Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.119 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17
Ryan1981 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Heeft iemand een bron waar uitgelegd staat hoe die "order book" grafiek nou precies werkt? Ik snap er op dit moment niets van :p

Graag eenvoudige uitleg met zo min mogelijk vaktermen enzo.
De topicstart heeft een uitleg over de werking van het orderboek. Wat de grafiek laat zien is de totale hoeveelheid aan orders die er tot een bepaald prijsniveau in het boek staan. Dus aan de verkoop-kant zie je op de y-as bij een prijs (op de x-as) van X het totaal aan verkooporders met prijs kleiner dan of gelijk aan X.
Ook vraag ik me af, bij bittrex kun je 3 keuzes maken als je een coin wil kopen/verkopen: last, bid & ask. Iemand een simpele uileg wat dit precies doet? Op dit moment is mijn ervaring dat de hoogste van de 3 redelijk snel verhandeld wordt en dat die andere 2 maar in de wachtrij blijft staan.
De "bid" is de op dat moment hoogste koop-order. De "ask" is de op dat moment laagste verkoop-order. "last" is niets meer dan de meest recente prijs waarvoor er een order is afgehandeld.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:03:
https://blockchain.info/a...o6ZADXvftVgA9tp6uf?sort=0

Hoelang gaat dit nog duren? Wacht nu al 8 dagen. Heb gewoon normale transactiekosten toegevoegd: 0,0005 BTC..
Jij hebt 64.02 sat/B fee toegevoegd, het gemiddelde is nu iets rond de 300. Je hebt dus 5x te weinig overgemaakt. Is het beste geval duurt het nog een paar dagen, in het ergste geval is je transactie voorgoed onbevestigd. Geen idee wat er dan mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 18:24

auto660

1991 240 GL Brick

SmokingSig schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:11:
Bestaat er uberhaupt een website die mooi uitlegt hoe je ETH offline kan storen ?
http://www.cryptobadger.c...ereum-mining-rig-windows/
Geth ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Lekker is dat, heb namelijk een kwartier voor die transactie 0,194 BTC verstuurd met net zoveel transactiekosten en die is na enkele uren gewoon volledig confirmed.
Die transactie was veel kleiner, waardoor je daar op 221,24 sat/B zat, wat dus al bijna 4x zoveel fee is dan die latere transactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Lennardnl op 31-05-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59

RvV

[...]

Lekker is dat, heb namelijk een kwartier voor die transactie 0,194 BTC verstuurd met net zoveel transactiekosten en die is na enkele uren gewoon volledig confirmed.
De omvang van die transactie was kleiner waardoor je fee in verhouding bijna 4x zo hoog was.

Omvang 226 (bytes)
Vergoeding per byte 221.239 sat/B

Ik vind het ook een omslachtig systeem en zeker niet makkelijk voor jan met de pet.

-Haha, alweer te laat. Ik blijf even op de achtergrond.

[ Voor 5% gewijzigd door RvV op 31-05-2017 10:14 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17
FerryvD schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:01:
Ik ga dan toch maar eens zo'n hardware wallet aanschaffen.
Is er veel keus? waar moet ik op letten bij aanschaf?
Wordt iedere currency ondersteunt door die wallets?
Ledger of Trezor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

De waarde van de transactie heeft geen invloed op de hoeveelheid transactiekosten die je moet betalen. Het gaat om de grootte van de transactie (in bytes). Als je heel veel transacties met weinig waarde binnen hebt gekregen, dan zul je deze outputs moeten bundelen om een uitgaande transactie te maken en deze transactie zal dan relatief groot zijn.

Komt het vermogen in je wallet uit een enkele transactie, dan zal een uitgaande transactie erg klein zijn (ongeacht de hoeveelheid die je verstuurt) en de bijbehorende fees dus ook.
RvV schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Ik vind het ook een omslachtig systeem en zeker niet makkelijk voor jan met de pet.
Daarom doet de meeste wallet-software het ook automatisch. En als je een wallet gebruikt die nog geen automatische fee-berekening doet, dan wordt het tijd om over te stappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rannasha op 31-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:57
Andere mensen input ? Met maar 1 post in dit topic vertrouw ik het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
SmokingSig schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:11:
Bestaat er uberhaupt een website die mooi uitlegt hoe je ETH offline kan storen ?
Die uitleg kun je toepassen op alle cryptowallets.

De originele wallet van ETH is de Ethereum/Mist wallet, zie https://github.com/ethereum/mist/releases
Via Litebit, zie je per crypto die je kunt kopen een link naar de offiële wallet staan, zodoende kun je deze gebruiken of een alternatieve wallet.

Doorgaans zijn het losse executables of zip bestanden en in sommige gevallen een installer. In de regel werken ze allemaal het zelfde. Na het opstarten wordt gevraagd je wallet te beveiligen (soms is dit optioneel in te stellen) je krijgt een wallet adres te zien. Dit adres wordt gegenereerd tijdens de eerste keer opstarten en wordt onderdeel van de blockchain. Daarna kun je crypto naar dit adres toe sturen. Sommige wallets (zoals de stratis wallet) moeten een volledige sync van de blockchain hebben voltooid om de huidige status van je wallet te kunnen zien.

Elke wallet laat een zogenaamde wallet.dat achter op je computer, deze vindt je doorgaans in %appdata%\roaming. Zorg er voor dat je dit bestand backupped, als je de wallet.dat kwijtraakt ben je je crypto currency kwijt. Sommige wallets voorzien in een backup methode a.d.h.v. een passphrase, 12 of 24 woorden recovery password. Maar het is altijd raadzaam alle informatie zelf te slaan.

Private key, public key, wallet address en de eventuele encoded seed.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:15:
[...]

De waarde van de transactie heeft geen invloed op de hoeveelheid transactiekosten die je moet betalen. Het gaat om de grootte van de transactie (in bytes). Als je heel veel transacties met weinig waarde binnen hebt gekregen, dan zul je deze outputs moeten bundelen om een uitgaande transactie te maken en deze transactie zal dan relatief groot zijn.

Komt het vermogen in je wallet uit een enkele transactie, dan zal een uitgaande transactie erg klein zijn (ongeacht de hoeveelheid die je verstuurt) en de bijbehorende fees dus ook.
Weer iets geleerd. Wist niet dat dit uitmaakte, ik dacht dat transactiekosten inderdaad niet van waarde afhankelijk waren. Goed, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
SmokingSig schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Eens met Geth, maar ik vond het wel een drama om wat te versturen ermee, dat moet met een soort programmeertaal via de command-line. Nu is dat niet zo'n ramp, maar ik kon ook geen kant-en-klaar snippets ervoor vinden. Uiteindelijk m'n ETH maar op een exchange gestald. Geen idee hoe anderen dat doen als ze bijvoorbeeld veel ETH hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15
Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Weer iets geleerd. Wist niet dat dit uitmaakte, ik dacht dat transactiekosten inderdaad niet van waarde afhankelijk waren. Goed, en nu?
Geen paniek.
https://hackernoon.com/ho...lost-forever-7a865e2e45ba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit is geen uitleg over een wallet maar over mining(dat hoort in het andere topic). Daarnaast is het artikel niet volledig. Er wordt gesproken over de laatste gpu drivers van AMD. Dit levert een verminderde performance op. Over het algemeen zijn drivers uit de 15 range beter voor meer performance (ik gebruik 15.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Normaalgesproken wordt een transactie die een tijd lang onbevestigd blijft vanzelf uit de mem-pool gegooid en door het netwerk vergeten. Zorg dat in je wallet software er geen functie actief is die de transactie periodiek opnieuw verstuurt.

