Ik heb die nog niet, ik heb momenteel een i5-750 en een HD 7850. Ik heb eveneens een laptop die nog zwakkere hardware heeft. Nu ja, technisch gezien is de CPU die daarin zit beter maar aangezien die onderklokt is...de grafische kaart die daarin zit is echt helemaal niets, denk aan PS3-niveau of zo.

De tijd dat ik meerdere computers in huis had ligt echt achter me. Een jaar of 3 geleden mijn desktop met Phenom II X4 945 in onderdelen verkocht. Ik wil geen desktop meer, gamen doe ik niet of nauwelijks meer en ik wil al helemaal niet meer achter een bureau gaan zitten om te computeren. Op het moment heb ik thuis nog een laptopstand staan om mijn laptop in te kunnen plaatsen met een 27 inch beeldscherm en een toetsenbord en muis set, om mijn laptop als desktop te kunnen gebruiken. Ik gebruik deze setup echter maar zelden en denk er over om ook deze spullen weg te doen.
Ieder zijn voorkeur. Ik kan niet lekker werken met een laptop maar als je graag mobiel wil zijn terwijl je die dingen doet...
Ik game wel nog graag.
Momenteel FTL aan het spelen, dat is nogal verslavend voor een spel wat eind jaren 90 had kunnen draaien op de computers, het spel draait dan ook eveneens op een Ipad wat genoeg zegt over hoe weinig de graphics voorstellen. Je hebt niet voor alles extreem krachtige hardware nodig al vind ik spellen zoals Crysis, Far Cry (ondanks dat het van Ubisoft is) en Metro eveneens geweldig. Verder begrijp ik wel dat desktop gebruikers de hardware enthousiastelingen zijn, maar mij lijkt het segment laptops veel groter
Correct.
en servers veel lucratiever om producten in uit te brengen.
In vergelijking met desktops wel indien AMD voldoende marktaandeel weet te veroveren, ik weet niet hoe het zich verhoudt tot de laptops. Het interessante van de laptopmarkt voor AMD is dat een zeer zuinige CPU (Ryzen is extreem zuinig en zeker als je die een beetje onderklokt, Ryzen@2,5 GHz vs. Intel@2,5 GHz is een grandioze overwinning voor Ryzen...) met krachtige geïntegreerde graphics is perfect voor de laptopmarkt. Waarom? Energiezuinig (lang doen met een volle accu), geen grafische kaart nodig (dunner en lichter) en minder duur. Als AMD haar kaarten goed speelt dan is bye-bye voor Intel en Nvidia in de laptopmarkt voor de komende paar generaties.

Voor wie nu op wil merken dat AMD-kaarten veel stroom verbruiken, ja, dat klopt maar AMD-kaarten komen typisch erg hoog geklokt uit de winkel. Als je een beetje onderklokt en ondervolt dan krijg je dat vermogen wel laag genoeg terwijl je nog steeds veel performance overhoudt en voor de meeste mensen die een laptop gebruiken is dat niveau van graphics ruim voldoende. Je gaat hele interessante relatief lichte en dunne laptops krijgen met AMD-APU's. Stop er een mooi scherm en een voldoende grote SSD in (rond de 500 GB?), zorg ervoor dat het gewicht goed is verdeeld, dat het toetsenbord fijn werkt en dat je geen domme dingen doet met de poorten (zoals een headphone jack weglaten of er 1 USB/Thunderbolt op te zetten

) en je hebt een winnaar.
Voor servers is Ryzen ook uitermate geschikt dankzij het zeer lage vermogen (vooral als het ietwat lager geklokt is wat ik voor servers best wel logisch vind) en de schaalbaarheid en lage prijs. Het enige probleem is dat het op sommige onderdelen minder goed presteert dan die van Intel (op andere onderdelen weer iets beter) en dat de software meer aangepast is aan Intel. We zullen moeten afwachten hoe snel de mensen in deze sector de overstap maken. Maar goed, zelfs al zou AMD op 10% uitkomen binnen deze sector, dan nog zou dat een gigantische groei zijn, AMD wint er sowieso veel mee. Idem voor laptops.
Van de ene kant begrijp ik dus waarom AMD eerst de desktop processoren heeft uitgebracht, van de andere kant vind ik het een vreemde keuze.
Juist niet naar mijn mening.
1. Via het desktop platform kan de CPU zich bewijzen en krijgen mensen vertrouwen in de performance.
2. Als de productie lekker op gang is gekomen en je hebt voldoende goede quadcores apart kunnen leggen dan kan je gemakkelijk geschikte 16c, 12c etc. maken.
Idem voor de laptops, je wil toch graag de kernen die het laagste vermogen hebben bij rond de 2,5 GHz apart leggen voor de laptops.
Hier een bewijs dat ze voor TR de betere quadcores hebben geselecteerd, het verklaart misschien gedeeltelijk waarom je bij de 1700-1800X relatief weinig verschil ziet?
@
Help!!!!Ik verwees hier laatst naar een pagina met een overzicht van Cinebench R15-scores, hierop viel het al op dat nieuwe TR-modellen opvallend betere presteren voor single core. Verschillende samples versloegen@3,9 GHz de 1800X@4,0 GHz en de samples@4,1 GHz haalden 10 punten meer.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 09-08-2017 21:50
]