandaag tot morgen op 1000 eu.
En ik denk dat BTC toch dé munt blijft, en er is wellicht plek voor 2 of 3 grote munten, maar kan me niet voorstellen dat we straks met 50+ munten van allemaal meer dan 100 eu zitten.

Wat is het succes van dash, zcash?!

En vrouwlief schrok zich een hoedje, 4 weken geleden ingestapt met 2k, wat nu al 3.5k waard is (bij uitbetalen) het risico blijft nog steeds, maar ik krijg haar nog wel zo ver om nog wat meer te investeren als het daadwerkelijk die richting op gaat.

Iedereen vraagt zich steeds af: Shit ben ik niet te laat met instappen, ik denk dat die vraag voor BTC en ETH gewoon met nee beantwoord kan worden. Nee je bent nog niet te laat.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 16:23

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb ondertussen ook al heel wat altcoin websites bekeken. Volgens mij kun je er zo een meme van maken: How to create a succesful cryptocoin website:

Website heeft een menu bovenaan met minimaal de volgende items (of wat daar in de buurt komt)

Home | News | Whitepaper | Team | About

vervolgens staan er icoontjes op die de suggestie wekken van high tech, electriciteit, netwerken en een stijgende trendlijn.

Onderaan staan natuurlijk Facebook, Twitter, Youtube, Slackchat, google +, etc.
Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).