Als hier niet op kan/wil wachten, dan kun je kijken of je wallet software de "Child Pays For Parent" (CPFP) ondersteunt. Hiermee kun je een vervolg-transactie maken die het wisselgeld van de oorspronkelijke transactie gebruikt (en naar een ander eigen adres stuurt) en hier dusdanig veel fees aan toevoegt dat het genoeg is voor beide transacties.

Dit is meer een onderwerp voor het algemene Bitcoin-topic, gezien het niet echt handel en koers gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 02-10 07:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zo gaat lekker vandaag met de Etherium, tikte zojuist 200 euro aan.
Alleen lastig om daar overheen te komen blijkbaar. Ik HODL ze voorlopig nog even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:58
[...]

Dat is de manier hoe ik het doe.

Veel zaken zijn dan ook logisch, slaapstand uitzetten (joh), zorgen dat je windows geïnstalleerd hebt (joh)..

Ik denk dat jij alles al hebt op 2 dingen na:
juiste driver versie
juiste miner (link op de website naar de claymore miner = correct).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 19:40
RvV schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Volgens mij is dat te weinig. Met 0,0020 was het waarschijnlijk wel gelukt.
Hier kun je berekenen wat je aan fee kunt gebruiken. https://bitcoinfees.21.co/
Ik herinner mij; dat vroeger de lage/geen transactie kosten, als één van de voordelen van Bitcoin tov reguliere valuta werd genoemd. Nou noem ik 0,0020 niet echt weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Twijfel om ETH om te ruilen voor BAT. Hoe groot is de kans dat BAT goedkoper op de markt komt dan de crowd sale. Heeft iemand daar inzicht in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:17:
[...]

De originele wallet van ETH is de Ethereum/Mist wallet, zie https://github.com/ethereum/mist/releases
Via Litebit, zie je per crypto die je kunt kopen een link naar de offiële wallet staan, zodoende kun je deze gebruiken of een alternatieve wallet.

Doorgaans zijn het losse executables of zip bestanden en in sommige gevallen een installer. In de regel werken ze allemaal het zelfde. Na het opstarten wordt gevraagd je wallet te beveiligen (soms is dit optioneel in te stellen) je krijgt een wallet adres te zien. Dit adres wordt gegenereerd tijdens de eerste keer opstarten en wordt onderdeel van de blockchain. Daarna kun je crypto naar dit adres toe sturen. Sommige wallets (zoals de stratis wallet) moeten een volledige sync van de blockchain hebben voltooid om de huidige status van je wallet te kunnen zien.

Elke wallet laat een zogenaamde wallet.dat achter op je computer, deze vindt je doorgaans in %appdata%\roaming. Zorg er voor dat je dit bestand backupped, als je de wallet.dat kwijtraakt ben je je crypto currency kwijt. Sommige wallets voorzien in een backup methode a.d.h.v. een passphrase, 12 of 24 woorden recovery password. Maar het is altijd raadzaam alle informatie zelf te slaan.

En die op Ethereum.org ? Is dat ook geen officiële ?
Ik gebruik die.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik snap de vraag, ik zou het ook willen weten. Maar hoe groot is de kans dat iemand hier inzicht heeft in wat BAT of het team van BAT gaat doen. Als je in wilt stappen zou ik instappen in de tokensale en niet afwachten. Heb alleen geen zin vandaag om mijn LTC te converten naar ETH om in BAT te stappen.

@multipasser die zal beslist prima zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 31-05-2017 10:34 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Ik herinner mij; dat vroeger de lage/geen transactie kosten, als één van de voordelen van Bitcoin tov reguliere valuta werd genoemd. Nou noem ik 0,0020 niet echt weinig...
4 euro voor een spoedtransactie naar elke willekeurige locatie in de wereld vind ik persoonlijk niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

martincm schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:03:
Hmm ik heb gister wat eth aangekocht via Litebit, maar helaas niets nog te zien in de wallet. Op zich vreemd aangezien in al mijn orders bij Litebit wel binnen het uur daar zijn waar ze moeten zijn.

Hoe kan ik nu mijn transactie traceren in de chain??

**Edit** Ik check nu net de adressen, maar ik zie dat de wallet waar het normaliter naar toe wordt verzonden een andere hash heeft gekregen. Ook weer gek aangezien er eerdere transacties van eth ook naar die eerdere hash gingen (eveneens gisteren gewoon, maar eerder op de dag), en aangekomen zijn. Is de transactie dan nu mislukt? En is het verder normaal dat de hashes veranderen in wallets? :| :?
Welke wallet gebruik je?
Ik merk dat electum wel 1 adres heeft bij ontvangen maar dat er ook een lijst is met 20 andere adressen. Ik gebruik gewoon die ene.

Het adres bij litebit moet je ergens terugvinden in je wallet anders vrees ik dat je ze naar iemand anders gestuurd hebt. Of in space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Waterkoker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:31:
Twijfel om ETH om te ruilen voor BAT.
Zou ik niet doen. BAT is een toepassing op Ether. Ether is als platform voor HDOL interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 18:24

auto660

1991 240 GL Brick

[...]

Haha, ik begrijp het, het is ook een mining uitleg maar daar staat ook een uitleg over die wallet tussen. Ik gebruik hem zelf ook maar ben geen expert in dit gebied. Het wallet programa staat ook op GitHub. Verder is die guide niet helemaal perfect. Maar aan een offline wallet kun je toch weinig verkeerd doen?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Waterkoker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:31:
Twijfel om ETH om te ruilen voor BAT. Hoe groot is de kans dat BAT goedkoper op de markt komt dan de crowd sale. Heeft iemand daar inzicht in ?
Moa niemand heeft daar zicht op. Meeste mensen zijn min of meer anti ico = zodra de coin op een exchange komt zal die zakken totdat men de coin vergeten is.. Maar goed, dat dit over het algemeen gebeurt wilt niet zeggen dat er zo nu en dan een uitzondering om de hoek komt kijken.
In deze: niemand heeft daar inzicht op.

Bij de meeste ico's is er spraken van scam (misschien bij deze niet, maar daar ga ik tot zover wel vanuit). Er is veelal een premine aanwezig (coins worden al verkocht alvorens deze op een exchange staan), volledige premine wordt meestal gedumpt zodra deze op een exchange komt. Het kan voorkomen dat de dev de coin enkele uren zal pumpen en dan zal dumpen.

