Giftcard schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:22:
[...]
Als bijv:
Litebite.eu - 1 BTC = 2419.15EUR
Bitonic.nl - 1 BTC = 2357,84EUR
Aannamen: Litebit rekent dus een duurdere exchange rate voor hun coins..
Ik zie hier veel mensen wat duurdere coins kopen op lokale websites zonder identificatie en met limiet.
Vraagje aan mods: @
Rannasha, @
.oisyn
In dit "handel en koers" topic, is het toegestaan om een beetje p2p handel te doen?
Ik wil gerust wel de bitcoins verkopen voor 1% goedkoper dan sites zoals bitonic.
Een goede decentralized p2p exchange is bitsquare (
https://bitsquare.io/).
- Persoon 2 vraagt in dit topic bv. "iemand die 1 BTC wil verkopen, stuur privé bericht."
- Persoon 1 zegt tegen Persoon 2 dat hij om 14.05 een order op bitsquare zal zetten.
- Persoon 1 kan in bitsquare een aanbod zetten en betalingsmethode "ik aanvaard enkel NL" als filter zetten.
- Samen met de geografische restrictie en het uur dat je in privébericht afspreekt, is het vrij zeker dat Persoon 2 dit order kan oppikken.
- Wanneer Persoon 1 zijn bitcoins in aanbod zet, kan hij deze niet meer weg nemen uit het systeem. Persoon 1 geeft ook 0.01 BTC waarborg als belofte alles goed af te handelen.
- Persoon 2 wil bitcoins kopen, klikt op het aanbod, en maakt een belofte SEPA te betalen door 0.01 BTC als waarborg te zetten.
- Persoon 2 doet een SEPA transactie.
- Persoon 1 wacht tot hij het ontvangen heeft, en geeft bevestiging in bitsquare als hij het ontvangen heeft.
- Persoon 2 ontvangt 1 BTC + 0.01 BTC waarborg.
- Persoon 1 ontvangt 0.01 BC waarborg terug.
Men moet maar verder lezen hoe bitsquare werkt. Het is allemaal best wel veilig.
In het geval dat Persoon 2 een betaling doet, maar Persoon 1 geen bevestiging geeft dat hij het ontvangen heeft, dan kan je externe scheidsrechter inroepen. Je stuurt dan je betalingsbewijs naar hem door. Als dit legitiem is, dan maakt hij de 1 BTC vrij uit het systeem en geeft het sowieso aan Persoon 2.
[
Voor 3% gewijzigd door
kristof1234 op 05-06-2017 13:13
]