Maar goed, dit is van toepassing op de 100e (zo niet, duizenden) ico's die al geweest zijn en is uiteraard geen garantie op het verloop van BAT.

Dus again: niemand heeft daar inzicht op, maar probeer te leren van het verleden (voor mij dus een reden om het een paar weken/maanden af te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Psycho_Mantis schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:26:
Zo gaat lekker vandaag met de Etherium, tikte zojuist 200 euro aan.
Alleen lastig om daar overheen te komen blijkbaar. Ik HODL ze voorlopig nog even. :)
203 op kraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
superpolm schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:16:
[...]

BAT wordt toegevoegd aan Brave Browser. Als je de addblocker in deze browser uit zet ontvang je BAT tokens.
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Je installeert Brave browser en dan al ontvang je BAT tokens? Hoe krijg je ze naar je wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopla, STratis to the moon. Breezer wallet has to come q2 - q3.
Up to 30 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 02-10 15:20
GrazendeKoe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Hoe gaat dat precies in zijn werk? Je installeert Brave browser en dan al ontvang je BAT tokens? Hoe krijg je ze naar je wallet?
Lijkt mij dat je een adres koppelt aan je browser en iedere keer als je reclames voorgeschoteld krijgt zul je een kleine vergoeding krijgen in BAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 19:40
Ernemmer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:34:
[...]

4 euro voor een spoedtransactie naar elke willekeurige locatie in de wereld vind ik persoonlijk niet echt duur.
En een normale transactie koste Remco10 dus 0.0005 ( ~ 1 Euro ) en duurt voor hem al 8! dagen.
Ik doe minimaal 1 transactie per dag, met mijn reguliere bankpas. Met Bitcoins zou dat me dus minimaal 365 Euro! kosten, dat is heel wat meer dan de ~25 Euro per jaar die ik betaal voor mijn betaalrekening bij de reguliere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:23

Ryan1981

Je ne sais pas

Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:12:
[...]

De topicstart heeft een uitleg over de werking van het orderboek. Wat de grafiek laat zien is de totale hoeveelheid aan orders die er tot een bepaald prijsniveau in het boek staan. Dus aan de verkoop-kant zie je op de y-as bij een prijs (op de x-as) van X het totaal aan verkooporders met prijs kleiner dan of gelijk aan X.
Ok dan is mijn opvolgende vraag, is er ergens een website met wat voorbeelden van hoe je deze grafiek moet lezen. Ik heb denk ik wel een redelijk idee heb, maar heb 0 ervaring. Soms zie ik "sprongen" in het verloop. Soms zie ik dat links veel minder stijl loopt dan rechts etc. Wat kan je daar uit opmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:14
Ernemmer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:34:
[...]

En 4 euro voor het met Bitcoin afrekenen van een blikje tomatenpuree in de supermarkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Ok dan is mijn opvolgende vraag, is er ergens een website met wat voorbeelden van hoe je deze grafiek moet lezen. Ik heb denk ik wel een redelijk idee heb, maar heb 0 ervaring. Soms zie ik "sprongen" in het verloop. Soms zie ik dat links veel minder stijl loopt dan rechts etc. Wat kan je daar uit opmaken?
www.babypips.com
Is denk ik wel een goede site voor je. Staan veel technische zaken uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
LopendeVogel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:37:
[...]

Moa niemand heeft daar zicht op. Meeste mensen zijn min of meer anti ico = zodra de coin op een exchange komt zal die zakken totdat men de coin vergeten is.. Maar goed, dat dit over het algemeen gebeurt wilt niet zeggen dat er zo nu en dan een uitzondering om de hoek komt kijken.
In deze: niemand heeft daar inzicht op.

Bij de meeste ico's is er spraken van scam (misschien bij deze niet, maar daar ga ik tot zover wel vanuit). Er is veelal een premine aanwezig (coins worden al verkocht alvorens deze op een exchange staan), volledige premine wordt meestal gedumpt zodra deze op een exchange komt. Het kan voorkomen dat de dev de coin enkele uren zal pumpen en dan zal dumpen.

Maar goed, dit is van toepassing op de 100e (zo niet, duizenden) ico's die al geweest zijn en is uiteraard geen garantie op het verloop van BAT.

Dus again: niemand heeft daar inzicht op, maar probeer te leren van het verleden (voor mij dus een reden om het een paar weken/maanden af te wachten).
Sorry maar dit slaat echt nergens op. Alle 100en/1000en ICOs zijn scams geweest? Graag onderbouwen of anders onzin voor je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
exelletor schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:48:
[...]

En 4 euro voor het met Bitcoin afrekenen van een blikje tomatenpuree in de supermarkt?
Dat soort transacties horen wat mij betreft op een sidechain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Toch maar uit XEM gestapt, stomme munt

nu 555 stratis <33

To the moonnnnnnn

[ Voor 14% gewijzigd door rvT op 31-05-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:52:

nu 555 stratis <33
Nu nog stratis kopen na zo'n run?
wat zijn de verwachtingen dan? 10$+ op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:40:
Hopla, STratis to the moon. Breezer wallet has to come q2 - q3.
Up to 30 dollar
haha mooi he, ik had 2 weken terug 20coins gekocht om te kijken wat het deed, ik heb al bijna 100% rendement _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
LopendeVogel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Dat is de manier hoe ik het doe.

Veel zaken zijn dan ook logisch, slaapstand uitzetten (joh), zorgen dat je windows geïnstalleerd hebt (joh)..

Ik denk dat jij alles al hebt op 2 dingen na:
juiste driver versie
juiste miner (link op de website naar de claymore miner = correct).
Ik hoef niet te minen. Ik wil enkel en oflline wallet ;)

Nu ETH zo stijgt zie ik het liever niet meer op een exchange staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

On-chain transacties zijn niet geschikt voor dergelijke kleine zaken als de cryptocurrency op globale schaal wordt gebruikt. Dat is niet uniek aan Bitcoin, dezelfde schalingsproblematiek zul je zien met Ethereum, Litecoin en ja, zelfs met Gulden, zodra ze genoeg transactie-volume opbouwen.

Decentrale blockchains kunnen het volume van een betaalsysteem als Visa / Mastercard / Maestro simpelweg niet aan. Daarvoor heb je off-chain oplossingen nodig (Lightning Networks, Rootstock, Raiden, you name it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:52:

nu 555 stratis <33

To the moonnnnnnn
Net stratis verkocht. 0.1 BTC winst op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:53:
[...]

On-chain transacties zijn niet geschikt voor dergelijke kleine zaken als de cryptocurrency op globale schaal wordt gebruikt. Dat is niet uniek aan Bitcoin, dezelfde schalingsproblematiek zul je zien met Ethereum, Litecoin en ja, zelfs met Gulden, zodra ze genoeg transactie-volume opbouwen.

Decentrale blockchains kunnen het volume van een betaalsysteem als Visa / Mastercard / Maestro simpelweg niet aan. Daarvoor heb je off-chain oplossingen nodig (Lightning Networks, Rootstock, Raiden, you name it).
Wat zijn de tijdslijnen voor deze technieken. Er wordt nu flink gediscussieerd over segwit. Maar dit lost alleen de bloksize/transactie tijd op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Hoe kom je daarbij? Een kennis van mij accepteert BTC in zijn bedrijf, dit kost de klant vrijwel niks aan transactiekosten..
Wel is het zo dat mijn kennis geen BTC ontvangt maar euro's.
Hoe het gaat?
Klant pakt zijn smartphone, scant een QR code (Waar het betaalbedrag en etc aan gekoppeld is), kennis van mij krijgt vrijwel direct de melding: betaling geaccepteerd. 24-48u later staan de euro's op zijn rekening.

Kijk maar eens op een willekeurige webshop die (geautomatiseerd) BTC accepteert, daar betaal je niet 4 euro transactiekosten voor een blikje tomatenpuree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Dat wil zeggen dat je de huidige vormen van BTC/ETH/LTC niet geschikt zijn om vandaag op morgen het geld te vervangen? BTC kan pas zijn crazy doel van 500k a 1milj per coin halen als net dat wel gebeurt.
Iedereen moet btc's kunnen kopen/ontvangen en gebruiken om mee te betalen. En dat zou dan realtime en bijna gratis moeten zijn per transactie (wat op dit moment wel is bij je betalingen via bancontact ect..).
Je kan moeilijk 30 minuten aan de kassa wachten tot de blockchain update er is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Heb eergisteren energy coins gekocht. NL initiatief en noge rg pril maar heb er vertrouwen in. Risico zal overigens niet laag zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kthxbye schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Sorry maar dit slaat echt nergens op. Alle 100en/1000en ICOs zijn scams geweest? Graag onderbouwen of anders onzin voor je houden.
Nja niet alle, ik zeg dat er altijd een uitzondering kan zijn.
Onzin voor me houden?
Ik ga toch niet het volledige www.bitcointalk.org forum kopiëren en hier plakken??? Je kan jezelf toch ook wel enigszins verdiepen in het crypto wereldje offf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom zien jullie geen toekomst in Gulden?
Het is echt een redelijk stabiele munt gebleven de laatste week!
Los van het nostalgische plaatje is het handig dat je direct op de homepage kan bijvullen.
Ik zie dit toch wel werken bij de jeugd niet?

Eigenlijk zouden er gewoon overal ShapeShift.io terminals in winkels moeten staan. Dan maak het niet uit welke currency je hebt! Je kan altijd betalen met je crypto's. De winkeleigenaar ontvangt BTC of ETH of deze worden direct aan de huidige koers omgezet in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:45
Ik zit hier de laatste tijd een beetje in te lezen.. Is er een `simpele` guide, hoe te beginnen met handelen in Crypto´s?

Dus bijvoorbeeld hoe een Wallet aan te maken / gebruiken, en het handelen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Nu nog stratis kopen na zo'n run?
wat zijn de verwachtingen dan? 10$+ op korte termijn?
Ik heb een paar weken terug 500 stratis gekocht voor $1,25

Nu 55 extra Stratis gekocht voor $6,17

Ik heb verder geen verwachtingen, i'm just going to sit back here and eat my popcorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:04:
Waarom zien jullie geen toekomst in Gulden?
Het is echt een redelijk stabiele munt gebleven de laatste week!
Los van het nostalgische plaatje is het handig dat je direct op de homepage kan bijvullen.
Ik zie dit toch wel werken bij de jeugd niet?
Al vaker besproken het is een copy paste, ik zou er ver van wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
LopendeVogel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Nja niet alle, ik zeg dat er altijd een uitzondering kan zijn.
Onzin voor me houden?
Ik ga toch niet het volledige www.bitcointalk.org forum kopiëren en hier plakken??? Je kan jezelf toch ook wel enigszins verdiepen in het crypto wereldje offf?
Dus alle ICOs zijn scams, hier en daar een uitzondering? Dat slaat echt als een tang op een varken. Ik hoef geen onderzoek te doen, jij maakt zo'n wilde claim, onderbouw het maar. Ik verdiep me genoeg maar dit soort FUD is simpelweg niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Defector schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:59:
Wat zijn de tijdslijnen voor deze technieken. Er wordt nu flink gediscussieerd over segwit. Maar dit lost alleen de bloksize/transactie tijd op?
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:01:
Dat wil zeggen dat je de huidige vormen van BTC/ETH/LTC niet geschikt zijn om vandaag op morgen het geld te vervangen? BTC kan pas zijn crazy doel van 500k a 1milj per coin halen als net dat wel gebeurt.
Iedereen moet btc's kunnen kopen/ontvangen en gebruiken om mee te betalen. En dat zou dan realtime en bijna gratis moeten zijn per transactie (wat op dit moment wel is bij je betalingen via bancontact ect..).
Je kan moeilijk 30 minuten aan de kassa wachten tot de blockchain update er is :))
De hele transactie-geschiedenis van een wereldwijde payment processor die duizenden transacties per seconde afwerkt decentraal opslaan is een fabeltje. Dat zou betekenen dat iedere full node de volledige dataset moet bezitten en alle transacties onderling moeten worden uitgewisseld ter verificatie. Nieuwe nodes moeten de hele transactiegeschiedenis vanaf dag 1 binnenhalen en verifieren en dat wordt steeds lastiger naarmate het systeem meer gebruikt wordt.

De oplossing zit in de off-chain oplossingen, lightning networks en aanverwante zaken. Momenteel zijn deze nog in ontwikkeling, zowel voor Bitcoin als voor Ethereum. Voor Bitcoin is het bijkomende probleem dat dergelijke off-chain systemen veel beter te realizeren zijn als SegWit actief is. Daarom is SegWit belangrijk. Op zichzelf brengt het niet heel veel met zich mee, behalve een aantal technische wijzigingen, maar het laat toe dat dingen als lightning networks mogelijk worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kthxbye schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Dus alle ICOs zijn scams, hier en daar een uitzondering? Dat slaat echt als een tang op een varken. Ik hoef geen onderzoek te doen, jij maakt zo'n wilde claim, onderbouw het maar. Ik verdiep me genoeg maar dit soort FUD is simpelweg niet nodig.
Heb jij BAT gekocht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Geen slowchat hier, laatste waarschuwing!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 18:14
:o Naast het feit dat ik nog steeds wacht op Kraken... damnit... ben ik Polo aan het bekijken en zie ik Stratis natuurlijk goed lopen, maar wat is er in godsnaam aan de hand bij OMNI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vraagje: Gisteren 5 eth's voor m'n vader moeten kopen. Ik heb via screenshare op mijn macbook de ethereum wallet geïnstalleerd (van ethereum.org). En dat adres gebruikt om ETH's naar te sturen maar eerst moet die wallet nog volledig syncen. Alleen gaat dat enorm enorm traag (oudere macbook).

Stel je voor dat de sync niet zou lukken dan komen de ETH's nooit aan.
Maar ik heb de passkey en ook een backup gemaakt van de keystore file.
Zou ik op mijn computer diezelfde app kunnen installeren, keystore file importeren en daar de ETH's ontvangen? Of is die keystore file pas valid na een eerste volledige sync van de blockchain?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
Androo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:07:
Ik zit hier de laatste tijd een beetje in te lezen.. Is er een `simpele` guide, hoe te beginnen met handelen in Crypto´s?

Dus bijvoorbeeld hoe een Wallet aan te maken / gebruiken, en het handelen ervan?
Dit is een vrij algemene vraag, maar ik zou beginnen met de TS aandachtig door te lezen. Het aanmaken van een wallet komt hier veelvuldig langs, heb er net nog wat over getypt toevallig in reactie op iemand anders.
Principe komt neer op: software downloaden > adres wordt gegenereerd > crypto naar adres sturen > wallet.dat backuppen!!!

Verder, alle posts van @Rannasha zijn de moeite waard.

Andere tips, don't spend what you can't mis, buy the rumour sell the news en HODL.

Als je concrete vragen hebt helpen we je graag.
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:29:
Vraagje: Gisteren 5 eth's voor m'n vader moeten kopen. Ik heb via screenshare op mijn macbook de ethereum wallet geïnstalleerd (van ethereum.org). En dat adres gebruikt om ETH's naar te sturen maar eerst moet die wallet nog volledig syncen. Alleen gaat dat enorm enorm traag (oudere macbook).

Zou ik op mijn computer diezelfde app kunnen installeren, keystore file importeren en daar de ETH's ontvangen? Of is die keystore file pas valid na een eerste volledige sync van de blockchain?
ja dan pak je wallet.dat op van de ene pc en plaats je (copy/paste >replace) die na installatie in de andere pc.

[ Voor 33% gewijzigd door loewie1984 op 31-05-2017 11:30 ]

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azrou
  • Laatst online: 27-12-2024
Voor diegene die in BAT willen investeren:

5.Risks Associated with Markets for BAT
BAT are intended to be used solely on the Platform, and Company will not support or otherwise facilitate any secondary trading or external valuation of BAT. This restricts the contemplated avenues for using BAT to obtain Services or access the Platform, and could therefore create illiquidity risk with respect to BAT you hold. Even if secondary trading of BAT is facilitated by third party exchanges, such exchanges may be relatively new and subject to little or no regulatory oversight, making them more susceptible to market-related risks. Furthermore, to the extent that third-parties do ascribe an external exchange value to BAT (e.g., as denominated in a digital or fiat currency), such value may be extremely volatile and diminish to zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:13
Androo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:07:

Eerste post lezen en voor het overige dit topic & het vorige deel doorlezen/zoeken. Staat allemaal daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:29:

Ja, je kunt de backup op een ander systeem importeren en toegang krijgen tot het saldo dat er bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:33:
[...]

Ja, je kunt de backup op een ander systeem importeren en toegang krijgen tot het saldo dat er bij hoort.
Ah ok. Oef.
Ik dacht dat die keyfile nog geen belang had omdat er nooit een volledig sync is gebeurd en zijn Ethers ook nog nooit ontvangen zijn. Goed om te weten dat ik eventueel op een andere machine toch de recovery kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Rannasha schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:33:
[...]

Maar dan nog lijkt er volgens mij een sync probleem te zijn met de wallet die je op de ethereum website kan downloaden.
Ik krijg die namelijk ook niet gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
LopendeVogel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Hoe kom je daarbij? Een kennis van mij accepteert BTC in zijn bedrijf, dit kost de klant vrijwel niks aan transactiekosten..
Wel is het zo dat mijn kennis geen BTC ontvangt maar euro's.
Hoe het gaat?
Klant pakt zijn smartphone, scant een QR code (Waar het betaalbedrag en etc aan gekoppeld is), kennis van mij krijgt vrijwel direct de melding: betaling geaccepteerd. 24-48u later staan de euro's op zijn rekening.

Kijk maar eens op een willekeurige webshop die (geautomatiseerd) BTC accepteert, daar betaal je niet 4 euro transactiekosten voor een blikje tomatenpuree.
Ik accepteer zelf ook BTC via Mollie. Nog altijd moet er een BTC fee worden meegegeven, Wil je redelijk snel confirmations krijgen, dan zit je nu al snel aan 1-2 EUR. Overigens was er nog niemand die er bij mij gebruik van heeft gemaakt, de meesten kiezen voor iDeal en in mindere mate PayPal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippFire
  • Laatst online: 28-03-2023
Matsooh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:08:
[...]

Ik heb hetzelfde, gisteren Stratis gekocht, alles zou afgerond moeten zijn, maar nog niets in mijn wallet...
Ja hier ook, Stratis gekocht, transactie lijkt goed gegaan te zijn, maar niks in wallet.
Heb maar een ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Ja?

Standaard regel bij iedere ICO. In Jip en Janneke taal taal staat er; BAT is ontwikkeld waar het ontwikkeld voor is (een platform voor adverteerders, etc. zie website) het niet ontwikkeld om verruild te worden op exchanges en zodoende wordt dat niet door hen ondersteund. De waarde van BAT is dan ook wat een gek er voor geeft en het ruilen op exchanges brengt de nodige risico's met zich mee.

Niks nieuws dus.
Azrou schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:29:
Voor diegene die in BAT willen investeren:

5.Risks Associated with Markets for BAT
BAT are intended to be used solely on the Platform, and Company will not support or otherwise facilitate any secondary trading or external valuation of BAT. This restricts the contemplated avenues for using BAT to obtain Services or access the Platform, and could therefore create illiquidity risk with respect to BAT you hold. Even if secondary trading of BAT is facilitated by third party exchanges, such exchanges may be relatively new and subject to little or no regulatory oversight, making them more susceptible to market-related risks. Furthermore, to the extent that third-parties do ascribe an external exchange value to BAT (e.g., as denominated in a digital or fiat currency), such value may be extremely volatile and diminish to zero.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ZippFire schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Ja hier ook, Stratis gekocht, transactie lijkt goed gegaan te zijn, maar niks in wallet.
Heb maar een ticket aangemaakt.
How? Welke wallet gebruik je? Ik heb vanochtend 15 STRAT gekocht en de wallet gedownload, 30 minuten laten syncen en voila, daar stonden 15 STRAT's na de sync.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Iemand een idee wat er aan de hand is met Omni?
167% in de plus vandaag? (Poloniex)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22
Met welke volumes handelen de meesten hier?
Met de stijgende tx kosten (en btc/usd koers) is het als beginneling toch niet echt rendabel te handelen?
Stel je wil eens met 50EUR experimenteren. 250b/tx, 300sat/b fee, 2000EUR/btc => 1.5EUR/tx

Aankoop btc naar je eigen wallet via bitonic e.d., overboeking naar exchange, exchange naar altcoin, overboeking naar eigen wallet => -6EUR.
Als je je dan terug wil laten uitbetalen, moet je dezelfde weg terug en zit je aan 24% aan fees op het einde van de rit :p (en een totale wachttijd van meerdere dagen?)

Overdreven voorbeeld misschien, 50EUR op een exchange laten staan houdt nu ook zo geen groot risico in, maar je moet dus al met 500EUR/tx gaan handelen om tot een "acceptabel" 2.4% fee-lek te komen...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
kan je op Bittrex ook euro storten en opnemen? Zit nu bij kraken maar ik vind Bittrex wel interessanter vanwege meer coin options. Zijn er nog nadelen vergeleken bij kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippFire
  • Laatst online: 28-03-2023
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:51:
[...]

How? Welke wallet gebruik je? Ik heb vanochtend 15 STRAT gekocht en de wallet gedownload, 30 minuten laten syncen en voila, daar stonden 15 STRAT's na de sync.
Wallet van Litebit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok, ik heb gekocht bij Litebit, en naar Stratis wallet gestuurd. Als je hebt gekocht bij Litebit, misschien hebben ze backlog. Duurt het gewoon even. Crypto markten zijn razend druk op dit moment.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

janvanduschoten schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:51:
Iemand een idee wat er aan de hand is met Omni?
167% in de plus vandaag? (Poloniex)
Ik wou het net vragen!
Die stonden 16$ 2 dagen geleden!!!

En Scotcoin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige coins zijn echt heel raar om te zien; vandaag XRP ook al ineens de hoogte in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:52:
Met welke volumes handelen de meesten hier?
Met de stijgende tx kosten (en btc/usd koers) is het als beginneling toch niet echt rendabel te handelen?
Stel je wil eens met 50EUR experimenteren. 250b/tx, 300sat/b fee, 2000EUR/btc => 1.5EUR/tx

Aankoop btc naar je eigen wallet via bitonic e.d., overboeking naar exchange, exchange naar altcoin, overboeking naar eigen wallet => -6EUR.
Als je je dan terug wil laten uitbetalen, moet je dezelfde weg terug en zit je aan 24% aan fees op het einde van de rit :p (en een totale wachttijd van meerdere dagen?)

Overdreven voorbeeld misschien, 50EUR op een exchange laten staan houdt nu ook zo geen groot risico in, maar je moet dus al met 500EUR/tx gaan handelen om tot een "acceptabel" 2.4% fee-lek te komen...
Op de exchanges zelf zijn de transacties niet op de blockchain, dus betaal je geen transactiekosten. Wel hebben de meeste exchanges een fee van ~0.25% maar dat valt wel mee als de prijs van een coin als snel 5% kan veranderen.
Ik laat dan wel waar ik mee handel op de exchange staan, maar dat risico neem ik voor lief. Als ik een tijdje stop zet ik het weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
exelletor schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Ik accepteer zelf ook BTC via Mollie. Nog altijd moet er een BTC fee worden meegegeven, Wil je redelijk snel confirmations krijgen, dan zit je nu al snel aan 1-2 EUR. Overigens was er nog niemand die er bij mij gebruik van heeft gemaakt, de meesten kiezen voor iDeal en in mindere mate PayPal. _/-\o_
Ja mollie is volgens mij een ''online'' service? Bij mijn kennis gaat het om een fysiek bedrijf (winkel), uiteraard verloopt dat systeem ook online.
Hoe dan ook, indien het een beetje druk wordt op de BTC Blockchain dan zie je al snel de beperkingen van BTC (het duurt allemaal veel en veel te lang).

Werkt toevallig livekaarten.nl niet ook op die manier (Mollie)? Daar heb ik weleens xbox kaarten gekocht, echter het grootste nadeel is daar dat het deels geautomatiseerd gaat (systeem ala Mollie) en daarna moeten ze het nog handmatig controleren.

Ook 1x via een computer webshop (Nederlands) een CPU koeler gekocht (met de huidige koers, had ik daar een koeler van goud voor gehad) en dat ging wel weer zeer snel allemaal. BTC werd geaccepteerd door een systeem als Mollie en 5 minuten later kreeg ik alle e-mails binnen.
Ook hier waren de transactiekosten zeer laag (enkele centen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MAX3400 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:00:
Sommige coins zijn echt heel raar om te zien; vandaag XRP ook al ineens de hoogte in.
Ik heb gisteren al mijn ripples omgezet naar ETH.
Dat zit al snor.

Alleen blijf ik Ripple enorm goedkoop vinden. Hij speelt echt voor dood en ik weet niet waarom.
Heeft iedereen Ripple uitgekotst? Het staat nog steeds op de 3de plaats in marketcap.
Dus er zal zeker nog wel interesse zijn van nieuwe investeerders.

Ik ben van plan er 2000 te kopen puur als speculatie want ik denk dat één van deze dagen XRP weer gaan vliegen. Beetje het Stratis plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Ik heb gisteren al mijn ripples omgezet naar ETH.
Dat zit al snor.
Same; vandaag nog paar ETH bijgekocht en hopelijk voor vannacht een automatische verkoop instellen "mocht" het op OKCoin een chaos worden :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toegang krijgt tot de patientory ICO ?

Hele zooi crashed bij die lui.

Beloofd niet veel goeds voor dat project. Als ze niet eens een normale token sale kunnen organiseren.
;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:12:
Iemand die toegang krijgt tot de patientory ICO ?

Hele zooi crashed bij die lui.

Beloofd niet veel goeds voor dat project. Als ze niet eens een normale token sale kunnen organiseren.
;w ;w
zat ook al te kijken https://www.reddit.com/r/..._ico_warning_7_red_flags/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

LopendeVogel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Ja mollie is volgens mij een ''online'' service? Bij mijn kennis gaat het om een fysiek bedrijf (winkel), uiteraard verloopt dat systeem ook online.
Hoe dan ook, indien het een beetje druk wordt op de BTC Blockchain dan zie je al snel de beperkingen van BTC (het duurt allemaal veel en veel te lang).

Werkt toevallig livekaarten.nl niet ook op die manier (Mollie)? Daar heb ik weleens xbox kaarten gekocht, echter het grootste nadeel is daar dat het deels geautomatiseerd gaat (systeem ala Mollie) en daarna moeten ze het nog handmatig controleren.

Ook 1x via een computer webshop (Nederlands) een CPU koeler gekocht (met de huidige koers, had ik daar een koeler van goud voor gehad) en dat ging wel weer zeer snel allemaal. BTC werd geaccepteerd door een systeem als Mollie en 5 minuten later kreeg ik alle e-mails binnen.
Ook hier waren de transactiekosten zeer laag (enkele centen).
Hierop inhakend: Ik heb de afgelopen jaren best vaak via Thuisbezorgd.nl betaald met Bitcoin. Zij gebruiken het systeem van BitPay. Tot voor kort werd de betaling zodra deze door een node was gezien gelijk geaccepteerd en doorgestuurd naar het betreffende restaurant. Kwestie van seconden dus en onafhankelijk van de hoeveelheid fee.

De laatste keer echter kreeg ik een nieuw schermpje te zien waaruit bleek dat er gewacht werd op 1 bevestiging in de blockchain met de melding erbij dat het wel een tijd kon duren als er niet voldoende fee werd meegestuurd. Gelukkig werd mijn transactie binnen 10 minuten opgepakt, maar het zal je gebeuren dat je een pizza besteld en daarna nog 3 uur moet wachten tot de transactie wordt bevestigd. Ik kan dus nu niet meer het risico nemen om met BTC te betalen bij Thuisbezorgd.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Alleen blijf ik Ripple enorm goedkoop vinden.
bedankt voor je melding, hij kost maar 22 dollar cent en het is de derde op de market cap! goed gezien! ik ga meteen instappen

:')

[ Voor 3% gewijzigd door rvT op 31-05-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
Ethereum wallet hacked?

https://ethereum-wallet.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Die was inderdaad al langs gekomen... baaibaai Ether! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
wow pijnlijk voor de mensen die daar iets hebben. daarom wil ik mijn eth dus offline halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Daarom altijd je coins zelf opslaan als het om grote bedragen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
loewie1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Danku. Ik zal met Mist een wallet aanmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:23
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Ah ok. Oef.
Ik dacht dat die keyfile nog geen belang had omdat er nooit een volledig sync is gebeurd en zijn Ethers ook nog nooit ontvangen zijn. Goed om te weten dat ik eventueel op een andere machine toch de recovery kan doen.
EDIT: terwijl ik deze wall of texte typte lees ik dat https://ethereum-wallet.net/ gehackt is. Proves my point, zie onderstaand.

Ik begrijp de verwarring wel. Om de niet technische mensen tegenmoet te komen worden er altijd veel te veel wollige woorden gebruikt omtrent wallets: offline, online, paper wallet, exchange wallet etc. etc.

Dat terwijl het principe heel simpel is, en voor vrijwel alle coins ongeveer hetzelfde werkt (nuances daargelaten):

Bij het aanmaken van je keypair ( 'wallet' ), krijg je 2 sleutels:
- Public key, ook wel adres, door veel mensen ook simpelweg 'wallet' genoemd, hoewel dat niet 100% klopt. Kun je gerust delen met de hele wereld, vergelijk het met je bankrekening nummer.

- Private key, 'bewijst' dat je eigenaar bent van bijbehorende public key. Vergelijkbaar met je PIN code. Als je dit in handen hebt kun je transacties doen, dus extreem voorzichtig mee zijn. Liefst niet online laten staan, niet in je gmail, dropbox of wat dan ook.

Optioneel kun je de Private key zelf weer encrypten zodat deze alleen toegankelijk is met een password. Dit is wat er bij ETH standaard is. Het idee hierachter is dat als iemand je private key steelt, je nog steeds het password van de private key nodig hebt om bij de coins te kunnen. Een wachtwoord kun je makkelijk onthouden, een private key niet (door de lengte).

Beide keys zijn niets meer dan een simpele text string. Ben je in bezit van de private key, kun je ten alle tijde overal bij je coins. Een paper wallet bestaat dan ook uit niets meer dan een opgeschreven/geprint papiertje met daarop je private en/of public key.

De hele fluff rondom offline/online/exchange wallets is gewoon vertroebeling van de discussie. Het enige waar het om draait is de locatie van de private key. Bij een online/exchange wallet staat je wallet (public+private keys) in de database van de site die je gebruikt. Das makkelijk, maar je bent overgeleverd aan de eigenaren van de site. Site gehackt/malafide = coins kwijt. Zie de BTC hacks van afgelopen jaren.
Voor grote bedragen is offline daarom de enige manier.

Wbt jouw vraag, het 'saldo' van je public key staat nergens in/bij je keypair en heeft hier ook niets mee te maken. Deze informatie is juist opgeslagen in de blockchain. Wil je dus offline je 'saldo' kunnen checken, zul je de hele blockchain moeten downloaden. Dit is het Syncen waar je zolang op moet wachten. Op het moment dat je transactie goedgekeurd is, wordt deze als laatste aan de chain toegevoegd, dus je moet echt eerst de hele chain downloaden voordat je je ETH kunt zien. Online kan dit veel sneller, zoals op https://etherchain.org/ . Je gebruikt dan de blockchain die op de site staat ( en die dus sneller compleet gesynchd is). Hier zit verder niet zoveel risico aan, behalve dat die site jouw IP adres kan koppelen aan je public key (want die vul je zelf in). Ze weten dus hoe rijk je bent en waar je ongeveer woont. Afhankelijk van je saldo/aluhoedje niveau kan dat een probleem zijn.

Wat betreft het aanmaken van een wallet (eender welke munt):
Kijk uit met willekeurige sites die dit aanbieden.
In principe 'ziet' de site tijdens het aanmaken zowel je public als private key en kan dus gewoon je wallet plunderen. Misschien niet nu, maar waarom niet over een paar jaar als er een mooi bedrag op staat?
Mooie beloftes over open source en client-side zou ik met een korrel zout nemen, tenzij je zelf in staat bent de software te controleren. Maar als je niet in staat bent je eigen wallet te creeëren, zul je ergens toch iemand moeten vertrouwen om in te stappen.. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door kaasmakert op 31-05-2017 12:46 . Reden: Extra relevante info ]

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
kaasmakert schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:29:
[...]

In principe 'ziet' de site tijdens het aanmaken zowel je public als private key en kan dus gewoon je wallet plunderen. Misschien niet nu, maar waarom niet over een paar jaar als er een mooi bedrag op staat?
Mooie beloftes over open source en client-side zou ik met een korrel zout nemen, tenzij je zelf in staat bent de software te controleren. Maar als je niet in staat bent je eigen wallet te creeëren, zul je ergens toch iemand moeten vertrouwen om in te stappen.. >:)
Ok maar je moet toch ergens te tools vandaan halen om je wallet offline aan te maken. Waar vind je zo een site dan (bijv ETH). Het zit allemaal goed verstopt medunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
SmokingSig schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Ok maar je moet toch ergens te tools vandaan halen om je wallet offline aan te maken. Waar vind je zo een site dan (bijv ETH). Het zit allemaal goed verstopt medunkt.
Voor ETH heb ik zelf goede ervaringen mee met https://www.myetherwallet.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
SmokingSig schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Paranoid mode:

https://github.com/MyEtherWallet

Code downloaden, PC airgappen (geen enkele verbinding naar buiten).
Software builden, wallet aanmaken. Keys met de hand overschrijven.
PC volledig schoonvegen/nuke from orbit.

Dat is een vrij extreme manier en zelfs dan is het niet 100% waterdicht.

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
kaasmakert schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:39:
[...]

Paranoid mode:

https://github.com/MyEtherWallet

Code downloaden, PC airgappen (geen enkele verbinding naar buiten).
Software builden, wallet aanmaken. Keys met de hand overschrijven.
PC volledig schoonvegen/nuke from orbit.

Dat is een vrij extreme manier en zelfs dan is het niet 100% waterdicht.
Vanavond werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Vooral de chain syncen kan even duren, dan weet je dat alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

kaasmakert schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:29:
[...]

EDIT: terwijl ik deze wall of texte typte lees ik dat https://ethereum-wallet.net/ gehackt is. Proves my point, zie onderstaand.

Ik begrijp de verwarring wel. Om de niet technische mensen tegenmoet te komen worden er altijd veel te veel wollige woorden gebruikt omtrent wallets: offline, online, paper wallet, exchange wallet etc. etc.

Dat terwijl het principe heel simpel is, en voor vrijwel alle coins ongeveer hetzelfde werkt (nuances daargelaten):

Bij het aanmaken van je keypair ( 'wallet' ), krijg je 2 sleutels:
- Public key, ook wel adres, door veel mensen ook simpelweg 'wallet' genoemd, hoewel dat niet 100% klopt. Kun je gerust delen met de hele wereld, vergelijk het met je bankrekening nummer.

- Private key, 'bewijst' dat je eigenaar bent van bijbehorende public key. Vergelijkbaar met je PIN code. Als je dit in handen hebt kun je transacties doen, dus extreem voorzichtig mee zijn. Liefst niet online laten staan, niet in je gmail, dropbox of wat dan ook.

Optioneel kun je de Private key zelf weer encrypten zodat deze alleen toegankelijk is met een password. Dit is wat er bij ETH standaard is. Het idee hierachter is dat als iemand je private key steelt, je nog steeds het password van de private key nodig hebt om bij de coins te kunnen. Een wachtwoord kun je makkelijk onthouden, een private key niet (door de lengte).

Beide keys zijn niets meer dan een simpele text string. Ben je in bezit van de private key, kun je ten alle tijde overal bij je coins. Een paper wallet bestaat dan ook uit niets meer dan een opgeschreven/geprint papiertje met daarop je private en/of public key.

De hele fluff rondom offline/online/exchange wallets is gewoon vertroebeling van de discussie. Het enige waar het om draait is de locatie van de private key. Bij een online/exchange wallet staat je wallet (public+private keys) in de database van de site die je gebruikt. Das makkelijk, maar je bent overgeleverd aan de eigenaren van de site. Site gehackt/malafide = coins kwijt. Zie de BTC hacks van afgelopen jaren.
Voor grote bedragen is offline daarom de enige manier.

Wbt jouw vraag, het 'saldo' van je public key staat nergens in/bij je keypair en heeft hier ook niets mee te maken. Deze informatie is juist opgeslagen in de blockchain. Wil je dus offline je 'saldo' kunnen checken, zul je de hele blockchain moeten downloaden. Dit is het Syncen waar je zolang op moet wachten. Op het moment dat je transactie goedgekeurd is, wordt deze als laatste aan de chain toegevoegd, dus je moet echt eerst de hele chain downloaden voordat je je ETH kunt zien. Online kan dit veel sneller, zoals op https://etherchain.org/ . Je gebruikt dan de blockchain die op de site staat ( en die dus sneller compleet gesynchd is). Hier zit verder niet zoveel risico aan, behalve dat die site jouw IP adres kan koppelen aan je public key (want die vul je zelf in). Ze weten dus hoe rijk je bent en waar je ongeveer woont. Afhankelijk van je saldo/aluhoedje niveau kan dat een probleem zijn.

Het woordgebruik van die public en private key is verwarrend.
Ik heb electrum, ETH, Doge, Artbyte, LTC, Gulden, Dash, Rippex apps geïnstalleerd.
En elke app werkt anders!

Want bijvoorbeeld bij LTC-QT en DOGE-QT wallet wordt er een paswoord gevraag of aangemaakt.
Daar heb je gewoon je wallet.dat die je kan Encrypten als je wil, dan is het wel met een passw beveiligd.
Maar standaard niet? Dus als iemand dan je .dat steelt heeft hij zelfs geen paswoord nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ninjetsu NL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Daar ging ik al van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
Zit erover te denken mn ETH naar STRAT om te gooien. Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Remco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:22:
[...]

bedankt voor je melding, hij kost maar 22 dollar cent en het is de derde op de market cap! goed gezien! ik ga meteen instappen

:')
Wait... should I be sensing something? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Het is nog niet eens te koop :') :') :")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Klopt het dat er "maar" iets van 3500 ETH gestolen is? Dat valt me nog mee eerlijk gezegd; ik had verwacht dat er veel meer mensen rondliepen die grote hoeveelheden ETH online lieten staan.
[...]

Met MEW hoef je niet te synchen, je gebruikt een externe node als Etherscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:02
[...]

Dit vind ik steeds irritanter worden. Als ik coins koop/verstuur (inclusief een grote fee), duurt het echt te lang voordat de transactie volledig goedgekeurd is en op mijn/de andere wallet staat. Het maakt het lastig om zo eenvoudig in te spelen op de markt. Eerder deze week bestond de situatie dat ik op een site BTC kon kopen, om ze vervolgens direct voor €15,- winst per stuk te verkopen. Na 10 minuten was de situatie omgekeerd. Door de lange transacties, is dit niet interessant.

Je kan dan wel gebruik maken van sites als https://bitcoinfees.21.co/ om de beste fee uit te kiezen, maar ik vind dit een totaal omslachtige wijze. Ik wil het versturen en hups, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:50:
[...]

Het woordgebruik van die public en private key is verwarrend.
Ik heb electrum, ETH, Doge, Artbyte, LTC, Gulden, Dash, Rippex apps geïnstalleerd.
En elke app werkt anders!

Want bijvoorbeeld bij LTC-QT en DOGE-QT wallet wordt er een paswoord gevraag of aangemaakt.
Daar heb je gewoon je wallet.dat die je kan Encrypten als je wil, dan is het wel met een passw beveiligd.
Maar standaard niet? Dus als iemand dan je .dat steelt heeft hij zelfs geen paswoord nodig?
Ik ben niet bekend met LTC-QT en DOGE-QT, maar als wallet.dat zowel je public en private key bevat en niet geencrypt is, is het antwoord zonder meer ja, iedereen die dat bestand heeft kan bij je coins.
Het lijkt er sterk op dat dit gewoon mogelijk is, zie bijvoorbeeld hier:
https://bitcoin.stackexchange.com/questions/20869/how-to-get-private-key-from-litecoin-qt-wallet

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).